Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks wil sobere kerst

nou nou dat mag wel wat minderIn het kader van 'de wereld gaat kapot en dat komt door ons' weer een flitsend plannetje van GroenLinks. Dit keer is het de afdeling Houten die de keiharde confrontatie aangaat, met kerstverlichting wel te verstaan. Nou is dat hele kerstmis sowieso een materialistisch kudtfeest van het grootkapitaal, om nog maar te zwijgen van die fascistische kerstman, maar ook het milieu vaart niet bepaald wel bij het feest. Al die kerstverlichting in de bomen vreet namelijk energie, en zoals bekend zijn energievreters onze grootste vijand. Kappen dus met dat overdreven gedoe! Die lampjes doen we 's nachts gewoon UIT, en ook mag het allemaal wel wat minder uitbundig. Hoezo een boom in de tuin en een trapje met kaarsen voor het raam? Wat is er mis met een sobere kerst? Gewoon gezellig met z'n allen in het donker biologische yoghurt slurpen en een groene chocoladeletter eten bijvoorbeeld. Ja, een groene chocoladeletter. Want voordat het kerst is dient eerst Sinterklaas nog even gekaapt te worden door de milieumaffia. Ho ho ho!

Reaguursels

Inloggen

Nee heel het jaar door het licht s'nachts in al die (lege) kantoorpanden laten Branden. Da's lekker

Sauron the Great | 22-11-07 | 04:43

Nee heel het jaar door het licht s'nachts in die Kantoorpanden laten Branden
da's Lekker

Sauron the Great | 22-11-07 | 04:37

Nee, lekker als een campingzender gezin je hele gevel volpleuren met die kermisverlichting, dat is reuze cool! Nee, bedankt. Als ik in een disco-etalage vol knipperlichten, zwaaiende kerstmannen en roodgloeiende rendierneuzen wil wonen ga ik wel voor de Bijenkorf zitten.

looprekje | 21-11-07 | 10:14

Vuurwerk is pas echt milieuverpestend.

Der Icebear | 21-11-07 | 09:43

Gelukkig komt er een superstorm.
Kunnen we wat extra windenergie winnen om de lampjes te laten branden.
Wel goed stevig vastzetten die lampjes.

Why not | 21-11-07 | 09:19

Ja, snap ook al de straat verlichting niet, heb licht op m'n auto's, motort en brommers enet als op al mijn fietsen met hulpmotor mengsmeering.
En als er een lekker idng loopt vanaf der lover ziet ze je al van ver aankomen, zo kan ik toch nooit een relatie opbouwen. Dit wordt met kerst me ook al door de neus geboort ondanks dat het dan al lekker vroeg donkert ist.

Weer geen sxx dit jaar.

AAargh | 21-11-07 | 08:14

Uit die Eiffeltoren!

Utopiad | 20-11-07 | 23:41

Hihi flying bobman is alleen met kerst!

V.Dattum | 20-11-07 | 23:36

Ben ik het toch voor 1 keer met ze eens. Dat hele kerst gedoe is al achterlijk, en die kudt kerstverlichting moet dus al helemaal dood. Het is lelijk, dom, en energieverspilling. Binnen, ok moet je zelf weten. Maar verpest mijn uitzicht niet door een lichtgevend gamma-rendier inclusief plastic kerstman in je tuin te zetten. Bah.

Flying Bobman | 20-11-07 | 23:12

@ Ronnie .D 20:34
beetje laat,mn meisje kwam langs.
Nee dat snap ik en ben ik volledig met je eens.Lekker samen en onbeschaamd decadent.Daar houden we van.

V.Dattum | 20-11-07 | 23:03

Geef je kind een knuffel van gerecyclede truien.... pfff en een abonnement op den volkskrant

Canoli | 20-11-07 | 22:39

Noorwegen pomt nu via de norned gelijkstroom kabel zijn stuwmeren zelfs vol met onze nachtstroom... tja net als het wegennet eigenlijk snachts zijn er geen files maar al die mensen willen op het zelfde moment dat zelfde stukje asfalt gebruiken.

Be?lzebul | 20-11-07 | 22:36

Nachtstroom is al zeer goedkope stroom.
Bovendien die mensen met kerstverlichting zetten hun normale verlichting vaak niet of weinig aan he dus dan nog zal het in heel nederland misschien om een paar honderd megawatt aan kerstverlichting gaan.
Vermogen dat anders letterlijk snachts de schoorsteen uit gaat.
Onze stroom centrales zijn door hun formaat nogal traag met reageren op vermogensvraag in de spits... die stoommachine moet de hele nacht op werktemperatuur blijven dus kan je er maar beter wat mee doen ook.

Be?lzebul | 20-11-07 | 22:33

We kunnen ook ter compensatie Femke Halsema aansteken. Gezellig.

GSpot | 20-11-07 | 22:27

om milieuredenen zou ik zeggen huppah, laat maar branden die lampen het liefst de hele jaar door, want dat millieugezijk ben ik helemaal zat. maar waar ik mij wel aan erger is dat de asociale gezinnen die altijd zeiken over dat ze geld te weinig hebben en die altijd hun handje ophouden altijd de grootste lichtshows in de tuin hebben. GA DAAR IETS AAN DOEN IN PLAATS VAN DIT GEZIJK!

deTwentsejager | 20-11-07 | 21:59

Next: moskeeën verbieden omdat die veel te grote ruimtes alleen maar verwarmd moeten worden zonder enig maatschappelijk nut.

Maar eh... de Groenlinksers hebben toch inmiddels wel al hun kerstreisjes in kerosineslurpende vervoertuigen geannuleerd he?

Shalome | 20-11-07 | 21:14

hahaha, dacht het dus ff niet he. kerst is kerst en daar horen de gezellige lampjes bij. bij mij thuis zullen ze dan ook vrolijk branden. dat gezeik ook altijd met groen links. waar geet het in godsnaam over.

markiij | 20-11-07 | 21:11

Laten we met zijn allen spaarlampen in de kerstboom hangen!

Zandkorrel | 20-11-07 | 21:04

Een kerstboom is toch ook groen zou je zeggen

SuperB | 20-11-07 | 20:57

-weggejorist-

Ronnie D. | 20-11-07 | 20:34

Kerst. Grote bomen vol met lampjes. Zuipen. Vreten. Cadeau's. En vooral niet aan je arme medemens denken, maar vooral aan jezelf. Al was het alleen maar om die bemoeials van GroenLinks te zieken. Tief eens op met je gezeik zeg.

Spacecowboy | 20-11-07 | 20:33

Mooi GL stemmers KRIJGEN per definitie een sobere kerst. Wij baden daarintegen natuurlijk in luxe, verschil moet er zijn, stelletje paupers.

SCHEIT Reigah | 20-11-07 | 20:23

Tarak 19;59:
Your worst nightmare; Gl- CU en PSP in 1 regering samen bijelkaar.
Wedden dat er dan 1 miljoen Nlers inplaats van 180.000 per jaar nu het land uitvluchten met alles wat ze hebben?
Je moet voor de lol eens voor jezelf combineren wat die malloten allemaal voor je inpetto zouden hebben als ze de macht zouden hebben.
In naziduitsland zouden ze daar wakker van hebben gelegen.

The eimer | 20-11-07 | 20:14

In godsnaam.. het zijn niet de raketgeleerden onder ons die zo'n 'prachtig versierde' woning hebben met de kerst.

ToinePiters | 20-11-07 | 20:11

Met oud en nieuw lekker CO2 neutraal kerstbomenfik houden, dat zeg ik!

Tobus | 20-11-07 | 20:09

Groen links,

zijn dat niet die ex-communisten?? Kijk eens wat er in dat deel van de wereld verziekt is. Groen Links de wereld uit scheelt ook energie en irritatie.

Go for it

Me_nl | 20-11-07 | 20:00

Ach ja, er is een nieuwe god ontstaan: milieu.
Ondertussen nemen al die zichzelf progressief noemende mensen wel alle Christelijke waarden over: soberheid centraal, geen verspilling en niet genieten. Vlees mag niet meer, vliegen (vakantie) mag niet, niet rijden in een milieu verontreinigende auto, niet rijden in een te grote auto, zuinig met energie, geen vuurwerk, geen spullen die je niet nodig hebt, in een bepaalde sociohoek (Sunny Bergman en vriendinnen) is tieten kijken ook al weer verboden want vrouw denigrerend en jonge meisjes onzeker makend, kortom: Genieten is verboden!!
Exact dezelfde waarde als het orthodoxe Christendom, maar waag niet deze milieufanaten, te vergelijken met orthodox Christelijken. Nee, zij zijn progressief en religie is volgens hun achterhaald..... Waarvan zij dus duidelijk acte geven.....

Tarak | 20-11-07 | 19:59

GroenLinks - je bent toch helemaal van de pot gerukt als je dáár op stemt!
In mijn woonplaats Arnhem zitten ze in het college. Daar gaan ze desnoods akkoord met de totale asfaltering van Arnhem als er ter compensatie maar ergens in een achterafwijkje honderd meter fietspad wordt aangelegd.
Ze hebben ooit zo'n incompetente GroenLinks-trut wethouder van verkeer gemaakt. Die heeft à raison van enkele miljoenen het Velperplein heringericht. Toen was er een verkeerssituatie ontstaan die zo onlogisch was dat niemand het begreep en niemand zich aan de regels hield. Haar opvolger heeft à raison van enkele miljoenen het Velperplein compleet opnieuw moeten inrichten.
En een club die zó omgaat met gemeenschapsgeld komt ons vertellen dat we geen energie moeten verspillen met de kerst?!

MAD1950 | 20-11-07 | 19:56

nattebever 19;28:
Mwa, niks van dat alles.
Gaan we maar naar het GLersverbranden kijken buiten het durp.
Jochies hebben al wekenlang Glers gevangen en die gaan ze vanavond in de fik steken.

The eimer | 20-11-07 | 19:52

Zou zeggen groenlinks achterban laat ons ff zien hoe het moet, we kijken met plezier toe hoe JULLIE het INITIATIEF nemen.

Honkbal Pet | 20-11-07 | 19:48

Ja leuk. En na de kerst allemaal GL-ers verzamelen en opstoken op een grooot vreugdevuur. Een goed milieu begint bij jezelf.

basher | 20-11-07 | 19:37

Normaal gesproken ben ik het niet vaak eens met GL maar deze keer geef ik ze groot gelijk. Opzouten met die kudtlampies. Achterlijke meaugaulen die al in oktober hun huis gaan verlichten. Voor de rest moeten ze wel van m'n Hummer afblijven anders rij ik over die geitenwollensokkensandalen heen.

matazurka | 20-11-07 | 19:34

homokineet 20-11-07 @ 19:26
Heb jij daar geen linkje bij? Ik zou graag de tietjes van Halsema iets beter bestuderen. Als pijpertje vind ik haar een beetje link, met die kaakklem, maar mogelijk dat een cumshot in de rue d'amour nog wel aantrekkelijk is.

nattebever | 20-11-07 | 19:30

synchronicity 20-11-07 @ 19:20
't Leven is maar een voorbijgaande droom.
Don't worry.
Als je niks doet ga je ook wel doodt.
Je kinderen ook, trouwens.
Is er nog voetballen op t.v. vanavond dat je weet, of rugby? Cricket, ergens?

nattebever | 20-11-07 | 19:28

zagen jullie frau halsema nog, afgelopen zondag tussen onze jongens en meissies in urguzan? lekker ding wel, tussen die soldaten. ze had er speciaal een leuk truitje voor aangetrokken. borsten beetje bloot

homokineet | 20-11-07 | 19:26

@ The eimer&synchronicity
Het recht van de sterkste.Waar maken jullie je druk om?Beschavingen komen en gaan.Uiteindelijk dooft de zon en dan is alles en iedereen er geweest.Geniet van het leven en leef elke dag alsof het je laatste is.Bedrijf de liefde ,knuffel je kinderen nog een keer en trek een fles wijn open.Steek een grote joint in de fik en zet een kerstboom op.Met heeeel veeel lichtjes.

V.Dattum | 20-11-07 | 19:24

doe.toch.eens.even.normaal.goedverdoeme...

Kerst gaat bij mij om vreten en een gezellige sfeer.. dat die GroenLinksers zelf in een grot een beetje gras willen vreten, prima, maar hou mij erbuiten...

Draexin | 20-11-07 | 19:22

nattebever 20-11-07 @ 19:06: dat zegt ik dus... die stabiliseert onder de 1 miljard als we elkaar niet helemaal afslachten om de laatste grondstoffen. Om de huidige hoeveelheid mensen te kunnen voeden gebruiken we heel veel fossiele brandstoffen (met dank aan de volledig geïndustrialiseerde voedselvoorziening). Ik hoop uiteraard 1 van die miljard te zijn die over blijft of als het wat langer duurt dat mijn kinderen daar tussen zitten. De weg van 6,4 naar <1 miljard zal echter geen leuke zijn... en die weg is heel dichtbij (www.lifeaftertheoilcrash.net/)! Aangezien de mens totaal niet de consequenties van zijn handelen kan overzien en als hij het al kan overzien er niet naar wenst te hndelen zal de wal het schip keren... myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vid... .. maar er somber van worden???? neuh waarom....

synchronicity | 20-11-07 | 19:20

Groen Slinks gaat zelf maar in het donker zitten!
Aan die lampjes! >:-)

*Klimt al op de zolder om de snoeren te zoeken*

Zeehoer | 20-11-07 | 19:20

nattebever 20-11-07 @ 19:06: dat zegt ik dus... die stabiliseert onder de 1 miljard als we elkaar niet helemaal afslachten om de laatste grondstoffen. Om de huidige hoeveelheid mensen te kunnen voeden gebruiken we heel veel fossiele brandstoffen (met dank aan de volledig geïndustrialiseerde voedselvoorziening). Ik hoop uiteraard 1 van die miljard te zijn die over blijft of als het wat langer duurt dat mijn kinderen daar tussen zitten. De weg van 6,4 naar <1 miljard zal echter geen leuke zijn... en die weg is heel dichtbij (www.lifeaftertheoilcrash.net/)! Aangezien de mens totaal niet de consequenties van zijn handelen kan overzien en als hij het al kan overzien er niet naar wenst te hndelen zal de wal het schip keren... myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vid... .. maar er somber van worden???? neuh waarom....

synchronicity | 20-11-07 | 19:20

Jan1800 20-11-07 @ 19:12
En jouw deerniswekkende post zou daartoe moeten oproepen? Wat jij met 'z'n allen' doet, zoek je ff lekker zelf uit?

*Gaat nog wat extra lichtjes kopen en extra kalkoenen om weg te gooien*

nattebever | 20-11-07 | 19:17

synchronicity 18:57:
Even dit: binnen een paar generaties zullen we met zijn 6 miljard zijn op deze aardkloot. Hoe denk je zal dan het dan het energieverbruik gaan uitpakken bv in de dan heersende ijstijd? Hoe gaan we dan om met kerstlichtjes e.d.? Bij het ontsteken daarvan zou dan volgens het voortschreidend inzicht de doodstraf moeten volgen. Of zou de wereld dan al vergaan zijn omdat Here Jezus terug op aarde komt omdat we allemaal kertsboomlampjes hebben laten branden?. Ik weet het niet.

The eimer | 20-11-07 | 19:13

Ze hebben DIT KEER wel gelijk bij groen links , dat decadente gevreet en gezuip moet maar eens afgelopen zijn met kerst Tijd voor bezinning over wat we aan het doen zijn met zn allen

Jan1800 | 20-11-07 | 19:12

Mijn kerstdiner

Een lichtgebonden soep getrokken van wilde Korenwolf.

Een Carpaccio van Walvis met limoendressing

Foie Gras d'oie met dressing van port

Gebraisseerd wild zwijn afkomstig van de drukjacht
geserveerd met kanstanje puree van de Anne Frankboom

Als dessert:Frozen Haut Chocolate
www.hln.be/hlns/cache/det/art_649003.h...

In de boom binnen 2 kw kerstverlichting
Buiten aan de gevel en in de tuin 6kw verlichting.

da's pas een kerst

zebikboss | 20-11-07 | 19:09

synchronicity 20-11-07 @ 18:57
Komkom, niet zo somber. Je kunt de mensheid zien als een globale rattenplaag, en evenals dat met ratten het geval is stabiliseert de omvang van de populatie zich weer als vanzelf. Hoeven we niets voor te doen, gewoon doorgaan op de ingeslagen weg.
Wat dat al niet aan energieslurpende protestmarsen scheelt man, daar kunnen we tien jaar extra 'met z'n allen' van leven.
En dan, ja dan, komt het er op aan. Wie roeit wie uit? Het Westen heeft nog steeds de beste papieren. Ik zou denken: pre-emptive strike. Moreel ook nog gerechtvaardigd, want veel meer dan het naar voren halen van het apocalypse-moment doen we niet.
Kortom, we moeten het kolenhok tijdig volgooien - zo kun je het nog makkelijk onthouden ook.
At your service.

nattebever | 20-11-07 | 19:06

Hangt dit jaar de kweeklampen maar es in de kerstboom...

texels schaap | 20-11-07 | 19:05

@ Ronnie D 18:53
Sinterklaas kunnen we niet afschaffen.Dat is een topfeest voor de kinderen en een hele mooie traditie in oudhollandsche stijl.Kerst is echt een feest voor de volwassenen en een van overdaad,In ieder geval zoals wij er nu mee omgaan.Geen feest meer om de geboorte van Christus te vieren maar ons hedonisme te botvieren.Beiden moeten dan ook naast elkaar blijven bestaan.Sinterklaas om de kinderen te plezieren en kerst om de christenhonden en GL te zieken.

V.Dattum | 20-11-07 | 19:05

Als Groen Links werkelijk zegt: 'de wereld gaat kapot en dat komt door ons' dan zitten ze er niet ver naast. Ik zou meer zeggen: 'Wij gaan kapot en het komt door ons'. De wereld overleeft de mens immers met gemak! En waaorm gaan wij dan naar de klote? Omdat we nu natuurlijk vooral leven op EINDIGE grondstoffen. Je hoeft geen wiskundige te zijn om te snappen dat alles wat we uit de grond halen ooit tot onwinbare hoeveelheden zal zijn geslonken. Ook indien je je suf recyceld. Uiteindelijk zullen we alleen maar kunnen overleven op 100% renewables. Als we 3 eeuwen terug gaan, toen we al wel metalen uit de grond haalden, maar nog niet noemenswaardig fossiele brandstoffen konden we met z'n allen nog geen miljard monden voeden en zat meer dan 40% van de bevolking in de landbouw. Als we elkaar niet aflscahten voor de laatste grondstoffen is dat ons voorland en daar kunnen NIKS aan doen! Elke besparing geeft ons dus slechts tijdelijk lucht en daar hoor je Groen Links dan weer niet over... immers een mens omarmt liever een prettige onwaarheid dan een onprettige waarheid (en de waarheid kost dus stemmen)... kan de mens ook niks aan doen hoor... zo zit hij gewoon in elkaar... *zucht*

synchronicity | 20-11-07 | 18:57

Waarom heft GL zich niet gewoon op? Kan die kiesdrempel niet naar 20%? Al dat gezeik in de marge. KinderThaterTs zijn, die tuinbroekdragende uitgedroogde rimpelkudten van GroenLinks met hun metroseksjuwele mannen.
Een kerst zonder lichtjes, alle kindertjes huiliehuilie.

'Mama, waarom zijn al die lichtjes uit, 't was juist zo mooi!'
'Ja kind, dat komt omdat we in NL een partij hebben met een stel verzuurde ouwe dozen die nergens verstand van hebben en af en toe in het nieuws wilen komen.'
'Maar mammie, daar hoeven wij ons toch niets van aan te trekken? Zullen we wat extra verlichting aandoen?'
'Natuurlijk, kind, het interesseert mammie niet wat die Talibanmiljeufrieks allemaal in hun zotte kop halen.'
'Wat zijn dat mammie, frieks?'
'Gekke mensen kind, maar maak je geen zorgen, mammie en pappie zullen zorgen dat jij er nooit, maar dan ook nooit last van zult hebben.'
'Gelukkig maar, ik dacht even dat alle grote mensen gek geworden waren.'

nattebever | 20-11-07 | 18:55

-weggejorist-

Ronnie D. | 20-11-07 | 18:53

@ The elmer 18:35
Nee sorry,excuses.Had ik moeten weten.

V.Dattum | 20-11-07 | 18:39

V Dattum 18;27 ;
Hij kan je niet horen, want hij is aan het graven.

The eimer | 20-11-07 | 18:35

Ach Groen Links ... waar zouden we om kunnen lachen als we ze niet hadden?

Cloodtvieaul | 20-11-07 | 18:34

@sjaakdelinkselul 17:50
Steek dan lekker je houtkacheltje aan,maak je bonenprutje daarop klaar en trek je kindje die luizenkleertjes van de kringloop aan.Maar zet dan ook nu je lekker je computer uit als je niet van lichtjes houd.

V.Dattum | 20-11-07 | 18:27

Laten we zorgen voor een sobre groenlins. 0 zetels.

* besteld 50 slangen lampies voor de hele buurt *

Randall | 20-11-07 | 18:25

Op zich is het natuurlijk absurd dat alles volgehangen wordt met verlichting, maar die CO2 hoax begint me toch wel ZO ONWIJS M'N STROT UIT TE KOMEN!

Een hoax om extra geld uit de burger te kloppen en commercieel succes voor bedrijven met hun 'groene stroom', 'milieu hypotheek' en weet-ik-het voor troep.

Ik ben helemaal voor verbeteren van het (leef)milieu, maar kappen met die hetze!

Lange Neus | 20-11-07 | 18:24

Lekker stukkie symboolpolitiek weer, maar daar zijn de linksen goed in. Hun goedvergeten climate hoax geeft ze werkelijk alles wat ze ooit hebben gewild: 'argumenten' voor torenhoge belastingen, tegen grote mooie auto's en nu ook al tegen gezelligheid.
Ik geef geen ene reet om kerstmis, maar schaf me dit jaar toch maar eens boom aan met extra veel licht.
Daarna ga ik me maar eens flink te buiten aan een reeen-rug of wild zwijn, bij voorkeur geschoten op de veluwe.
En als ze uitkijken dan werk ik de boel af met kastagne puree, gemaakt van de kastagnes van Anne Frank.

Dick Luyenlomp | 20-11-07 | 18:21

Die man heeft gewoon gelijk. Dattie van GroenLinks is doet daar niets aan af.

Pandora | 20-11-07 | 18:17

Dhr. de Wit 20-11-07 @ 17:18 Jij weet niet hoe hard ze in dat kantoor fietsen.

Wat een enge Llink was dat trouwens.

El_Guapo | 20-11-07 | 18:15

schaapjaap 18:09:
Ik hen nog wat breedstralers van 2000 W over.
Interesse!

The eimer | 20-11-07 | 18:13

-weggejorist-

Kielzog | 20-11-07 | 18:13

gerrit 18:07:
Die is laatst toch ook voor een ,, werkbezoek,, naar de Antillen geweest?
Die hebben ze na 1 maand lallend in het vliegtuig moeten dragen, zingend:
we gaan nog niet huis, nog langer niet, nog langer niet...

The eimer | 20-11-07 | 18:11

Weer een reden om mijn huis in Houten tijdens mijn kerstskivakantie vol te behangen met duizenden lampjes! Krijg de tyfus GL!

schaapjaap1234321 | 20-11-07 | 18:09

Dat is weer groenlinks alleen maar stomme bedenksels.
Femke maakt ook snoep reisjes met vliegtuig

gerrit5042 | 20-11-07 | 18:07

Ik weeet iets beters..... Hele KUTKERST afschaffen.

Kielzog | 20-11-07 | 18:06

Met dit kabinet wordt de kerst vanzelf jaarlijks een flink stuk soberder. De rest van het jaar overigens ook!

Maxime | 20-11-07 | 18:05

sjaakdelinkselul 17:45:
Hoe bedoel je met naar huis gaan?
En daar gewoon maar stoken en eten koken op gas , licht aan doen of zo?
Ben je dan wel zelf wel goed snik om dat zo maar te doen?
Zelf maar vervuilen als een gek en anderen schofferen?
Je bent een superhuichelaar dus!
In een kuil in de grond met een zuil eroverheen, geen verwarming en gras vreten, dat moet je volgens je linksche geloof!
Hup, uit je huis en graven die kuil!

The eimer | 20-11-07 | 18:04

Weet je hoeveel energie die NOS-megawatt zenders vreten om die GL berichten de ether in te spuiten?

Juist. Dat zijn toch heeeel wat 1/2 watt kerstlampjes...

Propaganda en leugens niets minder!

Dr Doom | 20-11-07 | 18:02

*gaat 6 Kilowatt verlichtingsschema uitdenken*

vander F | 20-11-07 | 18:01

"... Democratie betekent dat ik ZELF kan kiezen wat en hoe ik wil...."

Nee dat noemen we libertarisme

In een democratie kunnen jouw buren samenspannen en je geld legaal inpikken (belastingwetten door democratische meerderheid afgedwongen). Of vinden dat homohuwelijken niet kunnen. Of zelfs dwingen dat je geen lichtje aan mag steken tijdens kerst. Of vinden dat je geen cacau mag kopen van zwarten (Groen Links).

Dr Doom | 20-11-07 | 17:59

GroenLinks snapt helemaal niets van de Kerst. Als er geen lichtjes branden hoe kan Rudolf dan weten waar hij de cadeautjes moet plempen. Zo'n vliegend rendiertje heeft geen nachtkijkert eaugjes.

Elisabeth2 | 20-11-07 | 17:51

,,Ik vind het echt onzinnige energieverspilling. Ik zeg altijd tegen mijn vrouw: als je lampjes willt zien branden, dan kijk je maar in de lichtjes van mijn ogen.’’

GATVERDERGATVERDEGATVER. Daar krijg je toch spontaan bosbrand van in je schaamhaar?

Ik vind dat GroenLinks dit jaar wel wat minder uitbundig mag. Laat dat de kerstgedachte zijn voor 2008: geen GroenLinks meer!

Bascii | 20-11-07 | 17:51

@Mortyys 20-11-07 @ 17:46
Als jij niet om de wereld geeft en graag wilt dat iedereen verzuipt moet jij dat zelf weten. Maar ik wil mijn én jouw kinderen graag wel een mooie toekomst bieden, monster!

sjaakdeslinksesul | 20-11-07 | 17:50

Misschien Hybride kerstbomen dan maar?

ZimFile | 20-11-07 | 17:48

Hoeveel procent van de totale energie productie verbruikt de mens aan verlichting. Ohja dat was 2 %.
WHO CARES MET DIE PAAR LICHTJES !!!!!!!!
ga is wat nuttigs doen!

Mortyys | 20-11-07 | 17:46

Femke is juist omni-kewl! Rechtse mensen zijn gewoon naar, ze maken de wereld kapot met hun kerstlampjes, hummers, walvisjacht, stigmatering, pro-amerikaans oorlogstuig en zionistisch drankmisbruik.
Ja klopt, ik heb tegenwoordig een links vriendinnetje dus vind ik de reaguurpanelen met al die rechtse fappertjes een stuk minder noodzakelijk en/of leuk. Hup op de bakfiets terug naar huis daar wacht op mij een lekkere vleesvervanger, en voor mijn nieuwe vriendinnetje een flinke homp vlees. Vrede op aarde!

sjaakdeslinksesul | 20-11-07 | 17:45

Ik wil wonen in de playboy mansion, maar ik krijg ook niet altijd mijn zin

ijsklont | 20-11-07 | 17:42

Toch wel een ellende die winter. Het is zo lang nacht. En wat doe je dan? O ja, je doet een lampje aan. Goh wat een verrassing! Beste Ad van Heuven, om er voor eens en altijd een eind aan te maken zou ik een plan gaan ontwikkelen om die belachelijke stand van de aardas onder een hoek van 23,44° die alle ellende veroorzaakt eens rechtop te zetten. Dat is nuttig besteed overheidsgeld van de gemeente Houten.

koerbagh ® | 20-11-07 | 17:39

Fijn in het donker bij de kale kerstboom met kerstmis een sigaretje opsteken, dat wordt het.
Ik kan me herinneren dat mijn ouders in 40-45 ook zo leefden.
Daarna hebben ze zich drie slagen in de rondte gewerkt tegen een rottige lage beloning om hun kinderen nu op G.S. te laten lezen dat ze eigenlijk in de oorlog de juiste levenswijze hadden.
Die linksche idioten willen gewoon iedere lol in het leven uitbannen, net als een Islam, christendom en socialisme . Deze zelfkwellende ellendebrengers weigeren gewoon te geloven dat het leven hier op aarde best wel goed kan zijn. Daarom kunnen die geestesgestoorden het beste finaal ontkend en gegeneerd worden. Voor ons eigen bestwil.
Daarom is het goed als deze

The eimer | 20-11-07 | 17:38

Wat denk je wat al die klote Tefal gourmet stellen met kerst aan energie vreten, laat ze daar wat aan doen.

Harry Turtle | 20-11-07 | 17:37

@Zoloft 20-11-07 @ 17:27

Alsof ik dat nieuwerwetsche spul kan betalen. Ik ben trouwens zelf op vakantie, dus ik moet ook nog ff iemand vinden die de boel een beetje draaiende houdt, 24/7 liefst.

Biff Eagleburger | 20-11-07 | 17:36

@ V.Dattum 20-11-07 @ 17:26

neen, dat heb ik niet meegemaakt, wel van horen zeggen.
Maar het het was ongetwijfeld gezellig............ denk ik.

korhoender | 20-11-07 | 17:36

En oh ja. Heel Houten is met de auto slecht bereikbaar, omdat er overal waar autowegen horen te liggen, fietspaden liggen.

TV Dominee | 20-11-07 | 17:35

@ Nepkarel 17:16
kutfilmpje

hooiwagen | 20-11-07 | 17:34

Houten is sowieso een vinex-kudt-dorp. Een typisch Groenlinks dorp dus.

TV Dominee | 20-11-07 | 17:33

's nachts uit? En overdag dan aan ofzo?

powermetal | 20-11-07 | 17:32

Nu begrijp ik het! Links wil gewoon het probleem van de vergrijzende bevolking oplossen door alles wat leuk is in het leven te verbieden, te belasten of te bemoeilijken. Liefst allemaal. Als ze daar in slagen pleegt het grootste gedeelte van de bevolking zelfmoord en ziedaar: zowel vergrijzing als milieuprobleem opgelost. Briljant gevonden! Dat het leven zelf steeds grijzer wordt door die malloten zal ze een zorg zijn. Ze aten toch al geen vlees en neuken is ook onverantwoord door de verhoogde co2 uitstoot.

Aleph | 20-11-07 | 17:32

nou dan gaan de groenlinksers lekker gierigT doen, ik leeef me wel uit voor de PVV laaterrrr

Petrus_P | 20-11-07 | 17:32

Helemaal mee eens, ga maar lekker met je schoon ouders enz zogenaamd gezellig doen. Ik ga wel lekker werken en 200% op strijken voor het zelfde doen als altijd :p

Honcho | 20-11-07 | 17:31

bah, groenlinks

Jan Passant | 20-11-07 | 17:31

Een slaaf-vrije chocoladeletter van Tony Chocolonely? Gebracht door Zwarte Piet? Dat is dan dus per definitie niet meer slaafvrij. www.luckytv.nl/video_sinterklaas.html
Oeps... Daar hadden ze niet aan gedacht.

koerbagh ® | 20-11-07 | 17:31

@ Biff Eagleburger 20-11-07 @ 17:24

En dan natuurlijk wel een modelletje van voor 1980. Hebben we volgend jaar misschien weer een warme zomer dankzij de enorme uitstoot ;-)

Zoloft | 20-11-07 | 17:27

@ Korhoender 17:21
Heeft u dat nog meegemaakt?
Mijn opa kwam uit wormerveer en beweerde dat de kerstdagen toen wel erg gezellig waren.Heel knus en met vertrouwde mensen om je heen.Anders werd je omgelegd,dat wel.Zware tijden,maar kerst was top!Volgens opa he,en die hield van een borrel.

V.Dattum | 20-11-07 | 17:26

Groenlinks moet gewoon meegenomen worden in de zak van Sinterklaas.

Timson | 20-11-07 | 17:25

@Zoloft 20-11-07 @ 17:18

Misschien wel 2! Eentje voor de power en de ander standbye en gewoon omdat het zo'n gezellig geluid geeft :)

Biff Eagleburger | 20-11-07 | 17:24

Ik ga gewoon in het Amstel hotel eten dat is niet zo duur en bescheiden.
Ik ben hier toch maar voor een paar dagen, en de kerstverlichting in Marbella is van LEd lampjes heel milieuvriendelijk evenals mijn Led lantaarnpalen op de oprijlaan,de warmtepomp en de zonnecollector.

Proost

Veldwebel | 20-11-07 | 17:24

Dank je wel, door dit topic koop ik voor het eerst in mijn leven kerstverlichting! Gewoon uit protest dat andere hun wil door je strot willen duwen.
Ook nog zo'n eentje die knippert en geluid maakt, kost extra stroom. En nou ga ik ook nog eens overstappen naar ' grijze' stroom ipv de groene die ik nu heb.
Ik word echt paranoia van alle milieumaatregelen, overigens studeer ik zelf milieukunde. Ik eis wel alle stemmen van GS op, schaf ik alle milieuheffingen af waarbij de opbrengsten niet hergeinvesteerd worden in milieuprojecten(want dat is dan eigenlijk verkapte diefstal en dus niet lief)

Het_leuke_zuiden | 20-11-07 | 17:23

Oke..
Alle publieke vertoningen van GroenLinks in december in het DONKER.
TV optredens, bijeenkomsten en andere samenzweringen in het DONKER!
En een folders,flyers of pamfletjes meer drukken.
Dat kost ook energie!

Weeraanmelden | 20-11-07 | 17:23

Ben het in deze roerend eens met GroenLinks. Optiefen met die tokkie-verlichting. Doorgaans leuke wijken worden rond kerst omgetoverd tot een kitcherig woonwagenkamp. Hulde aan GroenLinks (alleen wat dit betreft dan).

Korreltje Zout | 20-11-07 | 17:23

@Dhr. de Wit 20-11-07 @ 17:18
dan begrijp je de milieubeweging in nederland verkeerd. het gaat hun er echt niet om hoe zij het milieu verpesten. voor hun is alleen belangrijk hoe jij het milieu verpest.
reken maar dat er heel wat groenlinksers met de kerst gewoon op vliegvakantie gaan.

rara | 20-11-07 | 17:22

Dit doet me denken aan 40-45. alleen moesten we toen ook de ramen afplakken

korhoender | 20-11-07 | 17:21

wie stopt er een boom in zn reet?
lampjes optioneel...

Dinsdag Fapdag | 20-11-07 | 17:21

@Dhr. de Wit 20-11-07 @ 17:18
Nee nee, een beter milieu begint bij een ander, ze zijn zo overtuigt van hun eigen gelijk dat dat niet meer tegen het kerstlicht gehouden hoeft te worden.

vapor trail | 20-11-07 | 17:21

Als de linkse kerk sober gaat doen dan kan ik dus extra uitbundig energie- en dierverslindend kerstvieren. Heft elkaar mooi op. Prima initiatief!

harl | 20-11-07 | 17:20

@ Biff Eagleburger 20-11-07 @ 17:18

Liefst een dieselgenerator!

Zoloft | 20-11-07 | 17:18

op de brouwersgracht in den haag zit de haagse afdeling van groenSlinks en daar hebben ze een lichtkrant voor het raam hangen waar DAG EN NACHT onzinnige teksten voorbij zwiepen
een beter milieu begint bij je lichtkrant!

Dhr. de Wit | 20-11-07 | 17:18

@Patrick Bateman 20-11-07 @ 17:08

Logistiek gezien wordt dat lastig. Ik dacht meer aan een boom van zo'n 100cm. Zou ik een extra stroomgroep moeten aanleggen voor die 1000W lampen of is het misschien slimmer om het hele zwikkie met een generator te poweren?

Biff Eagleburger | 20-11-07 | 17:18

@Patrick Bateman 20-11-07 @ 17:08
Ik weet nog wel een boom voor je in Amsterdam.

Niemands Knegt | 20-11-07 | 17:17

@quutje 17:08
Didadaniel moet natuurlijk sparen voor zijn vuurwerk.

V.Dattum | 20-11-07 | 17:17

Wasda? Kerst?
Is dat niet vreten en zuipen voor je leven in naam des heres?
Kansloze bedoening, afschaffen.
*besteld alvast aangeschoten wild*

Dorian Gray | 20-11-07 | 17:16

Waarom al in November dat Keloel over die Kleaute Kerst?

fuckje | 20-11-07 | 17:16

kijk de andere kant op gaan die groentje vanzelf wel weg..

ProudToBeATukker | 20-11-07 | 17:16

Waar bemoeit groen slinks zich mee.
Van mij mogen ze lekker in het donker zitten, eigen keuze.
Maar wie geeft ze gvd het recht mij te vertellen hoe ik moet leven.
Democratie betekent dat ik ZELF kan kiezen wat en hoe ik wil.
Hoewel de regeringspartijen dat ook niet helemaal meer begrijpen....

vapor trail | 20-11-07 | 17:15

westen=rijk heeft geld over wil huis mooi maken. mag niet!

the0roger | 20-11-07 | 17:13

De chocolade letter van Tony Chocolonely, die streeft naar een 100 procent slaafvrije chocolade. Niet fucken met Tony dus.

Johns0n | 20-11-07 | 17:13

-weggejorist-

Poetuit | 20-11-07 | 17:11

@ Patrick Bateman 17:04
Misschien krijgen ze dan toch een kerstboom als we het licht uit z`n ogen stompen.

der maupmeister | 20-11-07 | 17:10

@ Didadaniel 20-11-07 @ 17:03
Dank u, dank u. Vind ik zelf ook wel. En weet je wat het mooiste is: ik hoef er eigenlijk bijna niets voor te doen.... Maar goed dat ik de gewone man in de straat natuurlijk niet gaan uitleggen.

quutje | 20-11-07 | 17:08

@ Biff Eagleburger 20-11-07 @ 17:07
Begin met een boom om te kappen van minimaal 15 meter hoogte in een willekeurig natuurgebied...

Patrick Bateman | 20-11-07 | 17:08

Patrick Bateman 20-11-07 @ 16:55

buitengewoon goed idee,.... dan wil ik 'm aansteken...........

@xel | 20-11-07 | 17:07

Iemand enig idee hoe je 10 bouwlampen in een kerstboom kan monteren zonder dat deze omvalt?

Biff Eagleburger | 20-11-07 | 17:07

Je bent het werk en de mensen moe, eindelijk weer alleen
De trap op naar je kamer toe, de stilte om je heen
Ze lachen om je als je zegt, dat je je eenzaam voelt
Was er maar iemand die luisterde, die weet wat je bedoelt

Zet een kaars in je ster vannacht,
zodat ik weet dat je op me wacht
Zet een kaars in je ster vannacht
en ik kom naar je toe

Als je eenzaam bent, mijn liefste, brand dan een kaars vannacht voor je
venster, en bescherm de vlam tegen de adem van de wind.

Zet een kaars in je ster vannacht, zodat ik weet dat je op me wacht
Zet een kaars in je ster vannacht, hmmm
Zet een kaars in je ster vannacht, zodat ik weet dat je op me wacht
Zet een kaars in je ster vannacht en ik kom naar je toe
( vrij naar Rob de Nijs en Belinda Meuldijk ), zoek het samen effe lekker uit ja!

gentle giant | 20-11-07 | 17:05

Uit het interview met 'Scrooge' van Heuven van GL:

Dit jaar geen kerstboom in huize Van Heuven?

,,Al zeven jaar niet meer. Ik vind het echt onzinnige energieverspilling. Ik zeg altijd tegen mijn vrouw: als je lampjes willt zien branden, dan kijk je maar in de lichtjes van mijn ogen.’’
* Braak *


Patrick Bateman | 20-11-07 | 17:04

@quutje
stoer hoor

Didadaniel | 20-11-07 | 17:03

Er is wat voor te zeggen. Elke bedrijf en elke kuttokkie zal wel weer minimaal 1 kerstboom nodig hebben.
En die boom hang je vol met lampies die niet nodig zijn. Hoeveel terrawattuur per dag kost dit nou globaal? Best veel denk ik.
Groenlinks geef ik niet graag gelijk. Integendeel, ik probeer die natuurrampjes graag en altijd af te zeiken. Maar ze hebben gewoon gelijk! Niet dat ik er wat aan doe ofzo. Ik hoef namelijk geen boom in m'n huiskamer, en kerstlampies geven nauwelijks licht. Dus weg met die troep!

DatDus | 20-11-07 | 17:02

Het wild voor het grootgebraad is al bestelt.Ik ga mn eigen volvreten en zuipen en dat houd ik vol tot 3 januari.Minimaal 2 echte bomen in huis en de lampjes gaan niet uit des nachts,want dat is zo gezellig als je des ochtends beneden komt.En pakjes tot aan het plafond,ooo ik kan niet wachten.

V.Dattum | 20-11-07 | 17:02

Juist veel kerstbomen kopen!!!
wij hebben er namenlijk een mooi handeltje in!

bra-brand | 20-11-07 | 17:02

Groen Louche.....

snuff | 20-11-07 | 17:01

Haha, ik weet zeker dat in mijn buurt geen enkele raam of tuin donker zal zijn. Sterker nog: er komt elk jaar alleen nog maar meer licht. Heerlijk... zo'n Villawijk!

quutje | 20-11-07 | 17:01

Grappig dat mensen tegenwoordig ook een feestje bouwen om een derivaat van Sint Nicolaas. Beetje dubbelop imho. Verder moet GL niet zo zuur doen. De meeste kerstverlichting gaat gewoon uit ´s nachts.

Iko Nal | 20-11-07 | 16:59

Wat lopen ze nou te lullen eigenlijk. We hebben toch allemaal groene stroom tegenwoordig of niet...?? M.a.w. de groenestroom is hetzelfde als de normale stroom en we worden gewoon weer 's bedonderd onder het mom van 'goed het het milieu'.

Sulfuric-Acid | 20-11-07 | 16:57

"steek een kaars in je ster vannacht"......

gentle giant | 20-11-07 | 16:57

-weggejorist-

Will F4rrel | 20-11-07 | 16:55

Wellicht kunnen we als alternatief een brandstapel aanleggen met GroenLinksers erop?

Patrick Bateman | 20-11-07 | 16:55

Wedde dat Femke zelfs haar oprit verlicht met kleine schattige kerstboompjes

Zocalo | 20-11-07 | 16:54

kerstlampjes is zo SBS6...

Sir EnemA | 20-11-07 | 16:54

Ik ga een walvis vangen, dan pleur ik dat rottende kadaver in de straat en steek er 50000000 lampjes in. Lekker feestelijk!

Biff Eagleburger | 20-11-07 | 16:54

+e ^

Sulfuric-Acid | 20-11-07 | 16:53

En dit jaar haal ik óók nog een écht kerstboom!!

Sulfuric-Acid | 20-11-07 | 16:53

Ik houd helemaal niet van zo'n lampenzee aan lichtjes.

Maar voor GroenLinks bedenk ik me nu toch, ik zal mijn drie verdiepingen tellende huis helemaal vol hangen. Bemoeials!

Grasgriezel | 20-11-07 | 16:53

Boeie, niet opletten. Kut groen links. Hier gaat de kerstboom langer aan!

DannyW | 20-11-07 | 16:53

gekak altijd met groenlinks..

fappe le grand | 20-11-07 | 16:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl