Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Israël viel Syrië binnen

special forces bf2Zo doen ze dat in Israël. Niets bilateraaltjes en langdurig overleg. Gewoon Bush bellen en toestemming vragen om Syrië binnen te sluipen, wat te jatten en vervolgens te bombarderen. Welnu, Bush gaf toestemming. Vanochtend lekte uit dat Israelische commandotroepen op 6 september nucleair materiaal aantroffen op een geheime basis in het noorden van Syrië. De commandotroepen vonden er 'niet nader gespecificeerde atoomdingetjes' en na vertrek bombardeerde de Israelische luchtmacht de locatie helemaal naar de klote. Volgens Noord-Koreaanse en Chinese diplomaten kwamen er zelf wat Noord-Koreaanse atoomgeleerden om het leven. Slimme boys, de commando's waren verkleed in Syrische militaire uniformen. Het is nu een beetje afwachten op de response van Syrië en mogelijk Noord-Korea. Maar voor de rest, ReSpeKt!

Reaguursels

Inloggen

Israël is officieel nog steeds in oorlog met Syrië, dus om Syrië te bombarderen hebben ze geen VN-resolutie of iets dergelijks voor nodig.
ik bel zo terug 24-09-07 @ 15:40

Klopt inderdaad, nog steeds in oorlog omdat Israël de Golan-hoogte bezet houd, wat overigens door de VN wordt afgekeurd. Maarja, wat heeft de VN nu eigenlijk echt te zeggen?
Toch jammer dat iedereen hier negatief denkt over Syrië. Iedereen zit te zeiken over die Hakbars aldaar, maar wij in Nederland doen moeilijker over Moslims in Nederland dan dat de Moslims in Syrië doen over Christenen. Zie je wel, het kan wel!
Ben zelf twee keer in Syrië geweest en ben zo ongeveer het gehele land wel doorgeweest en je kunt je daar veiliger voelen dan wanneer je rondloopt in 020. Eten is overigens niet aan te raden tenzij je het leuk vind om twee weken lang dunne schijt te hebben, terwijl er alleen maar van die 'frans model' hurkpotten zijn zonder WC-papier maar alleen een straaltje water om je kont mee te wassen.

Zeph... | 25-09-07 | 06:10

@ fokkenmast 24-09-07 @ 15:07
"Hoef iuk niet te kijken"
"Kwestie van subjectieve blindheid of doorgedraafde schuldgevoelens over zoveel NSB steun aan de bezetter, inclusief het gehele 0031 politiekorps"
.
dank je voor het bevestigen van mijn punt,
.
"Er is slechts 1 volkenrechterlijke misdaad namelijk het bezetten van grondgebied dat tot een andere staat behoort."
.
het gebied aan de kant van jordanie behoorde bij de eerste onderhandelingen ook bij israel, maar is uiteindelijk om een impasse te doorbreken niet toegekend aan israel, een soevereine staat sinds een 1948 volgens de VN. waarna de buurtjes 6 oorlogen begonnen tegen deze soevereine staat israel.
.
je verhaal over de socialist Hitler zegt veel over jou maar helaas weinig over waar het over ging.
je veelzeggende zwijgen over "Palestina" is ook treffend.
geen nieuws dus van het oostelijk front. hoe verrassend weer.

saidfred | 25-09-07 | 01:31

Israël is officieel nog steeds in oorlog met Syrië, dus om Syrië te bombarderen hebben ze geen VN-resolutie of iets dergelijks voor nodig.

ik bel zo terug | 24-09-07 | 15:40

Voor 'hulp aan de terroristen' is de Puttense mannelijke bevolking weggevoerd en uitgemoord. We janken tranen met tuieten elk jaar op 4 mei. Waarom huilen we geen tranen met tuiten als Israel dit soort praktijken dagelijks uitvoert? Kwestie van subjectieve blindheid of doorgedraafde schuldgevoelens over zoveel NSB steun aan de bezetter, inclusief het gehele 0031 politiekorps?

fokkenmast | 24-09-07 | 15:07

saidfred 24-09-07 @ 14:45
Hoef iuk niet te kijken, want ook Hitler was zijn tijd een decennium of vier, vijf vooruit. Had best goede dingen met de bezette gebieden voor ogen, alleen hadden de domme en door Duitsland bezette Fransen, Denen, Noren, Belgen, Nederlanders, Oostenrijkers, Grieken, Joegoslaven, Roemenen en het veroverde deel van de SU dit niet door... Tuurlijk vergoeilijkt een bezetter altijd zijn daden, het is uit 'bestwil', immers. Bestwil voor wie is alleen een andere vraag. Er is slechts 1 volkenrechterlijke misdaad namelijk het bezetten van grondgebied dat tot een andere staat behoort. En e verzetters daartegen noem je uiteraard in de pers 'terroristen' Hannie Schaft, Gerrit van der Veen en nog tienduizenden Nederlanders waren ook terroristen in Duitse ogen. Toch eren wij ze elk jaar... Misdadig, he?

fokkenmast | 24-09-07 | 15:04

@ fokkenmast 24-09-07 @ 08:32
Je hoeft alleen maar naar de recente geschiedenis en de huidige gebeurtenissen te kijken van het huidige Hamastan, het vlieggepoepje van 2 x 12 km. Langs de kust en op de grens met Egypte. Een stukje voormalig “bezet gebied” dus. Om te weten hoe de vlag er bij hangt. Je moet die werkelijkheid natuurlijk wel willen zien. Zeker voor wat betreft “het uitvoeren van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid”
Zoals bijvoorbeeld;
www.youtube.com/results?search_query=t...

saidfred | 24-09-07 | 14:45

Eye in the Sky 24-09-07 @ 00:27
De Israeliers zien ze als 2e klas burger,maar de Arabische omliggende landen net zo goed. Nergens zijn de vluchtelingen welkom,en waar wel hebben ze tentjes ed en worden ze gezien als uitschot en onwelkom.

Nifelheim | 24-09-07 | 09:59

Verkleden in uniform van de vijand is geen krijgslist, maar valt onder het geneverecht. Is dus een oorlogsmisdaad. Maar voor het uitvoeren van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid zijn ze in Israel niet te beroerd. Mar gaan direct gillen als verzetsstrijders Israelische soldaten in BEZET gebied aanvallen. Nee, van dat fascistische staatje kunnen we nog veel ellende verwachten voor de rest van de wereld. Wie had het ook al weer over gronden voor discriminatie?

fokkenmast | 24-09-07 | 08:32

saidfred 24-09-07 @ 00:31

Precies! Ik moet af en toe met de botte bijl nuanceren (hoe tegenstrijdig dit ook klinkt), de meeste pipo's hier hebben dat nl. nooit geleerd (Wilderiaanse kokervisie) ;-) Ik zal morgen wel weer de nodige verbale verwensingen naar mijn hoofd krijgen.

Boeddhi | 24-09-07 | 01:20

Van wie moet ik toestemming hebben om delen van Israël een beetje op te knappen?

Yubi | 24-09-07 | 01:20

@ Eye in the Sky 24-09-07 @ 00:27
ik had ook al begrepen dat men arabieren die een israelisch paspoort hebben als zodang benoemt, woont deze persoon nu buiten de staatsgrenzen van israel, dan is het "palestijn" die in een vluchtelingkamp woont.
.
"Dus de joden waarvan hun voorouders wel in palestina/israel leefden worden door "europese" joden waarvan de voorouders bekeerlingen waren die nooit in "het heilige land" zijn geweest onderdrukt."
ook een mooi statement.
kun je en passant ook aangeven waar en wanneer "palestina" met dit palestijnse volk precies bestaan heeft.
een "palestijn" is een inwoner van palestina lijkt me en dus moet dus ook een staat "palestina" hebben bestaan.

saidfred | 24-09-07 | 00:46

@ Boeddhi 23-09-07 @ 22:58
"GS-ers denken niet erg genuanceerd over de Islam"
voor het aanbrengen van die nuance (met de botte bijl cq molotovcocktail ) hebben we jou toch voor !
LOL

saidfred | 24-09-07 | 00:31

Deze meeste zijn dit waarschijnlijk (expres) vergeten
www.geenstijl.nl/mt/archieven/008186.h...
"De Amerikaanse 'inlichtingen' informatie over massavernietigingswapens in Irak stonk. Tja, dat weet iedereen, alleen in Den Haag spelen ze het spelletje nog een beetje halfslachtig mee en buitelen alweer over elkaar heen."

Het is al raar als je als atheïst (wat verreweg de meeste Israëlisch zijn) arabieren (islamitisch en christenen) etnisch wilt ruimen omdat ze op jouw grond en olie leven en dat claimt omdat god dat heeft gezegd. En nog vreemder als je het als buitenstaander hiermee eens bent.

Wat de meeste waarschijnlijk ook nog niet door hebben is dat de "Europese" joden in Israel racistische opvattingen hebben over hun arabisch joodse broeders en ze als 2e klas burgers beschouwen. Dus de joden waarvan hun voorouders wel in palestina/israel leefden worden door "europese" joden waarvan de voorouders bekeerlingen waren die nooit in "het heilige land" zijn geweest onderdrukt.

Eye in the Sky | 24-09-07 | 00:27

Ik heb geconstateerd dat amerika atoomwapens heeft. Binnen vallen ??? Schijnheilen zijn het.

the shelter | 23-09-07 | 23:27

sephiroth 23-09-07 @ 22:43

Ach, dat maakt niet uit. Voor de gemiddelde GS-er speelt de huidige religieuze verhouding een rol. nl.wikipedia.org/wiki/Syrie GS-ers denken niet erg genuanceerd over de Islam (ze zijn vaak besmet met Wilderiaanse kokervisie). Dus maak je geen illusies!

Boeddhi | 23-09-07 | 22:58

ff voor diegene die denken dat syrie een islamitisch land is.
dat is dus niet zo , syrie is van oorsprong een christelijk land en ik weet dat omdat ik een collega heb die van oorsprong uit syrie komt en hij is een christen ........... dusssssssssssss hoe gaan we daar dan op reageren ??

sephiroth | 23-09-07 | 22:43

Shalom! Dat is nog eens knoopje doorhakken!
*seint coordinaten Kannibaleneiland door naar Tel Aviv*

theophiel | 23-09-07 | 21:34

Dayr az Zawr ligt niet in het noorden van Syrië maar in het oosten, aan de Eufraat en op enkele tientallen kilometers van de Iraakse grens. Beetje merkwaardig dat die Israëli's niet zijn opgemerkt. Het is namelijk best een aardig eindje vliegen vanaf Israël.

PausLulhannesPaulus | 23-09-07 | 21:30

Puur alleen het eeste comment 11.38 is van mij , de rest is getiept door een rotzak die mijn account misbruikt.

Dat soort onzin tiep ik niet ,
hemaworstje doet niet dergelijke racistische uitspreken
ben pro- zionist, laat ze in heresnaam allemaal naar dat illegale staatje verhuizen. je bent gelovig of niet hops moooven,

hemaworstje | 23-09-07 | 21:30

Ik feliciteer hierbij het IDF met deze geslaagde missie

ing.Autist | 23-09-07 | 19:29

Welldone IDF !!

Zou de IDF Ella Vogellaar kunnen adviseren hoe we hier met een flinke ferme mep van al die K*t Marokkaantjes afkomen?
.

Ervarings_deskundige | 23-09-07 | 18:49

Nu nog de nucliaire instalaties van Israel plat bombarderen. Dan schiet het op.

Nouri | 23-09-07 | 18:46

Maakt alleemaal niet uit, gewoon een respectvolle actie waar men geen antwoord op heeft.
Ook een mooie oefening voor een preemptive strike in Iran.

Zo jammer! | 23-09-07 | 18:44

Overigens, waarschijnlijk is Jeremia een jood.

Horror Skopie | 23-09-07 | 17:58

@eldeto
Blijft eens van die flesjes breezer af. Daar ben je nog veel te jong voor.

De God van Empel | 23-09-07 | 17:57

Tjeempje asbak. Geinig !
Maar heus geen wereldverbeteraar, laat staan Jeremia, Kben meer van het Hooglied: "Uwe borsten zijn als rijpe dadeltrossen", weetjewel!

elderto | 23-09-07 | 17:46

Jeremia de wereldverbeteraar..

asbak053 | 23-09-07 | 16:33

Tjeempje, nee. Niet naar de kerk, wel van de kurk.....

elderto | 23-09-07 | 16:28

Wanneer komt deze game uit ?

Jokkebrok | 23-09-07 | 16:21

@ elderto,

Ben je net naar de kerk geweest ofzeau?

monfer | 23-09-07 | 16:11

Ik HOU van deze wereld.

elderto | 23-09-07 | 16:04

@Boeddhi 23-09-07 @ 15:56
We zullern er genoegen mee moeten nemen dat we nooit de waarheid zullen horen omtrent vele zaken die de wereld geschokt en veranderd hebben. En dat is inderdaad best frustrerend.

religion is war | 23-09-07 | 16:02

@koerbagh ? 23-09-07 @ 15:51
Is wel dringen daar hoor... Weet niet of ze daar ongezien in en uit kunnen. Hee ik zie een wereldwijd complot... ze hebben gewoon verkeerd gemikt en daarom is er wat terecht gekomen in Syrie en ook nog in Peru... Wat een lutsers.

religion is war | 23-09-07 | 16:00

religion is war 23-09-07 @ 15:49

Weet je wat ik zo jammer vind, dat de dingen vaak veel later pas boven water komen. Straks als de opperhoofden van de Neo-cons dood zijn en er niets meer te vervolgen valt, zal blijken dat 9/11 stinkt, de Oorlog met Irak stinkt. Weet je wat ik de grootste bedreiging tegen het terrorisme vindt? De Hypocrisie en dubbele agenda's van de landen die da terreur bestrijden. het maakt ze ongeloofwaardig.

Boeddhi | 23-09-07 | 15:56

@Jeremia 23-09-07 @ 15:49
Aatjes beperkte verstandelijke vermogens zouden verklaard zijn met de uitleg die jij van haar komaf schetst. Wel jammer dat je haar nu wijst op het feit dat je dan ook de pallestijnen nuked omdat die in dezelfde regio wonen, Het leek haar zo'n mooie droom die jij nu hard in duigen gooit. Gemeen hoor..... :-)

religion is war | 23-09-07 | 15:55

Kunnen diezelfde commando's niet even naar Mekka om een stukje meteoriet op te halen? 't Ligt in een gebouwtje met zwarte doeken eromheen. Dan meteen ook al die bijgebouwtjes even kapotbombarderen, zijn we daar ook vanaf.
Dat zou ook een boel gedoe schelen.

koerbagh ? | 23-09-07 | 15:51

Dus Nuken zoals aaltje daar met al haar/zijn inactieve hersencelletjes roept zou de arabische wereld niet eens zo slecht uit komen.
religion is war 23-09-07 @ 15:44
Het 'leuke' van de hele zaak is dat de pleitbezorgers van de palestijnse kwestie af en toe het masker laten vallen zodat de haat tegen de joden in het algemeen en de staat Israël in het bijzonder voor een ieder zichtbaar wordt. Nu ook weer. Ze geven inderdaad geen flikker om de Palestijnen. Overigens, Aatje is waarschijnlijk een vrouw/meisje van Marokkaanse komaf.

Jeremia | 23-09-07 | 15:49

@Boeddhi 23-09-07 @ 15:42
Ah, dat ben ik met je eens. Een beetje verklaring zou onze nieuwsgierigheid in ieder geval goed doen. Irak heeft er niet zo veel mee van doen denk ik, maar daar was ik het voor het eerst in mijn leven met Pronk eens.... Balk is een leugenaar. Jammer dat ie niet echt voor zijn woorden staat die Pronk, maar dat wisten we eigenlijk ook wel. Enfin... Het wachten is wat mij betreft of mooie filmpjes uit Syrie waarmee dat land internationaal zou kunnen scoren. Verbaas me nog steeds waarom zij net zo stil zijn als Israel en de VS.

religion is war | 23-09-07 | 15:49

@Jeremia 23-09-07 @ 15:27
Hoe zielig het ook is, de arabische wereld geeft de facto helemaal niets om de palestijnen. Hoe rijk de arabische wereld ook is, de palestijnen kunnen alleen overleven met hulp uit de europese landen. Kijk maar naar de geldstromen naar de palestijnen. Het komt de arabische wereld veel beter uit een arm en verdeeld, en bovenal agressief palestijns volk in de regio te hebben. Zij gebruiken dat als breekijzer tegen Israel. Dus Nuken zoals aaltje daar met al haar/zijn inactieve hersencelletjes roept zou de arabische wereld niet eens zo slecht uit komen. Twee vliegen in 1 klap.

religion is war | 23-09-07 | 15:44

religion is war 23-09-07 @ 15:28

Ik vind dat een daad van agressie altijd een keiharde verklaring verdient. Het feit dat Balkenende geen onderzoek wil naar onze betrokkenheid in de Irak-oorlog en het feit dat Irak dit onderzoek niet van Nederland en de internationale gemeenschap eist stelt mij geenzins gerust. Het laat mij zeker niet denken dat die oorlog gerechtvaardigd is. Het zegt meer over de vriendjes politiek die in beide kampen heerst. Waarom zou Syrië protesteren terwijl ze toch al verdacht zijn en Imagoschade hebben door de kwestie Libanon. Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Syrië en corrupt bolwerk is me een hoop verkeerde intenties, maar of Israëls motief van de aanval juist is, valt daar allerminst mee aan te tonen

Boeddhi | 23-09-07 | 15:42

@Boeddhi 23-09-07 @ 15:08
Dat hoeft de internationale gemeenschap helemaal niet te zien aangezien het initiatief van het downplayen helemaal niet bij Israel vandaan hoeft te komen. Syrie protetsteert niet, pas als ze gaan protesteren hoef je te downplayen. Als Israel een offer moet geven om dit uit de perst te houden, moet het wel degelijk een offer zijn waar syrie iets aan heeft. En Syrie heeft niets aan vrije Fatah leden, sterker nog, Syrie ziet het liefst al die Fatah leden achter slot en grendel zodat Hamas het kan overnemen. Come to think of it, de geste die jij dus noemt is meer het tegenbewijs van je stelling. Syrie zou hier eigenlijk nog kwaaier van moeten worden. Ze zwijgen echter in alle talen, dat jij dat niet ziet, en niet kan verklaren affijn, dat kun je zelf wel invullen. Waarom vindt je dat met die bewijsvoering zo interessant? Als Syrie niets te verbergen heeft, nodigt Syrie toch de verzamelde internationale pers uit op de plaats delict om te laten zien dat er alleen onschuldige burgers zijn gedood? Das dan toch makkelijk scoren voor Syrie?

religion is war | 23-09-07 | 15:28

Aatje 23-09-07 @ 15:10
Maar hoe moet het dan met die *kuch* zielige *rochel kuch kuch* Palestijnen waar jullie zoveel om geven?

Jeremia | 23-09-07 | 15:27

Zo! Nu die hele jodenstaat veranderen in een glazen parkeerplaats! Nuke it!

Aatje | 23-09-07 | 15:10

religion is war 23-09-07 @ 15:01

Het gaat er niet om of Syrië om Fatah geeft, het gaat om de internationale gemeenschap die wil zien dat er de-escalerende stappen door Israel gezet worden in het Midden-Oosten. Waarom laten landen als Amerika en Israel nooit keiharde bewijzen zien van hun verdachtmakingen? Men kan de gegevens die zijn gebruiken als bewijsvoering toch gewoon vrijgeven. Daarom vind ik ze verdacht.

Boeddhi | 23-09-07 | 15:08

@Boeddhi 23-09-07 @ 14:56
Nee boetje.... De kans om als staat Syrie de staat Israel ontzettende schade te te brengen in de internationale opinie doet zich nu voor. Syrie geeft bovendien al helemaal niet om Fatah leden. Als het nu Hamas leden waren. Maar dan noch, een paar simpele beelden van verminkte burgers en hoppa we hebben een internationale rel, Syrie doet dat niet omdat ze op de plaats delict geen pottekijkers kunnen gebruiken. Hoe je ook Israel veroordeelt en wat voor kijk je ook op de wereld hebt, dit ligt er wel onzettend dik bovenop.

religion is war | 23-09-07 | 15:01

Benny Avni van de New York Sun prees VN-baas Ban Ki-Moons afzijdigheid en downplaying van het grensincident (interessante term voor iedereen met enige kennis van geschiedenis) vorige week nog. Een Kofi Annan was er altijd als eerste bij om hier of daar de rol van de VN te benadrukken. Ban Ki-Moon heeft partij gekozen door niet te kiezen. Free Vanunu.

Prze***walski | 23-09-07 | 15:01

religion is war @ 14.51
Inderdaad iets om over na te denken. Waarom heeft Syrië dit niet direct van de daken geschreeuwd?

www.abc.net.au/news/stories/2007/09/17...

"You see the Syria reaction - it's very confusing, probably because they know something which they don't want to reveal to the world."

monfer | 23-09-07 | 14:59

Nieuwe Limburger 23-09-07 @ 14:55

Hemaworstje is niet Koosjer en ook niet Halal

Boeddhi | 23-09-07 | 14:58

hemaworstje is HOAX?

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 14:55

Toch lijkt eea me hier wel erg duidelijk. Als het om het bombarderen van een gewoon exposieven of wapenfabriekje ging, was de hele arabische wereld in opstand gekomen, en had syrie moord en brand geschreeuwd. Bovendien haden we dan vanuit Syrie volop beelden kunnen zien van onschuldige burgerslachtoffers en platgebombardeerde huizen als collateral dammage. Syrie doet dat echter niet, goh hoe zou dat nu toch komen. Als ze hier grote ophef over zouden maken, dan moeten ze de internationale pers toelaten om te laten zien wat er nu precies is gebombardeerd en kennelijk is die behoefte aan de syrische kant niet zo groot.

religion is war | 23-09-07 | 14:51

@religion is war
Jazeker wel. Ik heb er niet alleen begrijpend lezen gehad, ik heb er ook leren begrijpen. Bovendien heb ik ook nog Engels gehad.

Horror Skopie | 23-09-07 | 14:47

Mijn oplossing voor het geroofde land:
Iedereen er uit tiefen en er een reli-pretpark van maken.

Ik weet het beter | 23-09-07 | 14:45

@Horror Skopie 23-09-07 @ 14:36
Nooit begrijpend lezen gehad op de basisschool?

religion is war | 23-09-07 | 14:44

@ bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 11:12
er zijn een paar kleine technische details die niet in overeenstemming met elkaar zijn;
de Volkerenbond had indertijd het gebied als protectoraat toegewezen aan de britten over een Palestina, dit was echt wel een stukje groter dan een stukje kuststrook langs een zee. Israel is later in 1948 opgericht bij besluit van de latere VN.
Vervolgens heeft de staat Israel een zes oorlogen moeten voeren omdat de buurtjes hardnekkig probeerden om dit stukje kuststrook ook judenrein te maken.
En als je je link eens bekijkt; nl.wikipedia.org/wiki/Resoluties_476_e...
Is de eerste zin;
In Resolutie 476 staat dat de Veiligheidsraad:
- van mening blijft dat het toeëigenen van grondgebied door geweld niet toelaatbaar is.
.
Volgens mij is 6 oorlogen voeren tegen een soevereine staat, die bestaat bij besluit van deze zelfde VN met als doel een stukje kuststrook judenrein te maken te kwalificeren als
“het toeëigenen van grondgebied door geweld”

saidfred | 23-09-07 | 14:40

@goeroeroe 14:30
Vanochtend lekte dus uit dat censuur hoog in het vaandel staat in Israël en dat iedereen maar wat in het wilde weg gokt. Dat wisten we toch al?

Horror Skopie | 23-09-07 | 14:36

"De commandotroepen vonden er 'niet nader gespecificeerde atoomdingetjes' . En dan ook nog eens van Noord-Koreaanse makelij!
In de vroege jaren zestig, toen Opa nog een volgeling van de leer van Marx was ( ach, een jeugdzonde...., net als Rita en Pim...) was het in die kringen gebruikelijk om camera's en horloges uit de DDR te gebruiken. Liep je met zo'n pokke Zentith plaatsjes te schieten die altijd aan de linkerkant vlekken vertoonden na het ontwikkelen. Een raadsel, totdat we er achter kwamen dat we het horloge aan de linkerpols droegen en die vlekken het gevolg waren van de radiumstraling die de wijzerplaat afgaf; des nachts kon je er een boek bij lezen! Conclusie: het Syrische leger draagt uit Noord-Korea geimporteerde ouwe Vostok horloges....!
En dan nu weer aan de borrel!

Opa-Buiswater | 23-09-07 | 14:35

Israël moet zich natuurlijk helemaal niets van de VN aantrekken. Gehaat zullen de joden altijd worden. Waarom zou je je best doen om het hart te winnen van zware criminelen die de islam als voertuig gebruiken van hun allesverterende haat. Op dit moment heeft deze staat maar één vriend en dat is de USA. Maar dat kan en zal (naar ik vrees) in de toekomst veranderen. Dan staat Israël werkelijk alleen. Soms denk ik wel eens dat de europese bureacraten vooral bezig zijn om de islamieten zoveel mogelijk te pleasen en dat het enige wat hen tegenhoudt om de islam tot staatsgodsdienst te verheffen de vrees is afgemaakt te worden door de eigen bevolking.

Jeremia | 23-09-07 | 14:35

Tom Clancy heeft weer genoeg materiaal voor 3 nieuwe boeken.

6 bommetjes per ongeluk getransporteerd van de ene basis naar de andere waarbij al een paar verantwoordelijken van het vliegtuig al letterlijk "het zwijgen" zijn opgelegd.
Het putoptieverhaal waarbij de onderzoeker ook al onder mysterieuze omstandigheden het loodje legt.
Een krater in Peru veroorzaakt door een "meteoriet".
En nu dit verhaal weer....
What's next??

Dop | 23-09-07 | 14:35

Goeie zaak, geen woorden maar daden. Nu die palestijnen er nog uit dan wordt het een stuk rustiger.

MartijnSUB | 23-09-07 | 14:28

De Chileen is een misselijk 'ventje'.

LuftBalloon | 23-09-07 | 14:28

ik ben ooit links geweest maar wakker geworden en soms extreem links en rechts en tegen machtmisbruik waar dan ook en door wie dan ook.ben zwaar intelligent,blank veertiger en link en geld zat haat moslims en ander middeleeuws gebroed en allergisch voor ignoranten.nu moet ik gaan hoor

hemaworstje | 23-09-07 | 14:25

Ik ben werkelijk verbaasd over de waardering en bijval die Israël hier krijgt. Tering zeg, ik dacht dat er hier toch nog wel wat reaguurders verder keken dan hun neus lang was. Maar de neeste comments zijn echt van 'n waardeloos niveau. De meesten vinden het allang prachtig dat er een islamitisch land word aangevallen. Dat diegene maar snel een neqschot mogen krijgen van een straatmuzikant. Bijvoorbeeld omdat ze een mes in de keuken hebben liggen, of omdat ze een auto hebben, of een ander potentieel wapen. Of het maakt eigenlijk niet uit waarom. Opgeruimd staat netjes.

Horror Skopie | 23-09-07 | 14:21

israel is joden tland zelf stikt van de palestijnen enandere gewone beschaafde lui.elk ander land die zoiets flikt en geen vrien van usa is moet t bekopen.je heb oogkleppen op.
wacht tot de nieuwe oorlog eris eind volgend jaar...

hemaworstje | 23-09-07 | 14:20

Het hele verhaal heeft een sterke geur van propaganda. Straks blijkt het nucleaire materiaal uit Iran afkomstig, dan mag Cheney van de senaat *en* Syrie *en* Iran binnenvallen.

Bokassa | 23-09-07 | 14:20

jodenstreken

LuftBalloon | 23-09-07 | 14:18

hemaworstje = nazi = moslim = ontzettend dom.

religion is war | 23-09-07 | 14:18

zo,alleeen maar joden hielelikkers hier ,gatver,jullie kijk op wereldschaal is al even bekrompen als de redenaties ,alhier geplempt.
de eersten zullen de laatsten zijn.israel is de wilders van daar... slaap lekker,wilders heeft nog enige beschaving.....
ik zeg weg met alle volken die denken dat ze de superieure haantje moeten menen uit te hangen... bah kots enzo

hemaworstje | 23-09-07 | 14:17

hemaworstje 23-09-07 @ 14:13

Waarom praat je niet over Israel i.p.v. van de joden, dan haal je die geur van antisemitisme er van af .

Boeddhi | 23-09-07 | 14:16

gs zegt+respect!. voor de joden...
zijn jullie helemaal gek geworden-kwist dat dit een televaag/adept was maar dat de joodse lobby ook hier zn stempel op de zgn.vrije media drukt is walgelijk.de joden zijn massamoordenaars die hun al lang verwerkte traumas misbruiken om t laatste beetje fatsoen schaamteloos overboord te gooien,daar de hele planeet bezten is van geld en macht en dus joden.allemaal bang voor hun eigen baantje en dus geen kritiek.leve de palestijnen,nee niet de terroristentak,maar de bevolking die word vermmoord door t volk waar jullie respekt voor hebben.ajus .no stilo!!!

hemaworstje | 23-09-07 | 14:13

Het ultieme bewijs dat het om nukerotzooi ging, leverde Syrie zelf door alleen maar 'heftig' te protesteren en niet harde taal te gebruiken of te dreigen met vergelding. Het was heel duidelijk zo dat ze met de hand in de snoeppot werden aangetroffen door de IDF en ze willen natuurlijk niet dat de VN komt kijken om te zien wat de IDF daar in puin heeft gegooit.
-
En over de VN gesproken, Syrie is dit jaar rapporteur bij de VN ONTWAPENINGCOMMISSIE. Gek genoeg kijkt niemand daar raar op dat het land dat diverse terroristische bewegingen van wapens voorziet, en tegen een VN resolutie in Hezbollah helpt bewapenen, gewoon zo een funcite krijgt. Ook heeft Syrie het NPT ondertekent maar ja, een land als Syrie mag natuurlijk zulke verdragen schenden. Daar klaagt niemand over.
En dan nu zelfs is er niemand bij de VN die er over na denkt dat Syrie gewoon zo een functie niet KAN hebben.

ExtremeExtremist | 23-09-07 | 14:10

DutchWax 23-09-07 @ 13:58

Ik doe mijn huiswerk goed, maar denk nu eenmaal niet zo zwart/wit als jij. Voor mij bestaan beide, moslim terreur en westerse staatsterreur. Gebruik nu eens geen schijnargumenten om iemand de mond te snoeren. Probeer beide kanten van het verhaal te zien. Maar dat is voor figuren zoals jij moeilijk. Je gaat toch geen kritiek op jezelf of je vrienden hebben! Wij zijn goed en jullie zijn slecht, verder komen jouw conclusies niet in dit leven. Dream on en blijf geloven dat wij the good guys zijn en zij de bad guys.

Boeddhi | 23-09-07 | 14:07

Israël wil echt heel graag oorlog. Een souvereine staat aanvallen, het lijkt de VS wel. Israël denkt namelijk ook boven de VN te staan. Doek dat clubje dan maar op ook.

Horror Skopie | 23-09-07 | 14:05

@ Boeddhi 23-09-07 @ 13:24<BR>

Wij hebben gewoon olie nodig en jij ook dus nu snel je linkse bek houden en ga je huiswerk eens doen voor je met je onzin het internet loopt te bevuilen. Je ben t voor het gemak vergeten hoeveel Koerden door saddam zijn uitgemoord en vergast zonder aanziens des persoons.

DutchWax | 23-09-07 | 13:58

Kan de rest van de wereld nog heel wat van leren. Hetzelfde staat ook iran met zijn grote bek te wachten. Doei domme moslims.

DutchWax | 23-09-07 | 13:45

BF2 Special Forces heerst. Zo maar weer eens een potje spelen.

OpperGek | 23-09-07 | 13:39

De amerikanen balen er gewoon van dat de N-Koreanen zo meegaand zijn de laatste tijd, ik heb het vermoeden dat het een geplande HOAX is.... misdadig dus...

LuftBalloon | 23-09-07 | 13:26

drs Marcel van Dam j 23-09-07 @ 13:16

Iemand er al aan gedacht dat de Irak oorlog gevoerd wordt om van het radioactief afval af te komen (DU munitie). Zo kun je alles en elk land verdacht maken. Kom maar met de bewijzen of op z´n minst met een smoking gun. Op gebied van 9-11 en de eigen betrokkenheid van Amerika zijn er tal van smoking guns, ook voor de valse gronden die er waren om Irak aan te vallen zijn genoeg smoking guns te noemen. Alleen dat willen we liever niet zien. Kijk ff achter de schermen van de Neo-cons om te snappen wat ze doen. video.google.com/videosearch?q=the+pow...

Boeddhi | 23-09-07 | 13:24

Als er daadwerkelijk Noordkoreanen zijn omgekomen bij deze aanval EN er nucleair materiaal is aangetroffen,
1. Is deze aanval méér dan gerechtvaardigd.
2. Is dit vergelijkbaar met de Israelische aanval op de kernreactor in Irak in 1981. Een aanval die op indertijd internationaal werd veroordeeld maar nu breed gewaardeerd.
3. Is bewezen dat er wel degelijk een "As van het Kwaad" bestaat (en zou het Wouter Bos cs sieren hun ongelijk toe te geven)

drs Marcel van Dam j | 23-09-07 | 13:20

Iemand al gedacht aan de mogelijkheid dat de Iraakse massavernietigingswapens voor de VS-inval zijn verplaatst naar Syrie ?

drs Marcel van Dam j | 23-09-07 | 13:16

tja ik kan ze geen ongelijk geven een kind van 2 geef je ook geen aansteker en reli -fanaten staan bij mij op dat niveau!

van de kraats | 23-09-07 | 13:15

Wij hadden Syrië al moeten bombaderen, toen die vent die kinderen met Nederlands paspoort ontvoerde. Gelukkig doet Israel het nu alsnog. Namens de moeder, bedankt. En inderdaad, Syrië heeft drie decennia lang haar buurland Libanon geterrorisserd en doet dat nog steeds. De ene politicus na de andere wordt opgeblazen. Waarom hoor je daar de moederliefhebbende GeenStijl moslim Arabische knuffelleague nooit over??

Mokum Kosher | 23-09-07 | 13:08

Dit maakt in ierder gevall duidelijk dat er geen slappe types als Wouter Bos en Aleander Pechtold de macht hebben in Israel.

Jan1800 | 23-09-07 | 13:06

@Pittybrad 23-09-07 @ 13:00
Omdat in de ogen van deze mensen Israel en de VS waarschijnlijk deze moorden hebben gepleegd om er voor te zorgen dat het anti-syrische sentiment in Libanon blijft leven..... Mwoehaaaa.

religion is war | 23-09-07 | 13:02

Excuus voor de typo's, net wakker zullen we maar zeggen...

Pittybrad | 23-09-07 | 13:01

@Boeddhi
En Syrië heeft knalt de ene na de andere politici af in Libanon. Dan hoor je nooit wat van rukkers zoals jij. Waarom word daar nooit wat achter gezocht?

Pittybrad | 23-09-07 | 13:00

Staatsterreur anno 2007... gewoon effe Bush bellen.

Kunnen ze naast Washington ook gelijk effe Israel nuken svp....

Prikker | 23-09-07 | 12:49

Syrie. Dat is die dictatuur van die neonazi. Israel roeleert

LibertasSimplex | 23-09-07 | 12:31

Kudos voor Israel

Braeckensieck | 23-09-07 | 12:27

Goh, Wat vervelend voor het verder volslagen onschuldge syrie.. Helemaal geen terreur in Libanon door Syrie hoor, nee echt niet. Het feit dat noch Syrie, noch Noord Korea moord en brand schreeuwen is een teken aan de wand dunkt me.

religion is war | 23-09-07 | 12:23

1. de duitsers hebben gewonnen, hun ideologie werd doorgevoerd in ALLE facetten van het leven tot nu toe (cwi, kinderbijslag, wapenwedloop/handel, wereld bank, ibm, BASF enzo)
2. ls china zo tekeer gaat zal een nuc bom op shanghay of be'ging hetzelfde resultaat oogsten als de hiroshima-nagasaki bombardementen.
3.Waarom zijn nukes de ultime bedreiging? Omdat ze zoveel slachtoffers maken!
zo dan, jeetje

LifeCatcher | 23-09-07 | 12:22

-weggejorist-

uchman | 23-09-07 | 12:19

Aussie 23-09-07 @ 12:01

Je gaat de aanval op Irak toch ook geen Christenlijke terreur noemen?

Boeddhi | 23-09-07 | 12:18

Aussie 23-09-07 @ 12:01

Volgens mij had dat meer met dictatuur dam islamitische terreur de maken. Saddam heeft dit in gang gezet, niet de Islam zelf.

Boeddhi | 23-09-07 | 12:16

Wat ik wel lullig vind is dat ze niet ook nog een apie voor me hebben meegenomen

LibertasSimplex | 23-09-07 | 12:14

@El Gouda 23-09-07 @ 12:08
Tja, ze doen toch al mee met het Eurovisie, ze zijn waarnemer van de Raad van Europa, why not?

De God van Empel | 23-09-07 | 12:11

ekimov 23-09-07 @ 11:50

Ja, wie is de baas van Venezuela? Chavez! En is Bush niet aan het proberen die vent van het toneel te krijgen zodat ze daar weer een kontelikker van Amerika kunnen neerzetten. Ja toch! Olie, het gaat om olie. Terreur is alleen een dekmantel.. Iik weet niet of het je interesseert maar kijk de volgende film eens. video.google.com/videosearch?q=power+o... Hij door de BBC uitgezonden en bestaat uit 3 delen. Sorry voor mijn S woord, maar ik word een beetje pissig van het eenzijdig criticisme die ik hier ondervindt. Ik wil moslim terreur niet ontkennen, maar wil wel duidelijk maken dat achter de “war on terror” een andere agenda schuil gaat.

Boeddhi | 23-09-07 | 12:11

Israel kan natuurlijk direct EU lidstaat worden. Ligt maar 100km van Cyprus en de eeuwige discussie dat Europa een militaire dwerg is kan dan ook in de prullenbak.

El Gouda | 23-09-07 | 12:08

Nou , duidelijk. Het 12:00 staatsjournaal reutelt minutenlang over de nieuwe PM van Japan en nog wat trivia, maar over dit onderwerp zwijgt men in alle talen. Tja...

bello | 23-09-07 | 12:08

+ 1 kuddo voor Israël

RauwKotsch | 23-09-07 | 12:07

'Degene die de meeste slachtoffers maakt, wint de oorlog.'
Dat is wel het standpunt wat de moslimbendes in Irak lijken te huldigen.

ekimov | 23-09-07 | 12:06

@LifeCatcher 23-09-07 @ 12:00
'Degene die de meeste slachtoffers maakt, wint de oorlog.' Ik geloof niet dat Hitler als grote overwinnaar uit WO2 is gestapt, maar ik kan het mis hebben heur. Enfin, probeer het nog eens.

Aussie | 23-09-07 | 12:05

@LifeCatcher 23-09-07 @ 11:50
In de 2e wereldoorlog hebben de 'Axis' de meeste slachtoffers gemaakt, hebben ze gewonnnen?
Nee.

De God van Empel | 23-09-07 | 12:02

@Boeddhi 11:57
Tja, geen Islamic Terror onder Saddam.. Zegt de Anfal-campagne je iets?

Aussie | 23-09-07 | 12:01

@ Aussie 23-09-07 @ 11:48

Dat wil Bush ons doen geloven. Maar het was toch duidelijk dat er onder Saddam geen of nauwelijks Islamic terror was.

hahaha. Laten we de hele wereld opzadelen met fascistische dictators die miljoenen van hun eigen bevolking uitmoorden. Dan hebben we vast geen last meer van Islamitische terreur.
Nee, dát is een oplossing...

ekimov | 23-09-07 | 12:00

ik weet tenminste wanneer het futiel is om kennis te delen, de ontvangende kant kan een simpelle zin al niet snappen en dan houd het al snel op.
nogmaals: degene die de meeste slachtoffers maakt, wint de oorlog.

LifeCatcher | 23-09-07 | 12:00

je wint alleen een oorlog, ausie, als je de meeste slachtoffers maakt.
LifeCatcher 23-09-07 @ 11:50
Dit klopt volgens mij niet. Het is denkbaar dat een land als China met zeer grote verliezen toch een andere natie onder de voet loopt. Gewoon omdat de mensen van de chinese vijand opraken en er zoveel chinezen zijn dat een miljoen meer of minder er vanuit strategisch oogpunt niet toe doet.

Jeremia | 23-09-07 | 11:59

Israël:

[X] R.E.S.T.E.C.P
[X] Geschikt

De God van Empel | 23-09-07 | 11:57

Israël draagt niet direkt bij in de oplossing van het probleem.
Symptomatische bestrijding.
Zit je iets dwars .... gooi er een bom op!

Wellicht goed om eens wat te doen aan de oorzaak van het probleem?

bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 11:43

Je bedoeld de hele middle-east nuken?

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 11:57

Aussie 23-09-07 @ 11:48

Dat wil Bush ons doen geloven. Maar het was toch duidelijk dat er onder Saddam geen of nauwelijks Islamic terror was. Amerika is op eigen houtje een oorlog begonnen (geen toestemming van de VN) en heeft daar een burgeroorlog ontketend. Hiervoor is Amerika verantwoordelijk. www.thelancet.com/webfiles/images/jour... of www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdea... . Wat waar is laat ik even in het midden, maar dat het er veel zijn is een feit. Daarbij gaat het om een oorlog op basis van leugens.

Boeddhi | 23-09-07 | 11:57

Haha die LifeCatcher, jij geeft wel heel snel op zeg. Lichtgewicht.

Aussie | 23-09-07 | 11:56

Boeddi: Nog ver voordat de US of A Iraq binnenviel bestond er al terrorisme in de naam van de Islam. Waar ook ter wereld: Filipijnen, Thailand, Indonesia, Afrika, Voormalige USSR etc etc. Dus dat de Iraq oorlog de reden is van Moslim terrorisme is een fabeltje. Btw, moeten wij even gaan tellen hoeveel doden de Islam op zijn geweten heeft, dan zijn de dode die vallen door kogels en bommen van de coalitie troepen er niets bij. Want in Iraq doden moslims nu eenmaal moslims. Vergeet niet dat de kogels en bommen van Islamitische terroristen slechts alleen bedoeld zijn voor onschuldigen en bijna nooit gericht zijn op militairen doelen: Aanslagen Madrid, London, Thailand, Indonesia, Beslan. Oh, kijk ook even naar Darfur daar ligt het dodental al inmiddels rond de 200.000. De plaatselijke bevolking word verhongerd en afgeslacht door Arabische milities.

Indoneesje | 23-09-07 | 11:56

laatste 'van' = 'voor'

RedRain | 23-09-07 | 11:56

@ volksmenner: Hulde Islam, alle Westerse regels aan je laars lappen, normen en waarden van landen verkrachten, vrouwen onderdrukken enz. enz. Wat een lichtend voorbeeld van de westerse beschaving.

Zie? Ik kan het ook.

RedRain | 23-09-07 | 11:55

Daarom aussie, en ik probeer het ook maar niet uit te leggen, dat is teveel gevraagd van jou.

LifeCatcher | 23-09-07 | 11:55

Israël draagt niet direkt bij in de oplossing van het probleem.
Symptomatische bestrijding.
Zit je iets dwars .... gooi er een bom op!

Wellicht goed om eens wat te doen aan de oorzaak van het probleem?

Je bedoeld de hele middle-east nuken?

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 11:55

@LifeCatcher 23-09-07 @ 11:50

Licht even toe a.u.b. want ik geloof niet dat ik je ogenschijnlijk grappig bedoelde brainfart begrijp.

Aussie | 23-09-07 | 11:53

@ Boeddhi 23-09-07 @ 11:46
Dat zie je vaak, mensen die niet kunnen beargumenteren gaan maar schelden.
Hoe dan ook, inderdaad, olie is ook een reden. Maar de belangrijkste was toch echt dat Saddam ruzie zocht met de VS en het ook gekregen heeft. Zo gaat dat nu eenmaal. Als je ruzie zoekt met het sterkste jongetje van de klas kun je een mep verwachten.
Als het alleen maar om de olie ging waren ze Canada of Venezuela wel binnen gevallen.

ekimov | 23-09-07 | 11:50

je wint alleen een oorlog, ausie, als je de meeste slachtoffers maakt.
maargoed, dat past niet in je hippiegevoel.

LifeCatcher | 23-09-07 | 11:50

@solidstate 11:42

Ik ben niet tegen de Staat Israël.
Wel vind ik dat de arabieren ook rechten hebben.
nl.wikipedia.org/wiki/Resoluties_476_e...
Je moet niet alles van één kant zien.

Het wordt door jou dus wel getolereerd als Israël of de VS zonder toestemming van de VN bommen gooien op een souvereine Staat.
Maar het wordt door jou niet getolereerd als iemand "verbaal" tegengas geeft
( hemaworstje )

Meet jij niet wat erg met twee maten?

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 11:50

je wint alleen een oorlog, ausie, als je de meeste slachtoffers maakt.
maargoed, dat past niet in je hippiegevoel.

LifeCatcher | 23-09-07 | 11:50

Hulde Israel, alle VN-resoluties aan je laars lappen, soevereiniteit van landen verkrachten, Palestijnen onderdrukken enz. enz. Wat een lichtend voorbeeld van de westerse beschaving.

volksmenner | 23-09-07 | 11:49

@Boeddhi 11:41

Hm, grappig dat nota bene jij mij en anderen verwijt last te hebben van een selectieve focus en geheugen. Ok, wel, hier heb je het veelvoud(?) aan doden in Irak door de Amerikanen in 2006 en ik heb het aantal doden door islamitische terreur er ook maar meteen bij gezet. Is wel zo fair and balanced hè?

The Real 2006
'Iraq Body Count'

16,791
Iraqi civilians killed last year by ISLAMIC Terrorists

225
Iraqi civilians killed collaterally in incidents involving Americans
(and Islamic Terrorists)

Aussie | 23-09-07 | 11:48

@bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 11:43
Mee eens, laten we het antisemitisme eens krachtig gaan bestrijden.

pbuh | 23-09-07 | 11:46

Laten we eerst het Staatsjournaal van 12:00u. afwachten, daarna weten wij hoe wij erover moeten denken.

fuckje | 23-09-07 | 11:46

ekimov 23-09-07 @ 11:41

Sukkel! Sadam vroeg er om? Olie jongen, olie is de reden. Maar jij kunt er ook niets aan doen dat je Wilderiaanse tunnelvisie hebt en niet verder komt dan de moslims van alles de schuld te geven.

Boeddhi | 23-09-07 | 11:46

"weapons of mass destruction" gevonden in Syrie.

Rabarberke | 23-09-07 | 11:45

ehm hemaworstje, die akelijge dingen staan niet in de torah, maar in de babylonische talmud en die is al in het jaar 1600 verworpen! Men leest nu alleen maar de jerusalem talmud en die is schoon van dat soort propaganda van tijden waar het wel anders was en de bedreiging groter.
Voor de rest laat ik je met rust met je minimale informatie die je denkt te bezitten, veel geluk ermee.

LifeCatcher | 23-09-07 | 11:44

Israël draagt niet direkt bij in de oplossing van het probleem.
Symptomatische bestrijding.
Zit je iets dwars .... gooi er een bom op!

Wellicht goed om eens wat te doen aan de oorzaak van het probleem?

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 11:43

-m.

daskapitalist | 23-09-07 | 11:43

shalow and awe.

daskapitalist | 23-09-07 | 11:42

@ hemaworstje 23-09-07 @ 11:38

Ga eens terug naar stormfront of marrok.nl.
Dan kun je naar hartelust over het zionistisch complot een boompje op zetten met je soortgeneauten.

solidstate | 23-09-07 | 11:42

Aussie 23-09-07 @ 11:33

Dat kan wel zo zijn, maar besef je dat alleen Amerika (Christelijk) dagelijks een veelvoud aan doden produceert in Irak (en dat alleen om Olie (kapitalisme). Dat de Russen (communisten?) een veelvoud aan doden produceert, Jullie hebben een selectieve focus en geheugen.

Boeddhi | 23-09-07 | 11:41

@ boeddhi
Wat lul je nou toch jongen.
Over de hele wereld zijn volkeren onderdrukt door het westen, alleen de meeste daarvan hebben het vermogen om zichzelf door hard te werken en constructief in het leven te staan toch iets moois op te bouwen. Van Japan tot Brazilie. Het betreft hier een mentaliteitsprobleem wat we voornamelijk zien bij woestijnculturen die ook nog eens opgezadeld zijn met een achterlijke religie.
Overigens is het moslimfundamentalisme en de daaruit voorkomende terreur al minimaal zo'n 80 jaar ouder dan de (volkomen terechte) inval van Bush in Irak. Saddam vroeg erom.
Er zijn niet meer terrorristen door ontstaan, het probleem is slechts meer zichtbaar geworden. We zullen het als westen op moeten lossen en ik heb het gevoel dat het met drinken van rooibosthee en gedogen van Hamas niet gaat lukken...

ekimov | 23-09-07 | 11:41

@bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 11:37
Ik denk dat je zelf wel antwoord kunt geven op die vraag.

pbuh | 23-09-07 | 11:41

Dit riekt naar pure Propaganda! Als ze echt materiaal hadden gevonden dan zouden we meteen een persconferentie hebben gezien op CNN en de BBC.

Waren er ook niet massavernietingswapens in Irak?

Bodde | 23-09-07 | 11:40

een Israeliër verdient geen respect , slechts minachting.
God bestaat niet.

hij zou zich de ogen uit de kop moeten schamen voor de raciale theo van gogh cratische structuur in zijn land.
De massale schendingen van een ieder verdrag en hun akelige neiging tot het uitbreiden van hun Lebensraum.
zonder het geld van pooier USA was dat niet erkende staatje allang platgewalst. Mein kampf verboden , de koran verboden
dan de torah ook maar , want dat staat helemaal vol met barbaarse schriften en regels om hun eigen dna zuiver te houden.

hemaworstje | 23-09-07 | 11:38

Miskien moet Porno Harry eens gaan praten met Syrie

derkcs | 23-09-07 | 11:37

Mooi zo! Niet l*llen maar poetsen! Geweld is toch het enige waar islaMIETJES respect voor hebben! Happy hunting, Israël!

Shani | 23-09-07 | 11:37

@ pbuh 11:20
Maar Israël en de VS mogen wel ingrijpen in landen die trachten ook in hun eigen voortbestaan te voorzien?
Iraan zegt b.v. dat zij hun nucleare fasciliteiten slechts gaan gebruiken voor het opwekken van energie.
Die weten inmiddels ook wel dat de olie op een gegeven moment opraakt.
Wij in Nederland importeren 1/3 van onze stroom uit Frankrijk , opgewekt door kernenergie.
Wat is het verschil?

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 11:37

@ spooky 23-09-07 @ 11:28

Dat weten moslim infiltranten eauk en daarom is de BBC een gelieft doel om over te nemen en hun propaganda over de mensheid te storten.
De BBC stond immers te boek als betrouwbaar medium maar dat brokkelt in rap tempo af.
Ik noem o.a. de verslaggeving van de laatste oorlog tussen Israël en hezbollah. Met open ogen hezbollah green helmet guy propaganda uitzenden zonder een vraagteken bij te plaatsen.

solidstate | 23-09-07 | 11:36

Warhammer 23-09-07 @ 11:32

Wat een bullshit, haal ik er groene mannetjes bij dan? Misschien ben ik niet zo gebrainwashed als jij. Gewoon tussen de regels door lezen, af en toe is een goed opinieblad lezen, niet alleen het RTL-nieuws kijken maar ook af en toe goochelen. Dat zal je al snel merken dat jouw bekrompen wereldbeeld niet klopt.

Boeddhi | 23-09-07 | 11:36

@Aussie 23-09-07 @ 11:33
Yep. Islam, the gift that keeps on giving.

pbuh | 23-09-07 | 11:35

@Boeddhi 23-09-07 @ 11:30
Hoe bedoel je 'terreurdreiging'? Dat 'dreiging' kun je wel weglaten hoor. Hier de score van de afgelopen dagen:

9/22/2007 ( Yala, Thailand ) - A 53-year-old man is shot to death by Muslim militants.
9/22/2007 ( Swat, Pakistan ) - Islamic militants kill a policeman and capture two others in an assault on a checkpoint.
9/22/2007 ( Kunduz, Afghanistan ) - Two local police are murdered by religious extremists.
9/22/2007 ( Bajaur, Pakistan ) - Two women are among three killed in Taliban shelling.
9/21/2007 ( Basra, Iraq ) - Three women are killed by suspected fundamentalists over 'immoral activity.'
9/21/2007 ( Yusufiya, Iraq ) - Three people are kidnapped and tortured to death by sectarian rival within the Religion of Peace.

Aussie | 23-09-07 | 11:33

@Boeddhi:
Aluhoedje op!

Warhammer | 23-09-07 | 11:32

Oorlog! *naar CNN zapt en een zak chips opentrekt*

RedRain | 23-09-07 | 11:30

ekimov 23-09-07 @ 11:15

Je zult het nog wel merken. Denk je nu werkelijk dat er zoveel terreurdreiging is door de islam. De meeste terroristen zijn gekweekt doordat Bush Irak binnen gevallen is. Weet je dat er door directe en indirecte invloeden in de Oorlog in Irak al 1.000.000 doden zijn gevallen. Wie is hier nu de terrorist. De Neo-cons hebben 9/11 gewoon laten gebeuren om dit spelletje te kunnen spelen. The patriot act , het aanvallen van landen op basis van valse informatie, de VN buiten spel zetten, Peak Oil dat in het verschiet ligt. Mij is het wel duidelijk. Blijf jij maar in de vrije media, het goed willende Amerika, het vrije westen en democratie geloven. Ik denk dat die tijd ook in Europa en Amerika voorbij is.

Boeddhi | 23-09-07 | 11:30

@ Barbarous_Relic 23-09-07 @ 11:21
En, aanvullend op solidstate, we herinneren ons allemaal nog het photoshopschandaal van Reuters.

pbuh | 23-09-07 | 11:29

@solidstate
BBC een propaganda zender van moslim fundamentalisten? Overdrijven is ook een vak, je hebt het wel over de minst subjectieve omroep ter wereld, althans zo komt de BBC mij over.

spooky | 23-09-07 | 11:28

Ik denk trouwens dat veel mensen in Libanon erg hard in hun vuistje lachen. Syrië die daar de wet oplegt en naar willekeur moord krijgt een koekje van eigen deeg. Libanon en Israel hebben dezelfde belangen, zouden de regeringen en de bevolking dat inzien? Twee vijanden worden beste vrienden met een gemeenschappelijk vijand.

spooky | 23-09-07 | 11:25

@ Barbarous_Relic 23-09-07 @ 11:21

De BBC is vergeven van moslim redacteuren en dhimmi hoernalisten.
Dat is al lang geen betrouwbare bron meer maar een propaganda zender van moslim fundamentalisten.

solidstate | 23-09-07 | 11:25

Zo zie je maar dat Israel gewoon een staat van de VS is en helemaal geen onafhankelijk land. Gelukkig is de VS ook de baas van de verenigde naties dus hier horen we niets meer over.

rotweer | 23-09-07 | 11:22

@Boeddhi 23-09-07 @ 11:10
Tuurlijk wordt de VN gepasseerd. Het krachtigste waar de VN altijd mee komt aanzetten is het uiten van "ernstige bezorgheid" en vervolgens wordt er geen vinger uitgestoken. Zie ook de affaire met de gegijzelde Britse zeelieden in Iran, de VN heeft die actie van de Iraniërs nota bene niet eens veroordeeld.

Aussie | 23-09-07 | 11:22

@ mezelf

drIJgmiddel moet natuurlijk drEigmiddel zijn :P

@nieuwe limburger: Dus als de USA het zegt is het zo? Hebben die WMD's in Irak nou al eens gevonden, sukkel?

pendajo 23-09-07 @ 11:01

Zeg toch ook niet dat het waar is... ik zei: "volgens onderzoek in de US"

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 11:22

@Indoneesje
Het is ongeveer hetzelfde principe als zwart geld stelen uit een bank kluisje.

Cpt. Michael Brant | 23-09-07 | 11:22

@pbuh.
Ter verduidelijking geloof ik dat: Israel heeft helemaal geen nucleair materiaal aangetroffen zolang het niet door betrouwbare bronnen wordt gemeld. Althans ik lees dit news dus alleen op de Rupert Murdoch sites als TIMES FOXNEWS etc.. en niet op Reuters of BBC. Welke ietwat betrouwbaardere newsbronnen zijn m.i.
Maargoed denk wat je wilt. De 'plan de campagne' is duidelijk bezig om iedereen die niet bij Israel of US behoort zwart te maken.

He who controls the media controls the world.

Barbarous_Relic | 23-09-07 | 11:21

Als dit een echte ''Jodenstreek'' is, waarom zwijgen alle gevestigde *kuch* ''democratische'' Islamitische landen? Goeie vraag, waar de Joden haters geen goed antwoord op kunnen vinden. Want Syrie heeft dus duidelijk wel iets te verbergen, en de rest van de gevestigde en ''democratische'' Islamitische landen schijten in hun broek omdat ze zelf teveel geheimpjes hebben. En ik lach me stuk!!

Indoneesje | 23-09-07 | 11:20

@bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 11:12
Zoals gezegd, om het eigen voortbestaan te waarborgen heeft Israel van niemand toestemming nodig, ook niet van de VN.

pbuh | 23-09-07 | 11:20

Goh Israel valt eens een land binnen, wat een verrassing.

Rabarberke | 23-09-07 | 11:18

Het feit dat Syrië nog geen oorlog is begonnen tegen Israël geeft aan dat dit land tegen een totale vernietigende en onterende nederlaag zou aanlopen. Dat zo overigens ook gebeuren als de IDF gewoon eens lekker los zou mogen gaan tegen hezbollah en hamas. En dat is uiteindelijk een zeer geruststellende gedachte.

Jeremia | 23-09-07 | 11:18

en zo hoort het, hier zijn ze er nu nog over aan het lullen of er in de balkan moet worden ingegrepen

Redneck | 23-09-07 | 11:16

@spooky 11:13
En omdat ze dan helemaal geen inkomsten meer hebben en alleen nog maar zand kunnen eten komen ze allemaal hier heen.
Ben je dan klaar?

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 11:15

Het nieuwe fascisme en de NWO van de VS? haha, daar hebben we geen last van.
De middeleeuwse zandbakkers die de wereld overspoelen met hun achterlijke denkbeelden en hun fascistoide geloof, daar hebben normale mensen last van.
Gelukkig hebben we de VS en Israel nog, de Europese elite verkoopt zijn eigen moeder nog uit angst.

ekimov | 23-09-07 | 11:15

Hulde aan Israël!

Dr. Faustus | 23-09-07 | 11:14

Het is bijna Chanoeka, toen deed men tempeltje veroveren, dit is de moderne versie. En gelijk de tempel en Jeruzalem ongedeeld joods dienen te zijn behoort nucleaire technologie niet toe aan hakbars. Hakbars mogen nog een paar jaar olie verkopen en dan is het daar ook over.

spooky | 23-09-07 | 11:13

@ pbuh 10:41
Mischien is het andersom
Doordat Israël lak heeft aan uitspraken van de VN .
nl.wikipedia.org/wiki/Resoluties_476_e...
Het Midden-Oosten had er waarschijnlijk anders uitgezien.
Minder problemen ook ?

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 11:12

@ Lobo 10:29

De omringende Arabische landen zien Syrië als atoommacht natuurlijk evenmin graag. Ze vertrouwen mekaar niet zo. Bovendien, waarom zouden ze nog eens bevestigen dat Syrië met atoombommen bezig was en dat zij dat wisten? Zijn ze zelf ook verdacht en krijgen ze mischien zelf ook nog eens Israëlische bommen op hun dak.

Hammar | 23-09-07 | 11:12

Als iedereen zich nu eens louter en uitsluitend met zijn/haar eigen land bezig hield, dan zag de wereld er wel een heel stuk beter uit!

fuckje | 23-09-07 | 11:11

@Barbarous_Relic 23-09-07 @ 11:06
Inderdaad, ik ga er dan ook van uit dat het bericht dat Israel de VS om toestemming hebben gevraagd niet juist is. Coordinatie prima, maar toestemming? Om je leven te redden heb je van niemand permissie nodig.

pbuh | 23-09-07 | 11:11

Weer een voorbeeld van NWO het nieuwe fascisme van Amerika. De VN passeren, schijt aan de wereld. Trouwens, waren die nucleair parts net zo werkelijk als de chemische wapens die Sadam nog zou hebben voordat ze Irak binnen vielen? Van mij mogen ze het witte huis plat gooien op het moment dat Rumsfeld, Cheney en Wolfovitz met Bush aan de thee zitten. Zijn we gelijk van die politiestaat fascisten af!

Boeddhi | 23-09-07 | 11:10

@ Nieuwe Limburger

Dat drijgmiddel, haalt dat ook hardnekkige vlekken uit de bonte was?

bello | 23-09-07 | 11:10

-weggejorist-

kneuterzak | 23-09-07 | 11:09

@Nieuwe Limburger

doe mij ook een paar kilo drijgmiddel -met oxipearls-

QB (ja die.....) | 23-09-07 | 11:08

Tobi, het was toch getest in de USA? Of zie je het verband niet, slapert?

pendajo | 23-09-07 | 11:07

Drijgmiddel ja, kans dat het ooit ook daadwerkelijk gebruikt wordt, is toch wel zeer klein, als een van die landen "genuked" worden breekt de hel pas echt goed los.

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 11:06

Goed, dat zouden wij moeten doen met al die Duitse supermarkten net over de grens. Check al die worsten daar eens, vette meuk. Dan kun je dat bagatelliseren, maar het cholesterol offensief van de Duitsers tegen onze grensstreekbewoners is een regelrechte bedreiging voor de volksgezondheid.
Ingrijpen dus.

Cpt. Michael Brant | 23-09-07 | 11:06

The Times = Rupert Murdoch = dus niet te vertrouwen.

Barbarous_Relic | 23-09-07 | 11:06

Wat mogen we toch ontzettend blij zijn met de Israeli's. Hoeveel geld de Europese linkse elite ook in de fascistische corrupte Arbieren blijft pompen, het blijft tevergeefse moeite.

ekimov | 23-09-07 | 11:05

Benieuwd wat de Chileen er van zou vinden als zum beispiel de duitsers vinden dat ze Nederland maar eens moeten bombarderen. Roep je dan ook "repsect" ? En waarom mogen Pakistan, India en Israel zelf wel atoomwapens hebben?

pendajo | 23-09-07 | 11:05

Graag voor de kerst Iran, N-Korea en Syrie platgooien live op CNN. Na de kerst geen CNN meer voor mij.
*pakt alvast de pate, brie en een flesje Chateau Petrus*

Gripzz | 23-09-07 | 11:03

@ pendajo @ 11:01
Omdat de VS liegt over Irak liegt Israel ook over Syrië?
Lutser

Tobi | 23-09-07 | 11:03

@nieuwe limburger: Dus als de USA het zegt is het zo? Hebben die WMD's in Irak nou al eens gevonden, sukkel?

pendajo | 23-09-07 | 11:01

Dit was dus Osirak, part deux.

pbuh | 23-09-07 | 11:00

Nieuwe Limburger 23-09-07 @ 10:53
drijgmiddel...?mhhh..

MichieldeMuiter | 23-09-07 | 11:00

Klikt dat roze spul eensch aan Hans.

G-unite | 23-09-07 | 10:59

@ hans98 23-09-07 @ 10:53

Volgens *onderzoek* in de US, was het materiaal nuclaire, en wel afkomstig uit N-Korea

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 10:56

-weggejorist-

hans98 | 23-09-07 | 10:53

Zullen wij morgen israel even binnen vallen, heb het idee dat ze ook wat van die atoom wapens hebben
neemjemoederindemali 23-09-07 @ 10:30

Goh, dat is nou precies wat de arabische landen daar willen de afgelopen 59 jaar, misschien dat Israël daarom nuclaire wapens heeft om zich zelf te beschermen. Niet dat ze daadwerkelijk ingezet gaan worden, ze hebben niet voor niks alle (6) aanvallen (lees: oorlogen) gewonnen. Het is gewoon een prachtig drijgmiddel.

Nadeel is alleen dat die landen er nu ook eentje willen hebben, maar dat is een ander verhaal.
-edit van je ij/ei vaut word ik een beetje drietig -

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 10:53

@ willempie84
Stel je niet zo aan en eet je cornflakes op

Tobi | 23-09-07 | 10:50

joodse streken

LuftBalloon | 23-09-07 | 10:49

Hop!

Tobi | 23-09-07 | 10:49

Goed bezig die Israeli's

Als mijn buurman in waar zijn huis woont een bom in elkaar zit te knutselen , en de pliesie doet niets, zou ik ook effe 'aankloppen'.

bello | 23-09-07 | 10:48

oorlogsbezetting Irak & Afghanistan, oorlogsdreiging Iran, bommen op Libanon, Syrie, Palestijnen/Israel kwestie..... het hele midden oosten staat in brand, straks vallen de bommen op Teheran en start WOIII?. War on Oil?.....

willempie84 | 23-09-07 | 10:47

De joden hebben idd geen UN resolutie ofzo nodig, gewoon erop in beuken.

De druk ligt na het libanon gedoe van vorig jaar wel wat hoger, dus nu is het full force tegen de baarden/allahbieren.

QB (ja die.....) | 23-09-07 | 10:44

Ik had eerder gelezen dat juist Iraniers bezig waren met een chemische raketten test in Syrie. En dat er Iraniers waren omgekomen.
Maar dit is ook goed.
Syrie durft geen moord en brand te schreeuwen, want ze weten dat ze behoorlijk fout zitten.

Ik roep maar wat | 23-09-07 | 10:42

HUP!

braadlap | 23-09-07 | 10:41

@bennietboosmaar verd 23-09-07 @ 10:35
Omdat de VN een Israelvijandige organisatie is misschien? Zou zomaar kunnen.

pbuh | 23-09-07 | 10:41

hm je moet je geiten voorlopig maar ff geen water laten drinken uit die rivier

dekeurslager | 23-09-07 | 10:37

Precies.. Platgooien die hap. Alleen de landen die het non-proliferatie verdrag hebben geschapen mogen in het bezit zijn van nucleaire wapens.. En hun vriendjes!

Romanov | 23-09-07 | 10:36

Waarom wordt dit soort "bewijs" niet voorgelegd aan het IAEA en de VN ?
Waarom wordt dit soort "bewijs" niet publiekelijk getoont?

Naar mijn mening mag er best ingegrepen worden als onomstotelijk bewijs geleverd is maar dit zaakje stinkt.

De landen die nu "onder vuur" liggen van de VS ( Israël ) hebben nu geen enkel verweer.

bennietboosmaar verd | 23-09-07 | 10:35

Ook een raar berichtje:
www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-345...

"The IDF sent Israeli Air Force fighter jets after a Syrian aircraft that disappeared from IDF radar Saturday. According to IDF sources, the Syrian aircraft was later found on the Syrian side of the border, after it had crashed."

.. interessant om te weten of een van die IAF vliegtuigen toevallig ook een raket miste bij terugkomst.

Lobo | 23-09-07 | 10:33

@Lobo 23-09-07 @ 10:29

En dan? Had Syrie dan moeten toegeven dat ze een geheime basis hadden met wapens die ze ook geheim wilde houden?

dikke boehoe | 23-09-07 | 10:32

MAZALTOV!!!

M@ | 23-09-07 | 10:32

Respect! Niks poldermodel, constatering --> Actie!

Nieuwe Limburger | 23-09-07 | 10:30

Zullen wij morgen israel even binnen vallen, heb het idee dat ze ook wat van die atoom wapens hebben

neemjemoederindemali | 23-09-07 | 10:30

Opmerkelijk dat Israel blijkbaar een basis in Syrië kan platgooien zonder protest van de Arabische liga of de VN?

Lobo | 23-09-07 | 10:29

israel is de geert wilders van het midden oosten

prowlert | 23-09-07 | 10:29

K L A S S E !

pbuh | 23-09-07 | 10:28

Wat hebben die Noord-Koreanen en Chinezen daar nu weer te zoeken? Die globalisering hadden we nooit mee moeten beginnen, en die VOC-mentaliteit zuigt!

fuckje | 23-09-07 | 10:27

Af en toe lekt het uit, maar dat hou je toch.

ganglionzero | 23-09-07 | 10:25

PWNAGE!!!

Gripzz | 23-09-07 | 10:24

Netjes Israël! Zo moet dat. Geen slappe hap.

Lekkende Kraan | 23-09-07 | 10:21

Ik heb ergens gelezen dat de aanval pas kon uitgevoerd worden nadat er in Amerika bevestigd was dat het om echt nucliair materiaal ging. Wellicht hebben ze dan toch geleerd van het Iraakse weapons-of-mass-distruction verhaal?

NoahHafra | 23-09-07 | 10:18

Fapdrab 23-09-07 @ 10:15
Inderdaad hetzelfde als een kleuter vragen offie vanmiddag een ijsje wil gaan eten.

Boze Buur | 23-09-07 | 10:18

Heb je wel eens van tandpasta gehoord Bobu?
Goedemorgen.

G-unite | 23-09-07 | 10:17

Iran is next!

Voltaire | 23-09-07 | 10:16

Over nucleair materiaal gesproken. Ik heb me toch een graflucht uit mn mond.
Ook goedemorgen!

Boze Buur | 23-09-07 | 10:15

Het mooiste is nog dat ze Bush om toestemming vragen. Beetje een retorische vraag

Fapdrab | 23-09-07 | 10:15

Hoppa, niet zeiken maar aanpakken. Mooi werk.

MTB | 23-09-07 | 10:15

Het komt de komende 200 jaar niet meer goed in de regio

Het_leuke_zuiden | 23-09-07 | 10:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl