Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl-redacteur Traag is de Sjaak

traagmoetvrij.jpgArme Traag. Sinds afgelopen vrijdag zit onze Traagmans ergens in Nederland opgesloten. We weten niet waar. Maar we hebben wel een vermoeden. Denk: Oost-Drenthe. Denk: oranje overall, stofbril en tie-rips. Wat wil het geval? Onze Traag zat weer eens de burgerjournalist uit te hangen met zijn telefoondingetje. Meneer Traag ontwaarde in Amsterdam-Noord drie Scotoe Pliesies die met hun brommertjes iets aan het doen waren. Een achtervolging? Een race? Een vossenjacht, of gewoon kroketten halen? We weten het niet. Het enige dat we weten is dat Traag pliesies op de openbare weg aan het filmen was. Sindsdien is taal noch teken van onze Traag vernomen. Dat wil zeggen; Traag had nog wel de tegenwoordigheid van geest om zijn camphone filmpje naar GeenStijl te sturen. Waarvoor dank. U ziet drie agenten (1-strepertjes, uiteraard) op scootertjes die hun dienstfietsen kapot raggen op een voetgangersbrug. Tot ze opeens merken dat er iemand aan het filmen is. Agentje 1-streep vindt dat dat helemaal niet MAG en dus grijpt deze wakkere diender kordaat in en ausweist Traag bij zijn kladden. Famous last words van Agentje 1-Streep aan het adres van Traag: "Als ik het op Internet zie, ben je de Sjaak". Komt-ie dan hè!

Reaguursels

Inloggen

Elke dag weer word ik wakker met een steeds sterker wordende verlangen om eens een echte politieagent aan het werk te zien. Een agent die weet wat er echt toe doet. Een die weerloze oude vrouwtjes een fijne dag wenst, een die met harde hand het tuig in het gereel brengt , een die zich vooral niet bezig houd met onbenulligheden. Arggggg, sterf 1-streper! sterf!

Jan Middelmaat | 31-10-07 | 21:05

tjk tjk tjk.. das echt zo'n gast die z'n hele leven lang nooit iets te vertellen zou hebben mja nu is ie pliessie he lekker stoerrr met z'n kale fasjistenkoppie... volgens mij vroeger ook t pispaaltje vd lagere school geweest.. en hoezo legitimatie ?? daar heb je helemaal geen reden toe om die te vragen vuile kankerNSBrt.. sterf toch een trage pijnlijke dood..

krem | 31-10-07 | 11:56

Maar hoezo loopt iedereen ineens alles te filmen? Wordt schijtziek van al die kleuters met hun mobieltjes die alles maar opnemen, van mij kun je dan gewoon een rag voor je hoofd krijgen als het me niet zint. Het heeft nul nieuwswaarde en gebeurt alleen om te provoceren. Nou, dan heb je gewonnen met je blauwe oog...

Pepsicle | 31-10-07 | 11:52

Izjniegek dat hij pissed werd. Dat is de oversteek van het NH-kanaal in Amsterdam Noord (welke mafkees zei richting Slotervaart...?) En daar mag je dus NIET fietsen laat staan met je scootertje overheen. Waar je wel overheen mag is dat blonde mokkelsmeriswijf, dus dacht agentje halve streep, laat ik ff stoer doen voor dat sletje. POWN face it bitch, je staat op internet... met je kop!

Radical Rex | 30-10-07 | 17:44

Jezus, dit is toch belachelijk of niet..

Skittels | 30-10-07 | 13:34

In Heerlen zuid - Limburg zit de politie zelf op grote schaal in de wiet kweek,vorig jaar is het hoofd van het hennep opsporingsteam zelf aangehouden voor het op grote schaal kweken van wiet, wat niet in de krant stond is het feit dat meneer andere kwekers het dienstpistool tegen het hooft hield met de mededeling dat er gedeeld moest worden anders werd de kweek opgeruimd, deze inmiddels ex cop werkte samen met nog tien tot elf anderen agenten die nu nog werkzaam zijn bij politie Heerlen.

.

souty | 30-10-07 | 08:21

Chat in dc++:

[21:59] <[ul.nl]brendovic> ik ben net staande gehoude door die agenten uit dat geenstijl filmpje
[21:59] <[ul.nl]brendovic> alle 3 ook gewoon
[21:59] <[ul.nl]brendovic> classic
[21:59] <[ru.nl]sputnik> hehe
[21:59] <[ru.nl]sputnik> op scooters?
[21:59] <[ul.nl]brendovic> in bus dit keer
[21:59] <[ul.nl]brendovic> ik woon in noord
[22:00] <[ru.nl]sputnik> je hebt ze toch wel gefilmd he?
[22:00] <[ul.nl]brendovic> ik stond te graffitien
[22:00] <[ul.nl]brendovic> op legale spot
[22:00] <[ul.nl]brendovic> kwamen ze helemaal janke
[22:00] <[ul.nl]brendovic> ik zo ja het is legaal dus ook in de avond
[22:00] <[ul.nl]brendovic> maar ik ken jouw
[22:00] <[ul.nl]brendovic> van geenstijl
[22:00] <[ul.nl]brendovic> vonden ze nie leuk
[22:00] <[ru.nl]sputnik> hahahaha
[22:00] <[ul.nl]brendovic> en wat ik van het filmpje vond
[22:00] <[ul.nl]brendovic> ja je sloopt die scooter
[22:00] <[ul.nl]brendovic> me pa vermoorde me vroeger als ik met me fiets eraf ging
[22:00] <[ul.nl]brendovic> die sluis is best hoog
[22:01] <[ul.nl]brendovic> toen hadde ze opeens een melding
[22:01] <[ul.nl]brendovic> maar 1 zei, weg hier weg geen zin in
[22:01] <[ul.nl]brendovic> echt classic

sputnik | 29-10-07 | 22:02

Ongelovige atheïst 29-10-07 @ 11:44
Dat alles gefilmd en op het net gedumpt moet worden is idd onzin.
Mee eens.
En dat elke keer de politie hier gebashed wordt (ok een uitzondering daargelaten) is behalve voorspelbaar ook irritant. Zie recent de reaguursels van Groezel.
In vorige topics heb ik het vaak opgenomen voor de agent.
In dit specifieke geval vraag ik mij af of de agent wel voldoende geschoold is om schijnbaar zelfstandig de straat op te kunnen gaan.
Waar haalt hij het vandaan om zonder aanleiding iemands legitimatie te vragen?
Filmen mag nog steeds, irritant of niet.
Lijkt me, zeker gezien alle mobiele telefoons, geen overbodige basiskennis voor een agent, in opleiding of niet.
Daarbij was mijn opmerking richting U als vermakelijk bedoelt en niet als een aanval.

Fuzzy-de-Bear | 29-10-07 | 19:11

Iemand die zijn funtie zo misbruikt is schorem.
Jouw reactie zegt genoeg, waarschijnlijk je collega.
Als je al met 1 streep deze reactie vertoont, is het nooit te hopen dat je er een tweede en derde bij krijgt.
Gelukkig zijn de "heren" niet allemaal zo.
PPPPPfffffffffffffffffff en nu is het verhaaltje uit.

groezel | 29-10-07 | 18:44

@groezel 29-10-07 @ 16:35
*zucht*
'misstanden van dit schorem', toe maar! En U als brave burgert wil dat aan de kaak stellen. Bravo, brave borst!! Drie maar hulde!

Ongelovige atheïst | 29-10-07 | 17:14

He pliese zo krijgt U er nooit er een streep bij even trug naar de school banken "Wat bent U aan het doen- Mag ik UW legimitetie even zien.

jongegod | 29-10-07 | 16:55

> ONGELOVIGE A (pro agent)
De enige die triest is, ben jij.
Alle misstanden van dit schorem, die hun ambt misbruiken moet aan de kaak worden gesteld, zoals in dit geval, met wettig en overtuigend bewijs

groezel | 29-10-07 | 16:35

UPDATE???

Aerox | 29-10-07 | 15:36

Echt zo'n zielig mannetje, legitimatiebewijs zien, je mag mij niet filmen. Wat een triest persoon. Dit zijn dan onze orde handhavers. Ik hoop niet, dat geschoren hoofdmans representatief is, alhowel, wat ik af en toe bij wegmisbruikers zie, daar straalt de engheid ook behoorlijk van af.

krommeteen | 29-10-07 | 15:27

Heeft iemand al de naam van deze Nazibal gevonden? Of een fotootje? Het liefst met zijn kop onder een vrachtwagenband. :)

Rebel | 29-10-07 | 14:40

kdeed gewoon mijn werk

overVecht | 29-10-07 | 13:16

Kunnen die types van de probeerpolitie niet gewoon binnenblijven en briefjes tikken of zeau?

brrrr1 | 29-10-07 | 13:07

volgens de meeste LEGALE STRUIKROVERS moet alleen de burger zich aan de wet houden en gelden die regels niet voor hun............

klaretaalzeewolde | 29-10-07 | 12:44

Traag is VRIJ en HIJ LEEFT! Ik zag hem net een hamburgertje weghappen met zijn goede vriend Elvis.

1sokkie | 29-10-07 | 12:25

Nu weet ik waarom de meeste agenten van die uitgezakte konten hebben. Om over de Brenda Breedheupjes bij de pliesie maar te zwijgen. Kom eens van die scootert af met je luie kadaver en stap op een ATB. Is sneller en goed voor je conditie.

Remington.223 | 29-10-07 | 11:51

dat zijn geen voetgangersbruggen maar sliusdeuren het is verboden hierover heen terijden deze agenten waren dus in overtreding van daar die reactie

p-aard | 29-10-07 | 11:49

@Fuzzy-de-Bear 29-10-07 @ 10:18
Noop, ben geen ambtenaar. Maar ik moet agent zijn om dit triest te mogen vinden? Het gaat mij niet om deze aktie op zich maar meer om dat trieste gefilm in het algemeen. Zodra een agent z'n auto scheef parkeert moet het op Internet (Dumpert). En dat vind ik triest, ja.

Ongelovige atheïst | 29-10-07 | 11:44

Als ik moet kiezen tussen een agenten-tekort en een korps met lutzers als deze erin; geef mij die tekort maar... Sterker nog, doe maar weg met dat hele politie schorem. Koop ik dan gewoon een geweer en doe het allemaal zelf. Het gaat in dit land toch al die kant op...

Doctor Who | 29-10-07 | 10:58

@Ondergronds 08:52
Nee dat hebben ze niet. Had dit graag als testcase willen zien. Legitimatiebewijs vragen voor wat? Voor het filmen? Denk dat vmbo 1 streep een probleem heeft.
Hooguit zou hij het kunnen gooien op hinderlijk volgen, maar dan nog geef ik hem weinig kans.
@ Ongelovige atheïst 29-10-07 @ 09:36
U komt net uit de nachtdienst en heeft wederom geen boef kunnen vangen?

Fuzzy-de-Bear | 29-10-07 | 10:18

--Zo jongen wat heb je gedaan vandaag...?

-Nou mama, we waren aan het crossen met brommerTs en toen kwam er een grote boze meneer ons filmen, toen heb ik hem moeten vertellen dat ik papa zou roepen als hij daar niet mee zou ophouden.

--Goedzo jongen, eet nu je danoontje maar op en dan snel je pyama aantrekken want je moet naa zeppeling naar bedje toe.

QB (ja die.....) | 29-10-07 | 10:17

Tragische actie

Granaatappel | 29-10-07 | 10:15

Ik zou ook pissig worden als iemand een camera(telefoon) op m'n bek richt. Triest om dit te filmen. "oe, oe, een agent die over een fietsersbrug rijdt, spannond!" Zoek een echte hobby.

Ongelovige atheïst | 29-10-07 | 09:36

geloof er geen reet van, maar die agenten waren zeker en vast finnen.

tosh | 29-10-07 | 09:05

sorry hoor maar die "agenten" willen gewoon naar de overkant. Kapot raggen van scooters vind ik wel meevallen.
Ook heeft een agent (volgens mij) altijd het recht om je legitimatie te vragen.

Maar ondanks dat FREE TRAAG want het is wel een rare actie

Ondergronds | 29-10-07 | 08:52

freeee willlyy eeeeh traag xD

Huppelaar | 29-10-07 | 08:32

Oom Agent 28-10-07 @ 19:18
1 streep: kan lezen
2 strepen: kan lezen en schrijven
3 strepen: kan lezen en schrijven en kent iemand die kan telefoneren

Schoorsteenveger | 29-10-07 | 08:17

volgens mij is dit verhaal uit de duim gezogen.

paulusma | 29-10-07 | 08:10

Bij wegmisbruikers en blik op de weg mag er wel gefilmd worden maar die wouten worden boos als ze gefilmd worden. Je bent de Sjaak Traag.

krommeteen | 29-10-07 | 03:21

Hehehe, god hey wat een lutser die agent.
Zo'n heerlijk typetje dat net 3 maanden uit school is..
--
www.thefutureofthe.eu

Methius | 29-10-07 | 02:32

Hebben ze eigenlijk wel een bromfietscertificaat?

OmeletDuFromage | 29-10-07 | 02:29

@Amen 29-10-07 @ 02:17,

Amen.

RA | 29-10-07 | 02:21

RA 29-10-07 @ 02:06
Ik vermoed dat deze jongens en meisjes direct uit een project voor probleem gevallen voortkomt. Wegens goed gedrag en mooie sijvers op sgool, krijgen ze de hoofdprijs.
Een baan bij de pliessie.... joepie!

Amen | 29-10-07 | 02:17

@Amen 29-10-07 @ 02:01,

Wat betreft die selectie: Ik denk dat het gebrek aan enige eigenwaarde en zelfrespect een voorwaarde zijn. Eventueel een IQ van rond de 66 of pretenderen een dergelijk IQ te hebben.

RA | 29-10-07 | 02:06

WTF!?!!?, zit Traag vast? Omdat ie die wout een dreun op z'n bek heeft gegeven ofzeau ? En zo ja terecht! (dat ie 'm op z'n onbeschofte bek heeft getimmerT dan). En dat wil zich agent noemen. Of is dit het nieuwste beleid, de pliessie die je bij het minst geringste uitdaagt om nog meer, maar vooral makkelijker te scoren.

Zijn we lekker mee, straks, als deze types al door de selectie komen. Of is er al helemaal geen selectie meer en zijn ze al blij dat ze weer een stel lutsers zo gek hebben weten te krijgen om bij de pliessie te gaan?

Ik ga er maar even van uit dat er iets meer is gebeurd -als- Traag vast zit. Bedoel voor pliessie kan filmen toch geen reden tot hechtenis zijn.

En hoe zit het met die blonde die eindelijk die hindernis van 10cm had overwonnen, die reed weg......! zijn ze die nu nog aan het zoeken? Of wordt Traag medeplichtigheid verweten vanwege ''vermissing blonde agente'' en zit ie daarom vast? Terwijl die muts geweaun de weg kwijt is....

veel vragen......... dat wel..

Amen | 29-10-07 | 02:01

Arme Traag, zo'n helikoptertocht boven de Noordzee gaat je niet in je droge kleren zitten.
Voor mij wel een vraag wat Traag nou zo boeit om op een zondag 3 pliessies te moeten filmen, er zijn toch interessantere onderwerpen als het jaarlijkse GS-uitje ofzo.
Dat vervolgens een broekie denkt in een vorig leven Pinochet te zijn geweest, is natuurlijk kudt.
Daar word ik nou sjaakkeneurig van......

Sikkeneur | 29-10-07 | 01:45

@whappie de flappie 29-10-07 @ 00:57,

Lekker relevant en zeker meer dan een beetje hypokriet wetende dat ons aller overheid duizend en een cameras heeft om niet alleen stadscentra in de gaten te houden maar ook om je te beboeten mocht je 4 km/h te hard rijden. Leuk dat zij hun eigen politiestaatje hebben waarin ze iedereen tot vervelens toe kunnen controleren maar als ze zelf gecontroleerd worden is het opeens hommeles.

RA | 29-10-07 | 01:21

@Teen 29-10-07 @ 00:30:
Dat kan toch altijd?

koerbagh ® | 29-10-07 | 01:12

@ Flappie 00:57
Dat wist dat agentje toen nog niet, he? (zal nu wel balen dat ie dat niet eerder bedacht heeft)

Robin Hood | 29-10-07 | 01:05

Beetje overtrokken en "Ik ben een manse pik" reactie van agentje.
Aan de andere kant, stel dat agentje z'n mobieltje pakte en Traag ging filmen, dan was Traag vast ook niet blij geweest.

whappie de flappie | 29-10-07 | 00:57

@ RA 29-10-07 @ 00:21
Dat wist ik eigenlijk wel, maar hoe vaak krijg je de kans om Traag een machtswellustige randdebiel te noemen?

Teen | 29-10-07 | 00:30

Blegh. Bedtijd.

RA | 29-10-07 | 00:22

@Teen 29-10-07 @ 00:16,

Ik bedoelde de macht die het scooterrijdende straatjochie pretendeerde te hebben toen hij zonder aanleiding liep te schreeuwen om de camera en legitimatie.

@ mezelf: niet de, die of in dit geval hat staatshotelel maar: "het".

RA | 29-10-07 | 00:21

@ RA 29-10-07 @ 00:12
Mwoah, zowel macht heeft Traag niet.

Teen | 29-10-07 | 00:16

@Teen 29-10-07 @ 00:03,

Het gaat mij niet zo zeer om Traag, ik wil deze machtswellustige randdebiel die misbruik maakt van zijn positie achter de tralies. (Liever nog dood, kost mij niet de centen van hat staatshotel, maar dat terzijde).

RA | 29-10-07 | 00:12

Nederlants is vreemt.

Teen | 29-10-07 | 00:10

@Teen
Je bent te allen tijde welkom.

CoJoNes | 29-10-07 | 00:06

Ik denk dat Traag erg gemist zal worden door alle reaguurders. Om dit verdriet te verminderen ben ik ten alle tijden bereid zijn plaats in te nemen.

Teen | 29-10-07 | 00:03

@ opa 23:51
Dat smartengeld gaan wij ook betalen als 'één-streep' van een door ons bekostigde scootah lazert.

Robin Hood | 28-10-07 | 23:56

Kardinaal Ton 28-10-07 @ 23:47
de scootahs zijn van het modelletje 'holleeder' en dan hoef je geen helm op. bovendien zijn die koppen van aspirantjes van eikenhout zonder inhoud en is het geen groot verlies als er eentje op zijn kop valt. als het uniform daarbij beschadigd raakt is het wel erg, dat hebben wij met z'n allen betaald.

van dal | 28-10-07 | 23:51

@paradoxical 28-10-07 @ 23:26
Wel eens gehoord van vrijheid van nieuwsgaring?
Zo ja, is je vraag dan reeds beantwoord?

Dokter Terpstra | 28-10-07 | 23:50

@Kees Lusser9361 28-10-07 @ 22:41,

U gaat voorbij aan het feit dat voornoemde agent mijn fiets voot prive gebruik "in beslag genomen" heeft. Pas nadat ik aangifte had gedaan waarop geen actie door de politie ondernomen werd en nadat ik de dief/agent op de gevoelige plaat op mijn trotse bezit had vastgelegd werd actie ondernomen. Dat zegt genoeg over "in beslag nemen" lijkt mij. Zonder wettelijke grond is het gewoon diefstal.

RA | 28-10-07 | 23:50

Dit achterlijke gedoe met brommertjes is geen normaal maatschappelijk gedrag voor een politieagent. Moeten die agenten trouwens geen helm op.

Kardinaal Ton | 28-10-07 | 23:47

Och och.. tis ook altijd hetzelfde. Als ze moeten optreden staan ze in hun broek te schijten (Iemand een stel marrokies met stenen of wat voetbal hooligans over?), maar dit soort dingen.. sjonge jonge wat is meneer "kijk-mijn-dikke-streep-op-mijn-schouder-is" stoer zeg. Ongelofelijk. De politie, je beste vriend. Ben ik even blij dat ik zwaar vriendloos ben dan...

StayFun85 | 28-10-07 | 23:27

Hoe oud is dat jochie met die scooter eigenlijk, 15, 16??

vilmer | 28-10-07 | 23:27

En terecht. Wat heeft het voor zin die agenten te filmen? Is het dan toch zo dat alles maar mag tegenwoordig.
Ik had precies hetzelfde gedaan als die agenten.

paradoxical | 28-10-07 | 23:26

En terecht. Wat heeft het voor zin die agenten te filmen? Is het dan toch zo dat alles maar mag tegenwoordig.
Ik had precies hetzelfde gedaan als agent.

paradoxical | 28-10-07 | 23:25

Gevalletje imagoschade. Ik doe meteen aangifte tegen die agent. Free Traag!

sjaakdeslinksesul | 28-10-07 | 23:19

waar is Amnesty als je ze nodig hebt?

laurentius | 28-10-07 | 23:14

Nee toch:')

Arnotown | 28-10-07 | 23:02

-weggejorist-

Lying_dutchman | 28-10-07 | 22:58

Lekker zielig weer van de juutjes om misbruik van hun macht te maken, alleen maar omdat iemand hen snapt op het doen van iets dat ze eigenlijk niet mogen doen. Nu maar hopen dat hun chef dit filmpje ook krijgt te zien.

Enniewee, vraag me af waar die juten daar op de sluizen bij de Sixhaven naar onderweg waren. Vogelbuurt?

Co Rupsie | 28-10-07 | 22:42

Wie stuurt er dan ook een verslaggevert die Traag heet.

Newcastle | 28-10-07 | 22:41

RA 28-10-07 @ 22:09
-
Het is dan maar goed dat geen van ons beiden een uitspraak hoeven te doen in dit geval. Aangezien wij leken zijn.
-
Het is ons onbekend op welke juridische grond de camera in beslag genomen werd/zou worden. Indien onterecht, dan neem ik aan, dat het politie-optreden ongegrond wordt verklaard. In uw geval kreeg u als rechtmatige eigenaar uw eigendom terug. Waarom zou voor de heer Traag niet hetzelfde gelden? Zelfs de beste agent vergist zich weleens.
-
Afgaande op de toon die de pet aansloeg neigt u naar bedreiging, aangaande de preciese betekenis van "de Sjaak zijn". Dat vind ik niet exact genoeg. In Amsterdam-Noord legt men het misschien totaal tegenovergesteld uit. Van welke variant moet de rechter uitgaan? Uw versie of die van politiebureau Noord?

Kees Lusser9361 | 28-10-07 | 22:41

Die filmer heet dus Sjaak. De drie oempaloempa's zijn van de chocoladefabriek. Sjaak zit op dit moment in de arabische kauwgomballenbak ter observatie. De directeur zoekt namelijk een opvolger die er nog meer chocola van kan maken. Maar dat is niet Sjaak zijn business. Sjaak maakt nu eenmaal liever nieuws dan chocola.

O. Verhoop | 28-10-07 | 22:36

Als dit op internet komt ben je de Sjaak. Denk eerder dat je zelf kan solliciteren naar een andere baan Sjakie ;-)

Bo Dreksma | 28-10-07 | 22:17

Bij Elke Vraag-Waar is TraaG..???

Sauron the Great | 28-10-07 | 22:17

traag is denk ik naar Cuba gestuurd

Ali Fal Salarm | 28-10-07 | 22:15

Kunnen alle Sjaaks van Nederland nu aangifte van belediging doen?
Je zult je naam maar zo door een adspirant ge/misbruikt zien.

Peter_S | 28-10-07 | 22:11

@Kees Lusser9361 28-10-07 @ 21:51,

Ik ben ook geen jurist maar ik kan u nu al mededelen dat oom agent niet zomaar je spulletjes in beslag kan nemen. Een agent heeft het ooit eens gebrobeerd maar hij mocht mijn fiets gewoon weer teruggeven. Nu was het in dat geval wel zo dat hij deze op dat moment voor prive gebruik in beslag genomen heeft, in dit filmpje wordt niet duidelijk welke juridische grond er zou kunnen bestaan dus eigenlijk een soortgelijk geval.

Wat betreft het "de Sjaak zijn". Dit is iig in Noord Holland een uitdrukking om aan te geven dat iemand de pineut is. Op het moment dat je daadwerkelijk iets fout gedaan hebt is het te interpreteren als een "boontje komt om zijn loontje", op het moment dat het gebruikt wordt terwijl je niets op je kerfstok hebt is het bedoeld als dreigement. In dit geval is het op twee manieren te interpreteren maar afgaande op de toon die de pet aansloeg neig ik naar bedreiging.

RA | 28-10-07 | 22:09

De politie is goed!

De kogel kwam van li | 28-10-07 | 21:51

@RA 28-10-07 @ 21:28
-
Wat ik vind, is voor de Wet niet relevant. Hetzelfde geldt voor uw particuliere mening over juridische kwesties.
-
Omdat ik geen jurist ben, laat ik rechtspraak graag graag over aan professionals.
-
De uitspraak door een rechter in deze zaak, wacht ik liever af, dan lukraak hier dingen te roepen waar ik geen verstand van heb.
-
Dan kom ik terug op mijn eerdere vraag. Wat betekent het precies: de Sjaak zijn? Is het een bedreiging of komt het bedreigend over?

Kees Lusser9361 | 28-10-07 | 21:51

Dat dit waardeloze filmpje de frontpage haalt zou ook strafbaar moeten zijn....

Draze | 28-10-07 | 21:46

Kees Lusser9361 28-10-07 @ 21:22,

Het is een slechte zaak als justitie zonder rechtelijke gronden of aanleiding zomaar vanalles in beslag kan nemen vindt u niet? Is dat in beslag nemen?

RA | 28-10-07 | 21:28

Dude, this is your minute of fame!!
Waarom stopen met filmen? Lekker naar huis met je brommert..

roel.. | 28-10-07 | 21:25

@RA 28-10-07 @ 21:09
-
Dank je wel voor je reactie. Nu begrijp ik beter hoe feiten verschillend kunnen worden opgevat.
-
Je spreekt van "beroven van zijn camera". Ik zie het als een beslagname.
-
be·slag·leg·ging (de ~ (v.)) - 1 [jur.] inname van rechtswege

Kees Lusser9361 | 28-10-07 | 21:22

Tsjonge, je zal maar de pliesieacademie hebben gedaan, je zit vol met ambitie, je hartje klopt vol verwachting, je denkt aan een glanzende loopbaan binnen het pliesiekorps te beginnen, en dan kom je er achter dat je dit soort kneuzen moet gaan aansturen.... Maar ja, je bazen zeggen dat er targets zijn, er moet "gehandhaafd" worden, ja dan krijg je dus dit...., maar dat hou je tog...

brutus68 | 28-10-07 | 21:20

wat een lutsers, is dit nu het ideaal van Geert? Ik zeg inburgeren die plisies! Eerst als normale burger reageren dan pas op andere burgers passen. Die blonde plisie is overigens wel een perfecte voor het ingrijpen bij een vechtpartij in een kroeg. Als je zo'n deus tegenkomt terwijl je een potje aan het matten bent, krijg je accuut de slappe lach

Sunnygirl | 28-10-07 | 21:18

maar wacht, Traag zit vast sinds vrijdag en op zaterdag maakt ie nog een post over ons o-zo trage windows... (hoax?????!?!?!?!?!?)

rikketik | 28-10-07 | 21:18

@Kees Lusser9361 28-10-07 @ 20:28,

De agent dreigt hem ook te beroven van zijn camera cq mobiel.

RA | 28-10-07 | 21:09

@pbuh 28-10-07 @ 20:25
Dat lijkt me zeer zeker aan jou te liggen!

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 21:06

Gebrek aan ambitie komt bij de politie!
Een beetje vent is geen agent!

Dr. Menno | 28-10-07 | 20:44

@P BOOS

Inderdaad my mistake, met z'n 5en blowen en rondhangen op de stoep mag wel, maar erover heen fietsen niet! Hoe kan ik dat vergeten....

Maligna | 28-10-07 | 20:42

Oh oh wat zijn ze weer stoer hier bij GS, nou nou leuk hoor, als je 13 bent.
SuperÜberlutsers.

Hangplek | 28-10-07 | 20:39

Van Dale Onlinewoordenboek:
---
be·drei·gen (ov.ww.) - 1 dreigen kwaad te berokkenen
---
Betekent "de Sjaak zijn" hetzelfde?

Kees Lusser9361 | 28-10-07 | 20:28

hehehehe, dat jongetje van de pliesie kan promotie voorlopig vergeten, dreigen... en iemand staande houden terwijl daar helemaal geen reden voor is... daaaaaag lutsertje

lounge01 | 28-10-07 | 20:28

Zijn er eindelijk 3 agentjes uit de provincie gearriveerd met hun scooterers. Onderweg naar Slotervaart, omdat ze niet weten wat er aan de hand is, valt die Traag ze lastig! Ophangen die Traag zeg ik je.

Flap Drol | 28-10-07 | 20:27

Als ik na het zien van dit filmpje hoor dat er weer een agent door een marokkaan met een mes is bewerkt dan zou ik toch even moeten nadenken naar wie mijn sympathie deze keer uitgaat.
Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

pbuh | 28-10-07 | 20:25

He joh, dan kan je wel 2 pennen hebben maar ga eerst eens je opleiding afmaken.

KeyWest | 28-10-07 | 20:25

De manier waarop die agent begint te communiceren (c.q. dreigen) is al reden genoeg voor ontslag.

Hellsmurfje | 28-10-07 | 20:18

Scusi, verkeerde topic die van 2013

CoJoNes | 28-10-07 | 20:16

De Sjaak zijn. Wat betekent dat precies?

Is het erg om de Sjaak te zijn?

Kees Lusser9361 | 28-10-07 | 20:16

-weggejorist-

CoJoNes | 28-10-07 | 20:13

Agentjes anno 2007: VMBO dropouts met een IQ onder de 95, maar mét de macht om mensen op te schrijven om iets dat ze zelf niet leuk vinden, of het nu in de wet staat niet. Fijne ventjes toch, filmen in de openbare ruimte met een eigen apparaat dat gewoon in NL gekocht, verkocht en gebruikt mag worden, dat MAG dus gewoon WEL. Als het je niet aanstaat wát er gefilmd werd, moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan. De pliesie komt lager en lager op mijn respectladdertje te staan (ja, ik generaliseer, wat natuurlijk ook niet MAG).

Tobus | 28-10-07 | 20:06

-weggejorist-

Ariel | 28-10-07 | 20:05

Ik begrijp wel dat ie z'n legitimatiebewijs vroeg hoor, héél verdacht, een filmpje maken van drie scooterkneuzen op een voetgangersbrug, genoeg reden om de privacywetten te schenden...

Ik bedoel.. | 28-10-07 | 20:03

@Reinaert 28-10-07 @ 19:57
"Hé gast, je fiets heb geen licht, kosta 60 euri's!"
-"Ik heb geen fiets"
"Dat zeg ik, dus ook geen licht, je bent de sjaak!"

* | 28-10-07 | 20:01

Heaugste tijd dat de pliesie eens wat civiele bijstand gaat verlenen in Afghanistan. Afghaanse agenten 'opleiden' ofzeau.
-
Verzin maar iets moois, er is vast wel een potje voor te vinden eauk. Iets met humanitair en hulp en steun en bijstand ofzeau.
-
Vervolgens dit soort randdebielen - want meer dan dat zijn het niet, met of zonder uniform - voor een maandje of twaalf naar een eenzame pliesiepost in donker Afghanistan. En verkeer regelen tussen de papavervelden uiteraard.
-
Beetje "ausweis bitte", beetje bekeurinkjes uitschrijven voor rijden zonder licht en fietsen zonder Kalashnikov. Geweaune politiedingetjes dus.
-
Na zo'n snoepdienstreisje komen ze gegarandeerd héél anders terug.

Reinaert | 28-10-07 | 19:57

@ pek met veren 19:34
Lezen blijft ook een vak ;)

@ Koekje 19:39
Inderdaad. Jij snapt hem ;) Maar Traag wilde zich niet van die aspiranten ontdoen, hè? Hij wilde filmen dat ze ons belastinggeld aan het verkleaudten waren.

Robin Hood | 28-10-07 | 19:47

Wat was dat voor bargoens dat die vent in dat blauwe pak sprak? Was dat wel politie? Politie wordt toch verondersteld Nederlands te spreken? Zal wel een fout idee van mij zijn.

Hammar | 28-10-07 | 19:43

@ Lies 19:30
Uiteraard zullen ze dat wel kunnen, maar die dingen zijn veel te traag. Bovendien zijn ze slecht voor het milieu en een stuk minder wendbaar. Ik denk dat ze toch liever de voorkeur zullen geven aan ouderwetsche paardenkrachten.

Robin Hood | 28-10-07 | 19:42

en te bedenken wat deze onzinnige nutteloze aktie ons als belastingbetaler weer kost.

trivius | 28-10-07 | 19:42

@Robin H en Elisabeth:
Moet ik hieruit nou concluderen dat de sherrif van Nothingham van pvda huize kwam?
Het geloven in de eigen nick is overigens een groot goed. Als Traag niet traag was geweest had ie zich te voet gemakkelijk van die brommerbrigade kunnen ontdoen.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 19:39

Robin Hood 28-10-07 @ 19:31

Gni gni.

Elisabeth2 | 28-10-07 | 19:38

T is dat die loser een blauw pakkie aan heeft,... anders was t ie preventief opgepakt,........ wat 'n niveau.....:#

@xel | 28-10-07 | 19:37

laat ze hun klauwen maar eens uitsteken in die probleemwijken, stelletje laffe honden

trivius | 28-10-07 | 19:36

Wat zijn Haflings? Ik ken wel Halflings, of Hobbits.

pek en veren | 28-10-07 | 19:34

@ CJN 19:24
Wat? Dat ze 1 dagje rust per week van je krijgt of dat je haar voor de neus van de slager weg hebt gekaapt?

Robin Hood | 28-10-07 | 19:31

En dan te bedenken dat adspriranten hun opleiding te licht vinden, ik kan wel wat extra lessen verzinnen als ik dit zo zie.

* | 28-10-07 | 19:30

Robin Hood 28-10-07 @ 19:22
Geweldig Robin!
Om ook nog een beetje on topic te blijven, kunnen Haflingers op scooters rijden?

Elisabeth2 | 28-10-07 | 19:30

@Oom Agent
Het probleem is de mentaliteit die je hebt om, wetende van de prestatiecontracten en valse prioriteiten, je aan te melden op een politie academie. Dan ben je óf een misantrope landverrader met een enorme bak frustratie óf te dom om te peopen. Mooier kan ik het niet maken.

CoJoNes | 28-10-07 | 19:28

dus als je filmt is het al een geldige reden om naar het legitimatiebewijs te vragen. wat een klootzakken.

ganzo | 28-10-07 | 19:27

me oma kan nog beter met haar rolator rijden

stijlloze1988 | 28-10-07 | 19:27

Claxonneren laat vogeltjes schrikken... is dus een milieudelict. 95 euro.

Oom Agent | 28-10-07 | 19:25

@Robin Hood 28-10-07 @ 19:22
Grappig, had ik met m'n vriendin.

CoJoNes | 28-10-07 | 19:24

Na het in elkaar hakken van de Damslapers moest het anders in Nederland.Er kwam een nieuwe politieopleiding. De HPO, daarna de POMB en nu weer PO2002.
Er is een hoop bereikt..... op opleidingsgebied

Oom Agent | 28-10-07 | 19:23

@ Lies 19:13

Robin Hood ging dat stukje over, niet zijn alter ego met de Haflingers ;) De Haflingers hebben vandaag fijn een dagje rust gehad, want anders werken ze 7 dagen in de week. Morgen zijn ook zij weer de sjaak (om maar even ontopic te blijven ;) Nog bedankt voor je compliment van vannacht trouwens! Ik ben ook mega trots op ze ;) De linker is mams, rechts is dochter. Mams heb ik op haar derde voor de neus van de slager weggekocht! Nu eerste premie keurstamboekmerrie... Zo zie je maar weer..

Robin Hood | 28-10-07 | 19:22

RA 28-10-07 @ 19:16
Ach, Robin Hood gelooft echt in haar nick. Zeldzaam.

Elisabeth2 | 28-10-07 | 19:20

Wat ik nog niet snap; waarom rij je in vredesnaam met, met mijn belastinggeld betaald, scootertje over een sluisdeur ?? Dat is bedoeld voor voetgangers en eigenlijk alleen voor de sluiswachter. je spoort toch niet als je dat gaat doen.

Krokoklaas | 28-10-07 | 19:20

laat traag maar lekker zitten...

Marv007 | 28-10-07 | 19:19

1 streep = Aspirant
2 strepen=Surveillant
3 strepen=assistent Politiemedewerker
4 strepen=All round Politiemedewerker
bloemkool=Senior Surveillant (Brigadier)
kroontje =Inspecteur

allen aanspreektitel: agent

rest zit binnen...

Oom Agent | 28-10-07 | 19:18

Krijgen we nog zo'n mieterse column van Boris?

CoJoNes | 28-10-07 | 19:17

@Elisabeth2 28-10-07 @ 19:13,

Je hebt inderdaad iets cruciaals gemist.

RA | 28-10-07 | 19:16

@ cojones:

oke ik lieg, ik heb nooit bewust de wet overtreden...

kuthippie | 28-10-07 | 19:16

Robin, dit stukje:
"Ik werd toen al in een kwaad daglicht gesteld door alle media etc, maar de bevolking was dol op me. " Misschien heb ik iets cruciaals gemist, hoor.
Maar buiten dat, ben je vandaag nog lekker op stap geweest met de Haflingers?

Elisabeth2 | 28-10-07 | 19:13

en dat alleen maar omdat Traag van Marokkaanse afkomst is... t is een schande!

superjan | 28-10-07 | 19:10

@ Lies, wat moet ik nog verder vertellen?

Robin Hood | 28-10-07 | 19:08

Robin Hood 28-10-07 @ 19:03
Vertel verder.

Elisabeth2 | 28-10-07 | 19:07

Toch wel geinig dat Traag vanuit zijn cel nog een stukje heeft weten te schrijven gisteren zo vlak voor de middag.

* | 28-10-07 | 19:04

@ Cookie 18:55

De wetshandhavende machten worden al zo lang geregeerd door links dat ik er niet raar van sta te kijken als dat in mijn tijd ook al zo was. Ik werd toen al in een kwaad daglicht gesteld door alle media etc, maar de bevolking was dol op me. Hetzelfde nu met Traag. De ordehandshavers gijselen Traag omdat hij iets doet wat niet in hun straatje (in dit geval loopbruggetje) past, maar wij zijn dol op hem.

Robin Hood | 28-10-07 | 19:03

Jazzper 28-10-07 @ 18:44
hoezo word er dan zomaar gefilmd de politie scooterd over een voetgangers plek
dat is gegronde reden om te filmen met de ''youtube generatie'' heeft het niet zo veel te maken

jantjepietje | 28-10-07 | 19:01

0031 pliesies kunnen geen mensen laten verdwijnen. Zijn ze te dom voor.
Traag is meegenomen door een geheime afdeling van de CIA, op verzoek van Bill Gates.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/1066871....

SinkeLoep | 28-10-07 | 19:01

@Robin Hood 28-10-07 @ 18:52
Vreemd eigenlijk. Robin Hood is toch met name gefilmt terwijl ie gewoon Zijn werk aan het doen was. Maar dat terzijde.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:55

@ Jazzper 28-10-07 @ 18:44

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Als die agenten gewoon hun werk deden, had geen enkele idioot ze de moeite van het filmen waard gevonden. Maar ze deden niet 'gewoon' hun 'werk' he? Ze waren een beetje aan het kloten met hun scootha's op een plek waar ze niet met die krengen hoorden te zijn. Gewoon beetje geinen en die (door de belastingbetalerT gefinancierde) dingen slopen. Meer niet. Vind je het heel raar dat iemand dat gaat filmen terwijl aan de andere kant van de stad een groep Marokkaans straattuig ongestraft een wijk aan het slopen is?

Robin Hood | 28-10-07 | 18:52

OT: iemand enig idee waar die rode streepjes onder mijn woorden ineens vandaan komen, is er iets veranderd aan mozilla ofzo?

djiezuskrijst | 28-10-07 | 18:51

damemetpit 28-10-07 @ 18:35

ja dat is grappig. en wij hebben er meer betekenissen voor.

luistukvreten | 28-10-07 | 18:51

Oeps, ook al verkeerde topic... kloppen de linkjes wel?

Reykjavik | 28-10-07 | 18:50

@mezelf:
K*T verkeerde topic. Had de evolutiedraad moeten zijn.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:49

En toch heeft die man wel wat: hij kan dusdanig zwaar overgearticuleerd praten, dat niemand meer de intelligentie achter zijn spraak begrijpt. Vinnik geweldig knap!

Reykjavik | 28-10-07 | 18:49

Free Traag
als we nou eens de pliesie overnemen... zou een eerste stap naar wereldheesching zijn.. en zou ons reaguurders een heleboel bonnen schelen!

zaqje | 28-10-07 | 18:48

-weggejorist-

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:48

@Alias Bas 18:34: Dat viel me ook al op: die (jonge)lui praten alsof ze buiten dienst zijn. Met een hoop gegiegel en getoeter die bruggetjes over, en dan als een typisch straatjochie die in z'n kruis getast wordt: "Wat ben je nou aan het doen, man?". Niet echt professioneel gedrag; een echte diender houdt het op: "Want denken wij dat we aan het doen zijn, meneer?.

Muxje | 28-10-07 | 18:46

Mooi het filmpje is al bijna 25.000 keer bekeken :D
.
Smile je staat op geenstijl met dank aan Sjaak :P

Adam Smurry | 28-10-07 | 18:45

OK dus nu ben ik verdacht. En waarom precies? Welke woorden exact doen dat vermoeden bevestigen? My god, ik kom hier nu al 4 jaar maar verbaas me af en toe over de simpelheid die hier tentoongespreid wordt. Ik zeg het nog 1x in het kort: De agenten, de actie en het domme gedrag met die scooters en de reactie van dat broekie irriteren mij ook, MAAR ik zet daar tegenover dat ik mij persoonlijk zou irriteren als er weer zo'n youtube generatie mongool achter me zou staan te filmen. Let nu even op. Ik rechtvaardig het gedrag van die blauwpetten dus niet. Maar helaas reageren jullie scherper dan je leest...

Jazzper | 28-10-07 | 18:44

Mooi werk Traag!

Klompenboer | 28-10-07 | 18:37

dus, traag is sjaak, maar als sjaak ook traag is, wie is dan de lul?
als sjaak ook de lul is, dan kan traag niet de lul zijn ofwel moet de lul van traag ook de sjaak zijn. En als de sjaak zijn lul traag is dan is de traag zin lul de sjaak waarschijnlijk. Maar als de vrouw van sjaak met de lul van traag thuiskomt wie is dan de lul? of als de lul van traag in sjaak ...

tepelsteeltje | 28-10-07 | 18:36

Ik vond het namelijk zo leuk: Finnen hebben veel verschillende woorden voor 'sneeuw'

damemetpit | 28-10-07 | 18:35

Hoe hebben ze dat in godsnaam door de selectie laten komen.
Het is toch niet gek dat er geen respect meer is voor de politie met agent die qua uiterlijk en gedrag niet te meer te onderscheiden zijn van het tuig van de straat..

Alias Bas | 28-10-07 | 18:34

@koerbagh ® 28-10-07 @ 18:11
Dat bedoel... In de gracht met die vent daar heb ik wel een paar daagjes brommen voor over.

bethundered | 28-10-07 | 18:34

@Bredase Sjonnie 28-10-07 @ 18:27
Het zag er in elk geval niet uit alsof ze mijn werk probeerden te doen. Dit was iets eenvoudiger. Desalnietemnin nog steeds te ingewikkeld kennelijk. Twee man nodig om het achterwiel van een scooter een drempeltje over te krijgen.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:31

@Zeddegeizot 28-10-07 @ 18:28 "Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret." Als ie zich daarop beroept is ie kansloos. * schenkt nog een cognacje in, proost!

* | 28-10-07 | 18:31

Hij zou die finnen in Slotervaart eens moeten cammen van dichtbij, das pas lef...

Tommygunner | 28-10-07 | 18:30

Stuur Mark Weg er achteraan!

recht door zee | 28-10-07 | 18:28

@* 28-10-07 @ 18:05
Begrijp mr Zot niet verkeerd: De wet en mijn mening lopen uiteen. Agentje in kwestie verzet zich tegen publicatie ("Als ik dit op het internet ziet...") en beroept zich impliciet op zijn portretrecht. Een rechter zal dat meewegen, en vindt verder steun in de vergelijkbare "balkjeszaken". Overigens is portretrecht een civiele kwestie. De rokjeskwestie was een strafzaak, aanhangig gemaakt door het OM (andere wetten van toepassing). Zot gaat nu aan de pils. Hasta la Vista.

Zeddegeizot | 28-10-07 | 18:28

Kinderachtig hoor, die agenten proberen ook alleen maar hun werkt te doen.

Bredase Sjonnie | 28-10-07 | 18:27

wajahahahaha 1-strepers zijn niet eens 'egte agentjes'. het zijn agenten in opleiding, oftewel traag is aangehouden door ex-vmbo sgoliertjuhs!!!
muhahahaha

Frenky D. | 28-10-07 | 18:27

Zo zit je op 'n ezel in Marokko, zo werk je bij de plisie en zit je op een scooter...

Rabarberke | 28-10-07 | 18:26

@deafhaalchinees 28-10-07 @ 18:18
Graag.
Zit er poedel in de babi pangang?

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:24

@poedel 28-10-07 @ 18:16
En hoe kunnen we er zeker van zijn hier met een echte poedel van doen te hebben?

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:22

@ Robin Hood 28-10-07 @ 18:20 een beetje pliesie zou zich zwaar afzetten tegen zulke sukkels en ze niet eens collega noemen. 't Zullen wel adspiranttrolletjes zijn.

* | 28-10-07 | 18:22

@ GU
Kan jij niet eens kijken of er IP-overeenkomsten zijn tussen Jazzper en poedel? Beetje toevallig, twee pliesietrollen onder ons?

Robin Hood | 28-10-07 | 18:20

@ CoJoNes 28-10-07 @ 18:13 je bedoelt dat die agenten stonden te dealen?

* | 28-10-07 | 18:19

@Cookie v. eigen deeg 28-10-07 @ 18:16
sambal bij?

deafhaalchinees | 28-10-07 | 18:18

@poedel en jazzper
Jongens, jullie zijn slachtoffer van de policor indoctrinatie cultuur en hebben last van 'hoofd en bijzaken mix up' in een terminaal stadium. Waarschuwen jullie even als jullie gaan verhuizen? Ik moet er niet aan denken om NSB-ers als jullie als buurman te krijgen.

CoJoNes | 28-10-07 | 18:18

Jan1800 28-10-07 @ 18:08
Politie geeft genoeg rede om in de zeik te worden gezet.

Het_leuke_zuiden | 28-10-07 | 18:18

Als Traag zich voordoet als fin is hij zo vrij.
*gaat in enschede bij piesie vragen of er er een ene Traag vastzit*

Mad J | 28-10-07 | 18:17

@Kartoffelz jij rijdt zeker BMW dan heb je inderdaad elke dag wel een overtreding. Als je die start dan heb je de milieuwet al overtreden. Als je de weg op gaat dan verlies je onderdelen, daar is ook een wet voor enz. enz.

Ey Buursma | 28-10-07 | 18:16

Een van de meerdere onbetrouwbare topics op GS. Geen enkel bewijs dat het hier om Traag gaat (ben het volkomen met Jazzper eens).

poedel | 28-10-07 | 18:16

Hoe heet die éénstreep-nazi? Dat staat op het proces verbaal. Die naam wordt, neem ik aan, later Vrij- gegeven?

bottehond | 28-10-07 | 18:16

@deafhaalchinees
Bezorg je ook thuis? Ik heb wel zin in chinees vanavond. Zet anders maar vast een babi pangang en zo'n eidinges (73?) klaar. Mevr. v.eigen deeg komt het zo halen.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:16

Ik denk dat de cameraman die politieagent kan aanklagen.

De man is vrij te filmen wat hij wil.
Hij bedreigd hem onder het mom van; Als ik dat op het internet zie ben je de Sjaak. Kan je opvatten als een bedreiging.

Geenstijler99 | 28-10-07 | 18:15

@koerbagh

Uit jouw linkje van Postbus 51, om even aan te geven hoe verrot dit land is:

Reden om ID te vragen
-in een groepje bekende dealers duikt een onbekende op;

CoJoNes | 28-10-07 | 18:13

Waar blijven de namen?

recht door zee | 28-10-07 | 18:12

Wat?! Traag is eigenlijk sjaakdeslinksesul? Of heb ik het niet helemaal begrepen?
Overigens heb ik me gek gezocht in alle wetboeken en ik kan nergens vinden dat filmen in de openbare ruimte niet mag. Ook mag de pliesie niet zonder gegronde reden een burger te vragen naar zijn legitimatie.
www.postbus51.nl/index.cfm/t/Wie_mag_v...
Filmen in de openbare ruimte is geen overtreding, geen concrete reden.

koerbagh ® | 28-10-07 | 18:11

LOL @ Lies 18:04

Robin Hood | 28-10-07 | 18:11

@blikjegrolsch
Sterker nog, als jij in je vrije tijd aan het no-spangen bent in willekeurig welk dorp van meer dan 5000 inwoners word je gefilmd. ZOnder toestemming en niemand weet wat er met de beelden gebeurt.

CoJoNes | 28-10-07 | 18:10

@ Jan1800 28-10-07 @ 18:08 ik zie met name een agentje dat zichzelf ontzettend te kakken zet. Doet me denken aan Mark Weg, hoe is het daarmee, is tie al weg?

* | 28-10-07 | 18:10

@jan1800: in de zeik zetten? Volgens mij werden mensen gewoon gefilmd, en niet in de zeik gezet.

blikjegrolsch | 28-10-07 | 18:09

Zielig om de politie zo in de zeik te zetten , die media van tegenwoordig is zo sneu

Jan1800 | 28-10-07 | 18:08

""Ik zal eens met een camera naast je gaan staan als je aan het werk bent"

Nee, dat doe je niet. Ik werk thuis en niet op de openbare weg. Thuis is prive-terrein en jij bent niet welkom.
Koos ik echter voor een openbare functie dan zou ik mij bewust zijn van het risico dat mensen mij mogen filmen.

blikjegrolsch | 28-10-07 | 18:08

Hup politiestaat, hup!

blikjegrolsch | 28-10-07 | 18:07

@Jazzper 28-10-07 @ 17:59
"Ik zal eens met een camera naast je gaan staan als je aan het werk bent"
Zelfs als ik pauze aan het houden ben ziet dat er arbeidsintensiever uit dan wat die brommerbrigade daar aan het uitvreten is.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:06

@ Cookie v. eigen deeg 28-10-07 @ 18:02
Of we eisen dat ie alsnog in de cel moet zitten, valse persberichten uitgeven, etc.

Kartoffelz | 28-10-07 | 18:05

@ Zeddegeizot 28-10-07 @ 18:00 wou je ze eerst een balkjesbril opzetten dan? Jij hebt het over publicatie, op het moment van de bedreiging, inbeslagname etc, was er geen sprake van publicatie. Het is ALTIJD toegestaan om te filmen, zelfs heimelijk (bv onder rokjes, die les hebben we onlangs nog aan OM geleerd), zolang de camera maar duidelijk in beeld is. Publiceren is deel twee, aangezien het nu nieuwswaarde betreft, en er geen sprake is van een veroordeling van de mensen op het filmpje, zijn balkjes niet nodig, voor zover ik weet. Die nieuwswaarde heeft sukkeltje agent zelf gecreeerd, dus is tie vet de sjaak.

* | 28-10-07 | 18:05

Ze kunnen bij de politie voor dit soort werk echt beter Marokkanen inzetten. Die waren met een vloeiende beweging met die scootertjes over de bruggetjes gegaan.

Elisabeth2 | 28-10-07 | 18:04

@fuckje 28-10-07 @ 17:59
Van zoveel reaguursels krijgt Traag een harde plasser, duss ik vermoedt dat tie heel wat anders doet met mevrouw en/of mijnheer Traag doet.

Mad J | 28-10-07 | 18:04

@fuckje 28-10-07 @ 17:59
Jôh!
En wij maar denken dat Traag vastzit in de PI Nieuw Buinen-Oost. Bedankt voor dit inzicht.

@GU
Ja nou sorry, ik heb een schofterige hekel aan machtsmisbruik in alle vormen.

CoJoNes | 28-10-07 | 18:04

> jazzper
Volgens mij weet jij hier meer vanaf, en sta jij ook op het filmpje.
Wat is er mis mee, om te registreren hoe er met ons belasting- geld word omgegaan.

groezel | 28-10-07 | 18:04

Een beetje agent toont zich een vent.

Jokkebrok | 28-10-07 | 18:04

fuckje 28-10-07 @ 17:59

Hij duurde lang genoeg om te zien dat dit agentje baalde van het feit dat hij gefilmd werd. Hij wist dat hij zich niet gedroeg zoals een agent dat hoort te doen.

Boeddhi | 28-10-07 | 18:03

TSss dat doe je toch niet xD

Piece of Shit | 28-10-07 | 18:02

@fuckje 28-10-07 @ 17:59
Mocht dat waar blijken te zijn dan stel ik een reaguurdersstaking voor.
Of een stiptheidsaktie: Gaan we met z'n allen alleen maar in ABN, zonder lelijke woorden 100% on topic reaguren. En iedereen maar 1 post per topic.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 18:02

skerchi 28-10-07 @ 17:05
Ik betrap je nu voor de tweede keer op ontzettend zinnige opmerkingen. Er zijn meerdere zaken geweest inzake het portretrecht waarin werd geoordeeld dat agenten in functie op de openbare weg meer hebben te dulden. Wel werd meermaals geoordeeld dat gezichten onherkenbaar moeten worden gemaakt en namen moeten zijn verwijderd. In dit geval (Traag) is dat niet gebeurd, en daar zit een klein risico'tje. Persoonlijk vind ik het publieke belang bij openbaarmaking van de werkwijze van de sterke arm door de pers belangrijker dan het belang van een jochie met één streep. Getekend: Mr. Z.

Zeddegeizot | 28-10-07 | 18:00

Man man man wat een zondagstoeristen hier. Los van het feit dat het er vrij knullig uitziet om met die scooters klem te komen zitten zou ik me kapot ergeren als er weer zo'n randdebiel met een camera achter je staat. Ik zal eens met een camera naast je gaan staan als je aan het werk bent. Lijkt me mega irritant. Dom hoe die agent reageert maar heerlijk hoe veroordelend men hier al weer is. En nog iets: In het stukje staat dat het om Traag gaat en iedereen gaat er in mee, maar waarom zou dit niet gewoon een ingezonden filmpje zijn.

Jazzper | 28-10-07 | 17:59

@Iedereen,
Het filmpje duurde te kort om te zien wat er werkelijk gebeurde, Traag zit gewoon thuis met mevrouw Traag achter de spruitjes , zich te verkneukelen om alle reaguursels.

fuckje | 28-10-07 | 17:59

@openbaarminiserie 28-10-07 @ 17:53
Stierepeop! Op basis van welke wetten en verordeningen dan? Welk ander belang wordt er gedient dan het voorkomen dat je als aspirant-juut voor schut staat en op je kleauten gaat krijgen van de chef bij het optreden tegen traag? Of is zero tollerance in jouw ogen het lukraak burgers oppakken en afvoeren?

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:58

Deze agent mag morgen op het matje komen. Tis jammer dienders niet makkelijk met ontslag op staande voet kunnen, maar als er toch een gaatje voor te vinden valt, is de rol van voorbeeldfunctie voor deze agent een ideale. Mijn ervaringsadvies luidt dus, per direct ontslag. Het is een schande dat agenten hun macht misbruiken op een manier zoals deze hier wordt getoond. Er is er maar een de sjaak sukkeltje agent, en dat ben jij!

* | 28-10-07 | 17:57

Hoezo boter en hoofd? Ik heb er toch geen last van...

G-unite | 28-10-07 | 17:57

Ben geen fan van Traag dus hou hem daar maan. Overigens zijn één strepers geen agenten maar adspiranten.

doskabouter | 28-10-07 | 17:57

Is ie nou al vrij?

Robin Hood | 28-10-07 | 17:57

Maar, moeten ze natuurlijk idd wel consequent zijn en rifaap die z'n peop vinger ook maar uitsteekt naar een agent ook 'es even hartig woordje zeggen.

openbaarminiserie | 28-10-07 | 17:56

Cookie v. eigen deeg:

Juten filmen terwijl ze met hun werk bezig zijn? Wie weet waar ze mee bezig waren, dat kan Traag toch niet inschatten zo? Als ik hun was gaat 'ie de cel in voor ongegronde interesse in de identiteit van de politie. Hij kan wel een terrorist zijn die hun gangen vastlegt.

openbaarminiserie | 28-10-07 | 17:53

@G-Unite 1748
Het is maar goed dat de politie geen bans kan geven en schandpalen, zoals GS, toch? Er zijn er hier voor minder onterecht virtueel berecht.
*mompelt iets met boter en hoofd*

CoJoNes | 28-10-07 | 17:53

Maar, nu is Traag dus -weggejorist-, doen de andere redacteuren nu ook boehoe?

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:53

@ CoJoNes 28-10-07 @ 17:49
Daar zit wel wat in, je overtreedt minstens wél één wet op dagelijkse basis - je bent er alleen niet van bewust (en dat hoeft ook niet).

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:52

@ G-unite 28-10-07 @ 17:48
Ja, maar Traag is sowieso al de "Sjaak". Dus er een schepje bovenop doen maakt opzich niet héél véél meer uit, althans...

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:51

@kuthippie
Ik geloof je niet. Het is in Nederland gewoon praktisch onmogelijk om een dag door te komen zonder dat je een keer de wet overtreedt. Kan niet. We hebben hier zo achterlijk veel regeltjes.

CoJoNes | 28-10-07 | 17:49

Errrmm botte... dat lezen ze nu dus ook waarschijnlijk waar Traag vast wordt gehouden. En dat zullen ze niet leuk vinden.

Slaat de pliesie nog steeds met telefoonboeken?

G-unite | 28-10-07 | 17:48

@openbaarminiserie 28-10-07 @ 17:44
Wat wil je nou horen? Natuurlijk moet de pliesie streng optreden. Maar dan wel binnen de gestelde regels en daar waar het van belang is. Streng optreden is toch geen doel op zich?

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:48

@ Botte

Ik zit al anderhalf uur te F5-en in de hoop dat er nog een update komt met de lokasie...

Robin Hood | 28-10-07 | 17:48

@ kuthippie 28-10-07 @ 17:44
Dat doen hippie's toch wel vaker? Zich opwinden over dingen, als er geen aanleiding voor hebben...

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:46

Ja, benzine fles ronddragen mag ook gewoon...

openbaarminiserie | 28-10-07 | 17:44

ik overtreed NOOIT de wet, krijg dus NOOIT boete's en wordt toch bij voorbaat al boos als ik een agent zie.... hoe kan dat toch?

kuthippie | 28-10-07 | 17:44

Ik benieuwd trouwens met wat voor "overtreding" Traag is gearresteerd. Iemand daar meer informatie over?
Audiovisueel vastleggen van een ambtenaar in functie?

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:44

De ene dag moete agenten veel strenger optreden, de andere dag vinden we ze gemeen.
.
Make up your fucking mind

openbaarminiserie | 28-10-07 | 17:43

Het enige wat die één-strepertjes van doorsnee Nederlanders onderscheidt is hun lage IQ en het dragen van een clownpak met pet
Wat Traag deed MAG gewoon wel, en dat zal ter zitting gewoon bevestigd worden

Tobi | 28-10-07 | 17:40

Goed werk dat dit getoond wordt, die VMBO mannetjes denken dat ze alles kunnen maken nu ze zo'n stoer uniform aanhebben.

Hansje Brinker | 28-10-07 | 17:40

Die blauwe nazies zijn aanzienlijk dapperder als een gewone Burger zich "in hun ogen" misdraagt dan wanneer riffijnen en ander straattuig zich de publieke ruimte toeëigenen. Laffe zakken stront. De pliesie wordt almaar meer de vijand van de Burger. Waar zit die Traag? Gaan we er met een mannetje (vrouwtje) op af.

bottehond | 28-10-07 | 17:37

@ Adam Smurry 28-10-07 @ 17:33
Een verslag van Traag, rechtstreeks uit de cel in Oost-Drenthe.

Kartoffelz | 28-10-07 | 17:36

Scotoe Pliesies = pleonasme

Barbarous_Relic | 28-10-07 | 17:33

Ik zit te wachten op deel 2 van het filmpje :)

Adam Smurry | 28-10-07 | 17:33

Ik heb het filmpje gecaptured en naar de pliesie A'dam gestuurd. gniffel gniffel..

Boeddhi | 28-10-07 | 17:33

@Geile_ Aap 28-10-07 @ 17:30
Dat is voor mij ook de enige reden dat ik hier dagelijks kom....

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:32

Wanneer gaan we op de Dam protesteren?

M299 | 28-10-07 | 17:31

volgensmij zitten er 3 aspiranten druk f5-end achter de pc in de hoop dat hun gegevens niet openbaar worden :)

Geile_ Aap | 28-10-07 | 17:30

@Oom Agent 28-10-07 @ 17:20
Het gaat er toch niet om wat de Nederlanders vinden, het gaat om bevoegdheden. Er zijn wel landen waar het de bedeoleing is dat de pliesie handelt vanuyit wat ze er van denken, hier is het de bedoeling dat dat ook nog even aan de spelregels wordt getoetst (dacht ik tenminste).

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:29

Traag zit op dit moment in een CIA vliegtuig richting Guantanamo Bay. En terecht. Een beetje aanslag-gevoelige lokatie op film vastleggen zodat Al Qaida straks die sluis kan opblazen en zodoende half Amsterdam onder water zet.
We kunnen gewoon niet voorzichtig genoeg zijn.

fzwart | 28-10-07 | 17:28

Eerste reactie: "Lang leve de fiets".

Korreltje Zout | 28-10-07 | 17:28

Ik haat juten.

Vampire Hunter D | 28-10-07 | 17:27

Agent327 28-10-07 @ 17:24

Helemaal mee eens. Wat een rotopmerking..

Boeddhi | 28-10-07 | 17:25

Vooral allemaal blijven stemmen op 'meer blauw op straat' en 'zero tolerance'.

p boos | 28-10-07 | 17:25

@Jim Beam 28-10-07 @ 17:20
*baarmoederhalskanker krijgen*
die opmerking gaat me iets te ver. papa had ook een condoom kunnen gebruiken of zijn kwakkie op de kachel.. etc

Agent327 | 28-10-07 | 17:24

@ knutsel 16:22
Ah dus ik ben niet de enige die de gelijkenis ziet.
Wat een VMBO-figuur op die scooter.
Sorry hoor, maar zo'n type kun je toch helemaal niet serieus nemen.
Ze moeten bij de pliesie echt eens wat selectiever kijken naar wie ze wel en niet aannemen.

Slim-Brunetje | 28-10-07 | 17:24

mag ik jouw sjaak zijn?

steen_geil | 28-10-07 | 17:23

Free Traag !!

Mazzeltov | 28-10-07 | 17:22

Wat snuivert die smeris, stoer ventje, kan niet eens normaal op een "wat je verwacht van een pliesiej" nette manier communiceren.

Triest, hup ontslag.

Smokum | 28-10-07 | 17:22

Pfff... Aspirantje ik had je de gracht ingegooid met je ausweis. Wat denkt die dwerg wel niet. Ik kan me nog herinneren dat de politiek zei dat er geen misbruik van de legitimatieplicht zou worden gemaakt. Nu hier is het bewijs.

bethundered | 28-10-07 | 17:21

Ohhh traag wat doe je nu?
Het hinderen van een ambtenaar in functie.
Het niet meewerken aan een onderzoek.
Het ongevraagt filmen van een fin in functie.
Een weerwoord geven.
Dat wordt zeker 15 jaar cel of 300 uur schoffelen.

Free TRAAG.
*gaat wat auto's in de brand steken als protest*

Mad J | 28-10-07 | 17:21

-weggejorist-

Jim Beam | 28-10-07 | 17:20

De aspirant mag niet optreden vinden de Nederlanders.
.
Dat lijkt teveel op 1940-1945. U weet wel HET dogma van links Nederland.
Met zo'n persoonscontrole kom je er wellicht achter dat de persoon illegaal is in Nederland. Een als je 5 jaar in een gemeente woont mag je stemmen..... geregeld door links Nederland. EN op wie stemmen ze dan? Juist... op links. Stemmen import heet dat. Ook een vorm van mensenhandel, wat mij betreft.
Deze aspirant gaat het nog ver schoppen. Hij durft!
(Hij zal best een goed verhaal hebben waarom hij een persoonscontrole wilde uitvoeren. Wellicht vraagt hij buiten beeld welom het bromfietsrijbewijs... moeilijk om dit te beoordelen)

Portretrecht gaat niet op.

Oom Agent | 28-10-07 | 17:20

denkend aan traag
zie ik grote bajesklanten
oneindig zeepjes
laten vallen

(vrij naar marsman)

van dal | 28-10-07 | 17:18

Vraag op het politie examen:

Machtsmisbruik, mag dat?

[ ] nee, nooit
[x] misbruik? wasda?

de voorzitter | 28-10-07 | 17:17

@Kenny013 28-10-07 @ 17:10
Het woord competentie lijkt me in dit geval juist bijzonder op z'n plaats:
www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?z...

@hij doet het alweer
Ik zit even rond te snuffelen op de site achter jouw link. Dat is wel echt een hele strakke site. Opgezet door een ware fan van alles wat met pliesie te maken heeft zo te zien.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:17

Het probleem is dat er tegenwoordig al agenten rond rijden/lopen die amper haar op de zak of voorbibs hebben..

Boeddhi | 28-10-07 | 17:16

Politie: "Wat ben je nou aan het doen man?"

Burger: "De strepen op je pak aan het tellen. Ik ben alleen ff de tel kwijt."

Gevalletje machtmisbruik.
Deze agent is zelf nu regelmatig de sjaak.

_Adjepatatje_ | 28-10-07 | 17:14

@ cookie v eigen deeg
juist ja niks dus ofterwel zodra de brigadier dit ziet krijgen zij schorsing of kunnen zij zakken of opnieuw beginnen met hun stage zo simpel is het. Tenzij het oplicht in de pers zoals nu het geval is dan zullen ze in de doofpot gestopt worden en met een aai over hun bol een jaartje verder kunnen ze dan weer aan de slag.

hij doet het alweer | 28-10-07 | 17:11

@ CoJoNes 28-10-07 @ 16:57
Nou zeg wat een sleutelscene dan, een één-streep-pliesie die kennelijk nog niet doorheeft van: wanneer mag ik wel en wanneer mag ik niet naar legitimatie vragen. Antwoord op je vraag: nee.

wo ist der bahnhof | 28-10-07 | 17:11

@Cookie v. eigen deeg 28-10-07 @ 17:05
".......... competentie ........" -*Wordt spontaan rood voor de ogen*- Management geL*l .

Kenny013 | 28-10-07 | 17:10

@Maligna 28-10-07 @ 16:55
Voor wat hadden die blowende hangjongeren dan bekeurd moeten worden. Irritant zijn is namelijk niet hetzelfde als de wet overtreden. Of was je toevalligerwijs in dat deel van de Baarsjes waar een blowverbod van kracht is?

p boos | 28-10-07 | 17:10

@skerchi 28-10-07 @ 17:05
Bovendien: Traag heeft verdomd weinig tekst in het filmpje. Meneer chromosoompaar-21 doet zelf alle moeite om zich voor schut te zetten. Waarschijnljk omdat zijn hele bloedlijn niet anders kan.

CoJoNes | 28-10-07 | 17:08


@skerchi 28-10-07 @ 17:05

De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. ???

dat doet hij toch zelf?

antagonist | 28-10-07 | 17:08

@Cookie v. eigen deeg 28-10-07 @ 17:05

Skoeterbesturing:

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

El Gouda | 28-10-07 | 17:08

Ik begrijp even niet hoe een aspirant ineens tijdenseen stage 2 rangen kan overslaan. Call me stupid.

Agent327 | 28-10-07 | 17:07

@Cookie v. eigen deeg 28-10-07 @ 17:05
.
Hoe ga ik om met media.
[ ] Geslaagd
[X] Gezakt

Adam Smurry | 28-10-07 | 17:07

en terwijl hij vast zit.... gooit gs het filmpje openbaar... met zo'n baas heb je geen vijanden nodig....

van dal | 28-10-07 | 17:07

Het filmen van drie maal politie.. wat een lol, doe je dat ook bij de slager of de bakker?

Wat een geouwehoer over zo'n kutfilmpje.....

Orm de Aap | 28-10-07 | 17:07

Is Traag soms Surinamert?

p boos | 28-10-07 | 17:06

@hij doet het alweer 28-10-07 @ 17:03
Okee, het betrof hier dus een stage. Maar wel stageonderdeel werd er hier dan geoefend? Welke competentie moet er hier worden afgevinkt?

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 17:05

Ok, Wikipedia er eens op na geslagen bij portretrecht.
nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht
De afbeelding is niet in opdracht van de agent gemaakt, het portretrecht is dus beperkt.
Het publiceren van het filmpje is niet toegestaan als de geportretteerde een redelijk belang heeft om zich tegen publicatie te verzetten.
De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. De wijze van afbeeldenis schadelijk voor het image van de persoon.
Dus zou je zeggen dat publiceren niet mag MAAR:

Beroep op portretrecht afgewezen
De gemeente Alkmaar wilde in april 2003 een uitzending van Breekijzer verbieden, omdat de makers onuitgenodigd een raadsvergadering waren binnengevallen. De rechter oordeelde: "Voorop dient te staan dat eisers - en in het bijzonder geldt dat voor de burgemeester en wethouders - zich gelet op hun openbare functie meer publiciteit zullen moeten laten welgevallen dan een gemiddeld burger." Bovendien had de burgemeester hen toestemming gegeven om één vraag te stellen.

Agent is hier afgebeeld in zijn openbare functie. Dat zal zwaarder wegen dan zijn portretrecht als privépersoon.

Dames, heren juristen, mee eens?

skerchi | 28-10-07 | 17:05

@CoJoNes 28-10-07 @ 17:00
Ik had, tot op heden, het idee dat je je legitimaite diende te tonen als je iets fout deed. Niet als je zomaar iets filmed op de openbare weg. Ik zou mijn id niet tonen, zet me maar vast en dan zien waar het me brengt. Ik weet bijna zeker dat geem OvJ iets dergelijks voor de rechter brengs.

Agent327 | 28-10-07 | 17:04

lees ook vooral de bevoegdheid van een aspirant.. wisten jullie dat?

hij doet het alweer | 28-10-07 | 17:03

Uit het filmpje valt niet op te maken of ze daar wel/niet mogen rijden.
Hoe dom ben je als je weet dat je gefilmd wordt je zelf te buiten gaan aan machtsmisbruik. Wel lekker makkelijk voor de advocaat van Traag.

Kenny013 | 28-10-07 | 17:03

LOL, die Traag heeft wél een raar lachje... Klinkt alsof 'ie op het punt staat om z'n broek vol te peopen.

Sulfuric-Acid | 28-10-07 | 17:01

Gaaf man! Dit zou echt iets zijn voor EO's Waaghals!

blawablawa | 28-10-07 | 17:00

@wo ist der bahnhof 28-10-07 @ 16:57
hardly the point, mijn beste.
De sleutelscene is:
"Mag ik je legitimatie even zien?"

Of ben jij ook zo'n type dat leeft met het credo: Wat is het probleem als je niks te verbergen hebt?
In dat geval wens ik je een torenhoog cholesterolgehalte en een absurd hoge bloeddruk toe!

CoJoNes | 28-10-07 | 17:00

van dal 28-10-07 @ 16:52

Heb ik ook nooit geleerd op de basis school (toen nog 1e klas nu groep 3) Welke basisschool heeft u ligging van het triviale plaatsje Nieuw A'dam in de eerste klas geleerd (nieuwe situatie is dat groep 3)?

Boeddhi | 28-10-07 | 17:00

recht door zee 28-10-07 @ 16:13

omdat ie zo mooi is:

HUFTERS

azijnseiker | 28-10-07 | 16:58

Iemand nog enig idee waar dat filmpje van Rutger en de politie is gebleven?

Adam Smurry | 28-10-07 | 16:58

Geloof er eerlijk gezegd weinig van, kan me niet voorstellen dat je alleen voor een beetje één-streep-pliesies filmen met je cam-phone een weekend opgesloten wordt. Ik zeg hoax.

wo ist der bahnhof | 28-10-07 | 16:57

de stoere fiets-politie op die mountainbikes hebben allemaal helmen op en deze blagen hoeven dat niet.. o o o die fontanelletjes

antagonist | 28-10-07 | 16:57

@ van dal 28-10-07 @ 16:55

Opnieuw, zoals elke dag, weer iets bijgeleerd. Dank voor uw info.

Agent327 | 28-10-07 | 16:57

@van dal 28-10-07 @ 16:52
Mijn excuses voor mijn onwetenheid.

Agent327 | 28-10-07 | 16:56

Tja, sergeantjes 1-streep. Bekeuren van fietsertjes die noodgedwongen over de stoep moeten wegens wegwerkzaamheden! Terwijl een luidruchtig groepje hangjochies van noord Afrikaanse -lees Marokkaanse- afkomst, die openbaar zitten te blowen aan de overkant van de straat natuurlijk niet worden bekeurd! Nee dit was mij gister helemaal niet overkomen.... :o

Maligna | 28-10-07 | 16:55

Agent327 28-10-07 @ 16:53 veertig jaar? kun je ook nauwelijks nog tot het korte termijngeheugen rekenen...

van dal | 28-10-07 | 16:55

@van dal 28-10-07 @ 16:52
Dat heb ik niet geleerd bij topografie op de lagere school, maar ja, da's ook 40 jaar geleden.

Agent327 | 28-10-07 | 16:53

@Adam Smurry 28-10-07 @ 16:48
Goed, die €90,- ligt onomstotelijk vast.
next: machtsmisbruik, een voertuig met hulpmotor berijden op een voetpad, verwijtbaar hinderen van overige weggebruikers, misselijkmakende domheid.
Wordt nog een duur tripje.

Is het jullie wel eens opgevallen dat vrouwe justitia in Nederland niet geblinddoekt is, trouwens?
www.rug.nl/studiekiezers/_shared/image...

CoJoNes | 28-10-07 | 16:53

Sjaak Traag, leuke naam. Als Sjaak gefilmd had hoe die loser het leven van een 17 jarige schone had gered, zou hij geen Sjaak meer heten. Hij had dat filmpje dan graag op internet gezien. Agentje, u bent een nep patser en een schande voor uw korps. U hoort het goede voorbeeld te geven en wanneer u dan betrapt wordt op het geven van een slecht voorbeeld gaat meneer intimideren? Bah, vies rot agentje! Als u mij ooit bekeurt, zal ik dit filmpje tonen aan de rechter met de boodschap dat ik pas betaal wanneer u ook beboet wordt voor deze verkeerschaos die u veroorzaakt.

Boeddhi | 28-10-07 | 16:52

Rutger moet maar eens bij die agentjes op bezoek gaan!

MiLKUNi | 28-10-07 | 16:52

-weggejorist-

JanAmsterdamEnzo | 28-10-07 | 16:52

Agent327 28-10-07 @ 16:48

nieuw-amsterdam ligt in drenthe .... groep 3 basisonderwijs... of was je toen al weg?

van dal | 28-10-07 | 16:52

wat een eikels die agentjes

Gineau | 28-10-07 | 16:52

Waar zijn de helmen? :|

Scheitwouten! Ga boeven vangen!

snuk | 28-10-07 | 16:52

@Fuck a Duck 28-10-07 @ 16:49
aan de thee met Job C. (criminelen moeten toch afgekort worden?)

Agent327 | 28-10-07 | 16:52

Éénstreper moet nog veel leren ongevraagd tutoyeren :(.

Adam Smurry | 28-10-07 | 16:51

opgesloten? ik hoop het voor hem, want Zorrequieta is laatst gesignaleerd in ons land

antagonist | 28-10-07 | 16:51

Welja, kop op Traag, van een warme golden shower is nog niemand dood gegaan.

Conan de Rabarber | 28-10-07 | 16:49

Waar zijn die geuniformeerde lulletjes als er een auto in de fik gaat?

Fuck a Duck | 28-10-07 | 16:49

Misschien kampcommandant Wilders eens vragen waar het subversieve element Traag gebleven is.

El Gouda | 28-10-07 | 16:48

@CoJoNes
als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser c.q. snorfietser onnodig geluid veroorzaken 57 RVV 1990
in 2006 - € 90,-

Adam Smurry | 28-10-07 | 16:48

@van dal 28-10-07 @ 16:44

Da's toch een ander continent? Of zit hij nu op Cuba?
Confused? you wont be after this episode of Soap

Agent327 | 28-10-07 | 16:48

CoJoNes 28-10-07 @ 16:41
Je bent niet de enige die politiemongeaulen en PvdA-tuig binnenlaat. Sterker nog, ik laat duidelijk mijn minachting blijken.
De politie kan respect krijgen, als ze eens beginnen om de bevolking te dienen en niet de staatskast. Als ze eens echte crimes gaan oplossen en niet alleen de misdaadstatistieken bijhouden. Als ze eens alle criminelen gelijk gaan behandelen, en niet selectief de zwakke wetovertreders aanpakt.
En betreft de PvdA, voor hun heb ik alleen respect als ze morgen de politieke partij afschaffen.

Het_leuke_zuiden | 28-10-07 | 16:47

@G-unite 28-10-07 @ 16:45

Heeft hij zijn soap on a rope meegenomen, hoeft hij niet te bukken.

Agent327 | 28-10-07 | 16:47

- I'm Traag, what's your name?
- Bend over.
- Hi Ben!

Dat is serieuze male bonding, GU!

CoJoNes | 28-10-07 | 16:46

Westerbork Bay?

vander F | 28-10-07 | 16:46

T is godesbeklagenswaardig dit. En dan niet enkel om de al vastgestelde feiten van totale ende volslagen lulligheid der lange arm. Vooral toch om het punt dat een persoon bekend als "Traag", ogenschijnlijk te voet, deze mopedmuizen inhaalt tot het punt dat hij bijkans de lens bij mr.denSjaak in het achterhoofd drukt.
Hoe het ook zijn mag, de stand van zaken (voor zover in deze aan mij bekend) laat zich niet anders omschrijven als schandadelijk ende op beschamende wijze bedroevend.
Of op z'n alledaags: "Heej skoetahwout, blijft 's met je pooteh van de Traag af dan!"

X4I | 28-10-07 | 16:46

@ Hakbarrr 16:40

Politiestaat vind ik - als persoon die gewoond heeft en vrienden heeft in landen waar de politieke inrichting toch nog wle een beetje verschilt met ons kikkerlandje - een beetje over de top. Vervelende hier is dat veel mensen het heel slecht kunnen verwerken als ze een uniform en een proppeschieter omgehangen krijgen. Helemaal als ze dan ook nog in groepjes opereren. (Iets met peer pressure)

Vandaar ook dat dit soort jongentjes het helemaal niet leuk vinden als de bad guys met meer dan 10 zijn, of wapens hebben, of er gevaarlijk uit zien...... Je hoeft geen held te zijn om bij de politie te werken.......

Big Up Yourself | 28-10-07 | 16:46

Nee, ik vermoed dat ze hem volgende week loslaten. Zal wel loslopen.
Goed voor zijn karakter zeg maar en voor some male bonding.

G-unite | 28-10-07 | 16:45

@ GU: uitzetbaar??
-edit dank, fixed -

Robin Hood | 28-10-07 | 16:45

volksmenner 28-10-07 @ 16:08
Is die dood dan? *zucht*

Razendsnel | 28-10-07 | 16:44

Agent327 28-10-07 @ 16:43
nieuw-amsterdam dan?

van dal | 28-10-07 | 16:44

Een beetje Fin scheurt met zijn scooter zonder blikken of blozen over zo'n sluis heen. Wat een luttsers, met een vrouw voorop.

Fapdrol | 28-10-07 | 16:44

Ik dacht dat dat filmpje van Rutger als lesmateriaal gebruikt zou worden. Nou, heb zeker niet geholpen dan

snapikhetnog | 28-10-07 | 16:43

@G-unite 28-10-07 @ 16:42
Kunnen we al solliciteren GU? Ga ik vast ff m'n CV oppoetsen.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 16:43

Effe hoor, als Traag in Drenthe vastzit en dit filmpje is in Amsterdam gemaakt. Beetje geografisch vreemd. Maar dat kan aan mij liggen.

Agent327 | 28-10-07 | 16:43

Het is overduidelijk dat Traag hier een in het diepste geheim vorbereidde undercoveroperatie loot te verzieken waarbij het de bedoeling was om staatsondermijnende elementen uit te schakelen. Maanden politie- en intelligencewerk naar de filistijnen.
Ik vrees dat Traag inmiddels onderweg is naar Guantanamo Bay.

Cookie v. eigen deeg | 28-10-07 | 16:42

Traag wist waar hij aan begon.
En hoewel ik Traag persoonlijk bijzonder graag mag is hij expendable.
Next!

G-unite | 28-10-07 | 16:42

Ik heb nu al 10 sites waar het filmpje straks opstaat. MOET jij eens opletten wie hier de sjaak is !

Draaitafel Demagoog | 28-10-07 | 16:41

Er zijn twee soorten mensen die ik, vaak tot verbijstering van familie en andere vrienden, consequent uit m'n omgeivng ban. Letterlijk. Ze komen bij mij de deur niet in: PvdA-ers en mensen die bij de politie werken.

Dit filmpje is ook in huize Jones uitstekend educatief materiaal voor mensen die vinden dat ik daar te extreem in ben.
I kid you not.

CoJoNes | 28-10-07 | 16:41

kouwes laat weten dat het 'iets met poot red regt' te maken heeft....

van dal | 28-10-07 | 16:41

Die blonde smeris snol voorop kan niet eens dat kleine hobbeltje nemen. Net als die achterste. Amsterdam, ja, vooral met je kut brommertje rond crossen over smalle bruggetjes waar je te onhandig voor bent. Hoop dat alle drie de stakkers heel snel weg worden gestuurd. ga gvd die stink jochies aanpakken

Agent327 | 28-10-07 | 16:40

@Big Up Yourself 28-10-07 @ 16:39

Niks aan de hand. Politiestaat Nederland. Niks te zien.... doorlopen...

Hakbarrr | 28-10-07 | 16:40

Agentjes mochten al niet rijden op deze sluis. Dit is namelijk enkel en alleen voor voetgangers. Zo staat het ook aangegeven aan het begin van de sluis. Als de chef van deze theezakjes ziet wat er gebeurt met politie materieel worden deze gastjes direkt en accuut op non actief gezet. Het beste wat we nu allemaal kunnen doen is via de site van de politie een klacht indienen over dit komische drietal. Vervolgens kunnen ze nog wel ergens gebruikt worden in 1 of andere show ofzo.

volksjankert | 28-10-07 | 16:40

Traags stem klinkt wat beverig als agent Filemon 'm vraagt zich te legitimeren. Niettemin, Traag, hang in there!

Murdockyoufool | 28-10-07 | 16:39

Is het nu officieel komkommertijd? Wat een journalistiek meesterwerk zeg... Poeh, hier wordt wat aan de kaak gesteld!

Big Up Yourself | 28-10-07 | 16:39

Check eens de killingfields van Sexbierum.

El Gouda | 28-10-07 | 16:39

Iemand de hyves van deze 24 jarig uitziende agent?

koentje.k | 28-10-07 | 16:37

als traag in drenthe vastzit, zit ie volgende week op de trein naar duitsland. iemand het a-team al gewaarschuwd?

daskapitalist | 28-10-07 | 16:37

En waar is Amnesty International? Nu hoor je ze niet!

OneandOnly | 28-10-07 | 16:36

Stop de politiestaat.

De dag begon al goed: bezoekers van een afterparty moesten hun Ausweis laten zien. Waarom? Kunnen er weer boetes uitgeschreven worden...

Nu dit. Nedreland kan zo veel beter... Dankje wel nazi overheid.

Hakbarrr | 28-10-07 | 16:36

Maar even concreet mensen. Wie is deze man ? Ik krijg me toch zin in een stel pizza's ;)

Draaitafel Demagoog | 28-10-07 | 16:35

Traag mag blij zijn dat ie niet met phone en al in het water van de sluis is gekieperd. Iemand aanhouden voor zoiets onbenulligs gaat echter veel te ver. Succes met de schade claim Traag.

loere bats | 28-10-07 | 16:35

Als ik Sjaak heette zou ik me vies genaaid voelen.

fuckje | 28-10-07 | 16:35

Ze hebben niet eens een helm op!

De Badtegelzetter | 28-10-07 | 16:35

ik hoop dat geenstijl met alle middelen en ook juridish deze tering etters eens gaat aanpakken.
desnoods een inzamelingsactie voor een advocaat!

wat een stel teringhonden.

hey, ontzettende teringrukker, kut he dat je net de verkeerde gat intimideren!

lang leve Traag :D

Geile_ Aap | 28-10-07 | 16:35

Hoe hoog is de boete voor claxoneren zonder reden?

CoJoNes | 28-10-07 | 16:35

gewoon aan die kutscooters vastbinden en in de plomp ermee.

gatti | 28-10-07 | 16:34

Mensen roepen: meer blauw op straat.
Als je dit soort blauw ziet zou je zeggen: minder blauw op straat.
Echt, deze dienders zuigen.

Het_leuke_zuiden | 28-10-07 | 16:33

Openbare weg, geen enkele aanleiding of uitlokking tot hinderlijk gedrag of iets dergelijks... lijkt me dat deze dienstkloppers een probleem krijgen wegens misbruik van de machtsmiddelen die hen toevertrouwd zijn.
.
En dan vragen ze zich nog af waarom de politie zo weinig respect krijgt ...

Prikker | 28-10-07 | 16:32

Waarom zou Traag zijn legitimatiebewijs moeten tonen?

Adam Smurry | 28-10-07 | 16:31

Als z'n baas een echt slechte dag heeft, krijgt dit stuk kaalgeschoren NSB-tuig een waarschuwing. Waarschijnlijker is dat dit stuk restnavelstreng de held van de dag wordt en z'n collega's hem met schouderklopjes zullen onthalen.

Voor wie nog twijfelde: Nederland is een politiestaat in full effect!

CoJoNes | 28-10-07 | 16:31

Een vrije, kritische, dwarsche pers die de overheid scherp in de gaten houdt is een randvoorwaarde voor een vrije samenleving: FREE TRAAG!

Zeddegeizot | 28-10-07 | 16:30

40-45 was er niks bij..

clint | 28-10-07 | 16:30

Mijn hart gaat sneller kloppen bij het zien van deze Held, die Tucht en Orde weet te stellen boven het welzijn van een sensatiebeluste hournalist. Hou Zee! :|

Quadrifoglio | 28-10-07 | 16:30

Goede zaak dat Traag sinds vrijdag zit opgesloten! Beter laat dan nooit. Beetje jammer dat hij desondanks toch internetten kan: www.geenstijl.nl/mt/archieven/1066871....

Pippo van Eenennaam | 28-10-07 | 16:29

het begint al bij die onbenul met zijn snorfiets dat ie volkomen onterecht een identiteitsbewijs vordert... dat mag pas ná het plegen van een strafbaar feit.
ik ben benieuwd welk wetsartikel hier gehanteerd gaat worden...
immers, filmen is niet verboten.
dit wordt weer zo'n educatief filmpje voor de opleiding van des staats dienders,
hoe ga je met filmen om?,
hoe ga je met je van dienstwege verstrekte snorfiets om?
en welke bewoordingen gebruik je om er zeker van te zijn dat het op geenstijl terechtkomt?.....

van dal | 28-10-07 | 16:28

Geert heeft al Kamervragen gesteld.

fuckje | 28-10-07 | 16:28

FREE TRAAG !!!
pauper politie

ZeuZ FL | 28-10-07 | 16:27

Niets aan de hand mensen< Geert heeft al kamervragen gesteld, gewoon doorlopen.

fuckje | 28-10-07 | 16:27

*Geeft plus kuddo's aan het filmpje van Traag*
Dan houd die jongen er toch iets aan over dan alleen pijn in zijn kont van de gevangenis...

da wizard | 28-10-07 | 16:26

Kun je tegenwoordig ook al filmen met je mobiele?

Harige Bangmaker | 28-10-07 | 16:25

Zeker makkelijker dan het arresteren van de figuren die auto's in de fik steken!!!!!!

De Schaapherder | 28-10-07 | 16:25

Volgens mij is het een complot! Dagen -misschien wel wekenlang- wordt het kantoor van GS in de gaten gehouden om te zien wie er allemaal werken. Ze hebben Traag gewoon gevolgd. Dit is je reinste geval van uitlokking om een legitieme reden te hebben naar zijn legitimatie te vragen!! Zo brengen ze 1 voor 1 in kaart wie er allemaal voor GS werken en kunnen ze een manier bedenken om van allemaal af te komen. Verder zijn ze gewoon gefrustreerd dat ze Rutger en Twan niet achter slot en grendel hebben kunnen krijgen. FREE TRAAG!!!!

Robin Hood | 28-10-07 | 16:24

Ik zeg nekschot voor deze desbetreffende agent ! Met zijn dreigementen ..

Draaitafel Demagoog | 28-10-07 | 16:24

Ach, in de bak is het vandaag de dag zo slecht nog niet en Traag krijgt vast wel een kopje thee aangeboden. Die pliesies moeten acuut geschorst worden.

Gravin v Kippenbouth | 28-10-07 | 16:23

Met dank aan Cup-a-soup? Enfin, die achterste diender is net het debiele neefje van BNN's Philemon.

knutsel | 28-10-07 | 16:22

@Conan de Rabarber 28-10-07 @ 16:20
Volgens mij valt dit direct onder het kopje.
2 Televaag hoernalisten door de staat gegijzeld. Deel 2...

da wizard | 28-10-07 | 16:22

Wat een IQ ook. Als Agentje 1-Streep gewoon zijn mond had gehouden en zijn werk had gedaan, was het filmpje niet eens boeiend genoeg om aan je pliesiegekke kleine neefje te laten zien.

Kittekatje | 28-10-07 | 16:21

Wat een nsb-ers weer. Die lui moeten gewoon een harde tik op hun bek krijgen, alleen dan heb je juridisch weer een probleem

Tomatenketchup | 28-10-07 | 16:21

En wat is de reden om dat "dingetje"in beslag te nemen?

Ken die plek waar ze met machtsvertoon aan het crossen waren, stap altijd van mijn fiets af om daar over te steken, alleen asociale weggebruikers stappen daar niet af

recht door zee | 28-10-07 | 16:20

valt dit niet onder het hinderen van een journalist in functie?

Conan de Rabarber | 28-10-07 | 16:20

I.d.d. mag er m.i. niet naar de legitimatie gevraagd worden. Is er een redelijk vermoeden van een strafbaar feit?? Dacht het niet.

Carpa | 28-10-07 | 16:18

Traag is natuurlijk onder valse voorwendselen gevangen genomen. De echte reden voor zijn (onterechte) arrestatie is omdat hij voor Geenstijl werkt. De staat is het niet eens met de politieke punten en ideeen van Geenstijl en daarom is Traag gevangen genomen. TRAAG IS EEN POLITIEK GEVANGEN, IK WEET HET ZEKER!!!!! P0LiT!3KGEVANGNENENENEN!!!!!111111111111111111

RapidEyeMovement | 28-10-07 | 16:18

die blik als die kloio zich omdraait; ik heb lol, zie je? Maar ik ben wel een beetje verlegen, maar omdat ik lol heb, vind je me vast geen lozer. De kruiper. Nog geen halve seconde later ziet hij zijn streep op zijn schouder en gaat de grote facistenknop knop om en begint ie te mauwen. Bah.

waskuip-admiraal | 28-10-07 | 16:17

@anke 28-10-07 @ 16:15

Bonnenquotum, niets terrorisme.

pseudonaam | 28-10-07 | 16:16

Die lul is nog erger dan het tuig dat hij behoort op te pakken. Hoe komt zo'n lutser in hemelsnaam bij het korps?

OpperGek | 28-10-07 | 16:16

Wel mooi om te zien hoe die achtervolging zich ontwikkeld tot het heen-en-weer wippen op een scootert van zo'n blondje in een dikmakende blauwe broek.
En de politiek zich maar afvragen waarom we onze dienders niet serieus nemen.

pseudonaam | 28-10-07 | 16:16

Volgende keer wat sneller (weg) wezen, Traagje!

Waar blijven de roze bussen? Waarheen leidt ons dagje uit nu weer? Waar kan de taart met vijl heen?

Robin Hood | 28-10-07 | 16:16

Even je legitimatie?
Dat was toch voor de strijd tegen terrorisme, daar zou toch nooit misbruik van gemaakt worden, enkel bedoeld om Nederland veiliger te maken?
Dus wel gewoon een manier van die kudtsmeris om je om geen reden op de bon te slingeren.

anke | 28-10-07 | 16:15

En maar zeuren dat de nederlandse pliessie geen autoriteit heeft. Tja, de slotervaarders hebben het van types als Traag (van begrip) afgekeken. Moet je eens proberen bij de guardia civil; mag je blij zijn als je je camera niet operatief hoeft te laten verwijderen uit je anus.

volksmenner | 28-10-07 | 16:15

De aspirant mocht het ID niet eens vragen.

prohibitandis | 28-10-07 | 16:15

Meteen deporteren naar Slotervaart die kudt agent...

da wizard | 28-10-07 | 16:14

Doe volgende keer es onder politie rokjes filmen Traag.

Conan de Rabarber | 28-10-07 | 16:14

Hufters......

recht door zee | 28-10-07 | 16:13

@Pritt: tie rips bestaan niet. Het is cable tie, tie wrap of rip tie.

Star Classic | 28-10-07 | 16:13

änders neem ik dat dingetje in beslag..." gaan we dreigen of zo? Dat heet een camera! Sterkte Traag!

reislustig | 28-10-07 | 16:13

Wat een nazibal die Kolonel Eenstreep. Een ware aanwinst voor het korps!

Lepo | 28-10-07 | 16:12

Wat een kansloze kudtagent zeg. Kudt VMBO'ers

a.n.alvabeet | 28-10-07 | 16:11

Politiestaat Nederland.
Dank U wel politiek van Nederland...

da wizard | 28-10-07 | 16:11

leuk advokatenvoer dit

Ya Honza | 28-10-07 | 16:11

Sterkte Traag...

Whitehouse | 28-10-07 | 16:11

Waarom zoveel woorden vuil maken aan zo'n nietszeggend kudtfilmpje?

die hofstadtgruppe | 28-10-07 | 16:11

legitimatie laten zien? is filmen dan verdacht nu?

Pavlof | 28-10-07 | 16:10

Vuile eikels.
Free Traag, free Traag...

da wizard | 28-10-07 | 16:10

waarom zou dit niet mogen? Hij was niet onbeleefd, filmde alleen een paar clowns op scooters.
tja dat komt ervan als je laag intelligente wezens toelaat bij de pliesie

HitchHiker | 28-10-07 | 16:10

Darwinaward voor traag.

volksmenner | 28-10-07 | 16:08

Deaud aan den Wouten! Leve Traag!

Bob Sleeuwijk | 28-10-07 | 16:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken