Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD wil verhoging maximum snelheid

Flits!Ruim 551 miljoen euro aan boetes reed u in 2006 bij elkaar. Meer dan 70 procent hiervan ging naar automobilisten die 4 tot maximaal 10 kilometer te hard reden. Ruim 70 procent! Blijf volgend jaar ook vooral net iets te hard rijden, want Balkenende IV heeft nog eens 90 miljoen euro extra aan onzinboetes ingecalculeerd. En dat is de VVD in het verkeerde keelgat geschoten. De Kamerleden Paul de Krom en Fred Teeven willen daarom dat de politie boetes lager dan 12 kilometer te hard voortaan verscheurt. Kansloos natuurlijk, maar wel sympathiek...

Reaguursels

Inloggen

zullen we het eens over eerlijk hebben
max. snelheid voor een vrachtauto en auto met aanhanger staat in de wegenverkeerswet = 80 Km/h
rij vandaag een naast een vrachtauto en kom tot mijn conclusie ze rijden gemiddeld 15 km/h te hard
let ook eens op hoe vaak ze staande worden gehouden voor een bekeuring voor te hard rijden.
NIET DUS.
ik wil die 15 km marge ook ! !

Paul Cohen | 03-12-07 | 09:27

Triest gedoe van de partij die zich zelf altijd presenteerde te staan voor Law & Order. Hoe vergankelijk is die partij geworden.

Sikkeneur | 02-12-07 | 23:12

-weggejorist-

rifkicker | 02-12-07 | 22:39

Jaaah, en dan ook meteen snelheidslimiet weg op de snelweg.
Lekker sjesen net zoals in Duitsland!

Lang leve de politiek!

huisbezoek opperwal | 02-12-07 | 21:30

Mogen we hier in Nederland in godsnaam onze vrijheid terug? Dan heb ik het niet alleen over moslims of rellende scholieren, maar de idioten ter linker- en rechterzijde die dag in dag uit menen hun morele kronkels aan ons simpele Nederlanders te moeten opleggen.

commentaarderer | 02-12-07 | 20:59

Goed plan van onze Haagse Helden! Laten we aan meer strafbare feiten een ondergrens verbinden! Is er minder dan €800 van je gestolen? Jammer dan, voor minder dan €1.000 komt oom agent niet van zijn krent! Heeft het mes tussen je ribben geen vitale delen geraakt? Pech gehad, pas bij een serieuze inwendige bloeding komt de ambulance met een doekje! Kachel ontploft? De vlammen kunnen dan maar beter meteen uit het dak slaan, want voor alleen wat rook gaat de wekker niet af bij de brandweer.

Mies Antreaup | 02-12-07 | 18:08

Treurige poging van de VVD om plotseling oog te hebben voor de gewone Nederlander. Die club wordt al jaren naar de afgrond gedreven door de Dijkstallen, Nijpelssen, en Voorhoeves (zeg maar: de dominante linkse vleugel binnen die hopeloze pruts partij), en om dat een beetje te camoufleren gaat ze nu even flink en populistisch doen.
Terwijl ze normaliter net zo erg zijn als de Partij vd Allochtonen: namelijk eindeloos de bureaucratie voeden, en de burger naaien met steeds hogere lasten. Daaaaag VVD, hypocriete Wassenaarse trutten!

Avant | 02-12-07 | 17:47

Eigen schuld, je moet gewoon niet te hard rijden. Iedereen wil toch zonodig zero tolerence? Stop dan met zeiken, stelletje lutsers!!!!

Sydough | 02-12-07 | 16:21

Hadden ze dat niet even kunnen invoeren toen ze zelf in de regering zaten?
Dit is gewoon een truk om alle verloren zetels weer terug te winnen (denken ze)

Roep eens wat populairs en het domme volk vergeet dat ze eerder door deze club genaait zijn.

Gerard9503 | 02-12-07 | 16:18

Da was ik nie!!! Da was een negert.

Herr Schnübbels | 02-12-07 | 16:07

@koeberg 02-12-07 @ 13:20
Het verschil in uitstoot tussen 80 en 100 is slechts klein, de meeste uitstoot komt van het stapvoets door de stad heen rijden of het stilstaan in de file of voor het verkeerslicht.

voldemort | 02-12-07 | 15:51

Persoonlijk verscheur ik mijn boetes al jaren, niks nieuws.

superzeiker | 02-12-07 | 15:34

Ik hoop op Amerikaanse toestanden op de Nederlandse wegen!
Bijna iedereen houdt zich aan de max-snelheid, en men is er zeer hoffelijk tegenover de medeweggebruikers.

Bert op Safarie | 02-12-07 | 15:16

Toine Segers8820 02-12-07 @ 13:50
Precies. Meer vrachtwagens en minder van nutteloze benzineorgeltjes op de weg!

homokineet | 02-12-07 | 14:06

@ Toine Segers8820 02-12-07 @ 13:50
Je zult je bij je collega chaffeurs lekker populair maken als je precies 80 rijdt. Want dat is toch wat je zegt? Niet te hard rijden?
Als iemand 125 rijdt vind ik dat geen asociaal weggedrag. Zou juist goed zijn als de pliessie de echte proleten aanpakt ipv simpel scoren vanuit de berm.

Remington.223 | 02-12-07 | 14:01

Zwakzinnig gekneuter over maximumgedoe, eigenlijk gewoon minimum gedoe. De ergste files waren weg als men op de juiste snelheid reed. Nee de gemiddelde aap aan het stuur weet het beter; ziek.
Als het om ongewenste inwoners gaat kan de VVD slechts met repressieve ideeën opdraven. Nu zijn ze ineens weer linksig soft. Echt consequent zijn jongs! 70 = 70 en dan er bovenop met echte Finse boete zodat de aap het ook voelt en dan wel binnen een dag in de bus anders weet ook de aap niet waar die nou een heiter voor krijgt.

lost dog | 02-12-07 | 13:56

Gewoon niet te hard rijden dan heb je geen problemen. Vanuit de vrachtwagen zie ik al die a-sociale bestuurders de meest gekke dingen uithalen. Gewoon nog zwaarder bestraffen!

Toine Segers8820 | 02-12-07 | 13:50

Tsja, die overschrijding van de kosten in Uruzgan met 731 miljoen Euro tot nu toe, die moet toch ergens van betaalt worden he?

Achtertuyn | 02-12-07 | 13:44

eindelijk!!! buiten de spits overal 150 met name op ringwegen om de doorstroom te bevorderen, tijdens de spits zo snel als mogelijk is, geen borden met 80 er zijn te veel zombies die dan vol hun rem gaan staan bij het bord terwijl als ze gewoon hun voet van het gas zouden halen een kilometer voor de file al stil zouden staan.

als er niet op deze manier de doorstroom wordt verbeterd moeten we binnen vijf jaar alle snelwegen in de randstad dubbeldeks maken en dat gaat niet lukken.

vrachtverkeer mag ook wel wat sneller, snelheidsverschil hou je toch en is alleen maar goed voor de alertheid er zijn te veel zombies die denken dat ze in de trein zitten.

zorg(elijke)staat | 02-12-07 | 13:43

VerscheurT inderdaad... doe es editen.

Ned Flanders | 02-12-07 | 13:41

@TeraMonster
Die 1040 uur is voor jou niet genoeg hoor.

SuperG | 02-12-07 | 13:40

Ja, de maximumsnelheid. Daar lig ik al jaaaren wakker van. Groot gevaar voor het voortbestaan van het Westen zoals we dat nu kennen.

DeBruineSter | 02-12-07 | 13:39

Wel GVD... ik lees dit artikel net en vraag mij dan af waarom diezelfde VVD in de vele jaren dat ze zelf in de regering zaten er nooit mee gekomen zijn !!
Dit heet nu Populisme, heren bij de VVD.

Mazzeltov | 02-12-07 | 13:29

aan noorderling 02-12-07 @ 09:47
Als jij 134 km/h op je teller rijdt wordt je zeker geflits en dus klopt er nix van jouw theorie.
Natuurlijk heb je een afwijking op je km teller maar die varieert per merk auto.
Als je een navi heb kun je het verschil zien en weetje gelijk dat je onzin verspreid. De correctie wordt met procenten berekent en is gemiddeld 3 km i.p.v. jouw boven genoemde 5 km.
En voor alle duidelijkheid, in NL wordt je nooit gemats en zal ge nooit gematst wordt door de overheid. Zij zijn net als een onderneming en altijd uit op winst.
Daarom zijn wij 'onderdanen' ookwel 'belasting slaven' en 'melkkoeien' als we iets bezitten zoals een auto.

TeraMonster | 02-12-07 | 13:29

Idioot plan; de VVD wordt met de dag gekker. De wetten en regels moeten gewoon kloppen, als dat niet zo is dan moet je niet aan de handhaving gaan rotzooien ter compensatie.

Wat mij betreft wordt het beheer van lokale wegen wat beter uitgevoerd. Niet mensen 50 laten rijden op een 2 baans racebaan in the middle of nowhere, omdat 'ie toevallig binnen de standsgrenzen ligt. En soms zie je ook wel wegen waar je 80 mag maar waar 60 beter zou zijn.

Laat ze verder de handhaving onderdeel van hun plannetjes maken. Beboeten bij 4km/h te hard (na aftrek van alle marges) is niet altijd overdreven, en de boete is ook niet schokkend hoog. Maar hou op met controles op wegen waar alle verkeersveiligheids- en infrastructurele aspecten een snelheid van 80 dicteren, maar de gemeente er toch maar 50-borden neerzet. Rond Rotterdam zie ik ze dat maar al te vaak doen. In plaats daarvan moeten ze zich meer richten op gevaarlijke wegen waar te hard wordt gereden. (Ook dat doen ze hier wel, en met succes).

Tenslotte: haal boetes uit de rijksbegroting. Het is nog niet zo lang geleden dat ze in de begroting zijn opgenomen, en toen werd al voorspeld wat er nu gebeurt. Zucht... los met opbrengsten van boetes gewoon de staatsschuld af, klaar (zonder deze mee te laten tellen voor eventuele doelstellingen die de overheid heeft m.b.t. de staatsschuld)

Muxje | 02-12-07 | 13:25

@voldemort
Misschien moet je die grafiekjes dan eens goed bekijken. Al die grafiekjes hebben een minimale uitstoot bij 70-80 km/u.

Harry.

koeberg | 02-12-07 | 13:20

Politiek gelul, roepen wat wij al jaren denken, stemzieltjes winnen en natuurlijk niets realiseren.

TeraMonster | 02-12-07 | 13:18

verscheurT

Is dit nou het tenenkrommend taalgebruik wat een ip-ban kan opleveren?

Zwaetelaer | 02-12-07 | 13:07

In Denemarken verhoogden ze een aantal jaar geleden ook de max snelheid.
Wat gebeurde er...
De gemiddelde snelheid die werkelijk werd gereden ging omlaag!
Naast verhogen van de snelheid, gingen ze de overtreders ook harder aanpakken.
Er vinden overigens geen meer ongelukken plaats.

The Traveller | 02-12-07 | 13:00

@Duck Twacy 02-12-07 @ 10:19
Interessant grafiekjes vooral de CO uitstoot is bij lage snelheden erg hoog.
Pleit er maar weer voor dat ze in Amsterdam gestoord bezig zijn met 80 op de ring vanwege de luchtkwaliteit terwijl de afslagen de stad in muurvast staan door alle slecht afgestelde stoplichten.

voldemort | 02-12-07 | 12:35

Dat kwartje van Kok is vervierdubbeld ipv teruggegeven zoals beloofd, die 10km marge, +2km meetcorrectie gaan we natuurlijk ook never meer terugzien, tis namelijk allemaal om WimLex en Maxima te sponsoren, zodat die lekker in the big Apple hun inkoopjes kunnen blijven doen.

* | 02-12-07 | 12:28

Inderdaad, heel sympatiek. Die partij zat dus 25 jaar lang in de regering.

SuperG | 02-12-07 | 12:24

@Sodommer 02-12-07 @ 12:18
Dat is niet eens een sodomme post.

Pajero | 02-12-07 | 12:24

Waarom willen ze dit soort dingen altijd als ze in de oppositie zitten?
Toen ze zelf aan de macht waren deden ze geen ene moer voor het verkeer.

voldemort | 02-12-07 | 12:23

Tot vorig jaar zat de VVD in de regering 25 jaar lang in de regering. Toen hoorde ik ze er niet over.
Het gaat zeker niet zo goed met de polls.

SuperG | 02-12-07 | 12:23

@ hoogh 02-12-07 @ 12:10
Met als gevolg dat mensen maar 110 gaan rijden om aan de veilige kant te blijven en de boel ophouden voor mensen die gewoon 120 willen rijden. Vroeger leerde je met rijlessen dat je tijdens inhalen even extra gas moest geven. Dat was goed voor de doorstroming. De mensen doen dat niet meer omdat ze bang zijn om geflitst te worden met 125 km/h.
Die honderden doden die je noemt vallen voor het overgrote deel niet op de snelweg, terwijl daar de meeste kilometers met de hoogste snelheid gemaakt worden. Conclusie, voor de verkeersveiligheid maakt het niets uit of je op de snelweg 120 of 130 rijdt.

Remington.223 | 02-12-07 | 12:21

Helemaal niet sympathiek! Twaalf km's te hard is al met correctie, dus tel daar maar een paar km's bij op. Met een reactietijd van één seconde scheelt dat alweer snel tientallen meters. Plus geluidsoverlast, luchtvervuiling etc. Hard rijden is lekker, maar doet dat maar op een racecircuit. Zoals in Zandvoort, daar hebben ze een racebaan.

Pimpbot | 02-12-07 | 12:21

-goeie aktie; de eerste 10km vrij
-de volgende 10km te hard 5x zo duur
-de darop volgende 10km 10x zo duur
-de daarop volgende 10km 25x zo duur
- daana 6 maanden rijbewijs inleveren
-2e keer inleveren DEFINITIEF, en nooit meer examen doen.

Sodommer | 02-12-07 | 12:18

@krommeteen en anderen

De ideale snelheid voor een auto is 0 km/h. Hier treden geen weerstanden op en zal er dus geen kracht van de motor nodig zijn.

Elke motor heeft een bepaald loopgebied waarin deze het meest efficiënt is. Deze is af te lezen uit de zogenaamde eiercurve en/of te berekenen. Op het moment dat de motor op het T_max.koppel zit is dit het beste, per verbrandingscyclus. Echter doordat de motor redelijk wat toeren maakt, zal het uiteindelijke brandstofverbruik wat hoger uitvallen.

Het efficienst te rijden in het dagelijks leven is door zo constant mogelijk te rijden. Dit zorgt ervoor dat de motor op een constant toerental kan werken, zodat de verschillende injectiesystemen niet in hoeven te spelen op snelle toerenwisselingen (nog altijd de zwakkepunten van vrijwel elk systeem). De verbrandingswaarde Labda varieert hier, wat verschillende vervelende effecten kan hebben. Bijvoorbeeld meer HC's , NOx en COx uit de uitlaat.

Zet zoveel mogelijk systemen uit. Je lichtinstallatie kan bijvoorbeeld al heel snel 10 kW motorvermogen vragen. Kijk niet vreemd op als een airco 20 kW gebruikt. Radio, telefoonoplader, elektrische ramen, centrale vergrendeling enzovoorts alles vreet power. De nieuwste dynamo's (in bijvoorbeeld een 5-serie) leveren al snel 50kW aan stroom, welke dus van je motorvermogen afgaat.

Zuigen kreng ! | 02-12-07 | 12:17

sympathiek.... dat doen ze alleen voor hun eigen portemonnaie
Dat zijn juist de mannen met de dikke wagens en grote sigaren in hun bek die de meeste bekeuringen krijgen, die VVD-ers.
Zodra ze iets "sympathieks" voor andere mensen willen gaan doen moet je uitkijken, dat klopt niet.
De mensen die het meeste geld verdienen zeiken ook het hardst om het uit te geven. Jammer dan, ook mensen met geld moeten zich aan regels houden en niet gaan liggen drammen als een klein kind om hun zin door te drijven

miranda76 | 02-12-07 | 12:15

Ah de VVD moet weer eens in de aandacht. Wel leuk dat ze het nu eens niet 2 weken voor de verkiezingen roepen, want dat was de gebruikelijke methode om nog wat stemmen binnen te halen. Onder de VVD zijn al die flitskasten geplaatst...

marteltor | 02-12-07 | 12:15

naiefje 02-12-07 @ 11:59
Helemaal eens. Krom&Teeven willen gewoon goedkoop scoren. Zijn er geen belangrijker zaken om iets aan te doen, heren? Wat een bedroevend niveau. En stelletje kruideniers hiero: gewoon opletten en niet zeuren.

homokineet | 02-12-07 | 12:14

vvd heeft jaaaaaaaren in de regering gezeten.... waarom riepen ze dat toen niet?

Kerby | 02-12-07 | 12:12

Het is toch niet zo moeilijk om je te houden aan de grenswaarde die gesteld is? Overal in het leven lopen we tegen grenzen aan die we willens en wetens moeten respecteren. In het verkeer, met jaarlijks honderden dodenb, lijkt dit mij onvermijdelijk. Maar ja klootzakken en "moet-kunners" vinden dat ze overal onderuit moeten komen.

hoogh | 02-12-07 | 12:10

+h

PacoGrande | 02-12-07 | 12:09

Toen de politie er nog was om de veiligheid van weggebruikers te waarborgen was dit wel een goed plan geweest. Nu gaat het alleen nog maar om de cash. 4 Km te hard heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken. Het ergste is dat er nog mensen zijn die dit goedpraten, jij rijd tenslotte te hard. Tegen die mensen zou ik willen zeggen: denk zelf na ipv na te praten. NSBers hebben we al genoeg.

Frotklob | 02-12-07 | 12:08

Dikke lul met je 'sympatiek'!
Het was sympatiek geweest wanneer ze hier een paar jaar geleden mee waren gekomen, toen er ook een discussie over 'onzin boetes' gaande was.
Wie maakte toen de regels ook al weer ?

PacoGrande | 02-12-07 | 12:07

@ noorderling 02-12-07 @ 11:46
Ik rij in een vrij recente auto met de standaard bandenmaat. Als ik op de teller 120 rij ga ik bijna iedereen voorbij. Mijn Tomtom geeft dan 116 Km/h aan. Als ik de teller net tegen de 130 heb staan geeft TT precies 124 aan. Met die snelheid wordt je dus niet geflitst. Als iedereen zich dat eens realiseerde zou het een stuk beter doorstromen. Het is namelijk dus wel zo dat het gros van de automobilisten de teller nog voor de 120 laat stoppen omdat ze bang zijn voor fanmail van ome Koos.

Remington.223 | 02-12-07 | 12:05

ja, en dan gaat iedereen overal tien kilometer te hard rijden, en gaan ze dan weer klagen, dat ze maar 13 km te hard reden. oftwel de grens oprekken, en de vvd wil dat zeker eeuwig doen.
Sorry maar je stelt ergens een grens, en die handhaaf je. Dat je dan er rekening ermee houdt dat er een afwijking in je aparatuur zit, en dat je de mensen een beetje marge toestaat (1km te hard, is wel vervelend). Maar voor de rest is er een grens, en die handhaaf je. je kan als wetgevere wel die grens hoger leggen, maar niet je tolerantie over hoever mensen diesnelheid eigenhandig kunnen oprekken...

naiefje | 02-12-07 | 11:59

Te hard is te hard. Bovendien wordt er al een correctie van 5kmu afgetrokken en is de teller van je auto ook aan de hoge kant. Dus dan zit je al bijna aan de 12kmu sneller. Gewoon die heilige koe wat minder hard trappen mensen....

rjochtrêgich | 02-12-07 | 11:57

derechtsesocialist 02-12-07 @ 11:24: Ik geloof graag dat het vette deel van de natie ons veel geld kost, maar waarop is de Eu 560.000.000 gebaseerd? Zou wel leuk zijn om daar eens een goede berekening over te zien... ik denk dat dikke mensen ons meer kosten dan rokers.

Vitaly Chernobyl | 02-12-07 | 11:50

Aussie 02-12-07 @ 11:06: U haalt mij de woorden uit de mond. Ze komen net uit (effe rekenen) 12 jaar regeringsdeelname en het belangrijkste wapenfeit daaruit is dat ze ons in de Euro genaaid hebben. Ik kan het gemist hebben, maar ik heb toen niets gehoord over verkeersboetes niet uitdelen. O ja, en ze hebben het kwartje van Kok in stand gehouden.

Vitaly Chernobyl | 02-12-07 | 11:49

@Remington.223 02-12-07 @ 10:16
Nou vooruit dan. Die afwijking is niet naar beneden maar naar boven ivm aansprakelijkheid. Die 5% geldt voor recentere auto's en is de standaard vaste afwijking van de schaal. Daarbovenop komt de echte afwijking plus variaties door bandenmaat/spanning.
De nauwkeurigheid van een gatsometer is behoorlijk. Maar een 2% afwijking kan ook in je voordeel werken. Het gaat tenslotte 2 kanten op.
Dat mensen 110 op de teller hebben staan is niet omdat ze zo bang zijn voor een bon, dat is immers onzinnig gezien de marge die je hebt. Die rijden keurig 120 op de teller, maar toevallig is dat 110 .
En als jij 120 echte kilometers rijdt is er niks aan de hand en krijg je geen bon. Dus waarom zo opwinden over struikrovers?

noorderling | 02-12-07 | 11:46

PR stuntje! Teeven moet eerst maar eens afvallen! Hij hoort tot de groep zwaarlijvigen die ons jaarlijks die 560 miljoen kosten!
Scherp he? De waarheid!

derechtsesocialist | 02-12-07 | 11:24

@Arktos @09:53
Ja ik ken dat, maar hoeveel veiliger zou het toch zijn met freie fahrt zonder dat je continu de berm in de gaten moet houden.

Chiant | 02-12-07 | 11:23

Sluik reclame voor de kia sorento?

Dreeman | 02-12-07 | 11:23

Goedkope oppositie. Had de VVD al lang kunnen invoeren toen ze zelf jaren in de oppositie zaten.

fotograaf | 02-12-07 | 11:21

Hypocriet... De VVD heeft jaren in de regering gezeten en dit nooit voorgesteld. Goedkope en doorzichtige oppositie.

fotograaf | 02-12-07 | 11:20

@WhatEver @09:47
Dat wil ik gerust nog eens uitleggen, maar laat ik in dezen volstaan met de bemerking dat het volk heeft gekregen waar het om heeft gevraagd.

Chiant | 02-12-07 | 11:19

Weer lekker hypocriet van de VVD. Jarenlang 'regels zijn regels' prediken -zeker waar het asielzoekers aangaat. Maar voor VVDérs in een dikke Mercedes rekken we de regels gewoon op!

MorkieMork | 02-12-07 | 11:19

@ noorderling 02-12-07 @ 10:24
Fijn dat je mijn eerdere comment zo goed gelezen hebt.

Remington.223 | 02-12-07 | 11:15

Fleischbaum, jammer... Vercheurt met een 'd'?!

A Belg | 02-12-07 | 11:14

@Arktos 02-12-07 @ 10:59
Als jij dus in je Lade 120 km/h op de teller gaat rijden, krijg je op een 120 km/h weg dus nooit een boete voor te snel rijden.

Pajero | 02-12-07 | 11:12

nattebever 02-12-07 @ 10:46 jij mag van mij één kruisje... een marmeren kruisje zelfs, op een langwerpig hoopje aarde, dát dan weer wél...

van dal | 02-12-07 | 11:09

@John McClane 02-12-07 @ 10:54
Die correctie is een wettelijke marge. Gatsometers zijn veel nauwkeuriger dan de wet aanneemt. Bij 120 kmh beter dan 2%.

noorderling | 02-12-07 | 11:08

Logisch, Fred rijdt zelf ook 140, weet ik uit hele betrouwbare bron ;-)

Bubba | 02-12-07 | 11:06

Toch wel knap dat met al die files zoveel mensen nog te hard kunnen rijden.

CoffeePatch | 02-12-07 | 11:06

Dit had de VVD al in 2006 zelf kunnen invoeren toen ze zelf nog in de regering zaten. Desalniettemin een goed idee om die roversbende van Bak-ellende op deze manier dwars te zitten.

Aussie | 02-12-07 | 11:06

Leuk. Leuk. Cadeautjes voor 5 december is altijd leuk, maar dit riekt naar goedkoop scoren. Had de VVD niet al eerder in wat voor kabinet dan ook op de rem kunnen staan in plaats van nu applaus te willen scoren om Rita Verdonk en Gekke Geert de wind uit de zeilen te halen? Die Paul de Krom lijkt wel een marktkoopman. Typisch de VVD. Eerst de zaak uit de klauwen laten lopen en dan in de oppositie mooi weer spelen. Zat er in paars 2 niet een VVd minister van justitie die begon over de prestatiecontracten met de politie en allerlei targets onder meer met boetes? Ik ben het wel met de VVd eens maar zij zijn alleen wel de laatste die hier tegen het kabinet over moeten beginnen. Volgens mij heeft de huidige minister zelfs die malle target-contracten afgeschaft.

Starf*cker | 02-12-07 | 11:04

't Gaat me allemaal te snel hier.
Doei.

nattebever | 02-12-07 | 11:04

1103

G-unite | 02-12-07 | 11:03

Ik herinner mij nog Neelie, toen nog Smit Kroes, ook VVD. Zij verhoogde de max snelheid van 100 naar 120 met de uitdrukkelijke belofte die dan ook te gaan handhaven. Want al die boetes voor die paar km boven de 100...

aca | 02-12-07 | 11:03

En terecht! Het is toch pure diefstal!

Welkom Auto in Nederland... bij deze bent u gouden melkkoe geworden

FrAgFo0d | 02-12-07 | 11:00

@ noorderling 02-12-07 @ 10:24

Dat is nogal wat anders dan je eerder bewering dat alle boetes onder de 14km te snel al verscheurt worden. Dat jouw teller zoveel afwijkt maakt niet dat je sneller rijdt. Je gaat nog steeds 125 ook al geeft je lada-teller 150 aan.

Arktos | 02-12-07 | 10:59

@Arktos 02-12-07 @ 09:53
---
Precies!! TT met flitspalen, mobiele plekken en een beetje GPRS helpt ook heel veel ;op

Gripzz | 02-12-07 | 10:57

@noorderling 02-12-07 @ 10:24. Dan ga je er dus van uit dat die correctie nergens voor is, puur en alleen om ons te matsen? Of zou die er zijn omdat de apparatuur nu eenmaal niet zo exact kan meten... Zou het misschien kunnen dat als ik met 124 wordt geflitst, dat ik dan ook daadwerkelijk 124 reed?

John McClane | 02-12-07 | 10:54

Nah, toch weer 6 minuten. Nieuwe startmotor kopen, GS.

nattebever | 02-12-07 | 10:53

Nu is-ie opeens snel, de surfurt. Dreigen werkt!

nattebever | 02-12-07 | 10:47

van dal 02-12-07 @ 10:41
'... en met zulke museumstukken moet je gewoon niet snel willen rijden.'
Haal daar het woord 'snel' uit en dan haal ik één kruisje weg.

nattebever | 02-12-07 | 10:46

Het duurt nu ongeveer 5 minuten voordat ik kan zien dat m'n comment geplaatst is.
Als je 120 km/u rijdt, dan leg je in 5 minuten 5/60 x 120 = 10 km af.
Ik woon in 020 en als ik het wel heb staan de surfurts in 020-Noord. Denk dat ik m'n comments maar gewoon langs ga brengen.

nattebever | 02-12-07 | 10:44

nattebever 02-12-07 @ 10:32

en de servert heeft het al zo moeilijk...

mijn auto's kunnen best harder hoor, ik wil het alleen niet.
allebei mijn auto's hebben een 2-liter motor en zijn nog van vóór de benzinecrisis die destijds door den uil werd veroorzaakt...
en met zulke museumstukken moet je gewoon niet snel willen rijden.

van dal | 02-12-07 | 10:41

Hier stop ik mee, de comments verblijven minsten 3 minuten in een soort zwart gat. Moet een uitbreiding van de servercapaciteit tegenwoordig via de aandeelhoudersvergadering?

bogus | 02-12-07 | 10:41

@all
De boetes komen in de staatskas. Kortom: we kunnen er wel over zeiken, maar als ze boetes niet innen, komt het ergens anders vandaan. Ze hebben het geld toch nodig, en dit ziet er op het eerste gezicht uit als 'net goed', en doet het nog altijd beter bij het volk dan een gewone belastingsverhoging.

uberdude | 02-12-07 | 10:40

Er bestaat nog een heel goed idee van de Tegenpartij. De linkerbaan vrijhouden voor de snelle jongens, catalogusprijs vanaf 40.000 Euro.

bogus | 02-12-07 | 10:37

Bizar eigenlijk dat een regering van je verwacht dat je overtredingen maakt omdat ze het geld zo nodig hebben.

doskabouter | 02-12-07 | 10:36

Ja ok Uberdude, Je hebt ook wel een punt. Een hoop jongelingen rijden zich kapot. Is zonde maar ik heb al 25 jaar mijn rijbewijs en rijd graag wel eens naar Duitsland, om een keer flink door te kunnen trappen. Wat een wegen daar. Kan Nederland een puntje aan zuigen.

krommeteen | 02-12-07 | 10:32

van dal 02-12-07 @ 10:22
Niet mijn koosnaampje voor jou overnemen en dan ook nog eens geen antwoord geven op mijn vraag.
Dat is dubbelfout. Twee kruisjes.
En er staan al zoveel kruisjes achter je nick, in het schriftje dat ik bijhou. Je wilt toch niet dat ik de inhoud van dat schriftje hier neerplemp?

nattebever | 02-12-07 | 10:32

Wat ik dan wel grappig vind is dat Balkie & friends nu eindelijk schaamteloos hebben toegegeven dat ze de boetes gewoon zien als melkkoe, door de laatst aangekondigde verhoging voor het spekken van de staatskas. Iets wat zij (en struikrover Spee) jááárenlang ontkend hebben. Vanaf nu kunnen we dus onderbouwd zeggen dat Koos Spee een struikrover is in dienst van Minister Bos.

Sjeezus Gristus | 02-12-07 | 10:31

@fuckje 02-12-07 @ 10:01
Nergens last van? Laatst naar de sauna in Peize deed ik er in de auto langer over dan op de fiets. 'K sta na 100 meter al vast.

noorderling | 02-12-07 | 10:28

Verscheurt in derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd is met een T.

Donderpreek | 02-12-07 | 10:28

Je verlegt alleen de grens. De boetes blijven hetzelfde omdat mensen die grens weer op gaan zoeken. Het gaat mijn inziens wb snelheid maar om 1 ding en dat is het snelheidsverschil tussen weggebruikers. Dat maakt het juist gevaarlijk, dus daar moet je ook maatregelen op nemen.

Als je alleen op de weg zit of tussen andere weggebruikers die ook 160 km/h rijden is er niks aan de hand.

azijnseikerT | 02-12-07 | 10:27

da's lekker wakker worden. helaas een droom. de parasiet Balkenende blijft maar nieuwe wegen verzinnen om op onze kosten te overleven

Patrick Zweedsey | 02-12-07 | 10:26

@all
Snelheidsmeting geeft je 5 km marge. Dus als je gemeten snelheid 125 is, wordt dit als 120 aangemerkt. Geen bon dus. Je krijgt dan ook nooit een bon voor bv. 124 km per uur rijden. Immers, na aftrek meetfout is je snelheid 119.
De gemiddelde auto heeft een positieve afwijking in de snelheidsmeter. Tenzij je op gps rijdt, geeft je snelheidsmeter dus meer aan dan je in werkelijkheid rijdt. Laat dit gemiddeld zo'n 8 % zijn.
Om een bon te krijgen moet je dus al gauw 135 op de teller hebben staan.
Dus als je je teller onder de 135 laat staan krijg je geen bon ( op snelwegen dan )

noorderling | 02-12-07 | 10:24

IK heb schijt aan boetes, Ik dender altijd door in mijn Daimler Super V8.

cram | 02-12-07 | 10:24

krommeteen 02-12-07 @ 10:10
30km/h is WAANZIN (het was ooit een woonwijk-argument, nu is het gewoon overal..) en niemand rijdt dan ook 30. 80 rond de steden op elk moment van de dag is ook al krankzinnig. Ik geloof zelf dat je 's nachts sneller zou moeten kunnen rijden en op minder drukke punten ook. Het enige probleem met dat idee is dat de verre meerderheid van de automobilisten die vrijheid niet aan kan, zeker niet de jonge bestuurders. Zelf rij ik elke dag te snel, maar alleen waar het kan (qua verkeer en qua filtsers). Ben nog nooit geflitst, maar da's dan weer een beetje (veel) mazzel.

uberdude | 02-12-07 | 10:24

Veel ongelukken komen voor door het continu letten op de teller. Maarja dit linkse kabinet gaat over lijken om de linkse idealen te sponsoren.

musclehedz | 02-12-07 | 10:23


Makkelijk he van Dal als de windrichting de snelheid van je auto bepaalt...

MichieldeMuiter | 02-12-07 | 10:22

nattebever 02-12-07 @ 10:14
hee, etterbakje, ook hier?

van dal | 02-12-07 | 10:22

Mmmm. Tja Balkie heeft geld nodig voor o.a. de verlenging Afganistan waar trouwens de VVD ons mede vet heeft ingerommeld. Maarja liever 90 miljoen uit boetes dan de oudjes weer aanpakken met de Bos belasting dat weer wel. VVD bedankt.

Contra | 02-12-07 | 10:20

Schitterend, die tenenkrommende spelfout zo gehighlight in het roze.

John McClane | 02-12-07 | 10:19

@krommeteen et al
80-90km/h is optimaal emmissie technisch. Bij nieuwe auto's stijgt de uitstoot wel veel minder snel, maar met al die Poolse opels en Turkse busjes uit 1990 gaat die vlieger nog niet op.

zie www.highways.gov.uk/knowledge/1801.asp...

Grappig, 10-20 km/h is veel slechter dan 125, lang leve de woonerven.

Verder gewoon brandstofbonnen invoeren, op=op

Duck Twacy | 02-12-07 | 10:19

Enige probleem met te hard rijden,en niet een geheel ongegronde,is dat er een hoop malloten auto rijden.. ik zou ook niet willen dat die mensen boven de 120 rijden,dat is gevaarlijk.*wishfull thinking* Daar zouden we wat aan moeten doen.*droomt nog even door*

de grote Anti | 02-12-07 | 10:18

Willowbee 02-12-07 @ 10:16
Cruijf is dan ook onze meest overschatte Medelander.

uberdude | 02-12-07 | 10:17

@ noorderling 02-12-07 @ 09:46
Die 5 Km/h die jij noemt is de correctie al. Maw, als je 125 echte kilometers per uur rijdt zal je geen boete ontvangen. Bij 126 Km/h zal je dus na correctie een boete ontvangen voor 1 km/h te snel.
Wat jij misschien bedoelt is de tellerafwijking in de auto. Die is tegenwoordig nog steeds aanwezig, maar is niet per se 8%. Meestal is deze afwijking een procent of 5 naar beneden.
Gevolg van dit graaien olv roverhoofdman Koos Spee is dat de meeste mensen op de snelweg de 120 Km/h niet eens meer halen. Ze zijn zo bang geworden dat ze constant tegen de 110 km/h aanzitten, zelfs als ze inhalen (of wat daar voor door moet gaan). Ga maar eens 120 echte kilometers rijden (kan je zien op je TomTom). Je gaat iedereen voorbij. (behalve mij dan). Als de politie het respect terug wil winnen, zullen ze dat moeten verdienen. En dat doe je niet door stiekum in de berm te gaan zitten, maar door de echte proleten gericht op te sporen en van de weg te halen.

Remington.223 | 02-12-07 | 10:16

Kreeg ooit een boete van de -toen nog- Rijkspolitie in Twente: 2 gulden wegens net iets te hard rijden door de bebouwde kom van Eibergen. Twee... Heb toen uitgezocht wat het de RP had gekost om die boete te innen. 22,50 gulden. Mwoehahahahaha!!!! Sukkels...

Reykjavik | 02-12-07 | 10:16

Cruijf heeft het al gezegd: Allemaal 180 en de file's zijn opgelost. Hoe sneller, hoe eerder de weg weer vrij is. Alle remmen los!

Willowbee | 02-12-07 | 10:16

van dal 02-12-07 @ 10:08
Hee etterbakkie, waarom vertel je niet eerlijk dat je een auto hebt die niet sneller kan dan 110?

nattebever | 02-12-07 | 10:14

@ Ahum
De Roy van Zuydewijn I persume

Sunnygirl | 02-12-07 | 10:14

Ahum 02-12-07 @ 09:58
Zie je toch een beetje verkeerd. Het is evolutie. De partijen die het echt willen veranderen, halen de formatie niet omdat ze te klein zijn, OF, als ze het wel halen, maken er dan zo'n puinhoop van dat het kabinet na een kleine periode weer valt. Zie je het beleid heel erg anders zijn bij de buurlanden? Eigenlijk vrijwel dezelfde wetten, dezelfde toestanden en hetzelfde gezeur,gezeik en geblaat bij de inwoners.
Het kabinet: dat zijn wij hahaha!

uberdude | 02-12-07 | 10:12

@ Uberdude

Ja ik begrijp, dat je het niet met me eens bent, maar geef nou eens een argument, waarom de snelheidslimiet maar gehandhaafd moet blijven. In andere Europese landen gaan ook steeds meer stemmen op, om de maximum snelheid te verhogen. Hoe harder er gereden wordt, hoe meer capaciteit een weg aan kan. Oostenrijk gooit ook de snelheid omhoog. Ik vind het af en toe zo triest, dat iemand in een goeie auto op een stille weg zijn rijbewijs moet inleveren, omdat er volgens de wet geen overschreiding dan meer dan 50 km per uur mag plaatsvinden. Ok in de bebouwde kom is 50 hard zat, soms 30. maar op snelwegen mag er best wel wat harder doorgereden worden.

krommeteen | 02-12-07 | 10:10

uberdude 02-12-07 @ 10:00
'we' gaan harder rijden? sneller bedoel je... maar ik doe daar niet aan mee, ik blijf gewoon doen wat ik altijd doe, netjes met 110 km/u op de linkerbaan rijden, kan ik mooi alle vrachtwagens inhalen, binnen de kortste keren heb ik dan een hoop mensen achter me rijden die dat ook zo doen en het kennelijk een goed idee vonden, ze toeteren dan om hun bijval te tonen.
en dan denk ik: "dat niemand dit ooit propageerde in een tv show of zo", want dit zouden meer mensen moeten doen.

van dal | 02-12-07 | 10:08

De PvdA zal nooit toestaan dat deze inkomstenbron verminderd. Want ze kunnen aan hun achterban nooit uitleggen dat de gigantische subsidiestroom richting bodemloze putten dan zal moeten verminderen.

fzwart | 02-12-07 | 10:07

uberdude 02-12-07 @ 10:00

Het aantal boetes zal enorm dalen, want heel veel van deze onzinboetes komen voort uit het feit dat mensen even niet op hun teller kijken, iemand inhalen etc.

Arktos | 02-12-07 | 10:07

@Ahum
Blijf dan ook niet posten dude,maar wacht even af..

de grote Anti | 02-12-07 | 10:05

@noorderling
Gezopen zeker?

jopi | 02-12-07 | 10:05

@noorderling,
In't noorden hebben we toch nergens last van? 10:01u.

fuckje | 02-12-07 | 10:01

krommeteen 02-12-07 @ 09:47
Efficienter als je harder rijdt? Niets schrijven als je het niet snapt s.v.p. Harder rijden is veel minder efficient. Ik ben geen boomknuffelaar, maar deze volstrekte bullshit gaat me te ver.
De grens 10 kilometer opschrijven zuigt als plan, en is alleen populistisch, de VVD probeert zieltjes terug te winnen nadat de IJzeren Dame vertrok. Als ze dit doen blijft het aantal boetes precies hetzelfde, we gaan alleen precies 10km/h harder rijden. Ik ook.

uberdude | 02-12-07 | 10:00

@WhatEver 02-12-07 @ 09:47

Omdat het doorgestoken kaart is.
Het volk wordt de illusie voorgespiegeld dat er iets te kiezen valt... terwijl de regerende partijen altijd het beleid voortzetten. Er is 1 constante te ontdekken: Beatrix die een formateur aanwijst.

Het koningshuis zou enkel een ceremoniele funtie hebben; hoe zit dat dan met de Bilderberg conferenties?!

Zolang de burgers niet in opstand komen, dendert de trein door naar het eindstation: NWO!

Ahum | 02-12-07 | 09:58

Weer inloggen... en uitloggen .. en inloggen...

Hopeloos.

Ahum | 02-12-07 | 09:57

@WhatEver 02-12-07 @ 09:47

Omdat het doorgestoken kaart is.
Het volk wordt de illusie voorgespiegeld dat er iets te kiezen valt... terwijl de regerende partijen altijd het beleid voortzetten. Er is 1 constante te ontdekken: Beatrix die een formateur aanwijst.

Het koningshuis zou enkel een ceremoniele funtie hebben; hoe zit dat dan met de Bilderberg conferenties?!

Zolang de burgers niet in opstand komen, dendert de trein door naar het eindstation: NWO!

Ahum | 02-12-07 | 09:56

Je moet wel wat, als VVD-ert. Kansloos!

fuckje | 02-12-07 | 09:56

@WhatEver 02-12-07 @ 09:47

Omdat het doorgestoken kaart is.
Het volk wordt de illusie voorgespiegeld dat er iets te kiezen valt... terwijl de regerende partijen altijd het beleid voortzetten. Er is 1 constante te ontdekken: Beatrix die een formateur aanwijst.

Het koningshuis zou enkel een ceremoniele funtie hebben; hoe zit dat dan met de Bilderberg conferenties?!

Zolang de burgers niet in opstand komen, dendert de trein door naar het eindstation: NWO!

Ahum | 02-12-07 | 09:56

@noorderling
dat klopt niet gozer :)
jij telt het dubbel op als jij 134 rijd ontkom je je boete echt niet

dragontje | 02-12-07 | 09:55

Even dat voltooid deelwoord vervangen door tegenwoordige tijd (stam + t weet je nog wel)

Steylleaux | 02-12-07 | 09:55

@ noorderling 02-12-07 @ 09:47

8% afwijking? Waarvan? Van je snelheidsmeter? Dat is toch niet relevant, dan rij je niet harder..

Arktos | 02-12-07 | 09:55

Gewoon een kwestie van een beetje opletten en je krijgt bijna geen boetes. 1 oog op de vangrail en de andere op de weg voorkomt een hoop boetes. Ik heb er dit jaar 60.000km opzitten zonder boestes. Waarbij ik eigenlijk alles zo hard als mogelijk rij binnen de 50km overschrijding. Trajectcontroles en files uitgezonderd. Je weet na een tijdje wel waar de struikrovers staan of zullen staan. Oja en kijk ook af en toe in je spiegel of er geen auto je volgt terwijl hij wel netjes zijn knipperlichtjes gebruikt :)

Arktos | 02-12-07 | 09:53

Sinds mijn radardetector geen boutes meer, da's dus 5 jaar tegen 35000 km per jaar een giga berg geld wat het van Spee Graaiteam aan zijn neus voorbij heeft zien gaan.

General Failure | 02-12-07 | 09:51

Geldklopperij,kunnen ze weer naar 3de wereldlanden sturen.dolle pret.Inderdaad sympathiek van de VVD maar kansloos.Als ik op een verlaten snelweg snachts 180 wil rijden doe ik dat.Nog steeds.

de grote Anti | 02-12-07 | 09:51

Op zich een goed plan. Feitelijk verhoog je op een verkapte manier de maximum snelheid maar daar staat tegenover dat de boete bij overschrijding van meer dan 12 km/u direct hoger begint. Als ze dat dan ook nog eens verhogen dan zijn de wegdek-aso's toch wat sneller van de weg. Sneller een overschrijding van 50+ is namelijk het logische gevolg.

Zuipkeet | 02-12-07 | 09:49

Op zich een goed plan. Feitelijk verhoog je op een verkapte manier de maximum snelheid maar daar staat tegenover dat de boete bij overschrijding van meer dan 12 km/u direct hoger begint. Als ze dat dan ook nog eens verhogen dan zijn de wegdek-aso's toch wat sneller van de weg. Sneller een overschrijding van 50+ is namelijk het logische gevolg.

Zuipkeet | 02-12-07 | 09:48

Auto's worden steeds veiliger en we moeten maar blijven sukkelen over de snelwegen. Tuurlijk. openbare weg is geen circuit maar als het rustig is, wat maakt het dan uit als je een keer 180 per uur rijdt. Met de huidige benzine motoren geeft dat echt geen belasting voor het milieu, sterker nog, hoe harder je rijdt, hoe beter de verbranding, dus minder uitstoot van schadelijke stoffen. Ik word echt wel eens een beetje beroerd van programma's als wegmisbruikers, met als die fatsoensrakkers, die het allemaal zo goed weten. Vreselijk foute pliesie, die zich ook totaal niets aan verkeersregels aantrekt onder het mom van: "wij hebben ontheffing", te gek voor woorden. Als je die inhaaql actie wel eens ziet van de dienders, om maar vooral iemand aan te kunnen houden. Daar zakt mijn broek echt van af.

krommeteen | 02-12-07 | 09:47

Hoe komt het toch dat al die kanslozen ons mogen regeren....

WhatEver | 02-12-07 | 09:47

Populisten!!!!!

kneuterzak | 02-12-07 | 09:47

120 + 8 % afwijking = 129 + 5 correctie = 134 -120 = 14.
Oftewel: boetes lager dan 14 km te hard worden allang verscheurd, stelletje huilebalken.

noorderling | 02-12-07 | 09:47

*En nu nog, net als bij onze Oosterburen, zo'n sympathiek blauw bordje met 130 erop aan het begin van de snelweg...*

Bertus Betonsloper | 02-12-07 | 09:46

Bij wegwerkzaamheden zou je eigenlijk harder moeten rijden. Water in een smaller wordende rivier stroomt ook sneller. Maar nee; 80; 70; 50...

Anticollectief | 02-12-07 | 09:46

120 + 8 % afwijking = 129 + 5 correctie = 134 -120 = 14.
Oftewel: boetes lager dan 14 km te hard worden allang versscheurd, stelletje huilebalken.

noorderling | 02-12-07 | 09:46

Ik zie dit kabinet eerder boetes uitdelen aan automobilisten die 1 kilometer te hard rijden om eerlijk te zijn.

Faxmonkey | 02-12-07 | 09:43

Verscheurt, niet Verscheurd, Fleisch

Tobi | 02-12-07 | 09:42

Als ze het niet met waanzinboetes doen, vinden ze wel een andere manier om ons uit te knijpen.

Fuck a Duck | 02-12-07 | 09:42

Dat is aardig van Paul en Fred. Ben alleen bang dat er niets van terecht gaat komen.

JaapTrekhaak | 02-12-07 | 09:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken