Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Argentinie, Servië en Kalou

Staat goed dat oranje...Lekker is dat, Oranje zit in de zwaarst mogelijke WK-poule. Ofwel Argentinië, Servië-Montenegro en de Ivoorkust. Dat heeft die rechter vanochtend dus goed gezien. Dus hup Rita, hierrr met dat paspoort voor Kalou. Iedere andere beslissing beschouwen we als landverraad. Voor de goede orde: Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan de vijand in oorlogstijd...

Reaguursels

Inloggen

Is er al oranje vla ?

Linksisvolkomenkudt | 12-12-05 | 12:38

Loting is o.k. En poule des doods is ook weer zwaar aangedikt. Typisch NL: men heeft zich m.b.t. dit WK voorgenomen eens niet zelfingenomen te doen, maar de zelfingenomenheid druipt er weer vanaf wanneer je de blije gezichten ziet. Wanneer NL verzuipt in de poel des doods dan is het omdat ze niet kan zwemmen. Laat van Basten maar geworre (en a.u.b. van Bommel vragen zich te laten naturaliseren tot Spanjaard), geen ophef, totale mediastilte en gewoon de Jules Rimet in de wacht slepen met mooi, aantrekkelijk en vernieuwend voetbal. Basta!

QZNYWRLD | 11-12-05 | 02:17

Tijd voor wat spandoeken titels:

"Grussgott Franz, you can put us in the group of dead but we wil still beat your German ass"

matazurka | 11-12-05 | 00:18

Dat gezever over Kalou, ook hij wacht zijn beurt maar af! Daar komt nog bij, als Nederland iemand uit het buitenland nodig heeft om te kunnen winnen noem ik dat een zwaktebod! Hoezo Nederland heeft dan gewonnen?!..... Gewoon de poot stijfhouden mevrouw Verdonk, u weet het, ik sta volledig achter en voor u.

Frank Es | 10-12-05 | 21:44

voetbal is voor heamea's
Korfbal dat is pas een sport

(Hells)Angel | 10-12-05 | 18:32

Is dit echt zo'n sterke pool..?

Pon | 10-12-05 | 18:02

Jammer dat Iran de USA niet heeft geloot, mij benieuwen of er nog een speler had gevoetbald .......

Tha Whinner | 10-12-05 | 17:29

Er zijn al verscheidene landen in de wereld welke juigen wanneer de "Nederlanders" winnen.
Muaah en de Nederlanders juichen toch wel, als maar NL aan gelabeld wordt, stumpers.

..Whatever | 10-12-05 | 16:48

Nederlands elftal, landverraad, muaaahh inkoppertje éh.
Is ook de bedoeling is het niet?

..Whatever | 10-12-05 | 16:46

Nieuwe regel: speler moet 15 jaar in NL gewoond hebben.

Drop | 10-12-05 | 16:34

@Dr. Faustus 10-12-05 @ 12:29
Liever zie ik het Nederlands elftal winnen. In het Nederlands elftal spelen louter Nederlandse spelers.

holtor | 10-12-05 | 14:46

Stel je voor dat Salomon Kalou scoort tegen Ivoorkust en zo zijn geboorteland uitschakelt. De goede man kan daar never nooit zijn gezicht meer laten zien. Buiten dat, hebben wij snel 'ingehuurde' buitenlanders nodig om wereldkampioen te worden? Rita is een typische rechtse 'zwart-wit' denker, maar in deze moet ze om verschillende goede redenen haar poot wél stijf houden. Wat betreft het Nederlands elftal: Wij horen niet bij het rijtje Duitsland, Brazilie, Argentinie, Italie enz. maar bij het rijtje Portugal, Tsjechie, Spanje en oa.4 Denemarken. Mooie voetballanden maar voor de grootste prijs net een maatje te klein. Grote landen, grote prijzen. Statistisch is het meestal niet anders, dus poule des doods of niet, laten we gewoon genieten van het WK en we zien wel waar het schip strandt. Normaliter tegen 1 van de grote landen en door penalties. We zullen zien!

Aquinas | 10-12-05 | 13:37

Enige mensen werden na afloop van de loting geinterviewd.
Over het resultaat van de loting werd het volgende commentaar gegeven:

Mat Herben: Pim had het zo gewild....
Geert Wilders: Ik ben niet tegen een loting, ik ben tegen de excessen van zo'n loting!"

Hugo Walker (bij het zien van presentatrice Heidi Klum) : Komt die stoooooooot...!

Wordt vervolgd?

prettything | 10-12-05 | 12:59

Loting is oorlog....

prettything | 10-12-05 | 12:42

Wedstrijden met een historisch tintje zijn altijd leuk: Portugal - Angola! Zijn er nog meer van dit soort potjes in de groepsfase? Mijn koloniaal geheugen laat me even in de steek...

blauw alg | 10-12-05 | 12:30

Liever zie ik Oranje met Nederlandse spelers verliezen dan met buitenlandse spelers winnen.

Dr. Faustus | 10-12-05 | 12:29

Natuurlijk hebben we Kalou niet nodig!! Is toch ook niet eerlijk ook, kunnen we straks ook aliens gaan importeren omdat ze zo geniaal kunnen voetballen. Onder het mom van: we moeten winnen maakt niet uit of we het sportief doen of niet.

Verder wil zowat iedereen - ik ook - minder buitelanders, maar omdat deze buitelander die hersenloze sport goed kan moet hij nederlander worden.

FOXNEWS komt u maar :D

De Doper | 10-12-05 | 12:25

@ Big Pete:
We hébben ook niks te zoeken op dat WK, en al helemáál niet met Kalou in de gelederen.'

Dus, Lieve Rita, doe alsjeblieft je werk.

Nappert | 10-12-05 | 12:24

Niet erg hoor dat we niet geselecteerd zijn. Het niveau wordt hier kunstmatig via de media hoog gehouden maar is in werkelijkheid bedroevend laag. voordeel is ook dat we hier gespaard blijven van die BV die persé geld willen kloppen uit een deelname door een embarmelijke lied uit te brengen.
Daarenboven bestaat België bijna niet meer. Zelfs het Belgische Rode Kruis gaat splitten in een Vlaamse afdeling en een Waalse. Door wanbeheer in Wallonië. www.hln.be/hln/cch/det/art_148262.html...

a la flamande | 10-12-05 | 12:05

Laten we het niet overdrijven. De eerste twee van elke poule gaan toch door? Als we niet boven Ivoorkust en Servie kunnen eindigen hebben we niks te zoeken op het WK!

Big Pete | 10-12-05 | 12:04

@ Ali Flamande Zeker wel baale he,dat Belgie niet vertegenwoordigt wordt op WK
Van Basten ken van mij ook naar de KLOTE lope,Van Bommel ken met pijn&moeite meedoen met Ned Elftal,maar Kalou...... nou die had allaaaaaang al in ons Ned Elftal moeten zitte,en niet omdat zware affiniteit heeft met de Nederlandse maatschappij(dat zijn wij!?) maar gewoon ,omdat ie zo goed is.

Torquemada | 10-12-05 | 11:59

Is er dan niemand die de poule voor de Duitsters ook wel verdacht makkelijk vindt? Van te voren was al bekokstoofd dat het gastland de regerend kampioen (Brazilie dus) niet direct zou kunnen treffen maar zo wordt het ze wel heel makkelijk gemaakt! En dan zitten wij 'toevallig' in een zware poule, net als kanshebbers Italie, Tsjechie, Argentinie... Dat heeft Der Kaiser mooi geregeld....
Complottheorie, iemand???

poursuivant | 10-12-05 | 11:50

Geen Oranjegekte deze keer. Geen oranje sjalen, klompen, puntmutsen, ..... De Nederlandse economie zal volgende zomer verlies lijden. Misschien kunnen jullie extra overheidssteun vragen aan Europa. Voordeel is dat wij dan verlost zijn van die akelige beelden in het journaal over gekke Nederlanders. Veel succes toi toi toi

a la flamande | 10-12-05 | 11:44

Laat Kalou eerst maar eens de inburgeringtoets met goed gevolg afleggen(iets wat hem tot dusverre niet is gelukt).

Ten tweede is het natuurlijk bizar dat een bondscoach die al ongeveer 40 spelers heeft geprobeerd in Oranje zeker weet dat Kalou gaat spelen op het WK terwijl die jongen nog niet eens één training heeft gedaan bij het Nederlands elftal......

Big Pete | 10-12-05 | 11:28

Ook zonder Kalou wereldkampioen. Die man is geen Nederlander, is slechts een paar jaar hier, is nul geïntegreerd. Slechte voorbeeldwerking, niet naturaliseren dus!!

Slikken Kreng | 10-12-05 | 11:13

Wat een onzin... mischien kunnen we de beste spelers van het WK ook ff gauw Nederlander maken... een paar Brazilianen, een Argentijn, wat Duitsers, Beckham... zoals ik al zei... onzin met die Kalou en Verdonk is een toppertje !

Plonk | 10-12-05 | 11:07

Stelletje voetbalstumpers, de meeste van jullie zitten in andere topics over buitenlanders te schelden dat ze eruit moeten ed. en nu mag er opeens eentje blijven omdat hij tegen een bal kan trappen en verder alleen schaapachtig kan kijken tegen verslaggevers die hem een vraag stellen in het Nederlands.

ipje | 10-12-05 | 10:57

Het spijt me zeer maar er zit maar 1 team in wat kan voetballen. Die andere zitten er voor het eerst bij, dus we zouden ze in de pan moeten hakken. Dus zit allemaal niet zo te zeiken ik noteer Nederland al voor de 1/8 finale.

Altijd Raak | 10-12-05 | 10:55

Zit je een uur te wachten voordat die loting begint, en dan kom je ook nog in zo'n poule.

Tazz-N-Bounce | 10-12-05 | 10:47

Kan Kalou niet alleen voor de duur van het WK Nederlander worden gemaakt, nederlanderschap voor 2 maanden bijvoorbeeld :-)

Rubberen regenburka | 10-12-05 | 10:47

Lekker hypocriet zijn we weer GS. Elke andere illegaal moet door jullie gelijk op deportatietransport gezet worden, maar nee Kalou mag blijven. Dat hij nu toevallig dom een voetballetje naar voren kan trappen op een grasveldje tijdens de nationale volksgekte is geen reden om hem te laten blijven. Dus Rita Verdonk, hou je poot stijf! Kalou voldoet niet aan alle eisen van inburgering en dus kan hij lekker mee op deportatie met alle andere illegalen die volgens GS hier ook niet thuis horen.
Trouwens als Kalou de enige hoop is voor het nederlands elftal, dat zegt mij genoeg over het nul, niks, nada, noppes talent van de overige nederlandsche voetballers. Weg met Kalou!!! dus.

BlueMoon1903 | 10-12-05 | 10:46

Ik zou het gezicht van Verdonk wel willen zien.
Als Kalou een hattrick maakt voor Ivoorkust en zij met 3-0 winnen van Nederland.
Dat een domme kou is dat ook he.

Je kan beter Kalou voor het Nederlands elftal selecteren. Al is het alleen maar om Ivoorkust te verzwakken.

Kalou kan beter de eer aan zichzelf houden en spelen vor Ivoorkust

Kaan78 | 10-12-05 | 10:28

Hoog tijd dat van Basten zn geheime wapen oproept, die semi-moordenaar die Kockmeyer zowat naar de eeuwige jachtvelden heeft getrapt.

fuckje | 10-12-05 | 10:27

Dat Oranje shirt zou helemaal niet moeten want hij komt niet uit Nederland. En als het aan Verdonk ligt gaat dat in de toekomst ook niet gebeuren ;)

Flawless | 10-12-05 | 10:22

Ik zit op m'n werk.
beetje onrust nu, thuis straks verder reaguren.
over en uit.

vander F | 10-12-05 | 10:22

Wie is die "kalou"? Waar gaat het over? Ik denk dat het over sport gaat. Op de foto heeft iemand een oranje sportshirt aan. Euhhh tja, hockey ofzow?

gebbetje | 10-12-05 | 10:20

@vanderF,
ja, zo naar mn werk..... gaap!

fuckje | 10-12-05 | 10:12

Mogge fuckje,
je bent er ook weer vroeg bij.

vander F | 10-12-05 | 10:10

Als er zonder Kunta Kinte niet gewonnen kan worden lijkt het me nogal kansloos uberhaupt de grens over te trekken naar Duitschland.
@JackRandom,
kan een leuke wedstrijd worden tegen Ivoorkust!

vander F | 10-12-05 | 10:07

@echt wel,
Al die oosteuropese landen spelen elkaar die punten toe, je weet tog?

fuckje | 10-12-05 | 10:02

Hilarisch... Een poule met Ivoorkust en Servie als zwaar bestempelen. Dan ben je jezelf al wel heel erg aan het indekken van te voren... Argentinie is een maatje te groot voor Nederland, maar godbetert, Ivoorkust en Servie moet je toch met 2 vingers in de neus oprollen. 1 of 2 sterspelers maakt nog geen wereldelftal. Nou hoop ik wel dat Verdonk haar poot stijf houdt, en de broertjes Kalou samen met Ivoorkust Nederland keihard naar huis knalt. Moet je dan eens zien hoe geliefd die Verdonk nog is... :)

JackRandom | 10-12-05 | 09:12

Elke goochelaar maakt gebruikt van een afleiding en zo hadden de Duitsers een paar mooie mokkels ingezet. En voila, wat een makkelijke poule hebben die lui.

Gavrilo | 10-12-05 | 08:02

we gaan Aruna Kone toch niet gelijkstellen met voorgaande WK toppers als Toto Schillachi, Roberto Baggio, Romario, Ronaldo en dat soort figuren he?

met een fitte Bommel op de plaats van Lanzaat, en het creatieve genius van Robben Nistelrooij en van Persie voorin, heb je een prima team wat een heel eind kan komen

Toeterdude | 10-12-05 | 04:17

Tering! Argentinie is geen appeltje eitje, maar Ivoorkust met een voorhoede van; Drogba, Kone, B. Kalou damnz...

Behangdelul | 10-12-05 | 03:01

Hadden we Vladimir Horowitz maar genaturaliseerd...
Mensen, wat kon die man de noten raken...

Harige Bangmaker | 10-12-05 | 02:42

als Kalou ballen had dan had ie zijn middelvinger naar rita en haar nederlands elftal gestoken.
misschien gaat ie dat wel doen anders is het inderdaad een aap zonder eigenwaarde!

targent | 10-12-05 | 02:32

Kunnen we niet Messi, Ronaldinho, Totti, Sjevtsjenko, Ronaldo, Drogba, Henry, Ballack, Lampard, Deco, Eto'o, Giuly, Crespo, Essien en nog wat topverdedigers naturaliseren?

Dan hebben we Arjen, Ruud, Dirk, Hedwiges, Wesley, Phillip, Rafael en Robin helemaal niet meer nodig!

Harige Bangmaker | 10-12-05 | 02:21

Leuk. Zo'n Negert voor het werk waar blanken te dom of ombekwaam voor zijn. De term "moderne slavernij" is hier zeker niet op zijn plaats ?
Er zijn ook negerts die gediplomeerd bouwkundige of arts zijn . Geef die eerst een paspoort . Ik geef toe het zijn er maar weinig. Ze kunnen nu eenmaal beter trommelen en voetballen dan denken.
Juich met de redactie van GeenStijl mee !
Ik discrimineer niet !
Ik was ervoor dat Kalou voor Nederland mocht voetballen !
Ik stem op Wilders of Nawijn: Alle zwartjoekels het land uit behalve wanneer ze kunnen voetballen.
Kalou is de ultieme alibi-neger voor racistisch nederland.

TMoppers | 10-12-05 | 02:20

Er is blijkbaar een negert voor nodig om te winnen. Waar zijn de tijden dat we wonnen met palingvissers, tulpenboeren en kaasmeisjes langs de lijn.

Verdonk, wees wederom keihard. Opzouten met dat watjes gedoe omdat een rechter van voetbal houdt.

Thalassa | 10-12-05 | 01:20

Heerlijk toch tis maar een spelletje.

Brederodekater | 10-12-05 | 01:10

laat hem eerst maar eens verplicht voor 5 jaar bij feyenoord bijtekenen.
Anders is hij, een maal in bezit van een NL paspoort) met de noorderzon vertrokken naar een topclub.
Trouwens waarom zat hij niet in het rijtje van wereldtopvoetballers???? makes you think.

Mongeaul | 10-12-05 | 00:59

Kan Thierry Henry niet worden genaturaliseerd?

TM | 10-12-05 | 00:44

Waarom is niet elke speler van het elftal een Ivoriaan?
Laten we het leger ook maar uitbesteden aan Ivoorkust.

Drop | 10-12-05 | 00:08

Als Kalou nog wordt vernederlanderd is er dan wel genoeg tijd om hem duidelijk te maken dat alleen de kleur van het shirtje belangrijk is ?

ventus_aqualis | 09-12-05 | 23:35

OT
gs is ineens het 10.000e bericht gepasseerd, of zie ik dat verkeerd?
al met al toch maar *proost*

MILF | 09-12-05 | 23:32

@mare
In tegenstelling tot het oranje van vroeger, hebben spelers tegenwoordig een goede wedstrijdinstelling. Vroeger hadden we te maken met de seedorfjes en kluiverts die alle oefeninterlands en trainingen wat lauw opvatten to say the least. Tegenwoordig lijken die trainingen wk finales waar erorm gehakt wordt. Die spelers zijn als de dood voor hun positie en doen alles om deze te beschermen. Daarom denk ik niet dat je oefeninterlands van het "verleden" kan vergelijken met die onder de leiding van het "motorisch genie". Belangrijke beperking is echter dat spelers van bijvoorbeeld '98 imo van veel betere kwaliteit zijn dan die van nu. Nu ze de kwalificatie zo eenvoudig hebben afgerond denkt iedereen dat het wat is. Ze vergeten de enorme mate van geluk en het heilige vuur wat er bij spelers als kuijt aanwezig is. Deze spelers zitten in de wedstrijd tegen andorra aan dezelfde top als tegen argentinie terwijl vroeger spelers met reserves speelden. Spelers als babel, heitinga, gio (de naam alleen al) hebben naar mijn mening niets te zoeken in het nederlands elftal. Ook kuijt is middelmatig en maduro ben ik ook niet kapot van. Ik hoop maar dat hij wat routine in gaat brengen zodat ons een afgang bespaart blijft.

controle | 09-12-05 | 23:30

Gelukkig worden we wel gewoon wereldkampioen Darten(Barneveld) in 2006 , 2007 ,2008 enz. enz.

Yammie | 09-12-05 | 23:21

@DeKeet
Denk je er wel om demonstratief je rug naar het scherm te draaien als Kalou scoort deze zomer.

Mare | 09-12-05 | 23:20

Nu maar hopen dat Oranje/020 snel word uitgeschakeld en Duitsland Weltmeister Fussbal 2006 wordt.Wij hebben het net niet itt onze Oosterburen.Ik voorzie een fotof*ck van NEDERLANDER Kalou die de beslissende penalty tegen Ivoorkust mist.

trekuenetieg | 09-12-05 | 23:18

@controle
Oefeninterlands zeggen inderdaad erg veel (...).

Mare | 09-12-05 | 23:18

Die zware loting is de straf omdat via sluwe kudtregeltjes toch Kalou binnengesleept moet worden. Ik hoop dat ze er direct uitliggen als die buitenlander geheel onterecht in een Nederlands team meespeelt.

DeKeet | 09-12-05 | 23:12

@karel
Nu nog wel ja. Op een gegeven moment houdt het echter op. Iedereen die zo lyrisch is over van basten vergeet de grote mate van geluk en o.a. daardoor is er maar weinig kritiek. Ik denk dat italie een mooie waarschuwing was.

controle | 09-12-05 | 23:09

Over geluk heeft van Basten niet te klagen

Karel kwakbol | 09-12-05 | 23:07

@karel
Daar zat ik ook al aan te denken. Het probleem zit hem in het "gewoon winnen". Ik denk dat die twee woorden en het nederlands elftal niet te koppelen zijn. Als die ajax fan eens fatsoenlijk gaat selecteren geef ik nederland 70% kans op doorkomen. Daarna speelt geluk over het algemeen een belangrijke factor.

controle | 09-12-05 | 23:06

@fuckje, toch eerst even leren tellen. Hoe wil je twaalf punten halen in 3 wedstrijden?
Enne die hele loting is toch doorgestoken kaart, wat een lachertje die poule van die Duitsers met zo'n "tegenstanders" zou zelfs Nederland de volgende ronde halen...

echt wel | 09-12-05 | 23:04

controle
Gewoon winnen van Ivoorkust en Servie, dan een deal maken met Argentinie.

Karel kwakbol | 09-12-05 | 23:01

En toch worden we wereldkampioen....

MAXIMO | 09-12-05 | 23:01

ai.
*"en" = "een"

quartz | 09-12-05 | 22:55

@Barbapoepa,
wat een "droomscenario" schets jij daar even, meesterlijk!

fuckje | 09-12-05 | 22:55

"Verdonk", "Ivoorkust", "Kalou" en "Congo"...
Daar moet toch en leuke grap over te bedenken zijn?

quartz | 09-12-05 | 22:55

@karel
Maar je kan een eventueel verlies niet corrigeren. Imo kan je beter met de zwakkeren in de poule eindigen zodat je dingen nog recht kan zeggen. Maar goed het is allemaal koffiedik kijken. Achteraf zullen we wel zien wat beter was geweest.

controle | 09-12-05 | 22:54

En overigens mogen we helemaal niet zeuren. Stel je voor dat Turkije en Marokko zich geplaatst hadden en samen met Nederland en Duitsland elkaar in de voorronde zouden treffen. Dan had je met recht van 'de poule des doods' kunnen spreken. Maargoed, dankzij de Zwitsers en de Tunesiërs werd deze mogelijkheid in een vroegtijdig stadium om zeep geholpen.

Barbapoeppa | 09-12-05 | 22:52

controle
laatste wedstrijd tegen argentinie? Wat een voordeel, dan weet je precies waar je aan toe bent.

Karel kwakbol | 09-12-05 | 22:50

Er is inderdaad terecht opgemerkt dat Nederland beter tegen sterke landen kan spelen. Stel je voor dat we tegen Trinidad hadden gemoeten. De jongens van Don Leo hadden er vast wel een 0-0 tegen ons uit kunnen slepen. Costa Rica zou ook dodelijk zijn geweest voor Nederland.

Barbapoeppa | 09-12-05 | 22:48

Karel Kruizenruiker
Maar zeven wedstrijden? Dan ga ik niet zo'n dunne dure breedbeeld tv kopen.

Karel kwakbol | 09-12-05 | 22:45

@karel
Op dat schitterende doelpunt tegen manchester united na dan. Maar ja chelsea had hem niet voor niets gekocht. Dat hij daar mislukt is had meerdere oorzaken. Het is misschien geen wereldspits maar met de juiste aanvoer levensgevaarlijk imo. Denk echt dat deze poule levensgevaarlijk is, vooral met de laatste wedstrijd tegen argentinie.

controle | 09-12-05 | 22:45

trouwens waarom zaten wij niet in de 1e kom met sterkste landen? Volgens mij zit Duitsland daar achter.. het kan niet anders!

Rommie | 09-12-05 | 22:44

Als je wereldkampioen wil worden moet je niet zeiken over je tegenstander maar gewoon 7 potjes winnen.

Karel Kruizenruiker | 09-12-05 | 22:43

Nederland krijgt de zwaarste tegenstanders en Duitsland de makkelijkste .. ik vertrouw het voor geen meter!

Southstyler | 09-12-05 | 22:41

Wat een gezeik over een zware poule. Nee je moet tegen die kutlanden spelen als Iran, Togo or whatever dan zijn ze helemaal niet vooruit te branden. Wat liep die Hans Klok er trouwens bij zeg leek wel of die elk ogenblik aan de beademingsaparatuur kon worden gebracht. Geef mij maar de goochelaars van Koefnoen

matazurka | 09-12-05 | 22:41

Ik word altijd een beetje moe van dat gejank "oh de poule is zo zwaar". Als je wereldkampioen wil worden moet je gewoon winnen.

Woud_aap | 09-12-05 | 22:40

controle
Hij scoorde bij PSV toch nooit in de Champions League. Dus bij belangrijke wedstrijden is ie afwezig.

Karel kwakbol | 09-12-05 | 22:40

we knikkeren argentinie gewoon uit de poule, zijn we daar van af.. en dan duitsland ook nog even pakken in de rondes daarna!

Rommie | 09-12-05 | 22:39

Nou kom op, geheel tegen mijn principes in, zet Kalou in NL elftal! Ik wil zien of ze tegen Ivoorkust weten te winnen. Als die gasten de benen van Kalou niet breken tenminste. Basisplaats gegarandeerd.

ZakkenVuller | 09-12-05 | 22:39

@controle
mark van bommel my words?

Mare | 09-12-05 | 22:38

Toch wel heel toevallig dat Duitsland met 3 B-ploegjes zit opgescheept :P ha ha ha.... Maar dat wordt dus wel zweten... wat een poul pffff.... ook weer doorgestoken kaart ofcourse ;)

Kris | 09-12-05 | 22:35

@karel
In spanje doet hij het anders best aardig. En als die van Basten zijn selectiegedrag niet gaat aanpassen (davids, van bommel) dan wordt dit een drama, mark my words.

controle | 09-12-05 | 22:35

Sneu voor Argentinie, Servie, Ivoorkust en Montenegro dat ze Nederland hebben geloot. Die Kerstman was dat die kneus van PSV die in Engeland niet aan de bak kwam?

Karel kwakbol | 09-12-05 | 22:33

Precies Mare, je haalt de woorden uit mijn mond.

Nootenkraeker | 09-12-05 | 22:32

Servie-Montenegro: douze points!
Servie-Montenegro: twelve points!

fuckje | 09-12-05 | 22:32

Ok voor de kenners hier aanwezig ehmm
1)argentinie
2)ivoorkust (kalou, drogba)
3)servie en montenegro (zeg maar yoegoslavie van vroeger, kezman)
4)nederland

Ik zou zeggen poule des doods is een understatement.

controle | 09-12-05 | 22:31

Leuk. [molendijk mode on]Nederland in de poule des doods.[molendijk mode off].

Barbapoeppa | 09-12-05 | 22:29

Nou, van Montenegro moeten we toch kunnen winnen, zijn we tenminste door naar de 2e ronde!

@Days-of-Wild
Zoals die van Ierland, maar op 's Arabisch...

Yozik | 09-12-05 | 22:29

Apollo kan zuigen als Kezman, maar hij onderschat zijn kernkwaliteit altijd.

Mare | 09-12-05 | 22:29

Ja, Brutus, gelukkig die idioten met die roodwit blauwe baarden en die oranje volendammer mutsjes niet meer op mijn tv.
En die kalou moet maar voor zijn eigen land gaan voetballen, als hij goed zijn best doet krijgt ie wel een vet contract in Spanje of Italie zonder Nederlander te worden..... en daar is het hem toch om te doen.

janluluitdebiertent | 09-12-05 | 22:29

Nootje, ben allang blij dat we erbij zijn...

Apollo | 09-12-05 | 22:29

Ik weet het niet. Die Argentijnen en Serviers zijn geen teams voor mietjes, het zijn bikkelharde elftallen, en ik moet nog zien of Oranje daar tegen op gewassen is. Ivoorkust is beetje (letterlijk & figuurlijk) een dark horse, zou wel eens voor een verassing kunnen zorgen. Overigens is het idee van Apollo zo slecht nog niet, Maxima naar de kleedkamer van de Argentijnen te sturen zo wel eens goed kunnen uitpakken...

brutus68 | 09-12-05 | 22:29

Duitsland heeft de zwakste deelnemers "geloot".

Karel kwakbol | 09-12-05 | 22:28

@Apollo Nou nou.. Kom es met goede tegenargumenten ipv makkelijk proberen te scoren met mijn naam.

Nootenkraeker | 09-12-05 | 22:27

Wedden blijkt dat die servie'ers een onbekende en 'dodelijke' spits hebben.

En wij hadden zo veel gebleseerde, ja je weet hoe het gaat moraal naar benden, en dan word het opeens toch heel lastig en een vroege tegen treffer ja dan heb je eigenlijk al verloren

Jandecameraman | 09-12-05 | 22:24

Ik zak je noten kraken !

Apollo | 09-12-05 | 22:24

Leuke loting

mooi beeld net van Kalou met zn hand gebaar naar het ajax publiek

Mars NL | 09-12-05 | 22:23

@Apollo Ik denk dat we een betere kans hebben als jij dat doet.

Nootenkraeker | 09-12-05 | 22:23

Als Kalou in het Nederlands elftal kmt ga ik tijdens de wk vlaggen van Ivoorkust ophangen. Iemand enig idee hoe die krengen eruit zien en waar je die kan kopen??

Days-Of-Wild | 09-12-05 | 22:22

In 1998 hadden 'we' nog bikkels (Stam, Jonk) en voetbalintelligentie (Bergkamp, Winter) in de ploeg. Tegenwoordig weet men niets anders te verzinnen dan Mathijsen, Landzaat en Babel.
We zullen het zien. Ik ben al lang blij dat Turkije en Marokko er niet bij zijn. Scheelt weer een hoop gerotzooi in en om het Hofpleinfontein als ze toevallig een keertje winnen.

[>ReuF | 09-12-05 | 22:21

Mooie poule, Nederland speelt altijd kudt tegen kudtlanden en juist goed tegen goede landen.

LenS | 09-12-05 | 22:21

Als we Maxima als verplichte inburgeringscursus het Argentijnse team laat afzuigen hebben we een kans !

Apollo | 09-12-05 | 22:20

@Yozik
Ja. De beste vier gaan door, denk dat Montenegro het niet gaat halen.

Mare | 09-12-05 | 22:20

Hoezo? Is nederland het vaderland van Kalou dan?

Days-Of-Wild | 09-12-05 | 22:17

Servie en Montenegro? Zit Nederland in een poule met 5 landen???

Yozik | 09-12-05 | 22:17

Nou, met deze loting is het dus schnell afgelopen met Oranje..., verheug me nu al op de huilende Oranje-supporters die huilend huiswaarts keren..

brutus68 | 09-12-05 | 22:16

Kan Verdonk er dus meer niet meer omheen !!
Of wil je de vijand helpen ??

Mrs.Spook | 09-12-05 | 22:15

@Nootenkraeker
Exact. En als je de illusie hebt wereldkampioen te kunnen worden doet de sterkte van de poule niet ter zake.

Mare | 09-12-05 | 22:15

Niet te vergeten het EK 2000, Nederland - Joegoslavie 6-1.

K. Leajeau | 09-12-05 | 22:13

@Mare,
bedankt, een gebed zonder end dus.

fuckje | 09-12-05 | 22:11

Ach in 1998 (toen vele GS reaguurders nog aan hun eigen luier zaten te snuffelen) hebben we argentinie en servie ook lekker te grazen genomen. Laat maar komen dus.

Nootenkraeker | 09-12-05 | 22:11

@fuckje
Ik geloof vier.

Mare | 09-12-05 | 22:08

@Rossie
Des te meer glans aan de eindoverwinning? Anders zijn er toch altijd weer azijnzeikers als ReuF die er op wijzen dat de andere poules veel zwaarder waren...

Mare | 09-12-05 | 22:07

Dat wordt lachen in huize Oranje: Nederland-Argentinië. www.correlatie.nl?

Albert Heijn | 09-12-05 | 22:07

Hoeveel uit zo'n poule mogen door?

fuckje | 09-12-05 | 22:06

Overigens is G, Mak ook aan een opmars bezig.....
zouden dat dissidente GS=ers zijn?

Commentaarder | 09-12-05 | 22:06

@ReuF
En vice versa. Dan ga je toch lekker wat anders doen deze zomer. Waarom verspil je je energie aan iets wat je niet boeit.

Mare | 09-12-05 | 22:05

Wij moesten natuurlijk weer in de moeilijkste poule terechtkomen. Hoe is het mogelijk!

Rossie | 09-12-05 | 22:03

@Mare
Fout! Rotterdam-zuid (en daar hebben ze helemaal NIETS met Oranje, zeker niet nu Castelen in jong-oranje een flinke blessure heeft opgelopen)

[>ReuF | 09-12-05 | 22:01

Nou Japan of de VS d'r nog bij en ze kunnen helemaal aan het gas... Zijn de spelers van mijn cluppie tenminste fit als de competitie 2006/2007 weer begint.

[>ReuF | 09-12-05 | 22:00

@ReuF
Maar goed dat de doemdenkers buiten en niet in het veld staan, niet? Gefrustreerde brabander.

Mare | 09-12-05 | 21:59

Daarom wilde van Basten Kalou dus hebben. Hij kende de uitslag van de loting al. Doorgestoken kaart dus.

Karel kwakbol | 09-12-05 | 21:59

Nederland tegen Ivoorkust, hoe ist mogelijk. :)

K. Leajeau | 09-12-05 | 21:56

kalou-kalou

Mars NL | 09-12-05 | 21:56

HAHAHA! Nederland in de poule met Ivoorkust(Kalou!) en Argentinië. Nou dan zijn ze zo weer thuis...

[>ReuF | 09-12-05 | 21:56

@Mare: Dat is een behoorlijke dikke lul! ;)

Ruler | 09-12-05 | 21:55

Altijd wel weer azijnpissers die t maar niks vinden. Sja, als 14 miljoen mensen in polonaise voorbijtrekken heb je zeikers aan de kant die zeuren of dat "allemaal nou zo belangrijk is"

commentaarder zegt: Ja, dat is belangrijk. Zo nu en dan met zn allen een feest vieren is zelfs heeel belangrijk. Niks mooier dan samen feest vieren.

WK, we gaan meedoen. En we gaan de beest uithangen, en we gaan dronken worden met elkaar. En we gaan helemaal los. Omdat dat ontzettend belangrijk is. En heel leuk natuurlijk.

Commentaarder | 09-12-05 | 21:54

@blawablawa
Staat ook op nu.nl "Gerichte inkomenssteun aan mensen met een lager inkomen"

Karel kwakbol | 09-12-05 | 21:53

@Karel kwakbol 09-12-05 @ 21:50
Toch niet WEER die minder bedeelden! Ze hebben al een voedselbank en alles!

blawablawa | 09-12-05 | 21:51

@fuckje
Er is voor iedereen een goede deal. 25 miljoen euro uit te trekken voor gerichte inkomenssteun aan de minder bedeelden.
Krijg jij nu ook wat?

Karel kwakbol | 09-12-05 | 21:50

@Ruler
Twee meter lang en 40 centimeter breed.

Mare | 09-12-05 | 21:48

Na 5 kwartier lullen......

fuckje | 09-12-05 | 21:47

@ Mare; haha arbeider! Hoe groot is jouw wereld?

Ruler | 09-12-05 | 21:39

In ieder geval is het Kabinet eruit. Brinkhorst:"Voor elck wat wils".

fuckje | 09-12-05 | 21:38

moffen gaan er aan ole ole

Mars NL | 09-12-05 | 21:37

@.TurboLensie | 21:27
Niet de SS maar de Kriegsmarine bemoeide zich met schepen.

ventus_aqualis | 09-12-05 | 21:32

*plop*

MILF | 09-12-05 | 21:32

Is bekend hoe laat ze nou eindelijk gvd gaan LOTEN? Iemand?

Mare | 09-12-05 | 21:30

Kenne die moffe nie gewoon Engels praten of zo?

Martin Reuf | 09-12-05 | 21:30

En als goedverdoeme ook nog Francesco Paesana met z'n ballen op de buis komt, gaat ik afhaken. Even naar nos.nl met een aantal prangende vraagjes.

CoJoNes | 09-12-05 | 21:29

Gaat dit over voetbal? Is de weekendstop weer ingegaan bij GS? Op tv krijg je dan tenminste nog herhalingen. Pff. Nou, tot maandag.

blawablawa | 09-12-05 | 21:28

@Ruler
Precies. In 2007 ouderwets genieten van het WK sjoelen. En eindelijk weer terug naar de plek waar het allemaal begon, het klooster van Wolvega. De campagne 'Bring Sjoelen Home', door velen beschimpt, maar door mij vanaf de lancering door dik en dun gesteund, is tot mijn grote opluchting een doorslaand succes geworden. Fijn om te weten dat er ook op GS mensen zijn die de sjoelsport een warm hart toedragen.

Mare | 09-12-05 | 21:28

wat een vreselijk programma en dan dat deutsche geswets.. doet me denken aan de film dass boot.

TurboLensie | 09-12-05 | 21:27

Voetbalminnend Nederland ziet de loting met angst en beven tegemoet: als we in godsnaam maar niet tegen Ivoorkust hoeven te voetballen. Daar wonen de allerbeste voetballers van de heeeele wereld.

ventus_aqualis | 09-12-05 | 21:27

Waarom worden er überhaupt dergelijke geldprijzen geven aan een toernooi waarin de eer voorop staat en waar genoeg aan verdient wordt door elk deelnemend land door commercie etc? toch? toch? of ben ik nou heel naïef?

Flagg | 09-12-05 | 21:24

Hans Klok, met een strakke kip in Rubber. Opgesloten in een perspex aquarium en geinige Kettinkjes om de polsen. NPS materiaal dacht ik zo, kunnen Pauw en Polak ook saampjes doen, als pauzenummertje.

CoJoNes | 09-12-05 | 21:22

Lekker belangrijk dat Nederlands Elftal. Een zootje (ex-)neuzen met een technische staf (Van Basten, Van 't Schip en Menzo) die niet verder kijken dan hun NEUS lang is. Alles wat niet binnen de regio 020 valt, mag thuisblijven. Ik hoop dan ook van ganser harte dat er ooit eens een club zal weigeren zijn spelers aan Oranje af te staan. Die spelers worden namelijk betaald door de club! En als spelers geblesseerd terugkeren van een interland staat daar helemaal niets tegenover. Dit laatste is trouwens niet onwaarschijnlijk als de jongetjes van oranje de mannen van bijvoorbeeld Argentinië tegenkomen. Dan is het pats-boem en meteen met de eerste gipsvlucht vanuit Deutschland wieder zurück in die Heimat...

[>ReuF | 09-12-05 | 21:20

Voetbal is oorlog, zei de Generaal...

Aldi informeert | 09-12-05 | 21:17

wat een enorme bullshit rond die loting

Bono | 09-12-05 | 21:17

We lezen het morgen wel op teletekst. Dat is vroeg genoeg, zo niet veel te vroeg. Tegen die tijd kopen we wel een tv-gids, voor alternatieve programma's.

fuckje | 09-12-05 | 21:08

Op de publieke TV dan maar weer met die onzin, je moet wat met die gratiz knaken! Ik wacht wel tot 2007 als het echte mannen wk van start gaat!

Ruler | 09-12-05 | 21:05

Een Duitsche Schone Blonde van 2 meter 05 en heupen met een spanwijdte van minstens 110 cm gaat zometeen balletjes uit grote ballen halen. Kijk, dit soort kwaliteits TV gaan dus kapot zonder de publieke omroep.

CoJoNes | 09-12-05 | 21:05

t,ja veel succes daar in duitsland al denk ik dat de mannetjes van oranje snel terug thuis zullen zitten .

zwierebol | 09-12-05 | 20:56

wat de meuk is dat met die ballen?

Logue nomand | 09-12-05 | 20:54

Wat een poppenkast op tv zeg.

Kistkalf | 09-12-05 | 20:49

hmm zo te zien ziet iedereen live voor de tv te kijken :P (ik trouwens ook... tot dat top gear begint that is :D)

PiefPaf | 09-12-05 | 20:48

Iemand een directe link?

PiefPaf | 09-12-05 | 20:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken