Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Barebackers krijgen voorrang in ziekenhuis

rklijn.pngSinds gisteren weten we het allemaal, HIV is best een toffe ziekte. Met de SOA aller SOA's onder de leden kun je je lekker laten gaan op een huiskamerfeest of in de darkroom, want veel zieker kun je toch niet meer worden. Wat wel lullig is, is dat je ook anderen kunt besmetten met jouw ziekte. Maar daar heeft het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis te Amsterdam nu wat op gevonden! Speciaal om HIV-patiënten die 'geen zin' hebben om een condoom te gebruiken tegemoet te komen krijgen deze mensen voorrang boven zij die wel een rubber wensen te gebruiken. Logisch toch? Die brave softies kunnen best nog even wachten met hun goede gedrag, de rubberloze rondneukers zijn prioriteit nummero uno als het om medische verzorging gaat. Een condoom zit nou eenmaal niet lekker en het OLVG begrijpt dat best. Goed bezig jongens! De jeugd van de SGP zien het weer eens anders (mirror) en zetten in op preventie. Ze roepen alle filmmakers op om NU te stoppen met erotische scènes in hun werk. Daar kun je namelijk ook HIV van krijgen. (Potverdrie. Jezus Maria Nog AanToe! De SGP-jugend doet het op zondag wél. Schande!)

Reaguursels

Inloggen

"Boven zij"...?

Bollix | 04-12-07 | 21:49

Als we nou medisch helemaal NIETS tegen deze ziekte zouden doen, dan wordt AIDS vanzelf uitgeroeid. Geen medicijnen, geen ziekenhuisbehandelingen.
Tijdelijk gaan er dan meer HIVvers dood, sorry, maar het dient een hoger doel. De barebakkers zullen dan maar korte tijd hun gang kunnen gaan. Angst voor de ernstige gevolgen van deze ziekte zal ervoor zorgen dat de sero-negatieven voortaan beter uit hun doppen zullen kijken.
Nu zorgen al die medische mogelijkheden ervoor dat men een gokje durft te wagen.
Ziekte uitgeroeid, tegen weinig kosten.

clara de k. | 03-12-07 | 17:13

@defender 03-12-07 @ 05:21:
Daarmee kun je geen causaal verband bewijzen. Kip en ei. Het punt is dit: ik beweer niet dat een verzwakt afweersysteem het virus veroorzaakt, ik beweer hooguit dit: dat een verzwakt afweersysteem het lichaam ook gevoelig voor HIV kán maken. Overigens ben ik geen ontkenner, ik ben een agnost op dit gebied. Ik geloof niet alles zonder meer omdat er "wetenschappelijke consensus" is zonder dat er inhoudelijk overtuigend bewijs is.

"als het virus de witte bloedcellen aantast, dat is het imuumsysteem toch aangetast? of hebben de witte bloedcellen soms niks met het immuumsysteem te maken?"
Dat doet virus dus juist niet. Anders zouden de lymfocyten geen antistoffen tegen HIV aanmaken. En dat is nu juist in 99,9% van HIV geinfecteerde gevallen de enige methode om HIV aan te tonen. Klinische testen hebben nooit kunnen aantonen dat er ook maar 1 type retrovirus (inclusief HIV) is dat cytotoxisch is (dwz. cellen beschadigd).
Affijn: www.aliveandwell.org/html/rethinking/r...

koerbagh ® | 03-12-07 | 15:16

Ik ga hier niet eens meer iets van zeggen.. Nederland is knetter! Tijd om af te nokken. Naar Ijsland of zo. Of gooi zulk slag mensen in zee.

Nifelheim | 03-12-07 | 15:11

sorry voor de dubbel, ik kreeg een error en refreshte.

Ricky_H | 03-12-07 | 13:24

Als je het mij vraagt zouden we beter af zijn de heren bare-backers totaal uit het zorgplan te snijden, gewoon geen recht meer op enige vorm van verzorging. Klaar, ze hebben er toch zelf voor gekozen om dood te gaan, prima, zelf weten, maar niet van onze centen. Ow en degene die het daar heeft voorgesteld mag voor mij part met ze mee (heen) gaan.

Ricky_H | 03-12-07 | 13:19

Als je het mij vraagt zouden we beter af zijn de heren bare-backers totaal uit het zorgplan te snijden, gewoon geen recht meer op enige vorm van verzorging. Klaar ze hebben er toch zelf voor gekozen om dood te gaan, prima, zelf weten, maar niet van onze centen. Ow en degene die het daar heeft voorgesteld mag voor mij part met ze mee (heen) gaan.

Ricky_H | 03-12-07 | 13:06

Er is niets mis met het OLVG hoor, waarschijnlijk dient dit plan slechts een hoger doel, namelijk omzetverhoging en doorstoten naar Elseviers' ziekenhuis-toptien om de eerste plaats te heroveren. Die eerste plaats is belangrijk want dan kan de Directie tot in den treure over het behaalde succes doorvergaderen en deze gesprekjes met een borrel en goed vreten afsluiten. Het OLVG zit zonder oplettend personeel want die worden rustig voor grofgeld uitgekocht. In dit ziekenhuis heb ik gewerkt maar ach, das war einmal.

Mout van Amstel | 03-12-07 | 11:45

negeer deze comment.

Joris von Loghausen | 03-12-07 | 11:22

wouw geweldig onderbouwd en informatief artikel jullie worden steeds beter pfffff...

ster1980 | 03-12-07 | 10:56

Wel grappig dit artikel. Aardig in lijn met gristenfundi's. Als ik die Brinkman (OLVG) goed begrijp, dan pleit hij voor (pro)actieve epidemiepreventie door mensen die geïnfecteerd zijn geraakt vroegtijdig te behandelen om zo verdere verspreiding van het virus zo veel mogelijk te voorkomen. Deze preventie werkt statistisch kennelijk zelfs nog beter dan condoomgebruik. Wat een populistisch gelul van GeenStijl om dit voorrangsbehandeling te noomen. En met welk doel? Preventie voorkomen? Volgende actie: condoomgebruik ontmoedigen?

pvpb | 03-12-07 | 09:40

Optyfen met die ruige rugridders, plear ze met z'n allen op Ameland! Kunnen ze daar lekker gangbangen en afwerkplekken afstruimen

ZehSpittah | 03-12-07 | 08:53

Zijn heameau's dan toch eng?

Reflector | 03-12-07 | 08:42

barebackers verdienen geen aidsremmers.

pindapoeper | 03-12-07 | 08:32

@al die ontkenners, jullie hebben me mijn nachtrust gekost:-(
@koerbagh ® 02-12-07 @ 23:18
er zitten gaten in je logica, "Atrofie van de schildklier duidt inderdaad op een probleem immuniteit maar het hele punt is een beetje dat het virus niet de oorzaak maar ook een gevolg kan zijn." dus een virus word veroorzaakt door een ziekte??? dacht dat je een virus door besmetting kreeg en dat het dan de ziekte veroorzaakt...
"Vooral als na een kwart eeuw research nog steeds niet duidelijk is hoe dat retrovirus het immunsysteem verzwakt"
tja, als het virus de witte bloedcellen aantast, dat is het imuumsysteem toch aangetast? of hebben de witte bloedcellen soms niks met het immuumsysteem te maken?

defender | 03-12-07 | 05:21

@VanFrikschoten
Loester ut geit gans angejs hie bie os,hie wusrtte getracteerd op woosj,bie uch mochste der noa kieke.. verkes dat ger zeet.

sjwetzkop | 03-12-07 | 02:18

Harregat, vent... wat ain kont, ja... hoar'n en vieze stukjes d'r om tou... reken mor nait dat ik hom doar zomor in stop, doe.... knap mie d'r wel 'n puut omhin... gai mor eev'n krom stoan...

VanFrikschoten | 03-12-07 | 02:04

@
U voert hier materialen op die grote tijd onbeschermt zuigen.

VanFrikschoten | 03-12-07 | 01:48

@Lezertjes van Onze Taal
Met trillende handen zal ik u de grap uitleggen. De schrijver @03-12-07 @ 01:04 doeldt dus in zijn redenatie met een olijke kwinkslag op het "rubberloos" zijn van de 6 opgevoerde "snorren" in zijn betoog.
Als zou dit duiden op onbeschermde sexulele handelingen, refererend aan het initiële redactionele stuk. Schertst onze verbazing dat meteen in de volgende zin er een latex laars wordt opgevoerd in de beleving van de reaguurder. Zien wij hier, qua materiaal in de woordkeuze, niet een cynische overeenkomst? Zou de schrijver niet een vergelijking willen maken tussen een veel voorkomende fetish van het zich omhullen met bepaalde materialen en dat betrokkenen op het moment surprème dit bij het essentiële lichaamsdeel achterwege laten? Nee... leest u maar snel weer ons blad. Dat valt nog te bevatten tenminste omdat wij u alles uitleggen en daarom zijn wij slimmer dan u.

VanFrikschoten | 03-12-07 | 01:35

Ja, Met VanFrikschoten nog even over die blote kontneukers:
De heren artsen zullen wel een prioriteitje vinden in de ethiek. Mijn ethiek is dat als je je reedt en plein publiek laat uitwonen door 6 rubberloze snorren in de darkroom; je wat mij betreft er nog een shot HIV bloed in je nek achteraan kan krijgen en met een latex laars een schop onder je hol kan krijgen. Uw leather outfit ligt reeds op straat. Doei! We bellen nog!

VanFrikschoten | 03-12-07 | 01:04

Nait graim'n....
Dat zee mien vriendje ook nog vanoav'nd.

maanmeisje | 03-12-07 | 01:00

@maanmeisje 03-12-07 @ 00:48
Graag gedaan...

VanFrikschoten | 03-12-07 | 00:54

-weggejorist-

VanFrikschoten | 03-12-07 | 00:54

@koerbagh ® 03-12-07 @ 00:47
"Kiek: hier hest ain dikke prak bonen mit spek veur wie joe kapotsnied'n en ien container goei'n. En nait graim'n"

VanFrikschoten | 03-12-07 | 00:52

Fuck, geen scusi's...
De serverts sucken

maanmeisje | 03-12-07 | 00:52

@Frik
-
Kudt man, en ik heb m'n dochter los gelaten daar.
-
Dank u.

maanmeisje | 03-12-07 | 00:50

-weggejorist-

maanmeisje | 03-12-07 | 00:49

-weggejorist-

maanmeisje | 03-12-07 | 00:48

-weggejorist-

maanmeisje | 03-12-07 | 00:48

@VanFrikschoten 03-12-07 @ 00:20:
Het Wilhelmina zaik'nhoes? Daar breng je toch met goed fatsoen je schoonmoeder nog niet naar toe? Dan toch nog liever naar het Martini Zaik'nhoes (lokoatie Van Swiet'n). Daar gaat ze ook dood, maar krijgt ze tenminste een fatsoenlijke prak eten.

koerbagh ® | 03-12-07 | 00:47

Gelukkig hebben de mensen bij OLVG voor ARTS gestudeerd en hebben zich VERDIEPT in het AIDS virus... Het AIDS virus trekt zich niets aan van de SGP / GeenStijl / Volkskrant / Jij / Parool / Telegraaf / Landsgrenzen / Allochtonen / Etc. Gelukkig zijn er artsen die mensen voor ziektes behandelen zonder politieke, sexuele achtergrond te kijken ...

Mijn mening over moraal en geen sex voor het huwelijk:

Tijd die het kost om mensheid daadwerkelijk aan te leren om geen sex voor het huwelijk te hebben, schat eens in 10 jaar (zal in praktijk nooit lukken natuurlijk). Dus de oplossing van de kerken kost aantal AIDS doden per jaar (miljoenen) x 10 .... Conclusie, AIDS campange volgens de kerk = gegarandeerd 10 miljoen doden. Dank u heer!

brainsalad | 03-12-07 | 00:43

eigenlijk, gelet op de commentaren zouden het olvg, stelletje misselijke Roomse, ik neuk kleine kindjes dus ik besta, artsen, overdwars door ene hek moeten schoppen.. en onze lieve mensen van de SGP, moeten beschermen tegen hun dochters die ze anders volblaffen. Laten we gewoon ons verstand gebruiken toch

hemavijo | 03-12-07 | 00:36

wat is unnu bearbakker?

sjwetzkop | 03-12-07 | 00:35

@Frik
-
Aha, het Wilhelmina Ziekenhuis,,,, u hebt iets zelf meegemaakt, ontken het niet!
-
@koerbagh
-
Mooi dat u geen haast hebt.

maanmeisje | 03-12-07 | 00:34

@VanFrikschoten 02-12-07 @ 23:56:
Procol Harum is niet zo gek, maar wel het verkeerde nummer gekozen. Conquistador, Pandora's Box, Whiter Shade of Pale of Still there'll be more zijn meer van toepassing... youtube.com/watch?v=ylRpR3iuO-w

LOL @maanmeisje 03-12-07 @ 00:11:
Nee, ik moet overal achter aansluiten. Maar ik heb gelukkig zelden tot nooit haast.

koerbagh ® | 03-12-07 | 00:22

@ Cookie v. eigen deeg 02-12-07 @ 23:53

Psssssssst , niet verder vertellen idd.!!

piquant | 03-12-07 | 00:22

@maanmeisje 03-12-07 @ 00:11
Oh, het ging mij niet om de naam van de band maar de tekst van het liedje... Mocht het overigens zo zijn dat koer het ongelukkige voorrecht krijgt om in het UMCG behandelt te worden, zou ik in zijn geval vooraf even informeren bij het Wilhelmina Ziekenhuis of daar geen amputaties op het program staan.. pakt wel eens verkeerd uit namelijk...

VanFrikschoten | 03-12-07 | 00:20

Hier een foto van mogelijk zo'n virus, in een cluster, een groep, of zoals bij het hiv-virus wordt gezegd, in een 'kabinet' (vb. 'er zat een heel kabinet retrovirussen in de wortel van zijn knaagstaaf'): marknesse.web-log.nl/marknesse/Windows...

LibertasSimplex | 03-12-07 | 00:15

@Frik
-
Kweenie, de vraag is of koerbagh voorrang krijgt in het UMCG.

maanmeisje | 03-12-07 | 00:11

Krijgt Depla ook voorrang in het OLVG? Kees Brinkman, hoofd van het Hiv-Centrum, beweert in het Parool dat niet worden gezien als een beloning voor ongewenst gedrag. ”Patiënten die zich niet kunnen inhouden en zich daardoor schuldig voelen, behandel ik op hun verzoek eerder. Ook al voldoen ze nog niet geheel aan de criteria.” Yep..... ik acht de kans groot dat Depla ook met voorrang in het OLVG terecht kan. En volgens mij heeft het fietsenhok aldaar ook een beveiligingscamera

Sunnygirl | 03-12-07 | 00:03

@ van Kloten 02-12-07 @ 18:19
Typisch probleem van de onderbuik ;-)

Sunnygirl | 03-12-07 | 00:00

@Cookie v. eigen deeg 02-12-07 @ 23:53
-
Ja, en nu koerbagh zelf nog.

maanmeisje | 02-12-07 | 23:59

u

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:57

Een andere vreemde toestand is dat cherrytomaatjes buiten de koelkast er na een maand nog net zo fris uitzien als tijdens de aankoop. Ik denk dat daar de oplossing in te vinden is.....

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:54

@maanmeisje 02-12-07 @ 23:49
Er zijn er meer die dat weten, we proberen het alleen stil te houden.

Cookie v. eigen deeg | 02-12-07 | 23:53

Koerbagh is wel zeer intelligent, of valt mij dat alleen op.

maanmeisje | 02-12-07 | 23:49

@Sikkeneur 02-12-07 @ 23:35
Knap geschreven... ik ben het ook nooit met mijzelf eens...

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:43

I k l i g a l o p b e d t e g e n d t i j d d a t u d i

t k u n t l e z e n * K L I K *

Sikkeneur | 02-12-07 | 23:41

Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zich over de mini splintergroep SGP zorgen maakt? Ze zeggen bij voorbaat al bij hun meningen: "als het aan ons ligt", oftewel ze weten dat er nooit wat van komt. Verder plaatsen ze dit op hun eigen sites, en vallen ze er ons verder niet mee lastig, want zo iets haalt nog geeneens een motie. Maar wij atheïsten gaan het kopiëren naar onze sites en opeens is het een probleem: "ze proberen ons dingen op te leggen."

We moesten is stoppen met problemen te maken, want dat is iets waar ik de overheid ook van beschuldig, beetje jammer dat je dat weer hier terug ziet.

Dan heb ik het er nog geeneens over dat als SGP jongeren zich onthouden van seks of whatever dat positief is, minder abortussen geld, minder pedogo premies (schijnt er tegenwoordig bij te horen) en minder SGP kinderen. Misschien mis ik wat?

Inferi0r | 02-12-07 | 23:39

De Islamisering van Europa vind ik ook een hoax, maar is een complexe materie met voor- en tegenstanders van gerenommeerde naam.

Sikkeneur | 02-12-07 | 23:35

@een maffiabaas 02-12-07 @ 23:24
Na de knop "Post" wordt je alhier eerst geacht een kop koffie te drinken, even te stofzuigen of de ramen te lappen... Houd in je achterhoofd dat de eerste klap een daalder waard is...

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:34

@VanFrikschoten 02-12-07 @ 23:20
Een gemiddelde nieuwslezer brengt een zelfmoordaanslag in Irak op een warmere manier, oplezend vanaf de autocue...

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:29

in de tijd van de middeleeuwen toen dingen nog meer op gevoel gingen hadden we gewoon met brandende fakkels en hooivorken voor het ziekenhuis gestaan.. of we dan de leiding of de aidslijers hadden gepakt weet ik niet :P

een maffiabaas | 02-12-07 | 23:24

@koerbagh 2318

Tis behoorlijk gecompliceerde materie, waar allerminst overeenstemming over is en dat is een feit.
en.wikipedia.org/wiki/Retrovirus

CoJoNes | 02-12-07 | 23:24

De SGP heeft een punt als het gaat om Nederlandse films met een erotisch intermezzo. Als dat neuqerij moet voorstellen dan zou je er als KiNnETZzje maar hele bizarre sensuele afwijkingen van kunnen krijgen later...

VanFrikschoten | 02-12-07 | 23:20

Op de spoed...
x - "Heeft u aids?"
y - "Neuh. Wel een hersenbloeding en een schedelbreuk."
x - "Dan moet u even wachten. Er kwam net een aidspatiënt binnen met een
gebroken duim."

HetSpel | 02-12-07 | 23:19

@Elisabeth2 02-12-07 @ 22:24:
De constateringen zullen ongetwijfeld wel waar zijn (alhoewel ik me wel afvraag waarom een lijkschouwingsrapport op het internet zwerft. Daar zijn -ook in de VS- privacy wetten tegen) maar het is nogal vermengd met concrete conclusies. Dus ze was relatief klein voor haar leeftijd. Gemeten aan een gemiddelde. Tsja... dat komt vaker voor, dat hoeft niet op een chronische ziekte te duiden. Kan wel, hoeft niet. Het HIV virus is bij haar aangetoond via immunohistochemie, dus via antilichamen. Niet zo gek, dat had de moeder ook voor de zwangerschap. Atrofie van de schildklier duidt inderdaad op een probleem immuniteit maar het hele punt is een beetje dat het virus niet de oorzaak maar ook een gevolg kan zijn. Dat wordt in sommige kritische artikelen verondersteld en naar die hypothese is nooit echt onderzoek verricht.
Ik ben geen celbioloog, geen medicus, maar ik weet genoeg van methodologie en logica, en dan krab ik me toch wel eens achter de oren bij zogenaamd bekend geachte en als vaststaand veronderstelde hypothesen waarbij mogelijke falsificaties niet eens worden onderzocht of ongezien terzijde geschoven als "aluhoedjes-theorie".
Vooral als na een kwart eeuw research nog steeds niet duidelijk is hoe dat retrovirus het immunsysteem verzwakt. Het geldt overigens niet alleen voor HIV, van alle bekende retrovirussen is niet bekend hoe ze dingen doen waarvoor ze de "schuld" krijgen. Enfin, er zijn genoeg vragen.

koerbagh ® | 02-12-07 | 23:18

test

befke | 02-12-07 | 23:18

een maffiabaas 02-12-07 @ 23:11
Ben er nog niet uit of jij nou starnakel bent of ik.

Shalome | 02-12-07 | 23:17

Elisabeth2 02-12-07 @ 22:24

Je kunt hem toch ook gewoon in je mond nemen en daarna het fapsel uitspuwen en eventueel na spoelen met whisky?
Of ben ik nu werkelijk simpel?
Dan maar naar het olvg. wel duur maar dan heb je ook wel wat.

befke | 02-12-07 | 23:16

x - "Hebt u aids?"
y - "Neuh, gewoon een hersenbloeding en een schedelbreuk."
x - "Dan moet u even wachten. Er kwam net iemand met aids binnen die zijn
duim gebroken heeft."

HetSpel | 02-12-07 | 23:15

Elisabeth2 02-12-07 @ 22:24

Je kunt hem toch ook gewoon in je mond nemen en daarna het fapsel uitspuwen en eventueel na spoelen met whisky?
Of ben ik nu werkelijk simpel?
Dan maar naar het olvg. wel duur maar dan heb je ook wel wat.

befke | 02-12-07 | 23:15

waren we nog maar in de middeleeuwen. dan hadden we met hooivorken en brandende fakkels voor het gasthuis gestaan om zowel de betreffende aidslijers als het bestuur van het gasthuis te halen... en omdat in de middeleeuwen de mensen door de kerk dom werden gehouden zou dit in de praktijk waarschijnlijk zijn uitgepakt op "doodt iedereen met een witte outfit!".

Op naar het 2e punt, dat met die SGP: oh oh oh wat vinden we seks weer eng. miss dat je KEIHARDE PORNO kan weren door in goede romantische films lichtelijk keiharde porno toe te voegen. bedoel: 90 procent van de atheistische (lees: op hun gevoel(door jullie christenen ook wel hart genoemd) levende) mannen wil na 1,5uur kijken naar een chick en een dude die hij zou moeten zijn die samen avonturen mee maken maar uiteindelijk toch nog bij elkaar komen gewoon seks tieten konten enzovoorts zien. Waarom? Omdat god het zo bedoeld heeft!

OKay, nu niet zeggen dat ik jullie punt mis. Dat komt nu.
Jullie willen dus weer toe naar geen seks voor het huwelijk...
Some facts:
- Onze lichamen zijn sexueel al op jonge leeftijd actief <- heeft god niet zo slim gedaan
- We kunnen niet aan iemand ruiken of hij goed in bed is <- wat matcht de bijbel weer verdacht slecht met god's creatie 'mens'
- 10x meer is nog te verzinnen maargoed: jullie punt zou moeten zijn: Duidelijk het gebruik van condooms in films laten zien.

-x- love

een maffiabaas | 02-12-07 | 23:11

@CoJoNes 02-12-07 @ 23:04
Het opmerkelijke is, dat die foto vorige week is genomen?

HY78. | 02-12-07 | 23:08

@CoJoNes 02-12-07 @ 23:04
Dat was toch een photoshop?

OneandOnly | 02-12-07 | 23:08

gefotosoept!!!
LOL

CoJoNes | 02-12-07 | 23:06

waren we nog maar in de middeleeuwen. dan hadden we met hooivorken en brandende fakkels voor het gasthuis gestaan om zowel de betreffende aidslijers als het bestuur van het gasthuis te halen... en omdat in de middeleeuwen de mensen door de kerk dom werden gehouden zou dit in de praktijk waarschijnlijk zijn uitgepakt op "doodt iedereen met een witte outfit!".

Op naar het 2e punt, dat met die SGP: oh oh oh wat vinden we seks weer eng. miss dat je KEIHARDE PORNO kan weren door in goede romantische films lichtelijk keiharde porno toe te voegen. bedoel: 90 procent van de atheistische (lees: op hun gevoel(door jullie christenen ook wel hart genoemd) levende) mannen wil na 1,5uur kijken naar een chick en een dude die hij zou moeten zijn die samen avonturen mee maken maar uiteindelijk toch nog bij elkaar komen gewoon seks tieten konten enzovoorts zien. Waarom? Omdat god het zo bedoeld heeft!

OKay, nu niet zeggen dat ik jullie punt mis. Dat komt nu.
Jullie willen dus weer toe naar geen seks voor het huwelijk...
Some facts:
- Onze lichamen zijn sexueel al op jonge leeftijd actief <- heeft god niet zo slim gedaan
- We kunnen niet aan iemand ruiken of hij goed in bed is <- wat matcht de bijbel weer verdacht slecht met god's creatie 'mens'
- 10x meer is nog te verzinnen maargoed: jullie punt zou moeten zijn: Duidelijk het gebruik van condooms in films laten zien.

-x- love

een maffiabaas | 02-12-07 | 23:06

Toch redelijk brekend nieuws van Peterrrrr de Vries: Hij heeft een foto van Joran van der Sloot met NaTaLeEEtjuH genomen bij haar thuis in de US.

CoJoNes | 02-12-07 | 23:04

Ah, kijk eens aan, ik ben zowaar ingelogd. Bon!

Sikkeneur | 02-12-07 | 23:01

@Elisabeth2 02-12-07 @ 22:41

Een losse quote zonder bronvermelding is volkomen waardeloos en inhoudsloos.

CoJoNes | 02-12-07 | 22:47

CoJoNes 02-12-07 @ 22:34

Doe eens even niet zo stom, wil je. Duik je nest in, als je niets inhoudelijks te zeggen hebt.

Elisabeth2 | 02-12-07 | 22:41

@Elisabeth2 02-12-07 @ 22:24
*gaap* doe eens een bron, ofzo. *gaap*

CoJoNes | 02-12-07 | 22:34

koerbagh ® 02-12-07 @ 22:00
An autopsy was performed. The Los Angeles County coroner found that Eliza Jane was markedly underweight and underheight, consistent with a chronic illness, and that she had had pronounced atrophy of her thymus and other lymphatic organs. Examination of her lungs showed infection with Pneumocystis jiroveci, a common opportunistic pathogen in people with AIDS and the leading cause of pediatric AIDS deaths.[14] The post-mortem examination of Eliza Jane's brain showed changes consistent with HIV encephalitis; protein components of HIV itself were identified in Eliza Jane's brain tissue via immunohistochemistry."

Of zou dit niet waar zijn. Want dan gaan kat en ik samen met een aluhoedje op naar bed. (zijn alu petje staat hem leuk!)

Elisabeth2 | 02-12-07 | 22:24

Zou Joris het nog wel allemaal kunnen bijbenen? 16 berichten in een uur, zeg... Ik denk dat ik morgen maar vrij neem om dit eens flink door te lezen...

VanFrikschoten | 02-12-07 | 22:18

CoJoNes 02-12-07 @ 21:29
Bedankt..

klauwkikker | 02-12-07 | 22:18

Tja, ik heb ook liever dat die barebackers voorrang krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat zo iemand achter je in de rij staat bij de spoed...

evilbelgian | 02-12-07 | 22:04

[quote gedeformeerdgezin(dt)]
Aangezien een internetforum werkelijk niet gezien kan worden als noodzakelijk, hebben we besloten om een zondagssluiting toe te passen.
[/quote gedeformeerdgezin(dt)]

Ga nu niet vertellen dat jullie nog nooit van GeenStijl gehoord hebben... (!)

paost712 | 02-12-07 | 22:02

@Tarak 02-12-07 @ 20:23:
Het kind is gestorven aan longontsteking. Met of zonder HIV/Aids is dat voor elk driejarig kind een levensbedreigende aandoening en één van de belangrijkste oorzaken voor kindersterfte in de westerse wereld. Ook zonder HIV had het kind kunnen bezwijken aan longontsteking als de symptomen te laat zouden zijn onderkend door de huisarts.

koerbagh ® | 02-12-07 | 22:00

@ Elisabeth2 02-12-07 @ 21:48
Sommigen ja, maar ik denk niet dat ze dat even gaan overleggen in de darkroom, praten met je mond vol is onbeleefd.

alpha_mannetje | 02-12-07 | 21:52

Kwispel 02-12-07 @ 21:40
Naïefje, je snapt er ook de ballen van. Het gaat er juist om dat ze die bugs scoren, daarna kunnen ze hun gang gaan omdat ze dan HIV toch al te pakken hebben.

Elisabeth2 | 02-12-07 | 21:48

Ik vind dat die strontstampers zonder verantwoordelijkheidsgevoel een grote tattoo (HIV) op hun jonge heer moeten krijgen! Walgelijke nietsnutten die denken dat ze zomaar anderen zwaar letsel (Aids) mogen toebrengen. Fluorescerende inkt is ook goed te zien in de darkroom als af en toe het licht even aan gaat :-)

Kwispel | 02-12-07 | 21:40

-weggejorist-

koetje boe | 02-12-07 | 21:31

Aids is HET voorbeeld van natuurlijke selectie en nog verzetten we ons er tegen... Zo dom dit Gemorrel.

mediahoer | 02-12-07 | 21:30

@ kermitthefrog 02-12-07 @ 21:11
Nee, als ik het goed lees, gaat het om heren die blote piemelsex hebben gehad (anders krijg je natuurlijk ook geen AIDS) en ondanks dat ze seropositief zijn niet willen stoppen. BELACHELIJK natuurlijk zoiets doe je niet en anders dien je maar opgelsoten te worden.
Als je zo belachelijk aso bent dat je niet eens de moeite wil nemen jezelf in te pakken (ja het is minder fijn, maar alpha doet het ook en die is niet eens ziek OF een risicogroep). Dit is weer echt Nederland, ben je een minderhied ben je zielig en dan als je dan ook nog stoute dingen doet dan gaan we met bakken tegelijk daar geld opgooien want dat is nou eenmaal de (sub in dit geval) cultuur van het (aandoenlijke) beestje.

alpha_mannetje | 02-12-07 | 21:26

CoJoNes 02-12-07 @ 21:01
Waar zit Bert? Want dit is inderdaad geen doen...

klauwkikker | 02-12-07 | 21:26

Is het nu zo, dat Joris eerst de reacties leest alvorens ze te posten..
Als dat zo is, is voor mij de lol er van af...

klauwkikker | 02-12-07 | 21:24

Godverdomme zeg, jezus wat godvergeten onrechtvaardig...

Homer J. Simpson | 02-12-07 | 21:12

@ CoJoNes 02-12-07 @ 21:01

De audi van Dominique moet nog worden afbetaald... Geld voor een goede servert is er dus niet meer.

FreaX | 02-12-07 | 21:11

Dus als je blotepiemelsex hebt gehad dan wordt je eerder geholpen dan wanneer je rubberenpiemelsex hebt gehad? Of zo?
Snap er niets meer van.

kermitthefrog | 02-12-07 | 21:11

Het OLVG probeert wel op elke manier patienten te krijgen. Eerst de kleine Ic's in Nederland afzeiken (collegiale mensen...?), en dan Hiv mannen lokken. Alleen jammer dat je alleen de co-assistent ziet en de specialist niet. Te druk met andere zaken .... Mag die beerput daar ook eens open.

havanaaan de | 02-12-07 | 21:06

Wie moet ik nou een nekschot toewensen ? ik kan er zo niet wijs uit worden :(

Draaitafel Demagoog | 02-12-07 | 21:03

@redactie

OK, nu wil ik het weten ook. Is dit de nieuwe policy? Een vertraging van 5 minuten als je wilt posten?
Waren jullie zo flauw van de slowchats?
Waarom melden jullie dat dan niet even, kunnen we tenminste meteen naar Bert verkassen, zonder al die frustraties.
Wat de neuq is er aan de hand?

CoJoNes | 02-12-07 | 21:01

@tarak
Vergeet je niet vanavond je tanden te poetsen met fluortandpasta?
En drink eerst nog even een glaasje melk, da's hartstikke goed voor je.

CoJoNes | 02-12-07 | 20:59

@Tarak
Ik vond wel net dit wel op Google:
An autopsy was performed. The Los Angeles County coroner found that Eliza Jane was markedly underweight and underheight, consistent with a chronic illness, and that she had had pronounced atrophy of her thymus and other lymphatic organs. Examination of her lungs showed infection with Pneumocystis jiroveci, a common opportunistic pathogen in people with AIDS and the leading cause of pediatric AIDS deaths.[14] The post-mortem examination of Eliza Jane's brain showed changes consistent with HIV encephalitis; protein components of HIV itself were identified in Eliza Jane's brain tissue via immunohistochemistry."

Elisabeth2 | 02-12-07 | 20:51

@ da wizard 02-12-07 @ 20:37

Terugreaguren doen ze toch niet. Als ze al internet hebben daar, zitten ze bij zo'n filterprovider die alle ongristelijke sites wegjorist... (waarna een complete wereld voor die mensen opengaat als ze een keer zonder filter surfen)

FreaX | 02-12-07 | 20:49

Tarak 02-12-07 @ 20:23
Dit is een heel triest verhaal. Toen dat kleine meisje geboren werd in 2002 bestonden die medicijnen al. Toen nog wel handenvol per dag, maar toch, dat doe je dan voor je ongeboren kind.

Elisabeth2 | 02-12-07 | 20:43

@superjan 02-12-07 @ 20:19
Durf je wel, op zondag.
Als ze niet terug mogen reaguren.
*Middelvinger opsteekt naar de Veluwe*...

da wizard | 02-12-07 | 20:37

Iedereen kent deze HIV ontkennings documentaire van Robin Scovill? video.google.nl/videoplay?docid=-26689...

Erg interessant ook als je gewoon wel gelooft dat HIV bestaat.
Het tragische is wel dat hoofd van de HIV ontkenners - Christine Maggiore - zwanger werd en een kindje kreeg. Uiteraard slikte ze geen medicijnen om de HIV overdracht van moeder op kind tegen te gaan. Het meisje werd drie jaar oud. Ze mocht uiteraard niet onderzocht worden, want de conclusie zou kunnen zijn dat ze stierf aan AIDS en AIDS bestaat niet volgens haar moeder.....

aetiology.blogspot.com/2005/09/tragic-...

www.floppingaces.net/2005/09/25/the-cr...

Tarak | 02-12-07 | 20:23

-weggejorist-

Tarak | 02-12-07 | 20:21

heeft toch wel iets knus, dat hiv weer zo lekker hip is.. ow ja trouwens...

Sterf, SGP jeugd... STERF

superjan | 02-12-07 | 20:19

sinterklaas vieren met barebackers lijkt me tamelijk saai, iedereen komt met dezelfde surprise aanzetten.

daskapitalist | 02-12-07 | 20:19

WTF! Laat al die barebackers even gauw allemaal preventief ruimen ofzaeu....
Of geef ze een enkele reis naar Iran

Hobbykip | 02-12-07 | 20:13

DavidC 02-12-07 @ 18:25

Vreemd dat je hoopt dat ik iets in de soep zou hebben gehangen; vind ik vrij onsmakelijk.

Blanchefort | 02-12-07 | 20:10

Iedereen die bewust en onveilig neukt met HIV zou voor poging tot doodslag moeten worden veroordeelt...

da wizard | 02-12-07 | 20:07

@LibertasSimplex 02-12-07 @ 19:37 Het virus wat kanker veroorzaakt of een virus dat kanker veroorzaakt. Er zijn namelijk wel virussen die kanker veroorzaken, baarmoederhalskanker kan bijvoorbeeld door een virus (HPV) veroorzaakt worden. Vrouwen die geen seks hebben (nonnen bijv.) kunnen geen baarmoederhalskanker krijgen.

Tarak | 02-12-07 | 20:05

hypothese: je bent een gangbangende HIV-homo. Je gaat naar een gangbang met allemaal HIV- danwel nietHIV-homo's. Naah, zegt de HIV- danwel nietHIV-homo, "stop d'r maarin, ben geen fan van rubber"

a) is de nietHIV-homo 'per ongeluk-opzettelijk' besmet?
b) beide HIV, wie krijgt er nou voorrang?

eenmaal HIV, altijd HIV. Gewoon inpakken die Leuters.

homogangbang=risicogebied. Als je naar hartje Afrika afreist zonder vaccinaties 'want je houd nu eenmaal niet zo van prikken', dan ga je toch ook niet lopen zeiken als je gele koorts mee naar huis neemt??

onzinloos | 02-12-07 | 19:37

CoJoNes 02-12-07 @ 19:06
Leuk om te weten: dezelfde man die de credits opstreek voor 'isolatie' van dat virus, had de jaren ervoor gespendeerd aan isolatie van het virus dat kanker veroorzaakt. Hij was al bijna zover zei die toen nog zelf.

LibertasSimplex | 02-12-07 | 19:37

CoJoNes 02-12-07 @ 19:06
Hierin ben je niet de enige die het wil weten. Wetenschappers die zich op onderzoek naar HIV hebben gestort weten het ook niet, anders was dat allang beloofde vaccin ter preventie van AIDS er al jaren geweest.

Elisabeth2 | 02-12-07 | 19:17

OneandOnly 02-12-07 @ 17:46
Helemaal met je eens.

"Om de problemen met aids te lijf te gaan zou de Nederlandse overheid een appèl moeten doen op filmproducenten in de gehele westerse wereld om niet langer een vrije seksuele moraal te propageren. Dat hebben de SGP-jongeren gisteren gesteld tijdens hun jaarcongres in Apeldoorn."

Hier gebeurt het weer. Ze kunnen het niet laten. Er wordt een directe koppeling gelegd tussen het voorkomen van een ziekte en een moraal.

"Verder zouden Nederlandse programmamakers een mediacode moeten opstellen waarin maatregelen staan om verdere seksualisering van de samenleving te voorkomen."

En opnieuw. Ze kunnen het wéér niet laten. Er wordt een directe koppeling gelegd tussen het voorkomen van een ziekte en een moraal.

"Niet een condoom maar onthouding en trouw zijn volgens de gereformeerde jeugd de belangrijkste voorwaarden om aids tegen te gaan. Ze vinden het daarom ''wrang'' als in veel westerse films een vrije seksuele moraal wordt gepropageerd."

Derde keer.

"Inzake aids is de SGP-jeugd voorstander van de zogenoemde ABC-aanpak. Kern daarvan is dat jongeren zich onthouden van seksualiteit tot het huwelijk, daarna trouw zijn elkaar en in het uiterste geval, bijvoorbeeld als ze besmet zijn met hiv of aids, een condoom gebruiken."

Vierde keer. Grappig is, dat ze nu tóch een beetje vinden dat een condoom effectief is tegen verspreiding van HIV.

"Verder bepleiten ze gedragsverandering via zogeheten 'life skills programs' waarin het aanleren van zelfrespect, vriendschap, beleving van seksualiteit en het staan voor een eigen mening centraal staan."

Ik weet niet wie die 'life skills programs' moet gaan opstarten, maar als ik de doelstellingen letterlijk neem, dan halen die GGGristenpuppies hier hun hele moraal onderuit. Het 'staan voor een eigen mening' staat haaks op hun fundamentalistische uitgangspunten.

Hoe zat het ook al weer met de verspreiding van polio?

Schoorsteenveger | 02-12-07 | 19:10

Maar goed ook, ik ben bisexueel en ik kan dus ook gewoon jullie vrouwtjes mee besmetten. Jammer alleen dat ik in friesland woon.

Antinl | 02-12-07 | 19:07

@Libertas
het enige wat ik wil bereiken is duidelijk over dat phantoomvirus. Iedereen weet wat kanker is maar over HIV en AIDS weet niemand iets. Het maffe is, dat ik dan als aluhoedje wordt gezien, terwijl ik gewoon weleens wil weten hoe dat supervirus dat allemaal doet.
Eén voordeel: Er sterven in Afrika aanzienlijk minder mensen aan cholera, longontsteking of huidkanker.

CoJoNes | 02-12-07 | 19:06

Allemaal droogzetten die risico-kontneuk-cowboys, gaat het vanzelf teveel pijn doen.

Voorrang? HIV-medicatie? Niet van mijn centen aub

houwezo | 02-12-07 | 19:02

*negeert DavidC, wil niet besmet worden....

kapotte_stofzuiger | 02-12-07 | 19:00

Er komen 2 spoedgevallen binnen; de 1 is net aangereden door een bus en de toestand is kritiek; de ander heeft zich door z'n kop geschoten, maar net niet op de juiste plaats, toestand kritiek. Er is niet genoeg personeel, wie krijgt dan de voorrang? Ik zeg: de eerste, want die ander wilde toch al dood. Misschien niet precies hetzelfde, maar daar komt het wel op neer.
Doe mij trouwens ook maar de smurfen.

madakantognie?! | 02-12-07 | 18:59

kapotte_stofzuiger 02-12-07 @ 18:31
elke keer als er geen ballen in de soep zitten, doe ik ongeveer die 'grap'. Denk je dat mensen me daarom mijden, omdat ik dan waarschijnlijk nu AIDS heb? Das wel schrikken zo voor de feestdagen!

DavidC | 02-12-07 | 18:52

Ik ken een een aantal van deze SGP-achtige jongeren en het ENIGE wat ze doen is neuqen, vloeken en zichzelf klem zuipen, maar dit alleen wanneer er geen SGP papa/mama of ander geestelijk lijder aanwezig is. Die hele ABC-aanpak is een grote farce en zal onder de SGP jeugd niks nieuws brengen. Maar dat was te verwachten...

Leopold | 02-12-07 | 18:50

OLVG is toch een griffemeerd ziekenhuis?

Kennie Die | 02-12-07 | 18:49

was er niet net een biblebelt jongere van 14 overleden omdat hij een behandeling weigerde. Xas er niet net een demonstructie tegen het condoom ergens in e.e.a. moslimland? Ga zo voort reli's, jullie gaan het eerst naar de hemel. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie te vermijden (belt naar Satan om zijn ziel te verkopen)

openluchtgevangenis | 02-12-07 | 18:49

vander F 02-12-07 @ 18:36
Ik vind die foto van die soort enorme wuppie in de onderbuik van die zwangere vrouw voor mn gevoel gewoon heel erg lijken op mijn fantasie over hoe zo'n ding er weleens uit kan zien aan de binnenkant van mn oogjes
CoJoNes 02-12-07 @ 18:11
Right. Ik had je waarschuwing een fractie eerder moeten lezen.

LibertasSimplex | 02-12-07 | 18:47

Ik neem aan dat het gaat om het met voorrang behandelen met een overdosis heroine? Oh nee, heroine mag niet in een ziekenhuis. Maar ach, methadon is nog veel dodelijker voor niet drugsgebruikers en dat hebben ze gelukkig wel.

Tarak | 02-12-07 | 18:44

Kunnen we niet al die fagotten op een eiland droppen zodat ze daar met elkaar onveilige kontneuqsex kunnen hebben? Hebben wij normale mensen geen last meer van hen....

geintegreerde allo | 02-12-07 | 18:38

owja,

Het anti aids vaccin bestaat al sinds 1983. Wordt echter niet door de CIA vrij gegeven.

Pluizig Konijn | 02-12-07 | 18:38

voorrang... GVD. aan een heiskraan omhoog trekken die handel. en als ze het beschaaft willen doen en ze zoeken iemand die het spuitje wil geven meld ik me bij deze aan.

bodyhair | 02-12-07 | 18:36

@ Defender

Aids is door de CIA en de Amerikaanse regering verspreid in de derde wereld om de bevolking daar te decimeren. Op die manier hebben "ze"minder last van terroristen en ander arm tuig.
www.google.nl/search?hl=nl&q=cia+a...

/conspiracy mode off

Pluizig Konijn | 02-12-07 | 18:35

@DavidC
Tuurlijk niet, want daar krijg je pas AIDS van.

kapotte_stofzuiger | 02-12-07 | 18:31

-weggejorist-

m0uniir_ | 02-12-07 | 18:30

En waarom wordt er dan getest op de HIV viral load, als er geen virus is aangetoond?
Ook lullig voor die mensen die ik heb zien sterven voordat er medicijnen op de markt kwamen,
zijn voor niets gestorven, ze hadden helemaal geen virus, ze hadden gewoon moeten doodgaan aan de medicatie,
maar ja, die was er nog niet.
De sukkels.

vander F | 02-12-07 | 18:28

Blanchefort 02-12-07 @ 18:21
en toen heb jij je pemol in 't kopje gehangen hoop ik? Anders was de reactie niet erg grappig / relevant.

DavidC | 02-12-07 | 18:25

@CoJoNes 02-12-07 @ 18:11,
dan moet je mensen het woord 'syndroom' eens uitleggen,
en het verschil tussen HIV, en AIDS.
Niet dat er daarom minder mensen sterven in hun eigen diarree, maar toch.

vander F | 02-12-07 | 18:24

@ LibertasSimplex 02-12-07 @ 18:07
Ja, en heterofiele negerinnen.
@ CoJoNes 02-12-07 @ 18:09
Nee echt? Dan ga ik me morgen laten behandelen met van die tijgernotenbakjes...
@ CoJoNes 02-12-07 @ 18:11 & LibertasSimplex 02-12-07 @ 18:12
Blijf maar lekke para doen allebei, want dat is namelijk goed wetenschappelijk gebruik. Dat heet een falsificeringspoging, en zonder dat kom je tegenwoordig in de serieuze wetenschap niet meer langs de double blind.

Bernhard Bang | 02-12-07 | 18:23

"Zit er vlees in de rundvleessoep?" hoorde ik eejn collega afgelopen week vragen in de kantine.
Simpele zielen geven juist de je ne sais quoi aan het geheel dus laat die barebackers nou lekker even voor in het hospitaal.

Blanchefort | 02-12-07 | 18:21

Guttegut, die SGP-jongeren. En maar met die bijbel wapperen, want die is de oplossing voor alles. Nu ook nog her en der een preek op zondag over incest binnen die gereformeerde/reformatorische bende en dan mogen ze weer verder blaten. De hypocriete Van der Vliesneuquerts. Zelfs op zondag maken ze de hele dag hotmailadresjes aan om van der Vlies op 1 te houden met de Politicus van het jaarverkiezing. Satan wacht al op jullie.
cgi.nos.nl/cgi/politicus2007/

inquisitra | 02-12-07 | 18:21

@LibertasSimplex 02-12-07 @ 18:00
niks theorie, het virus kan niet gevonden worden omdat het eigelijk geen virus is maar een straf van god.
/christenmodus off

defender | 02-12-07 | 18:19

Ik mis Sunnygirl hier die beweert dat het allemaal de schuld is van de onderbuik.

van Kloten | 02-12-07 | 18:19

Bernhard Bang 02-12-07 @ 18:06
Als ik me niet vergis zou het een wereldwijde bevolkingsbedreigende killer worden, sterker nog, er waren reclamespotjes over dat het virus geen onderscheid maakt (kotsalert policor). Dat lijkt me dan toch niet te hebben plaatsgevonden.
Verder is 27 jaar erover doen om dat virus een keer lachend voor de camera te krijgen vreemd als je beseft dat elk ander virus tot nog toe meteen bij ontdekking is gefotografeerd.
Ja, ik wil niet para doen

LibertasSimplex | 02-12-07 | 18:12

@Libertas
Pas op, ik had gisteren ook het gore lef sceptisch te zijn over het zogenaamde 'HIV' virus, maar werd bijna gelijkgeschakeld met Hitler.

CoJoNes | 02-12-07 | 18:11

''Patiënten die zich niet kunnen inhouden en zich daardoor schuldig voelen, behandel ik op hun verzoek eerder."
en vervolgens castreert hij ze dan stiekem, hoop ik?

DavidC | 02-12-07 | 18:09

@Bernhard Bang 02-12-07 @ 18:00
Dude, het zit er in. Onder het kopje alternatieve therapieën.

CoJoNes | 02-12-07 | 18:09

pardon, homofiele blanken

LibertasSimplex | 02-12-07 | 18:07

@ LibertasSimplex 02-12-07 @ 18:00
Het virus is nog niet eens volledig beschreven, dus louter theorie allemaal. Maar de werkelijkheid gedraagt zich wel redelijk precies in overeenstemming met die theorie, dus dan krijg je dat mensen met twijfels het lastig hebben. President van Zuid-Afrika bijvoorbeeld.

Bernhard Bang | 02-12-07 | 18:06

Wel weer helemaal hip dat de sgpj zo'n stijlloos roze website heeft.

M299 | 02-12-07 | 18:02

ik zeg Smurfen.....

clitj | 02-12-07 | 18:01

@ CoJoNes 02-12-07 @ 17:56
Had je die in het basispakket willen hebben dan?

Bernhard Bang | 02-12-07 | 18:00

Heeft iemand nou al eens een foto van dat virus? Het moet een wel heel gladde jongen zijn met onnavolgbaar variabel besmettingsgedrag en een onbepaalbare killratio. Buiten dat heeft -ie een voorkeur voor heteroseksuele negers en homofiele mannen, wat ik een rare smaak vind.

LibertasSimplex | 02-12-07 | 18:00

Zit ik verdulle sgpj.nl af te struinen naar fab materiaal, zie een link "foto"s" en denk jawel!. Staan er 22 op, waarvan 2 met jeugd en de rest met weder opstandelingen die eerdaags echt dood gaan.

3bier1melk | 02-12-07 | 17:59

Henkster 02-12-07 @ 17:34
in een dark room misschien...?

de voorzitter 02-12-07 @ 17:32
niet als je het sgp-abc doet - dus niet, nou ja, wel als je getrouwd bent en met condo... what the fuck, zo vewarrend allemaal....

Wel goed dat in OLV slecht gedrag niet beloond wordt. doc: mijnheer, u heeft HIV, niet meer zonder condoom neuquen he. hiv: Maar ik kan mij niet beheersen. doc: Oh, in dat geval, gaan we u eerder behandelen dan iemand die wel een condoom gebruikt.

Fimbulvetr | 02-12-07 | 17:59

doe mij maar de smurfen...

clitj | 02-12-07 | 17:58

Als Tibettaanse klankschaaltherapie vergoed wordt in een pluspakket, heb ik hier niet zoveel problemen mee.

CoJoNes | 02-12-07 | 17:56

@De God van Empel 02-12-07 @ 17:42
Ik denk dat het het beste is om het dan maar eerlijk te verdelen.

Hee HIV-patienten, doe es condoom gebruiken! En anders achteraan aansluiten, ja!

OneandOnly | 02-12-07 | 17:56

dit wordt bij SGP aangeleerd als ze rond hun 10e riitueel door hun vader of ander familielid ontmaagd worden. Ies cultuur. Verder slopen ze polls om Bas op 1 te krijgen. Schande en een zware zonde. Het is de Heere Heere een gruwel

jan-lul-de-behanger | 02-12-07 | 17:51

Criminelen krijgen in 0031 toch ook altijd steun. Zal dit ook wel moeten.

Zo jammer! | 02-12-07 | 17:50

Vond dat heel ontroerend. Een fragiele Rene. Je had toen nog geen combinatie therapie tegen Aids. Rene is ook niet zo lang na deze opname overleden.

krommeteen | 02-12-07 | 17:50

Onveilige sex als je weet dat je besmet bent met HIV zou strafbaar moeten zijn. Je besmet anderen met een slepende ziekte of ze het weten en toestaan of niet terwijl je de staat op kosten jaagt. Stelletje idiote hedonisten die hun seksuele kick laten prevaleren boven hun eigen en de volksgezondheid. Maf.

Dikr | 02-12-07 | 17:48

De jeugd ZIET.....

Ynstijn | 02-12-07 | 17:48

Het is Wereld Aids Dag en de SGP maakt daar weer eens gebruik (lees: misbruik) van om ons hun christelijke moraal op te leggen! En wat hebben ze het toch vaak over fatsoen.

OneandOnly | 02-12-07 | 17:46

Er mag ook wel eens een verhaallijn in die films maar daar hoor je de SGP weer niet over

VanFrikschoten | 02-12-07 | 17:44

Eh... hoe werkt dat dan?
Kan me voorstellen dat een seropositief zo snel mogelijk behandeling moet krijgen, aangezien een simpel virusje/bacterietje er zwaar in kan hakken.
Maar moet je dan bij binnenkomt hospitaal aangeven of je met of zonder neukdt?
Vragen, vragen...

FrischFleisch | 02-12-07 | 17:43

@OneandOnly 02-12-07 @ 17:39
Ik ben ook in de war. Op wie moet ik nou schelden?

De God van Empel | 02-12-07 | 17:42

Het is in NL toch al jaren zo dat allerhande degenerees met een grote mond of die aggressief zijn het beleid en de publieke discourse bepalen? Wanneer komt er eens een partij die de macht teruggeeft aan de 95% normale, goedwillende mensen, ipv ze voor alle schade te laten opdraaien?

BASinnic | 02-12-07 | 17:40

Ja en 1+1 = 3?

Bouwvakkert | 02-12-07 | 17:39

Voor wie moeten we nu zijn, dat Lieve Wijffe Gasthuis of de SGP? Of moeten ze allemaal deaud?

OneandOnly | 02-12-07 | 17:39

Hoe kan de SGP nou jeugdig aanhang hebben? Worden de kleine kinderen cerebraal besneden door middel van LOBOTOMIE?
Dan vindt ik geslachtsbesnijdenis minder erg van die finnen

Het_leuke_zuiden | 02-12-07 | 17:37

@de voorzitter 02-12-07 @ 17:32
Nee daar word je DOOF van.

De God van Empel | 02-12-07 | 17:36


En vertel mij eens nou, hoe kan de SGP nou jeugd hebben? Worden de jongeren daar cerebraal besneden in de bibelbelt dmv lobotomie?

Het_leuke_zuiden | 02-12-07 | 17:35

Doe es ongezien de HIV krijgen!

Henkster | 02-12-07 | 17:34

Broeha!

Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.

Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.

Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.

Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opini&#65533;rende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.

Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad

de voorzitter | 02-12-07 | 17:33

ach ja, 020, het afvalputje van de geciviliseerde wereld.

daskapitalist | 02-12-07 | 17:33

krijg je ook HIV van Fappen?

de voorzitter | 02-12-07 | 17:32

*doet vrolijk, toepasselijk muziekje opzetten*

"I'll take you to the candy shop. I'll let you lick the lolly pop!"

Boris Poepnagel | 02-12-07 | 17:31

de meeste aids-patienten in Nederland zijn dan ook homo, dat dan weer wel.

Onderbuik | 02-12-07 | 17:31

Wat een logica bovenstaand, pfff, zal nog even nadenken over het onderwerp

Het_leuke_zuiden | 02-12-07 | 17:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken