Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beursalarm. Zwarte woensdag!

beurskoers.jpgAlle ballen verzamelen! Gehaktdag op de beurs. Vandaag is rood de kleur van jouw koersen. Gaat de liberale zwartkijker Mark Rutte gelijk krijgen en eten we binnen twee maanden allemaal tulpenbollen bij knijpkatlicht. Of moeten we afgaan op de mening van mooiweer-econoom Leen van Frisia, die geen vuiltje aan de lucht ziet en u nog de financiering van een nieuw badkamertje probeert te slijten. Feit is dat het overal in de wereld slecht gaat met de bedrijven, behalve bij GeenStijl, Shell, Firma Kalashnikov, Evenementenbureau Manon Thomas, Vara Wijnslijterij, Korandrukkerij Baardmans en Zonen, de Euro en PornoTube. Ziedaar uw beleggingsadviezen voor vandaag. Pin ons er maar op vast. Of nee, doe ook maar niet. Succes vandaag met off- en online beleggingen. En zo niet dan zien wij u bij de gaarkeukens. Sterkte. Update: AEX richting 450. Berooide beursmannetjes massaal aan de drank.

Reaguursels

Inloggen

he, mijnheer pritt: Het zijn nooit de beursmannetjes die de klappen krijgen, Die kijken wel lekker uit. Het zijn de domme beleggers die de klappen krijgen. Mensen die hun portefeuille laten beheren door een bank... Zoiets als je kippenhok laten bewaken door de poelier.
En de slimme beleggers? Die verdienen goudgeld aan dit soort dagen.
En al die domme beleggers die in paniek verkocht hebben, moeten zich wel realiseren dat de professionele handelaren hun aandelen tegen afbraakprijzen graag zien komen
Kortom, buitengewoon slecht stukje beursvoorspellen, Uw reputatie als meest klevende redacteur niet waardig. Maar mocht u vragen hebben, u kunt mij vast wel achterhalen

jan-lul-de-behanger | 16-01-08 | 23:58

Autsch... Ik geloof dat mijn pensioen net als Sinterklaas is geworden...
Als je er klaar voor bent, bestaat het niet!
Maar goed. Huilie-huilie doen...? Ik denk maar zo: hoef ik ook minder belasting te betalen! Ha! ha... b.. OEHEOEEE!! :o)

Chipdude | 16-01-08 | 22:31

En.... Het is een wonder dat hier het licht nog brandt....

Dysphemian | 16-01-08 | 22:18

@Big Bana Boy
Maar als je -bijvoorbeeld- kijkt naar bedrijven als General Electric, die gasten zitten op de hele aardkloot te pionieren en winst te maken. Dit betekent toch opbrengsten die terugvloeien naar de USA? Of het nu in Euro's of Dollars gaat maakt niet zo gek veel uit denk ik. Het gaat om die geldstroom. (Daar hangen alleen in NL al tig BV's onder: Van krachtstroommotoren t/m transportondernemingen)
Ook de olie-industrie wordt behoorlijk gedomineerd door de Yanks. Zeker op technisch vlak. Zelf zit ik hier zo nu en dan in te prutsen voor een of andere amerikaanse tent. Wel een heel andere manier van werken die gasten: Versnelling 2 stappen terug als je daar bent ;-)
Over NL zelf, betreft die zogenaamde kennis-economie: You are right: Dat is allang een gepasseerd station. We kunnen ons beter voorbereiden zoals de Engelsen: Nederland laten fungeren als een groot museum. Als je kijkt wat voor technisch opgeleiden er momenteel van de TU en Hogeschool komen dan is het om te huilen (qua aantallen en niveau, zeker op mijn vakgebied elektronica)

Dysphemian | 16-01-08 | 22:16

KapiteinClaus 16-01-08 @ 15:57
Nee ik bedoelde echt General Motors.
Zie : nl.wikipedia.org/wiki/General_Motors

Goud is uiteraard een totaal middeleeuws concept, dat ben ik helemaal met je eens, en hoort niet in een gezond economisch systeem. Feit blijft dat het alleen toch nog altijd een rol blijft spelen in de geldwereld. Mijn punt is meer dat de VS doelbewust zijn economische wil heeft geprobeerd op te leggen door de goud standaard te vervangen door de dollar standaard voor andere valuta. Door te garanderen dat buitenlandse valuta ten alle tijden konden worden omgeruild voor de dollar hebben ze in feite al die landen aan zich te weten binden.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 17:03

Hmmm... Mijn aandeeltjes zijn 6% gestegen...
* trekt maar eens een blikje bier open *

Snorry! | 16-01-08 | 16:52

@KapiteinClaus:
Hoe gezond is het principe van oneindige economische groei in een eindige omgeving uberhaupt? We lopen nu tegen de grenzen aan. Laten we als mensheid op de aarde proberen het wat slimmer aan te pakken dan een gistkweek in een petrischaal.

Lobo | 16-01-08 | 16:10

@ Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 14:22 Bedoel je niet General Electric ipv General Motors? De eerste is een enorm conglomeraat die idd een financieringstak heeft. GM heeft dat voor zover ik weet niet en produceert alleen auto's. Doet dat de afgelopen jaren niet zo goed en kampt met wat probleempjes.
.
Het zomaar bijdrukken van geld kan niet ongestraft gebeuren, maar een goudstandaard o.i.d. heeft ook zijn nadelen. Want is meer goud daadwerkelijk economische groei? Een goudstandaard betekent ook dat centrale banken een actieve rol spelen om de koers maar op een bepaald peil te houden.

KapiteinClaus | 16-01-08 | 15:57

WE GAAN OMHoog. INSTAPPen maar :)

I (8)You fokker | 16-01-08 | 15:52

@ Amsterdance 16-01-08 @ 13:08
Inderdaad, al had ik gedacht dat die 'berooide beursmannetjes' wel wat sterkers zouden willen.

Zer0x | 16-01-08 | 14:57

De kern van het probleem is dat de US op krediet leeft. Ik bedoel daarmee dat hun hele economie op groei door krediet gebaseerd is. Op het moment dat een economie alleen maar groeit door kredieten en er niet meer daadwerkelijke fysieke zaken geproduceerd dn het jaar er voor worden is er imho sprake van luchthandel. Een mooi voorbeeld is de Fed. Omdat die in private (lees banken) handen zijn en bovendien de geldpersen in handen hebben kunnen die geld uit het niets produceren. Geld waar niets (goud, echte economische groei) tegen over staat. Dat geld lenenen ze vervolgens met winst uit en dt heet dan economische groei. De US worden gefinancieerd door de rest van de wereld die maar Amerikaanse schuldpapieren blijven kopen. Een ander mooi voorbeeld is General Motors. Deze autofabrikant verdient zijn geld met het verlenen van krediet ipv met het producrern van auto's. Talloze Nederlandse hypotheken zijn via vai gerherfinancieerd door GM. Mij lijkt dat geen gezonde situatie voor een autofabrikant.

Verder is het van belang te beseffen dat de US zijn olie gratis krijgt door af te rekenen in dollars. Dollars die ze zelf vrijwel ongelimiteerd bij kunnen drukken, anders dan wij die eerst de dollars moeten verdienen.

Na WOII heeft de US bewust andere landen gepushed om de goudstandaard los te laten en de dollar als borg voor nationale munten te nemen. Daarmee hebben ze de wereld min of meer hun economische wil opgelegd.
Mooi effekt ddarbij ook is dat ze sindsdien groei door krediet hebben kunnen bewerkstelligen. Virtuele groei in mijn ogen.
En dat gaat goed zolang de wereld vertrouwen in het systeem en in de dollar blijft houden. Op het moment dat het vertrouwen weg is, of als de OPEC landen euro's willen zien voor hun olie stort de hele kolerezooi in. In de US en in de rest van de wereld. Want in dat uberkapitalistische money for nothing verhaal van ze geloof ik niet meer.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 14:22

@ Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 10:30

Ik heb het net besteld. Dank voor de tip.

piquant | 16-01-08 | 13:44

Sashimi San 16-01-08 @ 13:17

Correct! Maar de kogel moet maar eens door de kerk.

kwarkoo1 | 16-01-08 | 13:20

@Kwarkoo: niet alleen China, maar vrijwel de gehele wereld die in dollars afrekend...

Sashimi San | 16-01-08 | 13:17

KapiteinClaus 16-01-08 @ 13:04

Dat onderken ik wel, doch China heeft veel te verliezen als ze dollar 'dumpen'.

kwarkoo1 | 16-01-08 | 13:09

Zitten er eigenlijk nog steunen tussen hier en de 400 ?

j010 | 16-01-08 | 13:09

LOL @ Heineken

Amsterdance | 16-01-08 | 13:08

lol- 1.3 billion wordt er afgeschreven.

ganzo | 16-01-08 | 13:04

@ kwarkoo1 16-01-08 @ 11:13 En juist omdat de dollar het afgelopen jaar nou niet zo heel geweldig presteerde, kan het mogelijk zijn dat China en olieproducerende landen in de (nabije) toekomst in andere valuta gaan afrekenen. Zoals je weet voert Europa net als de VS ook erg veel goederen uit China in.

KapiteinClaus | 16-01-08 | 13:04

@Sashimi San 16-01-08 @ 12:48

dadelijk komt jpmorgan met de cijfers, eens kijken hoe goed die boeren in deze crisis.

ganzo | 16-01-08 | 12:58

@Ganzo: alles hangt af van aziatische investeerders (banken dus) Die kunnen amerika's arrogante nek nu breken... zullen ze niet doen, omdat ze zelf met hun afzet markten komen te zitten... het draadje wordt wel dunner, als het breekt, breekt het goed.

Sashimi San | 16-01-08 | 12:48

@Sashimi San 16-01-08 @ 12:18

de bodem van eind november wordt getest, uiteindelijk stapt toch weer iedereen in aandelen als de inflatie blijft stijgen.

ganzo | 16-01-08 | 12:42

Lobo: ik ben een liefhebber van Bright Eyes... vooral dit liedje is wel aardighttp://www.youtube.com/watch?v=ZxLWONH926M

Sashimi San | 16-01-08 | 12:39

@ 90% van de westerse wereld:
You are f*cked for life, have a nice day!
ps. don't forget your monthly payments to the bank.

dagrunge | 16-01-08 | 12:36

@Ganzo: heerlijk om al die domme lutsers in hun benzine slurpende stadstraktoren (terreinoto's) strakjes op de fiets met een pakje boterhammen achterop naar het werkt of het Arbeidsbureau te zien gaan, het OV rijd niet meer door gebrek aan energie en financiele middelen om de boel draaiende te houden. Droom scenario weet 't, maar wie weet :-)

Sashimi San | 16-01-08 | 12:18


Gelukkig hebben we de foto's nog...

Young gun | 16-01-08 | 12:17

het is gewoon de laatse week van de sale, solden, große ausverkauf.

ganzo | 16-01-08 | 12:12

@Synch: ik was eind vorig jaar op een financieel congress waar duidelijk werd gemaakt door een stel van die domme conservatieve rechtsche lutsers van citibank dat we ons echt niet bang hoeven te maken. Vandaag kreeg ik een niewsbrief over citigroup, dat het niet zo goed gaat :-) Citigroup is de hoofdzenuw van het amerikaanse bankwezen, waar wij dus tot onze elleboog in zitten.

Als dit doorzet, dan is het gevaarlijke aan de hele situatie dat Amerikastan nooit zal toestaan dat hun economie ten gronde gaat.

Sashimi San | 16-01-08 | 12:11

@ update Pritt. Whahahahahaaaa!

kwarkoo1 | 16-01-08 | 12:10

En nu zelfs op -2,04

kwarkoo1 | 16-01-08 | 11:58

Synchrocity je ziet het somber in. MAAR je hebt wel gelijk.

Barbarous_Relic | 16-01-08 | 11:58

Quadrifoglio 16-01-08 @ 11:56

-1,96 461,29 Vorige week stond de AEX nog op 530 punten. Is er nog nieuws vandaag?

kwarkoo1 | 16-01-08 | 11:57

nou nou, -1.6%

is er nog nieuws vandaag?

Quadrifoglio | 16-01-08 | 11:56

@sync:
Energiebesparing is een must geworden inderdaad. Dat in combinatie met een scala aan andere maatregelen. Het vervelende is dat we er als samenleving voor hadden kunnen kiezen om dit al na de oliecrisis van de jaren '70 serieus te nemen, dan was het niet nodig paniekvoetbal te spelen. Maar struisvogelpolitiek en zakkenvullerij is blijkbaar aantrekkelijker dan constructief samenwerken aan de toekomst van mensheid en aarde.

Lobo | 16-01-08 | 11:53

Zalm zei dat er in 2008 geen recessie komt in NL, maar over daarna sprak hij zich niet uit. Na 2008 gaat er 100% zeker een recessie komen en niet zo zuinig ook (jaren 30 style maar dan x100) en we kunnen er niks aan doen, want we hebben het zelf allemaal over ons afgeroepen.

We pompen nu dermate veel oilie uit de grond, dat wat we ook doen, we krijgen niet meer olie per tijdseenheid uit de aarde geperst en binnen max 5 jaar gaat die productie zelfs dalen. Als je nu ziet dat olie al zo snel duurder wordt bij gelijkblijvende productie, dan kun je op je klompen aanvoelen dat de prijs explodeerd als de productie gaat zakken. En aangezien onze hele economie op olie drijft en alternatieven niet toerijkend zijn olie te vervangen hebben we een probleem. Zeker als je beseft dat vooral ook de voedsel industrie afhanelijk is van fossiele brandstoffen. Het is ook nog eens zo dat elke technical fix het uiteindelijke probleem alleen maar groter maakt... En nadat de olie productie zakt gaat de productie van gas, kolen, uranium en verder alles wat we uit de grond halen ooit een keer dalen.... dus onze toekomst (of die van onze kinderen en kleinkinderen en verder) is die van een leven op uitsluitend renewables... Nou als je de weg van nu naar een leven met hout en steen geen recessie noemt, dan weet ik het ook niet meer...

synchronicity | 16-01-08 | 11:46

kwarkoo1 16-01-08 @ 11:13
Dat is inderdaad een stabiliserende factor. Het feit dat de US China's grootste afzetmarkt is en dat ze enorme voorraden dollars hebben.
Fiet blijft wel dat het China een steeds machtigere positie jegens de US geeft en zich steeds minder aan dat land gelegen laten liggen. Ergo de economische en uiteindelijk reeële macht verschuift naar het Oosten. Nu al is het zo dat grote Amerikaanse banken slechts overleven door massale geldinjecties uit het Oosten.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 11:35

Het gaat hier juist prima, maar ik heb dan ook geen aandeelhouders die bevredigd moeten worden.

captainobvious | 16-01-08 | 11:33

Goud kan naar de usd 2500 ounce wel fysiek goud aankopen dat is het beste voor als het papieren geld gebruikt kan worden als behang. Als u goud te duur vind kan er ook zilver (poor mans gold) aangeschaft worden die kan ook nog lekker omhoog. Ga uit van ca 30% van uw vermogen.
Als iedereen dit nu even doet zit ik nog meer op rozen ingestapt in goud voor ca usd 500
Maar dat er voor het eind van de week de aandelen nog veel verder kelderen is wel zeker, de beerput is open en de USA is allang failliet.
Proost

Veldwebel | 16-01-08 | 11:32

Het CDA 16-01-08 @ 11:09

Je kletst uit je nek. China kan zich niet permiteren om in euro's te gaan handelen. De grootste importeur van Chinesche goederen zijn de VS. En wat dacht je van de onvoorstelbare hoeveelheid dollars die China heeft?

kwarkoo1 | 16-01-08 | 11:13

Tijd om aandelen DELA te kopen.

JumboXL | 16-01-08 | 11:10

Nix aan de hand mensen gewoon doorlopen vertelde Zalm gisteren eigenlijk hetzelfde als toen hij de euro erdoor plempte.
Nu hij pandjeshuis baas is moet ie wel en pijpt zondag weer rustig de dominee samen met Dirk.

beffje | 16-01-08 | 11:10

Ik doe sinds kort zaken met China, om ellende te voorkomen. Gaat het in de VS slecht, dan gaat het in China allicht beter. Simpel. Bovendien, de Chinezen hebben de laatste tijd liever euros dan dollars. Zo komt alles toch nog goed, voor mij.

Het CDA | 16-01-08 | 11:09

Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 10:52
Ik krijg vanaf de start zijn nieuwsbrieven per mail en hij wist/weet altijd interessant nieuws te brengen. Soms heb je het gevoel alu-hoedje opzetten, maar ik denk dat hij zijn bronnen goed voor mekaar heeft.

Sikkeneur | 16-01-08 | 11:02

Sikkeneur 16-01-08 @ 10:44
Nee, ik vond zijn boek angstaanjagend genoeg.
Een hoop dingen wist ik wel maar er stonden toch ook wel een dingen in die nieuw voor mij waren en waar ik mij dood van ben geschrokken.
Zoals iedereen weet is economie geen keiharde wetenschappen omdat je om te beginnen al twee klassieke stromingen hebt die lijnrecht tegenover elkaar staan en daarom moet je ook boeken als die van Meneer Middelkoop altijd kritisch benaderen. Dat gezegd hebbende staan er aantal harde feiten in die domweg angstaanjagend zijn.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 10:52

Bigi Bana Boy 16-01-08 @ 10:30
Toevallig ook geabonneerd op zijn nieuwsbrief?

Sikkeneur | 16-01-08 | 10:44

Die hele beurshandel en de dollar zijn gewoon gebakken lucht. Dat wist de slimme kwarkoo1 allang.

kwarkoo1 | 16-01-08 | 10:43

Toen ik vanmorgen opstond wist ik het al:

het wordt een kudt-dag!

Dank je wel, GS, voor de bevestiging. Had ik neaudig.

Boris Poepnagel | 16-01-08 | 10:41

Amerika bedankt!

Doc Damage | 16-01-08 | 10:34

Mijn maandag gekochte putoptie doet het vrij leuk.

flesjehertogjan | 16-01-08 | 10:31

Het echte veronrustende nieuws is dat niet-Westerse bedrijven en overheden steeds grotere belangen in Westerse bedrijven en banken nemen. En dat allemaal omdat wij steeds meer geldstromen die kant hebben laten opgaan door steeds meer zaken uit te besteden aan China, India, Korea e.d.. Verder hebben we ook met name Saudi-Arabië rijk gemaakt met de oliedollar. En nu kopen ze het Westen op. Ik zou willen dat mensen eens een keer wat minder naar die stompzinnige vrije markt profeten zouden luisteren want die nieuwe religie zal het Westen, enkele slimme kapitalisten uitgezonderd, in de afgrong storten.

Bigi Bana Boy | 16-01-08 | 10:29

En Rijkman schoffelt lekker zijn spruitjes in de moestuin on St Jean Cap Ferrat.

coen81 | 16-01-08 | 10:28

Alleen vandaag? Het is al van voor het weekend hommeles. De dollar gaat langzaam maar zeker naar beneden, maar de goudkoers gaat in de up. Kan de USA geen bal schelen, die drukken dollars bij en lachen zich kapot met hun enorme goudvoorraad.

kwarkoo1 | 16-01-08 | 10:25

Johnnie Walker 16-01-08 @ 09:56
Juist. Mijn aandeeltjes in de Australische mijnbouw doen het uitstekend. Moehahaha

zooishettoch | 16-01-08 | 10:21

@ed..@09:58,
Nee, ze stonden op de PVV-site, met een linkje naar Marktplaats.nl

fuckje | 16-01-08 | 10:17

Zo jullie zijn er snel bij zeg.

Barbarous_Relic | 16-01-08 | 10:14

Sinds Wouter Bos op RTL-Z is, is het recessie. Dat kan geen toeval zijn.

tipo | 16-01-08 | 10:11

Bedankt Pritt, nu heb ik dat fijne lied van die Borsato weer in m'n hoofd.

Hertogin v. Pauperen | 16-01-08 | 10:04

Ik ga aandelen "staat der Nederlanden" kopen.
Met die zakkenvuller van een Bos aan het roer zal het begrotingsoverschot alleen maar toenemen.

man on the edge | 16-01-08 | 10:02

JosVerbeek 16-01-08 @ 09:56
Volgens Joep van den Nieuwenhuizen is er niets aan de hand......

MichieldeMuiter | 16-01-08 | 10:02

Johnnie Walker 16-01-08 @ 09:56

Juist.
Je eigen indoor plantage met het juiste gewas is altijd raak.

beffje | 16-01-08 | 10:01

IT moet je kopen he, da's gouden handel!

sjaakdeslinksesul | 16-01-08 | 09:59

@fuckje
rodney, leroy en jermaine, derde garagebox van links..

ed.. | 16-01-08 | 09:58

Juistem, ik heb een jaar of 6 gelee kpn gekocht op 2.10 ofzo, laatst weer verpatst, kaatsjieng!

Hetzelfde met corus ;)

Inderdaad flink aandele Corus gekocht en ik kon ook flink wat bijschrijven op mijn spaarbankboekje. E ja met de recessie het zal er waarschijnlijk wel aankomen zeker met dat gezeur over die kredietcrisis.

Geenstijler99 | 16-01-08 | 09:57

Is dit nu de dag dat de dollar valt?
*Snel zijn miljarden dollars loost voor vaten olie*

padjakker deluxe | 16-01-08 | 09:57

ah... koopjes op de beurs.

dr.spin007 | 16-01-08 | 09:56

Mensen moeten zich niet zo aanstellen, met internet kan over de gehele wereld net zo makkelijk worden belegd als op de AEX. Aanrader is dus niet om Shell te kopen, maar op de beurzen van Brazilië, Dubai of Shangzen te kijken, daar valt altijd geld te verdienen en die zijn dol op buitenlands geld.

En in deze wereld waar iedereen steeds rijker wordt maar er steeds minder aanbod is, is het slim om te investeren in de primaire levensbehoeften. Tarwe, waterwinning, grondstoffen, we hebben het altijd nodig, de vraag ernaar stijgt exponentieel maar het aanbod stagneert. KEAUPEN dus...

Johnnie Walker | 16-01-08 | 09:56

MichieldeMuiter 16-01-08 @ 09:52
Stabiel is in dit geval: ze blijven $/€ 0,000000 waard. Ik heb anders nog wel wat aandeeltjes Baan voor je.

JosVerbeek | 16-01-08 | 09:56

Met al die ontslagen die gaan volgen om de winsten voor de aandeelhouders hoog te houden is het personeelstekort op de arbeidsmarkt ook weer opgelost.
Loonmatiging gaat het weer helemaal worden. *iets mompelt over zoet & zuur*

Sikkeneur | 16-01-08 | 09:55

Ah leuk, Unilever geweaun omhoog
Es kijken hoe lang dat zo blijft ..

Tobi | 16-01-08 | 09:55

Mijn aandelen Fokker en World Online blijven anders behoorlijk stabiel.....

MichieldeMuiter | 16-01-08 | 09:52

@JosVerbeek 16-01-08 @ 09:50
Dacht ik eigenlijk wel, dollars zijn zeau...1970 ;)

krop slaap | 16-01-08 | 09:52

LB. De particulieren die nu nog in aandelen zitten hebben de laatste paar jaar zitten slapen. Aandelenhandel is een parralel universum dat niets met de werkelijk te maken heeft. Ze zouden het moeten verbieden. Echt.

Comrade | 16-01-08 | 09:51

krop slaap 16-01-08 @ 09:42
Just a joke!, ik heb alleen maar eurootjes gelukkig. (of niet gelukkig want je mag de helft inleveren)

JosVerbeek | 16-01-08 | 09:50

zingt:
* Vandaag is rooooooooooooood de kleur van mijn saldo *

toyotus | 16-01-08 | 09:50

Niet te dicht langs de hoge gebouwen lopen waar bankiers en traders zitten. Net als bij vroegere crashes gaan die types vrij snel jumpen.

... oh, wacht er gaat een raam bij m'n bovenburen open.

El Gouda | 16-01-08 | 09:47

@superjan 16-01-08 @ 09:36
Zeker, zeker. En wat dat betreft komt europa er het meest bekaait van af denk ik. De grote klappen vallen in het uiterste westen. Wij schurken wel lekker tegen de andere reus aan.

Meneer | 16-01-08 | 09:44

Zonet heb ik drie Antillen gekocht, ik weet alleen nog niet welke.

fuckje | 16-01-08 | 09:44

1e regel in economics: Recessie roepen = recessie krijgen.

Ach, nog een beetje zuur. Onze sterke leider zal er voor zorgen dat het niet overslaat vanuit de USA. *proest*

pwman | 16-01-08 | 09:43

jospeh6085 16-01-08 @ 09:17

Waar is die poen van die boomers dan gebleven na al die jaren de hoogste afdracht te hebben moeten doen?

Koop tip,
Goede kunst blijft altijd solide.

beffje | 16-01-08 | 09:43

@ JosVerbeek 16-01-08 @ 09:39

Jij bent echt een domme lul, of maak je nou en geintje?

krop slaap | 16-01-08 | 09:42

van dal 16-01-08 @ 09:37
Maar ja, als ze dan niet stijgen...

Schoorsteenveger | 16-01-08 | 09:42

Een klein berichtje, maar onze minister van financiën heeft een klein overschot, waar een tekort van o,2% op 200 miljard was begroot.
Wie hem zondag heeft gezien, wordt dit niet extra uitgegeven!

Sikkeneur | 16-01-08 | 09:41

@ van dal 16-01-08 @ 09:37

Juistem, ik heb een jaar of 6 gelee kpn gekocht op 2.10 ofzo, laatst weer verpatst, kaatsjieng!

Hetzelfde met corus ;)

krop slaap | 16-01-08 | 09:41

Wir Audi Fahrers empfehlen KAUFEN! KAUFEN !KAUFEN! .

kees2 | 16-01-08 | 09:39

Boehoe, ik ben al mijn geld kwijt geraakt, alles belegtd in dollarz.
*gaat treintje koppen op Utrecht Centraal*

JosVerbeek | 16-01-08 | 09:39

@reineart
laat die oscars maar komen dus!

ed.. | 16-01-08 | 09:37

wie nog geld heeft koopt aandelen als ze laag staan, als aandelenkoersen flink zakken, dat je denkt van "oei, zó laag stonden ze nog nooit", dan moet je bijkopen. als ze dan weer stijgen maak je een mooi winstje.

van dal | 16-01-08 | 09:37

elk dieptepunt word gevolgt door tijden van voorspoed. zo slecht is het niet

lulletjerozewater | 16-01-08 | 09:37

@meneer> ach je kunt de hele wereldeconomie vergelijken met de overname van PCM. Een paar rijke cowboys en massa's dode en gewonde en vooral beroofde onwetende indianen.

Ik ben allang blij dat het niet ONTPLOFT is. Dit is gewoon een pijnlijke reset naar engszins normale verhoudingen.

superjan | 16-01-08 | 09:36

ASML HOLDING -8,93%
Haalt dienstpistool uit bureaulade.

wachtmeester de bruy | 16-01-08 | 09:35

Zal wel meevallen toch, allemaal? Ons linkse kabinet sleept nog steeds mensen binnen terwijl de werkeloosheidscijfers onder immigranten de pan uitvliegen, er worden miljoenen gegeven aan Afrikaanse staatshoofden die er een mooi privéjetje van laat bouwen, Vogelaar investeert miljarden in wijken die een jaar later weer verloederd zijn, junks worden naar Suriname en de Algarve gestuurd, de subsidiepotten voor Amsterdam-Gaza zijn niet aan te slepen, er verdwijnen via uitkeringen nog steeds miljoenen naar thuislanden, enzovoort - zomaar even een greep uit afgelopen maand. Ik zie geen financiële crisis.

Shalome | 16-01-08 | 09:34

superjan 16-01-08 @ 09:24
.
Locatie /en/ grondstoffen. We gaan weer helemaal honderd jaar terug in de tijd. Grond kopen in Frankrijk nu het nog kan; landbouw wordt ook weer helemaal de bom.

Niet voor Jan | 16-01-08 | 09:32

superjan 16-01-08 @ 09:12
Eens. Niemand is gebaat bij failliete VS banken. Maar dit soort investeerders hebben toch altijd andere verwachtingen en handelswijzen dan de bekende (westerse) investeerders.
Wij doen sinds twee jaar zaken met een Chinese firma. Kan je verzekeren dat we zelfs na twee jaar nog regelmatig met grote vraagtekens op ons voorhoofd aan tafel zitten.

Meneer | 16-01-08 | 09:32

Grijs 1 kleurt woensdag zwart...
De Calvinistische moraal "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" spoort de consumptie niet echt aan.
Behalve de eigen loonsverhoging van 30% durven en kunnen die lutsers geen beslissingen te nemen.

Lt. Postmortem | 16-01-08 | 09:32

@kneuterzak 16-01-08 @ 09:28

Je link doet het niet, maar bedoel je de uitzending van Tegenlicht over de dollar?

Mortyys | 16-01-08 | 09:31

Allemaal de schuld van die mallotige koeiboj uit Texas

worm | 16-01-08 | 09:31

-weggejorist-

Megazand | 16-01-08 | 09:30

-weggejorist-

Megazand | 16-01-08 | 09:29

Ik mis Spyker in het rijtje.

Schoorsteenveger | 16-01-08 | 09:26

Ik ben geen econoom maar techneut. Maar 1 ding snap ik niet.

Die banken maken echt miljarden winst per jaar. Gaat het 1 keer fout omdat ze in de USA teveel centjes hebben geleend. Gaan ze gelijk lopen miepen.

Kom op zeg. Neem het als een vent, en volgend jaar beter.

En al die paniekreacties van zg. beursgoeroes zijn helemaal lachwekkend. Paniek veroorzaakt paniek.

PSZ-E | 16-01-08 | 09:26

HET IS OM TE HUILEN!

er is maar 1 weg, en dat is die naar beneden!
gelukkig kunnen de ervaren handelaren hier ook geld mee verdienen :p

Mortyys | 16-01-08 | 09:25

@ed.. 16-01-08 @ 09:20:

Geen idee. Volgens mij mot de trailer toch ondertussen wel uitkomen.

De avondvullende versie komt tegen de kerst pas heb ik in de wandelgangen vernomen. Het eerste deel that is. George Lucas en Steven Spielberg hebben alle overige afspraken voor de komende drie jaar afgezegd, dus de sequels zullen dan ook wel weer ieder jaar met kerst uitkomen.

Reinaert | 16-01-08 | 09:25

mijn kooptip is Turbo Short. een stijger bij dalende koersen.

DJmarco | 16-01-08 | 09:24

Het enige wat ik nog beleg is mijn brood

ijsklont | 16-01-08 | 09:24

@jospeh6085> je ziet het te zwart... want het gaat net als in de makelaardij maar om 3 dingen, locatie, locatie, locatie.
Nederland ligt perfect. Het zal in de toekomst meer en meer een logistiek, zakelijk, hoogtechnologisch en creatieve hub worden. Dus een sterk gesegregeerde samenleving met suits, handelaars and artists en daarnaast de "gewone" mensen die deze toplaag van diensten voorziet. Daar kan geen kabinet iets aan veranderen. Ga eens kijken in R dam of aan de zuidas. Nederland wordt een nieuw Hong Kong. Als brug tussen China India. wees blij dat de industrie ons land verlaat. he Kaaaabinet kan aan deze ontwikkeling weinig veranderen. Ze vertragen alleen de boel door het ondernemertje pesten. Maar dat is in the long run niet erg.

superjan | 16-01-08 | 09:24

kwestie van slim beleggen. ow, en natuurlijk ff tegenlicht bekijken. was al bekend dit

lulletjerozewater | 16-01-08 | 09:22

anale delen
*kouwes mist*

krop slaap | 16-01-08 | 09:21

@reinaert
is er al een release datum voor dat cinematografische hoogtepunt?

ed.. | 16-01-08 | 09:20

@ Captain Orange 16-01-08 @ 09:14

Viagra is zeau 2006.. doe maar gewoon het aloude (hand)werk zelf, dan zijn de vrouwtjes ook weer blij..

wopper | 16-01-08 | 09:19

bij Eru smelten ze de kazen alvast

Patrick Zweedsey | 16-01-08 | 09:19

@captain Orange> oh ja, Viagra is in Nederland in 5 jaar 40% procent marktaandeel verloren

superjan | 16-01-08 | 09:18

@ Reinaert 16-01-08 @ 09:14

VerGasovens doen 't ook weer goed.. tenminste, in N-Korea..

wopper | 16-01-08 | 09:17

In dit land gaat er zeker een recessie aankomen. De meeste produktie is verdwenen (weggepest) door de regeringen. Het is zeker niet waar dat hiervoor een kenniseconomie in de plaats is gekomen. Denk maar niet dat landen als China en India zitten te wachten op Nederlandse betweters met een opleiding xxxogie. Tel daar bij op dat de komende jaren honderduizenden babyboomers met pre-pensioen gaan en dat de overblijvers het geld zullen moeten opbrengen voor de vergrijsde bevolking en de enorme bureaucratie in dit land. Ook het gigantische waterhoofd met typen als Herfkens zal bijdragen aan de economische teloorgang.

jospeh6085 | 16-01-08 | 09:17

@Captain Orange 16-01-08 @ 09:14:

Mot je mee oppassen. Op een gegeven moment is de limiet bereikt en dan spat het hele boeltje als een zeepbel uiteen. En dat wil je toch écht niet!

Reinaert | 16-01-08 | 09:16

Zit met een handjevol Viagra-aandelen... blijft stijgen....

Captain Orange | 16-01-08 | 09:14

Conform het advies van de Groot-Mufti Al-Hassoun heb ik gisteren alles gezet op fabrikanten van lichte vuurwapens, handgranaten en ander speelgoed voor urban warfare.

Als die film van Geert dan eindelijk eens uitkomt dan kan ik meteen m'n winst nemen. Ga ik daarna in de Duitsche chemische industrie rommelen. En misschien wat aandeeltjes Ford en IBM erbij pakken. Komt goed!

Reinaert | 16-01-08 | 09:14

@enlosccch> kijk dan ben je lekker bezig.

superjan | 16-01-08 | 09:13

fuckje 16-01-08 @ 09:09
Ben ik blij dat onze internet broker dat al 2 jaar geleden adviseerde, goud gaat binnenkort dalen

enlosssch | 16-01-08 | 09:12

@meneer> toch denk ik dat dit de soft landing is. China zit niet te wachten op een in elkaar stortende VS. Bad vool Business.

superjan | 16-01-08 | 09:12

Help! We gaan allemaal DOOD!

DA | 16-01-08 | 09:12

@fuckje> blijf weg van goud, levensgevaarlijke ambulante handel. gewoon euro's houden.cash is king. Verder gewoon de storm uitzitten, ies een noodzakelijke transitie.

superjan | 16-01-08 | 09:10

oh tis al weg

Ballenman | 16-01-08 | 09:09

ofline? wat is dat?

Ballenman | 16-01-08 | 09:09

Onze Preferred Banker adviseert te investeren in goud. Dus gaan we dat maar even doen, als we tijd hebben.

fuckje | 16-01-08 | 09:09

Komt er dus eigenlijk op neer dat GS een koopadvies geeft?

Wim-Lex | 16-01-08 | 09:08

Gelukkig hebben we een sterk leider om ons door deze barre tijden heen te leiden. (kudt..)

Meneer | 16-01-08 | 09:08

Nou ja, ik hoop dat Insinger de Beaufort mij niet gaat vertellen dat ze t niet aan zagen komen, deze keer.

superjan | 16-01-08 | 09:08

gaat vast van de hoogste toren springen

poppendokter | 16-01-08 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken