Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Knallen! SGP wil computergames verbieden

ponganim.gifEn er gaat weer een verbod komen. Als het aan de Staatkundig Gereformeerden ligt, zijn binnenkort de kewlste doodmaak- en schietgames alleen nog illegaal onder de toonbank te verkrijgen. Het beroemde SGP-kamerlid Kees van der Staaij, zelf nog van de sjoel-generatie, wil een TOTAALVERBOD op extreem gewelddadige games. Aanleiding is maar weer eens het innovatieve spel Manhunt, waarin creativiteit en originaliteit een rol spelen als het gaat om het uitschakelen van virtuele computertegenstanders. GeenStijl heeft de hand weten te leggen op de volledige Games Ontwerpnota 2008 van de SGP, waarin korte metten wordt gemaakt met nog veel meer games. Ook op de nominatie voor het gameverbod staan de spellen ZeeSlag, waarin complete oorlogsbodems tot zinken worden gebracht, Dammen, dat de tegenstellingen tussen wit en zwart aanwakkert. Het edele schaakspel Schaak, waar koninginnen om zeep worden geholpen, krijgt een ban wegens belediging van de monarchie. Verder zijn er laatste waarschuwingen voor Tetris, dat veel te vierkant is, en YetiSports, dat onheus omgaat met pinguïns die het al zo moeilijk hebben in deze tijden van globale opwarming. Kortom; gamen is het nieuwe beledigen en dient derhalve uitgebannen te worden. Resistentie is futiel. U moet gehoorzamen. Mocht u nog wat willen knallen, dat kan alleen vandaag nog HIERRR. Richt op de nek.

Reaguursels

Inloggen

Oh het was een AMERIKAANS onderzoek. Hoe geruststellend. Over manipulatief gesproken. Ook onderzoeksresultaten zijn vaak niet objectief. Alleen de formulering van de onderzoeks vraag is al een subjectief gegeven, dus als je dat als argument denkt te kunnen aanvoeren wil ik eerst weten wát voor onderzoek, onder wie, en hoe ze tot deze conclusie zijn gekomen. En onderzoek wil, zeker in Amerika nog niet zeggen wétenschappelijk onderzoek. Sommige mensen vinden een internet poll ook al 'onderzoek'. Daarbij moet je media breder zien dan spelletjes alleen. Mijn neefje speelt de meest gewelddadige computerspellen en is een heel sociaal mannetje met een gezonde visie op geweld.
-
Kinderen zijn beinvloedbaar, maar dat werkt op een complexe wijze die vaak juist helemaal niet zo voor de hand liggend was. Zelf was ik als kind een wazig dromerig meisje dat half in een fantasiewereld leefde, wat mede voor een beperkt sociaal functioneren zorgde. Fantasie, is oncontroleerbaar. Een oneindig creatieve bron, die controlfreaks graag SLOPEN om op die manier van iedereen dezelfde braindead passieloze loonslaaf te maken. Dan kun je de inspiratiebronnen die je niet aanstaan al-le-maal verbieden, kapot maken, aanklagen, dood zwijgen etc. etc. maar nóóit kan je de menselijke geest, en mensen hun voorstellingsvermoen slopen. Nooit kan je er voor zorgen, dat geweld, wat nu eenmaal onderdeel vormt van de menselijke natuur, verdwijnt.
-
Zoals altijd, eerst acceptatie van wat is, dán verandering. Accepteer dat de mens gewelddadig kan zijn, en soms, zal zijn en zoek hier vervolgens gezonde uitlaatkleppen voor... zoals een game, ofzo, en ga dan kijken naar hoe de mens met deze menselijkheden om zou moeten gaan, zonder onze samenleving ernstig te verstoren met hun gedrag, of andere mensen iets aan te doen. Maar ga niet beweren dat iets niet bestaat en alles gewoon verbieden. Stel je voor dat het om een zichtbaar deel van de mens zou gaan, het is precies hetzelfde. Je kunt armen en benen verbieden. En mensen kunnen dan heel hard proberen geen armen en benen te hebben of proberen beide angstvallig achter hun rug te verbergen (dat zou er weird uit zien, denk ik), maar dat mensen ze er af hakken kun je vergeten, ze zijn nml nódig. Net als geweld. Its simply nature.

Ohja | 29-11-07 | 12:25

Ach ach, wat een berg reacties :) Ik heb niet alle reacties helemaal gelezen, maar ze gaan eigenlijk allemaal over hetzelfde. De SGP = fout omdat ze een motie indienen.

Daarbij wordt er voor het gemak even aan voorbij gegaan dat Jeroen Dijsselbloem (PvdA!!) de feitelijke initiator van het hele gedoe is.

Diverse onderzoeken in Amerika tonen een verband aan tussen geweld in de media, computerspellen en op straat. Dan lees je hier van die simpele reacties met de strekking dat wanneer games verboden worden (die kinderen van de straat houden) ze wel gaan gamen in de buurt en de buurt er aan gaat. Hoe manipulatief kun je zijn?

Een verbod zou dus blijkbaar een goede ondersteuning zijn voor het overheidsbeleid om jongeren meer te laten sporten en bewegen. Ze gaan dan toch de straat al op, dus is het maar een stapje verder om ze het sportveld op te krijgen (en weer van de straat af :) )

Ook leuk is het feit dat de VVD het huidige, in hun ogen zwaar christelijke kabinet (waar je in de dagelijkse praktijk helemaal nog niets van merkt) altijd beticht van betutteling. Daarbij gaat de VVD voor het gemak voorbij aan het feit dat deze partij de meeste betuttelende moties heeft gesteund en de meeste betuttelende wetjes heeft ingedient of goedgekeurd! En juist deze liberale partij steunt het voorstel van de PvdA, ingedient door de SGP. Zelfs de 'altijd standaard tegen'-partij, de SP, steunt het voorstel! Valt me mee dat we Groenkapje nog niet hebben horen blaten.

Weet ik veel? | 29-11-07 | 11:07

We weten allemaal wie er bekend staan om dit soort gezeik. Dat ze nu anderen met zich mee krijgen, is inderdaad een triest ding.

Ohja | 29-11-07 | 10:42

@J Fietsbel 29-11-07 @ 00:23,
je kunt de SGP niet genoeg bashen.

vander F | 29-11-07 | 09:22

Overigens staan SP, VVD, en PVDA hier ook achter.
Beetje jammer om de SGP hier van te betichten.
Maar dat zal wel bij het gemiddelde geen stijl publiek passen.
.

J Fietsbel | 29-11-07 | 00:23

Dat kan maar beter geen rage worden geenstijlsteengeil.

G-unite | 28-11-07 | 21:17

als om dit soort problemen al een ophef wordt gemaakt door een kabinet, hoe kunnen ze ingodsnaam dan nog serieus een land regeren?

aardt | 28-11-07 | 20:55

kut !! foutje

geenstijlsteengeil | 28-11-07 | 20:49

20█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
19█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
18█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
17█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
16█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
15█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
14█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
13█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
12█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
11█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
--------------------------------------
10█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
9█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
8█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
7█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
6█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
5█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
4█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
3█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
2█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
1█ █ █ █ █ █ █ █ █ █
A B C D E F G H I J

ZESLAG IEMAND ??

geenstijlsteengeil | 28-11-07 | 20:49

SGP rules the country, samen met PvdI en sulletje VVD (Rutje). Dit land is een totalitaire staat geworden. Helemaal in de stijl van 1984. De staat bepaalt wat goed of slecht voor je is. Kolere. Sexdating is ook al niet meer mogelijk. Gewelddadige spelletjes ook niet meer. Hoe moet je je dan afreageren? Oh ja, a la Paul dePla (pijpen in het fietsenhok), of Ronald Buld (je vrouw mishandelen), of Oudkerk (hoerenbezoek), of Berent Daan (met 100 over de Purmerdijk, waar je 30 mag). Kortom, wij mogen niets, en de boven ons gestelden mogen wel genieten. Maar dan niet via computerspellen, maar in real life.
Wat een lef van deze superhuichelaars. En dan heb ik het nog niet gehad over al die priesters en imams die jongetjes misbruiken in real life.

blaater | 28-11-07 | 20:48

Ongeloveloos, die grefo's zijn echt niet van deze wereld

Fietzschurft | 28-11-07 | 20:26

Mja. Kunnen ze net zo goed meteen Internet verbieden. Iedereen weet wel plaatsen waar je games kunt downloaden ;-)

smalltown_cynic | 28-11-07 | 20:02

Ben net als krommeteen benieuwd hoe de Nos dit gaat presenteren. kijk en huiver.....

bytheway | 28-11-07 | 20:00

@Reagluurderr 28-11-07 @ 19:05,
kleine correctie:
er ZIJN geen Goden.

vander F | 28-11-07 | 19:58

LOL topic

Don Knieschot | 28-11-07 | 19:31

Cynisch 28-11-07 @ 19:07
De bijbel. Te veel geweld. En priesters moeten ze ook verbieden. Tis te gek voor woorden dat dat zo lang is toegestaan. Iedereen weet toch dat mensen bedreigen, wat daar constant gebeurd, illegaal is? (iemand met geen leven na de dood bedreigen is m.i. juridisch hetzelfde, of je nou jij gaat dood zegt of jij gaat niet leven, dat maakt natuurlijk niet uit).

Ohja | 28-11-07 | 19:15

De PS3 heeft het al zo moeilijk, als ze dan ook nog de shooters gaan verbieden.

Aronnowietsch | 28-11-07 | 19:12

En nu moet het afgelopen zijn met dat betuttelende verbieden. Wat nou verbieden, de hele fokking bibliotheek staat vol met super gewelddadige boeken. De videotheek en TV grossiert in geweld.

De heilige boeken staan ook vol geweld................. al die zooi ook maar verbieden?

Wat gaan we hierna verbieden?

Neuken?
Roken?
Doodgaan?
Schijten?

Oprotten nu!

Cynisch | 28-11-07 | 19:07

Nou, deaud hoeven ze niet maar heel die poll is doorgestoken kaart en derhalve niets waard. Ik vraag me echt af hoe De NOS het dalijk gaat brengen.

krommeteen | 28-11-07 | 19:07

SGP verbieden! Hun denkbeelden zijn niet meer van deze tijd.
Ik heb nieuws voor ze: God bestaat niet. Stop er maar mee.
Gelijk de bijbel en koran op een hoop en fik erin. Die sprookjesboeken zetten aan tot geweld, niet de games.

Reagluurderr | 28-11-07 | 19:05

dood aan Kees van der Staaij! dood, NU godverdomme!

jodeltje | 28-11-07 | 18:21

Kunnen we het spelletje 'verzin het meest zinloze verbod ooit' dan ook even lozen? Of vinden ze die zelf te leuk?

Ohja | 28-11-07 | 17:46

Is ons leger niet actief bezig om de taliban te 'neutraliseren'?

HerrieHoofd | 28-11-07 | 17:37

-weggejorist-

RCT | 28-11-07 | 16:34

Ehhh, echo? Sorry ...

Scruff | 28-11-07 | 15:57

Ja ja, en de nieuwste wet is ook al weer in de maak: boetes voor ouders die het durven om in de auto te roken waar hun kinderen bijzitten. Want dat is veeeuuul slechter voor hun gezondheid dan in een buggy op auto-uitlaatniveau door de stad te worden gereden! Volgende wet: boetes voor te dikke kinderen (U eet verkeerd!), dan boetes voor slecht geklede kinderen (U heeft een slechte smaak!), dan boetes natuurlijke bevallingen onder water(U stelt uw kind bloot aan verdrinkingsgevaar!) en tenslotte krijgen we de nieuwe wet die ervoor zorgt dat kinderen aan de lopende band in een grote overheidsfabriek m.b.v. kweekschaaltjes op stapel worden gezet. En de Nederlander staat erbij, kankert en klaagt dat hij steeds verder in zijn vrijheid wordt beknot maar doet er verder niets aan.

Scruff | 28-11-07 | 15:56

aantal gamers >>>>>>>>>>>> aantal SGPers

een maffiabaas | 28-11-07 | 15:39

Ja ja, en de nieuwste wet is ook al weer in de maak: boetes voor ouders die het durven om in de auto te roken waar hun kinderen bijzitten. Want dat is veeeuuul slechter voor hun gezondheid dan in een buggy op auto-uitlaatniveau door de stad te worden gereden! Volgende wet: boetes voor te dikke kinderen (U eet verkeerd!), dan boetes voor slecht geklede kinderen (U heeft een slechte smaak!), dan boetes natuurlijke bevallingen onder water(U stelt uw kind bloot aan verdrinkingsgevaar!) en tenslotte krijgen we de nieuwe wet die ervoor zorgt dat kinderen aan de lopende band in een grote overheidsfabriek m.b.v. kweekschaaltjes op stapel worden gezet. En de Nederlander staat erbij, kankert en klaagt dat hij steeds verder in zijn vrijheid wordt beknot maar doet er verder niets aan.

Scruff | 28-11-07 | 15:38

Btw volgensmij is t wel cool om Fietsbel of Arjen te zijn op t internet, kan je is je mond opendoen voor iets anders dan een botherham met pindakaas of een mandarijn, en je krijgt nog feedback ook... ik wil een nieuwe nick! wat dacht u van Jezuslover :)

jehova666 | 28-11-07 | 15:37

-weggejorist-

GeenKwijl! | 28-11-07 | 15:35

-weggejorist-

GeenKwijl! | 28-11-07 | 15:33

@J Fietsbel

Alsjeblieft ga jij ff lekker verder kijken op die bbc site van je, misschien dat je wat geschiedenis lesjes kan krijgen, ik denk namelijk dat het dodental wat betreft religeuse zaken(meer dan eens alleen een excuus voor het hebben van macht over een ander, daar houden Gristenherdertjes nu eenmaal van) net een tikkie hoger ligt dan die van games... verhoudingkje 1:1.000.000 doen? en een bom op chinese goldfarmers is denk ik nog niet in zicht.
Afschaffen dat kudtgeloof wat mij betreft, komt alleen maar narigheid/discussie/verboden van, anno 2007 kunnen we namelijk zelf beslissen/nadenken dacht ik zo, soms gaat dat niet altijd goed, daar hebben we het RECHTsysteem voor. Het rechtsysteem is er niet voor om te bepalen wat wel/niet goed voor ons is. En omdat sjakies als jij het allemaal niet meer volgen doordat je elke avond memory deed kan ik niet helpen... dan moet je echt bij pappa zijn... of ben je bang dat je hem dan moet *** ah nee laat maar das flauw... sucses met gretha en de acht kinderen, doe men de groeten in het hiernamaals, ik blijf wel stof...

jehova666 | 28-11-07 | 15:33

J Fietsbel 28-11-07 @ 14:44
Ja, zo heb ik ook altijd gelijk. "Het is al lang aangetoond dat het is zoals ik zeg, en als je dat niet gelooft dan ga je maar een beetje googelen". Kom op zeg.
Overigens, een en ander kan uiteraard nooit uit 'statistieken' worden aangetoond. Je zult degelijk experimenteel onderzoek moeten doen, of zeer gecontroleerd longituniaal onderzoek, om dergelijke verbanden aan te tonen.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 15:31

@ijsklont 28-11-07 @ 15:21
Dat is de juiste instelling! Maar val de buren er niet mee lastig want dat zou weer niet goed zijn voor de sociale contacten en afhankelijk van in wat voor buurt u woont ook niet voor uw gezondheid.

OneandOnly | 28-11-07 | 15:27

VVD steunt dit geneuzel ook, maar durft zich tegelijkertijd liberaal te noemen. Man man man, wat een narigheid is NL aan het worden.
Kan iemand een 2ekamer-mod voor Doom3 in elkaar draaien?

@ J Fietsbel
Bewijzen graag. Die zijn er niet namelijk. En niet alleen met statistiekjes en cijfertjes komen, die zijn altijd prima te verdraaien naar eigen standpunten.

Ik game al sinds mijn 3e, van leuk familie geneuzel tot extreme shooters. Ik pas ook prima in het GS-hokje: hoog-opgeleid, 25-35 jaar, 2x modaal verdienend, dat werk. Gek genoeg heb ik nog nooit een misdrijf gepleegd, noch ooit zijdelings met geweldsdelicten van doen gehad. Ok, ik heb met ijshockeyen ooit eens iemand op zijn falie gebeukt, maar dat hoort erbij.

Tobus | 28-11-07 | 15:25

@J Fietsbel 28-11-07 @ 15:01

Kan je nou echt helemaal niets?

Biff Eagleburger | 28-11-07 | 15:23

@ OneandOnly 28-11-07 @ 15:07

Ik speel altijd rollercoaster tycoon.... Ik ga nu snel naar buiten en bouw ik een pretpark.

ijsklont | 28-11-07 | 15:21

En gelijk hebben ze!
Iedereen zit tegenwoordig maar voor het scherm mensen neer te knallen en ledematen af te hakken, terwijl het veel beter is als je dat gewoon in de buitenlucht doet. Dat is beter met betrekking tot sociale contacten, gezondheid en wat al nog niet meer. Dus kom eens met die luie reet voor dat scherm vandaan, koop een shotgun of een handgranaat en steek die handen zelf eens uit de mouwen i.p.v. een poppetje op het scherm dat te laten doen!

OneandOnly | 28-11-07 | 15:07

Bij mijn weten steun(d)en JP + de grrristenfundies de manhunt in Iraq.
Enige veschil is dat het daar geen spelletje is. Tiefushypocrieten!, business as usual.

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 15:05

stomme mongool

unknown2505 | 28-11-07 | 15:02

Link doet het niet, bbc.co.uk vervolgens naar gezondheid (health) en daar effe zoeken.

J Fietsbel | 28-11-07 | 15:01

@ijsklont 28-11-07 @ 14:48

Ze zitten alweer achter het solcon-filter vermoed ik. Of met z'n tweeën in het fietsenhok, is ook populair de laatste tijd.

Biff Eagleburger | 28-11-07 | 14:55

-weggejorist-

GeenKwijl! | 28-11-07 | 14:51

@ arjan6120 28-11-07 @ 14:27

Ik kom nu pas overeind, zo grappig vond ik je woordspeling (Biff Hamburger) en BTW jouw comment getuigt ook niet echt van originaliteit...

Heel fijn zo een uitgesproken standpunt, maar laat eens wat bronnen zien...

ijsklont | 28-11-07 | 14:48

-weggejorist-

GeenKwijl! | 28-11-07 | 14:48

@ Schoorsteenveger,

.
Respectloos stuk narigheid op 14.32, verwacht jij dat je statistieken krijgt op 14.36 google ze zelf maar bij elkaar !

J Fietsbel | 28-11-07 | 14:44

SGP -trein dendert lekker door de twee SGP heren nog steeds in de top 5. Er wordt gemanipuleerd en het gaat nog lukken ook zo te zien ze lachen zich rot achter hun computertjes. Waar blijven onze netwerk helden?

bytheway | 28-11-07 | 14:44

Waar is Loekie de Leeuw als je hem nodig hebt?

willem30008 | 28-11-07 | 14:43


De bijbel dat boek heeft pas echt tot geweld geleid. VERBIEDEN!

Lafayette | 28-11-07 | 14:39

J Fietsbel 28-11-07 @ 14:00
Interessant. Kom op met die statistieken.
We zijn ook al tientallen jaren aan het bewijzen dat geweld op de TV geweld uitlokt.
Maar laten we eens met evenveel verve en fanatisme en met exact dezelfde onderzoeksmethoden gaan uitzoeken wat de invloed van de kerk is op pedofilie en incest, wat de invloed van het geraaskal van scheur Lont is op het potenrammen, etc. etc.
Dergelijke onderzoeken tonen vaak niet meer -en ook niet minder- aan dan dat in specifieke omstandigheden mensen de neiging hebben om na te apen.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 14:36

Krijtstreep, je bent mijn mattie.

GeenKwijl! | 28-11-07 | 14:34

Het druipt er wel een beetje vanaf dat jullie elkaars gristelijke schandknaapjes zijn. Hebben jullie tijdens de lunchpauze afgesproken om eens lekker te gaan trollen op GS? Oh ja, als ik die hypocriete gggristenhonden van een Rouwvoet en vd Staaij zie dan krijg ik kokhalsneigingen. Ik kan het, net zoals jullie stelling, absoluut niet onderbouwen, maar dat schijnt niet nodig te zijn om ze wel te verbieden.

Biff Eagleburger | 28-11-07 | 14:33

Die gekke gristenfundi's zijn bijna net zo gek als de moslims!

ALLES IS HARAM, ALLES IS VERBOTEN. DRANK, DRUGS, VROUWEN, SEX, VRIJHEID, PLEZIER, LACHEN, MENINGSUITING, ANDERSDENKENDEN, WETENSCHAP.....

Stelletje middeleeuwse rentmeesterschaps hoeren.

Krijtstreep | 28-11-07 | 14:32

xzaz2 28-11-07 @ 13:37
Het enige dat ik zeg is dat Christenen in deze het minste recht van spreken hebben.
Dat uitgerekend GGGristenhonden het hoogste woord hebben als het om moord en doodslag gaat, is tekenend. Doden, in de pan hakken, in de kerker flikkeren, martelen, op de brandstapel zetten, vierendelen, dat is allemaal geoorloofd geweest, in de naam van de Schepper die dat zo gewild heeft. De meest gereformeerde, dagelijks tot de Here biddende reders zaten het diepst in de slavenhandel. En ga zo maar door.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 14:32

Ik denk dat ik mijn zoon Isaak maar eens ga offeren..

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 14:30

Tering, het gaat alweer over verbieden. Wanneer gaan we weer dingen mogelijk maken?
Met die pleuris-coalitie is het ook vragen om bekrompenheid. Nederland is liberaal en moet dat vooral blijven, of de regering nu rechts of links is. Deaud aan de PolderTaliban!

GeenKwijl! | 28-11-07 | 14:30

hmm verbieden tja kan maar lost niks op.. je kan t gewoon op internet bestellen mja als je dat filmpje ziet is t best misselijkmakend en ben je al ziek als je dat graag speelt

krem | 28-11-07 | 14:29

@biff hamburger :heb je geen beter commentaar ?

arjan6120 | 28-11-07 | 14:27

straks gaat Neelie Smit Kroes Microsoft sue-en dat er geen gezelschapsspelen op windows standaard mogen worden meegeleverd ivm koppelverkoop... de gamert is het wild geworden...

Patrick Zweedsey | 28-11-07 | 14:27

Headshot!

HenkdeVries | 28-11-07 | 14:26

Ach wat schattig. Fietsbel en Arjan666 zijn vriendjes!

Biff Eagleburger | 28-11-07 | 14:24

na het filmje vd game manhunt bekeken te hebben : verbieden die spellen , diegenen die zoiets bedenken zijn gewoon ziek .
en hoezo niet aanzetten tot geweld ? er zijn onderzoeken genoeg die aantonen dat er wel degelijk een relatie bestaat tussen geweldadige games/films en het geweld in de maatschappij !.

Probleem is dat mensen geweld/doodslag normaal gaan vinden ....

arjan6120 | 28-11-07 | 14:20

@ Arjan
.
Klopt inderdaad, de gemiddelde commenter hier zit of werkeloos thuis, of is onder werktijd aan het commenten.

J Fietsbel | 28-11-07 | 14:18

@ Agent,

Ga jij nu maar snel bonnen schrijven anders haal jij je tax niet.
.
Die heb ik niet nodig, de maatschappij verhard in een dusdanig snel tempo, dat ik meer werk heb dan me lief is.

J Fietsbel | 28-11-07 | 14:16

@j fietsbel : helemaal gelijk heb je , trouwens , de SGP achterban behoort wel bij de hardwerkenste nederlanders (tis maar datje t ff weet)
duss, geenstijlers > denk ff na voor je overal tegen aan gaat trappen.....

arjan6120 | 28-11-07 | 14:15

@ J Fietsbel 28-11-07 @ 14:00

*Als je wist hoeveel mensen in mijn praktijk komen, met diverse problemen te herleiden aan dit soort games, zou je met je commentaar wel zorgvuldiger omgaan.*

Je zou dus tegen zo'n verbod moeten zijn. Anders kost het je klanten.

Agent327 | 28-11-07 | 14:14

@ Biff Eagleburger 28-11-07 @ 13:52
Uiteraard, zolang het maar in het geheim gebeurt en enkel met eigen familie.

Henry | 28-11-07 | 14:14

Krone der Schöpfung pleit voor een verbod op de CU, SGP én CDA en verwacht dat Nederland in 2009 weer met beide beentjes op de grond staat.

Krone der Schöpfung | 28-11-07 | 14:11

J Fietsbel 28-11-07 @ 14:00
En jij kunt het weten, want jij hebt een fietsbel.

Henry | 28-11-07 | 14:11

Monsterkill...

Henry | 28-11-07 | 14:10

Geen stijl is weer lekker op de Anti-SGP tour de laatste tijd.
Heel toevallig heeft de SGP hier wel een punt, veel agressie komt voort of wordt gestimuleerd door computergames. Dat is statistisch gewoon te onderbouwen.
.
Het voorstel is op zich zo gek niet in mijn visie, natuurlijk kun je via internet e.e.a. wel downloaden, maar je beperkt wel het aanbod door e.e.a. te verbieden.
.
Als Wilders met een proefballonnetje komt wat nooit uitgevoerd kan worden, staan jullie massaal in de rij met je goedkeuring.
.
Ik vind het ronduit bedenkelijk hoe sommige plemps hierboven geformuleerd worden, uitspraken als "Kut Christenen" etc.
Als je wist hoeveel mensen in mijn praktijk komen, met diverse problemen te herleiden aan dit soort games, zou je met je commentaar wel zorgvuldiger omgaan.
.
Hulde SGP, mijn stem gaat naar Van de Staay.

J Fietsbel | 28-11-07 | 14:00

Zoals wel vaker behoort dit tot het soort 'wetgeving' dat geen enkel effect sorteert. Is het nou zo eng en moeilijk om mensen zelf dingen te laten uitzoeken. Kinderen hebben toch ouders? Hebben die geen verantwoordelijkheid? Daarnaast kan ieder knaapje toch alles van het internet halen dus deze 'wet' kan nooit meer zijn dan een soort beeldvorming.

KapiteinClaus | 28-11-07 | 13:57

doe mij maar een seculiere staat.
Om het idee van die SGP-er in perspectief te zetten: Er is geen enkel concreet bewijs dat games tot geweldadig gedrag leiden. De afgelopen 2000 jaar is erg vaak gebleken dat religie mensen aanzet tot buitensporig geweld. Daarom pleit ik voor een verbod op religie en alle religieuze politieke partijen. Stop geweld, stop religie!

GodHandKiller | 28-11-07 | 13:56

Nog even en je mag ook niet eens meer met scherp spelen in de Afghanistan zandbak !
Nee, zo kinderachtig zullen ze ook weer niet worden..

Sven31 | 28-11-07 | 13:54

En neuqen, mag dat nog wel?

Biff Eagleburger | 28-11-07 | 13:52

da wizard 28-11-07 @ 13:47
Dat heeft allemaal te maken met het uiteindelijke sluiten van een pact met de duivel als de Islam hier de meerderheid verkrijgt. De aanzet tot de invoering van de sharia zal hiermee gemakkelijker gaan, wegens de dan al bestaande verboden, en de gristenen krijgen misschien nog wat zeggenschap over de minderheid.

.

Zo jammer! | 28-11-07 | 13:51

KUT Christenen en hun verbodsregels op alles wat leuk is.
Sex, drugs, games, alcohol, gokken enz.
Maar wel hun wijven onderdrukken en ze geen fatsoenlijke positie geven binnen de partij.
Kan iemand deze geloofsextremisten aub eens verbieden...

da wizard | 28-11-07 | 13:47

100% score tot nu toe deze week voor het Christenfascistisch kabinet: Iedere dag dat ik thuiskom en pagina 101 op teletekst aanslinger, staat er weer tussen de headlines "Kabinet wil <insert iets> VERBIEDEN".

Mooi man, van die betuttelende christenhonden.

Boetsj | 28-11-07 | 13:45

De drukjacht op dronken BrEeZahS blijft toch wel bestaan?

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 13:41

krommeteen 28-11-07 @ 13:34
brandstapeltje spelen zou eerder op z'n plaats zijn.......

stan81 | 28-11-07 | 13:40

Het moet niet gekker worden, straks wordt duiven op de dam kapodt schieten ook al verboden!

ijsklont | 28-11-07 | 13:39

Ik eis een verbod van gewelddadige boeken waarin geweld wordt verheerlijk. Dus de bijbel kan men afschaffen met de heldenverering van Koning David die Goliath doodmaakt met een steentje, met de Israëli's die het Beloofde Land met geweld veroveren en ga zo maar door.

Quichegerechtigde | 28-11-07 | 13:39

@Schoorsteenveger
Gek dat 3 partijen mee gaan met "deze gekken christen honden"

xzaz2 | 28-11-07 | 13:37

Risk, mens erger je niet en ganzebord blijven bestaan, al leiden die tot oorlogzucht, moord en gokken op latere leeftijd.

Zo jammer! | 28-11-07 | 13:36

Met dit soort berichten, vraag ik me altijd af. Waar leg je de grens ?
Games, horror-films, kunst ? wat is hetvolgende ?

btw. Alle leuke dingen worden verboden of duurder (peukies, alcohol, vliegen, autorijden). En wat doen mensen als iets niet mag ? Dan gaan ze het juist doen.

PSZ-E | 28-11-07 | 13:35

Iemand zin in galgje spelen ?

krommeteen | 28-11-07 | 13:34

Er zijn duizenden spelletjes sites hoe willen ze die gaan verbieden?
mijn favoriet: www.arturius.nl

Artwido | 28-11-07 | 13:32

...|...|...|... ...|...|...|...
---------- ------------
X|...|...|... X|...|...|...
----------- -----------
...|O|...|X ...|O|...|X
----------- ------------
...|...|... ...|...|...

X O Y X O Y
X O O X O O

Doe nog 1 whisky en dan ga ik tukje doen

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 13:31

Mogen we het spel "economie en neoliberalisme" spelen?

Vadertjemak | 28-11-07 | 13:29

Als ze maar met hun poten van "Armed Assault" afblijven....

Gifkikker | 28-11-07 | 13:28

Zinloos verbod. In huize -edit is manhunt 2 al gespeeld. Keurig netjes en legaal gedownload. Niet dat zoonlief het zo'n goed spel vond, maar hij 'moest' het hebben, vanwege de politieke ophef. Inmiddels ligt het dvd-tje ergens stof te happen.

-edit | 28-11-07 | 13:26

Die Gristushonden moeten een keer oprotten!

KorrepZ | 28-11-07 | 13:24

...|...|...|...
-----------
X|...|...|...
-----------
...|O|...|X
-----------
...|...|...|

X O Y
X O O

*^%(@%^bord omgestoten. Excuses. Ik ga weer even aan het werk.

Faxmonkey | 28-11-07 | 13:24

Van der Vlies weer op 2?
Kut wordt weer stemmen.

I (8)You fokker | 28-11-07 | 13:24

ik weet niet of de SGP het zich beselft dat als men een spel verbant dat het alleen maar interresanter word en dat mensen desnoods het download om het al even te spelen. Desnods naar buurlanden gaat voor een orginele copie of alles gaat via een illigaal circuit. Heeft geen zin dus! Ikke ga lekker de PC versie halen! ^_^ Tnx voor de tip geenstijl en SGP!

DJ_SypheR | 28-11-07 | 13:24

Als gereformeerde zwartkous mag je helemaal niet van het bestaan van computerspelletjes afweten! Foei SGP! Doe is die verderfelijke demonische machines uitzetten en kruip is netjes terug in de schulp der hypocriete vroomheid.

Dysforia | 28-11-07 | 13:21


X|O|Y|X
-----------
X|O|O|...
-----------
O|...|X|...
-----------
...|...|...|X

Oops!! Nouja te laat, jij bent.

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 13:17

Maar natuurlijk zijn videogames een surrogaat activiteit par excellence. Mocht mijn goede vriend Theodore Kaczynski nog wat langer uit de bak zijn gebleven had ie zeker game-ontwikkelaars gebombardeerd.
-
Ik schat dat ik in mijn 26-jarige bestaan op deze aardkloot, integraal wellicht één volle werkweek verprutst heb aan video-games (de beste uiteraard; Myst, Command & Conquer, GTA). Als ik naar leeftijdsgenootjes kijk, en af te lezen aan hun vierkante oogjes en welgespierde duimen, vermoed ik dat sommigen een half jaar of jaar van hun leven hebben weggooid met virtuele vijanden afslachten, geheime wapens en levels ontdekken.
-
Omdat ik een prachtige jeugd heb gehad en met volle teugen heb kunnen genieten en spelen in de natuur en op een boerderij, ben ik eigenlijk best dankbaar dat ik mijn fantasie, wilskracht en souplesse in bewegingen heb kunnen behouden vergeleken met menig jantje beton en zijn spelcomputer...
-
STAKKERS! Terwijl u virtueel leeft, bouw ik alhier EEN WERELDRIJK, muhahahahah hahahaha
-
-
-
p.s.
Game-tip voor ontwikkelaars: Christian Dog Slaughter Mayhem Gore ... zou een goeie titel zijn voor n nieuw spel. Tevens opteer ik een game rondom die kneuzen die op tv games evalueren, ik veracht deze lieden ten zeerste. Dus een vechtgame waarin game-show-presentators in elkaar worden gehoekt, zou ik dan weer wel overwegen .....

stan81 | 28-11-07 | 13:16

[email protected]: zelfs voor de fascistiese gristen is Tetris idd te square.

Hutspotentieel | 28-11-07 | 13:15

Ik biecht op, ook ik heb gezondigd! Elke keer wanneer ik met Civilization wereldheerschappij had bereikt, op dat ene stadje na, gooide ik mijn complete arsenaal aan kernrakketten in een beurt op hun donder. Niet omdat het moest, maar omdat het zo lekker was. Culpa, culpa, maxima culpa!

vast goed | 28-11-07 | 13:11

@ sterrenonder hetijs
Vooruit dan maar, boem, gezonken, jij wint.

@ Lekker Belangrijk
X|O|...|X
-----------
X|O|O|...
-----------
O|...|X|...
-----------
...|...|...|X

Gooide 3 en 5.. beurtje overslaan voor me :(

Faxmonkey | 28-11-07 | 13:10

lol,manhunt 2 is geen bal aan,en het ziet er ook helemaal niet realistisch uit,het hele spel ziet er ook niet uit trouwens...

Necramonium | 28-11-07 | 13:10

Dat wordt binnenkort weer ouderwets memory, halma, 4 op een rij spelen, warme kop choco erbij, gesellie..... ff wat anders.. de eerstvolgende verkiezingen, duurt dat nog lang?

Karel Kruizenruiker | 28-11-07 | 13:09

Godverdomme, stel smerige SGP-honden! Vieze fijne gereformeerde lieders! Krijg ongezien teelbalkanker! Ik speel godverdommedetering als sinds het begin der fucking tijden games, en ik word er gallischekloteteringkut niet agressief van! Kutlullen! Paardenpikken! Je moeder heeft 'n zak! Dood!

cynische_kloatxak | 28-11-07 | 13:09

X|O|...|X
-----------
X|O|O|...
-----------
O|...|X|...
-----------
...|...|...|X

Ga naar de gevangenis!

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 13:08

B5

sterrenonder hetijs | 28-11-07 | 13:07

@ sterrenonder hetijs
Plons

Faxmonkey | 28-11-07 | 13:06

xzaz2 28-11-07 @ 12:53
Dan nog. Christenen hebben geen recht van spreken in deze.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 13:06

Nou jongens geen nieuwe James Bond meer!!
Geen Halo 4...
K*t politiek

Bru Taal | 28-11-07 | 13:06

Stratego is ook zo geweldadig, vooral als je op een bom loopt. Verbieden !!!!

krommeteen | 28-11-07 | 13:05

bordspellen zuigen doe mij maar strip-twister

Multikuli | 28-11-07 | 13:05

A5

sterrenonder hetijs | 28-11-07 | 13:04

Leuk, wanneer krijgen we een spel waarbij je SGP leden overhoop moet knallen?

dlseth | 28-11-07 | 13:04

Als iedereen gewelddadige spelletjes op het internet zou spelen en porno kijken, dan zou niemand tijd hebben voor oorlog.

Buutendieker | 28-11-07 | 13:03

X|O|...|X
-----------
X|O|O|...
-----------
O|...|X|...
-----------
...|...|...|...

Schaak

Faxmonkey | 28-11-07 | 13:03

Ik heb wel zin in een potje kolonisten; wie zet het bord op?

Ongelovige atheïst | 28-11-07 | 13:03

Varreke 28-11-07 @ 12:49
Inderdaad, ik zou de labiele medemens ook ten sterkste aanraden om den Bijbel eens te gaan lezen. Dat is véél beter.....

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 13:02

@Eagle_Eye 28-11-07 @ 12:57
Aan mijn naam te zien ben ik helemaal niets (wat geloof betreft)...

Ongelovige atheïst | 28-11-07 | 13:02

lol @ tic tac too

superjan | 28-11-07 | 13:01

De mensen die het meest agressief zijn in onze maatschappij spelen dit soort spellen niet, als dat zo was hadden we niet zoveel overlast van die kutfinnen en tokkies, dan zaten ze binnen voor de TV met de PS2!!!

ODF | 28-11-07 | 13:01

Ik zou persoonlijk geen spel willen spelen waarbij ik iemand moet castreren met een tang. (dat hoorde ik vanmorgen op het journaal). Ik vind het ziek!

Ik vind echter niet dat de overheid zich hier mee dient te bemoeien. Ik vind wel dat spelontwikkelaars verantwoordelijkheid moeten nemen en niet proberen om het meest zieke spel te maken.

El_Guapo | 28-11-07 | 13:01

er komt van alles bij me naar boven bij dit bericht, maar dat heb ik al in een mailtje naar vd Staaij gezet. Rest mij nog te zeggen: Het zijn een stelletje NOOBS in Den Haag.

je postbode | 28-11-07 | 13:00

@Faxmonkey

you hebt gelijk; Gatt ie weer

X|...|...|X
-----------
X|O|O|...
-----------
O|...|X|...
-----------
...|...|...|...

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:58

A . . . . . . . . . .
B . . . . . . . . . .
C . . . . . . . . . .
D . . . . . . . . . .
E . . . . . . . . . .
F . . . . . . . . . .
G . . . . . . . . . .
H . . . . . . . . . .
I . . . . . . . . . .
J . . . . . . . . . .
12345678910

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:58

@ Cheffff 28-11-07 @ 12:55:Aan hun gedrag hier te zien zijn die niet vies van geweld !

Burgerlijke ongehoor | 28-11-07 | 12:58

@Ongelovige atheïst 28-11-07 @ 12:55<br />
U insinueert iets dat u zelf ook bent, aan uw naam te zien?

Eagle_Eye | 28-11-07 | 12:57

Ik pleit juist voor meer vrijheid. Liberaliseren en dereguleren van de spelletjes markt. Het kan mij niet extreem genoeg.
Ik zat zelf aan een spel te denken waarbij je naar een willekeurig land in het middenoosten wordt gestuurd. Je krijgt de beschikking over een Hummer met daarop een .50 geinstalleerd. Het is dan de bedoeling dat je zoveel mogelijk lokale mensen afslacht. Tijdens het rijden moet je uitkijken voor allerlei explosieven die verstopt zijn langs de kant van de weg. Voor elk veiliggestelde pijpleiding of vat met ruwe olie krijg je bonus punten. Voor de titel zat ik te denken aan "Desert Nigger Freedom". Klachten en suggesties kunt u sturen aan SGP.

willem30008 | 28-11-07 | 12:56

@xzaz2 28-11-07 @ 12:53
U is gelovig gehandicapt?

Ongelovige atheïst | 28-11-07 | 12:55

wacht maar tot de baarden hier aan de macht zijn, dan mag er nog veel minder!

Cheffff | 28-11-07 | 12:55

@ Lekker Belangrijk
Je wint toch pas bij 4 op een rij? Of was dat een ander spel..

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:54

ROFL @Faxmonkey 28-11-07 @ 12:52 Zeeslag, ies goed zet jij het veld even op in ASCII ?

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:54

@ Schoorsteenveger 28-11-07 @ 12:43
Misschien is christenDOM een compromis dan?

* Il Principe * | 28-11-07 | 12:54

@ M299 28-11-07 @ 12:50: Dat kan wel zijn maar Jezus heeft het gezegd !

Burgerlijke ongehoor | 28-11-07 | 12:53

@Redactie
Wat zijn jullie ook een stelletje lutsers, SGP wil het verbieden maar kijk eens wie er achter staan:
"Hij kreeg hierbij de steun van de SP, PvdA en VVD, zodat er voor de motie een meerderheid is. "

Ja de SP de PVDA en de VVD dus doe eens niet zo Christen Bashen maar schijf eens een volwaardig bericht. Stelletje onnozele christen bashers.

xzaz2 | 28-11-07 | 12:53

Een figuur als Karel de Grote, koning der Franken, heeft het gristendom met het zwaard opgedrongen. We lopen wel eens te schelden op de Islam, maar de gristenen konden/kunnen er ook wat van. Wat dacht u van de KKK, die in de naam van de heiland negers vermoordden. Een SGP is in mijn ogen een levensgevaarlijk vrouwonvriendelijk clubje. Als dat soort mensen het echt voor het zeggen krijgt in Nederland berg u maar. Dan blijft het niet bij 10 geboden maar ontelbare verboden en geboden.

krommeteen | 28-11-07 | 12:53

X|...|O
---------
X|O|O
---------
X|...|X

Ik win!

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:53

X|...|...
---------
X|O|O
---------
O|...|X

Altijd hetzelfde met dit spel... zeeslag?

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:52

@jehova666 28-11-07 @ 12:44
'omdat ie vroeger al geen tv mocht kijken'
Als het goed is doen ze dat nog steeds niet, net als je auto op zondag wassen en neuqen met het licht aan.

Ongelovige atheïst | 28-11-07 | 12:51

X|...|...
---------
X|O|O
---------
...|...|X

Tsja..

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:51

@ Robin Hood: Ik heb net je dansje gezien, jij hoeft niet te reageren !
.
Ik heb wel een tip voor je www.lillekemeense.com/

Burgerlijke ongehoor | 28-11-07 | 12:51

Het hele princippe dat en stel volwasse mensen bepalen wat andere volwasse mensen wel en niet mogen doen als hobby, terwijl niemand last heeft van die hobby, is fout en slecht.

M299 | 28-11-07 | 12:50

Laat de regering zich eens met zaken bemoeien die ertoe doen. Het valt me op dat het de laatste tijd alleen maar gaat over drinkende jeugd, rokende mensen en wat we op televisie mogen zien of niet zien. Dat zijn PRIVE AANGELEGENHEDEN, alwaar de hele regering geen flikker mee te maken heeft!! Knoop dat eens in jullie oortjes daar in Den Haag. Bemoei je met je eigen zaken en zaken die het volk aan gaan (zoals de belachelijke belastingdruk door het nietwelwillende import dat hier parasiteert!)

Eagle_Eye | 28-11-07 | 12:50

Ben het niet vaak eens met de SGP maar na het zien van het Manhunt filmpje WEL.

Jonge mensen en de oudere labielen onder ons dienen hiertegen beschermt te worden.

Spellen als manhunt gaan gewoon te ver.

Varreke | 28-11-07 | 12:49

X|...|...
---------
...|O|O
---------
...|...|X

Comeback

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:49

What's next? De eerste heksenverbranding?

VanFrikschoten | 28-11-07 | 12:48

Ach er zijn genoeg leuke spelletjes waar die gereformeerde honden niets tegen hebben !
.
@ Vrouwelijke Geenstijlers: Twister iemand ?

Burgerlijke ongehoor | 28-11-07 | 12:48

X|...|...
---------
...|O|...
---------
...|...|X

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:48

Nu al verloren ook he..

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:48

...|...|...
---------
...|O|...
---------
...|...|X

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:46

De SGP is met 2 (TWEE) zetels vertegenwoordigd in de 2de kamer. Wie de ne*k boeit het wat zij vinden? Gewoon negeren.

Ongelovige atheïst | 28-11-07 | 12:46

Kansloze actie, maar ok mogen ze vinden. Wat willen ze doen? Newsgroups verbieden? Torrent verbieden? p2p verbieden?

xzaz2 | 28-11-07 | 12:46

*kijkt uit naar avondje COD4*

BroncO | 28-11-07 | 12:46

...|...|...
---------
...|...|...
---------
...|...|X

Lekker Belangrijk© | 28-11-07 | 12:45

T'zal die ouwe wel niet lekker zitten dat ie,omdat ie vroeger al geen tv mocht kijken, en internet alleen via hetnet en met kinderfilter gesubsideerd kreeg, Überhaupt niet snapt wat er in die games gebeurd.

We kunnen nu 2 dingen doen:

Alle scholieren naar het binnenhof sturen(via parijs voor een opfriscursus), ze lopen de laaste tijd toch al zo graag buiten, om hier tegen te protesteren(wat moeten ze immers met de extra uurtjes vrij doen als ze niet meer mogen blowen, communtieten en gamen)

Of geef de volledige SGP een cursus internet incl ip spoofing, de beste freexxx sites, leer ze geschiedenis wissen, de beste torrents, etc etc
kijken of dat hun een ander beeld geeft.

jehova666 | 28-11-07 | 12:44

@Schoorsteenveger 28-11-07 @ 12:40
AMEN!!

stoutklein_kutkonijn | 28-11-07 | 12:44

Als gamen het nieuwe beledigen is, zal de bond tegen het vloeken vandaag of morgen wel bij me op de stoep staan...
*start Bioshock*

fluh | 28-11-07 | 12:43

Shiiiit, ben een net een game aan het ontwikkelen met de naam: Crusifictionlingo. Een soort van lingo waarbij je ipv. een bal pakken bij een goed antwoord, je een spijker mag slaan in 1 van Jezus's ledematen.

stoutklein_kutkonijn | 28-11-07 | 12:43

hoogh 28-11-07 @ 12:41
Juist niet. Ik gebruik opzettelijk de hoofdletters. Dan ziet het er maximaal belachelijk uit.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 12:43

Als het zo ver mag komen. Ga ik een nieuw spel op de markt brengen, dat spel gaat Godverdomme heten en heeft tot doel ala letter tetris woorden als goverdomme, kutkerk en geloofsterreur te vormen. Niet geweldadig en nog leerzaam ook.

Sashimi San | 28-11-07 | 12:42

@Schoorsteenveger
christus hoort met een kleine letter, net zoals gristenhonden en chot

hoogh | 28-11-07 | 12:41

Dat manhunt gaat wel te ver, dat is geen spel meer maar virtueel sadisme.

Crak-ho | 28-11-07 | 12:41

Als we even globaal bezien hoeveel écht bloed er is vergoten in naam van Christus, dan is het een ware belediging van de mensheid en op z'n minst van alle weldenkenden in deze wereld wanneer een stelletje GGGristenhonden alleen al het lef heeft de bloederigheid van een computergame aan de orde te stellen. Als er iemand in deze wereld geen recht van spreken heeft als het om de verderfelijkheid van bloedvergieten gaat dan is het wel een Christen. Als het dan ook nog een Christenhond is, en bovendien een Christenhond die politicus is en via zijn politieke macht de wereld wil veranderen, is dat al helemáál van de pot gerukt.
Elke dag worden wij godverdomme geconfronteerd met de gevolgen van tweeduizend jaar Christendom. Die Bijbel is nog tot daar aan toe. Als ik in een hotel weer zo'n ding in de la zie liggen, prima, gewoon niet openslaan en eventueel, als de dundruk niet té dun is, gebruiken om m'n reet mee af te vegen als het pleepapier op is. Maar dan hebben we nog al die boeken en al dat toneel en al die films waarin het bloed rijkelijk vloeit, en allemaal in naam van die éne, die Christus.Hou op, SGP, en ga je diep, diep schamen dat je alleen al de euvele moed hebt om vanuit je achtergrond het onderwerp aan de orde te stellen. Schande!

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 12:40

"Och, het is maar een spelletje..."

hetluis | 28-11-07 | 12:38

Mensen, die een onzichtbare man, wonend op een niet te vinden plek, aanbidden nemen we toch niet serieus.
www.asktheatheists.com/

BroodenSpelen | 28-11-07 | 12:38

Dat stelletje gereformeerde pedofielen van de SGP zou verboden moeten worden. Sjongejongejongejonge! Weet u, als we de tora of de koran tot wet zouden verheffen dan zijn we van dit gezeik af.

willem30008 | 28-11-07 | 12:37

Mens erger je niet moet ook verboden worden. Je mag geen mensen slaan en elkaar ergeren getuigt van weinig respect. Van vlooienspel krijg je jeuk. Hoedje wip mag ook niet want sex met een fiets is ook verboten. Bij dobbelen wordt er met stenen gegooid, levensgevaarlijk.

krommeteen | 28-11-07 | 12:36

sjoelen is toch eigenlijk stenigen??
ook verbieden die zooi.

zorg(elijke)staat | 28-11-07 | 12:35

Al die f#cking gristenfundamentalisten in 1 provincie gooien (ik stel voor Friesland) hek eromheen en laat ze 't allemaal lekker uitzoeken met hun zooi. !!!!!!!!

PiaH | 28-11-07 | 12:35

@Schoorsteenveger 28-11-07 @ 12:27
Monopoly zet aan tot gedrag dat verboden wordt door de mededingingsauthoriteit.

Zeddegeizot | 28-11-07 | 12:34

Ik wil een ban op de SGP omdat ze Middeleeuws achterlijk zijn.

ExtremeExtremist | 28-11-07 | 12:34

Niet slecht om al die gruwelijk gewelddaige spelletjes te verbieden. Maar dan ook meteen de CU en de SGP verbieden, dat zijn wolven in schaapskleren die hun schaapjes tot allerlei gruwelijke, totalitaire streken aanzetten.

hoogh | 28-11-07 | 12:33

-weggejorist-

Violator[xL] | 28-11-07 | 12:32

Waar blijft het verbod op boeken als American Psycho... kom op fundi's in Den Haag, een totaalverbod kan Totaler!

Zalfje | 28-11-07 | 12:31

Ik wil een verbod op alle politieke partijen met een religieuze basis. We leven in 2008 en politiek baseren op oude boeken als de bijbel en/of koran is niet meer van deze tijd. Verder wil ik een verbod op kerkklokken, die mij op zondag om een uur of 9 uit mijn slaap klingelen. Ook wil ik, dat al die grefo's niet midden op de weg blijven lopen als ze naar de kerk gaan.

krommeteen | 28-11-07 | 12:31

Overigens
*alle gristenhonden moeten deaud*
IK WIL SCHEIDING TUSSEN KERK EN STAAT!!!!!!!!!!!!!!!!

Quacka | 28-11-07 | 12:30

Een virtuele jacht op zwarte kousengestalten zou niet slecht zijn. Wie maakt eindelijk eens zo'n leuke game, waarin Elspeet, Tholen, Staphorst als strijdtoneel fungeren. Bij winst ligt vermaak in de krochten der zonde in het verschiet; bij verlies een paar ferme tikken om de oren met den bijbel en psalmversjes opzeggen.

Sendis | 28-11-07 | 12:30

volgende stap is uiteraard de televisie, duivelse uitvinding, en daarna de (pop-)muziek. Kunnen we straks alleen nog maar naar psalmen op hele noten luisteren, uiteraard in de berijming van 1613.

*voorziet een nummer 1 positie in de top40 voor de cd: "Urker mannenkoor zingt in Kampen"

AllesIsZinloos | 28-11-07 | 12:30

Geert, kom er maar in jongen. En begin maar vast aan de sequel van je film.

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 12:29

Het is goedverdoeme van de gekke dat mensen uberhaupt iets anders doen dan de Bijbel lezen in hun vrije tijd !

Burgerlijke ongehoor | 28-11-07 | 12:29

Ik wil een verbod van politici.
Alle problemen in Nederland zijn of worden veroorzaakt door politici. Deze dienen dus per direct verboden te worden.
Politici vinden dat ik moordneigingen krijg door het spelen van schietspellen, maar in werkelijkheid krijg ik moordneigingen van politici.
Ik ben vast niet de enige...

Quacka | 28-11-07 | 12:29

@aivd medewerkers> ik bedoel dit uiteraard in literair overdrachtelijke zin...

superjan | 28-11-07 | 12:29

In frogger worden kikkers onheus bejegend.

Hellsmurfje | 28-11-07 | 12:29

Ga eens wat nuttigs doen,altijd dat gezeik over geweldadige games.Speel zelf al jaren en mijn enige gewelddadige actie is het doden van een aantal muggen

Sosa5061 | 28-11-07 | 12:29

Als dat gebeurt ruil ik mijn virtuele world.guns.ru/sniper/sn18-e.htm in voor een echte.
Van mijn games blijf je af met je christelijke stinkpoten!

superjan | 28-11-07 | 12:28

Goed zo, weer een stapje verder op weg naar een fundamentalistische Gristen staat!

Heil God!

captainobvious | 28-11-07 | 12:27

Wat doen we met:
• Stratego;
• Risk;
• Monopoly;
• Mens Erger Je Niet;
• Pim Pam Pet ?

Schoorsteenveger | 28-11-07 | 12:27

Dus als ik het goed begrijp betekent het dit? Ik mag thuis niet lekker in mijn eigen veilige omgeving een bloederig spel spelen? Maar de overheid mag wel militairen naar een verweg land sturen om daar kansloze mensen voor het eggie af te knallen???

Mokum Kosher | 28-11-07 | 12:27

GTA moet dan wel blijven bestaan, je leert immers jouw plaatsje in de virtuele wereld kennen, je maakt vrienden en (in mijn geval) je hebt je naasten lief gelijk jezelf.

M.A.H. | 28-11-07 | 12:26

Wat doen ze nou toch weer moeilijk. Al die dingen zijn gratis van het internet te plukken. Als dat slecht zou zijn voor ons zou dat toch niet mogen? *huppelt naar de weide om de pony te borstelen*

blackangel | 28-11-07 | 12:26

Vindt de partij voor de dieren het spel Lemmings zeker ook verderfelijk...

faq | 28-11-07 | 12:25

istie weer dames en heren, het christen tuig probeert weer eens het hele land op te voeden (moeten ze eens mee ophouden!!!)(werkt niet!!!!)(lutsers..)

dopiehopeloos | 28-11-07 | 12:24

Waarom verbieden? Naar goed Nederlands gebruik vind ik dat er gewoon een extra geweldadige spelletjesbelasting moet worden geheven.

John McClane | 28-11-07 | 12:22

Kunnen die SGP-ers niet in dat filmpje gemonteerd worden?
Das wird ja ganz toll mit die Sauen!

Dundunbanza | 28-11-07 | 12:22

Heeft de SGP dan iets in de pap te brokkelen?

Conan de Rabarber | 28-11-07 | 12:22

SGP GET A LIFE MTF!

Games houden de kindertjes van de straat af, als we niet gamen, willen we ook best wel een game maken van de omgeving, dan gaat jullie omgeving eraan ;)

Zucht, hoe zielig kan het zijn? Als het niet legaal meer gebeurt, gebeurt het wel illegaal, SGP, krijg hersenen '-.-

snuk | 28-11-07 | 12:22

Ik vind sjoelen al behoorlijk heftig! Laat staan ganzenbord, met die obscene pionnetjes die maar slaafs reageren op rollende dobbelstenen...

Boris Poepnagel | 28-11-07 | 12:20

Bas van der Vlies alweer op 2 in die NOS poll? Vaarwel zeeslag..

Faxmonkey | 28-11-07 | 12:19

SGP is waarschijnlijk niet bekend met het verschijnsel internet.

Vogelbeest | 28-11-07 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken