Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amerika: 1 op 14 is mogelijk in 2020!

vooruitwiel.jpgAmerika, land van de achteruitgang. Na jarenlange 'discussies' tussen autofabrikanten en de overheid weten Amerikanen nog steeds niet echt goed hoe ze automotoren moeten bouwen die behalve V8 ook nog economisch rendabel zijn. Maar nu is er een nieuw en belangwekkend initatief. Als de Amerikanen nu echt hun handen ineen slaan, als ze er keihard aan trekken, dan MOET het in 2020 mogelijk zijn om auto's te maken die 35 miles per gallon doen, ofwel auto's die 1 op 14 rijden ofwel 7,14 liter per 100 kilometer. and we know it can! Want auto's die minimaal 1 op 14 rijden zijn de toekomst. Het zal een nieuwe economische impuls geven aan Amerika, het zal banen opleveren, misdaad oplossen en de Amerikaanse oliehonger eindelijk stillen. En over slechts 12 jaar is deze utopie al werkelijkheid, met dank aan een ex-congreslid dat nu een actie is begonnen om 1 op 14 mogelijk te maken, iets waar dus al jarenlang over gesteggeld wordt. Maar wacht even. Een gemiddelde 3.0 tdi loopt al 1 op 15. Een golf van zestien jaar oud doet het al beter. Zelfs de Q7 haalt 1 op 14 als je voorzichtig rijdt. Laten we ons weekeindwagenpark ( V8 een V6 en een twinturbo 2L en dan nog wat) dan halen we gemiddeld al jaren 1 op 14 en dan leven we nog maar in 2007. We zijn echt niet van de milieupolitie maar zoveel Amerikaanse achterlijkheid is nauwelijks te bevatten. Toegegeven, zo'n nieuwe Mustang ziet er kek uit, maar dan heb je verder ook niets. Stelletje holbewoners, koop een Audi, BMW of Mercedes.

Reaguursels

Inloggen

Ik stel voor NU op te houden met alle klimaat-saving crap hier in Nederland, en massaal onze cuores en alto's te verschepen naar Amerika, zielepoten daar

zebastard | 12-11-07 | 14:34

En wat is hun volgende ontdekking? LPG, aardgas, elektromotor?

Steve0510 | 12-11-07 | 11:49

Stelletje holbewoners, koop een Audi, BMW of Mercedes.
hahahahaha top opmerking =D
altijd die amerikanen ....

Petroleum3 | 11-11-07 | 21:38

Ja ik ben het wel met GS eens, 1 op 14 is inderdaad niet een erg aggressief streven wanneer het op zuinigere auto's aankomt.
Wat je er echter wel vergeet bij te zeggen dat die BMWs, Audis en Mercedessen die je noemt allemaal diesels zijn. En de meeste Amerikaanse deelstaten laten geen diesels toe ivm de roet- en NOx uitstoot. Daar gaat in 2008 overigens wel verandering in komen wanneer er in de US ultra zwavelarme diesel te koop komt, want dan wordt het mogelijk een diesel uit te rusten met een eureum katalysator waarmee de NOx geelimineerd wordt. Ook wordt er aan roet nabranders en filters gewerkt. Dus allemaal een stap in de goede richting, waarmee her dieselrijden in de US mogelijk wordt.
Maar nogmaals, ik ben het hier wel met GS eens: 1 op 14 is een lachertje. 50 miles to the gallon (1 op 20) zou beter geweest zijn.

Van Tast tot Zeveren | 11-11-07 | 20:01

Een Citroën Visa uit 1983 (voor zover die nog rondrijden) rijdt met een beetje mazzel al 1 op 14.

Barbarella | 11-11-07 | 12:54

Pfffff, zelfs in de file doe ik zuiniger dan 1:15. Als al die rijtjeshuistrutten zijn opgerot naar concentratieparcs en costa diep triest doet Caveman zo een 1:17,5

listen2bobmarley | 11-11-07 | 09:32

mijn kadett 4 bak van15 jaar terug liep 1 op 20. Mijn astra 5 bak van 2 jaar terug liep 1 op 12. ra ra hoe bestaat het? Hierbij aangetekend dat mijn kadett 30 km harder ging.ra ra. Hebben de autoindustrie aandelen in olie?ra ra ra.

paulusma | 11-11-07 | 08:51

@ Piquant 21:18

Grmpf, nee. Ik wist zelfs niet dat die niet harder kunnen, piquantje. Weet je het wel zeker?

Hammar | 11-11-07 | 02:21

@kekke sjenkie
Inderdaad. Mercedes is niet alleen voor woonwagenbewoners. Nee, ook voor begrafenisondernemers.

de_buurman | 11-11-07 | 00:13

Dear senator Marr,

I am seriously quite dumbfounded by your endorsement of this website.

I would assume that someone in your position would be more than aware of the fact that a fuel consumption of more than 50 mpg in standard production cars has been realized more than a decade ago.

To try and recreate this fuel efficiency within a timespan of no less than 13 years is completely beyond me.

Kind regards,

Dommelsch

Drommelsch | 10-11-07 | 22:07

@openbaarminiserie @18.35 Ik heb ook geen grote hoor ,wel een groot huis en tuin. En heb een kleine auto waar ik alleen in t weekend in rij,25 euri per maand aan brandstof en sta ook niet elke dag in de file . prioriteiten stellen heet dat. @ lineau 19.03 Het studietijdperk ben ik reeds lang ontgroeid.

texels schaap | 10-11-07 | 21:59

@ Hammar 10-11-07 @ 21:16

Invalidenauto tot 40 km per uur??

piquant | 10-11-07 | 21:18

-weggejorist-

Ronnie D. | 10-11-07 | 21:18

Is dit een grap of zo? Onze auto rijdt 1 op 19 of 1 op 20.

Hammar | 10-11-07 | 21:16

och ja, amerikaanse auto-industrie is op sterven na dood. Dit maakt veel duidelijk....

Cheffff | 10-11-07 | 21:15

Conclusie van bovenstaand stukje: Dat wordt méér oorlog.

de visser | 10-11-07 | 21:02

@stir glennogwat

Die elektro-technologie zal over tien jaar nog zeker geen gemeengoed zijn. Waarom ? Omdat het nu nog te duur is om alle componenten te gebruiken, de kosten van onderzoek naar verbrandingsmotoren er nog niet uit is en vooral dieselmotoren nog zeer veel verbetering zullen kennen. Er is zoveel mogelijk, j zult versteld staan. Kijk bijvoorbeeld naar BMW en Audi die nu hun motoren aan het downsizen zijn.

Privé rijdt ik met grook gemak 1:20(benzine) in mijn tien jaar oude roestbak, terwijl ik 140 rijdt op de a15...

Zuigen kreng ! | 10-11-07 | 20:36

Over twaalf jaar zijn brandstofmotoren een curiositeit. In de komende tien jaar overspoelt de electromotor met carbon nanotube accu de markt.

Aankomende dinsdag verwisselt een vat ruwe olie van eigenaar voor minstens $100,-. Daarna breekt chaos op de markt uit. Bloomberg spreekt van de meest roerige tijd op de oliemarkten in tientallen jaren. Er wordt druk gespeculeerd en ook staat olieproductie onder druk door wat kleine mankementjes bij bijv. Shell, waardoor 150.000 vaten per dag niet geleverd kunnen worden.

Stir Glenfarclas II | 10-11-07 | 20:29

@Ronnie D 19:15
Jawel, ik ben dan een echte amerikaanse auto-liefhebber, maar in een W116 wil ik dan nog net wel dood gevonden worden. Maar vergis je niet, in de SEL-versie loopt dat ook tot 6,9 Ltr V8. Prachtige, zeer goede auto´s.

alleskudt | 10-11-07 | 20:26

donders wat een geile bak, die mustang!

Peanutbutter | 10-11-07 | 20:24

@StainlessSteel 10-11-07 @ 17:56
He dat ligt er bij mij ook in. Heb jij ook zo veel ruimte, comfort, rust en plezier in je auto?
Ik heb ook wel BMW gereden, naast vele andere merken trouwens, maar dat was niks. Ik voelde me zo... zo.... zo´n BMW-rijder. Whhheegghh!

alleskudt | 10-11-07 | 19:57

amerikaanse autos zijn lelijk..

nnnnnnnn | 10-11-07 | 19:25

-weggejorist-

Ronnie D. | 10-11-07 | 19:15

@ texels schaap
Aha... Uitspraken van mannetjes met een te kleine auto en een toch al niet noemenswaardige afmeting van de jongeheer.
Of heb je een OV kaart en studeer je in Wageningen?

Lineau | 10-11-07 | 19:03

koop een Toyota! of beter... ride a bike

HitchHiker | 10-11-07 | 18:57

openbaarminiserie 10-11-07 @ 18:35

Texelse schapen met een bijstanduitkering?

RubenE | 10-11-07 | 18:45

Mijn Suzuki uit 1986 reed nog steeds 1 op 17 een jaartje of 2 geleden. Een Fiat Panda uit 1984 heb ik 5 jaar geleden nog 1:20 laten rijden. Momenteel doe ik het niet netjes met 1: 15 in zo'n stationwagon.

OoO | 10-11-07 | 18:45

Liever een groot huis, groot stuk land en een grote auto dan een grote pik. Wie heeft er nou een grote pik nodig dan?

openbaarminiserie | 10-11-07 | 18:35

Toch voor de zekerheid maar vast een appartementje kopen in Florida, het zou me niets verbazen als het daar over 20 jaar nog steeds een stuk beter vertoeven is dan hier.

ekimov | 10-11-07 | 18:32

Blablabla,en maar opscheppen over je auto,hoe groot ie wel niet is en zo! Allemaal compensatiegedrag , lutsers met grote auto s hebben kleine pikkies

texels schaap | 10-11-07 | 18:28

Tijdens mijn vakantie heb ik sommige dagen meer dan 10 uur non-stop gereden in een Chevrolet Impala, bouwjaar 2006, en ik stapte na zo'n rit fris als een hoentje uit. Alsof ik maar 10 minuten onderweg was geweest. Hier in Nederland ben ik al na 2 uur helemaal gaar! Comfort is in een Amerikaanse auto vele malen beter.

Okay, in de bochten zijn ze wat minder, maar who cares: Ze hebben daar bijna geen bochten in de weg!

Broo | 10-11-07 | 18:25

Ach ja.Zoek de verschillen:
Hitler de VW; Bush 1:14

Peter_S | 10-11-07 | 18:20

Nou, als ik heel zuinig rijd met mijn 3.0L V8 dan rijd ik nog 1 op 9.

Echt He! | 10-11-07 | 18:18

En volgens mij heeft er iemand toch aardig zitten misrekenen bij GS. Zoek maar eens de Audi Q7 op op mpgbuddy.com: Combined MPG: 17. 35mpg betekent dan ook twee keer zo zuinig als een Q7.

openbaarminiserie | 10-11-07 | 18:15

En daarnaast rijden de meeste Amerikanen al lang in Japanners dus waar hebben we het nou helemaal over?

openbaarminiserie | 10-11-07 | 18:09

Uhhh, voordat de redactie en al het meeloop volk hun scheur opentrekt....
Nederland is plat. De VS are not.
Auto die bergje op bergje af moet verbruikt toch best wel enigszins meer benzine hoor.
Bovendien is "een gemiddelde 3.0 tdi" vergelijken met een auto die op benzine loopt ook nogal raar. Diesel != Benzine.

openbaarminiserie | 10-11-07 | 18:08

@Lineau,

Helemaal met je eens; was ook niet direct persoonlijk bedoeld.
Ik erger me vandaag alleen een beetje aan het slappe geouwehoer uit de linkse hoek hier.

Dip$ht | 10-11-07 | 18:07

@k3

Ik doe er niet moeilijk over hoor (BMW dan) en nee ik ben geen kampbewoner. Een Mercedes of een Calibra zou ik nog niet dood in gevonden willen worden overigens.

RubenE | 10-11-07 | 18:02

Wat een losers die Europeanen. Worden op schandalige wijze uitgezogen door de eigen socialistische regeringen met exorbitante accijnzen, heffingen, bpm enz enz en gaan dan nog trots zitten zijn op hun miezerige truukjes om in hun overpriced pathetic little cars toch nog een beetje betaalbaar te kunnen rijden, terwijl de yanks zich rotlachen in hun onbelaste spotgoedkope bolides voor 3$/gallon. Ga es deaud, shitecontinent

Theo van Deursen | 10-11-07 | 17:57

Rijdt met de Chevy V8 5.7 lt. maar liefst 1/4.5. En 36 jaar later rijden alle PLASTIC Amerikanen nog 1/6. Prutsers.

StainlessSteel | 10-11-07 | 17:56

@Dip$ht
Ik bedoelde natuurlijk de amerikaanse auto's.
Volgens mij kan je trouwens niet van "de" amerikaan (als persoon) spreken. Kijk alleen maar eens wat een verschil wij hier hebben. Neem de Limburgers vs. Friezen. Daar zit slechts 200 Km tussen!
Leuk trouwens dat de discussie hier inmiddels gaat over de wat chiquere duitse auto's
Lease-hoofden met sportschool-rittenkaart en Astra kom er eens in........

Lineau | 10-11-07 | 17:53

m´n Ford haalt 1/16 zonder moeite.
Dacht dat ford amerikaans was...

*gaat verward in een hoekje zitten huilen*

Dorian Gray | 10-11-07 | 17:48

Blijft lekker 1 op 6.5 rijden in een amerikaanse niet-S.U.V.

It's a JEEP thing; you wouldn't understand............

Fappelsap | 10-11-07 | 17:43

Ik heb een Volvo en die verbruikt 1 op 14. Niet zuinig maar ook niet zo extreem als de gemiddelde amerikaan. Ik scheid elke week keurig mijn afval en doe m'n lege batterijen in de daarvoor bestemde container. Ook heb ik een 95% efficiente verwarmingsinstallatie (met AC, dat nou weer wel) en heb m'n hele huis met dubbel glas vol laten hangen. Oh ja, en ik woon in de VS!
(wat een typische, ongeinformeerde poldervisie's hier zeg; een beetje ongenunaceerd de NOS nalullen).

Dip$ht | 10-11-07 | 17:41

Mag ik dan nou gewoon weer zeggen dat Amerikanen een stelletje achterlijken zijn met een grote betweterige bek? Zonder dat de Bush-aanhangers hier dan weer gaan jammeren dat we zonder de Amerikanen nu Duits hadden gesproken en zo? Ja? Mag het?

Mooi. Amerikanen zijn een stelletje achterlijken met een grote betweterige bek, die pas ophouden met te betweten als een andere Amerikaan het gelijk van een niet-Amerikaan bewijst. Tot die tijd overrulen ze alles en iedereen in hun arrogantie. Misselijke sufkutjes, zoals daar zijn J.P. B., trappen daarin. En lopen dan met hangende pootjes en een druppeltje kwijl in de mondhoeken achter die wereldmongolen... excuse me... wereldleiders aan. Niet wetdende dat deze wereldleiders ook maar wat geschreeuwd hebben en eigenlijk zelf ook niet goed weten hoe ze in de toekomst verder moeten.

Hoe onvoorstelbaar lomp en introvert de Amerikaan is wordt hier dus weer bewezen. En het ergste is: ze zien het zelf niet. Ze denken echt dat ze een soort superras zijn die met deze actie weer eens een keer het goede voorbeeld aan alle ondergeschikten in de rest van de wereld geven.

Adriaantjeeeeeuh | 10-11-07 | 17:37

"Een golf van zestien jaar oud doet het al beter..."
.
Inderdaad, mijn Golfje 2 van 19 jaar oud loopt zelfs 1 op 18 (dat is dan een diesel) maar dan nog..

Jazz87 | 10-11-07 | 17:31

Mercedes zuigt sinds de jaren '90. Onbetrouwbaar en overschat.
Onlangs nog in een recente E200 gereden. 'k was niet onder de indruk.
60000 Pleuro en dan krijg je zo'n brommerige klote 4 cilinder!! schandalig!
Verder lawaaig, matig afgewerkt. Grote aanfluiting.

Reagluurderr | 10-11-07 | 17:25

Het verhaal kan natuurlijk áltijd nog sterker. In de jaren 70tig had ik een oud Renaultje 4 bouwjaar 1957 met een wat sterkere motor dan standaard, uit een snel Dauphinetje, dat autotje kon 55liter 'normaal' tanken en daar reed ik ooit in 1973 zónder te tanken van Salzburg(Austria) naar huis, 40km boven Amsterdam en dat is meer dan 1000km!! Dat ding reed zonder probleem 1 op 22 à 1 op 23. Eauk mijn huidige Mégane 1600 rijdt op benzine probleemloos 1 op 18, ik wil maar zeggen.... Al Gore.... sodemieter op naar je eigen achterlijke homeland en ga ze daar maar eens aanpakken, die retarded rednecks in hun 'trucks' en denderende AC's, laat ons effe met rust ja, losert.

Berjoska | 10-11-07 | 17:21

@jopi & RubenE
Er zijn twee merken die je niet tweedehands koopt, tenzij je op het kamp woont. Dat zijn Mercedes en BMW. Opel Calibra trouwens ook niet.

k3 | 10-11-07 | 17:18

@Andreas B.
Het 2008 model wordt al verkocht sinds september. 2007 modellen worden nu 'opgeruimd'.

k3 | 10-11-07 | 17:15

@Dutch_Holland

Ik vind de VS een mooi land, maar beweren dat Amerikaanse auto's goed rijden gaat wel erg ver. En dan hebben we het nog niet eens over het interieur. Nee, geef mij maar een BMW.

RubenE | 10-11-07 | 17:14

@Kekke sjenkie 10-11-07 @ 15:11

Beter uit je doppen kijken, dan zul je zien dat de gemiddelde woonwagenbewoner meer op heeft met Mercedes dan met BMW. Vandaar ook de bijnaam 'kampbak'.

RubenE | 10-11-07 | 17:10

Ik heb een Alfa en die verbruikt 1 op 12. Niet zuinig maar ook niet zo extreem als de gemiddelde amerikaan. Ik gooi keurig mijn GFT-afval in de groene bak en zet elke maand braaf mijn oud papier buiten voor de muziekvereniging. Zeg het maar..........

Lineau | 10-11-07 | 17:05

Laat die audi en mercedes maar zitten, en koop gewoon een BMW.

jopi | 10-11-07 | 17:01

wat moet je hier nu over zeggen;
-dom?
-naïef?
-lef hebben?

Frenky D. | 10-11-07 | 16:48

@Chileen
Het gaat niet om de technische know how, het gaat om de wil om het standaard toe te gaan passen.
De Ami's worden bewuster en dat moet je toejuichen.

.
Voor het ultieme roadgevoel: the Old '55.
Maar de pickup met je shotgun achterin is ook prachtig.
En je Hummer voor de supermarkt parkeren.... priceless.

bloedjelink | 10-11-07 | 16:47

-weggejorist-

Ronnie D. | 10-11-07 | 16:39

ga het hier effe verpesten...
rij met een ford mondeo, van 95. 1.8td, dat beestje verbruikt 6.5-7 liter/100km en mijn rijstijl is niet bepaald rustig. en wat wegligging betreft, heel goed voor zo een oude break. dus ze kunnen wel auto's bouwen met laag verbruik en goede wegligging. voor de europese markt... in amerika zijn deze auto's niet populair.

defender | 10-11-07 | 16:38

@odizuis,16:07: idd... al vind ik zo'n grote pick-up een prachtige masjien, als het op motorische prestaties aankomt zijn die Yanks nergens.
Al die big blocks.. veel cilinderinhoud, maar dan heb je ook niks.
6 liter en wel 200 pk. Een ouwe Ford escort cosworth van 2 liter heeft al 300 paardjes.
En als die krengen toch eenmaal op snelheid zijn kun je dat niet afremmen, want ze hebben remblokjes van een fiets. Dat wil zeggen: remschoenen, want ze hebben nog steeds trommelremmen!
Idem met de Harley motoren: slechter fabrikaat vind je op de hele aarde niet. Maar de yuppies kopen ze en dus zijn ze 'cool'
En dan de vrachtwagens.. je moet nog steeds dubbel clutchen, en van luchtvering hebben ze nog nooit gehoord. Zijn nog steeds tandemas aangedreven. Volkomen onnodig, en zuipt diesel. Om van comfort maar niet te spreken.

gompie | 10-11-07 | 16:38

*rijdt ter compensatie alvast in een 1 op 8 SJ413, drankprobleem met wielen*

koolteer | 10-11-07 | 16:36

Ik rijd al jaren Chrysler met veel plezier. Alle luxe die bij andere nationaliteiten auto's ontbreekt zit bij Amerikaanse wagens standaard ingebouwd. Jammer van de benzine, dat is inderdaad heel pijnlijk voor m'n portemonnee, maar dat is ook echt het enige nadeel dat die auto heeft.

DEND | 10-11-07 | 16:34

Volgens mij wordt er een puntje vergeten in de hele discussie en dat is het voertuig dat de Amerikanen 1 op 14 willen laten rijden. Ja juist, Europese autos zijn laten we het zeggen... en beetje kleiner: wat wij hier SUV noemen is daar volgens mij een boodschappenautootje. Busjes hier rijden ook geen 1 op 14 hoor...
Aangezien die Ameries alles heel GROOT willen hebben ik het wat taaier om zo'n veel te grote auto fatsoenlijke milieuspecificaties te geven. Het zal niet allemaal carbon zijn wat ze boven op hun wielen zetten. Dus de kilotjes aluminium, roestvrei Amerikaensch staal zullen wel de nodige ellende opleveren voor de paardenkrachten. Heb je het niet over de vetzakken zelf gehad...

remmuh | 10-11-07 | 16:34

M'n Amazon reed al 1 op 12 en die is van '66 verdoeme; dan ben je er al bijna
Stelletje randdebielen daaro, ik heb het altijd al gedacht [en gezegd]

Tobi | 10-11-07 | 16:33

Die lui zijn sowieso achterlijk... Maar naar hun idee zijn wij Europeanen allemaal mensen met gekke brabbeltaaltjes en rare hoedjes.. Dus nemen ze niets van ons aan... Maar who gives a fuck,, we hebben die yanks toch niet nodig ;1

Timmay | 10-11-07 | 16:30

In 2020 is er geeneens olie meer.

blawablawa | 10-11-07 | 16:29

@storingsdienst 15:13: En wat hebben we dan wel allemaal niet bereikt in Europa? Het voornaamste is toch wel dat we ons volledig vertrouwen in de democratie hebben gesteld, en dat we dus via de overheid zijn uitgeleverd aan de corporaties, belangengroepen, socio-hobbyisten en milieubaarden die de grootste bek hebben.

In de VS is een hoop mis. Er gaan daar ook wel dingen mis waarmee het hier in Europa wel goed zit. Maar de VS is een land waar mensen volwassen durven te zijn, en niet bang zijn deel te nemen aan een maatschappij met mede-volwassenen. In Nederland zij we z'o bang voor onszelf en onze medemensen, dat we leiders kiezen om ons allemaal als kleuters te behandelen. Goed verzorgd en geborgen, maar we mogen niets.

Muxje | 10-11-07 | 16:28

misschien handig voor die dikke amerikanen om eens de fiets te pakken...

stel minkukels. iran/noord-korea bom erop!, we rekenen op jullie

Mr_Robson | 10-11-07 | 16:27

In ieder geval hebben ze daar echte auto's, die fatsoenlijke motoren hebben, en verder is het een redelijke prestatie om zo'n bak 1 op 14 te laten lopen, iets wat een kut Golf hier geeneens weet te halen in het echt.

captainobvious | 10-11-07 | 16:26

En dat zegt de ze op de maan hebben gestaan.

GSpot | 10-11-07 | 16:22

1 op 14.... ik haal met mijn ouwe diesel 1 op 20 makkelijk!

FCZZ | 10-11-07 | 16:22

@redactie
die poll kan je helemaal niet eens invullen als je in verschillende winkels komt voor je boodschappen... GeenStijl; DOE er iets aan!

VanFrikschoten | 10-11-07 | 16:14

tja amerikanen krijgen nu eenmaal een stijve van traagdraaiende veels te grote motoren en dat die auto'd kwa wegligging ongeveer gelijk zijn aan een woonboot boeit ze blijkbaar niet.

odizuis | 10-11-07 | 16:07

Ik rij al jaren ongeveer 80km op 1 litertje benzine (spartamet) Kom daar al jaren mee van A naar B en weer terug. Dus ik snap het probleem niet zo. 4 van die motorjes in een auto zetten( ieder wiel een) en gaan met die banaan.

IJzervreter | 10-11-07 | 16:07

@Dutch_Holland 10-11-07 @ 15:45
fuk joe met je mongeaulenmobiel. Nog te leip om op je eigen onderstel te zwalken en dan meteen op hoge poten vanuit de vs de boel hier volbléren dat daar alles beter is... de groeten aan de indianen, ja?

VanFrikschoten | 10-11-07 | 16:06

Dus ik moet Audi, BMW of Mercedes rijden van GS? En toch vol houden dat GS niet duits-georienteerd is????

Mijn Chevy V8 rijdt 1:4, dus 1:14 is al heel wat. En niet zeiken, loonslaafjes, jullie hebben altijd al in kleinere autootjes moeten rijden dan de baas. Zoalng jullie lekker Prius gaan rijden, vind ik het prima. Of beter: ga van de weg af. Sta ik minder in de file, da´s ook goed voor het milieu!

@Dutch_Holland: True.

alleskudt | 10-11-07 | 16:02

@Monsieur Nodu
Sorry maar van jouw berichtje snap ik niets, ben je nu vóor of tegen pkw's?

De God van Empel | 10-11-07 | 15:56

Verbruik niet uitdrukken in roetuitstoot maar ouderwets in 1-op-zoveel is zeau 2006.

doedeljantje | 10-11-07 | 15:55

Dat juist zo'n "modern" land zo wereldvreemd is wil je toch ook eigenlijk niet weten.

M299 | 10-11-07 | 15:54

In Amerika kun je tenminste nog rondrijden op lange rechte stukken asfalt, in de semi-ongerepte natuur, waar je geen hond tegenkomt. Lekker met je V8 door de woestijn, of de bergen. Brandstof kost bijna niets, auto kost bijna niets, geen regen dus auto roest ook niet. Wat wil een automobilist nog meer? Als ik uit dit benauwde land wegkon, zou ik het vandaag nog doen.

Broo | 10-11-07 | 15:54

Dikke bak dutch_holland, laat die kut hippies die hiero US zitten te bashen maar lekker in hun kut hybride gaan rijden, dan scheur ik wel voorbij met mijn prachtige SUV.

weep | 10-11-07 | 15:50

in 2020 heb ik waarschijnlijk 2 kamelen

rioolguurder | 10-11-07 | 15:48

kut land

unknown2505 | 10-11-07 | 15:47

Rij jij maar lekker in je eco shit bak.

Dutch_Holland | 10-11-07 | 15:45

@Dutch_Holland 10-11-07 @ 15:21
fuckyou terug jij usa hoer! geniet ervan! wij hier schijten op figuren die prenderen alles te hebben. moge uw na geslacht dood gaan aan uw hebzucht!

wereldzenders | 10-11-07 | 15:41

"... er rijdt niks lekkerder dan een Amerikaanse pickup met een dikke v8..".(zie Duts-Holland @15:21 hierboven)
Het moet godverredomme niet veel gekker worden.

Ps De buurvrouw schijnt ook lekker te rijen, volgens de buurman.

cram | 10-11-07 | 15:34

Hallo zeg, poorsoft 10-11-07 @ 14:48

wil je de duitse autofabrikaten niet beledigen met je onnozele gelal.
Ga deaud of leer normaal praten over de automerken die het WEL snappen.
Betere auto's als dat vind je niet binnen deze dampkring.

Verder zou het !! Milieuvriendelijk !! zijn als Frankrijk en italië word verboden vervoermiddelen (ze hopen iig dat het in die klasse valt) te bouwen.
Het afval van die de-mobielen is enorm hoog, van dat blik van een renault bv. kan je zo maar een tree bierblikjes van maken bv. nog nuttiger!

Monsieur Nodu | 10-11-07 | 15:33

tikkend vanaf een intel of amd (of misschien een mac)... triest hoor.

weep | 10-11-07 | 15:26

Wat ben ik toch elke dag weer blij dat ik niet in dat godvergeten kutland van een VS woon. Tjongejongejonge, achterlijke randdebielen.

cave_canem | 10-11-07 | 15:25

het is toch FFS ongelofelijk hoe achterlijk die stomme amerikanen zijn.. Petje af voor die mensen... Dont fuck geen stijl Fuck amerika.. RANDDEBIELEN!!!

BiefstukjeSlagroom | 10-11-07 | 15:23

Paul_Senior 10-11-07 @ 15:18

omdat het veelal van die dikke zwijnen zijn, hebben ze nu ook extra grote stortbakken om al die grote hopen stront door te flushen

antagonist | 10-11-07 | 15:22

Fuck Geen Stijl!

Er rijdt niks lekkerder dan een Amerikaanse pickup met een dikke V8!

Ps! Een luxe uitvoering BMW X5 die hier € 100.000,- kost in de VS net $ 50.000,-
dat is met de huidige koers net € 34.000, -!

Fuck Nederland met hun leegzuigende belastingen

Dutch_Holland | 10-11-07 | 15:21

deutsche auto´s uber alles. dus amerikanen zijn echt dom? gosje, wie had dat gedacht.

luistukvreten | 10-11-07 | 15:21

hmm, het enig voordeel dat we nu hebben is dat de u.s.dollar lekker laag staat, anders betalen we NOG meer voor onze benzine

volgens mij hebben ze daar grasmaaiers die 1 op 14 lopen.
en maar overdrijven

antagonist | 10-11-07 | 15:20

Ach ze hadden een paar maand geleden ook "amazing discoveries" zoals zo'n dingetje voor op de kraan zodat het water vermengd wordt met lucht, zodat je minder water verbruikt. (Wat hij hier al sinds de jaren '70 of zo hebben.)
Verder hebben ze spaarlampen ontdekt, en jawel: zelfs stortbakken voor de wc met 2 knoppen: eentje voor de kleine en eentje voor de grote boodschap!

Paul_Senior | 10-11-07 | 15:18

wat een bagger land!
eerst de indianen uimoorden,dan landen binnen vallen, dan ondergronds conflikten crearen.japan waarop het zelfde land twee atoom bommen heeft gegooit. en de rest van de zwijgende wereld is bezig dit klote land op de knieen te krijgen! de dollar is bijna net zo veel waard als de dirham.en het gaat door!!!!

wereldzenders | 10-11-07 | 15:15

ach Amerikanen ..... een vriendelijk maar luidruchtig volkje met regelmatig goed bedoelde initiatieven die volkomen verkeert uitpakken

..... en ze zijn wereldvreemd ....... maar ze hebben wel meer klote dan hun europese partners die altijd de mond vol hebben over het bestrijden van onrecht maar zodra er enige risico (gevaar) aan verbonden is direct met dunne poep tussen hun benen het hazepad kiezen
.

Ervarings_deskundige | 10-11-07 | 15:14

Sinds wanneer is het van belang wat amerika denkt en doet? Dat zooitje ongeregeld heeft al jarenlang schijt aan alles wat we hier in europa bereikt hebben. Laats ze eens lekker deaud gaan.

storingsdienst | 10-11-07 | 15:13

@poorsoft 10-11-07 @ 14:48

Streep dan meteen die bmw ook maar weg als je geen woonwagenkamptroep wil... Trouwens, Mercedes: woonwagenkamptroep?? dacht het niet..

Kekke sjenkie | 10-11-07 | 15:11

Who cares, in Amerika koop je wel een auto voor een fractie van wat ie hier kost en de benzine is vrijwel gratis. En dat milieu kan me niks verrotten.
Nou jij weer.

pbuh | 10-11-07 | 15:08

Mijn 320i uit 84 rijd dat al als ik rustig doe.
Zo meteen gaan ze nog zegen dat ze uit wind, energie kunnen halen.
En de zon...

Honcho | 10-11-07 | 15:02

1 op 15 met een octaangehalte van 87 is nog niet eens zo heel slecht

RubenE | 10-11-07 | 15:02

Met de Corvette C6 kan je 1 op 11 halen. Dat is dus met een 6 liter v8...

TV Dominee | 10-11-07 | 15:01

@hobbit 10-11-07 @ 14:51
yep, en dan trek je ook nog eens de bij het stoplicht meest peperdure gevestigde sportwagens er volledig uit.
www.youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

DeDerdeKamer | 10-11-07 | 14:56

Amerikaanse autos zijn troep, what else is new? De echte vraag is.. hoe is het mogelijk dat wij nog steeds chryslers kopen?

alpha_mannetje | 10-11-07 | 14:55

Bestan er auto's die meer dan 1 op 10 rijden dan?

Zo jammer! | 10-11-07 | 14:54

Land van idioten ,een eend van 50 jaar geleden reed al 1op 18,

docker | 10-11-07 | 14:52

gewoon weer een oliestaatje elimineren of russia

fietsmandje | 10-11-07 | 14:52

Die Mustang in de link is het model van 2008
zo achterlijk zijn die Amerikanen dus niet, de nieuwste auto hier is van 2007

Andreas B. | 10-11-07 | 14:51

En wij wonen dan ook in een anit-auto kut land waar je 6 dollar per galon betaald en bpm en wegenbelasting en blablabla. Alsof audi's, bmw's en mercedessen zo tof zijn. *kots* Vrijheid? Wat dat betreft doen ze het in America toch beter... Een echte oplossing tegen oliehonger is niet een audi oid rijden. Een echte oplossing moet je meer zoeken richting een Tesla Roadster...

hobbit | 10-11-07 | 14:51

Het continent (het is geen land, het is een samenraapsel van staten) van de ongekende mogelijkheden.

Afzinken die handel.

Ik weet het beter | 10-11-07 | 14:50

Het is afgerond nog altijd wel 1 op 15 hè.
-edit: kniesoor-

De God van Empel | 10-11-07 | 14:50

Of gewoon fietsen; ook nog goed voor het gewicht.

Hyro | 10-11-07 | 14:48

Koop een Audi of een BMW. Geen woonwagenkamptroep.

poorsoft | 10-11-07 | 14:48

bekijken....

Whitehouse | 10-11-07 | 14:45

-edit dank gefixt!-

Whitehouse | 10-11-07 | 14:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken