Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De EO KoMt NaAr Je ToE dEzE wInTeR

manuela.jpg'Wat die gasten van Allah made me funny kunnen, dat kunnen wij ook' moeten ze bij de EO gedacht hebben. De moslims trekken momenteel door Nederland met hun niet-kwetsende en 100% halal moslimmoppen en dat schijnt leuk te zijn. Gisteren heeft de EO dan ook bij monde van Manuel 'stop een slang in mijn kontje' Venderbos de ambitie uitgesproken om ook lollig te worden. De Nederlandse jeugd moet op grote schaal door de heer aangesproken worden, en daar mag best wat humor, zelfspot en entertainment bij aldus Manuel. Volgens hem zijn dat van nature wat moeilijke onderwerpen bij gelovig Nederland (klopt), maar hij wil het toch gaan proberen. Wij zeggen: leuk, moet je doen. Hier alvast wat vrijblijvende suggesties ter vervanging van Het Elfde Uur, Nederland Zingt en HelpDesk Live: Andries Knevel ontmoet Rob Muntz, een radioreportage over een reis naar Lourdes en tot slot een moppie reli-pop over de Heer. Lachen!

Reaguursels

Inloggen

sneaker 21-11-07 @ 15:34

ik had je juist geciteerd, ik wacht nog op antwoord eerlijk gezegd.

Joshua | 22-11-07 | 13:12

@ myself, wat ik dus probeerde aan te geven met het ontstaan van het universum is dat de wetenschap ook geen antwoorden heeft op vragen. Zo kan de wetenschap verklaren dat het universum een expansie is die ergens stopt. Maar daarachter zit ook weer wat. Maar wetenschap rijkt niet tot die dimensie.

En om het niet een monoloog verhaal te maken, wil ik ook vragen aan jouw, wat jouw overtuiging is dat er geen God bestaat en dat alles toeval is. Of hoe kijk je er zelf tegen aan?

Joshua | 22-11-07 | 13:11

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 15:31

Zoals ik al zei, ook al zien mensen wonderen ze zullen voor korte tijd onder de indruk zijn. Maar dat zakt langzaam weer weg. Daarnaast zijn er ook kwade machten die wonderen kunnen uitvoeren.

Uiteindelijk zal een persoon zelf God moeten ontdekken. Dat doe je door te bidden of aanbidden. Personen kunnen visioenen krijgen door middel van de Heilige Geest. En dat is niet alleen voor bepaalde personen weg gelegd.

Het universum moet voor de 'big-bang' ook al iets zijn geweest. Ze zijn nu bezig in Zwitserland met een machine wat de big bang naboots. De ATLAS heet dat (zag het gister op Discovery Channel, vandaar). Maarja, dan brengen ze al die stoffen en machine 's aan. Hoe zal dat bij het begin van universum zijn gegaan?

En de tijd van de aarde is bespreekbaar. Maar ik vind tijd zelf maar een relatief begrip. Volgens mij is er geen begin en geen einde. Tijd is een tijdelijk (ja, flauw ik weet het) begrip hier op aarde.

Om kort te zijn, wat jouw kan overtuigen is allereerst de keuze die je zelf wilt maken. Het kan een zoektocht zijn, maar je wordt er rijkelijk voor beloond. En als het vaag klinkt kan ik me dat voorstellen. Maar dat is de tekortkoming van internet, aangezien je nu alleen maar woorden ziet.

Joshua | 22-11-07 | 13:06

Koekje-dr-bij? 21-1107 @ 19:15

Hoelang denk je dat jij/wij het nog uit houden dan? (als soort)

De Aarde draait wel door. en zo niet? sho what? Kosmisch gezien stellen we
geen reet voor.

Sauron the Great | 22-11-07 | 05:33

Jeremia 21-11-07 @ 18:10
Haha, wat een zielig figuur ben jij. Ik ben zo on-ge-lo-fe-lijk blij dat ik een atheïst ben. Dat gevoel onderstreep jij nog beter dan mijn Heer en Meester Richard Dawkins zelf. Jij bent geen kind van god, maar een foutje van Evolutie. Jouw soort sterft uit, en ik hang de slingers uit.
Hoezeee!

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 19:15

EO en BNN samen?
Maar goed dat ik mijn abonnement heb opgezegd...

da wizard | 21-11-07 | 18:46

Of niet?! 21-11-07 @ 16:09
Zo dus jij gelooft. Zo hé. En Joshua en ik hebben het er wel een beetje naar gemaakt? Dat klopt vriend! Maar jij probeert het op een accoortje te gooien met de verlichtingsfundi's. Of met 'de wereld' om een in christelijke kringen gangbare term te gebruiken als we de mensenmassa's aanduiden die niet tot de Gemeente van Jezus Christus behoren. Als jij echt gelooft in Jezus Christus zullen ze je nooit serieus nemen. Dus de vraag aan jou is of jij werkelijk gelooft of Jezus Christus is gestorven en letterlijk is opgestaan is uit de doden of dat je tot de soort van Nico Ter Linden behoort die de opstanding puur symbolisch ziet en niet als historisch feit. Als dat laatste het geval is dan is elke letter die ik hier getypt heb aan jou adres verspilde moeite geweest.

Jeremia | 21-11-07 | 18:10

Ben m ff kwijt me aluhoedje.

Of niet?! | 21-11-07 | 16:41

@ all

Fruitcake II

*aluhoedjes op, stungun klaar*

sneaker | 21-11-07 | 16:34

sneaker 21-11-07 @ 16:12
Je hep ongelijk kleauthommelt! haha, neuh, mijn gelijk is jou gelijk niet en omgekeerd vice versa. Voor mij is mijn gelijk waarachtig, voor jou (en vele anderen) geldt hetzelfde alleen dan van de andere kant. Geluk ermee, ik hoop dat het wederzijds is.

Of niet?! | 21-11-07 | 16:28

Of niet?! 21-11-07 @ 16:09

We hebben ook niks tegen geloof en religie (als ik voor anderen mag spreken), maar predik je eigen gelijk en niet het ongelijk van de ander. Want dat is ons 'geloof' waar je dan tegenaan schopt.

sneaker | 21-11-07 | 16:12

Jongens... Ik vind dat er wel een beetje lullig wordt gereageerd tegenover gelovigen (en ja, ik ben het zelf ook). Alleen... Joshua en Jeremia jullie vragen er wel om natuurlijk!

Of niet?! | 21-11-07 | 16:09

Religie en humor? Religie is belachelijk, dat klopt. Op zelfspot kan ik de meeste gelovigen echter nooit betrappen. (zie Joshua in dit draadje. QED)

koerbagh ® | 21-11-07 | 16:05

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 15:48

Ja, maar benen die aangroeien... Als je zo'n verhaal tegen een Gristen verteld als niet Gristen zijnde, was het meteen de duivel aan het werk, bla bla. En dan een beetje de woorden van anderen eerst verneuqen en dan gaan quoten. Joshua wordt (helaas) zeker die persoon niet. Hij heeft er de kennis, rede en het gevoel niet voor.

*als er een god zou zijn, zou er geen hel bestaan*

sneaker | 21-11-07 | 16:02

sneaker 21-11-07 @ 15:34
Ik weet het, maar ik wacht nog steeds op de gristen die:
óf eens een stukje concreet, of tenminste logisch bewijs kan overleggen
óf de ballen heeft om toe te geven dat 99% van het gristendom in zijn hoofd zit en dat hij dat gewoon leuk vind.
Denk niet dat joshua diegene wordt, maar als je zo zeker bent van je zaak moet je toch haast wel iets hebben om je verhaal te staven?

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 15:48

Joshua 21-11-07 @ 15:23

Zoals ik al tegen Koekie zei: fruitcake

*zolang er geloofsgekken zijn voel ik me echt héél normaal*

sneaker | 21-11-07 | 15:34

Joshua 21-11-07 @ 15:18
Hoe moet ik hier nou serieus op ingaan? Ik wil het best hoor, maar dit gaat echt te ver. Je begint aardig met de 'wonderen' die je zelf zegt te hebben aanschouwd. Jammer dat ik er net niet bij was. Maar goed, daarna begin je te zemelen over jezus die naar de aarde is gekomen en blabla. Je slaat een stuk over in de discussie vriend. Ik weet dat heel veel mensen, ook atheïsten, het tegenwoordig nog steeds normaal vinden dat er mensen zijn die in dingen geloven waar geen grammetje bewijs voor is. Ik ben niet één van die mensen. Ik vind het echt bizar wat jij allemaal uitkraamt, en ik hoop toch dat je dat kunt begrijpen. Dus overtuig me nou eens. Geef eens wat bewijs. Mensen die niet in evolutie geloven kan ik zo een waslijst bewijzen geven. Geldt ook voor dinosauriërs. Bewijzen dat de aarde ouder is dan de bijbel zegt is helemaal een eitje. Dus vertel nou eens iets wat mij kan overtuigen.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 15:31

sneaker 21-11-07 @ 15:12

''Wees eens fatsoenlijk en laat mensen vrij in wat ze willen denken, reli-facist.''

Dit is wat jij zei. En dan nog berichten over je verwijt dat ik alleen maar verwijten maak en scheld. Vervolgens scheld je zelf. I.i.g ik heb je goed geciteerd en als je me wilt verbeteren doe je dat niet door wat recht is krom te maken. Als ik een fout heb gemaakt wil ik dat best toegeven, maar daar is hier volgens mij geen sprake van.

Joshua | 21-11-07 | 15:23

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 15:04

Ok, ik ben om! He's a fruitcake

sneaker | 21-11-07 | 15:21

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 15:04

elke dienst worden er profetieën gesproken en ik ben getuige van genezingen waarbij je letterlijk de been kon zien groeien (ongelijke benen lijdt tot hevige rugklachten). Ook demonen worden vandaag de dag nog uitgeroeid. Dit is allemaal te zien vandaag de dag. Dit zal echter niet de doorslag geven. Hoeveel wonderen je ook zult zien, mensen zullen blijven ontkennen als het slechts daar op aan komt. En waarom niet allah, of spaghetiimonster? Omdat wij mensen die niet kunnen bereiken uit ons zelf. Daarvoor is Jezus naar aarde gekomen. Zodat het contact tussen God en de mens weer herstelt werd. Hij liet zich als een lam
naar de slachtbank. Een God die naar de mens toe komt ipv dat de mens naar God toe moet komen vind ik toch wel bijzonder.

Ik hoop dat je er serieus op in wilt gaan en het niet meteen af doet als een ziekte, dom, lomp, 'preek' etc. Ik probeer antwoord te geven. Nu moet ik weg, vanavond zal ik reageren.

Joshua | 21-11-07 | 15:18

Joshua 21-11-07 @ 14:56
Ooit wel eens gehoord van het uit het verband trekken van een zin???

Ik schreef "moeite hebt om mensen vrij te laten". Kijk dan had je het fatsoenlijk geciteerd. En dat je moeite hebt met het vrij laten van mensen is alleen al af te leiden uit je reacties QT: "Ik weet ook best wel dat je wilt provoceren" (--> Jij weet wat ik wil he) Allereerst: ik ben hier niet om te provoceren, en ten tweede: IK WEET WAT JIJ WILT is een behoorlijk arrogante maar vooral domme opmerking. Je hebt zoveel moeite mij het gunnen van de vrijheid aan een ander, dat als hij/zij een mening naar voren brengt, JIJ je daar zelfs boven stelt.

Kortom, als jij je gelijk wil halen ga je toch gewoon op GS praten alsof je god bent.

sneaker | 21-11-07 | 15:12

Joshua 21-11-07 @ 14:49
Jij hebt god nog nooit zien werken. Jij hebt dingen gezien die je bevielen.
Jij hebt god nog nooit zien genezen. Jij hebt mensen beter zien worden.
Zie zegt dat die mensen niet gewoon beter zijn geworden? En als het aan iemand te danken is, waarom dan god? Waarom niet allah? Waarom niet het vliegend spaghettimonster? Waarom niet henzelf? Waarom geneest god de één wel en de ander niet? Waarom heeft hij ze in de eerste plaats ziek gemaakt? Jouw antwoorden leveren alleen maar meer vragen op. Niet omdat je dichter bij het antwoord komt, zoals bij wetenschap, maar omdat je er verder vanaf raakt. De pure domheid en weigering om kritisch te denken is werkelijk verbijsterend.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 15:04

sneaker 21-11-07 @ 14:43

''laat mensen vrij in wat ze willen denken''

hiermee suggereer je dat ik dat niet doe. Dan speel je dus aan op dwingen. Als je daarmee niet akkoord vraag vraag ik het wel zo:

waarop baseer jij je dat ik mensen niet vrij laat in hun denken? Het vervolg van je bericht vind ik niet overtuigend overkomen. Wat ik dus probeer achter te komen; wat bedoel je precies? Misschien dat ik het verkeerd begrijp wat je bedoeld.

Joshua | 21-11-07 | 14:56

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 14:34

Ziektes zijn niet alleen lichamelijk. Dit zal onderhand wel duidelijk zijn. D

at jij een diagnose stelt is je goed recht. Ik vind alleen dat je nogal kort door de bocht gaat. Jij baseer je op je mening op dat het verhaal van God nergens op gebaseerd is. Waarschijnlijk is dit uit persoonlijk ervaring. Bij mij is dat echter anders. Ik heb gezien hoe God kan werken, genezen en tot je spreken. Dit is o.a. waarom ik geloof. Dat jij dat ziet als ziekte, betreur ik alleen maar. Het is aan te raden.

Joshua | 21-11-07 | 14:49

Manuel zag ik vorig weekend los gaan in 030-centrum..... helaas dacht hij dat hij populairder was dan dat andere van hem vonden.

overVecht | 21-11-07 | 14:49

Joshua 21-11-07 @ 14:27
Of moet ik je ook nog ff van je overtuiging afhelpen?

sneaker | 21-11-07 | 14:44

Joshua 21-11-07 @ 14:27

Ik heb het woord dwingen nooit gebruikt. Concludeer wel dat je aanzienlijke moeite hebt om mensen vrij te laten in het hebben van een eigen mening over het Gristendom, god en schelden. Redelijk kortzichtig. Maar om het even te hebben over dwingen (dan kan je em krijgen ook). De bijbel stelt dat jij je naaste moet bekeren of iig een goeie poging moet doen (al genoeg dwang) dan kom jij er nog eens dunnetjes overheen met een ziekelijk vingertje "van wat wel en niet mag" (klinkt redelijk dwingend he). Dus nee, ik heb niet letterlijk gezegd (tot nu) dat je een dwingend persoon bent. Dus bij deze... Prediker 10:8

sneaker | 21-11-07 | 14:43

@mezelf
Dat mocht wel iets duidelijker: ik doel op de plaatsing van (en de reacties op) dit bericht, niet op het betreffende initiatief.

Lewis | 21-11-07 | 14:36

Joshua 21-11-07 @ 14:27
Misbruik? You fit the profile! Ik vind het oprecht vervelend voor je, maar ik beledig je niet. Ik misbruik geen ziekte ( en ook geen aandoening, ziektes zijn lichamelijk ). Ik stel gewoon een diagnose. Dat ik daarvoor niet bevoegd ben is een ander verhaal.
Het hele verhaal van god en jezus is nergens op gebaseerd en volslagen ongeloofwaardig. Hoe komt het dat je er dan tóch in gelooft?
Het antwoord op die vraag kan je medicijn zijn, succes.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 14:34

Gaaaaaaaaaap. Lang geleden dat ik zo'n déjà-vugevoel had.

Lewis | 21-11-07 | 14:31

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 14:18
Ik vertelde 'm een tijdje terug ook in een directiekamer aan een zichzelf God wanende en wauwelende directeur. Een dommig blondTje, dat de boel voor 'm aan het notuleren was, stelde overigens dezelfde vragen. De directeur hield verder wijselijk z'n bek.

Bertus Betonsloper | 21-11-07 | 14:29

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 14:01

''psychische ziekte''. Misbruik maken van ziekte 's vind ik niet kick.

sneaker 21-11-07 @ 14:01

nogmaals, je hebt het over dwingen. Ik wil graag weten waar je het over hebt.
De meeste berichten die je hebt geplaatst hier, wijzen op een warme kermis. Maar ik laat je vrij om het over religie te hebben. Niemand die je tegen houdt.

Joshua | 21-11-07 | 14:27

Okidoki. In Mijn naam.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 14:18

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 14:07
Lees: sneaker 21-11-07 @ 14:09

Bertus Betonsloper | 21-11-07 | 14:17

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 14:07

Gewoon Koekie :)

sneaker | 21-11-07 | 14:09

Bertus Betonsloper 21-11-07 @ 13:45
Grappig. Maar wie ben ik nu? God of de Duivel? Of gewoon koekie?

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 14:07

@mezelf
bedoelde jeremia 13.55

verfsmijter | 21-11-07 | 14:05

Joshua,
wat een eer dat je hier wil reaguren tijdens je niet aflatende moordtochten in de stad Jericho.
Jeremia 21-11-07 @ 13:55
iemand die in god gelooft is niet redelijk.Als reden je leiddraad zou zijn zou je immers niet gelovig zijn.

miko | 21-11-07 | 14:04

Jeremia 21-11-07 @ 13:55
Snel intreden van verveling, staat ook op het lijstje.
Groetjes.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 14:03

Joshua 21-11-07 @ 13:50

Ik wil helemaal niks of niemand provoceren. Geef alleen m'n ongezouten mening over religie en religieuzen. Je bent vrij om te geloven, maar val er anderen niet mee lastig. En ik wil best wel een echte discussie aangaan over religie, ontwikkeling en verstandelijk vermogen, maar geloof mij maar als ik zeg dat je dan van een hele koude kermis thuis komt.

sneaker | 21-11-07 | 14:01

Joshua 21-11-07 @ 13:36
Aandoening, geen ziekte. ( voor de 15e keer )
En buitenshuis vloek ik eigenlijk nooit, nu ik er over nadenk. Mijn teen stoten doe ik meestal ook aan die vervloekte binnendeuren.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 14:01

@Jeremia 21-11-07 @ 12:58
De grond wordt heet?

verfsmijter | 21-11-07 | 13:59

"Koekje-dr-bij? IS de duivel, lutser"
Jo de Jong 21-11-07 @ 13:04
Yep. Het lijkt mij een tyisch geval van iemand die gebonden is door één of meerdere demonen. Bovendien denk ik dat dit ook opgaat voor meerdere reaguurders hier. Ik weet dat jij dit comment als een grap bedoelt, maar deze reactie van mij is bloedserieus.
@Joshua
Verwacht hier geen enkele redelijkheid of compassie van de verlichtingsfundi's. Zij spiegelen de tekortkomingen waar ze zelf aan lijden op de gelovigen.
@Verlichtingsfascisten
Zo, dat was het dan weer voorlopig. Ik heb nu andere verplichtingen.

Jeremia | 21-11-07 | 13:55

sneaker 21-11-07 @ 13:46

Ik weet ook best wel dat je wilt provoceren aangezien je zomaar wat roept en eigenlijk niet veel toevoegt m.b.t. het onderwerp. Alleen vroeg ik me af waar jij je op baseert dat ik mensen dwing om te geloven?

Joshua | 21-11-07 | 13:50

Joshua 21-11-07 @ 13:36

Als ik jou was zou ik ook in god gaan geloven, want het leven hier moet echt een hel voor je zijn. Wees eens fatsoenlijk en laat mensen vrij in wat ze willen denken, reli-facist.

sneaker | 21-11-07 | 13:46

Koekje-dr-bij komt aan de hemelpoort:
“Leuke optrekje, Petrus, maar misschien kun je nog wat aan de uitstraling doen. Al die wolken hier maken een softe indruk. Ik zou er toch wat marmer tegenaan gooien.”
Koekje-dr-bij wordt binnengelaten. Hij komt een heer met een lange witte baard tegen. “Zeg bent u hier de president of the board?”, vraagt Koekje-dr-bij. “Heeft u wel eens aan uitbreiding gedacht?” God kijkt hem verbaasd aan.
“Onderweg hier naartoe kwam ik daar beneden een warm hol tegen. Er kwamen rookwolken uit en het rook naar verbrand vlees. Misschien willen ze wel fuseren. Zal ik eens met die vent daar gaan praten?”
Gods wenkbrauwen zijn hoog opgetrokken.
“Dan zetten we een nieuwe strategie uit,” vervolgt Koekje-dr-bij. “Als internationale dienstverlener voor corporate clients, of nee, toch maar naar de retailmarkt. Of nee, toch maar…”
God schudt even zijn hoofd.
“Nou”, zegt Koekje-dr-bij, wanneer er een groepje engelen vredig voorbij zweeft,“Echt hard werken doen ze hier niet. Dat kan nooit wat worden, deze toko. Laat mij maar even, ik stuur de ene helft een brief dat ze op moeten rotten en de andere dat ze misschien mogen blijven. Let maar op. Dan gaan ze pas echt vlíegen!”
Op dat moment steekt Petrus zijn hoofd om de deur van de poort. “God,” roept hij, “er staan weer een paar nieuwelingen aan de poort.”
“Ik kom er aan!”, roept Koekje-dr-bij.

Bertus Betonsloper | 21-11-07 | 13:45

@Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 13:24
In deze stelling kan ik niet met je mee gaan.
Het is niet zo dat alle relies hiermee behept zijn, maar een groot gedeelte,
waaronder alle religies vallen, leven in een ingestampte angst.
En door deze angst, zichzelf wapenen door de blijde boodschap te verkondigen, waardoor het schuldgevoel minder word.
Ik zou het zeker geen ziekte noemen, want bijna elke ziekte valt te genezen.

verfsmijter | 21-11-07 | 13:41

blikjegrolsch 21-11-07 @ 13:28

Ned Flanders bestaat niet. Zijn kinderen dus ook niet. Je hebt het over een fictieve persoon, onzichtbaar eigenlijk. Begint er al iets te dagen ;0

Joshua | 21-11-07 | 13:39

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 13:10

Het is een beetje naar om te zien dat je alsnog ziektes erbij te moeten halen om zodanig kracht bij te zetten van je betoog. Je maakt misbruik van ziekte 's in een discussie.
Zo wordt het een beetje simpel vermaak, dat zou jammer zijn.

On-topic
En wat doe je als je buitenshuis kwaad bent? Aangezien je dan niet vloekt, ben ik benieuwd wat je dan doet.

Joshua | 21-11-07 | 13:36

Of ze hebben tenminste een intellectueel defect. Heel tragisch.
En nu weer gaan dreigen met dat tolerante geloof van je!

blikjegrolsch | 21-11-07 | 13:35

En het leuke is dat ze ook nooit fatsoelijk reageren. Altijd en alleen maar verwijten, verwijten, verwijten. Zou toch leuk zijn als ze ook es naar zichzelf kijken ipv alleen maar flauwe RE:comments te geven met: "die grap is al gemaakt". Stelletje reli-lutsers.

sneaker | 21-11-07 | 13:33

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 13:24

• Manipulatief gedrag: I rest my case

sneaker | 21-11-07 | 13:28

Niks mis om Joshua en Jeremia (kinderen van Ned Flanders?) geestelijk gehandicpat te noemen. Hoe moet je iemand anders noemen die in een onzichtbare vriend gelooft?

blikjegrolsch | 21-11-07 | 13:28

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 13:15
Het is inderdaad Pseudologia Phantastica.
"Een psychische ziekte waarbij herinneringsvervalsingen zodanig een eigen leven gaan leiden, dat ze duidelijk niet meer overeenkomen met de waarheid. Voor de lijder is het echter wel waarheid, hij gelooft erin en zal heftig zijn eigen onwaarheden bevestigen en verdedigen."
Een aantal punten waaraan deze aandoening te herkennen is zijn:

• Een ziekelijke neiging om te liegen
• Oppervlakkige charme
• Snel intredende verveling
• Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd
• Sterke overtuigingskracht
• Uiterlijke schijn van oprechtheid
• Tegenstrijdige uitspraken
• Manipulatief gedrag
• Gebrek aan realistische lange-termijn-planning
• Geen medeleven / geen invoelingsvermogen

Als je de comments van bijvoorbeeld Jeremia eens tegen het licht van deze tekens houdt, lijkt me geen twijfel dat de arme reaguurder een duidelijke psychische aandoening heeft, waarmee mijn vergelijking met geestelijk gehandicapt heel aardig te rechtvaardigen is.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 13:24

Joshua 21-11-07 @ 13:02

Dat was geen grap. Lont-lover.

sneaker | 21-11-07 | 13:23

verfsmijter 21-11-07 @ 13:12
Leuk he? Het begint altijd heel vreedzaam en tolerant, maar aan het eind is het toch altijd het zelfde liedje. Probleem is dat die mafketels niet alleen ons de hel en hemel voorhouden, maar zichzelf ook om zichzelf maar vooral te overtuigen dat ze op het juiste pad zitten. Pseudologia phantastica heet dat geloof ik.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 13:15

"the greatest trick the devil.........."

azijnseikerT | 21-11-07 | 13:15

@Jeremia 21-11-07 @ 12:58
Het stereotiepe antwoord van iedere reliefanaat?
Want en Anders.
Er is geen god, geen duivel, en de hel is hier op aarde.

verfsmijter | 21-11-07 | 13:12

Joshua 21-11-07 @ 13:02
Dude, een geestelijke handicap is geen ziekte maar een aandoening. Net als religie, alleen religie is een stuk gecompliceerder. Ik neem het je niet kwalijk, voor veel mensen is de werkelijkheid te ingewikkeld en het feit dat je dood gaat te hard. Dat jij je troost met religie moet je helemaal zelf weten, maar val anderen er niet mee lastig wil je? Het komt namelijk een beetje dom over.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 13:10

@Jeremia 21-11-07 @ 12:58
Koekje-dr-bij? IS de duivel, lutser

Jo de Jong | 21-11-07 | 13:04

Jeremia 21-11-07 @ 12:58
Nu weet ik gelukkig dat de hel niet bestaat, maar al moest ik kiezen; dan zou dat zijn als kiezen tussen stroperige christianrock en een concert van iron maiden. In de hemel krijg je druiven, in de hel bier en tieten. Dus ik zit prima zo. Afgezien van deze theoretische keuze bewijs je eens te meer dat je mentaal een beetje in de knoop zit. Maar dat geeft niets hoor, je hebt verder wel gewoon een baan en zo? relatie? Niets aan het handje dan toch?

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 13:04

sneaker 21-11-07 @ 12:46

dat grapje is al een keer gemaakt hier. Als de grappen op zijn, dan begrijp ik waarom je het nog een keer er op zet :)

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:50

fijn dat je het binnenshuis doet. Maar aan de andere kant, zo'n woord is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Wat doe je overigens als je buitenshuis bent en je bent kwaad? Ik neem aan dat je dan ook een manier hebt om dat te verbergen?

''Ik spot niet, zo denk ik er echt over. No offense.''

jij en ik weten beide dat je dit er niet zomaar neer zet. Ik vind het een naar trekje en nogal hypocriet m.b.t. je eerder opvatting over ziektes.

Aangezien je betoog kracht moet bij zetten met ziektes, hoop ik dat je het niet meent.

Joshua | 21-11-07 | 13:02

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:55
Dat je geestelijk dood bent en jij je moet bekeren. Anders ga je naar de hel sukkel!

Jeremia | 21-11-07 | 12:58

wopper 21-11-07 @ 12:35
Natuurlijk stel ik het zeer op prijs dat je het voor mij opneemt, maar ik verwacht eerlijk gezegd niets anders van mensen als koekje-dr-bij en blikjegrolsch. En zo hoort het ook te zijn. Anders dan de EO vind ik het volstrekt onbelangrijk of de ongelovigen mij serieus nemen. Maar het is altijd weer aardig om te zien hoe 'verlichte' mensen aankijken tegen het evangelie en de mensen die in Jezus Christus geloven en hoe ze met anders denkenden wensen om te gaan.

Jeremia | 21-11-07 | 12:57

Jeremia 21-11-07 @ 12:52
Zestien bewoners van het Delta Psychiatrisch Centrum willen ook gewoon met Napoleon aangesproken worden. Mohammed Bouyeri wilde ook gewoon verantwoordelijk gehouden worden voor zijn acties. Wat is je punt?

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:55

Weet je wat de sterkste eigenschap van religieus zijn is??!

Een hoge mate van intollerantie tegenover alles en iedereen die anders is of anders denkt

*mevrouw Lont, kom d'r maar in*

sneaker | 21-11-07 | 12:54

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:41
Jij en anderen mogen mij persoonlijk verantwoordelijk houden voor mijn standpunten. Daar heb ik geen enkel probleem mee.

Jeremia | 21-11-07 | 12:52

Joshua 21-11-07 @ 12:39
Vloeken is een uiting van pijn of frustratie, net zoals huilen. Je kan er een hoop spanning mee uitgooien, en iedereen doet dat anders. Sommigen kunnen het prima zonder te vloeken ( respect ), anderen hebben voldoende aan een potverdriedubbeltjes en bij mij werkt godverdomme buitengewoon goed. Heeft niets met kick zijn te maken en ik doe het meestal ook alleen binnenshuis, dat dan weer wel.
-
Joshua 21-11-07 @ 12:42
Ik spot niet, zo denk ik er echt over. No offense.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:50

Joshua 21-11-07 @ 12:42

Echt waar, rot op en kies een bevolkingsgroep om uit te roeien ofzo. Of ga weer kerken slopen, waren jullie ook altijd goed in.

sneaker | 21-11-07 | 12:46

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:26

Lol, spotten met ziektes vond je toch zo erg?

Joshua | 21-11-07 | 12:42

wopper 21-11-07 @ 12:35
Inderdaad. Ik zou ze ook persoonlijk verantwoordelijk kunnen houden voor hun standpunten en het fascistische boek dat ze verdedigen. Dat doe ik niet, ik ga er vanuit dat ze gewoon niet beter weten door een menale stoornis en gewoon een *kuch*beetje het zicht op de realiteit kwijt zijn. Maar als u dat liever hebt kan ik het ook gewoon op ontoerekeningsvatbaar houden?

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:41

Religion is the root of all humour?

Uhhmmmm....
NEE.

Dirk Tang | 21-11-07 | 12:41

Bekijken die pannekoeken nou nooit eens het rendement van hun inspanningen of zo? Donder toch op met die waanzin, ik wil geen messias, maria, god of andere dapen, ik wil bier, tieten en sneeuw! En ik wil al helemaal niet vergeven worden voor mijn zonden, ik heb daar gdoverdomme aardig wat tijd energie en creativiteit in zitten!

Iljitsj | 21-11-07 | 12:40

blikjegrolsch 21-11-07 @ 12:10

Als dat jouw reden, omdat je je druk maakt over hoe andere mensen zich voelen, ga je gang.

Alleen doorgaans zeggen mensen het meestal om een gebeurtenis kracht bij te geven. Of uit opwelling van emotie 's. Dus er wordt dan een betekenis aan het woord gegeven.

Niet voor Jan 21-11-07 @ 12:11

eerlijk gezegd heb ik geen behoefte aan een discussie. Ik was alleen nieuwsgierig, maar dat werd niet begrepen door jou. Om dan nog het verhaal aan jou uit te leggen is niet constructief naar mijn mening. Het is niks persoonlijk t.o.v. jouw.

Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:17

Ok, als dat jouw reden is omdat het lekker bekt, vind ik het wel kick van jou.

Joshua | 21-11-07 | 12:39

wopper 21-11-07 @ 12:35

kom op zeg, normaal ben je wel iets relaxter.

sneaker | 21-11-07 | 12:39

@ Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:26

Tjonge, dat getuigt pas van beschaving hebben om jeremia en joshua geestelijk gehandicapt te noemen, lutser.

wopper | 21-11-07 | 12:35

verfsmijter 21-11-07 @ 12:23
Dieptriest inderdaad. Zo heb ik recent een mentaal sterfgeval in mijn vriendenkring meegemaakt. Hele geschikte gozer, en behoorlijk bijdehand. Zo ééntje die op een natuurkunde examen zijn eigen bedachte regels ging toepassen ipv die uit het boek, en daarmee het hoogste cijfer uit alle atheneum-klassen haalde. Ging plotseling bijbelclubjes leiden, werd vaste klant op de EO-jongerendag en kon op zaterdag niet meer fatsoenlijk stappen omdat om 00.00 uur de zondag begon. Heeft met twee vingers in zn neus een technische WO-opleiding afgerond, en hangt nu zijn master aan de wilgen om theologie te gaan studeren. Verbijsterend gewoon... Zou ik maar wat graag met de vlakke hand wat wijsheid in meppen, geldt ook voor jezus-adepten hier op GS trouwens.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:32

Karl Marx: "God, how much is a million dollars to you?"
God: "It is but a penny."
Charles Darwin: "God, how long is a million years to you?"
God: "It is but a second."
A homeless man: "God, could you please give me a penny?"
God: "Sure, just a second."

Bertus Betonsloper | 21-11-07 | 12:30

@ Mosselprikker 21-11-07 @ 11:57

Deze 'allah made me funny' ken je beslist nog niet:
sheikyermami.com/2007/11/19/malaisya-b...

Geen video weliswaar maar geheimpjes over funny allah gays - scrollen is voor eigen risico.

wopper | 21-11-07 | 12:29

Dat opdringerige, angst inboezemde, dogmatische kudtgodvergetenklodtenreligie is het nou eindelijk een keer afgelopen ja!
Ik wel er helemaal niets meer over horen. Tis Klaar! Geen humor niks, gewoon optyfen met dat gehersenspoelde onzin.

azijnseikerT | 21-11-07 | 12:28

Tkomt verder allemaal weer erg geforceerd over. Als God grappige volgelingen had gewild had hij bij Gristenen wel gevoel voor humor ingebakken.

widtvoet... | 21-11-07 | 12:27

Jo de Jong 21-11-07 @ 12:20
Zeker terecht, heb me een RSI zitten klikken op die uitroeptekentjes.
Die neiging heb ik ook vaak bij geestelijk gehandicapten als joshua en jeremia maar ach, als GS ze van de straat houdt dan is dat misschien wel beter zo.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:26

Mijn ouwe overgrootvader zei altijd, nadat zijn fuiken waren leeggeroofd:

God vermoord de duvel!

Maar hij bedoelde er wel hetzelfde mee, kwestie van interpretatie.

*terugdenkt aan die keren dat we zn pijp verstopten en hij al vloekend door het huis heen rende op zoek naar die zuigbuis van m, god hebbe zijn ziel*

Jo de Jong | 21-11-07 | 12:25

Religie is niet grappig.
Het is dieptriest.
Medelijden is meer op z'n plaats.

verfsmijter | 21-11-07 | 12:23

Iemand ooit wel eens op de EO-jongerendag geweest? Lijkt me zo een sekte feest.

Mooie slogan: Gods last name is not Dammit.

ijsklont | 21-11-07 | 12:21

@Koekje-dr-bij? 21-11-07 @ 12:17
Ze hebben er wel een perma-ban om gekregen (en terrecht) dat gegooi met ziektyes die ons allen (kunnen) treffen.....

Jo de Jong | 21-11-07 | 12:20

@Jo de Jong 12:13

Die is al op 't randje hoor! Laten we 't wel vroom houden.

widtvoet... | 21-11-07 | 12:19

Zegt de Rebbe , wat ie hebben wil pakt hij wel.

verfsmijter | 21-11-07 | 12:18

Joshua 21-11-07 @ 11:53
Het bekt gewoon zo lekker, godverdomme. Net als scheldwoorden met kanker, maar dat gebruik ik niet zo graag. Kanker bestaat wél.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:17

@ TV Dominee 21-11-07 @ 11:36
Indeed, Faith+1 rules!

Bokassa | 21-11-07 | 12:15

@kersenflap,
Geen slapende honden wakker maken, het is nu redelijk qua niveau hier.

fuckje | 21-11-07 | 12:15

Humor kan dan best verkopen, niets verkoopt beter dan sex. Dus laat die zoutloze bravemansgrolletjes maar zitten en trek beter wat goddelijk mooie buurmeisjes aan.

widtvoet... | 21-11-07 | 12:14

@ widtvoet... 21-11-07 @ 12:07

...... met een kikker op zn kop.
Zegt de dokter: En? Wat scheelt er aan?
Nou ik weet het niet, zegt de kikker, maar volgens mij heb ik een gezwel aan me reet....

Jo de Jong | 21-11-07 | 12:13

@DannyW 21-11-07 @ 12:10
Fonetisch wordt het helemaal in 2008.

RickH | 21-11-07 | 12:12

Joshua 21-11-07 @ 12:07
.
Ga je nou op je hoge stoel zitten, reli-boy ? In discussies gaan mensen elkaar te lijf, weet je. Met woorden. En niet door paternalistische houdingen aan te nemen, of met wapens, zoals jullie gelovigen al eeuwen lang doen.

Niet voor Jan | 21-11-07 | 12:11

Joshua moet gewoon weer gaan evangeliseren. Elk verlozen zieltje dat niet in zijn sekte gaat geloven zal voor eeuwig branden. Dus hup hup hup Joshua, aan die arbeid! Er moeten mensen gered worden!

blikjegrolsch | 21-11-07 | 12:11

Bwa, ik wordt er niet warom voor, even 3 topics terug!

DannyW | 21-11-07 | 12:10

@Joshua: omdat gelovigen er wel sneu van worden, daarom.

blikjegrolsch | 21-11-07 | 12:10

Zijn ze een beetje laat mee. Wolkers is net overleden die had ze een aardig handje kunnen helpen...;P

Lebowski Achiever | 21-11-07 | 12:08

Niet voor Jan 21-11-07 @ 11:58

Lol, leg de woorden maar in de mond. ALs je het al niet begreep wat ik me af vroeg heeft het geen zin om het uit te leggen ;)

Joshua | 21-11-07 | 12:07

"D'r komt een ongelovige bij de dokter..."

widtvoet... | 21-11-07 | 12:07

Tja, dan vond ik Hans Teeuwen toch iets sterker wanneer het op religie aan komt.

harl | 21-11-07 | 12:05

Pffft, allah made me funny. Halsreikend heb ik er naar uitgekeken. Moslims die grappen gingen maken over hun geloof... nou we hebben het geweten.
Drie flauwe grappen over terrorisme en een steek naar Geert Wilders.
Niet echt heel erg controversieel ofzo.

Koekje-dr-bij? | 21-11-07 | 12:03

@Robert Irving III 21-11-07 @ 11:53
www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/arti...
Dit zou misschien niet onder NSFW vallen..
"Het aantal buitenlandse militairen moet dan ook zo snel mogelijk worden verdubbeld tot zeker 80.000 en ook moslimlanden moeten hieraan bijdragen, zegt de denktank."
Vooral 'moslimlanden moeten hieraan bijdragen' doet het 'm..

RickH | 21-11-07 | 12:01

Joshua 21-11-07 @ 11:53
.
Wacht even. Jij zit hier je tijd te verdoen door te reageren op Geenstijl, en je zegt tegen iemand anders dat ze net zo goed niks kunnen zeggen ? Ironie is aan jou niet besteed, is 't wel ?

Niet voor Jan | 21-11-07 | 11:58

Een heeeeel oude mop.
Aantjes heeft een nieuwe baan. Hij werkt nu bij de ESSO. Van binnen SS en van buiten EO.

Knip | 21-11-07 | 11:58

Is drs Flater nu al geunbanned?

kersenflap | 21-11-07 | 11:58

@ wopper 21-11-07 @ 11:52
Die stond dus al weken in de dumpert... Geen ouwe koeien enz... :)

Als ie net zo grappig wordt als dat la(at)ma(ar), dan wil ik een EO-filter op m'n flatscreen.

Mosselprikker | 21-11-07 | 11:57

elevator 21-11-07 @ 11:39
.
Ik zeg meestal gewoon Kut. En ik weet zeker dat die bestaat. Jammie.

Niet voor Jan | 21-11-07 | 11:57

Dankzij de spijkers van Van Leeuwen!!!

sneaker | 21-11-07 | 11:53

blikjegrolsch 21-11-07 @ 11:49

maar meestal zeg je het wanneer je iets kracht wil bijzetten. Maar als je het vrijuit zegt en dus eigenlijk gelooft dat god niet bestaat, kan je net zo goed niks zeggen.

Waarom zeg je het anders?

Joshua | 21-11-07 | 11:53

ook al zwaar nsfw, hebben jullie nog een topic vandaag dat ik op mijn werk kan kijken? allemaal gaping holes vandaag geloof ik

Robert Irving III | 21-11-07 | 11:53

OMG, een wedstrijdje in geloofshumor wie de meeste zieltjes behoudt en wint.. unf*kin'believable.

.

Deze dan ook maar linken:
Gesprek met Ahmed de suicidebomber na z'n dood:
www.shoutfile.com/v/fJ7EBcAj/Achmed_Th...

wopper | 21-11-07 | 11:52

Als ik gelovig was zou ik ook heel veel zelfspot hebben.

lokado | 21-11-07 | 11:50

spuiten, slikken, zuipen en neuken voor de Jezusjugend.

Tubifiks | 21-11-07 | 11:49

* Hangt ekstra hangslot op rusthuis Seth Gaaaaaaaaikema *

fuckje | 21-11-07 | 11:49

"Als jij vloekt wil je God verdoemen , dus je weet dat God bestaat"

volgens mij moet God mij verdoemen als ik Godverdomme zeg, niet omgekeerd. Maar aangezien die toch niet bestaat kan ik dat vrij zeggen.

blikjegrolsch | 21-11-07 | 11:49

*Huilt verder*

www.hermanboon.nl/

@Jeremia: "Het evangelie van Jezus Christus is levensreddend en niet 'leuk'"

Kinderen inenten tegen polio is ook levensredden. Incest is trouwens ook niet leuk.
# keer Godverdomme zeggen en je hebt weer een aflaat verdiend, lekkere zeloot van me.

blikjegrolsch | 21-11-07 | 11:47

Ik vind geen enkel geloof grappig, 'k word er alleen maar verdrietig van :-(

Ma Flodder | 21-11-07 | 11:46

@elevator 21-11-07 @ 11:39

God bestaat slechts in de burelen der gelovige honden.

Ik, daarentegen ben ongelooflijk dom, en praat gewoon de mensen na ;)

Jo de Jong | 21-11-07 | 11:44

Kruistocht in snowboots

Tobi | 21-11-07 | 11:43

De Chinese god gaat anders heel snel winnen, let maar op...

Japster | 21-11-07 | 11:42

Gadverdamme, humor met Knevel... gaat ie dan 'leuk' met z'n handen wapperen. EO is sowieso niet geschikt voor humor. CORRECTIE: Gristenen zijn niet geschikt voor humor. Ben je God, heb je zo'n boek waar De Mensch naar leeft, kom er een Gristen uit voort... of erger... een Knevel. Dan verhang je jezelf toch ook meteen :)

Laat de EO maar komen deze winter hoor

*legt Canadese stungun naast de deur, gaat zitten op krukje en hoopt stilletjes*

sneaker | 21-11-07 | 11:41

Evangelische humor? Kan dat dan?

Alcoholic | 21-11-07 | 11:40

Zolang die Bert van Leeuwen maar geen grapjes gaat maken (en liever ook geen kudtspelletjes meer presenteerd)

ijsklont | 21-11-07 | 11:39

Een nederlandse en een moslimvrouw zijn aan het praten over hun man. Nederlandse vrouw: ik vond day hij zelf wel eens een overhemd kan strijken, dus ik liet de boel maar even de boel, overhemden stapelden zich op, maar na 3 dagen zag ik hem mooi zelf strijken. Oh zegt de moslima, ook geprobeerd, na 3 dagen zag ik weer een beetje met links.

Multikuli | 21-11-07 | 11:39

Jo de Jong 21-11-07 @ 11:21

Als jij vloekt wil je God verdoemen , dus je weet dat God bestaat

elevator | 21-11-07 | 11:39

Ben ik helemaal niet gewend van de EO.. Ik vind ie Manuel dus wel ietsje meevallen (geen neqschot voor Robin nu, alsjeblieft). Muntz bij Knevel is briljant, kortzichtig kudt-geloof.

Robin Hood | 21-11-07 | 11:38

Het evangelie van Jezus Christus is levensreddend en niet 'leuk'. Humor gebruiken om te communiceren is goed zolang het maar echt is. Het beste is gewoon jezelf te zijn en niet allerlei gekunstelde grappen en grollen uit te halen. Heel erg jammer van de EO.

Jeremia | 21-11-07 | 11:37

K&B in steylloos reauze trouwens..

RickH | 21-11-07 | 11:37

Zegt Adam tegen Eva: w00t, first!

John McClane | 21-11-07 | 11:34

Ze moeten Manon Thomas vragen voor de entertainment.

zooishettoch | 21-11-07 | 11:33

Kruistocht!!!!

Haas82 | 21-11-07 | 11:26

Yes.. de positivo's!

RickH | 21-11-07 | 11:25

Ohneee! Ohneeeeeeeeeee! OHNEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Godverdomme bespaar ons dat! EO'ers met humor, dat is echt het allerergste wat er is!

*Zucht*

blikjegrolsch | 21-11-07 | 11:22

Jezus komt naar je toe deze winter ! hahaha

Ed? | 21-11-07 | 11:21

Heb je hem godverdomme ook weer!

Jo de Jong | 21-11-07 | 11:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl