Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

125 kilogram schoon aan de haak

Kip, het lekkerste stukje vleesch KIP! (klik voor vergroting)Actievoeren is ook niet meer wat het geweest is. Slechts 10 minuten hielden de als twee in cellofaan verpakte PETA-hamlapjes het vol vanmiddag in Rotterdam. Maar goed, de boodschap is duidelijk: Vlees is moord! Sterker nog, wie vlees eet, eet het lijk van een dier dat niet wilde sterven, aldus de brandnetel-taliban. Dat u het even in uw achterhoofd houdt wanneer u straks bij de poelier staat...

Reaguursels

Inloggen

Over reflexen gesproken...
Volgens mij denkt actievoerend nederland op de foto dat er sprake is van bijval, maar volgens mij staan de voornamelijk allochtone omstanders zich eerder te verlekkeren aan dat blanke stuk vlees daar.
Typisch naief-links-actievoerend-meisjes gedinges dus versus profiterende kansenmensen.

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 21:03

Rabarberke 18-12-07 @ 23:39
Een pijnreflex is uiteraard een automatische reactie op een pijnprikkel.
De reactie van de professor slaat werkelijk nergens op. Waarom zouden mensen, kippen en varkens (niet perse in die volgorde) een terugtrekkende reflex ontwikkelen als antwoord op iets dat er niet toe doet?
Het ontbreken van, maar later tot ontwikkeling komen van enige reflex toont juist aan dat het beest of mens weldegelijk iets ervaart bij het toedienen van de prikkel en zowel automatische als gecontroleerde evaluatie van prikkels leidt tot leren, begrijpen of automatisch handelen.
Dat is eerste jaars psychologie, basiskennis.
Vertel dat de bovenstaande prof maar.

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 20:58

Waarom hebben ze nog een broekje aan? Het vlees in de winkel heeft dat toch ook niet. Ik heb nog geen kip met een broek aan gezien hoor. Slechte imitatie.
Vlees eten is geen schande. Dat doen ze al eeuwen. Het is eten of gegeten worden. Zo werkt dat in de natuur.

zombie | 19-12-07 | 13:06

Waar is die foto genomen? Turkije? Iran?

Dejive | 19-12-07 | 11:36

Voor elk dier dat jij niet eet, eet ik er drie

maf_kikker | 19-12-07 | 11:17

why kill what lives. nevermind.

undutchable | 19-12-07 | 09:59

Elke levensvorm heeft een verdedigingsreflex wanneer belaagt.
Rabarberke. Bij sommigen is het pijn.

Zo jammer! | 18-12-07 | 23:50

Het klopt dus dat pasgeborenen geen pijnreflex kennen, want ze zijn nog onbekend met oorzaak en gevolg van prikkel en sensatie. Maar ze voelen wel degelijk pijn.

Daarom vroeg ik de prof ook om 'pijnreflex' te definieren, waarna het opvallend rustig werd.

Rabarberke | 18-12-07 | 23:39

Professor doctor Fuk-A-Hayek verwart de term pijnreflex met pijnsensatie.

Een pijnreflex is een reactie die voorafgaat aan een pijnsensatie, omdat het subject al bekend is met oorzaak en gevolg van prikkel en pijn.

Een pijnsensatie is een zenuwprikkel. En het zenuwstelsel wordt in de embryofase al gevormd, dus wat der Herr Professor zegt is lulkoek.

Rabarberke | 18-12-07 | 23:36

@kyokushinkai

mwah, de antibiotica is bij biologische geteelde dieren veel hoger omdat ze veel meer bloot staan aan ziektekiemen. Het is niet leuk, maar wel waar.

Ik geloof dat je biologisch dynamisch moet gaan wil je echt zonder shit eten.

Rabarberke | 18-12-07 | 23:30

@Prof. Dr. F.A. Hayek 18-12-07 @ 20:02> Dus zullen wij jouw pasgeboren baby dan ook maar even zonder verdoving castreren? Die heeft vast ook alleen maar wat pijnreflexen, voelt ie vast niets van. En als jouw baby geopereerd moet worden spaart dat ook weer een narcose uit. Toch? Als jij zo goed weet of jonge zoogdieren geen pijn kunnen voelen, hoe kom jij aan deze wijsheden? Gaarne bron van de meerdere onderzoeken die jouw stellige gedeponeerde feiten bewijzen hier deponeren. Zoniet dan ben jij eerder het slachtoffer van op winstbejag gebaseerde propaganda van de vleesmafia.

Kyokushinkai | 18-12-07 | 23:26

@Rabarberke 18-12-07 @ 19:32> Natuurlijk is het bij de scharrel en biologische boer ook niet perfect voor de dieren, maar wel een stuk beter dan bij de vleesmafia van een bioindustrie (waarbij je zeker weet dat hun dieren vol antibiotica, hormonen en andere rotzooi zitten, nog los van dat deze dieren hun hele leven hebben moeten creperen).

Kyokushinkai | 18-12-07 | 23:18

Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb inmiddels trek in een lekker stukje kipfilet gekregen. Gelukkig ligt er hier ook nog een en ander klaar, dus... en stilliggen is er niet bij, opvoeden die hap.

ZSU-23-4 | 18-12-07 | 23:07

Aan de foto te zien, zou je eerder denken dat deze in Pakistan is genomen ipv Rotterdam.

Hodja | 18-12-07 | 22:29

1) Volgens mij wil er niemand dood. Uitzonderingen daargelaten.
2) De gemiddelde hamlap houdt het dus langer vol onder een cellofaantje dan deze speklappen.
3) Is die joker van Smaakpolitie langs geweest, dat ze binnen 10 minuten afgevoerd zijn?
4)Ik vermoed dat een iets realistischer schouwspel, zoals dieren daadwerkelijk geslacht worden, en dat dan met mensen, heel wat meer indruk maakt dan een preuts kipje onder een zeiltje.

RaerWijf | 18-12-07 | 22:29

Je moet wat als je seksueel niet aan de norm voldoet. Dan moet je die energie in PETA steken, blijkbaar. Een echte blondine zal dat dus nooit doen?

Zo jammer! | 18-12-07 | 21:59

Peta is een vorm van hysterische zwakzinnigheid en een podium voor uitgerangeerde film-en porno sterren die in hun blote kont willen laten zien dat vlees eten gemeen is.Erg triest. Waarom gaan ze niet naakt in een boomhut wonen om het klimaat te redden ?

nadenkeniseenkunst | 18-12-07 | 21:32

Rabarberke 18-12-07 @ 20:44
Dan zou je toch denken dat hij tot inkeer gekomen is.
Jij ook? Wat voor SUV rij jij, of blijft het modderen met een bakfiets?

nattebever | 18-12-07 | 21:21

Opeens weet je het... en dan word je dode kippen neuqert!

geFlippeD | 18-12-07 | 21:17

Trek in kip..

Kakelvers | 18-12-07 | 21:13

Ziet er lekker uit, krijg er trek van..

Kakelvers | 18-12-07 | 21:13

@fzwart

Kun je nagaan hoe lang jij zelf de hele wereld hebt lopen vervuilen toen je kind was.

Rabarberke | 18-12-07 | 20:44

@mezelf
vooral NIET te blijven rekken

man on the edge | 18-12-07 | 20:17

Zolang ik geen kinderen op de wereld schop heb ik het recht me vol te vreten met vlees, rond te rijden in een SUV en 3 x per jaar met vliegtuig op vakantie te gaan. Wan kinderen zijn namelijk veruit de grootste vervuilers op aarde.

fzwart | 18-12-07 | 20:17

@hayek

Professur, wat is volgens u precies een pijnreflex?

Rabarberke | 18-12-07 | 20:13

@Lying Dutchman 17:19
Sorry voor de late reactie (stond in de file en moest nog even eten)
Mijn standpunt is dat het natuurlijk is dat mensen vlees eten (kijk maar naar je gebit) Het grote probleem is echter dat er veeeeel te veel mensen op deze wereld zijn waardoor we rare kunstgrepen uit moeten halen om in onze voedselbehoefte te voorzien (bio-industrie, genetische manipulatie enz)
Mijn voorstel is dan ook geboortebeperking en het leven van bejaarden (soms tegen wil en dank) te blijven rekken omdat dat zo humaan is.

man on the edge | 18-12-07 | 20:13

-weggejorist-

Lizzard | 18-12-07 | 20:13

@koerbagh ® 18-12-07 @ 16:02
Goed filmpje.

Stijlloos/Superieur | 18-12-07 | 20:10

Elisabeth2 18-12-07 @ 20:02
Of ze denken dat
- Peta een kannibalenland is
- er een aflevering van CSI wordt opgenomen

Shalome | 18-12-07 | 20:06

Shalome 18-12-07 @ 19:57
Ha ha. Helemaal goed. Vooral het woord Flesh is een doordenker van de eerste orde. Ik weet ook nog niet of ik daaruit ben.

Elisabeth2 | 18-12-07 | 20:02

Kyokushinkai 18-12-07 @ 19:25

Dieren zijn handelswaar, zeer kwetsbare en dus zeer dure handelswaar zelfs.

Transport is iets dat je als handelaar maar beperkt in de hand hebt.

Er rijden dagelijks vrachtauto's door Europa die levende have lijndiensten naar b.v. Parma rijden. Onderweg worden er dieren uit- of bijgeladen en soms gaat er wel eens een trekker of oplegger kapot. Dan ontstaan er vervelende dingen voor de dieren als er niet snel vervangend vervoer is.

Pijn reflexen ontstaan bij alle zoogdieren in de eerste drie weken van hun leven en dus ook bij varkens. Het telkens weer aanhalen van het onverdoofd castreren bewijst dat dieren activisten vooral gaan voor het bespelen van de domme emotie.

Biggen van enige dagen oud hebben nog geen pijnreflexen maar schreeuwen dat het een lieve lust is als je al bij ze in de buurt komt.

Kyokushinkai je bent zelf ook of een slachtoffer van de domme emotie propaganda of je bent een agitator, in beide gevallen dus een minderwaardig mens als je volhardt in je denkwijze.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 18-12-07 | 20:02

wtf dat wijf weegt 124 kilo? ........

Wilbertje | 18-12-07 | 20:02

124.96kg per stuk???
stevige kippen(tjes)

Sodommer | 18-12-07 | 20:01

Elisabeth2 18-12-07 @ 19:51
Ze denken:
- de hoeren zijn duur vandaag de dag (er staat 367 eurie op het prijskaartje, of zoiets)
- het zal wel kunst zijn
- slachtoffers eerwraak in transparante burka
- niet aan 'laat ik 's lief zijn voor de kalfjes'

Shalome | 18-12-07 | 19:57

@Kniftig 18-12-07 @ 15:59
Dat viel mij ook gelijk op. Moeten die finnen niet werken of zo?

Geen4 | 18-12-07 | 19:56

Fimbulvetr 18-12-07 @ 19:42
Het zou mooi zijn als dat zo werkte. Ergens juich ik die acties van PETA ook wel toe, maar het heeft zo'n hoog 'kijk mij nou' gehalte. En daarmee bedoel ik, dat zij zo erg ludiek bezig moeten zijn, terwijl geen hond snapt wat er bedoeld wordt zo op het eerste gezicht.

Elisabeth2 | 18-12-07 | 19:51

@Kyokushinkai 18-12-07 @ 19:25
actie voeren == vragen om aandacht == het risico lopen afgezeken te worden

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:45

-weggejorist-

Bloodzone | 18-12-07 | 19:44

@Elisabeth2 18-12-07 @ 19:37
Consumenten hebben een keus, ze kunnen idd kiezen met hun portomonnaie - ook modale gezinnetjes kunnen gevarieerd eten en toch scharrel vlees op tafel zetten. Gewoon minder hoeveelheid, minder vaak.

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:42

@Kyokushinkai 18-12-07 @ 19:25
Nou nou, een beetje nuance zou u sieren

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:37

Kyokushinkai 18-12-07 @ 19:25
Helemaal met je eens. Maar je bereikt er niets mee om in cellophane op een station te gaan liggen. Dan moeten ze de machtige voedselindustrie aanpakken. Je kunt trouwens nu al in veel supermarkten diervriendelijk vlees kopen. Maar het is wel duur en hoe wil je een modaal verdienend gezin met 3 of 4 kinderen aan het verstand peuteren dat ze heel veel geld uit moeten geven terwijl het ook goedkoper kan?

Elisabeth2 | 18-12-07 | 19:37

meer foto's??
(A) :)

eenamm | 18-12-07 | 19:35

@kyokushinkai

Biologisch vlees vol antibiotica en scharrelkippen die elkaar de ogen uitsteken is een stuk prettiger vlees eten natuurlijk.

Rabarberke | 18-12-07 | 19:32

GS geeft weer lekker ongenuanceerd commentaar. Het is geen actie tegen vlees eten op zich, maar voor een normale behandeling van dieren voor ons vlees. Wie kan er nu op tegen zijn dat je biggetjes niet zonder verdoving castreert, dat je dieren niet overvolle veewagens in schopt waar ze vele tientallen uren zonder eten en drinken kapot gaan, dat je dieren gewoon een beetje ruimte en een beetje stro geeft om ze in elk geval een dierwaardig leven te geven voordat ze op ons bord eindigen? Wat voor een onmens moet je zijn wil je daar tegen zijn of, nog erger, zulke stukjes schrijft over mensen die iets proberen te doen tegen het stelselmatig mishandelen van dieren?

Kyokushinkai | 18-12-07 | 19:25

jammie zometeen neem ik nog een lekkere pizza met extra veel kadaver

FrAgFo0d | 18-12-07 | 19:24

Dood aan PeTA, het zijn verwende knuppels die gvd niks nuttigs doen voor mens en dier.
check deze link eens www.workingpitbull.com/truthaboutpeta....
Echt waar PeTA zijn gewoon Indymedia parasieten, die onder een aanlokkelijk sausje van dierenwelzijn hun fascistische ideeen uitvoeren en dat gesponsord door vele BN-ers en Amerikaans low-life filmsterren.
Oe wat ben ik link op dit fascistische zooitje....

Broeder | 18-12-07 | 19:21

Vlees eten is zeer verstandig. Heb maar eens een flinke dag-durende kater en na het nuttigen van een op hoog vuur in boter gebakken entrecote, met een klein schepje groente en als je het aankan een aardappeltje, knap je binnen een paar minuten van op.

Elisabeth2 | 18-12-07 | 19:19

*lecgt naar aanleiding van dit verhaal een konijnenbout in de oven*

Pluizig Konijn | 18-12-07 | 19:15

@Fimbulvetr 18-12-07 @ 19:08:
Dat gebeurt al zo'n half miljoen jaar. De mens laat zich namelijk bij de partnerkeuze niet slechts door hitsigheid en biologische motieven leiden, maar verstand speelt er ook een grote rol in.

koerbagh ® | 18-12-07 | 19:13

@nattebever 18-12-07 @ 19:07:
Nee hoor, ik bekijk het vanuit elk standpunt dat er toe doet. Mijn eigen. En toevallig ben ik een mens. En overigens heeft de gemiddelde dekstier geen enkel bezwaar tegen die regeling.

koerbagh ® | 18-12-07 | 19:11

@koerbagh ® 18-12-07 @ 18:59
Stel voor dat we sommige mensen ook gaan veredelen

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:08

koerbagh ® 18-12-07 @ 18:59
Je bekijkt het vanuit een humaan standpunt. Dat alleen al is verwerpelijk.
Geen vrije seks, geen partnerkeuze.
Dat vind jij wel okee.
Zou dat comment maar niet aan mw. Koerbagh laten lezen.
Rabarberke 18-12-07 @ 18:59
Intellect is iets waar we heel goed buiten kunnen, dus dat vind ik geen voordeel. Overigens heb je gelijk; koerbagh eet niet alleen geiten. Hij doet ook dingen met die arme dieren waarvoor een normaal mens zich zou schamen. Vermoed ik hè, zeker weten doe ik het niet, maar hij heeft de schijn tegen. Hij praat net iets te veel over de voordelen van domesticatie. Daar wil ik mw. Koerbagh nog wel eens over spreken.
Kan er nu niet verder op in gaan, want ik ga NU neuken, eten, weet ik veel, iets heel primitiefs.
May be back later.

nattebever | 18-12-07 | 19:07

heeft zin in carpaccio, sushi maar houdt het even op PETA beef curtains

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:06

@ongeveerprecies 18-12-07 @ 18:58:
Dat is niet echt wat nattebever bedoelt. Hij stelt een principiële vraag en wil bij mij een bepaald antwoord ontlokken maar dat plezier gun ik hem niet.

koerbagh ® | 18-12-07 | 19:06

@ nattebever 18-12-07 @ 19:01
Ho ho, jij vroeg waarom Koerbagh geen mensen eet... Ik suggereer zeker niet dat jíj dat doet. Waarom ga je trouwens zitten typen als je steekvlees al klaarligt? Of was je al weer klaar...?

ongeveerprecies | 18-12-07 | 19:05

Rabarberke 18-12-07 @ 18:59
dacht dat finnen geen varkens eten? zo verwarrend

Fimbulvetr | 18-12-07 | 19:02

ongeveerprecies 18-12-07 @ 18:58
Storten op vrouwenvlees betekent niet gelijk 'opeten'.
Gewoon, neuken.
Meer niet.
Neuken.
Weet je wel?
En nee, ik heb geen behoefte aan sudderlapjes.

nattebever | 18-12-07 | 19:01

@nattebever

Wie zegt dat koerbagh geen mensen eet? Dat is een aanname die ik eerst even bevestigd wil zien worden.

We zijn wel evolutionair succesvol, niet omdat we er pas net zijn, maar omdat we hoewel we er pas net zijn de rest van de zich evolitionerende dieren in intellectuele zin ver achter ons gelaten hebben. Al is dat gemiddeld genomen, een hoop varkens is als soort maatschappelijk gezien nog een stuk succesvoller dan zij die hen eten.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:59

@nattebever 18-12-07 @ 18:53:
Status quo? Welnee, veredeling van beesten gaat nog steeds door. En tsja, de beesten hebben wellicht niet domesticatie gevraagd, maar ze hebben er voordeel van. Al hun problemen kunnen outsourcen aan de mens. Voedsel, gezondheidszorg, veiligheid en bescherming tegen roofdieren. Het enige dat ze niet hebben is vrij seks en keuze welke partner het geschiktste is voor goed nageslacht. Prima deal voor de beesten. Het beste zou zijn als we beesten zo kunnen veredelen dat ze opgegeten willen worden.
youtube.com/watch?v=ucNYLsjKaTQ

koerbagh ® | 18-12-07 | 18:59

@ nattebever 18-12-07 @ 18:53
Mensen eten is nogal strafbaar. Af en toe probeert een Duitser het maar gelijk een ophef van heb ik jou daar... Maar veel plezier met de beef-curtains van vrouwlief!!!

ongeveerprecies | 18-12-07 | 18:58

Vegetariërs zijn mensen
die de wereld anders wensen
Soep van blaren, pas gevallen
met mahoniehouten ballen........

Oei, Mahoniehout mag ook al niet van Jacqie Spaarlamp en Diederik Duck

cleauwn | 18-12-07 | 18:58

Shalome 18-12-07 @ 18:36
Je hebt gelijk. Jij moet je flink schuldig voelen.
And you know it.

nattebever | 18-12-07 | 18:55

Eten van vlees is ook niets mis mee, maar de manier waarop we dat telen en klaar maken brrrr...

Rabarberke | 18-12-07 | 18:54

koerbagh ® 18-12-07 @ 18:39
Ik wil er niet veel woorden aan vuil maken, koerbagh, maar je gebruikt de status quo om vlees vreten te rechtvaardigen met een beroep op die arme gedomesticeerde dieren. Hebben die ooit om domesticatie gevraagd? Waarom eet jij geen mensen?
En, jij kunt helemaal niet weten of wij evolutionair succesvol zijn. We zijn er nog maar net en de grote vraag is of wij er over 300 jaar (ik noem maar wat) nog zijn.
Je verkijkt je op de geologische schaal - er is niets over te zeggen, behalve dan dat we het niet weten. Ik niet, jij ook niet.
'k Ga me nu op wat vrouwenvlees storten (waarbij ik me afvraag: where's the beef?, maar die is er meestal wel; we leven niet eeuwig, see).
Ik nomineer je vanwege je onschuld alsnog tot reaguurder van de eeuw.

nattebever | 18-12-07 | 18:53

Kwist niet dat je van rauwkots nog zo vet kon worden.

ginrin | 18-12-07 | 18:53

@sjwetzkop

Die zijn van Rent-a-crowd.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:52

of 'smijt'

Rabarberke | 18-12-07 | 18:50

Ik zal maar al te graag m'n vleesmes d'r in zetten...

Krone der Schöpfung | 18-12-07 | 18:50

Hahaha alleen maar geile moslims te zien,hoevu die niet te werku?

sjwetzkop | 18-12-07 | 18:50

Peta betekent overigens 'vlieg' in het grieqs.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:50

-weggejorist-

Maserati | 18-12-07 | 18:47

@ Fimbulvetr

Ja als het zover is laat ik het je weten. Voorlopig nog niet.

Kniftig | 18-12-07 | 18:46

We eten al millenia vlees als alleseters zijnde. Dus val gewoon ff heel erg lekker deaudt hypocriete peta.
Nu beetje protesteren enzo, maar zodra de kanker welig door jullie lijf tiert wel lekker op beesies geteste medicijntjes nemen.

-- weggejorist -- | 18-12-07 | 18:45

@ Kniftig 18-12-07 @ 18:43
Ga eens deaud

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:45

* legt de pampasteaks in de koekenpan *
Wel van de keurslager natuurlijk, want die bio-industrie vleesjes smaken nergens naar.

geezzmeteeezzz | 18-12-07 | 18:43

aha zo uitgekookt ben je dus...

Kniftig | 18-12-07 | 18:43

Ik hou er meer van als ze gefileerd zijn. Beetje peper, zout, oregano, tijm insteken en nachtje in de vrieskou laten liggen. Smullen maar!

* | 18-12-07 | 18:43

Ok, dus PETA heeft geen echte blondines. Raar he?

Zo jammer! | 18-12-07 | 18:41

Het pleit wel voor PETA dat aan dat opgeheven vingertje meestal een blote bimbo vast zit...

.... visueel beter te pruimen dan Al Gore, Diederik Samson, Volkert van der G....

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:41

@applaus 18-12-07 @ 17:56:
Daarom eten wij het meeste vlees ook niet rauw, maar koken of bakken het. Dan is het beter te verteren en makkelijker te kauwen. Evolutionair hebben we dus geen voordeel bij scherpere tanden. Dat hebben we biologisch gecompenseerd met een scherper verstand. (Althans sommigen van onze soort.) Dat is evolutionair nogal succesvol gebleken. Door vlees te eten is ons brein gegroeid en konden we ons verstand gebruiken om de beperkingen van het lichaam te overwinnen. Daarbij: worteltjes zijn ook zielig.

koerbagh ® | 18-12-07 | 18:39

Ja dat hebben jullie zelf net toegevoegd om jullie gelijk te krijgen

Kniftig | 18-12-07 | 18:39

Vroeger reed mijn vader nog wel eens een kalkoen aan voor kerst maar dat mag nou ook niet meer.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:38

@Shalome 18-12-07 @ 18:36
Het is uw schuld? Foei!

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:38

@herman

Ik bedoel ook de tocht. In ons geval moet je zelfs door Veendam heen.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:36

Er komen dagelijks tig mensen in het nieuws die trompetteren dat ik me ergens schuldig om moet voelen. Om de bosnegers, om een overstroming in Mozambique, kinderarbeid in India, het uitsterven van de schaamluis, een nieuw gat in de ozonlaag, falende hulp aan schizomocro's, te veel kerstcadeautjes, 26.000 posttraumitische stressgevallen, vastgebonden debielen, geschifte yakboter in Tibet, en waarom lagen die dames op de foto ook al weer verpakt in cellofaan? En dat was nog maar de score van één ochtend.
Niet dringen svp: u komt allen aan de beurt.

Shalome | 18-12-07 | 18:36

@Kniftig 18-12-07 @ 18:33
nl.wikipedia.org/wiki/Bengaalse_tijger...
De Bengaalse tijger jaagt voornamelijk overdag en in de schemering. Hij jaagt onder andere op herten als sambars, barasingaherten en axisherten, varkens, antilopes, apen als hoelmans, runderen als waterbuffels en gaurs en zelfs jonge olifanten. Soms worden

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:35

@Kniftig 18-12-07 @ 18:33
Antilope is de naam die wordt gegeven aan verscheidene holhoornige hoefdieren, die voornamelijk in Afrika leven. Enkele soorten leven in Azië.

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:34

@Rabarberke
Daarvoor hoef je de toegangspoorten van het dierenpark niet eens te passeren, de barre tocht naar Emmen, is al reden genoeg bij voorbaat af te zien van een bezoek.

Herman Flipsen | 18-12-07 | 18:34

Kijk s wat er omheen staat, onze hardwerkende medemens!

penkop 18-12-07 @ 16:03

Haha! Meesterlijke opmerking!

Geenstijler99 | 18-12-07 | 18:32

@flipsen

Ik zou dan ook nooit naar dat dierenpark gaan. Levensgevaarlijk.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:31

Uiteindelijk krijg ik toch weer gelijk, gelukkig dat de VMBO-onderwijzer / groen-rechts schizofreen dat niet meer hoeft mee te maken nu 't aldi karbonaatje daar op tafel staat.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:30

@Kniftig 18-12-07 @ 18:23
www.noorderdierenpark.nl/nl/dierenpark...
"De Siberische tijger eet vlees. Hij jaagt op zwijnen, herten, antilopen en wilde runderen. Soms eet hij ook koeien en geiten. Een hongerige tijger valt wel eens mensen aan"

Herman Flipsen | 18-12-07 | 18:28

@kniftig

Ja antilopes zouden vogels kunnen eten als ze op dezelfde hoogte zouden vliegen.

Ik ken tijgers die tussen kudu antilopes leven.

En ik ken antilopes die vogels eten: duikers.

www.dianibeach.co.uk/wildlife.htm

Rabarberke | 18-12-07 | 18:28

@Kniftig 18-12-07 @ 18:23
Er zijn aziatische tijgers, antilopen en hyena's, heb nog geen carnivore antilopen gevonden....

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:28

Natuur tegen werken heeft geen zin.

Zo jammer! | 18-12-07 | 18:27

Rabarberke 18-12-07 @ 18:18
mwah, of een zeehond van 80kg echt een kans heeft tegen een orca van 1000kg weet ik niet, mensen zijn nou eenmaal wat nozeler dan andere beesten dus zo'n geweer is best handig...

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:25

@ Rabarbekke

Tijgers zouden antilopen kunnen eten als ze in hetzelfde gebied zouden leven.

Kniftig | 18-12-07 | 18:23

@fimbulvetr

Vind ik ook, maar doe 't dan net als die dieren ook met je blote tanden/handen en niet met een of ander jachtgeweer vanuit een veilige jeep.
Zo'n orca geeft de zeehond tenminste de kans om terug te vechten.

Rabarberke | 18-12-07 | 18:18

-weggejorist-

dom blondje | 18-12-07 | 18:18

-weggejorist-

dom blondje | 18-12-07 | 18:17

@kniftig

Maar je gaat inmiddels akkoord met het feit dat tijgers wel antilopes eten? Hoe oud ben jij trouwens?

Rabarberke | 18-12-07 | 18:14

Rabarberke 18-12-07 @ 17:38
So what, mijn hond ving ook wel eens een konijn en mijn poezen kwamen ook regelmatig met muizen en vogeltjes, ooit wel eens beelden gezien van een orca die voor de lol met een zeehond vangt en weer laat gaan? het is gewoon natuur, lullig voor het beest dat het loodje legt, maar dat is part of the game.

Fimbulvetr | 18-12-07 | 18:13

hahahaha ook al die allochtonen er omheen... rotterdam is sowieso een hele goede locatie als je serieus genomen wilt worden met zoiets

lptjah | 18-12-07 | 18:13

HOER!!!!!

LoL @ Sévèke | 18-12-07 | 18:07

Hulde aan de anti-vleeslappen!
Voortaan wel aan de luchtgaatjes denken....

Maelstrom | 18-12-07 | 18:06

Leg dat maar uit aan een potvis!

Dr.Dreetje | 18-12-07 | 18:05

Vegetariërs eten CO2 opnemende bestanden -> planten. -> vervuilers!

applaus | 18-12-07 | 18:01

Jezus Rabarbeke

Jij hebt echt geen verstand van antilopen he! Antilopen zijn herbivoren. Eten dus geen vogels.

Kniftig | 18-12-07 | 17:59

-weggejorist-

Lizzard | 18-12-07 | 17:58

@hfakker

Mwah, dat is nogal christelijk. Feit is dat dat stuk vlees uiteindelijk wel weer opgegeten wordt door maden, die belanden dan weer in een vogelbek, die wordt weer opgegeten door een antilope en die weer door een tijger. En zo'n tijger spuugt ook wel eens een keer antilope uit, die de hyena weer opeet. Niks mis mee.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kan me altijd doodergeren aan al die kauwgom op straat.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:57

@ Chinuk
Dat is dan weer dom en respectloos, die dieren zijn wel levens, hebben wel waarde, net als ander eten. Respect voor eten is goed, eten weggooien is dom, decadent. En je weet wat decadentie letterlijk betekend? (Niethet verwende gedrag van kaviaar, champane met ketchup half opvreten en weggooien...)

nl.wikipedia.org/wiki/Decadentie

hfakker | 18-12-07 | 17:52

Nu we toch bezig zijn: er zijn veel te veel huisdieren. Die produceren allemaal veel te veel CO2 en kunnen beter als dimsum geexporteerd worden naar landen als Ethiopie. We vreten ons vet met kerst hier, allemaal dode dieren op tafel voor weinig geld, maar een keer het eigen huisdier doneren voor een goed doel ho maar.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:51

Heb een paar jaar m'n maaltijden zonder vlees geconsumeerd, maar toen kwamen die frietjes met kaassouflé en de quatro formaggio echt m'n keel uit. Heb respect voor iemand die het wel kan en er valt ook wel iets voor te zeggen (ga ik nu niet doen, iets met dood en dieren enzo..), maar wees blij met je ideaal en laat een ander lekker z'n broodje bal naar binnen werken.
Tís een beetje zoals jehova's; dat jij gelooft, ok, maar..

madakantognie?! | 18-12-07 | 17:48

Ik vind vlees erg lekker... van jongsafaan, vind ik vlees heel erg lekekr. Als ik vlees zie, rauw, gebakken, gerookt, gekookt,... gaat mijn speeksel alstromen, ik kan er niks aan doen.
Het zit in me, als ik in de natuur loop en ik zie een konijntje, haasje, fazant, hert... ik wil het opeten. Deaudschieten en opeten, wel eerst villen, jasje uit (is te gebruiken), pootjes eraf, buikje open en vieze dingen eruit en dan in stukje, liefst na afgestorevn te zijn, marineren of peper en zout, hop in de pan... Mmmmmmmmmmmm vlees, en ik heb ook tanden die daar heel goed voor zijn uitgerust... snioj- en maaltanden, zoiets als beren, chimpansees, bavianen... ook omnivoren... hmmmmm, goente, vis, vlees, mmmm

hfakker | 18-12-07 | 17:47

Stelletje piswijven, eet er geen stuk vlees minder om. Als tegenactie koop ik een extra stuk vlees en dat gooi ik gewoon weg, gewoon omdat het kan.

Chinuk | 18-12-07 | 17:46

Een belangrijk punt vind ik overigens dat het vlees uit de intensieve veeteelt, dat per kg nog goedkoper als benzine is, niet te pruimen is. De gemiddelde tok cromaat die smakeloosheid wel weg met een versuikderd justje, maar echt smaak zit er niet aan.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:43

Rabarberke 18-12-07 @ 17:31:
Op z'n minst schizofreen.

@ 17:36:
Dat laatste heb je zonder meer gelijk in. En ach, een beetje antropomorfisme kan ik best begrijpen, maar een beest blijft wel een beest en eenmaal dood ook gewoon lekker als je ze even bakt. Je kan het ook wel aan de maden geven om te eten, maar dat vind ik dan weer zonde. Die krijgen genoeg mens te vreten.

koerbagh ® | 18-12-07 | 17:40

*prikt zachtjes in zijn gehaktbal*

inquisitra | 18-12-07 | 17:40

@Fimbulvetr

Als wij tussen de leeuwen gingen staan was 't meestal de leeuw die het haasje was en dat was geen natuur, maar 'game hunting'.
.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:38

Hou nou toch eens op met dat kansleauze geneuzel over zielige dieren! Geef mij eens een goede reden waarom Onze Lieve Heer deze dingen anders op aarde heeft gezet...

Reznor | 18-12-07 | 17:38

Herman Flipsen 18-12-07 @ 16:19

Dit is een actie waar eerst bij de "kwaliteitspers" wordt nagevraagd of er belangstelling bestaat voor blank oben-ohne vlees. Geen pers geen actie.

Een paar emmers bloed, meel, orgaanvlees en PETA hersens er overheen en er ontstaat een smakelijke bloedworst met een naar bederf ruikende zure putlucht.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 18-12-07 | 17:37

Vandaag met gratis shoarma-saus.

Ja9594 | 18-12-07 | 17:37

@ Fimbulvetr 18-12-07 @ 17:31
Pre-cies! En hoe om te gaan met vleesetende planten!! Een dilemma voor elke groen-fanaat... Die insecten hebben ook niet om een gruwelijke dood gevraagd...

ongeveerprecies | 18-12-07 | 17:36

@Koerbagh

De mens heeft nu eenmaal als het goed is meer sympathie voor levensvormen die hem in intellectuele zin zeer na staan. En varkens zijn best slimme dieren, tenzij je ze alleen maar kent uit de diepvries. Koeien zijn weer wat dommer, maar genoeg geengageerd groen op rechts dat daar prima mee kan levelen.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:36

misschien denken die dieren wel dat als ze dood gaan door slachting dat ze dan 40 maagden voor zich krijgen in de Varkenshemel....

Peanutbutter | 18-12-07 | 17:35

10 minuten is tamelijk skraal,,,

firecow | 18-12-07 | 17:33

Mensen zijn omnivoren - alles eters - en daar horen inderdaad dieren ijken bij. Een dier in het wild heeft ook niets te willen als die door roofdieren wordt opgegeten, mensen houden gedomesticeerde dieren in gevangenschap, net zoals mieren dat doen met luizen. In ruil voor een leven lang beschermd tegen roofdieren eindigt vee bij de slager die het beest een stuk humaner dood dan een roofdier in het wild. Na und! Mensen staan hoger in de voedselketen, maar als we tussen de leeuwen gaan staan, of tussen krokodillen gaan zwemmen zijn mensen het bokje. Dat heet natuur. Trouwens, wat geeft ons dan het recht planten te eten, planten leven toch ook, die gaan ook niet graag dood.

Fimbulvetr | 18-12-07 | 17:31

@lying dutchman

Nou ik ben misschien dom, maar iemand die zichzelf groen rechts noemt heeft op z'n minst een persoonlijkheidsstoornis.

Rabarberke | 18-12-07 | 17:31

@ Lying Dutchman

ja typisch, als de aap uit de mouw komt zijn ze nergens te bekennen.

De wereld is zwart-wit. Binnen het zwart en het wit zijn wel contrasten te bekennen maar de wereld is echt zwart-wit

Kniftig | 18-12-07 | 17:30

@BassieklaagtAdriaan
Nee, die zijn rond dat tijdstip op hun werk.

frickY | 18-12-07 | 17:27

@Lying Dutchman 18-12-07 @ 16:52:
Sorry voor de late reactie, ik was even naar de slager. Ik krijg altijd honger van de Peta onderwerpen... Welke wantoestanden hebben we het dan over? Dat de mens beesten heeft gedomesticeerd, veredeld en gefokt? Geen enkel modern landbouwdier is "natuurlijk" - hooguit in de zin dat de mens ze tot exo-symbioot heeft gemaakt voor eigen consumptie. Dat een landbouwdier bij de gratie van zijn zoogdierschap (kippen en ander gevogelte even buiten beschouwing latend) aaibaarder en dus zieliger gevonden wordt dan de miljarden insecten en microben die jaarlijks worden gedood met vergiften zodat de vegetariër zijn kropje sla kan eten?

koerbagh ® | 18-12-07 | 17:26

Ja, we misbruiken dieren. Omdat het kan.

azijnseikerT | 18-12-07 | 17:26

@Kniftig 18-12-07 @ 17:19

Nee, dat is te zwart-wit, denk ik. Maar we komen er vandaag niet meer uit.
Ik ga afsluiten, tot het volgende groene topic dan maar?

Lying Dutchman | 18-12-07 | 17:23

@ BassieklaagtAdriaan
-
Die zitten overdag op kantoor...?

hfakker | 18-12-07 | 17:22

@lying dutchman
Als ze alleen de wantoestanden zouden laten zien, zou het nog daar aan toe zijn. Maar ze geven bewust een verkeerd beeld, omdat zij het idee hebben superieur te zijn. Wat dat betreft lijken ze op gelovigen.

steven paul | 18-12-07 | 17:21

lekker so2'en met die veehouderij!

applaus | 18-12-07 | 17:20

Ja je bedoelt dat ze flink lobby-en net zo lang tot ze hun zin krijgen. Politici en Industrielen demoniseren totdat het volk er ook in gelooft en populistisch links stemmen wint.

Kniftig | 18-12-07 | 17:19

@man on the edge 18-12-07 @ 17:12

Wat is nou je standpunt?

Lying Dutchman | 18-12-07 | 17:19

Of mensen die een Toyota Prius kopen

man on the edge | 18-12-07 | 17:19

Kniftig 18-12-07 @ 17:09

Zij nemen geen beslissingen. Zij belichten alleen de andere kant van het verhaal. Zonder dit soort organisaties kan iedereen zijn gang maar gaan, zonder dat wantoestanden aan de oppervlakte komen.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 17:18

Ja of die sukkels die Israelische produkten boycotten.

Met als gevolg dat Palestijnen werkloos raken. Zich vervelen. Aanslagen plegen. Daar weer op gereageerd wordt etc. etc. etc.

Ik kots van die mensen. Met hun goedbedoelde bullshit verneuken ze de wereld. En omdat ze het nog goed bedoelen worden ze hierin nog gesteund ook.

Kniftig | 18-12-07 | 17:17

what the fuck, is dat Laura Palmer?!

glassveselmann | 18-12-07 | 17:13

@Kniftig 17:09
Helemaal mee eens.
Net als die wereldverbeteraars die fabrieken sluiten waar kinderarbeid verricht wordt, met als gevolg dat voor hele gezinnen het kleine beetje inkomen dat ze hadden wegvalt. (niet dat kinderarbeid verwerpelijk is)

man on the edge | 18-12-07 | 17:12

@ hoogh 18-12-07 @ 16:53
Wat er in dat bittergarnituurtje zit zal me inderdaad een rotzorg zijn. Het smaakt me uitstekend en dat zal zo blijven. Wat is precies het probleem? Vlees eten zit in onze natuur, daar schaam ik me niet voor. Je roept trouwens wel erg makkelijk "carnivore" reaguurders. Daarmee geef je al aan dat je ervan uitgaat dat een ieder die vlees eet uitslúitend vlees eet. Beetje kortzichtig he? Ik zou mezelf liever als omnivoor bestempelen.

ongeveerprecies | 18-12-07 | 17:11

Finnen zou nou eenmaal gek op vrouwelijke naaktheid. En dan hard gillen als iemand ze erop wijst.

Pablo's ijscocar | 18-12-07 | 17:11

Kerstmis is er om te boycotten.

Boris Poepnagel | 18-12-07 | 17:11

@ Lying Dutchman 16:57

Er wordt niet voor niets lacherig gedaan. Die figuren snijden in hun eigen vingers. Jarenlang tegen kerncentrales en energie protesteren. Met als gevolg dat er nu overal kolencentrales zijn die onze aarde verneuken. Ze doen de verkeerde dingen met de goede bedoelingen. Is een stuk erger dan de goede dingen doen met de verkeerde bedoelingen (lees V.S./Bush)

Ze kaarten oo andere wantoestanden aan, zoals de situatie met buitenlanders hier. Ik steun ze hier niet in net als dat ik PEta en Greenpeace niet steun in hun hypocresie

Kniftig | 18-12-07 | 17:09

Ah! We hebben weer een nieuwe entry in de Top 5 van meest zinloze acties. Op die paar eppo's na die zich 10 minuten konde vergapen aan geëxposeerd vrouwenvlees.

Shalome | 18-12-07 | 17:08

Of ik een peta juffrouw lust? Appel in de mond tegen ongewenschte geluiden en zachtjes aanbraden, graag.

Jan Passant | 18-12-07 | 17:08

best zwaar 125 kg

applaus | 18-12-07 | 17:08

@ Onderbuik 18-12-07 @ 17:06
Zeg dan gewoon conservatief!

alpha_mannetje | 18-12-07 | 17:08

In elk geval weten ze nu zelf hoe koud scharrelkippen het kunnen hebben.

CoffeePatch | 18-12-07 | 17:07

@Lying Dutchman 18-12-07 @ 16:57
groen is inderdaad niet alleen voorbehouden aan (extreem)-links.

Onderbuik | 18-12-07 | 17:06

@Count Ochnipov 18-12-07 @ 17:01

Haha, nee. Ik bedoel vooruitgang, maar niet ten koste van alles.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 17:04

Tering, 10 minuten. Kansloos.

DannyW | 18-12-07 | 17:02

@ Pufhoofd 18-12-07 @ 17:00
Dat zal wel door de kou komen, rooie wangetjes...

Patrick Bateman | 18-12-07 | 17:02

@ Lying Dutchman

Wacht even.... Groen rechts? Net zoiets als sociaal-liberaal? ;-)

Count Ochnipov | 18-12-07 | 17:01

Wel gefeliciteerd aan MEZELF!!!!!!!!!!!!

Grasgriezel | 18-12-07 | 17:01

verdacht gezond kleurtje voor een vego... zeker ingehuurde acteurs?

Pufhoofd | 18-12-07 | 17:00

@Kniftig 18-12-07 @ 16:57

Ja, daar heb jij dan weer gelijk in. Niks tegen in te brengen. Daarom worden mensen die de holocaust ontkennen vervolgd.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 17:00

Weten die lui wel hoe een blaadje sla zich doorgaans voelt...?

Count Ochnipov | 18-12-07 | 17:00

@Kniftig 18-12-07 @ 16:53

Mijn punt is dat er altijd een beetje lacherig wordt gedaan op Geenstijl over akties van de linkse brigade. Ik ben groen rechts en ben blij dat er organisaties als Greenpeace en PETA zijn om de klok te luiden.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:57

Wantoestanden is in the eye of the beholder...

that simple it is.

Kniftig | 18-12-07 | 16:57

ik zal er morgen aan denken als ik mijn 3kg wild ophaal bij de slager.
wordt een mooie kerst

Jean_deux | 18-12-07 | 16:55

lekker mokkel wel

Catch22- | 18-12-07 | 16:55

@Rabarberke 18-12-07 @ 16:48
Jammer dat je zo reageert. Aan de andere kant, als jij je moest verontschuldigen voor elke stupide opmerking die je maakt, ben je de hele dag aan het rectificeren.

Tip: draag een button met de tekst, Sorry ik ben enorm dom en lul de hele dag uit mijn nek. Scheelt weer.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:55

Tree Huggin' Hippies

dat zijn het

MPdeH | 18-12-07 | 16:54

Fantastisch zo'n actie!! Beter dan dat stomme gelul dat vanachter de pc vandaan komt. Denk toch eens na, carnivore reaguurders! Lijkenvreters. Neem nog een frikadelletje. Jullie vreten maar, maar wat er in zit is jullie onbekend.

hoogh | 18-12-07 | 16:53

@ Lying Dutchman

Ja dat wil de Nederlandse volksunie ook.... Wat is je punt?

Kniftig | 18-12-07 | 16:53

PETA: People Eating Tasty Animals...

McShamus | 18-12-07 | 16:52

Leuk, maakt totaal geen indruk, maar leuk bedacht, heel leuk ja.

Adalgar | 18-12-07 | 16:52

@koerbagh ® 18-12-07 @ 16:34

Misschien wel, maar die filmpjes geven wel aan dat dit nog steeds gebeurd.
Er zullen ondertussen zeker wel alternatieven zijn, maar helaas zijn er nog steeds schrijnende voorbeelden van wantoestanden.
PETA, GP en consorten willen puur de aandacht vestigen op deze wantoestanden. En dat is goed. Iemand moet het doen.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:52

@redactie

NN is naar de tief!

Boris Poepnagel | 18-12-07 | 16:50

deze mensen wouden het toch wel zelf? en dan na 10 minuten piepen! hoe denk je dat die dieren zich voelen! stelletje egoïsten! ik kan me hier zoo boos over maken!

zi2iz | 18-12-07 | 16:49

@Lying Dutchman

Ik wilde geen VMBO onderwijzers beledigen. Sorry.

Rabarberke | 18-12-07 | 16:48

Ergens ooit gelezen: "If we aren't supposed to eat animals, then why are they made out of meat?"

Conan de Rabarber | 18-12-07 | 16:47

Ik begrijp een deel van de tekst in het topic niet zo goed. Waarom zou de boodschap zijn: Vlees is moord?
'k Zou eerder denken: Vlees is vlees, of het nou dieren- of mensenvlees is.
Daar hebben die actievoerders een punt.
In een grijs verleden heb ik wel eens mensenvlees gegeten - dat was prima te eten en er is ook nooit tekort aan. Dat de meeste mensen kannibalisme afkeuren is alleen maar een gevolg van culturele superioriteitswaanzin.
Raar - je zou er alle honger in de wereld mee kunnen oplossen.

nattebever | 18-12-07 | 16:47

CoffeePatch 18-12-07 @ 16:35 en Danniet 18-12-07 @ 16:34
Neen, ik bedoel blond, geen namaak.

Zo jammer! | 18-12-07 | 16:44

Ik denk dat een tofuburger ook niet dood wil.
Maar ja..... we moeten toch wat eten.

man on the edge | 18-12-07 | 16:44

Ligt het vlees tegenwoordig ook zo in de supermarkt? met een slipje aan?
zucht.. actievoeren is inderdaad niet meer wat het geweest is...

Ik bedoel.. | 18-12-07 | 16:43

Zie ik nou linksboven in beeld een Macrobaan naar een nakende vrouw gluren?

Fleauxe | 18-12-07 | 16:41

@Rabarberke 18-12-07 @ 16:31

Nee Rabarberekekrnber. JIJ hebt het fout. Kinderen, kinderen niet alles is waar wat op het internet staat hoor, want er zijn mensen als Rabarberekekrnber die er de ballen verstand van hebben.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:40

@koerbagh ® 18-12-07 @ 16:34
Groene bakjes zijn toch voor vegetarische meuk?
Wel vreemd trouwens, dat de inhoud altijd op vlees lijkt.

Herman Flipsen | 18-12-07 | 16:40

[url]http://www.youtube.com/watch?v=l9ijLulwUTY[/url]

PETA sucks ass... Elke radicale beweging die de eigen mening probeert door te drukken mag van mij een nekschot krijgen.

Henk1941 | 18-12-07 | 16:40

Ligt het vlees tegenwoordig ook zo in de supermarkt? met een slipje aan?
zucht.. actievoeren is inderdaad niet meer wat het geweest is...

Ik bedoel.. | 18-12-07 | 16:40

@Rabarberke 18-12-07 @ 16:31

Nee Rabarberekekrnber. JIJ hebt het fout. Kinderen, kinderen niet alles is waar wat op het internet staat hoor, want er zijn mensen als Rabarberekekrnber die er de ballen verstand van hebben.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:40

Je kunt op aan de achtergrond inderdaad zien waar je belastinggeld heengaat.

El_Guapo | 18-12-07 | 16:39

Rabarberke 18-12-07 @ 16:31

Nee Rabarberekekrnber. JIJ hebt het fout. Kinderen, kinderen niet alles is waar wat op het internet staat hoor, want er zijn mensen als Rabarberekekrnber die er de ballen verstand van hebben.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:39

@koerbagh ® 18-12-07 @ 16:34
Groene bakjes zijn toch voor vegetarische meuk?
Wel vreemd trouwens, dat de inhoud altijd op vlees lijkt.

Herman Flipsen | 18-12-07 | 16:38

@NoRulez, Egt die kaashoofden weer hea.. Eerst naakt midden in het centrum van Rotterdam liggen en dan zeiken als je er bij blijft kijken.. Misschien bleve ze wel hangen omdat ze het asociaal gedrag vonden..

ProudToBeATukker | 18-12-07 | 16:37

Laten we allemaal stoppen met het eten van vlees. Dan kunnen we straks allemaal peop gaan vreten om het overschot daaraan weg te werken.

Leopold | 18-12-07 | 16:37

Nee een of andere Wikipedia fanaat

Kniftig | 18-12-07 | 16:37

@Kniftig 18-12-07 @ 16:35:
En jij hebt ze zelf geteld...

koerbagh ® | 18-12-07 | 16:36

@ Rabarbeke

Ik weet niet wat je lult. Van de hoogst zeldzame Siberische Tijger zijn er 400

Kniftig | 18-12-07 | 16:35

@Lying Dutchman 18-12-07 @ 16:29:
Da's een kwestie van esthetiek. Ik kan ook 100 filmpjes maken waarin boeren met veel liefde zijn beesten van de beste zorg voorziet. Beesten die in het wild geen dag zouden overleven.

@Novius 18-12-07 @ 16:29:
Ik zou zeggen een groen bakje (da's toch 100% biologies?) Ik weet het niet zo, ik hol dat koelvak altijd voorbij.

koerbagh ® | 18-12-07 | 16:34

"wie vlees eet, eet het lijk van een dier dat niet wilde sterven" aldus de PETA.
* Bestelt Lemming-saté *

Patrick Bateman | 18-12-07 | 16:34

@Zo jammer! 18-12-07 @ 16:32

Waterstof-peroxide is ook ooit eens op dieren getest, dus neem aan van niet

Danniet | 18-12-07 | 16:34

Ik lust zowiezo geen vlees.

*kijkt naar Peta-graten en zet hap in stuk vette vis...*

Boris Poepnagel | 18-12-07 | 16:33

Lekker hamburgertje heb ik hier :) PETA, fuck off!

TJ_BAKER | 18-12-07 | 16:33

Ik haal altijd een kip bij de boer en kies dan die ene kip uit waarop al die andere kippen de pik hebben. Scheelt ook een boel pluk werk.

CoffeePatch | 18-12-07 | 16:33

Zijn er overigens ook blonde PETA vrouwen?

Zo jammer! | 18-12-07 | 16:32

is ze kaal van onderen of is ze zich aan het bevredigen midden op straat?

Onderbuik | 18-12-07 | 16:32

Tsja je kan zeggen over 't onderwijs wat je wilt, maar tegen aangeboren stompzinnigheid is niets opgewassen. Heb je dan eindelijk toch iets in je hoofd weten te stampen op 't VMBO - het blijft je je leven lang bij.

Er leven thans ongeveer vijftig tijgers in het wild. De meeste tijgers leven echter niet in het wild in reservaten (en ook dierentuinen), waaronder ook in Afrika. En zo is de aarde ook al lang niet plat meer, ook niet rond, maar afgeplat bolvormig.

Rabarberke | 18-12-07 | 16:31

overVecht 18-12-07 @ 16:14
Ja, merkte je het ook? Weinig zinnigs kwam er overigens uit, dat dan weer wel.

Zo jammer! | 18-12-07 | 16:31

Wil de kleine een stukje worsdt?

Dephne Dackers | 18-12-07 | 16:29

Had dat niet in een geel bakje gemoeten?

Novius | 18-12-07 | 16:29

Tja, dit soort akties hebben ook geen zin. Laat maar even een filmpje zien hoe dieren mishandeld, opgehokt en geslacht worden. Dat heeft veel meer impact.

Lying Dutchman | 18-12-07 | 16:29

't Is een pondje meer. Mag dat?

Dephne Dackers | 18-12-07 | 16:28

Geen idee, maar ik eet mn rosbief kaal of met een streepje

Kniftig | 18-12-07 | 16:27

[email protected]
Roep dat nu niet te hard, voor je het weet krijg je de hele "oude geschriften"-aanhang over je heen (of je moet het willen).
Maar ok; een verschil tussen mensen en andere dieren.

Herman Flipsen | 18-12-07 | 16:27

@alpha_mannetje 18-12-07 @ 16:18:
Bedankt voor de link. Hilarisch!!

DeBruineSter | 18-12-07 | 16:27

@ Kniftig 18-12-07 @ 16:06
Volgens mij heeft de voorste nog wel iets aan, of het moet er onderdoor groeien natuurlijk..

BroncO | 18-12-07 | 16:26

PETA SUCKS!! Ze moeten met de poten van mijn vlees afblijven

deploert | 18-12-07 | 16:26

Ik dacht dat PETA tegen walvisvlees was...

Patrick Bateman | 18-12-07 | 16:25

Het zou verdimme je vrouw of vriendin maar zijn.... enge mensen die "brandnetel taliban"

DatDus | 18-12-07 | 16:24

@Herman Flipsen 18-12-07 @ 16:19
mijn biologie lerares zei altijd dat de Mens ook een dier is. Ik begrijp daarom ook niet het probleem dat men heeft met dierensex.

overVecht | 18-12-07 | 16:21

@vc 18-12-07 @ 16:18
gadver! Weet je hoe oud ze is!!

overVecht | 18-12-07 | 16:19

Jawel, daar zijn ze weer...
De mensen, die niet beseffen, dat er nu eenmaal een verschil is tussen mensen en dieren.

Wat is dat toch met die gasten? Om hun punt te maken bij kuikens, zetten ze kleine kinderen in, Varkensflats en ze proppen Thieme en Verbaan in een hokje (het blijft zonde, dat de sleutel niet verdwenen is) nu willen ze het over vleesconsumptie hebben en wat doe ze.... Ze gaan -met soja volgepomte dames-, naar een plein en pakken zich in met cellofaan.

Zolang ik in de winkel nog geen lapje veganist kan kopen, houden dit soort acties -voor mij- geen enkel verband, met de vleesproductie/-consumptie in Nederland.
Humanisering van dieren, is bespottelijk!

Herman Flipsen | 18-12-07 | 16:19

Gadverdamme, die voorste heeft een onderbroek aan..

de bier | 18-12-07 | 16:19

@overVecht 18-12-07 @ 16:16
Dat gebeurt dan toch zowiezo wel, maakt u zich daar niet druk om.

vc | 18-12-07 | 16:18

124,96kg... flinke vis

Lydus | 18-12-07 | 16:18

Wat Kniftig zegt dus.

sjaakdeslinksesul | 18-12-07 | 16:17

Cellofaansex, een nieuwe dimensie: op straat rondom vriespunt.

Peta-dames: geen plofkippen maar diepvrieskippen

Zuma | 18-12-07 | 16:17

@BassieklaagtAdriaan 18-12-07 @ 15:59
Blanke rotterdammers werken allemaal, in amsterdam zou het daarentegen wit zien van de mensen.

sjaakdeslinksesul | 18-12-07 | 16:16

@vc 18-12-07 @ 16:14
ow, ik dacht om haar kapot te trekken...

overVecht | 18-12-07 | 16:16

@ Rabarbekke

Als je het zelf maar snapt kerel.

Kniftig | 18-12-07 | 16:16

Waarom ligge andere vrouwe nooit zo bij de supermarkt?

Don donkey | 18-12-07 | 16:15

Zijn dit de nieuwe bodybags voor Peta?

wopper | 18-12-07 | 16:15

overVecht 18-12-07 @ 16:11
Om vegetariër te worden. Wel voor zolang Marianne Thieme daar op de grond ligt.

vc | 18-12-07 | 16:14

*AEX + 393,37

Schrok ik daar toch even zeg.

De StoorZenDer | 18-12-07 | 16:14

@Zo jammer! 18-12-07 @ 16:13
vandaar dat die paddo's pas begonnen terug te praten!

overVecht | 18-12-07 | 16:14

"Prima verpakking om even koerbagh's vacuumpomp mee te testen, maar 't zal al wel weer te laat zijn."
@Rabarberke 18-12-07 @ 16:06:

Ja, je bent te laat met zuigen.

koerbagh ® | 18-12-07 | 16:13

Het ontwerp van mijn gebit verteld mij dat oa vlees eten noodzakelijk is voor mijn lichaam. Dat naast groente en fruit.
Wanneer je een vrucht plukt of een boom omzaagt laten planten pheromonen los om de rest te waarschuwen. Ook planten hebben gevoel en een wil om te overleven blijkbaar.
Donder op met je onnatuurlijke gedrag, damens.

Zo jammer! | 18-12-07 | 16:13

Ik zeg altijd dat ik eigenlijk niemand haat. Maar verdulleme nog an toe, wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die spinazie-activisten.

Ik ben een omnivoor bij uitstek, met uitschieters naar carnivoor 1e klas!

Eat that, you freaky bastards.

Danniet | 18-12-07 | 16:12

393,37 euro voor 10 minuten vind ik wel een beetje veel.

AEX | 18-12-07 | 16:12

Het nadeel van dit soort acties is dan weer de associatieve reflex om thuis de kipfilet te willen neuqen maar goed dat hou je tog.

Lekker Belangrijk© | 18-12-07 | 16:12

@Rabarberke 18-12-07 @ 16:10

Geen hond die het snapt.

De StoorZenDer | 18-12-07 | 16:12

@vc 18-12-07 @ 16:11
waarover?

overVecht | 18-12-07 | 16:11

Als Marianne Thieme daar naakt in zou liggen, zou ik er nog even over na willen denken.

vc | 18-12-07 | 16:11

zwaar over de houdbaarheidsdatum, die vleeschhompen.

baba4oog | 18-12-07 | 16:11

Volgende keer meteen echt vacuum verpakken, zo bederft de boel.

pwman | 18-12-07 | 16:11

het enige vlees dat ik braad is worst....

*moe wordend van eigen grapjes*

overVecht | 18-12-07 | 16:11

Wacht even... als zo'n verpakte dame nu ongesteld is, dan is het niet halal neem ik aan? Ach... wat maakt het uit, het zijn varkens lapjes

Sashimi San | 18-12-07 | 16:10

@kniftig

Wijsneus, je vergeet de Chinese tijgers in Zuid Afrika. Maar je snapt volgens mij de strekking van het verhaal ook niet.

Rabarberke | 18-12-07 | 16:10

Wel goed om te weten dat mensenvlees in een wit schaaltje ligt. Note to self.

CoJoNes | 18-12-07 | 16:10

"... De meeste dieren die wij doden waren niet eens van plan te gaan leven..."
ROFLOL, meet Rabarberke!

Lekker Belangrijk© | 18-12-07 | 16:09

Teen zou ze doen

madakantognie?! | 18-12-07 | 16:09

En dit is Rotterdam?? Echte rotterdammers op de achtergrond!Als je gezegd had dat dit Teheran of Marakesh was had ik het ook gelooft....

Behangdelul | 18-12-07 | 16:09

Je hoort er veel over, maar als je die onverdoofd gecastreerde biggetjes zo ziet liggen schrik je toch wel.

Teen | 18-12-07 | 16:09

@NoRulez 18-12-07 @ 16:07
nog veel voor jou doen. ;)

overVecht | 18-12-07 | 16:08

Wij eten thuis slechts vlees dat vldoet aan het principe "Wie zwijgt stemt toe". Zeer efficiente veeteelt, kan ik jullie verzekeren en absoluut van een veheven moraal.

CoJoNes | 18-12-07 | 16:08

Rabarberke

Tijgers vreten geen antilopen. Want antilopen komen niet voor in het leefgebied van de tijger. Antilopen komen voor in Afrika, tijgers niet.

Kniftig | 18-12-07 | 16:07

Brrrr , gelukkig was het niet die Thieme die daar naakt lag

Poetuit | 18-12-07 | 16:07

Daar willen ze wél graag naar kijken he, die achtergrond Mekkabidders. Komen als bijen op honing op westers bloot af. Maar o wee als er te veel naar hun zusters gekeken wordt. Nekschot, eerwraak... alles is mogelijk. Allah wil dat niet. Kijken is vies. En al dat bloot is helemaal smerig. Maar onderhand. Sommigen staan er bij klaar te komen. Staat zelfs een ouwe trut met hoofddoek bij.

grote haas | 18-12-07 | 16:07

Vleesch noch visch zou ik zeggen. Is dit dan een campagne voor het eten van mensenvleesch?

kutopdirk | 18-12-07 | 16:07

Leuk publiek ook. Halal?

dr.spin007 | 18-12-07 | 16:07

GEEN STIJL ZIJN RACSITEN :S
Nou ja kijk want ik heb wel 4 Marokkaanse en 1 Turkse vrienden dus ja :D

NoRulez | 18-12-07 | 16:07

wat kniftig @15:59 zegt

Tim | 18-12-07 | 16:07

Ik dacht dat moslims niet van varkens hielden.

penkop | 18-12-07 | 16:06

ik ken een mop..... zes tieten in een... uhm.... onder een zeil......

Volgens mij zouden mijn vrienden zoals gewoonlijk niet lachen om mijn grapje...

ach de humor ligt op straat.

overVecht | 18-12-07 | 16:06

Hoezo hielden ze het trouwens maar 10 minuten vol? Kwam toen het elftal van Veendam voorbij of zo?

Elegast | 18-12-07 | 16:06

Prima verpakking om even koerbagh's vacuumpomp mee te testen, maar 't zal al wel weer te laat zijn.

De meeste dieren die wij doden waren niet eens van plan te gaan leven; we hebben ze gefokt. De meeste dieren die we fokken willen volgens mij maar al te graag uit hun lijden verlost worden. De gemiddelde Veendammer voetbalsupporter heeft nog een beter leven.

Verder sterft het van de dieren die niet dood willen, maar daarmee wordt doorgaans door een iets sterker dier geen rekening mee gehouden. Zo vreten b.v. tijgers nogal wat antilopen. En hoewel je die antilope zijn uiterste best ziet doen om niet te sterven, heeft de gemiddelde tijger daar maling aan. Zoveel zelfs, dat de antilope niet eerst verdoofd wordt, maar verjaagd, vermoeid en uiteindelijk bloederig en onder een luid gegil uit elkaar gereten. Dat vindt zo'n tijger nou eenmaal lekker.

Nu zie je af en toe wel een tofutijger met een spandoek langs de kant van de savanne staan en bananen eten, maar die wordt door zijn collega tijgers vierkant uitgelachen.

Rabarberke | 18-12-07 | 16:06

Zal wel flink wat schaamhaar te zien zijn dat die finnen er zo geil omheen staan

Kniftig | 18-12-07 | 16:06

ieeerk... befstuk.

dr.spin007 | 18-12-07 | 16:06

Hahaha brandnetel talbian .. vind m wel sterk

zohjahh | 18-12-07 | 16:05

Hard werkend Rotterdam staat schepen uit te laden, zodat ze de uitkeringen kunnen betalen zodat deze finnen naar vers vlees kunnen kijken

Kniftig | 18-12-07 | 16:05

Toch respect om met deze temperaturen bijna naakt op straat te gaan liggen. Nutteloos, dat dan weer wel...

Ongelovige atheïst | 18-12-07 | 16:05

Srebrenica praktijken in Rotterdam.

Dit kan reëel zijn binnen 10 jaar. Geert doe er wat aan!

De StoorZenDer | 18-12-07 | 16:04

Kijk s wat er omheen staat, onze hardwerkende medemens!

penkop | 18-12-07 | 16:03

Triest volk.

Willem Vreedenburgh | 18-12-07 | 16:03

"Vlees!, het meest veelzijdige stukke kipje"

Kerstboom | 18-12-07 | 16:02

@Dhr. de Wit 18-12-07 @ 16:01
HAHAHAHA ja je zou het haast denken he...

Postzegel | 18-12-07 | 16:02

Laat maar liggen,
Laat maar liggen,
Laat maar liggen die zijn dood!(8)

*neuriet vrolijk verder*

Weanie_GS | 18-12-07 | 16:02

Als God niet wil dat we dieren eten, waarom heeft ie ze dan van vlees gemaakt?

van Kloten | 18-12-07 | 16:02

houden kippen ook hun armen over hun tieten als ze dood zijn? dacht t niet, ik bedoel als je actie -voert moet je het ook wel goed doen.

the0roger | 18-12-07 | 16:02

oooh was dat in rotterdam, de foto lijkt wel in ankara genomen
en dan: de mens is omnivoor, dus groente- EN vlees-eter

Dhr. de Wit | 18-12-07 | 16:01

Hahahahaha! In R'dam. Alleen maar aandacht van vleesetende moslimmannen die echt geen schapeboutje minder zullen gaan eten. ROFL.

DeBruineSter | 18-12-07 | 16:01

"Vlees met vislucht snel verwijderd"

Kerstboom | 18-12-07 | 16:01

zit wel een fikse vetrand aan dat voorste stukkie vlees.. zou ik inderdaad niet kopen.

Fleppy | 18-12-07 | 16:00

Dat vlees stinkt naar vis!!!

T1NKY | 18-12-07 | 16:00

... rotterdam? ik zie in het publiek alleen maar mensen uit amsterdam-slotervaart, lijkt me wel erg toevallig.

grachtengordel | 18-12-07 | 16:00

Ik wil zo ook wel even actievoeren met hun, in mijn slaapkamer.

moesh | 18-12-07 | 16:00

Lekker slim om nu zo'n actie te doen. In juli lijkt me dat een stuk aangenamer.

Elegast | 18-12-07 | 15:59

Dat vlees is niet eens vacuum verpakt. Denk dat je daarom maar beter niet kunt kopen want volgensmij gaat dat vrij snel rotten.

vanEL | 18-12-07 | 15:59

Ik zie trouwens alleen maar geile Finnen er omheen staan. Staat er een halalkeurmerk op soms? Nee dacht het ook niet, doorlopen jullie, ies vies ies haram. Yallah yallah

Kniftig | 18-12-07 | 15:59

*gooit zijn eitje weg en slacht zijn huis- en tuinkippetje*

ik bel zo terug | 18-12-07 | 15:59

Typisch Rotterdam weer.
Geen blanke in de achtergrond te bekennen.

BassieklaagtAdriaan | 18-12-07 | 15:59

Doet u mij die voorste maar.

El_Guapo | 18-12-07 | 15:59

waren er geen betere feauteaus van haar tieten ofzo'??

Bruno Wanton | 18-12-07 | 15:58

Dankzij vleeseters bestaan die beesten überhaupt

Elegast | 18-12-07 | 15:58

Waar verkopen ze dat vlees?

manulounge | 18-12-07 | 15:58

Zeg kippetje...

Fioravanti | 18-12-07 | 15:58

Na 10 minuten waren ze gestikt ofzo?

Kniftig | 18-12-07 | 15:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken