Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tasjesdiefpletter toch voor rechter

En dat zonder een Daf...De rechtszaak tegen Germaine Chin Ten Fung (nummertje 13 met witte rijst) gaat door. Een poging van haar advocaat om de aanrijding met een tasjesdief af te doen als een noodlottig ongeval is zojuist door de rechtbank ongegrond verklaard. En dus mag het Openbaar Ministerie de vrouw vervolgen voor doodslag. Even ter opfrissing van uw korte termijn geheugen: Germaine maakte begin 2005 naam door hoogstpersoonlijk een einde te maken aan de carrière van een draaideurcrimineel. Deze dacht Germaine ongestraft te kunnen beroven van haar handtasje, maar Germaine bedacht zich geen moment, en plette Ali el Bejjati tussen een boom en bumper. En zo eindigde een veelbelovende carrière van een veelbelovende kansenboef. Tot ziens Ali. Maar in plaats van een standbeeld, wordt Germaine nu dus strafrechtelijk vervolgd. Want het recht zal zegevieren.

Reaguursels

Inloggen

Ik denk dat Job wat vrienden heeft bij het OM.

TUBBS | 13-12-07 | 00:18

@Hannes76 12-12-07 @ 11:17

Wat is je kenteken? En nu ik toch aan de gang ben je huisadres?

Kom ik ook voor eigendom en maak ik een nummertje met je dochter/vrouw/vriendin.

En owee als je me wat doet. Voor eigen rechter spelen mag immers niet.

musclehedz | 12-12-07 | 16:51

Germaine:

[x] Geschikt

ZimFile | 12-12-07 | 16:01

Dit kan ook alleen maar in Nederland volgens mij! In Nederland heb je als crimineel meer rechten dan een slachtoffer. Ik word zo zíek van het geitenwollensokken beleid! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als deze bestuurster!

Homer J. | 12-12-07 | 14:58

Dus de doodstraf voor het stelen van een tas tegenwoordig? Uiteraard is die vlouw een crimineel, net als die vermoorde dief die met zijn fikken van haar tas af had moeten blijven.

Hannes76 | 12-12-07 | 11:17

Nogmaals, het is denk ik wel terecht dat er een onderzoek kwam, maar mijn vraag is dan. Waarom moest het drie jaar duren voor het openbaar ministerie om tot die conclusie te komen dat er overgegaan dient te worden tot vervolging? Verder, het is conform een rechtstaat dat er een vervolging komt, maar de nabestaanden moeten gewoon hun mond houden en niet op de voorgrond treden en vertellen dat het zo'n goede jongen was. Dat is namelijk spotten met de rechtstaat en het leed dat Bejatti heeft aangericht onder zijn slachtoffers. Het is allemaal al erg genoeg en dan hebben we niet dat slappe gelul nodig.

Mokum Kosher | 12-12-07 | 10:57

chapeau voor deze chauffeurin, deze vrouw verdiend een medaille en geen rechtzaak.
bruin boontje komt om zn loontje

Sodommer | 12-12-07 | 10:11

Germaine Chin Ten Fung
Zou in de USA een heldin zijn geweest maar hier word ze omgetoverd tot misdadiger, in wat voor raar land leven we toch.
Ik vind de USA op een hoop vlakken een gestoord land maar op dit gebied zouden we nog wat van ze kunnen leren.

nostraflamoes2 | 12-12-07 | 02:04

Aychen sjchoeld?

holtor | 12-12-07 | 01:39

Germaine vroeg helemaal nergens om en bemoeide zich met haar eigen zaken. Totdat Ali-nogwat eraan kwam sjezen. En nu is zij al twee jaar lang de lul. En wordt ze ook nog eens vervolgd. Het is allemaal zo onlogisch.... Meneer de rechter, leg 'ns uit....

Bloemetjes_jurk | 12-12-07 | 00:17

Knap staaltje werk weer van onze _onafhankelijke_ rechtbanken. Het recht zal weer zegevieren.

musclehedz | 11-12-07 | 23:23

Of de tasjesdief overreden had moeten worden is een overweging die ik aan anderen over laat. Maar het is goedverdoemenis toch niet voor te stellen dat een of andere achteruitscheurende vrouw mijn net overstekende zus met dochter even schept. Aangezien de vrouw in deze casus claimt dat het een ongeluk was en ze niet gericht op de tasjesdief inreed kan dat dus zomaar gebeuren. Laat die vrouw daar over nadenken voordat ze probeert haar nep-versace handtasje terug te krijgen als de eerste de beste 18 jarige The Fast and The Furious fan. Opbokken.

Watdenkjezelf | 11-12-07 | 22:42

maar bumperkleven mag toch niet?

rioolguurder | 11-12-07 | 22:32

carnavalshit "annie hou jij me tassie effe vast" met nieuwe plaatjes

osgn | 11-12-07 | 22:21

Ik zie het probleem niet. Die kansenjongere had met zijn poten van anderen af moeten blijven. Dan was er ook niks gebeurd.
Al ik een knuppel in me klauw heb en iemand probeert iets te pakken dan plaats je toch ook dat ent hout in zijn nek?
Alleen nu was het een auto. Ga maar lekker huilie huilie doen bij de imam. Misschien wil hij je wel duwen.

firecow | 11-12-07 | 22:16

@-- weggejorist -- 11-12-07 @ 19:31

TWEE jaar wachten?

Het is nu bijna 2008.. Het is dus al bijna drie jaar.
Waarmee de redelijke termijn reeds ruim is overschreden.
Dus toedeledokie vrouwe justitia. Wel een lijk maar geen zaak.

nick.exe | 11-12-07 | 22:03

De argumenten voor of tegen haar schuld hadden al 2 jaar eerder aan bod kunnen komen. Maar blijkbaar was de keus voor vervolging niet zo simpel?

Zo'n zwaard mag niet jarenlang boven iemands hoofd hangen, dat is mensonwaardig.
Een fatsoenlijke rechtsstaat doet geen jaren over een beslissing of iemand wel of niet vervolgd wordt.

Deze beslissing heeft op zijn minst de schijn van het zwichten onder publieke druk.
Kortom, nog maar eens een paar stille tochten ergens tegenaan gooien en de hele familie een dader op tv voor heilig laten verklaren, flink wat zeiken en lobbyen en hup je hebt alsnog een zaak.

sockpuppet | 11-12-07 | 21:59

En aan de SP!

Henkieeee | 11-12-07 | 21:53

En ook aan Koos Spee!

Henkieeee | 11-12-07 | 21:53

De tyfus aan het OM!

Henkieeee | 11-12-07 | 21:53

Want OFWEL ze deed het expres, en dan is ze dus schuldig aan doodslag, ofwel ze deed het per ongeluk en dan is ze [x] ongeschikt als rijinstructrice.

Technix | 11-12-07 | 21:14

Bejjatmoos blijft een jatmoos, maar als Germaine niet veroordeeld wordt hebben we straks een deadly bochtje-achteruit-rijinstructrice. Maar ach, als ze wel veroordeeld wordt misschien ook...

Technix | 11-12-07 | 21:10

De rechtbank mag zichzelf aanklagen. Ze lieten deze misdadiger krap een uur eerder vrij voor een van zijn honderden misdaden. Daardoor voelde deze knul met gouden hart en 2 banen zich direct geprikkeld om wederom een nieuwe misdaad te plegen.
*Germaine for President!*

Shalome | 11-12-07 | 20:43

En wat als de kansenjongeren Johan de Wit uit de pijp was?
Was deze Heldin (met Hoofdletter) dan nog steeds zo lang vervolgt?
Graag Ali B voor opruiing vervolgen en de - zeer terechte - kansenjongere postuum nog veroordelen tot diefstal & bedreiging.

Weeraanmelden | 11-12-07 | 20:40

Eens te meer blijkt justitie in Nederland de vijand te zijn van hardwerkende mensen die voor zichzelf en hun eigendommen opkomen. Als ik word beroofd hoop ik de tegenwoordigheid van geest te hebben om precies zo te reageren als mw. Chin Ten Fung, de heldin.

zum kotzen | 11-12-07 | 20:37

Tja, verbazen doet het mij niet, immers heeft onze staat nu eenmaal criminelen en hun activiteiten nodig voor het innen cq verhogen van belastingen en nog te verzinnen belastingen bij de burgers.

Tevens levert het ook nog is veel banen op en is het ook handig om de legitimatie plicht en het rekening rijden er mee te promoten, immers is degene dan makkelijker te volgen cq te pakken.

En bovenal ook handig bij verkiezingen, oftewel men wint er meer aan om een crimineel (wat ik meer zie als een campagne leider) te beschermen dan een brave burger.

Day Of Defeat | 11-12-07 | 20:27

Het OM doet wat het moet doen...
Het was geen zelfverdediging en evenmin een aanhouding, waar zou dit onder moeten vallen?! Het rechtssysteem is ongeloofwaardig als iedereen die maar enige aanleiding ziet iemand te wreken vrijgepleit wordt. Maar laten we nou vooral niet doen alsof dit 'typisch nederlands' is en 'het slachtoffer zoals altijd dader gemaakt wordt'.
Uiteraard is er sprake van verzachtende omstandigheden en neem ik aan dat de straf niet te hoog zal uitvallen, maar ik vind het een heel consequent gebaar dat ze in zo'n publieke zaak de vrouw alsnog vervolgen.

kleurling | 11-12-07 | 20:22

Wat is hier mis mee? De rechter heeft gelijk dat niet bij voorbaat (!) vaststaat dat het doodrijden per ongeluk is gegaan. Niks mis met een rechterlijk oordeel hieromtrent. Zo werkt dat in een rechtsstaat, ondanks het feit dat vele reaguurders exact schijnen te weten wat er op dat moment gebeurt is. We zullen het zien wanneer de zaak voorkomt. Prima!

-edit | 11-12-07 | 20:21

Bij Justitie moet toch eens heel flink de bezem door het apparaat. Al die bezigheidstherapie van ons zuur verdiende belastinggeld.
Nu Joram van der Sloot weer vrij is gaan ze zich weer op een ander hobby project storten wat na veel geldverspilling ook weer tot vrijspraak/vrijlating zal leiden.

Wouterr | 11-12-07 | 20:05

achteruitrijdend verkeer = langzaam verkeer
opgevoerde scooter = snelverkeer
mevrouw kwam ook nog eens van rechts ....

vrijspraak !

OUWEHOER! | 11-12-07 | 19:56

Schandalig! Mevrouw reageerde heel terecht in het heetst van de strijd. Terwijl je tas weggegrist wordt en die teringapen lachend wegscheuren moet je dan maar niks doen en de politie bellen? Zelf had ik ze eerst van hun scooter afgetikt, een fles wijn gepakt en dan... *iemand Pan's Labyrinth gezien? Dat stukje met die konijnenjagers HINT*

The Green*Machine | 11-12-07 | 19:41

Allah straft onmiddelijk in beide gevallen.
Waarom steel je een tasje?
Omdat je verslaafd bent.
Waarom rij je iemand dood omdat je geirriteerd bent.

miljardeuroman | 11-12-07 | 19:36

Twee jaar wachten op je proces kun je amper meer een redelijke termijn noemen.

-- weggejorist -- | 11-12-07 | 19:31

Ali wash goeie jonguh, Zijn zoesje en die broertjuh van Ali zaiden nog hoer tegen die vrouw omdat Ali kapoedt wash en het niet meer deed. Erg sielug hoor. Ali wielde alleen tasjuh lenen om aan zoesje te laten shien. iek ga nu weer theelichtje branden en boergemeeshter fragun of hij kopje thee kom drienken

lustgeenthee | 11-12-07 | 19:26

-weggejorist-

Agent327 | 11-12-07 | 19:09

@Vitaly Chernobyl: Kom op jongen. Wel realistisch blijven. Dat een grote neger een Marokkaans vrouwtje berooft kan ik nog geloven. Maar dat ze daarna in haar auto stapt en wegrijdt is werkelijk science fiction. ;-)

Mokum Kosher | 11-12-07 | 18:59

Volgens mij zijn er al nul Slotervaartterrirstjes gepakt en ze kunnen wel op tegen een dame die haar eigen bezit verdedigde. Laf, hoor. +1 Kudo voor Germaine Foo Yong Hai.

@piquant; De gemiddelde GS-lezer zal iedere reactie van een weerloze persoon tegen een crimineel die een misdrijf begaat toejuichen / goedkeuren. Als een oud Marokkaans dametje was beroofd door een grote Surinamer en vervolgens haar auto over de Surinamer heen had geparkeerd was het gejuich even groot geweest.

Vitaly Chernobyl | 11-12-07 | 18:54

-weggejorist en opgerot-

Kogeldrmnhood | 11-12-07 | 18:50

Vrijspraak betekent: RELLEN! RELLEN! RELLEN! RELLEN! RELLEN! RELLEN! RELLEN! Straf betekent: NIETS, want alle er is voetbal op tv en de hollandersch blijven dan liever thuis.

Mokum Kosher | 11-12-07 | 18:42

@piquant: Eerlijk antwoorden??? Dat zal ik. Dan had ik ook zo gereageerd. Lees mijn eerdere post. Ik betreur het voor de familie en ik betreur het voor de ouders dat ze zo'n kind hadden dat geen respect voor anderen en de eigendommen van anderen had. Ik betreur het verlies dat zij hebben in de vorm van hun kind. Maar ik weiger mij neer te leggen bij een stille tocht voor een dief en niet zomaar een simpel diefje. Ik weiger mij te laten leven door misdadigers die daarna worden goedgepraat door familie. Ik snap dat de familie duidelijkheid wil, maar de familie moet niet aankomen met "hij had een goude hartje", want dan denkt MK toch echt krijg de Amsterdamsche vinkentering met je gouden hartje. Erken dan als nabestaanden dat hij een boef was. Zeg we betreuren dat hij anderen in gevar heeft gebracht en verdriet heeft aangedaan, maar wij treuren om onze zoon, broer, oom etc. De meeste mensen zouden daar mee kunnen leven. Maar wat schetst onze verbazing?? Het was niet zijn schuld en al helemaal niet hun schuld. Hij was slachtoffer van zijn gouden hartje. Dan denk ik.. hopelijk wordt hij in zijn haramreet geneukt door 72 maagdelijke homo's. Nogmaals, als het omgekeerd was geweest en er een Marokkaanse vrouw door een Nederlander of een Surineger was beroofd dan had ik dat ook erg gevonden en als de Nederlandse familie dan ook zou zeggen dat het zo'n licht was en zo aardig was dan had ik er ook op gekotst. In dit land blijf je met je poten van andermans spullen af. Maakt niet uit wat de afkomst of achtergrond is. Speel je met vuur als dief, dan kan je je wel eens branden. Niet stelen is ook niet moeten vluchten voor dolle negerinnen in een auto.

Mokum Kosher | 11-12-07 | 18:38

-weggejorist-

Bob4102 | 11-12-07 | 18:31

Ik veheug me nu al op de rellen die gaan komen als Germaine C. wordt vrijgesproken, want de Mocro's, Naffers, ranzige familieleden en andere parasieten zullen het niet PIKKEN! . Eindelijk kunnen wij, de normale mensen, dan ook eens de straat op om dat tuig dat achter Bejatti stond en staat te confronteren met hun lage normen en waarden. Verder verheug ik mij er nu al op hoe Job Cohen dit allemaal zal down playen, om de eenheid in de stad tussen dieventuig en normale mensen te bewaren. 2008 wordt een leuk jaar!

Mokum Kosher | 11-12-07 | 18:31

@ Bullman 11-12-07 @ 18:03

Rustig, wind je niet zo op. Er komt een onderzoek, niet meer , niet minder.
Ze krijgt geen dodelijk spuitje!

piquant | 11-12-07 | 18:31


Meen mij te herinneren, dat mw al eerder is veroordeeld voor excessief
agressief(pleonasme?) gedrag.

natuurlijk moet dit uitgezcht worden. We hebben nu eenmaal een rechtstaat.
Doodstraf hebben we hier(gelukkig) niet.

Ik heb hier op GS wel eens het vermoeden van hantering van een dubbele moraal.
Als het nu eens omgekeerd was geweest?? Eerlijk antwoorden.

piquant | 11-12-07 | 18:29

-edit denk aan je hart -

Bullman | 11-12-07 | 18:03

De rechtsstaat is overduidelijk verworden tot een (pseudo-)linksstaat

Aktivist | 11-12-07 | 18:02

Mischien een slogan voor de p.v.d.i. "elke crimineel verdiend een kans"

jopi | 11-12-07 | 17:58

Germaine is OK. Maar ze is geen fin dus dan kom je niet overal mee weg....

Frotklob | 11-12-07 | 17:48

Ik geef gas voor mijn tas!

Hertogin v. Pauperen | 11-12-07 | 17:45

Je hebt maar van andermans spullen af te blijven. Complimenten voor mevrouw!

DeRuk2007 | 11-12-07 | 17:41

Interessant wordt straks de vrijspraak, die jurisprudentie doet ontstaan voor een Robuuste Aanpak van de Misdaad, de zgn RAM-benadering.
* monteert extra pushbar op achterkant Hummer *

Babeuf | 11-12-07 | 17:38

Ali B schijnt al gevraagd te zijn voor de nieuwe SIRE-campagne: 'Je bent een rund als je met finnen stunt'.

awas | 11-12-07 | 17:34

Ik kan d'r wel zoenen, maar ben wel beetje bang voor de gevolgen.....

Clockwork Orange | 11-12-07 | 17:27

Een standbeeld voor deze vrouw graag!

moicoi | 11-12-07 | 17:24

@mokum kosher,
Well spoken !!!
Nederland is rot!Germaine deed niets anders dan opkomen voor haar recht en haar eigendom verdedigen.Elke normaal mens zou dezelfde reaktie hebben.
Vlug kijken waar ze heen gaan,dat die k#@ lijer zelfs dan nog dwarsligt is niet haar fout.

Nik neem | 11-12-07 | 17:21

Samenvattend:

Belastend voor mevrouw Chin Ten Fung:
Beroep op noodweerexces maakt geen kans omdat ze na de roof niet dodelijk bedreigd werd. (15:49)
Er is sprake van gebruik van (dis)proportioneel geweld door mevrouw CTF. (15:52)
Er is sprake van opzet: zodanig handelen dat je in redelijkheid mag verwachten dat er een gerede kans is dat je schade aan een derde berokkent. Mevrouw CTF was roekeloos. (15:52)
Mevrouw kan aanvoeren dat het ongeval noodlottig was als ze (a) in de war was, (b) als ze de straat (gladheid) de schuld kan geven of (c) zich in het leven bedreigd voelde (zelfverdediging). (16:02)
Het is een ongeval tussen een auto en ander, minder voertuig. De automobilist moet haar onschuld bewijzen. (16:05)
Als het geen noodlottig ongeval is dan kan er sprake zijn van "toebrengen van lichamelijk letsel, de dood tot gevolg hebbend". (16:08)
Bij achteruitrijden dien je voorrang te verlenen. (16:11)

Ontlastend voor mevrouw CTF:
Door de opzet van de roof heeft mevrouw CTF alleen een kans de dief aan te houden als ze meteen hard achteruit rijdt. (15:58)
De dader mag een (geweldadige) reactie verwachten, echter dat geweld dient wel proportioneel te zijn. (16:05)
Ali el Bejatti reed (vermoedelijk) tussen de auto en de boom door om te vluchten. Mevrouw CTF kon niet aannemen dat de scooter zo zou optreden. Dan kom je dus uit op een verkeersongeluk. Bij achteruitrijden dien je voorrang te verlenen. Aan de andere kant, de situatie is veroorzaakt door een niet-verkeershandeling van de dief dus de verantwoordelijkheid ligt bij hem. (16:11)
Je mag doen whatever it takes, maar niet meer dan dat. Als de dief op een scooter zit kun je hem te voet niet bijhouden, als de dief iemand bij zich heeft en dus in de meerderheid is, kun je hem met normaal fysiek geweld de tas niet afpakken, dan is tegen hem aan rijden dus geoorloofd. (16:28)
Mevrouw CTF kan aanvoeren dat ze zich ten tijde van het pletten in haar leven bedreigd voelde.
Het OM zal moeten bewijzen dat mevrouw zich in haar reactie zodanig gedragen heeft dat zij in redelijkheid kon aannemen dat zij die fin zou kunnen doodrijden. (16:37)
De schulduitsluitingsgrond psychische overmacht. Door de situatie kreeg ze een niet te bedwingen drang om de dader tegen te houden en kon de gevolgen daarvan niet inschatten. (17:01)

skerchi | 11-12-07 | 17:17

risico van het vak... lintje + standbeeld en nationale vrije dag voor mevrouw :)

ceriel82 | 11-12-07 | 17:15

hEEEL terecht dat die mevrouw wordt vervolgd ! Tenslotte waren het TWEE diefjes op die scooter en ze heeft er maar een (1) gepakt. Dat is discriminatie en dat mag niet.

EvertsNL | 11-12-07 | 17:13

Een ieder dient af te blijven van hetgeen dat niet van hem/haar is. Doe je dat niet,.... loop je gevaar! (het beroepsrisico zullen we maar zeggen.) In dit geval is het,..... eind goed, al goed!

@xel | 11-12-07 | 17:08

Hulde voor Germaine. Hoop stront voor Nederlanse rechtstaat. Als ze je hier op straat onthoofden en het mes raakt beschadigd, moeten je naasten die schade nog betalen. Wat een krom zooitje hier!

grote haas | 11-12-07 | 17:05

Germaine RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kwatz | 11-12-07 | 17:05

Laat justitie maar bewijzen dat Germaine eigen rechter speelde. Ze reed achteruit. Zou ik ook gedaan hebben. Iedereen zou het gedaan hebben. Al was het alleen maar om te zien waar die vuile teringlijers naar toe reden of wat hun kenteken of signalement was. IEDEREEN was achteruit gereden. En nu raakte ze die hufters. Tja, was het opzet? Moeilijk te bewijzen. Dood door schuld. Wellicht. Maar we weten dat je daar in Nederland als je crimineel bent niet voor gestraft wordt. Behalve Germaine natuurlijk, want zij moet de zondebok zijn voor het falen van het draaiendeuren beleid van de overheid, de gemeente Amsterdam, justitie en Job Cohen. Ik snap dat de famillie treurt om het verlies van hun dierbare, maar wees eerlijk aub. Kom er voor uit dat die dierbare een crimineel was die het leven van veel mensen verpest heeft, waaronder Germaine. Ik acht het raadzaam en wijs als de familie op de achtergrond blijft. Ik zweer het. Als ik ze op de TV nog een keer hoor vertellen dat het een gozer met een gouden hartje was dan haal ik de spray cans van zolder (Good Old Times) en spuit de hele stad onder met Red Germaine en vrijspraak voor heldin! Ik snap dat justitie onderzoek moet doen. Maar een veroordeling zou echt belachelijk zijn en verontrustend zelfs. Want waar is de fokking smeris als je ze als eerlijke en gewone burger nodig hebt?????

Mokum Kosher | 11-12-07 | 17:04

Ik ben nog maar net begonnen met mijn studie Recht. Dus voor de juristen. De schulduitsluitingsgrond psychische overmacht? Door de situatie kreeg ze een niet te bedwingen drang om de dader tegen te houden en kon de gevolgen daarvan niet inschatten.

sistrie | 11-12-07 | 17:01

Ik vond het toen al een prima actie van onze vriendelijke dame, eigen schoeld dikke boelt voor het irritante finnetje.
Ze probeerde gewoon haar handtasje weer terug te krijgen, ik vind eigenlijk dat de nabestaanden van het finnetje de schade aan de auto moeten betalen, al zal dat lastig gaan, waarschijnlijk niet verzekerd !
Als deze vrouw echt een celstraf krijgt opgelegd, dan is er geen hoop meer voor NL.

ik kom van rechts | 11-12-07 | 17:00

lintje voor Germaine!!!
en een ruime onkostenvergoeding voor geleden emotionele schade,!!!

balkumsboerke | 11-12-07 | 16:58

Ach laten we voor de lieve vrede mevrouw 6 maanden rijontzegging geven..

Witte lijst - Fin 1-0

True69 | 11-12-07 | 16:57

Als ze gewoon in tasterugdrang die Bejatniemeeri heeft willen vastrijden of naar de grond willen rijden, waarbij hij per ongeluk het leven liet, dan is dat het risico van zijn vak geweest.

LibertasSimplex | 11-12-07 | 16:56

2007 was het jaar waarin ik had moeten demonstreren tegen het niet doorgaan van het referendum over het Hervormingsverdag; het jaar waarin in geld had moeten inzamelen voor een standbeeld voor Germaine Chin Ten Fung; het jaar waarin ik rampetampend een rivier in had moeten storten, maar het niet heb gedaan.

doedeljantje | 11-12-07 | 16:52

Een voordeel, die tasjesdief is deaud.

Zo jammer! | 11-12-07 | 16:52

Lijst, geen rijst.

Schreeuwbuis | 11-12-07 | 16:48

Gelukkig kunnen ze haar nooit zwaarder straffen als zij de dief heeft gedaan :P

Tinus Trekveer | 11-12-07 | 16:47

het is ook zo'n zonde van de auto van die dame,kan die famlie van die fin haar de schade niet vergoeden,want wie koopt er nu een auto waar een fin geplet door is,gewoon geld inhouden van hun uitkering,en geen huuur subsidie meer geven.

sjonnie jordaan | 11-12-07 | 16:42

Niet voor Jan 11-12-07 @ 16:29
Het is altijd een grijs gebied, waarin je op zoek moet gaan naar enige houvast. Haar reactie is invoelbaar, we willen allemaal wel eens voor Clint Eastwood spelen. Het is ook lastig om reacties langs een juridische meetlat te leggen, iedereen reageert anders op zijn situatie. Maar zelfs als er alleen wraakgevoelens schuilgingen achter haar daad kan ik nog enige sympathie voor haar opbrengen. Het geweld gebruikt door een slachtoffer telt wat mij betreft m nder zwaar dan dat gebruikt door de dader. Daarom hoop ik dus op een coulante houding van de rechtbank.

sjaakdeslinksesul | 11-12-07 | 16:42

Dat was toch dat fijne jochie die nog geen 20 was en al een strafblad ter grootte van mijn Lord of the Rings boek had?
Juist ja, die was dus al lekker op dreef om zo'n radicale Hofstadt idioot te worden. Dit soort kudtFinnen moeten we toch ook niet willen in onze samenleving, ga lekker kelen doorjassen in Iran ofzo...

Waar kan ik deze mw steunen, ik bedoel, er word toch wel een petitie aangeboden, getekend door 3/4 Nederland?
Deze mw kan toch niet zomaar gestraft worden? Ik bedoel, als ik 's nachts een inbreker van mijn trap af naar beneden knuppel word ik toch ook niet aangehouden voor doodslag? Juist....
Wat leven we toch in een fantastisch land, de NS werkt voor geen meter, maar we gaan in sneltreinvaart naar de klote!!!!

berryberry | 11-12-07 | 16:41

Ik hoop dat die vrouw de (eventuele) schade aan haar auto vergoed kreeg door de kansenfamilie! Eigen rechter spelen, dat zouden meer mensen moeten doen..

bertminernie | 11-12-07 | 16:39

[email protected] Eagleburger 11-12-07 @ 16:38
hehehehe........ nahja vraag me dan toch af wat pijnlijker voor haar is ;)

overVecht | 11-12-07 | 16:38

@overVecht 11-12-07 @ 16:20

Neuh, dan mag ze gezellig bij Ome Teen logeren ;-)

Biff Eagleburger | 11-12-07 | 16:38

Het OM zal moeten bewijzen dat mevrouw zich in haar reactie zodanig gedragen heeft dat zij in redelijkheid kon aannemen dat zij die fin zou kunnen doodrijden. Simpel.

Lekker Belangrijk© | 11-12-07 | 16:37

@Zwartbroek 11-12-07 @ 16:28
ow........ kudt...... shit............. had dat eerder gemeld!......

overVecht | 11-12-07 | 16:37

( achteruit ) rijdende rechter?

klaretaalzeewolde | 11-12-07 | 16:37

skerchi 11-12-07 @ 16:17
.
't Is absoluut wat anders, maar het gaat er nogmaal om dat er hier twee zaken zijn; een die niet kan worden afgehandeld omdat de beklaagde een tuin op z'n buik heeft, en een tweede die wel kan worden afgehandeld en waarin maar moet worden bewezen dat de vrouw zo onmachtig was als ze zich voordoet. Alle argumenten aangaande het staande houden van een verdachte ten spijt, dat lijkt me in dit geval gewoon buiten-proportioneel, en mevrouw zou er heel verstandig aan doen om daar niet al te veel nadruk op te leggen tijdens het proces.

Niet voor Jan | 11-12-07 | 16:32

sjaakdeslinksesul 11-12-07 @ 16:17
.
Doelbewust ander tot slachtoffer maken geldt ook voor de hypotethische uitschelder die ik eerder aanvoerde. 't Is maar wat je proportioneel acht. Of ze zich ook bedreigd voelde, mag ze zelf aanvoeren. Als ze dat doet, en ze kan aannemelijk maken dat ze zich ten tijde van het pletten in haar leven of welzijn bedreigd voelde, is ze wat mij betreft vrijgesproken. 't Lijkt me moeilijk, volgens mij voel je tijdens zoiets maar 1 ding en dat is blinde haat, maar enfin; dat weet ik gewoon niet.

Niet voor Jan | 11-12-07 | 16:29

@overVecht: Je mag doen whatever it takes, maar niet meer dan dat. Als de dief op een scooter zit kun je hem te voet niet bijhouden, als de dief iemand bij zich heeft en dus in de meerderheid is, kun je hem met normaal fysiek geweld de tas niet afpakken, dan is tegen hem aan rijden dus geoorloofd. Een meisje van 3 kun je gewoon bij de kraag pakken.

Zwartbroek | 11-12-07 | 16:28

Dus zo probeert Amsterdam het aantal autobranden terug te dringen.
Hebben de finnen weer iets om naar uit te kijken, maar owee als mevrouw wordt vrijgesproken.

Memento Mori | 11-12-07 | 16:24

@nebulous 11-12-07 @ 16:11, Daar ging haar advocaat waarschijnlijk ook voor maar het OM ziet kennelijk voldoende bewijs voor roekeloos rijgedrag.
Dat is dus opzet.

Lekker Belangrijk© | 11-12-07 | 16:21

Fin is lekker deaud, en nogmaals deze vrouw verdient een lintje!

drububu | 11-12-07 | 16:21

Dit is geheel conform het regeringsbeleid. Alles kan en mag en is volkomen legaal. Behalve als je een hardwerkende belastingbetalende burger bent.

Mr. Hu | 11-12-07 | 16:21

Als mijn nichtje van drie het tasje van mevrouw overVecht jat moet ze dan ook deaudt?

overVecht | 11-12-07 | 16:20

Arme Germaine.. Heb met haar te doen. ALLES ALLES word getolereerd in Nederland,van incest tot TBS gevangenen los laten lopen,maar toevallig is zij nu de lul omdat een of andere klojo een 'goede daad' wil stellen

Nifelheim | 11-12-07 | 16:19

Niet voor Jan 11-12-07 @ 16:05
Terecht dat zwakkere verkeersdeelnemers extra juridische bescherming hebben bij ongevallen. In dit geval pijnlijk dat die last bij het slachtoffer van straatroof komt te liggen. Ben benieuwd of je kan aanvoeren dat de scooterrijder bewust de confrontatie is aangegaan. Dat is toch wat anders dan rondrijden, 'minding your own business', een verkeersfout maken en ernstig gewond raken door een automobilist die onvoldoende oplet.

skerchi | 11-12-07 | 16:17

@Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Wat ik net al zei: als jij bedreigd wordt en er vervolgens iets van je gejat wordt of je ziet dat dat met een ander gebeurt, dan gelden er andere normen wat mij betreft dan als jij doelbewust een ander tot slachtoffer wil maken.

sjaakdeslinksesul | 11-12-07 | 16:17

Let op! Straks tonen ze nog aan dat die knakker niet bewust dat tasje wilde jatten....

kareltje krultang | 11-12-07 | 16:17

Beroepsrisico noemen ze dat? Leuk als je wilt gaan jatten, maar dan moet je ook de consequenties accepteren.

henkiedenkiedenkie | 11-12-07 | 16:16

@lptjah 11-12-07 @ 16:13
nee hoor, vin ik prima!

overVecht | 11-12-07 | 16:16

Deze vrouw verdient de Nobelprijs!!

Bijstandtrekker | 11-12-07 | 16:16

@MickyM 11-12-07 @ 15:58
Mij gaat het om de ongelijke behandeling van nederlanders door moslims. Ze zijn zeer gepikeerd als er kritiek op hun geloof is. Maar hun eigen handelen is nooit onderwerp van discussie. Want dat wordt altijd vergoeilijkt. Neem Slotervaart: geen nederlander die zou protesteren als 2 agenten levensbedreigend worden verwond door een maniak, en vervolgens uit verdediging die maniak doodschieten. Zo niet de lokale moslim. Die roept meteen discriminatie. En zo kiezen ze keer op keer de cultuur die hun het beste uitkomt om hun zin te krijgen, opportunistischer kan niet. Als een drammend kind dat pa en moe tegen elkaar uit speelt.Persoonlijk begin ik daar wel genoeg van te krijgen.

noorderling | 11-12-07 | 16:15

@onderkant paal 11-12-07 @ 16:12
Krijgt ze nog last met Irene van Lippe Biesteveld ook

Agent327 | 11-12-07 | 16:13

@MickyM 11-12-07 @ 16:10
Doe es ff schijtsrechtertje gaan spelen op Fok! ofzeau ;)

overVecht | 11-12-07 | 16:13

Apart hoe mensen hier die vrouw gelijk geven, maar als iemand zn hand wordt afgehakt omdat ie iets probeert te stelen, dan is dat barbaars......

lptjah | 11-12-07 | 16:13

Dit nieuws zal voor de juristen onder ons logisch klinken denk ik?
Maar voor het plebs (ik dus) is dit de zoveelste onbegrijpelijke actie van het O.M. Ik zie een O.M. dat blundert bij grote boeven, maar die de kleine man of vrouw genadeloos weet aan te pakken.

GodHandKiller | 11-12-07 | 16:12

Als ze nou een boete zou krijgen voor het schade aanbrengen aan die boom, dan zou ik daar nog vrede mee hebben.

onderkant paal | 11-12-07 | 16:12

@ Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Ze ging achter de dief aan. Dat de dief tussen haar achteruitrijdende auto en een boom reed deed hij om te vluchten, vermoed ik. Zij kon niet aannemen dat de scooter zo zou optreden. Dan kom je dus uit op een verkeersongeluk. Waar daarvoor de schuld ligt is lastig, aangezien je bij het achteruitrijden voorrang dient te verlenen. Aan de andere kant, de situatie is veroorzaakt door een niet-verkeershandeling van de dief, dus ik zou daar de verantwoordelijkheid leggen.

nebulous | 11-12-07 | 16:11

bejatti had er ook voor kunnen kiezen om bij de Mac burgers te gaan flippen en zijn geld op een eerlijke manier te verdienen, maar dat was natuurlijk teveel gevraagd.

awas | 11-12-07 | 16:10

@skerchi en overVecht
doe eens met zijn tweeen de eerste klas van de basisschool overdoen! Of anders weer On topic!

MickyM | 11-12-07 | 16:10

@skerchi 11-12-07 @ 16:07
maar voor de rovers is dat links als ze van voren komen......:P

overVecht | 11-12-07 | 16:09

@Noorderling
Nee, lijkt me gevalletje "toebrengen van lichamelijk letsel, de dood tot gevolg hebbend". Doodgaan omdat je iemand een brillenjood noemt lijkt me een te zware straf. De toebrenger van die straf dient daar dan gestraft voor te worden, zodat een ieder weet: let op bij het vergelden van misdrijven.

MickyM | 11-12-07 | 16:08

overVecht 11-12-07 @ 16:00
Tasje staat vaak op de rechter voorstoel, vandaar rechterportier.

skerchi | 11-12-07 | 16:07

Waren er maar meer nummertjes 13

Luchtfietser | 11-12-07 | 16:06

noorderling 11-12-07 @ 16:03
.
Dus die fin reed zelf tegen die boom op en plette zichzelf ? Knap.

Niet voor Jan | 11-12-07 | 16:06

@skerchi 11-12-07 @ 15:58, dat de dader risico neemt staat buitenkijf, in dat opzicht mag ie dus van het slachtoffer een (geweldadige) reactie verwachten, echter dat geweld dient wel proportioneel te zijn.
Er is bestaat dus verschil in een burger die een klap uitdeelt en een kickbokser die een klap uitdeelt.

Lekker Belangrijk© | 11-12-07 | 16:05

skerchi 11-12-07 @ 15:58
.
Het is in het geval van een ongeval tussen auto en een ander, minder voertuig of voetganger, aan de automobilist om zijn/haar onschuld te bewijzen. Niet aan de andere partij. Dus zegt het OM: kom maar op met die argumentatie.
.
Als jij achteruit rijdt in een straat met eenrichtingsverkeer, omdat er een vuilniswagen voor je staat en je rijdt iemand z'n achteruitkijkspiegel eraf, is het toch ook niet de schuld van de vuilniswagen ?

Niet voor Jan | 11-12-07 | 16:05

Ben benieuwd welke top-advocaat de belangen van de dode tasjesdief gaat verdediggen.

bodyhair | 11-12-07 | 16:05

Je kan altijd noch zeggu dat je frau bent en niet kan otorijden.Idereen gelooft je.

Randy Andy | 11-12-07 | 16:04

@Bigi Bana Boy 11-12-07 @ 15:21
Aangezien er nog nergens anders melding over is gemaakt en in het artikel ook gezegd wordt dat het niet ernstig is, ga ik ervan uit dat e.e.a. inderdaad wel mee valt.

Agent327 | 11-12-07 | 16:04

@skerchi 11-12-07 @ 16:02
eerst even wachten tot je überhaupt mag autorijden anders ben je net zo schuldig..

overVecht | 11-12-07 | 16:04

@Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Stel je voor dat je iemand die jou brillenjood noemt een duw geeft. Alleszins begrijpelijk. Komt ieder weekend wel voor. Nou valt ie even wat ongelukkig. Dan wil jij voor doodslag gaan?

noorderling | 11-12-07 | 16:03

Lekker Belangrijk© 11-12-07 @ 15:52
Dank je, maar dat betekent dus dat ik niet in de achteruit achter die scooter aan kan gaan omdat ik kan weten dat ik de controle kan verliezen. Dan sta ik dus met lege handen en krijg ik mijn spullen nooit terug. Vind ik niet rechtvaardig.
(Ik kan wel aangifte gaan doen maar ik kan aannemen dat er via die weg geen redelijk kans is dat ik mijn spullen terug krijg.) Niet fijn, geeft de burger een machteloos gevoel.

skerchi | 11-12-07 | 16:02

Agent327 11-12-07 @ 15:54
.
Ik zeg niet dat er geen verschil is. Het gaat om wat een proportionele respons is. Noodlottig is het, als ze kan aanvoeren dat ze of a) in de war was (dus niet verantwoordelijk), b) uitgleed over een banaan ofzo (en dus aan de straat de schuld kan geven) of c) zich in het leven bedreigd voelde (en dus aan zelfverdediging deed). Een noodlottig ongeval (als in een kettingbotsing op de snelweg (b)) kun je er denk ik niet echt van maken.

Niet voor Jan | 11-12-07 | 16:02

@skerchi 11-12-07 @ 15:58
Ik trok de linker open lutser......... kom toch van voren.....

overVecht | 11-12-07 | 16:00

Als ze een strafblad heeft hoef ik haar vast niet meer voor te dragen voor een lintje?

Allochteen | 11-12-07 | 16:00

Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49

Het is allemaal veel simpeler; vrouw + auto = bloed aan muur.
Niks nieuws, maar omdat het nu Finnenbloed is komt er een proces.

pwman | 11-12-07 | 15:59

alpha_mannetje 11-12-07 @ 15:52
.
Jawel. Beledigen is een strafbaar feit. Ondanks de vrijheid van meningsuiting.

Niet voor Jan | 11-12-07 | 15:58

@Noorderling : klopt, gordeldragers zijn eigenlijk altijd moslim. Het ging mij meer om jouw "Ze willen toch de Sharia": dat was me net iets te kort door de bocht, immers lang niet elke moslim wil de sharia. En zelfs als ze dat allemaal zouden willen dan wil 6% van de Nederlanders dat, en dat is niet genoeg. Dus dat gaat niet gebeuren.
Ik wil overigens niet de boel downplayen: er is natuurlijk wel een probleem in de afrikanerbuurt in Amsterdam-Oost. Fietste er tot voor kort dagelijks doorheen, en er loopt heel wat tuig rond. Het is trouwens de zelfde buurt waar een jaar of vijf terug een marokkaans? turks? meisje van een jaar of 8,9 met een tafelpoot werd doodgeslagen door een dolgedraaide NederlanderT met een psychose.
wat dat er hier toe doet weet ik ook niet, maar goed.

MickyM | 11-12-07 | 15:58

het slachtoffer was een gerespecteerd lid van de finse gemeenschap die de gehele familie regelmatig van aalmoezen voorzag en dat nou net hij door een ongelovige moet worden doodgereden, dat moet vervolgd worden.

Sancho Panza | 11-12-07 | 15:58

Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Als je getuige of slachtoffer bent van een misdrijf mag je de dader aanhouden. Maar hoe ver mag je gaan en hoeveel risico voor de dief mag je nemen? Te voet achter een dader op een scooter aangaan is kansloos. Wil je enige kans hebben tegen een scooter dan gebruik je dus je auto. In Utrecht zag ik de tactiek van die knapen: Auto van voren benaderen, rechter portier opentrekken en tas graaien, vervolgens wegscheuren in de richting waar de auto vandaan komt. De automobilist heeft dus alleen een kans als hij heel hard achteruit rijdt. Dat weet de dader, zo is de hele roof opgezet. Dan neemt hij dus ook het risico dat een achtervolging in de achteruit heel gevaarlijk is, achteruitrijden is nu eenmaal erg moeilijk.

skerchi | 11-12-07 | 15:58

Kan iemand mij de grap cq. clue uitleggen van het roepen van Next? kan er namelijk niet zeau om lachen..........

*mompelt iets van fok!tuig*

overVecht | 11-12-07 | 15:57

@skerchi 11-12-07 @ 15:35
bullshit..... iemand die bewust zich met criminele activiteiten bezighoudt moet bij zichzelf van te voren nagaan dat daar wellicht risico's aan verbonden zitten. Als er bij een mens iets wordt aangedaan wat buiten de wet gaat kun je er vanuit gaan dat iemand ook buiten proportioneel reageert. Kortom, eigen schuld dikke..........

overVecht | 11-12-07 | 15:54

@Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Lijkt mij toch wel een verschil zitten tussen een draaideur krimineel die tasjes rooft dan iemand uitschelden. Ik vind je vergelijking daarom volkomen mank gaan. Bovendien, dat heb ik al gezegd, was dit een noodlottig ongeval met dodelijke afloop.

Agent327 | 11-12-07 | 15:54

@ Agent327 11-12-07 @ 15:44

nope, agent, ik had nog nooit een andere nick hier. Wel moet ik zeggen dat zeker de minder snelle denkers hier nogal over deze nick blijken te vallen. Het was een goede keuze kennelijk. Bedankt voor de vis ;)

Hassan-I-Sabah | 11-12-07 | 15:54

Iemand aan een schandpaal nagelen is op zich een goed idee.
En overigens best creatief om een auto als hamer te gebruiken!

* NEXT *

Goudkaart | 11-12-07 | 15:53

Beter doodgereden dan invalide. Dan kost het de staat (lees wij) nog meer.
Ik zeg: een lintje voor de mevrouw

cruzer | 11-12-07 | 15:53

terecht of niet ze is de lul, de fin is helaas een beschermde soort. Toch ironisch dat een linke- ik bedoel rechter zijn dhimmi-points moet verdienen over de rug van een allochtoon. Alles heeft een hierarchie ook politieke correctheid.

Multikuli | 11-12-07 | 15:52

@skerchi 11-12-07 @ 15:35
Ik denk dat er twee zaken spelen en dat is opzet en gebruik van (dis)proportioneel geweld.
Opzet in de minst zware vorm is zodanig handelen dat je in redelijkheid mag verwachten dat er een gerede kans is dat je schade aan een derde berokkent.
Dit is de juridische uitleg van bijv. "roekeloos" gedrag.

Lekker Belangrijk© | 11-12-07 | 15:52

@ Niet voor Jan 11-12-07 @ 15:49
Beledigen is geen strafbaar feit, toch? Vrijheid van meninguiting toch etc etc? MUV ambtsbekleders, koninginnen en baarddragende minderheden.
Verder: Kan ik ergens mijn handtekening zetten om deze vrouw een lintje te geven en anders voor een feestdag om op het graf van de tasjesdief te dansen?

alpha_mannetje | 11-12-07 | 15:52

@Hassan-I-Sabah 11-12-07 @ 15:36

Ik heb meer begrip voor een hongerige vader, die steelt om zijn kinderen te voeden dan voor een teringventje dat steelt voor de kick. Punt is dat ik er niet mee kan zitten dat die tasjesrover het leven heeft gelaten en heel waarschijnlijk was dat wel zo geweest als het de hongerige vader was overkomen.

Biff Eagleburger | 11-12-07 | 15:51

Stel nou dat ik iemand wil 'klemrijden' die mij 'kale brillenjood' noemt (voor de sofisten onder ons: beledigen is een strafbaar feit). En die komt daarbij om 't leven. Daar mag ik dan toch ook niet mee wegkomen ? Kun je zeggen: dat zijn de risico's die het uitschelden met zich meebrengen. Jaja. Het enige wat mevrouw Germaine met de chinese achternaam zou kunnen aanvoeren, mijns inziens, is dat ze zich in het leven bedreigd voelde. Moeilijk te bewijzen (zij in de auto, hij onbeschermd op de brommert), lijkt me.
.
Als er nou gewoon flinkerts tussen zaten die de mevrouw hier verdedigden, dan zouden ze zeggen: 't was een fin en wij haten finnen redeloos. Fair enough. Maar kom niet aan met pseudo-juristische sofisterij. Als je iemand met je vehikel tussen auto en boom plet, moet om te beginnen je rijbewijs ingenomen worden, en er moet zeker worden gekeken of je iets strafbaars hebt gedaan.
.
't Argument dat meneer de tasjesdief ook iets strafbaars had gedaan is daarenboven volkomen ongeldig (zie ook het uitscheld-argument boven). 't Is een aparte zaak en daarbij, hij kan niet meer gestraft worden, of wel ?

Niet voor Jan | 11-12-07 | 15:49

Jat ie een tas krijgt ie de achter bumper er gratis bij is het ook weer niet goed

Kitafe | 11-12-07 | 15:48

@synchronicity 11-12-07 @ 15:23
Ligt net iets anders wat mij betreft. Op het moment dat jouw rechtszekerheid en veiligheid wordt aangetast, heb je in mijn ogen het recht om je te verweren. Hoe ver je daar in kunt gaan, is dan de vraag. Misschien is Germaine wel te ver gaan. Maar dan nog zul je als maatschappij moeten erkennen dat de daden van een burger die voor haar rechten opkomt, op een andere manier beschouwd en behandeld moeten worden, dan de daden van een burger die een andere burger schade wil berokkenen. Ik hoop dan ook op vrijspraak voor deze vrouw. Dat zou ik rechtvaardig vinden.

sjaakdeslinksesul | 11-12-07 | 15:47

-weggejorist-

Ronnie D. | 11-12-07 | 15:47

fuckje 11-12-07 @ 15:37
nou nou.
Ons rechtssysteem is toch wel sterk genoeg om te voorkomen dat jan en alleman doelbewust dieven gaan doodrijden. Ik zit wel te wachten op een uitspraak die burgers beter beschermt tegen ongelukken die gebeuren als ze opkomen voor hun have en goed. Op dit moment zie ik te vaak situaties waarin een dief beschermd wordt wanneer een burger geweld gebruikt in overvalsituaties.

skerchi | 11-12-07 | 15:45

@Hassan-I-Sabah 11-12-07 @ 15:27
U is mocro4ever alweer onder een andere nick?

Agent327 | 11-12-07 | 15:44

noorderling 11-12-07 @ 15:39
Precies! net zoals niet iedere blower een irritante hero junk is, is wel iedere junk begonen met blowen...

niegosnix | 11-12-07 | 15:42

Waarom moet hier een DAF 55 marathon bij?

Als DAF liefhebber moet ik heftig protesteren tegen deze vuige verdachtmakingen, en ik zal niet aarzelen om de Dafclub Nederland in te schakelen om dit schandalige onrecht aan te pakken.

Zou wel zonde zijn van dat mooie achterbumpertje trouwens, finnen doodrijden.
Opel Kadett lijkt mij geschikter.

captainobvious | 11-12-07 | 15:42

Tjieeuw Muskie wat gebeurt er, wat gebeurt er, mijn hemel wat een systeem zeg, nou gewoon om op te schieten dus, wat een drama zo'n uitspraak!

Pittig Dartelinnetje | 11-12-07 | 15:42

MickyM 11-12-07 @ 15:33
Goed punt! Maar hoeveel tasjes mag je klauwen voordat je een straf krijgt waar de samenleving bij gebaat is? Je moet wel goed lezen he? Het was een draaideurcrimineel, een recidivist van de bovenste plank. Je mag er dus vanuit gaan dat hij een aantal mensen een klein trauma heeft bezorgd. Dat aantal is natuurlijk niet te noemen. En wat nou als hij iemand pakte die net ff wat potiger was dan hij? Er een schermutseling ontstond en hij dood werd geslagen? Heb jij wel eens iemand in Amsterdam beroofd zien worden? Nee he? Dat gaat echt niet met een fluwelen handschoen, dat zijn trappen tegen je hoofd, trappen in je maag door 2 gasten die snoeihard aan je handtas staan te trekken...

Risico van het vak... If you can't do the time... Don't do the crime...

His Goofness | 11-12-07 | 15:42

@MickyM 11-12-07 @ 15:33
Ja dat is zo'n geweldig logisch argument, 'niet elke moslim draagt een bomgordel'. Helaas is het wel weer zo dat elke bomgordeldragert een moslim is.

noorderling | 11-12-07 | 15:39

zo gaat dat in NL met burgers die niet terugtreden bij ongerief op straat.

Hopelijk komt er weer geen veroordeling van, maar voorlopig gaat mevrouw weer eindeloze procedures doorlopen waarvoor rechtbanken blijkbaar toch tijd zat hebben.

Jan Passant | 11-12-07 | 15:38

Burgerinitiatief: leidt Al Gore af (bv. door een gloeiend hete ijzeren staaf in 's-mans rectum te duwen), pik z'n net verkregen Nobel Prijs en rijk deze uit aan mevrouw CTF.

Gier | 11-12-07 | 15:37

Wat een genuanceerdheid op GS: zowel de finnen, OM als chinezen zitten fout

niegosnix | 11-12-07 | 15:37

@skerchi,
Naar mannetje ben jij.

fuckje | 11-12-07 | 15:37

@ Biff Eagleburger 11-12-07 @ 15:27
nou ja, hoe arm die was heeft die dus niet ter beoordeling aan niemand voorgelegd, net zo min als Germeine de beoordeling van zijn schuld aan niemand heeft voorgelegd.

Maar, Biff, als hij wel arm was geweest, had die dan van jou gewoon het kaasvak moegen leeghalen bij de appie?

Hassan-I-Sabah | 11-12-07 | 15:36

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze mevrouw niet voor de rechter zou
moeten verschijnen, maar waarom daar drie jaar over nagedacht en geneuzeld moet worden.

mark twain | 11-12-07 | 15:36

Heel spijtig dat mevrouw Chin Ten Fung nu die sores van een strafproces over zich heen krijgt. Maar stel je toch eens voor dat ze vrijgesproken wordt met de redenering dat een tasjesdief welbewust het risico neemt dat het slachtoffer hem achtervolgt en daarbij een dodelijke fout maakt door de hectiek van het moment. Dat zou dan mooie jurisprudentie zijn.
Voortaan: "Het spijt me meneer de rechter. Ik wilde mijn tas terug halen door hem klem te rijden. Door de adrenaline verminderde mijn coördinatie, miste ik het rempedaal en trapte op het gas."
Hoe zit dat heren/dames juristen? Is dit proportioneel geweld om iemand aan te houden en vervolgens een ongeluk?

skerchi | 11-12-07 | 15:35

Chinezen kunnen niet autorijden, dus als er iemand een misdaad heeft begaan is het Koos door haar een rijbewijs te verstrekken!

nm:s | 11-12-07 | 15:34

@Hassan-I-Sabah 11-12-07 @ 15:27

Het enige probleem is dat de omgekomen jongeman niet arm was. Hij ging niet uit stelen omdat hij en zijn bloedjes van kinderen al dagen niets hadden gegeten. Nee, hij deed het voor de kick en wat dat betreft heeft-ie meer gekregen dan hij had verwacht. Pech noemen ze dat en risico van het 'vak.'

Biff Eagleburger | 11-12-07 | 15:34

Amsterdamse rechtbank.. dan weet je genoeg.
Appeasement, niks anders.
De bajus is billiger dan een nieuw leven elders met haar familie.

wopper | 11-12-07 | 15:34

@ Noorderling 15.29
Zucht.
Niet elke heaumeau is een bare-backer en niet elke moslim draagt een bomgordel, en zovoort...

MickyM | 11-12-07 | 15:33

het toebrengen van enig lichamelijk letsel is zeker op zijn plaats. Dood rijden voor een paar tientjes plus mobiele telefoon vraagt om een psychologisch onderzoek, danwel het afpakken van het rijbewijs.

niegosnix | 11-12-07 | 15:33

het toebrengen van enig lichamelijk letsel is zeker op zijn plaats. Dood rijden voor een paar tientjes plus mobiele telefoon vraagt om een psychologisch onderzoek, danwel het afpakken van het rijbewijs.

niegosnix | 11-12-07 | 15:32

Een tamelijk kromme rechtsgang als je het mij vraagt. Sterkte meid.

looprekje | 11-12-07 | 15:31

En terecht. Hangen zal ze die bitch, swa!
Net als eenieder die mijn naam misbruikt

DeEchteWimHeitinga | 11-12-07 | 15:31

@synchronicity 11-12-07 @ 15:23
Jazeker. Ze willen toch zelf de Sharia? Nou, bij deze.

noorderling | 11-12-07 | 15:29

@Hassan:

Tuurlijk kan jij je wel vinden in die plunderingen, hoe moet jij anders je huur betalen?

Teecay | 11-12-07 | 15:29

Mooi werk germaine. Alleen had je niet ook nog de andere dood kunnen rijden?

Sjupke | 11-12-07 | 15:28

Draai het even om en bekijk het als volgt: de kaasdieven en tasjesrovers van deze wereld hebben een probleem van materiele tekorten die ze dan, net als Germaine, direct gaan oplossen zonder de ingewikkelde omwegen van de rechtsstaat en dergelijken.

Ik kan me wel vinden in plunderingen door de armen, maar ik heb zo mijn twijfels op de rednecks hier dat wel net zo zien (tenminste al ze niet zelf aan het plunderen zijn geslagen)

Hassan-I-Sabah | 11-12-07 | 15:27

@Bigi Bana Boy 11-12-07 @ 15:21
Ja en? Het is noordenwind!

MickyM | 11-12-07 | 15:26

@synchronicity 11-12-07 @ 15:23
Lijkt mij meer een geval van noodlottig ongeval. Alhoewel ik de dood van de fin niet betreur.

Agent327 | 11-12-07 | 15:25

of Bernhard nog even postuum binnen wil komen

hetluis | 11-12-07 | 15:24

Ik wist niet dat op een tasje klauwen de doodstraf stond in NL. Kennelijk zijn er reaguurders die dat vinden... eng!

synchronicity | 11-12-07 | 15:23


Judge Dredd Rules

Skulldagger | 11-12-07 | 15:22

Laten we maar even de genuanceerde afweging van de rechter afwachten, voordat we hier allemaal weer gaan huilen naar de maan.

John McClane | 11-12-07 | 15:22

Raar hoor, ik geef ook altijd van schrik & per abuis gas als er finnen oversteken...

Fleppy | 11-12-07 | 15:21

Overigens staat de kerncentrale in Doel (antwerpen) in de fik :
www.nu.nl/news/1350962/21/Brand_in_ker...
Maar ga gerust door op dit topic hoor, niks te zien verder dus doorlopen maar.

Bigi Bana Boy | 11-12-07 | 15:21

Ze verdient godverdomme een monument ipv een straf, ok ze had beter der best moeten doen om dat huftertje meer te laten lijden, dat dan weer wel, maar dat neemt niet weg dat ze een monument verdien !
.
Kies hier de lokatie:
A) Overvecht
B) de Dam
C) August Allahbeplein
D) Bijlmer

Burgerlijke ongehoor | 11-12-07 | 15:21

Als de vrouw in kwestie toegegven heeft dat ze opzettelijk Ali tussen de auto en boom wou pletten dan geef ik haar weinig kans, zo niet dan is het gewoon een noodlottig werkongeval. Ouders van Ali verklaarden aan de campingpers "Het was een schat van een jongen en een harde werker", ze wisten alleen niet waar hij het geld weg haalde.

ODF | 11-12-07 | 15:21

Petitie?

DeParticipant | 11-12-07 | 15:20

[..] Ongeschikt
[X] Geschikt

Lekker Belangrijk© | 11-12-07 | 15:19

Vrijspraak graag! Ik stem voor een TV-actie om geld in te zamelen voor mevr., om zo een elite-team aan advocaten aan haar zijde te krijgen :)

Teecay | 11-12-07 | 15:18

Voor de stagiaire:
"zegeNvieren" moet zijn "zegevieren".

vet | 11-12-07 | 15:16

@ ali el bejjati
Gevalletje bedrijfsongelukje... Jammer maar helaas, ga niet langs start, u ontvangt geen 20.000 euro en geen maagden bij de poort.

Ben heel benieuwd wat voor bewijsvoering het om in gedachte heeft. Waarop gaat ze baseren en bewijzen dat mw. nummertje 13 met witte rijst intentioneel het gajes plat heeft gereden? Nummertje 13 met witte rijst kan altijd zeggen dat ze "geschrokken en emotioneel" was, het "niet de bedoeling was" etc. Zat toch niemand bij haar in de auto en er waren nauwelijks getuigen. Al waren die er wel, er zat niemand bij haar in de auto...

His Goofness | 11-12-07 | 15:15

Schande, ze had eerst zijn vingers, dan zijn tenen, zijn benen, zijn armen en als laatste zijn hoofd moeten overrijden!

Weer een pluim voor Justitie!

Gary Glitter | 11-12-07 | 15:14

Volgens de rechter kan men niet bij voorbaat aannemen dat Germaine C. de criminele jongere per ongeluk doodreed....
Dat is natuurlijk wederkerig: het OM kan ook niet bij voorbaat aannemen dat de jongen met opzet werd aangereden. En dan: doodslag? Maximaal zware mishandeling de dood tot gevolg hebbende.
Kortom: dit wordt een showproces waarbij een deugdelijk lid van de maatschappij wordt opgeofferd om de finnen tevreden te houden.

noorderling | 11-12-07 | 15:13

Dit geeft nog maar eens aan WAAROM die rechters zo'n achterstand hebben.
Hoogste tijd voor REORGANISATIE!!

Ad337 | 11-12-07 | 15:12

Ik denk dat ik ga emigreren heb ik zojuist besloten. nederland kan ongezien de tering krijgen met het OM erbij

silverado | 11-12-07 | 15:12

Het recht heeft 3 jaar geleden al gezegevierd. Nu is het krom blijkbaar aan de beurt.

Zwartbroek | 11-12-07 | 15:12

Het is volgens mij meer een omweg om het besmeuren van een boom strafbaar te stellen! En dan helemaal met dat knoflook gevulde bloed! Arme boom

conè | 11-12-07 | 15:12

weer typisch nederlands gevalletje van ons ozo efficiente OM

king of my own world | 11-12-07 | 15:11

Ali el Bejjati... Ali el Bejjati... dat klinkt weer lekker oud Hollands.

mokum | 11-12-07 | 15:11

Eigen schuld, dat is het risico als je tasjesdief bent.
Bloemetje voor Germaine

MDE | 11-12-07 | 15:09

Ach wat, laat meneer de OvJ maar eens bewijzen dat het hier meer om een poging tot doodslag ging dan om een poging tot het terughalen van haar eigendommen! Arme vrouw...

Fleauxe | 11-12-07 | 15:08

lol @ Ali el Bejjati

LibertasSimplex | 11-12-07 | 15:07

Godsamme, drie jaar na dato nog wel. Hoe zal dat aankomen in huize Chin Ten Fung. En Fleischbaum koop nu eens een spellingschecker, wrek.

sjaakdeslinksesul | 11-12-07 | 15:06

die gast heeft er zelf om gevraagd door een tas te jatten...
laat dat mens toch met rust.....
ik zou die pik ook dood gereden hebben......

DonnieD | 11-12-07 | 15:05

Hij? Ik bedoel zij natuurlijk.

* | 11-12-07 | 15:02

Nederland is ziek..... doodziek....

Behangdelul | 11-12-07 | 15:02

Zuur, maar rechtvaardig... Je mag nou eenmaal niet voor eigen rechter gaan spelen!

mijker | 11-12-07 | 15:02

Doet iemand eens iets tegen de criminaliteit wordt ze vervolgd.
Zonde!

bliepje80 | 11-12-07 | 15:02

Inderdaad, hij had er hem niet kapodt mogen rijden, liever iets met bijna kapoedt en dan drie maanden lijden.

* | 11-12-07 | 15:02

Ik ben voor een standbeeld.

RickXX | 11-12-07 | 15:01

Klasse Justitie.....

Koppensneller | 11-12-07 | 15:01

Tja wat moet je anders he, zomaar eigen rechter spelen! Schandelijk!

Zeeland Sjort | 11-12-07 | 15:01

Laat justitie liever die crimineeltejs hard aanpakken en die mevrouw een bloemetje brengen vanwege het zelf in gebreke blijven

knurfie | 11-12-07 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken