Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huilen werkt!

hillarywint.jpgSchrijf nooit een Clinton af! Want net als haar echtgenoot Bill in 1992 lukte het Hillary de New Hampshire Primary in de laatste 24 uur naar haar hand te zetten. En dat is sensationeel want Barack Obama lag gisteren nog mijlenver voor in de peilingen. Maar huilie huilie helpt. Dus snelden de dames in record getalen naar de stembus. Maar liefst 57 procent van alle kiezers in New Hampshire bleek vrouw en daarvan stemde 43 procent op the comeback bitch.

Reaguursels

Inloggen

@ 911

Geen dank

*zal koerbagh aanmelden bij kleuterlklas om nog maar eens te leren alu-hoedjes te bouwen*

fruitarier | 12-01-08 | 15:37

fruitarier 09-01-08 @ 22:34
Bedankt voor de link. Bewezen fraude bij de tellingen van Ron Paul in tenminste twee districten, een merkwaardige uitslag voor Giuliani in drie districten (3 maal precies 9.11%). Mogelijk hebben meerdere districten gewoon hun eigen cijfers doorgegeven, waardoor ook de grote voorsprong van Obama als sneeuw voor de zon is verdwenen. Terwijl wij maar niet uitgepraat raken over de snik van Hillary.

911 | 10-01-08 | 15:00

buitenechtelijke vagina

lobstar | 10-01-08 | 01:40

Toen Bill sigaren propte in onechtelijke vagina kon Hill haar tranen bedwingen? Nu ineens sniffen om een overdosis pizza? Doe dan die giuliani maar.

lobstar | 10-01-08 | 01:36

@klaboesterbeer 10.00
Rita vs Ayaan

lobstar | 10-01-08 | 01:09

@fruitarier 09-01-08 @ 22:34:
Nee, om Alex Jones serieus te nemen moet je toch wel heel ver heen zijn. Daar kun je geen alu-hoedjes tegen vouwen.

koerbagh ® | 09-01-08 | 23:19

@ highhandmighty

Zijn er hier dan geen mensen die

GRATIS

ALEX JONES WWW.PRISONPLANET.COM luisteren

en onder 'listen live' het echte nieuws vernemen?

Er is nu al toegegeven FRAUDE geconstateerd!!!!

fruitarier | 09-01-08 | 22:34

@Sikkeneuker:
QUOTE:"..... De US is nog niet toe aan een zwarte president blijkens het overwegend blanke New Hampshire en zo zal de rest van de VS er uiteindelijk ook over denken......"
--
--
Ik heb liever ook een Turkse minister van binnenlandse zaken (tevens ook een Armeense holocaust ontkenner) dan iemand als Wilders. (Kuche Kuche)
--
riiight!!

Dr Doom | 09-01-08 | 22:02

altijd dat gejank van die wijven.
Ten tijde van de stagiaire was ze de sterke vrouw. Als een berg stond ze daar haar man te steunen.
Nu maar janken als ze denkt te verliezen van die obama.
Gezellige hutjes hebben die familieleden van hem toch.

stokhanteerder | 09-01-08 | 21:55

Heb liever een Republikein, maar als het dan toch een democraat wordt, dan liever Obama.

Wattefak | 09-01-08 | 21:42

Ik blijf Ron Paul schreeuwen tot ik er bij neer val! De boodschap is het belangrijkst. Het is echt belachelijk dat niemand door dat gejank heen prikt in de VS! Ron Paul over "the change" waar Clinton zo over moest janken:

"The American people... want real change... To me that means the only significant change we ought to have is get enough people in Washington that read the constitution, obey the constitution, do only the things that we're allowed to do."

HighandMighty | 09-01-08 | 21:26

@bloedjelink 09-01-08 @ 16:55:
Ik weet. Het enige dat ik betoogde dat New Hampshire een betere indicator is dan Iowa en dat je na Michigan en South Carolina een beetje kan voorspellen wat Super Tuesday gaat brengen en wie de waarschijnlijke partij-nominaties gaan krijgen. Hill en Barack liggen nog steeds nek aan nek en bij de reps... ik kan er geen zinnig woord van zeggen. New Hampshire is voor de republikeinse stem minder belangrijk en zoals je terecht zegt: Michigan wel.
Dat wordt inderdaad boeiend.

koerbagh ® | 09-01-08 | 17:45

Hillary jankt op Poll-commando en het heeft er haar voordeel in New Hampshire mee kunnen doen. Dat komt omdat die Staat een affiniteit heeft met vrouwen in leidende posities. Een vrouwelijke gouverneur, veel vrouwen als afgevaardigden. Daarom scoort Hilly Silly daar goed.
Het is afwachten hoe ze in de echt belangrijke staten gaat scoren.
Huilen zou voor haar daar wel eens te laat kunnen zijn.

Hillary staat niet voor "change", het toverwoord van de campagnes.
Zij is een exponent van de status quo. Een Clinton terug in the White House heeft hetzelfde effect als zou een Bush verder regeren. More of the same. Het wordt listig als "change" verkocht maar het is het niet.
Obama weet de jongere generatie te inspireren en dat is zijn verdienste. Waar over het algemeen de Amerikanen redelijk lethargisch de verkiezingsstrijd gadeslaan is er nu participatie. Hij is geen krachtig leider maar wel een bevlogen leider en met de juiste administratie zou hij een goede president kunnen zijn.
.
@Koerbagh @15:00
FYI. Michigan heeft een tik op de vingers gehad door de primaries te vervroegen en telt voor de democratische nominatie niet echt meer mee.
De meeste democratische kandidaten hebben zich teruggetrokken.
Hillary overigens niet. Tuurlijk niet. Obama wel.
Michigan is wel van grote importantie voor de republikeinen. Als Romney niet weet te winnen in Michigan zal hij het erg lastig gaan krijgen.
Nevada lijkt overigens een shoe-in voor Obama.

bloedjelink | 09-01-08 | 16:55

@Reazuurder 09-01-08 @ 16:40
Ik heb geen vergelijking gemaakt met de aanval van Bush op Iran en de aanval op Pearl Harbor. Ik heb alleen gezegd dat een oorlogspresident, in dit geval Roosevelt, bleef zitten. Roosevelt is ook de enige president geweest die meer dan twee termijnen vervuld heeft. Nu was ik in de veronderstelling dat hierop een uitzondering is gemaakt, maar dat bleek niet waar te zijn volgens een andere reaguurder, omdat vóór Roosevelt, dit gewoon mogelijk bleek te zijn. Ik heb hier alleen nog geen onomstoten bewijs voor gevonden.

Over dat optreden, ik doe leuke sketches over Roosevelt in zijn rolstoel. Hoe laat kan het?

Lying Dutchman | 09-01-08 | 16:52

@Lying Dutchman 09-01-08 @ 16:34
- Buckler verhaal klopt, GWB is ex-alcoholist
- Iran wachten we al heel lang op
- Roosevelt zie je mail van 11.01, korte termijn geheugen al flink aangetast?
- Hoe laat wil je optreden?

Reazuurder | 09-01-08 | 16:40

@Reazuurder 09-01-08 @ 16:27

Oh, wat klink je intelligent, helaas zal je uiterlijk wel achterblijven.
Verkiezingen in 44 heb je gelijk.
Bucklerverhaal slaat nergens op.
Iran, kan je op wachten.
Er is door mij geen enkele vergelijking gemaakt met Roosevelt of Pearl Harbor.

Dus, pas die oren even zelf, niet met andere zaken bemoeien dan het tourschema van de Jostiband aub.

Lying Dutchman | 09-01-08 | 16:34

@Lying Dutchman 09-01-08 @ 14:11
Afgezien van de verkiezingen in '44 sla je de plank op nog meer plekken mis:
- GWB is geen man met ballen, hij drinkt Buckler.
- De kans dat GWB Iran binnenvalt is minimaal
De vergelijking met Roosevelt gaat helemaal mank, hij viel Japan niet aan, Pearl Harbor enzo je weet toch
Dus voor je anderen vertelt dat ze hun schoolgeld moeten terughalen eerst even kijken of die ezelsoren je goed staan.

Reazuurder | 09-01-08 | 16:27

Iron my shirt! Iron my shirt!

spaghettimonster | 09-01-08 | 16:03

@Delilah 09-01-08 @ 15:25
Vrouwelijke vrouwen aan de top zijn er te weinig. Maar in alle geledingen zijn vrouwelijke leiders en daar zitten verdomd goede tussen. En zij gooien het op seksisme als er iets gebeurt? De meesten kijken wel uit! Mannelijke ondergeschikten hebben er vaker moeite mee. Zij roepen bijvoorbeeld dat zij eerst maar eens op dieet moet voor ze haar mond weer open doet. ;-) (Thieme-draadje)
En over studenten in niemendalletjes: van mij mogen ze. Ik keek ook wel eens vol verbazing, maar als zij zich zo willen presenteren... Waarom niet serieus nemen? Jij gaat uit van een mannenwereld en past je aan om zo effectief mogelijk te zijn. Zou het niet bevredigender zijn als je gewoon van jezelf uit gaat?

Nonnes | 09-01-08 | 15:48

Toch zou ik met haar wel eens een beschuitje willen eten.

Don vinnie | 09-01-08 | 15:37

Alles beter dan Obama die alleen maar roept dat er 'nieuwe politiek' moet komen zonder duidelijk te maken wat dat is.

bintang | 09-01-08 | 15:28

Nonnes 09-01-08 @ 15:12
Ha, op zich heb ik dat ook bij vrouwen die dat zo opzichtig doen. Daarom, subtiliteit enzovoorts. Ik lach me dood als ik meisjes in een niemendalletje zie en dan denken serieus genomen te worden (ok, met de klemtoon anders, dan wel ;)) in het academisch circuit. Doseren en met (quasi-)intelligente stellingen, dan kom je een heel eind.
Of vrouwen goed kunnen leiden in een mannenwereld, dat weet ik niet. Als je Thatcher noemt, dat was natuurlijk meer een vent. Wel een vrouw op zich, maar toch. Een heel vrouwelijke vrouw aan de top zie je niet zo vaak, meestal zijn het ijskoude tantes die het vaak gooien op seksisme als er iets gebeurt. Terwijl je bepaalde verwachte dingen uit mannelijke hoek veel beter kunt gebruiken.

Delilah | 09-01-08 | 15:25

Er was toch al een zwarte president in de VS?
Ik kan me herinneren dat Bill Clinton "the first black president" werd genoemd

LoudAndProud | 09-01-08 | 15:24

@Nonnes:
Neen, ik moet het koren nog even malen.

koerbagh ® | 09-01-08 | 15:19

@koerbagh: Meel gezien? Ja/nee is voldoende. Reageren hoeft niet. ;-)

Nonnes | 09-01-08 | 15:16

@Delilah 09-01-08 @ 14:58
Ja dat is zeker waar. Mannen gedragen zich anders met een mooie vrouw in hun buurt. (En je hebt vrouwen die altijd op zo'n manier de aandacht op zich vestigen. Die neem ik minder serieus dan vrouwen die dat niet doen. Daar denk jij anders over merk ik.) Maar ik doelde vooral op je zin: mannen zijn in het algemeen beter geschikt om te leiden. Ik denk dat dat niet waar is en dat er veel bedrijven/instellingen/overheidsdiensten baat zouden hebben bij een vrouw aan de top. Juist om de redenen die jij ook schetst. Dat het zo weinig voorkomt is een gevolg van het gebrek aan ambitie als er eenmaal kinderen zijn en de maatschappij zoals hij is hier en nu.

Nonnes | 09-01-08 | 15:12

In 1992 ging het slecht met New Hampshire. Hoge werkloosheid. Bill Clinton, die toen ook achter liep in de peilingen, won er met zijn economische ideeen en vanaf 1992 ging het inderdaad stukken beter met New Hampshire. Onder Clinton daalde de werkloosheid er drastisc, 8 jaar voorspoed en vrede. Iedereen ouder dan pak em beet een jaartje of 30 eeft dat onthouden en denkt dat Hillary dat ook kan.

HerrOttoFlick | 09-01-08 | 15:04

Amerika blijft een land vol ACTEURS. Wat een bullshit. Hier in NL is het ook niet alles hoor met dat gelieg en draaikonterij. Maar Amerika slaat alles. Volgens mij is heel Amerika in scene gezet. De VS bestaan niet echt. Het heet gewoon Hollywood...

AltijdStijl | 09-01-08 | 15:01

New Hampshire is slechts een indicatie. Na de primaries in South Carolina en Michigan (een "zwarte" rurale staat en een "witte" urbane) kun je ongeveer voorspellen wat er op Super Tuesday uit gaat komen en wie de nominaties van de partijen gaat krijgen. In elk geval is een open verkiezing door alle stemgerechtigden in de beslotenheid van het stemhokje een betere indicatie dan Iowa, dat door middel van een party-caucus (een vergadering van partij-afdelingen aan de keukentafel) tot stand komt. Het is nog veel te vroeg voor conclusies. Hilletje is in elke geval terug in de race en dat vinden zowel Barack als John Edwards niet fijn.

koerbagh ® | 09-01-08 | 15:00

Nonnes 09-01-08 @ 14:13
Schoonmaken :P

Nee, natuurlijk diskwalificeer ik mijzelf niet, en jou ook niet. Ik ben gek misschien ,maar niet achterlijk ;) Ik denk dat vrouwen op heel andere manieren kunnen leiden, op een ietwat subtielere en manipulistische manier. Dat klinkt negatief, ik vind het absoluut niet negatief. Ik vind dat de echte kracht van vrouwen. Vrouwen zijn beter in het herkennen van emoties en daar kun je je voordeel mee doen. Ook hebben vrouwen een seksuele macht bij uitstek. In mijn studie heb ik te maken met de meest briljante professoren van de universiteit, maar zodra er een mooi meisje recht tegenover hen zit in de collegezaal, raken ze in de war. You can't change the game, but you can manipulate the rules.

Delilah | 09-01-08 | 14:58

bruine tanden heeft ze, Hillary's poepertje zal er ook wel ongebleekt bruin uitzien (net zoals die van Barack)

Patrick Zweedsey | 09-01-08 | 14:20

Ik zeg Thatcher,
over autoriteit gesproken dames.

vander F | 09-01-08 | 14:14

@Delilah 09-01-08 @ 13:50
Ik ben heel erg verbaasd dat een slimme dame als jij zichzelf op deze manier diskwalificeert in deze 'mannenwereld'. Dat jij niet houdt van vrouwen als androgyne wezens dat snap ik, dat jij graag gebruik maakt van je seksualititeit dat heb ik al gezien, maar ik zie niet waarom het 1 een noodzaak is voor leiderschap en het andere een diskwalificatie.
En waarvoor vind jij vrouwen wel bij uitstek geschikt?

Nonnes | 09-01-08 | 14:13

@Gotthard 09-01-08 @ 13:51

Je hebt gewoon gelijk. Zal harde feiten voortaan beter moeten checken.

Lying Dutchman | 09-01-08 | 14:11

Wei lekkel flat in fliege

veel vaak en vet | 09-01-08 | 13:58

Nonnes 09-01-08 @ 13:03
Wel, ik denk dat het een mannenwereld is, waarin, als gevolg van dat feit, de mannen de dienst uitmaken. Ik denk dat in het algemeen mannen geschikter zijn om te leiden. Meer autoriteit, minder emotioneel (of in ieder geval beter in staat om emoties niet te showen). Of dit een gevolg is van de natuurlijke aanleg of vanwege het feit dat mannen vanaf het begin vrouwen hebben onderdrukt om de baas te spelen (en dat is geen negatief iets per se, ik ga hier niet de feminist uithangen of een potje grienen), laat ik in het midden.
Als je als vrouw aan de macht wil komen, kun je je als een vent gedragen. Dat werkt wel, maar een sterke vrouw is maar een zwakke man, in mijn opinie. Als je deze houding een beetje mixt met vrouwelijke emoties, een traantje wegpinken bijvoorbeeld, krijg je sympathie en een 'aaah wat zielig-factor', waardoor je ook weer sympathisanten krijgt die op je willen stemmen. En dat vind ik knap gedaan. Want het is een en al manipulatie natuurlijk, en dat is een redelijk goede vrouwelijke troef.

Ik ben niet zo voor vrouwen als androgyne wezens die totaal geen emotie of seksualiteit uitstralen, integendeel, ik vind dit enorme troeven van de vrouw en voel me niet te beroerd om deze tactieken ook zelf toe te passen.

Delilah | 09-01-08 | 13:50

In 1940 (toen de VS nog niet in oorlog was, dat was pas vanaf 7 december 1941) werden er gewoon verkiezingen gehouden in de VS. Roosevelt won die verkiezingen van zijn rivaal de Republikein Wendell Willkie en werd voor de derde keer president. In 1944 waren er wederom verkiezingen en toe won Roosevelt van Thomas E. Dewey en werd voor de vierde keer president.

Gotthard | 09-01-08 | 13:48

@ Gotthard 09-01-08 @ 13:25
Sorry, maar dat klopt niet. Check even onderstaande lijst.
Er is een uitzondering gemaakt voor Franklin D. Roosevelt (1933-1945) omdat het noodzakelijk was een extra termijn er aan vast te plakken ivm WO II.

George Washington (1789-1797)

John Adams (1797-1801)

Thomas Jefferson (1801-1809)

James Madison (1809-1817)

James Monroe (1817-1825)

John Quincy Adams (1825-1829)

Andrew Jackson (1829-1837)

Martin van Buren (1837-1841)

William Henry Harrison (maart-april 1841)

John Tyler (1841-1845)

James K. Polk (1845-1849)

Zachary Taylor (1849-1850)

Millard Fillmore (1850-1853)

Franklin Pierce (1853-1857)

James Buchanan (1857-1861)

Abraham Lincoln (1861-1865)

Andrew Johnson (1865-1869)

Ulysses S. Grant (1869-1877)

Rutherford Hayes (1877-1881)

James A. Garfield (maart-september 1881)

Chester A. Arthur (1881-1885)

Grover Cleveland (1885-1889 en 1893-1897)

Benjamin Harrison (1889-1893)

William McKinley (1897-1901)

Theodore Roosevelt (1901-1909)

William Howard Taft (1909-1913)

Woodrow Wilson (1913-1921)

Warren G. Harding (1921-1923)

Calvin Coolidge (1923-1929)

Herbert Hoover (1929-1933)

Franklin D. Roosevelt (1933-1945)

Harry S. Truman (1945-1953)

Dwight D. Eisenhower (1953-1961)

John F. Kennedy (1961-1963)

Lyndon B. Johnson (1963-1969)

Richard M. Nixon (1969-1974)

Gerald Ford (1974-1977)

James Earl Carter, Jr. (1977-1981)

Ronald Reagan (1981-1989)

George Bush (1989-1993)

Willam Jefferson Clinton (1993-2001)

George W. Bush (2001-...)

Lying Dutchman | 09-01-08 | 13:42

@ Lying Dutchman 09-01-08 @ 12:59

Roosevelt is 4 keer tot president gekozen om de simpele reden dat er geen limiet was op het aantal termijnen. Pas na zijn dood is de wetgeving zodanig aangepast dat een president niet meer dan 2 termijnen kon zitten

Gotthard | 09-01-08 | 13:25

Wat een heisa om die tranentrekkerij. Bush jankte, zijn vader jankte, Clinton jankte, hoort er gewoon bij. Vooral voor een vrouw als Hillary - die zich de hele tijd sterk en standvastig voordoet - is het niet gek dat het goed uitpakt.

Gele Haas | 09-01-08 | 13:14

Zwarte president: willen ze niet.
Vrouw als president: willen ze uiteindelijk toch ook niet.

Wie zal de belangrijkste Republikeinse uitdager worden van de sympathieke doch al tamelijk bejaarde McCain?

LJBrinkhorst | 09-01-08 | 13:14

Bill won pas in maart 1992 zijn eerste primary, dat plaats deze comback wel in zijn perspectief.

Feit is dat Obama er aan gaat tegen McCain. Er zijn namelijk veel open deuren in te trappen voor attack ads en voor de talking heads in the media (especially talk radio). Wist u al dat Obama een closet muslim en een Al Queda operative was? Grote groepen Amerikanen zijn hier reeds van overtuigd.

Voor de rest is Obama niet veel anders dan zijn collegas, ondanks zijn anti-lobby retoriek. Er zitten zelfs een aantal lobbyisten in zijn eigen campagneteam.

Nee, geef de democraten Hillary maar. Ze heeft 16 jaar in de spotlight overleeft, dus die ene verkiezing kan er ook nog wel bij.

Rimmer | 09-01-08 | 13:13

Dat Bush oprot uit Washington is een zege voor de US en de rest van de wereld. Nog nooit heeft een president van de USA het zo slecht gedaan op vrijwel alle fronten. Nog effe volhouden tot november en dan: toedeledokie!

Voor alle andere kandidaten geldt dat ze zich eerst moeten bewijzen en op dat vlak heeft Hilly een grote voorsprong op de rest. Ik vond de wereld een stukje prettiger onder Bil Clinton, dus zijn invloed in het witte huis vind ik niet verkeerd.

-edit | 09-01-08 | 13:07

@Murdockyoufool 09-01-08 @ 11:28

Helemaal met je eens, maar een president die zijn tanden laat zien kan vaak alleen maar verliezen. Op mijn persoonlijke held Bill Clinton na dan, maar hij staat ver boven de mensheid.

Lying Dutchman | 09-01-08 | 13:05

@Elegast 09-01-08 @ 11:26

Hier nog een extra opfriscursus:
Franklin D. Roosevelt (1933-1945)

En nu heel snel je schoolgeld terughalen.

Lying Dutchman | 09-01-08 | 13:03

@Delilah 09-01-08 @ 12:49
Ik hoop dat je dit een keer uit gaat leggen. Waarom het zo hoort en waarom je meer heil ziet in mannen.

Nonnes | 09-01-08 | 13:03

Elegast 09-01-08 @ 11:26
Kijk even rond op het internet en je ziet dat Roosevelt 12 jaar is aangebleven. Dat is 4 jaar meer dan de gewoonlijk toegestane termijn. Dus......... JIJ weet niet waar je het over hebt. Ciao......

Lying Dutchman | 09-01-08 | 12:59

Als Bush het had gehouden bij de terechte repercussies richting Afghanistan was zijn buitenlandse politiek niet het slachtveld geworden dat het nu is. Hij heeft met name wat de schuldsanering van de derde wereld betreft, meer bereikt dan al zijn voorgangers. Maar ja, hij moest perse het klusje van zijn vader in Irak afmaken.
Binnenlands laat zijn beleid zich kernachtig samenvatten door een woord: drama.
Hij heeft het voor elkaar gekregen dat miljardairs onderhand minder belasting betalen dan arme sloebers, meer mensen dan ooit lopen er onverzekerd rond en last but not least in de situatie in New Orleans een schandvlek voor het rijkste land ter wereld.

LJBrinkhorst | 09-01-08 | 12:55

yoo go girl!!!!!!!!! WHOOOHOOOO

The Patriarch | 09-01-08 | 12:55

Heerlijk. Precies zoals het hoort. Je moet je vrouwelijke troeven inzetten, en dat doet ze. Ik zie meer heil in mannelijke machtshebbers, maar Hillary weet wel hoe het hoort.

Delilah | 09-01-08 | 12:49

@Niet voor Jan 09-01-08 @ 12:22
Daar ga je al, McCain en Obama dragen ook een luchtje bij zich. Doe mij dan maar Hill, heeft tenminste Bill (jij noemt 'm Reaganesk voor de rest van de wereld, maar volgens mij werd hij over het algemeen gerespecteerd) achter zich.

@PSZ-E 09-01-08 @ 12:32
Ja blablabla, iedereen is slecht en doortrapt behalve die dikzak met gezichtstyfus zelf. Rot toch op.

Murdockyoufool | 09-01-08 | 12:47

Heeft iemand Michael Moore's Sicko gezien ? Daar wordt mevrouw Clinton niet echt rooskleurig afgeschilderd. Eerst maakt ze zich sterk voor een goede gezondheidszorg. Vervolgens doet ze er zo goed als niks meer aan. Volgens Moore ontving ze een paar centjes vanuit de "healthcare industry".

PSZ-E | 09-01-08 | 12:32


Vote Fraud CONFIRMED - Paper vs. Electronic Ballots
By greves | January 8, 2008

A Ron Paul fan has put together this wonderful little table that shows precisely what happened in the towns with paper ballots vs. the towns with Diebold Accuvote optical scanner electronic voting machines.

ronrox.com/paulstats.php

You can see clearly by looking at the column in red how much the electronic voting machines gave or took away from a candidate. Ron Paul lost 2%+, whereas Giuliani got a 0.5% boost, stealing 4th from Ron Paul. You can also see that Mitt Romney really didn’t have 31%, but something closer to 25%, a throw of 6% in his favor.

If you’re skeptical that these numbers are indeed meaningful, just look at the Democratic field using the link on the page. No statistical difference except for 2 candidates: Barack Obama and Hillary Clinton. Clinton got a 5-point boost from the machines, whereas Obama got a 2-point drop. With only a 3-point spread in the final count, it is obvious that Obama won New Hampshire - the establishment throws for their fellow Bilderberger.

fruitarier | 09-01-08 | 12:28

Wat boeit mij het wie wint, als die duivel Bush maar vertrekt dan vind ik het goed.

souty | 09-01-08 | 12:25

@Murdockyoufool 09-01-08 @ 11:28
.
Toen Bush voor de eerste keer ging, was ik voor Bush. Ik dacht, een president die een gematigd buitenlands beleid voorstaat, is Ok. Clinton was goed voor de VS, maar z'n buitenlandse avonturen maakten hem buitengewoon Reaganesk voor de rest van de wereld. In mijn (Nederlandse) ogen een risico. Want sorry, maar zo beoordeel ik presidenten van de VS; ik neem het belang voor Nederland in ogenschouw.
.
Boy was I wrong.
.
Nu heb ik het gewoon weer; ik wil een president die qua handel en personenverkeer niet protectionistisch is, maar die qua buitenlandse militaire interventie beheersd is. En de Clintons hebben, wat dat betreft, een zeldzaam slecht track record. Geef mij maar McCain dus (hoewel zijn militaire verleden ook een slechte indicatie is), of Obama.

Niet voor Jan | 09-01-08 | 12:22

baronbreekijzer 09-01-08 @ 11:11
Zo moet je Fleisch ook met een korreltje zout nemen, alles in de overtreffende trap voor de pageviews. Anders is het saai en reaguurt in no-time geen hond meer.

Sikkeneur | 09-01-08 | 12:12

Obama is leuk en fruitig maar voor Amerikaanse begrippen ultra links en zal never ever gekozen worden als president vandaag de dag. Willen de democraten winnen zullen ze toc h echt op Billary moeten gaan stemmen.

1oog | 09-01-08 | 12:09

Waarom vergeet iedereen meneer Bloomberg? De vorige keer dat er een serieuze independent meedeed (Ross Perot) ging dat ten koste van veel republikeinse stemmen en won Clinton met 43%-37% van Bush.

magditweg | 09-01-08 | 12:06

Dus met wat geluk moet Bill first lady worden de vuile slet.

beffje | 09-01-08 | 11:45

@Lying Dutchman 09-01-08 @ 11:01
'k Kan eerlijk gezegd niet wachten totdat die opgepimpte chimpansee uit het Witte Huis is verdwenen. Toen Bush in de race was voor het presidentschap dacht ik al: fuck, laat die vent a.u.b. niet winnen. Is wel gebleken waarom. Hoe veilig heeft hij de wereld precies gemaakt? Ja, naain-eleffen sjmaain-eleffen...

Murdockyoufool | 09-01-08 | 11:28

@Lying Dutchman 09-01-08 @ 11:01: Roosevelt was al die tijd gewoon de gekozen president. Je weet duidelijk niet waarover je het hebt.

Elegast | 09-01-08 | 11:26

Zie haar uiteindelijk wel winnen en presidente worden. Die Obama komt wel goed over maar is nog wel jong en heeft weinig ervaring als politicus. Voor de rest denk ik dat iedere kandidaat beter is dan Bush. Als het een republikein moet worden lijkt Guliani me ook geen verkeerde.

KapiteinClaus | 09-01-08 | 11:25

Dat ze - heel gewoontjes tuttig - begint over exercisen dat erbij inschiet en 'n teveel aan pizza's on the road... Waarmee ze vast wel The Libelle lezeressen zal aanspreken, maar om nou te zeggen: zozo, die is al goed geschikt presidentieel!...
Van het huilen had ik meer verwacht, real onstuimige tears, zijden zakdoekje erbij, flits flits, maar bij nader inzien zijn deze paar stemsnikjes in 1 woord PERFECT.

Adalgar | 09-01-08 | 11:21

Heb er naar gezocht maar kon geen traan vinden in dat filmpje..
Een emotioneel moment is het wel in ieder geval, maar om het huilen te noemen is wel erg overdreven.

baronbreekijzer | 09-01-08 | 11:11

@Lying Dutchman 09-01-08 @ 11:01
Fantast. Bij alles wat je stelt is het tegendeel aannemelijker, je lijkt wel een Mohammedaan.

Reazuurder | 09-01-08 | 11:10

@The Pussy Magnet 09-01-08 @ 09:13
Dank u, weer wat geleerd. Maar dan biatch, dan was Monica toch?

Victor | 09-01-08 | 11:09

Topwijf!

Reykjavik | 09-01-08 | 11:08

Zowel Hillary als Obama zijn in het zuiden compleet unelectable en aangezien je een zuidelijke staat moet winnen om het presidentschap te winnen wordt het uiteindelijk gewoon John McCain. En gelijk hebben ze.

Blazko | 09-01-08 | 11:08

@Opse Hontjus 09-01-08 @ 10:57
Ik ben opeens heel benieuwd op welke stud jij de laatste verkiezingen hebt gestemd.

Nonnes | 09-01-08 | 11:06

heerlijk, de onderhond wint. het gesnotter was duidelijk strategies. Hilarie is een klassieke Bitch from Hell die Thatcher zal met terugwerkende kracht zal degraderen tot bibberend konijntje. ik hoop echt dat ze wint.

dekeurslager | 09-01-08 | 11:03

Bush valt voor het verstrijken van de ambtsermijn Iran aan en blijft nog even zitten, net zoals Roosevelt in de tweede wereld oorlog. Tijdens oorlog geen presidentenstoelendans. Busg gaat morgen al even kijken hoe hij deze klus gaat klaren. Leve Bush............ een man MET ballen....

Lying Dutchman | 09-01-08 | 11:01

@coolmos2 09-01-08 @ 10:34
En hoe denk je dat hier alle data bij elkaar geharkt wordt? Gaat ook met kompjoeters en spreadsheetjes.

Sinar | 09-01-08 | 11:00

Dat wijf is echt maniakaal. Zelfs op niet gesoepte foto's heeft ze een Spitting image kop. Ongelooflijk dat je met als vrouw met zo'n harses kandidaat bent voor de meest invloedrijke persoon van de wereld. Raar volk...

Opse Hontjus | 09-01-08 | 10:57

Murdockyoufool 09-01-08 @ 10:54
McCain heeft zijn krediet verloren toen ie met Jerry Faldwell begon te flirten....'t is net zo'n buigende mier als de rest.

Lebowski Achiever | 09-01-08 | 10:57

@Tarak 09-01-08 @ 10:42
Obama lijkt me niet sterk en ook ervaren genoeg. Ik was nooit een fan van Bill Clinton, maar als je hem hoort praten (sinds hij geen president meer is) vind ik hem tamelijk wijs overkomen, het is een onderbuikgevoel maar regelmatig klopt dit gevoel.
Inderdaad geen kennedy's en busshen meer in de politiek, dát familie gedoe moet stoppen.

Onderbuik | 09-01-08 | 10:56

You go girl! Ook mooi dat mijn favo uit het andere kamp aan het langste eind heeft getrokken. You go vet!

Murdockyoufool | 09-01-08 | 10:54

Hier een breakdown van de cijfers uitgesplitst op hand counted en machine counted:
ronrox.com/paulstats.php?party=DEMOCRA...
.
Bovendien, polls die er meer dan 10% naast zitten? Amerika wordt weer genept.

coolmos2 | 09-01-08 | 10:51

Ik zie die Obama er nog wel voor aan om - na afloop van deze verkiezingen uiteraard - de racisme kaart te trekken, en te zeggen dat hij bijvoorbeeld niet gekozen is wegens racisme en dat het niet aan zijn politieke programma lag. Met uiteraard de nodige rellen tot gevolg.

Tarak | 09-01-08 | 10:46

Volgens mij wijst ze naar die pet die door een (obama-kleurige) hand omhooggehouden wordt.. wat zou daarop staan dan?

inVitreau | 09-01-08 | 10:45

Obama kan goed praten, maar vind ik een zwak leider. Bovendien heeft hij een programma wat vol staat met politiek correctheden en is groot voorstander van het afschuwelijk positieve discriminatie. Clinton is an sich wat steviger, maar ik ben er op tegen dat iemand president kan worden omdat haar echtgenoot het eerder is geweest. Sterker nog, er zou een wet moeten komen die echtgenoten (m/v) en kinderen verbiedt om president te worden als hun echtgenoten (m/v) of ouders dat al zijn geweest. Erg ongezond voor de democratie om dit soort banen in de familie proberen te houden.

Als het dan toch een democraat moet worden, dan liever Edwards. Maar persoonlijk zie ik liever een republikein als Paul of Hucklebee in het Witte Huis.

Tarak | 09-01-08 | 10:42

Lebowski Achiever 09-01-08 @ 10:35
Hehe, het is eerder " I got all those inches and Monica had to please herself with a cigar".

Bigi Bana Boy | 09-01-08 | 10:39

Als ik die smoel zie, snap ik wel dat Bill zich even door Monica heeft laten sigaeren... Owja, het ging over politiek toch?

Kneiter | 09-01-08 | 10:38

Huilen werkt niet ! Ik heb voor de rechter dikke boehoe gedaan en toch moet ik mijn ex elke maand geld geven !

Burgerlijke ongehoor | 09-01-08 | 10:37

Bigi Bana Boy 09-01-08 @ 10:33
je bedoelt: "Waaah.... is that Bigi's Bana?"

Lebowski Achiever | 09-01-08 | 10:35

Volgens mij wijst ze naar een sigaar

dekijker | 09-01-08 | 10:35

Dit heeft niks met huilie huilie te maken, Fleischbaum.
De stemmen in NH worden geteld door Diebold, die van de stemmachines. De eerste overduidelijke bewijzen van fraude zijn al binnen (County's waar mensen op een kandidaat hebben gestemd, uitslag voor die kandidaat zegt: 0 stemmen).
.
Ik denk dat iemand de fraudeschakelaar heeft aangezet.
.
Nog gekker, blijkbaar worden de stemmen van de county's (ook waar handmatig gestemd wordt) als XML file ge-upload naar een centrale server. Tijd voor internationale waarnemers daar in de Vervelende Staten.

coolmos2 | 09-01-08 | 10:34

@Lebowski Achiever 09-01-08 @ 09:51
inderdaad LOL!
.
Hillary lijkt me beter dan Obama, die overigens niet eens écht zwart is, maar meer zonnebank bruin.
Ik vraag me af of ze tegen de toekomstige republikeinse kandidaat op kunnen.
Een groot voordeel van Hillary vind ik dat je de ervaring van Bill Clinton er gratis bij krijgt...

Onderbuik | 09-01-08 | 10:33

@pica : top die kop :
"Look, in the audience ... it's Bigi Bana Boy"

Bigi Bana Boy | 09-01-08 | 10:33

Ik denk dat de Amerikanen op het einde geen huilebalk willen zien als het Witte Huis onder vuur ligt.
Obama lijkt me ook beter voor het onderhouden van buitenlandse relaties.

Pilcrepus | 09-01-08 | 10:28

volgens mij is er net een spaarlamp gebroken

rioolguurder | 09-01-08 | 10:15

@boellie
do explain boellie, do explain!

ed.. | 09-01-08 | 10:11

Och ja, wij hebben JP en Wouter Bos dus waar hebben mensen het over...

ExtremeExtremist | 09-01-08 | 10:11

Onderschrift bij foto:

Haha een neger!

ijsklont | 09-01-08 | 10:11

Amerika: het nieuwe continent en Europa: het oude continent.
Dit levert ook verschil in denken op.Dat verschil kun je feilloos opmaken uit de reacties van een aantal Europeesche GS'ers hierboven.

Boellie | 09-01-08 | 10:07

Hillie zou wel een sigaartje lusten, zo te zien.

KylianCM | 09-01-08 | 10:07

@Flushbodem : 'comeback bitch'. Nee.. is niet jou moeder.
--------------------
Hilary will be a strong candidate for the presidential race. My vote is not with her, but if I weas a betting man, my money would be. And remember you read it here first.

undutchable | 09-01-08 | 10:06

Tja, Hillary heeft dus eigenlijk gewoon een 'Chris Crocker' gedaan: "Leave Hillary alone, boehoe"

RM-rf | 09-01-08 | 10:02

een negert of een wijf... vind ut allebei wel koddig. Xzie in het hyper-correcte Nl nog niet zo snel een machtstrijd ontstaan tussen een vrouw en een negert... kunnen we balkenende niet ruilen tegen de verliezer?

Klaboesterbeer | 09-01-08 | 10:00

@Zwaaiende Knots 09-01-08 @ 09:57: Bush is een republikein, want hij is lid van de republikeinse partij. Zo simpel is het.

Elegast | 09-01-08 | 09:59

Ik zie je huig, huichelaar. dikke boehoe met je tranen. Wat een land

Pilsvogel | 09-01-08 | 09:59

@Ruudje 09-01-08 @ 09:57
Je bent grappig.

Nonnes | 09-01-08 | 09:58

-weggejorist-

Zwaaiende Knots | 09-01-08 | 09:57

Jammer dat Jeb Bush zich niet kandidaat gesteld heeft. Ik had graag nog een keer een Bush in het witte huis. Is goed voor de VS en voor de rest ven de wereld.

Ruudje | 09-01-08 | 09:57

En dan had ze nu nog een soep jurk aan die tot haar hals toe sluit!!!!! Pffff vrouwen aan de macht

soldier211 | 09-01-08 | 09:56

1. Diebold stemmachines. Altijd betrouwbaar voor het establishment (hebben bij Bush in 2004 ook zo fijn geholpen). Zie bradblog.com.

2. Hillary krijgt door deze overwinning evenveel 'delegates' als Obama. Dus 'echt' gewonnen heeft ze niet, ze staat nog steeds achter.

magditweg | 09-01-08 | 09:54

@geen stijl-figuur 09-01-08 @ 09:30
Ja. Onder andere Wouter Bos, Jan Maorijnissen en de hele GL club.

Sinar | 09-01-08 | 09:54

lol @ Lebowski Achiever 09-01-08 @ 09:51

scherp observatievermogen

Guzzman | 09-01-08 | 09:54

Chevalier 09-01-08 @ 09:11
ik herinner me nog een verkiezing in een Hollands Havenstadje, waar de PvdA historisch verloor van een kale heaumeau.... vier jaar later ging men weer massaal naar de PvdA.... go figure of waren dat allemaal Amerikanen?

Lebowski Achiever | 09-01-08 | 09:53

lijkt wel of er een penis uit haar bek komt...

Lebowski Achiever | 09-01-08 | 09:51

@[email protected] 09-01-08 @ 09:22
Wij stemmen toch ook op de persoon?
Heel Nederland heeft ook Balkenende gekozen vanwege z'n aantrekkelijke en representatieve uiterlijk.
Als je onze Balk ziet denk je gelijk: ja, dat is 'm, die kon ook wel amerikaanse president worden.

drekzooi | 09-01-08 | 09:51

Vreemd die cultuurverschillen, de PvdA loopt altijd over iets of iemand te janken en die verliest alleen maar.

sjaakdeslinksesul | 09-01-08 | 09:50

Onze "progressieve" media hopen op een negert.

~Johan | 09-01-08 | 09:48

Prima trouwens dat Hillbill haar vrouwelijke wapen -de tranendoos- uit de kast heeft gehaald.. je moet er wat voor over hebben de 1e presidente van de USA te worden.

wopper | 09-01-08 | 09:46

@ Granaatappel 09-01-08 @ 09:42

is natuurlijk wel iets voor te zeggen, ook telt mee dat Americanen sympatiseren met degene die het hardst huilt, ditmaal Hillary.

Guzzman | 09-01-08 | 09:44

@Zwaaiende Knots 09-01-08 @ 09:40: Nee, die Republikeinen hebben de afgelopen zeven jaar verstandig beleid gevoerd. *kuch*

Elegast | 09-01-08 | 09:43

Gezellig! Hill & Bill in da Whitehouse, dat wordt vuurwerk zonder sigaren!
Of ze veul voor elkaar krijgt is een tweede, het militair-industrieel complex schakel je niet zomaar uit of op een tandje lager.

wopper | 09-01-08 | 09:43

Volgens mij lijkt het er meer op dat die americanos stemmen op degene die achter ligt in de peilingen. En dus dat het een wereldwijd verschijnsel is een gruwelijke hekel te hebben aan Moriesen de Hond.

Granaatappel | 09-01-08 | 09:42

Creatief stemmen tellen, net als in Florida vorige keer?

Lobo | 09-01-08 | 09:41

-weggejorist-

Zwaaiende Knots | 09-01-08 | 09:40

@geen stijl-figuur 09-01-08 @ 09:30
Ja.
LOL @ouder 09-01-08 @ 09:31
Ik hoopte op Obama, vooral in het kader van een zo groot mogelijke 'change', maar Hillary maakt meer kans als ze eenmaal tegenover die ene republikein staat denk ik.

Nonnes | 09-01-08 | 09:36

Dan toch liever zo'n pedofiele rechtse Republikeinse huilebalkerige dominee in het Witte Huis.

fuckje | 09-01-08 | 09:36

Billary Clin-on: fijn dat de zegen vooraf alweer binnen de familie(bloedlijnen) blijft. De uitkomst is altijd zaker: winst voor de machtselite

thispissesmeoff | 09-01-08 | 09:35

Of dat huilen van Clinton nou wel zo slim was? Het levert haar op dit moment wat sympathie en stemmen op . Maar voor haar tegenstanders moet dit toch 'gefundenes Fressen' zijn, ze hoeven de stemmers alleen maar de vraag te stellen of ze in het geval van een crisis een doortastende president in het Witte Huis willen zien of een huilebalk.

Gotthard | 09-01-08 | 09:33

Kennen jullie die film invasion of the body snatchers

Multikuli | 09-01-08 | 09:33

Jammer dat Doekle niet mee mag doen, in die schijnheiligheid daar.

fuckje | 09-01-08 | 09:33

"Come back girl"
Zei Bill dat niet altijd tegen stagiaires?

ouder | 09-01-08 | 09:31

pijpsmoel.. ik weet al waarom zij zo goed kan lullen

Irv the perv | 09-01-08 | 09:31

Hebben wij eigenlijk een neger in het parlement?

geen stijl-figuur | 09-01-08 | 09:30

leve de democratie... dat wordt dus weer een republikeyn aan de macht

Guzzman | 09-01-08 | 09:30

ach ja, nu krijgt obama een koekje van eigen deeg met de 'ver-oprah-isering' van de us-verkeizingen... denk trouwens niet dat obama of clinton president wordt, ondanks alle peilingen... als het (rode) puntje bij het paaltje komt zullen de amerikanen toch na gaan denken; een vrouw? een zwarte?

ed.. | 09-01-08 | 09:30

Jammer... had liever 4 more years Bush gezien.

Rambo John J | 09-01-08 | 09:29

@Sikkeneur 09-01-08 @ 09:11: Dat Obama won in Iowa heeft hij dan ook uitsluitend te danken aan de zwarte kiezers aldaar.

Elegast | 09-01-08 | 09:26

Comback Girl!

Wim-Lex | 09-01-08 | 09:22

Dus als je huilie huilie doet stemmen ze opeens wel op je? Dus het gaat niet om de inhoud van de campagne maar om de persoon. Wat een stelletje hersenloze Amerikanen (of is dit een pleonasme).

Wat een foto. Staat d'r dildo onder stroom of zo

man on the edge | 09-01-08 | 09:20

Ik denk dat Obama nu minstens 4 flauwvallende vrouwen in moet zetten om de huilende Hillary weer te overtreffen.

Sinar | 09-01-08 | 09:20

Zo, in die mond passen wel 12 sigaren

Klukkluk | 09-01-08 | 09:19

Hé fijn.

Teen | 09-01-08 | 09:17

Nou. Dan wordt ze dus president. Want McCain wordt het nevernooit niet. Gefeliciteerd, Hil.

Niet voor Jan | 09-01-08 | 09:15

Topwijf

Oerkoendoe | 09-01-08 | 09:14

Is zei niet van Sesamstraat?

Days-Of-Wild | 09-01-08 | 09:13

@Victor 09-01-08 @ 09:11. Jij bent duidelijk niet bij de tijd ;). Hij refereert aan het feit dat Bill zich in 1i992 zichzelf comeback kid noemde..

The Pussy Magnet | 09-01-08 | 09:13

Liever Hillary dan Barack. En als het er in de echte verkiezingen op aankomt stemmen de Yanks toch niet op een vrouw

die hofstadtgruppe | 09-01-08 | 09:13

Pff, poppenkast daar!

Rik me Leet | 09-01-08 | 09:13

Hillary ga eensch doodt!

Critical n00b | 09-01-08 | 09:12

De US is nog niet toe aan een zwarte president blijkens het overwegend blanke New Hampshire en zo zal de rest van de VS er uiteindelijk ook over denken.

Sikkeneur | 09-01-08 | 09:11

Is dat Maxima?

Zaans Blok | 09-01-08 | 09:11

Zo ontzettend in scène gezet dat gejank. Complete propaganda, maargoed, zal mij verder me reet roesten. Ik hoop dat zij iig de verkiezingen uiteindelijk wint. Een vrouw aan het hoofd lijkt me wel eens een keer goed

The Pussy Magnet | 09-01-08 | 09:11

Amerikanen zijn ook zoooo makkelijk om de tuin te leiden he

Chevalier | 09-01-08 | 09:11

'comeback bitch'? Persoonlijke wroeging Fleisch?!

Victor | 09-01-08 | 09:11

Mooi 57% + 43% = precies 100% klopt als een bus.

Andersom dag | 09-01-08 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken