Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opinio faciliteert Joodse kwaadspreker

Holland zuigt! Nu we toch al onenigheid hebben met een Iraanse NSB'er. Kan er voor de volledigheid ook nog wel een Israelische landverrader bij. Dit is Dr. Manfred Gerstenfeld. Meneer de Joodse denktankzionist is in de jaren zestig uit Nederland verhuisd naar het Beloofde Land en heeft sindskort een premium bezigheid: Nederland zwart maken. Nederland is namelijk een verschrikkelijk antisemitisch land met louter holocaustontkenners op de nieuwsredacties. En dus is doktor Manfred een slechtnieuwsshow over Holland begonnen. "Writing letters, or initiating an ongoing dialogue with journalists are a complete waste of time. Attack is better. This is true in media and true in business." Gerstenfeld's aanpak is simpel: Nederland bestoken met tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsende berichtgeving. In de volslagen ongelezen Opinio bijvoorbeeld. Opdat u voortaan op de hoogte bent: Linksconservatisme = Hollandhaat!

Reaguursels

Inloggen

Ach zo zie je maar dat Gerstenfield net als de meeste andere " allochtonen" (vreselijk woord)wel erg ondankbaar is voor de fijne tijd die hij in NL doorgebracht heeft. Vanuit het van de Palestijnen geroofde gebied dat Israel heet NL en NL activiteiten in een kwaad daglicht stellen" Bad news about The Netherlands".De staat Israel heeft toch ook lak aan de mening van de beschaafde Westerse wereld,gedraagt zich als bezetter nog slechter dan de Duitsers in NL deden en is dan verbaasd dat onze media zo heel af en toe eens een kritisch bericht over Israel schrijven/tonen.Dat noemt zich dan bondgenoot van het Westen en mag deelnemen aan de Europese voetbalcompetitie en het European Songfestival! (Israel een Europees land ??)Laat ze maar met de Arabieren en Perzen gaan voetballen en zingen in de toekomst. Komt er misschien ooit nog vrede in het Midden-Oosten.

Dachshund | 05-10-07 | 12:00

@hemaworstje 06:09, zie eauk: @bottehond 09:38 Je hebt volkomen gelijk met hetgeen je in deze bijdrage stelt, óf het verspilde tijd en moeite is, er zijn altijd nog vele anderen die het lezen en het goed- of afkeuren, daar doe je het eauk voor, niet dan ?
Ben het eauk volledig eens met je snedige opmerking van 18:54, carry on !
Als je naar de arrogantie kijkt die Arabieren tentoonspreiden en hun onbeschofte gedragingen(lees eauk mijn vergelijking met een 'klootzak' als buurman, gisteren), dan is er maar één conclusie mogelijk en die heb ik hier gisteren eauk al vermeld: "Het Joodsche volk is eauk een loot aan de stam der Arabische (semitische) volkeren". Als je jezelf hoger stelt, dan andere soortgenoten dan deugt er iets niet. Ieder normaal mensch vraagt zich op een gegeven moment af, als hij constant mot heeft met anderen, zou het soms ook nog wel eens aan mijzelf kunnen liggen ? Maar dat komt schijnbaar niet op in de hoofden van de onderdanen van "God's Eigen Volk" dat rücksichtslos de hand boven het hoofd gehouden wordt, door "God's own Country"!! Als @bottehond deze gevolgtrekkingen uit de dagelijkse Nabije Oosten praktijk af wil doen als "jeaudenhaat c.q. antisemitisme" dan zegt dat eigenlijk meer over @bottehond (By the way: toepasselijke naam!!) zelf, dan over ieder ander die kritische opmerkingen maakt over de staat Israël.
Óóit wel eens nagedacht over het feit dat het joodsche volk het enige volk is, dat gedurende zijn bestaan meer dan eens volledig "gedeporteerd" is geworden. Babylon/Egypte/Romeinen in 76 na Cristus was het niet ?
Toch wel vreemd om via @bottehond te moeten constateren als je het voor de Palestijnen opneemt, N.B. een SEMITISCH volk, dat je dfan voor ANTI-SEMIET uitgemaakt wordt, zoals reeds eerder geconstateerd: @bottehond begrijp er geen zak van en vervalt net als zijn grote voorbeeld,"Meneer Ronnie Naftaniël" van het CIDI in de bekende Pavlov-reactie, eigenlijk wel een beetje zielig vinden jullie (die dit lezen) niet !!

Berjoska | 04-10-07 | 20:19

ach middle of the road , in israel is een wegblokkade midden op de road.

hemaworstje | 04-10-07 | 18:54

Eigenlijk mag GS niet klagen over meneer Gerstenfeld want hij doet gewoon wat GS doet, het nieuws tendentieus verkondigen. Voor alle zeikerds hier, het "kwaadspreken over NL" deed hij als experiment om te laten zien hoe makkelijk het is een land in een kwaad daglicht te zettten door alleen te focussen op negatieve berichten en/of alles op een negatieve manier te vertellen, net als fijn gebeurt met IL. Hij ziet liever wat evenwichtiger nieuws. Iets dat in NL ook vaak ontbreekt.

middleoftheroad | 04-10-07 | 14:26

We zijn het enige land met een Voetbalclub waarvan de supporters zich Joden noemen.

thehollander | 04-10-07 | 09:43

Berjoska 04-10-07 @ 03:15

Dat zeg ik: gesublimeerde jeaudenhaat. Of jeaudenzelfhaat. Van dat andere jeaudsch geluid. Nog erger.

bottehond | 04-10-07 | 09:38

@ hemaworstje
bitterballen? om 06.09 uur ?... ieuwwww

sijtje boes | 04-10-07 | 06:48

nou ik lust wel een paar bitterballen maar dat is wel erg off topic

* Berjoska, pure tijdsverspilling
mensen die geloven zijn niet te overtuigen , kijk naar saudi arabië.
kijk naar de jehova's , leger des heils black magic woman whatever.
onwrikbaar vast in een afgezet weilandje van de Herder gebukt gaan onder de strikte regelementen van een wicca boekje.

Als ik tom kroes was ging ik een ufo kelder bouwen.
Hier is de muur begint U vast te discussiëren?

hemaworstje | 04-10-07 | 06:09

@bottehond: Je begrijpt er dus écht geen hout van, als je je eens met de geschiedenis van het Nabije Oosten (abusievelijk bijna altijd als het Midden Oosten aangeduid!) had bemoeid, dan weet je dat mijn betoog helemaal niets met Jeaudenhaat, maar alles met geschiedenis te maken heeft !
Ik ben oud genoeg om te weten en ervaard te hebben wat voor vreselijk abjects er tussen 1938(ReichsKristallnacht) en 1945 bij onze oosterburen plaatsgevonden heeft. Juist daarom zou je van de staat Israël mogen en moeten verwachten dat zij zichzelf nu juist niet aan welke vorm van rascisme dan ook, schuldig zou maken! Helaas is er bewijsmateriaal te over dat laat zien dat Israël Palestijnen(= Arabieren) op een rascistische en discriminerende wijze behandelt en het is een enorme "GOTSPE" dat Israëls verdediging op dit punt nu juist is: "Wat er met ons in Nazi-Duitsland gebeurd is, mag Nóóit meer gebeuren". Met dit argument als reden, geeft de Israëlische staat zichzelf een vrijbrief tot allerlei ernstige vormen van rascisme en discriminatie t.o.v. hun Palestijnse medeburgers en "oorspronkelijke" bewoners van Palestina (Dit deel van de wereld heet "niet voor niets" zo hoor!!!"). Doe eens gaan kijken naar de documentaire,"Checkpoint" dan weet je wat ik bedoel.
Helaas heb je dezelfde 'Pavlov-reactie' als "meneer" Ronnie Naftaniël van het CIDI, zodra er ook maar iets negatiefs of iets met kritiek op Israël in de pers, of waar ook, verschijnt is deze man er als haantje de voorste bij om iedereen van "ANTI-SEMITISME" te beschuldigen, hetgeen hij o.a. ook met Ayaan gedaan heeft, die alleen maar stelde dat jongensbesnijdenissen net zo fout zijn als die bij meisjes.
En... dat de Palestijnen wel degelijk zéér oude rechten hebben, kun je zelfs uit de Bijbel halen, daarin wordt meer dan eens gesproken over de "Filistijnen", iedereen met enig taalkundig besef weet, dat het hier om een bevolkingsgroep gaat die wij nu "Palestijnen" noemen. Waar lullen we nu eigenlijk over, óók de joden zijn niet de originele bewoners van Kanaän/Judea
/Israel en welke andere naam je ook aan dit betreffende gebied wilt geven.
Recent onderzoek heeft uitgewezen, dat de joodse stammen oorspronkelijk afkomstig zijn uit de omgeving van Jemen. Maar ja, het is natuurlijk wel een beetje arrogant om jezelf "God's eigen Volk" te noemen en dat gaat zolang goed, totdat het grote Amerika om welke redenen danook geen veto's meer uit kan spreken, tegen iedere VN-resolutie die Israël veroordeelt voor diens (wan)gedrag tegenover de "oorspronkelijke"bewoners van het "voormalige" Palestina.
Als je (bottehond) na bovenstaand, nog steeds vindt dat ik last heb van "gesublimeerde Jeaudenhaat"(Weet je eigenlijk wel wat dat dure woord betekent??), dan moet dat maar. Als mijn buurman zich als een klootzak gedraagt en ik hem ook alszodanig aanspreek ook al zou deze buurman, resp. Neger/Marokkaan/Surinamer/Jood/Rus/Chinees of whatever zijn en mijn buurman daarom vindt dat ik een rascist ben of discrimineer, dan gaat hij helaas voorbij aan het feit dat hij gewoon "Een Klootzak ÍS" en ook alszodanig benoemd mag worden, dit heeft niets met discriminatie of rascisme van doen!
Jouw reactie lijkt heel erg op die van mijn buurman, die er door zijn gedrag(ingen) zelf voor zorgt dat ik hem een K,zak vind en NIET door zijn uiterlijke verschijning. Israël gedraagt zich als een zéér hufterige buurman en als je daar dus wat van zegt, dan ben je volgens jou dus een antisemiet, ja zo lust ik er nog wel een paar!

Berjoska | 04-10-07 | 03:15

Die man heeft gelijk en daarmee uit. Je moet gewoon de stadions van Ajax, Ado of feyenoord binnenlopen en je weet al genoeg.

Jeb | 04-10-07 | 02:02

Berjoska 03-10-07 @ 18:55

Mooi voorbeeld van gesublimeerde jeaudenhaat. Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van je post. Doe eens roepen: "Hamas, Hamas, jeauden aan het gas". Dat riepen die Israelhaters ook in 020. Onderontwikkelde kaalkop dan wel nep- autonoom. Waar extreem links en extreem rechts elkaar raken. Lutser.

bottehond | 03-10-07 | 23:33

Ik heb interviews met de man gezien. Hij is aanzienlijk intelligenter dan sommigen denken. Zijn strategie juich ik van harte toe. Het wordt tijd dat Nederland een spiegel voorgehouden wordt. Nederland gaat ten onder aan haar eigen borstklopperij en ziet kennelijk zelf niet dat het kopje onder gaat als we zo door gaan.

bottehond | 03-10-07 | 23:18

Deze meneer G. moet eens andere hobby's gaan zoeken.Weer zo'n zelfovertuigde kruisvaarder die 150.000 zijn gelijk wil halen en met iedereen een oorlog begint die hem dwars zit of die schuld is aan alles wat in zijn columns past.

nadenkeniseenkunst | 03-10-07 | 22:48

@ Bigi Bana Boy, Dat heel veel surinamers en antillianen joods bloed hebben is, als je een beetje de geschiedenis van onze overzeese gebieden kent, oud nieuws.
De meeste plantages daar waren van portugese joden, Nog steeds zijn er sjoels, zowel op de antillen als in suriname.
Zij die de slaven importeerde waren ook vaak joods. Dat er wel eens een joods meneertje op zo een mooi donker meiske viel is niet echt verwonderlijk. Dus daar kwamen moksi's uit voort. Overigens zaten er ook franse plantage eigenaren. :)

sijtje boes | 03-10-07 | 22:41

@rebelle68 03-10-07 @ 20:35: Strak plan Amerika, de vazalstaat van Israel drukt gewoon 10 miljard dollar extra ofzeau, en deelt dat dan uit, moeten ze wel snel doen anders is de dollar niet meer waard als de Albaanse ryal.

Steerpike | 03-10-07 | 20:49

@rebelle68 03-10-07 @ 20:35 Maar wil men die kwestie dan wel opgelost hebben. Ik denk het niet n.l.

gigi gorgonzola | 03-10-07 | 20:40

Wat is dat toch met die joden van tegenwoordig. Er moet die mensen iets dwars zitten als je het mij vraagt. Alsof zij ook last van Finnen hebben. Nee, ik snap er inmiddels niks meer van.

gigi gorgonzola | 03-10-07 | 20:39

@ekimov 03-10-07 @ 19:22
precies, en die gasten zijn toch allemaal "arabisch", wat maakt het nou uit waar ze zitten, in syrie, jordanie, palestina, komt toch allemaal op hetzelfde neer. al vind ik wel dat ze degenen die ze weggejaagd hadden een zak geld hadden moeten geven.

@Berjoska 03-10-07 @ 18:55
Als ik hier weg moest en in belgie, duitsland of frankrijik moest gaan wonen zou me dat echt een zorg zijn, als ik maar genoeg geld meekreeg (of een baan + woning) als ze dat destijds met die palestijen ook gedaan hadden was er niks aan de hand geweest

daarom: koop dat recht op terugkeer af met hulp van amerikaans geld, en hup hele midden-oosten conflict opgelost

rebelle68 | 03-10-07 | 20:35

Nou ja, misschien hadden we Rottummerplaat als thuisland gekregen.

Steerpike | 03-10-07 | 20:10

Als Mozes 2800 jaar geleden Nederland was binnengesukkeld (in 40 jaar kun je een eind komen) hadden wij nu in opvangkampen in Belgie en Duitsland gezeten, of waren 2de hands burgers in ons eigen land geweest.

Steerpike | 03-10-07 | 20:04

@steerpike

De firma rent-a-jew kan de vraag niet aan na zo'n publicatie.

Rabarberke | 03-10-07 | 20:00

Berjoska 03-10-07 @ 18:55
Precies .. ik denk er ook zo over....

De God van Empel 03-10-07 @ 19:08
Je beseft toch wel dat dat een compliment is, huh?

LuftBalloon | 03-10-07 | 19:59

@ekimov

Volgens mij heeft Israel juist geen bestaansrecht. Het is immers ooit afgesproken dat het een joods tehuis zou zijn in die regio en geen zelfstandig land.

Israel bestond niet en israeli's leefden door de hele wereld. Er zijn veel meer joden omgelegd door christenen dan door arabieren.

Er was relatieve rust in het midden oosten totdat de israeli's kwamen, een burgeroorlog ontketenden, een zelfstandig land uitriepen over de ruggen van de bewoners die er al zaten en zich de woede van omringende landen op de hals haalden.

Niemand heeft in die regio recht van spreken. Iedereen is zielig en iedereen heeft bloed aan zijn handen.

Rabarberke | 03-10-07 | 19:57

wil die geld ofzo? of weer iets terug? zijn zelf grote antisimieten zitten zichzelf in de weg!

lara | 03-10-07 | 19:36

Aan de comments te zien is de joodse 5de colonne met man en macht aanwezig.

Steerpike | 03-10-07 | 19:36

Godzijdank dat hij niet z'n schilderijen terugwil.

Steerpike | 03-10-07 | 19:33

Berjoska je lult uit je nek.
Palestina bestaat niet en de Palestijnen leefden door heel de Arabische wereld. Er zijn veel meer Palestijnen omgelegd en verjaagd door de Arabieren dan door die paar miljoen joden die op 0,1% van het oppervlak van het Midden-Oosten leven.
Alleen omdat linkse idioten bang zijn voor extremistische moslims en met ze meelullen denken sommigen in het Westen dat de Arabieren gelijk hebben als ze de Israelis de schuld voor het Palestijnse probleem in de schoenen proberen te schuiven.

ekimov | 03-10-07 | 19:22

Helaas in tegenstelling tot veel moslims, hoor ik van joden vaak grapjes over vooroordelen over joden. Ik hoorde een paar weken terug een leuk mopje van een joodse vriend van mij, die wel aardig is om met jullie te delen"

Wat is de grootste joden-streek?

Tel-aviv en omgeving...

danivermeul | 03-10-07 | 19:18

@Berjoska 03-10-07 @ 18:55
Jeaudenhatert!

De God van Empel | 03-10-07 | 19:08

Als er één land is dat het anti-semitisme propageert in optima forma, dan is het Israël zelf wel, zeker in zijn stom volgehouden rascisme tegen de Palestijnen, daar ook wel "Arabieren" genoemd! Op zich al uiterst merkwaardig, want Israëliërs zijn net zo "Arabisch" als Syriërs, Jordaniërs, Saoudi's en alles wat daar nog meer aan semitische stammen in de woestijn rondloopt. Ook de talen Hebreeuws en Arabisch zijn zeer aan elkaar verwant en behoren tot de zelfde taalgroep.
Het zal je maar gebeuren! Een volk dat 2000 jaar weg is, komt terug in Palestina en vestigt zich met veel machtvertoon in jouw land en onderdrukt jou en je volk (Palestijnen!).
Ik denk toch niet, dat wij als Nederlanders het gepikt zouden hebben, als in
1948 een Keltische stam hier neergestreken was, ons onderdrukt had en ons op de vlucht had doen slaan, met als argument: 2000 jaar geleden was dit ons land, dus "oprotten" jullie Hollanders, jullie land is ons rechtmatig eigendom! Nou wat denken jullie ?????

Berjoska | 03-10-07 | 18:55

Ja al dat linkse indymedia tuig heeft dit op haar geweten, gretta is ook medeplichtig hieraan. However, het kan me niet zoveel schelen wat Israel denkt, maar als NL een slechte naam heeft in 't buitenland, dan baal ik daar wel van.

Stijlloos|Superieur | 03-10-07 | 17:34

hemaworstje 03-10-07 @ 16:51 => Hulde!
hemaworstje 03-10-07 @ 16:56 => Had wat duidelijker gemogen.....

LuftBalloon | 03-10-07 | 17:28

@hemaworstje
Tja we hebben idd gezien dat de joodse kolonisten die steeds meer land innemen louter defensief bezig zijn. huhuh

Mahmoud Ahmadinejad | 03-10-07 | 17:19

@Multikuli 03-10-07 @ 17:13,
?

Geschiedenis?

*Hult zich in een Godwiniaans stilzwijgen*

vander F | 03-10-07 | 17:18

Tsja, de man heeft natuurlijk wel een punt: de fijne publieke linksmedia en in navolging daarvan ook de commercielen brengen ook alleen gekleurd nieuws uit Israel!

a-omega | 03-10-07 | 17:16

Als ze dan toch moeten zeuren, dan moet er toch iets beter te vinden zijn dan ons. Gezien onze geschiedenis kan je ons nou niet direct een vijand van het joodse volk noemen. Klaagmuurtje rond deze zeikert bouwen, wij blij hij blij.

Multikuli | 03-10-07 | 17:13

@Mahmoud Ahmadinejad 03-10-07 @ 16:52,
Euhhh,
Dhr. Gerstenfeld vind blijkbaar dat het Hollandsche Hoernaille ernstig anti-Israël is.
Wat ook gewoon zo is hoor, daar niet van.

vander F | 03-10-07 | 17:10

@ wopper 16:54
ouderen hebben - althans op papier - de geestelijke bagage om een gefundeerde, genuanceerde mening te hebben over zaken. dat brengt m.i. een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. waaronder één om verbaal niet zo wild om je heen te slaan als gerstenfeld doet. maar daar verschillen wij met elkaar van mening.
in tegenstelling tot wat mijn nick kennelijk doet vermoeden, heb ik geen enkele sympathie voor mensen, die op etnische, religieuze of andere gronden de staat israel of haar bewoners van de kaart willen vegen. dus ook niet met arafat (dwz : ik neem aan, dat je naar die 'yasser' refereert). ik vind gerstenfeld's woordkeuze onfris. niets meer en niets minder.

baba4oog | 03-10-07 | 17:09

hemaworstje 03-10-07 @ 16:56
+1 voor de inhoud
-1 voor de spelling

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 17:02

Het is schandalig dat een reeds zwaar onder vuur staand Land continu in een kwaad daglicht wordt gesteld puur en alleen op basis van vooringenomen emoties.
Stekend is tevens de onnodig kwetsende opmerking over de holocaust en U erop wijzen dat Isaël een hoogwaardig technologisch land is waarschijnlijk als een van de weinigen in het midden oosten.Ook hebben wij een hoog aantal Nobel prijswinnaars in ons midden.
Israeël is een democtarische land die reeds meerdere malen is aangevallen, Onze defensie is gericht ouur en alleen defensie en preventie.

We hebben geen concentratie kampen noch vervolgen wij actief een bepaalde bevolkingsgroep , wij zijn slechts bezorgd over onze eigen persoonlijke vrijheid
en die van onze burgers die hopen op een vreedzaam leven.
Moge Jweh met U zijn ,

hemaworstje | 03-10-07 | 16:56

Volgens mij gaat Scientology op eenzelfde manier met kritiek om. Manfred bevindt zich dus in kosjer gezelschap. Maar kom op mensen, ´t is een man met een zeer beperkte agenda en zo zijn er heel veel op t internet. Ze zijn vaak ook allemaal een beetje zielig. Niet te veul aandacht geven.

G. Temmes | 03-10-07 | 16:54

@baba'4oog,

Ik zie niet in waarom je, als je een bepaalde leeftijd hebt, genuanceerder zou moeten zijn in je uitlatingen.
Yasser was nou ook niet echt genuanceerd - voorbeeld.

U bent 't niet met Gerstenfeld eens, ik op allerlei punten wel, meningen verschillen.
No problem.

wopper | 03-10-07 | 16:54

Ja nog ff en we hebben hier in NL ook zo'n enorme pro-Israël lobby zoals in de VS. Dat heeft ertoe geleid dat die stomme hillbillies als een kip zonder kop achter de joden aan blijven hollen.

Mahmoud Ahmadinejad | 03-10-07 | 16:52

Een normaal denkend mens blijft rammen op het feit dat dat die VIP camp card na 65 jaar wel zijn tijd heeft gehad en geen schaamlap meer kan/mag zijn voor hun interne lebensraum problemen waar men geen jood over hoort jeremiejeren in hun reeds overdreven aandeel in de media.
Ja ha we bombarderen wel een beetje teveel dat ben ik wel met je eens maar we worden bedreigd.
tsk tsk om je de kop van de romp te schamen, blijkbaar amerikaanse opvoeding gehad .

geen stijl werkt mee aan het bestaansrecht van dat illegaal verbouwde staatje oor er aandacht aan te besteden , doodzwijgen die handel en ja geen handel mee doen.

Een jood mag bestaan, leven waar hij wenst.
Wenst men eigen holy land, laten ze het maar kopen ( utah lijkt me een prrima put optie ), Endstra had wellicht wel locaties.
En dat gelul dat de palestijn totale vernietiging wenst na 50 jr misere aan de balzak?
Gaarne zou ik U graag een bandopname uit 1945 laten horen van rotterdammers over wat er met Duitland dient te gebeuren.

Nog steeds worden mofrikaanse autos totaal gesloopt als ze het lef hebben in de ranstad te parkeren.

hemaworstje | 03-10-07 | 16:51

Israel is lievvv.

Tuig Is Back | 03-10-07 | 16:49

Ik heb t al reeds meerdere malen gezegd; dat land moet es van de kaart geveegd worden!

Mahmoud Ahmadinejad | 03-10-07 | 16:47

Bigi Bana Boy 03-10-07 @ 16:39

Lijkt me leuker om Joris (vrede zij met hem/hen) te vragen bij iedere Maaiers law of Bigi's law-alert een discussie af te breken, dan krijg je pas echt korte "to the point "discussies... eventjes dan he, anders gaat GS failliet.

Maaier | 03-10-07 | 16:42

@ wopper 16:29
inhoudelijk sterk reaguursel. is u leeftijdsgenoot van gerstenfeld ?

baba4oog | 03-10-07 | 16:39

van geenstijl? mmm'kay

Marv007 | 03-10-07 | 16:39

@Maaier
Maar om op Godwin terug te komen. Misschien is het wel een aardig experiment om de Drievoudige Joris Entiteit te vragen een discussie te beëindigen zodra iemand een nazi of WOII analogie maakt. Lijkt mij wel eens leuk om te kijken hoe lang threads dan nog worden. Gewoon eens proberen voor een paar dagen.

Bigi Bana Boy | 03-10-07 | 16:39

Een besneden Surinamer? Daar kan een flink gezin toch een week van eten lijkt me.

Biff Eagleburger | 03-10-07 | 16:36

issie nou uit Parijs of uit + 31 verkast naar Israel?

sieb13 | 03-10-07 | 16:34

Maaier 03-10-07 @ 16:31
Je kon er op wachten hehehe. Ik wist het al toen ik die link in mijn posting opnam :-) Maar, altijd een killer app hoor. Als je het dreigt te verliezen halen we gewoon het achterhuis erbij. Soort daisy cutter onder de discussietechnieken.

Bigi Bana Boy | 03-10-07 | 16:34

Dat Anne Frank nog niet aan het buitenland verkocht is.....

LuftBalloon | 03-10-07 | 16:33

@Bigi

Aha, je bent eigenlijk Thom de Graaff, beetje Anne Frank erbij halen he..

Maaier | 03-10-07 | 16:31

@baba4oog 03-10-07 @ 16:24

Ah, I see.
Laat verder maar.
Gewogen en te licht bevonden.

wopper | 03-10-07 | 16:29

Koekje-dr-bij? 03-10-07 @ 16:17
Nee, het verbaasde mij ook...

LuftBalloon | 03-10-07 | 16:28

@Bigi Bana Boy 03-10-07 @ 16:26

Thanks, pal, ga ik eens rustig lezen.

*Bigi Dansi doet*

wopper | 03-10-07 | 16:28

Ieder Europees land heeft zijn eigen zionistische afvaardiging in Israel om permanent kwaad te spreken over het verloren thuisland. Elk incident en ieder beetje gebrek aan politieke steun wordt tot buitengewone proporties opgeblazen. Daar kun je je natuurlijk kwaad over maken, maar dat helpt niet. Dat komt omdat bij zionisten niets helpt en alles erg is, totdat ieder laatste stukje land in Israel-major in het bezit is van burgers van de Joodse Staat. Dat er anderen zijn die Israel op zich het beste wensen, maar het niet zien als een staat die er speciaal voor Joden is, is hen nog mogelijk een grotere doorn in het oog dan al diegenen die hun bij hun moeite in de weg staan.

Niet voor Jan | 03-10-07 | 16:24

@ wopper
op die leeftijd wordt je geacht zoveel levenservaring opgebouwd te hebben dat je een wat genuanceerdere toon aanslaat, dan gerstenfeld doet.

baba4oog | 03-10-07 | 16:24

Burgerlijke ongehoor 03-10-07 @ 16:21

Het dunkt mij dat over het anti-semitische karakter van sommige bijbelstukken toch niet al teveel discussie hoeft te zijn.... De vraag is slechts hoe je ermee omgaat.

Maaier | 03-10-07 | 16:23

Gerstenfeld heeft gewoon gelijk.

Davitamon | 03-10-07 | 16:23

wopper 03-10-07 @ 16:20
Zonde, zijn meestal wel vermakelijke comments. Wat ik wél weer het wegjorissen waard vindt is de opmerking van Draaitafel.
*klikt op [!]*

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 16:22

@baba4oog 03-10-07 @ 16:19

Wat heeft 1937 (hij is 70) ermee te maken?
Leg dat eens uit.

wopper | 03-10-07 | 16:22

@ De God van Empel 03-10-07 @ 16:13: Ben ik met je eens, maar Matteüs 23:30-39 zijn echt antisemitisch te noemen.

Burgerlijke ongehoor | 03-10-07 | 16:21

Tja de joden waren zijn en blijvn erger dan de moslims ! ik zeg allemaal stenigen en aan het kruis met dat volk ! bah ....

Draaitafel Demagoog | 03-10-07 | 16:21

@Koekje-dr-bij? 03-10-07 @ 16:17

Nee, geen scheldwoorden, 't kwam er wat 'ongelukkig' uit.
Vond 't niet echt om weg te jorissen.

wopper | 03-10-07 | 16:20

@ wopper
want ?

baba4oog | 03-10-07 | 16:19

Gelden Godwin alerts ook bij arikelen over joden?

Maaier | 03-10-07 | 16:18

LuftBalloon 03-10-07 @ 16:08
Hmz, waarom dan weggejorist? Mentaal-technisch gezien volledig in lijn met zijn overige comments... Heeftie geen scheldwoorden gebruikt ofzeau?

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 16:17

Gelden Godwin alerts ook bij arikelen over joden?

Maaier | 03-10-07 | 16:17

@Horror Skopie 03-10-07 @ 16:12
ah kijk daar zie ik de lijn weer ;) Klopt wel ja, zoals het temperament van zuid-europeanen, het geblingbling van negerts of het gezuip,geschreeuw van britten..... klagen de joden. Maar daar moeten ze inderdaad de muur voor gebruiken want immers: Zuid-europenan showen het op het voetbalveld, negerts in videoclips, britten in de kroeg, op straat....... uhm en overal eigenlijk...... ey britten lijken in dit opzicht net joden!

overVecht | 03-10-07 | 16:17

@sjaakdeslinksesul 03-10-07 @ 16:14

Toch niet allemaal, sjaakie..
Wij ollanders zijn toch ook niet alleen knurften..

wopper | 03-10-07 | 16:17

Feedback 03-10-07 @ 16:08
Prachtig staaltje Wilderiaanse kromredeneren. Als het niet zo ernstig is wat je zegt zou ik er hartelijk om kunnen lachen. Een klote mocro van rond de 16 mag dat een anti-semitsich ettertje zijn, een schuldige aan de holocaust is hij niet. Je vergeet gemakshalve, net als velen overigens, dat anti-semitisme bepaald niet een exclusief Duits probleem was. Dat is het wel geworden na WOII want dat was lekker makkelijk. Vergeten wordt even dat het anti-semitisme zeer virulent was in landen als Frankrijk, Spanje, Rusland en Peaulen voor WOII. Verder vind ik je redenering dat "links" de holocaust ontkent van een Alzheimerachtig niveau.

Bigi Bana Boy | 03-10-07 | 16:16

@baba4oog 03-10-07 @ 16:14

Wat een gelul!

wopper | 03-10-07 | 16:15

rebelle68 03-10-07 @ 16:07
Ook altijd verhalen over het vrijlaten van Palestijnen en dat wordt dan nog steeds herhaald ook, en wordt er afgeteld tot de dag van vrijlating..... met natuurlijk weer een nieuw bericht....
Ik zou weeens willen lezen in de media, waarom die gasten zijn opgepakt. Of zijn ze alleen maar opgepakt, en zonder proces opgesloten, zodat ze, bij gelegenheid, als wisselgeld kunnen dienen?...

LuftBalloon | 03-10-07 | 16:14

@wopper 03-10-07 @ 15:35
LOL ik zal nooit meer zeggen dat (sommige) reaguurders mongolen zijn na het lezen van de reacties daar. En joden schijnen toch zo'n hoog IQ te hebben?

sjaakdeslinksesul | 03-10-07 | 16:14

van 1937. ver over de houdbaarheidsdatum dus. als je op die leeftijd nog zulke praat moet uitslaan is er in de afgelopen 70 jaar iets fors mis gegaan.

baba4oog | 03-10-07 | 16:14

@ Burgerlijke ongehoor 03-10-07 @ 16:05
Alsof in bijvoorbeeld Jeremia alleen maar positieve dingen over Israël/De Joodse volkeren staan.

De God van Empel | 03-10-07 | 16:13

@A1VD 03-10-07 @ 15:47
ja en als die palestijnen dan een keer ophouden met rakketten schieten, zelfmoord aanslagen, soldaten ontvoeren en 's keer voor zichzelf leren zorgen ipv als een stelletje goedgelovige sukkels achter hamas aan te lopem. en oh ja en laten ze dan vooral ook de vernietiging van israels uit hun beginselen schrappen

rebelle68 | 03-10-07 | 16:12

@overVecht
Dank! Het was dan ook niet meer een grappig-bedoelde verwijzing naar de klaagmuur. Overigens zit er wel een kern van waarheid in, ik ken gaan ander volk dat zo overloopt van zelfbeklag. Het is een onderdeel van hun cultuur en het heeft iets melancholisch moois.

Horror Skopie | 03-10-07 | 16:12

Feedback 03-10-07 @ 16:08

Haha, nog een doorgeslagen type. Nu zijn moslims de schuld van de holocaust (dat beweert zelfs onze Iraanse vriend niet). De grootste helpers zaten toch echt in Europa (Polen, NL).

Maaier | 03-10-07 | 16:11

De man heeft wel gelijk, maar stelt het wat zwart/wit. Namelijk, de beste hulpjes bij de Holocaust waren Moslims, de Mufti van Jeruzalem. Vele doden hebben zij o hun geweten. De grootst groeiende bevolkingsgroep in NL zijn de Moslims, en die hebben nog steeds een bloedhekel aan Joden. En door wie worden deze mensen geholpen, LINKS. Doordat links de veroorzakers van de holocaust helpt, ontkennen ze de holocaust.

Feedback | 03-10-07 | 16:08

Koekje-dr-bij? 03-10-07 @ 16:02
Kwam erop neer dat Nederland zonder de moslims allang zouden zijn bezet door de joden... ipv de moslims, zoiets....

LuftBalloon | 03-10-07 | 16:08

LuftBalloon 03-10-07 @ 15:39
nou ik lees anders weinig positiefs over israel, altijd gezeik ove die muur en zo

rebelle68 | 03-10-07 | 16:07

@Burgerlijke ongehoor 03-10-07 @ 16:05
Dat is uit het Nieuwe Testament, wat door de Joden niet 'erkend' wordt als Heilige Schrift.

[-InFiDeLz!-] | 03-10-07 | 16:07

De Bijbel is btw ook niet zo mild over de Joden moet die zeikerd daar niet eens wat aan doen ?
.
Matteüs 23:30-39
.
30 En zegt: Indien wij in de tijden onzer vaderen waren geweest, wij zouden met hen geen gemeenschap gehad hebben aan het bloed der profeten.

31 Aldus getuigt gij tegen uzelven, dat gij kinderen zijt dergenen, die de profeten gedood hebben.

32 Gij dan ook, vervult de mate uwer vaderen!

33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?

34 Daarom ziet, Ik zende tot u profeten, en wijzen, en schriftgeleerden, en uit dezelve zult gij sommigen doden en kruisigen, en sommigen uit dezelve zult gij geselen in uw synagogen, en zult hen vervolgen van stad tot stad;

35 Opdat op u kome al het rechtvaardige bloed, dat vergoten is op de aarde, van het bloed des rechtvaardigen Abels af, tot op het bloed van Zacharia, den zoon van Barachia, welken gij gedood hebt tussen den tempel en het altaar.

36 Voorwaar zeg Ik u: Al deze dingen zullen komen over dit geslacht.

37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

38 Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.

39 Want Ik zeg u: Gij zult Mij van nu aan niet zien, totdat gij zeggen zult: Gezegend is Hij, Die komt in den Naam des Heeren!
.
Laat israel daar eens wat aan doen !
.
@ Redactie: Goed voor de reclame verkoop om af en toe een stukje bijbel te citeren, alhoewel ik het betwijfel of de EO gelijk een bannertje of 10 afneemt, dat dan weer wel.

Burgerlijke ongehoor | 03-10-07 | 16:05

@Bigi Bana Boy
Tja, in Sranan staat de synagoge naast de moskee. En ze lenen elkaar gewoon meubulair uit.

De God van Empel | 03-10-07 | 16:05

Lees vooral dat artikel van Gerstenfeld over Srebrenica in verhouding tot Sabra en Shattila. In israel gingen een half miljoen mensen de straat op en waren er directe politieke gevolgen. In Nederland lopen we 12 jaar later vrijwel allemaal Voorhoeve na te balken dat 'Nederland onder zware omstandigheden het maximale heeft gedaan'.

Der Icebear | 03-10-07 | 16:05

LuftBalloon 03-10-07 @ 16:00
Dan snap ik de reaguursels niet, heb helaas niet gezien wat kingmocro te melden had. Zal wel niet veel zinnigs zijn geweest, maar misschien dat u een tipje van de sluier kunt lichten?

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 16:02

dankt wopper 03-10-07 @ 15:59 voor de eerste nuttige wiki-link sinds tijden naar mijn mening.......

overVecht | 03-10-07 | 16:00

OT Haal de vlag maar weer binnen.....

LuftBalloon | 03-10-07 | 16:00

Nu Opinio platligt, dan maar meer info op -bij voorbaat sorry- wiki:

en.wikipedia.org/wiki/Manfred_Gerstenf...

Slechts voor geïnteresseerden, gezien het niveau van een aantal reaguurders hebben die bij voorbaat al hun oordeel klaar, dus sla maar over.

wopper | 03-10-07 | 15:59

Der Icebear 03-10-07 @ 15:57

een beetje antisemiet wijst dan op een joods complot met Boris Dittrich in een hoofdrol. Dat is dan wel weer komisch.

Maaier | 03-10-07 | 15:59

@ LuftBalloon @ 15:52
Heh?

Tobi | 03-10-07 | 15:58

Gerstenfeld is ok. Hij benadrukt dat Nederland voor Israel soms onverklaarbare maatstaven aan de dag legt. Toen israel jenin binnetrok wilde de tweede kamer bijvoorbeeld de ambassadeur terugroepen. Dat gebeurde niet omdat ditrich niet met d66 meestemde. Gerstenfeld wijst in dat soort gevallen op het feit dat NL nimmer de vertegenwoordiger uit Sudan heeft teruggeroepen.

Der Icebear | 03-10-07 | 15:57

@Horror Skopie 03-10-07 @ 15:54
jammer...... je hebt over het algemeen een betere mening cq. comment dan dit.

overVecht | 03-10-07 | 15:57

LuftBalloon 03-10-07 @ 15:52
Eh?

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 15:56

@Horror Skopie,
Klagen is vooral een randstedelijk gebeuren.

fuckje | 03-10-07 | 15:56

Horror Skopie 03-10-07 @ 15:54

Gs heeft toch het klagen uitgevonden?

Maaier | 03-10-07 | 15:56

Joden hebben het klagen uitgevonden, dus verwonder je alsjeblieft niet over deze klaagvaak.

Horror Skopie | 03-10-07 | 15:54

@Jan Passant 03-10-07 @ 15:51
ow oke!: geyl........

overVecht | 03-10-07 | 15:54

Elke stroming waar je conservatief voor of achter plakt is fout, of het nu hippies zijn die niet met de tijd mee gaan of ereleden van de VVD of VVD senatoren, in de kern was vroegah alles beter. Was dan dood gegaan als je het heden niet aan kan.

spooky | 03-10-07 | 15:54

of Tobi of BotteHond wellicht?

LuftBalloon | 03-10-07 | 15:54

Het erge aan dit soort lui is dat je niets kritisch mag zeggen over Israel want dan ben je gelijk een antisemiet, racist en / of holocaustontkenner. Maar wiens schuld is dat nu eigenlijk? Want toen ik toegang vroeg tot de holocaust archieven voor wat speurwerk kreeg ik een nul op het rekest. Op die manier voed je de holocaustontkenners, want alle bewijzen die er zijn voor de holocaust moeten daar liggen.

[-InFiDeLz!-] | 03-10-07 | 15:54

@GodHandKiller 03-10-07 @ 15:48
daar ben ik het best wel behoorlijk mee eens....... als ik zie hoe vaak er gezeken wordt op joden word ik daar af en toe best wel moe van. Al het extremisme is niet goed te praten maar het is erg makkelijk om (geldt ook overigens voor moslims en christenen) een bepaalde groep in een hoek te drukken. Geregeld zie ik dingen waarvan ik vind dat het dan ook terecht is, maar als 1 joodse man wat dingetjes roept, mwaa..... zou je volgens mij om het uur een topic kunnen maken over iemand uit een bepaald geloof die iets roept......

overVecht | 03-10-07 | 15:53

Koekje-dr-bij? 03-10-07 @ 15:51
multiculti bedoel je?

LuftBalloon | 03-10-07 | 15:52

overVecht: nee?

Jan Passant | 03-10-07 | 15:51

Wat? Is kingmocro/mohammed4life/bilo/abos opgerot?
*hangt vlag uit*

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 15:51

@ Ballenman @ 15:49
Marokkanen klagen altijd over alles, dat weet je onderhand toch wel

Tobi | 03-10-07 | 15:51

Mijn Marokkaanse collega's waren altijd aan t klagen dat de berichtgeving zo pro-Israel is in NL...

Ballenman | 03-10-07 | 15:49

@Jan Passant 03-10-07 @ 15:45
werden ze 65 a 70 jaar geleden ook........ vindt u, uw rascistische gedachten ook niet een beetje eng?

overVecht | 03-10-07 | 15:48

Ach jee, een door eeuwenlange vervolging compleet paranoide geworden Jood.

De Joden als bevolking zijn verschrikkelijk behandelt door de eeuwen heen.

Maarja, hoe onsmakelijk het ook klinkt, dat krijg je als je geloofsovertuiging even onbuigzaam als ontoegangkelijk is. Neem daar de jaloezie op de door handel verworven rijkdom bij en je hebt een uitstekende voedingsbodem voor anti-semitisme.
De arme man ziet overal (antisemitische) spoken. Hij straft zichzelf al hard genoeg.

GodHandKiller | 03-10-07 | 15:48

A1VD 03-10-07 @ 15:47
Moslims klagen ook over tekeningen, waar heb je het over?

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 15:48

@Bigi Bana Boy,

Kochten ze na hun emigratie uit Spanje en Nederland indertijd niet plantages?
Informeer ons eens, als je wilt, is interessant.

wopper | 03-10-07 | 15:47

Volgens mij is het journaille in Nederland niet zo anti-Joods aangelegd. Indien iemand een ander geluid laat horen over de Israel-kwestie (Duisenberg/ van Agt) dan de standaard gekopieerde verhalen van Israel lobby in de VS is het zelfs opvallend te noemen.

Zeven | 03-10-07 | 15:47

Sjezus. kudtjeud. Als Israël een keertje ophoudt met van Palestijn een grote open gevangenis maken, landje pikken en stenen gooiende kids neermaaien met een mitrailleur dan hebben wij niks meer te zeggen toch? Nog wat. Kritiek aan het adres van Israël is geen antisemitisme.
.
Jeuden verzinnen antisemitisme. Moslims klagen tenminste over iets wat wel bestaat: invasie van Irak en het inlijven van Palestijn door Israël.
.
Meneer is een hypocriet van de hoogste plank. Ik heb een maatje (ja jeud) in Israël en hij schaamt zich deud voor het KUDTgedrag van zijn eigen land.

A1VD | 03-10-07 | 15:47

Welke palestijn heeft de opinio servert in de fik gescheauten?

kneuterzak | 03-10-07 | 15:47

Bleh. Ik word altijd een beetje racistisch van het irritante gehuil van chronisch onderdrukten. Ga palestijnen schieten, lelijke *piep*

Jan Passant | 03-10-07 | 15:45

@ King Mocro4ever 03-10-07 @ 15:39: Vergeet niet een kaartje te sturen als je er bent ?
.
Het stelt me op men gemak om te weten dat je hier weg be......... euh ik bedoel dat je veilig bent aangekomen.

Burgerlijke ongehoor | 03-10-07 | 15:45

Bigi Bana Boy 03-10-07 @ 15:28
Daar heb je gelijk in. Bij 'Het Gesprek' waren zo'n beetje alleen maar joden... dus kritiek op Israel verwacht ik van die club niet....

LuftBalloon | 03-10-07 | 15:45

waarom niet gewoon een joris in het kabinet? gaat een stuk sneller!
doeidoei zwaaizwaai King Mocro4effe 03-10-07 @ 15:39

overVecht | 03-10-07 | 15:45

Spiegeltje?

Koekje-dr-bij? | 03-10-07 | 15:44

Geen problemen met jeauden, geen problemen met de gemiddelde israeliër. Maar die verdomde zionistische mongeaulen mogen van mij morgen deaud vallen. Alles scharen ze onder anti-semitisme. Als je het woord jood alleen al noemt. Het zijn net fundi-mossels. Die doen exact hetzelfde.

Rest In Privacy | 03-10-07 | 15:44

De man deelt met mij de afschuw over de Palestijnen propaganda in de Nederlandse media, voor zover ik nu 2 stukken gelezen heb. Dat deden wij hier toch allemaal?

derkcs | 03-10-07 | 15:44

Dr. Manfred loopt de zaak lekker aan te dikken, en zo kan je alles wel uit z'n verband trekken en een vertekend beeld geven

Tobi | 03-10-07 | 15:43

Wat een jankert die man. Volgens mij is ie met zijn verkeerde Bar Mitswa uit bed gestapt.
Kan ie zich niet lekker met zijn eigen land bezighouden, problemen genoeg, in plaats van de buitenlandse media te gaan hoaxen?

Quasi Fout | 03-10-07 | 15:43

Indien u nog niet heeft gereageerd, mag u hieronder uw ongefundeerde scheldkanonade plaatsen:

Roberto Fransisco | 03-10-07 | 15:43

King Mocro4ever 03-10-07 @ 15:39

Hé, Maaier's law(n) komt vroeg vandaag.

Bigi Bana Boy 03-10-07 @ 15:39

De zogenaamde "ander joods gehuid"?

Maaier | 03-10-07 | 15:42

Dat er geen dialoog mogelijk is met joernalisten, da's een feit. Het zijn net olietankers, die vooringenomen, zelfbenoemde volksopvoeders. En ieder die twijfelt aan hun objectiviteit kan het minzame glimlachje van klerewijf Polak krijgen. Ben geneigd ook Manfred gelijk te geven. Het Nederlandse joernalistentuig is niet bepaalde vriendjes met de joden.

AdolfJoling | 03-10-07 | 15:41

@Maaier 03-10-07 @ 15:33
lul niet! GS is helemaal niet rechts-populistisch en burgerlijk en klein enzeau want dat hebben ze helemaal nooit gezegd en de reaguurders zijn ook niet rechts aan gelegd want dat lullen ze altijd wel weer krom dus nie zo bijdehand dat het hier rechts is enzeau anders kom ik je es opzoeken met me matties uit Waspikkerdam-oost!;)

overVecht | 03-10-07 | 15:41

@King Mocro4ever 03-10-07 @ 15:39

Meteen de vlag hijst op het vertrek van hele meutes klaplopers!

wopper | 03-10-07 | 15:41

@ King Mocro4ever 03-10-07 @ 15:39

VMBO'er zeker?

Zeven | 03-10-07 | 15:41

@ King Mocro4ever 03-10-07 @ 15:39

Dag.

Bob Sleeuwijk | 03-10-07 | 15:41

-edit: Dag Manfred! -

King Mocro4ever | 03-10-07 | 15:39

Maaier 03-10-07 @ 15:31
Mag ik ter verdediging aanvoeren dat heel veel Surinamers joods bloed hebben ? Dat weten weinig Nederlanders maar dat is wel zeau.

Bigi Bana Boy | 03-10-07 | 15:39

jodenstreken. Ik hoop dat het een boemerang effect heeft en dat de Nederlandse media eens wat meer ballen krijgt en eens wat minder selectief (positief) over zionnistische joden (Israel) gaat schrijven...

LuftBalloon | 03-10-07 | 15:39

Hoezo volslagen ongelezen?

sjaakdeslinksesul | 03-10-07 | 15:38

Joods ies vrede!

Wat zei Kaitlin? Iets over douchen en goedkoop gas van Essent?

Bob Sleeuwijk | 03-10-07 | 15:36

Sjek de comments op dat artikel, hahahaha...

*benieuwd is hoeveel comments dit GS draadje krijgt*..

wopper | 03-10-07 | 15:35

@Kaitlin 03-10-07 @ 15:30
stoer hoor!!! origineel ook...

rebelle68 | 03-10-07 | 15:33

Davitamon 03-10-07 @ 15:31

geenstijl gelooft zelf ook dat ze niet kleinburgerlijk en rechts-populistisch zijn..

Maaier | 03-10-07 | 15:33

@ Kaitlin 03-10-07 @ 15:30: Oficeel moet ik als Jood oohoo roepen dus bij deze, Oohoo dat mag je niet zeggen !
.
Tussen jou en mij wil ik je van harte zijn adres sturen.

Burgerlijke ongehoor | 03-10-07 | 15:33

Hahaha, Conny Mus, zelf een échte opgeleide dus geen self-made media analist, meulenbelt Gerstenfeld!

Go, Gerstenfeld, go!

wopper | 03-10-07 | 15:32

Opinio zegt dat ze Linksconservatief zijn en GeenStijl gelooft het.

Davitamon | 03-10-07 | 15:31

Bigi Bana Boy 03-10-07 @ 15:28

Kijk, daar heb je het al. Jij doet volgens dit soort mensen nu al aan anti-semitisme. omdat je een paar joden op een rij zet. Tsja, duidelijk, ook opiniemaker Bigi is een antisemiet.

Maaier | 03-10-07 | 15:31

@BYO 03-10-07 @ 15:29

Kom naast je zitten

kutjemuf | 03-10-07 | 15:30

-weggejorist en opgerot-

Kaitlin | 03-10-07 | 15:30

Ze hebben het deksel te lang op de denktenk gehouden

kneuterzak | 03-10-07 | 15:30

-weggejorist-

Karel Aasschaaf | 03-10-07 | 15:29

een storm in een glas water. Als niemand t erg vind ga ik weer in mn dip zitten...

BYO | 03-10-07 | 15:29

Wat een ouwehoer. De Nederlandse opiniemakers bestaan voor een heel groot deel uit smousies of ben ik nou gek ? De Barenden, De Winters, de Groentemannen, de Naftanielen en de Schilhammen vliegen je om de oren om er slechts een paar te noemen. Niet dat ik daar mee zit maar het toont wél aan met wat voor slecht geinfomeerde eiqel we hier te maken hebben.

Bigi Bana Boy | 03-10-07 | 15:28

'k Vind het eigenlijk wel een leuk stukje dat ie schrijft!

et voilà | 03-10-07 | 15:25

En waar komt dat antisemitisme vandaan? Juist ja, uit de haathutten.

kwarkoo1 | 03-10-07 | 15:24

Dit is de natte droom van het CIDI!

Kom maar achter de boekenkast vandaan en sla u slag!

maakniesaaknie | 03-10-07 | 15:23

als ik nog es een bakje fruit ga kopen uit israel laat ik het voortaan ook links liggen .

likmegaties | 03-10-07 | 15:22

haha, dit is de vader van Ronny naftaniël?

Maaier | 03-10-07 | 15:21

Wat een streek zeg.

De God van Empel | 03-10-07 | 15:20

Daar lussen de joden geen koek van...

MichieldeMuiter | 03-10-07 | 15:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken