Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ali Lamzak moet betalen

Ali Bombarie zegt FUOnder het motto: “herinnert u zich deze nog” vanavond Ali Lazrak. Het is al een tijdje stil rondom deze voormalige spook-parlementariër, maar we hebben nieuws: zo dient Lamzak 25.000 euri terug te betalen aan ons hardwerkende burgers. Voor wie nog nooit van Ali heeft gehoord: Ali zat korte tijd namens de SP in de Kamer. Ali was echter nogal gek op geld en weigerde zodoende het merendeel van zijn salaris van 87.000 euro in de partijkas af te storten. Gevolg? Ali stapte op en begon een eigen groep. Groep ja, want Ali is van origine Marokkaan en die schijnen meer aanleg te hebben voor schizofrenie. Sindsdien is eigenlijk niets meer van Lazrak en zijn groep vernomen. Niet zo verwonderlijk want gedurende de laatste 12 maanden van zijn ambtstermijn was Ali ZEVENTIG PROCENT van de Tweede Kamer-vergaderingen afwezig. Kamervragen stelde hij niet, moties indienen deed hij evenmin. Wel genoot hij als fractievoorzitter van zijn groep een extra inkomstenvergoeding. Als groep moet er immers ook worden geluncht, gereisd en vergaderzaaltjes worden afgehuurd. En om de motivatie er een beetje in te houden dien je als fractievoorzitter je groep tijdens de feestdagen wel een beetje fatsoenlijk kerstpakket te overhandigen. Kortom, allemaal kosten, waar je als gewone burger helemaal niet bij stil staat. Ali wel, alleen had Ali beetje zijn bonnetjes kunnen bewaren. Gelukkig heeft hij nog recht op wachtgeld, dus die 25k zal het probleem niet zijn. Bovendien komt het indirect uit uw zak...

Reaguursels

Inloggen

En straks krijgen we de Groep Farshad Bashir. Welkom in Nederland.

uwesbeki | 19-12-07 | 19:11

Zo dan (B)ali.

peenindiees | 19-12-07 | 18:16

Na goed gebruik van dit moslim land op het marktplein stenigen

veel vaak en vet | 19-12-07 | 15:10

mark twain. nummertje zes met extra ve-tsin.

LibertasSimplex | 19-12-07 | 10:54

mark twain 18-12-07 @ 23:13
Nee. Ik vind de partij waar ie eerst voor zat maar een rare bonsai-club.

LibertasSimplex | 19-12-07 | 10:51

Wat een smeerlap!!

whatisup? | 19-12-07 | 10:26

Mag hij zijn wachtgeld ook in het Rifgebergte opstrijken.

Steiner | 19-12-07 | 09:53

koerbagh ® 19-12-07 @ 00:02
Mogge Koer,

Dat album van Fish staat bij mij twee.

Zo jammer! | 19-12-07 | 08:29

Het is de muzelman toegestaan de ongelovigen te bedriegen en te bestelen.
Zie eauk islamitische school Helmond met dependance in Roermond waar bedriegen en bestelen van de ongelovigen op het lesrooster staat.

wachtmeester de bruy | 19-12-07 | 08:12

Zo zie je maar weer: vooroordelen komen nooit zomaar uit de lucht vallen.
En de uitvoerders van de protocollen van Sion lachen zich weer een gat in hun broek.

thispissesmeoff | 19-12-07 | 07:58

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 19-12-07 | 01:54

Komt Ali er nóg goedkoop van af. Net als Singh Varma en Bijlhout. Komt allen naar Nederland menseuh.

grote haas | 19-12-07 | 01:39

[email protected] Je noemde Opeth, ik wist niet precies in welke muzak ik zin had, maar dat was een meer dan prima suggestie.

Maaier | 19-12-07 | 00:13

Klopt, maar "geronto" past goed bij PF. Op een vergelijkbare manier als "tyrannosauris" herinneringen oproept aan de prehistorie.

Oud en mooi rood: nl.youtube.com/watch?v=DIQ4fTio72k

dawg | 19-12-07 | 00:10

@dawg 19-12-07 @ 00:00:
Bollocks. Goede muziek overstijgt de tijd waarin het gemaakt is.

koerbagh ® | 19-12-07 | 00:05

De groep v. eigen deeg is van mening dat wel wat meer teruggevorderd mag worden.

Cookie v. eigen deeg | 19-12-07 | 00:04

@Zo jammer! 18-12-07 @ 23:56:
Het beste werk dat heeft gemaakt is Sunsets on Empire van Fish. Steve is typisch iemand die leiding nodig heeft anders dwarrelt het allerlei kanten op. Ook Richard Barbieri kon 'm niet in toom houden.

koerbagh ® | 19-12-07 | 00:02

Gerontorock?

dawg | 19-12-07 | 00:00

hehehe @Nonnes 18-12-07 @ 23:53:
Nou ja, ik bedoelde die idioten die te dom zijn om de krant te lezen wanneer dat referendum is.

koerbagh ® | 18-12-07 | 23:59

koerbagh ® 18-12-07 @ 23:44
Er zit nog een hoop in dat koppie van Steve. Voyage 43 viel ook tegen. Maar er is veel meer dat dat manneke gemaakt heeft. PF is geschiedenis, er is meer.
Blackfield is een aardig uitje van Steve, en komt bij mij op drie.
Affijn, blij dat ik er even over kon leuteren.
Truste.

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:56

koerbagh ® 18-12-07 @ 23:44

Het zeeft de ongeïnteresseerden er meteen uit. Idioten niet vrees ik.

Nonnes | 18-12-07 | 23:53

Ach van Ali Lastpak is tenminste nog duidelijk welk belang hij nogal opzichtig dient: geweaun zijn eigen belang.

dawg | 18-12-07 | 23:49

@Zo jammer! 18-12-07 @ 23:39:
Ben het niet met vander F eens (hoewel ik AD ook prachtig vind)
youtube.com/watch?v=ts-2lg5fpQ4

koerbagh ® | 18-12-07 | 23:49

@Zo jammer! 18-12-07 @ 23:23:
Porcupine Tree is wel aardig maar op Voyage 43 en Lightbulb Sun is er weinig dat kan tippen aan PF. En Steve Wilson is wel een aardige gitarist, maar lang geen Dave Gilmour. Blackfield heeft het niet, wat mij betreft. Dan nog liever Opeth (ook geen favo, overigens) of Spock's Beard. Maar goed... ik kan wel een rijtje concept-albums noemen dat eerder in aanmerking komt dat als gesammtkunstwerk in aanmerking komt.

@Nonnes 18-12-07 @ 23:31:
Een dergelijke democratie zeeft de idioten en ongeïnteresseerden er meteen uit, inderdaad. Dat is een groot voordeel. Nadeel is dat de grootste schreeuwers en wereldverbeteraars wel vooraan staan, maar daar hebben ze in die schöne Schweiz ook wel wat op gevonden.

koerbagh ® | 18-12-07 | 23:44

azijnseikerT 18-12-07 @ 23:27
Thanks!
Astronomie Dominé? Ik volg je even niet meer.

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:39

@ vander F 18-12-07 @ 23:35

Nee we zijn het niet eens. En we vinden het niet de moeite waard om er over te discussieren. Is goed.

Nonnes | 18-12-07 | 23:38

@Nonnes 18-12-07 @ 23:31,
bedoel ik, je begrijpt er geen flikker van.

vander F | 18-12-07 | 23:35

Zo jammer! 18-12-07 @ 23:07,
DSotM als conceptueel gesamtkunstwerk zien van een hogere orde kan ik in meegaan,
Astronomie Dominé is zoveel belangwekkender, de ontginning van een geheel maagdelijke zijstraat van de popmuziek.

vander F | 18-12-07 | 23:33

@ Nonnes 18-12-07 @ 23:31

Hee Nonnes, je zit hier compleet offtopic muts.

Nonnes | 18-12-07 | 23:32

Zo jammer! 18-12-07 @ 22:14
Na syd zijn er nog wel een paar leuke platen gemaakt (meddle is geweldig), maar de 1ste 2 albums zijn naar mijn smaak toch de beste:
youtube.com/watch?v=ts-2lg5fpQ4

madakantognie?! | 18-12-07 | 23:31

vander F 18-12-07 @ 22:44

Hahaaa hou toch op joh... Een burgemeestersreferendum is partijpolitiek gezien, het enige criterium voor de meesten, onzin. Je kunt stemmen op het hoofd dat je het meest aanstaat. Dan voel ik me niet helemaal serieus genomen hoor. Over andere zaken mogen er veel meer referenda komen (is dat niet zo in Zwitsersland?). Ik zal er zijn. In tegenstelling tot driekwart van mijn dorpsgenoten.

Nonnes | 18-12-07 | 23:31

@DiagnosisTyphus 18-12-07 @ 23:24
Geen idee, maar ik kan niet wachten tot dat moment komt.

CoJoNes | 18-12-07 | 23:30

Bin Laden is overigens een lul.
Maar da's ook off topic.

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:24

@CoJoNes (22:41)
Wat als niemand die drempel haalt vanwege iets teveel gelukszoekers? Of erger: iemand.

DiagnosisTyphus | 18-12-07 | 23:24

koerbagh ® 18-12-07 @ 23:07
Hmm, conservatorium denk er anders over,overigens is Porcupine Tree en Blackfield waardige opvolgers van Pink Floyd. Riverside mag er ok bij.

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:23

Stop de VerWildering?
Nee, het is: Stop de Lazrakisering!
Profiteurmocro's buiten aub.

BloedendMaandverband | 18-12-07 | 23:19

@Dephne Dackers
Schuld, schuld... Slechts 25k lappen over 100k inkomsten, zie daar als ondernemer maar eens mee weg te komen.

DiagnosisTyphus | 18-12-07 | 23:19

'Bovendien komt het uit uw zak'.
Bah, da's vies.

Megazand | 18-12-07 | 23:16

Bent u allemaal teleurgesteld? Dan kloppen uw verwachtingen niet.

Jan Aaldrik | 18-12-07 | 23:13

@ LibertasSimplex 23:05

Dus jij vindt die Lazrak klaarblijkelijk wel een joviale vent.

mark twain | 18-12-07 | 23:13

Uit de partij klappen omdat je de poet niet wil afdragen: soit. Dat mag je dan van te voren geweten hebben; wettelijk sta je in je recht en het loonslaafsysteem van de SP zeikt over artikel 67.3 van de grondwet heen.
Vervolgens lekker de zakken vullen: beter van niet. Als er iets is waarvan met zekerheid gezegd kan worden dat de kiezer (of pin for that mather) het niet zou willen, dan is dat het wel.

DiagnosisTyphus | 18-12-07 | 23:13

Goooh ik zou niet graag in zijn pantoffels staan. 25K schuld en ook nog Marokkaan!
Mochten dit soort politieke kostenposten nou wat te duur worden, verhogen we toch gewoon de accijnzen op benzine en drank?
Deze brandstoffen voor vrijheid en geest kun je toch niet samen gebruiken.

Dephne Dackers | 18-12-07 | 23:12

vander F 18-12-07 @ 23:00
True, maar het gaat me om het complete werk van het album.
Individuele nummers moeten in elkaar vallen voor een muziekstuk, toch?

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:07

Toch zou je denken dat iemand met een paar huizen aan de zonnige kust en zoveel vrije tijd, er wel iets blozender uit zou zien.

Shalome | 18-12-07 | 23:06

mark twain 18-12-07 @ 23:00
Hij moest van de OpperChinees dw kamer uit omdat ie niet net zo goed was in zakkenvullen als de partij voorschreef.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 23:05

@mark twain 18-12-07 @ 23:00,
draai het eens om,
gewoon zonder partij in de kamer mogen/moeten zitten,
kannie in dit regentesk politieke sterfhuis.

vander F | 18-12-07 | 23:03

Aan allen. Jan Marijnissen wilde dat deze derde rangs lul de kamer uit ging.
Ja of nee. Helaas hebben wij een wet die het toestaat dat dit soort lieden
gewoon kunnen blijven zitten en hun zakken kunnen blijven vullen.

mark twain | 18-12-07 | 23:00

@Zo jammer! 18-12-07 @ 22:52,
geef mij maar Wish you were here, veeeel beter, meer Pink Floyd.
Of iets baanbrekends als The Piper at the Gates of Dawn,
dat is pas geniaal.

vander F | 18-12-07 | 23:00

Dat zijn VMBO-ers met een getest HBO-niveau.
@CoJoNes 18-12-07 @ 22:41:

ROFLOL!
(getest bij het CWI?)

koerbagh ® | 18-12-07 | 22:57

Ik geef je op een briefje: volgend jaar zit deze politieke ster bij de PvdA. Met zo veel regeringservaring wordt hij als een held naar binnen getrommeld.

Shalome | 18-12-07 | 22:56

CoJoNes 18-12-07 @ 22:44
Dat wordt wel gedekt door mijn vennoot (v).

CoffeePatch | 18-12-07 | 22:55

CoJoNes 18-12-07 @ 22:44
Nog steeds lol. Pauperts

LibertasSimplex | 18-12-07 | 22:54

azijnseikerT & Zoloft
Musicaal gezien (wetenschappelijk en wiskundig) is het volmaakt. Die gast die het voor elkaar kreeg werd daarna mooi het gekkengesticht in gepleurd.
Dit stuk muziek, in zijn geheel mag je rustig tussen Mozart, Beethoven en de overige klassikers plaatsen. De ondernemingen van Genesis (met Gabriel) mag je scharen bij de would be's.
Het gaat me alleen maar over Dark Side of the Moon. Daarna was het over voor Pink Floyd.

Zo jammer! | 18-12-07 | 22:52

CoffeePatch 18-12-07 @ 22:48
Ze zijn het allemaal unaniem met elkaar eens dat ze hun beste beentje hebben voorgezet voor al die ondankbare Nederlanders.

Shalome | 18-12-07 | 22:50

Denk dat er binnen de groep Lazrak een behoorlijke discussie gaande is over wie die 25K nu moet gaan terugbetalen.

CoffeePatch | 18-12-07 | 22:48

CoffeePatch 18-12-07 @ 22:41
Waarom gaan die knakkers nooit bij rechtse partijen zitten? En waarom stemmen al die allochtonen altijd links? Zodra ze de islamitische heilstaat achter zich hebben gelaten, zien ze in Europa opeens het linkse licht. Goh. Het moet lastig toeven zijn in al die aso-landen voor al die sociale mensen met sociale inborst.

Shalome | 18-12-07 | 22:45

@Nonnes 18-12-07 @ 22:28,
natuurlijk, dit is vooropgezet spelletje om het begrip 'referendum' definitief uit het politieke landschap te verbannen.
Laatste restantje van D66 om tot bestuurlijke vernieuwing te komen wordt nu vakkundig de nek omgedraaid.
"Zie wel, het werkt helemaal niet!'

En jij trapt daar met 2 benen in, blinde.

vander F | 18-12-07 | 22:44

hahaha

LibertasSimplex | 18-12-07 | 22:44

@CoffeePatch 18-12-07 @ 22:41
Ik zeg altijd maar zo: Bij een tegenvallende loonstrook kun je het best je winstreservering naar beneden bij stellen.

CoJoNes | 18-12-07 | 22:44

etnische profiteur, maar ja hij lacht ons lekker uit en ontvangt nog vele jaren een riant wachtgeld zonder sollicitatie plicht. Maar dat krijg je ervan als je als politieke partij aleen maar allochtonen op de lijst zet om politiek correct te zijn en natuurlijk om stemmen te trekken.

Sancho Panza | 18-12-07 | 22:44

Weer een typisch geval van onderduimse politiek, zoals we inmiddels als gangbaar benoemen. Met de huidige, softe aanpak van dit soort zelfverrijking op kosten van de samenleving werk je zulke acties alleen maar in de hand. Arglistige acties als deze zouden beboet dienen te worden met een levenslange "ban" van de mogelijkheid om publieke functies te mogen vervullen.

Tommygunner | 18-12-07 | 22:42

Informatief dat vermeld wordt dat schizofrenie bij Marokkanen meer voorkomt, dat wist ik niet.

azijnseikerT | 18-12-07 | 22:41

Shalome 18-12-07 @ 22:37
Ik heb ook een hobby's, alleen niet zo duur. Tenslotte valt het loonstrookje 2008 ook tegen.

CoffeePatch | 18-12-07 | 22:41

@Nonnes 18-12-07 @ 22:36
Klopt, dat is de catch. Het probleem is makkelijk op te lossen, door een variabele kamergrootte aan te houden. Alleen als je als individueel lid de kiesdrempel hebt gehaald kun je op het pluche plaatsnemen.
Ja,ja, dat betekent campagne voeren en iets te melden hebben. Ik schat dat 95% van de zittende kamerleden er met zo'n systeem nooit gezeten zou hebben. Dat zijn VMBO-ers met een getest HBO-niveau.

CoJoNes | 18-12-07 | 22:41

Prima stukje, beetje zakelijk. Er mogen meer steken onder water in!!

Teen | 18-12-07 | 22:38

homokineet 18-12-07 @ 22:31
Groep Lazrak (bestaande uit 1 persoon) schizofrenie, kwartje vallen?

CoffeePatch | 18-12-07 | 22:37

CoffeePatch 18-12-07 @ 22:29
Die Afghaanse windhond van 19. Al lijkt ie wel vijftig.
Links slurpt allochtonen binnen als een clochard zijn wijn uit een kartonnen pak, ze gaan voortdurend op hun bek maar niet getreurd: op naar de volgende excuusallochtoon. Stemmetjes trekken.

Shalome | 18-12-07 | 22:37

@Nonnes
Zal ook gebeuren n.a.v. het referendum in Utrecht. Echter de procedure in Eindhoven was reeds in gang gezet, die wilden ze eerst afmaken.

Herman Flipsen | 18-12-07 | 22:36

CoJoNes 18-12-07 @ 22:25

Ja, eens. Maar zou je dan een oplossing moeten zoeken in voorkeursstemmen bijvoorbeeld... Dat is ook per definitie oneerlijk.
Verdonk wist dat ze in deze periode de VVD ging verlaten. Het was onmogelijk om voor de verkiezingen een eigen partij op poten te zetten... Jammer, over hooguit 4 jaar is je volgende kans. Wilders had geen recht op een zetel gerekend naar voorkeursstemmen. Jammer, na de volgende verkiezingen weer een kans. Deze twee stemmentrekkers zijn echt uitzonderingen in de afscheidingenbranche Cojones, ;-) Dus ik blijf nog even bij mijn standpunt.

Nonnes | 18-12-07 | 22:36

@botte
Yildrim of zoiets. Tara Singh Varma. Lazrak. Tofik. Cecilia Braam. Zomaar een paar uit het bolletje. Allemaal graaiers, allemaal kunnen/doen ze ruk, allemaal linkse partijen.

Shalome | 18-12-07 | 22:35

Meteen ook maar even de poll op www.trouw.nl meepakken.

Gezond verstand | 18-12-07 | 22:34

Prima aanklacht. Alleen weer stuitend stigmatiserend ("want Ali is van origine Marokkaan en die schijnen meer aanleg te hebben voor schizofrenie"). Wat doet er dat nou toe. Breng zo'n bericht nou eens zakelijk, stelletje stemmingmakende tweedracht zaaiers!

homokineet | 18-12-07 | 22:31

fuckje 18-12-07 @ 22:24
Eerst hebben ze het geprobeerd met een Marokkaan, dat ging mis.
Toen een Turk, dat ging mis. Nu een Afghaan, dat wordt afgaan.
Maar zo schuiven ze wel stapje voor stapje richting China.

CoffeePatch | 18-12-07 | 22:29

Ali Lamzak en die andere querulant, U weet wel: die in de senaat zit op kosten van de SP, maar nauwelijks Nederlandsch spreekt tonen aan hoe slecht het beleid van de SP is ten opzichte van op te nemen allochtonen. Dat krijg je er van als je nogal ambivalent bent in die materie.

bottehond | 18-12-07 | 22:29

@ die hofstadtgruppe 18-12-07 @ 22:17

Met een burgemeestersreferendum in de situatie zoals die nu is kan het ook alleen maar op niets uitlopen. Volkomen nutteloos. Als het referendum bestaat uit een keus tussen vertegenwoordigers van verschillende partijen levert het uiteindelijk alleen onvrede en teleurstelling op. Een burgemeester kan nooit waarmaken wat er dan van hem verwacht wordt. De raad is de baas. Afschaffen dat referendum. Schijndemocratie.

Nonnes | 18-12-07 | 22:28

marijnissen is gewoon sneu......... kan je een lekker salaris verdienen, geef je t weg aan een nutteloze partij?!?

BLOWKONIJN | 18-12-07 | 22:25

@Nonnes
Het afsplitsen van een partij vind ik nou juist een goede zaak. Je praat inderdaad over volksvertegenwoordigers en niet over politieke partijen. Het vehikel partij is een groteske uitwas in onze politiek. Stemmen zonder last is godsonmogelijk geworden, fractieleden worden gedwongen het partijstandpunt mee uit te dragen.

Dat Lazrak een voorbeeld is van de nadelen van dit systeem heeft niks te maken met het de anier van vertegenwoordiging. Juist politieke partijen zijn een bedreiging voor een goed functionerende parlementaire democratie.
Wilders en Verdonk hebben weldegelijk getoond dat ze bestaansrecht hebben in de kamer.

CoJoNes | 18-12-07 | 22:25

@die hofstadtgruppe 18-12-07 @ 22:17,
gokje, de afgevallen andere kandidaten waren lid van...

*tromgeroggel*

De PvdA!

vander F | 18-12-07 | 22:25

Ben benieuwd hoe lang die Afghaan het uithoudt in de Kamer.
OT,
Ook in Eindhoven gaat het burgemeesterreferendum tussen 2 PvdA-ers, en in Utrecht waren de nrs. 3 en 4 óók van de PvdA, hoe kan dat?

fuckje | 18-12-07 | 22:24

ali volgt tegenwoordig vergaderingen achter de kraalgordijntjes bij verschijdene kebap zaken int land

Jdedopert | 18-12-07 | 22:23

@ Zo jammer! 18-12-07 @ 22:14

Extremely overrated.

Zoloft | 18-12-07 | 22:19

Zo jammer! 18-12-07 @ 22:14

Dat is ook maar een mening, waar weer vele meningen tegenover staan.

azijnseikerT | 18-12-07 | 22:18

-weggejorist-

BLOWKONIJN | 18-12-07 | 22:17

Offtopic: nieuwe burgemeesterreferendum-flop dreigt in Eindhoven. De twee kandidaten zijn bekend, allebei lid van de....
*tromgeroffel*
.... PvdA

die hofstadtgruppe | 18-12-07 | 22:17

@fuckje 18-12-07 @ 21:52,
Volgende keer maar op een landelijke partij stemmen..??

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 22:17

"De enige goeie Marokkaan is een Marokkaan die afstort in de partijkas" fluisterde Marijnissen. "Ja", zei de demente Glimmerveen.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 22:15

Off topic
Er is overigens slechts een album ter wereld dat voor altijd nummer 1 zal moeten zijn en dat is: Dark Side of the Moon, Pink Floyd.

Voor de morocs onder ons, dit valt onder kunst, muziek.

Zo jammer! | 18-12-07 | 22:14

Bigi Bana Boy 18-12-07 @ 22:05 dit is duidelijk een gevalletje "het verschil tussen links en rechts niet weten" hij zat er aanvankelijk voor links maar kreeg rechtse streken. ik stel dan ook voor dat we voortaan van stuurboord en bakboord spreken...

van dal | 18-12-07 | 22:11

Profiteren kun je leren

colonnecinco | 18-12-07 | 22:07

Je zou bijna denken dat een extreem rechts gemeenteraadslid was.
Die waren ook altijd goed in het niet komen opdagen en heel, heel incidenteel onvoorstelbaar domme vragen stellen. Je weet wel van de CP'86, CD en NVU en zo.

Bigi Bana Boy | 18-12-07 | 22:05

Ook onze zak?

Weg Sp, mooi? ;)

DannyW | 18-12-07 | 22:04


Hhhmmmmmm .... Marokkaan zei je toch?

Daar zei de groter leider uit Os onlangs toch het volgende over?

"Ze sluiten zich nergens bij aan maar profiteren alleen maar "

Juist ja ....... Marokkaan ...... What else !!

Ervarings_deskundige | 18-12-07 | 22:04

Doe mij daar maar een rijbewijs van.
.
De rest mogen jullie eerlijk verdelen.
.
*trekt de broden klei vast uit de fietstassen*
.
Nu nog de niet-goed-geld-terug-garantie op de belasting(en)

beroepskleier | 18-12-07 | 22:03

@ Maaier 18-12-07 @ 21:52

Daar heb ik geen enkele ambitie in. Polletiek is leugen op leugen en corrumpeert altijd vroeg of laat.
Dat laat ik liever aan jou over.. de polletiek dan hè..

.

@ fuckje 18-12-07 @ 21:52

Las 't. Pastors.

wopper | 18-12-07 | 22:00

Je bent links. Tot je geld hebt.

Zeddegeizot | 18-12-07 | 21:58

@ TV Dominee : Gesproken gelijk een wijs man.
En vervolgens:
Als het besef omtrent de incompetentie van de overheid voldoende doordringt in de maatschappij zal de maatschappij zich tegen de overheid keren, ofwel,
Als een heersend systeem nalaat zijn falen voldoende te maskeren, hangt een revolutie in de lucht.
De weermannen signaleren een anarchistisch hogedrukgebied dat rap nadert en wellicht jaren aanhoud.
Want wat komt er na democratie?

manulounge | 18-12-07 | 21:57

Die foto is toch een verdomd goeie Georghe Bush imitatie, die man zou eigenlijk veel meer kunnen verdienen.

Captain Orange | 18-12-07 | 21:56

@Maaier 18-12-07 @ 21:40,
ahh, cadeautjes geven, wie zoet is krijgt lekkers.
Het gepeupel tevreden houden met wat afkoop sommetjes bedoel je.

'Klein percentage' , 'los van de partijpolitiek'
kijk aan, er is helemaal geen Nederlandse staat, slechts regenten verenigd in partijen die de buit onderling verdelen.
Aardige analyse.

vander F | 18-12-07 | 21:53

@wopper21:49,
Idd. En mijn stem vorig jaar is niet eens in de Kamer gekomen.

fuckje | 18-12-07 | 21:52

wopper 18-12-07 @ 21:49

Als de dierenknuffelaars een partij kunnen beginnen en in de kamer komen kun jij dat ook. Op gemeentelijk niveau is het vrij makkelijk in de raad te komen. (inclusief fietsenhok)

Maaier | 18-12-07 | 21:52

@Maaier 18-12-07 @ 21:40:
De overheid zal soms vast wel goede producten afleveren, maar ze dwingen mij wel om er aan mee te betalen en soms zelfs om er gebruik van te maken. Ik wil graag zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef.

TV Dominee | 18-12-07 | 21:50

@ fuckje 18-12-07 @ 21:40

Ik heb geen tv dus moet 't af en toe hebben van internetuitzendingen, het zou niet goed voor m'n hart zijn alles te bekijken.
Het is de woede die kan je nekken, de onmacht, het besef dat je geen moer kunt veranderen, alleen eens in de 4 jaar stemmen, that's it.

wopper | 18-12-07 | 21:49

Ach, polletiek...

'UTRECHT - Op de internetsite van de gemeente Utrecht heeft tot dinsdagmiddag een verslag gestaan van een besloten vergadering van de gemeenteraad over het burgemeestersreferendum.
Het per ongeluk gepubliceerde stuk gaf wel een aardig inkijkje in de werkwijze van de commissie. Het bevatte ook enige pikanterieën.

PvdA

Zo blijkt dat niet alleen de laatste twee kandidaten van PvdA-huize waren, maar ook de nummers drie en vier. Die vier namen deel aan de tweede gespreksronde. '
www.nu.nl/news/1360986/50/Vertrouwelij...

Gaat wel niet direct over de centjes, maar je voelt je alsnog meesterlijk verneukt.

vander F | 18-12-07 | 21:49

Wat betaalt nou zo'n partij voor zo'n stukje. En kun je daar dan ook nog wat oosterse subsidie voor krijgen.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 21:46

Nonnes @ 21:39
nee maar terug zien doen we het ook nooit.
commissies worden opgericht, hoop gekrakeel en wat denk je ....
we snappen dat het allemaal niet aan te tonen is zo een twee drie maar het is allemaal ter goeder trouw gedaan hoor en niet voor persoonlijke doeleinden gebruikt.
geen gevaar voor de volksgezondheid dus gewoon door lopen niks aan den hand

sijtje boes | 18-12-07 | 21:44

Maaier 18-12-07 @ 21:40

Ben jij bestuurskundige/politicoloog ofzo? Of is dat een te directe vraag?
Hoe dan ook: ik ben het helemaal eens met je eerste alinea. Enne... kritisch zijn kan de zaak verbeteren, alleen maar schoppen en afbranden krijgt uiteindelijk alles kapot.

Nonnes | 18-12-07 | 21:43

"Ali was echter nogal gek op geld en weigerde zodoende het merendeel van zijn salaris van 87.000 euro in de partijkas af te storten."
Afstorten in de partijkas. Nummertje drie met zure groenten. De SPvdC is nogal verzot op geld, zo te lezen.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 21:41

ow ja en dan hadden we Sigh Varma die half mokum had belazerd en over al schulden had allemaal heel gewoon voor een politicus

sijtje boes | 18-12-07 | 21:41

@wopper21:33
Indertijd ook ergens gezien hoe de Nederlandse kinderbijslag daar in Geyteneuckeveen wordt besteed. Als ik daaraan terugdenk wordt mijn bloed weer als karnemelk.

fuckje | 18-12-07 | 21:40

TV Dominee 18-12-07 @ 21:35

Correctie: de overheid levert een hoop prima producten af, ze kunnen alleen nog vaak beter. Zeiken op de overheid is ok, maar een perfecte wereld bestaat niet. Maar als je ziet wat en moderne natiestaat allemaal doet kun je ook zeggen: nou, dat hebben ze best aardig voor elkaar. Maar dat zal wel te positief zijn voor op GS.

Nog steeds broed ik op het werkbaar maken van het idee om de bestemming een klein percentage van het belastinggeld door de kiezers te laten bepalen. Los van partijpolitiek. Maar daar ben ik nog steed niet helemaal uit.

Maaier | 18-12-07 | 21:40

@ sijtje boes 18-12-07 @ 21:38

Maar het postieve is dat ze er allemaal niet ongemerkt mee wegkomen. Voor wat het waard is.

Nonnes | 18-12-07 | 21:39

ach het is dus lazrak, die drie in de bijlmer of deelraad zuid-oost, en je had ook nog een vader en zoon martkoopman, in stadsdeel centrum geloof ik, die zichzelf ook rijkelijk bedeeld hadden. en ook nog een vrouw die was van de zelfde party. bakker of zo heette die vader en zoon. allemaal heel gewoon toch? lekker onkosten vergoedinkjes indienen en lekker potverteren. wij dokken wel.

sijtje boes | 18-12-07 | 21:38

Vieze profiterende buitenlanders zijn het. En dat laten we maar allemaal toe. Zeiken als ze hun geld moeten afdragen zoals dat hoort.
Waarom schoppen we dit soort lui toch niet keihard het land uit en blijven we dat maar goed vinden?

Tremor | 18-12-07 | 21:37

Van mij mag de SP meebetalen om de schuld aan het volk in te lossen. Hoe kan die kerel er doorheen zijn geglipt zeg...

Nonnes | 18-12-07 | 21:36

Wat moeten we in hemelsnaam met al die gesubsideerde schizofrene idioten?
Zou Frankrijk ook zo'n last hebben van die gasten. Algerijnen, Morocs etc.
Wat moet Europa er mee? Wat worden we er beter van?

Zo jammer! | 18-12-07 | 21:36

De beste vorm van democratie is stemmen met de portemonnee. Als een bedrijf een inferieur product levert, kan je er voor kiezen dat product niet meer te kopen. Zo dwing je een bedrijf kwaliteit te leveren.
Het vervelende aan de overheid is dat ze continu slechte producten leveren, maar dat ze middels dwang je kunnen verplichten die producten af te nemen tegen een te hoge prijs. Zo'n Lazrak is ook weer zo'n figuur waar een hoop geld heen gaat, maar waarbij je niet de macht hebt om hem persoonlijk met economische middelen te treffen.
Maarja, je kan wél eens in de 4 jaar op een knopje drukken en daamee kiezen tussen kut en iets minder kut.

TV Dominee | 18-12-07 | 21:35

Zoals iedereen ziet, zijn Marokkanen totaal geen profiteurs.
Waar halen jullie het toch uit.
Deze jongen wil gewoon eerlijk zijn geld verdienen.
Komaan, laat ons een inzameling doen voor Ali Balzak.

BloedendMaandverband | 18-12-07 | 21:34

@ fuckje 18-12-07 @ 21:22

OMG, jammer dat ik dat heb gemist.
De mokropasha die rijk is geworden door de boel te flessen.
Er zijn trouwens heel veel van die kamelenkoppen met riante huizen in Marokkië die hier heel zielig doen dat ze arm zijn.
Enfin, eigen schuld dikke bult, wij hoesten het op en protesteren nou eenmaal niet.

wopper | 18-12-07 | 21:33

Vogelaar weet vast wel een goede bestemming voor die 25K.

CoffeePatch | 18-12-07 | 21:32

Wat moet je hier nog aan toevoegen,fin,stelen,uitbuiten.... PUNT klaar!

leonard | 18-12-07 | 21:32

@ Maaier 18-12-07 @ 21:21

Jaja, ik wist dat je dat bedoelde. En je zult gelijk hebben... het zal wel nergens kunnen. Maar ik ben er voor dat het 'afscheiden' onmogelijk wordt gemaakt. Dat vind ik ook democratischer trouwens, in het huidige stelsel. Als je vindt dat je te groot bent om onder Mark Rutte te hangen bedenk je dat maar voor de verkiezingen. Bijvoorbeeld.
@ azijnseikerT 18-12-07 @ 21:13
Nee, die luie domme zwans stelde geen vragen en diende geen moties in, maar weet je wat hij extra heeft gekost omdat hij 'groep' werd? Hij heeft echt geen geld bespaard. Shhh... en zo hadden we tegelijkertijd ook de groep Nawijn en de groep Wilders... Allemaal spreektijd... fractie-ondersteuning enz.

Nonnes | 18-12-07 | 21:32

LibertasSimplex 18-12-07 @ 21:29

Wat dat betreft was ie goedkoper dan Ceert. Overigens Verdonk in de kamer ook nog helemaal of zo goed als niets van zich laten horen. Maar dat terzijde.

Maaier | 18-12-07 | 21:32

linkse. GS Blaastest.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 21:31

Hahaha moest gelijk lachen :D

Adam Smurry | 18-12-07 | 21:31

stink kameel, inblikken en exporteren. te associaal.

Jantje beton. | 18-12-07 | 21:31

Gelukkig stelde hij geen kamervragen. Komt alleen gezeik van met dat soort linkde lui.

LibertasSimplex | 18-12-07 | 21:29

Strakke aktie van die fin, zich eerst omhooglikken in een polletik korrekte partij, en daarna graaien maar.

kuttekrap | 18-12-07 | 21:28

Er staat mij vaag iets bij over een topic met linkse zakkenrollers eerder vandaag......... Volgens mij kunnen we die lijst weer verder uitbreiden.

Pluizig Konijn | 18-12-07 | 21:25

Moeten we maar terug naar een systeem zonder partijen dan ? Maar hoe moet dat dan met mensen die meer stemmen krijgen dan 1 zetel waard is ? In het partijen stelsel is dat geen probleem - de zetels worden gewoon verdeeld naar onderen toe. Of kunnen we, in het tijdperk van onbeperkte computer-rekenkracht misschien naar een systeem toe waarin gewogen stemmen worden uitgedeeld: eerst op Jantje, daarna (als Jantje al vol is) op Pietertje, etc. Neem je het tijdstip van stemmen mee, dan willen misschien ook meer kiesgerechtigden stemmen (wie het eerst komt, het eerst maalt).

Niet voor Jan | 18-12-07 | 21:24

G-unite 18-12-07 @ 21:14

Hoho dat zijn geen marokkanen he, dat is een incident.

Maaier | 18-12-07 | 21:23

Als alle 150 kamerleden niks zouden doen zou het een stuk beter gaan met Nederland.

TV Dominee | 18-12-07 | 21:23

Het Polit Bureau van de SP is nogal ongelukkig in de keuze van hun allochtone volksvertegenwoordigers.

CoffeePatch | 18-12-07 | 21:22

@wopper21:13,
Niet alleen in Spanje. Vorig jaar zocht een 1-vandaag-team hem op in Marokko. Daar is hij een soort onderkoning met een landhuis aan zee, dat hier zeker een half miljoen zal kosten. En arrogant! Niet te filmen gewoon!

fuckje | 18-12-07 | 21:22

broekzak vestzak.

DeBruineSter | 18-12-07 | 21:22

BRB, ff snel biertje drinken bij de buren! Laters!

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:21

Nonnes 18-12-07 @ 21:15

Dat zeg ik: dat is het nadeel aan het deocratische partijenstelsel wat wij hebben. Maargoed, in geen enkel democratisch stelsel is het volgens mij mogelijk volksvertegenwoordigers tussentijds weg te stemmen.

Maaier | 18-12-07 | 21:21

@geFlippeD 18-12-07 @ 21:16,
The truth hurts, doesn't it..!!?? Weer het zoveelste geval van politici die de boel tillen. Nu zal deze wel weer met de originele "Dat wiest iek niet" verontschuldiging komen. Mark my words!

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:20

En als ex-kamerlid ook geen sollicitatieplicht. Dus voorlopig stroomt de uitkering (aka. wachtgeld) binnen...

boasatlas | 18-12-07 | 21:20

@Me... 16.000.000 zielen... zegt men

Tha Analyzer | 18-12-07 | 21:19

@GU,
geen wonder dat 0031 er financieel zo *kuch* goed voor staat. Al die politici kunnen gewoonweg niet met geld omgaan!

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:18

@sulfuric acid 21:04

t Is ook altijd hetzelfde met jou..

geFlippeD | 18-12-07 | 21:16

Maaier 18-12-07 @ 21:09

En dat is toch belachelijk Maaier. Hij zat daar rechtmatig, maar wel met een functie: het volk vertegenwoordigen. Als je nauwelijks aanwezig bent heb je aantoonbaar gefaald. Uit de Kamer zetten en onrechtmatig ontvangen salaris terugbetalen.

Nonnes | 18-12-07 | 21:15

Effe kijkuh, EUR 25.000 / 16.0000.000 (eerlijk zullen we alles delen) = EUR 0,0015625 P.P.

Mag ik effuh vanguh ?

*getting rich*

Tha Analyzer | 18-12-07 | 21:15

Ali mag wat mij betreft veroordeeld worden tot hangjongeren opvoeden tegen een uurtarief van de gemiddelde jeugdwerker, netzolang tot hij alle centjes precies heeft terugbetaald. Waarom worden werkelozen en ambtenaren sowieso niet te werk gesteld ten dienste van de gemeenschap? In bed rotten doen ze maar op zaterdag en zondag als de rest van NL zijn slaaptekort van een week hard werken probeert in te halen.

geFlippeD | 18-12-07 | 21:15

Psst, hé Jan... een Marokkaanse profiteur.

Murdockyoufool | 18-12-07 | 21:15

Jaaaaaaaaa... SP.
Jan M. uit O. is wel eerlijk?

Ex-Gladio | 18-12-07 | 21:14

Kamervragen stelde hij niet en diende geen moties in. Als ik het dus goed begrijp heeft deze man ons geld opgeleverd. Hulde!


PS Schuld kwijtschelden per direct.

azijnseikerT | 18-12-07 | 21:13

Wat ben ik toch altijd weer trots op ons prachtige land met de buitengewoon slimme auslanders. Zeau creatief.

Fapdrol | 18-12-07 | 21:13

Deze uitvretende parasiet bezit een riant huis in Spanje (Al Andalus) en vangt hier alleen de duiten..

wopper | 18-12-07 | 21:13

Dus Gonnie was niet alleen

Bluey2 | 18-12-07 | 21:12

Mooi he, demoncratie.

de voorzitter | 18-12-07 | 21:12

@ Maaier
Je hebt ook mensen die hier zitten, niks doen, en nooit weggestuurd worden

Waldinho | 18-12-07 | 21:12

Oh, dus als ik ál mijn bonnetjes bewaar dan hoef ik niks af te storten?

Han-dug!

Boris Poepnagel | 18-12-07 | 21:12

Deze man is inderdaad onmgeveer hét voorbeeld wat er fout kan gaan bij de lijstendemocratie zoals wij die hebben. In de kamer komen, niets doen, maar pas na 4 jaar weggestuurd worden.

Maaier | 18-12-07 | 21:09

Nou zeg wat een toeval. Ik zat vanmiddag nog aan die lamzak te denken, naar aanleiding van die PvdA-oplichters. Ik heb me zo kwaad gemaakt over die kerel. Het wilde er bij mij niet in dat hier niets aan te doen was. Wat een zak. Aanpakken dus.

Nonnes | 18-12-07 | 21:08

Voor de grap niet eens een PvdA'er. Wel weer een LINKSmens die zich misgrijpt aan geld. Vooral wijzen naar rechts dat dit zo'n gierige mensen zijn. En nog een mooie: al is de leugen nog zo snel, de baksteen achterhaald hem wel!

Het_leuke_zuiden | 18-12-07 | 21:07

@dr.spin007 18-12-07 @ 21:05,
@Maaier 18-12-07 @ 21:06,
Helemaal correct. U gaat beide door voor de Haram koelvriescombinatie!

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:07

Het is een kwestie van links lullen en rechts vullen.

dr.spin007 | 18-12-07 | 21:06

Ali Lazrak vertoont echte Finnentrekjes. Benieuwd wat Martin hier over denkt:)

Waldinho | 18-12-07 | 21:06

Nou vooruit dan maar:

A. Politici
B. Buitenlanders

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:06

kamerleden?

Maaier | 18-12-07 | 21:06

-weggejorist-

dr.spin007 | 18-12-07 | 21:05

Het is ook altijd weer hetzelfde met die ..... (en vul dat zelf maar in)

Sulfuric-Acid | 18-12-07 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken