Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cohen roept rayonhoofden bijeen

020-De Pijp Dat viel niet goed gistermiddag, ons tendentieuze stukkie over de rel-rokjes in 020. Job heeft onmiddellijk de telefoon ter hand genomen en zijn veertien rayonhoofden bij elkaar geroepen. En deze keer is het Job menens. Want wanneer zelfs Hanneke Groenteman blijk geeft over een onderbuik te beschikken, dient er gehandeld te worden. Vanmiddag eerst even de rode neuzen dezelfde kant op krijgen, bilateraaltje sluiten zus, boel bij elkaar houden zo, rooibosje hier, koekje soppen daar, en dan keihard er tegenaan met de buurtregisseur. "Het is de bedoeling dat we gaan taxeren hoe de situatie is en of er eventueel dwarsverbanden tussen incidenten bestaan," aldus woordvoerster Mirjam Otte. "We houden de vinger aan de pols en kijken of aanvullende maatregelen in bepaalde stadsdelen op het huidige beleid noodzakelijk zijn.” Vergeet u de auto niet binnen te zetten vannacht... UPDATE: De rayonhoofden zijn eruit: er heerst onrust in de stad

Reaguursels

Inloggen

Hadden we niet "per ongeluk" een bom op die steen gooiende baarden kunnen gooien, afgelopen Meka. Was het probleem zo opgelost.

*BEEP* | 19-01-06 | 14:07

Wat een fijne, warme man die Job toch

TheGlanconer | 18-01-06 | 15:42

Sommigen mensen leven nog steeds in de jaren '80 van de vorige eeuw...

"In Amsterdam heeft het bestuur de handen vol aan de weer opgelaaide activiteiten van de rotzakjes in de Diamantbuurt. " Activiteiten he. Nog steeds moeite om het gewoon te benoemen? Sommigen leren het nooit. Lees het boek van Hans Werdmolder mevr. Meulenbelt.

anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/01/18...

TheRealShowstopper | 18-01-06 | 13:28

Isser.
Ik heb het politici als Cohen, van Thijn en noem maar op.

Karel kwakbol | 18-01-06 | 11:37

van Bimsbergen 18-01-06 @ 00:31
Door weergaloze lafheid en dwangmatige "kijk mij nou toch eens sociaal zijn" gevoel van onze "bestuurders".

Moi | 18-01-06 | 11:22

5 miljoen voor (volgens Job) 100 relschoppers, krijgen ze dat ook nog cash in het handje?

Pannie | 18-01-06 | 11:09

Gewoon mensen verrot trappen , uitschelden, fikkie steken , messentrekken, voorbijgangers en bekende nederlanders vermoorden en je Krijgt 5 Miljoen van de belastingbetalers.

.
Wat moet politiek toch leuk zijn voor JOB, melkert heeft waarschijnlijk al een baantje klaarliggen voor Job als hij straks hopelijk ophoud burgemeester van A'dam te zijn.

Want een vies misselijk figuur die Cohen.

zinloosgekweld | 18-01-06 | 10:44

Kan dat geld mooi uitgegeven worden aan vliegtickets enkele reis rifgebergte voor de relmocro's en hun ouders/tantes/ooms/nichtjes/neefjes. Zij blij en de smerige, werkende autochtone klootzakken ook, die ook dit bedrag weer mogen ophoesten

burnie | 18-01-06 | 07:49

Ik zal Hanneke Groenteman een kaartje sturen van Nieuw Rechts, kan ze lid worden. Triest dat het zo lang duurde voordat ze wakker is geworden, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Inmiddels weten we dat de oplossing as usual in meer geld voor de Marokkanen wordt gezocht, terwijl dat toch niet de enige groep immigranten is die geen goed Nederlands spreken.

Hammiehetvarken | 18-01-06 | 05:24

@Mexicano: Wat een schitterende tijd zeg. Ik kan echt alleen maar dromen dat ze dergelijke akties vandaag de dag op het strand, in de stations etc zouden doen tegen hangjongeren.

MiRRoRMaN | 18-01-06 | 01:02

Ik vat het niet in +31.
Zelf ben ik werkzaam in Azie, als gast arbeider of allochtoon, maar als ik zoiets uitvreet als die aso-maroc's ben ik de volgende dag op weg naar +31.
Zonder pardon ben ik hier alles kwijt alleen mijn paspoort zou ik dan nog hebben.
Waarom kan NL dat niet doen?

van Bimsbergen | 18-01-06 | 00:31

@slotenmaker

forget it, nederland komt niet in actie. Nu niet en nooit niet.
de wintersport komt eraan de hypotheek moet betaald worden en de leasebak bij de belasting opgeteld, dit opgeteld met het met het politiek correct denken, is een dodelijke combinatie voor lamlendigheid en onverschilligheid.

Isser | 18-01-06 | 00:19

Nederland laat zich gewoon onderpissen door die analfabeten en maar afwachten tot we straks allemaal op een matje naar het oosten liggen.
Waarom o waarom is Pim in godsnaam doodgeschoten? Naar de verdoemenis gaan we en we staan er bij en we keken er naar net als toen met die goederenwagons!
Nederland verenigt u en kom in actie!

Slotenmaker | 18-01-06 | 00:10

@karel K

Amsterdamse joden laf? tsja als je als bejaarde jood in de diamantbuurt wordt aangevallen door een groep marokkaanse klootzakken, dan mag jij dat laf noemen ja. Zegt veel over jouw inlevingsvermogen.

Waarom doet de laffe nederlandse politie/samenleving niets tegen die marokkaanse kakkerlakken, dar is wat ik mij afvraag.

Isser | 18-01-06 | 00:06

Laten we ons bewapenen en het zelf oplossen, ik sta vooraan!

Slotenmaker | 17-01-06 | 23:59

Tsja

Rechtse_Rukker | 17-01-06 | 23:54

Jezis christus wat een lomperikken.
Is het nou zooooo veel gevraagd om direct maatregelen te treffen?
Maatregelen overigens die al een hele tijd terug hadden moeten worden genomen..
Gewoon oppakken, keihard straffen en in het allerergste geval terug sturen naar het Rifgebergte of tegen een paaltje aan platrijden.

Wokkel | 17-01-06 | 22:48

Maaarrrr, hij stuurt die vmbo-uitvallers wel terug naar school! Dat is pas streng beleid, oei.

Nev | 17-01-06 | 22:38

Cohen weet niet waar de homohaat en het anti-semitisme vandaan komen. Gaat wederom thee drinken met de ouders praten. Op elke volgende vraag van Pauw is het antwoord van Cohen, "dat kan niet we moeten theedrinken en praten met de ouders"

Waarom zijn die Amsterdamse Joden toch zo laf vergeleken met die Joden in Israel?

Karel kwakbol | 17-01-06 | 22:36

Enkele oplossingen:
Er wordt een jongerenparlement ingesteld !
Meer Jongerencentra voor Marocs !
Meer Kickbokscholen !
Job: "Ja, maar de daders zijn nooit gepakt, maar de politie treed echt op !"
Job: "De Diamantbuurt is hartstikke rustig ! "
Job: "Ruitjes ingooien, moet kunnen"
Effe een theetje slurpen
Job: "Daar spelen ouders, in zekere mate een rol in"
Job: "maar dan kunnen we niks aan doen"
Sluuuuuurp
Job: "Het gaat om kapotte gezinnen, zielige kinderen, en je zegt dan; hoor eens !"
Sluuuuuurp
Job: "Marokkaanse jongeren willen liever in Nederland zijn dan in Marokko. En dat is een geod teken"
Sluuuuuurp.
Job: "en anders hup ! (op frivole toon) naar de ouders heen en blablabla
Sluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurp !!!!

TheGlanconer | 17-01-06 | 22:33

Het ligt aan de media, alsdus de welzijnswerkert op Nova.....

fuckje | 17-01-06 | 22:23

In Den haag heb je inderdaad veel tokkies, dat is misschien hun mazzel.
Helaas werken die ook niet.

Pannie | 17-01-06 | 22:11

Straks in NOVA, zal mij benieuwen

Nev | 17-01-06 | 22:01

Petert komt de boel regelen. Einde bericht.

doktersnuggles | 17-01-06 | 21:53

*16-01-2006* Hanneke Groenteman ontdekt dat Marokkanen tege joden zijn......................

Taaie | 17-01-06 | 21:50

O Gut Job, wat drinkt U ? Een kopje Sterrenmix of toch maar een Brandneteltheetje ?
Och Gut Job zo begon de kristalnacht ook, of niet ouwe bolleboos ?
Noch een klontje suiker trouwens ?
Wat ?
O Ja hoor ? Ik heb nog wel een kopje voor U.
Misschien ook nog een tulband voor uw fraaie oren ?
Wablief ?
Oh, Ja, ja die heeft onze Wim nog ooit gedragen. Net voordat hij die intolerante kale jongeman een lesje liet leren.
Marokkanen vraagt U. Euuuhhh nee nooit last van gehad, heerlijke mensen, met name die jonge deugnietjes die tot diep in de nacht over de straat rondzwerven. Heeeeeeeeeerlijke mensen.
Nog een kopje ?
Nee, U weet genoeg ?
O ja, zal ik nog even een rode roos op uw keppeltje gespen ?
Fijn hoor, U ook bedankt.

TheGlanconer | 17-01-06 | 21:29

Stop, er is geen onrust in de stad.
Dat marrokaanse geteisem zijn brave oplettende burgers die veel respect verdienen !
-
Cohen gaat alleen maar het zoveelste miljoenen bedrag, dat we aan dit uitschot gaan spenderen, verdelen.
Van de vorige tig miljoen hebben we namelijk ook al zoveel terug gekregen.
-
Het geld is beter besteed door deze jongens een nieuw jeugdhonk en een scooter de man te geven dan aan die blanke Nederlandse klootzak die werkt maar de eindjes niet aan elkaar kan knopen.
-
www.telegraaf.nl/binnenland/31888241/E...
-
We zijn de economische achterblijver in Europa
We hebben een justitie die een bananen republiek niet zou misstaan.
Onze regering wordt in heel Europa als "gekke Henkie" gezien en als zodanig behandeld.
De bevolking wordt met absolute flut boetes afgeperst zodat ze maar lekker ongeneneerd ons geld kunnen verkwisten.
Er worden links en rechts blanke autochtonen doodgeslagen maar volgens onze top is het WEER(!) veiliger geworden. (Dode blanken tellen duidelijk niet mee)
De polite lost vrijwel geen misdaad meer op want ze hebben het te druk met die topcriminelen die een paar km oper uur te hard rijden.
-
Ach ja ons "Normen en Waarden" kabinet doet het zo goed,.. nietwaar ?....
zoveel beter dat "Paars"... toch ?....
Voorlopig zijn het alleen zijzelf die de "verbetering" zien, de rest van de wereld zoekt nog even door.

Moi | 17-01-06 | 21:28

Het valt te hopen dat Jeroen Pauw dit alles heeft gelezen, want straks bij "NOva" ontvangt hij Ome Job himself.

fuckje | 17-01-06 | 21:17

Gewoon met bulldozers door Slotervaart en de Diamantenbuurt "het probleem" aanpakken.( Zo werd ook het probleem van de varkenspest opgelost). www.vilt.be/nieuwsarchief/fotos/vaccin...
Enkeltje Berber-gebergte of dumpen in het gebied waar de vogel-griep het hevigst is.

matazurka | 17-01-06 | 21:08

Beste Haasje-Over
Uw Demi-god Job Cohen vindt dat we open moeten staan voor de sharia, in ieder geval moeten luisteren, want ook de westerse democratie is niet zaligmakend

Sharia: "Verkrachting pas bewezen met vier getuigen"

Haasje, have fun in your A'dam of 2020
Enjoy the ride

TheGlanconer | 17-01-06 | 21:08

Pluk een roos!

haasje over | 17-01-06 | 21:04

@ The Glanconer

Als je zo'n hekel aan het leven hebt, zijn er ook andere wegen......

haasje over | 17-01-06 | 21:03

In 1967 kwamen de provo's. Was ook geen lekker volk. Het cohenachtig-slappe-gedrag kwam ook in opkomst. Onze mariniers losten het toen zelf op.
home.hetnet.nl/~rpn60/telegraaf.5-4-67...

Mexicano | 17-01-06 | 21:00

@Fruitvlieg 20:27
't Is allemaal chemisch...

witvoet | 17-01-06 | 20:35

@Appie Snappie 20:18
Cohen doet heel veel. Zware baan hoor, vergis je niet.
Een heel verantwoordelijke baan bovendien...
Alleen lijken de met zijn verantwoordelijkheden corresponderende bevoegdheden beetje mis- en ongebruikt gebleven de afgelopen jaren. Wat heeftie gedaan dan? Wat heeft trouwens die hele PvdA daar gepresteerd dan (idem voor andere partijen!), wat hadden ze beloofd, hoe hebben ze dat geprobeerd waar te maken?
Of Job ziét 't niet of hij wil 't niet zien. Juist zijn aanpak en die van de zijnen zal leiden tot escalatie.
Maar goed, de verkiezingen komen eraan en hij weet dondersgoed dat er van hem verwacht wordt dattie nog even vlamt... "Job does the Job!"

witvoet | 17-01-06 | 20:33

Job Cohen zal de geschiedenis in gaan als symbool van de teloorgang. Hij zal echter zijn dagen slijten in Maastricht - ver weg van de doodsstrijd van de in de steek gelatenen......

Dr. Dr. Bartholdy | 17-01-06 | 20:28

@witvoet; waar kan ik mijn sokken inleveren?

Fruitvlieg | 17-01-06 | 20:27

Wanneer je het masker van de kop rukt van Job Cohen dan zie je nog steeds het kadavergelaat van Ad Melkert.
En de onnozele Amsterdammetjes huppelen als doofstomme lemmingen olijk de abyss in.

TheGlanconer | 17-01-06 | 20:24

Cohen is een school voorbeeld van een "hang jongere". Meer doet hij ook niet, hij is allleen wat ouder...!

Appie Snappie | 17-01-06 | 20:18

[Godverdomme] Niet om 't een of ander hoor, maar over een week of zes stemt 0031's betrokken burger weer voor de lokale volksvertegenwoordiger... en hun Partijapparatski.
Ergens al een opgemaakt rekeningetje gezien?
Eentje op papier minstens op even mooi gehandschept papier als al die verkiezingsprogramma's met mooie beloften...
Ergens al een objectief opgemaakt rekeningetje gezien? Opgemaakt bijvoorbeeld olv. onze *kuch* nuthans abjectieve Hoernalistiek mmv. abjectieve accountants, mmv. abjectieve onderzoeks- en peilingsbureautjes?
Mmv. het spectrum aan ombudsmanachtigen, mmv. adviesorgaantjes?
.
Uit onbetrouwbare bron overigens is vernomen dat de PvdA 020 voornemens is een leuk, kostbaar doch ludiek voorstel in de strijd te gooien om bij de Raadsverkiezingen van maart aanstaande de ruikende medemens aan zich te binden, nl. het opleuken van ghettosteegjes, -pleintjes en -straten met geurlantaarns. "Een prettige, fleurige geur zou agressie, geweld en ongestuurde loosheid niet alleen danig dempen maar ook cohenniseren tot een intens verlangen vreedzaam af te rukken."

witvoet | 17-01-06 | 20:07

je vergeet Melkert...

zinloosgekweld | 17-01-06 | 19:59

"buurtregisseur" dat is alweer zo'n "van a naar beter"-betuttelings woord dat je gewoon als Nederlander onderhand te strot uit komt. Dat soort woorden komt bij mij op als poepen. Net als in sommige folders: "De spelregels" jezus christus....

MiRRoRMaN | 17-01-06 | 19:56

Ik vrees dat Volkert van der Graaf, gesteund en opgehitst door de media en politici als Klaas de Vries, Wim Kok, Thom de Graaf, Dijkstal, Oudkerk, Bas Eenhoorn cum suis, de laatste mogelijk om dit probleem te kanaliseren in bloed gesmoord hebben.

Maar gelukkig hebben we onze bisexueel Wouter Bos nog, dat onderdeurtje van Gerrit Zalm, en tevens groot voorstander van de invoering van de -door de PvdA-stemmers zo gehaatte- Euro, met die verduveld lekker billen !

Ik stem op de PvdA, want ik ben tegen de EURO !!
Heerlijk toch die Kaaskoppen met hun korte geheugenplaten.

TheGlanconer | 17-01-06 | 19:42

Zo linksen, zien jullie nu wat je hebt aangericht ? En dit is nog maar het begin... Daar hebben wij jullie altijd voor gewaarschuwd maar dat mocht niet. Uiteindelijk zullen jullie (het linkse establishment) het ook zo zat worden dat je uiteindelijk wel keiharde maatregelen zult moeten nemen.

Rubberen regenburka | 17-01-06 | 19:35

www.nederlandschoon.nl
We beginnen met de marokkanen... scheelt al gauw 500,000 inwoners. en 250,000 criminelen (om niet te generaliseren),

Antinl | 17-01-06 | 19:33

Ooit woonde ik in een wijk waar groepen marrokanen mensen begonnen lastig te vallen, samen met wat jongens uit de buurt, een kraakpand alwaar 20 van die rifjes hun intrek hadden genomen leeggeknuppeld, en daarna de brand erin. twee dagen later zaten ze twee straten verder in een ander pand, waar we dus hetzelfde hebben gedaan. probleem was opgelost. twee maanden later werd een buurtwinkel snachts leeggeroofd door drie van die rifjes. zoon van de eigenaar en twee vrienden bezochten de daders thuis en sloegen er met een honkbalknuppel even stevig op los, waarna de gestolen spullen rap tevoorschijn werden gehaald. dit alles was in den-haag zo'n 8 jaar geleden. Daarom is het zo rustig in Den-haag. wij praten de taal die deze rifjes WEL verstaan.

Whopper | 17-01-06 | 19:33

Wanneer heeft de laatste (of als optimist "jongste") Volkstelling in 020 ook 'weer plaatsgehad?
Weet men daar in die Hofdstad eigenlijk wel 'n beetje wie er huist?

witvoet | 17-01-06 | 19:22

Ik ben benieuwd wanneer Wouter Bos en Job Cohen, Rita Verdonk weer in het beklaagdenbankje zullen zetten.

"Rita de fik erin ! ", zou Rob Oudkerk grappen tegen het twaalfjarige stoned Polakje.
"Godverdomme de fik erin !"

Onze opperrechter Ed van Tijn zal smakelijk met zijn dikke lippen smakken voordat ie het doodvonis velt.

Hoe bestaat het toch dat er nog steeds mensen op deze partij stemmen ?

TheGlanconer | 17-01-06 | 19:20

Thanks Pam!

Nu zijn is de aanweizgheid van die mannen in witte pakken uren na de Bijlemrramp ook verklaarbaar, vast en zker ging er ook een deel van de mijnen riching TelAviv met die ElAl kist. Ook weer opgelost!

exarchos | 17-01-06 | 19:06

@exarchos
Net als het helpen bij het afvoeren van de moslims in srebrenica? Zijn wij Nederlanders meer dan goed in, het helpen van de vijand. Dus nu maar die K*tmarokaantjes helpen die kaasjes weg te krijgen?

ShullBit | 17-01-06 | 19:01

Verklaart dit wellicht het op het eerste gezicht paradoxaal gedrag van de sociale kruisvaarders Ed van Tijn en Job Cohen ?
Payback-time voor de Kaaskoppen die de Joden in '40- '45 zo schandelijk in de steek hebben gelaten ?
En daar mogen best enkele Jodenkinderen voor sneven, of niet Ed en Job ?

TheGlanconer | 17-01-06 | 19:00

Toch ben ik benieuwd waar Job en de PvdAfdeling 020 mee komen. Nu of iig. voor 7 maart...

witvoet | 17-01-06 | 19:00

De incompetentie van de bestuurders in A'dam ligt imo voor een groot deel aan het feit dat ten tijde van 40-45 de plaatselijke bestuurders erg behulpzaam waren mbt tot het verlenen van diensten aan de 'vijand', met andere woorden het laten afvoeren van de Joden uit de stad naar de kampen. Ik weet zeker dat dit feit meespeelt, zeker bij Cohen, voor het al dan wel/niet nemen van bepaalde maatregelen tegen de naffers.

exarchos | 17-01-06 | 18:55

Job is altijd paraat om de verkrachtende en plunderende marokkaan een helpende hand toe te steken. Echter deze theelebberaar heeft niet door dat de Marokkanen niet langer de minderheid zijn in zijn verdorven privé-Gomorra maar de Joden, Autochtonen, Aziaten, Zuid-Europeanen, Christenen, Afvalligen, Ongelovigen, Zuid-Amerikanen etc.. En al deze groepen worden stelselmatig bedreigd, vernederd en onderdrukt.
Maar Job die heeft het te druk om aan de theeleuter te lurken van allerlei schimmige neonazi-imans.
Lekker lurken in de veewagons.

TheGlanconer | 17-01-06 | 18:54

"PvdA 020, Do the Job!"

witvoet | 17-01-06 | 18:52

@PanzerMeyer

Nice nick;) ontleend aan Kurt?

exarchos | 17-01-06 | 18:50

Gek he, dat theedrinken helpt niet.

Gek he, het zijn heel toevallig weer allemaal Rob Oudkerk Marokkanen...

Als Job nou gewoon es gaat doen waarvoor hij is ingehuurd: de wet handhaven als hoofd van de politie? Die thee drinken we wel weer als het rustig is.

Op deze manier houdt hij slechts het vullis bij elkaar, everyone else wil er nix mee te maken hebben.

@leph | 17-01-06 | 18:49

Decennia lang worden in Amsterdam mensen die iets afwijken van de Marokkaanse macho-norm bespuugd, uitgescholden, bedreigd, gemolesteerd, verkracht of vermoord.
Maar onze rooie theedompelende puntmuts Job Cohen had niets door, net zoals die andere valse Jood Ed van Tijn nog iets door had.
Dat de socialisten, grrrristelijken en liberalen al jarenlang innig samenwerken met de religieus fascisten is ons aller bekend maar dat zelfs de Joodse Maffia met de moderne Nazi's de hort op trekt mag op zijn zachtst opmerkelijk genoemd worden.

Gelukkig staat 80% van de A'damse bevolking (ook de autochtonen) pal achter de burgermeester, zoals het braaf schapenvolkje betreft.
En nu maar plats blaten en verongelijkt snateren.

Muur om Amsterdam.

TheGlanconer | 17-01-06 | 18:38

Het ergste is dat ik terwijl ik niet eens in Amsterdam woon nog mee moet betalen aan het brevet van onvermogen van de leiding daar. Want alle maatregelen om die Riffertjes te knuffelen worden betaald met belastingcenten.
Wel respect trouwens dat je als klein relnichtje de politiek aan het werk kan zetten!... Hebben ze toch nog wat respect gekregen. Enne stuur de Hells Angels maar eens op ze af. Dan worden ze in 1 keer bang. Als ik de straat inrijd waar Angel Place is valt het me op dat ik daar weinig tot geen Marocjes tegenkom... Hmmmm vreemd

PanzerMeyeR | 17-01-06 | 18:37

@zinloosgekweld 18:26
Evenals bij bepaalde "boefjes", hun ouders en hun rolmodellen, acht ik het niet uitgesloten dat ook bij Job Cohen en de zijnen een wat gekneusde Mentaliteit een belangrijke rol speelt mbt. hun wangedragingen.

witvoet | 17-01-06 | 18:32

Cohen hen de zijnen zijn perplex , ze hebben al die tijd nooit een signaal gehad dat er wat aan de hand is met de marokaanse jongeren.
Ze weten niet hoe dat toch allemaal kan gebeuren...

.
Wat dacht je van gewoon straffen na een criminele daad (net als alle criminelen (geel,groen,bleek ofzwart)) en niet ermee thee drinken iedere keer.
.
Nu heeft Cohen het voor elkaar dat die lieve "kansarme" jongens totaal geen respect hebben voor wat dan ook, hun daden zijn altijd onbestraft gelaten en/of in de doofpot geramd.
.
LUL!

zinloosgekweld | 17-01-06 | 18:26

@ Jim

Knuppel jij even lekker op Fok!, opperknuppeltje..

Brusselmans | 17-01-06 | 18:20

Klootoog, staat het 42e al klaar?
Licence to kill deze keer

Der Gröfaz

Der Gröfaz | 17-01-06 | 18:17

Cohen baalt er 'n beetje veel van dat dit nu zo'n relatief klein "kudtincidentje" betreft en dat reeds nu de mediale kijkers op hem en de zijnen worden gericht. Veel liever had hij, zoals GVD goed en duur gepland, de regie in eigen rode hand gehouden.
Hij en de zijnen gingen toch wel met een Plan van Aanpak komen nav. een desnoods opgeblazen "incident". Dat PvA ligt al jaren wijdtbeens neuqklaar in de kast...
.
Maar goed, het is verkiezingstijd mot je maar denken.

witvoet | 17-01-06 | 18:12

Cohen is de Chamberlain van Amsterdam.

Dr. Faustus | 17-01-06 | 17:57

G@dv$r te laat met me opties in DE ..............

Waarom al dat gezever??? Of zijn de rooie honden weer in verkiezings roes.... ????

Sinner | 17-01-06 | 17:54

@witvoet.

Inderdaad.. en ga zeau maar door en ga zeau maar door....!
Nou ja.. dan ga ik nu maar respectleaus verder werken en zorgen dat ik middels de loonbelasting wat respect kan tonen...! tsssss.... niet te geleauven eigelijk....!
-

de melkboer | 17-01-06 | 17:54

"Cohen roept de rayonhoofden bijeen. De temperatuur in de stad is inmiddels gedaald tot onder het gevoelsmatig vriespunt. De vraag is of thee drinken op sokken nog toereikend is om het tij te keren"
.
.
Cohen blijft mijn held op sokken!

pennestront | 17-01-06 | 17:51

@Jan Passant 17:43
Wablief?

witvoet | 17-01-06 | 17:50

@de melkboer 17:39
Uiteraard. Respect is tegenwoordig verworden tot een loos iets dat elke kudtcrimineel kan afdwingen...
.
In 0031 worden de respectlozen met respect tegemoet getreden...
In 0031 worden de intoleranten getolereerd...
In 0031 worden de stuurlozen bestuurders...
In 0031 worden de binnenhalers binnengehaald...

witvoet | 17-01-06 | 17:46

@ linkse lonsdaler
snapt de term "lonsdale-jongeren" niet helemaal uit jou typemasjien

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:46

Gadverdamme, weer thee rapeutisch thee leuten met Cohen.
Ik zou GRAAG die thee leveren!

pennestront | 17-01-06 | 17:45

40% werkloos. Ideeen iemand? Bezuinigen?

gevallenverstand | 17-01-06 | 17:45

De geschiedenis herhaaldt zich. In 40-45 werden de meeste Amsterdamse Joden ook al verraden door hun eigen geloofsgenoten die met de fascisten in gesprek wilden blijven.

Dr. Faustus | 17-01-06 | 17:44

@hottestbrain:
het koningshuis en die zorgverzekeringsmaatschappijleiers mag je inderdaad afschaffen

@jim bean:
Dat is nou precies wat er in de dorpen gaande is omtrend 'de lonsdale jongeren'.. Zij pikken het niet langer meer... jammer is wel dat ze te dom zijn om de grote lijnen achter het verhaal te kunnen inzien..

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:44

Ik vroeg je wat, Witvoet.

Jan Passant | 17-01-06 | 17:43

En het NOS journaal rukt uit naar Limburg voor een bijeenkomst in een café van mensen die uit hun boomhut zijn verdreven die de Nederlandse belastingbetaler 1 miljoen hebben gekost. Het NOS journaal rukt uit naar de UK om te laten zien dat Somaliers uit Nederland (ja echt waar) het dara veel beter hebben dan hier. Uit cijfrs van het CBS blijkt dat dit in het geheel niets bijzonders is. Vna de Japanners en Ameriakanen vertrekt het leeuwendeel al binnen nkele jaren, maar ja een goede linkse topic.
Het NOS Journaal was niet in Adam west, rellen nadat iemand zich weer eens op een scooter had doodgereden en ikheb ze nog niet gehoord over de nog steeds voortdurende wantoestanden in de Diamantbuurt. Poetin kan hier nog wat leren.

derks | 17-01-06 | 17:42

@ Jim Bean
Ploem ploem tralala
anarchie vencra

ofzow...

Is een beetje maf, zullen we dan gelijk ook de regering en het koningshuis afschaffen, ook de verzekeringen en dergelijke...

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:40

@witvoet..

Waarna ze daarna afreizen en in het kader van de ontkenning van de Holocaust een gezellig middagje Westerbork doen om wat anti-semitische leuzen te gaan scanderen?!
-
Alles in het kader van RESPECT.. natuurlijk.

de melkboer | 17-01-06 | 17:39

Hollanders, verenigt u.
Niet met z'n duizenden op het binnenhof schreeuwen maar gewoon bij jezelf in de straat, dat de mannen de veiligheid bewaren, breid dit uit naar de wijk, het dorp, de stad, het land!
En de neenee roepende politie? Die knuppel je ook de wijk uit.
Je knuppeld iedereen die er niet hoort de wijk uit.

Jim Beam | 17-01-06 | 17:38

Ik ben een trotse Rotterdammer!!!

derks | 17-01-06 | 17:37

@Jan Passant 17:30
Dat er eigenlijk maar één "menselijke" soort zoogdieren bestaat...

witvoet | 17-01-06 | 17:36

@Jensdensen.
- omdat het anders discriminatie iessjj....!! Je weet toch!

de melkboer | 17-01-06 | 17:35

@de melkboer 17:26
In dat kader zou het me ook weinig verbazen wanneer Job en de zijnen komende 4 mei, onder het toeziend oog van de dikbetaalde programmamaker Rosenmuller z'n draaiende camera's een "partijtje" Kransvoetbal voorstellen aan wat Noordafrikaanse jeugd in 020...
.
In het kader van het tonen van wederzijds "respect" en zo...

witvoet | 17-01-06 | 17:34

Groenteman: "Hoe is het mogelijk dat een gigantische bestuursstructuur, een enorm politie-apparaat, een massa verontwaardigde burgers niet in staat zijn een clubje donderjagende kleuters te temmen?"

Ja goh! Ik snap er ook niks van. Heel apart.

JensDensen | 17-01-06 | 17:33

@hottestbrain
eerder op het nationale volkslied!

de melkboer | 17-01-06 | 17:32

Witvoet 17;27 je hebt ongetwijfeld gelijk. Wat bedoel je?

Jan Passant | 17-01-06 | 17:30

@ melboer
Je klinkt als het lijflied van 020...

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:28

@Jan Passant 17:24
Een échte racist is iemand die ongezien schijt op andere rassen... op vissen bijvoorbeeld of op reptielen.

witvoet | 17-01-06 | 17:27

@witvoet..
typisch gevalletje van socialistisch gedrag.. je ogen sluiten voor de problemen en doen alsof het niet bestaat..! Hand in hand met de vijand!

de melkboer | 17-01-06 | 17:26

@aa .. je bedoelt vermoedelijk Canada .. states is nie zo safe .. iemand bekend met Detroit ? dat was en is pas een ghetto ! eerste stad in wereld waar de politie in bepaalde wijken gewoon niet durfde te komen .. en dat al 20 jaar lang ..

Draaitafel Demagoog | 17-01-06 | 17:24

Het probleem met racisme is, dat de weldenkende medemensch heilig weet dat racisme iets van kaalkopachtigen tegenover minderheidszielenpieten is.
.
Het idee van racistische, zelfs xenofobe minderheden is nog te schokkend voor de nobeler mensch om er rekening mee te houden.

Jan Passant | 17-01-06 | 17:24

@Hottestbrain 17:15
Hmm hmm... Toen het straatmeubilair eraan ging, er brandjes ontstonden en er stenen gegooid werden ja. Tijdens het "Joden moeten we doden! Joden moeten we doden!" liepen ook de politici onverstoord door.

witvoet | 17-01-06 | 17:19

@hottestbrain:
Ja tegen de hanekam-beroepsdemonstranten, die rifmongeaulen hebben geen knuppel gevoeld (helaas)....

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:19

*half amerikaan

Dayone | 17-01-06 | 17:18

@witvoet:
ze waren al weer weg voordat de (in grote getale) ME ze heeft kunnen opmerken, ze trokken vanonder het rijksmuseum over het basketbalveld richting ceintuurbaan, zonder daarbij in de buurt van het amerikaanse consulaat te komen.
En waarom er niet ingegrepen werd? Job mag het weten.....

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:17

laakkwartier: dat was toch die Jason W (half amerkaan)

Dayone | 17-01-06 | 17:17

er werd uiteindelijk wel ingegrepene door een aantal sixpacks me...

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:15

@De Linkse Lonsdaler 17:08
Beetje jammer dat door zulke "incidenten" dalijk de vrijheid van demonstratie ter discussie kan komen te staan, maar goed, van hetzelfde geldt voor de vrijheid van meningsuiting etc.
Waarom zou er nou niet ingegrepen zijn trouwens?

witvoet | 17-01-06 | 17:14

@dayone
wij hebben stompe, jullie Barney, daar zal het aan liggen *denkt ineens aan iets als het laakkwartier*

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:14

@Hottestbrain:
LOL!

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:10

Ik vraag me af waarom dit soort dingen juist altijd in Amsterdam gebeuren. Woon al jaren in Den Haag.Daar hoor je nooit van dit soort verhalen, omdat iedereen het best wel goed met elkaar vinden.

Dayone | 17-01-06 | 17:09

@witvoet:
ik vrees dat ze dat later die dag inderdaad ook wel gedaan hebben, toen had ik het plein al verlaten.. Weet wel dat er amerikaanse vlaggen in de hens gingen

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:08

@DLL
whehehe, en dan stoppen ze met blauwen?

Hottestbrain | 17-01-06 | 17:07

@de melkboer:
Jah misschien ben ik daar weer te links voor, ik hoef ze niet dood, ik wil dat ze zich normaal gedragen, zoals een ieder hier hoort te doen. Geen messentrekkerij, geen berovingen, geen minachting voor een ander om geslacht/geaardheid/geloof of whatever.. en van mij mag dit gezonde verstand er op zich best wel in geramd worden, de tijd van praatgroepjes zijn voorbij, laat ze maar eens een paar maanden kaugomkrabben in een knalpaars pakje

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:06

@De Linkse Lonsdaler 17:01
Was dat die demonstratie met die vlagverbrandingen en dat collectief scanderen van "Hamas!, Hamas!, Joden aan het gas!"?

witvoet | 17-01-06 | 17:05

@drieluik 16:58
Ook pliesiemensen hebben vrije tijd...

witvoet | 17-01-06 | 17:02

@drielijk en @vanderf

Wat een gelul. Denk je dat die Marrokaanse snotapen hun leven gaan riskeren om een buurman te kunnen treiteren. Zo flink zijn ze heus niet.

En wel eens afgevraagd waarom in de US woninginbraken en straatroven nauwelijks voorkomen?

aa | 17-01-06 | 17:02

Dus

't probleem zit vooral in de westerse grote steden....hoe zou dat nu komen?

rosalie | 17-01-06 | 17:01

@ De linkse lonsdaler..
-
dus ... preventief ruimen die zooi in de toekomst..
scheelt een hoop ellende & geld en niet te vergeten -kopjes munt thee voor cohen..

de melkboer | 17-01-06 | 17:01

@de melkboer:
ja, misschien wel, dat was ook me eerste primaire gedachte. Maar dan verlaag je je tot hun niveau en ben je geen haar beter..

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 17:01

@witvoet,
De politie knokt off-the-record mee?

drieluik | 17-01-06 | 16:58

@brusselmans:
gesterkt? ze wisten niet waar de demonstratie werkelijk over ging (geen bommen voor olie) en waren puur aanwezig om rotzooi te schoppen.. hun eigen Jihadje creeeren, daar waren ze voor

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:56

@Meneer Guggenheimer 16:40
Ik woon zo'n drie maanden per jaar op 'n Zeeuws eiland en het bandeloos tuig dat daar 'szomers echt te ver gaat vergeet dat over 't algemeen niet snel.
Komt (formeel) meestal geen pliesie aan te pas...

witvoet | 17-01-06 | 16:52

oh te links .. mmmm dat zou een verklaring kunnen zijn .. dank rosalie !
trouwens .. over de rotterdamse aanpak aangaande die antillianen .. zijn we de laatste paar jaar van paars vergeten ? als de nieuwe aanpak van de rotterdammers ergens op lijkt dan is het dat wel .. Voor de rest is alles wat er in de rotterdamse gemeenteraad zit zo dom als de slimste Berber .. geen enkele maar dan ook echt geen enkel raadslid of wethouder kon de veiligheidscijfers/index interpreteren .. van 900 naar 915 is namelijk a) een lichte stijging MAAR OOK b) zo goed als gelijk gebleven .. en dat moet deze stad regisseren ? naja ...

Draaitafel Demagoog | 17-01-06 | 16:51

@ Linkse Lonsdalers

Die lieden zullen zich door jouw aanwezigheid - en die van van je vele mededemonstranten - wel gesterkt gevoeld hebben in hun gelijk, denk je niet?

Brusselmans | 17-01-06 | 16:50

@de linkse lonsdaler
-
preventief gefouilleerd??? beter had geweest preventief ruimen...!

de melkboer | 17-01-06 | 16:49

In mijn tijd ging de jeugd met de hoge mondigheid nog in de porno industrie werken ...

_nwanko_ | 17-01-06 | 16:48

@Kaiser Soza
Mee eens. Ik heb eigenlijk de indruk, dat deze heer burgemeester een aanvang heeft gemaakt om zichzelf en de rooie heersers af te gaan dekken tegen datgene wat later een historische noodzaak zal blijken te zijn geweest.(En daar kun je je allerlei dingen bij voorstellen).

Romanus | 17-01-06 | 16:46

@Meneer Guggenheimer
Laat me raden, Twente?

drieluik | 17-01-06 | 16:46

@ hodja wat heeft het gemiddelde salaris met leefbaarheid te maken? Ik ben blij dat ik niet in jouw kut dorp woon met je sociale controle.

pimpstah | 17-01-06 | 16:44

@rosalie 16:26
Yep, maar what's in a name...
.
Het risico dat Cohen en de zijnen trouwens mi. wel nemen is dat wanneer dalijk de pleuris werkelijk uitbreekt in zijn 020 (slachtoffers worden daders en omgekeerd, de meest rustige en tolerante mensen ontpoppen zich overnacht tot gewelddadige krijgers etc. etc.) deze "Hofdstad" wel eens tijdelijk onder curatele kan komen te staan...
Dat zootje politiek-bestuurlijke incapabele, madeliefjesvretende gladpraters is in het geheel niet opgewassen tegen de problematiek die zich langzaamaan ook voor de ziende-blinden aan het ontvouwen is.
En ik geloof zo zoetjesaan dat ze het werkelijk niet (hebben) zien aankomen...

witvoet | 17-01-06 | 16:44

in het kader daarvan nog een verhaal;
toen ik met de tweede grote anti-irak-demonstratie aan het eind op het museumplein zat uit te rusten onder het genot van een axie-heineken-biertje, liep er een waanzinnig grote groep (zo'n 50 stuks) van dit soort mongeaulen over het plein, waarvan een aantal zelfs palestijnse theedoeksjalen omhadden. Anti-oorlogs borden werden gesloopt, zodat alleen nog maar het woord 'saddam' overbleef, de latten werden omgetoverd tot stokken waarmee wild in de lucht geslagen werd.

Waar de demonstratie zelf zeer vredelievend was, voelde je gewoon de negatief beladen stemming (zeg maar: pure haat) van deze klootemmers naar de maatschappij, of je nou links of rechts was..

Ik had zo graag gewild dat deze groep preventief gefouilleerd werd, dna afgenomen werd en vergeleken werd met vele openstaande zaken in amsterdam. Dit soort tuig vergroot de kloof tussen ALLE groepen in de maatschappij..

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:43

Zo zijn de twee schoffies die de straat terroriseerde voor dat ik er kan wonen zo bang dat ze niet meer in de straat durfen te komen.

S'nachts toen ze auto's aan het vernielen waren hebben we ze gepakt en even mee naar een bos meegenomen waar we ze even flink hebben toegesproken (geen fysiek geweld of iets anders strafbaars). En in een donker bos zijn knulletjes van 14 niet zo stoer meer. Daarna met hun naar Ouders gegaan en hebben we ze het allemaal laten vertellen. En ik denk dat die vader de dingen heeft gedaan die wij als nette burgers niet hebben gedaan.

Overlast is over.

De Politie daar hebben we niks aan want die moeten 30min rijden om hier te komen....

Meneer Guggenheimer | 17-01-06 | 16:40

Zo zijn de twee schoffies die de straat terroriseerde voor dat ik er kan wonen zo bang dat ze niet meer in de straat durfen te komen.

S'nachts toen ze auto's aan het vernielen waren hebben we ze gepakt en even mee naar een bos meegenomen waar we ze even flink hebben toegesproken (geen fysiek geweld of iets anders strafbaars). En in een donker bos zijn knulletjes van 14 niet zo stoer meer. Daarna met hun naar Ouders gegaan en hebben we ze het allemaal laten vertellen. En ik denk dat die vader de dingen heeft gedaan die wij als nette burgers niet hebben gedaan.

Overlast is over.

De Politie daar hebben we niks aan want die moeten 30min rijden om hier te komen....

Meneer Guggenheimer | 17-01-06 | 16:40

@kwajoep: Oh ja... pvda-beleid... pappen en nathouden en vooral "de boel bij elkaar houden". Nou, laat tie dat maar es gaan uitleggen aan die mensen die vorig jaar de Diamandbuurt zijn uitgetreiterd.

Dat schorremorrie heeft lak aan elke vorm van fatsoen of gezag, dus daar valt toch geen land mee te bezeilen.

Ut land uittrappen die klanten is mijn advies, maar dan wel inclusief de ouders die het verdommen om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden!
Die lui hebben toch 2 paspoorten, dus geen probleem lijkt me.... en het ruimt lekker op. Weer woonruimte vrij voor ECHTE asielzoekers.

Lipsum | 17-01-06 | 16:38

De pest is ook, dat als iemand een keer er wat aan zou doen, half links-Nederland over hem/haar heen valt.

Coño Morales | 17-01-06 | 16:35

@Kwajoep
ik wilde Cohen net een theetje aanbevelen: Goede Nachtrust van Zonnatura, i.p.v. rooibos...helpt goed, maar heeft hij niet meer nodig zo te zien.......

rosalie | 17-01-06 | 16:35

@onbevlekt blazoen..
Inderdaad - dat woord heeft voor mij al eigelijk geen betekenis meer..
Hoe makkelijk men het over respect heeft maar eigelijk nog nooit aan een ander heeft getoond! Trieste lui die alles doen om de zielige verschoppelingen van de maatschappij van RESPECT te voorzien... De wereld op zn kop!!
terug naar de middeleeuwen!!

de melkboer | 17-01-06 | 16:34

@aa 17-01-06 @ 16:31.
ik zou ongezien z'n huis in de fik steken?

vander F | 17-01-06 | 16:33

@aa,
Nee, dan zou ik een handgranaat naar binnen gooien.

drieluik | 17-01-06 | 16:32

@drieluik

Zou jij iemand z'n huis proberen uit te treiteren, als je zou weten dat hij Kalashnikov heeft staan.

aa | 17-01-06 | 16:31

@vander F:
Yep, dat is ook echt een testcase; Die antillianen zijn een ander verhaal bovendien, dat tuig is nog een flinke slag gevaarlijker dan die rifmongeaulen.
Maar wij zitten hier met een slappe zoutzak die, uit angst, niets durft te doen. Bang voor echte rellen als het tuig, dat nu nog in groepjes van 10 man rondloopt zich verenigt..

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:28

Het optreden van de politie moet volgens Cohen gecombineerd worden met een "zachte kant", de inschakeling van scholen, ouders en mensen uit de eigen cultuur en de eigen groep

Nu gaat het helemaal goedkomen.

Kwajoep | 17-01-06 | 16:27

zit er dik in witvoet...zonder "d"? dit keer?

rosalie | 17-01-06 | 16:26

Het water slaat Job en de zijnen al enige tijd behoorlijk over de schoenen maar van spuigaten lijkt deze softrode bestuurder nog nooit gehoord te hebben.
Het zal danook mi. op korte termijn de wal zijn die het schip keert...

witvoet | 17-01-06 | 16:24

het nadeel is ook dat iedereen of alleen of met een maat op straat loopt, terwijl die kleine snotapen met groepen van 10 tot 20 rond zwerven. Ik las onlangs trouwens een artikel in de Montreal krant dat het belachelijk was dat Nederland zich zo liet gek maken door kneusjes van 12 en 13. UIteindlijk is het ook lachwekkend; maar pak je het niet aan, dan zet je zelf als stad echt voor gek.

rattekop | 17-01-06 | 16:22

De hele Amsterdamse bestuurscultuur is doordesemd van het woord RESPECT. Klootzakjes die niets gepresteerd hebben waarvoor ze respect zouden kunnen verkrijgen, worden door sociaalwerkers als verantwoordelijke volwassenen bejegend. 'Wil je een documentaire maken over racisme door de sociale dienst, Achmed? Natuurlijk. We hebben nog wat subsidies over.' Links houdt de slachtoffercultuur in stand door onwilligen en raddraaiers naar de mond te praten ipv ze te wijzen op hun verantwoordelijkheden.
Tipje voor Cohgn, Elatik en andere fossielen: lees het boek 'Leven aan de onderkant' van Theodore Dalrymple. De schellen zullen jullie van de ogen vallen.

Onbevlekt blazoen | 17-01-06 | 16:21

Draaitafel, dat komt omdat het woord te link(s) is (rokjes)

rosalie | 17-01-06 | 16:20

@De Linkse Lonsdaler 17-01-06 @ 16:16,
ik ben ook benieuwd naar de aanpak van antillianen in Rotterdam,
eens zien of dat zoden aan de dijk zet.
Dat moet je de Rotterdammers toegeven, nog immer geen woorden maar daden.
Dit in tegestelling tot Amsterdam, allemaal woorden en daders.

vander F | 17-01-06 | 16:20

Ik snap Hanneke d'r probleem wel, die kan met geen mogelijkheid door dat smalle gangetje achter de boekenkast.

Lekker Belangrijk© | 17-01-06 | 16:19

ik zie weer niks over rokjes .. slappe hap !

Draaitafel Demagoog | 17-01-06 | 16:16

@rosalie:
je bedoelt wazis.. ja die willen ze gewoon dood hebben en haten alle buitenlanders in het algemeen. Ik haat buitenlanders niet, heb alleen een schurfthekel aan al het ghetto/straattuig. Afkomst is irrelevant.
@vander F:
Nee weet ik, en dat is helaas de harde waarheid.. Niemand DURFT in te grijpen, dus de situaties zoals in de banlieues komt nog wel eens. Ik zou op zicht zelf best 2 avonden per week willen posten (woon niet in die buurt zelf dus ze kennen me kop daar niet), maar vind maar eens een hoop anderen die dat ook willen doen. Allemaal keyboard warriors, grote bek maar actie ondernemen, neuh..

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:16

@KaiserSoza 17-01-06 @ 16:12,
LOL. 't giet oan!

vander F | 17-01-06 | 16:13

Job leest Geen Stijl, tuurlijk hij wil ook weten wat er "onder het volk" leeft...roept dan een rondetafelconferentie bijeen.....en zakt weer terug in zijn....stoel

rosalie | 17-01-06 | 16:12

"Cohen roept rayonhoofden bijeen"

Zou er dan toch nog een elfstegentocht inzitten?

KaiserSoza | 17-01-06 | 16:12

Wat een lieverd is die Cohen toch, nu lijkt hij zelfs de durf te hebben te constateren dat er "onderhuids" toch veel schijnt te leven binnen zijn nagenoeg volledig mono-etnische, mono-religieuze ghetto's...

witvoet | 17-01-06 | 16:09

@De Linkse Lonsdaler 17-01-06 @ 16:06,
in die doorgeslagen individualisten vesting genaamd Amsterdam?
Krijg je niet bijelkaar, 10 man.

vander F | 17-01-06 | 16:09

Yoepiii wat zou een Rechtse Lonsdaler dan wel niet zeggen:)?

rosalie | 17-01-06 | 16:08

.. en dan maar hopen dat veel van de burgerwachten toevallig net van Hockey, Baseball, boksen en een andere sport vandaan komen

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:08

zozo, dus Job leest tegenwoordig ook Geenstijl!! Zou hij ook vaste reaguurder zijn, en zo ja, onder welke nick dan. Lucasdelinkselul misschien?? :D Ownee, da's Geert Wilders al, he!

prestodegekste | 17-01-06 | 16:07

Misschien is het toch tijd voor een burgerwacht; op de overlastplekken aanwezig zijn in grote getalen en 'hinderlijk aanwezig' zijn. Dat betekent:
- In groepjes van ongeveer 10 man staan op strategische punten
- 'Ghetto' style achter het tuig aanlopen
- Geitengeluiden maken als het tuig voorbij loopt
- etc etc
deze dingen zijn wettelijk NIET strafbaar, en ongeveer equivalent van hetgeen dat de jochies doen als ze niet beroven, (groeps)verkrachten etc etc.
Helaas zullen ze door het lint slaan, en zal er niets anders overblijven dan zelfverdediging.

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 16:06

ie em geliek KaiserSoza.....triest maar waar...

rosalie | 17-01-06 | 16:06

"Het is de bedoeling dat we gaan taxeren hoe de situatie is en of er eventueel dwarsverbanden tussen incidenten bestaan," aldus woordvoerster Mirjam Otte. "We houden de vinger aan de pols en kijken of aanvullende maatregelen in bepaalde stadsdelen op het huidige beleid noodzakelijk zijn.?

Ach, ach, ach, je hoeft toch geen rocketscientist te zijn om er, al is het maar enigszins, een trend in te zien? Wat een vreselijk deauddoenerig loos gelul! Vooral dat "aanvullende maatregelen", alsof ze er altijd al zo vreselijk mee bezig waren. En als ze het dan waren was het meestal met een bezem, *zwiep* zo onder het kleed.....

KaiserSoza | 17-01-06 | 16:03

@ rosalie :)
Met die subsidie houdt ik het wel een tijdje uit

DeFles | 17-01-06 | 16:03

@Brusselmans 17-01-06 @ 15:57,
briljant inderdaad, zo wordt er 'slechts' wat 'gedoe' geconstateerd.

vander F | 17-01-06 | 16:03

@Brusselmans
"Gedragsgestoorde probleemjongeren", dus de diagnose is al gesteld?
Dan kunnen ze zonder problemen de daklozen achterna. www.nrc.nl/krant/article129566.ece

drieluik | 17-01-06 | 16:02

Ik denk dat je nu al op DeFles bent,,,,,d'r is geen vrijwilliger die zich aanmeldt.

rosalie | 17-01-06 | 16:02

Oeh, daar zullen de Berberse schatjes van schrikken. Job is van plan alle krachten op het geitenwollensokkenfront te mobiliseren! Alle verhuurders van vergaderruimte in 020 hoor je in de handen wrijven. Zet de macrobiotische thee maar vast klaar!!!

verbeter de wereld, | 17-01-06 | 16:01

De mentaliteit van de plisie is deze Opa blazoen, wanneer je nu in de paal hangt krijg je een flip voor het in die paal hangen en één erover omdat je waarschijnlijk je ID niet bij je hebt plus nog één daar je commentaar op het proces hebt, achter je wordt je vrouw beroofd en genomen door 5 Marokkanen waar de heren plisie het hoofd even voor afwent daar dit andere prioriteiten betreft en daarbij konden ze wel eens slaag krijgen van die jongens.

..Whatever | 17-01-06 | 16:00

Voorstel:

Ik begin een 'zorgboerderij' voor probleemjongeren. Laat ze maar eens een paar weken door de stront kruipen, misschien helpt het.
Vrijwilligers kunnen zich nu aanmelden.....

DeFles | 17-01-06 | 16:00

@ Update

Cohen's spindoctor heeft weer een stijlvolle term uit z'n tekstverwerker gekregen:

"een groep van ongeveer honderd gedragsgestoorde probleemjongeren zorgt voor veel gedoe"

Brusselmans | 17-01-06 | 15:57

Wapens tolereren heeft geen zin: nog meer ellende...maar terugsturen wie crimineel is...al zijn ze maar 12 jaar oud....heeft wel zin!

rosalie | 17-01-06 | 15:56

@Onbevlekt blazoen 17-01-06 @ 15:50,
haha, een jonge vander F heeft vroegâh ook eens een enorme schop onder z'n kont gehad van oom agent toen hij ergens speelde waar dat niet mocht.
Thuis niets gezegd daar pappa van vander F er destijds met verve er nog een schop bij geplaatst zou hebben.
Dat heet opvoeden en heeft vander F geen kwaad gedaan.
Moesten meer mensen eens doen...

vander F | 17-01-06 | 15:55

@aa
Ja, dan hadden de marokkaantjes snel een monopolie op wapentuig.

drieluik | 17-01-06 | 15:53

allejezus wat een sukkel die cohen 'het is onrustig in de stad'Het is godver de godver al 5 jaar onrustig in 020.Door al dat tyfus gespuis.Met z.n allen effe oplossen gewoon.een uurtje lang hakbarren en kijk eens hoe die kakkerlakken rennen.en hopen dat er veel op de scooter zijn ,want rijden kunnen ze niet heb ik gehoord whahaha

kruisridder | 17-01-06 | 15:52

Als iedereen het recht zou hebben om een wapen te dragen, was het zo afgelopen.

aa | 17-01-06 | 15:50

Als geboren & getogen maar uitgeweken Amsterdammer gaat het me aan het hart hoe die stad afglijdt. Herinnering: als kind klom ik eens in een lantaarnpaal aan de Iepenweg, kwam er net een politieauto langs. "Kom daar eens uit jongen!" Ik wist niet hoe snel ik naar huis moest rennen. Zoals ik ook eens aan een oor uit een kelderbox ben getrokken toen ik daar te lawaaiig speelde. Als kind wist je je plek. (Opa spreekt... Was eind jaren '60.)
Ik heb de indruk dat de politie in Amserdam wel krachtdadig wil optreden, maar dat de bijelkaarhouders dat tegenhouden. Wat zou dat Amsterdam goed doen, gewoon het gajes aanpakken en de straat teruggeven aan de nette Amsterdammer.

Onbevlekt blazoen | 17-01-06 | 15:50

@Framoes 17-01-06 @ 15:49,
in dit geval dus juist niet

vander F | 17-01-06 | 15:50

@Herman Brood

Vrijwillig knokploegje wil misschien wel helpen, geweld met geweld bestrijden, maar dan net íets meer geweld dan de tegenstander!

Coño Morales | 17-01-06 | 15:49

@herman brood:
Soms zou je het bijna wensen ja, maar je zult als samenleving hier boven moeten staan;

gelukkig zijn niet alle politieke partijen wereldvreemd; Ja ook aan linkerzijde is men het zat
amsterdam.sp.nl/kerngroepen/zuideramst...

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 15:49

Cohen doet er alles aan om de onrust in de kiem te smoren (lees: doofpot te stoppen).

Framoes | 17-01-06 | 15:49

Job is bezig de juiste maatregelen te nemen: op de 1e plaats de stadsdeelraden bijeen roepen en dan om het hartst roepen "wij pikken het niet langer, er zullen maatregelen genomen worden, zero tolenrance, zo kan het niet langer, wij zitten er bovenop....... zo, dat zal ze leren... Maar nu eerst een kopje thee"

Karel Kruizenruiker | 17-01-06 | 15:48

Ach, een jaartje of wat zal Job de boel nog best zo "bij elkaar" kunnen houden als hij het nu doet. Een jaartje of wat zal hij nog best rap groeiende structurele problemen af kunnen blijven doen als "incidenten"...
.
Maar de beste man kan onmogelijk enige visie worden verweten.
Na Job de zondvloed!

witvoet | 17-01-06 | 15:47

@piet de wasbaas 17-01-06 @ 15:44,
Hanneke Groenteman letterlijk in je nek, dat schiet nog eens op!

vander F | 17-01-06 | 15:47

.. Whatever 17-01-06 @ 15:39,
doet me deugd als voormalig Leekster.

vander F | 17-01-06 | 15:45

tis natuurlijk wel een feit dat het Noord/Oosten van het land anders omgaat met "import" dan het Westen. En das dan misschien de reden dat er daar minder zijn en wat er is, wordt kort gehouden.

rosalie | 17-01-06 | 15:45

@Herman Brood:
Knokploeg zoals in Brazilie. Moeah, moet te doen zijn.

Erikje | 17-01-06 | 15:44

Het zijn maar honderd huftertjes en de stadsdeelbestuurders zitten er bovenop. Zielig hoor, al die hotemetoten op je nek.
En Hanneke Groenteman heeft vast wel een kennis in Israel die weet hoe je zoiets oplost.

piet de wasbaas | 17-01-06 | 15:44

@Lucas, jij bent opeens wel een paar jaartjes ouder en wijzer geworden, ( time warp ) ?ik heb altijd respect gehad voor je feitenkennis en ad rem zijn, maar de aloude wijsheid, "jong en rechts, dan spoor je niet, maar wat ouder en nog niet rechts, dan spoor je helemaal niet, heeft je wel ingehaald, mooi stuk, complimenten.

gentle giant | 17-01-06 | 15:43

Het is tijd dat er een Knokploeg opgericht wordt. Of..... Kunnen we de Hells Angels niet inhuren?
Zijn er geen vrijwilligers om dat zooitje es uit te roken daar? Of in Ede..... ook zo'n broeinest voor straat-terrorisme.

Herman Brood | 17-01-06 | 15:42

Er moet heel wat gebeuren in Amsterdam voordat er wat gaat gebeuren denk ik. Maar van mij hoeft het niet zo nodig.

Generaal Pardon | 17-01-06 | 15:40

Laten we eerst maar eens die altijd vriendelijke Marokkanen verplicht laten verhuizen i.pv. hun slachtoffers. Enkeltje rifgebergte.... Marokkanen blij, wij blij, diamantbuurt blij, aandeelhouders KLM blij..... Kortom: Iedereen blij!

Anti-links | 17-01-06 | 15:39

sinds ik deze dingen op geenstijl lees durf ik nie meer in amsterdam te komen, ik kijk wel uit. liever blijf ik in het veilige groningen waar ik nog nooit een marokkaan ben tegen gekomen hoewel ik er al jaaaaaren woon.

Vossie | 17-01-06 | 15:39

jawel

..Whatever | 17-01-06 | 15:39

@whatever
"dom staat staat daarom ook tussen aanhalingstekens; ben het verder redelijk eens met je betoog"
@drieluik
je draait de zaak om. Marokkanen kunnen hier niet terecht zonder werk, omdat ze niet lekker in de anonimiteit kunnen leven. Daarom hebben we er geen probleem mee. Trotse Gasten in het dorpse Amsterdam willen iedereen zo vreselijk tegemoed komen dat de tolerantie doorschiet. En nu maar janken. Het is idd niet mijn probleem zolang de houding van Amsterdammers niet verandert

rattekop | 17-01-06 | 15:38

@.. Whatever 17-01-06 @ 15:34
toch niet toevallig Leek?

vander F | 17-01-06 | 15:37

och Cohen maakt zich zorgen.Dan zal hij morgen wel weer een moskee bezoeken om die arme marocjes een hart onder de riem te steken.

kruisridder | 17-01-06 | 15:37

Het salaris van de stadsbestuurders wordt bepaald aan de hand van het aantal inwoners van een stad. Ook gespuis telt dus mee. Dit draait dus weer uit op "een aai over de bol en naar huis jij". Met de mededeling "Niet meer doen hoor!!"

Erikje | 17-01-06 | 15:37

Het noorden heeft verscheidene opvangcentra overigens, en onderandere assen, hoogezand, marum en leeuwarden zijn redelijk zwart te noemen.
Met name Marum veroorzaakte destijds redelijk wat problemen in het uitgaansleven van een ander dorp, dat is indertijd even opgelost door dat de jeugd in dat dorp plus twee andere dorpen. zo werkt dat nog een beetje.
Het is wat wanneer je blik niet verder reikt dan de 020 stads grenzen, jaahhaaaa stads grenzen, wanneer je ze voorbij steekt spreken ze ook nog Nederlands! Althans in de regel kunnen ze dat wel. Geen zwart op het platteland, hehe vastgezeten de laatste 10 jaar?

..Whatever | 17-01-06 | 15:34

Hottestbrain 17-01-06 @ 14:45

bedrijgt?
ik bedrijg, ik bedrijgde
jij bedrijgt jij bedrijgde
wij bedreigen wij bedreigden

wij hebben bedrijgd

JongEnLui | 17-01-06 | 15:34

@holtor

Overleg is altijd verstandig als je je in wilt dekken tegen kritiek over genomen besluiten en de uitvoering ervan.....daarom misschien?

rosalie | 17-01-06 | 15:33

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat er in dit rayonoverleg besloten wordt dat er eigenlijk weinig aan de hand is...

witvoet | 17-01-06 | 15:32

Duuhhh... waarom moeten eigenlijk de deelraden een oplossing aandragen ipv de burgemeester?

holtor | 17-01-06 | 15:30

Een rondetafelconferentie......nou daar komt vast niet iets structureels uit als in de tijd van King Arthur.....

rosalie | 17-01-06 | 15:27

@drieluik: precies, dat is ook het probleem dat politici hebben. Zij zingen lofzangen over de zegeningen van hun multiculturele beleid... wonende in een villawijk waar ze alleen uit komen om hun dochter in de SUV naar haar lelieblanke school te brengen.

Muxje | 17-01-06 | 15:25

Nou nou mensen. Kom op het zijn maar kinderen. Kinderen pesten nou eenmaal, hoort er allemaal bij. Die jongens komen wel goed terecht hoor, het is gewoon een fase. We gaan simpelweg de dialoog aan en dan is alle ophef binnenkort verleden tijd. We geven ze een paar knikkers en dan kunnen de autochtone kinderen lekker meespelen.

*doet z'n ogen open, kijkt in de spiegel en ziet helemaal geen lange baard en geytenwollensokken en al helemaal geen kop thee op tafel staan. Pakt een biertje en roept:*

Wel godverdomme, en nu allemaal opsodemieteren, hup, oprotten stukken stront! Ga iemand van je eigen leeftijd het leven zuur maken! Maar blijf van onze bejaarden af, want het zijn wel onze kutbejaarden....

zure hond | 17-01-06 | 15:23

@hottestbrain:
Blowverbod gaat niet helpen. Dan gaan ze straks in een goede buurt blowen en auto's mollen.
Fokverbod voor die ouders misschien?

De Linkse Lonsdaler | 17-01-06 | 15:21

En als er wat auto's van raadsleden worden gesloopt, is het opeens gedaan met de PvdA-thee-cultuur.

Spetsnaz | 17-01-06 | 15:21

@rattekop,
Tukkerland heeft geen marokkanenprobleem omdat er bijna geen marokkanen wonen. En nu niet aankomen dat je er gisteren wel tien hebt gezien op het erf.
Wie is hier arrogant? Reacties als "Ik heb geen problemen, ik woon in een boerderij". Dat getuigt van arrogantie. Ga je boerendochter toch neuqen.

drieluik | 17-01-06 | 15:20

Domme boeren in het oosten dat valt wel mee hoor, dat de marokjes het niet te gek moeten maken met de plattelands jongens in Friesland, Drenthe, Groningen dat klopt wel. maar dat heeft weinig met dom te maken.
Het zit zo, in het noorden is het nog relatief toppie en gezellig en rustig enzo, daarom heeft de gemiddelde noordeling het pit om hier actief iets voor te doen.
In het westen daarentegen zijn in principe de allochtonen niet het enige verrotte volk de gemiddelde autochtone westerling is ook door verrot, van dergelijke nullen kun je niet verwachten dat ze in een gelijke mate als de noordeling begaan zijn bij hun omgeving.
De meeste westerling zijn in principe arrogante, egocentrische tyfus lijer uit op eigen gewin en in het geheel niet geïnteresseerd in een leuke leefomgeving althans niet in de juiste mate. derhalve kun je niets aanvangen met ze. In het noorden is het nog gezelligheid is troef en veel ons kent ons, dat is moeilijker te doorbreken door een kleine groep tyfus etters. Heeft helemaal niets met dom te maken.
Kun je wel uitleggen aan een westerling heeft alleen weinig zin denk ik.

..Whatever | 17-01-06 | 15:20

Een hoop dure woorden van het bestuur, het wordt toch wel weer niks en ze kunnen gewoon vrolijk doorgaan

Mathijs | 17-01-06 | 15:20

Dank je rattekop, ik ben het gewend om voor dom uitgemaakt te worden, haha. Btw, ik ben geen tukker, ik woon in Gelderland - Dinxperlo, maar je weet vast niet waar dat ligt drieluik.
Je reactie is juist rattekop, in een kleinere gemeenschap wordt dit gedrag niet getolereerd. Ik begrijp dat de situatie in de stad anders is en dat de mentaliteit niet te vergelijken is. Ik heb er zelf gewoond drieluik...
Maar goed, ik ben maar een domme boer, wat mij betreft rijgen we ze allemaal aan de greep!

DeFles | 17-01-06 | 15:20

@Whopper

Misschien was ze het na de 2e keer pas echt zat geworden; tis toch ook niet normaal: mensen wegpesten en bedreigen.....

rosalie | 17-01-06 | 15:13

@hoho drieluik,
de marokaantjes in tukkerland durven nu eenmaal niet zoveel omdat ze daar met "domme boeren"" te maken hebben die wat ongenuanceerder zijn. Wanneer de Amsterdammers gewoon de boel eens aanpakken in plaats van dat semi-intellectuele gepap, wordt het een stuk veiliger. Probeer dus wat van die tukkerse mentaliteit te leren ipv die smerige arrogantie ten toon te spreiden.

rattekop | 17-01-06 | 15:10

ROFL @ drieluik, bij de buren onderduiken... hehehe

..Whatever | 17-01-06 | 15:10

Hrrrmmmppfff, waar was dat stukje onderbuik van Hanneke toen dat andere gezin weggepest werd? Of ging het toen niet om Joden?

Whopper | 17-01-06 | 15:07

Lucas, jongen toch, wat zeg je nu allemaal weer !?
Je moet NU stoppen met werken en direct een uitkering gaan nemen en weer gaan navelstaren.
Je wordt met de dag rechtser !
-
Ik snap dat nu je zelf geld verdient, het linkse idee van 'Laten we eerlijk andermans geld verdelen' een beetje tegen valt.
Maar nog even en we moeten je "LucasDeRechtserealist" gaan noemen ;-))

Moi | 17-01-06 | 15:06

Willen de Tukkers even hun bek houden, we hebben het over 020, niet over hoe knus het in jullie stinkhol is.

drieluik | 17-01-06 | 15:05

Dat is nou het voordeel van wonen in een oudbollig kudtdorp, vlakbij de duitse grens....
Mijn auto kan tenminste veilig buiten staan.
Mocht het hier echt gevaarlijk worden, kan ik altijd nog bij de buren onderduiken.

DeFles | 17-01-06 | 15:00

@vander F
laten we het houden op "in the states". Is makkelijker:P
Overigens staat oud-zuid er bekend om dat ook daar veel geld wordt verdiend...

Hottestbrain | 17-01-06 | 14:58

Nou das dan weer rechtgezet HB..

Maar tis een leuk stukje van Hanneke Groenteman!
Ze zou zo maar bij GS kunnen gaan werken...of waar dan ook...

rosalie | 17-01-06 | 14:56

Hodja 17-01-06 @ 14:50

Yup, en toch is het maar een klein stukje van de Pijp, dat rot is.

Harige Bangmaker | 17-01-06 | 14:54

@Hottestbrain 17-01-06 @ 14:45,
Florida tog?

vander F | 17-01-06 | 14:50

@pimpstah: een klein stukje van de PIJP?
Laat me niet lachen.
Buitenveldert is de enige buurt van 020 waar de inkomens en opleidingsniveaus van de bewoners WEL boven het landelijk gemiddelde liggen.
Need I say more?

Hodja | 17-01-06 | 14:50

@multikul,
LOLOLOLOLOLOL

vieze rik | 17-01-06 | 14:48

"Het is de bedoeling dat we gaan taxeren hoe de situatie is en of er eventueel dwarsverbanden tussen incidenten bestaan,"
Da's beter dan van dat heel nietszeggend commentaar...

Belgiaan | 17-01-06 | 14:47

Keihard aanpakken=blowverbod op straat... Gewoon die wet uit LA overnemen: als ik me bedrijgt voel mag ik schieten...

Hottestbrain | 17-01-06 | 14:45

tsja dat krijg je in het westen van het land he! Hier in het oosten stompen ze je gelijk dood (niet eens door schuld) tegen de stoeptegel

generatieloos | 17-01-06 | 14:44

wat nou dwarsverband, flink drukverband om de strot doet wonderen.

Tubifiks | 17-01-06 | 14:42

Nou nu gaat er eindelijk wat gebeuren, het 2000ste theekransje van Job.
Wordt het niet eens tijd voor echte actie?
De helft direct een nekschot en de andere helft daarna.

Hockey | 17-01-06 | 14:40

@onderbuik
lol

Der Icebear | 17-01-06 | 14:39

Kom kom. Een beetje autochtoon is wel wat gewend na een paar jaar Balkje. Likken naar het buitenland en stikken in het binnenland. Allemaal mongeaulen Jipieajeeeeeee!!!

Erikje | 17-01-06 | 14:38

nou nou wat een racistische praat van groenteman, bovendien probeert ze mijn goede naam te besmeuren...

Onderbuik | 17-01-06 | 14:35

Ik woon midden in de pijp en het is maar een heel klein stukje van de pijp wat verrot is. Ik heb van de week iets gezien over precisie bombardementen, volgens mij kunnen wij dat met een beetje napalm zo rechtzetten. We kunnen met 1500 man ook een gebied van 5 x Nederland bewaken in Afghanistan. Iek nie begraip?
p.s. neem direct de al tahweed moskee mee. ik freak echt elke vrijdag weer als die gasten me haatdragend aankijken.

pimpstah | 17-01-06 | 14:33

Ze gaan ze ongetwijfeld weer keihard aanpakken. God mag weten wat dat is.

Lucifer | 17-01-06 | 14:33

Nou Job, een heuse sociaaldemocratische brainstorm. Laat ik niet horen dat het weer volgens het oude patroon: een glas, een plas... afloopt. Of verzandt in terminologie van de sociale academie. Verras me, Job

burnie | 17-01-06 | 14:31


Als we nou eens lookalikes flitspalen laten mollen?

Multikuli | 17-01-06 | 14:29

Owjee, dat wordt weer rellen...

CharacterX2005 | 17-01-06 | 14:29

Oow, dat gaat helpen.
ZERO TOLERANCE! Ouders aanspreken,bekeuren, noodverordening en gratis verzekering voor de bewoners tegen dit soort eikels.
Camera's en schade verhalen op de daders,strafkampen, GSM stoorzenders en iPod en PSP's afpakken!

Weeraanmelden | 17-01-06 | 14:28


Dus de baardenfluisteraar doet wel wat!

Multikuli | 17-01-06 | 14:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl