Pfizer-directeur: Vaccinatie keert jaarlijks terug
Doen we het hele circus gewoon nog een keer
Vaccineren en dan zijn we klaar? Nou, niet als het aan Pfizer ligt. Vaccinatie levert weliswaar lange tijd immuniteit voor corona op, maar in eigen onderzoek ziet de farmaceut dit wel langzaam aflopen. "Onze verwachting is, op basis wat we nu weten, dat de immuniteit minstens een jaar aanhoudt, wellicht nog wat langer. Maar we gaan er wel vanuit dat uiteindelijk een hervaccinatie nodig is", aldus Pfizers medisch directeur Marc Kaptein in een interview met de T. Oftewel, over een jaar doen we deze hele vaccinatiecampagne nog een keer. Weer heel Nederland aan de prik. Wisten we onderbewust al lang, maar het is fijn dat Kaptein het nog even bevestigt. In een ideale wereld leert de overheid van de huidige chaos, leggen ze van te voren een goede voorraad vaccins aan, zetten ze een strakke infrastructuur op en rammen ze de volgende keer in een week een spuit in iedere Nederlander, maar als de huidige situatie een indicatie is, zitten we volgend jaar weer topics te tikken over bureaucratische prikdoolhoven, vastgelopen logistiek en ondermaatse communicatie. Om nog maar te zwijgen over het vaccinatiepaspoort, wat met deze vooruitzichten een blijvertje kan worden. Het oude normaal lijkt verder weg dan ooit.
Mannen grote verliezers derde golf
Een golf van droogte
Mannen zijn de vergeten slachtoffers van deze derde coronagolf. Ja, die naar zuurstof happende ic-liggers beleven ook een vervelende tijd, maar dat is niets in vergelijking met wat de penisdragende polderbewoners moeten doormaken. Die gaan namelijk steeds minder van bil. Een kwart van Nederland wipt minder in de lockdown, maar het zijn vooral de mannen die het daar zwaar mee hebben. "Opvallend is dat het merendeel van de mannen (66%) aangeeft te weinig fysiek contact te hebben. Terwijl dit bij vrouwen veel minder (33%) wordt aangegeven als een gemis", concludeert de dildoboer Christine le Duc uit eigen onderzoek. Resultaat: Een land vol gefrustreerde mannen, korte lontjes en blauwe ballen evenvol als de ic's. Steden vol op elkaar uitgekeken stellen onder ministerieel huisarrest. Een momentje voor jezelf vinden voor een drukverlichtend trekje is vrijwel onmogelijk, want iedereen. is. altijd. thuis. Ervoor betalen onder een rood lampje is ook al verboden door Mark. Hugo, prik eens door, want Dit Land staat op springen.
RIVM Update: +6257 Fappende Frusti's (onder voorbehoud van storing)
Lintjesregen! Zij krijgen een GeenStijl-lintje
Waardering voor de mensen die het verdienen
Waarom de burgemeesters die speldenprikjes laten uitdelen als wij dat zelf ook kunnen? Welkom bij de uitreiking van de GeenStijl-lintjes. Het eerste, tweede en derde lintje gaan naar Pieter Omtzigt voor het verdedigen van het licht van de democratie tegen de alles opslokkende duisternis van de Rutte-doctrine. Daarnaast is er een lintje voor Samantha de Jong, want bij die meid zit echt alles tegen. En we hadden geen kaart liggen om te sturen, dus dan maar een virtueel lintje. Verder lintjes voor iedereen bij Boskalis, want nationale helden. Lintje voor Max Verstappen, want hij kan autorijden. Lintje voor de iedereen in de zorg, want daar hebben ze net zoveel aan als dat applaus. Lintje voor GU, want we zijn niet vies van een beetje nepotisme en iedereen die het er niet mee eens is krijgt een ban. Bij voorbaat een lintje voor de serveerster die woensdag ons eerste terrasbiertje komt brengen. Een lintje voor Primera-Maaike, want topvrouw. En een lintje voor Raymond van Barneveld voor alles wat hij heeft gedaan voor Tonzon radiatorfolie ****de Nederlandse sport, ondanks dat hij daar al een echt lintje voor kreeg. Lintjes voor heel veel mensen, maar niet voor petititeverslaafde, Top 2000-verpestende, emo-treurwilg Claudia de Breij. Zo nietszeggend zijn onze lintjes nou ook weer niet.
Goed nieuws: Anthony Hopkins leeft nog
En wint een Oscar
Anthony Hopkins is de keizer van het witte scherm. Bracht ons een eeuwigheid geleden al een fantastische Hannibal Lecter en kroop recenter in de huid van Freddy Heineken. Met zijn 83 jaar vuistdiep in de coronarisicogroep, maar vannacht bleek hij nog springlevend, want hij won de Oscar voor beste acteur voor zijn rol in The Father. In één van de hoofdkwartieren van de diversiteitspolitie weet deze oude witte man toch zijn tweede beeldje uit zijn carrière binnen te slepen. Niet dat hij erg onder de indruk was, want hij bleef niet wakker om in Londen de bekendmaking af te wachten. De woedende wokewind lijkt afgezwakt in Oscarland, want ook het beeldje voor beste actrice ging naar een witte vrouw (Frances McDormand). Het kan aan het gebrek aan opties liggen, want het afgelopen jaar verschenen vrijwel geen films vanwege dichte bioscopen. Dat verklaart waarom grote winnaar Nomadland nog minder boeit dan een twaalf uur durende documentaire over opdrogende verf. Al wist de film met een Aziatische vrouw als regisseur de diversiteitsscore toch nog iets op te krikken. De woke-redding voor een prijzenfeestje dat er ieder jaar minder toe doet.
Bier! Terrasweer op eerste nationale terrasdag
En we zijn er aan toe
Woensdag is het Nationale Terrasdag, want dan mogen we weer. De natuur helpt een handje, want woensdag wordt tevens de mooiste dag van de week. Met een graadje of 16 niet schokkend warm, maar wel met genoeg zon om je bakkes in te leggen. Uit de wind en in de zon: prima te doen. En als u echt warmte wilt, dan bestelt u maar een bittergarnituurtje. Wel even opletten waar uw derrière landt voor een buitenbiertje, want in Nijmegen, Eibergen en andere plaatsen blijven sommige principebarren voorlopig nog dicht vanwege hun onderbuikgevoel. De rest van de Nederlandse horeca trekt zich daar gelukkig niets van aan, dus kunnen we woensdag onze kont op een ietwat oncomfortabel terrasstoeltje planten voor het eerste terrasbiertje van het seizoen. Even lekker in de zon niet denken aan het werk, de zeurende vrouw of die overvolle ic's. Proost alvast!
Elektrisch racen blijft een clownsport
Complete faalrace bewijst het
De Formule E. We zijn vooral blij dat dit elektrische broertje van de Formule 1 bestaat, omdat de F1 dan gewoon gefossiliseerde dino's kan verbranden en soms een Nederlander wint. Al was de overwinning van Nyck de Vries gisteren een lege huls. Hij rolde vooral als eerste over de finish omdat een groot deel van het veld met een lege batterij kwam te staan. Het was een Watt the fuck-slotronde waar de ene na de andere coureur werd gediskwalificeerd met een lege duracell. Waar deze klasse vooral bestaat om het imago van elektrisch rijden op te poetsen, blijft om onduidelijke redenen het grote nadeel van elektrisch rijden, range anxiety, **een belangrijk onderdeel van de wedstrijden. Combineer dat met geforceerde "attack modes", inspiratieloze betonnen circuits en relatief lage snelheden en het resulteert in deze onaantrekkelijke raceklasse die niet overtuigt. Vandaar dat grote merken als Audi en BMW alweer afhaken. Het zal ons niet verbazen als de wanstaltige vertoning van gisteren nog een paar autobouwers wegjaagt, want met deze clownsklasse brokkelt het imago van voltvoertuigen vooral af. En dat is jammer, want we moeten niet hebben dat dit elektrische geneuzel de Formule 1 bereikt.
Russen: Doei ISS, we bouwen eigen ruimtestation
Space Forski
De Russen doen graag hun eigen ding. Ze creëren hun eigen coronavaccin, bouwen hun eigen militaire middelen en rekenen zelf af met oppositieleiders. Ruimtevaart? Doen ze ook lekker zelf. Ze stappen vanaf 2025 uit het ISS-project. Logisch, want dat station loopt op zijn einde en zal uiteindelijk in de oceaan gedumpt worden. Maar de Russen pakken door en kondigen meteen een eigen ruimtestation aan dat vanaf 2030 in een baan om de aarde moet draaien. Een moederland in de ruimte, waar ze volledige zeggenschap over hebben. "Het station moet Russisch zijn ... Als je het goed wilt doen, doe het dan zelf", zo concludeert het hoofd van het Russische ruimteprogramma. Deze Mir 2.0 krijgt waarschijnlijk geen constante bemanning, omdat het door zijn hogere baan om de aarde wordt blootgesteld aan meer straling dan het ISS, maar tijdens de lege dagen houden kunstmatige intelligentie en robots de zaakjes draaiende. Waar Poetin & Co het station voor gaan gebruiken, is niet verteld, maar u kunt er zeker van zijn dat het Amerikaanse Space Force dit projectje nauwlettend in de gaten houdt. Tweede Wereldoorlog, Koude Oorlog.... Star Wars?
André Hazes (34) deelde bed met 15-jarige
De Michael Jackson van de lage landen
Wisten we natuurlijk al lang. Die relatie tussen Rachel en Hazes was altijd al dubieus, met haar vage ouders, dat vroege huwelijk en dat enorme leeftijdsverschil. Daarnaast was het ook al door meerdere mensen gezegd. Maar ja, Hazes was onze favoriete kroegzanger, de nationale knuffelalcoholist, en dan stelt men weinig vragen. Maar nu bevestigt Rachel het zelf ook: Hazes dook heeeel vroeg haar bed in. Duwde zijn kleine jongen al bij haar naar binnen toen ze nog vijftien was en hij 34 jaar en getrouwd met zijn tweede vrouw. En zeer zeker niet op haar initiatief. "Ik had niet de intentie om met André naar bed te gaan. Misschien ooit een keertje, of zo, maar toen ik vijftien was, speelde dat echt nog niet bij mij, dus het is me echt overkomen." Oftewel, André is een kinderbatser die zijn oppasmeisje verkrachtte. Dat hij later met haar trouwde doet daar niets aan af. Dat we graag dronken meelallen op zijn muziek doet daar niets aan af. Dat Rachel een irritante aandachtsverslaafde is die zelf niets kan behalve het tot de laatste druppel uitmelken van de nalatenschap van haar overleden man, doet daar niets aan af. Over de doden niets dan goeds, maar het is wel zo.
VVD's windvibrators blijken gebakken lucht
Trilstaven voorlopig alleen in het nachtkastje
Lachen met de provincie. Gelderland gaat op aanraden van de vvd kijken naar windturbines zonder wieken. Deze palen schudden heen en weer door de wind en wekken zo energie op zonder enorme slagschaduwen of doormidden gewiekt gevogelte. "In Noorwegen en Spanje staan ze al", stelt statenlid René Westra. Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn en dat is het natuurlijk ook. Dit idee van de Spaanse start-up Vortex zit nog in de ontwikkelingsfase, dus de exemplaren die in Spanje staan zijn slechts testmachines. Het Noorse staatsenergiebedrijf Equinor kondigde hulp bij de ontwikkeling aan, maar plaatste zover bekend nog geen palen. Logisch, want zover is het bedrijf nog lang niet. Het experimenteert momenteel met een 2,75 meter hoog exemplaar die goed is voor 100 watt, minder dan één zonnepaneel. Vortex droomt van een 140 meter hoge versie (even hoog als de Erasmusbrug) die theoretisch goed zou zijn voor 1 MegaWatt. Netjes als het lukt (met nadruk op 'als'), maar dat is nog steeds aanzienlijk minder dan een moderne windmolen. Dan belanden de vogels weliswaar niet meer in de haksel, maar 140 meter hoge zwierende fallussen dragen niet echt bij aan minder horizonvervuiling. Weinig kans dat de NIMBY-klagers dan zwijgen. De Vortex-palen zijn dus niet de "game changer" die Westra lijkt te beloven, maar experimentele nieuwe techniek die in zijn kinderschoenen staat en niet de potentie toont om binnenkort, of überhaupt ooit, efficiënt windmolens te vervangen. Kijk uit Gelderland, de vvd toont hier slechts luchtkastelen.
Super League-miljardairs stofhappen door fans
Memes en ontslagen
Wat een heerlijk drama is de European Super League geworden. Vertrekkende bestuurders, excuusmakende miljardairs in glimmende bodywarmers en vooral heel veel meme's. Terwijl de European Super League als een kaartenhuis in elkaar dondert, dansen de fans op de brokstukken. Het voetbal wint van het grote geld, de fans winnen van de bestuurders. Feest in de straten, bier voor iedereen, de moeder van de scheidsrechter is een zelfstandig ondernemer in erotische industrie en het is nog nooit zo stil geweest aan de overkant. Ondertussen lacht de UEFA-maffia de steekpenningen uit hun broek. Niet alleen hebben ze concurrentie binnen twee dagen volledig geneutraliseerd, maar ook wisten ze zonder enige kritiek hun nieuwe Champions League opzet (36 clubs, 180 (!) wedstrijden, 2 wildcards voor grote clubs die zich niet via hun competitie plaatsen) te lanceren. Iedereen was tenslotte te druk met de Super League uitlachen. De Super League heeft verloren, maar voetbal heeft (niet) gewonnen.
INSTANT UPDATE: Super League is dood en begraven.
UPDATE: Juventus soort van exit, Atlético exit, AC Milan soort van exit, Inter exit
