Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er is niks aan de hand bij Oxxio

oxxio.pngWij herhalen, er is Niks aan de hand bij Oxxio. U had misschien een andere indruk, maar de afdeling imagobeheer van de stroomboer is druk doende om dat misverstand uit de wereld te helpen. Zo hard zelfs dat iedereen die op 'Oxxio' Googled niet meer (zoals voorheen) als eerste bij de vele consumentenfora uitkomt, maar bij een gesponsorde link bovenaan de pagina die 'Reactie Oxxio op De Pers' schreeuwt. Na het kritische coverartikel dat die krant publiceerde is Erik de Heus van Oxxio namelijk fanatieker dan ooit aan het downplayen geslagen. De boodschap luidt: klanten worden helemaal niet aan het lijntje gehouden bij Oxxio! Ook worden er geen mensen zonder aanleiding aangemeld en bestaan er heus wel tevreden Oxxio-afnemers. Zowel de geïnterviewde ex-medewerkers als alle internetklagers praten dus peop, en bovendien MAG je zulke dingen helemaal niet zeggen over Oxxio. Dat u het dus even weet: Niks aan de hand bij Oxxio, het is een kei leuk bedrijf. En vandaag doet De Pers er nog een schepje bovenop. Maar om nu te zeggen dat er wat aan de hand bij Oxxio is. Neuh.

Reaguursels

Inloggen

On topic: een collega van mij is al twee jaar bezig met aangetekende brieven om haar overleden vader goed af te melden bij Oxxio. Denk dat ik nog even wacht met overstappen. En ik krijg ook net iets teveel mensen met geroosterde stoppenkasten aan de telefoon wegens de overstap naar een slimme meter.
Nee dank u, ik kan mijn eigemeterstand wel opschrijven.
Nee dank u, stuurt u maar een acceptgiro.

Analia von Solmsch | 22-11-07 | 15:05

Intrum Justitia? Die mogen ook wel eens gaan werken ja.

Analia von Solmsch | 22-11-07 | 15:02

heeft iemand een overzicht van alle klanten van intrum justitia in 0031. referentielijst op hun site ontbreekt en als je ze per mail ernaar vraagt gaan ze moeilijk doen.

osgn | 22-11-07 | 10:26

Gewoon weer zoals vroeger: alles in handen van de staat. Één spoorbedrijf, één energiebedrijf, één postbedrijf. Alle concurrentie op die manier de kop indrukken zodat niemand het in zijn hoofd kan halen om de zaak te naaien.
Het is ook niet voor niets dat het bedrijf in 2005 zijn eigen beursgang afketste. Als je de zaakjes niet op orde hebt heeft geen enkele bank vertrouwen in je. In plaats daarvan lieten ze zich voor 137 miljoen overnemen door een Brits bedrijf.
Stop die boevenbende van Oxxio maar in het gevang. Nog even en we hebben hier ons eigen Enron schandaal.

Steve0510 | 22-11-07 | 01:34

@taxidermist 21-11-07 @ 18:37 ze rectificeren zelfs. Waarom ben ik dan toch niet overtuigd van de goede bedoelingen van Oxxio?

@doskabouter 21-11-07 @ 17:21 de NEM heb ik op een gegeven moment 5 keer in 2 weken spontaan en ongevraagd aan de lijn gehad met hun oneerbare voorstellen, ondanks dat ik aangaf op hun suppressielijst te willen worden gezet, totdat ik dreigde met een klacht bij de CBP. Tuig is het, die energieboeren.

Verder heb ik met ESSENT het volgende meegemaakt. Ik verhuisde naar een woning waar ESSENT op dat moment nog als enige leverde. Vervolgens een jaar lang geen rekening gekregen omdat ze problemen hadden met de administratie. Toen hadden ze de boel 'op orde' en stuurden ze ineens rekeningen van 12.500 euro per maand, op basis van schattingen naar een simpele ééngezinswoning. Na wat heen en weer bellen vonden ze dat zelf toch ook een beetje veel dus dan maar 500 euro, hetgeen nog steeds ruim twee keer te veel was, maar daar konden ze toch echt niets van af doen totdat de eindafrekening er was en helaas waren ze nog niet helemaal toe aan het verwerken van meterstanden en dat soort dingen. Ze deden alleen nog maar schatten.. Heeft nog een tweede jaar geduurd voordat ik eindelijk mijn (smak) geld terug kreeg.

Voordat ik verhuisde zat ik bij ENECO, beste mensen, alleen kippige meteropnemers. De eerste keer dat de meteropnemer de stand op nam las hij de meterstand een komma verkeerd en dus een factor 10 te hoog. Daardoor klopte de volgende meterstand niet, deze was immers lager dan de eerste. Dus redeneerden ze dat die meterstand ook maar een komma moest worden opgeschoven. Dat resulteerde natuurlijk in een tienvoudig 'verbruik'. Veel telefoontjes en veel ongeloof van hun kant en het volgende jaar gewoon weer van dezelfde eerste verkeerde meterstand uit gaan en alles weer vertienvoudigen.

Kortom, energieboeren praat me er niet van.

poppermotje | 22-11-07 | 01:28

Ik zou ook nergens iets afnemen, bij een bedrijf dat is aangesloten bij INTRUM JUSTITIA. Daar zitte alleen maar kansloze hosting bedrijven bij aangesloten met 50 % uptime.
Verders zit ik niet op habbo dus heb ik oxxio niet nodig.

slipgenot | 22-11-07 | 00:35

oxxio en idd die reclame voor hele simpele domme menschen pure zwendel is het.

Be?lzebul | 21-11-07 | 23:36

@boertje 21-11-07 @ 14:38
bij intrum is het handig gebruik te maken van hun faxnummer - staat op de site, en je faxen te ondertekenen.
alle communicatie -telefoon, email etc "verdwijnt" uit hun dossier als het hun zo uitkomt. met fax heb je in ieder geval bewijs op je telefoonrekening. plus ondertekend heeft fax wat meer bewijskracht.
laat je niet gek maken door die hufters.
sterkte.

osgn | 21-11-07 | 23:33

intrum justitia is ook behoorlijk criminele organisatie, pakken iedere claim, hoe kansleaus ook en sluiten dialoog uit. as de wind nog es uit un andere hoek gaat waaien .. iets met muur en blinddoek.

osgn | 21-11-07 | 23:20

Alleen al dat achterlijke poppetje in die reclames is voor mij al een reden om Oxxio links te laten liggen. Een bedrijf dat zó reclame maakt kun je toch niet serieus nemen ?

asmagellismagalles | 21-11-07 | 19:26

De pers heeft blijkbaar alles weggehaald. Blijkbaar toch een telefoontje gekregen van de Oxxio advocaat.

Er zitten aantoonbare fouten in het artikel.

taxidermist | 21-11-07 | 18:37

Hmm.. die stroom lijkt wel rot

ZimFile | 21-11-07 | 18:27

Dat 'downplayen' van de problemen is kennelijk geslaagd, want ALLE Oxxio-verhalen zijn inmiddels van de site van kwaliteitsblad De Pers verdwenen.

*open dirretje zoekt*

Bij Londen linksaf | 21-11-07 | 17:42

@nouweetuwaarom 21-11-07 @ 17:15
Greenchoice doet dat ook

Mach10 | 21-11-07 | 17:30

Ik kan er over meepraten. Raakte als Evolta klant ongewild verstikt in het Oxxio web. Wat ik niet heb moeten doen om op een legale wijze weg te komen bij die aggresievelingen. Ze werken samen met Interim Justitia, ook zo'n fijn clupje. Lees de verschillende fora's zoals trosradar maar eens over dit bedrijf. Overigens is de NEM er net zo 1. Ze komen op mij over als criminelen.

Bottom line is -> liberalisering zuigt grote tijd

doskabouter | 21-11-07 | 17:21

Oxxio is een kutbedrijf, stelletje oplichters. Als ze hier nog eens aan de deur komen, krijgen ze die recht in hun gezicht.
Kwamen hier eerst zogenaamd met een fantastische aanbieding, maar die kon alleen meteen en aan de deur afgesloten worden. Dat wil ik dus niet. Maar ik kon ook gewoon een offerte krijgen, en eventueel later reageren. Die offerte moest dan wel getekend worden!? :S
Ik zeg, meneer, is dit geen contract dan? Neeeeeneenee, gewoon een offerte, echt geen contract. Dan hoef ik toch niet te tekenen? Toch wel.
Even de kleine lettertjes lezen. Het was dus een contract, waarmee je direct aan ze vast zat en automatisch je oude contract bij andere aanbieder opgezegd werd. Ben zó kwaad geworden! Flikker toch op met je oplichtpraktijken, eikels.

nouweetuwaarom | 21-11-07 | 17:15

Staat er nog. Het is de volgende tekst boven de zoekopdrachten:

Gesponsorde Koppelingen
Reactie Oxxio op DePers
www.Oxxio.nl/DeFeiten
Ons belang van betrouwbaarheid Lees hier de juiste informatie.

Satanachist | 21-11-07 | 17:05

Volgens mij vervalt geheimhoudingsplicht bij illigale activiteiten en dit lijken mij illigale activiteiten

Mach10 | 21-11-07 | 17:04

He als je nu googlet op Oxxio krijg je die gesponsorde link niet meer te zien. De imagobeheerders van Oxxio zullen wel hebben ingezien dat ze zichzelf alleen maar nog meer belachelijk maken met zo'n link. Waar een postje op geenStijl niet goed voor is...

Ruudje | 21-11-07 | 16:32

@mastermattie

Ja ze weigeren de netwerkbeheerder te betalen omdat die betaald wordt door de klant.

Rabarberke | 21-11-07 | 16:17

Ok, mijn ervaring is als volgt: was overgestapt naar Oxxio (ergens in 2004 ofzo) voor voordelige groene stroom. Het maandelijkse voorschot dat ik moest betalen was, vergeleken met Eneco, de vorige aanbieder, bijna 20 euro te hoog. Ik nam maatregelen om dit voorschot te verlagen naar juiste proporties. Bij Oxxio werd mij verteld dat dat (nog) niet kon, pas bij de jaarafrekening kon bekeken worden hoe hoog mijn maandelijkse betaling zou uitvallen. Dus, ok. Ik wachten. Er kwam echter geen jaarrekening.
Ik bellen. Vanwege administratieve storingen in hun computersysteem, werd alles met de hand gedaan (!). Dus, ik weer wachten. Enfin, bijna twee jaar later (!) na nog een aantal malen gebeld te hebben en steeds HETZELFDE verhaal te horen krijgen (van die administratieve problemen), kreeg ik eindelijk mijn geld. En het was veel!!! En ik was er erg blij mee. Heb wel meteen mijn contract opgezegd, uiteraard.

Les Beau | 21-11-07 | 16:14

@Satanachist 21-11-07 @ 16:02
blijf er dan toch nog bij dat mijn werkwijze, voor mij als individu, het beste heeft gewerkt.

overVecht | 21-11-07 | 16:07

Even een leuke quote:

Oxxio is regelmatig in het nieuws geweest vanwege problemen die consumenten ondervonden met het opzeggen van de energielevering. Onder andere het programma Kassa [1] besteedde er aandacht aan. Ook de voorloper van Oxxio, Durion, had van DTe een boete van € 220.000 opgelegd gekregen voor misleidende handelspraktijken. Deze boete moest Oxxio na de overname van Durion voldoen [2]. Op 20 november 2007 bracht het dagblad De Pers op de voorpagina het verslag van interviews met diverse oud-medewerkers die meldden dat de problemen die klanten ondervonden het gevolg waren van bewust handelen van Oxxio.

nl.wikipedia.org/wiki/Oxxio

Alle voorlopers van Oxxio zijn opgedoekt. Dit komt omdat Oxxio heel "goedkoop" energie levert aan klanten. Ze "kunnen" dit zo goedkoop maken omdat ze de netbeheerder weigeren te betalen.
Continuon is een van die netbeheerders.

Het is toch bezopen dat een bedrijf als Oxxio (Durion) dit grapje steeds onder een andere naam kan blijven flikken.
Daar komt ook nog eens bovenop dat degenen die bij ons in de buurt zijn geweest om de bewoners Oxxio aan te smeren dit op een uiterst asiociale manier door de strot hebben proberen te drukken, zeg maar het Jehova vs. voet tussen de deur syndroom.

Mastermattie | 21-11-07 | 16:06

Die toplink van Oxxio is een duurbetaalde Google-Addwords top add.

Stèl nou dat alle reaguurders spontaan besluiten allemaal op die add te klikken dan kost dat Oxxio bakken met geld.

Maar dat zou het brave Geenstijl-reaguurdersvolk nooit doen ...

Muhahahah

Rabarbie | 21-11-07 | 16:05

@contractor 21-11-07 @ 15:51
Heb ik ook gedaan. Brief naar OXXIO, INTRUM JUSTITIA, en ConsuWijzer. ConsuWijzer informeert Directie Toezicht Energie (DTe) die netjes een kennisgevingsbrief stuurt. Twee weken later wordt je dan opgebeld door een zenuwachtig klinkende oxxio medewerker waarbij ineens wel van alles mogelijk is. Werkt goed alleen geven ze helaas geen verdere terugkoppeling.
Melden bij ConsuWijzer werkt.

Satanachist | 21-11-07 | 16:02

@contractor 21-11-07 @ 15:51
Nogmaals, dan heeft Oxxio een probleem....... maar wat is de meerwaarde voor mijzelf daarvan. Ik vond het veels te leuk om er langs te gaan en eerst één of andere floor-manager te babbelen en uiteindelijk met iemand die wel iets betekende en die ook nog es helemaal klem te lullen. Als ik een probleem met een bedrijf heb, los ik dat graag zelf op (goedschiks of kwaadschiks). ZIJ moeten weten wie er een probleem met hun heeft en dan ga ik me niet ergens achter "verschuilen" zolang dat niet nodig is.


Heb overigens al mijn geld terug gekregen plus nog iets als excuus.....

overVecht | 21-11-07 | 15:56

@ overVecht 21-11-07 @ 15:33 Waarom niet? Ik heb dit gevonden op de site (consuwijzer): Een of meerdere meldingen samen kunnen duiden op een vaak voorkomende overtreding van de wet en aanleiding vormen voor een toezichthouder om op te treden. Hij kan besluiten een onderzoek te starten naar (mogelijke) misstanden en beschikt daarbij over sancties om een overtreder aan te pakken. Tada!

contractor | 21-11-07 | 15:51

Als je geen 15 eurocent per minuut wilt betalen,moet je het volgende nummer bellen:035-6265800.Je krijgt dan de receptie en die verbind je dan door met wie je spreken wilt.
Heb ik in al die jaren van klachtensercice ook steeds gebeld.Ben er nu(hoop ik ) van af,zit alleen nog op de eindafrekening te wachten.

René from the Café | 21-11-07 | 15:50

De gemiddelde Nederlander gebruikt zijn verstand vooral om uit te rekenen hoe hij het goedkoopste uit is, maar dealen met de gevolgen ho maar. Zo vreet hij het liefst goedkope rotzooi van de Aldi, maar wat er allemaal aan verdelgingsmiddelen in zit, daar heeft hij geen weet van.

Hij betaalt het liefst zo weinig mogelijk voor energie, maar welke overeenkomst daar aan ten grondslag ligt, daar wil hij de ballen verstand van hebben.

Als het vervolgens mis gaat, dan heeft de leverancier het gedaan. Dan was de leverancier achterbaks, heeft misbruik gemaakt van de situatie, houdt er smerige praktijken op na etc.

Wel zeiken over dat buitenlanders moeten integreren, maar je eigen rechtshandelingen snappen ho maar.

Rabarberke | 21-11-07 | 15:46

@Rabarberke 15:11

Dé reden voor mij om 't ook hier op te boeren. Elke Nederlander mag dan verondersteld worden de Wet te kennen... de realiteit is ganz anders.

De verkoopmethoden waarvan eauk kolporterende oxxiNo-slaven zich bedienen kunnen met regelmaat 't daglicht niet verdragen. Het voeden van de overtuiging dat mensen die tijdens 't eten aan de telefoon "ja" gezegd hebben tegen een skrupuleloze provisiedwerg en aldus een definitieve deal zijn overeengekomen (waarbij die sgriftelijke bevestiging en die wederdenktermijn tot louter een formaliteit wordt gebombardeerd) is zeker geen uitzonderlijk fenomeen. Achteraf zullen de meesten eea. best begrijpen en zich wellicht voor de kop slaan maar niet-reageren-op betekent in deze gewoon gebonden-zijn-aan.

Verderjet: wie gaat daar nu een jurist voor in de arm nemen? Wie stelt zich teweer? Je wordt vaak genaaid waar je bij staat en eerder schaamte dan aktie lijkt dan achteraf veelal het devies...

widtvoet... | 21-11-07 | 15:40

@edit/satanachist (what's in a nick)

Een overeenkomst komt tot stand na aanbod en aanvaarding. Met verkopen op afstand is er een wettelijk verplichte bedenktijd. Als die bedenktijd ontbreekt of onduidelijkheid is bij de contractant (dan is er sprake van dwaling), dan kan er eenvoudig ontbonden worden. Dat is geen kwestie van meningn van Oxxio vs mening van de wet. De wetgeving hierover is dwingend: er kan van deze wetgeving niet in een contract afgeweken worden.

Rabarberke | 21-11-07 | 15:37

@contractor 21-11-07 @ 15:30
wat is de meerwaarde voor mij als individu als het daar wel bekend is dan?

overVecht | 21-11-07 | 15:33

@overVecht 21-11-07 @ 15:21

Dat kan je ook doen. Maar dan is je klacht nog niet bekend bij de NMa.

contractor | 21-11-07 | 15:30

@Rabarberke 21-11-07 @ 15:11
Je hebt helemaal gelijk. Juridisch kan je er zo vanaf. Maar je weet net zo goed als ik dat het dusdanig verpakt wordt dat het juridisch waterdicht is, maar dat de gemiddelde burger het idee heeft dat ze er meteen aan vast zitten. Tegen de tijd dat men er achter komt dat men er onderuit kon, is de termijn voorbij. Daar doe je niets tegen, want iedereen wordt geacht de wet te kennen, enz.

Het telefonisch afsluiten van contracten zou wat mij betreft aan banden gelegd moeten worden. Bedrijven als Oxxio maken daar handig misbruik van, zonder juridisch fout te zijn.

-edit | 21-11-07 | 15:26

Heb nog steeds niet betaald overigens want OXXIO, SHOW ME THE SIGNED PAPERS!

Satanachist | 21-11-07 | 15:21

@van dal 21-11-07 @ 15:05
hoop niet dat het besmettelijk is...

@contractor 21-11-07 @ 15:13
Waarom op een forum zetten? Ik ben gewoon even bij Oxxio naar binnen gewipt en toen was het zo geregeld allemaal.

overVecht | 21-11-07 | 15:21

@Rabarberke 21-11-07 @ 15:11
Helaas, widtvoet heeft gelijk. Zij hebben hun mening, het Nederlands recht heeft een andere mening. Maar daarmee zijn de problemen niet weg.
Als je op hun site een offerte aanvraag teken je gelijk een digitaal contract die volgens hun niet schriftelijk getekend bevestigd hoeft te worden. Ik heb nooit een contract bij die linksrijders getekend en toch meer dan een jaar ellende door info opvraag.

Satanachist | 21-11-07 | 15:17

@widtvoet

Ook bullshit. Verkoop op afstand is in Nederland gebonden aan dwingende wetgeving. Je krijgt altijd schriftelijke bevestiging en bedenktijd, bij gebreke waarvan de overeenkomst nietig is.

Rabarberke | 21-11-07 | 15:11

Goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer.

Het klinkt vast erg conservatief, maar laat een nieuw bedrijf zich eerst maar eens bewijzen voordat ik ernaar overstap. Ik ben blij dat ik hier nooit ben ingestonken.

Barbarella | 21-11-07 | 15:09

Een jaar zonder gas gezeten door hun maar wel maandelijks een rekening sturen. Tegen OXXI-JOOD is elk geweld gepast.
Heb een keer een tip gekregen om hun antwoordnummer op te zoeken en bij de briefwisseling een baksteen in te pakken. Voor ik het wilde doen hoorde ik niets meer van ze. Jaag ze op kosten zou ik zeggen.

Satanachist | 21-11-07 | 15:08

oxxio is criminele oragnisatie.
weet gevangenis in egypte voor die gasten - outsourcing en zeau.
geen neqschot maar hulde voor die gasten die hun boekje opendoen.

osgn | 21-11-07 | 15:08

Dhr. Maar-niet-Heus van de firma Pinoxxio "herkent zich niet in het beeld dat in de pers geschetst wordt". Toch jammer voor hem dat de meeste (ex-)klanten zich wel in het beeld herkennen.
@boertje en andere gedupeerden: ja, ik ben ook nog tijden belaagd door Oxxio en Intrum Justitia nadat ik al ruim een jaar geen klant meer was bij Oxxio.
Tip die ik gekregen heb, mail naar sad@oxxio.nl (Special Attention Desk).
Vanaf dat moment werd ik inderdaad netjes teruggebeld, te woord gestaan. Ik werd in het gelijk gesteld en nu hoop ik dat het nu echt allemaal definitief afgerond word. Zelden zo'n zooitje gezien.

Nog een tip: stap over naar Elektran (www.windwijzer.com / www.elektran.nl). Daar werkt het wel allemaal prima tegen zelfs scherpere tarieven.

Reetkever | 21-11-07 | 15:07

@boertje

Klinkt als Essent, Nuon, etc., gebeurt overal. Die scheiding van transport en product, de communicatie tussen leveranciers en netwerkbeheerders, de verschillende afdelingen, allemaal een teringzooi. Om van de servicedesk bij dit soort bedrijven maar niet te spreken. Wel eens met een hersenloze amoebe van Essent aan de lijn gehangen vanwege een foutieve rekening?

Maar goed, die boeren zijn en blijven achterlijk. Je belt Intrum Justitia gewoon op, je verwijst naar de tien brieven en legt ze vervolgens uit dat ze als ze dat niet snappen ze maar een dagvaarding moeten opstellen dan legt de rechter het wel uit.

Een brief van een incassobureau betekent NIETS. Je weigert gewoon de vordering te erkennen en klaar is kees.

Rabarberke | 21-11-07 | 15:05

overVecht 21-11-07 @ 15:03

geheel volgens het gedachtengoed van sven31 zelf...

van dal | 21-11-07 | 15:05

Hey daar op call-center.....
Kappen ff met reaguren en doe telefoon aannemen. Ik zit probeer hier te bellen verdoemeke!

Ad Rectum | 21-11-07 | 15:04

@van dal 21-11-07 @ 15:00
wel eng hoe jij dat niveau evenaart eigenlijk!;)

overVecht | 21-11-07 | 15:03

overVecht 21-11-07 @ 14:55
als we de weddenschap verliezen? dan winnen we.... hahaha

van dal | 21-11-07 | 15:00

Oxxio is geweldig, ze hebben mij nog nooit lastig gevallen

Anarki | 21-11-07 | 14:56

@van dal 21-11-07 @ 14:48
@Biff Eagleburger 21-11-07 @ 14:47

die kans is netzo groot als een slechte grap van um.

overVecht | 21-11-07 | 14:55

@Xeperu_ 14:47

Past u wel op? Die grappenmakers vertellen meestal nogal luchtigjes dat ze het gesprek even opnemen, dat ze de tapes niet louter voor "interne evaluaties" zullen gebruiken en dat de komende sgriftelijke korrespondentie eigenlijk noer een overbodige formaliteit betreft. En daarin volhardt men niet zelden. Deal is deal en binnen is binnen.

"Hahaha..." wordt daarbij dan niet zelden vrij rap als "Jajaja..." gekwalificeerd.

widtvoet... | 21-11-07 | 14:55

Heeft inderdaad een erg hoog Enron gehalte dit... "ethiek?" Wasdatdan?

synchronicity | 21-11-07 | 14:55

@xeperu

Dwazen lachen altijd het hardst. De overeenkomst met Oxxio komt mondeling tot stand gedurende het telefoongesprek, ALS jij dat wilt. Dat wordt dan ook opgenomen en dat wordt je ook duidelijk uitgelegd ALS jij dat wilt. Je krijgt vervolgens de overeenkomst schriftelijk per post opgestuurd ter nalezing en kunt de overeenkomst dan alsnog binnen 7 dagen opzeggen.

Je hebt dus zeven dagen bedenktijd nadat je deovereenkomst bent aangegaan.

Rabarberke | 21-11-07 | 14:55

Fout voorbeeld van het vrijlaten van de energiemarkt. Aanpakken die hap, DTE! Afgelopen en vorige week maandag een interessante docu gekeken over de op- en ondergang van Enron. Wederom een mooi voorbeeld van hoe het mis kan gaan www.vpro.nl/programma/tegenlicht/ (aanrader).

Ik ben zeer vóór het privatiseren, maar niet voor nutsbedrijven. Grote bedrijven hebben de neiging tot fuseren. Fuseren leidt tot monopoly en daar zijn we als consument per definitie slecht mee af. Bovendien biedt het geen enkele waarborg voor continuïteit in de energielevering.

-edit | 21-11-07 | 14:53

@boertje 14:38
Grof geweld lijkt mij de enige zinvolle optie, ennuh, varkens eten toch vrijwel alles? Dus gewoon zo'n lul uit z'n leasebak sleuren en aan de varkens voeren. (ik help je wel)

koolteer | 21-11-07 | 14:53

Biff Eagleburger 21-11-07 @ 14:47
ik durf er zelfs sven31 op in te zetten...

van dal | 21-11-07 | 14:48

Ik durf de moeder van Sven31 eronder te verwedden dat er voor 17u één of andere oxxio-medewerker hier de boel gaat volspammen met 'positieve'ervaringen.'

Biff Eagleburger | 21-11-07 | 14:47

Ik had van de week het leed dat Oxxio heet aan de telefoon. Het ging ongeveer zo:

J"a, wij sturen u een contract of, en als u niet binnen 7 dagen reageerd dat u het NIET wil, dan sluiten wij Essent af en gaat het contract lopen."

Na de mevrouw ruim een minuut te hebben uitgelachen werd de telefoonverbinding verbroken.

Xeperu_ | 21-11-07 | 14:47

Oxxio? energie bedrijf??... Bij mij staan er twee gekleurde broeders in een groot rad. Werkt uitstekend.

ijsklont | 21-11-07 | 14:46

*schaam*
ben ook in het Oxxio verhaal gestrapt........ inmiddels gelukkig weer terug bij Eneco..

overVecht | 21-11-07 | 14:43

Oxxio is het allerslechtste en meest zuigende bedrijf van Nederland,
zelfs UPC blijft mijlenver achter qua slechte service en intimidatiepraktijken.
Waarom Holleeder wel in het gevang en Eric de Heus niet? Ik denk dat de Heus heel wat meer slachtoffers heeft gemaakt!

alcatraz | 21-11-07 | 14:42

@kneuterzak
Moet ik nog wat toevoegen? Gelijk heb je, en dit gaat het zelfde gebeuren met de biermerken alle andere nuts bedrijven. Kabel bedrijven (zoals internet) en zelfs de bierbrouwerijen. En ja, KPN en ABN AMRO, kan nog wel even doorgaan?

xzaz2 | 21-11-07 | 14:41

ja. en die meubels zijn ook helemaal niet zo goed beveiligd in dat Habbo hotel, ik had laatst gehoord dat iemand voor 4000 euro aan meubels had gejat.

Robert Irving III | 21-11-07 | 14:41


zelfs boeren hebben last oxxio zie onder

In september 2002 hebben wij ons bij LTO-commerce opgegeven om via hen stroom af te gaan nemen van Energy XS.
Onze relatie met dat bedrijf was korrekt maar kort. Kort in die zin dat het financieel een zwakke broeder bleek te zijn die al gauw ter ziele ging.
Via hen zijn we een klein jaar van stroom voorzien. Uit de eindafrekening die wij ontvingen van de curator blijkt dat wij 500 euro te vorderen hebben van dat bedrijf. Daar ben je dus mooi klaar mee. Tot op de dag van vandaag hebben we hier nog geen cent van teruggezien en zullen dat waarschijnlijk ook niet meer zien.
Maar na die financiele kater begint het feest pas echt.
De curator heeft het adressenbestand van de failliette onderneming verkocht aan Energiebedrijf.Com, het tegenwoordige OXXIO. Voor de duidelijkheid zal ik in het verdere verhaal de naam OXXIO aanhouden.
Op een gegeven moment krijgen we van OXXIO een welkomstbrief waarin ze ons dankbaar zijn dat we voor hen gekozen hebben. Dit is geenszins het geval. Wij waren ondertussen een kontrakt aangegaan met RENDO via de Varkensvakbond NVV. In een vriendelijke brief aan OXXIO hebben wij uiteengezet dat onze keuze niet op hen gevallen is maar op RENDO. Deze brief was gedateerd op 20 september 2003.
Vervolgens hebben wij ca. 30 keer actie moeten ondernemen richting OXXIO om hen te overtuigen dat wij met dat bedrijf niets te maken wilde hebben.
Het betreft dan telefoontjes, brieven al dan niet aangetekend, storneringen van voorschotbedragen die maar zo van onze rekening geincasseerd werden, onze reacties op brieven van Incassoburo Intrum Justitia enz. enz. enz.
Al die tijd kregen we geen enkele reactie terug van hen.
Maar............. Daar is ie dan.................. Op 1 november 2004 kregen we een excuusbrief van OXXIO's Manager Operations, Klaas de Boer, waarin hij zegt het allemaal heel verschrikkelijk te vinden en om ons te compenseren word het stroomverbruik van het afgelopen jaar ons niet in rekening gebracht.
Alhoewel onze bloeddruk en Adrenalinespiegel bij het horen van de naam OXXIO tot ongekende hoogte door onze lijven gierden maakte een doorhaling van ruim 3200 euro toch weer veel goed.
De kous was hiermee af dachten wij.

Nou mooi niet dus !!!!
Op 21 april 2005 ontvingen wij een betalingsherinnering van ruim 3200 euro en die moest maar eens even binnen 5 dagen betaald worden. Weer volgde er van onze kant een reactie.
Op 27 mei 2005 ontvingen we vervolgens een zeer vijandige brief van Incassoburo Intrum Justitia om maar even snel te betalen. En weer volgde er een reactie van onze kant.
Op 8 juni 2005 volgt er wederom een schrijven van het incassoburo om nu maar eens snel te betalen. Het bedrag werd verhoogd met circa 500 euro voor incassokosten. Weer gereageerd.
Op 24 juni 2005 weer een reactie van het incassoburo. Weer gereageerd.
Vervolgens taal noch teken meer vernomen van OXXIO of haar Incassoburo.
Voorzichtig begin je dan te geloven dat onze boodschap toch aangekomen is bij OXXIO of INTRUM JUSTITIA.

NOU VERGEET HET MAAR !!!!

Op 4 september 2006 ontvingen we wederom een faktuur over dezelfde periode maar dan met een lager bedrag, zijnde 3100 euro.
De faktuur vermeld ook nog even fijntjes dat dit bedrag binnen 10 dagen geincasseerd gaat worden.

WORDT VERVOLGD.

Hoe is het toch mogelijk dat je bijna niet van een bedrijf af kan komen waar je niets mee te maken wilt hebben.
Wie van jullie heeft er ook negatieve ervaringen met OXXIO of andere energieaanbieders ??


boertje | 21-11-07 | 14:38

Oxxio --> ga dood!

DannyW | 21-11-07 | 14:38

Tip: Stap zo vaak mogelijk over van stroomboer als mogelijk. Vroeg of laat raken ze je voorgoed 'kwijt'in het systeem, echt waar. En niet in paniek raken dat je nooit meer een rekening krijgt en zeker niet er achteraan bellen!

kwetal | 21-11-07 | 14:38

Volgens woordvoerder Drukker is het een gratis 0900 nummer maar voor de zekerheid hebben ze er toch maar "15cpm" bijgezet op hun website

Liegt hun website nou of liegt woordvoerder Drukker?

neemjemoederindemali | 21-11-07 | 14:36

*betaalt dieselboer en start tweede Enrongenerator weer op*

widtvoet... | 21-11-07 | 14:34

Sinds de liberalisering van de energiemarkt is het niets als ellende, meer storingen, vet hogere prijzen en als toetje slechte service.

kneuterzak | 21-11-07 | 14:34

0900-nummer? Gewoon 035 - 626 58 00 doen. Met dank aan GS. Verder geen klachten over het Enron op microniveau.

Murdockyoufool | 21-11-07 | 14:33

Gaan die sukkels er een 0900 betaalnummer bij zetten en een gratis nummer voor de pers. 3 keer raden welk nummer hun "klanten" gaan bellen.

neemjemoederindemali | 21-11-07 | 14:32

Oxio, Electrabel, Essent, Nuon: één pot nat. Die electriciteitssector is zo verrot als maar kan. Alles draait om de pingels en achter de fraaie reclames zit een wereld van ellende. I know!

knurfie | 21-11-07 | 14:28

Ik heb erg vaak aan oxxshit oh? gemeld dat ik ontevreden was (telefonisch, mail, en schriftelijk) Ik werd nl. spontaan uitgeschreven door ze, maar vervolgens wel blijven incasseren (ondanks rode kaart). Het "gratis" nummer is alleen voor aanmeldingen of zo, klagers betalen gewoon voor het 0900-klagenheeftgeenzin nummer. Ben na een jaar eindelijk van ze af, maar wat mij betreft mogen ze er een paddestoelwolk van maken. RAAAAAh, nog steeds boos op dat ***volk.

koolteer | 21-11-07 | 14:27

@AdolfJoling 14:19

Om te beginnen kan 'n beetje strakker reguleren hier zeker geen kwaad. Maar meer algemeen: het privatiseren van markten als die van energie leidt onherroepelijk tot (verdere) monopolyvorming. Niks geen "vrije markt", niks geen "konkurrentie", niks geen "keuzevrijheid" of "voordelen voor de konsument". Je wordt genaaid waar je bij staat.

Privatiseren van eerste levensbehoeften? NUTS!

widtvoet... | 21-11-07 | 14:26

Ratten zijn het, dat zie je al aan het feit dat ze d.m.v. colportage bij ouwe dametjes (zum kotzen woonde tot voor kort in zo'n portiekflat vol bejaarden) klanten proberen binnen te slepen.

zum kotzen | 21-11-07 | 14:24

Ik google, jij googlet, hij googlet. Googelt mag ook, maar in alle gevallen wel met een t en niet met een d.

jullie ook hier? | 21-11-07 | 14:21

Enron 2?

Les Beau | 21-11-07 | 14:21

Tsjongejonge... stelletje communisten. Laat de Trotski's en de Lenins van de consumentenbond hier maar lekker over huilen. Alles beter dan een energiemarkt in handen van de overheid. Op naar de nachtwakerstaat!

AdolfJoling | 21-11-07 | 14:19

overstappen naar een bedrijf dat OXXIO heet? en dan verbaasd zijn dat er iets misgaat? Ik vind dat ze zowel het bedrijf als de klanten moeten lynchen.

groenteman | 21-11-07 | 14:19

Eric de Heus, CEO Oxxio: ': ‘Door geen beperkingen in de mogelijkheden te zien en geen belemmeringen te hebben, kun je het succes creëren dat je elders niet voor mogelijk had gehouden.’
managementscope.nl/magazine/artikel/10...
Nu wordt duidelijk wat hij hier eigenlijk mee bedoelt: ongeneerd je klanten bestelen.

Zeurders | 21-11-07 | 14:16

ROFLOL:

Erik de Heus
algemeen directeur Oxxio

Bertus Betonsloper | 21-11-07 | 14:14

Ik heb ook flink de balen van dat Oxxio. Moest een achterlijk groot bedrag betalen om onder mijn contract uit te komen. Zogenaamd voor stroom die ze alvast voor mij gereserveerd hadden. Rot toch op Oxxio, alsof ik bij mijn benzinestation ga betalen voor benzine die ik niet afneem. Om van het gezeik af te zijn heb ik betaald, maar wat mij betreft gaan die schoften direct aan de hoogste boom.

Horror Skopie | 21-11-07 | 14:08

Heb heel lange tijd geleden eens iemand van Oxxio aan de lijn gehad hetgeen resulteerde in een kontrakt voor de plaatsing van een digitale meter. En dat was het dan, niks meer van gehoord of gezien verder.

OpaWizzkid | 21-11-07 | 14:08

wat een Joden

bodyhair | 21-11-07 | 14:07

Wat een klootzakken zeg.

whatisup? | 21-11-07 | 14:03

Gelukkig betrekken de Widtvoetjes hun elektriciteit nog altijd direkt van Enron. Nog nooit gelazer gehad. Al die negatieve klanken rondom dat privatiseren van eerste levensbehoeften stoelen op stront. Leve de Vrije Markt!

*is nog wel op zoek naar een private partij om naar over te stappen mbt. belastingen*

widtvoet... | 21-11-07 | 14:01

Toevallig weet ik dat oxxio bij minimaal 1 energie producent op de zwarte lijst staat in verband met wan-betalingen. Zo onschuldig zijn ze dus niet..

baggertopic | 21-11-07 | 13:58

Trek de stekker er dan maar uit

Klukkluk | 21-11-07 | 13:57

Behangdelul 21-11-07 @ 13:42: sluit ik mij bij aan. Of nee, ik doe mee.

Oxxio. Dat is toch die okselspray voor playmobil poppetjes?

ICdeadPeople | 21-11-07 | 13:57

wrom zijn die medewerkers ontslagen of hebben ze ontslag genomen? Heerlijke betrouwbare bron hebben we hier....

......Duiveltje... | 21-11-07 | 13:55

Hulde voor de Pers dat ze deze wanabe-kapitalisten als Eric de Heus door de mangel halen. Veel geld verdienen, prima, maar dan niet met criminele activiteiten graag.

Zeurders | 21-11-07 | 13:52

jammer ze hadden net van die grappigge poppetjesss

lokado | 21-11-07 | 13:52

psst, Mutsaerts... doe es "Googled" met een t schrijven...

LiamP | 21-11-07 | 13:51

publitiseren....

Octavianus | 21-11-07 | 13:48

@ Pippo van Eenennaam 21-11-07 @ 13:45

Idd!

ReinDeVos | 21-11-07 | 13:46

Als je met dit soort bedrijven in zee gaat (voor een besparing van een paar tientjes per jaar *PROEST*) dan verdien je niks anders dan ellende. Terecht dus!

Pippo van Eenennaam | 21-11-07 | 13:45

EN Trosradar mag van mij ook een neqschot krijgen... linkse klotezooi!

Behangdelul | 21-11-07 | 13:42

GREED GREED GREED
Leugenachtige maffia-shit.
Een van de vele.

wopper | 21-11-07 | 13:42

Ozoooooooo dan is het goed.

Radicz0r | 21-11-07 | 13:41

Ex-werknemers die een boekje open doen over hun exbedrijf moeten ze ook een nekschot geven, maar goed..... Oxxio zal de boel best wel hebben bedonderd.... die poppetjes met zwatre balkjes zijn wel geniaal!

Behangdelul | 21-11-07 | 13:40

Ik heb mijn contract daar 2 jaar geleden al opgezegd. Kreeg alleen maar geld terug in plaats van betalen. Hele vage maandbedragen van 6 euro enzo en aan het eind nog 75 retour. Niet pluis dus. Snel er tussenuit gepeerd voordat ik het terug moet betalen.

Steve0510 | 21-11-07 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl