Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weinig plezier op de Rijksweg A4

schiet weer lekker opDe A4 tussen Amsterdam en Den Haag is een van de drukst bereden snelwegen van ons land. Maar de A4 is de laatste weken nogal negatief in het nieuws. Zo moest er zelfs een musical worden afgelast omdat het merendeel van de cast muurvast stond op de A4. Toeval? Niet bepaald, de laatste dagen is de belangrijke economische ader meer afgesloten dan open geweest. Nou weet u als ervaren automobilist natuurlijk als geen ander dat ruim 70 procent van uw medeweggebruikers niet kan sturen. Maar feit is wel dat dankzij die zondagsrijders een heel land zo langzamerhand wordt ontwricht. Belangrijkste knelpunt op de A4: het ringvaart aquaduct. In 1961 gebouwd en anno 2008 moet het wegverkeer zich nog steeds behelpen met twee keer twee baantjes. Eén stuurfout en het land staat vast. Schijnt binnenkort wel een nieuw aquaduct bij te komen, maar daar hebben we met zijn allen wel bijna 50 jaar op moeten wachten. En het blijft pappen en nathouden, want in 2015 zal de maximum capaciteit opnieuw worden bereikt. Waarom niet gewoon een vijfbaans weg door het Groene Hart? Zal de reistijd tussen 010 en 020 drastisch verkorten en bovendien kunnen supporters gewoon in een weiland blijven afspreken. De tiefus met die brandnetel taliban. Of zoals een veel te vroeg overleden politicus ooit zei: "Noem dit nu geen land meer, maar een stadstaat met een paar mooie parken." Maar ja, dan krijg je de milieudictatuur weer over je heen. En dat kost niet alleen het land maar ook jezelf de kop...

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

klimaathoax | 17-01-08 | 12:26

Je hebt in het verkeer twee markten die zich tussen drie delen bevindt:

infrastructuur

[verkeers markt]

verkeerksaanbod/diensten

[vervoer markt]

vervoersvraag

Verkeer verdeelt zich over de infrastructuur totdat een evenwicht is bereikt. Het gedeeltelijk plaatselijk verhogen van de capaciteit van een weg zal verkeer aantrekken en zelfs nieuw verkeer genereren. Het is dan ook beter en efficienter om in beter OV te investeren (Rondje Randstad, Stedenbaan) aangezien je met een metro-achtig trein systeeem makkelijk 80,000 mensen per uur per richting kan verplaatsen (versus 2,400 mensen/uur/richting/strook van een snelweg).

Een km enkel spoor kost ongeveer 15 miljoen euro, versus laten we zeggen 5 miljoen voor een weg (2 stroken+vluchtstrook).

ff rekenen en je ziet dat een spoor 5.5x efficienter is dan een weg. Nu nog zorgen dat mensen in de trein stappen: drastisch verbeteren van de kwaliteit (comfort, frequentie, reistijd) en zorgen dat de vervoermarkt gunstig wordt beinvloed --> mobiliteitsmarketing.

Gelukkig zien we dat steeds meer. Nu nog mandaat van de overheid... en daat zit het probleem:)

jemoeder_ | 17-01-08 | 05:15

Als ze nu eerst eens het geld wat binnenkomt aan wegenbelasting zouden gebruiken voor verbetering van de infrastructuur, zouden we nu nooit niet al dit gezeik hebben gehad.
Maar ja in de paarse jaren was verbreden van de wegen zowat een scheldwoord, waardoor we nu zwaar achter de feiten aanlopen...
Typisch Nederland natuurlijk.
Maar ja, geef dat geld maar uit (kan maar weg zijn...) aan de financiering voor een privejet, van een of andere president van een bananenrepubliek.

Ben Kramer | 16-01-08 | 23:54

Blijft een geweldige man"Pim fortuyn"

Mr_Pikibelly | 16-01-08 | 22:40

Pim heeft ook gezegd dat uitbreiden van de rijkswegen geen zin heeft, omdat alle auto's dan bij de rand van de stad stil komen te staan. Want in de binnensteden kun je geen 5-baans wegen leggen. Dus Pim aanhalen in dit verband is de gotspe van het jaar.

En een weg door het Groene Hart? Prima. Maar dan wel de uitlaten (en de uitlaatgassen) aansluiten op het GS kantoor. Wie wil zaaien moet ook oogsten.

Flippo | 16-01-08 | 21:21

De A4 is een van de gezelligste snelwegen die ik ken, veel te zien (de A44 staat op numero uno). Jammer alleen dat iedereen zich tegenwoordig te pletter schijnt te moeten rijden in het aquaduct. Is er al een kristallen-bol-zienert bijgeroepen?

Elisabeth2 | 16-01-08 | 19:48

Eurlings is een man van weinig daden.
Altijd al geweest.
Laat hem zich bevestigen.

widtvoet... | 16-01-08 | 19:39

ik ben absoluut VOOR het aanleggen van de A3, zoals die in het wegenplan van 1932 stond vernoemd. Reschstreeks vanaf Amsterdam, door Amstelveen naar Rotterdam.
Dat Den Haag en rondomliggende dorpjes hebben de A4 al.....

Bolkestein | 16-01-08 | 18:12

Komt toch nooit meer goed! Laat nu maar zitten, dat gezeik over files heeft toch geen zin! Zelfs als de poliZiek er het complete verkkersbudget tegenaan zou gooien veranderd er nog niets.... tuurlijk worden sommige knelpunten eventjes ontlast, maar deze staan binnen 3 a 4 mnd. toch weer gewoon vast!

snapjedat | 16-01-08 | 18:07


Heej op geenstijl nog steeds niks over dat dreigende pvda deelraadslid !?

pc correspondent | 16-01-08 | 17:42

Stond vanmorgen nog vast in de avondspits van gister!
Kudtland!

Zakrat | 16-01-08 | 17:40

Ze hadden beter die gastjes door kunnen laten gaan met auto's in de fik steken. Dan word het probleem óók vanzelf opgelost.

DondeRob | 16-01-08 | 17:06

En waar is het nieuws ? Waarom hebben jullie dat niet al in 1962 op internet gezet ?

PiGGY | 16-01-08 | 16:43

Gewoon in Limburg gaan wonen.
Lekker rustig hier.

paradoxical | 16-01-08 | 16:34

en waarom zou je naar 020 willen reizen?

master potter | 16-01-08 | 16:34

LoudAndProud 16-01-08 @ 16:18
met auto-cultuur bedoel ik dus qua mentaliteit en infra-structuur. En LA is idd een hel, maar dan noem je ook wat zeg. Maar dat komt met name omdat er geen goed bus/metro systeem is. Sowieso is het OV ten westen van de Mississippi rivier kudt, weet niet waarom maar op een of andere manier is het zo gekomen.

Lebowski Achiever | 16-01-08 | 16:32

.. En de A9 valt altijd tegen.

'TrauMa | 16-01-08 | 16:31

Nog een anti-file alternatief, werkt voor mij uitstekend.
Als ik in Rotterdam moet werken (reistijd met de auto in de spits anderhalf tot twee uur) neem ik de eerste dag de auto.
s Avonds parkeren in de buurt van een station (in mijn geval station bij het Feyenoord stadion) en met de trein terug.
Volgende dagen/weken : trein Amsterdam-Rotterdam en van Rotterdam met de auto door naar het werkadres in the middle of nowhere.
Werkt vast ook wel buiten Rotterdam.
's Morgens de krant en een kopje koffie ,s avonds een biertje naar huis.
En niet te vergeten: ruim drie kwartier later mijn bed uit kunnen komen.

LoudAndProud | 16-01-08 | 16:27

@Eagle_Eye 16-01-08 @ 16:12
Prachtig, zoals je beredeneerd voor de file kiest. Dan hoef je dus ook niet om meer asfalt te zeuren. De reden dat de huizen in jouw buurt zo lekker goedkoop zijn, is waarschijnlijk omdat er zo weinig asfalt ligt...

makkie | 16-01-08 | 16:26

Ragen met dat afvalt, en dan 1 a 2 uur wachten totdat je eindelijk aan de beurt bent om Amsterdam of Den Haag in te mogen, maar wel eerst TOL betalen graag!

Ik lach me lul uit m'n broek, ik heb een leuke auto, maar doordeweeks staat die lekker voor de deur en stap ik bijna gratisch een bus in die me als een speer naar Amsterdam brengt... over die fokking vluchtstrook, muhahahahehehe! daar rij ik niet tegenop, nu zitten we met de hele afdeling in de bus liedjes te zingen en chocomel te drinken, lekker puh!

Ienoo666 | 16-01-08 | 16:23

"Of zoals een veel te vroeg overleden politicus ooit zei: "Noem dit nu geen land meer, maar een stadstaat met een paar mooie parken." Maar ja, dan krijg je de milieudictatuur weer over je heen. En dat kost niet alleen het land maar ook jezelf de kop..."

Ongelofelijk, GeenStijl begint eindelijk de Goddelijke Kale op waarde te schatten. Beter laat dan nooit! Op www.pimfortuyn.com staat nog veel meer inspiratie!

Problemsolver | 16-01-08 | 16:23

@ Karel Kruizenruiker 16-01-08 @ 16:06

Inderdaad, gebeurd veel in de zomer, zie je nog net het puntje van een of andere proleet op zijn zeilbootje langs schuiven. Dit alles omdat er nog een wet uit 1312 stamt die zegt dat varend verkeer voorrang heeft op rijdend verkeer. I KIDD YOU NOT!

Tobus | 16-01-08 | 16:21

Lebowski Achiever 16-01-08 @ 16:03
Je zegt "de VS is een auto cultuur" alsof dat een goed ding is.
Ik heb inderdaad mensen gezien die hun vette lijf nog voor 100 meter in een auto hesen, want "why walk if I've got a perfectly good car"
Tja.
De keerzijde is dat tijdens de spits een stad als LA gewoon een verkeersinfarct krijgt en dat je uren in gridlock staat, de A4 is een lachertje daarbij vergeleken.
Detroit schijnt daar persoonlijk in de jaren 60 het trein en metro systeem kapot gemaakt te hebben om meer autos te kunnen verkopen.
@Kees Maf 16-01-08 @ 15:58
Je hebt natuurlijk wel een gelijk, de trein is een mooi alternatief ,maar na aankomst op het station heb je vaak een probleem.Er zijn wel mooie oplossingen aangedragen (treintaxi was ooit een leuk idee) maar hier in Amsterdam is dat initiatief destijds door de gangsters van de TCA tegengehouden.
Ik neem meestal de tram naar Amsterdam CS bij klote weer ,en de fiets in de zomer.
Maar voor de echte klote verbindingen heb ik ook gewoon een auto.

LoudAndProud | 16-01-08 | 16:18

@makkie 16-01-08 @ 16:01<br />
Verhuizen? Als ik moet verhuizen naar de stad waar ik werk, kan ik aan vaste lasten de helft meer uitgeven. Huizen zijn duurder, dus kopen/huur ook. Ik rijd liever 40 minuten heen en 40 terug om lekker in mijn eigen stad met familie en vrienden te vertoefen. Het probleem zijn niet de forenzen, maar het vrachtverkeer dat toeneemt. Door vrachtverkeer gaan automobilisten meer en meer op de linkerbaan rijden, waardoor een 4-baans snelweg ineens een 2-baans provinciaal wordt. Tel daarbij de verschrikkelijk kinderachtige, ik laat je er niet tussen, houding van de gemiddelde bestuurder en voilá; fileprobleem geboren.

Eagle_Eye | 16-01-08 | 16:12

@conè 16-01-08 @ 15:56
Aan de drukte te zien was die kerstvakantie voor de meesten wel voorbij na 5 januari.
Maar goed ander voorbeeld: in November moest ik een maand in Utrecht werken.
De eerste dag geprobeerd met de auto.
Een hel van anderhalf uur en een godsvermogen aan parkeergeld in de binnenstad van Utrecht.
De rest van de maand met de trein gereisd.30 minuten van station naar station.
Met de tram naar station Amsterdam CS vanaf mijn huis en tien minuten gelopen vanaf Utrecht CS.Totaal een uur reistijd van deur tot deur.
Toegegeven ,ik heb wel een paar keer vertraging gehad.
Ik begrijp best dat mensen liever met de auto gaan ,dat moeten ze ook vooral doen, maar ga dan niet lopen zeuren dat er zoveel files in Nederland zijn.

LoudAndProud | 16-01-08 | 16:12

@makkie 16-01-08 @ 16:06
Da's absoluut een mooi alternatief, maar niet als je op sollicitatiegesprek gaat in het nette kostuum (zoals afgelopen maandag dus)...

Kees Maf | 16-01-08 | 16:11

@Lebowski Achiever 16-01-08 @ 16:03
Kwaliteit van wegen is ook zeer afhankelijk van welke state of je bent. PA, bijvoorbeeld, staat bekend om de slecht onderhouden wegen. Omliggende staten hebben kwalitatief beter asfalt. US bestuurders zijn over het algemeen ook beter gediciplineerd in hun rijgedrag. Tenminste, dat is mijn persoonlike ervaring. Welke Nederlander stopt er bij een stopbord als er niks aankomt? In de vS stoppen ze heus wel. Zelfs als ze niks zien aankomen.

Agent327 | 16-01-08 | 16:09

@Kees Maf 16-01-08 @ 16:01
Op de racefiets doe je er even lang over, circa anderhalf uur.
Niet zeuren over wind en kou, je bent toch geen watje.

makkie | 16-01-08 | 16:06

Dat aquaduct is niet het enige knelpunt op de A4 een stukje verderop bij Leiderdorp heb je een prachtige flessenhals waar iedereen vast loopt en dan nog een stukje verderop heb je een brug.... dolle pret als die openstaat.

Karel Kruizenruiker | 16-01-08 | 16:06

o nee toch niet..... HELP!

Lebowski Achiever | 16-01-08 | 16:05

VS is ---> VS zijn. dooh.

Lebowski Achiever | 16-01-08 | 16:04

LoudAndProud 16-01-08 @ 15:51
Het verschil met de situaties in NL en de VS is dat ze zich daar WEL over het algemeen aan de verkeersregels houden. Dus geen bumperkleven, niet belachelijk sneller willen dan de toegestane snelheid, ieder blijft lekker in zijn baan (die stomme rijbaanregels hier) en de algehele doorstroom is dus gewoon beter. VS is bij uitstek een auto-cultuur en dat merk je gewoon doordat iedereen MEEWERKT. Sure er zitten altijd idioten bij (maar niet oververtegenwoordigd als hier), de wegen zien eruit als schijt, maar daar zijn wij weer goed in: belasting belasting belasting.... ja dan mogen de wegen er godverdomme ook wel mooi uitzien, ja.

Lebowski Achiever | 16-01-08 | 16:03

@LoudAndProud 16-01-08 @ 15:35
Zo moest ik afgelopen maandag van Uithoorn naar Zoetermeer. Reistijd met de auto (volgens routenet.nl) 37 minuten, volgens 9292ov.nl 1 uur en 46 minuten. Afgelopen maandag, toen de A4 dus dicht was, heb ik er 1 uur en 35 minuten over gedaan, nog steeds sneller dus dan wanneer ik de trein had genomen.

Kees Maf | 16-01-08 | 16:01

ga toch gewoon motorrijden. Of ga vlak bij je werk wonen. Ga fietsen. Ga wandelen. Hou op met dat gezeur om meer asfalt. Niemand zit te wachten op bredere files. Zelfs New York City is zuinig op zijn groene hart.

makkie | 16-01-08 | 16:01

@LoudAndProud 16-01-08 @ 15:35
Ja, helemaal waar. In drie kwartier ben je van Amsterdam in Den Haag. Maar hoeveel mensen ken je die op een station wonen, en op een ander station werken? Ik ken er nul. En dat is precies waarom de auto het v.w.b. snelheid bijna altijd wint van het OV, zelfs als je files hebt.

Kees Maf | 16-01-08 | 15:58

@ overVecht 16-01-08 @ 14:10

Dat deed ik, totdat de baas vond dat het hele hebben en houwen naar 020 moest. Verhuizen kost mij nogal veel, zeker gezien de graai-tax genaamd "overdrachtsbelasting", waardoor de staat voor minstens 25 kilo-euro mag meegenieten van mijn gedwongen verhuizing.

Tobus | 16-01-08 | 15:57

@LoudAndProud 16-01-08 @ 15:48

Hmmm wat raar, misschien was het toen kerstvakantie voor een groot deel van Nederland?

conè | 16-01-08 | 15:56

Lol @ pica: "Deze file wordt u aangeboden door Milieudefensie". Bijna niet te lezen ...

Glorfindel | 16-01-08 | 15:53

Nee, dan het stukje Hoogmade-Brug over Oude Rijn. Slechts een luttele 3 kilometer die ook niet verbreed is. Lekker rijden van fuik naar fuik, welke kant je ook op moet. En een beetje ogen-bijtuttende-kudt-hola rijd juist in dat stukje weg manlief's Peugeotje bij iemands reedt naar binnen (vanochtend, ca 07:00 uur). Beetje huiliehuilie doen met je ene onopgemaakte oog, maar wél weer een file van 9 km.

Tobus | 16-01-08 | 15:53

Mee eens, ik rij gelukkig geen 4 uur file meer zoals ik een tijdlang heb gedaan. Word je compleet gestoord van...

OlympianMaster | 16-01-08 | 15:52

@JosVerbeek 16-01-08 @ 15:17
"Maar in de VS hebben ze iets meer schijt aan tofu-vreters en milieuactivistjes"
Jij bent duidelijk nooit in California geweest.
En die aftandse afbrokkelende rotzooi die ze in New York "infrastructuur" durven te noemen, daarbij vergeleken steekt menig derde wereld land nog met kop en schouders boven New York uit.

LoudAndProud | 16-01-08 | 15:51

/milieudefensie modus
En niemand heeft het over die enorme hekken, ontluchters en vluchtroute-bebouwingen die boven het viaduct in onze nationale weilanden uitkomen.
/MD off

/JJ modus
@ Flodder; je film was okay, de serie kudt, maar je argumentatie lees ik graag.

JudgeJuly | 16-01-08 | 15:49

@conè 16-01-08 @ 15:37
Twee weken geleden nog een week lang in de trein gereisd van Amsterdam naar Den Haag HS, tweede klas, om half acht s morgens.
Geen één keer hoeven staan, geen één keer te laat vertrokken.Mijn aanvankelijke mening over de NS heb ik in die twee weken helemaal moeten bijstellen.

LoudAndProud | 16-01-08 | 15:48

Wat ik in de discussie mis is dat het niveau van sommige leden van het publiek in de trein dat van een willekeurige basischool nauwelijks ontstijgt. Schreeuwen in de GSM, schreeuwen tegen elkaar, algehele lompheid en dit alles opgeleukt met een soundtrack via GSM speakertjes. Om over de hygienische toestand van de trein nog maar te zwijgen. Verder zijn de stations niet alleen zeer zwerver, maar tevens reiziger onvriendelijk. Gelukkig staan dergelijke subjectieve waarden niet in kwaliteitsonderzoeken, dagje Artis, begint in de trein!

adminitor | 16-01-08 | 15:47

Taliban heeft geen bommen nodig. Gewoon ff een golfje in de vangrail parkeren op een aantal tactische plaatsen en niemand kan naar z'n werk (of naar huis).

Zorg er voor dat een brienenoord brug of een lekbrug een weekje afgesloten is en NL is failliet.

Billy B | 16-01-08 | 15:47

PSZ-E 16-01-08 @ 15:07

Je vergeet dat de Gele WipWap en het Struikenschijtertje ook hun biotoop in het geplande A4 traject hebben.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 15:47

In reactie op "stadstaat met een paar mooie parken". Over enkele tientalle jaren gaan we een dagje uit met de HSL naar de "echte natuur" in Polen.
Of het vliegtuig, dat dan weer wel.

wILL | 16-01-08 | 15:41

@neem dan ovmensen

Ik weet niet of er iemand van jullie wel eens in een willekeurige richting de randstad reizende spitstrein zit, maar die zitten al stampvol! Het ov en het asvaltverkeer zitten aan hun tax! Meer spoor (en meer treinen) en meer asfalt aub! Misschien heeft Bert Koenders nog ergens een ontwikkelpotje over? Want hoe beter de economie hier draait hoe meer hij dan later weer kan wegpleuren, even investeren in eigen (ontwikkelings)land!

conè | 16-01-08 | 15:37

binnenkort: kogel van links op Fleischbaum

Marv007 | 16-01-08 | 15:36

"En het blijft pappen en nathouden, want in 2015 zal de maximum capaciteit opnieuw worden bereikt. Waarom niet gewoon een vijfbaans weg door het Groene Hart?"

Of je neemt een keertje de trein.
50 minuten van Amsterdam CS naar Den Haag en 45 minuten naar Den Haag HS.
Iedereen die toch zo nodig in zijn eentje in de SUV de A4 op stuurt moet maar een cursus Portugees gaan doen of zo.

LoudAndProud | 16-01-08 | 15:35

Bwaaahahaha @ Hoogh @ 15:20
Lachen! Humor!
Niet het blik uit te branden! Welk blik?
Dat van de trein? Die, als hij al rijdt, te laat is, of je er niet uit laat?
Dat van de bus? Die in de file staat? Of had je al een busbaan gezien onder het ringvaart?
Dat van de fiets? Altijd lachen platgereden worden.

Granaatappel | 16-01-08 | 15:34

@Agent327
Sorry te snel getypt Randstadmaffia en Brandnetelmaffia had er moeten staan.
En ja die randstadrail is weer een slecht voorbeeld. In de 19e eeuw konden de Belgen al treinen laten rijden. In de 21e eeuw lukt het een stelletje Nederlanders nog steeds niet. (idem TGV)

Vanes | 16-01-08 | 15:25

Godverdomme, wat mis ik die Kale...8`(

Lebowski Achiever | 16-01-08 | 15:21

JosVerbeek 16-01-08 @ 15:17

Ja, daarom is ook zo lelijk.

Flodder | 16-01-08 | 15:21

wilmeister 16-01-08 @ 15:14

Nee hoor, helemaal niet. Wil zelfs diegene die toch voor de auto kiezen ontlasten door afgestemde varierende werktijden te hanteren om filevorming te voorkomen. Als 25% die nu standaard voor de auto kiezen ook de trein gaat nemen omdat dat aantrekkelijker wordt, snijdt het mes aan twee kanten. Alleen heel hard MEER ASFALT roepen is voor niet creatieve, rechtse, gefrustreerde burgermannen.

Flodder | 16-01-08 | 15:20

Pak trein, bus of fiets en zit verder niet te zeuren. Al die idioten die niet hun blik uit te branden zijn, vragen er zelf om. En maar zeiken en maar zeuren, maar zelf niets doen om aan deze ellende een eind te maken. Nee, lekker alleen in je grote bak naar je werk rijden

hoogh | 16-01-08 | 15:20

Flodder 16-01-08 @ 15:11
Natuurlijk zijn er in New York wel files. En op infrastructureel gebied valt er in de VS nog heel wat te verbeteren, om alle wegen en bruggen aan de 'eisen des tijds' aan te passen is er zo ongeveer $1600 mld nodig. Maar in de VS hebben ze iets meer schijt aan tofu-vreters en milieuactivistjes

JosVerbeek | 16-01-08 | 15:17

krop slaap 16-01-08 @ 15:13

Ja, van een goed functionerend OV dat een aantrekkelijk alternatief is voor de auto word ik blij.

Flodder | 16-01-08 | 15:16

@Vanes 16-01-08 @ 15:13
Je doelt misschien op de randstad rail? Die ook ongeveer een jaar vertraging opliep door vertragingen, verkeerde sporen, nog lang niet af e.d. Treinen mischien, die dagelijks vertraging hebben?

Agent327 | 16-01-08 | 15:16

Werd er gezegd "Je mag het Groene hart niet doorboren!"
Het moet m.i. snel GEDOTTERD worden met 10 banen zwart asfalt voor een snelle economie. Anders gaat Rutte nog gelijk krijgen ook met zijn recessie.

Daddycool | 16-01-08 | 15:15

Flodder 16-01-08 @ 15:04
Misschien niet letterlijk, maar tussen de lijnen door naturlijk wel.

wilmeister | 16-01-08 | 15:14

Het is perfect mogelijk om de mobiliteitsproblem op te lossen zonder een snelweg door het Groene Hart. Begin eerst eens met een RandstadMetro: treinen op het rondje Utrecht-Rotterdam-Den-Haag-Amsterdam-Utrecht per 5 minuten.
Dan de rondwegen aanpakken en provinciale wegen opkrikken.
Moet je eens kijken.
Beetje kankeren op de Randstadmaffia is makkelijk. Maar ik kom nog uit de tijd dat Rijnwater puur vergif was, Maaswater vol zat met ellende uit Belgie en Frankrijk, is nou allemaal veranderd dankzij die milieumaffia.
Laat de betonmaffia haar gang gaan en we racen met zijn allen in topsnelheid naar het volgende knelpunt dat ook weer opgelost moet worden met beton...
Eerst denken, dan doen.
Stelletje POPULISTICHE, INFANTIELE, IDIOTE reaguurders.

Vanes | 16-01-08 | 15:13

@Flodder 16-01-08 @ 15:11
In New York heb je een super efficient subway systeem, nou blij?

krop slaap | 16-01-08 | 15:13


@ your service zou ik zegggen.

Young gun | 16-01-08 | 15:11

JosVerbeek 16-01-08 @ 15:07

Ja, in New York hebben ze namelijk nooit last van files.

Flodder | 16-01-08 | 15:11

@overVecht 16-01-08 @ 14:10

Dat betekend dat ik in Almere moet gaan wonen. nee dank je

The Nameless | 16-01-08 | 15:10

wat JosVerbeek 16-01-08 @ 15:07 zegt ;)

krop slaap | 16-01-08 | 15:09

@Spinal Fap > mooi stukje is dat he :) Wel lekker rustig daar op de golfbaan hoor. Maar ik heb gehoord dat in dat weiland de zeer zeldzame Midden-Delflandsche reet kever zijn broedgebied heeft, dus de verlenging van de A4 richting Schiedam gaat er dus mooi niet komen.

Btw. iemand al eens opgevallen dat er netjes gebouwd wordt naast de A4. Op gebied waar asfalt had kunnen liggen, staan nu een paar mooie woningwinkels. En die milieufreaks maar zeuren over fijnstof. Als je echt een longpleurisje wil oplopen, moet je daar maar eens een raam open zetten.

PSZ-E | 16-01-08 | 15:07

krop slaap 16-01-08 @ 14:59
Op die viedz, amerikanen hebben inderdaad een iets ander beeld van afstanden. En om nog ff een voorbeeldje te geven van NL als dunbevolkte stad: New York meet 1214 km2 met 8,5 miljoen inwoners. De randstad met circa 7 miljoen inwoners heeft met de provincies Noord/ zuid-holland en Utrecht ongeveer 10000 km2. En daarvan is het grootste gedeelte weiland, dus de problematiek is puur te wijten aan falend infrastructuur en bouwbeleid.

JosVerbeek | 16-01-08 | 15:07

@ Fleighbaum: Nog andere obstakels zijn de brug over de oude rijn en milieudefensie die niet wil toestaan dat de A4 in zijn geheel 2x3 baans wordt. En dan beginnen we niet eens over het stuk Midden-Delfland...

Plofkonijn | 16-01-08 | 15:06

Agent327 16-01-08 @ 14:40
Ja maar dan moet je wel eerst bij dat 120 km/u stuk van de A44 zien te komen. Maandag was ik al drie kwartier kwijt voor ik uberhaupt door Den Haag bij het Mailieveld (begin van de A44) was. En daarna begint dat hele stuk 70 km/u met al die kudt stoplichten.

Klukkluk 16-01-08 @ 14:44
Tropische genen he ? Mietjes zijn trouwens die hippe metro boys die binnen op kantoor of thuis met zo'n shawl rondlopen. Dat schijnt dan weer helemaal da bom te zijn bij het hippe volksdeel.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 15:05

@Agent327 16-01-08 @ 14:57

In beginsel wel, maar als het gros weggeknald is, dan blijven alleen nog maar mensen over die doorrijden.

pwman | 16-01-08 | 15:05

wilmeister 16-01-08 @ 15:02

Ik heb niet gezegd dat je niet met de auto MAG. Wel lezen voordat je in je rechts kramp schiet.

Flodder | 16-01-08 | 15:04

@Flodder 16-01-08 @ 14:53
En waarom mag ik gvd wel in een stinkende bus en niet in mijn auto naar mijn werk? En wanneer komt dat dan? Jezus, ik wordt zo gruwelijk moe van dat linkse gelul.

wilmeister | 16-01-08 | 15:02

@ Agent327 16-01-08 @ 15:00

En volop controle.

krop slaap | 16-01-08 | 15:01

@JosVerbeek 16-01-08 @ 14:55
en ik doelde meer dat ik het eens ben met je tweede alinea, over de brandneteltaliban

Tim | 16-01-08 | 15:01

De tiefus aan de milieumaffia.

Kletskop | 16-01-08 | 15:01

@Niet voor Jan 16-01-08 @ 14:57
Da's ook weer waar. Maar Den Haag he, Wasenaar, langs WA en gezin, nee, daar niet harder meer dan 50. Vroeger 70. Weg is aangepast maar snelheid omlaaag

Agent327 | 16-01-08 | 15:00

De Moerdijkbrug (A16) is ook zo'n drama. Sinds ik mij kan herinneren zjin er daar wegwerkzaamheden.

Zeven | 16-01-08 | 14:59

@JosVerbeek 16-01-08 @ 14:55
Nou, ik had hier laatst ook iemand uit de USA en die zei hetzelfde.
Amsterdam-Parijs is voor hun een peuleschil.

krop slaap | 16-01-08 | 14:59

Wat een abject stuk...

Errujd | 16-01-08 | 14:59

Hallo Dominique,
Bent u fan van Hollandsche musicals?

Granaatappel | 16-01-08 | 14:58

@pwman 16-01-08 @ 14:54
En dat oplazen levert geen files op?

Agent327 | 16-01-08 | 14:57

Agent327 16-01-08 @ 14:32
.
Een gedeelte ligt er al; je kunt gewoon de N44 als snelweg gaan beschouwen (dat komt never nooit door de NIMBY crowd van Wassenaar heen, dat weet ik ook wel, maar toch), en daar waar het ding daadwerkelijk 't Haagje raakt (bij het Malieveld), ontspringt dichtbij ook al een tunnel (langs de Lekstraat). Heb je nog maar een kilometer tot Rijswijk te gaan (leg je een dubbeldekker boven de Binckhorstlaan, kun je gelijk mee de Vliet oversteken). Beetje passen en meten (en een beetje de freules dodelijk ontzetten) en binnen niet al te veel tijd heb je 't voor elkaar, volgens mij.

Niet voor Jan | 16-01-08 | 14:57

Wat waar Fleischbaum. Het is te triets voor woorden. Nog een: de A12, eerste snelweg in Nederland, Arnhem Utrecht is gebouwd in 1938. Anno 2008 nog steeds op veel plekken 2 baans. De tijd heeft er stil gestaan. Hoe is t mogelijk dit land.

DeEchteWimHeitinga | 16-01-08 | 14:57

@ pwman 16-01-08 @ 14:55

Slimme kerel die dat heeft uitgevonden ;)

ijsklont | 16-01-08 | 14:56

@krop slaap 16-01-08 @ 14:49
@Tim 16-01-08 @ 14:51

Prima, nog even goedkeuring van GS en kom maar op met die column... mooie revolutie ook op internet.... zullen we een foto verslag doen of ook bewegende beelden? Mooi stukje tekst er bij....
Als rutger het wil hopt ie er ook maar bij...... prima TV!

Behangdelul | 16-01-08 | 14:56

en natuurlijk wat krop slaap 16-01-08 @ 14:53 zegt!

Tim | 16-01-08 | 14:55

krop slaap 16-01-08 @ 14:53
verklaar u nader?

JosVerbeek | 16-01-08 | 14:55

@ ijsklont 16-01-08 @ 14:52

Zo'n ding bestaat al en heet een motor. En ja, dat is zeker een oplossing.

pwman | 16-01-08 | 14:55

Wat mij betreft slibt het hele deel rondom de randsteden compleet dicht.
Daarna nog ff wachten op de fatale infarct waarna het westelijk deel van Nederland afsterft en afdrijft naar Engeland.

Auf nooit Wiedersehen!

drekzooi | 16-01-08 | 14:55

Uit sentimentele overwegingen neem ik af en toe vanuit Den Haag de A4 richting Midden Delfland. Gewoon, for the hell of it. Einde snelweg, in de verte zie je Rotterdam (bij helder weer bijna de Beneluxtunnel), maar je moet richting A13 om verder naar het zuiden te kunnen.
En dan weet je ineens weer in wat een kutpolderland zonder besluitvaardige bestuurders we wonen.

Spinal Fap | 16-01-08 | 14:54

GPS in alle auto's. Snelheid realtime controleren: de eerste die langzamer dan 80 rijdt of zijn/haar rempedaal intrapt OPBLAZEN. (a la mobstyle) Eindelijk nooit meer files...

pwman | 16-01-08 | 14:54

en natuurlijk wat JosVerbeek 16-01-08 @ 14:49 zegt!

krop slaap | 16-01-08 | 14:53

Geen asfalt. Investeren in goed OV dat werkelijk kan concureren met de auto. En een afgestemd werktijdenschema om filevorming te voorkomen. Klaar.

Flodder | 16-01-08 | 14:53

@1sokkie 16-01-08 @ 14:48
Zou allemaal niet zo'n probleem zijn, als ze ooit dat idee hadden uigevoerd van ondergronds goederenvervoer, volledig geautomatiseerd hadden uitgevoerd. Was, geloof ik te duur toen. Een (doodlopende) betuwelijn en een nuttelose HSL zijn wel nuttig. Beide functioneren niet en de HSL gaat nog wel ff duren in verband met de locs die niet geschikt zijn ivm veiligheid en levertijd.

Agent327 | 16-01-08 | 14:53

Als we nou alle auto's de helft minder breed maken (geloof dat er 3 mensen nog aan carpoolen doen, de carpoolplaats is de enige plek in NL met bebossing), dan kunnen de banen gewoon door de helft gehakt worden. scheelt benzine, milieu enz.

Het ziet er alleen niet uit en bij harde wind waai je om.

ijsklont | 16-01-08 | 14:52

@ behangdelul @ 14:45
Idd een leuk idee... Dan doe ik de dagelijkse file vanaf de brug van Zaltbommel. (ja díe is driebaans, maar 6 km verderop is er weer zo'n fijne bottleneck die je gewoon weer terugbrengt naar 2 baans met 50km/h voor de volgende 10 km. Waarna je de daaropvolgende 20km slechts 100km/h op een driebaansweg(!) mag.
Dit was mijn bijdrage over de A2 noord-zuid van knooppunt Deil tot voorbij Boxtel.

Tim | 16-01-08 | 14:51

@ Behangdelul 16-01-08 @ 14:45
Ja goed idee, sturen we Rutger op zn witte prada's d'r wel heen.

krop slaap | 16-01-08 | 14:49

Als planoloog in de dop wordt mij inderdaad geleerd dat nederland een 'dun bevolkte stad' is. Een voorbeeld om dit te ondersteunen: Onlangs kwam er een Amerikaanse vrouw bij ons langs die tijdens de treinreis van Schiphol naar Den Haag had geconstateerd dat er wel bijzonder mooie parken in de stad lagen...

De zgn. brandneteltaliban echter meent dat Nederland een soort van middeleeuws land is (natuurlijk wel in 020-gaza) maar de praktijk leert dat het een bijzonder verwrongen beeld is. Dat zou opzich niet zo bezwaarlijk zijn, ware het niet dat de tofu-vreters net iets teveel invloed hebben op het wanbeleid. Ik zeg: opzouten met die tiefuslijers!

JosVerbeek | 16-01-08 | 14:49

heerlijk. Iedereen vast op de A4, ik lekker op de fiets naar het werk.

KidC | 16-01-08 | 14:49

Ik stel voor nu eens dat fietspad af te maken over dat aquaduct, dat is heel irritant als ik mijn rondje ringvaart fiets.

spooky | 16-01-08 | 14:48

overVecht 16-01-08 @ 14:23
Denk je? Zolang belangrijke verkeersaders als de A4 en de A2 op delen nog de capaciteit hebben van pakweg 50 jaar geleden, wordt het probleem zeker niet opgelost. Ik zeg: pak alles aan. Snelwegen, spoorwegen, waterwegen, the works. Meer asfalt, meer spoor, meer vrachtvervoer per trein en binnenvaart. Kijk ook eens naar de verkeersregel, de lengte van in- en uitvoegstroken, etc, etc. Op een 4 (of meer) baansweg is een keep-your-lane systeem bijvoorbeeld veel efficiënter dan ons verplicht-rechts model.
Maw, ga voor een totaaloplossing.
File is namelijk niet het probleem. File is een symptoom. Onze 1973 style infrastructuur, dát is het probleem.

1sokkie | 16-01-08 | 14:48

Ik kan u uit betrouwebare bron vertellen dat dit niet alleen de A4 is.... de A12 (den haag- utrecht) is ook iedere een hel...

Misschien een leuk idee voor GS... de dagelijkse file... waarin elke dag een nieuwe kudtweg die vol staat aan de beurt is......

Ik wil wel een colum verzorgen met foto's van een dag uit het leven van de automobilist van Den Haag naar Utrecht.....

Behangdelul | 16-01-08 | 14:45

Al die milieu maffia woont in de stad en maakt zich al druk om 1 boom. Moet je hier op het platteland komen kijken. Geen groenlinks sukkel te vinden. Bomen zat, gewoon kappen voor in de houtkachel.

We eten gewoon vlees en weten van welk deel van de koe het malse stukje komt. En hebben SUV's voor de paardenkar natuurlijk. CO2 is hier nog steeds een natuurlijk onderdeel van lucht™.

Kudthippies blijf maar lekker in 010, 020, 030, 070 wonen en over je A4 sukkelen terwijl je je druk maakt over je boom, wij vermaken ons hier heel goed zonder u en bemoeit u zich aub vooral niet te veel met ons.

Harko | 16-01-08 | 14:44

@Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 14:35
Shawl om? Mietje!

Klukkluk | 16-01-08 | 14:44

Geen gelul gewoon A.S.F.A.L.T.

waskuip-admiraal | 16-01-08 | 14:43

@Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 14:35
Maar op de A44 mag je 120 en je hoeft niet langs Zoeterwoude/Rijndijk waar elke spits (vaak daarbuiten) files staan ivm aanrijdingen.

Agent327 | 16-01-08 | 14:40

Misschien is een deeltjestransporter wat: zo'n skottybeamer. Houd 't nou gewoon simpel.

(Oh ja en tijdens de spits het rekreatief verkeer aktief ontmoedigen voorlopig, interstedelijke transportbanden plempen, thuiswerken bevorderen, werktijden waar mogelijk spreiden, het OV extraserieus optimaliseren, de toegang tot de doorgaande wegen beter reguleren: als je toch doelloos met je pook in je hand stilstaat maakt het toch eigenlijk niet uit of je nu voor een oprit staat te vegeteren of op een "snelweg" en plat meer zinnig asfalt graag: niet kansloos bottleneckschuiven.)

widtvoet... | 16-01-08 | 14:39

Jaaa, BAN voor pc correspondent 16-01-08 @ 14:05. Beetje linken naar FOK, tsssk.

On-topic: als je zo graag 50 km van je huis wilt werken, dan moet je die file maar voor lief nemen, of verhuizen, of een andere baan.

Biff Eagleburger | 16-01-08 | 14:38

@1sokkie 16-01-08 @ 14:21
Krek wat je zegt. Rij voor de lol eens door dat "Groen Hart", en je ziet dat er geen reet meer van over is.

wilmeister | 16-01-08 | 14:38

Rot op met je snelwegen, al asfalteer je heel Nederland dan is er nog steeds file, heb je alleen bredere file's. Hoe los je de aan en afvoer naar de steden dan op???.
Zolang iedere debiel auto mag rijden blijf je problemen houden, gewoon meer lijfstraffen bij overtredingen (handafhakken) dan is het zo opgelost....

Gifkikker | 16-01-08 | 14:36

Wat dacht je van het ovv verbeteren tussen den haag en a`dam ?

kachelfant | 16-01-08 | 14:36

Rij er iedere dag en het is inderdaad triest de afgelopen dagen. Soms probeer ik de A44 als alternatief maar daar wordt je helemaal eenvoudig van.
Mij irriteert het meeste die kijkersfiles nog. De volgende keer dat ik daar in sta stop ik bij het ongeluk als ik er eindelijk aankom, stap ik uit de auto en ga op mijn gemak rondlopen en kijken. Misschien maak ik ook nog wel een filmpje op mijn GSM voor thuis. Eerst een beetje drie kwartier silstaan om mijn voorgangers te laten kijken en mij dood te irriteren (je zal immers eens wat missen in je saaie pauper kantoorleventje) en dan zou Bigi vervolgens meteen doorrijden ? Dacht het niet. Motor uit, handrem erop, knipperlichten aan, shawl om en Bigi gaat rustig uitgebreid kijken. De tyfus voor degenen die achter mij staan.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 14:35

Fleischbaum, nu doe je het weer. Beetje last van de Engelse ziekte? Dan voor de traaglerenden onder ons nog maar een keer: brandnetel is geen bijvoeglijk naamwoord dus schrijf je brandneteltaliban aaneen. Zucht, blijkbaar kent geenstijl haar eigen huisregels niet en is er iemand aangenomen die niet kan spellen.

Pop | 16-01-08 | 14:34

Raar landje zijn we toch. Een coalitie die uitblinkt in besluiteloosheid terwijl de wegen dichtslibben. Een overheid die haar eigen oppositie financiert (Zie bijvoorbeeld financieel jaarverslag Milieudefensie: Zolang de plebs Postcodeloterij loten blijven kopen komt er nooit een snelweg door dat Groene Hart. En Buitenlandse Zaken en Vrom hoestten in 2006 alleen al 2.5 miljoen euri op aan subsidie, om hun rechtszaken bij de Raad van State te financieren.
Maar ach, we moeten die Wageningen-alumni en ander wollen truien ook van de straat houden he.

Zucht...

orandatomo | 16-01-08 | 14:33

@Niet voor Jan 16-01-08 @ 14:30
Onder Den Haag? Geplande bouwtijd, 5 jaar, werkelijk 10. Zie tram tunnel. Maar daar doelde je al op.

Agent327 | 16-01-08 | 14:32

Hier mijn kleine toevoeging; graaf de A44 in ergens bij Wassenaar, en laat 'm weer tevoorschijn komen bij de A4 (Rijswijk); bouw een tunnel onder Den Haag door (zijn ze daar vreselijk goed in). De huidige A4 gaat gewoon door naar de A13, maar wordt eindelijk ook 'es doorgetrokken naar Rotterdam (alles ligt al klaar, je hoeft alleen nog maar asfalt te storten over een kilometertje of tien); dan kan je volkomen parallel over 2x4 banen van 010 naar 020, met plenty doorsteek-mogelijkheden (bij Rijswijk, het Bernardviaduct en bij Leiden).

Niet voor Jan | 16-01-08 | 14:30

Ja verschrikkelijk daar... Kudt Den haag, ik wil bredere wegen gvd.

StijlloosSuperieur | 16-01-08 | 14:30

@Glorfindel 16-01-08 @ 14:25

Ja en dan in 2015 weer lekker zeike;)

snuifert | 16-01-08 | 14:28

@Daks 16-01-08 @ 14:23
Hoe doe je dat, handsfree sms-en?
Bovendien zal dat op de A4 knap in dee papieren gaan lopen. Staat daar dagelijks wel ergens vast

Agent327 | 16-01-08 | 14:27

@ superjan's " Indrukwekkend hoe een aanrijdingkje met 3 vrachtwagens een hele randstad plat kan leggen"

Juistem. Ik zou het wel weten als ik terrorist was.

PSZ-E | 16-01-08 | 14:26

Ze zijn gelukkig goed bezig met die 2x5 die ze op de A2 van 030 naar 020 aan het aanleggen zijn. Vanaf 2010 kunnen we daar weer lekker scheuren!

Glorfindel | 16-01-08 | 14:25

ik stel voor 12 -baans en dubbeldeks,
wat jij duyvendak ?

rioolguurder | 16-01-08 | 14:23

@1sokkie 16-01-08 @ 14:21
dat is netzo onnozel,optimistisch en niet haalbaar gedacht als bijvoorbeeld het idee om Rotterdam Haven over te plaatsen naar Maastricht.

overVecht | 16-01-08 | 14:23

@agent327
Ok nou staat gewoon op de site van Miljeudefenzie.... Je mag bellen staat erbij. Ik heb iig ff ge smst dat waneer ik in de file sta op de 80km snelweg ik hem een sms-je stuur. Zo blijft ie op de hoogte.

Daks | 16-01-08 | 14:23

LOL@Agent327 16-01-08 @ 14:19
dat je de moeite neemt het uit te leggen joh! ;)

overVecht | 16-01-08 | 14:21

Iedereen aan de helikopter!

Tim | 16-01-08 | 14:21

Wat dit land nodig heeft is een Mega Deltaplan Infrastructuur. Dus niet een spitsstrookje hier en een nieuw tunneltje daar. Een grote inhaalslag, waarbij alle infrastructuur (dus niet alleen de snelwegen) naar het niveau van de 21e eeuw wordt gebracht.

1sokkie | 16-01-08 | 14:21

@superjan 16-01-08 @ 14:17
Misschien een idee om de gewenste strengere straffen ook in het verkeer in te voeren? Als door jouw schuld (let op de woorden JOUW SCHULD) een file ontstaat mag je de economische schade daarvan betalen. Na een jaar heb je de brokkenpiloten allemaal in de schuldsanering en zonder auto. 2 problemen in 1 keer opgelost.

[-InFiDeLz!-] | 16-01-08 | 14:21

Hoppa, inderdaad oprotten met je Groene Hart. Is toch al volgebouwd en daarnaast, zo bijzonder is t niet wat daar te vinden valt.
Gaan met die banaan!

Giles | 16-01-08 | 14:19

@Daks 16-01-08 @ 14:17
Niet vanwege het e-maail adres maar het 06 nummer

Agent327 | 16-01-08 | 14:19

@fleisch> geestig dat je dr over begint. Ik stond in die bewuste file, maar dan aan de andere kant en heb die 20 kilometer ellende aan me voorbij zien trekken. Indrukwekkend hoe een aanrijdingkje met 3 vrachtwagens een hele randstad plat kan leggen.

superjan | 16-01-08 | 14:17

@agent327
ojee een Joris om een Joris

Daks | 16-01-08 | 14:17

@Bodem.Loze.Put 16-01-08 @ 14:12
ja ik kom graag (en geregeld) in Brabant en dat doe ik zeker ook voor mijn plezier! Alleen voor mijn werk is het niet zo handig. Volgende maand in ieder geval ook weer naar Oeteldonk (of hoe je schrijft) en nee niet met allemaal mensen uit 030 maar met vrienden en vriendinnen die uit brabant komen ;)

overVecht | 16-01-08 | 14:17

@Opa-Buiswater 16-01-08 @ 14:09
Ja opa, alles is jouw schuld!

Klukkluk | 16-01-08 | 14:16

Mensen die in de buurt van Amsterdam en Den Haag autorijden verdienen geweaun om in een file te staan. Zeiken over files en smeken om meer asfalt is zeau kansloos.

dagrunge | 16-01-08 | 14:16

Tsja, de Goddelijke Kale kon het wel brengen hoor.

wilmeister | 16-01-08 | 14:15

5-baans? nee dat schiet op. Twee keer 2,5 rijstrook?
Je bedoelt zeker 10-baans.

niet voor de hond | 16-01-08 | 14:13

Op naar de dubbeldeks snelweg!
Joehoe Urlings, kijk je even mee?

krop slaap | 16-01-08 | 14:12

Trouwens, zelf de tiefus met je 5baansweg, ik hoef geen longkanker en uitzicht op een snelweg, omdat ze zelf voor de auto kiezen. Welvaart en Welzijn moeten in overeenstemming met elkaar zijn en er moet er niet eentje gaan overheersen.

Koninkrijk | 16-01-08 | 14:12

@Daks 16-01-08 @ 14:10
dat kan een joris opleveren

Agent327 | 16-01-08 | 14:12

@overVecht 16-01-08 @ 14:10

daarom mijn advies: komt allemaal wonen en werken in Brabant!

Bodem.Loze.Put | 16-01-08 | 14:12

@Daks 16-01-08 @ 14:10
doe maar vast doeidoei zwaaizwaai zeggen....... boehoe kun je doen bij redactie@geenstijl.nl

kusje

overVecht | 16-01-08 | 14:11

Lekker verhuizen naar Zweden.

Prins Analia | 16-01-08 | 14:11

Daarom is mijn advies ook gewoon om te gaan wonen in de stad waar je werkt of één van de grotere randsteden en in een gehucht werk zoeken (rij je altijd de goede kant op)

@pc correspondent
Ga lekker populair doen op Fok! lutser.

overVecht | 16-01-08 | 14:10

Dit land is niet vol. Het is hier alleen 'n beetje druk.

widtvoet... | 16-01-08 | 14:10

-weggejorist en opgerot-

Daks | 16-01-08 | 14:10

De breedte van dat aquaduct is inderdaad schandalig... Maandag moest ik er bij hogfe uitzondering langs. Helaas compleet afgesloten, wegens ongeval met vrachtauto's en gewonden...

Kees Maf | 16-01-08 | 14:10

Sticht een nieuwe Randstad in het noorden. Daar is alles nog stil en vredig. Grote haven bouwen bij Pieterburen. Er zijn genoeg binnenwateren om alles weg te voeren naar het achterland.

Heyy | 16-01-08 | 14:09

Punt?????...... gebrek aan nieuws of soms óók weer de schuld van de "rooien"of de finnen?

Opa-Buiswater | 16-01-08 | 14:09

@pc correspondent 16-01-08 @ 14:05
"... raadslid is op de vingers getikt..."
Wat zijn ze toch godvergeten ACHTERLIJK bij de PvdA!

Ari Gold | 16-01-08 | 14:08

Vergeet JVC niet , die zit nog al dwars te doen over verbreding...
Komt er bij mij iig niet meer in voorlopig neem wel een ander merk.

White-rabbit | 16-01-08 | 14:08

haha lullo´s, neem dan ook eens de fiets, beweeg je tenminste nog nuttig ook

Koninkrijk | 16-01-08 | 14:08

Ik mis die overleden politicus.

Ari Gold | 16-01-08 | 14:07

idd, en je mag savonds ook al niet met de helikopter vliegen hier in deze stadstaat.

SebasDude | 16-01-08 | 14:07

Weinig plezier?

fok die A4, er scheuren alleen maar donkere bolides met blauwe ampels over de vluchtstroken, daar schrikken die niet kunnen sturende NL-ers van!

strookje asfalt erbij? van goeree tot den helder ligt een perfecte ondergrond voor een 10 baans highway.

Prutsert3368 | 16-01-08 | 14:06

-edit: een fipo met foklink? Ben je niet wijs ofzo? -

pc correspondent | 16-01-08 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken