Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vogelaar: 'NederMoslims zijn domme boeren'

ellaenimam.jpgElla Vogelaar weer in de bocht! Onze minister van Galerijflats, Schotels & Autobranden liet vandaag aan NRC Handelsblad weten hoe zij over al die nieuwe Nederlanders en de teleurstellende voortgang van de multiculturele samenleving denkt. Schrik niet, Utopia komt pas over 40-50-60 jaar. Kan dat niet wat sneller, tante Ella? Nee. En dat komt volgens Ella omdat alle nieuwe moeilijk integrerende Nederlanders leven onder het juk van de islam. Als voorbeeld van een vlotjes verlopen integratie noemt Ella het feit dat Duitse Joden in de jaren dertig in een poep en een scheet integreerden in Nederland. (Anne Frank, bijvoorbeeld, ontwikkelde zich in no time tot de meestgelezen Nederlandse schrijfster-red). "Dat waren hoogopgeleide intellectuele mensen met een westerse cultuur." Met andere woorden. Moslims zijn domme boeren. Noem ons maar knettergek. Maar Vogelaar zegt het zelf...

Reaguursels

Inloggen

De joodse immigranten uit de jaren '30 werden gewoon afgevoerd en vergast. Eh ... mw. Vogelaar ... ideetje????

Marcel van Dam | 29-11-07 | 02:47


sven31 28-11-07 @ 11.25
En ze stinkt nog uit d"r moel ook

jopi | 28-11-07 | 20:26

HetSpel 27-11-07 @ 23:25 "Op stormfront wordtd deze rakker[=Dr Ron Paul] ook hoog geprezen...."...

Dr Ron Paul is voor een zeeeeer kleine overheid, geen staatsuitkeringen, soepsidies (totaal afschaffen). Afschaffen centrale bank (Fed).

En bovengenoemde sociale voorzieningen zijn toch echt uitvindingen van uncle Adolf.

heb je ook nog een inhoudelijk argument?

Dr Doom | 28-11-07 | 17:29

Over 40-50-60 jaar is de olie op.

van Kloten | 28-11-07 | 14:47

@ maaier
enneeeeh, “Waar het door komt, waarde Koerbagh, is de jarenlange laat maar waaien politiek van heel nederland. Daardoor hebben mensen zich in hun eigen cultuurtje kunnen omwentelen en is er lang niets gebeurd om die mensen (als groep) te stimuleren zichzelf vooruit te helpen.”
“het komt natuuurlijk, behalve de mensen zelf en de NL overheid ook door dingen als tribale structuren etc.”

Kan kloppen. Mee eens dus ;)

saidfred | 28-11-07 | 14:05

“aangezien de koranrecitals vanaf de minaret eerder een ritueel zijn dan daadwerkelijke geloofsinstructies (behalve algemeenheden- looft den heer, inshallah, blablabla)”
Ik heb toevallig ergens gehoord en gezien wat ie nu concreet in het Arabisch verkondigd in zijn “gebedsoproep”, jammer genoeg kon ik het in de gauwigheid niet opduiken, maar als meneer pastoor dit in het Nederlands zou schreeuwen vanaf de kerktoren kon ie subiet een bezoekje van de Politie verwachten.
En daarmee kun je dus dit argument ook naar het rijk der fabelen verbannen.
.
ik heb ook enige moeite met “Ik zeg hier niets nieuws, ik probeer andere reaguurders slechts de denktrant van Vogelaar uit te leggen.”
Daar ik de sterke indruk kreeg dat jij ook niet verder komt dan ongefundeerde vanzelfsprekendheden en je vervolgens een dergelijke uitspraak doet dan komt het zo over van, ik zal die domme reaguurders hier eens uitleggen hoe het zit.
.
Toevallig zag ik nog 1vandaag van 27-11 waarin Henk Kamp zat die een pak verkeerd bezorgde documenten had gekregen van Vogelaersch, die stukken waren voorzien van een begeleidende brief maar waren wel geadresseerd aan Kamp met een “K” zei hij en hij vroeg in de kamer ook nog eens of anderen iets soortgelijks hadden ontvangen, die ontkennend antwoorden.
Hij zei dat het pak met stukken was gestuurd zodat men het debat kon dichttimmeren omdat men zich met deze stukken kon voorbereiden op het en daarmee maakt je het parlementaire debat tot een toneelstukje.
Vogelaersch met haar communistische achtergrond reduceert daarmee het parlementaire proces tot een farce.
.
Vogelaersch komt nooit verder dan het gebruikelijke uitbraken van wollige algemeenheden, gebakken lucht. De uitspraken die ze doet hebben lijkt mij ook een hoog “fopspeen-gehalte” iets wat ook een vaste procedure is. ze zegt dingen als; ‘In de tachtiger en negentiger jaren hebben we te veel gedaan alsof het vanzelf allemaal goed zou komen. Dat is simplistisch.” Dit wordt echter al beweert sinds de jaren ’60 “maaier”
De ‘knettergekke” vogelaersch merkt op;
“En dat komt omdat alle nieuwe moeilijk integrerende Nederlanders leven onder het juk van de islam.”
Gaan we dan iets doen aan de haatzaaiende, fundamentalistische imams die elke week oproepen vooral niet te integreren en de particperen in onze maatschappij ?
Nee natuurlijk niet. Men gaat vrolijk dingen beweren als dat er geen bedreiging vanuit gaat. De “moslimbroederschap” is ook een theekransje als we Cohen mogen geloven.
.
"Dat waren hoogopgeleide intellectuele mensen met een westerse cultuur."
De ironie is dat men geen enkel probleem lijkt te hebben met het feit dat drommen onopgeleide mensen met een niet-westerse cultuur binnenkomen maar wel grote problemen zegt te hebben met mensen die uit europa zelf komen. Want die pakken onze banen af volgens hun statement. En wat wordt de eerder genoemde groep dan geacht hier te doen ?

saidfred | 28-11-07 | 13:56

wat een raar mensch die veaugeldinges

sterrenonder hetijs | 28-11-07 | 12:00

En dom.

Dr. Faustus | 28-11-07 | 11:47

Minister Vogelaar is lelijk.

Sven31 | 28-11-07 | 11:25

Typerend gs, zegt een wat linksig personage wat verstandigs, waar geen speld is tussen te krijgen, nog wordt het in het belachelijke getrokken...
blijft de vraag, wie had er ook alweer baat bij het halen van analfabete, laag betaalde berbers in de jaren zestig, zeventig...
De socialisten? moehahaha....

bubkanl | 28-11-07 | 11:01

Er komt maar geen eind aan het gewouwel van de vogelverschrikker.

spinoza | 28-11-07 | 09:56

Tja, sinds Vogelaar op de roze bash lijst staat kan ze natuurlijk niets zeggen wat niet in een negatief licht wordt gesteld. Geef er dus maar weer een draai aan, meneer P. Stift. Terwijl ze eigenlijk groot gelijk heeft in dit geval. De cultuur verschillen zijn idd erg groot, afgezien van een groep voorlopers is die integratie niet in een poep en een scheet gebeurt.

Dikr | 28-11-07 | 09:41

De God van Empel 28-11-07 @ 09:40
Geef maar hier dat sproedje, ik roggel het wiel.

Zo jammer! | 28-11-07 | 09:41

Goeiemoggel, kep ngo 5 kikio inktvip stan

De God van Empel | 28-11-07 | 09:40

Goedemoggel, knetterbek word ik van die Vogelaar.

Zo jammer! | 28-11-07 | 09:15

Een vietnamees vergelijken met een marokkaan, is alsof je keukenzout met kaliumnitraat vergelijkt. Allemaal zout, maar het reageert anders op de omstandigheden.

tipo | 28-11-07 | 09:12

Goed, al die immigranten zijn nu eenmaal hier, en we kunnen ze niet meer met goed fatsoen wegsturen. Punt en-el. En de grenzen helemaal dicht is misschien niet mogelijk, of wenselijk, of politiek haalbaar, of whatever.

Maar godverdegodver, waarom hebben we dan nog steeds geen quotumsystem dat voorrang geeft aan kansrijke immigranten? Waarom is er nog geen voorstel voor zo'n systeem? Waarom is er nog niet over gepraat of over nagedacht? Dat de PvdA graag juist de kanslozen binnenhaalt snap ik wel, maar andere partijen hoor ik hier vrijwel niet over.

Muxje | 28-11-07 | 09:09

*naarstig over het uitzicht op een eikenboom schrijft...*

Ali Bi | 28-11-07 | 08:51

Het wordt nooit wat met de integratie omdat de moslims niet willen integreren.
Als deze mensen echt wilde integreren was dat allang gebeurt.
Nu is er al over de jaren miljarden geïnvesteerd in de integratie en het wordt niet beter ,maar alsmaar erger.
Ieder jaar is er weer import van vele probleemgevallen (huwelijk , gezinshereniging ), en dat gaat maar door en kost de samenleving vele miljoenen.

Bijstandtrekker | 28-11-07 | 08:47

Komt Ella zelf wel eens buiten de deur eigenlijk?Aanslagen Madrid, Londen, autobranden vernielingen in Parijs en Amsterdam, rellen in Brussel... Staat allemaal op zich zeker. Lokaal stuipjes van integratie...

VanFrikschoten | 28-11-07 | 08:39

Wetenschappelijk gezien klopt het wel dat moslims gemiddeld een lager IQ hebben dan Nederlanders. Deze verschillen zijn echter genetisch bepaald en dus zullen ze over 60 jaar niet verdwenen zijn, excellentie Knettergek.

Dr. Faustus | 28-11-07 | 08:38

Ellah, wacht maar tot je de film van Geert Wilders hebt gezien!

fuckje | 28-11-07 | 08:31

Kijk, horen wij daar weer een geluid van defenz? Er zijn ook foute vietnamezen en friezen, poneert hij geloof ik.

Maar beste defenz, die boeien ons niet zo. Kennelijk bewegen die zich sucessvoller binnen de maatschappelijke normen dan marokkanen.

holtor | 28-11-07 | 08:01

Zeg Pritt, je weet nu toch wel dat dit een staaltje sfeermakerij is he. Moet je niet doen of het een quote is van de minister want dat is de feiten verdraaien. Maakt je niet beter dan een relschoppende scholier op het Museumplein. Het tegenovergestelde van intellectueel is niet 'domme boer'. Sheesh. Nepjournalist.

Kielzog | 28-11-07 | 07:49

van dal 27-11-07 @ 23:48
:) nee die is van de baas. Met alle luxe toeters en bellen. Ben echt niet zo gek voor mij zelf te rijden. Houd je helemaal geen bal meer over.
Ik zelf heb een renauldje clito. Ondanks dat die erg lekker rijdt is het altijd weer ff wennen na het werk daar weer in te stappen.
Zou wel zo een mooie oude volvo willen ofzo. Maar dan moet je een garage hebben en zelf handig met auto's zijn.

sijtje boes | 28-11-07 | 06:59

Nou, nog minimaal 40 jaar. Ik vrees, dat Krommeteen dan allang in zijn urn zit. Gelukkig wonen er hier bij mij in het dorp geen muzelmannan en vrouwen. Het is hier een kalme koele oase van rust. Ja er wonen wat asielzoekers uit donker Afrika maar daar heb je geen last van en die mensen zijn ook volledig geaccepteerd in de gemeenschap. En we krijgen binnenkort een heuse shoarma tent !

krommeteen | 28-11-07 | 06:25

@defenz. 28-11-07 @ 04:41:
Nee, ik maakte geen vergelijking, dat deed jij. En je shoarmatent-vergelijking is nog een slechte. Mijn voorbeeld zegt alles. Vietnamezen doen zich niet gelden als etnische en religieuze groep en gaan niet massaal wekenlang auto's in de fik steken wanneer een autistische en gestoorde idioot (goh, inteelt? www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland... , hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/10/v... ) uit hun "groep" een politie-agent probeert te doden onder het uitroepen van een maangodje. Dat er ongetwijfeld ook Marokkanen zijn die wel hun best doen en het redden, ja zelfs succesvol zijn in dit land, is eerder een uitzondering dan regel. Dat er een Vietnamees ontspoort is eerder uitzondering en geen regel.

koerbagh ® | 28-11-07 | 04:57

@koerbagh
haha... zoals ik je ken koerbagh zeg je weer heel veel, ook goeie dingen hoor, absoluut, maar ik blijf bij deze erbij dat jij met een vergelijking komt, als ik daar maar een shoarmatent tegenover zet door een marokaan gerunned, die zijn dochter laat studeren en vriendelijk en sociaal overkomt, dan is dat in deze al gerechtvaardigd, en zegt jou vietnamees voorbeeld wat je aanhaalt (vergelijking) dus niks meer.
En er zal er toch zeker wel een te vinden zijn.. toch?..;)
Maar ik ga pitten..

defenz. | 28-11-07 | 04:41

@defenz. 28-11-07 @ 04:03:
Tjsa... maar ik maakte die vergelijking niet. Dat deed jij. Dus je valt me aan op een vergelijking die ik niet heb gemaakt. Dat heet dus een stroman. Ik kan het nog wel een keer uitleggen, maar tegen dovemansoren is dat weinig zinvol. Nochtans is het zo dat de meeste shoarmatenten van +31 niet in Marokkaanse maar in Turkse handen zijn. Dat jij bij Marokkanen aan shoarmatenten denkt is jouw waanbeeld. Shoarma is geen Marokkaans of Noord-Afrikaans gerecht maar eentje uit het Midden-Oosten. Bij Marokko moet je toch echt denken aan geitenvlees, vijgen en dadels, couscous, gekruid met komijn, kardamom, saffraan en kaneel in de tajine, en dergelijke. De Marokkaanse cuisine heeft met shoarma niks van doen. Het aantal Marokkaanse eetgelegenheden in dit land is (in relatie met de Marokkaanse bevolking) op de vingers van 1 hand te tellen. Ook wel veelzeggend op zich... n'est-ce pas?

koerbagh ® | 28-11-07 | 04:19

@koerbagh
Als je een ideaalbeeld neerzet van een vietnemese loempiaverkoper, dan maak je toch een vergelijking, en bij marokanen en moslims denk ik aan shoarmatent, een zeer geintegreerd ondernemerschap in onze cultuur..
Vandaar ik het geen goed voorbeeld vond wat je stelde, eerder een zwakke, jaja, vergelijking..

@kuttekrap
In het moslimhokje natuurlijk.

defenz. | 28-11-07 | 04:03

@defenz. 28-11-07 @ 03:45:
Tsja, ik heb de vergelijking shoarmatent - loempia-kar nergens, maar dan ook echt nergens gemaakt.
*Voor de zekerheid nog even terugleest... Nee echt niet*
Degene die die vergelijking maakte was jij. Dus dat was de klassieke truc/drogreden van de stroman. www.infidels.org/library/modern/mathew...
Geeft niet, maar daar heb je alleen jezelf mee, want dan heb je dus geen punt. Je haalt iets onderuit wat ik nergens heb beweerd. Nou ja... Daar krijg ik het niet van aan m'n hart hoor.

koerbagh ® | 28-11-07 | 03:56

Mijn vaste shoarmadealer is een egyptenaar, waar past hij in dit plaatje?

kuttekrap | 28-11-07 | 03:51

Dat ik je vergelijking niet vind opgaan. En nu spreek je je al helemaal tegen op sommige punten, je haalt een ideaal succesvoorbeeld aan van een loempiakarvietnamees tegen de Marokanen en de islam.
Vandaar ik er een shoarmatent bij haal, want er zullen er ook wel zijn die het wel goed geregeld hebben, keurig netjes zijn net als die ideale vietcong die jij als tegenwicht afschildert.
Thats was my point... en denk aan je hart, je hebt er maar een..

defenz. | 28-11-07 | 03:45

@defenz. 28-11-07 @ 03:16:
Wat jij lekkerder vindt doet er niet toe. Ik vergelijk een loempiakar ook niet met een shoarmatent.
*Even terugleest... nee, nergens*
Overigens: ongeveer 80% van de shoarma-tenten in NL zijn van Turken en 20% van Joden... (Die 20% zijn overigens superieur, al was het maar omdat ze bijna zonder uitzondering lamsvlees en geen varkensslachtafval van de makro verkopen -ik noem een Ben Cohen in 020 en Tel Aviv in 050- , maar dit terzijde).
Wat chinezen betreft (die ook niet heb genoemd, overigens): die houden hun eigen broek op en doen prima. Je hoort ze niet, je ziet ze niet, ze doen hun ding en verder geen gelul. Het zal mij verder niet boeien als de juiste bestelling serveren en mij (in mijn woonplaats) vriendelijk en mij bij de naam groeten als ik hun etablissement betreedt.
Your point?

koerbagh ® | 28-11-07 | 03:29

Die goede oude voc tijd, toen vrouwen nog tussen het baren door de geiten en varkens gingen hoeden. Wie had ooit gedacht dat dat soort creaturen het ooit tot minister zou schoppen. Michiel de Ruyter en friends zouden zich een krul in de broek gelachen hebben om zoveel onnozelheid.
En terecht...

kuttekrap | 28-11-07 | 03:25

@koerbagh
Ik vind een shoarmaatje toch lekkerder dan een vietnamees loempiaatje.
En je hebt ook kudtchinezen erbij hoor, het is dat hun god het geld is, vandaar ze zich hier wat sneller inslijmen met hun bamibekjes en sambal bij.
Maar 80% is toch echt niet te verstaan, en heeft nog langer nodig om volledig te zijn geintegreerd, zeker daar waar het de taal betreft, norm numero uno.
Dus ik vind die vergelijking niet echt opgaan eigenlijk.
Het marokanenprobleem en invloed van de islam daarin, tja, dat duurt ook lang, misschien wel zolang dat ze toch hun achterlijkheid hier gegrondvest krijgen, inleveren doen we allang.
Maar een shaormazaak met een vietcongkar vergelijken, nah..

defenz. | 28-11-07 | 03:16

@kuttekrap 28-11-07 @ 02:43
En dan ben ik hier en daar de t vergeten, dat zal Joppe nooit overkomen, het schuimpie.

kuttekrap | 28-11-07 | 03:01

@Maaier 28-11-07 @ 02:48:
Jajaja... iesj koeltoer... en dat moet iek als speklap, kaaskop, als haram varken respecteren. Ja, dat MOET.
Is het niet van hun, dan is het van mevrouw Vogelaar en consorten. Nou, dank u, ik maak zelf wel uit wie mijn respect verdient.

koerbagh ® | 28-11-07 | 02:56

@Maaier 28-11-07 @ 02:48:
Jajaja... iesj koeltoer... en dat moet iek als speklap, kaaskop, als haram varken respecteren. Ja, dat MOET.
Is het niet van hun, dan is het van mevrouw Vogelaar en consorten. Nou, dank u, ik maak zelf wel uit wie mijn respect verdient.

koerbagh ® | 28-11-07 | 02:54

@Maaier 28-11-07 @ 02:42:
Tsja... ik ga morgen weer eens een vietnamese loempia halen. Kan de dochter van mijn loempia-boer tenminste gaan studeren. Dat is namelijk waar die gozer het voor doet. En even een praatje maken met die gozer en lekker met hem meeklagen over de belastingdienst. Hij praat halfbakken Nederlands, maar wij begrijpen elkaar uitstekend. Dat heb ik met een Marokkaan, ook al spreekt hij beter Nederlands, zelden tot nooit.
Gek hè?

koerbagh ® | 28-11-07 | 02:49

@koerbagh

oja, nog een toevoeginkje na het tandenpoetsen: het komt natuuurlijk, behalve de mensen zelf en de NL overheid ook door dingen als tribale structuren etc. Mar dat terzijde. Wederom: slaap lekker.

Maaier | 28-11-07 | 02:48

Als Jeepee de empee ook maar een greintje voc mentaliteit in zijn kloten had gehad was dit sujet gekielhaald en op de brandstapel beland.
Of op zijn minst terug naar het aanrecht en poetslap geschopt. Maar nee, in plaats daarvan gaan wij dit soort hysterica serieus nemen, nederland is ten dode opgeschreven...

kuttekrap | 28-11-07 | 02:43

slaap lekker

Maaier | 28-11-07 | 02:43

koerbagh ® 28-11-07 @ 02:36

Waar doel je nu op. Wil je van mij horen dat het aan de islam ligt? Dan zit je fout en ga je dezelfde diepe afgrond in als bottehond, verblind door dezelfde sprookjes als osama cs in gelooft. Waar het door komt, waarde Koerbagh, is de jarenlange laat maar waaien politiek van heel nederland. Daardoor hebben mensen zich in hun eigen cultuurtje kunnen omwentelen en is er lang niets gebeurd om die mensen (als groep) te stimuleren zichzelf vooruit te helpen. Turke zijn daar overigens heel anders in als marokkanen, die hebben veel sneller de stap gemaakt naar wat vroeger lagere middenklasse heette en daardoor ook veel meer vertegenwoordigt in hoger onderwijs e.d. Maargoed, zoals ik al zei, ik ga de schuur in.

Maaier | 28-11-07 | 02:42

Lekker bezig Koerbagh

Pannie | 28-11-07 | 02:41

@Maaier 28-11-07 @ 02:19:
Goh, en hoe komt dat toch dat moslimmensen zich veel te lang tussen gelijkgestemden hebben kunnen rondwentelen...
En hoe komt het toch dat de sociaal culturele bagage die ze van huis mee krijgen een doorslaggevende rol speelt bij hun (on)vermogen tot succesvol integreren? Hoe komt het toch dat het onderwijsniveau onder bepaalde groepen daalt ondanks de duizenden beleidsambtenaren op OCW en de strakke regie over de curriculae van het voortgezet onderwijs (want die eisen verschillen niet van Groningen tot Limburg of van Krabbedijke tot Texel) en ondanks het herhaaldelijk naar beneden schroeven van de normen en eisen...
Ik weet het wel. Jij ook?

koerbagh ® | 28-11-07 | 02:36

maaier gaat naar de schuur helaas, geen zin om te wachten en morgen moet ik van Sonja Barend gezond weer op.

Maaier | 28-11-07 | 02:35

Heeft iemand al eens gezegd dat het mens knatterghak is?
In de burgermaatschappij was zij allang ontoerekeningsvatbaar verklaard.

kuttekrap | 28-11-07 | 02:24

koerbagh ® 28-11-07 @ 02:07

Het verschil is natuurlijk dat veel moslimmensen (en daar doel jij op) veel te lang zich tussen gelijkgestemden hebben kunnen rondwentelen, gefaciliteerd door de nederlandse overheid. Dat weet iedereen. Waar ik op doel is dat de sociaal culturele bagae die je van huis meekrijgt en dan gaat hetvaak simpel om onderwijsniveau. Dát maakt een enorm verschil.

Maaier | 28-11-07 | 02:19

@Maaier 28-11-07 @ 01:34:

"Ten tweede: iemand met jouw hersens weet toch verdomde goed dat je afkomst -statistisch- een enorme invloed heeft op je ontwikkeling en daarmee op je kansen, een verschijnsel dat oook nogs eens jaren doorwerkt?"

Ik heb dat echt 20 keer moeten overlezen, want ik begreep er in eerste instantie echt niks van. Maar je beweert hier nu met droge ogen (ik kan het toch niet anders lezen) dat je genetische, dan wel culturele afkomst ter zake doet bij je aanpassingsvermogen en je integratie?
Zo zout heb ik het werkelijk zelden gegeten. Dat is echt socialistisch cultuurrelativistisch racisme van de allerbovenste plank. Wat je feitelijk zegt is dat het doodnormaal is dat een Vietnamees die in 1975 uit zee is geplukt en na zichzelf 10 jaar te hebben kapotgewerkt en nu een eigen bedrijf heeft (al is dat slechts een loempia-kar op de markt - ik heb daar het allerdiepste respect voor, overigens... en ik loop zelden zo'n kar voorbij zonder een loempia te kopen, want ik vind dat grote klasse - zonder gezeik en zonder gemor een bestaan opbouwen en jezelf bedruipen) en dat een islamitische berber die hier in dezelfde tijd is komen wonen en zijn nageslacht hier nog steeds problemen ondervindt en niet aan de bak kan komen?
Dat is normaal en daar moet een minister voor zijn? Flikker toch gauw een heul eind op. En zo er een verschil is dat moet je dat verschil ook benoemen. Ik weet wel wat dat verschil is. Jij ook?

koerbagh ® | 28-11-07 | 02:07

Maaier @ 01:46
Wilders is een simplistisch typetje geworden. Dat heeft hij heel bewust van zichzelf gemaakt. Als je Wilders niet letterlijk, maar figuurlijk neemt, dan is hij wel heel waardevol. Natuurlijk moet de Koran niet verboden worden, maar men moet er wel van bewust zijn dat de Koran levengevaarlijke onderdelen bevat. Natuurlijk moet geen enkele moslim de Koran door midden scheuren, maar hij moet wel de gevaarlijke helft van de Koran als dode letter verklaren.

tipo | 28-11-07 | 02:03

@Maaier
Goed jij je zin: (hehehe)

Aanvulling Herman Flipsen 28-11-07 @ 01:41
*uitzonderingen daargelaten*

Herman Flipsen | 28-11-07 | 01:53

@koerbagh ® 28-11-07 @ 01:28
Inderdaad, het linkse gepeupel moet eens leren om niet-westerse immigranten als mensen te zien en niet als zielige sufferdjes.
Da's pas discriminatie.

kuttekrap | 28-11-07 | 01:52

Herman Flipsen 28-11-07 @ 01:41

zie: saidfred 28-11-07 @ 01:15
E ja, daarom ben ik er weer s'avonds laat.

tipo 28-11-07 @ 01:37

Stijlmiddelen, hoezeer ook nodig in de politiek, kunnen geen vergoeilijking zijn voor verder nergens mee komen. Een stijlmiddel heeft ok slechts een beperkte houdbaarheidsduur. Als Wilders iedere keer komt met 'straatterroristen' is het geen stijlmiddel meer, maar een politiek statement. Net zo goed als ie constant hamert op verbieden van d ekoran. Dat kun je best zeggen asl stjlmiddel, maar als je dat blijft herhalen, is het een wederom een politiek statement.

Maaier | 28-11-07 | 01:46

@Maaier 28-11-07 @ 01:35
Ja, maar ik ben ook een reaguurder......
Jij moet toch ook weten, dat de meest interessante gesprekken 's avonds/nachts gehouden worden, die reaguurders snappen dat best wel.

Herman Flipsen | 28-11-07 | 01:41

@Herman Flipsen @ 01:14
Wilders is opgeschoven qua toon. Maar de zaken die schuilgaan achter die (simplistichere) toon, blijven wel overeind staan. Dan moet je 1- Wilders serieus nemen 2- er van uitgaan dat het simplisme een stijlmiddel is -3 Wilders als performance-artiest zien. -4 zelf slimme oplossingen verzinnen binnen een complexe context. -5 keuzes maken.
.
Bij stap 2 gaat Livestro al de mist in, en dus is hij geen bondgenoot van Wilders.

tipo | 28-11-07 | 01:37

Maaier 28-11-07 @ 01:21
horen wij dit niet al een aantal decennia ?
en dan blijft nog het vraagstuk van het dweilen met de kraan open.
hoe hoog schat je de kansen in op een zinnige bijdrage aan een maatschappij als onopgeleide of totaal analfabete mensen in drommen binnenkomen onder het mom van importbruid etc. ?
het multikul verhaal is een illusie.
nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalism...

saidfred | 28-11-07 | 01:36

Herman Flipsen 28-11-07 @ 01:30

Ik zeg hier niets nieuws, ik probeer andere reaguurders slechts de denktrant van Vogelaar uit te leggen.

Maaier | 28-11-07 | 01:35

koerbagh ® 28-11-07 @ 01:28

Ten eerste beschrijf je een oud-hollandse praktijk, die al niet meer gebezigd wordt in NEderland. Misschien nog niet afgeschaft in de mate die jij graag zou zien, maar wat je hier beschrijft is vanaf fortuyn echt wel afgelopen. Ten tweede: iemand met jouw hersens weet toch verdomde goed dat je afkomst -statistisch- een enorme invloed heeft op je ontwikkeling en daarmee op je kansen, een verschijnsel dat oook nogs eens jaren doorwerkt?

dat je vraagtekens kan stellen bij het beleid van dit kabinet om woonwijken op te knappen als middel van integratie, dat ben ik met je eens. Woonwijken opknappen is heel belangrijk voor veiligheidsgevoel etc., maar of het de integratie echt helpt heb ik m'n twijfels bij.

Maaier | 28-11-07 | 01:34

@Maaier 28-11-07 @ 01:21
Over open deuren intrappen gesproken...

kuttekrap | 28-11-07 | 01:30

@Maaier 28-11-07 @ 01:21
Over de oorzaken zijn de meesten het wel eens.
Met het enkel benoemen van de oorzaken, kom je niet verder.
Het politieke verschil, zit in de oplossingen (eerst acclimatiseren, dan integreren -tegen- integreren).

Herman Flipsen | 28-11-07 | 01:30

@Maaier 28-11-07 @ 01:10:
Nee, dat punt begrijp ik ook niet. Ook niet (of liever: juist niet) vanuit sociaal-economisch oogpunt. Een immigrant heeft zich aan te passen en zichzelf te integreren zij best te doen om deel uit te maken van de maatschappij zoals hij hem aantreft, te werken naar vermogen om in zijn eigen onderhoud te voorzien, maar nee, hij/zij wordt meteen in een hokje geplaatst, geknuffeld en verteld dat hij niks hoeft alles mag, eigen cultuur en taal behouden, wij drukken wel overheidsfoldertjes met alle relevante informatie in zijn eigen taal, en wij regelen een woning in een ghetto bij soort- en landgenoten voor ze, en noemen dat integratie-beleid. Ik noem dat goedverdoeme gewoon wat het is: Segregatie en Apartheid. Het is een gotspe dat zo'n minister bestaat en dan ook nog met zo'n eufemistische titel: Wonen, Wijken en Integratie. Maar goed, ik zal het wel heulemaal verkeerd zien allemaal.

koerbagh ® | 28-11-07 | 01:28

tipo 28-11-07 @ 01:17

Ik vond het heerlijk een intellectueel met moeite naar z'n woorden te zien zoeken, al was z'n antwoord rondom kerkklokken matig. Het punt van de pastoor vond ik ook niet sterk, aangezien de koranrecitals vanaf de minaret eerder een ritueel zijn dan daadwerkelijke geloofsinstructies (behalve algemeenheden- looft den heer, inshallah, blablabla)

Maaier | 28-11-07 | 01:24

Luister Elly, van mijn part duurt het nog 100 jaar. Elk jaar blijft er import komen, kortom elk jaar wordt er weer vanaf 0 gerekend en duurt het dus 100 jaar. Met in ons achterhoofd dat de NLrs een geboorterate kennen van -40% en de NederMoslims een geboorterate van +240%. Oftewel, die 40/50/60 jaar trekken we niet eens meer. Kitt zou er iets van zeggen...

davidhasselhoff | 28-11-07 | 01:22

Als ik me even in de gedachtegang van de geachte minister verplaats:

- veel allochtonen komen uit niet stedelijke, achterlijke gebieden
- de eerste generatie heeft wenig tot geen onderwijs
- daarbij zijn ook nog eens veel importbruiden en bruidinnen (onee, dat heet anders) gekomen die ook allemaal een enorme achtestand hadden op onderwijsgebied.
- het integratieprobleem is grotendeels een sociaal-economische kwestie. Culturele verschillen spelen een rol, maar zijn niet doorslaggevend
- een zo grote achterstand inlopen totdat het echt gelijk loopt met de gemiddelde nederlander, duurt jaaaren. (nu nog zijn autochtone families die voor WOII in de laagste arbeidersklassen zaten, oververtegenwoordigd in de lagere sociaal economische klassen van deze tijd)

In deze redenering, die volgens mij de redenering van Vogelaar is, klopt dit helemaal.

Maaier | 28-11-07 | 01:21

@Maaier 28-11-07 @ 01:15, Ik snap goedverdoeme je punt niet, lul!

gentle giant | 28-11-07 | 01:18

Maaier @ 01:05
Verdonk heeft inderdaad nog niets concreets gezegd. Wilders wel, en dat gaf Livestro ook wel een beetje toe, maar het was volgens hem allemaal te simpel. Maar als de 'sophisticated' Livestro moet kiezen tussen een gebedsoproep, waarin Allah de grootste is en een abtracte kerkklok, dan komt hij met een knullig en onjuist antwoord. De pastoor gaf het enige juiste antwoord: Een kerkklok sluit niemand uit, een bewering dat Allah de grootste is in de openbare ruimte, sluit iedereen uit die een andere mening zijn aangedaan is. Livestro heeft daar het intellect niet voor. Die pastoor wel.
.
God is in the detail.

tipo | 28-11-07 | 01:17

Maaier 28-11-07 @ 01:10
"Al heeft Ella zoals altijd wel ene punt,"
welke dan, beste maaier ?
u maakt een ander nieuwsgierig.

saidfred | 28-11-07 | 01:15

gentle giant 28-11-07 @ 01:14

... piep.. bliep . ???

Maaier | 28-11-07 | 01:15

@tipo 28-11-07 @ 00:52
Hmm, heb jij het artikel van Livestro gelezen? (dat zou wel helpen in deze...)

Het was dus ook een vraag aan Botte, die toendertijd ook zijn twijfels had bij Livestro (als nieuw liberaal gezicht bij Buitenhof)...
In het artikel, werd een aantal mensen verweten te "verlinksen", terwijl het juist Wilders was die de enig juiste koers volgde (volgens Livestro).
Dit riep bij Botte (en mij) twijfels op, over Livestro zelf. Dat is ook na te lezen in de comment onder het artikel (zie gegeven link).
Wat ik bedoelde met het aanhalen van dit artikel (richting Bottehond), is het aantonen, dat wij toendertijd gelijk hadden in onze gezonde scepsis.
Livestro maakte vandaag Wilders een verwijt (noemen van onhaalbare voorstellen), die hij toen mensen als Ali, Bolkenstein , Ephimenco en Ellian -critici van Wilders, op juist dat punt- voor de voeten wierp als verlinksing (het verkwanselen van het niet-linkse geluid).

Het betrof dus ook meer een analyse van Livestro, dan een inhoudelijke argumentatie, over de door hem aangehaalde zaken.

Herman Flipsen | 28-11-07 | 01:14

@Maaier 28-11-07 @ 01:10, 1 . ?

gentle giant | 28-11-07 | 01:14

koerbagh ® 28-11-07 @ 01:02

hehe, mooie vergelijking. Al heeft Ella zoals altijd wel ene punt, alleen die punten worden gek genoeg nooit zo begrepen door een meerderheid van het reaguurdersvolk. Het klopt en ligt ook in de PvdA lijn om integratievraagstukken te bekijken vanuit een sociaal-economisch perspectief.

Maaier | 28-11-07 | 01:10

Toevallig zag ik dit net ook nog voorbij komen;
'Vogelaar neemt te veel afstand van Verdonk'
www.planet.nl/planet/show/id=62967/con...
.
God, wie verlost ons van dergelijke natte scheten als een vogelaersch ?
Mensen als Baruch de Spinoza nl.wikipedia.org/wiki/Spinoza zijn indertijd inderdaad al naar Nederland gevlucht en hebben bijgedragen aan de (geestelijke) rijkdom van Nederland die Nederland ook mede heeft gevormd.
Van het policor geloof in multikul nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalism... kunnen we dit naar alle waarschijlikheid niet verwachten. Daarvoor hoef je enkel de definitie maar eens te lezen om dit te beseffen.
En van types als een burgermeester van Amsterdam die krankjorume uitspraken doet als;
Cohen: Moslim Broederschap niet gevaarlijk
www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...
ook niet. Als je dergelijke uitspraken leest ga je serieus twijfelen aan iemands geestelijke vermogens.
.
Hetzelfde gaat wat mij betreft ook op voor het niet bestaande volk van een natie die nooit bestaan heeft maar waarvan de onlangs aan aids overleden leider geadoreerd werd door elke zichzelf niet respecterende salonsocialist. Een in Cairo geboren homo die op zijn 26ste besloot revolutionair te zijn, iemand die met ontzag sprak over een “oom” die zich als grootmoefti Amin Al-Hoesseini van Jeruzalem verdienstelijk had gemaakt voor de socialistische revolutionair Hitler.
nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme
En tot op de dag van vandaag mogen we op bijna dagelijkse basis de verrichtingen volgen in o.a. het staatshoernaal waar de microscoop wordt gericht op een vlieggepoepje van welgeteld 2 bij 12 km ergens aan de middellandse zeekust.

saidfred | 28-11-07 | 01:07

De God van Empel 28-11-07 @ 00:57

een permanent anaal ingebrachte hockeystick geeft je op den duur nou eenmaal een opgeblazen gevoel. niet iets om den draack mee te steecken.

kentika | 28-11-07 | 01:07

tipo 28-11-07 @ 00:52

Ik val er even middenin, maar k vond het heerlijk eindelijk eens aan politicus (of zoeits dan) te horen zeggen dat a) Verdonk niets is b) er geen oplossingen worden aangeboden. Als je heel flauw bent, kan je ook nog zeggen: Livestro kan naar het verkiezingsprogramma van de VVD verwijzen.

Maaier | 28-11-07 | 01:05

Zo... de minister van Segregatie en Apartheid heeft van zich laten horen? Ach ja, het duurt minstens 60 jaar voor er geslaagd geintegreerd is. Dat was ook ongeveer het argument van Pieter Botha van de Nasionale Partij van Suid-Afrika om de apartheid nog maar even niet af te schaffen. En in de jaren '20 van 20e eeuw het argument van de Nederlandse regering om toch maar even koloniaal in Indië te blijven (minstens 300 jaar, zeiden ze toen...).
Verder nog iets gebeurd?

koerbagh ® | 28-11-07 | 01:02

Niks mis met die beweging van Machteld (breed-liberaal), maar man man, wat is zíj een opgeblazen trol zeg. Machteld, doe eens wat aan je ego, gadverdamme, joe mee mie sick. Daar kan Rita nog een puntje aan zuigen.

De God van Empel | 28-11-07 | 00:57

Sjaak Tichelaar, Sjaak Wallage, Sjaak Spijkerman, Sjaak van Gelder, neuh, het moet niet al te arbeiderachtig klinken.
We zijn wel soosjaalisties maar toch wel verheven boven Sjaak de Arrebeier.

kuttekrap | 28-11-07 | 00:56

@Herman Flipsen @ 00:43
Livestro had de mond vol van oplossingen voor problemen, zonder 1 probleem te noemen of 1 oplossing aan te dragen. De oplossingen van Wilders deugden niet, maar verder dan dat kwam hij niet. Dijkstal zij excact hetzelfde over Fortuyn destijds.
.
Zo blijft alles bij het oude patroon van pappen en nathouden, van vergroten van de rijksinkomsten en van herverdelen van geld, zonder enige hoop of visie op een beter Nederland. Livestro's zin: "We gaan toch ook niet aan de filerijder vragen hoe we dat probleem oplossen.", is veelzeggend.

tipo | 28-11-07 | 00:52

@Murdockyoufool 28-11-07 @ 00:45,
RoFL!

vander F | 28-11-07 | 00:52

Ehm ehm...
In Den Haag had men nooit verwacht / Dat Geert zo duchtig de islam watcht

Murdockyoufool | 28-11-07 | 00:49

@vander F 00:46

Laten we een vereniging voor lotgenoten oprichten.

Hannalore | 28-11-07 | 00:47

Herman Flipsen 28-11-07 @ 00:33

Zo'n job is te moeilijk om aan Livestro toe te vertrouwen. Het begint er namelijk mee Geert Wilders en hetgeen hij zegt serieus te nemen. Uit principe en om practische redenen, want het gaat sowieso niet beter worden met de deaudscultus. Wie dat denkt is knettergek.

bottehond | 28-11-07 | 00:47

@bottehond 28-11-07 @ 00:03
Willy Alfredo... en bedankt.

Murdockyoufool | 28-11-07 | 00:46

@Hannalore 28-11-07 @ 00:44,
klopt,
lekker.

vander F | 28-11-07 | 00:46

Eh, wat nu..?, zit Livestro Marx te citeren..? Maar goed dat m'n TV op zwart staat.

Hannalore | 28-11-07 | 00:45

Waarom noemen die linkse Sjaaken zich altijd Jaques? Willen zij bij een sjiekere kaste horen ofzo?

kuttekrap | 28-11-07 | 00:45

@tipo 00:33

Zowel de linksen, als de rechtsen, zitten hopeloos vastgebakken in sociaal-economische avontuurtjes. Maar daarnaast denken ze vooral en altijd, dat "intelligentie" zoiets is als een gouden sleuteltje die de deuren van het "Grote Walhalla" ontsluit. Ehm, was die islamist die onlangs een aanslag probeerde te plegen op het vliegveld in Glasgow niet een arts..? In opleiding..? Ach ja, het utopisch denken leren sommige nooit af. Het is als gepeuter in je neus, een slechte gewoonte, maar het is nu eenmaal automatisme, en eigenlijk is nog lekker ook.

Hannalore | 28-11-07 | 00:44

@kentika 28-11-07 @ 00:42,
d'r zit een heel roedel van dat soort mogelijkheden te 070.

vander F | 28-11-07 | 00:43

@tipo 28-11-07 @ 00:37
Te makkelijk, Livestro heeft daar geen last van.
Hij is niet gebonden aan de VVD-denkwijze/partijlijn, anders had hij het (door mij) aangehaalde stuk nooit geschreven.

Herman Flipsen | 28-11-07 | 00:43

Het zijn juist de hoogopgeleiden waarvoor je moet oppassen. Ohw ja en Ella ga eensh deaud!

StijlvolRechts | 28-11-07 | 00:43

@timjim 28-11-07 @ 00:37, orale traditie? anale fixatie, ok, maar ehh...

gentle giant | 28-11-07 | 00:43

altijd lachen met ella. en het moet gezegd worden, het feit dat zoiets hier minister kan worden geeft toch maar weer even mooi aan in welk land de mogelijkheden écht onbegrensd zijn.

kentika | 28-11-07 | 00:42

@timjim 28-11-07 @ 00:37,
jij bent vast geen Turk..

vander F | 28-11-07 | 00:39

@Herman Flipsen @ 00:33
Dat gedraai heet partijdiscipline.

tipo | 28-11-07 | 00:37

Die uitspraak tekent haar wel. Wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.Ze had natuurlijk moeten zeggen dat mensen afkomstig uit een samenleving met een orale traditie (lees Afrika, Midden-Oosten) het in ons land moeten afleggen tegenover landen met een geschreven traditie (lees China, de meeste Zuid-Oost Aziatische landen en langdurig vervolgde minderheden in diaspora zoals Armeniërs en Joden).
Maar ja, hoe minder de reaguurders hier lezen hoe moeilijker ze waar dan ook integreren, ook niet in Nederland.
Zal wel moeilijk worden als ze willen vluchten naar de USofA;-)

timjim | 28-11-07 | 00:37

@bottehond 27-11-07 @ 23:40
Ik zit net de herhaling te kijken van P&W, maar ik moet ineens denken aan www.opinio.nu/node/96 waar hij (Livestro) mensen (Ellian, Ephimenco, e.d.) verweet te "verlinksen" t.ov. Wilders, nu maakt hij Wilders het verwijt af en toe te "verwildersen", wat moet je nu met zo'n figuur?

Herman Flipsen | 28-11-07 | 00:33

@Hannalore @ 00:16
De PvdA denkt altijd in sociaal-economische oplossingen. Of het nu om file-problemen of integratie-problemen of onoverbrugbare culturele / genetische verschillen gaat. Marx is hun enige denkkader. Livestro denkt precies zo.
.
Een VVD-er die Marx citeert op televisie is sowieso een opportunistische communist.

tipo | 28-11-07 | 00:33

@bottehond 28-11-07 @ 00:20
Restecpa?

kuttekrap | 28-11-07 | 00:31

@bottehond 00:18

Met het "we" refereer ik aan de "grootste gemene deler", ook wel "publieke opinie" genoemd. In ieder geval iets dat een beetje vastgeroest is, en een gebrek aan politieke creativiteit vertoont. Dus, eeh, voel je niet aangesproken.

Hannalore | 28-11-07 | 00:23

Hannalore 28-11-07 @ 00:16

Wie is "we".

bottehond | 28-11-07 | 00:18

.... hoogopgeleide.... intellectuele.... mensen.... ûhm....?

En wederom bijten we ons vast in de gedachte dat radicalisme en het gebrek aan integratie een product van economische en intellectuele achterstand is.... Een conflict tussen ideologieën, in dit geval tussen het islamisme en iets westers, laat zich niet zomaar oplossen door onderwijs en werk, daar is eerder een ideeënstrijd voor nodig. Over zinnig beleid zwijg ik maar, voor het gemak. Die Vogelaar, en al die anderen, van links en van rechts, ja, allen die denken dat de economie voor alles en nog wat een oplossing biedt, houden er wat mij betreft een tunnelvisie op na, waar menig islamist jaloers op zal zijn.

Hannalore | 28-11-07 | 00:16

nl.youtube.com/watch?v=THyYqC6Yii4

Even een leuk moppie voor van der F.

gentle giant 28-11-07 @ 00:08

Serieuze tip: huur die beweegpica deel 1,2,3 dit weekend. Allegorie van onze tijd.

bottehond | 28-11-07 | 00:13

vander F 27-11-07 @ 23:55

nl.youtube.com/watch?v=SV0BSPzBw50
Dat zeg ik. We motten meer persiflages gaan maken, rare namen enzo van die stinkende zooi landverraderlijke dhimmies in 070.

bottehond | 28-11-07 | 00:11

ies diskriminazi. oep welkie paartaai moet iek noe stemmen. Iek ien groete verwarrieng

derkcs | 28-11-07 | 00:10

@bottehond 28-11-07 @ 00:05, nope, kijk liever naar het verleden, interessant genoeg. ( maar ja, is 1984 verleden of toekomst ), je word er toch gek van.

gentle giant | 28-11-07 | 00:08

gentle giant 28-11-07 @ 00:01

Heb je the Matrix gezien, dude?

bottehond | 28-11-07 | 00:05

broomstick 27-11-07 @ 23:56

Wat mot 'ie?

Murdockyoufool 27-11-07 @ 23:59

Mooi proza. Okay: jij bent Willy Alfredo en ik ben het publiek. Doe eensch iets over Wilders en islamwatchers.

* ziet een nieuw GS-orakel in de GS-inventaris *

bottehond | 28-11-07 | 00:03

Goh, ik wist niet dat ze ook verstandige dingen kon zeggen.

chr!!s | 28-11-07 | 00:02

"Rechten en plichten van de adel
rechtspraak, bestuur en oorlogsvoering
geen belastingen
onderdak geven bij oorlog aan de armen
De adel had nog wel een paar rechten en plichten. Zo hoefden ze geen belasting te betalen maar moesten ze wel onderdak geven aan de armen als er oorlog was. Ook bestuurde de adel als het ware het land. Ze beheerden de rechtspraak en de oorlogsvoering."
@ bottehond, ik kwam dit pas tegen in een gesgiedenis boek, jawel, en ik zat met een open bakkes te lezen, een bestuurlijk monster heeft dus gewoon de functies van de vermaledijde adel overgenomen, ik zie het licht!

gentle giant | 28-11-07 | 00:01

@bottehond 27-11-07 @ 23:50
Vreselijke vent, eee? Z'n uiterlijk past ook precies bij zijn opvattingen. Zeau, dus meneer heeft van militairen gehoord dat de stammen in Uruzgan een probleem vormen. Newsflash: de jongens vechten tegen stammen, roversbendes, taliban, geloof, achterlijke gebruiken en wantrouwen tegen alles wat niet uit de streek komt. Op grotere schaal: de verschillen tussen volken. Verdomme, vergeet ik nog de papaverboeren te noemen.

Murdockyoufool | 27-11-07 | 23:59

OT
Goh, Weesie op Radio 1, Oog op morgen!
/OT

broomstick | 27-11-07 | 23:56

van dal 27-11-07 @ 23:53

Verstrekken de gemeentes of de provincies jachtactes voor dat seaurt?

OT
Die pastoor uit Tilburg is mijn held. R*E*S*T*E*C*P !

bottehond | 27-11-07 | 23:55

Als Ella nu een lekker wijf was geweest, had ik al haar opmerkingen voor zoete koek genomen.

De God van Empel | 27-11-07 | 23:55

@bottehond 27-11-07 @ 23:50,
LOL!

Tijd voor ManHunt 070

vander F | 27-11-07 | 23:55

@bottehond 27-11-07 @ 23:41
Zou je denken? Ik zie nog steeds vooraanstaande nederlanders buigen voor een achterlijke cultuur. Pittoresk op hun manier, maar achterlijk.
Het lijkt de Zaansche Schans wel.

kuttekrap | 27-11-07 | 23:54

gentle giant 27-11-07 @ 23:50

Onder leiding van Bilderberghoerrrr de usurpatrice van oranje wel te verstaan. Die gepimpte agitprop voor de oranjes de voorbije maanden in de smiezen? De Saeten Generael verdwijnen qua essentie, daarmee de democratie maar de oranjes blijven. Ze beweren zelfs dat zíj het symbool van Nederland zijn. Dat lijkt me nogal pretentieus, maar wel bloody typical voor die lui. Tijd om die poppenkast op te doeken met de natiestaat.

bottehond | 27-11-07 | 23:54

je kunt, als je wil, wel eens een vogelaar in de polder zien, meestal hebben ze raar piekhaar, een verrekijker, rubberlaarzen en een maffe regenjas, ze staan meestal heel erg ver van de werkelijkheid af.

van dal | 27-11-07 | 23:53

@Jokkebrok 27-11-07 @ 23:50, Land van Ooit .

gentle giant | 27-11-07 | 23:53

Die Tichelaersch zou een goed slachtoffer in ManHunt 2 zijn.

bottehond | 27-11-07 | 23:50

nl.wikipedia.org/wiki/Standensamenlevi...
Standensamenleving, vervang adel door partijpolitici, en volgens mij zie ik dan precies waar het fout ging, kijk naar "rechten en plichten van de adel", de adel is ( bijna ) verdwenen, wat rest is zelfbenoemde adel (partijpolitici).

gentle giant | 27-11-07 | 23:50

Laat Vogelaar vooral directeur van de Efteling worden.

Jokkebrok | 27-11-07 | 23:50

sijtje boes 27-11-07 @ 23:40 mercedes zeker, die dierbare?...

van dal | 27-11-07 | 23:48

kuttekrap 27-11-07 @ 23:39

The times they are a changin'. Een beetje meer zelfvertrouwen, dude. We liggen op schema.

bottehond | 27-11-07 | 23:41

Dr Doom 27-11-07 @ 23:22

Wat een rare F!K- nick heb jij.

OT
Livestro flirt met Wilders en beschimpt la verdonque. Rare euh.... zegger is die gozert.

bottehond | 27-11-07 | 23:40

Elisabeth2 27-11-07 @ 21:08
Ja dat ben ik ook (trots) en dat doe ik ook (werk me de typhus), vandaar dat ik zo kwaad ben als die verwende finnen met hun smerige inteelt graftakken aan mijn spullen, mijn geld of erger, mijn dierbare zitten.

sijtje boes | 27-11-07 | 23:40

En zoals Bint zei: Je moet je niet verlagen tot hun niveau, maar zij moeten zich optrekken aan jou niveau.
Ik zie de westerse wereld op zijn knieën gaan voor een inferieure cultuur, slappe knieënpolletik van jewelste.

kuttekrap | 27-11-07 | 23:39

Murdockyoufool 27-11-07 @ 23:36

Die vette dhimmirat. Een egomaan vedergewicht. De teloorgang van de pvdi is niet beter geïllustreerd dan met zo'n fractie-voorzitter. Die idoot richt Nederland persoonlijk te gronde. Klaarblaikelijk.....

bottehond | 27-11-07 | 23:38

@Murdockyoufool 27-11-07 @ 23:29, verwachting: Livestro slacht Tichelaar, welnee, de hele club tracht Rita te slachten, ( leuk filmpje was dat, trouwens ).

gentle giant | 27-11-07 | 23:37

@vander F 27-11-07 @ 23:31
Tichelaar schrijft zich morgen nog in voor een huurflatje in de buurt van de Dar Al-Hijra-moskee!

Murdockyoufool | 27-11-07 | 23:36

@Murdockyoufool 27-11-07 @ 23:29,
moet je ook niet naar kijken,
masochist.

vander F | 27-11-07 | 23:31

@v Maerlant 27-11-07 @ 23:13
Juist. Hehehe, de moeders komen nauwelijks op school en als ze er zijn, kruipen ze, Arabisch lullend, bij elkaar. Kind van zes krijgt een boekje mee met het advies om het thuis samen met moeder te *kuch* lezen. Ja ja, dat levert erg veel op.
Intussen wordt Tante Rita bij P&W kaltgestelt...

Murdockyoufool | 27-11-07 | 23:29

@dr Doom
Ook in Nederland wordt hard aan de libertarische weg getimmerd hier op GS hoor je steeds vaker dat Ron Paul iemands favoriet is.
www.libertarischepartij.nl/

Weisse rose | 27-11-07 | 23:29

@azijnseikerT 27-11-07 @ 23:25,
niets, het beleid de laatste 30 jaar heeft zelfs tot een perfecte segregatie geleid,
zouden ze in het Suid-Afrika van Botha jaloers op zijn geweest..

vander F | 27-11-07 | 23:28

Wat is er in godsnaam mis met segregatie?

azijnseikerT | 27-11-07 | 23:25

Dr Doom 27-11-07 @ 23:22
Op stormfront wordtd deze rakker ook hoog geprezen....
Ga zo door...

HetSpel | 27-11-07 | 23:25

Are we going to let a little intellectual elite run our lives?


Ronald Reagan

vander F | 27-11-07 | 23:25

Dr Doom 27-11-07 @ 20:39
uberfuhrer:".... Owja. Reagan. Was die niet dement? Of zo?.."

Reagan werd 93, ik wil jou domme kwijlende smoel nog wel eens zien op die leeftijd.

"... Als er nou IEMAND was die niks zelf deed was het wel Reagan...."

Ah een volkskrant lezer, ik vind historisch revisionisme ook wel leuk.

Volgens de Volxxkrant zijn rechtse libertariers natuurlijk dom, kijk maar naar Volkert die is hoogbegaafd (ook volgens dezelfde volkskrant. Gek dat Volkerts IQ telkens ter sprake kwomt in hun artikelen, zal wel een stille hint zijn)

"... Wat je zag was een nieuwslezer, een Front Man...."

Linkse kots uitbraken garandeert natuurlijk een "intellectuele standing" bij je linkse estamblishment vriendjes. Daarbij is lekker bashen op een rechtse icoon een garantie voor waarschijnlijk een blowjob van zon alternatief krakermeisje. Het is je gegund natuurlijk. www.youtube.com/watch?v=STLR6tFP4S4

MMM... voor de lieden die nog wel suiker tussen hun oren verbranden ipv de partij-line van links slikken is hier een mooi (1964) toespraak van de Ronald Reagan. (Nee geen auto-cue).

PS: Bush is ook debiel volgens de NOS en de rest van de linkse pers, en DAT is dat de absolute waarheid toch?

En om alvast je volgende vraag te beantwoorden: Nee mijn favoriet is Dr Ron Paul. (medicus en libertarier). www.thedailypaul.com

Dr Doom | 27-11-07 | 23:22

Zestig jaar de tijd om te integreren... drie generaties... sommige komen van AMA vluchtend uit een gedwongen huwelijk of als tienjarige Turks dochtertje van een arbeider ons land binnen, zonder iets van Nederland te weten of de taal te spreken en ze worden binnen twintig jaar beide tweede kamerlid. Het kan dus wel iets sneller dan drie generaties. "Ik proef cynisme." Ik ook.
En als het toch drie generaties gaat duren, waarom moet de samenleving dan wel zo snel mogelijk worden aangepast? Laat dat dan ook maar op zijn beloop. Of doe het ook met kleine beetjes, hele kleine beetjes.

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 23:18

heleen, wat is hierop uw antwoord?

rioolguurder | 27-11-07 | 23:17

Murdockyoufool 27-11-07 @ 23:02

Clueless, inderdaad, behalve dan voor de welzijnsindustrie. Murdock, het is absurd, en ik meen dat, om het überhaupt over integratie te hebben als je iets als gezinshereniging gedoogt: per saldo laad je meer miserie op je nek dan je oplost, elke dag opnieuw. Hoe leert een kind een taal? Door het contact met de moeder. Arabisch spreken vanachter een gordijn is dan niet aangewezen. Dààr, in die prille start al, ligt de handicap verscholen, en daardoor is de zaak in de meeste gevallen al verloren vooraleer ze gestart is. De 'culturele eigenheid' in de 'opvoeding' doet de rest.

v Maerlant | 27-11-07 | 23:13

Als ze dat echt gesuggereerd heeft, is dat het eerste zinnige wat er uit die naieve, domme PvdA-apparatsjik met met dat armoedige hoofd en ditto kapsel gekomen is. Kortom: misschien wordt het nog iets met Ella Struisvogelaar.

Brouhaha | 27-11-07 | 23:12

Die onnozele Vogelaersch laat de Nederlandsche regering een pleefiguur slaan. Niet alleen internasjonaal, maar eerst en vooral nasjonaal.

bottehond | 27-11-07 | 23:05

Bigi Bana Boy 27-11-07 @ 22:57

Juist, jou moest ik nog even hebben. Het gaat (want dat vroeg je) over wat er in de ondertitel zit, dat ze salamigewijs haar zin zal doen, en dat we van haar niets te verwachten hebben.

-
klauwkikker 27-11-07 @ 22:55

Joh, het artikel zit vol potsierlijkheden, er is geen beginnen aan. Bijvoorbeeld, over haar portefeuille: 'Het gaat ergens over, daar hou ik erg van'. Huh? Er zijn dus ook portefeuilles die nergens over gaan? En Vogelaar houdt er dus van dat het ergens over gaat? Fijn, heb ik ook bij Opsporing Verzocht.

v Maerlant | 27-11-07 | 23:04

40-50-60 jaar verder en vele honderden miljarden armer. Leuk toekomst perspectief voor de generatie jongeren die nu aan de slag gaan. Gedurende je hele werkzame leven alle kosten voor de linkse hobby's opbrengen.

CoffeePatch | 27-11-07 | 23:03

Bigi Bana Boy 27-11-07 @ 22:57
Achja, kon het niet laten.
Sorry voor de hoofdletters maar was toch echt een beetje kwaad.
Voor de rest, ken je vrijheid van meningsuiting?

HetSpel | 27-11-07 | 23:02

@v Maerlant 27-11-07 @ 21:16
De voorschoolse opvang is niet meer dan spelen in groepsverband. VSO is namelijk, evenals tussenschoolse en buitenschoolse opvang, vrije tijd veur kiddo's. Een schoolleiding hoeft het dan ook niet in zijn kop te halen om die momenten te gebruiken voor taalles (gebeurt ook niet, de meesters en juffen zijn veel te blij met hun pauzes). Bovendien zijn het werkende ouders (!) die van VSO, TSO en BSO gebruik maken.
Brede scholen bestaan uit peuterspeelzaal, basisschool en soms kinderopvang. Inderdaad, er wordt aandacht besteed aan taalontwikkeling, maar het valt me op dat brede scholen in de Randstad medewerkers aantrekken die een mondje Turks, Marokkaans of Arabisch spreken en zelf geen ster in de Nederlandse taal zijn. Brede scholen staan ook niet in de beste wijken. Kinderen komen nog steeds 'die-meisjend' uit zo'n nonobolwerk.
Allah Vleugellam heeft dus wat woordjes opgepikt, maar verder... clueless.

@King of controversy 27-11-07 @ 21:32
King, where are your people now?

Murdockyoufool | 27-11-07 | 23:02

Van een paar honderd hamburgerwinkels met de zelfde naam, kom ik vaak het personeel tegen, 70% multicultureel, 10% anders en 20% blonde blanken,
10% van die blonde blanken spreken het zelfde dialect als een marokaan.
Waarom vroeg ik af... ik kom er later achter dat de blonde blanke geassimileerd zijn door geïntegreerden............

Orgasmusje | 27-11-07 | 23:00

@openbaarminiserie 27-11-07 @ 22:49
De volgende keer op een niet politiek-correcte politicus stemmen is ook een goed begin.
.
@uberdude 27-11-07 @ 22:52
Reagen was een useful idiot, de Sovjets deden het in hun broek door zijn rechtlijnigheid. Het was een beminnelijk mensch als Jimmy Carter nooit gelukt om de SU versneld te ontmantelen.

Zware Guy | 27-11-07 | 22:58

HetSpel 27-11-07 @ 22:25
Geweldige bijdrage. Net wat we nodig hebben hier.

Bigi Bana Boy | 27-11-07 | 22:57

Dat integregen wordt toch niks: waarom zou je Nederlands leren als je buren en/of een groot gedeelte van je wijk jouw/dezelfde taal spreekt. Je doet de boodschappen bij bijvoorbeeld je turkse slager of groenteboer, laat je auto opknappen door je (turkse) garage en voor advies ga je naar je naar iemand de in je eigen taal spreekt..... Ja, dat dan je kinderen de nederlanse taal niet goed leren is een ander probleem...
Er zijn natuurlijk wel mensen die het hier in Nederland wel goed bedoelen....

GebuktIsGenomen | 27-11-07 | 22:55

Dat waren hoogopgeleide intellectuele mensen met een westerse cultuur." Met andere woorden. wij zijn geen Duitse Joden dus ook domme boeren.
Vogelaar heeft het zelf gezegd. Links bashen is fun, maar kom dan wel met sluitende logica...

klauwkikker | 27-11-07 | 22:55

Korreltje Zout 27-11-07 @ 22:52
Ik vermoed eerder dat Sarko aan de rooibos gaat

bogus | 27-11-07 | 22:53

@ bogus 27-11-07 @ 22:49
Sarko gaat naar de ouders van omgekomen jongelui .... om ze uit te leggen dat hun zonen dieven zijn die hun verdiende loon hebben gekregen.

Korreltje Zout | 27-11-07 | 22:52

Dr Doom 27-11-07 @ 20:39
Owja. Reagan. Was die niet dement? Of zo? Als er nou IEMAND was die niks zelf deed was het wel Reagan. Wat je zag was een nieuwslezer, een Front Man. Hij kon leuk van de autocue oplezen, meer niet. Er zijn vast wel andere rechtse rakkers met leuke quotes geweest, dat is geloofwaardiger. Ik zal je alvast nog een blunder besparen: geen quotes van Bush jr, s.v.p.

uberdude | 27-11-07 | 22:52

Zware Guy @22:42
.
Da's waar natuurlijk maar waar zijn wij allen geweest de afgelopen decennia? 'kbedoel maar, wij hebben deze machtsgeile idioten in het zadel geholpen door overheidsbaantjes financieel zo onder te waarderen dat slimme mensen wel uitkijken zich daaraan te branden en er daardoor dus alleen linkse idealistische idioten en rechs oud inteelt geld daar in Den Haag rondloopt.
.
Ik ben er voor om dat salaris van de Minister President maar eens te vertienvoudigen. Dan zullen we eens zien hoe lang de huidige clup daar nog rond mag blijven lanterfanten.

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:49

Net in de Televaag, Sarko gaat bakkie doen met ouders van omgekomen jongelui. (maar gaat gelukkig wel eerst kijkje nemen bij een gewonde agent)

bogus | 27-11-07 | 22:49

Ik wil zoooo graag weer naar het stemhokje.

Korreltje Zout | 27-11-07 | 22:49

Deze vrouw is zo ontzettend incapabel, dat we niet zo raar op moeten kijken, dat ze vrijwel constant onzin uitkraamt.
Ik denk weer met plezier terug aan Jort Kelder, die haar in een paar zinnen volledig van haar stuk bracht.
Met wat ze nu weer heeft verkondigd heeft ze haar eigen brevet van onvermogen gecreëerd. Misschien wil ze ook voor een gratis MBO-diploma in aanmerking komen.
Wat een volledig achterhaalde club is die PVDA toch! Bij het grof vuil is nog te goed voor ze.

Memento Mori | 27-11-07 | 22:49

v Maerlant @22:35
.
Dat moet je ruim zien joh. Als je er van uit gaat dat Europa in meeste dingen toch wel zo'n 10 jaar achter loopt op de VS dan liggen de meeste Europese landen op dit moment op koers om een rechtse ruimer ala Bush te kiezen. Die gaat dan een paar jaartjes een ongelofelijke bende schoppen en goed aan de boom schudden waarna hun linkse afdeling weer een paar jaar net mag doen of ze sociaal zijn maar je ondertussen helemaal leeg plukken. Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig wat voor keuzes Sarkozy zal maken.

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:44

Segolène = Sécolène. Klein puntje van Meeaarlant.

Elisabeth2 | 27-11-07 | 22:44

Ella, ga eens een natte droll vangen...

Boris Poepnagel | 27-11-07 | 22:43

openbaarminiserie 27-11-07 @ 22:24
.
Dit interview onthult het 50-jaren plan van kameradski Vogelaar. Zoals ik ook op NN schreef, heeft de socialistiese mensch de neiging om het heden op de offeren voor een toekomstig paradijs. Rivieren vol met bloed hebben gestroomd om een 'nieuwe rechtvaardige maatschappij' te creëren, waarbij het ideaal en de praktijk allang uit elkaars zicht waren verdwenen.
.
Als ex-CPN-er herhaalt Vogelaar dit trucje door te stellen dat de huidige multi-culti misere een opmaat is naar een toekomstig paradijs, waarbij alle culturen, rassen en religies in pais en vree samenleven. De brandende auto's, de desintegratie van de maatschappij, de verloedering in het heden zijn dan een kleine prijs om te betalen.
.
Helaas is dat multi-culti ideaal moreel al compleet failliet, en wordt het voornamelijk in stand gehouden door machtsgeile politici en ambtenaren.

Zware Guy | 27-11-07 | 22:42

Haha, 40-50-60 jaar, dan spreken mijn kleinkinderen Engels in Nieuw Zeeland.

Fapfap | 27-11-07 | 22:42

vander F 27-11-07 @ 22:34
Van jou word ik ook niet bepaald vrolijk.
Hoe meer ik over de islam hoor, hoe meer ik het mij beklaag.

HetSpel | 27-11-07 | 22:37

openbaarminiserie 27-11-07 @ 22:31

Sarkozy zit in een moeilijke positie. Hij moet z'n mediterrane vrienden gunstig stemmen met het oog op het pact dat hij ze wil sluiten en binnen de grenzen liggen Segolène en de media op de loer. Het is m.i. een illusie te denken dat hij deze kwestie in een handomdraai oplost.

v Maerlant | 27-11-07 | 22:35

Leuke quote van een of ander Islamitisch leider over een liberale, 'moderne' Islam:
'Wij stellen de Islam niet bloot aan de moderniteit, men kan prima de moderniteit Islamiseren'
Lieden als de onvolprezen moderne Islamist Tariq Ramadan onderschrijven deze stelling met verve..

vander F | 27-11-07 | 22:34

VanFrikschoten @ 22:27
Hard beleid vraagt om een mooie meid.
.
Dat zou een goede openingszin voor de integratie-cursus kunnen zijn.

tipo | 27-11-07 | 22:34

ja dus...

Hartjeuk ® | 27-11-07 | 22:31

v Maerlant @22:29
.
Ach, Sarkozy krijgt zo wel munitie om binnenkort 't leger tegen het geteisem in te zetten. Van je hupsakee! 'kdenk niet dat je Sarky en Cohen zeer binnenkort samen thee ziet drinken hoor.

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:31

@King of controversy 27-11-07 @ 22:05
Mo's doctrine levert in geen enkel land een bijdrage aan de vooruitgang, aan de emancipatie van vrouwen, aan innovatie, aan vrijheden voor de burgers. Het sterkste zie je dat in landen waar de baardmannen het al voor het zeggen hebben, maar ook als grote minderheid zijn ze niet licht te verteren.
.
Overigens noem je in beide voorbeelden de negatieve invloed van Islamitische landen als het Ottomaanse Rijk en Syrië. Reden te meer om buiten hun invloedssfeer te blijven.

Zware Guy | 27-11-07 | 22:30

Zeau die is goed met hoofdletters!

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:29

Off topic, of toch ook weer niet, over de rellen in Frankrijk:

'Volgens Ribeiro liepen zijn 77 agenten verwondingen op, bij de herfstonrust in 2005 waren dat er 15. Enkelen wilden niet naar het ziekenhuis, omdat ze bang waren door gewonde relschoppers te zullen gelyncht worden. Cijfers over het aantal gewonde jongeren zijn er niet.'

www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/a...

-
De politie (de politie godbetert) durft niet naar het ziekenhuis. En wij zitten hier een beetje slap over integratie te lullen. Tragikomisch.

v Maerlant | 27-11-07 | 22:29

Moi2 @22:23
.
Tja, linksom of rechtsom... als d'r veel uitvreters zijn dan moeten die toch ook onderhouden worden, dus dan hebben de regenten weer een reden om tig belastingen te verhogen om je toch uiteindelijk armer te maken. Op zich is de redenering niet zeau heel slecht ook nog eens, een bevolking die looneisen begint te stellen is heel erg slecht voor de economische groei, dat zei Greenspan al.
.
Gelukkig zijn er rechtsvormen waar je zeau weinig mogelijk hoeft bij te dragen aan de pampers voor de rifapen. Lekker ZZP'er worden, maar daar begint de stasie ook al over te morren schijnt 't. Nah ja, toch emigreren dan!

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:28

@tipo 27-11-07 @ 22:22
Hard beleid inzette doe je in de wipperette

VanFrikschoten | 27-11-07 | 22:27

Ik word knettergek van dat multicultureel gezeik.
De ene zegt dit van de moslims, de andere zegt dat van de turken...
De een is racist, de andere krijgt een spontaan orgasme bij de gedachte zich te kunnen verrijken met een andere cultuur.
Effe kappen jongens.
GRENZEN POTDICHT EN WEL NU
PROBLEEMALLOCHTONEN AANPAKKEN EN WEL NU
AANPASSEN OF TERUGKEREN AUB

HetSpel | 27-11-07 | 22:25

Zware Guy @22:17
.
Ach, als we terug in de tijd zouden kunnen reizen zouden we denk 'tzelfde over Je zus' doctrine gezegd hebben. Daar relativeer ik dan best wel weer wat over.
.
Maar goed, IK heb helemaal geen zin om 50 jaar te wachten tot het ongewassen volk zich een beetje geciviliseerd heeft. Over 50 jaar ben 'ktoch echt wel al deaud denk ik. Heb geen zin om tot het eind van m'n leven in een van de grootste gestichten ter wereld te wonen, 'kijk wel uit 'kga emigreren.

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:24

openbaarminiserie 27-11-07 @ 22:20
Probleem is alleen dat de gemiddelde moslim niet naar NL komt om er te komen werken.
Je bent in de war met Polen, ook niet de makkelijkste maar die parasiteren tenminste niet op ons.

Moi2 | 27-11-07 | 22:23

Als minister van integratie zou mijn regel als eerste zijn: Verplicht goed gearticuleerde openingszinnen leren in het thuisland en 'Het Handvest van Vrije Seks' ondertekenen door iedere immigrant. Examens worden afgenomen in www.loveclub.nl

tipo | 27-11-07 | 22:22

@Moi2 27-11-07 @ 21:18

Nee, er is geen enkele gegronde reden waarom we honderdduizenden 'cultuuurverrijkers 'hier de kost moeten geven. We zijn die lui niets verschuldigd, we hebben niets goed te maken, NL heeft alleen maar te lijden onder de druk die het op de samenleving zet, hele stadsdelen worden onbewoonbaar gemaakt voor oorsprongkelijke bewoners en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.

Maar even terug to the point: ik zie het ook niet. In mijn ogen is het waanzin, het is schijten op je eigen bord, een brandbom door je eigen ruiten gooien, en daar mag je nog stevig voor betalen ook. Waanzin, niets meer niets minder. Niet alleen Vogelaar is geschuffeld: iedere vrijwillige participant aan dit krankzinnige, generaties overspannende 'immigratieproject' mag wat mij betreft voor de rest van hun leven de gesloten inrichting in.

bello | 27-11-07 | 22:20

Moi2 @22:13
.
Die moeite doet onze overheid teneinde de werkende bevolking onder druk te kunnen zetten als er salaris eisen komen. Als er veel goedkopen arbeidskrachten aan de grens staan te trappelen is 't als vakbond toch wat vervelend onderhandelen toch?

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:20

Waar is de afdeling sproetjes?

Dr.Dreetje | 27-11-07 | 22:18

inquisitra @22:03
.
hah! Die dubbele nationaliteit is helemaal geen obstakel. Dat kan ooit nog wel eens een zegening in vermomming zijn waarover den koning van marokko zich nog wel op z'n kop zal gaan slaan!
.
Dubbele nationaliteit is nl. goed excuus om kutmaroks nederlands paspoort af te pakken en 't land uit te trappen. Mag nie als mensen maar 1 nationaliteit hebben.
.
'kwil koning mokro wel eens op z'n neus zien kijken als 'ie een zooi rifbewoners terug krijgt gestuurd en zelf hun uitkering moet gaan betalen.

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:18

miko 27-11-07 @ 21:57
Wat betreft Joegoslavië is de Nederlandsche blik getroebleerd door het Srebrenica incident, maar de moslims waren zeker niet alleen zielige slachtoffers. Daarbij schreef hun 'gematigde' opperhoofd Alija Izetbegovic in z'n Islamitische Declaratie:
.
"The first and foremost of such conclusions is surely the one on the incompatibility of Islam and non-Islamic systems. There can be neither peace nor coexistence between the Islamic faith and non-Islamic societies and political institutions."
http://emperors-clothes.com/bosnia/izet.htm
.
De pijn van de historie zat op de Balkan aan alle kanten diep, slachtoffers worden vijftig jaar later daders en omgekeerd:
http://www.srpska-mreza.com/History/ww2/himmler.html
.
Punt is dat Mo's doctrine op korte en lange termijn niet compatibel is met enig andere ideologie of religie.

Zware Guy | 27-11-07 | 22:17

@Moi2

Ik ook niet. Zeker niet van links.

inquisitra | 27-11-07 | 22:17

@mezelf

Een hondin is een teef, lummel!

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:14

Als minister van integratie zou mijn regel als eerste zijn: er komt geen buitenlandse Euro het land meer in om Moskeeën te financieren. Als je ze zo graag wil; dan verdien dat geld hier ten lande maar.

VanFrikschoten | 27-11-07 | 22:13

inquisitra 27-11-07 @ 22:03
"Er is 1 obstakel en dat is die verdomde dubbele nationaliteit."
Als er politieke wil is dan is het paspoort geen probleem.
-
Maar op je vraag waarom we deze moeite doen heb ik ook nog nooit een fatsoenlijk antwoord gehoord.

Moi2 | 27-11-07 | 22:13

Maar is er nu wel of niet een fatwa tegen Vogelhaar??? Zeggen dat moslims dom zijn is toch wel een fatwaatje waard ofzeau? Moeten we niet even de lokale imam vakbond inlichten over deze ongelovige hondin?

openbaarminiserie | 27-11-07 | 22:12

miko 27-11-07 @ 21:57

Ik ben mijn geloof in een oplossing verloren, maar als ik ernaast zit en het nog niet te laat is dan is de enige manier: uitgaan van een dominante cultuur. Ik vermijd, gelet op m'n gesprekspartner, de semantische valkuil van het assimileren maar want daar heeft ie sjablonen zat over.

-
King of controversy 27-11-07 @ 21:58

Jij bent nog getikter dan Vogelaar, maar dat wisten we al.

' Door het onderwijs spreekt 99% van de opgroeiende jeugd (gebrekkig) Nederlands, door contacten op het werk leren migranten en hun kinderen de omgangsnormen, en door op straat te lopen ontwikkelen ze dat maatschappelijke buffer.'
-
Wie gelooft deze nonsens nu nog? Jij bent doof, stom en blind voor alle mogelijke maatschappelijke trends die dit allemaal weerleggen. Zoek eens iemand anders om te ambeteren King. Ik geef notabene al in m'n eerste post aan jou aan dat ik niet integratie geloof. Jij zegt daarop: ik wel. Mooi zo. En nu elders spelen, hoor.

v Maerlant | 27-11-07 | 22:12

King of controversy 27-11-07 @ 21:58
Zoals je het omschrijft lijkt het allemaal leuk maar mij maakt het wel uit dat men over tig jaar nog naar Mekka bid en etc.= Het zijn juist deze rituelen die er voor zorgen dat men onderscheid blijft zien.

miko | 27-11-07 | 22:12

@inquisitra 27-11-07 @ 22:03
Zo'n land is er wel: Indonesia. Maar ook daar heeft de bevolking last van de op ARABISCHE leest geschoeide extremistische Islam. Daar zit 'm de angel: het Arabische. De gewone man in de straat leeft er met mensen van allerlei religieuze pluimage probleemloos naast elkaar. Het zijn ook daar de Moslims, welke de (door Saudi Arabië gefinancierde) Arabische versie van de Islam aanhangen, die de sfeer verpesten en het land zelfs stagneren in de vaart der volkeren.

VanFrikschoten | 27-11-07 | 22:10

Mevrouw Vogelaars overschat onze nieuwe medelanders, maak van die 40-60 jaar maar nooit. Een inhaalslag zal deze middeleeuwse cultuur nooit maken.

kuttekrap | 27-11-07 | 22:09

@ Don Knieschot 27-11-07 @ 22:01

Het regent oplossingen!
Waar komt opeens al die creativiteit vandaan?!
Zijn die speciaal voor allochs bossen trouwens al geplant?

wopper | 27-11-07 | 22:08

Mensen zijn groepdieren en willen bij hun eigen groep blijven.
Vandaar dat je ziet dat er geen enkel land bestaat waar multikul werkt.
Zelfs landen als België, waar de culturele achtergrond veel meer gelijk is dan Christen-Moslim, zie je al dat het niet werkt. Zelfs de Friezen zijn na honderden jaren nog niet van hun "eigen groepgevoel" af.
Kortom, multikul werkt niet en zal ook nooit werken.
-
Al die lieden die nu in NL roepen dat Multikul zo mooi is verdraaien de realiteit òf ignoreren hem. Dit zijn die lieden die criminelen "Kansenjongeren" noemen en uitgewoonde wijken "prachtwijken",gewoon omdat ze de realiteit niet wensen te accepteren
-
Waar deze zwakke lieden helaas wel voor zorgen is dat er in NL uiteindelijk een zeer bloedige opstand zal komen. Dit is niet de schuld van een Wilders of een Verdonk, maar van de rücksichtlos politiek correct zijnde figuren zoals deze Vogelaar, Bos (welliswaar uit eigenbelang), Halsema en Balkenende .
-
We leven in interessante tijden, dat weer wel.

Moi2 | 27-11-07 | 22:05

@G-unite 27-11-07 @ 21:57
Integratie is, dat je met elkaar neukt en kinderen maakt, ongeacht afkomst of religie en dat je Paul de Leeuw als ideale kinderoppas ziet.
.
Zo beter?

tipo | 27-11-07 | 22:05

@ Zware Guy 21:42
Nou noem je ook twee gevallen. Jij stelt, dan mag jij ook het bewijs gaan leveren op de vraag waarom die twee landen te vergelijken zijn met Nederland/ Europa.
alvast een tegenargument als opwarmertje:
Libanon heeft jarenlang onder invloed gestaan van Syrië, en het feit dat Israel daar in de buurt ligt, helpt ook niet echt mee.
Joegoslavië is jarenlang bestuurd door een dictator. En de geschiedenis aldaar, met het Ottomaanse Rijk en de onafhankelijkheidsstrijd van Servië, hebben de relaties onderling ook niet verbeterd.

King of controversy | 27-11-07 | 22:05

@ VanFrikschoten 27-11-07 @ 21:56

U heeft gelijk. Idem wat er in Indonesië is uitgevroten. De moves van prins Naadje.
Btw, ze vogelt misschien wel met een Molukse vrijer..

wopper | 27-11-07 | 22:05

Guusje Nadorst heeft dus ook meteen een methode voor het oude socialisitische credo van "volledige werkgelegenheid".

Don Knieschot | 27-11-07 | 22:03

Waarom doen we eigenlijk nog pogingen om er nog iets van te maken? het einde is allang daar. Nederlanders en onaangepasten laten zich niet dwingen en soms mixed de zaak gewoon niet omdat te laat ingezien is dat de cultureel/religieuze verschillen te groot zijn. Er is geen land ter wereld waar moslims mixen met andersdenkenden. Het is een illusie te denken dat de kruipende altruistische aanpak van links bruggen slaat.
Op één of andere manier laten we ons afschrikken echt over remigratie te beginnen. Alsof het niet zou kunnen vanwege juridische obstakels. Er is 1 obstakel en dat is die verdomde dubbele nationaliteit. Moreel geklaag over dat je moslims als gastprofiteurs niet kan repatrieren omdat ze hier geboren zijn of net 3 weken gewerkt hadden voordat ze ooit de rijke WAO in mochten, is misplaatst. En natuurlijk moeten we ook niet bang zijn de populaire term deportatie om de oren te krijgen. In dat geval.. so what? En het hele probleem dat ons land en volk gehaat wordt, terwijl ze blijven zitten waar ze nu zitten, is dat ze dankzij de PvdA en ander links gajes zo enorm vervlochten zijn geraakt met de welzijnsruif die we het sociaal stelsel noemen.
En ik vind dat Nederlanders onderhand het recht hebben te weten van hen of ze zich het kaf vinden of het koren. En als je het koren bent, dan keer je je tegen de achterlijk traditionele islam, dan werk je, dan spreek je Nederlands overal op straat en dan ontdoe je je van alle reli-politieke symbolen in kleding.
Ik bepleit een remigratiebeleid en snel ook. Want het sociaal en gezondheidsstelsel zakt zwaar door de hoeven door de grote aantallen niksnutten, die net zo goed in hun thuisland kunnen niksen.
En voor die figuren, die weer roepen dat het niet zou kunnen: Dan maken we wel de wetten ervoor, want in dit tempo is de volgende coalitie zeau rechts dat die een meerderheid wel haalt in de kamer.
Maar dat is dan ook het enige lichtpuntje.

inquisitra | 27-11-07 | 22:03

Marijnissen bedoelde ik, voor het weer alleen daar over gaat.

Bigi Bana Boy | 27-11-07 | 21:58

als ze echt intergreren, dan gaan ze vanzelf weer emigreren. [/Johan C.]

btw vanavond op de staatsteevee (op een gegeven moment) uno momento dado te zien.

QB (ja die.....) | 27-11-07 | 21:58

@ v Maerlant 21:41
Oh ja, je hebt daar absoluut gelijk in.
Er zijn NU complete groepen die niet of nauwelijks integreren. Denk dan vooral aan migranten van de eerste generatie, de vrouwen daarvan.
Maar weet je van Maerlant. Mensen hebben niet het eeuwige leven.
het is ongetwijfeld waar dat die oude generatie hun oude normen en waarden probeert op te leggen aan hun kinderen. En via de kinderen van die oude generatie zal een deel van die normen doorgegeven worden aan de kleinkinderen etc.
Je moet het integratievraagstuk 4 dimensionaal bekijken. Niet alleen het hier en nu, maar ook oog hebben voor de toekomst. Nu moge het zo zijn dat veel groepen nauwelijks integreren, dat zegt niks over de toekomst. Sterker nog, het zijn vaak de ouderen (en een enkele jonge radicaal) die de conservatieve stromingen in Nederland vertegenwoordigen. Maar die oudjes gaan een keer dood, en dan is het over met hun invloed.
Zullen we eens proberen vast te stellen wat een migrant nodig heeft?
Ik denk
Nederlandse taal, kennis van de omgangsvormen ("Hoe hoort het ook alweer"), en, wil men in steden als Amsterdam leven, een flinke maatschappelijke buffer tegen allerlei ongewenste beelden. (van mensen in BH enzo). Meer niet. Ik heb er vrede mee als kinderen van migranten over 60 jaar nog steeds het suikerfeest vieren. Dat ze naar Mekka bidden, dat ze een voorkeur hebben voor varkensvlees etc.
Voldoet een migrant aan die drie eisen (taal, omgang, buffer) dan is hij wat mij betreft geintegreerd. Door het onderwijs spreekt 99% van de opgroeiende jeugd (gebrekkig) Nederlands, door contacten op het werk leren migranten en hun kinderen de omgangsnormen, en door op straat te lopen ontwikkelen ze dat maatschappelijke buffer. En ik deel met Vogelaar de voorspelling dat over 60 jaar die drie elementen op een dusdanig niveau zitten, dat ze niet meer van de Nederlanders te oderscheiden zijn. En dan is de integratie voltooid.

King of controversy | 27-11-07 | 21:58

Jonge, jonge, is dat nou zo'n bijzondere uitspraak van Vogelaar ?
Ik bedoel je kan wel overal over gaan vallen als je haar moet hebben zeg.
Dat Marokkaanse en Turkse migranten (en daar voor overigens ook de eerste gastarbeiders uit Spanje, Portugal en Griekenland) doorgaans laagopgeleid zijn dat is een vaststaand feit. Voor die conclusie hoef je noch Geert Wilders noch Jan Marijnnisen te heten. En dat ze uiteraard wat minder bagage hebben lijkt mij ook evident. Ik snap die opschudding derhalve niet zo. Verder werk ik alleen maar met hoogopgeleide allochtonen en ik kan jullie evrzekeren dat die net zo min integreren en net zo hard in hun elitaire expat kringetjes ronddraaien. Je hebt er alleen geen overlast van en ze verbergen het goed. Maar het hebben van een behoorlijke opleiding is dus ook geen garantie voor een echte integratie.

Bigi Bana Boy | 27-11-07 | 21:57

spooky 27-11-07 @ 21:08
weet je zeker dat je niet teveel Timmermans leest??
v Maerlant 27-11-07 @ 21:41
Eens!!En de integratie van bepaalde personen word door veel 'broeders "ook nog eens kwalijk genomen.Het verwelkomen van de verschillende culturele verschillen als zijnde allen positief, is de grootste fout geweest die ons ooit heeft kunnen overkomen.pwersoonlijk denk ik wel aan assimilatie, dat is voor iedereen beter.
Zware Guy 27-11-07 @ 21:42
Waren het de moslim mannen die de zaak in de hens staken in voormalig yougoslavie?

miko | 27-11-07 | 21:57

Nu schoffeer je de heaumeaux tipo.

G-unite | 27-11-07 | 21:57

@wopper 27-11-07 @ 21:14
*Prrr...*
Zo bestaan er wel meer zaken in de Nederlandse geschiedenis die heden ten dagen anders worden voorgesteld dan ze toen in werkelijkheid waren.
Dat een incompetente minister als Vogelaar de instroom van Joodse; maar ook Molukse vluchtelingen als voorbeeld neemt, verbaast mij geheel niet. Ze weet simpelweg niet waar ze het over heeft. Ik verdenk haar er zelfs van nog nooit een Molukker van dichtbij, als mens, gekend te hebben.

VanFrikschoten | 27-11-07 | 21:56

Ellaaaatje, Ellaaaaatje, Berberknuffelaartje -
De Nederlandse identiteit heb je al verkwanseld. Wat vervelend toch dat een ieder jou verkeerd hebt begrepen. Je bedoelt met je uitspraak natuurlijk dat alle autochtonen over enige decennia binnen de Moslimgemeenschap zijn geïntregeerd. En als het aan jou zou liggen dan zou je dat klusje liefst binnen
4 jaar zien te willen klaren.

Anth.9403 | 27-11-07 | 21:54

tipo 27-11-07 @ 21:42
Goeie definitie!

Pannie | 27-11-07 | 21:52

Ze bedoeld dat over 60 jaar alle NederNederlanders dood zijn en er alleen nog MoslimNederlanders over zijn?

Als je zo moet winnen...

frickY | 27-11-07 | 21:52

Als over 40, 50, 60 jaar, alle Nederlanders onder het juk van de islam leven, duurt dat niet lang. Dan neemt de zee het land terug.

Zoetwaterpanharing | 27-11-07 | 21:51

@jan-lul-de-behanger 27-11-07 @ 21:45
Wat een prachtig gedicht!

Tarak | 27-11-07 | 21:50

cgi.nos.nl/cgi/politicus2007/
@jan-lul-de-behanger 27-11-07 @ 21:45, ik vond uw reactie in dit topic ook wel lollig, God is geen geen DJ, het is een reli reaguurdert.

gentle giant | 27-11-07 | 21:50

Aangetroffen op www.fotoapparatuur.nl en hier buitengewoon on-topic:

Ik zie niks, waar is het licht?
Ik zie zwart voor mijn gezicht.
Oh, ach zo, wat ben ik dom,
Ik heb mijn burka andersom!

het hele integrasieprebleem in 4 zinnen. Briljant. Dat doet Kouwes niet na

jan-lul-de-behanger | 27-11-07 | 21:45

't Vogelvrouwtje heeft in dezen helemaal gelijk. Het gaat zeker 60 tot 100 jaar duren voor onze rifaapjes geintegreerd raken. Maar ze vergeet wel dat het meeste inteelt is. Nou, Ella werk aan de winkel: zorgtehuizen bouwen met veel apenbomen en tralies. Is toch weer een beetje een uitdaging.

Elisabeth2 | 27-11-07 | 21:43

wopper ja ik heb daar ook wel wat over gehoordt

treiter | 27-11-07 | 21:42

@King of controversy @ 21:32
Integratie is, dat je met elkaar neukt en kinderen maakt, ongeacht afkomst of religie.

tipo | 27-11-07 | 21:42

@King of controversy 27-11-07 @ 21:32
Libanon en Joegoslavië waren landen waar de musselmannen 'geïntegreerd' maar niet 'geassimileerd' waren. Dat is inderdaad zeer succesvol gebleken. Je jaagt een droombeeld achterna dat nooit kan bestaan.
.
Bovendien is het schandalig dat Vogelaar c.s. de huidige multi-culti misere accepteren om een idioot toekomstbeeld te venten.

Zware Guy | 27-11-07 | 21:42

King of controversy 27-11-07 @ 21:32

Met 'geen spoor van integratie' bedoel ik, gelet op het topic, dat groepen moslims niet integreren, niet hier, niet elders. Mijn excuses dus trouwens jegens elke allochtoon van goeie wil die wel integreert - die zijn er ook, gelukkig maar. Terug on topic. Het individu dat de uitzondering is die de regel bevestigt, blijkt keer op keer wél geïntegreerd zijn, waaruit we leren: het is bittere noodzaak de eigen culturele bagage goeddeels overboord te gooien willen we redelijke kans op succes hebben in het nieuwe thuisland. Nergens heb ik het over assimilatie, evenmin stap ik mee in het valse integratieverhaal van 'integratie met behoud van eigen identiteit', dat is de kool en de geit willen sparen en dat gaat niet, het is net die houding die ons aan de rand van de afgrond heeft gebracht.

v Maerlant | 27-11-07 | 21:41

Struisvogelaar is al aardig geintegreerd.

Zo jammer! | 27-11-07 | 21:40

Heerlijk_gaby 27-11-07 @ 21:30
Is het echt? Die heb ik nog niet gezien, maar zou het inderdsad ook niet zo serieus nemen.

Elisabeth2 | 27-11-07 | 21:36

Zo zie ja maar weer dat multiculturalisme een religie is.

Multikuli | 27-11-07 | 21:35

@Moi2 27-11-07 @ 21:18

Misschien heeft dit er iets mee te maken.....

Eurabia: de ware reden achter de moslim-migratie
Door Bat Ye'or

'Eurabia' is de naam van een krantje dat in 1975 werd uitgegeven door het 'Europees Comité voor Coördinatie van de Vriendschapsbetrekkingen met de Arabische Wereld', in samenwerking met diverse Arabische en islamitische organisaties. Dit comité werd in het leven geroepen door leden van wat destijds nog de EEG (Europese Economische Gemeenschap) werd genoemd, maar dat we nu kennen als de EU (Europese Unie). De in Egypte geboren historica Bat Ye'or onderbouwt in haar boek 'Eurabia: The Euro-Arab Axis' op onweerlegbare wijze hoe Arabische/Islamitische en Europese politici en intellectuelen na de Oliecrisis in 1973 gezamenlijk een koers uitstippelen voor Europa. Verlangend naar macht en invloed in de Arabische wereld en een gestage aanvoer van olie, gaan de Europese participanten in deze samenzwering akkoord met maatregelen die Europa langzaam zullen veranderen in…. Eurabië!

www.hetvrijevolk.com/?pagina=2831&...

books.google.nl/books?id=hfK9SqHSaccC&...

frenkie4alllll | 27-11-07 | 21:34

@ treiter 27-11-07 @ 21:27

OT/
In Engeland is dat al lang 'ingeburgerd'..
Liever de bak in dan me laten bekeuren door een kopvod!

wopper | 27-11-07 | 21:33

ok maar dit voorstel van die commissie moet regelrecht de grond worden ingedamd worden!!! ik wil niet aangehouden worden door een moslima die een hoofddoek draagt. alleen maar een agente met zo'n pettie,

treiter | 27-11-07 | 21:33

@ van Maerlant 21:26
Jouw cijfers: 3/4 haalt z'n bruid uit het buitenland. 1/4 dus niet.
Geen spoor van integratie te zien?
Laatst mochten we gekke Mocroboy in de panelen verwelkomen
Die wist ons uit te leggen dat de mocro's eigenlijk superieur zijn, maar deed dat in het Nederlands.
Geen spoor van integratie te zien?
Zullen we eens een gedachte oefening doen?
Dan ga ik de stelling aan dat moslims wel integreren, maar nauwelijks assimileren. En dat zijn twee verschillende begrippen. Onder integratie versta ik dat de immigrant meedraait in de maatschappij, maar nog wel te onderscheiden is van de overige bevolking. Assimilatie is dat de immigrant een 1 op 1 copy wordt van de autochtoon.

King of controversy | 27-11-07 | 21:32

27 november 2020, lesstof op een gemiddelde lagere school...
.
Betekenis "Deportatie",
Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Historisch gezien heeft het woord deportatie een nogal negatieve lading gekregen, vandaag de dag wordt het vooral geassocieerd met het afvoeren van grote groepen moslims, polen en ander tuig.

Orgasmusje | 27-11-07 | 21:31

@treiter:
Ik lach me rot als ik een agente met hoofddoekje tegenkom; z'n donkerblauwe met embleempje op. lol

Heerlijk_gaby | 27-11-07 | 21:30

Vind dat ze net als laatst bij P&W eigenlijk alleen maar lucht blaat. Totaal inhoudsloos, vol excuses, nuances etc.

JamesHuntLive | 27-11-07 | 21:29

treiter 27-11-07 @ 21:27
Kan de jeugd daar als eerste met een steen op mikken.

Zo jammer! | 27-11-07 | 21:29

Nieuwe moeilijk integrerende Nederlanders?
Als je naar Nederland komt en het je geen moer kan schelen wat hier de normen en waarden zijn, omdat je toch van meet af aan van plan bent, willens en wetens het allemaal naar je eigen hand te zetten, en je reet af te vegen met de Nederlandse cultuur, dan ben je met dit soort ministers aan het juiste adres.
Hier nog een suggestie voor die allah goochelaar.
i3.tinypic.com/6yfkyfr.jpg

ADO-Le-Cent | 27-11-07 | 21:28

Utopie bedoelt u?

Marv007 | 27-11-07 | 21:28

-edit ik ben je triple posts zat. -

c0r3y | 27-11-07 | 21:28

-weggejorist-

c0r3y | 27-11-07 | 21:28

-weggejorist-

c0r3y | 27-11-07 | 21:28

Waar is Volkert vdG als je hem nodig om het ECHTE gevaar te stoppen?

Nee; ik roep niet op tot moord, maar ik roep luid; "WAAROM OH HEER!"

Totdat ik me realiseer dat die niet bestaat.
Dat dan wel weer.

Elkerlyc | 27-11-07 | 21:27

Helaas hen ik geen zin om 40 jaar te wachten.

Carpa | 27-11-07 | 21:27

BRAEKING NEWS!!!!!

de commise gelijke behandelingen heeft zijn advies gegeven over uniformen bij de politie!!!

het advies luidt!! de minister van binnelandse zaken moet moslima's met een hoofdoek als politie agent toelaten!! dus betekendt dat er we deze dagen mogen toezoen dat er agente's rond gaan lopen met een hoofdoek om...

mot toch niet gekker worden hier in holland .. hallo een agent of een agente is een ambtenaar in functie, dus religie of politieke uittingen zijn verboden hier in nederland.

dus astublieft tweede kamer!!torpordeer deze actie.

BRON: www.hetvrijevolk.com

treiter | 27-11-07 | 21:27

@ Murdockyoufool 27-11-07 @ 21:05

Ik ben netjes in het draadje blijven kleuren hoor!

-
@ King of controversy 27-11-07 @ 21:22

Er is van integratie nooit een spoor te zien geweest, er is geen integratie hier en nu en er zal nooit integratie zijn. Integratie is de grootste hoax van de naoorlogse samenleving. Balkangebieden en Gazastroken zijn straks ons Europese deel.

v Maerlant | 27-11-07 | 21:26

v Maerlant 27-11-07 @ 21:16
Hmmm, die moeder van die arts die gevangen heeft gezeten in Libië kon na 15 jaar in NL gewoond te hebben ook niet meer zeggen dan "Grote blij" te hebben.
Papa sprak waarschijnlijk helemaal geen Nederlands.
Over integratie gesproken... om op onze kosten te leven heb je duidelijk geen Nederlands nodig.

Moi2 | 27-11-07 | 21:23

altijd fijn om te weten hoever de politiek eigenlijk achterloopt op de ervaring van de gemiddelde hardwerkende nederlander..

king of my own world | 27-11-07 | 21:22

@ van Maerlant 21:16
Inderdaad, driekwart haalt een bruid uit het land van herkomst. Daarom duurt de integratie ook nog eens zo'n 60 jaar langer.

King of controversy | 27-11-07 | 21:22

Tonnie Keilbout 27-11-07 @ 20:49
Je moet het linksom zien. 'Kun je nagaan hoe achterlijk die Canadezen waren in 1950.

Orgasmusje 27-11-07 @ 20:53
Zorg maar dat je gas niet in verkeerde handen komt anders ben je mischien wel de eerste die er aan gaat.

miko | 27-11-07 | 21:19

Weet eigenlijk iemand waarom we überhaupt geforceerd worden al die moeite te doen om moslims in dit land te laten wonen ?
Een ding is zeker, ze hebben als groep nog nooit iets positiefs voor dit land betekend.
Tot dusver zijn ze uitsluitend een belasting voor ons geweest en het ziet er niet naar uit dat daar verandering in komt.
Het ligt ook niet aan ons, want moslims zijn in alle Europese landen een probleem.
-
Ik weet dat met name Paars van Kok ineens stelde dat het zo fijn was dat die lieden hier kwamen wonen.
Maar ook hij kon alleen maar met drogredenen komen waarom het zo fijn was.
Ze hebben zelfs die lieden een NL paspoort gegeven omdat "ze zich dan meer Nederlander zouden voelen" en daardoor minder crimineel zouden worden.


Moi2 | 27-11-07 | 21:18

Whoehoe! Wat een mazzel.

Ik ben geen moslim, geen Gristen, westers, geboren in Nederland met Nederlandse ouders en daarom hoger opgeleid. Wat vallen alle puzzelstukjes toch weer mooi op zijn plaats. Het kón gewoon niet anders.

mva81 | 27-11-07 | 21:17

Ze moet het zand even uit haar oogjes halen als ze opkijkt, onze Struisvogelaar.

Zo jammer! | 27-11-07 | 21:17

'Dat zie je dus ook bij die allochtone moeders. Die zeggen: ik wil Nederlands leren omdat ik mijn kind wil helpen.'
-
Drie vierde haalt z'n bruid uit het land van herkomst trut, en die kennen geen gebenedijd woord Nederlands. Als ze dan in school komen is de achterstand al hopeloos te groot. En kom je met je voorschoolse opvang en brede blabliebla hopeloos te laat. Als er je werkelijk iets aan die problematiek van taalachterstand gelegen was steunde je als de wiedeweerga een wetsvoorstel tegen gezinshereniging. De rest is praat voor de vaak. En werk voor de welzijnsindustrie natuurlijk.

v Maerlant | 27-11-07 | 21:16

"Kokeren kan in alle omstandigheden voorkomen; als er echter (veel) geluid aan te pas komt houdt dit in dat de penis en de koker vuil is: korrelig, zwarte pekachtige stukjes aan de binnenkant en op de penis.
Veel mensen vergeten nogal eens (staan er niet bij stil of weten dit simpelweg niet) om regelmatig met een zachte (baby) shampoo en lauwwarm water de penis en de koker te reinigen. Als je dit, vooral de 1e keer, met beleid doet dan laat de hengst of de ruin dit altijd toe en zal, als hij het eenmaal gewend is, de penis zelfs uit zichzelf uitschachten.
Als je de 'geur' van de vuile koker kent of ontdekt hebt dan is het zelfs al te ruiken indien er een 'vuile' pony of paard op stal staat of komt !"
Ella, kom op, wat bedoel je nou met ontkokeren?, als ras PvdAert?

gentle giant | 27-11-07 | 21:16

@mezelf
Ik bedoelde: dat zou in theorie binnen 5 jaar te realiseren moeten zijn, maar ja..

madakantognie?! | 27-11-07 | 21:15

@ VanFrikschoten 27-11-07 @ 21:04

*Frikje even over z'n 'gehirn' aait*
Ja, ik moet je zeggen dat ik stomverbaasd was te lezen over het dichtgooien van de grenzen in 1938.

wopper | 27-11-07 | 21:14

Het erge is ook nog, dat zo iemand als Vogelaar over 20 jaar als extreem rechts wordt gezien, tekenend voor de situatie dan.

HitchHiker | 27-11-07 | 21:14

Vogelaar:

''Wat doet u aan de integratieproblemen? ''

„Er zijn twee hoofdtaken: het verbeteren van de onderwijsprestaties en de toegang tot de arbeidsmarkt.”

Ze vergeet een belangrijke derde: Het slot op de grens voor deze categorie niet-Europeanen. Anders helpt je 1 Baardmans aan het werk, terwijl er 2 geimporteerd worden. Dat zet geen zoden aan de dijk. Ofwel: Niet dweilen met de kraan open, zei Fortuyn.

Toch miraculeus dat Vogelaar toegeeft dat de onderontwikkeldheid van de islam en povere intelligentie van de Rifmensen integratie bemoeilijkt zoniet onmogelijk maakt.
Als je volgende week roept, dat je deze profiteurs wil remigreren, Ella, dan schrijf ik eindelijk iets leuks over je.

inquisitra | 27-11-07 | 21:14

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
Volgens de van dale; Nou, dat gaat je dus nooit lukken, nog in geen 500 jaar, zelfs al was er geen enkele allochtoon te bekennen.

Gewoon taal leren, baan zoeken en je geloof uitoefenen mag, maar daar niemand anders mee lastig gaan vallen. Dat is gewoon te realiseren binnen 5 jaar.

madakantognie?! | 27-11-07 | 21:10

Ik wil een minister die Nederland bestuurt en niet een plat pratende knettergekke culturele analfabeet.

Swaantje | 27-11-07 | 21:10

Tarak 27-11-07 @ 21:00
Noem eens een land waar moslims zich wel geïntegreerd hebben ?
-
Deze vrouw weet absoluut niet waar ze het over heeft, maar dat heeft ze dacht ik al meerdere keren laten zien.

Moi2 | 27-11-07 | 21:10

Wij lossen hier in NL geen problemen op, integendeel, we subsidieeren ze zelfs.

The eimer | 27-11-07 | 21:09

www.google.nl/search?hl=nl&q=ontko...
Dan denk je goh, ontkokerd werken?
En dan komt er een diarhee van 11.000 ambtelijke berichten over je heen, Howlin', Fuckin', Mad!

gentle giant | 27-11-07 | 21:09

@ Tarak 27-11-07 @ 21:00

Gotver, dan hebben we nog even...

wopper | 27-11-07 | 21:09

Ze bedoelt dat over 40-50-60 jaar alle Nederlandse vrouwen een hoofddoek dragen. De 60-jarige Vogelaar niet, die stopt op tijd met roken.

~Johan | 27-11-07 | 21:09

Noem een boer dom maar hij eet wel van zijn eigen land. Hij zaait, verzorgt zijn land met liefde en geniet van de noeste arbeid het eten wat het land hem schenkt. Dat is andere koek als eerst op je reet gaan liggen wachten en dan de oogst van de boer man opeten in het kader van de sterkste schouders zijn altijd de lul.

spooky | 27-11-07 | 21:08

sijtje boes 27-11-07 @ 20:50
Sijtje, helemaal waar wat je allemaal zegt. Moet je maar niet teveel aan denken, en het is het minimale wat ze krijgen. Jij bent een hardwerkende vrouw en ik ook, het is nu eenmaal zo dat je die uitzuigerts hebt. Daar doe je helemaal niets aan. Ik ben blij met wat ik aan werken opgebouwd heb en jij ook neem ik aan.

Elisabeth2 | 27-11-07 | 21:08

In tegenstelling tot moslims hebben Joden zich direct ingezet voor dit land.
Dat is een belangrijk verschil.

Moi2 | 27-11-07 | 21:07

Laat ze maar lekker met de zandkorrels van de sahara integreren. Die hebben net zo veel intelligentie. (Klein beetje gemeen voor de zandkorrels is het wel...)

Nondeju | 27-11-07 | 21:07

Als ik het goed begrijp begint allah vogelaar het te begrijpen, right?

Ronman2k | 27-11-07 | 21:07

"Wat ík doe is veel gesprekken voeren om zo problemen op het netvlies te krijgen. Ik ben degene die dat agendeert. Hé, dit is een probleem, hier moeten we mee aan de gang. Wat gaan we doen, gaan we een pilot starten in Slotervaart?”

Wat is het toch een daadkrachtige minister he?! Ik heb er ALLE vertrouwen in.

NOT.

Don Knieschot | 27-11-07 | 21:06

Daar heb ik zo'n hekel aan, als ze plotseling een onderwerp van NN overhevelen naar GS. Pleur ik het hier wel neer....

@v Maerlant 27-11-07 @ 20:32
Het 'wij maken meer baby's, Nederland straks van ons-verhaal'. Noem het kolonisering. Of invasie, sommigen geven haar de naam tsunami. Feit is dat er van integratie zeker geen sprake zal zijn als de overheid meehelpt aan het in stand houden van Middeleeuwse gebruiken en de poorten wagenwijd openzet voor muzelaars. Die achterlijkheid willen we hier niet, dat signaal zou ze af moeten geven en bijbehorende acties moeten uitvoeren. Kijk, 'k ben niet zo'n pessimist als u, met de juiste aanpak zie ik Turken, riffers en Arbierische groepen op redelijke termijn integreren. Als de dhimmitude nog jaren de norm blijft, wordt het echter lastig.

Murdockyoufool | 27-11-07 | 21:05

over 40-50-60 jaar zijn we allemaal islamietje? knettergek!

Patrick Zweedsey | 27-11-07 | 21:04

Eigenlijk zegt mevr Vogelaar dat het NOOIT wat wordt. Normaal hebben politici het over periodes van 4 jaar. Als ze het nu heeft over 40-50 jaar, dan is dat een sprookje van 1001 nacht, kortom never, nimmer en nooit.

lijn5 | 27-11-07 | 21:04

@wopper 27-11-07 @ 20:59
Gevonden, hoor! U kent gelukkig ook uw pappenheimers...

VanFrikschoten | 27-11-07 | 21:04

Aboutaleb is dan ook de eerste die amandeltjes gaat ruikrn......

Orgasmusje | 27-11-07 | 21:03

Met het beleid van Ella Burka kan het wel 200 jaar duren.

Bijstandtrekker | 27-11-07 | 21:02

@Tarak Nee, dat weet mevr Vogelaar niet, en als ze het al zou weten dan zou ze het niet weten.

lijn5 | 27-11-07 | 21:01

@wopper 27-11-07 @ 20:59
Welk topic? Ik lees daar alleen de sexueel gerelateerde berichten...

VanFrikschoten | 27-11-07 | 21:01

Volgens Aboutaleb duurt het nog wel 100 jaar voordat de Mokros een beetje normaal meedraaien hier als ik het me juist herinner.

Pannie | 27-11-07 | 21:00

@wopper 27-11-07 @ 20:57
Weet Vogelaar dat na de Reconquista, de Berbers die al bijna 1000 jaar in Spanje woonden, alsnog het land zijn uitgezet? Na 1000 jaar weigerden ze nog te integreren, toen was Spanje het zat en gooide ze het land uit.

Tarak | 27-11-07 | 21:00

@ VanFrikschoten 27-11-07 @ 20:46

Zie m'n linkje op NN 16:30 uur

wopper | 27-11-07 | 20:59

Trouwens, als het 40 tot 60 jaar duurt moet het probleem dus opgelost zijn tussen 2000 en 2020, dus binnen nu en 12 jaar, aangezien de gastarbeiders in de jaren 60 naar NL kwamen. Daar teken ik voor.

Don Knieschot | 27-11-07 | 20:58

Dat doen die Poolse vrouwen die hier komen wonen toch beter, die willen meteen een Nederlandse man.

Flitspaal | 27-11-07 | 20:58

@ Tarak 27-11-07 @ 20:52

En weet Vogel-cloaca dat berbers heel heel vroeger christen waren?

wopper | 27-11-07 | 20:57

Hallo! Mevrouw Vogelaar! "Minister van justitie Van Schaik - restrictief beleid!"
Ge-schie-de-nis, mevrouw Vogelaar! "om voor asylrecht in aanmerking te komen, is meer nodig." Ja, da's makkelijk inburgeren!

VanFrikschoten | 27-11-07 | 20:56

Elisabeth2 27-11-07 @ 20:48
Nee eerder ratten ! Honden zijn onrein. Heb jij je gele klompjes al gekregen ? Om op je jas te spelden??

miko | 27-11-07 | 20:55

Don Knieschot 27-11-07 @ 20:37... en grapje is in dit geval zeer op zijn plaats..
.
miko 27-11-07 @ 20:46... we kunnen ook proberen binnen die 40,50,60 jaar dat gas aan te maken in zeer grote hoeveelheden, ik heb daar goede plannen mee.......

Orgasmusje | 27-11-07 | 20:53

Wie integreren wil moet maar .... ehm laat maarrr

Hobbykip | 27-11-07 | 20:53

Weet mevrouw Vogelaar al dat het woord Berber van het woord Barbaar is afgeleid. Men had al vroeg in de geschiedenis geleerd dat de inwoners van het Rif in intellectueel opzicht als volk hopeloos waren. Vroeger verdienden ze de kost met piraterij, nu met tasjesroven en andere criminaliteit. What else is new?

Tarak | 27-11-07 | 20:52

-edit- ellen is ella natuurlijk ... tzzzzzssssss wad

sijtje boes | 27-11-07 | 20:51

Dit is pas vogelpest

dwerslizzer | 27-11-07 | 20:51

Dat Rita en Geert zo hoog in de peiling staan hebben ze te danken aan Vogelaar.... mee eens?

yvonne bakhuizen | 27-11-07 | 20:50

als je niks kan, niet hebt geleerd, een inteelt product bent en voor de rest dus ook nooit wat zal worden... kom je gewoon naar nederland... daar krijg je, pak hem beet, grofweg, zo ongeveer, een huis, de inrichting, een uitkering, een eigen maatschappelijk werkster, sociologen, pedagogen, eigen moskee ellen vogelaar en om de paar jaar een snoepreisje omdat je kansen moet krijgen natuurlijk en dat allemaal voor jou alleen.

sijtje boes | 27-11-07 | 20:50

Alles moet en kan sneller tegenwoordig, dus integreren ook.
Daarnaast zijn we al 30 jaar bezig met deze kul.

Kappen met die slappe hap.

JantjevanHaerlem | 27-11-07 | 20:50

Dat is toch exact het probleem met geitenwollensokkentype's als Vogelaar: Zij neemt deze mensen niet serieus. Zij ziet allochtonen niet eens als mensen, zij ziet ze alleen maar als slachtoffers.

Tarak | 27-11-07 | 20:49

Tante Ella, ga es deaud.

Henry | 27-11-07 | 20:49

Waren de NL-ers die na WO2 massaal emigreerden niet ook allemaal (niet per se domme) boeren? En zijn die ook pas sinds een paar jaar geïntegreerd in Canada, Australië of wherever ze naartoe vertrokken? Precies!

Tonnie Keilbout | 27-11-07 | 20:49

miko 27-11-07 @ 20:46
Ha ha, je vindt ze toch overal die NL-ers, 't zijn net honden.

Elisabeth2 | 27-11-07 | 20:48

De laag opgeleide bestaat niet meer, nu er kwistig met MBO diplomaatjes wordt gestrooid. Je hebt alleen nog maar hoog opgeleid en iets minder hoog opgeleid.
* barst in huilen uit op toetsenboard*

Vladimir Kalasnicov | 27-11-07 | 20:47

Mag ik mvr. Vogelaar er op wijzen dat Nederland niet wist hoe snel ze de grens moest dichtgooien toen er teveel Joden naar Nederland kwamen?

VanFrikschoten | 27-11-07 | 20:46

hehehe vandaar dat de Nederlanders die in het buitenland wonen het meestal goed doen.. Hoog opgeleid intellectueel met de westerse cultuur. Voor de achterblijvers wordt het dus op termijn een naar amandel ruikend gas inademen.

miko | 27-11-07 | 20:46

Dus eigenlijk zegt ze dat ik maar moet emigreren, en dat de finnen over 40 jaar zich eens gaan gedragen.

smoelsmid | 27-11-07 | 20:45

Tja, 40-50-60 jaar. Ik zou graag het tegeltje op mijn toillet willen aanhalen; "Wie 40-50-60 jaar geleden was begonnen met beleggen, had ondanks alle tegenslagen nu op een mooie winst gestaan." Ik weet niet of dit iemand helpt, maar niet geschoten is altijd mis.

willem30008 | 27-11-07 | 20:45

Dat is wel bekend dat alle kansloze bergberbers hun eigen land al uitgekotst werden en dus maar naar het land van het handophouden-gratis-geld komen.

harl | 27-11-07 | 20:43

Een ander belangrijk verschil is dat de joden massaal zelf geld gingen verdienen en niet uit de staatsruif vraten.

BigFoot | 27-11-07 | 20:43

Ik wil helemaal niet dat ze integreren!!! Weg moeten ze!

Tommygunner | 27-11-07 | 20:39

President Ronald Reagan bewijst maar eens de slimste politicus te zijn die echt snapt wat in die rotte hoofden van links rondzwemt:

'The trouble with our liberal friends is not that they are ignorant, it's that they know so much that isn't so.'

Links is niet onwetend, eerder gewetenloos slecht!!

Dr Doom | 27-11-07 | 20:39

ik moet nog 50 jaar wachten, dan ben ik 70 jaar. Prachtig Breezahs in de politiek, Burkahs als buren, koranles op school, Coma-zuipers worden directeuren, geweldig ! ( "Pakt koffers en gaat naar rusland in een grot") . Tot MEI !!!

righteousness | 27-11-07 | 20:39

Volgens mij worden dat vogelmensch nu woorden in de mond gelegd. Zo eerlijk en helder kan zij nooit zijn. Never.

Jan Passant | 27-11-07 | 20:38

Briljante conclusie. Voeg dat bij het rapport over de inteelt-marokkanen die een geestelijke achterstand hebben, en je hebt het recept om een land naar de klote te helpen.

Tepelstreeltje | 27-11-07 | 20:37

-weggejorist-

Don Knieschot | 27-11-07 | 20:37

Ik wil geen moslima als minister :@

RTLNieuws | 27-11-07 | 20:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken