Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amerika gaat u blij maken

welkominamerica.jpgAmerika, land of the free, home of the brave. Op dit moment bovendien een paradijs voor koopjesjagers in verband met de historisch lage dollarprijs. En toch wil het na 11 september niet zo vlotten met de toeristenbranche. Over het waarom tasten de Yanks in het duister. Ze vragen toch altijd netjes hoe het met je gaat en waar je vandaan komt. Dergelijke interesse hoef je in Amsterdam niet te verwachten. Waarom laat u dan toch zo massaal de US of A links liggen. Welnu, uit onderzoek blijkt dat u helemaal niet zit te wachten op dat dat gezellige babbeltje met die altijd voorkomende immigration officer van Home Land Security. Ook de lange wachtrijen en de overtrokken veiligheidsmaatregelen weerhoudt velen van u ervan de plas over te steken. Maar goed nieuws: met ingang van vandaag komt u juichend de VS binnenwandelen. En dat allemaal dankzij een 7 minuten durend Disney-filmpje, dat voortaan in de aankomsthal wordt vertoond. Want juist tijdens uw eerste honderd stappen uit het vliegtuig doet u de meeste indrukken op. Enfin oordeelt u zelf maar. Opdat u zich niet meer hoeft te vervelen in de wachtrij. Voelt u zich al blij na deze mierzoete VS-promotie vol negers, indianen, moslims, hindoes, bejaarden, vrouwen, kinderen en andere kansenmensen. Ja, dat soort emo-tv kun je wel overlaten aan die jongens van Disney. Nee, nou niet direct lollig worden en een bommelding doen, want dat vinden ze in de VS nog steeds niet leuk.

Reaguursels

Inloggen

Prachtig filmpje, machtig land om te wonen. De muziek is niet best.
Heeft Nederland ook zoiets ? Link a.u.b. (Geen gore grachten of weilanden graag, mijn computer geeft ook geuren)

Eurobuck | 25-10-07 | 04:37

@Evocatus 25-10-07 @ 01:39:
Je gekoketteer met een marxistisch geörienteerde schrijfster als Ehrenreich is onbegrijpelijk en stuitend. Veel meer dan een Amerikaanse Günther Walraff is ze niet. En Walraff, zoals bekend mag worden veronderstelt, was een actief Stasi-agent. Ehrenreich was actief lid van de socialist workers party (zeg maar SP/CPN).
Wat betreft haar boekjes: Aan de hand van extreme voorbeelden die ver buiten de gemiddelde realiteit staan wordt een systeem afgebrand zonder een geloofwaardig alternatief te bieden voor het kapitalistische systeem. Ja, er zal altijd een onderkant zijn in het kapitalistisch systeem. Maar in elk alternatief systeem is die onderkant tenminste dubbel zo groot en geen kans daaraan te ontsnappen. Enfin: enkele recensies (niet de minste):
www.lewrockwell.com/dilorenzo/dilorenz...
www.nytimes.com/2005/09/18/books/revie...
www.boston.com/ae/books/articles/2005/...

(Oh ja... -on a personal note- je "Ave Evocatus" hangt me ook m'n strot uit.)

koerbagh ® | 25-10-07 | 03:35

LJBrinkhorst 24-10-07 @ 15:02

Barbara Ehrenreich toont aan dat hoe hard
je ook streeft naar die negen het voor
de gemiddelde Amerikaan niet lonend is
om dat te doen.
De Amerikaanse droom komt bij uitzondering uit.

Dat wij een gemakzuchtig land zijn, dat is waar,
wij slikken te veel voor zoete propagandakoek.
En "je best doen" wordt in het basisonderwijs
al onderuitgehaald.

Dit met dank (sic) aan de lapzwansschoolmeesters
en juffen uit de zestiger jaren. Godsakkerdenondiejupeerd!
Heb zelf voor de klas gestaan en kende dat soort
luiwammesgraftakken van zeer nabij.
Kwor-nog-kwaad als ik aan dat soort hufters denk.
Ave, Evocatus

Evocatus | 25-10-07 | 01:39

LJBrinkhorst 24-10-07 @ 17:19

Neem me niet kwalijk dat ik zo laat nog reageer.
Werk zat. Hardwekende burger. nee, geen geintje.
Gemiddeld 11 uur per dag inclusief reizen van en naar werk.

De "US haalt de kooltjes uit het vuur"?
In tegendeel Amerika stookt de meeste vuurtjes zelf.
Amerika is niet de "politieagent van de wereld",
maar de grootste misdadiger van de wereld.
Ave, Evocatus

Evocatus | 25-10-07 | 01:29

Amerika, das toch dat land waar alle uitgekotste uitschot van de wereld zit?
GS in het groot zeg maar...

gouhaartje | 24-10-07 | 22:28

Sashimi San 24-10-07 @ 16:02

Amerika is de politieagent van de wereld. Soms tot nut en vaak tot ongenoegen. Maar als je kijkt naar de *kuch* slagvaardigheid van de EU, de VN en -in mindere mate- de NAVO, denk ik dat we vaak blij mogen zijn dat de US de kooltjes uit het vuur halen. Bijvoorbeeld in v.m. Joegoslavie, bijvoorbeeld in Afghanistan.
Dat Amerika ook bezig is op plaatsen waar ze helemaal niet 'horen te zijn', das een ander verhaal dat zeker wat minpunten oplevert.

LJBrinkhorst | 24-10-07 | 17:19

www.alkalizeforhealth.net/Ldebtclock.h...
Amerkaanse domheid, heerscht. Het Amerikaanse patrionalisme, militarisme en isolationisme en het recht om dit over de hele wereld te beschermen. Dat meneer Bush zei dat hij ooit de boodschap heeft gekregen van goT, dat hij de VS moet beschermen zegt al voldoende.
chrisevans3d.com/files/iq.htm

Amerika is verder een leuk land, aardige mensen, vriendelijk en veelal beleefd (in vergelijking met neederlanders) Kortzichtig, naief, oppervlakkig en totaal geen interesse hebben in hoe het er op politiek gebied in andere landen aan toe gaat zijn dan weer wat -puntjes

Sashimi San | 24-10-07 | 16:02

@Evocatus 23-10-07 @ 22:24

Ik geloof graag dat er mensen in de USA zijn die het niet maken, die door de toch al grote mazen van net heenvallen. Echter, de benaderingswijze is daar een hele andere dan hier. Daar is iedereen echt vrij in het najagen van zijn of haar 'geluk', sterker nog, dat wordt gestimuleerd door een grotere onderlinge concurrentie. Hier zijn mensen pas bereid om hun beste beentje voor te zetten als het echt niet anders kan. Er is immers nog steeds een ruimhartige opvang voor mensen die doen alsof ze niets kunnen. Dan krijg je een uitkering, hoersoepsidie etc. Kun je wel wat en wordt je er een keer uitgekickt bij een werkgever, dan kun je als 'hardwerkende burgerT' een uitkering wel op je buik schrijven. Voorwaar geen zaken die het nemen van risico's en het nastreven van succes stimuleren. Nederland heeft een zesjescultuur, de VS een cultuur waarbij het wel lonend is (in het algemeen dan) om een negen na te streven.

LJBrinkhorst | 24-10-07 | 15:02

Wanneer ik aan de overkant van de plas mijn pas toon aan die vriendelijke, doch ietwat corpulente in uniform gehesen african american, krijg ik toch altijd een allervriendelijkst "welcome home, sir". Kijk! En daar kunnen die Sjiphol marechaussees nog wat van leren!

RobbieG | 24-10-07 | 11:58

Evocatus 24-10-07 @ 08:57
Ik heb een tante die zo heet; of zij ooit een Canadees heeft gehad weet ik niet (het zij haar gegund), maar ze doet het jaren met ome Herman (en die is nog nooit het dorp uitgeweest)

hetluis | 24-10-07 | 10:31

Wat duren 7 minuten lang he

Geile koe | 24-10-07 | 09:29

hetluis 24-10-07 @ 00:06
"3 hoeraatjes voor onze bevrijders: Hoera! (x2)"

Zegt "Trees heeft een Canadees" u wat?
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-10-07 | 08:57

scubadude 23-10-07 @ 23:33
"en toen de USA ons in WW2 kwam helpen waren we maar wat blij.Waarom zijn we dat vergeten???"

Dat was puur eigenbelang en over "vergeten" gesproken, de meeste Nederlanders weten niet of niet meer hoe de Russen hebben bijgedragen aan onze bevrijding door aan het Oostfront te vechten. Overigens zijn in WOII totaal ongeveer 22 millioen Russen gestorven. Toen ze klaar waren zetten de Amerikanen de reeds in de twintiger jaren ingezette Koude Oorlog voort. Prettig land daar aan die overkant.
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-10-07 | 08:49

3 hoeraatjes voor onze bevrijders: Hoera! (x2)

hetluis | 24-10-07 | 00:06

Amerikanen hebben in iedergeval wél stijl en lopen niemand na.

Broo | 23-10-07 | 23:43

Enige tijd geleden heb ik mij zelf aangemeld omdat ik dacht dat er hier mogelijk wel wat slimme lezers zouden "kunnen" zijn (tja hoe dom kun je zijn)Tot nu toe en zeker in dit verhaal heb ik alleen maar grote twijfels.Aan de eene kant hoor je grote bekken over Hakbars en even later zie je een antwoord als JAWHOL als iemand vraagt of je zo heel graag verplicht Duits had gesproken in dit land.Hoe ongelofelijk dom kun je zijn,we willen als NEDERLANDERS in NEDERLAND leven.
Wel als klein landje maak je in deze wereld helemaal niets klaar en toen de USA ons in WW2 kwam helpen waren we maar wat blij.Waarom zijn we dat vergeten???
Tuurlijk meneer bush is een mafketel maar die gaat ook weer weg en hulp van een grote natie blijven we nodig hebben.En dan liever van de USA dan van de oude USSR en zijn maatjes.Of hadden jullie liever een Iraanse Hakbar als dagelijkse vriend???

Of dacht je dat JP Balkellende zijn tanden ging laten zien als er wat gebeurt?
Hij durft niets eens meer naar 020 te gaan,want daar zit nu de grote ellende

scubadude | 23-10-07 | 23:33

Dit duurde me echt te lang.

Leek wel een reclame voor tandpasta.

Repmek | 23-10-07 | 23:28

Flabbergast 23-10-07 @ 16:32
"Als je wil werken en je je kansen wil grijpen is the sky the limit in the USA"
Uh... mag ik u ook de werken van barbara Ehrenreich aanraden.
Ave, Evocatus

Evocatus | 23-10-07 | 22:39

Flying Bobman 23-10-07 @ 16:20
"Amerika is een mooi land en de mensen zijn er aardig!"
Klopt.. Streker nog de natuur is er schitterend, meer dan schitterend, alleen de burgers aldaar hebben er een handje van de meest abjecte leiders te keizen die dan weer ergens op aarde een militair ingrijpendje of een totale oorlog regelen.
Dat is de ellende!
Ave, Evocatus

Evocatus 22:24
Excuus, ik vergat u allen te groeten aldaar.

Evocatus | 23-10-07 | 22:30

LJBrinkhorst 23-10-07 @ 16:11

"Lichtend voorbeeld", zei u toch? uhm, uhm...
Leesvoer
Barbara Ehrenreich,
1. Nickel and Dimed: On (Not) Getting By in America
2. Bait and Switch
Redelijk dune boekjes, demystificatie van de Amerikaanse Droom.
Oftewel de USA ge-Walraff-ed.

Evocatus | 23-10-07 | 22:24

@Gladde John 23-10-07 @ 21:25
En je kunt dat natuurlijk ook netjes onderbouwen. Of ben jij ook zo'n "typische Nederlander"? Je weet wel, zo eentje die overal een mening over heeft maar geen idee waarom.

James Lastig | 23-10-07 | 21:46

Gladde John 23-10-07 @ 21:25
En smurfen? Vind je die wel liev?

Sven31 | 23-10-07 | 21:45

-edit
Foutje dubbelpost.

Devidas Frietman | 23-10-07 | 21:43

Amerika is een tijger. De motor van het kapitalisme. Het land dat de ballen heeft de gebrainwashte collectivisten (communisten, socialisten, moslims, fascisten) aan te pakken. Speelt geopolitiek daar soms een rol bij? Ja. De economie van Amerika moet draaien en daar is olie voor nodig. Ik heb er geen problemen mee. Twee vliegen in 1 klap, noem het het salaris van de agent. Zo werkt de wereld nou eenmaal, dat soort zaken krijg je niet aan de massa uitgelegd.
Het enige wat (het moderne) Amerika verweten kan worden is het loslaten van de goudstandaard en de steeds maar groeiende overheid (zowel onder de democraten als republikeinen).
De meeste Nederlanders (en Europeanen) hebben geen benul van wat vrijheid is, en zijn onbewust gebrainwashed door de propaganda van het verderfelijke socialisme. Wat minder naar de staats-tv kijken, en wat meer de Amerikaanse literatuur induiken. Dank u.

Devidas Frietman | 23-10-07 | 21:42

-weggejorist-

Devidas Frietman | 23-10-07 | 21:39

Ik haat Amerika, ik haat de mensen van plastic, ik haat macdonalds, ik haat bush.

Gladde John | 23-10-07 | 21:25

Amerika en goed nieuws, das pas 'n hoax

kleiendetser | 23-10-07 | 21:15

@prof007 23-10-07 @ 20:47:
"Een rechter toetst bij uitlevering in nederland."

Ik zou de nieuwe EU grondwet (die geen grondwet mag heten en waar we dus niet over mogen stemmen) maar eens heel goed nalezen. In dat verdrag wordt bepaald dat jij zonder tussenkomst van de NL rechtert naar elk willekeurig EU land mag worden uitgeleverd.
Nu gaat het nog via de rechter www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/07/ned... straks hoeft dat zelfs niet meer.
En daarbij, je wordt in de VS echt niet zomaar terrorist genoemd. Niet elke willekeurige sherrif kan zeggen: oh terrorist, meppen, afvoeren etc. Prat geen onzin. Er moet een redelijke verdenking zijn van het departement van Homeland Security anders gaat die vlieger niet zonder meer op. Zelfs die wet (die ik ook niet wens te verdedigen verder) heeft de nodige waarborgen.
Ik weet niet van wie je de meester bent, maar niet van mij.
En je beroepen op titel of autoriteit is zo'n achterlijke drogreden. Niet meer doen. Daarmee zet je je hele beroepsgroep voor schut.
www.fallacyfiles.org/authorit.html

koerbagh ® | 23-10-07 | 21:08

Mag ik de vraag even herhalen. Wie van de azijnpissende reaguurders is de laatste pakweg vijf jar nog wel eens in de VS geweest?

Precies, dat dacht ik al. Ik kom er minstens drie ker per jaar en ik ben sinds gisterochtend weer terug. Ik heb er nog NOOIT problemen gehad. Weet je waar Nederlanders in het buitenland om bekend staan? Dat ze overal een mening over hebben, zonder dat ze noodzakelijkerwijs enig benul hebben van waar het over gaat.

Hoe dom kun je zijn? Hier een beetje meehuilen met de wolven in het bos over de linkse media maar ondertussen wel die flauwekul geloven als het om de VS gaat. Ga er dan goedverdoeme eens zelf kijken voordat je hier je ongefundeerde flauwekul uitbraakt.

James Lastig | 23-10-07 | 21:01

@TM: Gewoon gaan. Ik ben afgelopen voorjaar geweest en heb een rondreis van NY naar Miami gemaakt en nergens problemen gehad. Iedereen liep me ook bang te maken over de douane op JFK airport e.d. Nou je kan beter daar naar toe dan terug komen in NL vanuit Curacaou... Als je gewoon je formuliertje hebt ingevult en ff in de camera wil kijken wordt je prima geholpen en geven ze je ronduit toeristische tips.
En het land is verder prachtig! (en NY overweldigend)... Dit soort filmpjes zijn wel typisch Amerikaans... barf! Maar het past wel binnen de sfeer van de VS.

Turbokiep | 23-10-07 | 21:00

@Benny_Wijs

Wijze woorden, hulde.

weep | 23-10-07 | 20:56

@TM ik voel het net zo

prof007 | 23-10-07 | 20:53

@koerbagh je spuit onzin, vriend. Een rechter toetst bij uitlevering in nederland. Daarnaast gaat het in het volgens jou mooie america nuzo dat iemand gekenmerkt kan worden als terrorist. Ongedefineert. Indien je terrorist bent, mag je gemarteld worden en verrliws je alle rechten. Zover zijn we in nederland gelukkig niet gegaan in de angstcultuur. Hopelijk komt het er ook nooit van.

Het amerikaanse strafrechtsysteem handelt trouwens vooral met deals die worden gesloten tussen de verdachte, de advocaat van de verdachte en de officier van justietie. Het ultieme gevangenendilema. In geen westerse staat zitten zoveel mensen onschuldig vast.

groet
meester

prof007 | 23-10-07 | 20:47

Het lijkt me fantastisch om er nog eens heen te gaan. Dat wil zeggen: het LEEK me fantastisch. Met die nieuwe paranoide regering en een volkomen vleugellam congres/senaat voel ik me niet welkom. Niet als je per definitie als wordt beschouwd als een mogelijke terrorist. Niet zolang Habeas Corpus voor buitenlanders is opgeschort zodra een enigszins debiele president dat zegt.

Jammer, het land lijkt me op zich prachtig om te bezoeken.

TM | 23-10-07 | 20:41

Ik moet altijd zo vreselijk nodig poepen van Amerikanen. En als ze me dan ook nog es rectaal visiteren hou ik het echt niet meer en laat ik alles met kracht uit mijn endeldarm spuiten. Kan ik gewoon niks aan doen dat ik zo nodig moet poepen van die enge overdreven mensen met van die rare nepwitte tanden en kille doch pijnlijk domme oogopslag. Hele rare onechte mensen zijn het. Een soort aliens. He gatver.. ik moet plots nodig poepen nu we alsmaar praten over die vreemde USA mensen..

rokershoest | 23-10-07 | 20:18

Maar als ik dat filmpje dus zie dan ben ik toch al in Amerika en dan heeft dat filmpje toch helemaal geen zin meer? Ik denk juist dat het de meeste toeristen weer weg jaagt. Wij zien wel in hoe hypocriet en asociaal ze zijn, alleen die Amerikanen zelf nog niet..

Angerfish | 23-10-07 | 19:55

Amerika zuigt..!!! Prent dat er maar goed in als je weereens wordt doodgekeken bij het afrekenen van je boodschappen, of je 45 minuten opzoek bent naar een parkeer plek waarvoor je zelfs bereid bent te betalen, of je weer een acceptgiro op de mat hebt liggen van de CJIB parasieten uit het hoge noorden.

Nee.. mierenneukerig bettutelend NL dat is echt iets om trots op te zijn...

Benny_Wijs | 23-10-07 | 19:49

Voor diegenen die op vakantie naar de VS gaan zal dit wel aanslaan.
De ergernis bij noodzakelijk zakelijk bezoek echterm neemt enkel toe.

Don Quichote | 23-10-07 | 19:41

Zag ik daar nou de fontein die ze in married with children gebruiken?

Sjupke | 23-10-07 | 19:39

-weggejorist-

Ronnie D. | 23-10-07 | 19:23

-weggejorist-

Ronnie D. | 23-10-07 | 19:20

koerbagh ® 23-10-07 @ 19:17

Geef mij maar eens de plek aan waar ik de juiste en hedendaagse staatkundige inrichting kan vinden op het net. Als jij zo goed op de hoogte bent kun je me vast verder helpen. Vraagje, waarom maken steeds meer Amerikanen zich dan zorgen over dit onderwerp?

Boeddhi | 23-10-07 | 19:20

Lobo 23-10-07 @ 19:09

En veel GS-ers zeiken graag Finnen af. Ook een keuze..

Boeddhi | 23-10-07 | 19:17

@ mezelf
idealistische=amerikaanse

Sven31 | 23-10-07 | 19:17

@Boeddhi 23-10-07 @ 19:08:
Alvorens je druk te maken over de staatkundige inrichting van de VS zou je er goed aan doen je daar eens flink in te verdiepen en hoe ingenieus de checks & balances van de macht zijn geregeld. Ook met jouw mooie socialistische idealen en gelijksheidsprincipes krijg je amper een systeem zo mooi, helder, transparant, verfijnd en democratisch zoals in de VS. Dat veto-recht van de president is ook aan strakke regels gebonden, zeker niet alomvattend en te misbruiken als regeren per decreet. Dat is een domme, simplistische voorstelling van zaken.

koerbagh ® | 23-10-07 | 19:17

Lobo 23-10-07 @ 19:09

En veel gasten op GS zeiken graag Finnen af!! ook een keus.

Boeddhi | 23-10-07 | 19:15

koerbagh ® 23-10-07 @ 19:09
Ik probeer enkel je verwachtingspatroon wat te temperen, Don Quichotte.
Waar Boeddhi idealistische windmolens bestrijdt, doe jij dat met koninklijke exemplaren.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/compo...

Sven31 | 23-10-07 | 19:14

@Boeddhi 23-10-07 @ 19:08:
En het congres power of impeachment. Your point being?

koerbagh ® | 23-10-07 | 19:10

@Sven31 23-10-07 @ 19:04:
De monarchie als deel van de staatsinrichting kun je nu juist wel veranderen, dat heeft niets met de psychologische opmaak van de mens als zoogdier te maken.
Overigens maak ik bezwaar tegen de "Oranjes". Laat ze eerst maar eens genetisch bewijzen daadwerkelijk van Ernst Casimir van Nassau-Dietz af te stammen. Tot dan graag: familie de Ranitz, of desnoods Von Lippe-Biesterfeld.

koerbagh ® | 23-10-07 | 19:09

Als je je zorgen wil maken, is er altijd ruim keus uit zorgelijke onderwerpen. Jouw favorietje is blijkbaar Bush/NWO/neocons/oorlog.. daar kun je je inderdaad prima mee vermaken de komende lange winteravonden. Je had ook kunnen kiezen voor klimaatverandering, olietekorten, pandemieën, Henk Blanken, de situatie in landen als Zimbabwe of Somalië.. Een wereld van keus!

Lobo | 23-10-07 | 19:09

koerbagh ® 23-10-07 @ 19:04

Dat is ook wel nodig in een land waar de president vetorecht heeft.

Boeddhi | 23-10-07 | 19:08

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:54:
Luister, ik verdedig Bush helemaal niet, that's not the fucking point. Ik verdedig het land, zijn staatkundige inrichting en de principes waarop die zijn gebouwd. Jij extrapoleert 1 kudt-regering en 1 klootzak als president naar een wereldomvattend complot en stelt daarvoor het land, haar staatkundige inrichting en de principes daarvoor verantwoordelijk. Het mooie van dat land is nu juist, en dat is wél mijn punt, dat die kudt-regering en klootzak van een president na 8 jaar met 1000% zekerheid weggaan en tussentijds elke 2 jaar met congresverkiezingen onder vuur ligt. Kom daar eens om in dit land. (Of waar ook ter wereld).

koerbagh ® | 23-10-07 | 19:04

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:52
*zucht* zat jij ook achter Maxima aan ofzo.. laat het varen en richt je frustratie op zaken die wel leven in de samenleving. Zo'n big deal zijn de Oranjes ook weer niet.

Om je eigen stelling hierop los te laten:
Je kan het wel anders willen en allemaal rooskleurige idealen hebben, maar dat betekent niet dat je de mens kunt veranderen die gaat voor - het Koningshuis -

Sven31 | 23-10-07 | 19:04

sorry voor de dubbelpost

Boeddhi | 23-10-07 | 19:03

Ik vind het eng dat er een wet is waarin de commander-in-chief (wie dat ook mag zijn na Bush) onder het mom van war on terror een oorlog kan ontketenen. Dit zijn zaken die na 9/11 zijn doorgevoerd door de Neo-cons. Net zoals ik het eng vindt dat de commander-in-chief toestemming mag geven tot bepaalde vormen van marteling (niet stiekem maar bij wet) wanneer hij denkt dat iemand staatsgevaarlijk is. Hij heeft geen recht op een advocaat, geen rechten überhaupt. De president krijgt in de VS teveel macht.

Boeddhi | 23-10-07 | 19:01

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:52

Ik vind het eng dat er een wet is waarin de commander-in-chief (wie dat ook mag zijn na Bush) onder het mom van war on terror een oorlog kan ontketenen. Dit zijn zaken die na 9/11 zijn doorgevoerd door de Neo-cons. Net zoals ik het eng vindt dat de commander-in-chief toestemming mag geven tot bepaalde vormen van marteling (niet stiekem maar bij wet) wanneer hij denkt dat iemand staatsgevaarlijk is. Hij heeft geen recht op een advocaat, geen rechten überhaupt. De president krijgt in de VS teveel macht.

Boeddhi | 23-10-07 | 19:00

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:49

LOL. Ik laat soms Jehova’s binnen en probeer hen te bekeren, lukt ook nooit. Maar ik sta open voor jullie argumenten maar tot op heden vind ik ze niet overtuigen en nogal geoogklept (als dat woord nog niet bestaat, moet het er snel komen).

Boeddhi | 23-10-07 | 18:54

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:48:
Waar maak je je dan zorgen om? Bush gaat weg, da's een zekerheidje. Wat is daar erg aan? Ik vind het zekerheidje dat Wim-Lex de Ranitz staatshoofd van NL wordt heel veel erger dan de onzekerheid wie er volgend jaar tot staatshoofd van de VS wordt verkozen.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:52

@Flabbergast 23-10-07 @ 18:43:
Vraag ik mezelf ook wel eens af... Ach, Boeddhi is niet echt dom, alleen een beetje te veel geïndoctrineerd met socialistische sprookjes en denkend in marxistisch-dialectisch "goed" en "fout" tegenstellingen. Dat krijgen we er nog wel uit. 't Kan een paar decennia duren.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:49

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:43

maar snap je nu dat ik me zorgen maak? Dat heeft niks met alu hoedjes te maken.

Boeddhi | 23-10-07 | 18:48

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:35

Goh, je vertelt me nu iets kompleet nieuws. Dank je voor je inzichten Koer! Natuurlijk is communisme een ramp voor de mensheid. Maar dat wil niet zeggen dat een overheid geen zorg voor zijn burgers moet dragen en een geen vangnet voor zwakkeren moet punniken. Ik geloof in loon naar prestatie maar ook in de begrensdheid van dit. Ook geloof ik dat de sterkste schouders de zwaarste last moeten dragen. Sorry maar zo ben ik nu eenmaal opgevoed. Het lijkt wel of je idealisme een vies woord vindt?

Boeddhi | 23-10-07 | 18:46

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:38:
Moet 'ie wel rap zijn, volgend jaar is hij namelijk exit; oorlog of geen oorlog.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:43

He Boeddhi, al lekker gegeten? En koerbagh, hoe hou je het vol.

Flabbergast | 23-10-07 | 18:43

James Lastig 23-10-07 @ 18:25
ik kon me zoiets herinneren...
nederlanders met een verlopen paspoort 2 maanden in amerika in de cel.
maar kan het nu niet meer terug vinden, ik heb geen link.
dus misschien heb ik het wel gedroomd ofzo. sry voor de opschudding.
Amerika is liev.

Robert Irving III | 23-10-07 | 18:43

@koerbagh ® 23-10-07 @ 18:35:
Bent u wel voorzichtig met zijn tere zieltje?

Lobo | 23-10-07 | 18:39

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:26:
Tsja, misschien is het leven wel helemaal niet zo leuk als jij denkt. Misschien is de mens instrinsiek wel gewoon een narcistische, eigenzinnige, egoistische klootzak die primair aan zichzelf denkt en zijn directe omgeving, in plaats van lief voor de hele wereld. Je kan het wel anders willen en allemaal rooskleurige idealen hebben, maar dat betekent niet dat je de mens kunt veranderen die gaat voor maximaal resultaat voor de minste moeite. Daar komt dan niet meteen "eerlijk delen" en "lief zijn voor elkaar" bij kijken. En dat je gemanipuleerd wordt... tsja... duh... dat wordt je de hele dag, door alles en iedereen. Dat wordt niet anders als een socialist aan het roer staat... (integendeel, zou ik bijna zeggen.) Nee, Stalin, Chroetsjov, Breznjev, Andropov etc... die vertelden allemaal de waarheid... die deden niet aan propaganda. Tuurlijk Boeddhi.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:35

Je wordt werkelijk schofterig behandeld bij binnenkomt in de USA, ik spreek uit ervaring. Bij vertrek doen ze dat nog eens dunnetjes over, nou ja, dunnetjes, je staat zo'n beetje halfnaakt in de vertrekhal.
De Brazilianen waren dat ook zat en nemen nu van elke Amerikaan vingerafdrukken en foto's, berichtje uit 2004, misschien dat men inmiddels gericht schiet, 't is immers een raar land, dat Brazilië.
Finnuh Amerikanen niet leuk.
Maar zeer terechte respons.
www.usatoday.com/travel/news/2004-01-0...

SAO PAULO, Brazil (AP) — Brazilian police fingerprinted and photographed Americans arriving at Sao Paulo's airport Thursday in response to new rules requiring the same for Brazilians entering the United States.

nattebever | 23-10-07 | 18:32

koerbagh ® 23-10-07 @ 18:16

:-) Natuurlijk. Ik geloof in fabels, lees nog elke dag Jip en Janneke en Sinterklaas bestaat nog hoor! Luister ik heb totaal geen vertrouwen meer in de bestuurders en democratie. Ik zie (ook al tijdens de koude oorlog) permanente bangmakerij door telkens weer die neoconservatieve. Kijk eens wat meer naar de kritische media ipv van de geijkte verhaaltjes. Trouwens de BBC is een gedegen omroep die hoog in het vaandel staat bij veel mensen. Kijk een naar The power of nightmares, dat heb ik als eerder gezegd.

Boeddhi | 23-10-07 | 18:26

@Robert Irving III 23-10-07 @ 18:19
Waar heb je die onzin vandaan? Een paspoort is vijf jaar geldig. Als je paspoort verloopt in de periode dat je op vakantie bent in een niet EU land dan kom je er niet eens in. Dat hele verhaal van eventjes naar Mexico en dan ineens zonder dat ze het wisten het paspoort verlopen is onzin.

En stel -ik zeg stel- als dat al waar mocht zijn dan wordt je niet gearresteerd als je terugwilt naar de VS maar je wordt doodleuk de toegang geweigerd. En de NL ambassade (=regering) kan genoeg doen maar verdomt het. Vraag bijv. eens aan Ayaan hoe goed Nederland voor zijn burgers in het buitenland zorgt.

James Lastig | 23-10-07 | 18:25

@Sven31 23-10-07 @ 18:13:
Nee, daar gaat het niet om. De president van de VS heeft, als opperbevelhebber van het leger, het recht om het congres te vragen om het leger in te zetten en oorlog te voeren. Geheel transparante procedures, geheel doorzichtige macht. Dat er dan vervolgens ja-knikkers in het congres zitten die dat allemaal goed vinden dat is dan de kiezer aan te rekenen, en geloof me, congresleden die herkozen willen worden hebben een hele harde noot te kraken. Dat was allemaal controleerbaar en transparant en is volgens de staatkundige regels verlopen. Dat het congres en de bevolking het "bewijs" van de Bush-bende voor zoete koek hebben geslikt heeft niks met de staatkundige transparantie, regulering en controleerbaarheid van de macht van de president van de USA van doen.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:22

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:05
Flauw zeg. Geloof vooral wat je mr. Balkenende en zijn vriendjes ons vertellen. Dat is allemaal waar, echt hoor Balkenende liegt nooit! En wie zegt dat Balkenende liegt, is een Alu hoedje!

James Lastig | 23-10-07 | 18:19

die twee Nederlanders, een jong echtpaar, toeristen, die waren vanuit Californië enkele dagen naar Mexico gegaan, in Mexico verliep zonder dat ze er erg in hadden, van allebei het paspoort. Bij de terugkeer in de USA werden ze gearresteerd wegens een poging illegaal het land binnen te komen, en ze kregen allebei 2 maanden. De Nederlandse ambassade kon er niks aan doen. Een gerechtelijke uitspraak kan niet zomaar worden teruggedraaid.

Ze hebben beiden de 2 maanden in een gevangenis doorgebracht, voor beiden een behoorlijk traumatisch ervaring, want gevangenis bestaan is daar heel iets anders dan 2 maanden in een celletje zitten.

Robert Irving III | 23-10-07 | 18:19

Land van illusies!

recht door zee | 23-10-07 | 18:19

@peter1129 23-10-07 @ 18:05
Je denkt toch hopelijk niet dat de gemiddelde tokkie hier intelligenter is dan daar, of wel?

En inderdaad, obesitas komt er meer voor dan hier. Maar daar staan heel veel mensen tegenover die juist heel erg op hun gezondheid letten en vaak sporten. Ik weet dus niet zo zeker of het percentage mensen met overgewicht groter is dan hier.
Maar OK, dat is één van de zichtbare verschillen tussen hier en daar. Dat is daarom niet beter of slechter, alleen anders.

James Lastig | 23-10-07 | 18:18

Land van illusies!

recht door zee | 23-10-07 | 18:18

@Boeddhi 23-10-07 @ 18:05:
Noem mij 1 politicus die niet liegt. Ik zou het niet weten.
www.quotationspage.com/quote/708.html
Daar gaat het helemaal niet om, jij extrapoleert 1 slechte leugenaar en 1 slechte regering tot een neo-con NWO-complot, zoals alle complotdenkers en aluhoedjes-adepten. Dat is zooo vermoeiend.

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:16

koerbagh ® 23-10-07 @ 17:56
Je slaat wel ietsjes door in je USA adoratie. Jouw lijn volgend zou bijv. ook de aanloop tot de Irak invasie onder Bush gereguleerd, transparant en controleerbaar moeten zijn verlopen.
Maar goed, heb je het nog wel een beetje naar je zin in NL?

Sven31 | 23-10-07 | 18:13

@ 17:56
minus "de" ...
*knutselt verder aan de grammatica- en stijl-controle add-on voor Firefox*

koerbagh ® | 23-10-07 | 18:07

koerbagh ® 23-10-07 @ 17:38

Ik geloof niet in aliens, niet in geesten of wat voor shit. Maar wat jullie doen is tegenstanders die ontwikkelingen extrapoleren (of het nu een juiste extrapolatie is of niet) reduceren tot alu hoedjes of gekken. Flauw zeg. Geloof vooral wat je mr. Bush en zijn vriendjes ons vertellen. Dat is allemaal waar, echt hoor Bush liegt nooit! En wie zegt dat Bush liegt, is een Alu hoedje!

Boeddhi | 23-10-07 | 18:05

Ben in usa geweest voor de aanslagen,toen was land inkomen geen probleem,heb geen ervaring van na de aanslagen.Wat me wel op valt in filmpje allemaal slanke sportieve mensen,toen ik er was allemaal van die vetkleppen die om een afstand van 5 meter af te leggen hun 8 cilinder starte.De mensen waren wel vriendelijk moet ik zeggen,maar wat me wel opviel was dat ze precies wisten hoe goed de US wel niet was,maar buiten de grenzen van US wisten ze niks.Dacht er eentje dat nederland hooftstad was van Denenmarken,en meer van dat soort dingen.

peter1129 | 23-10-07 | 18:05

@Sven31 23-10-07 @ 17:44:
Het enige verschil is dat de macht van de het Amerikaanse staatshoofd gereguleerd, transparant, controleerbaar is en gecontroleerd wordt door congres en oppergerechtshof. De macht van Beatrix de Ranitz is dat allemaal niet. Klopt.

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:56

@ Boeddhi 23-10-07 @ 17:39

De NS zijn niet geprivatiseerd: ze hangen nog voor een gigantisch deel aan de overheidsmem (subsidies, direct en indirect), de NUTS bedrijven (staat is vrijwel overal meerderheidsaandeelhouder, staat bepaalt via vergunningen wat wel en wat niet mag), de overheid stelt in hoge mate de samenstelling van de zorgpakketten vast en subsidieert iedereen voor wie het mogelijkerwijs niet langer te betalen zou zijn (zorgtoeslag, ZELFS ALS DIE MENSEN HET HELEMAAL NIET BESTEDEN AAN ZORG!!!!) Wat is er mis met mensen de ruimte te bieden hun kansen te benutten: in de VS is er een relatief klein gedeelte mensen dat er niks van bakt, in Nederland is dit gedeelte veel en veel groter en groeit met de dag. Economisch liberalisme zorgt voor groei, en daar profiteert idereen van. Zelfs zielig arm zwart Afrika (zul je natuurlijk nooit in de publieke media vernemen, alleen in dat walgelijke rechtsextremistische blad elsevier) profiteert van de vrijhandel. De Mandeville en later ook Bolkestein heeft dat al eens proberen uit te leggen.
Verder staat als een paal boven water dat vrijheid gepaard dient te gaan met verantwoordelijkheid, evenals recht met plicht en de scheefgroei is hier in Nederland zeker zo groot als in de Verenigde Staten.

a-omega | 23-10-07 | 17:56

@Boeddhi 17:39

En weet je wat zo grappig is..?, een hoop van die doctorandusjes hebben hun maatschappelijke positie te danken aan Joop den Uyl, die kennis, welvaart en macht zo goed mogelijk onder de bevolking wilde verdelen. Dankzij Joop den Uyl zijn een hoop van die doctorandusjes doctorandusjes geworden. Hoewel, ook in Nederland zijn er ouders die $100.000,= per jaar kunnen betalen om hun kroost te laten studeren.
Toch leuk om te zien dat de Marokkaantjes in Amsterdam West, èn de doctorandusjes zo in hun sas zijn met de U.S.A. Het doet mij denken aan de "fellow travellers" van weleer, zoals de laatstgenoemde de D.D.R. als heilstaat de hemel in prezen, zo likt menig reaguurder de Amerikaanse kont. Lach me rot.

Hannalore | 23-10-07 | 17:55

@prof007 23-10-07 @ 17:40:
Om een fundamenteel recht te schenden moet je die wel eerst hebben. In 90% van de wereld is dat fundamentele recht er niet eens. Maak je daar eerst eens druk om.
En waar ter wereld is het beter dan? Hier denk je? Forget it baby! Dankzij de nieuwe EU grondwet (die geen grondwet mag heten) kan jij zometeen worden uitgeleverd aan een willekeurig EU-land als die een arrestatiebevel tegen je heeft. Komt geen NL-rechter meer aan te pas, hoppa, op naar bijv. Polen. Nederlands recht, Nederlandse handschoentjes en na 24 uur voorarrest weer vrij? Dat kennen ze verder nergens in de EU hoor. In de VS heb je tenminste het recht op rechtsbijstand bij verhoor. Heb je hier niet eens. Voor de zwakte van een ander land aan te vallen zou je er goed aan doen te bekijken hoe we het elders in de wereld is geregeld. Dan is dat systeem in de VS echt zo slecht nog niet. Ook niet als buitenlander.

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:53

Nu nog Snoop Dog in een tutu en Mickey Mouse die een mocro "doorsmeert" en het feest is compleet.

DutchDelight | 23-10-07 | 17:51

Ohhh AAAAH ik kan het niet meer aan! Die mierzoetheid van dat disneygehalte..
dat kan ook alleen maar in...

eekeek | 23-10-07 | 17:46

koerbagh ® 23-10-07 @ 17:29
Ik had het over de MACHT die je niet kunt vergelijken, vervolgens stel je dat ze beiden op oneigenlijke grond staatshoofd zijn. Daarmee weerleg je mijn argument niet.
Wat is er mis met een stukje irrationaliteit, mensen houden in meerderheid van het Koningshuis, daar heb je je legitimiteit al. De mens is nu eenmaal geen 100% rationeel wezen, nog even en we mogen alleen maar sex als er voortplanting op volgt.
Wel erg mooie pica's btw, super.

Sven31 | 23-10-07 | 17:44

Film doet me een beetje denken aan dat fimlpje van Sadam Hoewas, waarbij hij dat knulletje over zijn kop aait.
Die moet ook zo glimlachen als een boer met kiespijn

Kitafe | 23-10-07 | 17:42

-weggejorist-

prof007 | 23-10-07 | 17:42

-weggejorist-

prof007 | 23-10-07 | 17:41

het zijn ook niet de mensen die er wonen waar het probleem ligt. Het is de regering van the land of the free dat alle fundamentele rechten schendt die ooit zo hoog in het vaandel stonden. Ik ken persoonlijk mensen die moeilijkheden hebben gehad aan de grens na een uren lange vlucht. En eens je in america als foreigner in de molen belandt ben je nog niet thuis. Het justitieel apparaat is daar nog zieker dan hier. redelijkheid en b illekheid kennen ze daar niet. Mensen worden vastgehouden zonder proces, en de martelingen zijn absurt. Alleen zieke geesten bedenken zoiets.

prof007 | 23-10-07 | 17:40

a-omega 23-10-07 @ 17:18

Jij kunt nog beter overdrijven dan ik das niet leuk hoor! Ik wil de beste overdrijver zijn. Ik zie toch een hogere mate van privatisering dan 20 jaar geleden. De NS, de NUTS bedrijven, ziektekosten verzekeringen ed. zijn in handen van de private sector. Over 20 jaar is de overheid alleen nog wetgever en kunnen de zwakkere (zo willen jullie het toch) de tyfus krijgen en op een straathoek hun handen warmen aan een tot kachel omgedoopt leeg olievat ergens in de getto. Heil aan de succesvolle, heil gij met talent. Succes is een keuze! Noodlot is je eigen schuld. Arbeiders zijn slaven die je niet de kans moet geven om te sparen en CEO moeten zoveel verdienden dat, hun kinderen en de kinderen van hun kinderen en daar weer de kinderen van, nooit meer bang hoeven te zijn dat ze droog brood moeten vreten. Weg met de overheid die zorgt voor zijn burgers, we willen niet solidair zijn, wij succesvolle mensen betalen allen voor ons zelf als het aan ons licht! Weg vieze zwerver, weg jij laag geschoolde kansen jongere. Leve economisch Darwinisme!!

Boeddhi | 23-10-07 | 17:39

@Boeddhi 23-10-07 @ 17:23:
Heb je aluminium genoeg in huis voor je hoedjes? Godsamme man, die NWO-cospiracy BULLSHIT komt me zo langzamerhand m'n neus uit.
youtube.com/watch?v=eboad-vsh2E
Een wet is zo gewijzigd in de VS. De democraten hebben al een meerderheid in het congres, volgend jaar een democratische president en al die zooi kan weer van tafel. Het is niet zo als in Nederland dat als een wet eenmaal wet is dat je er nooit meer vanaf komt, of slechts met heeeeel veel moeite. Bovendien wordt bij een regeringswisseling in de VS ook meteen de hele ambtelijke top vervangen. Kom daar eens om in dit land, waar de SG's de minister voorschrijven wat hij moet zeggen en doen. Nee dar ben je klaar mee.

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:38

wat een prachtige film! deze trots zou ons europeanen ook niet misstaan!

steen_geil | 23-10-07 | 17:36

-weggejorist-

steen_geil | 23-10-07 | 17:35

Gelukkig wordt in de VS Stephen Colbert president in 2008!

Iko Nal | 23-10-07 | 17:33

@ Boeddhi 23-10-07 @ 17:23

Geldt voor nederland natuurlijk ook, de verrotting door de infiltratie met linksmensen in het staatsapparaat zit zo diep, dat het generaties duurt voor deze uit het systeem verdrongen zijn..

a-omega | 23-10-07 | 17:30

@Sven31 23-10-07 @ 17:14:
"Daarbij kun je de macht van Bush met goed fatsoen niet gelijk trekken met die van ons staatshoofd."
Waarom niet? Ze zijn beiden op oneigenlijke gronden staatshoofd. Lijkt me een prima vergelijking.

"laat er in dit overgereguleerde land in Hemelsnaam (of Darwinsnaam, whatever) 1 instituut zijn dat boven al het rationele gemiereneuk staat."
Eh... Eh... *Moehahahaha*
Even hoor, ik moest 10x lezen voor ik de volledige onzinnigheid van die zin begreep. Dus eh... je beweert: het koningshuis is een ongereguleerde irrationele bende. Right. You'll get no argument from me there.

Daarnaast: een republiek is altijd goedkoper dan een monarchie, of je nu een president hebt met macht (zoals in USA of Frankrijk) of zonder (zoals in Zwitserland of Oostenrijk). Wat het meest oplevert voor een land is niet een instituut maar een idee. Het idee is de grondwet. Dat heeft in de VS toch ietsjes meer opgeleverd dan ons koningshuis. Dat kan ik gewoon met harde cijfers aantonen. Ok, het land is ook ietsjes groter, maar dat was Frankrijk in de 17e eeuw ook. Maar toen was toevallig de Republiek der vereenigde Nederlanden wel de grote wereldmacht en speelden alle Europese landen tweede viool. De VS gaat om een idee. Daar komen en kwamen mensen uit de hele wereld op af. Dat idee heet: Vrijheid.
www.youtube.com/watch?v=9ttDUGM-1mU

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:29

koerbagh ® 23-10-07 @ 17:09

Ja, maar wanneer Bush weg is, zijn de Neo-cons en hun imperialistische invloed nog niet weg. Ook zijn de repressieve weetswijzingen en de benoemde neoconservatieve rechters niet weg. Onder Bush zijn genoeg voorbereidingen gezaaid voor de volgende regeerperiode. Stapje voor stapje naar 1984..

Boeddhi | 23-10-07 | 17:23

@ Boeddhi 23-10-07 @ 16:43

Nederland is in democratisch verval. De media, het de afhankelijkheid van de staatsruif en de politiek is zo met elkaar verweven dat men amper nog vertrouwen kan hebben in die drie-eenheid. Dit land zal een wereldoorlog veroorzaken en dood en verderf zaaien wanneer het volk niet snel in opstand komt. De socialisten zijn langzaam maar zeker de vrijheden en verworvenheden van de hardwerkende burger aan het verkwanselen ten faveure van een groeiende groep mensen die meer en meer afhankelijk zijn van een socialistische overheid om geleidelijk meer grip te krijgen op evt. opstand van het volk. Er worden steeds meer wetten ingevoerd die de burger het recht op zelfbeschikking ontneemt. Echt, dat is geen kattepis wat hier gebeurt! En wij gaan ook die kant op. We worden wijs gemaakt dat we met ons allen kwijlende idioten zijn, die de overheid nodig hebben om de juiste keuzes te maken, zodat we minder moeite hebben met het steeds verder indammen van zelfbeschikking, vrijheid en privacy. Karl Marx is de bedenker van deze manier van werken. Kijk eens voor de grap de film Animal Farm naar een boek van George Orwell. Erg verhelderende film over hoe een kleine kliek de grote hardwerkende massa betovert met praatjes over gelijkheid en solidariteit en ondertussen al je vrijheid en zelfstandigheid afneemt tot het moment dat de verrotting zover heeft doorgeslagen dat het hele systeem in chaos ineenstort.

a-omega | 23-10-07 | 17:18

@Boeddhi 23-10-07 @ 17:00:
Bush is niet hetzelfde als het hele land. Bush gaat volgend jaar weg. Dat is een absolute zekerheid. Jij veroordeelt een heel land omdat ze toevallig eens een klote-regering hebben. Nee joh, dan Noord-Korea.
youtube.com/watch?v=xPhje8wepyg

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:15

@ James Lastig 23-10-07 @ 17:08: Absoluut Patriot !

Burgerlijke ongehoor | 23-10-07 | 17:14

koerbagh ® 23-10-07 @ 16:50
Amerika heeft vele zaken beter geregeld, absoluut.
Nu spreek ik zakelijk veel Amerikanen en een van de meestgenoemde charmes van NL in hun ogen is het Koningshuis.
Nutteloos sentiment zul je wellicht zeggen, maar het helpt allemaal voor je land. Ik durf de stelling aan dat het Koningshuis below the line ons meer oplevert dan het kost.
En al is dat niet zo, laat er in dit overgereguleerde land in Hemelsnaam (of Darwinsnaam, whatever) 1 instituut zijn dat boven al het rationele gemiereneuk staat.
Daarbij kun je de macht van Bush met goed fatsoen niet gelijk trekken met die van ons staatshoofd.

Sven31 | 23-10-07 | 17:14

Boeddhi 23-10-07 @ 17:02

Welke wereldvrede?

Flabbergast | 23-10-07 | 17:10

@Boeddhi 23-10-07 @ 17:00:
Weet je wat het grote voordeel is: Bush gaat volgend jaar weg. Dat is een ZEKERHEID. Bush is niet hetzelfde als de US, Bush is niet hetzelfde als de constitutie, hij mag het land toevallig een tijdje runnen. En volgend jaar gaat 'ie weg. Probeer dat in PyongYang.
youtube.com/watch?v=xPhje8wepyg

koerbagh ® | 23-10-07 | 17:09

@Burgerlijke ongehoor 23-10-07 @ 17:04
Zo dat lucht op hè? Nog plannen voor vanavond? Weer auto's aansteken in Slotervaart?

James Lastig | 23-10-07 | 17:08

@Rafey 23-10-07 @ 16:58
Nounou, je hebt ook eens iemand getroffen die de pest in had.

Ik liep een paar maanden geleden met mijn pilotenkoffer op Schiphol ik kreeg gelijk twee onbeschofte Marrechausseërs achter me aan die me begonnen af te snauwen waarom ik als piloot volgens hen de 'verkeerde' richting uit liep. Toen ik hen uitlegde dat ook als zakenman zo'n koffer heel handig is kon er nog geen sorry vanaf.

Je moet echt op dat soort incidenten een heel land beoordelen. Dan ben je goed genuanceerd bezig.

James Lastig | 23-10-07 | 17:04

Flabbergast 23-10-07 @ 17:02

alleen als je dom bent denk je zo. Ik zou liever in Amerika leven dan Iran, begrijp dat goed. Toch denk ik dat Amerka een groter gevaar is voor de wereldvrede.

Boeddhi | 23-10-07 | 17:04

James Lastig 23-10-07 @ 16:38

Benk helemaal met je eens. Amerika is waarlijk een prachtig land waar hoofddoekjes, Finnen en andere soepsidiesponzen een zeldzaamheid zijn. Waar ik me alleen vreselijk aan erger is dat ik als goedwillende toerist over een kam wordt geschoren met kamelenbeffers. Daar zou ome Sjors eens wat aan moeten doen!

LJBrinkhorst | 23-10-07 | 17:04

@ James Lastig 23-10-07 @ 16:58: Hey hey, ik kan er niets aan doen dat je moeder destijds door een paar Amerikanen is uitgewoond en dat je, ondanks dat je vader je nooit is komen op zoeken, toch een band voelt met dat land !

Burgerlijke ongehoor | 23-10-07 | 17:04

@ Rafey 23-10-07 @ 16:58

Is toch automagisch en extra gratis twee dagen erbij. Nee, ik kom er steeds meer achter dat de VS van A helemaal zo gek nog niet is.

kolonel klootoog | 23-10-07 | 17:03

als die kudtdollar zo weinig euro's waard is, en met die kudtdollar die kudtolie betaald wordt... waarom is die kudtoliepreis hier dan niet omlaag gegaan? of zou die kudtregering weer hun kudtzakken aan het vullen zijn?

die kouwesvertaler is ook niks.. dus..

van dal | 23-10-07 | 17:03

Boeddhi 23-10-07 @ 16:28

Boeddhisme onder de sharia of Boeddhisme binnen een democratie.
Aan jou de keus. Waar zou je in jouw doemscenario meer overlevingskansen hebben denk je?

Flabbergast | 23-10-07 | 17:02

@koerbagh ® 23-10-07 @ 16:50
om dan maar even als devil's advocate te spelen: george bush - bill clinton - george bush - hillary clinton - jeb bush. daar hebben ze dus twee bastaardfamilies!

daskapitalist | 23-10-07 | 17:01

USA = Unlimited Supply of Assholes!

Mahmoud Ahmadinejad | 23-10-07 | 17:01

USA = Unlimited Supply of Assholes!

Mahmoud Ahmadinejad | 23-10-07 | 16:59

@Burgerlijke ongehoor 23-10-07 @ 16:55
Je bent er nog nooit geweest blijkt uit je debiele verhaal. Het lijkt me inderdaad beter dat jij daar weg blijft. Je zou immers eens openstaan voor de werkelijkheid van dat geweldige land. Blijf maar fijn in het kalifaat Hollandistan en verhuis naar de hoofdstad Islamsterdam.

James Lastig | 23-10-07 | 16:58

Laatste keer dat ik naar US ben geweest (recentelijk), was het echt gestapoverhoor. Niks 'please' of vraagtekens achter de zinnen, nee-nee, gewoon opleggen. Kut intonatie. 'Wat kom je doen, hoe lang blijf je, waar werk je, heb je een visitekaartje, is dat jouw telefoonnummer, is dat jouw adres, waar woon je ten opzichte van je werk, linkerwijsvinger op het plaatje, rechter. Okay, 14 dagen zei je? Ik geef je 16 dagen visum.'
Good job on the states.

Rafey | 23-10-07 | 16:58

Snif....

Hannalore | 23-10-07 | 16:57

@Ongelovige athe?st 23-10-07 @ 16:39:
En hoe vaak is dat gebeurd? Toevallig slechts 1 keer in 250 jaar. Hoe vaak hebben we in dit land een premier gehad die niet eens een meerderheid had?
(Tipje van de sluier: ALTIJD)

koerbagh ® | 23-10-07 | 16:56

James Lastig 23-10-07 @ 16:48

slimme jongen! Nu heb je me! o ja, ik gebruik een compjoeter als anti-VSer. Oké je hebt me schaakmat. Shit!

Boeddhi | 23-10-07 | 16:55

@MickyM 23-10-07 @ 16:49
Inderdaad, wat een zielige vertoning hier. Ik ben er nu zo'n 15 keer geweest (waarvan 9 keer in de afgelopen 3 jaar, dus na 9/11) en nog nooit problemen gehad. Als je zelf gewoon netjes en beleefd bent heb je niks te vrezen.

Het land heeft zijn eigenaardigheden zoals ieder land die heeft. Als iemand niet kan bevatten dat 'anders' niet altijd 'slechter' is dan moet die figuur fijn in het kalifaat Hollandistan blijven.

James Lastig | 23-10-07 | 16:55

Stel je voor: Je staat in een rij naar een altijd kindervriendelijk Disney filmpje te kijken! ( kindervriendelijk men reet want de kolonel praat nog steeds met een psychiater)
.
Als je vervolgens 7 minuten lang gehersenspoeld word komt er een man met bouwvakkers handen die voor een visitatie even een rectaal onderzoek bij je houdt !
.
Vervolgens checkt die gozer ff je keel amandelen ( inderdaad hetzelfde rectale onderzoek) om je dan een prettig bezoek te wensen !
.
DUS NEE IK GA NIET NAAR DE US OF A !
.
Met mijn mazzel heb ik de zelfde debiel op de terug weg en zit je die fucking 9 uur op een hoogst oncomfortabel manier te broeden op een plan om een vliegtuig het witte huis in te vliegen !
.
Hey, waarom zie ik in eene allemaal heaumeausensueelen dollars halen ?

Burgerlijke ongehoor | 23-10-07 | 16:55

Ik kom er voor werk vaak en inderdaad; de US van A zijn geweldig: een prachtig mooi land, vol met aardige, vriendelijke mensen. Het is alleen jammer dat het in de Europese media met hun totaal misplaatste linkse morele superioriteteitsgevoel bon ton is America af te zeiken. Hoe slecht het er wel niet is met de negertjes en zo. Nou ja, kijk maar even naar Parijs en Amsterdam en zoek de verschillen...

a-omega | 23-10-07 | 16:54

@ koerbagh ® 23-10-07 @ 16:50
Vlunk? Nuchter?

kolonel klootoog | 23-10-07 | 16:53

moi @16:48
+S (toch typed dat toetsenbord thuis lekkerder)

The Nameless | 23-10-07 | 16:50

@Sven31 23-10-07 @ 16:38:
Ja, heel relevant. Ons staatshoofd is een usurpator van niet zo koninklijke bloede die de titel middels erfopvolging heeft verkregen en doorgeeft; en de VS hebben het grondwettelijk zo ingericht dat het volk het staatshoofd elke 4 jaar kan vervangen. Aangezien het hier in dit topic over de deugden van de VS gaat mag de superieure staatsinrichting van dat land ook wel genoemd worden. En tsja, dat gaat ten koste van mevrouw de Ranitz en haar bastaard-familie. Jammer dan.

koerbagh ® | 23-10-07 | 16:50

@ James Lastig 23-10-07 @ 16:48
twee zielen...

MickyM | 23-10-07 | 16:49

Psst, he Boeddhi, niet verder vertellen hoor, maarre 9-11 was een inside job! Ssst, wel voor jezelf houden he?!

MickyM | 23-10-07 | 16:49

@Boeddhi 23-10-07 @ 16:43
Hoe eens op met je alu hoedjes geneuzel. In maart in Boston nog een protestactie gezien van een stel randdebielen die met borden liepen waarop stond "911 was an inside job". Dat mag daar gewoon. Het is een land waar vrijheid van meningsuiting, ook al is die mening nog zo debiel, altijd topprioriteit zal hebben.

Ga er nou eerst maar eens zelf kijken voordat je al je van het internet gehaalde paniekverhalen hier kopieert.

En wat doe je trouwens op het internet? PC's en internet zijn Amerikaanse vindingen hoor. Allemaal slecht dus volgens jouw bekrompen ideeën.

James Lastig | 23-10-07 | 16:48

Graag zou ik filmpjes zien van mensen die hierna kijken... Kotsen gegarandeerd! 300 million people 1 tub?

ikker | 23-10-07 | 16:48

zoveel menen zonder overgewicht zijn er toch niet in de USA?

The Nameless | 23-10-07 | 16:48

MickyM 23-10-07 @ 16:44

feiten allemaal feiten blinde vink!

Boeddhi | 23-10-07 | 16:46

@PrAn 23-10-07 @ 16:07
Wanneer ga jij? ik vertrek 16 januari naar Florida

MDE | 23-10-07 | 16:46

Flabbergast 23-10-07 @ 16:32

ff niet mierenneuken

Boeddhi | 23-10-07 | 16:45

@Boeddhi 23-10-07 @ 16:43
Dat alu hoedje staat je goed man!

MickyM | 23-10-07 | 16:44

James Ulrich 23-10-07 @ 16:28

Schijnbaar niet genoeg. Amerika is een democratisch verval. Media, het grootkapitaal en de politiek is zo met elkaar verweven dat men amper nog vertrouwen kan hebben in die drie-eenheid. Dit land zal de 3 wereldoorlog veroorzaken en dood en verderf zaaien wanneer het volk niet snel in opstand komt. De Neo-cons zijn langzaam maar zeker de democratische en de burgerrechten aan het afkalven om geleidelijk meer grip te krijgen op evt. opstand van het volk. Er worden steeds meer wetten ingevoerd die de president het alleenrecht en almacht geeft. Echt, dat is geen kattepis wat daar gebeurt! En wij gaan ook die kant op. We worden bang gemaakt zodat we minder moeite hebben met het opofferen van burgerrechten en privacy. Leo Strauss is de bedenker van deze manier van werken. Kijk eens voor de grap de film the power of nightmares van de BBC. Erg verhelderende docu of de historische wandel van de moslim extremisme en de Neo-con extremisten.

Boeddhi | 23-10-07 | 16:43

Korte anekdote: Vorig jaar kerstmis, mijn broer (toen 22) en ik (toen 25, ongeschoren en met gemillimeterd haar dus niet op mijn meest betrouwbaarst zeg maar) bij de douane van Newark International Airport, net aangekomen en onderweg naar downtown New York:
"Passports, gentlemen. What's the purpose of your stay? Spending the Holidays in the City, are we? You guys look like you're going to get in trouble." Hij kijkt in onze paspoorten en kijkt ons nog eens aan. "Yep, you guys are definitely going to get in trouble!" Hij grijnst breed, vervolgt met een 'Have a great stay and a merry Christmas, my friends." en laat ons doorlopen.
En ook op voorgaande reizen is het eigenlijk altijd zo soepel gegaan. Slechts 1 keer, op LAX, moesten de tassen open en de veters uit de schoenen. So what? Als je niks te verbergen hebt, sta je zo weer buiten.

fluh | 23-10-07 | 16:42

En nog iets wat USA-bashers in hun verschrompelde zak kunnen steken:
daar kan iedereen demonstreren, je kunt 't zo gek niet bedenken of het kan -zie de fotoreportages van Zombie (te vinden op LGF) voor hilarische foto's van knotsgekke Yanks (of 't ethisch verantwoord is is een 2e)- kom daar hier maar eens om of in Brussels.. nee, hier staan de knokploegen van AFA of de knuppelaars van moefti Thielemans meteen klaar om je volop te meppen en in 't cachot te gooien.

wopper | 23-10-07 | 16:42

@ James Ulrich 23-10-07 @ 16:31
Wat leuk dat je meteen zo genuanceerd reageert!
Nee, geen ex-CPN-er. Vond dat het journul altijd kritiekloos berichten over Amerika doorzond. Net als die eikel van een Max Westerman... ... New York deed voor RTL.
Ik begrijp overigens dat jij het niet trekt als een journaal twee kanten van een zaak belicht? Ies nuance Ies links Ies dictatoer?

MickyM | 23-10-07 | 16:41

@ PrAn
yep, heb ik kennelijk geluk gehad.
*zich indachtig het adagio 'geluk is met de domme' afvraagt of-ie daar blij mee moet zijn*

baba4oog | 23-10-07 | 16:40

@koerbagh ® 23-10-07 @ 16:32
"Het land waar de burgers hun eigen regering kiezen!"
?? Het land waar de presidentskandidaat met de meeste stemmen geen president wordt!!

Ongelovige athe?st | 23-10-07 | 16:39

@ Boeddhi 23-10-07 @ 16:22

Joh, ga jij lekker iemand anders vervelen met je "Johnson molenaar!" gejengel. Wat je nu allemaal roept is niets nieuws en al helemaal geen reden om een Teleac flick over de VS van A af te doen als nazi propaganda.

@ Lebowski Achiever 23-10-07 @ 16:29

Natuurlijk! Je hebt er altijd wel een idioot tussen zitten die vind dat je de VS van A niets mag kwalijk nemen omdat ze in WOII een beetje met de Engelsen, Polen, Canadezen, Australiërs hebben mee gevochten.

kolonel klootoog | 23-10-07 | 16:39

Leuk filmpje, fijne muziek ook.

T. Humper | 23-10-07 | 16:39

En wie van al die azijnpissende reaguurders is er ook echt eens geweest?

Gisteren teruggekomen na een week werken en het weekend in Boston en New York. In juni nog naar Hawaii geweest.

Een fantastisch land waar die kudtmocro's niet de dienst uitmaken en ongestraft auto's kunnen aansteken. En ja ... bij een krachtdadige overheid horen nu eenmaal een flinke beveiligingsmaatregelen. Als Nederland ook maar een klein beetje meer op de VS zou lijken zou het misschien weer een aangenaam land worden om te wonen.

James Lastig | 23-10-07 | 16:38

koerbagh ® 23-10-07 @ 16:32
Ja, laten we het Koningshuis maar weer eens onderuit halen, lekker relevant.

Sven31 | 23-10-07 | 16:38

Hoe zou men in de VS eigenlijk omgaan met het tuig dat in Amsterdam-West auto's in brand streekt. Drie maal raden.....

James Ulrich | 23-10-07 | 16:37

@Flabbergast 23-10-07 @ 16:32

Je krijgt in de States hooguit een paar maanden een uitkering. Na die datum verdwijn je uit de werkloosheidsstatistieken en heb je werk of leef je in een mooie doos van 7-Eleven.

El Gouda | 23-10-07 | 16:37

You gotta love America :)

fluh | 23-10-07 | 16:37

Ik wachtte op een Morgan Freeman die iets ging vertellen, maar het kwam niet ;)

Verder is er natuurlijk niets mis mee om je cultuur/identiteit samen te vatten. Wij doen dat in een "canon" (een aaneenrijging van plaatjes belangrijke figuren zoals Willem van O. en Anne F.), Amerikanen doen dat in een modern medium: een flitsend filmpje met vrolijke kleuren. Wat is daar zo anders dan?

Captain Pervert | 23-10-07 | 16:36

baba4oog 23-10-07 @ 16:21

De afgelopen 3 jaar heb ik de US of A 6 keer met een bezoek vereerd. Miami is een rotvliegveld en tel ik even niet mee. Van de 6 keer heb ik 4 maal in een behoorlijke rij gestaan en 1 keer ben ik half doorgezaagd door de security officer... De rij had te maken met vertragingen van vliegtuigen, immigranten Mexico gezinnetjes voor je of defecte paspoortcontroles. En de security officer had waarschijnlijk zijn dag niet.
Anyway is meer een kwestie van toeval denk ik.. En wat is nou een uur op je hele vakantie? Kan je toch mooi 9 keer dat filmpje kijken!

PrAn | 23-10-07 | 16:36

@PrAn 23-10-07 @ 16:31
Yep, ik werd gegrepen door het filmpje, al die prachtige natuur en mensen, was het hier maar zo prachtig!

Ongelovige athe?st | 23-10-07 | 16:35

Hah @ al die kut linkse-hippies die Amerika bashen, blijven jullie maar lekker elke dag verrot werken voor die paar centen waar de helft linea recta naar onze grote vrienden van de belasting heen gaat en op je 65e het leven bekijken vanuit de geraniums. Nee dan ga woon ik liever in een vrijstaand huis in de suburbs waar mijn grote SUV de voortuin siert. Ahhhh... ruimte.

weep | 23-10-07 | 16:35

Het is alsof je als Europeaan in een spiegel kijkt... logisch, want wij zijn naar Amerikaans evenbeeld gemaakt.

Godward | 23-10-07 | 16:33

Boeddhi 23-10-07 @ 16:05
Geschiedenis lesje gemist?

Het nationaalsocialisme of nazisme is de benaming van een ideologie die rond 1918 in Duitsland ontstond. Meestal wordt het woord specifiek gebruikt voor de ideologie van de Duitse dictatuur van 1933 tot 1945 (het Derde Rijk).

Het nationaalsocialisme kent sterke trekken van het sociaal-darwinisme, wat blijkt uit het feit dat men het 'biologisch bepaald' achtte om sociaal zwakkere elementen in de samenleving te elimineren.

En dat is nou het verschil met de VS. De sociaal zwakkeren worden er niet geelimineerd zoals in NAZI Duitsland, maar ook niet doodgekuffeld en in de watten gelegd door de sociale voorzieningen zoals hier!

Als je wil werken en je je kansen wil grijpen is the sky the limit in the USA.
Kom je hier ff boven het maaiveld uit dan wordt je kop eraf gehakt...

Bullshit opmerking van een brainless piece of shit dus! OEHAA

Flabbergast | 23-10-07 | 16:32

@Boeddhi 23-10-07 @ 16:22:
Ja man, wat een vreselijk land, waar je de verdiensten en vruchten van arbeid voor het grootste deel zelf mag houden! Schande! Het land waar je grondwettelijk mag zeggen wat je wilt! Het land waar de burgers hun eigen regering kiezen! Schande! Je hebt gelijk hoor, het is een kloteland Boeddhi. Regenten-dictatuur geleid door een pseudo-vorstin met een democratisch sausje is veel beter.
www.youtube.com/watch?v=VusKagVQt58

koerbagh ® | 23-10-07 | 16:32

Ongelovige athe?st 23-10-07 @ 16:25

Heb je het afgekeken??? Bravo!

PrAn | 23-10-07 | 16:31

In California kan je bijvoorbeeld in 25 verschillende talen het theoretisch rijexamen doen. Geen Amerikaanse but- und boden 'vrijheidsdenker' die daar moeilijk over doet. Is hier totaal onmogelijk.

El Gouda | 23-10-07 | 16:31

@ Mickey M @ 16:22
Ben jij soms een oud-CPN'er die, zelfs het NOS Journaal destijds te "rechts" vond?! Het NOS Journaal is namelijk altijd al links geweest.

James Ulrich | 23-10-07 | 16:31

koerbagh ® 23-10-07 @ 16:23

Inderdaad, dat is ook Naziprop!

Boeddhi | 23-10-07 | 16:30

Jawohl!

Zoloft | 23-10-07 | 16:30

Amerika-Bashers kom er maar in!! Gij had liever Duits gesproken nu!

Lebowski Achiever | 23-10-07 | 16:29

Amerika-Bashers kom er maar in!! Gij had liever Duits gesproken nu!

Lebowski Achiever | 23-10-07 | 16:28

@ Boedhhi @ 16:22
De meest bekende en luidruchtige anti-Amerikanisten wonen nog altijd in de Verenigde Staten zelf. Hoezo "politiestaat"?!
www.luxetlibertas.com/artikel20102007a...

James Ulrich | 23-10-07 | 16:28

@ Boeddhi 23-10-07 @ 16:22
Ik denk dat ze daar niet echt op jou zitten te wachten, dus jouw opinie zal ze aan hun amerikaanse vette reet roesten.

Zoloft | 23-10-07 | 16:28

De meeste reaguurders hierboven reizen niet trans-atlantisch met de KLM zo te lezen.Was dat wel het geval, dan zouden zich genuanceerder uitlaten over dat Welcome to the USA filmpje.Want...... die blauwe bestoken je voor de landing op Schiphol intl. ook met zoete promo filmpjes over Holland (van het zelfde kaliber).En... aarggghh en altijd weer dat Madurodam.

Boellie | 23-10-07 | 16:26

Ik mis een beetje de mooie shots van het altijd pitoreske New Orleans met z'n mooie waterpartijen.

Ongelovige athe?st | 23-10-07 | 16:25

De 'Free and the Brave' wonen al jaren in reservaten waar ze casino's mogen bouwen...

[-InFiDeLz!-] | 23-10-07 | 16:23

Op 2.35 Minuten zie ik daar.... is het hem echt.... Pim Fortuyn? Hij heeft zijn haar laten groeien en een baard laten staan, maar het is 'm wel!

Verder een heel politiek correct filmpje, geen bitchslappende urbanneger te zien...

Ruler | 23-10-07 | 16:22

@ James Ulrich 23-10-07 @ 16:19
Huh? Anti amerikanistisch? Als iets een kopieermachine van de Amerikaanse journaals is geweest, dan wel het NOS journaal in de jaren 70, 80 en 90!
Die paar jaar Bush bashen compenseert dat echt niet hoor!

MickyM | 23-10-07 | 16:22

kolonel klootoog 23-10-07 @ 16:07

Land of the free and freespeech? Politiestaat waar burgerrechten stelselmatig worden afgeschaft. Wanneer je daar binnen wil komen word je totaal doorgelicht. Europa is tragisch genoeg ook nog meegegaan in de belachelijke eisen die de VS stellen wanneer het gaat om vluchten naar de VS. Wanneer de Commander-in-chief (Bush dus) denkt dat je een gevaar bent voor de staat, is martelen geoorloofd (staat zwart op wit). Imperialisten! Kakkerlakken (ze verbruiken in hun eentje 25 procent van de olie productie). Ik haat dat land met een zieke geest als president. Het gevaar komt ook van die kant. Een walgelijke staat vol hypocrisie en onderdrukking van andersdenkenden wereldwijd. Nee, sympathiek land de VS

Boeddhi | 23-10-07 | 16:22

ik ben sinds de invoering van de nieuwe grensregels meermaals via één van de grote luchthavens (EWR/JFK/LAX) de VS ingegaan en al die keren hooguit een minuut in een wachtrij (mag dat die naam dan wel hebben ?) gestaan. gevolgd door hooguit drie minuten bij de officer van de homeland security. en ik vlieg echt niet altijd bizniz-class. die homeland security-officers hebben sowieso meer gevoel voor humor, dan waar ik ooit een marechausseeër op schiphol op heb kunnen betrappen. 't is mij dus een raadsel hoe er wat te zeiken zou kunnen zijn over de VS grenspassage. tenzij je wat minder roomblank ben dan ik. toegegeven, dan wordt je soms minder aardig behandeld. en da's idd niet netjes.

baba4oog | 23-10-07 | 16:21

Briljant!

Teen | 23-10-07 | 16:20

Wat een onzin, al die veiligheid valt reuze mee. Amerika is een mooi land en de mensen zijn er aardig! Hoezo vooroordelen...

Flying Bobman | 23-10-07 | 16:20

Ik zie dat de anti-Amerikanistische berichtgeving in het NOS Journaal en andere Nederlandse media de meeste bezoekers van GeenStijl bepaald niet goed heeft gedaan.....

James Ulrich | 23-10-07 | 16:19

Na één minuut wist ik het zeker: ik wil neger worden en in een Amerikaanse ghetto gaan wonen.

Skeflau d'Bouterique | 23-10-07 | 16:18

Hier zit een Oscar in.

artbrut | 23-10-07 | 16:16

*Rammstein opzet*

Tobi | 23-10-07 | 16:15

De Verenigde Staten? Haha, het idee alleen al...

Horror Skopie | 23-10-07 | 16:15

Ik ben afgehaakt toen er een vervelend Cup-A-Soup-vliegtuigje in het beeld verscheen.

Hodja | 23-10-07 | 16:15

toen ik een amerikaanse aankomsthal mijn cellphone pakte om te bellen, kwam er gelijk zo'n yank met getrokken pistool op me afgerend. gelukkig was het geen iphone, die had ik anders gelijk kunnen inleveren.

daskapitalist | 23-10-07 | 16:13

Gadver, er wonen ook zwarten in Amerika. Daar gaat ik niet naar toe.

quutje | 23-10-07 | 16:12

Amerika is nog immer het lichtende voorbeeld voor Europa als het gaat om uhm uhm.... Nou goed dan: entrepreneurship en het nastreven van persoonlijke ambities.

Amerikanen zijn i.h.a. bereid om harder te werken -zonder sociaal vangnet!- om hun zakelijke en persoonlijke doelen te bereiken. De traditioneel Europese (lees Nederlandse) afgunst ontbreekt bij de vele Amerikanen die ik heb ontmoet volledig.

Een land of the free kunnen we Amerika na 9/11 natuurlijk niet meer noemen. De controles op de luchthavens gaan echt alle fatsoensnormen en privacyregels te buiten. Desondanks mag ik er nog steeds graag vertoeven.

LJBrinkhorst | 23-10-07 | 16:11

Shit, ik ga zondag op vakantie naar Nieuw Zeeland, maar na het zien van dit filmpie baal ik dat ik niet voor de verenigde staten VAN amerka heb gekozen... jammer zeg!

Wim-Lex | 23-10-07 | 16:09

Haha, lollig filmpje over een geweldig land met idem people..
Vreemd hè dat de Amerika-bashers hiero er wel graag naartoe gaan, maar toch de USA gelijk blijven stellen aan Buzz.. bekrompen en typisch Nederlands, klagen klagen klagen.. alsof 't hier beter is!

wopper | 23-10-07 | 16:09

Vorig jaar naar Costa Rica geweest. Helaas een tussenstop in Miami. Wat een pauper vliegveld... En je wordt idd hartelijk onthaald. Foto, vingerafdruk en schoenen uit. dit alles onder het toeziend oog van het alleraardigst personeel.

Alleen daarom zal ik niet zo snel naar the US of A gaan, maar dit filmpje maakt me weer helemaal blij! Amerikanen zijn aardig, zijn niet racistisch en hebben stijl!

Mss ga ik wel emigreren, want de huizen zijn er ook al niet duur: www.missouritrailertrash.com

kaiser_cas | 23-10-07 | 16:09

ik mis Hirsi ali in het filmpje

Katrin | 23-10-07 | 16:07

En helemaal niks over de BBQ mogelijkheden in Californie hè.

Iko Nal | 23-10-07 | 16:07

@ Boeddhi 23-10-07 @ 16:05

Ok. Nu ben je wel weer leuk genoeg geweest voor vandaag. Doe eens dimmen.

kolonel klootoog | 23-10-07 | 16:07

@Zoloft 23-10-07 @ 16:04
Dan krijg je het voordeel van de twijfel...

da wizard | 23-10-07 | 16:07

In 2008 ga ik het filmpje live bekijken in zonnig Florida.. en me daarna helemaal lens shoppen!
Waarom zo negatief over de US of A? Ik vind het prima vermaak!

PrAn | 23-10-07 | 16:07

Tja, Typisch weer een negatieve houding van GS. Typisch Nederlands ook. Bah, wat een bittere zure pruimen hier.

Joshua | 23-10-07 | 16:07

@Elly&Rikkert 23-10-07 @ 16:05

De belediging maakt deel uit van het standaardprotocol. Hoort er gewoon bij.

Iko Nal | 23-10-07 | 16:06

Nazi propaganda!

Boeddhi | 23-10-07 | 16:05

Misschien interessant voor de relschoppende kutmarokkanen onder ons: De benzine is daar veel goedkoper!

Iko Nal | 23-10-07 | 16:05

Ben een keer door zo'n douane beambte beledigd. Dan denk je ook. volgende keer weer gewoon naar Canada voor de kerstsfeer.

Elly&Rikkert | 23-10-07 | 16:05

@ da wizard 23-10-07 @ 16:03
Het eerste wel, het tweede niet.

Zoloft | 23-10-07 | 16:04

jeej leuk filmpje! kunnen ze er niet ook zo een over 0031 maken?

www.watbenjedan.nl | 23-10-07 | 16:04

Tja, Typisch weer een negatieve houding van GS. Typisch Nederlands ook. Bah, wat een bittere zure pruimen hier.

Joshua | 23-10-07 | 16:04

Mischien iets voor de PVDA ,groenlinks en de SP .... leuk

Fockel und Suckel | 23-10-07 | 16:03

@Zoloft 23-10-07 @ 16:01
U is blank en draagt een pak...

da wizard | 23-10-07 | 16:03

Toeternegers te over zo te zien

Elly&Rikkert | 23-10-07 | 16:03

Gatverredamme!

In de eerste seconden kwamen Jane Doe, een debiel grijzend kudtkind met een knuppel en een ouwe hippie voorbij. Ik heb het daar even bij gelaten.

*brakende*

kolonel klootoog | 23-10-07 | 16:03

Ga ieder jaar naar de jounaaitmesteeds, maar nog nooit problemen gehad met de douane, altijd vriendelijk te woord gestaan door die gasten.

Zoloft | 23-10-07 | 16:01

Zelf het trailerparktrash ziet er gewassen uit in Disney filmpjes...

da wizard | 23-10-07 | 16:01

Wanneer gaan de chinezen nou eens al hun opgekochte dollars dumpen? Dan kunnen we pas lachen...

AllesIsZinloos | 23-10-07 | 16:00

Mjah, best leuk land om op vakantie te gaan. Die 12 uur vliegtuig is dan wat jammer, en die leger achtige taferelen op het vliegveld is ook wat jammer.
Iedereen is terrorist, en niemand wordt gespaard.

Ik ga lekker naar Duitsland op vakantie. Is ook een mooi land, alleen ongeveer 8 uur met de auto maximaal. Geen armyboys die een volledige bodysearch doen. Geen laag opgeleidde mafkezen die je gehele koffer uit elkaar halen. Doet u mij zo'n vakantie dan!

DatDus | 23-10-07 | 15:59

en als je dan uit het vliegtuig stapt en in aanraking komt met de Amerikaanse douane, weet je het weer..... Wat een ombeschoft klere tuig.....

Gifkikker | 23-10-07 | 15:59

Als Amerika mij echt blij wil maken, moeten ze holywood ff plat fikken...

mokum | 23-10-07 | 15:58

Laat ze eerst maar eens stoppen met het opmaken van de olie van mijn kinderen en hun begrotingstekort opheffen. ZOdra dat gebeurd is kom zeker eens langs!

Zippy | 23-10-07 | 15:58

niet gezien, geen behoefte aan, verschrikkelijk land zolang dat stuk schaamhaar daar de dienst uit maakt..
nee ik geloof niet dat ik fan ben van asswipe bush

dopiehopeloos | 23-10-07 | 15:57

Als er geen amerikanen zouden wonen dan ging ik er wel naar toe...

Caramba! | 23-10-07 | 15:57

haha die muziek ook ..... het wow gevoel komt er echt uit .....

uuuu | 23-10-07 | 15:57

Jaaaahhh!!! Mamma, mamma! Ik wil naar de VS van A!!! Daar is het leuk!

Pippo van Eenennaam | 23-10-07 | 15:57

onderschat land hoor.

dus.. | 23-10-07 | 15:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken