Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo werkt klassejustitie in Nederland

pvklein.jpg Wat doet een topambtenaar op het ministerie van Binnenlandse Zaken wanneer een ogenschijnlijk onschuldige burenruzie dreigt uit te lopen op een carrièreverwoestende veroordeling? Simpel: Gewoon je vrouw een valse bekentenis laten afleggen. Kom je in Nederland gewoon mee weg. Pas wanneer de Nationale Ombudsman er zich mee bemoeit komt het originele proces verbaal boven tafel. En dan blijken het OM en de Rechtbank doodleuk drie jaar lang de gezaghebbende rijksaccountant Hans van Mierden uit Diessen de hand boven het hoofd te hebben gehouden. Staat namelijk zo slordig, een staatsdienaar met een strafblad. De reactie van het OM? "We pakken een taxichaffeur toch ook niet zijn rijbewijs af..."

Reaguursels

Inloggen

Die justietie is echt klasse in dit land!

**stijlvol** | 24-11-07 | 21:59

schud ze'n hoofd ..................

deFiscus | 24-11-07 | 00:54

Waar logica eindigt begint justitie !!!

Nafetz | 23-11-07 | 23:53

@Zeph:
+1 voor 't mooie verhaal..

Lobo | 23-11-07 | 19:15

@ overVecht 23-11-07 @ 14:30
np, kan gebeuren, digitaal communiceren laat vaak meer ruimte voor misinterpretatie dan 'in real life'

stan81 | 23-11-07 | 18:46

@ Overvecht 14:30
... Ik hoef niet met mij zelf bezig te zijn daar heb ik een vent voor.

sijtje boes | 23-11-07 | 18:25

Ach makkelijk toch dat dit zo allemaal maar kan?
Zelf ook een keer meegemaakt. In de achtertuin tijdens verbouwen/verbreken een beetje veel hout opgestapeld en aan het verbranden geslagen incl. geverfd en verduurzaamd hout, mag dus niet. op een gegeven moment een van de kutburen de politie gebeld, weet nog steeds niet wie. Maargoed op een gegeven moment de politie voor de deur. Tegen het vrouwtje maar gezegd, ga jij maar en ik ben niet thuis. Dus het vrouwtje beetje lullen met de twee jonge politiemannetjes en zichzelf maar van den domme houden. Resultaat geen boete alleen een waarschuwing en ze moest het vuur zo snel mogelijk uitmaken.
Ohja, vuurtje was ongeveer 2 bij 2 meter, met daarop een meter hoog hout en circa 5 meter hoge vlammen. kost je normaal toch zeker een eurotje of 3 a 4honderd schat ik zo...
Dus kudos voor die kerel, alleen jammer dat het uiteindelijk toch allemaal is uitgekomen.

Zeph... | 23-11-07 | 16:58

No confession... No case....

AWACSone | 23-11-07 | 16:48

Rechters zijn onafhankelijk!!

AHAHHAHAHA

musclehedz | 23-11-07 | 15:58

Murdockyoufool 23-11-07 @ 14:12

Ach, weet je? Er zijn zat middelen om die doorgeschoten nivellering aan te pakken, maar in mij ontbreekt het geloof dat zoiets in Nederland ooit nog gaat gebeuren. Op lange, vervelende werkdagen ben ik dan geneigd me meer op te winden over "klassejustitie aan de onderkant", dan aan de "bovenkant", zeker als de bevoorrechting van de onderkant systematisch is, en aan de bovenkant incidenteel. Maar als het gaat om het principe heb je waarschijnlijk wel gelijk.

AdolfJoling | 23-11-07 | 15:24

wat zijn jullie van GS toch weer ongefundeert, tendentieus en nodeloos kwetsend bezig. Die arme man kon er helemaal, ik zeg HELEMAAL, niks aan doen want zijn vrouw had het gedaan, die SLOERIE

neemjemoederindemali | 23-11-07 | 14:42

Het is vrijdag en na Manon Thomas geen tieten meer gezien....

*Zet bier alvast koud*

ijsklont | 23-11-07 | 14:42

@sijtje boes 23-11-07 @ 13:13
ga jij es even met jezelf bezig zijn.....

@stan81 23-11-07 @ 13:14
Ow ok dan is het goed!maar uhm, dan heb ik je bericht verkeerd opgevat, excuus!

overVecht | 23-11-07 | 14:30

@AdolfJoling 23-11-07 @ 13:57
Mee eens. Maar dat mag nooit tot uitdrukking komen in het creatief toepassen van het strafrecht. Er zijn andere middelen om de gelijkheid op terreinen waar ze onrechtvaardig is aan te pakken. Uitkeringsbedragen fors omlaag, belonen van topstudenten, stimuleren van ondernemersklimaat etcetera. Zodra de wet verschillend voor diverse groepen wordt toegepast, zijn we ver van huis.

Murdockyoufool | 23-11-07 | 14:12

Hij had gelijk, die bomen namen alle zon weg!!!

me,myself and IK | 23-11-07 | 14:09

wat een ongelooflijke teringzooi

Quadrifoglio | 23-11-07 | 14:09

Zegt ook wel iets over de agent die het verbaal optekende, als de snapshot boven het artikel authentiek is. Het staat er nogal overbloemd dus betokkene is òf heel naïef òf heeft begrepen dat hier nog wel eens hele dikke poep van kon komen, dus dan kan het er maar beter staan zoals het is. In het laatste geval dus een bijzonder bijdehante diender, zit duidelijk op de verkeerde plek.

G. Temmes | 23-11-07 | 14:08

Murdockyoufool 23-11-07 @ 13:10

Doel van ongelijke kappen? Geen enkel ander land nivelleert zo grof als Nederland. Er zijn mensen die zich verbazen over onze zesjes-cultuur, maar wat wil je met een politiek klimaat, dat primair gericht is op het opheffen van alle mogelijke verschillen tussen ongelijke mensen? Het onderwijs is niet ingericht om talent te laten bloeien (welnee!), maar om arme drommels extra (vergeefse) kansen te bieden om mee te komen. Uitkeringsgerechtigden hebben door huursubsidie en bijzondere bijstand net zoveel te besteden als mensen die 40 uur in de fabriek lopen te zwoegen. Ambitie wordt aan alle kanten de kop ingeslagen. Werk je je hele leven lang? Aan het eind van je leven moet je met je darmkanker even lang wachten op een behandeling als iemand die zijn hele leven niks heeft gedaan. Elk verschil wordt in dit land kapotgemaakt, en jij mag het gerust verwerpelijk vinden, maar het lijkt me niet verkeerd dat er ook nog wat te winnen valt voor mensen die niet de hele dag met hun afstandbediening op de bank liggen.

AdolfJoling | 23-11-07 | 13:57

Kudos voor de Oisterwijkse Mark Weg. Van een mager zesje naar een dikke voldoende. Zo zie je maar de polltitie is je betste vreind!

Worm van der Waarden | 23-11-07 | 13:54

Wat is er eigenlijk geworden van die aangespoelde bananen op de Wadden? Is daar een republiek van gemaakt?

Generaal P. | 23-11-07 | 13:44

Alleen om de reden dat het zo in het verbaal staat zegt al dat de politie agent er niet mee eens was dat ze dat deed anders had hij het niet opgeschreven....

Haas82 | 23-11-07 | 13:40

Gevallatje meineed? Maar nee, meneer is natuurlijk al zwaar geneog gestraft door de publiciteit....

Daran | 23-11-07 | 13:36

iemand nog koffie?

@WiN™ | 23-11-07 | 13:23

Ach ja. Zo gaan dit soort dingen nu eenmaal in Nederland. Ambtenaren zijn ubermenschen. Door God gezonden. Staan mijlenver boven het wroetende en boerende klootjesvolk.

En gaat u nou niet schelden want dan krijgt u ook nog een proces verbaal voor het beledigen van een ambtenaar in functie.

rokershoest | 23-11-07 | 13:22

Dat iemand in deze bananenrepubliek hier nog van opkijkt is nog wel het meest schokkende van alles...

da wizard | 23-11-07 | 13:14

overVecht 23-11-07 @ 13:03
-
wat de ef? GS is zowat mijn favoriete site!
-
en wat betreft mijn geaardheid? Ik ga nog liever deaud dan dat ik ooit m'n pik in een anus stop (gadverdamme).... neen, ik ben een polygynist, maar dat is weer een heel ander verhaal.

stan81 | 23-11-07 | 13:14

Overvecht 23-11-07 @ 13:03
Ga jij eens fijn deaud.

sijtje boes | 23-11-07 | 13:13

Dus een beschuldigd pedeau kan zijn vrouw met voorbinder en opplaksnor gewoon langs het bureau sturen?

Tobus | 23-11-07 | 13:11

What's new in onze Kromstaat? Uh, waar ligt Diessen?

supersniper | 23-11-07 | 13:10

@AdolfJoling 23-11-07 @ 12:58
Hmmm, vreemde interpretatiie van mijn post. A) Nergens stel ik dat jij een topambtenaar bent. B) Jij weet niet zeker of ik er geen ben; valt niet uit mijn woorden op te maken.
Wat me stoort, is jouw oproep om 'succesvolle' Nederlanders privileges te geven. Wat is het nut van deze gelijke monniken, ongelijke kappen? Natuurlijk heeft een tokkie even veel of even weinig rechten als een topambtenaar. Zodra je dit verandert, is het: welkom in de USSR.

Murdockyoufool | 23-11-07 | 13:10

Heren reaguurders, wat een afkeurende reacties over 'bananenrepubliek' enz. Bekijk het eens anders: hebben we nou echt zo veel vertrouwen in 'het volk' in Nederland. De beste medicijn tegen democratie is nog altijd een gesprek van niet langer dan 15 minuten met de 'gemiddelde man in de straat'.

Ons land staat en valt met het bestaan van een functionerende bestuurslaag. Dat dat een dichotomy in de maatschappij tot gevolg heeft, is al lang duidelijk maar lijkt een noodzakelijk gevolg. Denken dat we allemaal gelijk zijn en dat we allemaal dezelfde rechten in deze samenleving hebben, is een sterk achterhaald idee.

NLCircle | 23-11-07 | 13:09

@tmsz.... geloof niet helemaal dat jij het snapt.
Als een straat geblokkeerd is door een vrachtwagen geeft tom tom je dat van te voren niet aan hoor. En ik ken Amsterdam heus wel goed genoeg dat ik dat ding niet perse aan mijn raam hoef te hangen. Ik heb er wel één daar niet van. Mijn tweede overigens de eerste is door zo een pleuris fin op een gejatte scooter van mijn raam geript terwijl ik een klant met de koffers hielp.

sijtje boes | 23-11-07 | 13:08

die vrouw is toch beboet, niks aan de hand. En laat het een motivatie zijn voor het plebs om wat hoger op te komen ipv dat het loopt te zeiken dat meer macht ook meer invloed betekent

Mufasa | 23-11-07 | 13:07

Weet die rijksaccountant wat over fraude bij de overheid? Heeft hij wat omhoog gevallen volk in de tang? Is onze portemonnee, belastinggeld, wel in goede handen bij mijnheer de rijksaccountant? Sjoemelt hij niet? Doet hij Ontwikkelingsgeld?

eus | 23-11-07 | 13:07

-Bezopen achter 't stuur, gepakt worden maar tog geen gelazer krijgen? Word burgemeester!
-Kleine kinderen neuqen, dit niet stiekem genoeg doen maar tog niet vervolgd worden? Word topambtenaar bij justitie!
-Fappen op kinderpr0n, ontmaskerd worden als pedo maar tog fijn aan je karriere kunnen blijven werken? Word Kamerlid of Officier van Justitie!
-Je personeel en de Ontvanger bestelen, niet eens de moeite nemen dit werkelijk te verbloemen en tog met droge ogen kunnen blijven zeggen dat je ethiek zo belangrijk vindt? Word Staatssekretaris!
-Je vrindjes opdrachten gunnen waar deze hadden moeten worden aanbesteed, dit uitgespeld publiekelijk tegengeworpen krijgen maar tog strak door mogen gaan met het rondstrooien van belastingpoet? Word minister!
-Liegen, bedriegen, stelen, vergrijpen en er geweaun in 't volle daglicht mee wegkomen? Treed toe tot de incestkring van OSM!

widtvoet... | 23-11-07 | 13:07

Ik zie het hele probleem niet zo. Wijven moet je namelijk gewoon keihard straffen.

kolonel klootoog | 23-11-07 | 13:06

't Is doodzonde dat het niet meer mag, maar ik had graag alle privé-gegevens van Hans van Mierden hier gezien, om hem het leven de komende tijd flink zuur te maken. Klassejustitie = einde rechtstaat.

zum kotzen | 23-11-07 | 13:03

stan81 23-11-07 @ 12:49
De 26 jarige heaumeau die alleen maar klaagt over GS..........

overVecht | 23-11-07 | 13:03

De pliesies vonden het helemaal niet erg die bosjes weghalen, konden ze mooi gaan staan met hun snelheidsradar.

Gerard9503 | 23-11-07 | 13:02

pakten ze maar es de rijbewijzen van de taximeneertjes af, zou een hoop minder frustratie in het verkeer zijn....

overVecht | 23-11-07 | 13:01

Murdockyoufool 23-11-07 @ 12:49

Ik ben geen hoge ambtenaar, en uit je woorden maak ik op dat jij er ook geen bent. Ik ben groot voorstander van een zeer kleine overheid (departementen voor defensie en straatverlichting, that's it), maar zolang de situatie is zoals 'ie is kun je moeilijk beweren dat een hoge ambtenaar maatschappelijk onsuccesvol is.
Ik vind het niet des Geenstijlpublieks om mee te piepen met deze beschuldiging van klassejustitie. Als er in dit land al klassejustitie aan de kaak gesteld moet worden, dan zou het moeten gaan over de krankzinnige hoeveelheid rechten die de zielepoten, tokkies en klaplopers hebben.

AdolfJoling | 23-11-07 | 12:58

Ach, die arme smerissen is ook gewoon verteld wat ze moesten doen. Vast een opdracht van hogerhand en met pliesie/VMBO niveau hoef je niet te schamen als je het woord integriteit niet kunt schrijven.

Anjin Mohammed | 23-11-07 | 12:53

@sijtje boes 23-11-07 @ 12:33

je kunt ook gewoon een navigatiesysteempje aanschaffen. Voorkomt dat je éénrichtingsstraten inhoeft en helpt ook nog eens met het niet per ongeluk naaien van je klanten door het kwijtraken van de goeie route.

tmsz | 23-11-07 | 12:51

waarom wordt de postcode weggestreept als je wel het adres en woonplaats van die knakker laat zien..

chef-paralax | 23-11-07 | 12:50

Geenstijl ..... dé digitale schandpaal van Nederland !!!! woohoooo!

stan81 | 23-11-07 | 12:49

@AdolfJoling 23-11-07 @ 12:39
'k Hoop toch dat je een geintje maakt. Privileges voor succesvolle mensen... een SStaatsambtenaar succesvol noemen, het moet niet gekker worden. Juist het beschermen van hoge ambtenaren is communisme ten top. Ga nu je mond spoelen met dikbleek.

Murdockyoufool | 23-11-07 | 12:49

Mmmm. Ik hoop toch niet dat de pliesies zich bezighouden met het verwijderen van bossages of les ik wat verkeerd?

Contra | 23-11-07 | 12:48

Normen en waarden mensen, normen en waarden....

ExtremeExtremist | 23-11-07 | 12:47

Volgens mij is een veroordeling wegens illegaal snoeien helemaal niet schadelijk voor de carriere van een rijksaccountant.
Een oerdomme vrouw trouwen kennelijk wel.

makkie | 23-11-07 | 12:46

Ben ik het helemaal mee eens.... trek alles maar eens open.
Het gevolg zal zijn dat de rotte appels eruit gehaalt worden en dat er misschien eens echter positieve veranderingen doorgevoerd worden.

ranzige rob | 23-11-07 | 12:44

@ Boris Poepnagel 23-11-07 @ 12:34

Wie zegt dat ik 't niet met u eens ben?!
Hoe sneller het hele racaille (en dat zijn er nogal wat) keldert hoe beter.
Nog meer beerputten open, und schnell!

wopper | 23-11-07 | 12:40

Gaan we hier nu ook al mee in die communistische gekte? Tegenwoordig wordt er al openlijk en zonder gene gesproken van het "aanpakken" van topinkomens, en Nederland heeft sowieso al de reputatie elke kop boven het maaiveld af te hakken. Wees blij dat sommige succesvolle mensen nog wat privileges over hebben. Laat het een stimulans zijn voor Tokkies om zelf eens wat te presteren.

AdolfJoling | 23-11-07 | 12:39

... iets nieuws onder de zon??? Is er niet op ieder terrein spraken van vriendjes politieK???? Insluiting.. uitsluiting...

DrSigmund | 23-11-07 | 12:39

Nederland Incestland!

widtvoet... | 23-11-07 | 12:37

Banaan iemand? De politiek en justitie in 0031 verschilt blijkbaar alleen van onze overzeese gebieden in het feit dat ze hierzo meer ervaren zijn in 't ophouden van de schijn van professionaliteit.

Lobo | 23-11-07 | 12:36

Na Tonino en Spee kijk ik nergens meer van op.

Generaal P. | 23-11-07 | 12:36

Dat je een of ander junk misbruikt als katvanger is tot daar aan toe, maar je eigen vrouw? Je zou denken dat hij nog maar aan het begin staat van zijn criminele carriere.

GaitJanKruutmoes | 23-11-07 | 12:34

Het valt trouwens wel mee met de carrierebreuken in NL. Tonino heeft gewoon weer een baantje bij Justitie en frauderende gemeente ambtenaren gaan gewoon weer bij een andere gemeente aan de slag. Moet toch kunnen, joh. Lekker belangrijk die bezwaren van je.

BASinnic | 23-11-07 | 12:34

Ik kijk daar niet van op , de overheid doet gewoon waar ze zin in heeft , Voor het gepeupel zijn de regeltjes en wetten geldig

Jan1800 | 23-11-07 | 12:34

@ Rabarberke 23-11-07 @ 12:32

Ja, lekker een Big-Brother van Nederland maken.

Zeven | 23-11-07 | 12:34

@wopper 23-11-07 @ 12:30

Laat die poppen maar eens flink dansen! Het wordt tijd voor ACTIE!

We leven in een ZIEK land en er moet on-mid-de-lijk actie op volgen!!!

Boris Poepnagel | 23-11-07 | 12:34

Ow zo ken ik der ook nog een. Kreeg gisteren van zo'n eenstreper een bon van 75 euro. Omdat ik het in mijn gore hoofd had gehaald om een een richtingstraat van 100 meter lang in te rijden. De straat die ik moest hebben stond nl een vrachtautote laden en te lossen.
Volgens de agent lul de behanger had ik gewoon kunnen wachten met klant en al in de taxi. Of de klant uit laten stappen. Ik zei maar niet waar ik hem uit wilde laten stappen.
Wie kan ik nu de verantwoording opzich laten nemen?

sijtje boes | 23-11-07 | 12:33

Die Manon Thomas treket even een beerput open zeg.

Fapdrol | 23-11-07 | 12:33

Tsja, als je zoiets nou gewoon op (bewakings)camera opneemt, dan is het zo gedaan met die klassenjustitie.

Rabarberke | 23-11-07 | 12:32

Het afglijden is begonnen met de opkomst van de "moet kunnen" en "lekker belangrijk" cultuur zo'n 10-12 jaar geleden. Schrikbarend om te zien dat deze gedachtengoed doorgedrongen is tot de hoogste justitiele kringen

BASinnic | 23-11-07 | 12:31

Guusje ter Horst (én Ernst Hirsch Ballin!), kom er maar in...

Boris Poepnagel | 23-11-07 | 12:31

We hebben het wel over het snoeien van een paar struikjes he ? Niet over iemand omleggen of al 't geld uit z'n zak kloppen. Maargoed, klassejustitie is klassejustitie. 's Mans carriere is nu gewoon naar god, maar dat hou je toch.
.
Was laatst ook zo'n zaakje in Den Haag; een bejaarde was verrot geschopt door de M.E. en wat zegt het OM ? We gaan niet vervolgen, hoewel we weten wie het gedaan heeft, omdat er andere ME-ers bij betrokken waren en dat geeft zo'n scheve veroordeling straks. Ik dacht: O ? En geef je mij wel alenig een verkeersboete hoewel er twintig anderen ook op hetzelfde tijdstip op dezelfde plek te hard reden ? Is het dan niet de taak van het OM om gewoon iedereen die ze kunnen pakken op strafbare feiten te pakken ?

Niet voor Jan | 23-11-07 | 12:30

@ Boris Poepnagel 23-11-07 @ 12:29

Daar heb je de poppen al aan 't dansen..

wopper | 23-11-07 | 12:30

Iets met Hemmink, Remmink, Schemmink.. aahhhh ben de naam kwijt van degene die niet genoemd mag worden..
Een Jan Doedel mag bloeden en een Rijksproletariër kan zich verschuilen.. zo was het, is het en blijft het.

wopper | 23-11-07 | 12:29

Hebben ze Joris Demmink, de Pedo-Secretaris-Generaal van het Openbaar Ministerie, trouwens al te pakken?

Boris Poepnagel | 23-11-07 | 12:29

connecties binnen de PvdA zeker....

Sjakie Snel | 23-11-07 | 12:28

Goh, een incident.

Zo'n geval staat natuurlijk volledig op zich. Gebeurt verder nooit.
En dan dat vreselijke woord; "klassejustitie". Bah, welk een stemmingsmakerij weer. Als er in 0031 íets te vertrouwen is is het tog wel de overhead en haar vazallen.

widtvoet... | 23-11-07 | 12:28

Waar blijft de reportage van Rutger?

Multikuli | 23-11-07 | 12:28

Ik ga ervan uit dat de boete gaat om het gebeuren van het laten verwijderen voor het groen van de buren, waarom zou de vrouw des huizes hiervoor niet beboet mogen worden (ipv de man des huizes). Niets aan de hand lijkt me!

Some Steyl | 23-11-07 | 12:27

Politiek correct NL voor HB, kom er maar in HB...

Dirk Tang | 23-11-07 | 12:27

nu dus ook nog meineed?

azijnseikerT | 23-11-07 | 12:26

"We laten een veroordeelde pedo toch ook nog zeiltochtjes organiseren met kinderen...."

OneandOnly | 23-11-07 | 12:26

Iets met bananen en republiek

Karel Kruizenruiker | 23-11-07 | 12:25

"We pakken een taxichaffeur toch ook niet zijn rijbewijs af..."
.
Dit is btw de rede dat er zoveel tuig tussen de taxichauffeurs zit !
.
Hoeveel schepjes suiker wilt u in de thee ?

Burgerlijke ongehoor | 23-11-07 | 12:24

Tuig van de richel, daar bij het OM
Kielhalen die zooi

Tobi | 23-11-07 | 12:23

Ik zie toch andere dingen op wegmisbruikers. Mensen die een rijbewijs nodig hebben, komen er ook niet onderuit.

Service | 23-11-07 | 12:23

nee, een taxichauffeur geef je een boete van 800 euro (standaardbedrag!!) als er ergens een komma in zijn administratie ontbreekt..... Behalve als het een buitenlander is natuurlijk want die hoeven zich nergens aan te houden.

jan-lul-de-behanger | 23-11-07 | 12:23

Ach dat valt allemaal wel mee joh ! kopje thee iemand ?

Burgerlijke ongehoor | 23-11-07 | 12:23

Laten we het omdraaien: met zo'n veroordeling kom je bij geen enkel ministerie binnen op zo'n post.

Maar ja, zo'n man zit wel met zijn hypotheek, z'n auto, z'n ski vakantie. Dat maakt hem wel een stuk zieliger dan de gemiddelde Tokkie. Het is goed dat er uitzonderingen worden gemaakt. Verschil moet er zijn.

DonJohnson | 23-11-07 | 12:23

is cultuur.

job cohen | 23-11-07 | 12:22

T lijkt hier wel n of ander oost europees land of zo joh, stelletje huichelaars

Tuinbankje | 23-11-07 | 12:21

niet bepaald klasse, justitie.

krommeteen | 23-11-07 | 12:21

het wachten is nu op de naaktfoto's over en weer

Telegraafhoerrr | 23-11-07 | 12:20

Wist ik gristennen al.

monaco | 23-11-07 | 12:20

Ook nog iets nieuws te melden.

wtfk | 23-11-07 | 12:19

Oww, werkt dat zo?!

eeneind | 23-11-07 | 12:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl