
Met een beetje mazzel krijgen we er een geheel nieuw type asielzoeker bij. De 'onschuldige' terroristen die Amerika ooit oppakte in de War on Terror. De VS willen namelijk af van hun Guantanamo Bay-gevangenen. Het gaat om de gevangenen die al jarenlang vastzaten maar waarvan het bewijs nét even te dun was. Echter, hun landen van herkomst willen de ex-jailbirds met een luchtje beslist niet terughebben. Zelf wil Amerika de uitgekotste
strijders ook niet, dus of Nederland ze even wil opnemen. Maar natuurlijk Bush! Er staan nog wel wat woningen leeg in het Haagse Laakkwartier. In Amsterdam-West dreigt een tekort aan buurtvaders en anders scholen we ze toch gewoon om tot AIVD-medewerker. De PVV en de VVD zijn
"dolenthousiast
", dat oranje is namelijk zo lekker Nederlands...
Reaguursels
Inloggenen bush, vraag gelijk of balkenende je ballie likt ;)
vol is godverdomme vol
geert ben je gek geworden?? dump die gevangene maar in de noordzee
Moet je dit eens lezen: www.corstoker.nl/2005/12_17_05.html
-weggejorist-
Hahahahahahahahahahahahahahaha
Wilders blijft lachuh!
Terug naar *kuch* sorry *kuch*, we blijven de schoothond van de VS van A!
of amerika bouwt gewoon een nieuwe gevangenis in een woestijn? kunnen hun hakbarmensjes zich daar vermaken, nederland zit even krap bij ruimte
jammer amerika, voor het eerst even alleen een probleem oplossen hè!
Het wordt steeds gekker, ik weet tegenwoordig niet meer wat ik lees...
Ik moet misscchien niet eens meer van verbazing achterover vallen, maar gewoon ook zeggen:
da's een goed idee, weet je wat: Maak nog maar zo'n kamp of wat zeg ik , maakt er ook 600 van, zoals ze nu ook in Amerika (FEMA FUN CAMPS, Google it )al hebben.
Wordt het toch nog gezellig
Wat ik nou zo grappig vind is dat partijen die de naam "Vrijheid"voeren als eersten in de rij staan om gevangenissen te openen. In dit geval zelfs voor mensen die nergens voor veroordeeld zijn.
Trots op Nederland doet dat natuurlijk zonder meer, met een ex-gevangenisdirecteur, AIVD directeur als boegbeeld......
Lekker land reaguurders.. wacht maar tot je zelf in administratieve detentie gaat. Kan best eens dertig jaar gaan duren..
Tja, wij (lees: de linkse kerk) vonden die terroristen die daar zitten toch zo zielig? Het is toch onrechtvaardig dat zij daar zitten zonder enige vorm van proces? Het zijn toch onschuldige lieverds? Dus nu niet klagen, mensen. Ik vind dat elke PDVA/SP/GL stemmer verplicht een ex-gevangene in zijn of haar huis moet opnemen.
Ha, Traag was een beetje onnauwkeurig over de PVV. Die wil hier ook een Guantanamo gevangenis, lees ik elders, vinden ze bij de PVV een goed idee! Aartsengerds die Wildersploeg en die Ruttedierentuin.
Iemand 'n Kopje Thee..???
Volgende fase: gevangenen vrij of het verbranden van auto's wordt opgevoerd.
@ RightOfMind 22:06
Misschien is hij helemaal niet zo dol op "The Land Of The Free Tasering".
Overigens is "Eurabia: The Euro-Arab Axis"
van Bat Ye'or vertaalt in het Nederlands
Kopen. lezen, je-de-kolere-schrikken!
Ave, Evocatus
Wat mij verbaasd is dat Wilders enthousiast is over het plan. Was hij niet tegen islam? En dan toch een hele volksstam aan hakbarretjes binnenhalen? Waarom? Soms kan ik die gedachtegang van die man niet helemaal volgen.
Wilders en van Baalen gaan zeker voor een echt grote partij (middenlinks, zwak, ziek en misselijk) en beginnen nu ook al (a)sociaal verantwoord links te lullen? Ondertussen genieten in het zogenaamde verrechtsende Nederland andere "helden" uit vroegere tijden zoals Jao Varela en Mat Herben van hun wachtgeldregeling. Geef mij even een teiltje ik geloof dat ik ......
Kyukushinkai heeft wel een punt. Niet iedereen die gevangen zat op Cuba hoeft perse schuldig te zijn. Wel geeft het te denken dat de USA deze mensen niet als ingezetenen wil hebben. Om wat voor aantallen gaat het op een bevolking van de USA gezien? De USA heeft deze mensen immers gevangen genomen. Of zou de USA toch geen risico willen nemen?
Ohja 26-10-07 @ 16:58
Goed stuk geschreven meid, doorzetten enzoi..,,,, vindt-ut wel typisch on-Nederlands. Die zetten niet zo door vindtik. Meer van die zeikerds die niets kunnen/willen.
QUOTE:"... De Amerikanen beschouwen deze gedetineerden niet meer als een 'gevaar', zodat hechtenis niet langer nodig is. .."
Na genoeg ruimte in de Nevada woestijn zou ik zeggen!
QUOTE (Geert Wilders)".. ''Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben.'.."
Ik snap echt niet waarom Geert zijn haren blondeert
www.mrsikhnet.com/hello/1328287/700/IM...
@ Traag en G-unite, "heren, heren".
Trouwens, wie is dat meisje in die luiert?
Zoals wel vaker kunnen anderen de troep opruimen, dat "onze vrienden" uit het land der onbegrenste mogelijkheden, hebben achtergelaten of als ze niet weten wat ze ermee aan moeten.
Had het regime van onze grootpapa Zorregieta daar geen passende oplossing voor?
You Naait me Steeds of America.
Nederland zal wel weer voorover bukken onder leiding van balkellende
vrijdag 26 oktober 2007 bron PVV site
De Verenigde Staten willen dat Nederland gevangenen overneemt uit Guantanamo Bay. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een verzoek neergelegd bij de Tweede Kamerdelegatie die het omstreden kamp bezoekt. Dat schrijft Het Parool. De VVD reageert positief op het voorstel. PVV-leider Geert Wilders is voorstander van een detentiecentrum à la Guantanamo, --maar wil geen gevangenen overnemen--
Laat komen, laat komen plaats genoeg voor iedereen. Het is hier toch al naar de klote!!
@ G-unite 26-10-07 @ 18:52
Sterf met je kadaver
-edit hup, terug jij -
Bicycle_Repairman 26-10-07 @ 15:42
Waarom moet de Geneefse conventie worden nageleefd voor mensen uit landen die die conventie niet erkennen?
"Dus wie zal er nu gelijk hebben en wie loopt de boel te flessen? Het parool of Elsevier?"
Kweetnie, misschien geeft Geert's site uitsluitsel.
@ iedereen: Onderzoekje gedaan: Op www.pvv.nl staat weer heel iets anders, namelijk een link naar een andere kwaliteitskrant waarin staat dat Good old Geert helemaal niet zit te wachten op de zooi van de USA?
kwootje uit berichtje op Elsevier.nl (doorgelinkt vanaf www.pvv.nl):
De PVV staat negatief tegenover het voorstel. Ook de SP heeft te kennen gegeven dat zij geen overname van gevangenen uit Guantanamo Bay wil. 'De Verenigde Staten moeten de problemen die ze zelf hebben veroorzaakt ook zelf oplossen,' stelt SP-Kamerlid Harry van Bommel. 'Nederland moet zich niet laten misbruiken als het afvoerputje van Guantanamo Bay.'
Dus wie zal er nu gelijk hebben en wie loopt de boel te flessen? Het parool of Elsevier?
Traag 26-10-07 @ 13:40
Even lieve unban mail schrijven..
Lijkt met een prima idee! Beatric kan haarl vliegtuig wel sturen om ze op te halen, ze laat het anders toch ook leeg invliegen in India voor een paar hoedjes enzeau! (terwijl WimLex tegelijkertijd aldaar speecht dat de rijken beter op het milieu moeten passen).
Alleen als Amerikaanse, Israëlische en Europese wapens in Nederland aan autochtonen burgers mogen verkocht worden zijn welkom. Als ik mezelf wil verdedigingen moet ik wel de middelen hebben.
Doop de noordpool om tot allochtonie, kunnen alle hakbarrs lekker daarheen. En hebben de palestijnen ook eindelijk een eigen staat Hahaha.
wo ist der bahnhof 26-10-07 @ 18:12
Lees eerst de bijdrage van onderstaand persoontje voor je iets roept:
Royal Slim Corona 26-10-07 @ 15:57
@ oum_osama 26-10-07 @ 16:39<BR>
Wat ben je dan als moslim vraag jij jezelf af? het antwoord is de nieuwe nazi's. Het waarom zal ik je even uitleggen:<BR>
Het wordt steeds duidelijker dat de moslims de nieuwe fascisten zijn. Even wat op een rijtje om het duidelijk te maken:
Overeenkomsten tussen nazis en moslims:
Totale wereldoverheersing
Blindelings luisteren naar leiders, befehl ist befehl.
Vernietigen van alles wat niet moslim/nazi is. Volg maar een week het nieuws wereldwijd en je ziet voorbeelden genoeg. Bomaanslag op Bali, Duizenden onschuldige doden met aanslagen op het WTC in New York, bomaanslagen in Londen en Madrid. Zie ook onderstaande verzen uit de koran het staat zwart op wit dus niemand kan het ontkennen.
Koran 47:4
"Als je de ongelovigen tegenkomt tijdens de Jihad, dan moet je hun hoofd afhakken, als je ze hebt overwonnen en bindt hen dan stevig vast. Schenk ze pas vrijheid of neem alles van ze af, en laat ze losgeld betalen, tot het einde van de heilige Oorlog."
Koran 9:73
"De profeet zegt het volgende, voer oorlog met de ongelovigen en de hypocrieten en behandel ze rigoureus. De hel wordt dan hun huis, een duivels lot."
Terreur uitoefenen, probeer maar eens als Hollandse vrouw alleen, Jood, homo door Slotervaart te lopen. Dat kan is onmogelijk en kan alleen met gevaar voor eigen leven.
Beslan, 334 doden waaronder 186 kinderen, vermoord door nazi moslims.
Koran 9:5
"Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Minderheden vervolgen, denk alleen al aan de tientallen keren dat er homos het ziekenhuis in worden geslagen in Nederland. In Iran is het ophangen op sadistische wijze van homos tot een volksvermaak verheven.
Zijn ze bij de VVD en PVV helemaal van de pot gerukt!
Nederland was toch vol ??!!
Amerikanen kunnen erg charmant zijn ... die van balen en wilders hebben zich laten inpakken... kan niet anders.
Beetje vreemd Geert eerst roepen "er komt geen moslim meer binnen" en dan zelf de deur openhouden? Ik zeg je dit gaat je zetels kosten en terecht!
Tiefstraal op met die klereleiers. We hebben er hier MEER dan zat.
-weggejorist-
@ Kyokushinkai
Gitmo = schuldig.
We moeten het niet ingewikkelder maken.
Mogen wij dan die om en nabij 700 verschillende nationaliteiten dan ook gweoon even naar land van herkomst uitleveren. Kijk 't mest snijdt aan twee kanten toch? Zal een besparing oplevereen zodat 'Robin Bos' niet meer van de werkende mensen hoeft te stelen.
Ow, dus als iemand is opgepakt en in Guatanamo is gestopt dan is ie volgens GS ook gelijk echt schuldig? Mensen met dit soort opvattingen moet men het stemrecht ontnemen, begrijpen niets van een rechtstaat waar we zo lang voor hebben moeten vechten. Stelletje gevaarlijke idioten hier.
Hoe kun je mensen die naar Nederlands recht niets misdaan hebben in een detentiecentrum zetten? Is Wilders dom of gewoon een in en in slecht mens?
Natuurlijk kun je mensen in vreemdelingenbewaring plaatsen, maar dan moet er zoiets zijn als "zicht op uitzetting". Dat is niet het geval.
Laten de V.S. het zelf lekker uitzoeken met hun terroristische strijders. Een enekeltje Alaska. Altijd werk genoeg en voldoende ruimte om een moskee te bouwen.
oum_osama 26-10-07 @ 16:35
Dat vind ik ook belachelijk, als mensen daarom ontslagen worden. Ik stoor me zelf niet aan een hoofddoek. Ik heb de zomervakantie schoongemaakt samen met een mevrouw met een hoofddoek. Was best gezellig. Maar ik ben blij dat je zegt dat je veroordeling andersom ook niet goed keurt. Ik ben redelijk bekend met de Islam want de vriend van mijn oom is Moslim. Aan de andere kant, zie ik soms ook wel dat iemand ontslagen werd door simpel weg niet goed functioneren, en dan zij dat hij gediscrimineerd werd. Ik ben ook wel eens ontslagen voor een bijbaantje (ik was serveerster en ik ben niet zo handig, dus ik liet de hele tijd alles vallen) dat was ook niet omdat ze een hekel aan blonde meisjes hadden, maar omdat ik dus gewoon echt heel slecht was in dat werk. Snap je? Als er echt ontslagen word op discriminatoire gronden dan is dat een heel foute zaak (overigens kun je hier ook juridisch bezwaar tegen maken en zijn er meldpunten e.d. ) - maar ik heb het idee, dat het ook wel erg makkelijk daarop gegooid wordt door sommige (niet alle) personen.
-
Ik zeg niet dat ze dat bewust doen, het kan zijn dat je het echt zo ervaart omdat je misschien al de angst had daarom niet geaccepteerd te worden en alle negatieve gedrag in jouw richting als een bevestiging daar van ziet - maar dit is een bekende misvatting die mensen (alle mensen ja) hebben als ze ergens een angst voor hebben. Om mezelf als voorbeeld te nemen, ik ben een beetje verlegen. Als mensen dan raar reageren op mij, dan denk ik meteen 'oh dat is zeker omdat ik te verlegen over kom'. De realiteit is, dat die persoon gewoon ruzie met zijn vrouw had, dat die jongen die geen gedag meer zei zelf ook verlegen was, dat die vrouw die mij niet aan nam ondanks mijn gewéldige CV het gewoon niet kon hebben dat zij een dikkere reedt had. Nouja, je snapt mn punt. Als je een bepaalde angst hebt, heb je vaak ook de neiging om alles wat er gebeurd in die richting te interpreteren. Dat is in je eigen nadeel, want op die manier ga je je heel machteloos voelen over je situatie, en ga je je toekomst heel negatief in zien, durf je nog minder initiatieven te nemen omdat je denkt dat het 'toch niet goed is' etc.
-
Wat je je moet realiseren is dat dit gevoel in jezelf zit. Ik had op verschillende manieren kunnen reageren. Ik had na de nare reactie van de sollicitatiemevrouw kunnen denken, oh blijkbaar is dit te hoog gegrepen (zoals zij zei) en op lagere functies solliciteren, de jongen voortaan mijden want hij vind me toch niet aardig, etc etc. Wat de baan betreft, ik heb later een leuker beter, en dikker betaald baantje gevonden, want ik bleef in mezelf geloven en de jongen die mij niet aardig vond -dacht ik- maar gewoon zélf verlegen was, is nu al een paar jaar mijn vriend.
-
En dit fenomeen, is wat nu het verschil maakt tussen een slachtoffer mentaliteit en een doorzettersmentaliteit. Altijd roepen dat je gediscrimineerd word leid nergens toe, behalven dat het zichzelf waar maakt. Als ik die jongen geen gedag meer was gaan zeggen, hadden we elkaar nooit beter leren kennen, had ik voor de rest van mijn leven geloofd dat hij mij niet aardig vond, als ik lager was gaan solliciteren, had ik een minder baantje gehad wat een 'bewijs' zou zijn voor het feit dat mijn verlegenheid mij tegen hield. Snap je mijn punt zo misschien wat beter? Het is heel menselijk om dit juist wel te doen, ik heb wat deze 2 voorbeelden betreft goed gehandeld, maar ik heb ook wel eens verkeerd gehandeld uit angst of onzekerheid. Gewoon in jezelf geloven en initiatief blijven nemen!
''Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben.''
Hahahahahaha. Die Geert. Haaahahaha. Leuke vent. Haha.
grrrr
ssstttttt
@oum osama
die zijn nu slachtoffer van hun eigen daden.
Wilders gaat naar mijn mening iets te ver door een religie te willen verbieden maar in deze maatschappij lopen er op dit moment een problemen door een bepaalde groep moslims. keer op keer op keer.
@oum_osama 26-10-07 @ 16:39
Waar Wilders zich druk om maakt zijn dit soort taferelen.
Kijk en huiver, zie deze documentaire van channel 4...
video.google.com/videoplay?docid=26685...
Ohja 26-10-07 @ 16:32
dat is anders wel een heel kewl loopje hoor... ROTFL..
@oum_osama 26-10-07 @ 16:35:
Je haalt dan ook twee dingen door elkaar. Korte rokjes zijn een kwestie van fatsoen. Kort kan, té kort is onfatsoenlijk. Is allemaal niet zeau moeilijk.
-
Hoofddoeken daarentegen zijn een geloofsuiting en ik kan me verdomd goed voorstellen dat daar wat meer bezwaren tegen te bedenken zijn. En datzelfde geldt ook voor een orthodox-Joods gekleed persoon, enzovoorts, het is niet iets specifieks voor of tegen moslims.
-
Geloofsuitingen horen niet op de werkvloer thuis tenslotte. Dat doe je maar lekker thuis onder gelijkgestemden.
Zie je wel dat die Wilders van 't potje is gerukt en met zijn poeperd denkt. Hij kent maar twee standen: 0 en 180 graden.
Het is me niet helemaal duidelijk of Geert ook op Guantanamo was. Zo ja, dan ligt het voor de hand dat ze hem hadden gehouden. Als imam bijvoorbeeld. Kon-ie ook zes keer per dag boe roepen richting Havana.
@BSE rundfunk
ik vroeg naar je bronnen (verder nog geen conclusie trekkend) in de hoop achter zaken te komen waar ik nu misschien nog geen weet van heb. Maar aan je reactie te merken veronderstel je volgens mij maar gewoon iets.
En anders zou ik toch graag nog even je bronnen hebben.
Dat zouden best wel eens gefrustreerde mannekes kunnen zijn, die hebben we hier nog niet!
oum_osama 26-10-07 @ 15:55
zen-boedhisme is ook een levenswijze, en die steken geen auto's in brand, steken geen politieagenten neer, om maar een paar 'kleinigheden' te noemen.
@Zottelkopf
misschien zijn dat geen vooroordelen maar slechts de waarheid.
Kijk naar het programma van wilders, al zijn punten zijn gericht op de Islam, wat ben je dan als moslim; slachtoffer of dader ?
@paupermeester
Sorry hoor, ik wist niet dat je je comments gebruikte om mij in een linkse positie te manouvreren - waar ik dus niet sta.
Vervolg vooral je eigen ideologie, zou ik zeggen.
Gelukkig ben je niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar dat heb je kennelijk ook niet nodig bij gebrek aan beter, nietwaar?!
Durven die wel in 0031 komen wonen, er is alleen maar plaats in 020 gaza
en de Thee is op
@BSE rundfunk
sorry hoor ik wist niet dat je kwaad werd, ik heb nog wel wat ketingen voor je liggen als je jezelf aan een detetiecentrum vast wil ketenen met een `geen mens is illegaal T-shirt`
@Ohja
je hebt eigenlijk al antwoord gegeven op jezelf.
Maar laat een punt duidelijk zijn, jij mag dragen wat jij wil en doen wat je wil zolang jij denkt dat het past binnen jou opgestelde "regels", dat iemand anders jou gaat veroordelen over jou manier van kleden dan is dat natuurlijk niet juist, de andere hoort jou keuze te accepteren. Aan de andere kant wordt de keuze van een moslima niet altijd op prijs gesteld, denk aan het beruchte hoofddoek, andere zien een vrouw met hoofddoek liever gaan dan komen. Jij krijgt alleen opmerking over je korte rokje, maar zij moeten het doen met ontslagje.
@Ohja 26-10-07 @ 16:21
Grote kans dat je tegen een muur praat maar ik waardeer je inzet.
Overigens geloof ik wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde maar ik geloof niet in heilige boekjes.
Zottelkopf 26-10-07 @ 16:25 Goed punt. Ik ben benieuwd wat zij daar zelf voor verklaring aan geven. Worden alleen zij niet geaccepteerd of misdragen alleen zij zich? Ik ken overigens goedopgeleide Marrokaanse Moslims met een prima baan en veel Nederlandse vrienden. Waarom worden zij wél geaccepteerd? Ligt dat aan hun omgeving die hetzelfde is als de mensen die beweren gediscrimineerd te worden? Als er een Nederlander al Kankah roepend en op de grond roggelend langsloopt, met een capuchon over zijn kop en zo'n foute jongens loopje (alsof ze een buttplug van 10 CM in hun reedt hebben, dat loopje) dan denk ik precies hetzelfde als van een Marrokaan die dat doet, alleen roept die Marrokaan meteen dat die gediscrimineert word en kan die Nederlander dat niet zeggen. Dát is het verschil.
@ laatste 25 commenters
Ik heb de Flesch-Douma-test op jullie teksten losgelaten, en ik moet zeggen: cup-a-soup heeft wel een sterk effect op jullie zeg
@ paupermeester
Zoek het even zelf uit wil je?
Ik ga mensen niet voorzien van informatie die er per definitie toch niet in wil.
Blijf maar lekker bij je bekrompen ideologie.
@ BSE rundfunk
en wat kun jij als bronnen aanvoeren dat al deze mensen onschuldig zijn?
Nou, discusieert er eens een moslim mee, bevestigt ze maar meteen alle vooroordelen die ik heb. Slachtoffer, niet geaccepteerd, gediscrimineerd, bla bla, geen respect, ongelovigen, het is maar een klein percentage bla bla ..
Toch vreemd, dat hoe xenofoob de nederlander ook is, andere "vreemde 'bevolkingsgroepen hier WEL geaccepteerd worden ..
Wat een onzin wordt hier toch weer verkocht.
Net als het gros van NL laat men ook hier weer zien dat men niet goed geinformeerd is met de feiten ten aanzien van gevangenen in Guantanamo.
Het bewijs NET even te dun?
Nou, leg het er maar weer dik bovenop hoor.
De meeste gevangenen waren/zijn doodnormale inwoners, bij wie geen greintje bewijs te vinden is geweest.
Leuk toch, als er een vreemde mogendheid je land tot gort knalt en razzia's houdt om maar aan gevangenen te komen.
En de figuren die over het dumpen van deze gevangenen hun oordeel al klaarhebben met hun grote mond, dat zijn waarschijnlijk dezelfde figuren die zo trots zijn op Nederland.
Als een vreemde mogendheid NL zou binnenvallen en hetzelfde gedrag zou laten zien, zou die Nederlandse trots aanleiding geven tot een rechtvaardiging van agressief gedrag? Waarschijnlijk wel.
Deze gevangenen hebben echter geen enkel agressief gedrag laten zien.
Dat is het verschil tussen dit soort Nederlanders en deze gevangenen.
Maar de propaganda machine moet doordraaien, en GS doet daar kennelijk op deze manier ook aan mee.
Kijk je hebt sowieso al geen open benadering als je gaat beweren dat jouw waarheid de enige echte waarheid is en dat 'wij' eigenlijk alleen oké zijn als we jouw waarheid accepteren. Dan stel je jezelf dus superieur aan 'de ongelovige'. Dat irriteert een beetje, en daar reageren mensen dan ook heel fel op. Net als jij wanneer mensen doen alsof jij het licht nog niet hebt gezien omdat je nog steeds Moslim bent, snap je? Als je uitgaat van wij gelovigen en zij ongelovigen is dat vanuit een gelovige gezien per definitie géén gelijkwaardige uitgangspunt. Hoe kun je dan van de mensen die jij al dan niet op schijnheilige of moet ik zeggen schijn-veilige wijze veroordeeld verwachten dat zij daarop reageren met volledige acceptatie en respect? Dat is toch gewoon niet realistisch? Dat is net zoiets als ik sla jou op je bek maar ik wil wel een kusje terug.
-
Het verschil tussen een open gelijkwaardig gesprek en een gesprek over religie met een gelovige is dat gelovige bij voorbaat al weet dat zijn standpunt niet zal veranderen. Een open gesprek wil zeggen dat de uitkomst open is. Met een gelovige valt dus geen open gesprek te voeren, tenzij diegene bereid is zijn religie in twijfel te trekken. Dat ligt niet aan jou maar aan de aard van religie als fenomeen op zichzelf.
-
Daarom is een gelijkwaardige benadering pas mogelijk, als gelovigen zelf gaan accepteren dat ieders waarheid verschil en mág verschillen. Maar dat zou hun eigen geloof weer afzwakken, want als iedereen zo maar zijn eigen waarheid mag hebben, hoe kunnen zij dan nog zeker weten wat dé waarheid is. Zelfs als je dit bewustzijn als gelovige mist, zal het gebrek aan massale bevestiging blijven knagen. Daarom willen gelovigen vaak bekeren, het land over nemen, wereldheerschappij, en moeten er voor hun gevoel van zekerheid weer doden vallen. Feit is, dat het bestaan van een god gewoon niet bewezen is en sterker nog, dat er steeds meer wetenschappelijk bewijs komt dat die mogelijkheid kleiner en kleiner maakt waardoor de gelovige, al dan niet dit ontkennend, steeds onzekerder en zenuwachtiger word en dan gaan ze raar doen. Dus ik zeg; gewoon KAPPEN met religie. De aard van religie zal áltijd voor problemen blijven zorgen, in wat voor vorm dan ook!!
-
De oplossing is Bahái. Ik geloof er overigens niet in, maar moreel ziet het er puik uit, en dan zijn Jezus, Mohammed, Sidharta en alles gewoon allemaal boodschappers van dezelfde god. Geen gezeik over doodmaken in dat boek, geen wij/hunnie. Als je dan toch zo nodig moet geloven geloof dan liever daar in. Geeft wat minder gezeik voor de rest van de mensen.
Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat die types in Gitmo werden gehersenspoeld, om ze vervolgens als infiltranten weer uit te zetten in Afghanistan en omstreken. Van de 400 moeten er toch altijd enkele tientallen zijn met voldoende hersens en behoefte aan rijkdom om getransformeerd te kunnen worden tot Secret Agent with a Special Mission? De rest lever je gewoon uit aan Zorreguieta of gelijk een nekschot. Klaar.
Typisch Bush, mensen jaren opgesloten zonder zeker te weten of ze terroristen zijn, en dan maar Nederland het een beetje laten opruimen..
Hmm, ik ruik geld... ze kunnen bij mij wel vlieglessen krijgen
... Op de pc natuurlijk, windows flightsimulator.
oum_osama 26-10-07 @ 15:55
Ik vind het wel heeeel makkelijk redeneren van jou... Ze leren bij voorbaat niet de taal omdat ze toch niet geaccepteerd zullen worden.. Wat een enorme tenenkrommende flauwekul!! Ik denk, nee ik weet zeker dat het pure gemakzucht en een groot gebrek aan enige interesse is. Zeg dan gewoon eerlijk dat ze hier puur en alleen voor de centjes komen en verder lekker hun reet afvegen met het gastland an sich. Dan kan ik er nog een beetje respect voor opbrengen.
En inzake de gedragsregels in de Koran. Kun je mij uitleggen waarom men zich er dan niet aan wenst te houden?? Gelden die regels in het land van ongelovigen soms niet?? Of hebben de regels alleen te maken met het dragen van een boerka en het slaan van ongehoorzame vrouwtjes??
@oum osama 15:55
Waarom komen ze hier wonen als ze bij voorbaat weten dat ze toch niet zullen worden geaccepteerd dan kun je toch beter terug gaan naar land van herkomst, vind het trouwens sowieso laf niet eens te proberen te integreren dan roep je over jezelf af nooit te worden geaccepteerd.
En als die gedragsregels uit de koran botsen met Nederlandse gedragsregels waarom zijn een hoop moslims dan niet in staat een beetje water bij de wijn te doen om wel succesvol te integreren.
Die moslims die dat doen worden trouwens wel degelijk geaccepteerd en hebben wel degelijk kansen op een leuke baan etc. moet je alleen wel de taal leren handen schudden en je hoofddoek en mannenjurk thuislaten.
oum_osama 26-10-07 @ 15:55 Leuk dat je mee discussieert. Ten eerste wil ik zeggen dat ik geen hekel aan Moslims heb. Wat jij doet, alle Nederlanders aan zien voor het gedrag van 1 Nederlander (Wilders, niet bepaald het 'prototype Nederlander'en dan heb ik het niet eens over zijn haar) is toch precies hetzelfde als wat Nederlanders doen die 1 Moslim wat fouts zien doen en meteen alle Moslims haten? Ik vind dat je mensen moet benaderen als individu en met respect, maar dit moet van 2 kanten komen. Overigens ben ik geen fan van religie, niet alleen de Islam niet - het Christendom ook niet, maar als andere mensen dit wel willen geloven, heb ik daar geen enkele moeite mee, zolang zij niet de wereld willen bekeren, of hun normen en waarden willen opdringen aan hun omgeving.
.
Wat ik aan jou waardeer is dat je hier mee komt praten. Je kunt natuurlijk pas iets bereiken op gebied van elkaar beter begrijpen, als er ook met elkaar gepraat word, en dat gebeurd veel te weinig. Als je elkaar wilt begrijpen helpt het niet als je allemaal bij je eigen cluppie blijft staan en de wij/hun ideëen in stand blijft houden. We delen deze planeet als mensen en dus is het handig om te leren op een leuke manier met elkaar om te gaan. Als dat betekent dat iemand graag een hoofddoek draagt en 5 keer per dag bid, vind ik dat prima - maar ik wil gewoon in een korte rok kunnen rondlopen zonder dat daar door bepaalde mensen conclusies aan worden verbonden, zonder dat er meteen hoer geroepen word. En DAT is ook acceptatie en respect. Het moet van 2 kanten komen.
@oum_osama 26-10-07 @ 15:30:
Je schrijft 'moslims en ongelovigen': vreemd. En ik maar denken dat moslims ongelovigen zijn. Ligt er maar aan welk uitgangspunt je neemt hè?
-
Zolang je blijft denken in termen als 'gelovig' en 'ongelovig' ben je volstrekt ongeloofwaardig. Dan ben je onbetrouwbaar want je denkt in vreemde patronen.
-
En tot die tijd zullen 'gelovigen' en 'ongelovigen' ook niet in harmonie samen kunnen leven. Dat is een illusie, dat weet je verdomd goed.
Je stelt je op als 'gelovige' en discrimineert alle andersdenkenden al á priori. Denk je dat al die 'ongelovigen' serieus met jou in debat willen gaan en in harmonie met jou samen willen leven zolang jij je überheblich opstelt?
-
In mijn perceptie ben je niets meer of minder dan een fundamentalist die niet in staat is = laat staan van plan is - normaal met anderen om te gaan.
En daarmee diskwalificeer je jezelf in een (nog) normaal landje als 0031.
@ijsklont 15:46
Motiverend boek kan dat zijn heh ;)
Maar kom maar eens om een opdracht of signering...
Ach kom niet zo lullig doen, Nederland zit al vol terroristen en de VS heeft ons tenslotte bevrijd in WOII. Kunnen we best wel wat terug doen.
@oum_osama
"maar ik kan begrijpen dat sommige geen moeite nemen om de taal te leren omdat ze bij voorbaat al weten dat ze niet zullen worden geaccepteerd en hoe goed ze zich ook aanpassen ze altijd als vreemdeling gezien zullen worden"
Ja het ligt aan ons sorry
We zijn ook schorrie morrie
Hallo allemaal...
Kijk eerst eens op de site van de PVV voor je wat loopt te roepen.
Geert wil die gevangenen namelijk helemaal niet overnemen.
Niet zomaar geloven wat de oude media schrijven......
www.geertwilders.nl/index.php?option=c...
Maar wat een brutale en onvriendelijke vraag eigenlijk van onze Sjors. Was en is het (geruisloos) openstellen van ons luchtruim, -havens inkluis, naast al onze andere inspanningen op dit terrein voorlopig niet genoeg?
@maupmeister
wat jij nu aanhaalt heeft niks te maken met de Islam, de taal leren van het land waarin je bevindt is niet meer dan logisch, maar ik kan begrijpen dat sommige geen moeite nemen om de taal te leren omdat ze bij voorbaat al weten dat ze niet zullen worden geaccepteerd en hoe goed ze zich ook aanpassen ze altijd als vreemdeling gezien zullen worden.
@rokershoest
je zult verbaast zijn over hoeveelheid gedragsregels in de Koraan, en dan kom jij met je 10 geboden LOL
moslim zijn is niet alleen een geloof maar een hele levenswijze, waarin precies staat wat en wanneer en hoe je iets moet verrichten
@treiter 15:51
was ik ook als van plan hoor.
dus voor mij geen vvd en pvv meer, hallo laat die amerikanen hun eigen shit!!! opruimen. ik ga nu defenitief over van de vvd naad nieuwe beweging trots op nederland!.. anders weet ik het ook niet meer,
iemand een idee?
ijsklont 26-10-07 @ 15:46
Ik heb wel eens getracht om er doorheen te komen. Maar om eerlijk te zijn leest zelfs het Oude Testament ietwat makkelijker weg...
@ rokershoest 26-10-07 @ 15:42
Lees jij de koran ;)
De Tweede Kamerdelegatie is deze week op bezoek in Washington. PVV-leider Geert Wilders was hier ook bij. Hij wil een gevangenis zoals Guantanamo Bay in Nederland. "Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben" , verklaarde Wilders.
oum_osama 26-10-07 @ 15:30
Het terrorisme maar vooral de ongekende criminaliteit van jullie kinderen en de oorverdovende stilte vanuit Moslimhoek is de reden dat de gemiddelde Nederlander de Moslims meer dan zat is. Bij het Gristendom wordt in ieder geval nog gecommuniceert dat stelen en iemand doodmaken niet is toegestaan. (zie De 10 Geboden) In de Koran lezen we dit soort menselijkheden kennelijk niet.
*is benieuwd hoe wensbotje deze move van zijn goeroe gaat verdedigen*
@ Van Baalen: Haal het hoofd eens uit den aarsch mijn beste. Zelfs Amerikanen geloven er geen hol van dat daar de geneefse conventie wordt nageleefd.
@ oum osama 15:36
Dit is gedeltelijk een antwoord op mijn vraag.
Kun jij je voorstellen dat het voor de ongelovigen irritatie op kan wekken als een aantal (niet aleemaal weet ik ook wel) nieuw-nederlanders geen enkel moeite doet om zich de nederlandse taal en gebruiken eigen te maken. sommigen wonen hier al 25 jaar en spreken 3 woorden Nederlands.
Joshua 26-10-07 @ 15:24
Je zal dan toch iets van een aanklacht en een proces moeten regelen, want zonder aanklacht iemand opsluiten, lijkt me niet kunnen in Nederland.
En nog bewijzen vergaren om ze te veroordelen, terwijl ze dat zelf niet eens kunnen in de USA?
We zitten hier niet in de Bush-Bush waar het recht van de "sterkste" overheerst.
Dat wordt direct vrijspraak wegens gebrek aan bewijs.
En ik heb er geen moeite mee om ze het voordeel van de twijfel te gunnen als blijkt dat het gewoon ordinaire razzia's waren, waarbij die mensen lukraak van waar dan ook werden opgepakt omdat Bush de wereld zo nodig moest laten zien, dat ze nog ergens toe in staat waren.
Zie het als een aanslag op een trein in Nederland en je dan willekeurig alle mensen bij een station oppakt die er toevallig lopen in welke stad dan ook.
@van dal
men begrijpt toch wel dat ik geen vertegenwoordiger ben van de criminele jeugd in slotervaart, ik krijg steeds vragen erover alsof ik het hoofd ben van deze bende
@rokershoest
ik denk dat het probleem niet zozeer ligt bij de marokkaanse criminelen als wel bij hun ouders, zij hebben hun kindjes niet zo goed opgevoed
op dit moment kan ik geen juiste straf bedenken ik zal het even opzoeken in het wetboek
oum_osama 26-10-07 @ 15:30
de mensen wier auto's in vlammen op zijn gegaan de laatste twee weken, waren die uitgesproken tegen moslims? of was het een doelloze actie voor wat betreft de eigenaren van die auto's met puur en alleen de wens tot creeeren van tumult en wanorde?
je begrijpt zeker wel dat het niet tot harmonie heeft bijgedragen?
*prijst Traag terloops voor zijn redelijkheid*
Hee bayrak, een paar meer of minder van die gelukszoekers, wat boeit 't.
Gaat allemaal van de grote hoop af.
Vele van die gasten zijn door de states en bondgenoten in de jail gesmeten, sop 't nu ook maar op zou ik zeggen, wij hebben al zo een 30000 teveul van die lutsers.
lekker naar landen sturen die niets in irak doen...
Joshua 26-10-07 @ 15:24
Da's in 0031 toch zo ongeveer hetzelfde?
In weerwil van wat de (inter)nazionale gemeenschap ons graag wil doen geloven staat 0031 vaak klaar met de bezem om ongerichte stront te vegen. Of het nou de inzet van troepen in oorlogsgebieden betreft, het huisvesten van een internazionaal strafhof, het slikken van een dramatische waardevermindering van uw gulden of het huisvesten van een groep diskutabelen... 0031 leaupt graag voorop!
Tuurlijk hoor ome Sjors, doen we! We beknibbelen wel weer wat op onderwijs, zorg en wellevendheid. Laat die pauperbende maar komen. En mbt. kwitanties hoeft u zich zoals gekend geen zorgen te maken; in het aanschijns des WouterTs vermag men zich hooguit zélf aftrekken...
@maupmeister
Moslims en ongelovigen (ik zeg geen nederlanders want een klein percentage van hen is ook moslim en dan zou het staan alsof moslims tegenover moslims staan etc.) kunnen makkelijk samen leven in harmonie, als men wederzijdse acceptatie vertoont voor elkaars gewoonten/religie/cultuur, wat we nu vooral merken is dat men een wedstrijd houdt wie het hardst tegen moslims kan schoppen en de winnaar is tot nu toe wilders met zijn knettergekke voorstellen. Wel dit heeft geleid tot een ongelovelijke haat tegenover de ongelovige nederlanders, niet gek natuurlijk als je merkt dan men je geloof wil afpakken.
is dit een antwoord op je vraag?
Ayaan weg
Mocros weg
Antillianen weg
Meer?
Ik vind het een beetje misleidend bericht. Of ik begrijp het dan verkeerd, maar volgens mij is het de bedoeling dat wij ze in bewaring nemen en niet vrij laten.
oum_osama 26-10-07 @ 15:11
Liefje.. wat vind jij? Wat moeten we nu doen met die criminele Marokkanen die de ware Islam zo te schande maken en Allah vol schaamte in zijn lange hemd laten staan?? Hoe moeten we ze straffen?
Ayaan weg en dat gespuis weer terug...
oum osama 15:11
Owkee ff serieus
In nl is het natuurlijk een hot item hoe de westerse nederlanders en de moslim-nieuwkomers hier in NL in harmonie samen kunnen leven.
Hoe zie jij dit? hoe zou het moeten?
Jij bent een welbespraakt moslima en eerlijk gezegd hoop ik op een redelijke reactie, dat ik mijn beeldvorming tenaanzien van u en uw religie een beetje bij kan stellen de positieve kant uit.
Dump maar lekker in de woestijn bij Nevada genoeg ruimte daar...
@maupmeister
het gaat om de intentie, als men kwaade bedoelingen heeft met internet is het voor hem haram, maar wanneer je internet wil gebruiken om informatie te verwerven over de Islam of wetenschap dan is het juist aangeraden.
*gaat de beruchte gevangenisfoto's opzoeken en nog eens goed bekijken
Zo'n kamp is voor wilders leuk, kan hij andere 031 moslims ook in dumpen als ze stout doen. Zoals auto in de fik (ook al is dat niet een islamtische uiting bla).
En ze doen het voor de centen... of ze hebben een ongelovelijke multimiljonair herkend en doen nu gniffelend enthousiast over het over laten komen van deze mensen.
Rusland. The place to be for them!
John Logan 26-10-07 @ 15:00
ja, das jammer, daar hebben ze net wat lekkere wijven naar toe gestuurd...
Te druk hier in Nederland, wij willen hier ook die Marko, Antille tuig weg hebben. U.S.A. heeft plek zat toch... Alaska misschien :-)
Kan Nederland niet beter, mocht zij tog wat "willen doen" in deze, de diensten van de Landsadvokaat (tijdelijk) ter beschikking stellen aan deze "slachtoffers" van de Internazionale Hetze mbt. het (pro-aktief) afstraffen van terrorisme?
(@Luuk, eat your hart out!)
Bush weet inmiddels wel dat wanneer hij blaft, de meute politici in de
Den Haag onmiddellijk gaan liggen.
Gezien de Nederlandse identiteit toch al is vergeven (MAXIMA en ELLA VOGELAAR nog bedankt) zijn die Guantanamo gasten bij aankomst meteen geïntegreerd in de Moslim gemeenschap.
En Wilders, ga jij maar lekker een eitje bakken, want wat in de Haagse genen zit, zit ook in jou.
Lig!!!!!!! En ook dit takkeltje gaat terstond liggen.
van dal 26-10-07 @ 14:50
Dat lijkt me wel... brengt ook het aantal gefrustreerde comments op GS naar beneden vermoedelijk. Dat is dan weer jammer.
Hoe komt de VS erbij om ONS te verzoeke ze op te nemen? Wat schieten wij daar mee op? Waarom zouden wij ze willen hebben?
Wilders wil btw wel graag een detentiecentrum à la Guantanamo, maar wil NIET de gevangenen overnemen.
gezien de ontsnappings-quote van nederlandse TBS-ers mag de Hofstadgroep binnenkort een aantal nieuwe geharde strijdmakkers verwelkomen
@van dal
ik ben gelukkig niet belemmerd door welke religie dan ook en dat wil ik graag zo houden.
De Geilige Maagd 26-10-07 @ 14:49
voorlopig deelt rita niks uit, die moet eerst flink schooien overal om wat geld bijeen te harken, anders is het na de volgende verkiezingen rita die vliegt... de kamer uit.
Sven31 26-10-07 @ 14:48
zou dat hier ook werken?
@Van Dal
Nee hoor, Rita deelt graag vliegtickets uit. Terug naar land van afkomst.
Ik zeg, stuur naar de Australische mijnen.
Daar weten ze wel hoe je van je complexjes af moet komen.
www.nu.nl/news/1288483/122/Seksles_op_...
heeft nou niemand het echt dóór? het komt er niet... de taktiek is als volgt, pvv en vvd zeggen vóór te zijn... dus zeggen balkje en zijn bijdehandje bos dat het er niet van komt. dát is nou politiek bedrijven....
Bush... ik wil ook mijn land uit
De Geilige Maagd 26-10-07 @ 14:44 nou, die is vast ook trots op een interneringskamp hoor...
Moet niet gekker worden lijkt me !
@Bil le koek
Ja zou kunnen, het komt Geert natuurlijk goed uit zo'n terroristenstrafkamp. Toch denk ik dat het eerder met kontelikkerij te maken heeft. Geert en VVD likken de witte kadetten van Bush. Wat zou Trots op Nederland hiervan vinden? Rita houdt de grenzen graag dicht....
Velen van deze Guananamo's zijn wel degelijk politieke vluchtelingen. De USA hebben deze mensen zonder bewijs en zonder rechten opgepakt en opgesloten. Ik ben pro- Amerika, maar dit is een schande. Een schande voor de USA en voor de democratie. Als je de verhalen hoort dan zou je inderdaad bijna deze mensen opnemen. Maar ja, Pakistan is en blijft een mooi land om te wonen. Dus ik zou zeggen, toch maar even druk zetten op Musharaff om zijn landgenoten toch weer op te nemen.
@oum_osama
Zoals ik je ook al adviseerde in een ander toppic ga lekker wonen in een prachtig moslim land als het hier allemaal zo kut is voor je met al die kut nederlanders om je heen
der maupmeister 26-10-07 @ 14:41
mag jij op zondag wel tv kijken dan?
Dit ga je toch niet menen,
op een gegeven moment dan maar een utrechtse muur bouwen, en dan maar hopen dat je in oost NL woont...
Tuurlijk doen we dat : we zijn immers de retejongens van de USA, we hebben die hypotheek risicos ook al gekocht en we betalen al jaren voor de product ontwikkeling van CE (kijk maar ff naar de prijs van een iMAc), maar misschien willen ze ze wel ruilen voor onze straatterroristen?
oum_osama 26-10-07 @ 14:37
Je hoeft moslims niet te haten om van hen dood te mogen vallen. Dat mag je van hen al bij de minste kritiek.
Jullie moslims willen altijd met iedereen in debat behalve met elkaar. Want dan zouden er wel eens pijnlijke zaken boven kunnen komen en dat moet ten koste van alles worden vermeden. Komt allen tezamen voor de profeet.
@oum osama 14:37
Lekker onderbouwd
Mag jij van allah trouwens wel zo`n verderfelijk medium als internet gebruiken
lief salafistisch meisje?
oum osama 14:37
Lekker onderbouwd,
mag jij van allah trouwens van zo`n verderfelijk medium als internet gebruik maken lief salafistisch vrouwtje vanme?
XX
*geeft voorzet, 'geperoxideerde'.. aan oum_osama 26-10-07 @ 14:37*
Had ik al eens gezegd dat die man een psychische stoornis heeft...?
@chinaski
je bent welkom in elk moskee, ga een kijkje nemen en je zult merken met hoeveel liefde je opgenomen zal worden, we houden van mensen die interesse tonen, maar mensen die ons haten die mogen deaud vallen
@maupmeister
schaap
@MTB
ik denk niet dat het een moeilijk woord is maar eerder een niet bestaand woord :)
@Ohja
neuken? volgens mij ben je erg prettig
Iemand riep terreur?
Van mij mogen ze lekker houden, Toen willen NU houden.
Zeker een idee uit de hoge hoed van Ad Melkert, zo'n interneringskamp.
grapje zeker ...
Wilders draait door .. twee weken geleden verraadde hij één van de grootste voorvechters voor vrijheid van Nederland, en nu dan dit weer ..
Had mijn hoop tot voor kort op deze man gevestigd, maar helaas. Geen idee op wie ik zou moeten stemmen, mochten er nu verkiezingen komen ..
We zullen zelf de barricaden op moeten ..
laat de VS lekker sterven samen met hun terreurverdachten.
oum_osama 26-10-07 @ 14:24
als je dan toch zo graag moeilijke woorden gebruikt, spel ze dan ook goed.
Die gasten zijn 6 jaar lang gemarteld, denk niet dat ze zo actief zullen gaan worden in terreurcellen. Helemaal als ze in de gaten worden gehouden.
Ben het overigens niet eens die lui hier te ontvangen en ook geen voorstander van een detentiecentrum
Arme Geert-stemmers, dachten ze een mede-moslimbasher gevonden te hebben, wil die met plezier terroristen naar Nederland halen.
oum osama @14:24
Ik had zelf ook liever geen wilders, maar alles wat hier NL niet wil integreren en de maatschappij stelselmatig op wat voor schaal dan ook wil ontwrichten bied dit soort mensen een voetstuk.
Het probleem zit dus niet bij wilders maar bij hetgeen wilders draagvlak biedt en dat zijn jawel, uw broeders en neefjes leverd.
BZ heeft nog geen verzoek gehad en is gelukkig van mening dat de US die mensen zelf maar tijdelijk onderdak moeten geven.
De officiële terroristenlijst gaat trouwens gestaag richting de 1 miljoen namen.
oum_osama 26-10-07 @ 14:24
O, en de preken van jullie imams lopen over van liefde?
Huisvest ze anders maar gewoon meteen in de Tweede Kamer zelf.
20 uur schoffelen en daarna melden bij het integrasieloket.
@de geilige maagd: zie mijn post van 14.09
Geert is echt knettergek geworden! Wat moeten wij met die lui? Kost handenvol geld terwijl onze eigen terroristen los rondlopen in Slotervaart.
Volgens mij krijgt hij gewoon een harde bij het idee van een Nederlands Guantanamo.
@maupmeister
de enige die haat predikt is jullie geperoxeerde wilders.
'De PVV en VVD reageren positief op het verzoek. Geert Wilders van de PVV wil de overgenomen gevangenen wel vastzetten. ''Het zal een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben.'''
.
Geertje wil ook wel een concentratiekamp van sinterklaas.
volgens mij heeft wilders iets overgehouden aan de peroxidedampen bij zijn kapper, dat kan niet anders!
Zij Jantje Smit, wij die 400 hakbars, goeie deal me dunkt.
Volgens Wilders 'zal het een mooie dag zijn als we in Nederland ook zo'n detentiecentrum hebben.' Wat de neuq is daar dan zo mooi aan?? Ik kan dat met de beste wil niet volgen..
*Valt van zijn stoel*
Up yours Bush... Gevangenissen zat dat in de US of A.
Ohja 26-10-07 @ 14:12
eerder had ik al gepost "wie ze gevangen heeft mag ze houden", zie ik ineens dat pvv en vvd vóór zijn...
De achtertuin van het Witte Huis is groot genoeg voor wat tenten. Als ze toch geen gevaar meer vormen kunnen ze dus net zo goed bij hun heropvoeder Bush blijven.
@oum osama
Op de bodem van de stille oceaan is ruimte zat voor deze haat-predikers die de wereld de pedo-profeet in de maag willen splitsen.
Ja daar zitten we echt op te wachten. Het is hier al zo verschrikkelijk druk.
Doet me denken aan deze grap:
Two men are sitting on a parkbench. One of them has got a dog on a leash. The other man looks at the dog and says I've also got some pets at home.
O yeah, what kind of pets do you have then? asks the man with the dog.
I've got a shoebox with 10.000 bees in it the man replies.
Isn't that uncomfortable for them? says the man with the dog, and the other man says: ah fuck em.
@ traag,
Je weet tog: fifo!
Ameland?
WTF?????
"... De Amerikanen beschouwen deze gedetineerden niet meer als een 'gevaar', zodat hechtenis niet langer nodig is..."
Laat ze dan lekker in Miami los!
van dal 26-10-07 @ 14:11 Praat je altijd tegen jezelf?
van dal 26-10-07 @ 14:09
ja, dat krijg je als je ineens ziet dat de pvv en de vvd het een positief ding vinden.....
-weggejorist-
die zijn hier van harte welkom, als ze zich ook nog eens tegen de islam uitspreken in het openbaar krijgen ze er meteen een paspoort en bewaking bij.
@BOB: Geert en de VVD zien zo'n kamp wel zitten omdat het dan mogelijk is om iedereen die ook maar een beetje verdacht wordt van terrorisme daar meteen onder te brengen. In geert zijn ogen kan ie daar dus bijna alle moslims meteen onderbrengen zonder proces. Wat een geweldige ideen heeft onze Geert toch weer!!!
Het bewijs dat die lui hier iets te zoeken hebben is flinterdun.
Dat de weldenkende menschen hier altijd zitten te huilen om het onrecht van allerhande tuig in de wereld, dat is een toneelstukje. Mooi dat niets wat kansrijk en prachtig is ooit een kans krijgt op een optrekje in de socialistische villawijk.
Opzouten dus.
Sinds wanneer zijn de PVV en VVD links geworden.
Omdat de VS dit vraagt ?????
Komen hier vrij,... krijgen een huis (in 020 staat zat leeg) familie mag overkomen..... komt ergens bekend voor.
~De PVV en VVD reageren positief op het verzoek. `
@Faaz71 26-10-07 @ 14:02,
precies, dus mooi laten zitten in de VS, ze regelen hun eigen puin maar, even wat extremisten uitnodigen, tsss.
Hahaha, mooie truuk van de USA. Nederland jankt als hardste dat Guantanamo Bay dicht moet. Dus zegt de USA: prima, nemen jullie dat zooitje gajes dan wel even over?
Dit moet een Hoax zijn!!!!!!!
Da Wizard,
Dat is een zeer goede film !
Geert Lutser Ik ga Verdonk stemmen.
Oh ik zit mn toetsenbord schoon te maken en maak melding van mezelf (mezelf nog wel ja). Sorry Joris.
Wat is dit nou weer voor onzin !
.
Stuur die gasten lekker naar Polen, die weten wel hoe ze iemand gevangen moeten houden. Die gasten moeten wij hier toch echt niet hebben..
Zoek Zoek Habibi 26-10-07 @ 14:02 Nee. :P Heb al een heel lief vriendje. Maar ik bedoel, voor gewoon om naar te kijken.
video.google.nl/videoplay?docid=-46311...
Doe eerst maar es kijken...
No motherfucking way, mr. Bush!
WTF, waarom nou weer HIER? Of all places...
Oh, ze zijn echt enthousiast...
En op welke grond zouden wij ze moeten vasthoudes? Geef het terroristen-bevrijdingsfront ff een stok om mee te slaan djiez
@ Ohja
En die zoek je op Geen Stijl ?
*proest*
wie ze gevangen heeft mag ze houden.
Het mag bekend heten dat GS, net als de regering Bush, geen overdreven behoefte heeft aan iets triviaals als bewijs om mensen te veroordelen dus dat de redactie blindelings aanneemt dat de onvrijwillige bewoners van Guantanamo wel iets op hun kerfstok gehad zullen hebben, mag geen verbazing wekken.
Maar het zou GS sieren als ze het gebruik van de duim zouden willen beperken tot het er op zitten. Want dat het bewijs tegen deze mensen maar net te dun zou zijn kan niet anders dan een hersenspinsel van de redactie zijn.
Geen van de verdachte heeft immers in het openbaar terecht gestaan voor de vermeende misdaden. Sterker, de meesten is niet eens verteld waar ze precies van verdacht werden. Laat staan dat ook maar iemand inzicht heeft in het vermeende bewijs tegen deze mensen.
Dat GS niet staat te juichen bij het idee dat Nederland de opvang zou verzorgen van mensen die jaren zonder vorm van proces in mensonterende omstandigheden om volstrekt onduidelijke redenen hebben vastgezeten, is natuurlijk wel logisch. Want zoals een bewaker van Guantanamo al eens tegen een eerder vrijgelaten Britse gevangenen zei, als je dan al niet geradicaliseerd was toen je hier kwam, na dit moet je dat haast wel geworden zijn...
Niets daarvan.
Niet het strafhof erkennen, dan ook niet je gevangenen hier dumpen.
Sorry voor de onschuldigen maar dit wordt anders een gebed zonder eind...
Waarom kunnen ze niet terug naar hun eigen landen?
Neeeeeee. Niet nog meer van die lelijke gejurkte baardmans tiepes met explosief karakter. Die wil ik niet. Ik val op lange slanke intelligente lieve geyle mooie Westerse mannen. Heb ie die ook?
Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dat verzoek neergelegd bij een Tweede Kamerdelegatie die een bezoek brengt aan het kamp. Het gaat om gevangenen die uit het kamp weg mogen, maar niet naar hun eigen land kunnen terugkeren.
De PVV en VVD reageren positief op het verzoek.
GVD Geert en de VVD zijn LINKS geworden.
OPROTTEN MET DEZE GASTEN
@allahbestaatniet 26-10-07 @ 13:47
Je geeft zelf al precies aan wat de oorzaak van de 500 errors is.
Madness
Geert wat doe je nou??? Oprotten met de troep, we hebben de gevangenissen nodig voor onze kansenjongeren.
1 April! Of niet? Is dit een hoax? Dit is toch niet echt, toch?
You're breaking my balls, bush.
Goelag Oost Groningen lijkt mij een geschikte plek
Laat ze invliegen met El Al... en land weer net naast Schiphol...
Als we dit toestaan zijn we niet langer het schoothondje vna de VS maar de aarsworm
Wilders een de VVD gek geworden waarom zouden we deze Mafkezen in nederland moeten opvangen.
Ik dacht dat deze partijen minder buitenlanders willen.
Maar als de VS roept staan ze als schoot hondjes klaar.
Ik stem Voortaan Verdonk.
Nog een paar maanden en dan kan Bush ze allemaal op Cuba dumpen.
FF Fidel met terugwerkende kracht terugpakken.
In mijn volgende comment beloof ik dat ik wel een zinnige en ontopic-reactie plaats.
Die Amerikanen denken: "eens kijken hoe dom die Hollanders zijn".
We kunnen ze natuurlijk inzetten als soldaten in de strijd tegen de taliban in Afganistan.
Die missie moeten we toch verlengen, komen onze theedrinkers niet meer onderuit.
Ik woon in Laakkwartier (Lorentzplein), ik ga binnenkort verhuizen, iemand interesse?
Doen ze weer wat, zijn ze weer niet voorbereid op de eventuele gevolgen.
Gaat altijd zo met de neo-cons en neo-liberalen in Amerika.
wacht ff het bewijs is te dun om ze vast te houden op Guantanamo Bay dus daarom gaat Nederland ze maar opsluiten
Ja ja...
22nd!
De leemte die Holleeder en consorten hebben achtergelaten moet toch gevuld worden.
ok Marco van Basten is blij met steun uit onverwachtse hoek...
Opsodeteringmieteren. Dubya maakt er lekker een kudtzooi van wereldwijd en als hij er niet meer uitkomt mogen wij de rommel bewaren? No way José. Trouwens, we hebben niet eens plaats voor duidelijk schuldige veroordeelde criminelen hier in de bak, dus WFT?
@traag, u is gerapporteerd!
Ontopic: je zal maar echt onschuldig zijn geweest: van huis en haard weggetrokken, twee jaar lang opgesloten en gemarteld, word je eindelijk vrijgelaten ben je thuis ook niet meer welkom!
Wij dumpen gif in Afrika. Andere landen dumpen mensen bij ons. Wat is erger?
Sodemieter op met dat tuig. Zet ze anders ff lekker op Flevoland en breek de dijk!
Waarom????
Nederland afvalputje van Amerika?
Absurd, als de VS het in de eerste plaats nodig vindt deze personen vast te zetten, laat ze dan ook mooi zelf de nazorg regelen. Los eens zelf je eigen gemaakte problemen op Bush!
En PVV en van Baalen maar geilen op een eigen Guantanamo in de polder. Rare mannetjes.
sorry ik kreeg een 500 server error.. upgrade die servers eens..
Neej die mensen zijn 3 jaar lang gemartled voor niks die zullen nu heus niet meer radicaliseren hoor...
Deze mensen moeten goed begeleid worden. De PvdA kan niet wachten om deze mensen onder te brengen in de "prachtwijken". En daar hebben veel politiek-gezinden weer een leuk baantje aan. En uiteraard levert dit weer veel stemmen op.
-weggejorist-
Plaats ze in de huizen van onze linkse intellectuele vrienden, die hebben altijd beweerd dat ze zo onschuldig waren..
.
er is plaats genoeg
tinyurl.com/yqpfrb
Ja joh Nederland de afvalberg van Bush. Ik kijk nergens meer van op!
LOL @ eerste comment. Melige bui Traag?
Cohen heeft nog wel een kamertje en een kopje thee over.
En tante Trix heeft kamers zat. En ook miljoenen zat.
Kunnen ze ook meteen op haar kleinkinderen letten, zodat pedo's ze niet kunnen naderen.
Krijgen we een zak geld van de VS om die mensen hier op te sluiten?
Nee? Wat schieten WIJ hier dan mee op?
Alsof er nog niet genoeg hakbarren bij mij in de buurt wonen. *weet nu zeker dat ik geen auto ga kopen*
Kunne ze die hakbars nie lekker op de noord-pool dumpen ofsow
Bewijs is volgens mij altijd flinterdun geweest, vandaar de specifieke locatie waar bewijs niet perse nodig is.
Pleurt op, het is hier "druk" ja?
-edit weggejorist en opgerot -
REAGEER OOK