Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Democratie is niet graties

hoiWe maakte al melding van het 2000ste slachtoffer van Amerikaanse zijde, dus vinden we het ook wel zo netjes om de Irakezen hun jubileum te gunnen. Zo zijn er sinds de oorlog in Irak 30.000 lokalen gestopt met roken. Dat heeft Sjors vandaag bekend gemaakt. Oké, het kost wat, maar dan heb je straks wel d-e-m-o-c-r-a-t-i-e. (de staatsvorm waarbij de meerderheid regeert en de minderheid de meerderheid vertelt hoe ze dat moet doen.) En de geboorte van die democratie en daarmee een veiliger wereld gaat volgens Sjors nu eenmaal niet zonder slag of stoot. En hallo, het waren echt niet allemaal lieverdjes hoor die het loodje hebben gelegd...

Reaguursels

Inloggen

@badboy.es

"nog niet zolang geleden stonden er heeeelllll veel mensen achter Bush, alleen snappen ze niet dat ze nu niet meer 1,2,3 op hun besluit terug kunnen komen"

Jij als Spaans inwonende moet toch weten dat mensen (terecht) op hun oorspronkelijke mening kunnen terugkomen als blijkt dat die mening was gebaseerd op leugens. ( Hint: Aznar,PP, Prestige, 11M, Irak )

Afgelopen maandagnacht nog naar TVE-1 gekeken? ( programma 59" met onder andere de leugens inzake Irak)? Een verbazingwekkende vooruitgang van de tot de vorige verkiezingen door de PP gecontroleerde media.

espana4ever | 15-12-05 | 00:18

Mopje:

President Bush's morning security briefing is wrapping up.
Donald Rumsfeld is concluding his part and says, "Finally, three Brazilian soldiers were killed yesterday near Baghdad."
"OH MY GOD!" shrieks Bush, and he buries his head in his hands for a seemingly interminable 30 seconds.
Stunned at the unexpected display of emotion, the president's staff sit speechless, not sure how to react.
Finally, Bush looks up and asks Rumsfeld, "How many is a brazillion?"

JohanM | 13-12-05 | 22:41

120.000 de meerderheid burgers.... Hoe bedoel je propaganda...

mangajanga | 13-12-05 | 17:26

30.000? mijn ballen... minstens het dubbele

Zoon | 13-12-05 | 15:37

Toen ik nog naar het NOS-journaal keek dacht ik ook nog dat Bush een domme en slechte president was. Maar ik krijg steeds meer RESPECT voor die cowboy. Osama heeft hem ook onderschat, dat is duidelijk. Voor de mensen die zeuren over de 'onschuldige slachtoffers'' en de schendingen van de mensenrechten heb ik deze overweging: vroeg of laat moest het Midden-Oosten toch worden uitgemest en je kunt nu eenmaal geen stront ruimen zonder vuile handen te krijgen.

Dr. Faustus | 13-12-05 | 12:50

Niet zolang terug was er op GS een reactie met een taxatie van ca. 20.000 verkeersdoden per jaar in Irak. Het zijn vooral de duivelsaanbidders onder de islamieten die hun geloofsbroeders en zuster vermoorden, dezelfde groep die ook onder Saddam zo massaal heeft gemoord.

Ksi-Ziks | 13-12-05 | 10:43

White House spokesman Scott McClellan later said Bush was basing his statement on media reports, "not an official government estimate."

Dree | 13-12-05 | 10:19

Een overzicht:
-
Who was killed?
-
24,865 civilians were reported killed in the first two years.
Women and children accounted for almost 20% of all civilian deaths.
Baghdad alone recorded almost half of all deaths.
-
When did they die?
-
30% of civilian deaths occurred during the invasion phase before 1 May 2003.
Post-invasion, the number of civilians killed was almost twice as high in year two (11,351) as in year one (6,215).
-
Who did the killing?
-
US-led forces killed 37% of civilian victims.
Anti-occupation forces/insurgents killed 9% of civilian victims.
Post-invasion criminal violence accounted for 36% of all deaths.
-
www.iraqbodycount.net/press/pr12.php
Killings by anti-occupation forces, crime and unknown agents have shown a steady rise over the entire period.
-
What was the most lethal weaponry?
-
Over half (53%) of all civilian deaths involved explosive devices.
Air strikes caused most (64%) of the explosives deaths.
Children were disproportionately affected by all explosive devices but most severely by air strikes and unexploded ordnance (including cluster bomblets).

Rest In Privacy | 13-12-05 | 09:16

Was het niet: "Democratie is de dictatuur van de meerderheid" ?

synchronicity | 13-12-05 | 09:04

ach, hoe minder moslims, hoe beter.........

fuckface | 13-12-05 | 08:02

Heel rot voor die Irakezen en andere slachtoffers ,maar ik heb liever dat ze daar mekaar uitmoorden dan hier in de polder .Dan maken wij ons hier wel druk om andere dingen,zoals het WK volgend jaar.

Yammie | 13-12-05 | 07:53

Jongens, neem het de zuid-limbabwaan niet kwalijk. Volgens mij heeft hij wat activisten van GroenFront in z'n achtertuin zitten, die de schinveldse bossen willen terugveroveren op de US of A. Je zou voor minder pro-Bush worden.....

burnie | 13-12-05 | 07:29

@down-under Waar haal je die 8 miljoen vandaan? Zelfs Washington spreekt over enkele honderduizenden doden. Dat aantal is hoger als je daarbij het aantal slachtoffers optelt van de VN boycot (als gevolg daarvan zouden er zo'n half miljoen vnl kinderen zijn gestorven en is deels Saddam aan te rekenen) en het aantal doden agv de Iran-Irak oorlog (schattingen lopen uiteen van 250 duizend tot een miljoen). Het totaal zou dan ongeveer 2 miljoen worden over 20 jaar =100.000/jaar inclusief militaire slachtoffers. Nu is het aantal burgerslachtoffers (dus exclusief de militaire slachtoffers) 100.000 in twee jaar dus 50.000/jaar.
Maar op deze manier de doden tegen elkaar wegstrepen is een beetje not done aangezien er nu een oorlog is en het ene regime dictatoriaal was en het ander zg democratisch is. Andere zeggen dat elke dode er één teveel is.

Gavrilo | 13-12-05 | 06:48

Maakt me echt geen ene flikker uit wie er sterft.

gebbetje | 13-12-05 | 06:42

30000 pas? dan hebben ze nog wat te doen...

zakje pinda´s | 13-12-05 | 03:45

@Harige, ik ben het met je eens dat die oorlog onder valse voorwenselen is begonnen, maar niettemin, Saddam moest weg.
De hele wereld economie is gedreven door energie,(i.e. olie uit het Midden Oosten).
Vrijwel alle geindustrialiseerde landen in de wereld zijn er afhankelijk van.
Saddam bleef donderjagen met Kuweit en Iran, bedreigde ook the Saudie's.
Sorry, maar ik ben wel een beetje gewend aan mijn luxe leventje. ik heb geen kamelenjockey dictatoorje nodig om mijn leven "simpeler" te maken.

Vergeet ook niet dat hij herhaaldelijk wapens inspecteurs het land uit schopte, ALSOF hij iets te verbergen had. Dom mannetje. Als hij niets te verbergen had, had hij ze gewoon hun gang moeten laten gaan.

Inmiddels heeft Amerika alweer de kastanjes uit het vuur gehaald niet alleen voor hun eigen land, maar ook voor al die andere snikkerende zwakkelingen die ook zo graag in hun Cliotje rondtoeren.

Eurobuck | 13-12-05 | 03:28

@ hb; onder 20 jaar sadam zijn er 8 miljoen ( voorzichtige schatting) doden gevallen= 400.000 gemiddeld per jaar. Over 2 jaar inval; 800.000 -100.000 = 700.000 in het voordeel van Irakezen..
Valse voorwenselen; who cares. Als je door inbrekers onder vuur wordt genomen en de politie valt binnen zeg je toch ook niet ' ga maar weg' als blijkt dat ze eigenlijk bij de buren achterstallige boetes kwamen innen.
Dat het ze om de olie gaat is in ieder geval onzin. Als het ze al ergens om gaat is het Israel ( heel wat minder aanslagen de afgelopen 2 jaar) maar waarschijnlijker is dat de christenen in Amerika het als hun heilige plicht (letterlijk) zien om de wereld te maken zoals zei denken dat het hoort.

down-under | 13-12-05 | 03:12

Amerika heeft Irak van een soort Stalin of Hitler bevrijd, nou wordt het toch wel een beetje tijd dat die Irakezen zelf achter die buitenlandse terroristen aangaan.
Daarmee bedoel ik de Irakeze burgerbevolking. Wat doen zij zelf wat betreft tips waar die terroristen gevonden kunnen worden ?

25 miljoen dollars beloning voor Zarqawi. Misschien weet Fuckje waar hij gewoonlijk poept iedere dag ? IEMAND weet waar hij zijn diaree dumpt ....

Eurobuck | 13-12-05 | 03:01

Chiant 13-12-05 @ 00:41

...

Dat vind ik dus eigenaardig.
Altijd als ik zeg dat deze oorlog onder valse voorwendselen is begonnen, neemt men aan dat ik Saddam een Heilige vind. Kom eens met iets beters. Of neen, laat ik je mijn standpunt omtrent Saddam duidelijk en eenvoudig uitleggen: Saddam weg = TOPPIEJOPPIE!
Denk je nu echt, dat ik die crimineel ook maar één moment verdedig? Het gaat mij om de insteek van deze oorlog. De argumenten die de Bush Administration ('GOED') hebben gebruikt, om ons te overtuigen ten strijde te trekken tegen Irak ('SLECHT').
Die argumenten hadden geenszins betrekking op het verwijderen van Saddam. Sterker nog, als dat het argument was geweest, was ik meer voor deze kansloze oorlog geweest, dan nu.
Die argumenten hadden betrekking op vermeende WMD's. Die er achteraf (EN VOORAF) niet bleken te zijn. Saddam vormde geen gevaar. Grotius zelf (Hugo - De iure belli ac pacis), zou hebben ingezien dat dit geen reden voor oorlog is.

...

Dat is nu net mijn punt. Je brengt in een eerdere post naar voren, dat de Yanks zijn gesneuveld OMWILLE van het omver werpen van de dictatuur in Irak. Dat is niet het geval. Die dictatuur zal Bush een rotzorg zijn. Cliché, cliché, Irak herbergt de op één na grootste olievoorraad ter wereld. Het verwijderen van die kwaadaardige dictator was niet Bush' plan.

...

Daar ben ik het VOLKOMEN met je eens. Het wordt inderdaad tijd, dat we dat gaan inzien. Daarom heb ik ook vóór die Grondwet gestemd. Maar oh nee, als je dat gedaan hebt hier in dit kleine landje, dat werkelijk niets voorstelt in de wereld, dan ben je toch al snel een landverrader. Whatever. Wat mij betreft was Nederland al een Duitse provincie geweest. Willen we in Europa dingen bereiken en ons hoeden voor de globalisering, dan zullen we samen moeten werken. Maar met al die Wilders-adepten tegenwoordig ("180! 180! 180 Euri per jaar betalen we aan Brussel!") wordt het sowieso niets. Lange-termijn-denken is niet meer vandaag de dag. Zeker niet in dit land.

...

En zowel de NOS, als CNN, en RAI berichten over 100.000 Iraakse slachtoffers i.p.v. de 30.000, die Bush aanhaalt. Bush baseert zich, goddomme, ook nog eens op berichten vanuit de media. Een president, die zich baseert op wat in de media gezegd wordt. Wat een kluns.

...

Waar ze dan beter naar hadden moeten luisteren?
Waar moet ik beginnen?
De Fransen? Duitsers? V.N.? De resoluties? De IAEA?
Ik riposteer deze vraag.
Jij gelooft alles wat de Amerikaanse regering je voorschotelt?

Harige Bangmaker | 13-12-05 | 01:19

rectificatie:
Сoвeтский Сoюз = Sovjet unie

Chiant | 13-12-05 | 01:08

@Veest van Pim:
In de Сoвeтский Сoюз was alles ook al zoveel beter... (Сoвeтский Сoюз = socialistische unie)

Chiant | 13-12-05 | 01:05

-edit verkeerd voorgelicht-

BadMOFO | 13-12-05 | 01:01

@veest van pim 13-12-05 @ 00:50

Ik zie niet zoveel Irakezen zingen. Wel huilen. De meesten willen een normaal leven zoals jij en ik. Huisje boompje beestje, zoiets dus. Rust in hun leven zonder de angst elke dag opgeblazen te kunnen worden. De meeste mensen op de wereld willen hetzelfde, enkele idioten daargelaten.
Over de soldaten in Irak, de Amerikaanse, Dat zijn meestel sociaal zwakkeren en zwakkeren in de samenleving die geen normale baan kunnen krijgen, dankzij Bush.

K1100 | 13-12-05 | 01:00

Badboy.es 13-12-05 @ 00:27

1. Ik geef je groot gelijk. Als de tijd (financiën) rijp is, zal ik dit land van querulanten ook verlaten. Het gezeik hier komt mij de strot uit. Het lijkt wel of we in de Derde Wereld leven in Nederland. Als je de verhalen van onze angstaanjagende regering mag geloven tenminste. En de kuddedieren die daar achteraan lopen.

2. Yes, I am aware of that. Maar om nu weer te spreken van "zij" (ALLE moslims), die Andalusië op historische gronden willen innemen, gaat mij dan weer een stap te ver. Bin Laden en consorten hebben inderdaad ooit iets gerept in die richting. De meeste moslims zal Andalusië echter een rotzorg zijn. Ik ben nog steeds van mening, dat de overgrote meerderheid van onze moslim-medemensen zijn falafel wil verkopen, i.p.v. de puberende jihadstrijder uit te hangen bij een Hofstad-kloon.

Verdonk had eens naar Spanje moeten kijken. 600.000 illegalen, die willen werken, of ook daadwerkelijk werken, krijgen daar een verblijfsvergunning. Maar Nederland loopt weer eens te hakketakken over 26000 negertjes, omdat iedereen hier bang is.

Tot slot, en uiteraard waardeer ik jouw standpunt ook, kun je "pro- en re-actief" verschillend opvatten.
Ik ga liever voor de diplomatieke weg, inzake een dreigende oorlog. Dat kun je inactief noemen, maar achter de schermen wordt toch hard gewerkt in zo'n geval. Oorlogsvoering heeft in mijn ogen derhalve niet het alleenrecht op de term "pro-actief" ingrijpen in een nijpende situatie. Dat kan, en gebeurt, ook vaak op stillere, en effectievere, wijze.

Harige Bangmaker | 13-12-05 | 00:53

@Badboy.es 13-12-05 @ 00:48
Me gucho su passion.
.es toch?

K1100 | 13-12-05 | 00:52

Oke, dit is above and beyond topic, maar dit zongen de Moffen dus als de Partei niet luisterde. De 'sozialismus' slaat op de S van NSDAP, figures.

1. Die Fahne hoch, das Schmalz ist aufgeschlagen,
die Margarine kostet schon 'ne Mark und zehn.
Uns knurrt immer noch der Proletariermagen,
vom Sozialismus ist noch nichts zu sehn.

2. Wir brauchen Brot, ihr gebt uns Wachparaden
und laßt den braunen Rundfunk auf uns los.
Ihr spielt die Herrn von Euer Gottes Gnaden,
kein Feuerwerk ist euch zu groß.

3. Der Winter kommt, wir haben keine Kohlen,
der Arbeitsdienst zieht uns den Rücken krumm,
und unsre Kinder laufen auf zerrissnen Sohlen
in eurem Gottesgnaden-Reich herum.

4. Einst kommt der Tag, da wird sich uns verkünden,
wer Freiheit liebt und Todesfurcht nicht kennt.
Dann werden wir ein rotes Feuerwerk anzünden,
in dem das ganze Dritte Reich verbrennt.

Benieuwd wat de Irakezen zingen.

veest van pim | 13-12-05 | 00:50

@Chiant
I like your passion..

Badboy.es | 13-12-05 | 00:48

@Harige Bangmaker:
-
O ja, ik was even vergeten dat Saddam een Heilige was. Mea Culpa!
De massavernietigingswapens die Saddam nooit had om zijn fraaie regeringsvorm niet mee te exploiteren hebben nooit bestaan. Vandaar ook het niet veroordelen van onze landgenoot vanwege het niet leveren van de grondstoffen daarvoor. Bush en de zijnen zijn bij nader inzien inderdaad schuldig aan de dood van al die duizenen Iraniërs, Koerden, Sjiïten en Soennieten...
-
Qua Noord-Korea geef ik je ten dele gelijk. Dit is een op communistisch geschoeid bewind. Tot op zeker hoogte bereid tot slachtoffers. Echter zeker niet te vergelijken met een midden-oosten land zoals het huidige Iran of het voormalige Irak. De overeenkomst is dat in alle regimes een dicator regeert. Het verschil is dat in het midden-oosten geloofsfanatici het volk opzweepen tot levensgevaarlijke en ongekende (zelf)opofferingsgezindheid.
-
Voor wat betreft de eendrachtigheid van Europa: Wij Europeanen zien onderling nog vele verschillen, echter mondiaal bekeken wordt wel degelijk over "Europa" gesproken. En wel over een zwak, verdeeld en laf Europa. Het wordt tijd dat wij onszelf realiseren dat wij een continent, een werelddeel, een grootmacht zijn. Onverdeeld en eendrachtig. Zolang ons dat niet lukt worden we uitgelachen en niet serieus genomen.
-
En hoe ik erbij kom dat de Amerikanen rekening houden met collateral dammage? Zie CNN, NBC, NOS, Etc. Zie daarnaast ook zeer zeker Jane's Defence om op de hoogte te blijven van alle bommen en granaten die niet heel Nagasaki verwoesten om een strategisch doel te bereiken (die laatste was een metafoor). Met andere woorden: Niemand komt weg met de gemakkelijke manier van platgooien en bombarderen. Dat was zeau 1941! Tegenwoordig vraagt een journalist meteen om uitleg. En dat weet een overheid ook!
-
En NEEN. Het is NIET mogelijk de Amerikanen deze klus zelf op te laten lossen. Daar is de volledige rest van de wereld bij nodig. En vertel dan ook in Godsnaam WAAR ze dan beter naar zouden moeten hebben luisteren. Want ik weet het niet.

Chiant | 13-12-05 | 00:41

@gavilo
Een beetje Ezel is zo koppig dat ie bij z'n standpunt blijft en zeker niet met een paar wolven gaat staan mee huilen.... getuigt wel weer...

Badboy.es | 13-12-05 | 00:36

H.B.

Ik ben een aantal jaren geleden al bewust in .es gaan wonen. Reden 1, Europa werd 1 en je kan gaan wonen waar je wil, dus geef mij maar 1 goede reden om in .Nl te blijven. Reden 2, .es heeft als één van de weinige landen in de EU een verleden waar moslims en arabieren een prominente rol gespeeld hebben. Ze zijn dan ook 1 van de weinige landen in de EU die weten waar ze mee te maken hebben en wat er kan gebeuren. Nog steeds willen ze Andalusia als strategischpunt terug vorderen van de Spanjaarden. (waarschijnlijk weet jij dit alles al, je lijkt me intelligent genoeg) Intergratie geeft hier niet (zo veel) de problemen zoals in de andere landen omdat de Spanjaard uit ervaring gewoon geen shit neemt. En begrijp me niet verkeerd, ook ik als "blanke" heb het vaak niet makkelijk.

We zijn een weg ingeslagen en moeten de gevlgen nu dragen. Dus een terugweg is niet zo eenvoudig. Dat was het enige wat ik kwijt wilde. En met een hoop mensen die achter hem stonden bedoelde ik voornamelijk Amerikanen die nu beginnen te piepen. Maar als ik om meheen kijk, en ik ben voor m'n werk regelmatig in 7 verschillende EU landen, waren er een hoop mensen die er toch wel achter stonden om naar binnen te gaan. Want als ze het niet hadden gedaan en er hadden toch wel chemische wapens geweest die ook gebruikt hadden geworden dan had de hele boel weer zoiets van hadden we nou maar.....

Maar hoe je het ook doet, iedereen weet het altijd beter tot het tegendeel bewezen is. Ik ben zelf eerlijk gezegd het type wat graag iets doet in het geval dat. Maar nogmaals meningen verschillen en ik waardeer jou standpunt ook. Alleen geloof ik meer in pro-actief zijn dan re-actief zijn.

Badboy.es | 13-12-05 | 00:27

@Gavrilo 13-12-05 @ 00:17
Lyrisch.

K1100 | 13-12-05 | 00:19

@badboy.es Het getuigt juist van een lerend vermogen als men van mening verandert. Slechts een ezel blijft mee balken met de huilende wolven als ie het haasje is dat door de bomen de steen des aanstoots niet meer ziet.

Gavrilo | 13-12-05 | 00:17

off topic
hama 12-12-05 @ 23:44
Geiten hebben hoorntjes, als je die op een strategische plek in zo´n string weet te verwerken en op een home trainer achter je toetsenborg gaat zitten peddelen, terwijl de ruwe wol van dat schapenleren topje zachtjes over de tepeltjes schuurt. Kan je je daar iets bij voorstellen?

on topic
Irak is geen land maar een zooitje stammen die elkaar het leven zuur maken. Zolang die niet in de 21e eeuw belanden, en dat kan nog wel even duren, zal er niets veranderen.
Of we daar nu blijven of niet.

K1100 | 13-12-05 | 00:16

hama 12-12-05 @ 23:45 het zijn gewoon allemaal economische gelukszoekers hier die zitten te wachtten tot dat ze mogen blijven, nou kan je vertellen er zijn 1.500.000 mensen thuis en er zijn maar 130.000 banen

lekker-ding | 13-12-05 | 00:15

at least nobody died when clinton lied...

rimpelklit | 13-12-05 | 00:15

@ Badboy aftreden vanwege leugens is niet verkeerd. Ik ben het wel met de mensen eens die menen dat het niet zo veel uit maakt wat "het westen" doet, voor de moslim is het toch fout: dictator niet aanpakken is fout, dictator wel aanpakken is ook fout.

Hammiehetvarken | 13-12-05 | 00:10

Badboy.es 13-12-05 @ 00:03

Altijd al tegen Bush geweest.
Ik weet niet waar je de onzin vandaan haalt, dat nog niet zo lang geleden mensen wél achter hem stonden.
Bij mijn weten hebben de meeste Europeanen al vanaf het begin moeite met de man.

En nee, het MO zal heus niet normaal gaan doen, als "W" weg is. Maar zo maar op onjuiste gronden een oorlog starten in die brandhaard, is welhaast het slechtste van alle kwaden.

Harige Bangmaker | 13-12-05 | 00:09

Chiant 12-12-05 @ 23:41

"2000 Yanken zijn gesneuveld omwille van het beëindigen van een dictatuur..."
Het ging om massavernietigingswapens.
Niet om het beëindigen van de dictatuur.
Leugens en valse voorwendselen hebben deze rotzooi veroorzaakt.
Als er al sprake is van stemmingmakerij, dan moet je die toch echt bij Bush en zijn roedel wolven zoeken.

Daarnaast zit er in Noord-Korea een knakker, die vele malen erger is, en wél in het bezit is van gevaarlijke wapens. Wordt niets aan gedaan. Zal ook niet gebeuren. Dit heeft niets met het verwijderen van dictators te maken. Daar zal Bush echt niet van wakker liggen, al die gemene dictatortjes op Moeder Aarde.

Voorts is Europa verre van eendrachtig. Daar ligt het probleem van Europa voornamelijk. Amerika en Europa zijn geen gelijkwaardige partners. Die kun je dus niet met elkaar vergelijken. Europa verwijten dat ze niets onderneemt, is onzinnig, daar Europa in feite weinig voorstelt. Het is nog steeds een conglomeraat van (kleine) landen, die allemaal hun eigen identiteit niet willen verliezen, en zodoende een zwak, wisselvallig Europa creëeren.

Je kunt hooguit de Grote Drie (van Europa) prijzen om hun inspanningen om op diplomatieke wijze de boel te verbeteren daar in het brandhaard van de wereld. Dat is toch nog altijd beter dan een onrechtvaardige oorlog te starten. Pas als die optie volledig is uitgeput en onomstotelijk bewijs is geleverd dat een land een direct gevaar vormt voor de eigen veiligheid, kun je een oorlog overwegen.

Je kunt Amerika hoogstens met Nederland vergelijken (vanuit de Hollander redenerend dan). Maar dat is natuurlijk alleen maar lachwekkend. Zeker met JP de opportunist aan het roer.

Hoe kom je er trouwens bij dat de trigger-happy Amerikanen rekening houden met zo weinig mogelijk "collateral dammage"?
Deze 30.000 Iraakse slachtoffers zijn geen officiële cijfers. Het werkelijke aantal slachtoffers ligt waarschijnlijk veel en veel hoger.

Nee, laat de Amerikanen deze klus maar zelf oplossen. Als dat überhaupt mogelijk is.

En laat ze in het vervolg eens wat beter luisteren naar de rest van de wereld i.p.v. de bekende vinger op te richten.

Harige Bangmaker | 13-12-05 | 00:05

@ alle anti Bush...

Dus als we Bush nu afzetten dan draait het hele midden oosten zich om en denken allemaal, zo die is weg we gaan weer normaal doen..... NOT... nog niet zolang geleden stonden er heeeelllll veel mensen achter Bush, alleen snappen ze niet dat ze nu niet meer 1,2,3 op hun besluit terug kunnen komen. Typerend voor deze tijd trouwens, een besluit maken en er dan weer op terug komen omdat het toch een beetje tegenvalt of niet helemaal naar wens is.

Badboy.es | 13-12-05 | 00:03

En deaud gaan doe ik wel maak je daar verder geen zorgen om, in ieder geval bedankt dat je me een lekker vertrek wenst.

..Whatever | 12-12-05 | 23:59

kijk jouw gedachtegang, net even simpeler dan de mijne, legt wel lekker weg in het voorgenoemde medium.

..Whatever | 12-12-05 | 23:58

weet je wat, whatever, gooi nog effe een paar negers op het vuur, het wordt koud vannacht! dag whatever, ga maar lekker deaud of zeau

hama | 12-12-05 | 23:55

De zin is één der mijn creaties, welke geheel berust op mijn visie qua communicatie derhalve ben ik de enig die kan beslissen of die zin deugt.
Eventueel misbruik ik het medium der Nederlandse taal dat zou kunnen, maar daar in tegen is de Nederlandse taal niet toerijkend om mijn gedachten gang in beeld te brengen.
Het staat mij in mijn ogen dan ook vrij om op mijn manier met dit medium te knutselen in een poging de tekortkoming van het medium te omzeilen.
De tyfus verder voor je ook hama.

..Whatever | 12-12-05 | 23:54

haha, welterusten fuckje, morgen weer een nieuwe dag, dat beha-TJE meende je toch niet hoop ik?

hama | 12-12-05 | 23:50

@hama,
ik doe net mn schapenwollen beha-tje uit.
weltrustuh.

fuckje | 12-12-05 | 23:49

@ whatever, zinsopbouw!, laatste zin klopt niet, lummel, wil je erover praten?

hama | 12-12-05 | 23:47

Conclusies trekken over mijn emotionele conditie doe ik overigens zelf wel dat hoef jij niet voor me te doen.
Als ik dat al zou uitbesteden dan aan een gekwalificeerde, ik ga er vanuit dat jij in deze niet gekwalificeerd bent, als je al ergens in gekwalificeerd bent überhaupt.

..Whatever | 12-12-05 | 23:46

@ lekkerding, meesturen met Wesam dan maar?

@ whatever.. roer jij ook nog even lekker in de stront!

hama | 12-12-05 | 23:45

Ach Bush is gewoon lekker samen voor ons eigen bezig in Irak. En of je nou in opdracht door een junta, een relieuze raad, een politbureau of in naam der democratie wordt gemarteld en kapotgeschoten maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Je hebt een lied over de 'universal soldier'. Maar je zou zo een versie kunnen maken met de titel 'The universal citizen'.

Barbapoeppa | 12-12-05 | 23:44

@ fuckje, die geitenleren string houd me al uren bezig

hama | 12-12-05 | 23:44

Zuilen 12-12-05 @ 22:35, ik heb niets tegen moslims, althans als ze me niks opdringen.
Ik heb een probleem met de mentaliteit van de gemiddelde Marokaan in Nederland en de problematiek die daar omheen hangt.
En zelfs dat kan men de reet nog niet echt doen roesten, daar ik er niet in zit.

..Whatever | 12-12-05 | 23:43

hier zitten er ook nog 26000 te wachtten die ook nog naar amerika moeten, want ze hebben ook un hoop te verbergen voor de amerikanen denk

lekker-ding | 12-12-05 | 23:42

Wat een tendentieuse stemmingmakerij weer. 2000 Yanken zijn gesneuveld omwille van het beëindigen van een dictatuur, welke sinds de holocaust zijn weerga niet kent. Oftewel 2000 onschuldige slachtoffers, welke gesneuveld zijn voor het welzijn van de mensheid en niet louter en alleen voor eigen heug en meug.
De 30.000 gedode Irakezen zijn voornamelijk evenwel onschuldig het slachtoffer geworden van aanslagen door "eigen" volk. Niet in de laatste plaats door de vanwege godsdienstige argumenten ingegeven wederzijdse terroristische aanslagen.
Het valt de geallieerden te prijzen dat zij in deze oorlog getracht hebben juist zoveel mogelijk "collateral dammage" oftewel onschuldige slachtoffers hebben getracht te voorkomen. Indien een soortgelijke strijd zich een eeuw geleden zou hebben afgespeeld, dan zou het aantal onschuldige slachtoffers vele malen groter zijn. Dit vanwege de beperkte journalistieke controle terplaatse, de beperkte technologie van wapensystemen en de beperkte eendracht van volkeren wereldwijd.
Natuurlijk is het makkelijk om te roepen dat er daarentegen nog steeds vele slachtoffers te betreuren zijn. Natuurlijk is het eenvoudig om vanuit de luie stoel te scanderen dat er zich daar ook vele onschuldigen onder bevonden. Maar zelden hoor ik de rekensom hoe het saldo zou zijn uitgevallen indien de tiran in kwestie in het zadel gebleven zou zijn. En wat het saldo doden op termijn geweest zou zijn indien Saddam de heersende instabiliteit in het midden-oosten had kunnen blijven exploiteren, met alle mogelijke oorlogen vandien die nu wellicht voorkomen zijn.
Helaas ben ik een doemdenker die van mening is dat door deze oorlog slechts 20 van de 60 lonten uit het kruitvat van het binnenkort exploderende midden-oosten zijn genomen. En daarna zal "men" tóch de euvele moed hebben deze zelfde Amerikanen te verwijten dat ze te weinig ondernomen hebben. Nee, het huidige daadkrachtige, heldhaftige, eendrachtige en offergezinde socialistische Europa draagt momenteel in grote mate bij aan de stabiliteit in deze regio. Laat me niet lachen!

Chiant | 12-12-05 | 23:41

'De vlaggen hoog, de rangen dicht gesloten,
Oom Boes marsjeert, en Fleischbaum holt 'm na'
Sorry, rest van de tekst ontsnapt me even, maar
iemand van de GS-redactie vult wel aan als 't nodig is.
Vooral in de maat blijven.

veest van pim | 12-12-05 | 23:39

@ fuckje: prioriteiten stellen hè. Die afwas kan ook 's nachts gedaan worden als het rustig is op GS. En verder bel je toch een pizzakoerier?

poppermotje | 12-12-05 | 23:37

he fuck, effe off topic, heb onwijs veel zin om je effe uit te wonen!

terug naar de topic, eehhh.....

hama | 12-12-05 | 23:36

@ fuckje: ja.. zachte herfst, broeikas-effect.. kut mos.

poppermotje | 12-12-05 | 23:33

fucjkjE!!!!!
gedraag niet als een troll, straks ga er op lijken!

vander F | 12-12-05 | 23:33

@hama,
soms ben ik met mn studie bezig, voor niets gaat de zon op! En dan nog de boodschappen, koken, afwas, je weet tog?

fuckje | 12-12-05 | 23:31

@poppermotje,
in december nog??????

fuckje | 12-12-05 | 23:30

fuckje, ik had je vandaag nodig in het "diskette topic"

zie maroc v.a. 12.37

waar was je nou?

hama | 12-12-05 | 23:30

@ fuckje : het grasveld zit hier ook vol met van dat kut mos.

poppermotje | 12-12-05 | 23:28

@hama,
ik probeerde je iets taalkundig duidelijk te maken, + dat ik jou weer wat Rita-info heb gegeven vandaag.

fuckje | 12-12-05 | 23:27

en ja, jouw = jou

hama | 12-12-05 | 23:24

he, fuckje baby, ik dacht al, waar blijf je, dit is echt iets voor jouw

hama | 12-12-05 | 23:23

@Zuid-limbabwaniër De Amerikanen zijn nogal hard leers. Zij kunnen de keuze maken om zich terug te trekken en het op een meer vreedzame manier op te lossen. Er zijn alternatieven zoals ik al eerder zei. Bush blijven steunen is niet de weg naar vrede. De haat jegens de VS blijft alleen maar toenemen op deze manier en straks vindt Bush wel een nieuwe rechtvaardiging om andere landen in die regio binnen te vallen. En dan is het weer hetzelfde riedeltje, wij moeten weer meedoen omdat niet meedoen nog meer levens kost und so weiter.

Gavrilo | 12-12-05 | 23:23

hammie, je laatste zin, ben bang dat je gelijk hebt

hama | 12-12-05 | 23:22

@Hama.
Klasse reactie..

MAXIMO | 12-12-05 | 23:21

@hama,
ik zal het nog 1 keer uitleggen; een kut moslim is een moslima, je weet tog?

fuckje | 12-12-05 | 23:21

hama draaft inmiddels door en ziet in iedereen een racist, excuses naar vanderF, vorige topic niet helemaal goed gelezen...

hama | 12-12-05 | 23:20

Ik heb de hele toespraak van Powel voor de VN gezien, en vond dat we Amerika moesten helpen tegen deze terroristen. Dankzij voortschrijdend inzicht vind ik nu dat we zo min mogelijk met de spelletjes van Amerika mee moeten doen. Ik heb de minister van buitenlandse zaken van de VS de hand zien schudden van Sadam toen hij nog wapens aan hem kon verkopen. Zolang Sadam Iran wilde aanvallen was het een goede en hoorde je het vrije westen niet over de onderdrukking van de koerden en sjiïeten. Het ging pas mis met de inval in Koeweit. Natuurlijk hebben die zielige irakezen zich daar aan alles en iedereen vergrepen, maar als de Koeweitiesgeen olie hadden gehad waren ze nu nog Irakees. En een te sterke Sadam vond de VS/ het hele vrije westen/Saoudie Arabie niet wenselijk. Senior durfde of wilde niet doorzetten, dit heeft 100.000-en sjiïeten het leven gekost die (op advies van de VS) alvast in opstand kwamen.(Sorry .Zapper maar Sadam maakte wel meer slachtoffers, kijk eens naar zijn oorlogen met Iran). En toen na 9-11 moest junior toch wat laten zien en loog Powel de VN bewust voor. Een president die eergevoel heeft treedt dan af, zoniet Bush. Gunstig bij-effect van de oorlog in Irak voor de VS is dat de terroristen nu een leger aanvallen ipv burgers. Daarnaast een heleboel nadelen (= understatement van het jaar). Terugtrekken dus, op een manier waarbij je het Irakeese volk het minst in de steek laat.

Hammiehetvarken | 12-12-05 | 23:20

@vander F.
Inderdaad, ZELFS Nobel-Zweden, waar de fuck gaan we naartoe in deze wereld?

MAXIMO | 12-12-05 | 23:20

Doen ze al jaren MAXIMO,
zelfs Zweden buigt het hoofd.

vander F | 12-12-05 | 23:17

@De Zuid-Limbabwaan
Inderdaad, gelukkig keurt ie het af, het ontdoen van teennagels lijkt mij inderdaad niet zo gezond.
En dan nog ben je afhankelijk van de goodwill van de Amerikanen want als zij willen sluizen ze de te doden gevangenen naar een ander land.
Net op ned.3 gezien...

MAXIMO | 12-12-05 | 23:16

@hama,
kut moslims?
En dat 4 X, ga je mond spoelen viezerik.

vander F | 12-12-05 | 23:15

Speed gemaakt met onder andere als ingredient batterijen laat ik graag aan mij voorbij gaan.
Zuivere Mescaline iemand?

vander F | 12-12-05 | 23:13

@MAXIMO 12-12-05 @ 23:05
Irakezen hebben idd nog een hoop te leren.
Gelukkig wordt het door de president afgekeurd: "Iraqi Prime Minister Ibrahim Jaafari said an inquiry would be held into what he termed an "unhealthy phenomenon".
Dat is al beter dan onder Sadam, want die beveelde juist mensen om te martelen.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 23:11

En wel als de donder in Afganistan blijven, zonder Yanks.
Dat verdienen de Afganen niet, volgens mij zal het Nederlandse leger er meer zitten om de Afganen te beschermen tegen een stel dumbass honkey yanks.
Opzouten met die gasten.

vander F | 12-12-05 | 23:10

he doc, gezellig

hama | 12-12-05 | 23:09

shit, vanderF is gearriveerd, dit gesprek krijgt een andere wending

laat me raden...

KUT MOSLIMS
KUT MOSLIMS
KUT MOSLIMS
KUT MOSLIMS

VanderF de gekstuh!!

hama | 12-12-05 | 23:08

moest er nog iemand dat recept voor meth hebben? ik kan het je wel mailen

doktersnuggles | 12-12-05 | 23:08

De Zuid-Limbabwaan

precies, en daarom dragen wij bij

hama | 12-12-05 | 23:06

Jezus, heb ik net de hele stamkroeg d'r ondergekotst, moet ik die aap van een Bush in z'n muil staren,
Hoeveel CIA agenten hebben ook al weer een license to torture?
14?
Asshole.

vander F | 12-12-05 | 23:06

@hama 12-12-05 @ 23:03
Sjors heeft het geld helemaal niet om de Mullahs eruit te knikkeren. Irak is al eigenlijk te kostbaar..

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 23:05

@ gravillo goed gezien

Het heeft nog de meeste kans van slagen als "wij" er niet blijven, dus terugtrekken.
Als ieder ander land zich nu terug zou trekken zou stap 2, lees Iran voor Sjors een te grote zijn....

hama | 12-12-05 | 23:03

@Gavrilo 12-12-05 @ 23:00
"Moeten wij nu elke keer de zooi opruimen als zij een land binnenvallen."
Okee laat ze mekaar dan maar lekker afmaken.
Kun je elke week lekker roepen: ''Zie je wel".
Ik vraag mij af: schiet je daar wat mee op? het gaat toch om die arme irakeesjes, of niet dan?

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 23:03

@ Maximo inderdaad
@ de zuid limbabwaan inderdaad

Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde

hama | 12-12-05 | 23:01

@Zuid-Limbabwaan Het gaat om mensenlevens? Vertel dat aan Bush en zijn companen. Zij zijn de oorlog begonnen. Moeten wij nu elke keer de zooi opruimen als zij een land binnenvallen. Moeten wij een slechte daad belonen door hun uit de brand te helpen? Als de Amerikanen dat willen dan kunnen zij zich terug trekken en kan er een VN leger komen om te voorkomen dat er een burgeroorlog uitbreekt. De Amerikanen hebben dat nooit gewild en het spel mag alleen volgens hun regels gespeeld worden. Wat Nederland er aan kan doen? Uit de coalitie van de welwillenden stappen, uit de Navo stappen en andere EU landen oproepen om hetzelfde te doen. Laat de Amerikanen maar bungelen en zich realiseren dat hun macht ook grenzen heeft. Wellicht draaien ze dan bij.

Gavrilo | 12-12-05 | 23:00

@hama 12-12-05 @ 22:56
Bush is een klootzak maar dat is ondertussen wel duidelijk. Maar dat hoeft geen reden te zijn om Irak naar de filistijnen te laten gaan. voor mij dan iig..

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 23:00

@hama
Precies, en ondertussen zitten de olie-baronnen en de wapenhandelaren er wel warmpjes bij, en kijken ze blij toe hoe het geld binnen komt zoals ze hadden verwacht...

MAXIMO | 12-12-05 | 23:00

@ zapper 22.54,

Chapeau!

hama | 12-12-05 | 22:58

neenee libabwaan, niks bush bashen, hij doet het toch leuk?
enne, sorry nog voor die "paar" burgers, dat was natuurlijk niet zo bedoeld.

hama | 12-12-05 | 22:56

@ De Zuid_limbabwaan

Ter aanvulling bij de stelling van Maximo: wanneer je de (huidige) schending van mensenrechten, valse voorwendselen, leugens en manipulatie daarbij optelt (Quantanamo Bay, het geval L. England, CIA-vluchten, etc.), zie ik niet in waarom wij de VS nog bij zouden moeten staan.

Daarbij, het zijn geen arme Irakezen. Ik denk niet dat zij zielig zijn en gevonden willen worden.

Wijlen Oltmans | 12-12-05 | 22:56

@ maximo,

wat denk je nu, natuurlijk wordt dat een burgeroorlog, en hoewel, ik noem er even een, een vanderF dat natuurlijk toejuicht, is de kogel vrees ik al door de kerk, dit wordt iets als israël versus de palestijnen en gaat nog jaren door.

hama | 12-12-05 | 22:54

De hamvraag is hoe 30.000 doden zich verhouden tot het aantal doden dat er jaarlijks onder het bewind van Saddam vielen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat er toch een stuk minder waren. Wanneer die maatstaf tegen het nut van koste wat kost het doorvoeren van een democratie wordt afgezet, slaat de weegschaal zwaar negatief door. Gelukkig laten de belangen in de wapenindustrie en oliehandel de weegschaal weer ver positief doorslaan. Wat heet positief...

..zapper | 12-12-05 | 22:54

OK dan. Allemaal in koor: Bush is stout.

poppermotje | 12-12-05 | 22:54

@hama 12-12-05 @ 22:51
we houden van mensenlevens (=irakezen).. of niet dan?
wat bush en consorten betreft, die interreseren me geen fuck. maar ga vooral verder met Bush-bashen.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:52

@ de zuid-limbabwaan

zo van, hoi, 3 kusjes en weer door?

IMHO een beetje laat!

hama | 12-12-05 | 22:52

@De Zuid-Limbabwaan
Ik geloof dat we onder valse voorwendselen door Powell naar Iraq zijn gelokt.
Daarbij komt ook nog het gevaar dat er straks nadat de Amerikanen het land verlaten er een burgeroorlog ontstaat aangezien alle groepen hun deel gaan opeisen. Ik ben er nog niet zo positief over...

MAXIMO | 12-12-05 | 22:52

@ Limboland: Het idee dat je 'het' bloedvergieten kunt stoppen door met een troepenmacht Irak binnen te trekken lijkt me lief bedoeld maar niet realistisch.

poppermotje | 12-12-05 | 22:51

@ de zuid-limbabwaan,

eroverheen stappen?, zo van, sorry joh, niet zo bedoeld, komt goed, we houden van jullie?

hama | 12-12-05 | 22:51

goed ik ben een roepende in de woestijn.. kreeg een beetje last van fata morgana's.. laat maar zitten. ga maar lekker verder met Bush-bashen. weltrusten mensen

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:50

en mocht de zaak uit de klauw gieren, dan vooral Turkije bij de EU om de boel op Turks grondgebied te beslechten, we willen tenslotte geen rommel in ons huidige "echte" Europa.

hama | 12-12-05 | 22:49

@MAXIMO 12-12-05 @ 22:47
Een veilige wereld is in ieders belang. Laten we over de wrevel heenstappen. Die arme irakezen kunnen toch ook niks aan dat gedoe rondom Bush doen. Als we naar Irak gaan met zijn allen doen we dat niet voor Bush maar om het bloedvergieten te stoppen..

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:48

@ Limburger: Natuurlijk zouden we zonder gêne over kunnen gaan tot het ondubbelzinnig inpikken van Irak, maar dan krijgen we ruzie met elkaar over van wie de olie is, denk je niet?

poppermotje | 12-12-05 | 22:48

hohoho wacht eens even, Iraq is slechts een tussenstop toch?
hadden "we" niet gewoon een plekje nodig vanwaar we makkelijk bij Iran & Syrie konden komen zonder dat "we" lastige vragen moesten beantwoorden waarom "we" over het grondgebied van bevriende landen wilden vliegen e.d.?

Dus, poppermot, van terugtrekken kan geen sprake zijn, it ain't over

hama | 12-12-05 | 22:47

@De Zuid-Limbabwaan
Probleem van Bush is dat ie dankzij de steun van zijn bazen,marionetten en grote corporaties zoals Halliburton en Carlyle, de wereld met een probleem heeft opgezadeld welke zij zelf niet kunnen en niet willen oplossen aangezien zij er erg rijk van worden.
Met alle consequenties van dien...

MAXIMO | 12-12-05 | 22:47

@Gavrilo 12-12-05 @ 22:45
Het verhaal is inderdaad ietsje complexer dan ik voor doe, maar dan nog. Amerika heeft wel de meeste kosten gemaakt wat betreft inval ed.
Europa moet niet zo zeuren over contracten, mensenlevens zijn toch belangrijker?

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:46

@DeZuidLimbabwaan: Zeg ik ook niet. Die zijn daar gewoon voor de WMD's.
-
De NAVO naar Irak? Misschien inderdaad een beter idee. Liefst onder Europees opperbevel dan. Jammer dat de VN zo lamlendig zijn...

Tyfus | 12-12-05 | 22:45

@Zuid-limbabwanees De Amerikanen willen het helemaal niet samen oplossen. Ze zitten er nu juist omdat er veel te veel olie naar niet Amerikaanse bedrijven ging. Bij de verdeling van de contracten voor de wederopbouw maakten buitenlandse bedrijven geen kans.

Gavrilo | 12-12-05 | 22:45

@poppermotje 12-12-05 @ 22:43
Tsja kan ook, maar dan heb je wel garantie op een zeer bloedige burgeroorlog. Bovendien kan het zwarte goud dan niet opgepompt worden, waardoor iedereen aan de pomp weer begint te zeiken. ook kwestie van eigenbelang dus om de boel daar te kalmeren..

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:44

Moest je me daarvoor wakker maken? Get a life, ik ga weer maffen. Ik zie morgen wel of de wereld er nog is.

zweefvlieger | 12-12-05 | 22:44

@ Zuid-Limber: Ik ben bang dat er geen goede oplossing is. Hoogstens een aantal kwaden om uit te kiezen. En dan kies ik voor terugtrekken. Dat gaat fout, maar 'opbouwen' is waarschijnlijk nog erger.

poppermotje | 12-12-05 | 22:43

stuur bijvoorbeeld het hele NAVOleger naar Irak, doen ze wat nuttigs. Amerika zit gewoon te onderbemand in Irak en heeft het geld er helemaal niet voor.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:42

@gavrilo

handige tip thanks

Rabarberke | 12-12-05 | 22:42

Misschien een idee om waarheen waarvoor te gaan vertalen in het Irakees? Hebben we beslist een nummer 1 in Iraq!

Kris | 12-12-05 | 22:39

poppermotje 12-12-05 @ 22:38
akkoord is idd fucking jammer. Zeker als je weet dat je zo een hoop slachtoffers kunt voorkomen. Vandaar dat ik al die reacties tav Irak zo hypocriet vind. Doe er dan wat aan, laat Amerika het dan niet in zijn eentje oplossen.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:39

@Tyfus 12-12-05 @ 22:36
Bekt lekker, klopt geen reet van.
Amerika zit daar echt niet om Sadam's record te breken.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:38

@ Limbabwaan: Helaas lopen de meningen over wat de problemen van Irak precies zijn nogal uiteen, dat is lastig als je iets samen op wilt lossen.

poppermotje | 12-12-05 | 22:38

@Zuilen 12-12-05 @ 22:35
als die 30k allemaal Al Qaida en fundamentalisten zijn dan is dat inderdaad reden om te juichen, anders waren ze vast naar de ongelovige kruisvaarderstaten getrokken om zich hier op te blazen.
voor alle onschuldige burgerslachtoffers: sorry, zeer spijtig. had niet moeten gebeuren.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:37

@DezuidLimbabwaan: Nee, sorry. Miijn geduld is een beetje op voor vandaag. Laat ik volstaan met het volgende: het geschatte aantal Iraqi's dat de laatste paar jaar is overleden als gevolg van Amerikaans geweld zou Saddam natte dromen bezorgen.

Tyfus | 12-12-05 | 22:36

goed nieuws dus voor fuckje, pannie, whatever...
weer 30K aan dooie moslims,

hulde, en proost, op de volgende 30.000!

hama 12-12-05 @ 21:57

En zo is t !!!! :-)

Zuilen | 12-12-05 | 22:35

Bush is zeker niet de beste, maar wat betreft Irak moeten we er nu het beste van maken. Terugtrekken is geen optie. Daarom vind ik dat Europa en de gehele wereld Irak moet helpen opbouwen. Aan een zwart gat van dood en verderf in een strategisch belangrijke regio heeft niemand wat. Het mag misschien leuk te zijn om anti-amerikanistisch te zijn, maar we moeten er wel voor zorgen dat de problemen in Irak opgelost worden. Amerika is momenteel het pispaaltje van de wereld, deels terecht want Bush is een klootzak, maar we zullen het er mee moeten doen. Daarom: ieder land troepen en geld en andere steun naar Irak sturen! Wedden dat de problemen zo voorbij zijn?

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:35

Na afloop kunnen we weer zeggen: dit nooit meer. Laat Nederland nu maar uit de Navo stappen. De koude oorlog is voorbij en er zijn nieuwe gevaren. Het machtsevenwicht in de wereld heeft behoefte aan een sterke EU.

@Rabarberke, zo werkt dat met google alert. Als iemand over een bepaald onderwerp begint krijg je een mailtje en kun je inhaken in de discussie.

Gavrilo | 12-12-05 | 22:34

@ Zuid-Limburg: Niet van tyfus denk ik. Die is links, namelijk.

poppermotje | 12-12-05 | 22:33

@Tyfus
graag gedaan. krijg ik ook nog een inhoudelijke reactie?

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:32

Roep nou niet te hard dat we hier barsten van de biobrandstof. Als Sjors het hoort komtie acuut Dictator Balk van de troon stoten.

Nigus | 12-12-05 | 22:31

Ik heb me laten vertellen dat er in Irak massa's gebruikte frituurolie in de grond zit.

poppermotje | 12-12-05 | 22:29

@gavrilo

Ik begon niet over olie :)

Rabarberke | 12-12-05 | 22:28

@gristen

Ja maar da's nog altijd ?0,60 de liter terwijl biodiesel van gebruikte frituurolie ?0,15 de liter is :)

Rabarberke | 12-12-05 | 22:27

@Rabarberke Heb je google alert soms afgesteld op olie en geenstijl?

Gavrilo | 12-12-05 | 22:25

@ Rabarberke: oud dieseltje en 30 liter slaolie doet het ook prima

gristen | 12-12-05 | 22:25

Als Bush er 30k suggereert en de experts zeggen 100k. Dan kun je rustig de conclusie trekken dat het er meer dan 65K zijn. ps. altijd goed geweest in wiskunde ;-)
Dat zijn een hoop dooien! Bijna alles voor niets.

Teep | 12-12-05 | 22:23

Bush scheen er aardig blij mee te zijn...

MysteryQuest | 12-12-05 | 22:22

de lekkere plaatjes beginnen trouwens op de 13e minuut (zie post boven)

alstublieft | 12-12-05 | 22:22

@ Barbara: Een verlicht despoot, dat hebben we nodig.

poppermotje | 12-12-05 | 22:21

Het ergste van de oorlog is dat op dit moment het thuisfront best negatief is. Lijkt me niet bepaald relaxed als je staat te vechten voor je vaderland en iedereen loopt alleen maar te zeiken.
Krijg zo'n vietnam-verhaal.

Framoes | 12-12-05 | 22:21

@Spock

Bush Sr. is ooit in de middellandse zee gestort met zijn kist. Zoiets maakt je nogal trigger-happy lijkt me. Presidenten die carriere gemaakt hebben in het leger, beginnen altijd een oorlog.

Rabarberke | 12-12-05 | 22:21

laat nog maar wat meer amerikaanse soldaten opblazen voor hun gekozen leugenaar ! wat zijn die amerikanen dom !!

toatec | 12-12-05 | 22:20

Ondertussen hadden ze al 20 wtc torentjes kunnen laten instorten... maarja, ze laten liever bommetjes vallen, en kindertjes van tien neerschieten;
www.rainews24.rai.it/ran24/inchiesta/v...

alstublieft | 12-12-05 | 22:19

@poppermotje

Mopperpotje :)

Rabarberke | 12-12-05 | 22:19

"T wordt tijd dat Sjors nummertje 2001 wordt. Dankzij die Bosjes (Eerst Sr. nu Jr.) hebben we twee keer zowat WWIII gehad, en worden onze jongens in verweggistan om de oren geschoten. En waarvoor. Om een paar chemische wapens, die overigens nog steeds niet gevonden zijn. Die NL regering moet eens stoppen om als een stel loopse honden achter de USA aan te hobbelen. Toon eens een keeer BALLEN en zeg NEE tegen die onzinnge oorlog in Irak. Volgens mij blijven de USA tot in de lengte der dagen in Irak om te proberen er een democratie van te maken.

Mr.Spock | 12-12-05 | 22:19

@poppermotje

Bottom line is dat een dictator die het goed voorheeft met het volk veel meer kan bereiken in 20 jaar dan 5 incompetente democratisch gekozen regeringen in dezelfde tijd. De enige reden dat democratisch gekozen regeringen zich niet net zo gedragen als niet-democratisch gekozen regeringen is dat ze willen worden herkozen.

Rabarberke | 12-12-05 | 22:18

Scheutje frituurolie, beetje rabarber erbij, zachtjes fruiten op een klein vuurtje..

poppermotje | 12-12-05 | 22:16

www.biodys.com - wat een slash kan uitmaken

Rabarberke | 12-12-05 | 22:15

@sluw maar stijlloos

Olie is niet gratis, maar van gebruikte frituurolie kun je prima biodiesel maken. http:/www.biodys.com

Rabarberke | 12-12-05 | 22:14

Het nadeel van genaaid worden is dat je er geen steek mee opschiet.

poppermotje | 12-12-05 | 22:14


Enne oh ja oorlog is duur en de olie is ook niet gratis dus democratie is helemaal niet graties! Het kost wat maar dan heb je nog steeds datzelfde vat van 65 dollar, kzou zegge ga vooral zo door!

sluw maar stijlloos | 12-12-05 | 22:13

Er hinnikt iets op de gang. Geef het een klontje.

poppermotje | 12-12-05 | 22:12

Het vervelende van dictaturen is dat het volk decennialang door dezelfde dictator tegen wil en dank kan worden genaaid.

Het vervelende van democratieen is dat het volk zich willens en wetens decennialang door telkens andere regeringen laat naaien.

Rabarberke | 12-12-05 | 22:12

lol @ ventus.

Scherp.

Harige Bangmaker | 12-12-05 | 22:12

Irak is toch de hoofdstad van Italy?

zlogg | 12-12-05 | 22:11

@.gristen | 22:08
Groeit dat zo snel dan.

ventus_aqualis | 12-12-05 | 22:10

26.074.906 = inwoneraantal van Irak

gristen | 12-12-05 | 22:08

@De Zuid-Limbabwaan
Saddam heeft een 'betere' totaalscore maar Bush daaraantegen heeft een beter gemiddelde, gelukkig blijft ie niet decennia's zitten zoals Saddam en is ie over zo'n 2 jaar weg, dat is dan toch wel weer mooi van democratie...

MAXIMO | 12-12-05 | 22:07

lol @ Tyfus

gristen | 12-12-05 | 22:07

@.gristen | 22:00
Door jou raak ik echt de tel kwijt. Het waren er toch 26.000 en nu nog 25.989. Of praten we over verschillende zaken ?

ventus_aqualis | 12-12-05 | 22:07

@DeZuidLimbo: Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.....
-
Pardon.
-
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
-
Enzovoorts, thanks for making my day...

Tyfus | 12-12-05 | 22:05

1 toch?

gristen | 12-12-05 | 22:02

En hoeveel van onze jongens zijn er dood? Of wordt die stand niet bijgehouden?

aivd | 12-12-05 | 22:01

@MAXIMO 12-12-05 @ 22:00
ik weet zeker van niet. Misschien is het wel populairder om Bush af te vallen,
Maar Sadam heeft zeker weten meer doden op zijn geweten.

De Zuid-Limbabwaan | 12-12-05 | 22:01

30.000 down, 26.044.906 to go

gristen | 12-12-05 | 22:00

Wie staat er nu voor qua kills? Bush of Saddam? Ik denk dat het gemiddelde van Bush hoger ligt...

MAXIMO | 12-12-05 | 22:00


Nou ik zou niet zo snel demorcratie roepen, 6 uit de 10 irakezen wil een islamitische staat dus dat wordt 6 uit de 10 irakezen uitmoorden en hallelujah we hebben een democratisch Irak.

sluw maar stijlloos | 12-12-05 | 21:59

goed nieuws dus voor fuckje, pannie, whatever...
weer 30K aan dooie moslims,

hulde, en proost, op de volgende 30.000!

hama | 12-12-05 | 21:57

Bij de aanslag op de twintowers vielen 3000 doden, stelt toch ook helemaal geen ruk voor.

Gavrilo | 12-12-05 | 21:57

@-grover: Hebbie daar een linkie van? Of ben je zo'n domme schreeuwerd die alleen maar wat roept omdat-ie zich verveelt?

Tyfus | 12-12-05 | 21:54

Jeh, dan is die Sjors toch weer goed bezig met zijn Rebellenclub.

Opblaaspoppen zijn in Irak weer uitverkocht, met name de modellen die zichzelf opblazen...

ThijsDoetRaar | 12-12-05 | 21:54

Ik verlang terug naar de tijd toen wij Amerika nog niet hadden ontdekt.

fuckje | 12-12-05 | 21:53

30.000 dooien waarvan 20.000 zichzelf hebben opgeblazen waarbij dan weer 2.000 amerikaantjes zijn omgekomen. Slechte score van die explosieve types!

.grover | 12-12-05 | 21:52

Taaie Neuskoek verlangt terug naar Bill Clinton.... Hmmm misschien dat taaie peniskoek toch beter in de context past....

WillemIII | 12-12-05 | 21:50

Het is maar goed, dat ze die massavernietigingswapens van Saddam hebben afgepakt.

Anders was het een vrij nutteloze oorlog geweest!

Harige Bangmaker | 12-12-05 | 21:49

Er zijn van die momenten dat ik terugverlang naar Bill Clinton...
"I think war is a dangerous place", om even met een quote van doebia af te sluiten...

Taaie-Neuskoek | 12-12-05 | 21:47

Spijtig voor die 2000 doden maar vrijheid waarvoor je niet bereidt bent te vechten is niets waard verder niets dan lof voor deze visionaire president, een van America's groten, misschien wel de een na beste op Reagan na.

Mujahid | 12-12-05 | 21:44

Heel fijn, democratie. Maar wat is daar nu zo dringend aan dat daarvoor een heel land naar de klote geholpen moet worden?

WillemIII | 12-12-05 | 21:43

Sjors Boesj, still belonging to the ass of evil...

Aldi informeert | 12-12-05 | 21:43

30.000 ?
Als Amerika dat zegt dan vermenigvuldig dat maar een paar maal...

da wizard | 12-12-05 | 21:42

En zo is het! En niet anders.

Nebreska | 12-12-05 | 21:40

Die 2.000 soldaten waren geen lieverdjes bedoel je toch ??

Stijlvol stijlloos | 12-12-05 | 21:39

1op15,,dat kan beter denk ik;p

The_bjornthuh | 12-12-05 | 21:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland