Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

7 miljoen Onzinboetes in 2007

wegmisbruikerts.jpegRecord! Kan zo in het Guinnes Book. De Koos Brigade heeft dit jaar een toppiejoppie aantal kleine verkeersovertredingen uitgeschreven. Er werden in 2007 maar liefst 828.000 bonnen meer uitgeschreven dan in 2006. En daarmee komt het totaal op TIEN MILJOEN. Van dat totaal zijn 71,5% stompzinnige lullige kudt zes km/h te hard op een lege weg flits flits waanzin boetes. Kortom, Koos pakt per tien weggebruikers drie asomobilisten en naait zeven hardwerkende burgers. Spee ontkent uiteraard dat de politie een bonnenfabriek is. "We zijn niet uit op een quotum, maar op vergroten van het gevoel gepakt te worden voor te hard rijden." Dat is bullshit, dat is schieten met hagel op een groep konijnen met een rat er tussen. Volgens Koos Sp€€ is de piek bereikt en wordt het aantal boetes niet hoger. Daarom verhogen wij het quotum 2007 van Koos maar met deze Onverzekerde Alcoholbus. Doe es flitsen Koos. Is toch weer 320 euri...

Reaguursels

Inloggen

wat ook goed werkt is niet te hard rijden! Dan naai je de politie pas echt!
(Om de standaard reacties voor te zijn: ik rij zo ongeveer 20.000 km per jaar, en zit op een gemiddelde van 1 bon per jaar). Puh!

Bert op Safarie | 16-12-07 | 17:54

Wat een held! Volle capaciteit op <10km en geen politie voor 112-oproepen want iedereen is bezet. En caravans moeten voortaan 90 rijden (geen 91) en vrachtwagens mogen alles.

Dickhead1234 | 16-12-07 | 17:31

Ik heb ook een boete openstaan, voor te hard rijden: na correctie 7 km te hard op de A12! 23 luizige euries.

Spaansche Griep | 15-12-07 | 08:41

Tis gewoon verkapte accijns, gooi nog een cent op dat kwartje van Kok en tyf al die bonnenschrijvers terug naar de Soos!!!

Voor Koos S. een paar koperen hartkleppen, kan die zich de tyfus poetsen!

IceU | 15-12-07 | 01:35

@ stoutklein_kutkonijn 14-12-07 @ 09:20
Beter had ik het niet kunnen formuleren, wat een ongelooflijke sukkel ben je dan als je voor dit soort naaierij ook nog gaat bedanken.

Crusher | 15-12-07 | 00:56

@ azijnseikerT 14-12-07 @ 09:13
Jij bent net zo´n lopend gezwel als die grafratten langs de weg met hun flitsapparaten.

Crusher | 15-12-07 | 00:49

@ ExtremeExtremist 14-12-07 @ 09:13
Ik gok op: SS, SD, Gestapo of NSB.

Crusher | 15-12-07 | 00:45

Kunnen we geen nieuwe actie beginnen?
Maak Koos boos!

hetkwartjevancock | 14-12-07 | 21:01

@ oude schaterhand

Ik kan je wel vertellen in welke pot Vogelaar wat mij betreft in gestopt kan worden.

jopi | 14-12-07 | 18:41

Kan iemand mij dan vertellen uit welke pot dan de JSF / Afghanistan / Vogelaar / en al die andere lopende missers moeten komen?
Nee hoor, dit instituut is een groot flitsbeleid. niet te filmen!

oude Schaterhand | 14-12-07 | 18:21

Een bekeuring is een beroving, waarbij de wet als wapen wordt gebruikt

fme | 14-12-07 | 16:03

@ paterke 14-12-07 @ 15:29

Mooi stukje, waar kan ik stemmen?

ijsklont | 14-12-07 | 15:40

Het feit dat "homo" roepen naar agenten niet als beledigend wordt beschouwd (zie recente jurisprudentie) zegt toch al genoeg jongens.......

Wij hardwerkende burgers zijn niet de enigen die dat zien. Wat is nou een mooiere baan voor die agenten dan stiekem voorovergebogen met de anus richting de "sterren"hemel in de bosjes te liggen om onschuldige hardrijders te flitsen. Die paar handboeien is dan nog gewoon een bonus voor deze griezels......

paterke | 14-12-07 | 15:29

Mr. Hu 14-12-07 @ 13:11

Flauwekul. Je bent arrogant dat je denkt maling te kunnen hebben aan de Wet.
Niet zeuren dan als die Wet je vervolgens pakt waar het nog enigszins pijn doet, namelijk in je portemonnee.

Sikkeneur | 14-12-07 | 14:04

@ GodHandKiller 14-12-07 @ 12:36

Ik kreeg laatst een boete van 12 euro omdat ik op twee willekeurige mensen aan het insteken was. Belachelijk hoog! En het schijnt als ze dood waren gegaan dat ik nog een tientje extra moest lappen.

ijsklont | 14-12-07 | 13:48

"we zijn niet uit op een quotum"
BULLSHIT, als je bij de pliessie niet genoeg schrijft wordt je eruit gekicked.

DeCommentator | 14-12-07 | 13:47

@GodHandKiller 14-12-07 @ 12:36
Heb je inmiddels je fietslicht gemaakt (of laten maken), een bel gemonteerd, en standaard een ID op zak? Je nog een vierde keer laten beboeten zou wel extreem onbenullig zijn...

Kees Maf | 14-12-07 | 13:14

Koos Spee is er trots op een misdadiger in overheidsdienst te zijn. Ze hebben een club: "BosBoyz" Wil jer bij, dan moet je een nieuwe manier bedenken om de hardwerkende belastingbetalende autochtone nederlander op een geniepige manier geld afhandig te maken.

Mr. Hu | 14-12-07 | 13:11

Krijgt als burgrt zo zachtjes an terroristische neigingen as je een flitsert ziet.

osgn | 14-12-07 | 12:57

@granaatwerper 14-12-07 @ 12:11, dat gebeurt toch elke dag al?

Lekker Belangrijk© | 14-12-07 | 12:52

Ik lees dat de Hells Angels volgens justitie een gewone motorclub zijn, Holleeder en collega's krijgen ze ook nauwelijks achter de tralies en voor het doodschoppen van een scholier krijg je een jaar.
Dan is het zuur als ik, geen strafblad en nooit in contact geweest met justitie, binnen een jaar tijd 3 boete's krijg voor achterlicht van fiets kapot en geen fietsbel en geen id bij me.
De politie lijkt een soort omhooggevallen belastinginspecteur geworden.

GodHandKiller | 14-12-07 | 12:36

Onze kampvrienden (bijv Vinkenslag Maastricht) betalen maar 3% belasting. Dit moet natuurlijk ergens gecompenseerd worden. Maar daar durft moedertje staat niets aan te doen.

Trouwens ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de politie WEL met quota werkt voor wat betreft bekeuringen. Let maar eens op hoeveel extra acties er zijn in December. Tevens worden agenten met elkaar vergeleken wat betreft inkomsten uit bekeuringen.

Zielig, dat is het. Ik hoop dat de man met de witte pruik hier wat aan kan doen.

Groeten
Paterke

paterke | 14-12-07 | 12:32

Iez moeiuk, engelz, he Pritt: Guinnes met 1 's'.

enemal | 14-12-07 | 12:20

Veel mensen hier op de site proberen het gedrag van justitie nog altijd goed te praten, hebben jullie er wel eens aan gedacht dat er geen land in de wereld is waar zoveel bekeurd word als hier in Nederland.
Of hebben die andere landen het allemaal mis? ik denk het niet.
Nederlanders zijn Hypocrieten maar boven alles gierig en op geld uit, controle is goed maar teveel controle is vrijheids beroving.
Jullie kunnen mij vertellen wat jullie willen maar het draait allemaal om het geld en misschien maar voor 20% om de veiligheid, de mensen die dat niet niet begrijpen ,weten ook niet wat belangrijk is in het leven.

souty | 14-12-07 | 12:18

Misschien moeten boze automobilisten maar eens de autos stilzetten op een paar plaatsen op de snelweg bij den haag bij wijze van actie tegen het boetebeleid. Als politie mogen staken dan zou men niet moeten zeiken dat de automobilisten dat ook een keer doen.

granaatwerper | 14-12-07 | 12:11

En toch begrijp ik niet dat wij geen extremisten vereniging hebben hier in Holland op het gebied van onzin boetes.. De geloven zijn ook onzin!! dus Als deze extremisten vereniging nou komt op het gebied van verkeersveligheid... Eens kijken hoelang Koos nog deze text heeft. Ik zeg Vastknopen op bumper en eindje gaan rijden vooral over zijn fantastische verkeersdrempels. Ik kijk niet naar die tehard rijden programma's omdat ik latijd ben voor de mensen die de bekeuring krijgen... Mijn lijfspreuk voor agenten ga een behoorlijke baan zoeken en ga boeven vangen... Verkeersveligheid my ass.... en vanaf 65 ieder jaar een controle op rijbewijs met onderwerp verkeersveiligheid..

garlicha | 14-12-07 | 12:10

@datzegik69 14-12-07 @ 11:33

zullen we anders even het aantal mensen tellen wat uberhaupt een boete kan krijgen?Of denk je dat kinderen tot 12 jaar ook boetes krijgen? Of 70+'ers die heel de dag binnen zitten?
Je fiets zeker heel de dag?

Behangdelul | 14-12-07 | 11:48

bookie @ 11:38
Was jij dat die vannochtend zo dicht op mijn voorbumper reed?

tipo | 14-12-07 | 11:46

Helemaal niets bookie, het is alleen wel zo dat mensen sneller de teller uit het oog verliezen op een 4 baans snelweg dan op een 50 km weg in de BBK! Wees eerlijk, schrik je ook niet als je op de a4 bij hoofddorp (5 baans volgens mij) rijdt en ziet dat de naald op 110 staat, je denkt foei, zakken met die snelheid, maar een kilometer terug ben je al geflitst. Mijn punt, mensen die 6 km.h te hard rijden doen dit niet moedwillig. Mensen die met 20+ geflitst worden juich ik alleen maar toe!

wouchi | 14-12-07 | 11:44

@wouchi
De nadruk zou moeten liggen op het feit dat er nog steeds mensen zijn die een lullige 6km te hard rijden ondanks dat men weet dat je vrij snel een boete krijgt. Wat win je met die lullige 6km?

bookie | 14-12-07 | 11:38

15 euri vanwege ontbrekende visvergunning toen ik net een dooie jack russell ophengelde.

Lekker Belangrijk© | 14-12-07 | 11:36

@djpelle
De overheid is natuurlijk zijn eigen verzekeringsbedrijf.

bookie | 14-12-07 | 11:35

alle voertuigen van de overheid zijn onverzekerd ..... kosten/baten berekening ..... bij ongevallen betalen ze cash (van jouw en mijn bekeuring centjes) ... alleen doen ze wel heeeeeeeeeeeellll moeilijk met lappen als zo'n knakker bovenop je knalt

Kwatz | 14-12-07 | 11:33

10 Miljoen boetes. Dat is nog niet één per persoon per jaar. Het lijkt nu wel of iedereen wel 10 bekeuringen per dag krijgt. Hiernaast worden de meeste bekeuringen automatisch gegenereerd (flistkasten e.d.), dus het bekeuren door agenten zelf is velen malen minder dan men doet voorkomen. Dus niet zo overdrijven svp.
En voor alle die wel regelmatig een bekeuring oplopen; u wordt hartelijk bedankt voor deze vrijwillige bijdrage aan de staatskas.

datzegik69 | 14-12-07 | 11:33

cyberpost 14-12-07 @ 09:42 zei:

@Wouchi
Aangezien jij wel heel goed op de hoogte bent en dergelijke termen gebruikt, moet jij een struikrover zijn.
Aangezien jij op de bres sprint voor de bonnenmachine neem ik aan dat jij je quotum ruimschoots gehaald hebt.

Verre van dat cyberpost, ik heb er gewoon verstand van, dat in tegenstelling tot Pritt Stift. De toon in dit artikel zou moeten zijn dat er teveel belachelijke 6 km boetes gegeven worden, echter de nadruk wordt nu gelegd op iets dat volstrekt irrelevant is!!

wouchi | 14-12-07 | 11:29

Gelukkig ben ik dit jaar maar verantwoordelijk voor 0.000009% van alle boetes, Ik irriteer me overigens enorm aan al die manieren waarmee onze overheid ons laat betalen.

Als je een beetje neemt van het leven dan gaat er enorm veel geld naar de belastingdienst, erg vervelend als je dan vervolgens al die non-productieve ambtenaren aan het werk ziet

Mark. | 14-12-07 | 11:26

Hmm,
Ik reed laatst met een deurwaarder van de belastingdienst mee en die reed ook in een wagen van het RIJKKK..
Die wagens zijn allemaal niet verzekerd, niet te betalen.. In geval van ongelukken kopen ze het gewoon af..

djpelle | 14-12-07 | 11:23

Ze staan op dit moment weer massaal te controleren op de rotondes die hier in veelvoud in Brunssum gesitueerd zijn. Ik kan ze van hieruit zien op de rotonde 100 meter verderop.

Tuvai | 14-12-07 | 11:23

Godzijdank, dacht al dat de politie niets meer uitvoerde. Ze zijn gelukkig druk bezig geweest met verkeersboete's.
Maar die agentjes worden toch door de belastingbetaler betaald? Dan zou eht toch zo moeten zijn dat we daar iets voor terug moeten krijgen. Verkeersveilighid is het niet omdat iedereen naar de teller zit te kijken.
Overigens, wat is gevaarlijker bij het autorijden? Naar de snelheidsmeter kijken of met de telefoon aan je oor bellen?

Mr. Hu | 14-12-07 | 11:18

Top man, dit jaar ook weer 4 van die kleine kudtboetes.... Koos, vriend, bedankt he! Nederland is weer een stuk veiliger! Je kan beter iemand flitsen op de snelweg die 10 km te hard rijdt dan dat je bij basisscholen gaat controleren he? want daar staan ze nooooooooooooit!

Behangdelul | 14-12-07 | 11:13

goed zo, geen enkel probleem. Moeten de sneue mensen die zo blij zijn met hun autotje zich maar de regels houden. Pritt, niet zo zielig doen.

Maaier | 14-12-07 | 11:12

Ik ben blij dat er zoveel mensen bekeurd worden. Scheelt mij een prak belasting elk jaar.

puddingbrood | 14-12-07 | 11:07

Ik denk dat de overheid, de politiek en de politie eens goed moeten nadenken over de nadelen van het uitdelen van zoveel boetes. Meer is niet altijd beter.

Slomo | 14-12-07 | 11:07

... Ook hardwerkende burgers moeten zich aan de wet houden. En wat blijkt nog meer? Flitspalen staan naar boven afgesteld. Je moet dus echt wel 10 km te hard voor een prent. Als je zo'n flinke kerel bent om te snel te rijden, wees ook een vent en betaal die prent!

Bopati | 14-12-07 | 10:51

6km op de A10 (80 km alert!) om 4 UUR SNACHTSSSS...

Zocalo | 14-12-07 | 10:49

Ondertussen is het groot landelijk kerstbonnen offensief gestart. Zoals ieder jaar om deze tijd zie je overal verkeerscontroles op de uitvalswegen. Gisteravond grote controle bij station Diemen-zuid. Nog even snel het jaarquotum binnenhalen ten koste van uw kerstgratificatie.

zebikboss | 14-12-07 | 10:47

@van dal 14-12-07 @ 10:41

en woningen heb ik sinds 2002 al niet meer: nu vooral kantoren en winkels

need i say more | 14-12-07 | 10:46

@van dal 14-12-07 @ 10:41

*knipoogt* zo zou ik het zelf niet willen noemen...

need i say more | 14-12-07 | 10:43

van dal @ 10:26
Ik ben al een paar keer over de kop gevlogen omdat ik 6 km te hard reed op de snelweg. Dat is nog veel erger dan roest voor zo een auto.

tipo | 14-12-07 | 10:41

need i say more 14-12-07 @ 10:38
zat ik toch goed met 'huisjesmelker'....

van dal | 14-12-07 | 10:41

need i say more 14-12-07 @ 10:38
oh maar ik betaal die rente graag hoor.

van dal | 14-12-07 | 10:40

@van dal 14-12-07 @ 10:27

dus geldt eigenlijk het zinnetje onder de mogelijkheden: je zult je hypotheekrente moeten betalen, omdat anders de bank na een paar maandjes je huis op de veiling gooit, waarna een pandjesbaas je huis koopt en jou er binnen een paar weken uitzet. Is het daarom onredelijk als ik een huurder er uitzet die ook niet betaalt? (na hem overigens wel alle mogelijkheden gegeven te hebben en een eindeloos geduld voor alle mogelijke kudtsmoezen) De bank die mijn huurpand heeft gefinancierd zegt echt niet: ooh u heeft geen huur ontvangen, nou dan hoeft u deze maand de hypotheekrente niet te betalen

need i say more | 14-12-07 | 10:38

@Stoker... weet je ook wie Aegon gaat overnemen, degene die overgenomen gaat worden zijn meestal veel interresanter..;-))

Karel Kruizenruiker | 14-12-07 | 10:38

Op www.flitspaal.nl kun je alle Koos palen bekijken via google maps.

CoffeePatch | 14-12-07 | 10:36

tipo 14-12-07 @ 10:28

maar tegen de tijd dat dát nodig is, zal die tipo wel verroest zijn.. dat doen ze namelijk, roesten.

van dal | 14-12-07 | 10:33

van dal 14-12-07 @ 10:27
en dat moet wel, want anders kun je net zo goed in een huurhut gaan zitten...
die wordt namelijk door de verhuurder onderhouden.
als je toch niet in aanmerking komt voor huurderstoeslag..... moet je kopen, met de hypotheekrenteaftrek zit je dan per saldo goedkoper in een luxer huis

van dal | 14-12-07 | 10:31

@van dal @ 10:26
Oh, nu snap ik hem. Een loodslabbe werkt ook.

tipo | 14-12-07 | 10:28

need i say more 14-12-07 @ 10:25
het was de mogelijkheid die er het dichts bij kwam, er zit namelijk wél een hypotheek op het huis, anders geen hypotheekrenteaftrek....

van dal | 14-12-07 | 10:27

tipo 14-12-07 @ 10:24
zeg ik, alu hoedje over de gps...

van dal | 14-12-07 | 10:26

Het kan toch niet waar zijn. Als burger zou ik toch wel willen weten waar dat geld naar toe gaat... heb het gevoel dat het niet in mijn beurs terrecht komt.
Psssst : Om toch wat geld achter de hand te hebben : Aegon is bezig met een overname... koersdoel...14,37-14,50 (koers staat nu 12,20 en schommelt)

Stoker | 14-12-07 | 10:26

@van dal 14-12-07 @ 10:13
gefelicteerd!

need i say more | 14-12-07 | 10:25

@ bookie 14-12-07 @ 10:21

Ik kan meestal de kilometerteller niet zien als ik dronken ben, vandaar dat ik te hard ga

ijsklont | 14-12-07 | 10:24

van dal @ 09:54
Koos Spee: "De aanpak van snelheidsovertreders wordt wel steeds geavanceerder. Maar aanhaken bij de kilometerheffing is VOORALSNOG niet de bedoeling."
www.nrc.nl/binnenland/article846114.ec...
Snelheidsboets per sateliet is dus pas de bedoeling als kilometerheffing er eenmaal is, naiveling, lieveling, schatje enzo.

tipo | 14-12-07 | 10:24

ik heb ook een keer zo soort boete mogen ontvangen: minder dan 5 meter vanaf een hoek parkeren... ik stond er dan wel 4.5 meter vanaf... om 2:10 's nachts! dus...

Droger010 | 14-12-07 | 10:23

Record aan flitsboetes ?
Fijn, dan betalen ze daar dat hogere salaris voor de poltie maar van !
@ Kees Maf 14-12-07 @ 10:10 : de Afsluitdijk zeg je ?
Dan luister jij zeker nooit naar commercieële stations, waar je elke dag wel van struikrovers op die dijk hoort, ik zou mij daar maar aan de snelheid houden.... die lui weten precies die plekjes uit te kiezen waar te hard rijden absoluut geen gevaar kan, op weggedeeltes met 4 of zelfs 5 rijstroken per kant bijvoorbeeld.

Mazzeltov | 14-12-07 | 10:23

Een beetje stompzinnig om een paar kilometer te hard te rijden als je weet dat men scheutig is met boeten.

bookie | 14-12-07 | 10:21

@ sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 10:19

Briljante site, ga daar reaguurder worden.

ijsklont | 14-12-07 | 10:20

@Karel Kruizenruiker @ 10:14
Hoorde het ook bij Koos zijn takenpakket om de oprichter van de TufTufclub met gemeenschapsgeld kapot te procederen? Nee he? Koos is het hoofd van een criminele organisatie. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

tipo | 14-12-07 | 10:19

Nou ik vind het hier super gezellig hier en blijf ook zeker hier vaak komen
Ik geniet er van om de verhalen te horen wat iedereen mee maakt met zijn
hondjes/honden ik vind het heerlijk om foto's te bekijken en wat ik super vind
de filmpjes te bekijken die zijn echt super het is hier gewoon gezellig. Doei!!!

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 10:19

Op naar de 100 miljoen snelheids- en parkeerboetes met kilometerheffing!

tipo | 14-12-07 | 10:17

Karel Kruizenruiker 14-12-07 @ 10:14 hebben ze het pand niet eens eerst geschilderd?

van dal | 14-12-07 | 10:15

We kunnen Koos nu wel afbranden maar hij voert alleen maar uit wat ze daar in Den Haag bedenken, het is niet alleen maar de boete's die omhoog gaan, de belastingen, brandstof, gezondheidszorg, ozb wordt vrijgegeven en dat wordt in ons dorp (het pittoreske Leiderdorp) een melkkoe om de eerder gemaakte tekorten (veroorzaakt door hoe kan het ook anders, de plaatselijke PVDA) aan te zuiveren. Gelukkig doet die zelfde plaatselijke PVDA ook goede dingen met gemeenschapsgeld, een theaterpand wat met nog 2 voorstellingen te gaan, gesloopt gaat worden, wordt van een extra en volkomen onnodige brandtrap voorzien, kosten slechts € 15.000. Conclusie, niet alleen dat mens van Vogelaar is knettergek, maar gekte is binnen de PVDA tot kunst verheven.

Karel Kruizenruiker | 14-12-07 | 10:14

need i say more 14-12-07 @ 10:06

3

van dal | 14-12-07 | 10:13

Mongolen zijn diegenen die 5 km/h te hard rijden en dan anderen beschijten. Die figuren gaan zich ook beklagen over opengescheurde anussen nadat ze in de gevangenisdouches zich bukten om de zeep op te rapen. Mensen die geflitst worden hebben evenveel of minder hersencellen dan een flitspaal.
* trekt nu snel z'n teflon jas aan en wacht de diaree-regen af

Gier | 14-12-07 | 10:11

*zucht* Voorspelbare reacties weer. Spee een struikrover? Mee eens. Innen van bonnen belangrijker dan verkeersveiligheid? Ook mee eens. MAAR:
1.) Had de gemiddelde GS-reaguurder, net als ik, niet een typhushekel aan gedoogbeleid? 'Regels zijn regels', zeg maar? Prima. Maar dan ook hier!
2.) Willen we Spee en minister Bos een echt goed naaien (figuurlijk dan hè)? Laten we ons dan voor de gein eens massaal aan de snelheid gaan houden! Komt er van dat hele quotum geen ruk terecht. Wil je je toch nog een keer uitleven, neem de A12 vanaf Arnhem richting Deutschland, zodra je de grens passeert mag je los. Afsluitdijk kan ook nog steeds prima, beetje inhouden bij de twee afslagen, maar daar tussendoor kun je volle bak!

Kees Maf | 14-12-07 | 10:10

Ik heb nog nooit een boete gehad want ik hou me aan de "regels" en als ik ze overtreed kijk ik uit mij doppen. Dat eeuwige gezeik over de wouten stelletje kleuters.

dragonfly | 14-12-07 | 10:10

@van dal 14-12-07 @ 09:57

4 mogelijkheden:

1. je woont onder een brug
2. je woont nog bij paps en mams
3. je woont in een koophuis zonder hypotheek
4. je bent krakert

in alle andere gevallen zul je iets moeten betalen, anders kom optie 1 snel naderbij voor je

need i say more | 14-12-07 | 10:06

Namens alle uitkeringsimmigranten: hartelijk dank voor het braaf financieren van ons luilekkerleventje.

Shalome | 14-12-07 | 10:05

Ik had een paar weken geleden ook weer een boete van 47,80 omdat ik op een afgelegen parkeerplaats geparkeerd stond, in een afgelegen gat wat niemand die niet-Limbo is niet kent (Geleen) terwijl het daar zonder mijn weten koopzondag was in het centrum met die 10 miniwinkeltjes

Tuvai | 14-12-07 | 10:04

Boetes = melkmachine voor ons Sinterklaaskabinet. De 26.000 moeten allemaal van kop tot kont onderhouden worden, gehuisvest, van ziekenzorg voorzien. Naast de honderdduizenden die al zo gelaafd en gevoed in ons systeem zitten.

Shalome | 14-12-07 | 10:00

sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:58

ineens wil iedereen het hebben over jackrussells... die site ligt plat...

van dal | 14-12-07 | 10:00

sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:58
ROTFL..

van dal | 14-12-07 | 09:59

need i say more 14-12-07 @ 09:58

ondertussen buikpijn van het lachen hier.....

van dal | 14-12-07 | 09:59

"Volgens Koos Sp€€ is de piek bereikt en wordt het aantal boetes niet hoger."
Nee, maar de boetes gaan wel met 20% omhoog...

Lange Neus | 14-12-07 | 09:58

van dal 14-12-07 @ 09:56

je moet wat om in deze wereld vooruit te komen en grof geld verdien je nou eenmaal niet door filiaalleider te worden bij de AH ofzo

need i say more | 14-12-07 | 09:58

wat een kerel zeg, wel mensen omwille van de knikkers uit hun huis donderen, en zelf proberen alle foefjes te kennen om overal onderuit te komen....

van dal | 14-12-07 | 09:57

Kom op zeg, Uruzgan moet toch ergens van betaald worden? En die 26.000 asielzoekerts die vallen ook wat duurder uit. Dat betaalt U dus gewoon. Eigenlijk doen jullie dus al gewoon rekeningrijden.

Erg jammer dat NL'ers zulke individualisten zijn. Als iedereen een boete voor 6 of inder km's te hard ze gewoon niet meer zou betalen, wat zou de overheid daar dan aan kunnen doen?

Achtertuyn | 14-12-07 | 09:57

'We zijn niet uit op een quotum'

Godsamme Pinokkio, de regering neemt inkomsten uit boetes op in de begroting, natuurlijk is er dan wel sprake van een quotum.

zum kotzen | 14-12-07 | 09:57

need i say more 14-12-07 @ 09:55
zie je wel, nog foute vrienden ook....

van dal | 14-12-07 | 09:56

Wat een RANDMONGEAUL die Spee.
Door "vergroten van gevoel gepakt te worden voor te hard rijden" gaat iedereen dus bewust langzamer dan de maximum snelheid rijden en hebben we dus meer van die kudt-files omdat er niemand doorrijdt!!!!
Bewijs maar eens dat de toename van de files in Nederland NIET mede komt door het steeds angstigere weggedrag van de burgers.
Als mensen niet leren zonder angst voor een flitsboete af en toe stevig door te rijden wordt het NOOIT beter op onze dichtgeslibde wegen.
Hij geeft gewoon toe dat hij bezig is met bangmakerij, die NSB-er van een Spee.

CynicalBastard | 14-12-07 | 09:55

@ Mo™ 14-12-07 @ 09:53

tipje: bezwaarschrift op de laatst mogelijke dag indienen: schijn je de meeste kans te hebben dat zaakje geseponeerd wordt (heb ik van een insider bij justitie)

need i say more | 14-12-07 | 09:55

WaarDeWindWaait 14-12-07 @ 09:54
alu-hoedje over de gps....

van dal | 14-12-07 | 09:54

@ van dal

Als je €90,- voor een flits telt is het veel, als je dit omslaat naar het aantal kilometers per jaar dat je te hard hebt gereden is het een paar cent per te hard gereden kilometer en dus verwaarloosbaar.

Straks met kilometerheffing gps in de auto zal het niet lang duren voordat Koos een briljante ingeving krijgt en je voor elke seconde dat je net over de maximum snelheid komt een rekening in de bus krijgt, dan wordt het pas echt duur.

WaarDeWindWaait | 14-12-07 | 09:54

Bezwaarschriften aantekenen, al was het maar om ze weer eens te laten werken voor hun geld. Daar heb ik die 0,44 cent graag voor over.

Mo™ | 14-12-07 | 09:53

@ sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:51
welke HBO- of universitaire studie heb je daarvoor gevolgd? Hotelschool?

Spinal Fap | 14-12-07 | 09:52

Op zich zou ik me best aan de snelheid willen houden, als die grens niet zo laag was. Binnen de bebouwde kom is 50 prima, woonzones 30. Maar kom op nou, 120 km buiten de randstad en 100 binnen. Dat is toch triest.
5 Kabinetten geleden (of 6 als je JP 1 meetelt) stond in het regerengsakkoord dat de 100 km grens er 's nachts en 's avonds af zou gaan. En wat s er gebeurt? We rijden 80.
.
Overigens rijdt mijn Audi het meest eco bij 135, mijn Alfa bij 140 en de Saab van mw Bolkestein rijdt toch echt het zuinigst bij 130.
.
Beetje vreemd allemaal...

Bolkestein | 14-12-07 | 09:52

sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:51

met een pc tje in de portiersloge? 's avond zien we je nooit hier, heb je thuis geen pc?

van dal | 14-12-07 | 09:52

@van dal 14-12-07 @ 09:50

in dat geval allebei fout (letterlijk en figuurlijk overigens)

need i say more | 14-12-07 | 09:52

need i say more 14-12-07 @ 09:45
Nee, ik ben portier op een gerenommeerd gerechtsdeurwaarderkantoor.

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 09:51

need i say more 14-12-07 @ 09:49
kies maar, ze vallen allebei in de categorie deurwaarder...

van dal | 14-12-07 | 09:50

@ van dal 14-12-07 @ 09:48

geef je altijd twee antwoorden? waar ga je nou voor?

need i say more | 14-12-07 | 09:49

need i say more 14-12-07 @ 09:47
jij vangt mij niet, incassobureaux.... of huisjesmelkerts.....

van dal | 14-12-07 | 09:48

Kerby 14-12-07 @ 09:46

hee, een kerby! dat was wel een rage hé? die kerby's... elk kind wilde er een met kerst... in 1998....

van dal | 14-12-07 | 09:48

@ van dal 14-12-07 @ 09:46

en in wiens opdracht doen ze dat? nou? nou?.........

need i say more | 14-12-07 | 09:47

@ sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:45
U bent de nieuwe staatssecretaris van Defensie?

Spinal Fap | 14-12-07 | 09:46

als je ligt te slapen in je auto en de flitskasten niet ziet staan dan verdien je alleen daarom al een boete...

Kerby | 14-12-07 | 09:46

need i say more 14-12-07 @ 09:44

ik denk.. en denk... nog een keer... ja! huisuitzettingen, dat doen deurwaarders.

van dal | 14-12-07 | 09:46

@ paranoia 14-12-07 @ 09:15
Die artikelen zijn er ook zodat een agent een in beslag genomen onverzekerde auto naar het bureau kan rijden.
En dat is mooi, anders zou je rond de 400 euro's "sleepkosten" moeten betalen.
btw... mijn "saldo" staat nog op € 0.- dit jaar ondanks 15.000 km... ik loop wel veel pakeerboetes mis door invalidekaart natuurlijk :-)

hawaii-nld | 14-12-07 | 09:46

@sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:45

deurwaarder??

need i say more | 14-12-07 | 09:45

mmm, laat ik maar zwijgen over mijn nieuwe beroep.

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 09:45

@van dal 14-12-07 @ 09:36

als je denkt dat ik deurwaarder ben.... think again lutser

need i say more | 14-12-07 | 09:44

dat kan hier hoor: kom maar op. Of wou je een persoonlijk contact?
FYI:
Het was puur zakelijk: hij weigerde zijn huur te betalen zonder een aanwijsbare reden. Zelfs zijn advocaat raadde hem aan gewoon te betalen. Als je dan na bijna een jaar, een veroordeling door de rechter en adviezen van mensen die je bijstaan nog steeds niet betaalt, dan moet je het maar een keer voelen. Alleen kon mijnheer zich daarna niet meer kon inhouden en kreeg het verhaal voor hem nog een lelijk staartje.
Ik raad je aan om de volgende keer als je een parkeerboete krijgt de parkeerwachter hierop aan te spreken en een honkbalknuppel uit je achterbak te halen. moet je eens opletten wat er dan gebeurt en hoe snel je door de politie afgevoerd wordt en hoeveel uur je vervolgens mag schoffelen. En wellicht dat je baas (?) je actie ook niet kan goedkeuren.

need i say more | 14-12-07 | 09:43

@Wouchi
Aangezien jij wel heel goed op de hoogte bent en dergelijke termen gebruikt, moet jij een struikrover zijn.
Aangezien jij op de bres sprint voor de bonnenmachine neem ik aan dat jij je quotum ruimschoots gehaald hebt.

cyberpost | 14-12-07 | 09:42

Spinal Fap 14-12-07 @ 09:40
en nog een deurwaarder....

van dal | 14-12-07 | 09:41

Spinal Fap 14-12-07 @ 09:37
ja, je hebt gelijk, aan de andere kant... €90,- is ook een copieuze maaltijd in een goed restaurant met een leuke dame.... en volgens mij heb je dáár meer plezier van dan die korte flits in je spiegeltje...

van dal | 14-12-07 | 09:40

van dal 14-12-07 @ 09:36
Wat is je punt? Mijn kinderen roepen ook nooit dat ze officier van justitie, IT'er of facilitymanager willen worden. Die van jou schreeuwen zeker dat ze consultant willen worden?

Spinal Fap | 14-12-07 | 09:40

Die andere politiebak op achtergrond overigens ook niet.
Volges mij hoeft de politie dat niet te hebben oid?
En 6km/u te hard 'mag' toch zonder dat je boete thuis gestuurd krijgt? (Dan dus wel voor correctie)
heb al in geen tijden meer boetes gehad, rij toch regelmatig over de a2 met een kmtje of 140pu. Vind et amaal wel meevallen.. Binnen bebouwde kom is scheuren toch achterlijk.

Rafey | 14-12-07 | 09:39

Als ze de term boetes nou eens veranderen in Hardrijbelasting? Gewoon de Jeaust Raveau-truuk uit de kast trekken. Vertraging, nee hoor: de trein komt zo binnen. En door het Hardrijbelasting te noemen haal je het ook uit de sfeer van bestraffen.
Ik persoonlijk heb dit jaar ongeveer € 90 hardrijbelasting betaald. Tja, jammer. Aan de andere kant heb ik zelf dat gaspedaal ingedrukt. Ik kan ook een kwartiertje vroeger opstaan of een half uurtje eerder vertrekken naar de volgende afspraak.
De bottom line is dat dit een non-item is, een luxe probleem in dit sjagrijnige kutland. Wie wakker ligt van een boete van € 30 euro verdient het niet om hard te rijden, laat staan een auto te bezitten.

Spinal Fap | 14-12-07 | 09:37

need i say more 14-12-07 @ 09:20

als er iets nog erger is dan parkeerwacht... dan is het wel deurwaarder...
kinderen snappen dat al instinctief, als je een kind vraagt wat ie wil worden later, zegt ie brandweerman of piloot, een rechts opgevoed balltje zal dokter of tandarts roepen.... maar deurwaarder zul je een kind nooit horen zeggen...

van dal | 14-12-07 | 09:36

@need I say more
Ik wou eens een goed gesprek met je hebben over wat er destijds gebeurd is.

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 09:33

@sjaakdeslinksesul 14-12-07 @ 09:23

hoezo nieuwe adres?

need i say more | 14-12-07 | 09:25

@redactie
Kunt u mij het nieuwe adres van need I say more geven?

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 09:23

stel je voor een brede overzichtelijke 80 km/u rijksweg waar een nieuwe belijning werdt gemaakt. Het bord 50 staat nog geplaatst, maar de werkzaamheden zijn KLAAR en de lijnentrekkers vertrokken. Kreeg gisteren de bon 34 Euri,s beroofd om 22,33 uur, reed ter plaatse 56 KM. Levensgevaarlijk voor de wegwerkers die thuis aan de borrel zaten, maarja VEILIGHEID boven alles.
Dankjewel Koosn van mij als kerstwens ongezien de tiefus voor jou en alle medewerkers.

Werner Beinhart | 14-12-07 | 09:23

Werden alle wetten maar zo rigoreus gehandhaafd als de verkeerswet. Heeft vast niks te maken met het feit dat verkeersdeelnemers beboeten veel eenvoudiger en lucratiever is dan misdaad bestrijden.

Lobo | 14-12-07 | 09:23

@ azijnseikerT 14-12-07 @ 09:16:

Dan stuur ik tegenwoordig in ieder geval voor mijn gevoeld nog slechter dan twee jaar geleden. Enkele boetes van 4km/h te hard hebben hieraan bijgedragen.
.
Volgens Koos echter niet. Speed kills, onoplettendheid niet...
.
Eigenlijk is die man gewoon een moordenaar...

koyt | 14-12-07 | 09:22

Lol @ azijnseikerT 14-12-07 @ 09:16

Is Spee eigenlijk ook vernatwoordelijk voor die belachelijke fietsboetes?? Ben je braaf en ga je met een paar pilsjes op met de fiets, krijg je nog een boete voor rijden onder invloed.... Kotsmisselijk werd ik ervan (kon ook de drank zijn)

ijsklont | 14-12-07 | 09:21

@ myself: helft verhaal valt weg het volledige verhaal is dus:

Parkeerwachters zijn de grootste lutsters. Heb ooit als ultieme wraak een parkeerwachtert uit zijn huurhuismogen zetten, omdat ie een achterstand had. Kwam ie 's avonds met een honkbalknuppel verhaal halen.... Was ie naast z'n huis ook nog z'n kudtbaantje kwijt moehahahaha

need i say more | 14-12-07 | 09:20

@De dikke vandaal 14-12-07 @ 09:18
Lekker hè? Bukken en genaaid worden, sukkel...

stoutklein_kutkonijn | 14-12-07 | 09:20

@likmereet 14-12-07 @ 09:03
dat zijn burgers die de politie controleren... wat ook hard nodig is: een week geleden stond er in Hengelo een flitsauto te cashen, maar wat bleek achteraf, van deze auto was de keuring verlopen. Moeten wij als burger eens doen, krijg je gelijk een prent van 75 eurie. Deze kenteken fotograferende 'nerds' hebben ook regelmatig flitsauto's op de plaat gezet waarvan de ijking vd. flitsapparatuur was verlopen. Dus maw. deze auto's stonden mensen op de foto te zetten die wellicht helemaal niet een paar km te hard reden....

stoutklein_kutkonijn | 14-12-07 | 09:18

Dat gezeik over die bonnen. Je weet dat je een maximale snelheid mag rijden ergens en als je te hard rijdt krijg je een bon. Dat is het risico. Ik ben ook voor ruim 300 euri genaaid dit jaar maar aan de andere kant hou ik me niet strikt aan de regels en dat is me dat geld wel waard

De dikke vandaal | 14-12-07 | 09:18

Doe er voor de 64zbpt ook maar een keer 320 bij

ruudt | 14-12-07 | 09:18

@PrAn 14-12-07 @ 09:14ijn huurhuis mogen zetten, omdat ie een achterstand had. Kwam ie 's avonds met een honkbalknuppel verhaal halen.... Was ie naast z'n huis ook nog z'n kudtbaantje kwijt moehahahaha

need i say more | 14-12-07 | 09:17

1000 euri voor het hoofd van koos koets op een stokkie .. smerige rat.

dr. tikshit | 14-12-07 | 09:16

koyt 14-12-07 @ 09:13

Volgens jouw eigen beschrijving is mijn enige conclusie dat je gewoon niet KUNT rijden.

azijnseikerT | 14-12-07 | 09:16

@Pritt Stift,
het wagenpark van bv het Ministerie van Defensie zijn óók niet verzekerd. Het is voor Defensie onbetaalbaar om al die wagens te verzekeren en goedkoper om zelf de schade te betalen indien er iets mee gebeurt. Is met de pliesie dus ook zo. Gevalletje kosten / baten.

Sulfuric-Acid | 14-12-07 | 09:15

@ijsklont 14-12-07 @ 09:03

Misschien dat we groepskorting kunnen bedingen.

@Mario1977 14-12-07 @ 09:09

Artikel 17

1. De Staat is vrijgesteld van de verplichting tot het sluiten van een verzekering. Indien een motorrijtuig waarvoor de vrijstelling geldt, aanleiding geeft tot burgerrechtelijke aansprakelijkheid, heeft de benadeelde jegens de Staat de rechten welke hij overeenkomstig deze wet anders tegenover de verzekeraar zou hebben, terwijl de bepaling van artikel 7 van overeenkomstige toepassing is. In de gevallen genoemd in artikel 4, eerste lid, komt de benadeelde echter niet op grond van het bepaalde in de vorige zin voor een uitkering in aanmerking.

Artikel 4

1. De verzekering behoeft niet te dekken de aansprakelijkheid voor schade toegebracht aan de bestuurder van het motorrijtuig dat het ongeval veroorzaakt.

Ze gokken er op dat ze geen brokken maken of dat ze een schatkist hebben waaruit ze kunnen compenseren.

Overigens zijn overheidsauto's wel verzekerd, deze clausule is er alleen ingebracht dat de STAAT voor naar haar eigen goeddunken een voertuig kan laten rijden. Zoals een tank, hoe wil je die verzekeren ? (en waar tegen)

paranoia | 14-12-07 | 09:15

EUR 340 tot nu toe van mij... Komt nog EUR 45 bij... Parkeerambtenaars zijn de hoeren van de maatschappij.

PrAn | 14-12-07 | 09:14

Eerst de wet overtreden en dan huilie huilie doen.

azijnseikerT | 14-12-07 | 09:13

Iemand enig idee bij wat voor beweging de familie van Koos Spee aanhing tussen 40-45? Ik heb een idee wat dat zijn kan...

ExtremeExtremist | 14-12-07 | 09:13

@ prestodegekste

omdat het een spliksplinternieuwe auto is en je hoeft pas na drie jaar voor het eerst te APKen

need i say more | 14-12-07 | 09:13

Het werkt wel, ik rij tegenwoordig met mijn neus op de teller om maar niet te hard te gaan. Goed, dat ik daarbij geen tijd meer heb om op het verkeer te letten en gemiddeld 5 automobilisten snij, 3 fietsers bijna overhoop kegel en over het algemeen 2 voetgangers per dag tegen de bumper heb staan is bijzaak. Ik rij niet te hard en dus veilig, volgens Koos....

koyt | 14-12-07 | 09:13

hoe kan die pliesiebus een apk tot 2010 hebben, terwijl ik elk jaar met geknepen billen m'n barrel naar de apk moeten rijden, zodat ze weer kunnen constateren dat er veel roest op zit?

prestodegekste | 14-12-07 | 09:12

Van mij zit er ook weer een kleine 500 in kas dit jaar, en voor straf ga ik over die kleine tiephusdwerg van dat nsb-programma heenrijden. Hoeft hij nooit meer voor l*l op zo'n kistje te staan.

Geert W | 14-12-07 | 09:12

JMO nog niet zo lang hier?

need i say more | 14-12-07 | 09:10

@wouchi.

RDW gegevens zijn het meest actueel derhalve zal je als particulier gewoon een boete krijgen, die je door je polisblad te verstrekken kunt aanvechten.

paranoia | 14-12-07 | 09:10

maar voor de rest goed verhaal!

Mario1977 | 14-12-07 | 09:10

art. 17 WAM : Staat is vrijgesteld voor de verplichte verzekering...... ;-)

Maar ff terug de schoolbanken in pritt.....

Mario1977 | 14-12-07 | 09:09

Geen stijl, doe je huiswerk eens!!! Tenaamstelling: 04-12-2007. Inschrijving in het WAM 'kan' 7 weken duren!!! Ben het ook niet eens met de flutboetes, maar dit slaat nergens op!!! Daar komt bij dat het rijk een ontheffing voor de WAM heeft!!!

wouchi | 14-12-07 | 09:08

Die 2e auto ies ook in overtreding..

Foei.

G-unite | 14-12-07 | 09:06

ies logisch hetr aantal boetes hoeft niet toe te nemen, omdat de tarieven met zo'n 20% verhoogd worden, dus er komt in 2008 automatisch meer geld binnen met dezelfde hoeveelheid "werk" als in 2007. Dieven

need i say more | 14-12-07 | 09:06

Hoera voor Koos! Zonder al die boetes was er nog veel minder geld voor linkse hobby's. Dan waren we met een of andere belasting wel weer de klos geweest.

MrMartin | 14-12-07 | 09:05

JMO heeft slechte ogen... staat bij het plaatje de sbs dwerg nu op een kratje?

Just my opinion | 14-12-07 | 09:05

Ik nog niet (klopt af) maar is belachelijk om te controleren om bonnen te schrijven ipv de veiligheid te vergroten. Idioot gewoon.

Bubba | 14-12-07 | 09:04

15 van die 828.000 bonnen waren van mij....

ijsklont | 14-12-07 | 09:03

ooow, dus we moeten wel het gevoel hebben gepakt te worden als we te hard rijden, maar auto's in de fik steken mag wel...

breedtevrees | 14-12-07 | 09:03

Wie zijn die zielige nerds die politie kentekens gaan nakijken?

likmereet | 14-12-07 | 09:03

Ik heb de kas ook weer aardig gespekt dit jaar...

Maja de Bijna | 14-12-07 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl