Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mierenneuqen met Marianne Thieme

Dierenpoes en poezenbeestFormeel heeft Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren gelijk. Een minister mag niet oproepen om illegale activiteiten te ontplooien. Hazen stropen mag niet. Klopt. Maar doe eens niet zo zuur en richt je op de hoofdzaken, Marianne. Een kind snapt nog dat dit niet letterlijk wordt bedoeld. Geen kind zit dit weekend met pijl en boog in een weiland hazen te knallen voor het diner. Gaat er om dat kinderen kip alleen nog maar herkennen als het in een geel piepschuim bakje zit. Dat bedoelt Verburg. Daar moet wat aan worden gedaan. Dus domme dierenpoes. Stop zelf eens met op elke slak zout te leggen. Stop met het ziften van muggen en neuk geen mieren meer! Maak je liever druk om het arme paard waar Gerda haar gebit van heeft gejat en koop morgen wat lekkers voor je poezenbeest.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Lizzard | 04-10-07 | 12:58

Marianne heeft gewoon een klinke beurt nodig.

ExtremeExtremist | 04-10-07 | 12:52

-weggejorist-

Lizzard | 04-10-07 | 09:21

Toch iets anders formuleren de volgende keer, Gerda. Je moet de PvdD geen enkele (onterechte) aanleiding geven het nieuws te halen, want dan maken ze er gewoon misbruik van, dat blijkt maar weer...

Befhaesch | 04-10-07 | 09:11

-weggejorist-

Lizzard | 04-10-07 | 09:00

Ja precies, diertjes doden geeft d'r poes te eten

esthero | 04-10-07 | 08:46

Je kan beter op hazen jagen in de kroeg. en die dat thuis lekker uiteten.
Maar ja, dan krijg je minister Plasterk weer over je heen.

wwillie | 04-10-07 | 08:14

Ooooo, nou snap ik het. Wel zeiken over Marianne, en niet over de knuffelallochtonen die het democratisch proces ondermijnen. Goh, .... ben toch zo benieuwd of dit een patroon is. Geenstijl is zeikgeel van onderen omdat ze ander in elkaar getiefd worden door boze burkarammers?
Wel een item over een Joodse meneer die niemand kent, die Nederland loopt af te zeiken ( ja, en .... heeft hij een punt, of wat ), en nix meer over de hordes ongeletterde barbaren die Nederland overspoelen? Goh, zou me toch zo tegenvallen.

listen2bobmarley | 04-10-07 | 06:58

Hohoho Thieme heeft natuurlijk wel gelijk.Het kan niet zo zijn dat een of andere leipe minister op eigen houtje het stroopverbod opheft. Ik hoor de zwijnenstropers al voor de rechtbank: Het kabinet juicht dit toe, edelachtbare.

De Geus | 04-10-07 | 06:53

Vrolijke dierendag allemaal ! *geeft de goudvis een knuffel en de kat een visje, niet de goudvis*

krommeteen | 04-10-07 | 05:54

Beetje ongelukkige uitspraak van de minister maar wel helemaal waar natuurlijk.
Pas als je op die manier echt deel bent geworden van de natuur kan je de natuur waarderen.
Voor die tijd ben je een toeschouwer, mischien vreselijk gemotiveerd maar toch een toeschouwer.
Voor een toeschouwer is de natuur een schitterend kunstwerk dat geconserveerd moet worden.
Voor een jager is de natuur zijn leefomgeving.
Een kunstwerk kan je verkopen, je leefomgeving niet, dan ga je dood.
Jaag, dood, eet en LEEF!

Jim Beam | 04-10-07 | 01:39

Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen dat je CDA wil stemmen vanwege het gezonde verstand dat er in zo'n partij aanwezig is. Gerda paardengebit in de 2e kamer en hier in stadsdeel 020 zuidoost hebben we ook een CDA figuur die het beste met de buurt voorheeft en daar echt moeite voor doet.

Binnenkort toch maar groen stemmen...

Bo Dreksma | 04-10-07 | 00:24

Haas is helemaal niet lekker.

fluh | 04-10-07 | 00:21

Tja, Mariane, als ik over haar nadenk krijg ik het zelfde gevoel als met die VMBO'ers in het filmpje van Rutger....... wat mot je d'r mee....?
Je hebt er nix an maar ze bestaan.

Amen | 03-10-07 | 23:44

Kan wel een muts zijn maar ik zou graag in het kader van Dierendag ff met dr poes willen spelen.....

Dr. Knochenhausen | 03-10-07 | 23:36

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 23:19

En waarom sommigen van haar een stijve krijgen snap ik ook al niet. Bah wat een eng wijffie.

uncleben | 03-10-07 | 23:16

Wat kan het je eigenlijk skelen Marianne. Vogens de 6 a 7 dagenadventisten houdt de wereld er binnenkort toch mee op te bestaan. Doe nog gauw wat nuttigs. Okay 1 hint: rot op uit de 2e kamert

Volkomen mee eens.

Zit daar maar ons geld te verteren zonder een wezenlijke bijdrage te leveren.
Bovendien Verburg is een nette politica die vertandige taal uitslaat. (integenstelling tot vele anderen).

uncleben | 03-10-07 | 23:14

Beter een haas schieten dan ingevlogen chemisch bewerkte tofu van genetisch gemanipuleerde round-up ready soja die is gekweekt op van boeren gejatte grond die zelf weer gejat is van indianen die allemaal zijn uitgeroeid met prostitutie en alcoholisme door een schijn-socialistische regering die gesteund wordt door dictatoriale oorlogszuchtige staat die met ons belastinggeld wordt gesteund eten. Ja! Muts, ga es deaud! (dan eten we je daarna wel op, das immers diervriendelijk)

AlteGooreZooi | 03-10-07 | 23:01

@Critical Distnace: Tieten van Gerda? Na ja das ook natuur.

pfff | 03-10-07 | 22:54

Gefeliciteerd Traag, je artikeltje gaat dit keer echt helemaal nergens over. Plaats dan liever een grote foto van MILF Thieme en laat je toch wel beetje lullige tekst achterwege.

Lord-Space | 03-10-07 | 22:47

flink op zn hondjes en dan dr bekje volblaffen

fietsmandje | 03-10-07 | 22:19

Leasebak lutsers. Druk maken om bijtelling zekers.

De haas is geschapen het haasje te worden. Mevrouw zou den Bijbelt eens moeten lezen. Daar staat het haasfijn uitgelegd.

Stir Glenfarclas II | 03-10-07 | 21:56

Robben is echt kansloos slecht.

Kale Karel | 03-10-07 | 21:41

miko 03-10-07 @ 20:26
Het zou veel schelen als je rechtstreeks de wormen of maden opat. Scheelt weer energieverlies in de energieketen :). Insekten zijn goede vleesvervangers. Er wordt soms zelfs beweerd dat het vlees van bepaalde insekten hoogwaardiger van kwaliteit is dan vlees van vee.
Overigens is het een illusie dat vlees nodig is voor de mens.

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 21:38

Ik zou haar doen, zoveel is zeker

Tobi | 03-10-07 | 21:36

Beste Marianne Thiemel,
Laat die Gerda Verburg in vredesnaam met rust, dat mens is in haar eentje al het gezonde verstand in dit kabinet.

waskuip-admiraal | 03-10-07 | 21:31

knutsel 03-10-07 @ 20:20
Las ooit, geloof bij Hermans, als definitie van een hengel: een stok met aan het ene eind een dobber en aan het andere einde een idioot.
Ik vis zonder dobber, maar 'k geloof dat mijn positie daarmee niet veel beter wordt.

Ik geloof niet dat jij ooit een paling aan de haak hebt gehad. Het is vrijwel onmogelijk om zo'n beest te onthaken zonder hem aan flarden te trekken. Ja, je kunt hem laten wegzwemmen met haak en al, maar of dat nou precies een sport is, tjsa. Ik vang die beesten om ze op te vreten, heel natuurlijk dus en in geen enkel opzicht een hobby. Vrijwel alle andere vissen die je vangt (komt weinig voor), kun je makkelijk onthaken en teruggooien. Misschien dat dat teruggooien een sport is, ik weet het niet - de 30 meter brasemwerpen?

nattebever | 03-10-07 | 21:12

Voor de liefhebbers van die mevrouw het volgende leven± Iedere dag sojapap, groente, synthetische kleding en naar de 7e dag adventistenkerknogwatofzo. Pijpen zal ze ook wel niet doen want ze eet geen vlees.

El_Guapo | 03-10-07 | 21:11

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 21:06

Die Thieme kan dan lekkere tieten hebben, een vorkje meeprikken doe ik liever bij Gerda Paardengebit.

Bo Dreksma | 03-10-07 | 21:03

Dat mens bedenkt ook allemaal van die dingen die nergens op slaan, zo wil ze exoten die schade aanrichten veschermen, dat is juist slecht voor de natuur, gaat haar alleen maar om de aaibaarheidsfactor niet om de natuur zelf want daar snapt ze niks van..

moicoi | 03-10-07 | 21:02

Stom, stom wijf. Meer dan verschrikkelijk dit, en nu maar hopen dat ze dit nooit in het buitenland te horen krijgen...

Devlaam | 03-10-07 | 20:58

LOL
Hoe vangt een koe een haas?
Vraag het aan Thieme...

da wizard | 03-10-07 | 20:55

@Miko. Crikey!

knutsel | 03-10-07 | 20:54

@miko 03-10-07 @ 20:37
K*t, stond niet in het kookboek :(((

kutjemuf | 03-10-07 | 20:52

Bestialitieit moet verboden worden. Pvdd helaas, geen seksleven meer voor jullie. Laat gewoon je herdershond uit. Marie!

Zo jammer! | 03-10-07 | 20:44

Straks nog Kouwes met zijn voorliefde voor lekkere diertjes en de woensdag kan niet meer stuk.

knutsel | 03-10-07 | 20:43

kutjemuf 03-10-07 @ 20:30
Je moet ze ook leeg zuigen sufferdje. :)

miko | 03-10-07 | 20:37

Als je roept dat een peos geaaid moet worden dan gaat ze toch ook niet meteen uit de kleren?

Mongoose | 03-10-07 | 20:30

@miko 03-10-07 @ 20:26

Of heb je nooit schildpadden gegeten?

Ja, daarom heb ik nu een kunstgebit.

kutjemuf | 03-10-07 | 20:30


Mosselen zullen binnenkort dan ook wel verboden worden. Gaan ook levend de pan in. Als je dan goed luistert hoor je ze een beetje piepen. En ze liggen van te voren al lekker bellen te blazen in een emmertje water. En wat te denken van kreeften, gaan ook levend de pan in. Yummie.
Thieme kom maar op.

Elisabeth2 | 03-10-07 | 20:28

Lizzard 03-10-07 @ 20:12
Ik bedoelde soja dus als vlees vervanger dat lijkt me geen goed idee.Maar ik denk dat de hele agrarische sector samen met het bewustzijn van de mensen wat betreft eten op de schop mag.Inderdaad vinden we insecten raar maar meelwormen zijn prima te eten.We vreten wel garnalen maar ik kan je uit ervaring vertellen dat Orguyocolonia (grote mier) precies het zelfde smaakt.Maar bijvoorbeeld slachtafval her gebruiken om garnalen op te kwekeken, ja dat zie ik wel zitten.Er zijn ook genoeg runderrassen die stro en andere slecht verteerbare grassoorten prima om kunnen zetten in vlees maar het gaat wat langer duren.
Het_leuke_zuiden 03-10-07 @ 20:16
Wat is het verschil in wormen vlees en dat van een varken??maar je kiunt die wormen weer prima gebruiken als visvoer of schildpadden en die zijn weer wel lekker.Of heb je nooit schildpadden gegeten?

miko | 03-10-07 | 20:26


Een minister mag alles,want is er ooit een minister geneukt door een mier of geplet door een mug?
Weten jullie wel hoeveel dieren er iedere dag dood langs de autoweg liggen.
Dierenmoordernaars.
Met jullie kut autotjes en maar klagen in de file.
Het word tijd dat jullie langs de weg liggen.
Ik hou van Marianne ik vindt haar lief
xxx

miljardeuroman | 03-10-07 | 20:21

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 20:21

@Nattebever. Wel als je ze terugzet. Vissen is een hobby voor gemankeerde opa's, of zoals Annie MG Schmidt het zei: aan beide zijden van de hengel een dooie pier.

knutsel | 03-10-07 | 20:20

Ik wist helemaal niet dat er in NL nog natuur was. Een paar mislukte parken, in stand gehouden door Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten.
Die kindertjes moeten dus naar het buitenland, wat weer veel CO-2 uitstoot oplevert. Daar zal Thieme niet blij mee zijn.
Wat nog wel goed kan, is vissen uit het water trekken. Ik vis geregeld op paling en die kudtbeesten hebben de nare gewoonte om je haak helemaal in te slikken, dus eruit trekken gaat niet zonder dat je alle ingewanden ermee uittrekt. Dus gaan ze in de AH-tas (ze kunnen rustig een paar uur zonder water) en in mijn keuken voltrekt zich dan de onthoofding, want ik wil natuurlijk wel m'n haakje terug. Daarna trek ik alles uit het beest wat er qua culinaire vreugde niet in hoort.
Zelfs volwassen vrienden werden daar onpasselijk van. Waarom, is me een raadsel, want ze vreten wel alles wat los en vast zit.
Geloof dat die Thieme het sportvissen ook wil verbieden. Duidelijk niet goed snik - 't is helemaal geen sport.

nattebever | 03-10-07 | 20:16

miko 03-10-07 @ 20:05
ik heb een leuke voor je:
Compost dat door regenwormen wordt omgezet in lichaams eigen eiwitten. Ga lekker wormen eten, of maden. Zeer eiwitrijk en milieuvriendelijk.( beperking ammoniak uitstoot en nitrificatie, minder dierenleed bla bla bla)
Immers je hebt het toch over afval->omzetting-> eiwitten.
Suc6

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 20:16

Voor een iemand uit de links extremistische kerk ziet ze er toch nog altijd bijzonder smakelijk uit. Ik zou haar graag eens in haar biologisch-dynamisch gekweekte lichaam neuqen!

deprofeet | 03-10-07 | 20:12

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 20:12

Marrianne val ff lekker dead met je linkse gezeik. Hoerrrrrrrrrrrrrrrrrr

kutjemuf | 03-10-07 | 20:10

Lizzard 03-10-07 @ 20:02
Oude Nederlands is zo geweldig: ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel :-)
Laat de toekomst maar schrijven hoe wij het hebben gedaan in ons heden. Ik denk dat er niet veel positiefs te melden valt, behalve de technologische vooruitgang.

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 20:10

knutsel 03-10-07 @ 20:04
En olie en biodiesel.

miko | 03-10-07 | 20:07

Lizzard 03-10-07 @ 19:53
Ja serpentje dat heb ik.Maar hoeveel heb je daar aan als je bv alleen ruwe stof hebt als gras??kun jij gras eten??Ik pleit niet voor bioindustrie maar er is genoeg afval van ons dat door dieren omgezet kan worden in eiwitten.mijn vlees verbruik is redelijk ik hoef geen 3 kilo per dag.Maar ik eet wel alles!!Niet alleen de haasjes maar alles wat er redelijker wijs van een dier af te halen is.
hoogh 03-10-07 @ 19:57
Goed jij je zin : Jezelf (brabantse afkomst) maar heb je verder nog iets te melden ?? Drie post en dezelfde boodschap ik ben niet blind!!

miko | 03-10-07 | 20:05

@Dudunbanza. Ja maar de meeste soja, iets van 90% ofzo (ik zoek wel even een betrouwbaar linkje) is toch echt veevoer.

knutsel | 03-10-07 | 20:04

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 20:02

@ dr.spin007 03-10-07 @ 19:53
Jouw soort verdwijnt bij mij in de stofzuiger.

Gravin v Kippenbouth | 03-10-07 | 20:01

In Afrika en Brazilië worden kostbare regenwouden gekapt en afgebrand. De gronden die dan vrijkomen worden door de lokale boeren gebruikt om soja te verbouwen. Er is immers heel veel vraag naar sojaproducten vanuit de veganistische hoek.
*
*
Zieke mensen die dierenknuffelaars!
*
Doet mij maar een lekker haasje straks op 15 oktober wanneer het jachtseizoen begint!

Dundunbanza | 03-10-07 | 20:00

Back to nature, dat geldt niet alleen voor vlees, ik vertelde laatst mijn nichtje dat zelf gemaakte patat frites zo lekker is, aardappelen schillen, in stukken snijden, wassen in zout water, drogen en dan hoppa in de olijfolie. Toen keek ze erg verbaasd en zei, ja maar, patat komt toch niet van een aardappel, dat komt van AH uit de diepvries.

Elisabeth2 | 03-10-07 | 19:59

Eigen-lijk iets te veel van het goede.

hoogh | 03-10-07 | 19:57

Ja, Miko, je "eigen".

hoogh | 03-10-07 | 19:57

-weggejorist-

hoogh | 03-10-07 | 19:57

-weggejorist-

hoogh | 03-10-07 | 19:56

De natuur in met het CDA. Dat is een haas vangen en 's avonds opeten. Een egeltje in een zak doen en tegen een muur gooien. Een kuiken in een blender stoppen en daar een foto van maken. Het vel van een pasgeboren poesje afstropen en je bevindingen in een verslagje schrijven. Een konijn neuken. Een lange houten steel met een scherpe punt in de anus van een varken steken. Pootjes uittrekken van een spin. Een kikker opblazen met een fietspomp. Een rotje aan een cavia vastplakken en weggooien.

blawablawa | 03-10-07 | 19:54

Patrick Zweedsey 03-10-07 @ 19:52

Ik bijt zomaar een zwaan de kop af als het nodig is.

dr.spin007 | 03-10-07 | 19:53

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 19:53

Lizzard 03-10-07 @ 19:38
Ik ben voor deregulering van de overheid en dat de praktijk de toets is en niet de ethiek. Dus resteert mij alleen de PVV momenteel
Lizzard 03-10-07 @ 19:44
In vitro vlees kent praktische problemen. Gewoon vlees zijn voornamelijk spiercellen. Deze zijn gemakkelijk in kweek te houden. In theorie kunnen wij dus al 50 jaar vlees kweken. Alleen probleem is om tot een weefsel te komen. Via diffusie kan vlees maximaal enkele cellagen dik worden. Dan zit je nog altijd onder de 0,01 mm. Om dus een weefsel te krijgen heb je dus ook toevoer nodig van bloed. Dat betekent dat je bloedvaten nodig hebt en dus een bloedtoestroom. Vlees zonder een levend organisme te kweken krijg je toch nevernooit. Je kan slechts een placenta-achtig iets namaken waarin je een organisme laat groeien. Ik ben beetje sceptisch over dit onderwerp. We zien het wel. Het is makkelijk voor boterhammenworst. Een biefstuk krijg je er niet mee.

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 19:53

knutsel 03-10-07 @ 19:48

Dat meen je? Ik vind dat dierenmishandeling. DAT is pas dierenmishandeling!

dr.spin007 | 03-10-07 | 19:53

alsof de GeenStijl ook een dier met de hand geslacht heeft, stoere praat jongens...

Patrick Zweedsey | 03-10-07 | 19:52

hoogh 03-10-07 @ 19:37

Ach ach laten we het weer eens op taal gebruik gooien!!Geen andere argumenten??Ik heb het geluk in bezit te zijn van behoorlijk wat terrein.Wat ik aan vlees eet kan ik in 75% van de gevallen terug traceren van geboorte tot aan de slacht.Vis die ik eet vang ik zelf en gaat tot op het laatste stukje op.Kop voor de soep en lever hart en maag in stoofpotten.Om puur vegetaries te eten moeten er vlees vervangers zijn Soja bonen ??Die staan in brazilie op grote velden waar eerst woud was.Het leuke zuiden geeft goed aan waar het probleem zit er komen teveel mensen op de wereld en het zou raadzamer zijn om daar je eigen druk om te maken inplaats van het wel of niet bejagen van het haas.

miko | 03-10-07 | 19:51

Marianne is vies! Ze stinkt naar sojabonen.

Dundunbanza | 03-10-07 | 19:51

''trekt broek naar beneden, rent de tuin in en gaat mieren neuqen"

deafhaalchinees | 03-10-07 | 19:48

@Dr Spin. Ja lach er maar om Sytze, maar je hebt ze daadwerkelijk erbij, vegetariers die hun carnivore huisdieren alleen maar plantaardig voedsel geven. Te zot voor woorden. Het "grappige" van het hele verhaal is dat al dat kattenvoer natuurlijk rechtstreeks uit de bio-industrie komt maar daar zijn vegetariers met katten vaak doof voor...

knutsel | 03-10-07 | 19:48

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 19:44

@vander F 03-10-07 @ 18:42:
Ik hoor het al. Jouw opa was een verstandig mensch en een groot liefhebber van de natuur. De mijne ook trouwens. Kinderen moeten inderdaad maar weer eens geleerd worden dat vlees niet in de koeling van de supermarkt groeit. De minister heeft groot gelijk.

koerbagh ® | 03-10-07 | 19:44

knutsel 03-10-07 @ 19:28
Ik geloof dat helemaal. Soms neem ik een twee tal jongens mee op zee ze zijn allebei onhandelbaar volgens familie en vrienden.Maar buitenop heb ik nooit problemen met ze er is voldoende te doen en dat schept rust.Mijn kinderen hebben geluk dat ik veel ruimte heb en we veel naar open gebieden reizen maar als ik het gemiddelde gezin in NL zie dan springen de tranen me in de ogen.Mond vol over natuur bescherming maar nog niet het haas van een konijn kunnen onderscheiden.

miko | 03-10-07 | 19:43

Zou de kat van Marianne ook noodgedwongen maïs en zo eten? Dames en heren, la Thieme presenteert:...

*roffelt*

de eerste vegetarische kat van 0031!

dr.spin007 | 03-10-07 | 19:41

@Het leuke zuiden. We zouden natuurlijk andere mensen kunnen gaan eten.

knutsel | 03-10-07 | 19:41

"koop morgen wat lekkers voor je poezenbeest"

Zoals .... een mega dildo met turbo stand?

Cloodtvieaul | 03-10-07 | 19:41

Ze heeft wel een punt. Je bent minister of je bent het niet.

Guantanamo Airways | 03-10-07 | 19:39

knutsel 03-10-07 @ 19:28
De vervreemding van de natuur is idd een probleem. We eten steeds meer vlees, de rede is dat we vlees zien als een normale zaak. Je boterhammenworst bevoorbeeld, je zou er bijna bij nadenken dat het geen vlees meer is. Hetzelfde geld voor frikandel en dergelijk. Maar ja,.. omdat wij nu zoveel vlees gaan eten moeten we in de nabije toekomst fabrieken bouwen waar ze vlees 'maken', oftewel 6 verdiepingen met varkens of koeien. Al die koeien, kipjes en varkentjes hebben natuurlijk weer voedsel nodig. Aangezien het bouwgrond in Nederland wordt omgezet in stedenbouw(immers nederland is niet vol genoeg), moeten we het dierenvoedsel importeren. Gevolg is de enorme regenwoudkap waarbij we tegen protesteren maar geen ene actie tegen ondernemen. Immers je snijdt jezelf in je eigen levensstijl, en ik moet maar eens zien hoeveel mensen bereid zijn te snijden in de eigen levensstijl. Maar ja,.. dan maken we weer leuke 'schijn'compromissen om het schuldgevoel af te kopen. CO2 neutraal-bullshit en aanbouw van nieuwe boompjes.
De enige remedie is de reductie van de mensheid, alleen daar is de wereldpolitiek niet op gefocust. Minder mensen betekent een lagere economische machine. 2-kind-politiek zou al veel helpen, dan stabiliseer je het probleem, de mens.
Dan ben ik het partijprogramma aan het doornemen van PvdD en dan zie ik dat er geen enkel verband is tussen toename mens en milieuproblematiek.
De partij is voor mij 100% NOT.

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 19:38

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 19:38

@miko
Eerst correct Nederlands leren schrijven dan pas mag je tegen verstandige mensen iets zeggen. Ook jij weet niet waar jouw vlees vandaan komt. Beesten uit de natuur? Groenafval eten? Zeker bij Lidl of Aldi gekocht.

hoogh | 03-10-07 | 19:37

Haas is het lekkerste stuk vlees.

Zo jammer! | 03-10-07 | 19:35

* 03-10-07 @ 19:04
Je voelt je in je *tje genomen door hun??
hoogh 03-10-07 @ 19:25
Wat lul je nu over veetransporten ???De ruimte in de trein is niet meer dan die van een vrrkenstransport wagen en daar moet je nog voor betalen ook.
Thieme praat peop net als alle vegetariers dat vlees meer energie kost.Al het vlees dat ik eet komt van beesten die of uit de natuur komen of groenafval gegeten hebben.

miko | 03-10-07 | 19:34

nah ik heb ze beter gelezen op GS, dit is meer Jaggle nivo (niveau voor de hoogopgeleiden)

von Trapp | 03-10-07 | 19:30

Dit keer ga ik met Verburg mee en niet met Thieme. Kinderen vervreemden compleet van de natuur, sterker nog, het probleem c.q. aandoening heeft tegenwoordig zelfs een naam, vers uit de verenigde staten: Nature Deficit Syndrome. Dit wordt de nieuwste hype, let maar op, het boek van die Richard Louv "Het laatste kind in het bos" wordt echt enorm gepromoot vanuit de overheid (LNV) Het is een soort van Jantje Beton maar dan anders. Komt er op neer dat als kinderen niet achter hazen aan kunnen rennen je een hele serie van vervelende klachten kan verwachten. www.natuurwerk.nl/detail_page.phtml?ac...

knutsel | 03-10-07 | 19:28

geenstijl niet zeiken, als het andersom was geweest hadden jullie het net zo erg gedaan, stelletje hypokrieten

lokado | 03-10-07 | 19:26

Lizzard 03-10-07 @ 18:10
Vrouwen die aan dieren bescherming doen zijn frigide mutsen.Dus zullen die twee nooit bij elkaar komen. met dit veschil dat het afknallen van een haas dichter bij een orgasme komt dan een beschermde hond van eten voorzien.

miko | 03-10-07 | 19:25

Marianne Thieme heeft volkomen gelijk. Mevr. Verburg, van het door de decianna heen al dieronvriendelijke CDA, moet zich met belangrijker zaken bezig houden, zoals veetrabnsporten, veemarkten en de bio-industrie, waar ze een groot belang in heeft. Hoe weten jullie eigenlijk wat die gristin Verburg bedoelt? Laat ze dat zelf maar zeggen. Ze is net zo'n dierenbeul als die vreselijke Veerman, die nu mooi weer speelt bij Natuurmonumenten.

hoogh | 03-10-07 | 19:25

Partijprogramma is een regelrechte drama. In feite is het Groenlinkser
-edit: linkje is beter-

Het_leuke_zuiden | 03-10-07 | 19:23

@De God van Empel, check. Beste ervaring is met ALH (nu Leaseplan), scoort het hoogst waar het prijs/kwaliteitsverhouding en zeker waar het fair business betreft, weet alleen niet of dat bij Leaseplan is voortgezet, maar daar hoor ik over het algemeen erg goede berichten over.

* | 03-10-07 | 19:19

@RagingBull 03-10-07 @ 18:37
Stond er een linkje op Sargasso naar deze topic? Lutser. Keert terug. Gaat mieren penetreren. Is wel legaal. Nog.

Zeddegeizot | 03-10-07 | 19:18

@* 03-10-07 @ 19:04
Uit eigen ervaring, sterretje?

De God van Empel | 03-10-07 | 19:14

Ik neuq liever met Marianne dan met mieren. Even een mededeling van huishoudelijke aard. Doe geen zaken met Axis/ALD, indien je daar wel zaken mee doet, ga dan niet accoord met hun ALV. Ze doen er alles aan om je een financiele poot uit te draaien en hun dienstverlening in het hoge klassement leaseauto's is zachtaardig uitgedrukt meer dan beroerd, zeker in vergelijking tot hun concurrenten. Einde mededeling.

* | 03-10-07 | 19:04

wauw wat een poes

Junkie Jantje | 03-10-07 | 19:00

Nieuwe verkiezingen aub

blaffer | 03-10-07 | 18:48

Kan het wat zachter, alsjeblieft zeg.

Elisabeth2 | 03-10-07 | 18:43

RagingBullshit: wanneer wij het 360 graden zouden draaien zijn we weer bij het begin.

de schopper | 03-10-07 | 18:42

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:42

"en koop morgen wat lekkers voor je poezenbeest." Zo en die zit!

StijlvolRechts | 03-10-07 | 18:42

Heel goed Verburg,de kinderen zouden af en toe een kip of een konijntje moeten slachten,barbequen en lekker oppeuzelen.
Zo leren zij tenminste waar dieren voor dienen.

de honden blaffen... | 03-10-07 | 18:42

Wat een onzin,
ik ging als jochie dus wél met pijl & boog op hazen- en eendenjacht.
En fijn met m'n opa, na een patrijs te hebben aangereden met z'n auto, beesten slachten plukken en in de pan slingeren.
Vond ie zonde, een doodgereden beest laten liggen.

vander F | 03-10-07 | 18:42

@neemjemoeder,

Haha..
Kuch..

@Lizz,
Kuch..
Hahaha..
Iek fiend dat een lollig comment van je, doet me denken aan de bejaardeopdebrommert.
Sorry, melig = out & kruipt in hazenleger.
Plezante avond nog met alle nieuws enz.

Voor de rest, kword schijtziek van al die polletieke hotemetoten.

wopper | 03-10-07 | 18:39

mensen van Geenstijl waarom verdraaien jullie altijd alles 180 graden? Het begint een beetje dom over te komen. Toen ook al met die fotograaf die terecht opbelde dat jullie die foto's eraf moeten halen en dan dat domme weerwoord ( zogenaamd stoer en kordaat ) en nu weer een uitleg geven van de uitspraak van de minister dat hij niet letterlijke hazen stropen zou bedoelen. Nou wel dus. Ik las eerst het stuk van GS en denk dan "hmm" en onderzoek wijst dan uit dat jullie verhaal totaal nergens raking heeft met de werkelijkheid. Zo kan je jezelf wel 'onserieuze politiek' blijven noemen maar dit zijn gewoon verzinsels. Noem jezelf dan "online fantasie krant".

RagingBull | 03-10-07 | 18:37

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:31

Halalvlees bestaat ook niet meer, immers Albert Heijn is door de partij van Thieme tot de orde geroepen. De overige halalslagers worden bewust over het hoofd gezien! Niet meer over praten en de mensen zijn het vergeten..

HP de Tijd lezer! | 03-10-07 | 18:31

wopper 03-10-07 @ 18:15

Je bent fout voorgelicht, ze had een nieuwe schietschijf nodig

neemjemoederindemali | 03-10-07 | 18:30

@Lizzard 03-10-07 @ 18:18

1. is maar 1 half antwoord.
2. kwam door verbod op die drijfjachten ende ergens gelezen dat er 1 in de Loo bossen rondzwierf.

wopper | 03-10-07 | 18:23

Beetje matig, Traag.

Volgende keer beter. Misschien kom je dan in de buurt van de grootmeesters Pritt en Brusselmans.

Lord-Space | 03-10-07 | 18:22

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:18

Kon Verburg dan niet gewoon kids promotie filmpje thuis sturen met complimenten van het CDA, vinden die kids vast hartstikke leuk om te zien:

video.google.com/videoplay?docid=-1282...

openbaarminiserie | 03-10-07 | 18:17

@Lizzard 03-10-07 @ 18:10

Maar Lizzard, hoe moet 't dan met die meute wilde zwijnen die in bepaalde dorpen ravageren?
Is 't trouwens waar dat Trix jaren geleden gewond werd door een wild zwijn in haar bossen en daarom een nieuwe knieschijf nodig had?

wopper | 03-10-07 | 18:15

PiefAtquePoef

apekop | 03-10-07 | 18:15

Maak je liever druk om het arme paard waar Gerda haar gebit van heeft gejat

ROFL!!!

blikjegrolsch | 03-10-07 | 18:13

@Lizzard
als een hagelschot 'een beetje raak' is valt die haas vanzelf neer, waarna je hem oppakt, met de zijkant van je hand mep je hem een keer in zijn nek en hij is dood... maar vaak zijn hagelschoten verdomde goed raak!

Peanutbutter | 03-10-07 | 18:11

Tja beetje geertdiaans he .. maar ach zoute slakken he ..

Draaitafel Demagoog | 03-10-07 | 18:11

Willianus Wortelus 03-10-07 @ 17:47
Het lijkt me zonneklaar hoe je Marianne serieus moet némen als je continu een stijve hebt.

Sven31 | 03-10-07 | 18:10

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:10

@odol ed
helemaal mee eens, herinner me het nog goed, als kleine jongen kilometers lopen, hazen opjagen... rondlopen met zon loodzware haas, de honden, geweren, slootje springen, ik vond het altijd prachtig!

VOORDAT er nou mensen beginnen dat dat zielig is:
een bepaald gebied word uitgekamt, er ontsnappen altijd een paar hazen de dans. als dat er niet teveel zijn hoor je de 'jagers' niet klagen, want die haas kan zich weer voortplanten, en, inderdaad, ieder jaar worden er ongeveer even veel hazen geschoten

conclusie: de hazen populatie word gewoon netjes op pijl gehouden, de regels hiervoor zijn al streng zat, in sommige gevallen zelfs belachelijk!

marianne thieme zou eens een keer mee moeten gaan met verschillende soorten jacht, een weekje stage lopen bij de jachtopziener, boswachter, een weekje op verschillende soorten boerderijen etc etc! ze zou met een knal rooie kop (van schaamte) de eerste de beste trein naar verweggistan nemen!

Peanutbutter | 03-10-07 | 18:09

Ook thieme is een godsdienswaanzinnige gek. Avfoeren bitte zehr.

superjan | 03-10-07 | 18:09

pfff leg s wat zout op je klit

krem | 03-10-07 | 18:06

@apekop 03-10-07 @ 17:58

LOL!
Zo is 't en niet anders.
Welkom op GeenStijl!

wopper | 03-10-07 | 18:05

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:04

Ja zoals menig roofvogel wederzijds word gerespecteerd apekop. Want die eten de konijnen die moeten worden gebalanceerd. Doe niet alsof het niet leuk is, dat sluipen en zo.

Multikuli | 03-10-07 | 18:03

Jagen is trouwens een leuke en leerzame hobby. Niks mis mee, zolang je een dier maar niet onnodig laat lijden.

Odol Ed | 03-10-07 | 18:01

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 18:01

Traag.. Weer een geweldig stukje,ik geniet van je !!!

hansvanvoren | 03-10-07 | 18:01

Om met Fortuyn te spreken: "(Marianne) Ga toch koken, dat is veel beter". Is ze dan toch familie van Wouke van Scherrenburg?

shock'nblog | 03-10-07 | 18:00

En haar vrienden van wakker dier hebben 4 koffiesjops in amsterdam het mes op de keel gezet: scharreleieren in je space cake of we fikken je toko af..

www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/...

wopper | 03-10-07 | 18:00

Wel eens gehoord van beeldspraak, Marianne?

F22R | 03-10-07 | 17:59

Beetje matig, Traag.

Volgende keer beter. Misschien kom je dan in de buurt van de grootmeesters Pritt en Brusselmans.

Lord-Space | 03-10-07 | 17:58

Stomme sn0l!
Ga toch weg met die peoppartij van je.
Ga eens deaud!
Mocht je echt verstand van dieren hebben dan ging je niet over dit soort dingen je mond open trekken.
Ga een je jachtdiploma halen. Daar leer je pas wat over de natuur. Daar leer je waarom, waar en wanneer je op bepaalde dieren mag schieten. Jagers houden een dierenpopulatie in stand en zorgen dat er evenwicht in komt, wanneer dit niet het geval is! Want NEEE, dat kan de natuur niet zelf!

apekop | 03-10-07 | 17:58

Evolutionair gezien is de man er om te jagen, dat is honderduizenden jaren zo geweest, anders viel je om van de honger. Beetje vreemd om tegen oerinstincten in te gaan.

Odol Ed | 03-10-07 | 17:58

Is zij de zus van Jomanda?

El_Guapo | 03-10-07 | 17:53

Wat kan het je eigenlijk skelen Marianne. Vogens de 6 a 7 dagenadventisten houdt de wereld er binnenkort toch mee op te bestaan. Doe nog gauw wat nuttigs. Okay 1 hint: rot op uit de 2e kamert!

derkcs | 03-10-07 | 17:51

Ik denk dat ze niet snoeit en derhalve een onbereikbare poes heeft. En da's ook zielig voor dat beest...

OBG Sepp | 03-10-07 | 17:49

Haas: is echt biologisch, ecologisch, eco, vrije uitloop, wild scharrelvlees.

seven | 03-10-07 | 17:48

Dat felix voer is toch wel vegetarisch neem ik aan? Moet er niet aan denken dat Marianne's miepie vlees zou eten. Kunnen we Rutger niet even bij haar langsturen om in haar kasten, kelder en koelkast te kijken.

Ik heb zo'n idee dat dat kind de kast heeft vol liggen met karbonades, kipfile, biefstukken, gehakt etcetera (frans, moeilijk vmbo woord)

Tieme, tief op met je linkse gezeur

neemjemoederindemali | 03-10-07 | 17:48

-weggejorist-

Lizzard | 03-10-07 | 17:47

Hoe kun je Marianne nou serieus nemen als je continue een stijve hebt?

Willianus Wortelus | 03-10-07 | 17:47

het blijkt maar weer dat ze bij de PvdD niet zoi wijs zijn als een uil of net geestelijke gezond als een visje. Daarentegen kunnen ze schijten als een rund hetgeen elke daag weer nieuwe hoop geeft! Ach ja, hoofdzaken bij PvdD is vooral de bescherming van de hoofdluis. Acties tegen hoofdluis worden dan ook door de PvdV hard aangepakt. Het bestrijden van schaamluizen is ook een heet hangijzer... Waar is het end, Thieme? Keep the Shitfly alive?

Hyppo Kriet | 03-10-07 | 17:45

Op elke slak zout leggen is toch ook dierenmishandeling?

corvanderlaak | 03-10-07 | 17:44

Marianne hoeft morgen niks te kopen voor haar poezenbeest, die poes van haar krijgt her en der voldoende toegestopt!

aldi | 03-10-07 | 17:43

wat een gelul over hazen vangen, zelfs koeien weten hoe dat moet.

de schopper | 03-10-07 | 17:42

Zou Marianne een kamelenteen hebben?

ernieenbert | 03-10-07 | 17:38

ka hazenstroop ook op de pannenkoek?

wijsvinger | 03-10-07 | 17:38

ik zag laatst dierenpoes nog in oud-zuid. waarom gaat dierenpoes niet ff buiten de randstad wonen, bij de boompjes en beestjes.

Lesbeau's4ever | 03-10-07 | 17:38

Leave Marianne alone, please ! Ik zou haar trouwens wel eens willen neuqen maar dat is weer wat anders.

krommeteen | 03-10-07 | 17:37

Gewoon gelijk geven en achteraf blij maken met een dooie mus

Multikuli | 03-10-07 | 17:35

Hoezo heeft Marianne Thiemen gelijk als ze mierenneukt? Het is toch strafbaar om met dieren te neuken? Of is dat nog maar een wetsvoorstel?

bwahaha | 03-10-07 | 17:35

wij willen tieten zien wij willen tieten zien

Critical Distance | 03-10-07 | 17:34

Marianne moet stoppen met zeuren, maar Geenstijl moet ook niet op alle slakken zout leggen. Stop met zeuren, allemaal. En ga nu maar weer braaf spelen allemaal.

Zekere man | 03-10-07 | 17:34

Binding met de natuur..... hmmm.... als we de hazen stropen kunnen we het dus eigenlijk hebben over de ontbinding in de natuur !
.
@ Harige: Da's een tijd geleden ?

Burgerlijke ongehoor | 03-10-07 | 17:34

Dat tofu hoofd moet eens normaal nadenken en dan weet ze dat wat Verburg zei punt 1 spreekwoordelijk was, punt 2 de mensen die Verburg bedoelt hebben geen hazen in de buurt want die wonen in de randstad. en punt 3 is dat een haas die geschoten word biologisch vlees is waar het dier een goed leven heeft gehad, toch wat anders dan het gemiddelde varken. Helaas heeft een varken een minder hoge aaibaarheidsfactor dus dan is het haasje zieliger.

Fapdrab | 03-10-07 | 17:34

ALtijd een goed idee om de kinderen meer te betrekken bij de natuur. Laten we elk kind een kip geven en na 1 jaar moeten ze deze zelf slachten, plukken en grillen. Een konijn mag overigens ook, of cavia of wurgslang desnoods.

Biff Eagleburger | 03-10-07 | 17:34

Inderdaad, begin maar met harigebangmakerneuqen.
Da's veel beter.

Harige Bangmaker | 03-10-07 | 17:32

Ik lech op ellekuh zout een slak

Skeflau d'Bouterique | 03-10-07 | 17:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken