Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toch slot op SP partijkas

spraiden.jpgJa, heel vervelend voor de rijkste partij van Nederland, de SP. Minister Guusje ter Dorst gaat namelijk onderzoeken of het mogelijk is om de partijkas van het rode leger uit Oss af te romen. Op dit moment is het zo dat alle SP-vertegenwoordigers hun salaris direct in die partijkas storten, om vervolgens genoegen te nemen met een bescheiden onkostenvergoeding voor de geleverde diensten. Alle bezit is namelijk diefstal en van een bovenmodaal salaris wordt je maar een marionet van het grootkapitaal zo redeneert men. Allemaal leuk en aardig zo'n constructie, en bij de Scientology kerk gaat het niet anders, maar Guusje vindt het nu toch wat te bont worden. Zo'n universele huisstijl, een trendy logo en bij elke verkiezing een hippe Marijnissen-viral willen we allemaal wel, maar met wat minder kan het ook! Salaris is salaris, en daar betaal je geen partijfolders van aldus Guusje. Oh, denkt de wet hier anders over? Aanpassen dat ding dan!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Violator[xL] | 24-09-07 | 13:17

Het is op democratische wijze niet gelukt de wind uit de zeilen van de SP te nemen en dus wordt het nu over een andere boeg gegooid. Succes ermee krentenwegers! Wie wordt julie volgende slachtoffer? De vrijwilligers in de zorg?
Ter Horst verschaft zich op deze wijze voor de komende jaren het nodige werk. Je kunt van de SP denken en zeggen wat je wil, maar deze constructie ademt in alles koopmansgeest uit; een ware V.O.C. mentaliteit en zou daarom luid bejubeld dienen te worden...

QZNYWRLD | 24-09-07 | 00:32

viool ,.¨!?
ik ben blij met je felle reactie maar ik zou zeggen wake upppp.de arrogantie die binnen de s.p heerst verwoord jij prima,gezeik over leestekens,het wel of niet ouder zijn en als afsluiter GROTE MENSEN.ja dat is nogal inhoudelijk.en nee ik was geen lid v.d c.p.n had altijd ruzie met ze.

drake | 23-09-07 | 19:21

-weggejorist-

Kop Kaaz | 23-09-07 | 18:24

Inert 23-09-07 @ 14:22
En dat allemaal volgens minister Dranksloerie!
Merkwaardig toch, dat al die gemeentelijke en provinciale ambtenaren die zich nu zo gewetensvol bekommeren om het financieel welzijn van SP gemeenteraads- en statenleden, zich nooit bekommerd hebben om de zogeheten representatiekosten van Burgervaders (of -moeders), GS-leden of CdK's. Kijk hier eens naar en wees getuige van het opengaan van een BEERPUT!!

metalgrandpa | 23-09-07 | 18:05

-weggejorist-

Violator[xL] | 23-09-07 | 16:10

Als de PvdA bij alle onderwerpen zó vasthoudend zou zijn, zou ze niet zo bang hoeven te zijn voor de SP...

geengezwam | 23-09-07 | 15:36

drake 23-09-07 @ 14:53
De eigen leden hebben de afdrachtregeling van harte gesteund tijdens het laatste congres, en de enige klagers die er waren zijn !!!! ex PvdAers, die geen carriere binnen hun eigen clubje meer hadden omdat ze te links waren voor de PvdA .
Kortom de zoveelste volkskrant vrucht om een tegenstander van het EUSSR verdrag te beschadigen.

bakoenin | 23-09-07 | 15:12

bakoenin
je bent erg betrokken bij deze discussie ,dat waardeer ik.mijn betrokkenheid gaat om het vogende.de s.p heeft het heeeeeeel hartelijk nodig om intern bij de gewone leden te gaan luisteren.de zaken die steeds in de discussie zijn verdienen serieuze ijking vanuit de basis.beter nu dan vlak voor de volgende verkiezingen.

drake | 23-09-07 | 14:53

een minister met ballen.... met een grote lever en korsakov hersens, dat dan wel weer.

bakoenin | 23-09-07 | 14:32

Inert 23-09-07 @ 14:22
Nee ze moeten 10 % meer krijgen en daarboveop nog 40 % aan onkostenvergoeding extra bovenop salaris, en dat mogen ze zelf verbrassen,
JAAAAH dat is eerlijk want regels zijn regels.
Lutser

bakoenin | 23-09-07 | 14:31

guusje bemoeit zich met verkeerde dingen.
was zij niet diegene die een hoge plisie/functionaris drilde en omkocht om haar dronkenmansrit in nijmegen uit de krant te houden en zij spreekt over integriteit???... ik zeg die!!

hemaworstje | 23-09-07 | 14:30

James Ulrich 22-09-07 @ 22:31
Leer eens lezen lutser, daar staat juist dat ze het niet meer aanhangen, tevens kun je 40 % van de nederlanders afzeiken op hen denkgoed, want in de 70ties was Marx nog hot.
Dat waren andere tijden kinderachtig ventje

bakoenin | 23-09-07 | 14:29

metalgrandpa 23-09-07 @ 10:22
Dus omdat lange tijd een oogje werd dichtgeknepen moet een Minister met ballen (dat is overigens nog afwachten) de mond maar dichthouden? Ik vind het al jaren niet kunnen en vind het prima dat er eindelijk eens een Minister is die dit fenomeen wil aanpakken. Heeft niks met politiek-correct te maken, wel met een - in mijn ogen - juiste visie op de relatie tussen overheid, volksvertegenwoordigers en politieke partijen. In mijn ogen kan het niet zo zijn dat de overheid de tegemoetkoming/salaris van volksvertegenwoordigers aan derden betaald, ook al heeft die volksvertegenwoordiger vrijwillig een akte van cessie getekend.

Inert | 23-09-07 | 14:22

En de wooeden vabn de oude tomaat zelf

PvdA-minister Ter Horst stelt vandaag, wederom in de Volkskrant, de wet te willen aanpassen om de afdrachtregeling, zoals die bestaat binnen de SP, te frustreren. Een schandelijke vorm van inmenging in de interne aangelegenheden van een succesvolle concurrent. Ook in deze speelt PvdA-krant De Volkskrant een zeer dubieuze rol. Het principe van hoor en wederhoor is al lang uit de lijst van journalistieke uitgangspunten geschrapt.

De regeling bestaat al dertig jaar. Verschillende voorgangers van Ter Horst hebben al eens geprobeerd deze afspraak binnen de SP tegen te werken. Tevergeefs, er is dan ook helemaal niets mis mee. Het is legaal en niet onoirbaar. De vastberadenheid op de partijraad om dit eerlijke en solidaire kroonjuweel voor de partij te behouden was groot. Volksvertegenwoordigers moeten niet veel meer willen verdienen dan de mensen die ze vertegenwoordigen. En bìnnen de SP worden volksvertegenwoordigers niet bevoordeeld boven alle andere actieve leden die zich belangeloos inzetten.

bakoenin | 23-09-07 | 14:20

bakoenin
regels komen binnen waar de liefde de deur uitgaat.

drake | 23-09-07 | 14:13

@deonderbuikrules 22-09-07 @ 20:39
behalve als je Mao(rijnissen) zelf bent

DeDerdeKamer | 23-09-07 | 13:23

drake 23-09-07 @ 12:19
Het staat iedereen vrij een eigen politieke partij te beginnen, iedereen die een functie uit naam van de SP ambieert weet welke regels daarachter zitten.
Heeft niets met democratie of wat dan ook te maken.

bakoenin | 23-09-07 | 12:50

Reclame voor de partij -gratis soep, sponsjes en andere hebbedingen- of een nieuwe Audi voor mijnheer en mevrouw Graaistra? Ik kies voor het eerste. Anders gezegd: Guusje -jaloerse nepsocialist- bemoei je met je eigen zaken.

Murdockyoufool | 23-09-07 | 12:46

als de s.p vertrouwen toont in haar leden dan laten zij de donaties aan de leden zelf over.meer openheid over hoe het geld besteed wordt zal ook helpen.ook binnen de s.p zitten baantjesjagers .verder ontwikkeld de s.p zich ook meer en meer als een drs partij.gewone leden zijn loopjongens voor het bestuur.ik heb het al eens eerder naar voren gebracht:alle besruurselite moet eens een weekje het land ingaan om te luisteren naar de leden i.p.v. te beleren.de s.p is op dit moment net zo democratisch en arroganti als de vroegere c.p.n.

drake | 23-09-07 | 12:19

zou die PvdA Rat zichzelf eens met haar eigen verotte zaakjes kunnen bezighouden ?

bakoenin | 23-09-07 | 12:07

QZNYWRLD 23-09-07 @ 10:23
Over democratie gesproken: Algemene lijsttrekkersverkiezingen binnen de VVD hebben uiteindelijk rampzalig uitgepakt. Je mag van het SP bestuur zeggen wat je wil, maar ze hebben uiteindelijk de zaakjes veel beter onder controle.

metalgrandpa | 23-09-07 | 10:51

Het is op democratische wijze niet gelukt de wind uit de zeilen van de SP te nemen en dus wordt het nu over een andere boeg gegooid. Succes ermee krentenwegers! Wie wordt julie volgende slachtoffer? De vrijwilligers in de zorg?
Ter Horst verschaft zich op deze wijze voor de komende jaren het nodige werk. Je kunt van de SP denken en zeggen wat je wil, maar deze constructie ademt in alles koopmansgeest uit; een ware V.O.C. mentaliteit en zou daarom luid bejubeld dienen te worden...

QZNYWRLD | 23-09-07 | 10:23

Inert 23-09-07 @ 10:17
Waarom nu die ophef hierover? Dit feit is al zo'n 30 jaar bekend en heeft nog nooit aanleiding voor discussie gevormd. Is hier sprake van kinnesinne, of weer een nieuw geval van politieke correctheid vanuit de PvdA?

metalgrandpa | 23-09-07 | 10:22

Rabarberke 23-09-07 @ 10:11
Als SPers hun geld in de partijkas willen storten is dan hun zaak, maar waar het om gaat is dat de overheid het geld niet zelf in de partijkas stort. Ter Horst heeft volkomen gelijk wanneer zij meent dat dat geen goede praktijk is.

Inert | 23-09-07 | 10:17

Guusje ter Dorst is kansloos. De SP'ers zijn eigenaar van hun geld en mogen het besteden zoals het ze goeddunkt.

Rabarberke | 23-09-07 | 10:11

een ieder die van zijn of haar passief kiesrecht gebruik wil maken loopt vroeger of later tegen het feit aan dat je dit in je eentje (vrijwel niet voor elkaar krijgt. De enige manier om toch gekozen te worden lijkt lidmaatschap van een politieke partij. Je zoekt dan een partij uit die het meeste past bij jouw ideeen over hoe de samenleving eruit zou moeten zien, en als je ej binnen die club een aantal jaren opvallend genoeg hebt gemanifesteerd is men wel bereid om jou op die lijst te zetten. In ieder geval heeft die partij het dan mogelijk gemaakt dat jij je verkiesbaar kunt. stellen. Iedereen op die lijst moet instemmen met de plek op die lijst (dit is wet). Die plek beheerst ook jouw kansen op een zetel. Met voorkeurstemmen kun je je kansen verhogen, tenzij jouw partij met jou een afspraak heeft gemaakt als onderdeel van de bereidheid om jou op die lijst te zetten. Zie hier de kwestie Yilderim.
Vervolgens heeft de partij zich ingespannen om jou op een verkiesbare plaats te krijgen. De partij (in casu de SP) vindt dat men primair kamerlid wordt omwille van het uitdragen van de doelstellingen van die partij, reden ook waarom men lid is geworden van die club. Wat de SP wil voorkomen is, dat de SP gebruikt wordt als wagentje voor de eigen carrieredoeleinden, zoals in alle andere partijen (behoudens wellicht CU en SGP) tegenwoordig aan de orde van de dag is. Afgestudeerden in de Bestuurskunde starten via hun kamerlidmaatschap hun glansrijke maatschappelijke carriere. Het staat natuurlijk ook prima op je CV. Het ideaal staat niet voorop maar de persoonlijke ambities. Precies dit is de reden waarom de PvdA zo ver van de kiezers afstaat. Baantjes jagende kamerleden met onvoldoende maatschappelijke betrokkenheid omdat het hemd nader staat dan de rok. Om een zekere garantie te hebben voor de betrokkenheid van het kamerlid ontvangt de SP het presentiegeld en betaalt een loon uit aan het kamerlid, gemeenteraadslid of statenlid. De door de partij gecandideerde leden zijn hiermee dus in dienst van die partij. Lijkt me niets mee mis: ben je hiermee niet akkoord, probeer je het toch via een andere politieke partij? Of nog beter: op eigen houtje. Ook andere politieke partijen zullen dit soort regelingen kennen. Voor sommige partijen geldt, dat, als je lid wilt worden, je contributie afhankelijk is van je belastbaar inkomen. Niet in de SP. Ook kamer- raads- en statenleden van andere partijen worden geacht een deel van de presentiegelden in de partijkas te storten. Verder nog de fiscale aftrekregeling: deze geldt natuurlijk ook voor andere partijen die een deel vande presentiegelden opstrijken. Het punt van kritiek is nu de verplichte bijdrage. Welnu: hoeveel kerkgenootschappen zijn er niet die hierin morele druk uitoefenen op hun leden en ook van de belastingregeling profiteren?

metalgrandpa | 23-09-07 | 10:07

Hallo GS, misschien een itempje wijden aan het verwijderen van een kruis aan het Mercatorplein te 020, waar de rechtse NVB een demonstratie tegen mocht houden van onze bij elkaar houdende theedrinkert en waar links claimt dit met een tegendemonstratie te hebben laten mislukken? In werkelijkheid waren het F-site-hooligans, die onder het toeziend oog van een enorme politiemacht, mochten ruziezoeken, waarna de dappere hermandad wel in moest grijpen. *kuch*

ganglionzero | 23-09-07 | 10:01

Potentatisme, zo zou ik dit willen noemen. Gewoon, met de botte bijl inhakken op wat je niet bevalt. Vroeger kon je dat zo leuk doen met Janmaat en nou heb je aan Marijnissen's kluppie een leuke. Sociaal-democraten? Dat laatste, dat doet me denken aan de DDR. Ook een 'D' te veel.

wingload | 23-09-07 | 09:17

"wordt je maar een marionet?"
die dees en tees nog maar een keertje oefenen GS...

MrL4882 | 23-09-07 | 08:56

bij de sp is de teruggave van een deel van het salaris vantevoren overeengekomen.
aangezien de teruggave aan de partij in een overeenkomst is vastgelegd is er dus helemaal geen sprake van een gift aan de partij, dus de teruggave aan de partij is geen gift en dus ook niet fiscaal aftrekbaar.
van een gift is alleen sprake wanneer er geen tegenprestatie bestaat
dus de belastingdienst kan iedere sp er die de afgelopen jaren giften heeft afgetrokken voor de sp een naheffing sturen wegens het illegaal aftrekken van betalingen aan de sp, een betaling is geen gift
de hele fiscale aftrekbaarheid van giften aan kerken,moskeen, hulporganisatie en politieke partijen kan wel in zn geheel verdwijnen want het slaat nergens op dat door de fiscale aftrekbaarheid heel nederland indirect meebetaald aan kerken ,moskeen, politieke partijen en hulporganisaties
alle giften moeten maar netto, netto worden ipv bruto waardoor heel nl meebetaald.

tokkie | 23-09-07 | 08:35

ik zie persoonlijk het probleem niet zo of is het mischien dat de sp politici niet hebberig genoeg zijn voor de gevestigde partyen ? .. niet salonfahig omdat ze zichzelf niet exorbitant verrijken maar hun party financieel bedruipen .. ja nou dat zuigt heh guusje ,is weer een wat anders dan die kroes doos of die my pockets are very deep rosenmuller .. zo dan ga ik nu maar weer even mijn contributie overmaken aan de party ,het is per slot van rekening toch de dag des heres

tsar | 23-09-07 | 08:23

Ach, durf eens een referendum uit te schrijven over die eu grondwet, euh, verdrag, euh, papiertje, euh, paar kleine afspraakjes of zo iets. Aan alle eisen van het volk zijn nu voldaan en het heet geen grondwet meer, reutel reutel Balk, Balk.

Optiefen met de klote EU, we willen helemaal geen EU en we Willen helemaal geen fucking Euro. NEE, NEE en nog eens NEE. Welk deel van NEE zou Balkie cs niet begrijpen?

OT, kan mij wat schelen wat die maoisten met hun poen doen. Btw, als we dan toch geen schenkingen aan de (lees een) partij mogen doen zullen we dan die fiscale vrijstellingen van kerken ook even met terugwerkende kracht aanpakken? Zal me benieuwen hoeveel salaris de Cda, CU en SGP gangers in de collecte zak douwen, graag even met terugwerkende kracht belasten.

De volgende verkiezingen krijgen we die zakkewassers wel, go Rita, go Geert.

neemjemoederindemali | 23-09-07 | 08:07

Het was te voorzien natuurlijk, met dat rooie geteisem aan de macht. Partijpolitiek in naam van het landsbelang! Overigens wel leuk dat de kakkerlakken elkaar de tent uitvechten en nette mensen even met rust laten. Ga zo door!

landman | 23-09-07 | 04:27

Wat een ongelooflijke bemoeial zeg, ik vind het belachelijk dat ze die mensen willen verbieden geld te doneren aan hun partij. Ik heb het persoonlijk niet zo met de SP maar het is onredelijk om ze zo'n nutteloos verbod op te leggen. Ze heeft het over misbruik van overheidsgeld maar het geld in kwestie is helemaal niet van de overheid, als ze iemand zijn salaris geven is het eigendom van de desbetreffende werknemer. Dit is volgens mij gewoon een zuiver politieke zet om de SP uit te schakelen.

onbekend voor jou | 23-09-07 | 02:50

Het principiëe punt van mevrouw ter Horst snap ik wel. Het maakt uiteindelijk alleen geen barst uit omdat de SP leden zich moeten conformeren aan de partijafspraken en hun salaris dan zelf in de partijpot moeten gaan stoppen.
Alsof er niks anders is om je druk over te maken en wetten voor aan te passen.

Eigenlijk ben ik gewoon een voorstander van een verlichte dictatuur. Niks partijen, gewoon alleen allemaal ambtenaren die uit mogen voeren wat ik met mijn geniale brein in overleg met mijn eveneens geniale vrienden bedacht heb.

Cookie v. eigen deeg | 23-09-07 | 01:29

@Elisabeth2 23-09-07 @ 01:07

Wees gerust, ik ben al jaren katvanger...

djiezuskrijst | 23-09-07 | 01:27

Ga er maar eens van tussen want straks belangrije wedstrijd hier in 072.

befke | 23-09-07 | 01:15

@ Clavan

Je bent meer een seaurt Hekking zo. Ik ben fan van de SPVV. Verders niet zeuren, dude.

bottehond | 23-09-07 | 01:07

djiezuskrijst 23-09-07 @ 01:04

Yumm, ja gat in de markt. Heb je je katten wel weer terug opgevangen?

Elisabeth2 | 23-09-07 | 01:07

Hé een topic over katten, (gooit er ook twee poezen en een kater bij)

djiezuskrijst | 23-09-07 | 01:04

Elisabeth2 23-09-07 @ 01:01
Nee nu niet maar heb wel naakt pica's van een paard.

befke | 23-09-07 | 01:04

befke 23-09-07 @ 00:55
K snap het even niet Befke. Heb je pica's om het te verduidelijken?

Elisabeth2 | 23-09-07 | 01:01

van dal 23-09-07 @ 00:54
Zeg welterusten mijn zoon.

befke | 23-09-07 | 01:00

Is de hond nog naar 070 getogen gisteravond trouwens?

openbaarminiserie | 23-09-07 | 00:57

Griebus. Ik zit me nog steeds kwaad te maken over die kut Europese GrondwetVerdrag. Kan GS dat geen 'sticky' onderwerp maken?

openbaarminiserie | 23-09-07 | 00:57

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:50
Ja zal hij erop lijken met tieten en dan toch een slangetje?

befke | 23-09-07 | 00:55

*van dal gaat naar zijn tweemeterbak*

van dal | 23-09-07 | 00:54

befke 23-09-07 @ 00:46
Guusje is toch van Van Dal? Mooi beestje.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:50

van dal 23-09-07 @ 00:45
Ja. Ik zit nog een beetje in het Bronze Tijdperk.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:48

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:44
Ja die hebben geen slangetje.
Hoewel als ik naar die foto van Guusje kijk?

befke | 23-09-07 | 00:46

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:44

kun je zeker nog maar nét, dat copypeesten...

van dal | 23-09-07 | 00:45

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:44
tssss, die van ons is heel zindelijk hoor.

van dal | 23-09-07 | 00:44

Ik zie dat ik even zomaar Van Dal opgezadeld heb met een piesende poes. Sorry. Verkeerd gekopiet en peest. Hallo Befke.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:44

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:41
wat?????? waar heb je het over?

van dal | 23-09-07 | 00:42

van dal 23-09-07 @ 00:32
Tsja, wat wil je dan. Mijn held doet dat niet hoor. We kunnen gemakkelijk 12 uur onder zeil zijn, en hij blijft tegen me aan plakken. Zonder enig plasje los te laten. Maar ja meisjes poesjes hebben het ietwat moeilijker misschien.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:41

Zal me even bij de les houwe.

befke | 23-09-07 | 00:39

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:37 het is niet eng, zo komt alle regelgeving tot stand in dit land, eng is een bestuursmaatregel, die is er ineens. of een koninklijk besluit. ook niet democratisch.

van dal | 23-09-07 | 00:38

Nee, m'n broer

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:37

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:32
Ja daar heb je gelijk in.

befke | 23-09-07 | 00:37

Dr.R clavan 23-09-07 @ 00:35
jaja.... je bent toch niet aan het trollen he?

van dal | 23-09-07 | 00:37

van dal 23-09-07 @ 00:32
Dank je voor je goede uitleg. Ik vind het eng, dat dat zomaar kan.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:37

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:35
ja, maar gelukkig mag de oppositie er ook nog wat van vinden, anders zou het inderdaad op dictatuur gaan lijken.

van dal | 23-09-07 | 00:36

Nee, m'n broer. Die is ziek

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:35

@ Van Dal
De meerderheid wordt al gevormd door het kabinet zelf...

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:35

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:28
Ze zeggen dat poezen niet stinken en inderdaad ik rook eerst niets maar vanmiddag toen het de machine in ging wel degelijk.
Gelukkig was het alleen het dekbed.
Had per ongeluk de deur dicht.

befke | 23-09-07 | 00:35

Dr.R clavan 23-09-07 @ 00:33

die met een hoofdletter? is dat je baas?

van dal | 23-09-07 | 00:34

He, nepClavan. Rot eens op. Spook

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:33

excuus... behoort die...

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:33

test

Dr.R. Clavan | 23-09-07 | 00:32

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:24 iemand in de tweede kamer komt met een wetsvoorstel, daar wordt een beetje aan geschaafd zodat de meerderheid het ermee eens is, dat is dan een voorstel tot wetswijziging en dat wordt dan ter beoordeling naar de eerste kamer gestuurd waar de senatoren zich er nog even de kop over breken en stemmen, die komen dan met wat wijzigingen en amendementen terug bij de tweede kamer en die stemt er dan nog even een keertje over waarna de nieuwe wet gepubliceerd moet worden in de staatscourant en dan daarna is het wet.

"geen feit is strafbaar dan na voorafgaande wetsbepaling"...

dus, als ter horst de centjes van de sp-ers niet naar de sp wil zien vloeien heeft ze nog een trajectje te gaan. en de keren dat het al gebeurt is zijn niet strafbaar, simpelweg omdat het in de wet (nog) niet geregeld is

van dal | 23-09-07 | 00:32

@befke
Ja, er is nog een eerste kamer... de meerderheid van leden van die Eerste Kamer, tot welke partijen behoren die? .... Dat dacht ik.

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:32

@ Elisabeth2
Misschien ligt de grondwet wel vast, maar de artikelen daarin kunnen simpelweg gewijzigd worden.
Google maar eens naar de grondwet en zie zelf hoe artikelen over de jaren heen gewijzigd zijn - meestal in steeds restrictievere en repressievere zin als het om andere wetboeken gaat.

In de VS kennen we de patriot acts - die overrulen gewoonweg de grondwet aldaar - met de meest onaangename gevolgen.
-
Toegegeven, misschien is het wel iets tegen de SP, omdat deze partij zijn mond open durft te doen.
Vreemde zaak.
Als iemand zuinig is en spaart, mag een persoon dan ineens zijn geld niet meer hebben?
-
Bovendien is dit in strijd met het grondwetartikel dat stelt dat mensen recht hebben op hun eigen levensovertuiging.

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:30

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:21
Maar er is ook nog een eerstekamer die toetst op nut en noodzaak.

befke | 23-09-07 | 00:29

befke 23-09-07 @ 00:25
Haha, vieze zware dinges. Ennuh, nee op deze manier doet mijn loverboy dat niet.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:28

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:16
Nou ik had het namelijk wel hedenmorgen met mijn zwarte vriendin die om 09.00 uur koppies kwam geven en was mijn nest zeiknat op haar kant.
Was dus not-amused.

befke | 23-09-07 | 00:25

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:21

Je hebt geljk, maar ik dacht altijd dat een grondwet vastlag. Dom dom dom.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:24

* Il Principe * 23-09-07 @ 00:16
.
Simpel. Belasting geld wordt door ons allen betaald. De SP krijgt belasting teruggave omdat dit een zgn. schenking betreft. Ze krijgen dus eigenlijk dubbelop door deze truuk en slechts een deel hiervan komt hun rechtmatig toe, namelijk de 'vrijwillige' bijdrage van de leden.
.
Belasting teruggave door schenking aan jezelf als goed doel is echter ridicuul.

openbaarminiserie | 23-09-07 | 00:23

@ Elisabeth2

Ter Horst is een radartje van Balkenende 4, dat Binnenlandse Zaken op zich neemt.
Zij is onderdeel van het kabinet, en conformeert zich gewoon aan wat van bovenaf opgelegd wordt.
Zij is woordvoerder, niet de bedenker van dit gedoe rondom de SP.
Het gaat ook niet zozeer om de SP; dit is veel eerder de zoveelste testcase om de weerstand van de bevolking te peilen.
En het gemak waarmee dit kabinet optreedt en wetten wil veranderen spreekt boekdelen.
Nu is het deze wet, straks is het een wet die de fundamenten van onze staat behelst.
Zolang er geen weerstand is, voert men wijzigingen met het grootste gemak door. Desnoods wet na wet.

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:21

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:15

dan verstopt ze gewoon de eieren... voor dat aanpasen....

van dal | 23-09-07 | 00:16

befke 23-09-07 @ 00:13
Beg your pardon?

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:16

Wat is er nu op tegen om het volk te dienen zonder het salaris dat andere "volksvertegenwoordigers" zich toe eigenen???

* Il Principe * | 23-09-07 | 00:16

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:11
Ja maar toch, ik geloof niet dat iemand als Guus ter Horst zomaar de grondwet kan aanpasen?

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:15

Dr. R. Clavan 0006
Prettig dat te vernemen. Ik heb een heel leuk eetstokje voor u. Echt Chinees en toch niet rood. Graag gedaan.

Vigil | 23-09-07 | 00:14

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:07
And now for something completely different.
Als jou loverboy naast je ligt tot 12.00 uur ben je dan niet bang dat ie je lakens onder pist?

befke | 23-09-07 | 00:13

@Elisabeth2
Het gevoel van 'zich beschermd voelen' is een kwetsbaar en waardevol iets - en dat weten politici maar al te goed.
Geloof niets zodra een zogenaamde leider zijn intrede doet als er overal angst en gedonder is.
Je kan er van uit gaan dat de zaak dan stinkt.
-
Het wereldtoneel ziet er een stuk minder goed uit dan u wellicht denkt.
Onze welvaart is de komende decennia lang niet zeker meer.

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:11

@ vigil @ hond (je was toch gebanned?) @Elisaslet2

Where are you?

Go SP!

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:10

Elisabeth2 23-09-07 @ 00:05
zommige = zompige

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:07

@ Vigil

Met de 'Doctor' kun je ook best lachen. Als u een goed stokje aangeeft...

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:06

BSE rundfunk 23-09-07 @ 00:00

Ja das ook zo, maar ik voelde me altijd wel beschermd door het feit dat hoe megalomanisch zommige politici zijn, daar niet aan getornd kon worden.

Elisabeth2 | 23-09-07 | 00:05

@ bottehond

Dan zou ik maar eens gauw SP gaan stemmen.

Dr.R clavan | 23-09-07 | 00:05

Dr.R clavan 22-09-07 @ 23:59

Nonsens. paniek? Wrom? Ik ben niet eens SP- stemmerT. De SP kan met haar grootse idealen nog tot sint Juttemis in de wachtkamer blijven zitten. Lekker nuttig.

bottehond | 23-09-07 | 00:02

@ Elisabeth

Nou, als je de grondwet leest, zijn alle regels van kracht, behoudens... vul maar in.
Dus, onze wetgevende macht, de overheid kan van alles doen met wetten.

Kijk maar eens hoe het er in de politiek aan toe gaat: ons kabinet drukt er simpelweg van alles door heen, of u het nu leuk vindt of niet.

Rest In Privacy | 23-09-07 | 00:00

@bottehond 22-09-07 @ 23:48

Ik ben geen adviseur. Ik heb mijn mening erover, net als u. Ofschoon ik ernstig betwijfel of uw mening gespeend is van argumentatie. Het lijkt, met alle 'respect', meer op een hoop paniekerig geschreeuw in de ruimte.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:59

Vigil 22-09-07 @ 23:41

Maar niemand wil meer samen met het paarse stokje spelen en mengen we teveel kleurtjes dan is het stokje grijs. In harmonie, maar ook grauw klinkt dat orkest. Wie wil daar naar luisteren?

decadent degeneraat | 22-09-07 | 23:59

Dr. R. Clavan
U mist humor, beste Doctor.

Vigil | 22-09-07 | 23:57

Je kan toch niet maar zonder meer een grondwet veranderen, zoals GuusterDorst zegt? Ik word hier een beetje bang van.

Elisabeth2 | 22-09-07 | 23:56

O ja hoor, het kabinet krijgt alles voor elkaar...
Hoe dan? Gewoon, Daad ende Krachtig zijn!
De wetten, inclusief grondwet, wordt gewoon naar believen vernaggeld.

Rest In Privacy | 22-09-07 | 23:54

kneuterzak 2346
Kennelijk is dit een recenter journaal dan wat ik heb gezien.

Vigil | 22-09-07 | 23:54

@ Vigil

Stokje nooit rood. Wat een onzin? De kleur zal de dirigent - en z'n orkest evenmin - een worst wezen. Muziek is luisteren! en samenspelen. Daar speelt kleur geen enkele rol bij. Maar ik begrijp dat u nooit een muzieknoot heeft gezien, laat staan geinterpreteerd.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:53

waskuip-admiraal 22-09-07 @ 22:20
Je hebt volkomen gelijk en daar was Remkes ook achter.
Kortom je zult de grondwet moeten veranderen en dat zie ik Guusje niet voorelkaar krijgen.

befke | 22-09-07 | 23:48

Dr.R clavan 22-09-07 @ 23:33

De SP is verworden tot een inhoudsloos uitkeringssosjalisme. Met adviseurs als jij wordt het nooit wat met die SP.

bottehond | 22-09-07 | 23:48

@ Vigil 22-09-07 @ 23:23

Stop eerst even nieuwe batterijen in je hoorapparaat voordat je op de link klikt. LutserT

player.omroep.nl/?serid=862

kneuterzak | 22-09-07 | 23:46

Geld verkankert alle moraal. De SP probeert dat uit te sluiten.

nuckin*futs | 22-09-07 | 23:45

DD 2334
Tja, een dirigent kent niet alleen de muziek, maar ook het orkest en bovenal zijn stokje. Dat voorkomt disharmonie. Daarom is zijn stokje ook nooit rood.

Vigil | 22-09-07 | 23:41

Sorry Vigil ik las niet goed... ik moest mijn reactie op QB (ja die ja) laten slaan. Excuses hiervoor. Zo te zien is geenstijl behoorlijk rechts trouwens

P. Enis | 22-09-07 | 23:39

Vigil @23:32
.
Nou ik vindt BNR toch nog wel wat tam hoor om eerlijk te zijn. We zouden hier in 031 eens wat moeten hebben zoals het Pacifica Network in de VS.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 23:37

Gaaaap Vigil. Wat moeite met inhoud? Onee sorry u bent natuurlijk geniaal. Dat blijkt ook wel uit uw fantastische nog op te richten partij. Complimenten hoor

P. Enis | 22-09-07 | 23:36

P. Enis
Het is duidelijk waar uw hoofd woont!
Vigil 22-09-07 @ 23:28

In uw aarsch?

Wat jammer. Net nu Nederland staat te springen om een ietwat nationaal georienteerd socialisme, steekt iemand daar een rood stokje voor.

decadent degeneraat | 22-09-07 | 23:34

bottehond 22-09-07 @ 23:18

De Sp 'mot' gewoon zichzelf blijven (net als u: schrijf gewoon Nederlands) en zich niet verloochenen door zich aan andere programma's aan te passen. En vooral: lekkere soep blijven schenken.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:33

Aussie 2319
Wat de NL radio betreft begin ik te ontdekken, dat BNR Nieuwsradio kwalitatief vele malen meer te bieden heeft dan de Staatsradio 1: Goeie discussies en kritische interviews. Echt een verademing.

Vigil | 22-09-07 | 23:32

Een wirwar van partijtjes. Doet me denken aan haast ieder tragisch onderwerp op Hart van Nederland. Dochter/zoon/vader/moeder/neef/tante/krantenbezorger/
hondenuitlater/geëmigreerde suikeroom deaud? We richten een stichting op!

4LXS | 22-09-07 | 23:31

LOL @ Vigil 23:28

Aussie | 22-09-07 | 23:30

P. Enis 22-09-07 @ 23:19

heerlijk zo'n comment, u doet me pas echt geniaal voelen, middels de stuitende domheid welke in uw broddelwerkje te lezen is...... dank hiervoor.

openbaarminiserie 22-09-07 @ 22:55

goed plan gewoon een wirwar van partijtjes opzetten om maar terug te vangen van de fiscus.
mijn partij gaat IMD heten (Iedereen Moet Deaud).....

QB (ja die.....) | 22-09-07 | 23:28

P. Enis
Het is duidelijk waar uw hoofd woont!

Vigil | 22-09-07 | 23:28

A Perfect Storm is brewing...

openbaarminiserie | 22-09-07 | 23:27

Aussie @23:23
.
Ja had je het niet gehoord dan, den PvdA hoort nu bij het rechtse establishment. 180's zijn tot norm verheven bij de arbeiders verheffenden.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 23:27

@ Penis.

Klopt. U bent echter 1 ding vergeten. Hare Majesteit de Koningin krijgt er 30k bij, bovenop haar vermogen van 214 miljoen euro (als guldenteller: een half miljard).

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:25

Dr.R clavan 22-09-07 @ 22:20
Euh.. dankje!

4LXS | 22-09-07 | 23:24

openbaarminiserie 2307
Precies. Ik vind het een schande, dat er met een gedenkkruis voor al die mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden en/of gesneuveld zijn, zo wordt omgesprongen ten faveure van een groep die dezelfde soort abjecte ideeen er op na houdt.
Dr. R. Clavan 2308
Maak je geen zorgen. tot op heden gaat alles met mij goed, hoor.
Kneuterzak 2308
Ik weet meestal donders goed wat ik waarneem. Ik hoop, dat dat met jou ook zo is.
bottehond 2309
Uiteraard heb ik dat ook allemaal waargenomen en dat heb ik uiteraard in mijn achterhoofd, als ik mijn reaguursels produceer. Ik denk, dat de SP (al langere tijd) in een ernstig spagaat zit tussen PvdA en PVV. Ik geloof niet, dat de SP echt kleur zal bekennen. Doen ze dat wel, dan zal de politieke situatie drastisch veranderen.

Vigil | 22-09-07 | 23:23

@P.Enis

Ter Dorst ---> Pvdi ----> rechts? Probeer het nog eens en nu zonder al die '!!!' want daar overtuig je echt niemand mee hier heur.

Aussie | 22-09-07 | 23:23

P. Enis 22-09-07 @ 23:19
R.ukze!

Elisabeth2 | 22-09-07 | 23:23

Wat heerlijk om te zien dat die rechtse zaquenwassers nu echt op alle mogelijke manieren proberen de SP dwars te zitten!!! Mijn voorspelling: Bij de eerstvolgende verkiezingen zal de SP de grootste partij worden en gaan we eindelijk eens echt nivelleren!!! Niemand gaat er dit jaar op vooruit, maar de kamerleden gaan per jaar wel ongeveer 10% meer verdienen. Dit is natuurlijk nodig omdat ze anders teveel achterblijven bij het bedrijfsleven. Tja... waarom heeft men dan nooit die salarissen in het bedrijfsleven binnen de perken gehouden? En wat al die zeikerds betreft die beginnen over de moordenaar Mao: Hoe zit dat dan met de steun van het huidige kabinet aan de moordenaar Bush? Ik dank u!!!

P. Enis | 22-09-07 | 23:19

@Vigil 22-09-07 @ 22:59
Inderdaad stuitend om het verschil in de reportages van het Staatsjournaal en RTL4 te zien. Godzijdank zijn wij tegenwoordig zelf in staat om te bepalen via welk medium en wanneer wij het nieuws willen zien. Toch grappig en tegelijkertijd ook diep triest hoe zo'n overgesubsidieerde club als de NOS zich in allerlei bochten blijft wurmen en wringen om het multiculturele ideaalbeeld overeind te houden. Vraag me af hoe lang ze dit nog gaan volhouden, want er is toch bijna geen hond meer die hier nog intrapt.

Aussie | 22-09-07 | 23:19

Dr.R clavan 22-09-07 @ 23:14

De SP mot gaan bedenken wie haar mogelijke bondgenoten zijn. Dáár mot ze in investeren en haar program en uitspraken op toesnijden: m.a.w. stoppen met Wildersbashen, ze doen de ghoede saeck geen goed daarmee. En die oprotpremie, die ze begraven hebben vanwege de stemmen, weer opgraven. Zo goed?

bottehond | 22-09-07 | 23:18

@ bottehond

Niet zo lang, dat leest geen mens. Beperk je tot de essentie.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:14

In het vorige kabinet was de PvdI niet vertegenwoordigd. Remkes was al bezig om deze zaak aan te pakken maar kon niet meer afronden. Dus de stelling - had hem zelf ook graag omarmd - dat het puur partijpolitiek van de PvdI is wil ik niet onderschrijven.

ventus_aqualis | 22-09-07 | 23:12

Vigil 22-09-07 @ 22:59

Ik ken die NVB niet, ben er niet in geïnteresseerd, zoals ik ook niet geïnteresseerd ben ik de postduivenvereniging Echt. Maar ik hoorde dat na die matpartij die fascisten van antifa wél door mochten met hun demonstratie en de Volksstorm niet. Ik was in Brussel en heb daar zelf moeten aanschouwen dat je gelijk hebt. De verhoudingen zijn volkomen zoek. Vroegah konden de multikulwntoestanden rekenen op steun van het Volk, maar die tijd is al lang voorbij. En vergeet Pin en Theo niet, Vigil. Het establishment gaat inderdaad steeds wilder om zich heen slaan. Zie de fiattering van de executie van Geert Wilders door doderik samson bij pauw en pauw. En dan dit kabinet Colijn 2 (copyright een reaguurder) van gelovigen zonder en met god. Hun beschavingsoffensief, dat maakbare Nederland volgens hun blauwdruk, gaat er niet komen. Ondanks de steun van vele media, zoals NSB Handelsblatt, dat vandaag de multikulturele nachtmerrie weer nieuw leven in wenste te blazen en vazallen als Cees Lunchmof, die zich als Goebbels van de eurocraten heeft opgeworpen. Laten we de Here Heerschaar loven en danken voor de Free Press van de nieuwe media (deels dan). En dat de SP rap tot inkeer mag komen. De ouwe Anton Constandse zag het destijds heel goed. Tiny Kox heeft een fout gemaakt door het immigratievraagstuk te negeren uit electoraal oogpunt. Nu zitten ze met anja meulenbelt opgescheept. terug naar je wortels, SP en dan kick- ass tegenover die regentenkliek!

www.devrijegedachte.nl/constandse/doss...

bottehond | 22-09-07 | 23:09

@ Vigil 22-09-07 @ 22:59
Het kan eauk zo zijn dat je alleen wil horen wat je wil horen.
Het ging om het verplaatsen van een herdenkings monument.

kneuterzak | 22-09-07 | 23:08

Goh, ik zou haast een heel aantal grote brandende kruizen in de Baarsjes gaan plaatsen.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 23:08

@ Vigil.

Geen zorgen maken, gewoon lekker leven en niet mauwen.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 23:08

Vigil @22:59
.
Grappig dat het stasi journaal de aanleiding van de demonstratie vergat te vermelden. Is ook nogal lastig voor die Laroesen om te zeggen dat de door hun zo gehate kaalkopjes protesteerden tegen het 'tijdelijk' verplaatsen van een oorlogsmonument ten behoeve van de bouw van een moskee die d'r nooit meer komt.
.
Nog moeilijker zou zijn om te zeggen dat 'extreem rechts' in opstand komt als zo'n monument welk onze voorouders die gevallen zijn in de strijd om fascisme tegen te houden nu de handen ineen beginnen te slaan om het groeiende staats fascisme te stoppen en dat dat witte kruis alleen weggehaald is om moslims te appeasen.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 23:07

bottehond 2236
Ik ben het helemaal met je eens. Daarom begin ik mij nu hoe langer hoe meer zorgen te maken over wat NL allemaal nog te wachten staat, als je ziet, wat er in zo'n korte tijd allemaal gebeurt. Idd het establishment olv de PvdAAA begint hoe langer hoe harder en wilder om zich heen te slaan. Het Staatsjournaal liet beelden zien van de demontratie van "extreem-rechts en linkse demonstranten" in Amsterdam, maar zeiden er niet bij waarom zij demonstreerden. RTL4 deed dat wel. Dit soort dingen wordt hoe langer hoe erger. In die zin is de burgeroorlog eigenlijk al uitgebroken.

Vigil | 22-09-07 | 22:59

optiefen met die SP wij produktiemedewerkers eisen onderwerping!

blikbier | 22-09-07 | 22:58

God van Empel 2244
Eens. En dan heb je ws nog het mooiste plaatje uitgezocht.

Vigil | 22-09-07 | 22:57

@ Ter Dorst: partijpolitiek bedrijf je maar in je eigen tijd, en nu sofort aan het werk waarvoor je betaald word, MUTS !

kneuterzak | 22-09-07 | 22:56

Rest mij nog te zeggen dat als ook u geld wilt doneren aan de GEGL Partij ik dit ten zeerste op prijs zou stellen. Ook uw donaties zijn aftrekbaar van uw belasting aangifte.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 22:56

Ik wil uw allen graag laten weten dat ook ik vandaag een politieke partij heb opgericht. Vooralsnog heb ik slechts 1 stem, die van mijzelf. Ik moet dus het nodige aan partij promotie doen en vindt dit een nobel doel. Ik zal dus vanaf nu iedere maand den helft van mijn salaris (minimaal) aan dit nobele doel doneren en dit aftrekken van mijn opgave aan de Belastingdienst.

openbaarminiserie | 22-09-07 | 22:55

De God van Empel 22-09-07 @ 22:44

Ja, die vreselijke lelijke rode bakstenen zonder enige afleidende variatie daarin. Het staat er vol van in NL, nu al.

Elisabeth2 | 22-09-07 | 22:54

www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/46...

Nou, Jan Tomaat: extragraties munitie. De PVDi wil de sharia invoeren. Tijd om kleur te bekennen. Go for the kill. Oog om oog, tand om tand.

bottehond | 22-09-07 | 22:50

@ kloothommel

Het zou best zo kunnen zijn, ja. Maar wat heeft het voor zin om te blijven hangen op verleden. Nu is dat niet meer zo. Italie zal ook spijt hebben van hun support aan Hitler Duitsland destijds; de VVD zal zich ook schamen over het feit dat Wilders hun toenmalige veelbelovende partijgenoot was; U koopt ook speelgoed/attributen uit China, gemaakt door slaven en kinderen. Uw en pensioen wordt belegd in organisaties die illegaal hout kappen.

Kortom, er gebeuren dingen die niet goed zijn maar daar kun je iemand of een organisatie niet altijd maar op blijven afrekenen. Vizier vooruit.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 22:48

Als de ouders overlijden hoeven de kinderen geen successierecht te betalen over het geld dat hun ouders nalaten, Die ouders hebben daat immers hard voor gewerkt en belasting over betaald. Maar daar zal Jan het ook wel niet mee eens zijn.

CoffeePatch | 22-09-07 | 22:45

Een beetje stom dat een PVDA-minister zich bemoeit met een interne SP-zaak. Aan de andere kant is de SP een sterke concurrent voor de PvdA en dan is het wel weer begrijpelijk dat ze de SP zwart wil maken/in de weg zitten. Verder heeft ze steun van de PVDA-krant Volkskrant, dus als ze goed doorzet gaat het haar misschien nog lukken ook. De vraag is alleen hoeveel zetels haar partij dit zal kosten (hopelijk heel veel).

Mr Proper | 22-09-07 | 22:45

Ook moeten ouders die schenking dan van de belasting kunnen aftrekken, maar daar zal Jan het ook wel niet mee eens zijn.

CoffeePatch | 22-09-07 | 22:40

@waskuip-admiraal: Het zou de SP eerder sieren om te pleiten voor een lagere beloning voor politici, of het geld terug te storten. Zet het desnoods apart of geef het aan een goed doel. Zet er een leuk voedselbankje mee op. Al is het vanuit de SP bezien ook weer consequent om de partijkas te spekken met afgeroomde salarissen.

Muxje | 22-09-07 | 22:39

Ik vind dat ook ouders hun kinderen elk bedrag, hoe hoog ook, belastingvrij moeten kunnen schenken, maar daar zal Jan het wel niet mee eens zijn.

CoffeePatch | 22-09-07 | 22:37

@Dr.R clavan 22-09-07 @ 22:34

Daar gaat u de mist in, de SP heeft in het verleden zelfs geld gekregen van de Chinese Communistische Partij, je weet wel, die van Mao, die miljoenen mensen heeft laten vermoorden

Kloothommel | 22-09-07 | 22:37

@ zuiden

Er zijn 1000'en clubs die dit in hun algemene voorwaarden hebben staan. Laat het de SP maar niet horen, wat je denkt. Weinig flatteus.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 22:37

"bedreigd"?

bottehond | 22-09-07 | 22:37

De SP wordt nu met de neus op de feiten gedrukt. Wie het establishment bedreigd in haar machtspositie wordt waar mogelijk tegengewerkt. De ranzige zak "Bommel" wad saar ook onderdeel van. Interview met een ex van Bommel in de Telepraaljonker: blame Cees Lunchmof. Yilderim, de verraderlijke afspraakbreker: groot door NOVA. De SP doet er goed aan zich te beraden op haar toekomst. Sta-in-de-weg voor héél Nederland: de establishmentspartijen CDA, PVDi en VVD. Verdelen 90 % van de (semi)publieke goedbetaalde baantjes. Ik heb eerder gepleit voor gelegenheidscoalities. De SP heeft o.a. de PVV nodig om zich een positie te gaan verwerven. De ranzige aanslag vanuit de PVDi op de wortels van de SP is een teken aan de wand.

bottehond | 22-09-07 | 22:36

waskuip-admiraal 22-09-07 @ 22:20
precies.

Newcastle | 22-09-07 | 22:35

@ James

Niet zo lullen joh. Niemand binnen de SP, noch binnen de gehele politiek, vereert massamoordenaars. Lux. is ook weer zo'n clubje met vooringenomen standpunten. Die vooringenomenheid blijkt overigens wel uit je laatste zin.

Grow up.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 22:34

Een lid van de SP heeft zich vrijwillig aangemeld. Er zijn regels. Als ej erbijgaat, moet je niet naderhand zeuren over de regels. Het is het grootste recht van de SP dit te doen.
Ik snap niet, ze proberen van de SP een 2de PvdA te maken, oftewel identiteitsloos en met enige motivatie de overheid verder te bureaucratiseren, oftewel democratiseren van de SP.

Het_leuke_zuiden | 22-09-07 | 22:34

CoffeePatch 22-09-07 @ 22:30
Ach, grootverdieners, hè. Die kijken niet op de centjes als je ook op iets anders uit kan kijken.

Elisabeth2 | 22-09-07 | 22:33

God van Empel 2226
Dat gevoel deel ik met je. Verder noem ik het eingenlijk liever Grauw I. Dat stemt ook meer overeen met de kleur, die je in het Oostblok tegenkwam/komt.

Vigil | 22-09-07 | 22:32

De reactie van Marijnissen spreekt boekdelen over hoe de partij volgens maoistische regels wordt geleid, en hoe ze mekaar vertouwen!

Wouterr | 22-09-07 | 22:31

CoffeePatch 22-09-07 @ 22:18
Voeg in tussen "ik" en "comma": expres.

Elisabeth2 | 22-09-07 | 22:31

@ Dr.R clavan @ 22:25
Dus jij vindt het vereren van de massamoordenaar Mao (anno 2007) "prima"?
Zie: www.luxetlibertas.com/artikel14042007a...
Dan zul jij de NVU (die een andere collectivistische massamoordenaar vereert) waarschijnlijk ook "prima" vinden.

James Ulrich | 22-09-07 | 22:31

Elisabeth2 22-09-07 @ 22:23
Dacht dat ze betaald kregen per elke -weggejorist- die ze doen en nu vallen de inkomsten toch wel wat tegen.

CoffeePatch | 22-09-07 | 22:30

@Vigil
Volgens mij zijn we al héel hard op weg naar een permanent Grijs kabinet.

De God van Empel | 22-09-07 | 22:26

@ waskuip

Goed geschreven. De SP is best een goede partij. Het rechtse GS met dito aanhang kan haar standaard mopperrepliek wel weer iedere keer opvoeren, echter die rechtse vleugel is behoorlijk lam. VVD is nagenoeg failliet; Wilders schreeuwt er wel bij; Verdonk kwettert eveneens vleugellam door de zalen.

SP: prima partij. En hun soep is trouwens heeeeerlijk.

Dr.R clavan | 22-09-07 | 22:25

CoffeePatch 22-09-07 @ 22:18
Ja, doen ze af en toe geloof ik, als het lekker terrasweer is.

Elisabeth2 | 22-09-07 | 22:23

gefeliciflapstaart

neemjemoederindemali | 22-09-07 | 22:22

nieuwe slogan: de SP graait met u mee!

deafhaalchinees | 22-09-07 | 22:22

@muxje

denk dat je twee dingen verkeerd ziet. Op de eerste plaats staat het een ieder vrij zijn inkomsten naar eigen goeddunken aan te wenden. Als het al een vergoeding is voor arbeid is het naar het inzicht van de SP teveel en (onder andere) dat maken ze al dertig jaar helder duidelijk met die afdracht. Verder is er op talloze punten discussie mogelijk over dit punt dus gaat het wat ver om daar wetgeving voor aan te passen. Bovendien doet de SP niets illegaals (dat moet geregeld worden) en bovendien zijn er nauwelijks klachten over deze afdracht regeling. Verder vind ik de verplichting van afdracht absoluut gerechtvaardigd omdat hypocrisie en inconsequentie bij socialisten altijd op de loer ligt. Het is daarom prachtig dat ze die demon op deze manier buiten de deur willen houden. Bovendien zijn er talloze klooster en leefgemeenschappen die ook dit soort eisen stellen, die zijn nog nooit aangepakt.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 22:20

@4lxs

Goed geschreven!

Dr.R clavan | 22-09-07 | 22:20

God van Empel 2209
Ik denk idd dat waskuip en ik het eens zijn. (en zeker niet voor de eerste keer). Maar ik vond het noodzakelijk om toch eens extra te benadrukken, dat, Ter Horst met haar sociaalfascistische kliek, misbruik maakt van het pluche, dus de macht. En als De Balk dit zonder bemoeienis laat gebeuren, het dus een actie van de REGERING is. Daarmee zou naar mijn smaak dus de weg vrij zijn voor een langzame (?!) afschaffing van de democratische rechtsstaat.

Vigil | 22-09-07 | 22:19

Rustig avondje voor Joris.

CoffeePatch | 22-09-07 | 22:18

Dit maakt de kans op een succesvolle samenwerking tussen de SP en de PVDA nog een flinke stap kleiner :D

Die linkse lente wordt dus een mooie linkse winter :D

Kloothommel | 22-09-07 | 22:18

En Jan hield Guusje een vette worst voor haar mond.

befke | 22-09-07 | 22:11

@QB: Ik geloof voor geen moment dat een hogere beloning ons meer capabele politici zal bezorgen.

@waskuip-admiraal 21:48: Het is eng dat partijen elkaar op deze manier in de wielen gaan rijden... de beweegredenen zijn eng, maar ergens klopt het wel. Dit is gemeenschapsgeld dat aan politici betaald wordt als vergoeding voor hun werk, het is niet iets om de partijkas mee te spekken. Uiteraard mogen politici van hun vergoeding best een deel doneren aan de partij, maar daar zit het probleem: zoals de SP onlangs verklaarde: "Natuurlijk is de bijdrage vrijwillig, maar als ze weigeren worden ze geroyeerd". Niet vrijwillig dus. En dat kan ze wel eens op gaan breken.

Van de PvdA is het ergens ook wel consequent. Ze hebben het vaak gehad over afromen van "overwinst" bij bedrijven, en partijen mogen geen uitzondering zijn. Het is eng, maar ook wel leuk. Laat ze elkaar hierover maar lekker in de haren vliegen.

Muxje | 22-09-07 | 22:11

@Vigil
Volgens mij zegt waskuip dat ook, maar ja, wie ben ik om te oordelen?

De God van Empel | 22-09-07 | 22:09

Alles en iedereen die tégen de SP is is goed. Denk je dat het huidige kabinet ons besteelt? Dan heb je gelijk. Maar laten we hopen en bidden dat de SP nooit in de regering komt want dan worden we pas écht bestolen.
-
De visie van de SP is armoede te bestrijden door iedereen arm te maken.

Vogelbeest | 22-09-07 | 22:08

Waskuip 2200
Ik snap best, dat je dit wat vreemd vindt. Daarom moet je ook even doordenken.
Ik vind het prima als de SP aangevallen wordt, maar niet op deze manier vanuit de REGERING! Begin je mij een beetje te snappen?

Vigil | 22-09-07 | 22:04

@vigil
ik jou snap niet. Vlgs mij zeg jij wat ik denk.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 22:00

EX-Student zit schijnbaar nog midden in het linkse levensgevoel van de jaren zeventig. Marijnissen daadkrachtig? Wat een grap. Het enige waarin hij daadkrachtig is, is het royeren van dissidente partijleden.

James Ulrich | 22-09-07 | 21:59

Wedden dat de pvda fascisten deze week tegen het referendum stemmen.
Die Tiggelaar zei niet voor niets "ik ben een rat".
Het is alleen te hopen dat Jan Pronk partij voorzitter gaat worden omdat dat een ongeleid projectiel is en waarschijnlijk deze club opblaast.

befke | 22-09-07 | 21:57

Once more... Bedankt PVdA voor extra SP-zetels :-) De SP is niet te stoppen maar de PVdA is ten dood geschreven! Mensen wil links, met een daadkrachtige tintje en dat is Marrijnissen! Vivra de Grote Leider!

EX-Student | 22-09-07 | 21:57

Waskuip 2148
Dat jij deze zaak anders inschat dan ik is je goed recht. Mijn idee is, dat als de PvdA met behulp van een autoritair netwerk, zover gaat tav de SP, hoe ver gaan zij dan wel niet in allerlei andere zaken?
Zoals gezegd ben ik zeker geen liefhebber van de SP. Verder hebben we die club hard nodig vanwege hjet referendum.

Vigil | 22-09-07 | 21:57

@4LXS 22-09-07 @ 20:48

Dank voor je antwoord.
Hou het maar op stagiere dan .....

y@joh | 22-09-07 | 21:54

@Muxje 22-09-07 @ 21:42

Yeah right, politici zijn gewoon te dom voor een echte graai baan in het bedrijfsleven

Kloothommel | 22-09-07 | 21:53

@ Muxje @ 21:45
Toen Daan Monjé als leider van de SP door Marijnissen op een zijspoor werd gezet, was laatstgenoemde al jarenlang een SP-apparatsjik (en vond hij het dus schijnbaar geen probleem dat de SP door China werd gefinancierd). Marijnissen vond overigens nog misdadigere zaken (zoals de verering van Mao en Stalin) schijnbaar ook geen probleem, anders was hij begin jaren zeventig nooit lid geworden van de "Socialistiese Partij" (fonetische spelling, destijds razendpopulair bij socialisten).

James Ulrich | 22-09-07 | 21:50

Muxje 22-09-07 @ 21:42

Jezus Van Nazareth !! in wat voor een droomwereld leef jij....? lala-land ofzo....

QB (ja die.....) | 22-09-07 | 21:49

@Vigil
hear hear

@muxje, kun je even lezen wat er bij vigil staat. Leedvermaak is fout. Van dit plannetje van ter horst zou elk weldenkend mens jeuk moeten krijgen, hoe rechts je ook bent.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 21:48

@ GS

Hou eens op met gezeik over de SP iedere keer. Breng eens gewoon nieuws. Dat wordt weer bannen natuurlijk.... kritiek op GS.....

Dr.R clavan | 22-09-07 | 21:48

@James Ulrich 21:43: Volgens mij was dat voornamelijk te danken aan de vorige bestuurder van de SP, die er door Jan uitgewerkt is.

Muxje | 22-09-07 | 21:45

Maorijnissen zal waarschijnlijk nu met weemoed terug denken aan de tijd dat de SP met geld uit de communistische volksrepubliek China werd betaald.....

James Ulrich | 22-09-07 | 21:43

Dit kabinet olv de zuurpruimen van de PvdAAA wordt niet gesteund door het overgrote merendeel van de bevolking. (Zie o.a. stand.nl). Deze minderheid probeert ons van alle kanten een oor aan te naaien en behandelt ons als soviet burgers. En of dat nog niet erg genoeg is, proberen ze ons land te verkwanselen aan de EU en de Islam, waarbij feitelijk de democratie wordt afgeschaft. En nu gaan ze ook nog proberen hun concurrenten, c.q. opponenten een (nog figuurlijk) kopje kleiner te maken. En dat allemaal zo'n beetje in een week tijd.
Ik heb niet veel op met de SP, maar wat er nu geprobeerd wordt door de PvdAAA is schandalig en het zoveelste bewijs dat het een semifacistische club is in een kabinet met gebrek aan echt democratische principes. Maw, dit kabinet met de PvdAAA is zeker gezien alle gebeurtenissen van de afgelopen week een groot gevaar voor onze democratische rechtsstaat.
Dus er is geen enkele reden voor leedvermaak in deze zaak.

Vigil | 22-09-07 | 21:42

@QB (ja die.....) 21:28: Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet roepen: politici zitten er niet om de beloning, capabele bestuurders kiezen niet voor andere banen wegens het te klein zijn van die beloning.

Muxje | 22-09-07 | 21:42

@waskuip-admiraal 20:35: koekje van eigen deeg! Socialistjes zijn toch altijd al van het afromen geweest... tja Jan, see how you like it!

Muxje | 22-09-07 | 21:40

Guusje kon wel eens voor straf anaal worden genomen door geyle Harry,

befke | 22-09-07 | 21:36

@Muts
"wordt je"? Ach, bijna weekend.

Horror Skopie | 22-09-07 | 21:33

Schitterend hoe het linkse kamp elkaar nu gaan vernachelen.
Ze heeft waarschijnlijk een impuls gehad van super oplichter en groot graaier Kock gehad.

befke | 22-09-07 | 21:30

klauwkikker 22-09-07 @ 21:22

niet lopen piepen over de jodenfooi die de kabinetsleden krijgen, mijn idee is geef die gasten het tienvoudige, mogelijk dat er dan capabele mensen zich aanmelden ipv dit clubje gesjeesde mavo-klanten.

pay peanuts -> get monkeys !!

QB (ja die.....) | 22-09-07 | 21:28

Jezelf, als minister, 30 % salarisverhoging geven en dan voor mensen die zichzelf niet willen verrijken, het leven zuur maken... Zum kotzen

klauwkikker | 22-09-07 | 21:22

en terecht !, geen plaats voor cripto-facisten of communisten in +31.

www.hetvrijevolk.com/?pagina=4473&...

Weg met de charismatisch lijer uit het messentrekkerTsdorp Oss.

QB (ja die.....) | 22-09-07 | 21:14

De PVDA gaat de SP kaput maken, tja Jantje, dit had je kunnen weten toen de PVDA in het kabinet kwam.

Wel lachen dat de SP kaput gemaakt wordt door de welbekende linkse praktijken HAHAHAHAHAHA

Kloothommel | 22-09-07 | 21:14

@mijzelf sorry (afschuwelijke)

befke | 22-09-07 | 21:12

niets.. maar moest het even kwijt, en onder diezelfde link stond ook een deel van die speech waarin hij ingaat op de kortwiekpoging van Ter Hurst.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 21:07

waskuip-admiraal 22-09-07 @ 20:57
Welnee joh die zoveel gezopen in haar leven dat die haast geen celletjes meer heeft in die afschuwlijke rooie kokosnoot.

befke | 22-09-07 | 21:07

@ waskuip-admiraal @ 21:03
Wat heeft een toespraak over het nut van een referendum met Maorijnissens houding ten opzichte van Meulenbelt te maken?

James Ulrich | 22-09-07 | 21:05

@ waskuip-admiraal @ 20:57
Als de Grote Roerganger haar gedrag niet goedkeurde (of gedoogde), zou zij zeker niet weer opnieuw op de kandidatenlijst van de SP voor de Eerste Kamer zijn gekomen. Bovendien royeert de maoïstische volkspartij ongwenste partijleden heel makkelijk, terwijl Meulenbelt daarvan schijnbaar geen last heeft. Dan zal Jan Maorijnissen dus alles wel okee vinden.

James Ulrich | 22-09-07 | 20:59

@James Ulrich
Ik snap niet dat ze dat mens niet eens tot de orde roepen. Ik kan me niet voorstellen dat ook Jan Marijnissen niet vindt dat dat mens niet te ver gaat. Ik ben ervan overtuig dat ze haar middelbare hormooncrisis nooit te boven is gekomen.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 20:57

SP: "Wij zijn allen GELIJK!"
(maar enkelen onder ons zijn ietsje gelijker dan de andere gelijken)

Ahasveros | 22-09-07 | 20:55

Ondertussen is er overigens ook nog ander SP nieuws. Anja Meulenbelt haalt haar echtgenoot (een Palestijnse terrorist) naar Nederland: www.luxetlibertas.com/artikel21092007a...

James Ulrich | 22-09-07 | 20:54

y@joh 22-09-07 @ 20:3
Die is al een tijdje geleden geinfiltreerd in de redactie.

4LXS | 22-09-07 | 20:48

mmm... ik stort ook elke maand mijn halve maandloon naar de overheid... maar is een onkostenvergoeding ook belast ???

Janssen | 22-09-07 | 20:39

mmm... ik stort ook elke maand mijn halve maandloon naar de overheid... maar is een onkostenvergoeding ook belast ???

Janssen | 22-09-07 | 20:39

Als echte Maoisten zouden ze genoegen moeten nemen met een hand rijst. Aanpakken die graaipartij.

deonderbuikrules | 22-09-07 | 20:39

Wat een zeikwijf !

Draaitafel Demagoog | 22-09-07 | 20:39

Als echte Maoisten zouden ze genoegen moeten nemen met een hand rijst. Aanpakken die graaipartij.

deonderbuikrules | 22-09-07 | 20:39

@waskuip-admiraal 22-09-07 @ 20:35

Hear! Hear!

De God van Empel | 22-09-07 | 20:37

Tijd om Mao uit Oss een halt toe te roepen. Ophoepelen met die Stalinistise kudtpartij.

Joe Speedboot | 22-09-07 | 20:37

-Mag ik eerst vragen wie Muts-enz. is ? Tenzij ze zich al voorgesteld heeft natuurlijk en mij dat ontgaan is..... helaas..

_En inhoudelijk : SP , daar zit je toch niet mee.

y@joh | 22-09-07 | 20:35

Lol@michieldemuiter

.. en verder is dit natuurlijk je reinste partijpolitiek machtsmisbruik. Eigenlijk te brutaal voor woorden dat de pvda de wetgevende bevoegdheden van haar ministers misbruikt om een politieke concurrent het leven zuur te maken. Niet dat ik een sosjalist ben, maar ik trek dit soort russische-trukendozerij gewoon errug slecht. Bovendien lijkt het er niet op dat systeem tot binnen de sp als een probleem wordt gezien en zou het dat altijd zijn dan denk ik dat men dat in eigen kring best kan oplossen, die partij wordt namelijk keurig democratisch bestuurd.

waskuip-admiraal | 22-09-07 | 20:35

Ik moet ook altijd de helft van mijn salaris in de staatskas storten, ... hoor nooit geen klachten...

MichieldeMuiter | 22-09-07 | 20:23

Joehoe, jongens van de redactie, jullie moeten de Televaag eens lezen. Op de voorpagina stond vandaag brekend nieuws: Gesneuvelde militair had net verkering! Gewoon omdat het kán!

4LXS | 22-09-07 | 20:23

Marijnissen: De PvdA maakt zich belachelijk, de Volkskrant staat vol <a href="http://www.janmarijnissen.nl/2007/09/22/toespraak-partijraad/" target="_blank">leugens</a>.

Witteman | 22-09-07 | 20:21

Ze kan ook gewoon het salaris van alle 150 niksnuttende kamerleden omlaag trekken naar 1200 euro, hoor je ons ook niet klagen.

Conan de Rabarber | 22-09-07 | 20:21

Dat is toch niet vol te houden, dan schenken de SP'ers het gewoon op een andere manier. Waar bemoeit ze zich mee?

kraakhelder | 22-09-07 | 20:19

Guus ga naar huus.

*En vraagt zich af of dat wijf niks beters te doen heeft*

Clittie de Clown | 22-09-07 | 20:16

Is de redactie ook wakker geworden? Was vamorgen al op het nieuws

Nieuwe Limburger | 22-09-07 | 20:15

Guusje ter Dorst heeft zichzelf gisteravond 10% salarisverhoging gegeven, zodat ze iets van 120.000 euri's per jaar vangt. Daarvan ligt ze de hele zomer op het strand van Aruba te niksen. Dat SP'ers zich niet aan deze PvdA-cultuur willen aanpassen, is inderdaad schan-da-lig.

Witteman | 22-09-07 | 20:14

Het binnenhof raiden met stijlloos-roze bussen is kewler.

4LXS | 22-09-07 | 20:11

Dankt de PvdA voor extra SP zetels...

da wizard | 22-09-07 | 20:08

Als ik me niet vergis verdwijnt ons salaris ook linea recta de partij... euhh... staatskas in en bepaalt Balkie en consorten hoeveel we er vervolgens van mogen behouden....
So, what's new ??

O.B. Server | 22-09-07 | 20:07

Kudtpartij, maar goeie bondgenoot in de strijd voor een referendum aangaande de EU grondwet.

zum kotzen | 22-09-07 | 20:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl