Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Greenpeace tegen boomplant

groenpeopDe marktleider in het kapitaliseren van dierenleed en milieu, Greenpeace (omzet tig miljoen), wil dat iedereen per direct stopt met het planten van bomen. Inderdaad, geen bomen planten ter compensatie van co2-uitstoot want, zo zegt Greenpeace:"blabla geen echte oplossing poep bla bla". Inderdaad, dat klinkt heel logisch, want je milieubewuste euro kun je maar één keer uitgeven en dat weet de financiële administratie van Greenpeace natuurlijk ook wel. Iedereen doet tegenwoordig namelijk aan bomen planten. Trouwens, denk niet dat co2-opslag een oplossing is, want dat mag ook niet van de milieuorganisatie. Wat mag dan wel? Nou, helemaal NIETS mag, behalve dan nylon touwen in 65-meter hoge oerbomen hangen en daar feauteaux van maken, dat mag dan weer wel. Is goed, fikken we die bossen toch gewoon weer op.

Reaguursels

Inloggen

ze weten echt niet wat ze willen... laat ze eerst maar eens wat doen tegen de illegale boomkap in het amazone gebied...

Necramonium | 04-09-07 | 01:05

Nog even een toevoeginkje op mijn eigen commentaar twee uurtjes geleden, werd even actueel: Hier... www.nu.nl/news/1220268/37/Accijns_op_d... kun je lezen dat het kabinet zich zodanig bekommert om het milieu dat zij de enige écht schone autobrandstof LPG gaan onderwerpen aan twee-en-een-halve cent accijns (ik bedoel dan: schoonste vrij verkrijgbare brandstof).

En wat is de reactie van de milieu-jugend bij Milieudefensie? Ze reageerden notabene *verheugd* op het voornemen. "Dit is het eerste wapenfeit van dit kabinet op het gebied van milieubeleid", aldus een woordvoerder.

Eens te meer is bewezen dat milieudefensie het milieu NIET verdedigt en dat de overheid uitsluitend is geinteresseerd in cash, cash, cash!

Aardvark | 03-09-07 | 23:47

die gasten stinken altijd

krem | 03-09-07 | 23:13

Wat een geraaskal weer van die milieu-fascisten! Wist je dat al die "gezellige" milieuclubs als Milieudefensie en Greenpeace meer doden op hun geweten hebben dan Saddam Hoessein en Bush bij elkaar? Zo hadden alle doden die Katrina veroorzaakte in New Orleans voorkomen kunnen worden als de lokale milieu-lobbyisten 20 jaar geleden het bouwen van dijken NIET tegen hadden gehouden, ondanks waarschuwingen.

En wat dacht je van DDT? Hét enige middel waarmee malaria kon/kan worden overwonnen? Zelfs het opeten van 9 ons van dat spul in een jaar tijd (dat is een behoorlijke gehaktbal) bleek na 15 jaar geen gezondheidsrisico's met zich mee te nemen. Tóch verboden destijds door de milieu-jugend. Gevolg: Nog steeds is malaria dé ziekte met de meeste doden op haar geweten.

Ik hou mijn mond nog eventjes dicht over genetisch gemanipuleerde soja in Bangladesh. Is het werkelijk zo schadelijk als de linkse media ons willen doen geloven? In elk geval wél voor duizenden boeren aldaar die het leven laten omdat de soja-oogsten er keer op keer mislukken.

Your funeral is powered by Greenpeace!

Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind milieu ook een belangrijk issue, maar ik ben niet bereid over miljoenen lijken te gaan, zoals de hiervoor genoemde snuiters dat wel zijn.

Onze aarde is ons grootste goed, dus laten we voorzichtig met haar zijn. Een boompje er bij is alleen maar goed. En als het gekapt wordt? Ach, laten we gaan bouwen met dat hout, blijft de opgenomen CO2 mooi opgeslagen in de houtnerf.

Misschien is het doen van een studie naar waterplanten een goede? Er zijn algensoorten die net zo hard groeien als bamboe. 2/3 van de wereld is water. Fotosynthese geldt ook voor waterplanten. Of zeg ik weer wat doms? Ach :-)

Aardvark | 03-09-07 | 21:33

GP een bedelclub? Welnee. Het is geen 1970 meer.

Die CO2 zwendel? Klopt, al heeft GP er niks mee te maken. Het is ouderwetse semi-zwendel. Handige politieke 1-2-tjes waar gouden bergen mee te verdienen zijn. Waarom zou er uberhaupt zoiets uitgevonden zijn, niet?

1. beweren een 'probleem' op te lossen, al dan niet door ergens een probleem van te maken
2. certificaatjes uitdelen zodat uitstoot evenredig verdeeld wordt over de aardkloot en beweren dat 'het probleem' hiermee meetbaar wordt aangepakt. Een marketingverhaaltje, geen hond wil anders certificaten die niets voorstellen natuurlijk.
3. woeste handel in die papiertjes, speculatie. Zelfs de Nederlandse overheid deed er druk aan mee tot ze werd teruggefloten. Het schiet namelijk niet echt op met verbeteren van je luchtkwaliteit als je potentiele uitstootquota van rookloze derde wereldlanden gaat inkopen natuurlijk.

Geen hond in Den Haag die zich achter de oren fratst na dit groteske fluitconcert, maar goed.

En ach ja. Uiteraard krijg je het planten van bossen die binnen 3 jaar weer gekapt zijn. Certificaatje binnen, kassa. En dat voortijdig kappen? 'Kenne we niks an doen, negetjes'.

Wat zo grappig is: er zit een superheffing op superzuinige lampen uit China. En omdat een (*1*) Europese lampenmaker om verlenging had gevraagd -omdat men zelf nog niet zo slim is zulke lampen te produceren tegen marktconforme prijzen- is deze superheffing verlengd. Zelfs Philips is er niet blij mee.

Stir Glenfarclas II | 03-09-07 | 20:25

Hypocriete hufters bij Greenpeace. Ze zijn tegen Kernenergie, wat de wereld (inclusief de derde wereld!!) van een schone energiebron zou voorzien, ze zijn tegen genetisch gemanipuleerd voedsel wat de voedselproductie veel rendabeler zou maken - wat ook weer ten koste gaat van duizenden doden per dag in Afrika. En dat is de SCHULD van klootzakken als Greenpeace. Moordenaars!

tomba | 03-09-07 | 19:33

Greenpeace heeft geen poot meer om op te staan.
Jaar op jaar komt het met de meest ridicule ideeën op de proppen.
Het heeft zich de laatste 20 jaar zovaak ik de eigen voet geschoten dat de volledige onderbenen vanaf beide knieën verdwenen zijn.
Dertig jaar geleden waren het sympathieke idealisten, nu zijn het activisten die liegen, intimidatie en afpersing een geoorloofde manier van 'zakendoen' vinden.
Ze beginnen maffiaanse trekjes te vertonen.
Bestrijden dus!

Generaal Nguyen Giap | 03-09-07 | 15:21

-weggejorist-

Jenne | 03-09-07 | 14:01

van dal@10,29 Jep, agentorange is een ontbladeringsmiddel. Dat probeer ik ook te zijn, zodat het zicht op de bodem weer wat beter wordt. Uiteraard ben ik geen liefhebber van agentorange, maar het geeft wel weer hoe ik naar zaken probeer te kijken, als je dat nog niet door had... zodat het beeld niet vertroebeld wordt door het gebladerte van ZeeDeeAA, EsPee, VeeVeeDee. PeeVeeDeeAa, Griep Pies enzovoorts. Macht corrumpeert, dat is mijn credo en als ik kan -en helaas gebeurt dat niet veel- zal ik daarover blijven leuteren, als een "ontbladeringsmiddel".

agentorange | 03-09-07 | 12:56

Ja maar ja maar Greenpeace wilt ook een nieuwe marmeren vloer in haar royale grachtenpand in Amsterdam.

ExtremeExtremist | 03-09-07 | 12:55

Greenpeace is veel te rijk geworden van vals sentiment; subsidie; en met het verdelen van de gokgelden van de PostcodeKloterij.
Akelige schimmige politieke pressieclub. Met veel te veel macht.

Jan Passant | 03-09-07 | 12:49

Als we morgen in 0031 allemaal overstappen op kernenergie, dan zijn de kyoto doelstellingen in één keer gehaald. Dat scheelt nogal in de portemonnee van iedereen.

CoJoNes | 03-09-07 | 12:29

@ G-Unite 10:14
Klopt, de Sirius ligt achter Shipdock 1 in een soort museumhaven weg te rotten samen met wat schroot van de marine.
Die onderzeeer die er bij ligt gaat denk ik nog voor cocaïnetransporten gebruikt worden.
De Sirius zinkt waarschijnlijk eerdaags door achterstallig onderhoud en daarbij zal dan het hele Noordzee kanaal vervuild worden door vrijkomende stookolie.

bennietboosmaar verd | 03-09-07 | 12:26

Dat kernenergie kut is weet iedereen door Tjernobiel.
Maar dat was 20 jaar geleden.
Het kan nu schoner en veiliger.
Maar dan nog is zuiniger met energie omgaan goedkoper dan kerncentrales bouwen.
Maar mensen willen niet zuinig met energie omgaan, en maatschappijen die energie leveren moeten winst maken, dus energieverspilling is goed voor de energiebedrijven.
Stel je noueens voor dat je geen energie zou mogen verspillen (lampen uit als het onnodig is en bij bedrijven die in de avond verlicht zijn om reclame te maken)(straatverlichting later aan en vroeger uit) enz enz.
dan bespaar je als land de extra uitgaven voor een kern/kolen centrale of voor 50 windmolens in je achtertuin.
Maar ja, marktwerking en miljeu gaan niet echt samen...

da wizard | 03-09-07 | 12:23

@Sydough Greenpeace is een eenzijdig gefixeerde club gekken die naast de realiteit staat. gevaarlijk voor mens en maatschappij.

stemdesvolks | 03-09-07 | 12:21

Non-di-ju, wat een makkelijk artikeltje. Ze hebben helaas wel gelijk.
Opslaan van co2 is een illusie die alleen in theorie kan. Net zoals zwarte gaten theoretisch bestaan.
En ze zijn niet tegen bomen planten, alleen tegen de markt die er mee gemoeid gaat.
Etcetera etcetera bladieblabla poep, bladiebla

heldje | 03-09-07 | 12:15

dikke leasebakken bij greenpeace voor de deur,raad van bestuur,vorstelijk beloning;doe eens mooi centje geven voor 't mejeu dan!
boompjes planten als je met het vliegtuig gaat,mwahaha,stuur een euro naar arme negerts,als je lekker hebt zitten vreten bij de chinees,dan kun je toch lekker slapen!
onze aarde is als bonnie st.clair; op,uitgeleefd en leeggetrokken.
niet te hysterisch over doen,spaarlampjes,groene stroom en compensatieboompjes,da's fijn voor de gemoedsrust
en lekker verder slapen,nu het nog kan!

prowlert | 03-09-07 | 12:05

Hallo, moeilijk he, iemand anders gelijk geven.... En zo is het, Greanpeace heeft gewoon gelijk. Jammer, maar het is niet anders.

Sydough | 03-09-07 | 12:01

@stemdesvolks 03-09-07 @ 11:39
Bosbrandjes zijn lekker klimaat neutraal.

CoJoNes | 03-09-07 | 11:46

Greenpeace = slecht voor het milieu (en slecht voor uw portemonee). Met kerncentrales was het milieu een stuk schoner. Met het afzinken van Brent Spar was het milieu een stuk schoner. Met genetisch gemanipuleerde landbouw waren er veel minder arme negertjes dood gegaan. Met DDT waren er minder negertjes gestorven door malaria. Enzovoort. Waarom wordt Greenpeace niet kapodt geprocedeerd wegens misleidende reclame en verboden als criminele organisatie (inbraak, vernieling, verstoring openbare orde etcetera)?

Upperkut van rechts | 03-09-07 | 11:41

Een laffe club is het die geen keuzes durft te maken tussen kernenergie of kolengascentrales. Ik erger me kapot aan dioe clan en heb de open haard opgepoetstwant nu de R weer in de maand zit stook ik elke dag volop. De waarheid over het milieu is ver te zoeken nu het big business is geworden. Maar mij maken ze niet gek. iemand nog een bosbrand?

stemdesvolks | 03-09-07 | 11:39

I HATE GREENPEACE

aktievoeren voor het milieu prima, maar dan niet via zo'n geldverslindende organisatie

Patrick Zweedsey | 03-09-07 | 11:34

Gewoon afval de ruimte inschieten............. toch?

sambo2 | 03-09-07 | 11:24

@makkie 03-09-07 @ 11:09

"uranium wordt vooral gevonden in politiek instabiele regio's".

Sinds wanneer zijn Australië en Noord-Amerika instabiele regio's?

Generaal Nguyen Giap | 03-09-07 | 11:23

@makkie
1. dat valt mee, zeker bij de huidige generatie kerncentrales;
2. zie het ook niet als grootschalige lange termijn oplossing, maar a. voorlopig het beste alternatief in de overbrugging naar betere duurzame energie en b. in combinatie met natuurlijke energiebronnen (zon en wind) vooral een buffer om de discontinuiteit daarvan op te vangen;
3. ja en? die regio's zijn niet instabiel vanwege het uranium;
4. technisch wel, maar "het politiek draagvlak" ontbreekt als gevolg van allerlei bangmakerij.

mqyc | 03-09-07 | 11:23

@makkie
- energierendement is niet lager dan bijv. kolencencentrales, zeker als je de kosten voor compensatie van de CO2 uitstoot mee rekent. Bovendien kan het koelwater gebruikt worden voor bijvoorbeeld verwarming.
- Uraniumvoorraad is veel groter dan gedacht, delving en onderzoek is op dit moment niet rendab el omdat het aantal kerncentrales klein is en de kans bestaat dat kernenergie niet lang meer zal worden gebruikt. Ten onrechte m.i.
- Zoutmijnen, prima oplossing.

CoJoNes | 03-09-07 | 11:14

@Da Wizard:
Juist. Die Norman Borlaug snapt het: "you can't built a peaceful world on empty stomachs and human misery."
Verenigingen als Greenpeace leven van allerlei bangmakerij, waar ze zelf ook in geloven. Gewoon een variant van de linkse religie.

mqyc | 03-09-07 | 11:13

"Ik zeg: wat is er mis met kerncentrales?"
- duur in aanbouw (geld en energie), waardoor energierendement laag is
- de wereldwijde uraniumvoorraad is onvoldoende voor echt grootschalige toepassing
- uranium wordt vooral gevonden in politiek instabiele regio's
- er is nog altijd geen goede oplossing voor het afvalprobleem

makkie | 03-09-07 | 11:09

Co2 handel is gewoon bullshit. Pure geldmakerij zonder dat het iets oplost.
Het is alweer zover doorgeslagen dat er niet meer gekeken wordt naar preventie, maar hoe je het het beste je vervuiling kunt compenseren door geld over te maken naar een ander land cq. bedrijf dat er dan voor moet zorgen dat je niet meer als vervuiler gezien wordt. Kan je lekker doorvervuilen want die ander "vermindert" zijn vervuiling wel voor je.

Buutendieker | 03-09-07 | 11:08

Ik zeg: wat is er mis met kerncentrales?
Overigens is de relatie tussen de koolstofdioxide-uitstoot en de klimaatverandering nooit aangetoond en dus vooralsnog een grote hoax, waar te veel mensen geld mee verdienen.

mqyc | 03-09-07 | 10:58

makkie 03-09-07 @ 10:46

ze moesten grienpies zo lang onder de grond stoppen, weten ze ook hoe het werkt.

van dal | 03-09-07 | 10:55

Bomen planten is ook slecht voor de panorama's vanaf de snelweg.
Verder snap ik niet dat het bos weer weg mag na 80 jaar. Ik begrijp dat dan pas de CO2 opgenomen is, maar als het bos daarna verdwijnt komt het weer vrij. Volgens mij kun je alleen compenseren door het bos miljoenen jaren te laten staan. Zo lang zou de fossiele brandstof ook onder de grond hebben gezeten, tenslotte.

makkie | 03-09-07 | 10:46

Zoals vele goede doelen organisaties is ook GreenPeace al lang breed verworden tot een club die voornamelijk bestaat om zich zelf in stand te houden en zoveel mogelijk geld binnen te harken ten behoeve van de organisatie (lees het betaalde personeel) zelf.

OpaWizzkid | 03-09-07 | 10:40

agentorange 03-09-07 @ 10:26
agentorange... das pas gezond spul...

van dal | 03-09-07 | 10:29

Trouwens mijn excusses aan de Jehova-getuigen. Jullie zijn ook godsgruwelijk irritant maar staan tenminste niet voor mijn huis te schreeuwen.

Phaseolus vulgaris | 03-09-07 | 10:28

De collectanten van GP gaan ook steeds meer op de Jehova-getuigen lijken. Laatst eentje, aan de deur gehad. Voordat hij z'n verhaal ging vertellen, duidelijk gezegd dat ik geen intresse had. Die eigenwijze lutser toch maar door lullen. Vertel hem nogmaal dat ik GEEN intresse heb, wordt ie boos en gaat ie voor mijn huis staat schreeuwen dat het ook mijn wereld is. Wat een kloothommels. Als ik walvisvisser was dan wist ik wel raad met die harpoen.

Phaseolus vulgaris | 03-09-07 | 10:26

Grienpies is altijd al een geldmachine geweest. De amateur zeerovertjes en avonturiertjes gingen van bij elkaar gebedeld geld de wereldzee op en betaalden zichzelf een salaris. Eigenlijk alleen om hun hobby te kunnen uitoefenen, net als oom Sjaak met zijn motorbootje op het IJ. De smoes was de arme wereld die zo nodig verbeterd moest worden. Er waren er meer die er zo over dachten. Zo begon een zeker Marx ook, gevolgd door vriend Lenin en uiteindelijk Stalin. (Om wat links gespuis te noemen). Maar ook vriend snorremans Hitler Schickelgruber begon zo. (om wat rechts..) We weten allemaal wat die clubjes hebben uitgevreten, helaas... Grienpies krijgt van mij geen cent, net zo min als al die andere clubs die bestuurders hebben met een ton of meer inkomen, van uw geld REAGUURDERS. Maar maak me niet wijs, dat CO2 slecht is. Alle steenkool is CO2 en dat ligt diep begraven.

agentorange | 03-09-07 | 10:26

millieuveranderingen zijn al zo oud als de aarde zelf, het millieu is voortdurend aan veranderingen onderhevig, als zo'n actiegroepje roept dat de verandering moet stoppen is dat heel dom want dan gaan ze ervan uit dat het milieu een ideale situatie kent en dat we die al voorbij zijn. dat is onmogelijk. seizoenen wisselen elkaar af, 's winters stoken we omdat we het koud vinden, dat is dus niet ideaal, 's zomers willen we allemaal verkoeling, ook niet ideaal en wel een grond voor bijvoorbeeld de toeristenindustrie. net zoals 's winters de wintersport dat is. alle dagen hetzelfde weer? we zouden eraan doodgaan.

van dal | 03-09-07 | 10:21

-edit sssttt -

blikjegrolsch | 03-09-07 | 10:18

Het grote probleem met Greenpies is dat ze gevangenen zijn van zichzelf. Ze ontlenen hun bestaansrecht aan allerlei rampspoedverhalen en het daarmee manipuleren van de publieke opinie. Positieve geluiden en initiatieven moeten dus onmiddelijk deaud.
Verder is die Samson inderdaad een enorme zak.

wilmeister | 03-09-07 | 10:16

Die hele CO2 zwendel komt mij me neus uit.
Gadverr dat mensen zo massaal in die hele broeikas hype tuinen toont wel aan hoe makkelijk "het volk" te beinvloeden is.

Brederodekater | 03-09-07 | 10:16

Professioneel boe roepen is een miljoenenindustrie.
Tijd voor tegenactie.
Ligt de SIRIUS niet in de Amsterdamse haven?

G-unite | 03-09-07 | 10:14

captainobvious 03-09-07 @ 09:55 met een voornaam als diederik, krulletjeshaar en een twijfelachtige geaardheid ben je helemaal de bom bij de linkse rakkers...

van dal | 03-09-07 | 10:11

Het enige CO2 probleem dat ik ken is de te hoge concentratie ervan in de schedels van linkse geitenbreiers.

Norman N. Warden | 03-09-07 | 10:10

Dus we hebben voor niks al die bossen in Griekenland platgebrand om plaats te maken voor CO2 compensatiebossen??

ZSU-23-4 | 03-09-07 | 10:04

Sulfuric-Acid 03-09-07 @ 09:18
ha, dat doe ik altijd midden in de zomer, mijn houtmannetje heeft het dan niet zo druk, de vraag is laag dus de prijs ook. en netjes opgestapeld in mijn houthok is het mooi droog als ik het nodig heb...

van dal | 03-09-07 | 10:04

greenpeace = BAH!

Behangdelul | 03-09-07 | 10:03

Mmmm. Greenpeace - Subsidie - Brentspar - Shell. Rare club.

Contra | 03-09-07 | 10:02

Vroeger, toen GP nog voor zeehondjes was, vond ik ze wel leuk.
Nu het is verworden tot een grote bedelclub, vooral erop gericht om zichzelf in stand te houden, is mijn sympathie toch wat omgeslagen.

Als ik die griezelige pvda krullenbol samson zie weet ik direct weer waar het eigenlijk over gaat, baantjes jagen.

captainobvious | 03-09-07 | 09:55

Greenpeace weet wat goed voor ons is. Ik herhaal, geef niet aan andere organisaties, alleen aan Greenpeace! Ze schuiven aan bij alle overheids poldercommissies en zullen hun zin er sowieso doordrukken. Het maakt niet uit of dat gaat over de zorg, het ontslagrecht, de landbouw of de infrastructuur. Ze willen altijd het laatste woord en de uiteindelijke beslissing. Ze eisen ook ieder jaar een hoger percentage uit de Staatskas. En krijgen dat natuurlijk ook.

Kees3382 | 03-09-07 | 09:42

Ik ben ook tegen bomenaanplant. Ik vind bos niet mooi. Ik ben een Nederlander en ik hou van uitzicht. Veel uitzicht.

wilmeister | 03-09-07 | 09:34

Wat Stir Glenfarclas II zegt. Het is een tijdelijk doekje voor het bloeden. Helemaal fout is het niet, maar het is niet de oplossing voor de (middel)lange termijn. Als we over 50 jaar nog gezond en betaalbaar in Nederland willen blijven wonen is er wel meer nodig, en daar zou het geld naar toe moeten gaan.

LinksIsLeuk | 03-09-07 | 09:31

Zelfs Greenpeace volgt marktwerking.

azijnseiker | 03-09-07 | 09:28

Hoeveel kost dat wel niet, aan zo'n touw bungelen in Australie?
Dat wil iedereen wel!

trashbin | 03-09-07 | 09:27

CO2 handel is een goudmijntje. Er wordt naar hartelust gespeculeerd. Gebakken lucht, 'bomen planten' als deze direct weer geveld worden. Het clubje heeft wel een heel klein beetje gelijk.

Stir Glenfarclas II | 03-09-07 | 09:25

@KaiserSoza & CoJoNes
Het is niet zozeer dat het mag, het zijn eerder verplichtingen..

Alcoholic | 03-09-07 | 09:25

Greenpeace heeft meer leugens op zijn naam staan dan de CIA. Ga eens dood,vieze crusties!

Dr. Faustus | 03-09-07 | 09:22

Telegraaf geleuter. Blijf je toch houden hier.

zeurdertje | 03-09-07 | 09:22

Het CO2 probleem is voor 90% te danken aan mensen die hun bier deaudt laten gaan.

KaiserSoza | 03-09-07 | 09:21

Beeehhh, roepen de schaapjes braaf achter herder Hoxha aan.

holtor | 03-09-07 | 09:21

Voetschimmel kweken, dag mag ook van Greenpies.

Reflector | 03-09-07 | 09:21

KlimaatINDUSTRIE is het geworden, die milieulobby...

Generaal Pardon | 03-09-07 | 09:20

Het milieuprobleem en CO2 is een grote HOAX

Mr.SunTzu | 03-09-07 | 09:19

of met oud teringschroot over de zeeen crossen .. vergeleken met de uitstoot van dat schroot ken iedere nederlander met een gerust hart me een moderne pc hoofd tractor scheuren

sparrow | 03-09-07 | 09:18

Er lopen hier ook veel tree-huggers rond. Ze bedoelen het heel goed met de wereld...

holtor | 03-09-07 | 09:18

* 2 kuub hout bestelt voor in de openhaard van de winter *

Sulfuric-Acid | 03-09-07 | 09:18

blah blah jank jank, lutsers van geenpeace, ga eensch dead

meq | 03-09-07 | 09:18

Okselhaar scheren is ook niet nodig van Greenpeace.

KaiserSoza | 03-09-07 | 09:15

*houthakkersoverhemd aandoet*

KaiserSoza | 03-09-07 | 09:13

Je niet wassen, dat mag ook van Greenpeace.

CoJoNes | 03-09-07 | 09:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken