Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dixons veroorzaakt nieuwe cartoonrel

beaus.jpgHoud u uw brievenbus de komende tijd maar goed in de gaten, want vandaag of morgen zal de aanleiding voor een kersverse cartoonrel op uw deurmat vallen. De scheerapparatenwinkel Dixons is gruwelijk aan het kwetsen geslagen in hun nieuwste reclameuiting voor de feestdagen. Tussen de wekkerradio's en Senseo-apparaten staan dit keer allerhande prentjes over kerstmis afgebeeld. Denk aan de drie wijzen die met een TomTom in de weer zijn (hihi), de heilige maagd Maria die het slachtoffer lijkt te worden van een Manon Thomasje (haha), een herder die Manhunt 2 speelt (prrrft), engeltjes die hitsige Maria-plaatjes bekijken op hun laptop (noujaaa) en het kindeke jezus met een iPod (hmmmz). Uiteraard hebben de diverse gristenclubs al een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie, want zoiets moet toch niet zomaar kunnen. De moslims een cartoonrel? Dan de gristenen ook. Toch, Kees van Helden van de vereniging 'Bijbel en Onderwijs'? „Ik denk niet dat Dixons dit soort plaatjes had gemaakt als het over de islam ging. Dan weet men dat er bedreigingen volgen. Als ik moslim was, zou ik onze klacht zeer kansrijk achten. Nu is mijn verwachting niet erg groot.”

Reaguursels

Inloggen

Ik vind die cartoons best grappig. Ben ik nu de enige of is de wet tegen godslastering nou helemaal van de pot gerukt. Je mag niet de spot drijven met iets dat niet bestaat?! Ik eis bij deze een wet tegen smurfenlastering.

NoEscom | 18-12-07 | 20:40

Een vibrator voor Maria had ook veel mensen op de kast gekregen.

van Kloten | 18-12-07 | 17:32

fun-lovin-criminal 18-12-07 @ 13:17
Moeten ze wel ophouden met dat luiden van die klokken 's morgens.
Ben het helemaal met je eens. Klinkklare onzin. Slaat echt helemaal nergens op wat hydroman beweert.
Als men over mijn hoofd besloten heeft dat ik met kerst vrij heb, dan overkomt mij dat. Waarom zou ik godverdomme moeten weten wat de historische context is waarbinnen het tot die vrije dagen is gekomen? Dan kunnen we het nondeju ook gaan hebben over al die heidense goden die door dat christentuig in de loop der eeuwen zijn geconfisqueerd en zijn omgedoopt tot christelijke helden met bijbehorende feestdagen.
Ik heb ook niet om een koningshuis gevraagd, en wat mij betreft kunnen die Oranjes vandaag nog oprotten, maar dat neemt niet weg dat ik op koninginnedag gewoon vrij heb en er van geniet, hoezeer ik die militaristische familie ook verafschuw.
Als het suikerfeest binnenkort tot nationale rooibostheedag wordt verkaard, en we allemaal vrij krijgen, idem dito, daar ga ik echt de Koran niet van lezen.

Schoorsteenveger | 18-12-07 | 14:08

@hydroman 18-12-07 @ 09:37

Natuurlijk totale onzin wat je daar uitkraamt. Als werkende heb je nu eenmaal recht op een bepaald aantal vrije dagen per jaar, dus die vrije dagen krijgen we toch wel. Aangezien Nederland voorheen een stuk christelijker was dan tegenwoordig zijn we op de bewuste dagen nog steeds (verplicht) massaal vrij in plaats van op dagen dat het ons echt uit zou komen, wellicht dat daar eens over nagedacht dient te worden. Niet dat van mij persoonlijk nou zo nodig is, maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat jij en andere christenen ons dankbaar zouden moeten zijn dat jullie op de bewuste dagen nog steeds vrij zijn om jullie geloof te belijden. Graag gedaan hoor, ow!!!

fun-lovin-criminal | 18-12-07 | 13:17

maar wat heeft dat met christen zijn te maken, bevrijdingsdag is toch voor heel nederland, dat is toch geen christelijke dag dat is een herdenkingsdag, dan herdenken we de bevrijding, met kerst de geboorte van de Heere Jezus, met Pinksteren de uitstorting van de Heilige Geest, met Pasen de opstanding van de Heere Jezus, Met Hemelvaartsdag (die ik in voorgaand bericht vergeten was) de ter hemelvaring van de Heere Jezus, maar daar geloven jullie niet in dus hoeven geen vrij te nemen, of zit ik er soms naast? ik denk eerder dat jullie de betekenis niet weten of niet willen weten! verder heb ik er geen problemen mee hoor maar niet zomaar over mensen gaan schelden als je zelf dagelijks met deze mensen te maken hebt, je kunt het namelijk helemaal niet zien of iemand christelijk is ja of te nee.

hydroman | 18-12-07 | 12:40

Christen zeggen dat ze gekwetst zijn, maar daar geloof ik niks van. Hoe kun je hier nu door gekwetst voelen. De reden dat ze protesteren is omdat ze vinden dat dat ze dat moeten doen. Als ze niks zeggen, hebben ze het gevoel dat ze God in de steek laten. Het zijn gewoon schijterige geloofsfanaici zonder enige vorm van relativering.

jullie ook hier? | 18-12-07 | 12:28

werken

hydroman | 18-12-07 | 12:03

hydroman 18-12-07 @ 09:37
Wat doe jij met bevrijdingsdag?

Schoorsteenveger | 18-12-07 | 11:30


ook hier gaat het commentaar van Hans Teeuwen, waarmee hij de meisjes van halal van repliek diende, weer op. Kortzichtige figuren

keinstyle | 18-12-07 | 11:14

Franky1000 18-12-07 @ 00:28
Meneer de ggggrrristen meende wel een klacht te moeten indienen, en ook nog eens te refereren aan het feit dat moslims over het a;lgemeen méér voor elkaar krijgen.

Schoorsteenveger | 18-12-07 | 11:00

RauwKotsch 18-12-07 @ 08:52
Lijkt me niet zondermeer waar. Volgens mij gaan Christenen vaker naar de rechter en Moslims vaker de straat op. Vergelijkende jurisprudentie ontbreekt bij mijn weten dan ook.

Woods | 18-12-07 | 10:40

Tja, misschien wordt het tijd voor christen-hakbars

BigFoot | 18-12-07 | 09:52

mwha vreemd dat hier altijd zo over christenen geouwehoerd word, wat ik daar zo vreemd aan vind is dat al die mensen die zo'n ontiegelijk grote bek hebben wel allemaal vrij nemen met kerst en om de kerstboom gaan zitten en wat er nog meer met kerst gebeurt, met pasen zijn het een van de eersten die thuis zitten en met pinkesteren nemen ze ook vrij, misschien zeg ik het verkeerd hebben ze vrij, want zo achterbaks zijn we in holland wel, wel een hekel hebben aan christen maar wel mee profiteren van hun vrije dagen, want volgens mij vergeet iedereen op zo'n momment dat het christelijke dagen zijn, als ze maar vrij krijgen, dankzij ons hebben jullie in totaal 6 dagen vrij!!!!!!!!!!!! ow.

hydroman | 18-12-07 | 09:37

Maar toch heeft die vent wel een puntje als die zegt dat zo'n strip over moslims niet gemaakt was. Wat gruwelijk erg dat een gast import cultuur meer angst opwekt dan een traditionele cultuur. Maar helaas wel al te waar.

RauwKotsch | 18-12-07 | 08:52

@hoteldebotel 17-12-07 @ 20:29
Christenen worden door deze cartoons niet belachelijk gemaakt, maar dénken dat ze belachelijk gemaakt worden. Alles wat ook maar enigszins de schijn tegen heeft wordt aangegrepen om de schijn te wekken dat men het Christendom in het belachelijke wil trekken. Houd een hond (sic!) een worst voor en hij zal ook direct bijten. Eerst zich in een underdog positie proberen te manoeuvreren, om vervolgens de geslagen hond uit te hangen. Dan vraag je er ook om, mijns inziens.

Vaffanculo | 18-12-07 | 08:35

normaalgesproken vind ik dixons een k-wwinkel eerste klas. Maar nu overweeg ik toch maar eens er wat spul te gaan kopen. Je betaald wel wat meer, maar daarmee steun je dan ook weer indirect de belediging van religieuzen. Is dus een soort van goed doel.

Klaboesterbeer | 18-12-07 | 08:20

Waarom is iedereen nu zo opgewonden dat een aantal christenen een bepaalde reclame voorlegt aan de reclame-codecommissie - een volstrekt legitieme weg? Mogen mensen die een religie aanhangen dan niet het oordeel van deze commissie vragen, waar andere minderheden dat wel zouden mogen? Dat de meerderheid vindt dat Dixons op deze wijze reclame mag maken betekent niet dat een minderheid niet daartegen zou mogen protesteren op een geweldloze, legitieme - ja bij de wet voorziene - wijze. Het mogen kritiseren van kritiek is wezenlijk voor de rechtsstaat die Nederland is.

Inert | 18-12-07 | 08:15

Ik voel me als christen nou niet bepaald beledigd door die plaatjes (die ik overigens zaterdag al had gezien in de folder). De cartoons vind ik van het niveua plaatselijke suffertje, maar misschien dat het nog wel een bijdrage levert aan het kerstverhaal. Leren die moslims ook wat dat inhoud.

En om als christen in een hoekje te kruipen en vervolgens te gaan klagen dat je je beledigd voelt, verlaagt jezelf alleen maar tot het niveau van een moslimfundamentalist en doet je eigen imago al helemaal geen goed.

Freddie M | 18-12-07 | 07:34

@latinha
Dat bord is voor jouw dus nodig, waar komt die haat vandaan? Of wil je meerennen met de winden die GS blaast? Zoals Franky1000 al heeft aangegeven is dat je eens normaal moet doen, en dat komt van de Christen kant maar ook van de niet-Christen kant.
Geenstijl moet echt ophouden met die ant-christen campanje's, recalame bureaus 't zelfde. Alhoewel ik het nog steeds goed vindt dat Kerst met aan de geboorte van Jezus wordt gekoppeld. Gelukkig zijn we dat nog net niet vergeten.

xzaz2 | 18-12-07 | 02:15

Ik ben wel een christen en kan op zich nog wel lachen om de plaatjes omdat het sommige misschien nog wel aan het denken zet, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Ik vind sommige reacties hier echter wel veel te ver gaan en vind dat echt heel jammer en triest.

Er heersen zoveel vooroordelen bij niet-christenen ten aanzien van christenen (en andersom trouwens ook) wat absoluut ten onrechte is.

Laat elkaar nou is in elkaars waarde; heb een beetje respect voor elkaar, denk is na voor je een reclame campagne begint en leg als christen ook niet op elke slak zout. En brandt als Geenstijl ook niet elke keer de christenen af als er een nieuwtje is waarbij christenen betrokken zijn.

Franky1000 | 18-12-07 | 00:28

Zo zie je maar, welk geloof je ook neemt, geen enkel gevoel voor humor! Neem een voorbeeld aan ons, ongelovigen. WIJ kunnen tenminste nog ergens om lachen!

RightOfMind | 17-12-07 | 23:02

ko Nal 17-12-07 @ 16:15: Ik dacht precies hetzelfde.... zal echter wel niet gebeuren. Onze grootste fundamentalist komt alleen op voor diertjes en de op een-na-grootste (Bas van der Vlies) kan alleen zalvend praten.

Vitaly Chernobyl | 17-12-07 | 22:56

@hoteldebotel: 10 punten! Je raakt de spijker op z'n kop.

Pim Pandoer | 17-12-07 | 22:40

Jammer om te zien dat we verworden zijn tot een zielig, klotevolkje. Een zooitje klodders mayonaise met slasaus benen. Wat is nu eigenlijk de bedoeling hiervan? Net zo lang christenen pesten totdat er wel een keer eentje radicaliseert zodat heel politiek correct NL kan zeggen: KIJK ZIE JE WEL??? ZIJ ZIJN NET ZO SLECHT.. tjonge jonge jonge wat sneu allemaal zeg..
Respect voor het bedrijf wat de islam eens in de zeik zet. Die zijn er niet. 't is echt allemaal te treurig voor woorden zo langzamerhand.. Liever een christenhond dan een LAFFE hond zou ik zeggen!

Pim Pandoer | 17-12-07 | 22:38

Ik vind deze plaatjes grappig en volkomen onschuldig.

kermitthefrog | 17-12-07 | 21:36

hoteldebotel scoort hier dikke punten

haterr | 17-12-07 | 20:38

1. de mohammed cartoon ging veel verder dan deze onschuldige tekeningen

2. ook de mohammed cartoon werd zwaar overdreven door die rare imams en die fundi-moslims

haterr | 17-12-07 | 20:37

ach, het is nu eenmaal zo. Christenen kunnen gewoon belachelijk worden gemaakt, wat met veel inzet dan ook gebeurt. Makkelijk scoren, zonder consquenties en en bijzonder makkelijk om je eigen ego bij tijd en wijle op te krikken. Een soort mentale masturbatie eigenlijk. Het is een feit dat de sukkelaars, waar onder nogal wat reageerdertjes, daar direct op ingaan. Houd een hond een worst voor en hij zal ook direct bijten.

Tja, dezelfde sukkelaars zullen het echter wel uit hun hoofd halen de islam openlijk te bespotten, want dat is natuurlijk niet zonder consequenties. Een soort van Hakbarrr-instelling dus. Laf willen scoren enerzijds, maar geen consequenties durven aanvaarden anderzijds.

Verder moeten Christenen zich eerst maar eens duidelijk VOOR het Christendom uitspreken en dus TEGEN de islam, willen ze op zijn minst enigszins serieus worden genomen. Zolang er nog collectes worden gehouden in kerken t.b.v. de bouw van moskees, zolang bischoppen verkondigen wel iets te voelen voor de islam en god wel Allah willen noemen, zolang Christelijke vakbonden ijveren Christelijke feestdagen in te ruilen voor suikerfeestdagen, en zolang CDA en CU-prominenten wedijveren de islam in Nederland te promoten en te bevorderen, kan de "Christenjudas" niet genoeg in de zeik worden genomen.

hoteldebotel | 17-12-07 | 20:29

hij heeft wel een punt. Een christenlijke grap (laten we eerlijk zijn we leven in een christenlijke maatschappij) wordt meer toegestaan dan wanneer er een Mohammed grap wordt gemaakt. Dan moet iedereen ineens inbinden...

FrAgFo0d | 17-12-07 | 20:01

Haha, grappig dat alle o zo tolerante Atheisten/Humanisten/Heidenen (wat mij betreft) altijd direct vol in de borst geraakt zijn als iemand met een bepaalde levensovertuiging aangeeft dat hij bepaalde strips niet vind kunnen. Nee niet direct een fatwa uitroepen over de desbetreffende kunstenaar, maar slechts zijn afkeer uit. Ik vraag mij dan af wie er nou tolerant zijn...

Treurmars | 17-12-07 | 19:47

Die fundi-gristenen zijn wel achterbaks ende corrupt zeg. Wel een campagne op touw zetten om met zijn allen zo'n mummie als van der Vlies tot politcus van het jaar te stemmen maar als er dan een grappige cartoon over die bijbelverhalen komt dan zijn ze plotseling de heiligheid zelve.

Rabarberke | 17-12-07 | 19:41

Die voetbalsupporters moeten ook niet zeiken als de politie staakt. Iedereen maakt op zijn manier gebruik van een aantal grondrechten en daar moet de rest zijn muil over houden.

Rabarberke | 17-12-07 | 19:39

die gristenen moeten niet zo zeiken, dit heeft niks te maken met beledigingen. Het zijn komische strips die het kerstverhaal wat moderner maakt, so what?. Dit is vlooienneuken (dat is nog moeilijker dan met mieren) Ik zeik toch ook niet als ik zondag om 10 uur wakker wordt door die kut kerkklokken.

haterr | 17-12-07 | 19:25

@lol @ seveke

Nou die winkels van Dixons mogen wat mij betreft sowieso wel opgeblazen worden. Daar heb je geen excuus voor nodig.

Rabarberke | 17-12-07 | 19:20

Ik ga er gelijk de nieuwe cd van de potcast halen.....

Orgasmusje | 17-12-07 | 19:13

Reclame houdt op wanneer reclame beledigend is . Reclame is iets moois en iets wat we moeten respecteren. Maar wanneer het mooie en het onschuldige van reclame kwetsend wordt is het geen reclame meer.

azijnseikerT | 17-12-07 | 19:07

Als Dixons dit over de islam had gemaakt, waren er een of meerdere vestigingen in rook op gegaan (ondanks die grote rolluiken die ze hebben).

LoL @ Sévèke | 17-12-07 | 18:42

ADO-Le-Cent 17-12-07 @ 18:19
Hij is goed!

Schoorsteenveger | 17-12-07 | 18:21

Haha ik werk bij dixons nog geen gristentuig over gehoord

Luchtfietser | 17-12-07 | 18:20

@Vaffanculo 17-12-07 @ 17:57
LOL, ja.

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 18:14

@ Schoorsteenveger 17-12-07 @ 17:52

* viezejoenen krijgt uit eerder leven... *
Thanks!

wopper | 17-12-07 | 18:13

Als ze dat over de islam hadden gemaakt, dan was het DC van Dixons nu afgebrand. De christenen dienen tenminste normaal een klacht in.

Antinl | 17-12-07 | 18:11

Gelukkig! Toch nog een artikel over moslims vandaag! Ik roep iedere gristenhond op om zijn klompen aan te trekken, de bazooka uit de stal te halen, en op alles dat met geloof te maken lijkt te hebben te schieten. Misschien beter nog om gewoon met een gordeltje TNT om je te laten arresteren en je in de politiebus op te blazen. Twee strontvliegen in één klap!

geFlippeD | 17-12-07 | 17:58

@sjaakdeslinksesul 17-12-07 @ 17:47
U bedoelt waarschijnlijk lange tenen, of een kort lontje. Voor de rest sla je de spijker op de kop.

Vaffanculo | 17-12-07 | 17:57

Dit heeft verder niks met Nederlandse cultuur te maken.
Christenen zijn door God geschapen om belachelijk te worden gemaakt. Iedereen die die dit niet grappig vindt mag branden in de hel, en wel per direc.

blikjegrolsch | 17-12-07 | 17:53

Ik vind het ook nergens op wijzen. Als die wijzen dan zo wijs zijn hebben ze toch geen navigatie nodig om de weg te wijzen ?
Mag ik u daar wel even op wijzen, wijsneuzen van Dixons !

lustgeenthee | 17-12-07 | 17:49

Flipski 17-12-07 @ 17:35
Lees nou zelf wat je schrijft: zomaar een geloof gaan beledigen is niet gepast. En waarom dan wel niet? Leg dat nou eens uit. Als god ermee zit straft hij me later wel, als je er als gelovige mee zit dan heb je a) te korte tenen of een minderwaardigheidscomplex b) boter op je hoofd omdat in je heilige boek staat dat atheisten/homo's/heidenen gaan branden in de hel c) geen notie van hoe onze cultuur in elkaar steekt, we hebben christelijke wortels en tegelijkertijd nemen we alles op de hak dus ook het christelijk en islamtisch geloof. Kun je dat niet velen, leer er maar mee leven.
En als ik zeg dat ik in elfjes en kabouters geloof, laat je me dan ook in mijn waarde of moet je achter mijn rug om niet even hard gniffelen als ik doe ovber jouw geloof?

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 17:47

Heerlijk, terug naar de Middeleeuwen..
* als dit zo doorgaat brandstapels en veel gemutileerden voor zich ziet *

wopper | 17-12-07 | 17:41

Ik geef die beste man helemaal gelijk.

Dixons had ook wel kunnen bedenken dat dit kwetsend is. Je mag geloven wat je wilt maar zo maar een geloof gaan beledigen is niet gepast. Net zoals ik bijvoorbeeld Mohammed in een Dixons krantje op zo'n manier niet vindt kunnen.

Flipski | 17-12-07 | 17:35

Tuurlijk meneer Van Helden, de islam is viesbah fundamentalistisch tuig maar wij gristenen zijn ontwikkeld en beschaafd en doen dus enkel dikke boehoe.

Arkaneor | 17-12-07 | 17:32

Ohjaaaa, marilyn manson heeft vorige week ook even een bijbel verbrand tijdens z'n show in nederland.

Schele Japie | 17-12-07 | 17:30

Dat Dixon heeft het toch wel door met die moderne snufjes.
Want God of Allah heeft gewoon een aantal grote servers staan met tig harddisks om al die data bij te houden van al die handelingen van zijn gelovigen.
Ergens zit er gewoon in elke mens een chip verborgen, dat noemen ze een ziel en op het moment dat je overlijdt maakt je contact met die server en wordt die data van je ziel uitgelezen.
En als je slecht geleefd hebt dan laten het systeem je crashen en gooit hij die dataschijf weg en omdat data altijd op en schijf blijft staan, wordt die verbrand inde hel.
Als je goed geleefd hebt, krijg je een update en als je overlijdt door steekwonden of kogels dan heeft hij nog wel wat patches om die lekken te dichten.
Zie hier het moderne sprookje wat die digikids ook gewoon kunnen begrijpen.

ADO-Le-Cent | 17-12-07 | 17:26

Wie is Manon Thomas?

dr.spin007 | 17-12-07 | 17:26

Aanbidders van stukken hout of steenklompen kunnen niet beledigd worden.
Merry Mithras everybody.
nl.wikipedia.org/wiki/Mithras

BroodenSpelen | 17-12-07 | 17:20

Mooi is dat toch.. hoeveel mensen in de war raken van een folder. Wat laten mensen zich toch manipuleren. Hoezo vrijheid van meningsuiting? Juist de mensen die zich zo ontzettend afzetten tegen de Christenen moeten bij zichzelf nagaan hoe het kan dat ze zo ontzettend moeilijk om kunnen gaan met andere meningen. Moeilijk he? Wanneer anderen anders denken dan jij?? Get a life!

je zou het denken | 17-12-07 | 17:15

„Ik denk niet dat Dixons dit soort plaatjes had gemaakt als het over de islam ging. Dan weet men dat er bedreigingen volgen. Als ik moslim was, zou ik onze klacht zeer kansrijk achten. Nu is mijn verwachting niet erg groot.”. Dat lklopt. Men is in West-Europa al gezwicht voor de moslimterreur en bang voor moslims. Met een slap praatje over respect wordt een en ander dan afgedaan; zie de Mohamed-homo's in Den Haag. Maar aan Jezus mag je gewoon schijt hebben. Christenen blijven toch trouw aan hun geloof en zullen geen bomaanslag plegen. Moslims zijn alleen trouw aan hun geloof als dat zo uitkomt en die plegen dus in weerwil van hun geloof gerust een aanslag.

Hommel | 17-12-07 | 17:02

gekwetst voelen is de hype van 2007. Als ik hiermee iemand kwets, wil ik bij deze alvast mijn excuses aanbieden.

me,myself and IK | 17-12-07 | 17:00

Kees van Helden stelt en passant de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht en dat moet zomaar kunnen?

Vaffanculo | 17-12-07 | 16:56

Toch wel vreemd. Al die gelovige groeperingen menen de waarheid in pacht te hebben, terwijl hun grote achterban veelal uit bijzonder simpele en niet nadenkende personen bestaat. En dan ook nog de stuitende minachting voor niet gelovigen. Leven en laten leven blijkt toch wel een erg moelijk begrip...

de bier | 17-12-07 | 16:54

Moet toch wat moois van te maken zijn in de Islam gedachte?
Mohammed & Baard + Philishave
Moslim + TomTom naar Mekka
etc, etc.

fweddy | 17-12-07 | 16:51

@ Zo jammer! 17-12-07 @ 16:43: Ho Ho ! Dat zou betekenen dat ze in een gemengde wijk moeten gaan wonen en daar zit ik niet op te wachten !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 16:48

Als ik Kees van Helden was, dan zou ik er ook wat van zeggen als er een kruis onder zo'n heidense kerstboom gespijkerd zou worden.
Maar als Jezus was verdronken, hadden we dan in plaats van een kruis met een aquarium boven de deur gezeten en hadden die ongelovigen, die niet christenen dan geen aquarium mogen hebben?
Lijkt me wel wat met modderkruipers en zo om een beetje in die trant te blijven.

ADO-Le-Cent | 17-12-07 | 16:45

Godward is lekker bezig!
*pakt bier en chips*

Meneer | 17-12-07 | 16:44

Burgerlijke ongehoor 17-12-07 @ 16:36
Ik denk dat het ophoud bij de diagnose schizo.

Zo jammer! | 17-12-07 | 16:43

@ AllesIsZinloos: Dat is dan wel weer zinvol.

Godward | 17-12-07 | 16:43

Had ik al gezegd dat ik mij zwaar beledigd voel door de verschillende versies van de christelijke bijbel en dat ik graag zou zien dat deze per direct verzameld en verbrand dienen te worden.<br>
<br>

En als men geen gehoor geeft aan mijn verzoek kan ik niet instaan voor m'n medestanders, immers al die ophitserij van mensen die zich niet aan onze gevoeligheden willen conformeren hebben de gemoederen al tot een kookpunt gebracht.

prsr | 17-12-07 | 16:42

zucht....

Evilonyourass | 17-12-07 | 16:42

sorry voor de dubbele post

Tukkert_On_Tour | 17-12-07 | 16:41

@ hoogh (16:36): Inderdaad. Wij zelfbewuste atheisten zeiken nooit over dingen zoals irritante Jehova's die altijd aan de deur komen. Goh, wat erger ik me aan die lui zeg. Heb er laatst nog een paar columns over geschreven.

Godward | 17-12-07 | 16:41

Aha.. dus zo kreeg jezus de informatie van boven, gewoon godopjeipod lopen downloaden.

madakantognie?! | 17-12-07 | 16:40

@Godward 17-12-07 @ 16:29
Ik doe mijn naam dan ook eer aan.

AllesIsZinloos | 17-12-07 | 16:39

Godward 17-12-07 @ 16:34
LOL

de bier | 17-12-07 | 16:38

Nou, wachten dan maar dat al die gristenen de straat opgaan om te protesteren, ongelovigen ontvoeren en onthoofden..... ehhh... wacht effe..... oh nee, ik ben in de war met die baardmansen met tulband.

Tukkert_On_Tour | 17-12-07 | 16:37

Los van de korte lontjes van religieuze mensen, is het ook gewoon een belachelijk sneue folder van Pixons.

Captain Pervert | 17-12-07 | 16:36

Wij, zelfbewuste atheisten, zeiken niet over al die rotzooi die de gristenhonden over ons uitstrooien. Borden op perrons zoals: Bond tegen het vloeken. Ik ben het licht... enz. Kerkdiensten. Overal lelijke kerken met oorverdovend gebeier. Wat moeten we nog meer gedogen: Rouvoet, Slob, Middelkoop, v.d. Vlies, Balkenende enz. enz. En daar hoor je ons toch ook niet over vuile gristenhonden!

hoogh | 17-12-07 | 16:36

@Godward 17-12-07 @ 16:34

LOL

piquant | 17-12-07 | 16:36

@ stoorZENder 17-12-07 @ 16:27: En wat moet dan het volgende worden ?
.
Een hindoe die kwaad word omdat clara koe uit de Donald Duck zelf der bolide moet besturen terwijl in India elke koe een chauffeur heeft ?
.
Een Jood die het vervelend vind dat als Winnie de Poeh honing eet vergezeld word van knorretje aan tafel ?
.
Een bhoedist die serieuze aanslag gaat plannen omdat Ollie B Bommel een grotere pens heeft dan Bhoeda en ook in het Rood Geel rondloopt ?
.
Een Medicijnman uit Afrika die bij aankomst op het buro vreemdelingenzaken te horen krijgt dat hij geen KNO arts mag worden ondanks zijn bewezen staat van dienst in zijn land van herkomst ?
.
Jij mag zeggen waar het ophoudt !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 16:36

piquant 17-12-07 @ 16:34 infedélz.. i'm gonna kill you....

van dal | 17-12-07 | 16:35

@Mutsaerts | 17-12-07 | 15:43

Hou eens op met posten

Spamhoofd | 17-12-07 | 16:35

@ stoorZENder 17-12-07 @ 16:32

Klopt.

piquant | 17-12-07 | 16:35

@ de bier: tsja, dat krijg je ervan wanneer atheisten geen kindertjes maken, he. Dan sterf je uit. Ergens is die evolutietheorie zo gek nog niet.

Godward | 17-12-07 | 16:34

Balthasar staat ook behoorlijk lullig afgebeeld. Zo zonder baard lijkt hij hij meer op zwarte Piet dan op een wijze man.

CoffeePatch | 17-12-07 | 16:34

slimme actie van dixons,met gristelijke spotcartoons moslims als
klant proberen te krijgen ha ha ha.
jammer dat het niet werkt

skippa | 17-12-07 | 16:34

@ van dal 17-12-07 @ 16:25

Jij denkt zomaar dat ie geen baard had??
Ik denk zomaar dat ie niet eens heeft bestaan

piquant | 17-12-07 | 16:34

@Godward 17-12-07 @ 16:20

U is nieuw hier?

Iko Nal | 17-12-07 | 16:34

Ik mis Mohammed met een scheerapparaat...(ladyshave)

m-arijn | 17-12-07 | 16:33

Amerika verandert steeds meer in een orthodox christelijk openlucht gesticht, terwijl het Midden-oosten steeds verder richting jaar 0 duikt. Lekker vooruitzicht voor de atheisten en humanisten onder ons.

de bier | 17-12-07 | 16:33

Wie de neuk is Mutsaerts?
Mogen schoonmakers ook al loggen tegenwoordig?

P. Deauville | 17-12-07 | 16:32

LOL @ Kees van Helden, mega-artiest in het totaal uit z'n verband rukken en weer buitenproportioneel samenvoegen van 2 of meer ongerelateerde zaken.....

(c)ruel | 17-12-07 | 16:32

noorderling 17-12-07 @ 16:30
Yup. Samen met een bak voor intelligentie, vermogen tot kritisch denken en drang naar feitelijke kennis.

Koekje-dr-bij? | 17-12-07 | 16:32

Kom Van Helden, een beetje gelovige soepjurk dwingt respect af met moord en brand. En dan niet alleen het schreeuwen ervan.
Ies multikul.

Jan Passant | 17-12-07 | 16:32

van dal 17-12-07 @ 16:25

"met kerst vieren we de geboorte van jezus, ik denk zomaar dat ie toen nog geen baard had... is maar een gedachte, ik weet het...."

Onzin: in die periode vieren wij als trotse Germanen Jul, maar de christenen hebben er een schattig verhaaltje rondgebreid en het feestje misbruikt voor religieuze en indoctrinerende doeleinden.

stoorZENder | 17-12-07 | 16:32

Sinds die gristenen niet meer ingezet mogen worden als levende straatverlichting, hebben ze iig wel een grote bek.

AdolfJoling | 17-12-07 | 16:30

Keaning_Radboud 17-12-07 @ 16:25
Kwaad daglicht is een betere woordkeus. Elke gristen is per definitie labiel en karakterloos, maar daar heeft de normale mens meestal niet zo veel last van.
Nu wel, en dat is dan weer extra schadelijk... snapje?

Koekje-dr-bij? | 17-12-07 | 16:30

Staat er aan de ingang van iedere kerk en moskee een vuilniszak met een bordje 'gevoel voor humor hier achterlaten'?

noorderling | 17-12-07 | 16:30

@ AllesIsZinloos: zinloos noem ik het, wanneer mensen zich druk maken enkel omdat andere mensen zich ergens druk om maken. Heeft iets hopeloos reactionairs.

Godward | 17-12-07 | 16:29

@ Marthijn 17-12-07 @ 16:14: God heeft anders best humor hoor !
.
Ik kan het je bewijzen ook. Hoe kan het zijn dat net die eene ggggristen die hier komt lopen bitchen nu net de naam heeft van een hier regelmatig beschreven stichting die geylt op kleine kinderen !
.
Sorry maar dat vind ik humor !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 16:28

@Burgerlijke ongehoor 17-12-07 @ 16:22

Eigenlijk om totaal niets, maar de gristenen hebben hun "spotprent van mohammed" gevonden.

stoorZENder | 17-12-07 | 16:27

* Mist de tirades de LucasdeLL tegen grrristenen op GS *

Patrick Bateman | 17-12-07 | 16:27

@Godward 17-12-07 @ 16:21
Omdat je zo nu en dan ergeren aan complete onzin best vermakelijk is. Noem het maar de kwalijke invloed van het reaguurdersbestaan.

AllesIsZinloos | 17-12-07 | 16:26

ik als Christenen vind dat deze zwaar Christelijke gasten overdrijven. Waar gaat dit om. Zulke gasten zetten andere Christenen in een verkeerd daglicht neer.

Keaning_Radboud | 17-12-07 | 16:25

in de regenjas 17-12-07 @ 16:08 even bijlessen... met kerst vieren we de geboorte van jezus, ik denk zomaar dat ie toen nog geen baard had... is maar een gedachte, ik weet het......

van dal | 17-12-07 | 16:25

Op die TomTom pica zie ik er maar 1 wijzen en geen drie.

CoffeePatch | 17-12-07 | 16:24

Knutseld purbom in elkaar en zoekt dichtbijzijnde Dixons op.

Zo jammer! | 17-12-07 | 16:23

Tjezus waar gaat dit over !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 16:22

En de Donald Duck is ook al een moralistische kudtstrip geworden...

ijsklont | 17-12-07 | 16:21

@overVecht,
Wij doen niet mee met het rondpompen van papier.

fuckje | 17-12-07 | 16:21

@ AllesIsZinloos: waarom loop je je hier dan kapot te ergeren als het je niets doet?

Godward | 17-12-07 | 16:21

@ Iko Nal (16:15): jouw linkse hoop is een nog irrationeler geloof dan de creatieleer.

Godward | 17-12-07 | 16:20

Ze kunnen het grrristendom beter omdopen tot het Calimero-geloof. grrristenen lopen immers altijd te miepen en zichzelf in de slachtofferrol te duwen. "Zij zijn groot en wij zijn klein, en dat is niet eerlijkm Oh nee!"

Flikker toch gauw een eind op, er zijn wel belangrijkere dingen waar je je tijd aan kan verspillen. ik loop toch ook niet te zeiken als ik me beledigd voel door dat Calimero-geloof van hen!

AllesIsZinloos | 17-12-07 | 16:20

Dominus Christus sancti spiritus ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

OlympianMaster | 17-12-07 | 16:20

@overVecht 17-12-07 @ 16:09

REPCETS!!!

stoorZENder | 17-12-07 | 16:19

@ Reflector (16:06): Ach, het linkse probleem lost zich vanzelf op. Eerst breekt links (inclusief het links dat zich 'rechts' noemt) alles af wat nog een beetje Nederlands is (zoals jodendom en christendom), om vervolgens de deur open te zetten voor de islam. Laat ze dus maar lekker inschoppen op het christendom, uiteindelijk schoppen ze net zo hard hun eigen harses in. Als God weg is, dan komt namelijk Allah, iets dat elk antireligieus wordend en verlinksend westers land nu meemaakt. Eigen schuld dikke bult, heet dat.

Godward | 17-12-07 | 16:18

Marthijn 17-12-07 @ 16:14
Strips over atheïsten en evolutie zijn er altijd geweest. Darwin zelf werd maar al te vaak als aap afgebeeld. Na een tijdje kreeg men door dat de gemiddelde atheïst daar gewoon boven staat. Was de hele controverse weg, was de lol weg, waren de strips weg. Nu zie je ze alleen nog op wat gristensites hier en daar. Misschien dat hier een les in zit voor "gelovigen"?

Koekje-dr-bij? | 17-12-07 | 16:18

sjaakdeslinksesul 17-12-07 @ 16:15
Onbevlekte ontvangenis bloedserieus? Dan heb ik dat mysterie van die maagd die in verwachting raakt altijd verkeerd begrepen.

Schoorsteenveger | 17-12-07 | 16:18

Is de ambassade in Vaticaanstad al extra beveiligd?

BroncO | 17-12-07 | 16:17

@Marthijn 17-12-07 @ 16:14
waarom er naar kijken als het je stoort?

zie ook mijn langere post.......

overVecht | 17-12-07 | 16:15

Ons allemaal hetzelfde gaan gedragen als die aangebakken Moslims, dat is pas een geweldig idee voor een optimale integratie!

Deport | 17-12-07 | 16:15

Wat heeft kerstmis nou weer met gristenen te maken? Kerstmis draait om de kerstboom, de kerstman en cadeautjes. Wat heeft Jezus daar nou weer mee te maken? Bij Dixons snappen ze er ook niks van!

OneandOnly | 17-12-07 | 16:15

Ergens hoop ik dat Gristen massaal de straat op gaan, doodsverwensingen maken, ambassade's bekogelen, Dixons filialen platbranden en het personeel en hun families bedreigen.
Misschien wordt het dan zelfs bij Balkellende duidelijk dat religie een haatdragende en intolerante stempel op de samenleving drukt.

Iko Nal | 17-12-07 | 16:15

"Een herder die in het veld zit te gamen en een engel die daar boos over is; dit trekt het hele heilsfeit in het belachelijke.”
Nee een onbevlekte ontvangenis en opstaan uit de dood, dat is bloedserieus.

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 16:15

Belachelijk! Waar is de respect van tegenwoordig gebleven in de tijd van Ho`s en Pimps.
Ik vind dat dit niet kan, waarom moeten mensen nou altijd grappig zijn door anderen te beledigen..
Je zou dan ook een strip moeten maken die evolutie en atheïsten belachelijk maakt.
Maar ja dat is weer mijn mening hè

Marthijn | 17-12-07 | 16:14

Ik verwacht morgen autobranden in de Veluwe, de Betuwe en een stukje Zeeland op T.V. te zien met daarbij reporters die met bijbels worden "gesteenigd"
Prem komt ook vast met een leuke reportage....

Gifkikker | 17-12-07 | 16:13

Niemand valt erover dat die plaatjes gewoon zo LELIJK zijn???

damemetpit | 17-12-07 | 16:12

@fuckje 17-12-07 @ 16:10
"NEE JA" das waar!! Ik heb dus NEE JA........ anders krijg ik helemaal geen post met de kerst etc.

overVecht | 17-12-07 | 16:12

Voorzitter K. van Helden uit Urk van Bijbel en Onderwijs diende vrijdagavond al op persoonlijke titel een klacht in. „Er zijn veel mensen die hier aanstoot aan nemen. Het probleem is vaak: Wie onderneemt er actie? Daarom ben ik in de pen geklommen. We mogen laten zien waar we voor staan als christenen. Dit raakt de kern van wat wij geloven. Een herder die in het veld zit te gamen en een engel die daar boos over is; dit trekt het hele heilsfeit in het belachelijke.”
---
Urk, natuurlijk.
Maar wat is een heilsfeit?
nl.wikipedia.org/wiki/Heilsfeit
Aha natuurlijk...

da wizard | 17-12-07 | 16:11

Dit gemaakte relletje toont weer 'ns aan hoe het land ervoor staat. Wat is het volgende, reclames waarin baby's voorkomen van het scherm wegens de verwijzing naar kindeke Jezus? Sterren dansen op het ijs van de buis vanwege de relatie met de ster van Bethlehem? Wijzen in de richting van het Oosten zwaar verboten?
De opmerking van die gristenhund geeft haarfijn weer hoe de vork in de steel zit: gristenen zijn stikjaloers op de *kuch* actiebereidheid van moslims. Wij ook, Heere, wij ook!
Gaat heen en vermenigvuldig u vooral niet., stelletje psychoten.

Murdockyoufool | 17-12-07 | 16:11

Heerlijk, zo'n "Nee Nee " stickert op de brievenbus.

fuckje | 17-12-07 | 16:10

@mezelf
gvd zegt........ en nog wat spelfouten.....

overVecht | 17-12-07 | 16:09

@ breedtevrees: zou wel stom zijn als ze dat doen, want kapitalisme is een bij uitstek christelijke uitvinding, en zeker niet de beste uitvinding denkbaar.

Godward | 17-12-07 | 16:09

Kben zelf een gristenhond en irriteer me aan dat gezeik erover van andere gristenen. Geloof lekker voor jezelf en val andere daar niet mee lastig. Als je niet tegen plaatjes kan is dat lekker je eigen probleem. Gewoon niet naar kijken. Als je er moeite mee heb dat iemand GVD hebt is dat je eigen probleem. Die ander mag dat zeggen als hij zich daar prettig bij voelt want hij heeft niets met het geloof dat jij aanhangt. Kortom, ondanks dat ik zelf gristenlijk ben, doet het me geen ene reet als bij wijze van spreken één of andere kunstenaar een werk maakt waarop de discipelen jezus compleet uitwonen. Iets van vrijheids van meningsuiting.

*denkend aan meiden van halal en teeuwen*

overVecht | 17-12-07 | 16:08

Alsof Christenen het alleenrecht hebben op Maria & Co. Wat een akelig kutvolk is het ook.

Kittekatje | 17-12-07 | 16:08

En god BESTAAT niet eens...

pvpb | 17-12-07 | 16:08

Goedverredoeme
Die Ipod Jezus kan helemaal niet want Jezus had een baard.

in de regenjas | 17-12-07 | 16:08

De Vereniging van Kuikentjes met een Groot Ei op hun Kop heeft ook een kalcht ingediend tegen de Cartoon-tekeningen onder de naam 'Calimero'

Vooral het ellendige geklaag en gejank en zichzelf als slachtoffer voorstellen is iets waarin de Kuikentjes met een Groot Ei op hun Kop zich in zijn geheel niet kunnen vinden ....:
"Maar ja, niemand luistert naar ons omdat we maar kuikentjes zijn, als we moslims waren was het wel anders.... want Allah is Groot en Wij zijn klein ...."

RM-rf | 17-12-07 | 16:07

"Als ik moslim was, zou ik onze klacht zeer kansrijk achten. Nu is mijn verwachting niet erg groot." - LOL ga je je toch lekker bekeren, het ene sprookje voor het andere boeiuh

alpha_mannetje | 17-12-07 | 16:07

Zolang ik mijn bastaards niet fatsoenlijk mag aborteren, kunnen die gristenen niet genoeg beledigd worden.

Wel een mooi woord trouwens... heilsfeit.

AdolfJoling | 17-12-07 | 16:07

Ik denk dat die Christen wel gelijk heeft: iedere Nederlander doet het in z'n broek voor moslims. Ook hier op GS: beetje anoniem moslims bashen is natuurlijk easy, maar in het echt schijten de meesten in hun broek. Het gevolg is natuurlijk dat NL over 30 jaar een moslimstaat is. Lees bijvoorbeeld het boek Eurabia.

Maar christenen bashen is natuurlijk erg simpel. Die slaan niet terug, maar doen iets met de andere wang. Wat dus bewijst dat de gemiddelde nederland een piemelnaakte lafaard is.

Reflector | 17-12-07 | 16:06

kudt-gelovigen ook altijd.

Hodja | 17-12-07 | 16:06

"Als ik moslim was, zou ik onze klacht zeer kansrijk achten. Nu is mijn verwachting niet erg groot."

Wat is dat nu weer voor stigmatiserende opmerking? Een moslim ziet een klacht door gristenen als kansrijk maar een gristen niet?

en nu ff serieus | 17-12-07 | 16:06

SQL/DB Error -- [MySQL server has gone away]
Zelfs de server voelt zich bedreigd.

TooneyLunes | 17-12-07 | 16:02

FUCKING tiephus gelovigen!

liep van de week op station zuid wtc, hang er helemaal vol met borden van de bond tegen vloeken GODVERDOMME GODVERDOMME GODVERDOMME etc. ( voordat ik weggejorrist word!

latinha | 17-12-07 | 16:02

"Een herder die in het veld zit te gamen en een engel die daar boos over is; dit trekt het hele heilsfeit in het belachelijke." ... Neejjj, tis juist grappig, net zo grappig als de rest van de bijbel... Da's namelijk ook niet echt.

Leopold | 17-12-07 | 16:02

ahh, wat lief! onze jaren-vijftig vrienden uit de biblebelt willen óók meedoen met de wereld. Rellen om geloof is in! komt gristenen, staat op! laat uw baard staan en geeft het kapitalisme de schuld van jullie achterstand!!

breedtevrees | 17-12-07 | 16:02

Wat een bullshit

boyd | 17-12-07 | 16:01

Biff Eagleburger 17-12-07 @ 15:49:
Ja, precies! Die Kees van Helden komt zelf met de oplossing voor zijn probleem: dreigen met geweld. Het werkt voor de moslims en heeft eeuwen gewerkt voor de gristenen. Dus waarom nu niet?

GodHandKiller | 17-12-07 | 16:01

Ware aard weer eens getoond. Mocht er een politieke partij komen die fundamenteel tegen elke religie is (en dus niet tegen geloven) krijgt die mijn stem

Sangoni | 17-12-07 | 16:01

Autochtone christelijke Nederlanders hebben -als absolute minderheid- het probleem dat ze geen minderheid zijn in de ogen van politiekcorrect Nederland. Daarom mag je wel de Nederlandse cultuur belachelijk maken, zoals Dixons doet, maar niet die van minderheden-in-politiekcorrecte-zin, zoals homo's en moslims.

Godward | 17-12-07 | 15:58

Nou, wachten dan maar dat al die gristenen de straat opgaan om te protesteren, ongelovigen ontvoeren en onthoofden..... ehhh... wacht effe..... oh nee, ik ben in de war met die baardmansen met tulband.

Tukkert_On_Tour | 17-12-07 | 15:57

Paarse broeken verbranden wordt het helemaal in 2008!

nemo_rules | 17-12-07 | 15:51

Ik heb zin om een i-pod bij Dixons te kopen

ijsklont | 17-12-07 | 15:51

hahaha dat ie zo aan zijn ij-phone ligt te denken in zijn droom terwijl die er toen nog helemaal niet was enzo en dat dan hahahaha zo die schaap daarbij staat te kijken van dat kan toch helemaal niet! hahaha echt humor van dixons!!

ow haha Dick Sons.......... Lul zonen hihihihi.............

overVecht | 17-12-07 | 15:50

geen iPhone, gewone Ipod...

the0roger | 17-12-07 | 15:50

Indien Kees van Helden verlegen zit om een stukje aandacht dan is het misschien wel een ludiek idee om de directeur van de Dixons in een drukke winkelstraat neer te poppen.

Biff Eagleburger | 17-12-07 | 15:49

@Jzus;

Scheerapparaat kapot?

nemo_rules | 17-12-07 | 15:49

*boehoee*
Stelletje jankerds, dat zijn het, die Gristenfundamentalisten.
Dixons puts the FUN in FUNdamentalism!

looprekje | 17-12-07 | 15:49

Geen lijk, geen zaak.

De StoorZenDer | 17-12-07 | 15:47

geil!

apekop | 17-12-07 | 15:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken