Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SGP: minister moet muil houden

totuwdienst.jpgDeveloping Story: Minister Plasterk zei vanochtend in de gaykrant dat de SGP 'van de ratten besnuffeld is'. Hij vindt het vreselijk dat SGP-voorzitter Bas van der Vlies doorgaat met het discrimineren van vrouwen. Immers, de SGP krijgt na een eerder verbod alsnog partijsubsidie van de koningin. Maar goed, Bas van der Vlies, die vanwege zijn geloof pas in 2005 voor het eerst een tv-interview gaf, reageert op zijn weblog. De oudste zakkenwasser van de kamer wijst de minister met opgeheven vingertje terecht: Hij schrijft" "....De SGP had al zo het vermoeden dat minister Plasterk het niet in alle opzichten eens is met de SGP. [...] Voor het overige doet de minister er verstandig aan zich geen muizenissen in het hoofd te halen. Onze christenvertaalmachine zegt:"Plasterk je bent een linkse losbandige klootzak en je zal branden in de hel. Bemoei je niet met onze zaken, laat ons met rust. Wat haal je je godverdomme wel niet in je hoofd, jij lul de behanger. Blijf je fijn bezighouden met andermans muizenissen, rot op we haten je."

Reaguursels

Inloggen

Opbokken, laffe zak stront Plassterk. Fikken af van de Mannenbroeders. ga eerst maar eensch een dikke vette j'accuse jegens de deaudscultus neerzetten. Smerig mannetje bent je. Wat vond je ook weer van de EUSSR? Verrader dus ook nog.

bottehond | 19-12-07 | 18:10

@alexis
Somebody with brains, wohoo.

controle | 19-12-07 | 17:43

Nu nog arbeid met een d en je bent klaar.

Alexis Charles Henri | 19-12-07 | 16:49

Discrimineren van vrouwen houd bij mij in: vernederen, onder de man stellen. Bij echt orthodoxe christenen is de vrouw het hoofd van alles wat er binnen het gezin gebeurt, de man voor wat daar buiten gebeurt, daar valt dus onder: politiek en arbeit. De man moet zijn vrouw gewoon onderhouden! Dat is geen discriminatie, dat is taakverdeling! Als de vrouw daarvoor kiest, en de man daarvoor kiest, zie ik het probleem niet helemaal!

Dhr. Blond007 | 19-12-07 | 16:40

Pff, tijpfouten. Voortkomt en discriminatie.

Murdockyoufool | 19-12-07 | 16:13

@WillTRiker 19-12-07 @ 14:20
Hmmm, dus discriminatie van vrouwen is algemeen geaccepteerd, zolang het maar uit geloof voorkomt. Staat in WvStrafrecht toch iets anders over. En dan ook nog door de burger BETAALDE dicriminatie.... Hoe verzin je het.

Murdockyoufool | 19-12-07 | 16:01

Ik vind dit, in alle bescheidenheid, niet zo´n heel erg goed goed stukje. Ik zal uitleggen waarom.
Mijnheer Hoxha heeft, kennelijk, een viscerale afkeer van christelijk rechts, hetgeen bijvoorbeeld blijkt uit de ongetwijfeld lollig bedoelde, maar vooral toch hysterisch aandoende "zogenaamde" vertaling van de op zichzelf tamelijk onschuldige woorden van de fractievoorzitter van de SGP.
Het is natuurlijk het goed recht van de heer Hoxha zijn gevoelens en emoties op deze wijze in de etalage te zetten.
Toch denk ik: gevoelens zijn natuurlijk prachtig, maar helder redeneren is nog veel beter.
Wij kennen in Nederland het grondrecht ons te verenigen tegen zelf gestelde voorwaarden.
Als de heer Hoxha problemen heeft met Artikel 8 uit de Grondwet zou het misschien beter zijn daartegen te gaan strijden.
Het zou in ieder geval eerlijker zijn.
Kleinigheid: de heer Van der Vlies betichten van een "opgeheven vingertje" is natuurlijk erg mooi, maar ondergetekende leest er vooral een repliek in op de ongevraagde bemoeienissen van een minister die van opvattingen kond doet die niet zijn eigen portefeuille betreffen.
Waarom gaat het stukje dáár eigenlijk niet over: over die ongebreidelde bemoeizucht van de overheid. Of over de gesubsidiëerde beroepsbemoeials van het Clara Wichmann Instituut.
Per slot van rekening is het zo dat vrouwen nu niet bepaald geen toegang hebben tot onze volksvertegenwoordiging. Men kan - buiten de SGP - bij maar liefst 11 politieke partijen terecht.
Het is dat je wel eens denkt: wat zaniken die wijven nou?

Alexis Charles Henri | 19-12-07 | 15:42

Als we subsidie afschaffen doen we het meteen helemaal zoals in Amerika natuurlijk. Dan zijn de rooien zo deaudt. De SGP wordt er wel groot van, want die heeft een kleine maar krom liggende achterban. Van die no-pay-deal zijn ze nog rijk geworden. Heb wel gelezen dat de leden hun geld weer terugkrijgen.

Inferi0r | 19-12-07 | 15:10

@ Murdockyoufool 19-12-07 @ 12:00

Jouw partij tegen de joden zou niet kunnen omdat jodenhaat niet (algemeen) geaccepteerd wordt terwijl de SGP zijn standpunt uit een algemeen erkend geloof betrekt. Blijft wel dat volgens de letter van de wet het discriminatie is, maar hoe dat met eigen opgerichte clubs zit durf ik niet met zekerheid te stellen. Blijft het feit dat als je je niet kunt verenigen met de standpunten van de SGP je er ook niks te zoeken hebt en het je vrij staat een andere partij op te zoeken of er zelf eentje op te richten.

Het is wel enigszins typisch om te zien dat ze als politieke partij die geen vrouwen in bestuursfuncties toe laat wel gedwongen zijn om met vrouwen van andere partijen om te gaan waar dat wel toegestaan is. Ze zijn wat dat betreft wat minder achterlijk dan moslims die perse geen hand willen geven / vrouwelijke dokter willen hebben.

WillTRiker | 19-12-07 | 14:20

@Onderbuik Maar ze zien het daadwerkelijk zeker in. Dat is het erge, en daarom zijn ze berekenend: ze weten waar hun stemmers zitten. Dat zijn dan eenvoudige geitenrijders met gore middeleeuwse ideeen, so who bloody cares zo lang ze mogen stemmen, en dat ook op ons doen. Dan kunnen wij als pvda het land gaan verbeteren. Zo iets als, "geld stinkt niet", kun je bij de pvda ook zeggen "Een stem stinkt niet".

lijn5 | 19-12-07 | 14:00

@lijn5 19-12-07 @ 13:22
jazeker. Verder vraag ik mij oprecht af of die links-progressieve figuren, en zeker toch iemand als Plassterk met een redelijk hoog iq neem ik aan, zélf niet inzien hoe inconsequent hun tolerante ideeën zijn...
@DenkZelfstandig 19-12-07 @ 13:28
precies, dat bedoel ik: Plassterk is extrééééééém rechts...

Onderbuik | 19-12-07 | 13:54

Kan iemand mij uitleggen waarom plastuit dit in de gay krant doet ? Probeert hij gay nederland tegen de SGP uit te spelen ?
Wat is er mis mee eigenlijk. Man werken en de vrouw het gezin managen ?

Don vinnie | 19-12-07 | 13:48

Klinkt als een bedreiging vanuit de Christenfundamentalistische hoek.
Doe es oppakken...

da wizard | 19-12-07 | 13:31

R.E.S.T.E.C.P. voor SGP-ers. Er zijn er misschien een paar bij die het verpesten voor de rest, maar daar mag je de groep niet op aankijken. Je moet niet tegen de SGP zijn, je moet tegen de excessen van de SGP zijn. Ies koeltoer, jeweettoch. Iedereen gelijk, allemaal kansen. Ies anders dieskriemie-nazi.

DenkZelfstandig | 19-12-07 | 13:28

Maaier 19-12-07 @ 13:10

De uitwerking van religies en wetten zijn van menselijk maaksel en kunnen dus aangepast worden als er enige druk uit de samenleving ontstaat.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 19-12-07 | 13:27

@Onderbuik Late we Plasterk dan maar samenvatten als een berekenende PvdAer die zijn stemvee goed in de gaten houdt. Een mooiprater die goed kan debatteren, en, zoals je weet, als je het debat wint, heb je gelijk, niet waar. Tot nu toe niets van de man gezien, en ik denk dat ie maar beter president van de KNAW had kunnen worden, als ie zich zo verveelde in de wetenschap.

lijn5 | 19-12-07 | 13:22

@Maaier 19-12-07 @ 12:34
dat hij als columnist en wetenschapper in de politiek is gegaan is inderdaad een pluspunt.
MAAR verder vind ik hem net zo schizofreen als die hele linkse progressieve club (pvda/groenlinks): waarom nou wél steeds die zgn verlichte tolerantie t.a.v. moslims, maar waar blijft die verlichte tolerantie als het gaat om mensen die orthodox christelijk willen zijn? Deze inconsequentie irriteert mij persoonlijk mateloos, en geeft mij het gevoel dat die linkse-progressieve club minstens zo eng is als het clubje van Bas van der Vlies.

Onderbuik | 19-12-07 | 13:16

Maaier
Hij is ook nog grappig:
"Tijdens een werkbezoek aan een school in Amsterdam zei een Marokkaanse jongen dat homo’s uit het raam moeten worden gegooid. De reactie van minister Plasterk was: “Ik heb er maar een grapje over gemaakt”.

Sisenandus | 19-12-07 | 13:16

Prof. Dr. F.A. Hayek 19-12-07 @ 13:05

leerlingen verwijderen kan niet zomaar, omdat dat botst met de leerplichtwet.

Maaier | 19-12-07 | 13:10

@Maaier 19-12-07 @ 12:34
dat hij als columnist en wetenschapper in de politiek is gegaan is inderdaad een pluspunt.
MAAR verder vind ik hem net zo schizofreen als die hele linkse progressieve club (pvda/groenlinks): waarom nou wél steeds die zgn verlichte tolerantie t.a.v. moslims, maar waar blijft die verlichte tolerantie als het gaat om mensen die orthodox christelijk willen zijn? Deze inconsequentie irriteert mij persoonlijk mateloos, en geeft mij het gevoel dat die linkse-progressieve club minstens zo eng is als het clubje van Bas van der Vlies.

Onderbuik | 19-12-07 | 13:08

Ben weer eens niet onder de indruk van het christen-bashen als er geen directe link met de "Oh wat zijn we allemaal bang voor de islam" wordt gelegd. Again, makkelijk scoren door GS. Deze blog volgt steeds meer het glibberige spoor van de linkse, moreel superieure boevenbende, allah plasterk en co. Iemand trouwens ooit Plassie horen lullen over discriminatie door moslims? Enfin, wie is er niet bang voor de islam? Smerige linkse, islam-vrezende Huichelaars!

hoteldebotel | 19-12-07 | 13:08

Waarom horen wij Plasterk eigenlijk niet blaten over zaken die veel Nederlanders dagelijks iriteren?

Waarom is het niet mogelijk dat scholen kledingvoorschriften kunnen afdwingen (zonder angst voor discriminatie aanklachten) van hun leerlingen en medewerkers.

Ook zouden scholen straffeloos leerlingen en medewerkers de toegang mogen weigeren of ontslaan die van hun bij de aanname ondertekende kledingregels, deelname aan godsdienstlessen en gymnastiek afwijken, met religie als enige echte reden.

Als (semi)overheidsmedewerkers zich niet aan de bij aanname ondertekende voorschriften houden en daardoor ontslagen worden, dan zou Plasterk ook moeten blaten over het niet krijgen van een uitkering als deze voorschriften, op basis van een plots ontstaan religieus besef b.v. na een huwelijk of thuislandbezoek, overtreden worden.

Je hoort deze homosexuele minister echter vooral blaten over zaken die buiten zijn werkterein maar binnen zijn hobby sfeer liggen.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 19-12-07 | 13:05

@ Maaier 19-12-07 @ 12:54
waarvan akte

Spinal Fap | 19-12-07 | 12:55

van dal 19-12-07 @ 12:32

Neeeee, anderhalf % modal eraf is écht heel erg in Nederland. Want nu kan er geen nieuwe HDTV gekocht worden komede zomer. Als dat geen hel is.

Maaier | 19-12-07 | 12:54

Plastuit draagt wel altijd dapper zijn alu-hoedje. Dat dan weer wel.

kwetal | 19-12-07 | 12:53

@ van dal 19-12-07 @ 12:32
Ah. U bent een non-believer. Goed voor u. Zalig de onnozelen. Gaat u rustig slapen, niks te zien mensen, gewoon doorlopen.

realitycheck: we zetten op het Buitenhof in Den Haag een gemeenschapsgeldverslindende productie neer met drie platendraaierts, met als doel..... o ja, geld ophalen. Uhmm...?!

Spinal Fap | 19-12-07 | 12:52

@shalome 12nogwat

De cokehandel tiert welig in menig steil gristendorp. Urk is daar een mooi voorbeeld van.

Rabarberke | 19-12-07 | 12:43

@Maaier 19-12-07 @ 12:34
dat hij als columnist en wetenschapper in de politiek is gegaan is inderdaad een pluspunt.
MAAR verder vind ik hem net zo schizofreen als die hele linkse progressieve club (pvda/groenlinks): waarom nou wél steeds die zgn verlichte tolerantie t.a.v. moslims, maar waar blijft die verlichte tolerantie als het gaat om mensen die orthodox christelijk willen zijn? Deze inconsequentie irriteert mij persoonlijk mateloos, en geeft mij het gevoel dat die linkse-progressieve club minstens zo eng is als het clubje van Bas van der Vlies.

Onderbuik | 19-12-07 | 12:42

Volgens www.goeiemoggel.nl is het echter:

De SGP had al zo het vermoeden dat minizuster Plasterk het niest in alle opzichten eens is met de SGP. [...] Voor het overige doet de minizuster er verstandig aan zich geen muizenissen in het hond te halen. Onze christenvertaalmachine zegt:"Plasterk je bent een linkse losbandige klootzak en je zal bloeteren in de hel. Bemoei je niest met onze zakpen, loet ons met rust. Wat haal je je godverdomme wel niest in je hond , jij lul de behanger. Blijf je fijn bezighouden met andermols muizenissen, rot op we haten je."

Prof. Dr. F.A. Hayek | 19-12-07 | 12:39

lijn5 19-12-07 @ 12:26

Wat Plasterk heet gedaan is niet zo heel veel, wel vind ik dat ie hulde verdient omdat ie vanuit de makkelijke positie als columnist en een vooraanstaande positie als wetenschapper de politiek is ingegaan. Dat vind ik lef hebben, hij had ook aan de zijlijn kunnen blijven roepen. Daarnaast vind ik m zich als politcius goed manifesteren, hij blijft goed overeind in debatten.

Een minister van onderwijs moet inderdaad ook niet teveel doen, dat ie goed tot nu toe. Ik ben zeker niet op alle terreinen kapot van het werk van deze regering en dan druk ik me nog mild uit en dus ook niet van Plasterk, maar ik vind het een sterke minister.

Maaier | 19-12-07 | 12:34

Spinal Fap 19-12-07 @ 12:11 éénieder die anno 2007 zijn leven als een hel ervaart, moet nodig eens met iemand gaan praten. gewoon omdat het kán...

van dal | 19-12-07 | 12:32

Plasterk heeft wederom gelijk, dat had hij ook over de EU-grondwet toen hij daar de meest messcherpe columns over schreef. Ik hoef niet te herhalen wat meneer deed toen het ja of nee werd. Zo zal het ook gaan met de SGP discussie en de vrouwen en de homo's; mooi die columns maar je vertrouwen stellen in deze excuus atheist in dit gristelijke kabinet, daar heeft meneer wel de pen maar niet de rug voor.

spooky | 19-12-07 | 12:31

Je richt een club op.... je spreekt met elkaar af dat je allemaal in Jezus gelooft... je spreekt met elkaar af dat je allemaal koffie zonder suiker drinkt.. en je spreekt af dat je allemaal vrouwen die werken niet echt oke vindt.
Vervolgens zegt iemand van een andere club: dat is niet leuk. Vrouwen zijn wel oke. De eerste club zegt: vrouwen zijn niet oke... en wie dat wel vindt hoort niet bij onze club. En de andere club zegt: wij willen niet bij jullie teringclub! En de eerste zegt: donder op dan. Laat ons met rust. Mafkees. En de tweede zegt weer: nee... vrouwen zijn wel oke.. En de eerste zegt: Losers, richt je eigen kudtclub op. En de andere zeggen: Wij hebben al een club en daar mogen vrouwen wel bij. En de eerste club is een beetje verward door zoveel gezeik.

Ooit van een neger gehoord die kwaad is omdat hij niet bij de KKK mag?

Pinter | 19-12-07 | 12:28

@lijn5 19-12-07 @ 12:26,
gewoon, lid zijn van de PvdA.

vander F | 19-12-07 | 12:28

Plasterk is anders wel lid van dezelfde partij als waarvan leden hun echtgenoten achterlaten in Marokko.

Shalome | 19-12-07 | 12:27

@Maaier Hoe zo goed minister? Wat heeft ie dan gedaan ?

lijn5 | 19-12-07 | 12:26

Volgens de Balkenende vertaler www.haykranen.nl/balk/index.php had jullie tekst:

Plasterk je bent een linkse losbandige klootzak en je zal branden in de hel. Bemoei je niet met onze zaken, laat ons met rust. Wat haal je je godverdomme wel niet in je hoofd, jij lul de behanger. Blijf je fijn bezighouden met andermans muizenissen, rot op we haten je.

Zo geschreven moeten worden:

Plasterk je bent een linkse losbandige persoon die niet normaal met normen en waarden omgaat en je zal branden in de hel . Bemoei je niet, als je nu ziet dat er daadkrachtig moet worden opgetreden, met onze zaken, laat ons met rust. Wat haal je je godverdomme wel niet, als je nu ziet dat er daadkrachtig moet worden opgetreden, in je hoofd, jij, op het gebied van, een persoon die de regie niet meer in handen heeft, de behanger. Blijf je fijn bezighouden met andermans muizenissen, rot op we haten je.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 19-12-07 | 12:25

Dus wat is nu het probleem?... Ik vraag me wel eens af waarom de GS redactie altijd zo'n grote ophef probeert te maken bij elk klein dingetje wat gelovigen doen, is GS tegenwoordig bezig met een soort van kruistocht tegen religies ofzo? Het kan mij namelijk echt geen zak schelen wat die fundies in hun vrije tijd doen, dit onderwerp heeft dan nog een beetje nieuwswaarde, maar wat ik onlangs gezien heb was ver van interessant.

ProTagger | 19-12-07 | 12:24

@ madakantognie?! 19-12-07 @ 12:21
vergis je niet. Deze loge van ogenschijnlijk positief ingestelde, in evenwicht met de natuur levende bergmensen zijn in feite rechtstreekse afstammelingen van Satan zelf. Geiten, hoorns, gespleten hoeven... need I say more?

Spinal Fap | 19-12-07 | 12:24

PLasterk is toch wel een van dé verrassingen van dit politieke jaar. Van wetenschapper tot een goed minister, dat heeft ie knap gedaan, al moet ie nog beter leren geld los te troggelen van Financiën.

Dat ie nu zeikt op de SGP is volkomen terecht natuurlijk, maarja, christenfundis snappen dat alemaal niet zo goed.

Maaier | 19-12-07 | 12:24

Razoorsharp 19-12-07 @ 12:15
Dit topic gaat over gristenen. Volgens mij vallen de wijken waar steile gristenen wonen niet onder wijken vol schorem en criminelen.

Shalome | 19-12-07 | 12:21

Spinal Fap 19-12-07 @ 11:47
Geitenhoeders zijn best ok.

madakantognie?! | 19-12-07 | 12:21

Plassterk ziet er uit als een Alien, maar daar kan hij ook niets aan doen. Wat wél erg is is dat hij zoals het een goed sociaal-democraat betaamt, met twee maten meet:
Enerzijds: Likken naar moslims
Anderzijds. Trappen naar christenen
.
Verder heeft de pvda aanmerkelijk meer schade toegebracht aan Nederland dan de Sgp, dus Plassterk moet gewoon zijn mond houden.

Onderbuik | 19-12-07 | 12:18

Plas, glas etc.
En ja, het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zegt nu eenmaal dat politieke partijen zo min mogelijk in de weg mag worden gelegd, ook als ze er opvattingen op na houden die als maatschappelijk ongewenst kunnen worden aangemerkt.

Inert | 19-12-07 | 12:16

Ik geef die SGP-ers geen ongelijk. Plasveel is een rat, die z'n eigen visie op het onderwijs niet waar kan maken dan alleen door over geld te zijken. En nu beetje christenen bashen, de loser. Ik hoop op een goede kabinetscrisis.

Reflector | 19-12-07 | 12:15

-weggejorist-

Razoorsharp | 19-12-07 | 12:15

wat wil je ook met zo'n achternaam, van der Vlies....
Dan ga je vrouwen vanzelf haten en minachten.

penkop | 19-12-07 | 12:15

Ik vind het interessant dat de SGP dus schijnbaar de Gay-krant leest...

Wil je een koorknaapje van der Vlies??

appels | 19-12-07 | 12:12

@ van dal 19-12-07 @ 12:04
wat is je punt? Éénieder die anno 2007 nog steeds niet in de gaten heeft dat dit de hel IS, moet eens nodig met iemand gaan praten.

Spinal Fap | 19-12-07 | 12:11

Was het maar de standaard dreiging van elke gelovige 'je zult branden in de hel'. Dan zag de wereld er een stuk leuker uit. Minder zwartgeblakerd ook.

Shalome | 19-12-07 | 12:11

Plasterk, bemoei je met je eigen 'muizenissen', da gaat al slecht genoeg.

Gristus | 19-12-07 | 12:07

En gelijk heeft 'ie.

De SGP komt naar u toe!

Koning Fles | 19-12-07 | 12:07

Het is maar goed dat de SGP vrouwen, homofielen en niet-gelovigen (je komt vast niet op de lijst als je atheist bent) discrimineert, anders had die maffe partij veel meer stemmen van vrouwen gekregen en hadden ze meer zetels gehad.

Rabarberke | 19-12-07 | 12:07

Spinal Fap 19-12-07 @ 12:02 dan ben je jezelf vergeten, burn motherfucker burn...

van dal | 19-12-07 | 12:04

Brrrr, koud!
*nog een jood op t vuur gooit*

penkop | 19-12-07 | 12:03

@ van dal 19-12-07 @ 11:59
ik ben een vrouwenbevoordelende, voetballiefhebbende, zondagse tv-kijkende en internettende gsm-bezitter.

Spinal Fap | 19-12-07 | 12:02

@WillTRiker 19-12-07 @ 11:56
Nee, wacht, ik richt de Partij Tegen De Joden op. Is toch mijn partij, mag ik zelf weten!
Onzin, ondemocratische tendensen vreten een samenleving van binnenuit op. Als het mij ligt, voetbalt Oranje haar wedstrijden bij levende gristenverlichting, maar dat kan allemaal niet worden gezegd.

Murdockyoufool | 19-12-07 | 12:00

@razorsharp
Geloof is het gelijk van evolutie.

controle | 19-12-07 | 12:00

Spinal Fap 19-12-07 @ 11:47 weet ik nog niet of je iemand vergeten bent, waar val je zelf onder? als je nergens bijhoort ben je jezelf vergeten.

van dal | 19-12-07 | 11:59

@Spinal Fap 19-12-07 @ 11:56
joepiee!! dankjewel!! ;)

overVecht | 19-12-07 | 11:59

WillTRiker 19-12-07 @ 11:56
Iedereen komt hier toch om te zeiken? Ik zie het hele probleem niet...

Henry | 19-12-07 | 11:57

Plasterk heeft ongelijk omdat a) de SGP niet verboden is als partij en b) in de kamer(s) zit. Meer criteria zouden er niet moeten om al of niet subsidie te verschaffen. Plasterk zou zich sterk kunnen om de SGP te laten verbieden, zoals het VB in Belgie. Misschien met alle andere 'nette' partijen een wetje aannemen, zie Belgie hoe dat moet.

lijn5 | 19-12-07 | 11:56

@ overVecht 19-12-07 @ 11:49
sorry. Postscriptum: kansenwijkbewoners.

Spinal Fap | 19-12-07 | 11:56

Er wordt teveel gezeikt over het SGP. Nee, ik ben niet gelovig en het is ook mijn partij niet.

Het is heel simpel. De SGP is een partij met een religieuze achtergrond en gedachtengoed waarbij vrouwen nu eenmaal op de 2e plek komen. Als je je daarin niet kunt vinden dan wtf doe je in vredesnaam bij die partij?

Meneerrrr Plasterk zou zijn muil moeten dichthouden over zaken die hem niet ingaan en zich concentreren om het onderwijs in dit land eens eindelijk goed op de rit te krijgen en er dan met de poten vanaf blijven.

WillTRiker | 19-12-07 | 11:56

-weggejorist-

Razoorsharp | 19-12-07 | 11:54

@Blauw 19-12-07 @ 11:43: Waarom zou dit niet getolereerd mogen worden? Als een clubje mensen, bestaande uit mannen en vrouwen, besluit, om welke reden dan ook, dat alleen de mannetjes zich met politiek mogen bemoeien, dan moet dat gewoon kunnen. Of de staat dat dan moet soepsidiëren is natuurlijk een tweede.

Elegast | 19-12-07 | 11:54

Ja, Plasterk, kop houden.
Anders willen we dat onze zwangere vrouwen straks door refo dokters behandeld moeten worden!
En als je weet wat dat kost, dan lul je wel anders!

The eimer | 19-12-07 | 11:54

zo treurig dat dit WEER 'sorry' zeggen wordt voor Plasterk.

sjaak lombok | 19-12-07 | 11:52

De meeste mensen zijn het oneens met Bassie, vrouwen ook !!

Keesjuh | 19-12-07 | 11:51

Wat me meer verbaast is dat blijkbaar bij de SGP de gaykrant gelezen wordt.

Snijbonenmolen | 19-12-07 | 11:51

sgp?

BLOWKONIJN | 19-12-07 | 11:51

Prof Hoxha,

Jullie gebruiken de light-versie. In de deep-hardcore versie die onder fundies de ronde doet komen woorden als deaud en neqschot voor. Het is maar dat Plasterk het weet.

azijnseikerT | 19-12-07 | 11:49

Oom Ronald heeft gelijk, want oom Ronald heeft een mooie hoed.

Henry | 19-12-07 | 11:49

@Spinal Fap 19-12-07 @ 11:47
waar val ik onder?

overVecht | 19-12-07 | 11:49

-weggejorist-

Razoorsharp | 19-12-07 | 11:48

*Ahem*... Ella Vogelaar, Guusje ter Horst, Jacqueline Cramer, Gerda Verburg, Nebahat Albayrak, Ank Bijleveld, Sharon Dijxma, Marja van Bijsterveldt, Tineke Huizinga, Jet Bussemaker.
Goedverdoemme... Bas heeft gewoon keihard gelijk.

koerbagh ® | 19-12-07 | 11:47


S taats G evaarlijke P artij.................

Soest65 | 19-12-07 | 11:47

Eeuwig branden in de hel zullen ze: vrouwenbevoordelers, nichten, linksrijders, zondagse tv-kijkers en internetters, aluhoedjesdragers, geitenhoeders, voetballiefhebbers, stakers, politieagenten, gsm-bezitters, breazahbonkers, notenbranders, herbalifeverkopers, linkse ministers, spindocters, Frodo en de rest van die sprookjeskabouters, ANWB-leden, treehuggers en dolfijnenaaiers, onderwijsvernieuwers, boswachters, buurvrouwen van het jaar, relfinnen en postbodes.
Hèhè, dat lucht op.
@allen: ben ik nog iemand vergeten?

Spinal Fap | 19-12-07 | 11:47

En Bas van der Vlies wil dan ook weer alleen door een mannelijke arts worden geholpen ( mits geen homo ) dat dan weer wel.
Ga maar weer bevrediging in het kruis zoeken.

beffje | 19-12-07 | 11:47

Het is wel de dag van de haat, he?

Boze Buur | 19-12-07 | 11:46

Haten is een vorm van onbeschaafdheid.

Zo jammer! | 19-12-07 | 11:45

Hoe die uitspraak van de raad van staten erdoor gefietst is mij dan ook een raadsel. Dit soort wanstaltige praktijken moeten niet getolereerd worden en al helemaal niet gesubsidieerd!

Blauw | 19-12-07 | 11:43

Komt niet echt over als "de andere wang toekeren"

Burgerlijke ongehoor | 19-12-07 | 11:43

Ik wacht op de eerste politieke partij die aan de hand van de uitspraak door de Raad van Staten christelijke blanke mannen gaat uitsluiten van bestuurlijke functies, gewoon omdat het mag.

ODF | 19-12-07 | 11:41

mijn christenvertaalmachine meldt ook nog "Ga eens deaud" aan het einde...

eeneind | 19-12-07 | 11:40

SGP 's zijn erger dan die Islamietjes.

Geloofswaanzin is Eng !!!

Skulldagger | 19-12-07 | 11:40

Dit kost mij moeite: "Plasterk heeft gelijk"
Au... dat deed pijn.
Het is te gek voor woorden dat extremen (of extremisten?) nog steeds dit kunnen doen.
.
Subsidiekraan dicht!

Ex-Gladio | 19-12-07 | 11:39

Die Sociaal Gefrustreerde Pleurisleiers moeten gewoon es hun bek dicht houden..

overVecht | 19-12-07 | 11:39

SGP moet zowieso hun muil houden, of ze nu wat zeggen of niet.

Yzord | 19-12-07 | 11:36

SGP... tja, waarom zou ik een politiek trapveldje dat haar website sluit op zondag eigenlijk serieus nemen? Laat die jochies toch, geef ze de illusie dat we naar ze luisteren.

DatDus | 19-12-07 | 11:36

Plasterk heeft natuurlijk volkomen gelijk. Ik snap ook niet dat in een land waar werkelijk alles verboden wordt, dit soort openlijk discriminerende grefo-splinters gewoon hun gang kunnen gaan. Eng, dat soort partijen.

jan-lul-de-behanger | 19-12-07 | 11:35

Wat zou Kouwes er van vinden?

Duikduivel | 19-12-07 | 11:33

Ik vind het van de ratten besnuffeld dat iemand als Plastuit zich bezighoudt met onderwijs nadat zijn partij dit decennia lang systematisch naar de kloten heeft geholpen. En dan die hoer van een Netelenbos maar volhouden dat er niets aan de hand is met ons onderwijs! Sterker nog, ze is er juist trots op. En dan nu weer die Palstuit, minister van sigaren uit eigen doos.

kwetal | 19-12-07 | 11:33

Niets nieuws onder de zon dus

Tobi | 19-12-07 | 11:33

[email protected]

Plasterk en Gaykrant in één zin!!

sorry moest serieus er erg om lachen!

overVecht | 19-12-07 | 11:32

Val ons niet lastig met dat geloofsgedoe. stelletje achterlijjke gristen/moslim/hindoe/..-fundi's..

BroncO | 19-12-07 | 11:31

Zon christenvertaalmachine moet ik ook hebben, linkje iemand?

neurologicmonkey | 19-12-07 | 11:31

Eigenlijk zouden ze bij de SGP die christenvertaalmachine ook wel mogen gebruiken. Bijt eens wat feller van je af, denk ik steeds wanneer ik die softe christelijke praatjes hoor. Alsof Jezus altijd zo'n softie was...

Godward | 19-12-07 | 11:31

ik kan mij de vertwijfeling van de gemiddelde reaguurder voorstellen: discriminasie van froûwen.... maar het zijn geen finnen!!!

Wat te doen?!

sieb13 | 19-12-07 | 11:31

Van de ratten besnuffeld versus muizenissen, Je moet ermaar op komen.

Lekker Belangrijk© | 19-12-07 | 11:30

Misschien ken Mirjam uit SA weer een briefje schrijven aan de telegraaf dat ze niets van de ontstane ophef begrijpt. In SA mogen vrouwen niet eens denken aan een politieke partij

Pater Prudhomme | 19-12-07 | 11:29

Discrimineren van vrouwen? Zijn het allemaal Finnen?

duit in het zakje | 19-12-07 | 11:28

Een goed Christen houdt zich verre van aardse beslommeringen als daar zijn: politiek.

Zippy | 19-12-07 | 11:28

Dus?

Tiepfout | 19-12-07 | 11:26

De Raed van Staete heeft deze beslissing alleen maar genomen om toekomstige discriminerende verketterende Moslimpartijen alvast een vrijbrief te verstrekken.

fuckje | 19-12-07 | 11:25

SGP heeft gelijk.

De God van Empel | 19-12-07 | 11:25

Nou, nou. Dat is pas spannend nieuws. *kuch*

Elegast | 19-12-07 | 11:25

Plaslap heeft gelijk, de SGP klopt van geen kant.

De SGP heeft gelijk, Plastraal klopt voor geen meter.

Wat nu?

manulounge | 19-12-07 | 11:24

Sociaal Gestoorde Partij?

penkop | 19-12-07 | 11:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken