
Onze columnist Joost Eerdmans begint langzaam maar zeker ook voet aan vaste grond te krijgen bij de oude media. Zo gaat meneer voor BNR Nieuwsradio net als op GeenStijl tweewekelijks een column verzorgen waarin hij bestuurlijke vraagstukken aan de orde zal stellen. Leuk natuurlijk, maar met een luisterdichtheid van 0,3 procent kan hij zich nog geen afscheid van GeenStijl veroorloven, zonder in de vergetelheid te geraken. Deze week over de tegenstanders van Geert Wilders, die massaal aan het radicaliseren zijn geslagen.
Tegenstanders Wilders radicaliseren
Veel mensen beweren dat de extreme beveiliging van Geert Wilders een kwade invloed op zijn ideeën heeft. Interessante stelling die ik overigens nog niemand heb zien toetsen, laat staan bewijzen. Ik denk ook dat er niks van klopt. Zelf ben ik een aantal weken beveiligd geweest en gelukkig nooit langer dan dat, maar het is frappant om te ontdekken hoe snel je zelfs aan die omstandigheden went. Na een paar dagen weet je bijna niet beter.
Wilders kan niet meer zonder bewaking, denkt niet meer zonder bewaking en handelt niet meer zonder bewaking. Het kwalijke is dat ik daar niemand meer over hoor. Recentelijk een politicus gehoord die het tot op de dag van vandaag betreurt en het een grote schande vindt dat een Nederlands parlementariër al jaren persoonsbeveiliging nodig heeft? Integendeel, het feit dat hij wordt beveiligd wordt juist tégen hem gebruikt.
Volgens mij slaat Wilders de laatste tijd een steeds steviger en scherpere toon aan omdat hij zich simpelweg a) grote zorgen maakt en b) geen enkel ander politicus ziet die zich daarover laat horen. Het enige waar zijn politieke tegenstanders druk mee zijn, is het gevecht tegen de 'racist' in persoon: Wilders.
Je merkt het op feestjes, recepties en op straat: Wilders vist in troebel water, hij deugt niet, hij is een extremist en hij leidt een enge club. Vergeten wordt om bij het onderwerp te blijven. Pas wanneer je vraagt wát er dan niet deugt dan blijkt dat men er vaak helemaal niet zo ver vanaf staat.
Zo krijgt Wilders de laatste weken via allerlei fronten gelijk: een aantal (Groenlinkse) Marokkanen steunen hem openlijk in de NRC in de kwestie Arib, Marijnissen springt bij over de dubbele paspoorten en het keurige VVD-blad Liberaal Reveil wil delen van de Koran vernietigen. Maar nee: Wilders is Fout en zijn medestanders zijn griezelig. Geweldig dat hokjesdenken, geweldige bijdrage aan de politieke discussie! We verleren het niet.
En het werkt, kijk naar Fortuyn. Amerikanen zijn de kampioenen stemmingmaken. Moest aan Michael Jackson denken en de manier waarop deze genius enkele jaren geleden werd gedemoniseerd en bijna gekruisigd wegens vermoede ontucht met kinderen op zijn farm Neverland. Jackson is een groot kind met de sociale bagage van een puber en 100% a-sexueel. Naast een muzikaal genie is het een kinderlijke man met kinderlijke behoeftes.
Het zit dus in de gevestigde hoofden van zijn tegenstanders niet in die van Jackson dat dit niet kan deugen: een eenzame man op een landgoed die bevriend is met kinderen. Het is een Vieze Pedo!
Dat precies gebeurt nu ook met Wilders. In de hoofden van zijn tegenstanders borrelt het omhoog: hij is een racist is en een rechts-extremist. Genoeg slappe knieën die inmiddels meelopen in deze karavaan. Het is ironisch: de angst, de hysterie en de paniek die men Wilders toeschrijft heeft juist hen gevangen, niet hem. Bij Fortuyn weten we hoe het is afgelopen. Het echte radicaliseren is begonnen.
Joost Eerdmans
Reaguursels
InloggenBrouhaha 17-04-07 @ 01:53
Wat een bluffer ben jij zeg, "ik heb de ambtenarij op alle niveau aan het werk gezien". Doe je zelf nu niet groter voor dan je bent, dat geldt ook voor je IQ. Mensen die opscheppen over hun IQ, daag ik uit deze publiekelijk te laten testen. Resultaat! Beweerde IQ - 40 = werkelijk IQ. Volgens mij zit jij dus op ongeveer het gemiddelde nl. rond de 100. Ik heb je met mijn kritiek duidelijk geraakt, gezien het aantal reacties achterelkaar. Als jij denkt in WIJ en de BUITENLANDERS krijg je dat soort domme reacties die je opsomt in je 2e stukje. Volle wegen is de schuld van de buitenlanders (als dat zo is, staan ze samen met mij in de ochtend/avond file en hebben ze waarschijnlijk ook een baan ? Een tekort aan goedkope huizen? Dat is gewoon een beleidskwestie van de partij waar jou Messias eerst bij zat, en die nl. geen prioriteit legt bij het bouwen van goedkope woningen maar mensen in duren huizen wil jagen om ze verder leeg te melken. Simpele mensen zoals de Wilders stemmers geven het liefst de schuld aan anderen dan aan de politiek of zichzelf. Ze delen niet graag, haten verandering en begrijpen het woord sociaal alleen als het hun zelf aangaat en niks kost.
Iemand die 100% a-sexueel is en toch een kind heeft verwekt... erg logisch...
Weer een onwijs goede column van Eerdmans, zonde dat die niet meer in de kamer zit! want nu is er weer iemand minder in de kamer die durft te zeggen wat die denkt, en wat volgens mij veel meer mense in Nederland denken.
En wat die zegt over Wilders is ook helemaal waar, kijk maar is naar dat filmpje van rutger als hij naar de UvA gaat om daar die bijeenkomst tegen Wilders bij te wonen. Rutger lult met vrijwel 1 zin bijna iedereen uit daar!
Dat initiatief van hem ambtenaarhuis.nl is briljant. De ambtenaren die wel nuttige dingen bijdragen aan de samenleving verdienen een flink deel van het geld te krijgen dat wordt uitgespaard door alle raamambtenaren eruit te flikkeren.
@Boeddhi 16-04-07 @ 19:49
En blijkbaar ben je ook nog zo naief om te denken dat de ambtenarij in dit land ook maar een deuk in een pakje boter kan slaan! Ik heb de ambtenarij op alle niveaus, tot en met Europa aan toe, aan het 'werk' gezien: de incompetentie en inefficientie die je dan ziet kom je in het bedrijfsleven niet gauw tegen! Als je daar iets van zegt, krijg je steevast als antwoord dat ambtenaren heeel hard werken...
Yeah right, als ze niet bezig zijn met zwangerschaps-, ouderschaps-, sabattical- of 'herorientatie'-verlof, in de ziektewet zitten, aan het sporten zijn in de baas z'n tijd, naar de fysiotherapeut zijn, vergaderen met de OR of over de OR of over het vergaderen in z'n algemeen, geplande lunch-, koffie-, rook- en plaspauzes houden, zeiken over hun 'verschrikkelijke' arbeidcondities met al die op 1000 manieren instelbare ARBO-bureaus en -stoelen, op training zijn om te leren omgaan met: de nietmachine, de koffiemachine, het intranet, het internet, de kopieermachine etc. en noem maar op, ja dan werken ze hard om miljoenen formulieren met ganzeveer en inktpot in te vullen, computer-uitdraai over te typen of de zaken met kleitabletten te administreren omdat het budget voor printerpapier al in september op is en er dus geen nieuw gekocht kan worden tot januari!
Djeez wat ben jij naief zeg. Ambtenaren zijn voor zeker 75% overbodig en volkomen nutteloos.
@Boeddhi 16-04-07 @ 18:20
Trouwens, de PVV is helemaal geen one-issue partij, want de tsuna... vloedgolf van niet-westerse immigratie is verantwoordelijk voor:
- het grootste deel van de misdaad
- de verlaging van de kwaliteit van het onderwijs
- volle wegen met veel ongelukken en files door brakke auto's
- verhoging van de ziektekosten en overbelasting van de zorg
- hoge kosten van sociale verzekeringen
- enorme toename van het aantal ambtenaren
- tekort aan goedkope huizen
- toename van terreurdreiging
- maatschappelijke spanningen in de achterstandwijken
- teloorgang van democratie en vrijheid van meningsuiting
Hoezo one-issue partij? Ik tel er al gauw 10, en vermoedelijk nog veel meer. Dat de Goddelijke Chloorkuif en zijn aanhang al die issues tot 1 oorzaak heeft weten te herleiden getuigt alleen maar van ongelofelijk scherp inzicht....
@Boeddhi 16-04-07 @ 18:20
Mwhoehaha! PvdA en SP stemmers denken dieper na dan PvdV stemmers? Waar haal je die belachelijke nonsens vandaan? Djeez. De zogenaamde PvdA-elite betaat uit arbeiderskinderen die uit gezinnen komen waar 1 boek op de plank stond: Das Kapital van ene K. Marx, en dan in het Duits dus ze konden het niet eens lezen. Vervolgens ging dit arbeidersproletariaat naar de PABO en vond zichzelf opeens intellectueel! (Iets anders dan intelligent, overigens.) De rest van het electoraat bestaat uit gepeupel dat nauwelijks kan lezen en achter die paar PABO-elitairen aanloopt.
Bovendien zijn de linkse partijen ook 1-issue-partijen: plukken wat je plukken kan van eenieder die het beter heeft, zodat iedereen gelijkelijk arm is. Dat alles in een vreselijk solidaire sfeer, natuurlijk totdat je zelf rijk bent (Rosenmuller, Van Dam, Kok c.s.): dan ligt een carriere als salonsocialist in het verschiet en is het issue opeens: rechts lullen, links vullen.
Maar ik moet toegeven: het is de linkse propaganda-machine gelukt om het idee dat linkse mensen intelligenter en vooral moreel verhevener zijn dan rachtse in jou brein te planten, waarmee in ieder geval het bewijs is geleverd dat tenminste jij niet erg ver hebt doorgedacht. Chapeau!
Enfin, ik wens je veel succes straks, als je met al je mede-proletariers vier keer per dag met je kont omhoog en je neus tegen de ongewassen voeten van je kameraad voor je naar Mekka mag bidden. Gelukkig zorg ik er als domme Wilders-stemmer met m'n ieku van ver boven de 130 wel voor dat ik dan weg ben!
Boeddhi 16-04-07 @ 19:49
Lang leve het SStaatSSsosjalisme!
Joost,
nu daad bij t woord voegen en aanmelden bij de PVV.
Komt t helemaal goed, al die azijnerds hiero menen t niet , dit zijn nl dezelfde mooi/mee praterts waar jij t over hebt.
Ik vond je altijd al n goeie gozer jammer dat je niet (meer/politiek) actief bent.
onder toeziend oog van de minister van binnenlandse zaken pvda huize is pim fotuyn vermoord nadat de beveiliging hem door deze minister werd onthouden gelukkig voor geert is mareinissen (vinden jullie ook dat hij zo op labiek lijkt) EEN GROTERE bdrijging voor de pvda eigenlijk moet mareinissen beveiligt worden als kabinet opca 5 dec 2007 valt (intrne ruzie pvda )prognoze verkiezings uitslag inzetels sp 38-pvv22-pvda 22-vvd16 rest is mij nog niet duidelijk
@Boeddhi
Inderdaad!
Stijlloosadverteren 16-04-07 @ 19:42
Dan is het aantal ambtenaren gehalveerd en gaat er het nodige mis, de ene na de andere vuurwerkramp, cafébrand en milieuramp vindt plaats, zal je zien dat hij zegt dat het niet ligt aan het aantal ambtenaren maar dat men efficiënt moet werken. Dit verhaal hoor je ook al jaren in de zorg, met als resultaat dat nu bejaarden uitdrogen, verstandelijk gehandicapten niet meer buiten komen door gebrek aan personeel en geld etc...
Nog niet genoeg radicalisering, ander was er geen Eerdmans (zoon van?) meer geweest.
hij is bij wereld draait door. wat een onzingelul!! beetje zeuren op ambtenaren terwijl hij het zelf ook is.... oh nee hij is columnisssssttt... alsof we er daar niet genoeg van hebben, idiote M$#$$$$$####!!!
orderafterchaos 16-04-07 @ 18:55
Waarom verhuis je niet naar Amerika, zo te horen is dat nl. jou Utopia. Daar hebben ze, net als jij geen oog voor de kwetsbare mens en de zwakkelingen. Jou wereld is die wereld van Darwin, Survival of the fitesst. Daar doe ik liever niet aan mee..
Eh, even een vraagje Jeaust. Hoe weet jij dat Michael J. 100% a-sexueel is? Was het niet zo gezellig op Neverland als je gehoopt had?
Boeddhi 16-04-07 @ 18:20
tuurlijk, en als het al slecht uit zou pakken dan is dat wel vanwege jullie linkse ratten die absoluut geen geweld zullen schuwen om het 1 en ander voor elkaar te krijgen!
In 1 ding heb je gelijk:laat Wilders inderdaad maar aan de macht komen, dan zal ook jij de positieve kanten ervan kunnen zien!
Als Wilders aan de macht zou komen kan je inderdaad veel problemen verwachten ja, maar dat komt echt niet door hem hoor, meer door mensen die nu een schop onder hun reet dreigen te krijgen en eindelijk keuzes in hun leven moeten gaan maken en verantwoordelijkheden moeten gaan krijgen... die ze natuurlijk liever niet willen... zij blijven liever hun handje ophouden of anders wel anderen de schuld geven van hun omstandigheden.
Brouhaha 16-04-07 @ 11:12
Nee, maar in elk geval zijn SP en PvdA stemmers mensen die wat verder nadenken dan de gemiddelde PvdV stemmer ( zie het als voormalig LPF stemmer.).. Het is toch duidelijk dat je wel dom MOET zijn als je op een one issue party stemt. Wanneer je dan ook beseft dat de plannen die hij (buiten het radicaliseren van de moslims om nog meer Nederlanders achter zijn snode plannen te krijgen)heeft ook nog eens slecht uitpakken voor de zwakkere in de samenleving (afbraak van het sociaal vangnet door belasting verlaging waarover de peroxide satan het heeft), moet ik helaas zeggen dat de Wilders stemmer het noodlot over zichzelf uitroept.. Jammer maar waar Wat mij betreft mag Wilders aan het roer komen, dan zullen die sukkels die op hem stemmen als snel inzien dat veel van zijn ideeën slecht uitpakken voor hen en het land.
Aaaah man, zoek nou toch es een baan!!!!
gefeliciteerd joost, je eerste stukje wat een beetje deugd!
Eindelijk een beetje een goed stukje, ik ben het voor de verandering geheel met je eens. Dit is ook een zaak waar ik mij ernstig aan irriteer, ik moet helemaal niets hebben van het gedachtegoed van Wilders(ben enige overgebleven D66er), maar om hem maar een rascist te noemen... Beter kan men normaal met hem debateren en inhoudelijk op dingen ingaan.
@Brouhaha 13:15, wat voor radicale oplossing stel je dan voor?
Ik zelf denk dat we gewoon eens een keer duidelijke grenzen moeten trekken. Behandel immigranten als Nederlanders, laat ze met rust zonder allerlei flauwekuleisen te stellen... maar pak ze ook keihard aan als ze over de schreef gaan. Niet bang zijn dat een harde aanpak gezien wordt als "iets tegen de buitenlanders"; iedereen, inclusief de meest hollandofobe immigrant, snapt ook wel dat het afknuppelen van probleemjongeren (figuurlijk dan) de gewoonste zaak van de wereld is. De allochtoon-specifieke aanpak moet *helemaal* uit de handhavings- en vervolgingssfeer verwijderd worden. Gewoon aanpakken, net als we met Nederlanders doen. Waar een gerichte maataanpak wel zin heeft is bij preventie en buurtwerk.
Wat betreft de Islam; Islamisering en radicalisering zijn gevolgen van de "disconnect" van jongeren met onze samenleving, geen oorzaken. De Islam hard aanpakken zal ze dan ook alleen maar sterken in hun overtuiging (al is het natuurlijk wel zinnig om hakbarrende imams te weren). En de meeste gewone momslims kunnen hun rare geloof prima combineren met onze moderne samenleving, net zoals onze gristenfundi's.
Over de kamervoorzatster: mee eens, ze toonde al meer dan eens haar partijdigheid. Maar goed, ze zit er net, en ik zal mijn eindoordeel dan ook pas na een jaartje of zo geven.
-weggejorist-
sinds wanneer wordt je op feestjes uitgenodigd als stand-in voor Jacques D'ancona, brillo?
Amerikanen zijn de kampioenen stemmingmaken? Uhm in Iran e.d. weten ze ook wel wat 'alle neuzen dezelfde kant op laten steken' inhoud.
Prikker 16-04-07 @ 10:02
Euh...... Euh....
90percenttrue.com/images/trip/duh.jpg
Patrick Bateman 16-04-07 @ 12:59
De feiten weerspreken die kwalificatie.
De vergelijking met MJ slaat als een lul op een drumstel. De enige overeenkomst tussen deze twee is iets met waterstofperoxide: Geert smeert 't in z'n haar en Michael heeft er per ongeluk een flesje van leeggedronken.
Verder een goede collumn en helaas maar al te herkenbaar. Veel links getoeter over vermeend racisme hoor ik hier; echter nergens onderbouwd met valide argumenten. Ook niet zo verwonderlijk. Holle vaten klinken inderdaad het hardst.
Who the fuck is Joost Eerdmans???
ohw een oud politicus... heeft ie al werk??
@ think
Iets beter opletter, vorige week is Boris vd Ham wel degelijk begonnen op geenstijl met een column. een trieste dag in het bestaan van geenstijl. Met van Bommel is veel minder mis dan met vd Ham.
Verder bepaal ik zelf wel dat Arib de definitie is van ALLE kwaad..
Noem je nu de PvdA links? Dat vind ik nu demonisering van de échte linkse partijen ;)
@Muxje 16-04-07 @ 12:13
Je schrijft dat de kamervoorzitster zat te slapen, toen die D66-fluim Wilders persoonlijk aanviel, maar dat behoeft toch enige correctie. De kamervoorzitster, politburo apparatsjik Verbeet, is is een typisch voorbeeld van linkse 'self-righteousness' waardoor zij meent dat, als het om Wilders gaat, ze de onpartijdigheid die ze als kamervoorzitster behoort te hebben, gewoon kan laten varen. Als ze al zat te slapen dan was dit een zeer welbewust gekozen hazeslaapje! Dat vuig keitief heeft immers Wilders al eens, zeer onterecht, het zwijgen proberen op te leggen!
@ Brouhaha 16-04-07 @ 13:15
Er is een ziekte waarvan het groeiproces precies op Islam lijkt. Weet je wat ik bedoel ??
Het gaat gewoon echt geweldig met dit land, jammer dat er zo een haatzaaier als Wilders rondloopt die alleen maar kletspraatjes verkoopt en zo de boel ophitst. Zonder hem zouden we het paradijs op Aarde terughebben gehad. Gelukkig dat er nog redelijk denkende normale mensen als JP, Rouvoet en Bos hebben....
@Muxje 16-04-07 @ 12:13
Helaas helpt alleen nog maar een radicale oplossing. Ieder andere oplossing is een lapmiddel. Een intolerante, politiek-religieuze beweging als de Islam is bijzonder opportunistisch en zal ieder duimbreed dat gegeven wordt onmiddellijk aangrijpen om zich verder te nestelen. Je ziet hetzelfde bij bijvoorbeeld christen-fundamentalisten; dachten we net verlost te zijn van dat benepen zooitje van de Veluwe, maar nu ze weer een vingertje in de pap hebben laten ze het niet na om te proberen hun enge bekrompen ideeen aan de maatschappij op te dringen. Gelukkig weten we wel hoe we met die gristenen moeten omgaan en over het algemeen accepteren gristenen wel werelds gezag, omdat ze in de waan verkeren dat God zelf dat boven ze geteld heeft dus dan zal het wel goed zitten.
De Islam is een heel ander verhaal en van een geheel andere orde omdat bij de Islam politiek en geloof een zijn. Als die eenmaal de macht hebben is er geen redden meer aan; er is dan geen enkele macht die de waanzin van die godsdienst (of elke andere godsdient) kan tegenwerken.
@ bottehond 15-04-07 @ 23:36
Het is niet je geweten wat je toespreekt maar je paranoïa.
Goede collumn Joost! Niets meer aan doen. Ik geef je gelijk wat betreft de vergelijking, ondanks dat ie wat slecht is gekozen.
@Brouhaha 10:49: de tegenstanders van Wilders hebben wel degelijk een punt: de toon deugt niet, en werkt radicalisering in de hand. De hele waarheid is echter dat dat voor beide kampen geldt. Wilders' retoriek maakt dat immigranten zich hier niet welkom voelen... maar het negeren van de problemen (die er wel degelijk zijn), en vooral het afhouden van iedere discussie hierover, maakt dat autochtonen zich in toenemende mate genegeerd en onbegrepen voelen. Op die manier zet je beide groepen tegen elkaar op. Zowel Wilders als zijn tegenstanders hebben daar schuld aan. We kunnen alleen maar hopen dat mensen als Wilders in elk geval de problemen op de politieke agenda kan krijgen, maar zelfs dan geloof ik niet dat de politiek met effectieve oplossingen zal komen. De ironie is dat juist door de linkse angst voor polarisering en de rechtse angst voor radicalisering, de polarisatie en radicalisatie worden anngewakkerd.
Overigens, Boeddhi (08:39), Wilders wil het niet hebben over de eventuele dubbele nationaliteit van zijn vrouw, omdat dat geen aarsch met de discussie over dubbele nationaliteiten van politici te maken heeft. Die flapdrol van D66 die er over begon in de kamer deed dus precies waar ze Wilders van beschuldigen: op de man spelen. En dat met een issue dat niet eens met de zaak van doen heeft. Helaas zat de kamervoorzatster te slapen.
In ieder geval blijf ik me wilders ergeren aan de verdergaande islamisering van 0031....
Zeker goed stuk Joost. Oogkleppen af mensen.
Iemand van 10 jaar hoeft ook alleen maar zakgeld te hebben, want je mag toch nog niet werken. En terecht, als ik het zo hoor.
Maar Eerdmans moet wel goed begrijpen dat demonisering van 2 kanten komt. Is het plotseling verkeerd ok iemand te demoniseren die daar zelf heel goed in is?
Beste Geert
Ik ben 10 jaar en heb alleen zakgeld. Ik woon in een grote stad met teveel moslims. Alle dagen wordt ik gepest door die terroristen. Als ik later groot ben, dan ga ik op U stemmen. Ik hoop dat U wint. Groetjes.
@ de honden blaffen... 16-04-07 @ 00:54
Inderdaad tekenend dat in een discussie over GW we het over zijn persoon hebben. Of moeten we het eerst over zijn kapsel hebben en zo lichaamsdeel voor deel naar beneden?
@Joost Eerdmans
Goed stuk.
Alleen jammer dat een hoop mensen het niet begrijpen, en op basis van emoties reageren. De karavaan wordt groter.
Hopelijk beschermt God Wilders tegen Allah...
@Boeddhi 16-04-07 @ 09:09
Kijk, dat is nou precies wat links de goegemeente wil doen geloven: de Wilders-aanhang is dom en arm. Welnu, ik ken zat Wilders-stemmers met een duizelingwekkend ieku en een vette baan!
En wat zou er mis mee zijn als de lagere sociale klassen op Wilders stemmen? De aanhang van SP en PvdA zit ook niet in Wassenaar, toch?
Prima verhaal met haarscherpe analyse.
Tja, de lang voorspelde radicalisering is begonnen omdat het normaal-denkende deel van de bevolking geen andere keus meer rest dan radicaliseren. Het ontkennen door de linkse naievelingen gaat namelijk onverminderd voort en de propaganda van het van de staatsruif afhankelijke deel van de bevolking (allochtonen, ambtenaren en uitkeringstrekkers) draait op volle toeren. Dagelijks wordt het politiek-correcte gebeuzel ons door de strot geduwd terwijl ook dagelijks kan worden waargenomen dat de islamo-fascistische staat binnensluipt. Het aloude "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" is hier van toepassing en in die analogie is er inmiddels sprake van zich snel verspreidend gangreen. Wilders is hopelijk de harde heelmeester die tot amputatie durft over te gaan, anders sterft de patient.
@Buddhi: ben blij dat ik rechts gepeupel ben. Beter dan een linkse landverrader.
@ bottehond 15-04-07 @ 22:55
Hey dat neem je terug bottehond !!! Ik heb veel zuurdere posts gepost dan deze !!! Zo te horen ben jij één van de tegenstanders van die tegenstanders tegen de tegenstanders van Wilders hmmm ? Kom op.. beken maar !
Gelijk heb je, Joost. Dat verdomde "onderbuikgevoel" van de domme massa blijkt toch steeds vaker op feiten te berusten. Heel hard fascist en racist schreeuwen verandert daar niks aan.
Prima stuk Jeaust, alleen jammer dat er geen enkel argument of feitelijke ondersteuning in het stuk te vinden is.
Prima column Joost, net als iedere week, maaarrrr;
"Amerikanen zijn de kampioenen stemmingmaken. Moest aan Michael Jackson denken en de manier waarop deze genius enkele jaren geleden werd gedemoniseerd en bijna gekruisigd wegens vermoede ontucht met kinderen op zijn farm Neverland"
Laat Michael Jackson er volgende keer maar buiten, het verzwakt je column....
wat een naief irritant linkse mensen hier telkens overigens....
verbaasme 16-04-07 @ 01:19
Harige Bangmaker 16-04-07 @ 08:54
www.zelfzorg.nl/groep.php?id=103
Het argument onderbuik is niet zo sterk.
Draaitafel Demagoog 16-04-07 @ 08:54
Het blijft verbazen hoe sommigen van een bepaalde sensuele denominatie hun potentiële beulen de hand boven het hoofd blijven houden. Het moet wel angst zijn dat zulk irrationeel gedrag verklaart. En een afkeer van hardvochtigheid, dat kan natuurlijk ook.
verbaasme 16-04-07 @ 00:22
Verbaas jezelf eens en vraag je af in wiens voordeel het is om de boodschapper centraal te stellen in de discours in plaats van de boodschap. Tsjek de draad veur "verbazend" bewijs. Ook interessant wie zich aangesproken voelen door Stadler en Waldorf.
Je zin over poppers toont dat je onvoldoende sense of urgency hebt. Een ieder speelt zijn rol in dit geheel en de jouwe is van het bedenkelijkst seaurt.
Hardnekkig vasthouden aan vervlogen tijden en quasi wijsheden getuigt van intellectuele lafheid.
blaka-tara 16-04-07 @ 09:04
Wat denk jij dan? Dat Wilders stemmers dat niet willen? mwhoaaaha!!!! Het zijn over het algemeen in volkswijken wonende, laaggeschoolde Nederlanders waar zijn electoraat zit. Ook wat rechts gepeupel van Geenstijl stemt GW, dat klopt..
@ Draaitafel Demagoog
Leer Neerlandsch spreken! En hoe kom je erbij dat de meeste Wilders stemmers moslims het land uit willen hebben?
Grappig, zodra de naam Wilders op GS verschijnt, is de gehele linkse kerk op GS te vinden om precies datgene te doen wat Eerdmans in zijn column beschrijft.
Harige Bangmaker 16-04-07 @ 08:54
Voor Bea doe ik alles ;-)
demoniseren ? de meeste wilders stemmers willen toch ook alle moslims het land uit hebben ? ies idd niet politiek correct en daarvoor hulde ! maar dan niet raar opkijken als je beveiliegd moet worden .. als ik zeg dat alle rechtse mensen het land uit moeten ( en dat zegt geen enkele politici) en een partij opricht en veel stemmen krijg ... Geheid dat ik ook beveiliging moet hebben .. en nou weer gaan slapen jeaust .. niet met van die te makkelijk weerlegbare stellingen komen ( wel grappig dat we die MJ stelling delen ... maar das vermoedelijk ook de enige overeenkomst ) nou toedels he ..
Boeddhi 16-04-07 @ 08:39
Don't sweat it, honey. Wilders is een one-issue politicus. Zodra de Islam negatief in het nieuws komt, wat heel erg vaak gebeurt, staat het blondje weer te schreeuwen. Verder heeft hij wel gelijk, hoor. Alle religies zijn kudt, en gelovigen zijn te achterlijk om dat te begrijpen. Die kudt van een Balkenende voorop. Maar Wilders heeft maar één punt. En dat weet hij zelf ook. Moslims dit, moslims dat. I don´t care. Maar een opportunist, die inspeelt op de gevoelens van de onderbuik, wil ik niet als volksvertegenwoordiger.
Lagere belastingen? Minder ambtenaren? En hoe ga je dat bewerkstelligen, Mijnheer Wilders? Niet. Dat gaat je niet lukken. Hard schreeuwen van de zijkant, dat is waar Wilders goed voor is.
Kudt dat-ie beveiliging nodig heeft. Dat gun je niemand. Maar een hol vat is het. En die klinken nu eenmaal het luidst.
"For Queen and country"? Haha. Bea zal trots op je zijn. Je epistel lezende, vraag ik me af of je het meent. Bea is ook maar een mens met een achterlijke traditie.
Blauw bloed. Als je het daar van moet hebben...
Wilders is toch een mafkees. Als je alleen maar in superlatieven praat "veel gekker moet het toch niet worden", "een Islamitische Tsunamie" dan kan ik niet anders zeggen dat het een islamofobe mafkees is. De discussie over de dubbele nationaliteit is een legitieme discussie, toch heb ik bij Wilders de indruk dat het niet om de discussie in het algemeen gaat, maar om de discussie of moslims met een dubbele nationaliteit politieke bestuurlijke verantwoordelijkheid mogen dragen. Het feit dat er bijval komt uit Marokkaanse hoek is een schijn argument wan daar tegenover staat een meerderheid van Marokkanen die Wilders niet steunen. Of Micheal Jackson een Pedo is of niet, daar kan jij niet over oordelen Eerdmans, dat kunnen alleen deskundigen die hem onderzoeken. Wat er in de slaapkamers van deze man is gebeurd, daar was jij niet bij. Van mij mag er gesproken worden over een migratie stop (maar niet alleen gericht op moslim landen), dubbele nationaliteit (maar doe dat ook voor Nederlanders die in Duitsland een huis kopen met aftrek van hypotheekrente) Waarom wil Wilders niet praten over de dubbele nationaliteit van zijn partner? Waarom heeft Eerdmans het niet over zijn ex collega (minister uit de LPF) die nu zijn broek vol pist op het podium van de commerciële TV. Zullen we die zijn passpoort afnemen en asiel aanlaten vragen Disneyland. Zo ik ga aan het werk, for Queen and country .
Doet me een beetje denken aan het lijsttrekkersdebat na de verkiezingen; wat wilde geertje graag een cordon sanitaire, zijn grote voorbeeld flipke had daar ook goed garen mee gesponnen, tenslotte...
Alleen, het gebeurde niet, geertje mag overal z'n onzin verkondigen en iedereen praat met hem, beetje jammer...
Wat nu gedaan? O, ik heb nog een vriendje op wachtgeld, kan ik die niet inschakelen....
@Superjan: Niet-extremistische, 'gewone' Moslims hebben in het verleden Wilders en Ayaan meerdere malen uitgenodigd voor een dialoog, maar aangezien dat niet in het 'zij zijn allemaal slecht en wij zijn zo zielig' praatje past hebben ze dat altijd geweigerd.
Net als Pimmetje destijds en de NVU is het veel klagen en roepen, maar in staat zijn een discussie te voeren ho maar.
Ha Jeaust,
Een ontroerend goede column. Onbaatzuchtig ook. De kwallenbende heeft inderdaad Geert Wilders ingepakt en hem tot een valse demon gemaakt, voor wie je geen sympathie mag en kan hebben (analogie met der ewige jude dringt zich op),
Marokkanen e.d. die ik ken, komen als t om Wilders gaat, in t ergste geval niet verder dan scheldwoorden als mafkees of pannenkoek, waar de kleffe hufters van links (NOVA) Geert door hun accuzure stemmingmakerij al ongeveer executieklaar hebben gemaakt.
Ik weet dat er extremisten zijn. Ook onder de moslims die hem graag deaud zien, maar ik denk dat de bedreiging van links zolangzamerhand even groot is.
Daarom dring ik aan op een sterke dialoog tussen vertegenwoordigers van de gewone ondernemende marokkaan/turk en vertegenwoordigers van Wilders. Maak een omtrekkende beweging rond het rode vuil en verenig de krachten zou ik zeggen.
Jeaust. rejoyce. Geert wordt beveiligd. Gelukkig. En vuilspuiterij... die regeert bij momentum. En dat momentum is snel aan het vervliegen. Op een gegeven moment kijken de mensen op de verjaardagsfeestjes door de vuile propaganda heen en komen ze erachter dat Wilders geen misdagiger is. Maar dat de echte vuillakken de vuilspuiters zelf zijn.
(vanaf een vervang computer, mij powerbook is stuque... Uw superjan.)
Toch gek. Eerdmans en companen wilden voor de verkiezingen niets van Wilders weten. Zoals Joost zijn grote vriend Marco Pastors. Die zegt zelfs na de verkiezingen: Wilders komt niet verder dan 'er is genoeg Islam in Nederland'.
Leg dat nog eens uit, Joost. Je bent het met Pastors oneens dus?
Goeie column Jeaust.
Zijn tegenstanders zijn bang om de discussie aan te gaan, steken liever hun kop in 't zand en moorden nog liever hun politieke tegenstanders uit dan hun kop uit 't zand te halen (zie Pim Fortuyn). Als 0031 de les van 2002 nu nog niet heeft geleerd, is het definitief tijd om of in opstand te komen of om te emigreren.
Hahaha, briljant verhaal, precies de reden waarom ik het tegengestelde stem waar peroxide-geertje voor staat...
Gek haar met oude Audi TT en een rare bril zonder invloed... gaap.
"gekruisigd wegens vermoede ontucht met kinderen op zijn farm Neverland"
Toch weer wakker helaas.
@Geertjew
Boris van der Ham is Harry van Bommel, verkochtte is verkochte, alle is al het, 2 jokers inzetten en stop?
Er zijn een hoop goeie dingen over deze briljante column te zeggen. Ten eerste is dit nu precies de reden waar (getver ik kan t niet eens opschrijven) Boris vd Ham heel snel moet optiefen hier, want dat is dus zo'n akelig correct mannetje.
Maar verder is het duidelijk. Wilders is volgens zijn tegenstanders een rascist, Arib zegt in Nova uit Nederland te willen vluchten als Wilders aan de macht komt. Schofterig, zeker gezien het feit dat er in heel Nederland geen enkele Marokkaan beveiliging nodig heeft vanwege bedreiging door autochtonen, maar er wel Nederlanders zijn die met beveiliging rondlopen vanwege Marokkaanse bedreigingen. Arib maakte dat alleen maar erger en niemand trekt zich het lot van de zwaar beveiligde Wilders aan. Alsof het normaal is dat hij niet meer over straat kan.
De gevestigde politieke orde is NU al schuldig aan het feit dat deze man beveiligd moet worden en als de demonisering nog even doorgaat is diezelfde politieke puinhoop straks schuldig aan weer een moord!
Als geenstijl ooit nog wat geld over heeft vanwege een verkochtte domeinnaam heb ik wel een idee.
EEN ENKELTJE MAROKKO KOPEN VOOR ARIB het symbool van alle kwaad!!!
Goed en duidelijk verhaal. Ik ben er trots op!
@verbaasme 1.19 moet dat zijn.
@verbaasme @1.02.
En jij gaat ervan uit dat de achterban van GW voornamelijk laaggeschoold is? Het percentage intellectuelen zal je nog verbazen.
@ dhimmi 16-04-07 @ 01:02
Twijfelachtige schijterds weet ik niet, maar`ligt wel in de buurt van incapabel. Niet voor niets weet, op een uitzondering na, geen enkel kamerlid zich een gelijkwaardige positie te bemachtigen als het 'werk' in de Kamer erop zit.
.
Kijk naar Joost. Ik bedoel; wie wil hem nou in zijn bedrijf? (En dan bedoel ik niet de plaatselijke Opel-dealer.)
En weer heeft Joost Eerdmans een punt!
@ de honden blaffen... 16-04-07 @ 00:54
Je gaat er vanuit dat 'dat electoraat' serieus te nemen is. Kom op, je denkt toch zeker niet dat puur omdat Pim het zei de 'onderbuik' een stem heeft? We hebben het niet over een ondernemingsraad of een vakbond.
Wat Joost Eerdmans betreft.
Ik vond deze heel sterk.
@verbaasme 16-04-07 @ 00:33
Je hebt gelijk.
De politiek bestaat uit twijfelachtige schijterds die door het gebrek aan de benodige beslissingen onze samenleving op het spel zetten.
Alibombalie 16-04-07 @ 00:27
verbaasme 16-04-07 @ 00:22
Shareholder 15-04-07 @ 23:29
Tekenend is dan toch weer dat de discussie op de persoon(in dit geval Wilders maar gaat ook op voor Fortuyn en Janmaat)gespeeld wordt en niet op zijn electoraat en dan met name op de grieven van dat electoraat.
Als daar eerder naar geluisterd was door de volksvertegenwoordigers waren de huidige problemen(wie die ontkent is geen serieuze gesprekspartner en wie met oplosingen ala Cohen en Spekman aankomt ook niet(dat heeft namelijk bewezen de problemen te verergeren))niet ontstaan.
@ Alibombalie 16-04-07 @ 00:27
GW verliest niet in een dialoog, want hij legt in zijn eerste zin al 10 vingers op de zere plek. En daar hebben zijn 'tegenstanders' geen antwoord op. Net zo min als hij dat heeft, of we moeten in die simplistische uitzettingsonzin en het veranderen van de grondwet heil zien.
verbaasme 16-04-07 @ 00:33
Je valt in herhaling en ik wijs je dan ook maar gewoon op mijn vorige comment......... (Tip lees de kamervragen eens op zijn site) Ik ga er van tussen... Trust @ all
@ Wishbone 16-04-07 @ 00:26
Dat is precies het probleem waar GW aan ten onder gaat. Hij haalt iedere week het nieuws met exact hetzelfde vraagstuk - internationale vraagstuk om precies te zijn - zonder ook maar één zinnig antwoord te bieden. GW heeft zijn kruit verschoten toen hij zijn lijst samenstelde. Geen back-up, geen autoriteit, geen intellect, geen charisma, geen politiek instinct, etc, etc. Kortom voor de werkelijke bandbreedte aan vragen en onvrede dat leeft in NL is er geen enkel fatsoenlijk antwoord te verwachten van de PVV.
.
Ik bedoel moslimbashen kunnen we allemaal prima. Oplossingen bedenken die hout snijden is net even wat ingewikkelder.
Zo'n GW is al bij voorbaat kansloos als het straks erop aan komt. Want hoe hij ook wilt went of keren, die man moet een keer het dialoog aangaan, en dan valt hij door de mand. Dan kan hij zich namelijk niet meer in zijn zo geliefde slachtofferrol schuilen.
@The eimer 15-04-07 @ 22:55
@Het Utrechts Urinoir 15-04-07 @ 23:18
Ik zal eerlijk zijn; mijn reaguursels van vandaag zijn mede gesponsord door Heineken en Krups...
@spooky 15-04-07 @ 22:58
Ach, beetje roepen van de zijlijn kan niet zo heel veel kwaad; 16 miljoen verschillende politiek partijen is ook geen doen. Probeer dan maar eens een meerderheidskabinet te vormen... Overigens heb ik 0,0 politieke ervaring en heb ik er het geduld niet voor. Ik zou waarschijnlijk halverwege mijn eerste kamervergadering woest vloekend Femke Halsema proberen te wurgen ofzo...
verbaasme 16-04-07 @ 00:22'
Dat is een persoonlijke mening die vooralsnog meer op ijdele hoop is gebaseerd dan de werkelijkheid. Ik wacht het dus rustig af en baseer me op de problemen die hij aankaart. Voorlopig haalt hij nog elke week het nieuws en kunnen de andere partijen alleen maar lijdzaam toezien zonder antwoord........
@ Shareholder 16-04-07 @ 00:13
Klopt, de PR-tijgers komen er op klaar denk ik. Maar persoonlijk zal het geen fijn dansje zijn vrees ik.
@ Wishbone 16-04-07 @ 00:12
Juist het feit dat GW zich door niemand meer laat controleren maakt me uiterst wantrouwig. Een niet zo talentvol politicus die naast een psychologisch dubieuze persoonlijke leefwereld als een ongeleid projectiel onderwerpen - die op wereldschaal al het diplomatieke talent vergen - zonder enige verstandelijke nuance in de openbaarheid schreeuwt kunnen we niet met uitsluitend "houzee" toeroepen. Dat zou immers het einde van de democratie betekenen.
.
Tja, de populariteit steigt vooralsnog. Maar tis net poppers. Het doet even 'whooz' en daarna kom je erachter dat je volkomen gesloopt bent. Seen that, done that.
Botte wat is et nou? ADHD? Borderline? Heaumeaufiel Gristenturk met zadelpijn?
*no offense*
@Verbaasme. Draai het eens om. Bijvoorbeeld: Wie gelooft een amerikaanse presidentskandidaat die geenen bescherming geniet ende nodig heeft ?
verbaasme 16-04-07 @ 00:08
Bij de VVd heeft hij nooit zijn standpunten kunnen uiten. Toen had hij nog met een partij en regels te maken. Nu heeft hij zijn eigen partij met eigen regels en kan hij zeggen wat hij denkt, en er is niemand die hem op het matje kan of wil roepen....... Niks meer en niks minder.
.
Voorlopig is de populariteit van de PVV alleen nog maar gestegen. Vraag me dus af waar je dat kamikaze verhaal op baseert ?
@`Wishbone 16-04-07 @ 00:00
Denk eerst nu maar eens na over wat er staat en wordt gezegd voor dat je me 'onzinnig' op de mouw spelt Wishbone.
.
GW had in essentie wellicht dezelfde ideeën binnen de VVD, maar de huidige uitvoering begint steeds meer op een kamikaze actie te lijken waarbij iedere vorm van objectiviteit, integriteit, en vooral effectiviteit verloren dreigt te gaan.
verbaasme 15-04-07 @ 23:59
Wilders had deze standpunten al bij de VVD en toen werd hij niet bewaakt. Je kletst dus onzin......
@ bottehond 15-04-07 @ 23:02
Tssk, Botte, er wordt even niet opgelet, en je verwatert meteen naar erbarmelijke onzin. Iets teveel Opinio-inkt opgelikt?
Wilders is eng, en de weg kwijt. Waarom? Dat mag zijn shrink uitzoeken, maar misschien ligt er een kern van waarheid in Joost zijn eerste zinnen:
<quote>"Veel mensen beweren dat de extreme beveiliging van Geert Wilders een kwade invloed op zijn ideeën heeft."</quote>
<quote>"Wilders kan niet meer zonder bewaking, denkt niet meer zonder bewaking en handelt niet meer zonder bewaking."/quote>
.
Kortom Wilders denkt niet meer als Wilders, maar àls Wilders die iedere dag geconfronteerd wordt met mensen die hem bewust houden(!) dat moslims hem dood wensen.
En dat psycho-ettertje aanlengen met jouw Opinio-bullshit geeft een beteuterd explosief.
Over een aantal jaren moeten we Geert Widers gewoon als minister-president hebben.
@Niet voor Jan 15-04-07 @ 20:51
1. Je bevestigt het demoniseren. Die heilstaat bestaat alleen in jouw hoofd. 2. Veel uitspraken tot aan de hoge raad zijn dermate abject dat Geert ook daar snel debezem door moet halen, voor beelden te over, lees wat vaker GS
Op de feestjes waar ik kom is men het over het algemeen met Wilders eens. Joost sluit je aan bij Wilders, hij heeft straks goede mensen nodig voor die 20 zetels.
lik 15-04-07 @ 23:45
Yup, oud nieuws dat niet vaak genoeg gelezen kan worden.
* mand *
bottehond:
www.jihadwatch.org/spencer/ mischien oud nieuws voor jou
v Maerlant 15-04-07 @ 23:34
Zeg eens: schild en vriend? Hehehehehe... ciao, mijn beste.
Shareholder 15-04-07 @ 23:29
Gelukkig zijn er dan altijd weer verlichte geesten als u die daar de domme goegemeente even op wijzen.
Koekje-dr-bij? 15-04-07 @ 23:35
Half zes ja, voor Vorst en Vaderland! Truste Koekie.
Patrick Bateman 15-04-07 @ 23:20
Shareholder 15-04-07 @ 23:29
De ergste schadetoebrengerTs anno nu zijn cynici die overalop pissen, maar weigeren moeilijke keuzes te maken omdat ze liever Stadler & Waldorf blijven spelen, geheel tegen iedere logica en morele overwegingen in. Zíj legitemeren met hun houding de wandaden waarmee Nederland gesloopt wordt. Lekker makkelijk. Zou ik ook wel willen, als mijn geweten me niet doorlopend ernstig toegesproken had. Pathetisch.
v Maerlant 15-04-07 @ 23:34
Half 9, dat zijn ook geen tijding meer hé vriend Vlaming? Truste knul!
The eimer 15-04-07 @ 23:14
de honden blaffen... 15-04-07 @ 23:29
'The hatred that certain Western intellectuals harbour towards their own culture is one of the most fascinating phenomena of the contemporary world. If a civilisation is no longer even capable of arousing the instincts necessary for its own survival, perhaps it no longer deserves to live'. Luciano Amaral
Is m'n laatste, moet er morgen schandalig vroeg uit. Truste ieder.
AUB 15-04-07 @ 23:06
Je had mogen stoppen bij "nee" hoor. Dan is het goed... ookal heb ook ik mijn bedenkingen bij het belgen-gehalte bij brabo`s en limbo`s. Komt vooral door de tongval, carnaval en de bende geestelijk-gehandicapten die ik iedere weekend weer in een willekeurig voetbalstadion trots en uit volle borst "boereee" hoor scanderen. Opmerkelijk.
@schele henk jup zo heet dat; met generaals..
"Amerikanen zijn de kampioenen stemmingmaken" Hoe heet dat ook weer? Generaliseren?
Wilders is nog vrij mild hoor. De oplossingen die hij voorstelt zijn niet voldoende om de extreme problemen van Nederland op te lossen. De linkse kerk radicaliseert veel meer. Kijk maar eens naar de uitnodigingen richting Haniyeh en Tariq Ramadan. Om nog maar te zwijgen over de nonchalance (cq cynische onverschilligheid) van Cohen tov de moslimbroederschap. Drie oorlogsverklaringen binnen 1 week.
Eerdmans, misschien moet je gewoon weer meedoen aan den Verkiezingen? Met zoveel kidult gelul, flutredeneringen en populistisch gezwam zeg ik: doen joh. Een zakkenwasser als jij kan zeau bij de VVD aanschuiven. Ware het niet dat men -zelfs daar- weet dat jij goed bent voor 0.0 zetels :)
The eimer 15-04-07 @ 23:14
Noem het maar een oorlogstrauma.Ons aangepraat door vul maar in.
Dat bijna alle Nederlanders fout waren in de oorlog.Dat we schuldig zijn aan de slavernij en ga zo maar door.In werkelijkheid stemde in 1939 iets van 4% van de bevolking NSB.De bevolkingsgroep die het meest heeft geprofiteerd van de slaven in Suriname is de Joodse gemeenschap(bron mijn surinaamse ex buurvrouw).Men heeft de Nederlandse bevolking een schuldcomplex aangepraat waardoor men als de dood is om te discrimineren etc.
Daarom word als de argumenten van de policor sekte op zijn steevast het konijn van het racisme facisme etc uit de hoge hoed getoverd(imho).
Joost sluit je aan bij de PvdV. Jij was de enige in de lijst Fortuyn die iets voor de mensen deed.
Solide bewijsvoering Bateman ;)
Het probleem met extreme reacties op welke politicus dan ook is dat de grootste idioten vaak ook de grootste bek hebben en dus gehoord worden.
Waarheid als een Koe... Joost!!
Eindelijk!!
Twee jaar te laat!! maar toch!!
Beter laat dan nooit!??
dlseth 15-04-07 @ 22:51
Hehe sterk staaltje Nederlands :) en er zit wel wat in. Maar gebrek aan beter vind ik wat respectloos, maar begrijp je punt. Ik ben razend benieuwd hoeveel zetels hij straks werkelijk krijgt...
investin 15-04-07 @ 23:13
'But if moderate Islam does not exist, yet we delude ourselves into thinking that it exists, we would inevitably find ourselves trapped in a cultural equivalent of the Oslo "peace process," forever negotiating with and empowering our mortal enemies in the pathetic hope that they will turn out to be friends. '
Lawrence Auster
go geert!
@ botte:
Nederlanders zijn sowieso geschuft.
In de Koude Oorlog hadden de Warschaupactlanden 120 divisies en 20.000 tanks aan onze grenzen staan.
Desondanks werd er zaal in het Binnenhof naar Paul de Groot vernoemd.
Na Seys Inquart is er geen grotere landverrader geweest dan de Groot.
Wat is er met dit land aan de hand dat patriotten voor rotte vis worden uitgemaakt en de grootste landveraders helden zijn?
Begrijp ik nu dat Wilders een Vieze Pedo is?
waslim 15-04-07 @ 23:07
Aha de clou van de column.Dat ik dat nou niet gezien heb.
Toch heeft joost gelijk.
Als je Wilders zijn standpunten gewoon eens goed bekijkt, is hij tegen de radicale Islam en niet tegen buitenlanders in het algemeen. Ook niet tegen de gematigde Islam.
En dat hij waakt tegen Dubbele loyaliteit van ons parlement vind ik alleen maar te prijzen. Andere collega's van hem durven hun vingers er niet aan te branden.
@AUB 15-04-07 @ 23:10
I rest my cheddar.
@ Joost:
Hoe wou je toetsen of de beveiliging ven Geert invloed op zijn denken heeft?
Een paar weken/maanden zonder beveiliging?
Niet zo'n goed idee denk ik!
@Dwaas
Dwaas
bottehond 15-04-07 @ 23:02
Point made.
@AUB 15-04-07 @ 23:06
Hou een sop, je maakt Brabant te schande.
Redelijk maf om de opgebleekte Wilders te vergelijken met de eveneens opgebleekte Michael Jackson!!
@Koekje
Nee, vriend van Harige,
Brabo & proud of it....
[quote]Alles met een zuidelijke tongval mag verkocht worden aan België. Samen met de mensen, die erop stemmen.[/quote]
Waar komt mijnheer Harige zelf vandaan? Van het pitoreske Amsterdam misschien. Waar men alles zo goed zelf weet. Lekker met een kopje thee alle problemen wegdrinken? Sodemieter aub snel op. Als we ergens een gebrek aan hebben, dan is het wel aan al het tuig van boven het riool! Doei!
Prikker 15-04-07 @ 22:44
Weleens van een balans gehoord?
lik 15-04-07 @ 22:58
I told you. Vrijplaats. Dat is even wennen, tog. Matig je teaun (maar nimmer de inhoud) en je kunt nog veel plezier hebben hier.
Het Utrechts Urinoir 15-04-07 @ 22:41
Zo is het maar net. Heel veel van de islam- watchers zijn linkse jongens die uiteindelijk tocxh kiezen veur logica. Het is bespottelijk dat er geen enkele linkse partij is die kiest veaur islamkritiek. Islamwatchers zijn grosso modo behoorlijk Mensch- en Vrijheidslievend en juist op basis daarvan kiezen zij voor een positie die hen boegeroep van de makke en geïndictrineerde goegemeente oplevert. Iedere islam- watcvher die ik ken is integer en intelligent. Iedere islam-watcher- en wildershater die ik ken denkt in kronkels en drogredenen. Maar goed: geen enkele anti establishmentbeweging krijgt het in de schoot geworpen. Part of the choice.
BTW: Wilders is niet eng. Dat is beeldvorming. De man wordt zelfs geroemd door zijn collegae om zijn consequente houding. De man verdient en krijgt restecp. Of hij nou links of rechts is. Tenslotte zal ik je een geheimpje vertellen: Vrijheid in Partij voor de Vrijheid verwijst naar Vrijheid ten opzichte van islam en polikordictatuur.
Michael Jackson vergelijken met Geert Wilders...
Ik vergelijk Mike Tyson ook heel vaak met Dolf Jansen (?)
AUB 15-04-07 @ 22:54
Ga zelf eens deaud, boerenlul. Zeker gristen?
@dlseth
Voor u een schone taak ipv nutteloos aan de zijlijn blerren?
ik leef nog
AUB = Arie uit Breda....
@ dlseth:
Even kijken, dat wordt dan lijst 2 met verplichte GS. literatuur voor gevorderden.
( als dat zo doorgaat valt er straks weinig te F5 en )
Prikker 15-04-07 @ 22:44
Je allerzuurste post ooit en dat vis voorwaarv een prestatie.Maak liever de staat op. Deze trein is niet meer te stoppen, de 0031ers van bijna álle pluimage laten zich niet meer voorscvhrijven wat de werkelijkheid is. Ergo: tijd voor een nieuwe blik, mister, of je wordt obsolete en dat wenscvh ik geen enkele intrinsiek progressieve Mensch toe. Kom op, niet zo zuur!
He Harige Bangert, ga eens snel DEAUD, teringlijer.
Het zou een goede verkiezingsslogan zijn:
PVV, bij gebrek aan beter.
Wilders heeft zich een zeer succesvolle combinatie van hijgerigheid en gemakkelijk scoren op politiek populaire onderwerpen eigengemaakt. Zijn Kamervragen ontstijgen de vragen, welke tijdens het vragenuurtje worden gesteld, dan ook nauwelijks. En dat kan kloppen, want voor het vragenuurtje wordt 's ochtends de krant opengeslagen, om te zoeken naar mogelijke vragen. Kijk naar de Kamervragen van de PVV (www.pvv.nl) en je zult zien dat deze, op 1 na, allemaal uit artikelen van AD, VK, Telegraaf, De Pers, Elsevier, Trouw, etc. zijn gehaald. Voor de PVV is het dus eigenlijk 4 jaar lang vragenuurtje.
Hoewel ik de humor in de vraag 'Zo ja, bent u knettergek geworden' best kan waarderen:)
Politici zijn de toon richting Wilders gaan veranderen (F. Halsema: 'Ik lust u rauw'). Maar die toon is niet anders van die van Wilders zelf. Ik vind het persoonlijk veel onnodig geschreeuw en weinig wol van beide kanten.
miko 15-04-07 @ 22:36
Ik kan je de lectuur van volgend werk sterk aanbevelen:
www.fondspascaldecroos.org/archief/wer...
Daar lees je dat die tendens van mopperende mensen bepaald geen Belgisch, maar een Europees fenomeen is. Het drama is dat de mopperaars geen stem in het kapittel hebben, in het geval van België net vanwege dat cordon sanitaire. Dat van die spreiding mag je met een korreltje zout nemen: het zijn toch vooral de grote steden die snel evolueren naar Gazastroken -excuseer: cosmopolitische leefgemeenschappen. De voorspelling van een clash tussen steden en platteland is dan ook jaren geleden al uitgesproken.
@ v Mearlant:
Inderdaad, Belgie is een electorale truckendoos.
Ik vrees voor je dat dit voorlopig wel zo zal blijven.
@Het Utrechts Urinoir 15-04-07 @ 22:41
Wilders is een knuppel ja, maar toch zal ik op hem stemmen voornamelijk bij gebrek aan beters. Liberaal is 'tie niet, maar wanneer ik moet kiezen tussen politiek stagnante fossielen (CDA, PVDA), Yort Kelder's persoonlijke Rotary cluppie (VVD), een handjevol professionele collaborateurs (GL), pauperts (SP) en religeuze mongolen (PvdD, CU, SGP)... Dan blijft er weinig over. Iemand noemde eerder D66 ... Een beetje de Linda de Mol van de politiek; een positie als zoutloze vulling tussen belangrijkere dingen waar ieder normaal persoon voor zou danken. Dan hebben we alleen de PVV nog.... Mjah. Beter dan niets...
commentaardererrr 15-04-07 @ 22:39
"Wilders is een rascist!"
-Wilders heeft nog nooit in enig opzicht íets negatiefs over iemand gezegd of geschreven betreffende zijn etniciteit en alleen zijn etniciteit. Slechts feiten over demografische vertegenwoordiging in de criminaliteit.
"Wilders is een nazi!"
-Wilders is Joodsche Volksvriend numero uno.
"Wilders haat allochtonen.
-Hij is met één getrouwd.
"Wilders haat moslims.
-Wilder waarschuwt voor radicale moslims en delen van de Koran. Zijn excacte woorden ( meermaals herhaald ) is dat hij ook voor de Islam een plaats ziet in Nederland, maar wel als elke andere vreedzame verwesterde religie.
"Wilders is een populist"
-Wilders zegt inderdaad wat heel veel mensen denken, ookal wordt hij daarvoor beloond met slechts 9 zetels. Veel beter had hij de mensen wijs kunnen maken dat ze arm zijn, en zielig. Mensen meer geld en een sociaal utopia beloven levert rap 25 zetels op.
"Wilders heeft een one-issue partij.
-Wilders heeft een complete ideologie wat betreft sociale voorzieningen, criminaliteit, onderwijs, milieu/dierenrechten, belasting, europa én integratie.
"Wilders wil een volledige immigratiestop.
-Neen, wilders wil een tijdelijke immigratiestop voor niet-westerse kansloze asielzoekers. Enerzijds om het integratieprobleem te stabiliseren en verbeteren, anderszijds om het sociale stelsel niet nóg verder te belasten met immigranten die direct de WAO instromen.
Meer?
@ Koekje- :
Het frapante is dat links geen zak geleerd heeft van het demoniseren van Fortuyn. Nu zijn ze met hetzelfde heilloze gezever bezig als destijds het geval was. Ik dacht verdomd dat het Anne Frankvirus was uitgewerkt, maar het leeft nog vollop. Ze snappen maar niet dat hun slappe geouwehoer de beste reclame voor Wilders is.
( eigenlijk fout om dit hier te stellen. stel dat dat ze mee stoppen.
dat zou niet leuk zijn)
@Vagere_Hein,
Dijkstal was echt gruwelijk, wat is die man fout!!! Allejezus nog aan toe, echt w.a.l.g.e.l.i.j.k., dan heb je nog 10 keer liever Femke, dan klopt de poep met de shit, maar die HollandHater van een Hansch Dijckstahl kan maar beter in de biertenten blijven met die kutsaxofoon van ,m, driewerf bah
Het gaat ook niet om radicalisering het is het doel wat fout is bij Wilders.
The eimer 15-04-07 @ 22:34
De vorige gemeenteraadsverkiezingen toonden mogelijk - niet noodzakelijk -het begin van een trendbreuk en het in zicht komen van een sociiologisch plafond. Het zou me niet verbazen als de helft van de senioren voor het Vlaams Belang zou stemmen, maar senioren hebben nu éénmaal een beperkte houdbaarheid. De instroom van jongeren lijkt wel verzekerd, maar er zijn te weinig autochtone jongeren - hét probleem van, bij uitbreiding, geheel Europa. In Antwerpen was het effect van de allochtone stem zeer aanwijsbaar, en dat heeft als een mokerslag gewerkt op het moreel van leiding én achterban. Daaruit hebben de opponenten dan weer moed geput. Voor het eerst werd de trend van groeiend stemmenaantal voor het Vlaams Belang niet nadrukkelijk bevestigd. Volgende verkiezingen - federale - in juni lijken in het verlengde van dat fenomeen te liggen. Grote winnaars van dit eigenaardige fenomeen zijn en blijven de socialisten. Als je 20% van de stemmen haalt op een totaal van 70% (stemmen zonder het Vlaams Belang) in plaats van 100 word je ineens quasi incontournable... Het grote gewicht van de Franstalige zusterpartij in Wallonië doet de rest. En dat, met dank voor uw aandacht, is de houdgreep die het arme België versmacht.
Eerdmans, 't klinkt eerder alsof de tegenstanders van de tegenstanders van Wilders sterk aan het radicaliseren zijn.
Hulde Joost. Jammer dat je MJ aanhaalt, vind ik geen goede vergelijking. Geert Wilders is namelijk een heel normale man, en dat kun je van MJ niet zeggen. Een belangrijk punt dat je naar mijn mening onvoldoende uitdiept is dat Wilders' medestanders inderdaad als enge mensen worden beschouwd. Dan kun je alleen maar concluderen dat er nog een heel lange weg te gaan is, voordat al die geïndoctrineerde linkse ogen eens geopend worden.
Groet,
Patricia
commentaardererrr 15-04-07 @ 22:39
Kom op met die argumenten.
@mezelf
".. kinderen krijgT. Dan krijg je..."
dlseth 15-04-07 @ 22:28
En zo is het verdomme wel, eerlijk gezegd vind ik Wilders eng. Zijn standpunten soms te radicaal en zijn toon bevalt me ook niet. Maar mijn angst, ja angst ja, is groter voor de bendes (dat zijn het uiteindelijk) en hun toon. Dat ik mezelf en naaste omgeving verplicht Wilders zijn zetels te geven. Nu is veiligheid al ver te zoeken maar wat als de jongere generatie, de generatie de losgeslagen is, kinderen krijgen. Dan krijg je de marokaan 3.0 en we zijn nieteens tegen de 2.0 beta versie opgewassen. Daar kun je als beschaafd mens toch geen weerstand tegen bieden??
Niet voor Jan 15-04-07 @ 20:51
Whatever helps you sleep buddy.
Geert Wilders doet wat hij zegt, en zegt wat hij denkt. Hij zegt wat iedereen denkt, maar niemand zegt. En linksdragend nederland kijkt geschrokken naar de politiek: "Kan hij dat allemaal zo maar zeggen en vinden? Ik weet helemaal niet of dat wel MAG." "Neen!" zegt de linkse kerk, "natuurlijk mag dat niet! Luister niet naar hem, hij is een rascist en verbitterd door zijn bedreigingen!" Opgelucht haalt den nederlandse kiezer adem. "We zagen het toch goed! Die enge vent belooft alleen maar gouden bergen over de rug van moslims. Want GW háát moslims. Hij háát ook allochtonen, negers, chinezen, dwergen en barmannen, en God, en hij eet kinderen voor zijn ontbijt! Boeeeeh!" Tevreden kijken Pechtold en consorten vanuit hun luie zetel naar het volk. Nog een dikke knipoog naar de geïmporteerde kiezers en zij zagen dat het goed was. Nederland wenteld zich nog 4 jaar in onwetendheid, beschaafdheid en naïviteit. "Want nooit meer een holocaust, geen discriminasie in Nederland!" Lang leve Nederland! Wil de laatste emigrant het licht uitdoen?
Vagere_Hein 15-04-07 @ 22:29
Over de vrijheid van meningsuiting.
De discusie over wat je nou wel of niet mag zeggen of terugzeggen is eigenlijk niet zo interessant.
De dag dat Janmaat veroordeeld werdt voor het zeggen vol=vol was de dag dat in Nederland de waarheid niet meer gezegd mocht worden.
slappe column.
tegenstanders van Wilders verwijten dat ze demoniseren zonder de argumenten te ontkrachten die die tegenstanders gebruiken.
Eerdmans, het is niet vreemd dat dit geluid niet meer gehoord word in de kamer.
Met zulke vriendjes heeft Geert geen vijanden meer nodig. Je zal maar vergeleken worden met Michael Jackson! Geert kan inpakkuh
Goede colum blijf zo doorgaaN!
v Maerlant 15-04-07 @ 22:16
Achter lopen??Ik denk dat in Belgie de problemen eerder benoemd werden. En dat cordon sanitaire waar Willders het over heeft dat was toch wel een belgische uitvinding??En ik weet nog wel dat veel belgen al mopperde eind jaren tachtig omdat de asiel zoekers gelijkelijk verdeelt werden over de staat en zo kwamen de mensen in de kleinere gemeenschappen in contact met de allochtoon.Al vind ik het nog steeds beter om de 'buitenlanders 'te spreiden dan ze in steden laten samenklonteren.
Wilders een echt raar :P
Ik snap niet dat iemand zo kan discrimineren in de kamer:p
bannen die shit:P
@ v Maerlant;
Prima uitleg.
Overigens is het mij een raadsel dat het mogelijk is dat V.B. nog steeds geboycot wordt. Dat moet toch een keer fout gaan en exploderen?
ik vindt het maar vreemd dat iemand een racist genoemt wordt als hij opkomt voor z,n land , beschermd tegen verkrachters en andere criminelen , ik kan me een andere tijd herinderen dat de rollen omgedraaid waren.....
Verb 15-04-07 @ 22:31
*Applaus voor Verb*
Actie en reactie en Wilder en Eerdmans valt eensch deaud.
Sterk Joost.
Overigens verbaast niemand er zich over dat een stuk over de koran in een partij bladje van de Volkspartij voor de Vrijheid en Democratie onder een schuilnaam moet worden geschreven. Daar gaat de discussie weer niet over. Is normaal in NL
Ja, ik kom hier voor het applaus.
Verb 15-04-07 @ 22:28
Je spelling is niet helemaal je van het, he... dat maakt wel enig verschil. Is het hier een sovjetvergadering, waarin open deuren intrappen op verplicht applaus mocht rekenen?
Joost, wat een ontzettende open deur weer. Ik vraag me echt af waarom ze je bij GS nog betalen.
Het was interessanter geweest als je de recente uitspraken van Hans Dijkstal als kapstok genomen had. Hij is onlangs weer onder zijn steen vandaag gekropen en kwam in Buitenhof met de stelling dat mensen die de vrijheid van meningsuiting tot het uiterste nemen - die in zijn optiek dus beledigen - feitelijk terugbeledigd mogen worden en in elk kader geplaatst mogen worden dat nodig geacht wordt (de welbekende Tweede Wereldoorlog-vergelijkingen).
Een bespottelijke stelling natuurlijk, aangezien toeschrijvingen en vermeende motieven helemaal niet in de politiek thuishoren, los van of je opponent er gebruik van maakt. Het toont de staat van verzuring aan van de beste man en zijn als-zij-het-doen-dan-mag-ik-het-ook-redenaties geven perfect aan waarom dit fossiel terecht wegens onkunde de Haagse politiek verlaten heeft en waarom hij nooit meer iets met die politiek te maken moet hebben.
lik 15-04-07 @ 21:56
Ik begrijpniet helemaal waar je de notie vandaan haalt dat GS géén Vrijplaats zou zijn waar eenieder zijn ongezouten of gezouten of flauwe mening kan ventileren. Easy does it, okay.
@Het Utrechts Urinoir 15-04-07 @ 22:20
Bijval hoef je niet te verwachten. Stel dat je een kansenjongere in elkaar tikt, dan staan er bij de volgende halte/het volgende station 50 ... En de politie zal echt niet langskomen. Materieel tekort! Alle politieautos staan namelijk langs de snelweg...
bottehond 15-04-07 @ 22:25
Doen we samen met het opdiepen van het Verdrag van de XVIII artikelen.
> Kan iemand mij hier uitleggen waarom ik (..) geen bijval krijg..?
In NL worden daders niet gestrafd en slachtoffers / helpers dubbel gestrafd.
The eimer 15-04-07 @ 22:21
Vandaag de dag niet meer, maar historisch heb je wel een punt. Het Vlaams Blok (toen nog) is begonnen als een separatische partij, onder het motto 'België barst'. Het Vlaams Belang wil Vlaanderen voor de Vlamingen. Gaandeweg zijn echter de (moslim-)immigranten voor dat 'Vlaamse Vlaanderen' een grotere bedreiging geworden dan de Walen, zodat nu de meerderheid van mensen die zich niet meer lekker voelt bij de instroom en aanwas van immigranten Vlaams Belang stemt.
v Maerlant 15-04-07 @ 22:21
En wanneer dachten de heeren ende daemesch het gestolen Zeeland terug te vorderen?
v Maerlant;
Alles gaat inderdaad in Belgie wat gemoedelijker als bij ons.
Maar Belgen zie het Vlaams belang toch meer als een afscheidingsbeweging dan als een anti- islampartij?
miko 15-04-07 @ 22:19
De dappersten aller Galliërs!¨*dobbelstenen zoekt*
Hulde! Ik krijg alleen van jouw M.J. vergelijking een slappe zak. Daarnaast zou een goed betoog volgens de regeltjes zoals ik ze geleerd heb bestaan uit voor- en tegenargumenten. Had dan ook even gezegd dat niet alle marokanen stinken zoals dat in de hoofden van de mensen zit. Zo is 't toch? Maar het is makkelijk en leuk, dat dan weer wel...
Echter om er even zinnig op in te gaan, ik vind het voornamelijk zorgwekkend dat we alles zo "gewoon/acceptabel" (vind je dat niet? trek dan je muil open) beginnen te vinden. Jij noemt persoonsbeveiliging, ik noem teringherrie in het OV bijv.
Het gaat allemaal toch nergens meer over, hoog tijd voor een schrikjebroekvolbewind.
Kan iemand mij hier uitleggen waarom ik in een volle tram iemand aanspreek op het door hem gemaakte geluidsoverlast, een grote bek krijg, bedreigingen tot slot een stomp in mijn maag maar geen bijval krijg..?
p.s. Desbetreffende kreeg ook geen bijval maar per abuis een toeval... ook best
Een erg actueel voorbeeldje, van vandaag, om te verduidelijken dat het in België met de media nog erger gesteld is dan in Nederland: (jaja, het kan):
www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?a...
Drie keer raden aan welk profiel die 'agressors' meestal tegemoetkomen.
v Maerlant 15-04-07 @ 22:12
Hmm de belg als gemoedelijke kerel.In zijn spraak dan.Want als hij kwaad word.Wat zei JC daar ook weer over??
is half vmbo-nederland hier aanwezig?
joost legt toch goed uit hoe hij op de vergelijking komt met de casus-jackson? hij vergelijkt wilders niet met jackson, hij vergelijk de ene situatie met de andere situatie... de mensen denken iets over wilders en dus zal het wel zo zijn, bij jackson was dat hetzelfde :)
goede column joost!
miko 15-04-07 @ 22:12
Vergeet niet dat wij, zoals de traditie het wil, bij jullie achterop hinken en dat hier de politieke correctheid nog de boventoon voert. Wij hebben ook zoiets als de snelBelgwet gehad waardoor je nog moeilijker zicht krijgt op de realiteit. Een 'Opinio' hebben wij hier niet, zelfs geen 'Elsevier', dus het is beredderen geblazen om een beeld te krijgen van wat er aan de hand is, en heu... ik steek ook nogal veel tijd in het volgen van Nederland ;). Luik is heel erg ja, maar daar wordt in Vlaanderen weinig aandacht aan besteed. Naar mijn inschatting is Charleroi zelfs nog erger.
v Maerlant 15-04-07 @ 22:03
Ik heb er geen documentatie van maar ik zelf had anders de indruk dat Belgie er meer problemen mee had dan wij.Vooral Antwerpen dan want dat ken ik het beste.Vond de opkomst van het vlaams blok ook niet zo vreemd.Oh ja en Liege.Daar zag je de ghettos 20 jaar geleden al onstaan.Ik neem aan dat dat nu niet verbeterd is.
de honden blaffen... 15-04-07 @ 22:09
Wel doodsbedreigingen gehad, maar bij mijn weten nog niet beveiligd. Pas nog een interessant artikel over die problematiek gelezen (ook @Miko):
www.brusselsjournal.com/node/2046
@The eimer 15-04-07 @ 22:10
Tsja, zetpillen overdwars erin levert soms nare gevolgen op en dan wordt je wel eens een hele kleine beetje boos.
@ koerbagh;
Bijsluitertje verkeerd gelezen, dat is alles.
v Maerlant 15-04-07 @ 22:03
Hallo,moet de Winter eigenlijk op een dergelijke manier beveiligd worden?
Duidelijk stuk Joost.
@lik 15-04-07 @ 21:56:
Zonnesteek opgelopen? Of ben je Feyenoord-fan? Of allebei?
miko 15-04-07 @ 21:58
Wij zitten met nog iets minder alarmerende getallen dan Nederland, Frankrijk en Engeland en zijn daardoor misschien wat atypisch. Mensen met kinderen mogen dan meer en meer Antwerpen mijden (en Brussel, en Mechelen, enzovoort), maar officieel zijn er nog geen no-gozones. Zo is het mooie stadspark van Mechelen waar je helaas niet meer kan komen officieel geen no-gozone.
lik 15-04-07 @ 21:56
Jammer voor je, geen taakstraf maar lik op stuk beleid hier.Joris kom der maar in!
Hij was wel erg makkelijk
@ Viagra Falls:
Kennissen van mij die het lef opbrengen om na jaren hier toch nog even komen kijken wat er van dit land geworden is schrikken zich steevast uit de naad en stamelen; we wisten dat het erg was, maar dat het zo is geworden wisten we niet.
@lik 15-04-07 @ 21:56
Joh, hooguit een editje en een tiental reaguurders die zich afvragen waarom je reactie weggejorist werd, meer niet.
@lik
Zozo, gaat die verder nog goed?
@lik 15-04-07 @ 21:56 - Ge eens deaud.
v Maerlant 15-04-07 @ 21:55
En bij u daar??
-weggejorist en opgerot-
Wilders zit echt niet te wachten op Eerdmannetjes.
Alleen kerels met ballen wil hij hebben.
Frankrijk: 550.000 km², 1500 no-gozones. Nederland, 41.500 km², 145 'kansenzones'. Laat het apothekersweegschaaltje thuis en de rekening klopt.
Karel kwakbol 15-04-07 @ 21:53
Dat zal best zo zijn ja,
@Joost - Prima column. Je raakt me alleen kwijt bij het bijhalen van Jackson. Ik ben met je eens dat Jackson aboluut een musicaal genie was. Dat bleek terdege tijdens die beruchte documentaire over hem. Sprekend was hoe hij het bas-lijntje van Dirty Diana deed.
.
Helaas was de rest van de documentaire min of meer bewijs dat er bij Michael toch ergens een hele grote schroef loszit.
.
Qua Wilders (en Verdonk) ben ik het absoluut met je eens. Links demoniseert (alweer), en helaas is er geen Nederlandse zender die een andere mening durft te verkondigen. Het resultaat zal uiteindelijk wel weer een huilende linkse bende zijn die met z'n allen verkondigen dat ze dit niet gewild hadden.
.
Overigens was het VVD akkefietje de mening van een brievenschrijver, en niet de mening van de volledige VVD. Beetje jammer dat je dat er ook bijhaalt.
.
Zelf hoop ik morgen of overmorgen uitsluitsel te krijgen over een eventuele baan in Denemarken. 1 kant van me is blij dat ik uit 0031 wegben. De andere helft zal de politiek alhier blijven volgen. Ben benieuwd waar ik je mogelijk terug zal zien, Joost. Ik geef voorlopig mijn Nederlandschap nog niet op, dus wie weet of je ooit nog een stem extra krijgt ;)
RokuStrikesAgain 15-04-07 @ 21:47
Er zullen vast een aantal mensen beter van zijn geworden, zo gaat dat nu eenmaal met geld voor ontwikkelingshulp.
Karel kwakbol 15-04-07 @ 21:50
Het is een gevaarlijk man, ik weet het............
Maar iedereen weet dat als M. Jackson een neger was geweest dan was hij echt wel veroordeeld!
Voor het eerst een zinnige bijdrage, mag ook wel eens een keer.
Wishbone 15-04-07 @ 21:42
Knuffelen ..
www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...
@ wheeler;
Rouvoet maakt bekend alle aloaso,s aan te pakken.
Hoe had hij gedacht dat te doen?
Een verdriedubbeling van het al monsterachtig grote leger van maatschappelijk werkers e.d ? Opvoedingskampen voor die gasten plus hun ouders? Per jaar verlaten 60.000 van die lui vroegtijdig hun scholen en het wordt per jaar erger.
Men kan beter de noodtoestand uitroepen en het leger in die 144 kanswijken laten patrouileren.
@karel
Zonde van al dat geld.
The eimer 15-04-07 @ 21:34
Thank you.
Karel kwakbol 15-04-07 @ 21:37
Cohen is heel goed in de beschuligende vinger naar anderen te wijzen zodat hij zelf niet hoeft in te grijpen en maar vooral kan blijven knuffelen.........
Ik sta vrijdagavond bij de tramhalte in Scheveningen en zie 2 marokkaanse jongens een aantal oudere Nederlandse mensen uitschelden voor vieze kaaskoppen en Nederlanse meisjes lastig vallen. De realiteit is dat alleen Wilders hier wat aan wil doen bijvoorbeeld snel terugsturen die hap, de rest wil voornamelijk thee drinken met zulke figuren, of het afdoen als incidenten. Ik wil me veilig voelen in Nederland en dat kan niet zolang marokkaanse en antilliaanse jongeren vrij zijn om alles te doen en er af komen met een taakstaf. Een stem voor Wilders is een stem voor een veilig Nederland.
Ontwikkelingshulp in eigen land.
www.volkskrant.nl/binnenland/article41...
Toch een van zijn betere columns.
@ de honden..:
Laten we je epistel maar als verplichte GS literatuur in stand houden.
Verplicht leesvoer voor iedere islamiet met een Hollandse naam/ synoniem op GS.
Mocht er daarna nog enige behoefte aan een zinnige vorm van discussie zijn, dan horen we dat t.z.t. nog wel.
Mokum Kosher 15-04-07 @ 21:29: klopt hier heb jij inderdaad een goed punt.
Grappig Joost zegt ongeveer.. (Iedereen heeft het er over. Wilders is een racist et cetera.) Maar volgens mij hoor ik toch steeds meer mensen op straat zeggen.. Wilders heeft gelijk. Opzouten met die kutgasten. Maar ja, ik kom dan ook niet op salonfeestjes, waar de kleine groep elitaire gehaktballen, angst voor Wilders heeft.
Grappig Joost zegt ongeveer.. (Iedereen heeft het er over. Wilders is een racist et cetera.) Maar volgens mij hoor ik toch steeds meer mensen op straat zeggen.. Wilders heeft gelijk. Opzouten met die kutgasten. Maar ja, ik kom dan ook niet op salonfeestjes, waar de kleine groep elitaire gehaktballen, angst voor Wilders heeft.
@The eimer 15-04-07 @ 21:10
Ik heb inderdaad liever 20% minder inkomstenbelasting dan het 'goede' gevoel dat mijn belastingcentjes gespendeerd worden aan kansloze kunstenaars, beroepswerklozen, dierenactivisten en de bodemloze financiële put die Afrika heet.
.
Kijk maar eens naar het midden oosten en Japan. Steenrijke landen met heel weinig ontwikkelingshulp in het verleden. Het midden oosten halen we onze olie vandaan en Japan onze pleestations, plasmaTVs op kernenergie en aircos op wielen. Die jappen hebben ons sinds de tweede wereldoorlog ingehaald, desondanks dat wij ontwikkelingshulp kregen (Marshall-plan) en die jappen genuked waren... En na decennia lang miljarden pompen naar Afrika.... Zitten ze nog steeds elkaar met kapmessen af te slachten...
IDSMadDog 15-04-07 @ 21:22: Als er iemand makkelijk werk vindt, dan is Joost het wel, hij heeft veel meer in zijn mars dan een gemiddelde politicus die mijlenver van de burger staat.
De column is k*t.De schrijfstijl van een dilettant.Maar de stelling klopt wel degelijk.Welke andere politicus in west Europa moet op een dergelijke manier beveiligd worden?En waartegen wordt hij beveiligd?De islamisten?Dat kan toch niet,islaam is toch vrede?
En zijn tegenstanders,die omdat zij geen argumenten hebben,hun toevlucht nemen tot het bekende rijtje racist fascist xenofoob islamofoob etc om hun eigen falen in het verleden en hun angst om nu maatregelen te nemen verdoezelen zijn hun eigen graf aan het graven.
De maatregelen die hij voorsteld,b.v. een immigratiestop voor niet westerse biculturelen,had al dertig jaar geleden genomen moeten worden dan hadden we nu niet met 140 probleemwijken(Winsemius)gezeten.
Dan was de woningmarkt niet zo overspannen geweest en het onderwijs had niet in de deplorabele staat verkeerd waarin het nu is beland. etc.etc.
Ook de maatregelen die hij voorsteld t.a.v. de islamisering,en die in vele islamitische landen gemeengoed zijn,b.v. een verbod op hoofddoekjes in openbare functies en universiteiten en een verbod op de moslimbroederschap zijn zaken waar de zittende politiek zijn handen niet aan durft te branden.
Neen,men wil de rust bewaren.Maar wie goed ziet wat er zich momenteel afspeeld in de oude stadswijken en zich voor durft te stellen hoe dat er een of twee generaties verder uitziet weet dat die rust er niet zal zijn.
Wheeler 15-04-07 @ 21:15
Wilders is ook helemaal niet racistisch.
Dat maken de linkse partijen ervan omdat ze verder geen argumenten hebben.
Hij heeft gewoon terecht wat tegen de moslims.
-
Ondanks het feit dat ALLE landen in Europa dezelfde problemen met moslims hebben wil de politiek correcte kliek in Den Haag daar niet aan.
Men ignoreert systematisch ieder probleem met moslims.
Net zoals onder Kok, een Moslim probleem is niet bespreekbaar en er mag ook niets over gezegd worden.
@Wheeler 15-04-07 @ 21:15
misschien wordt het tijd om "racist" als een Geuzennaam te beschouwen...
Teveel text, nu geen zin om dat te lezen, maar de titel verraadt al dat het weer een trap tegen een open deur moet zijn.
Alles goed verder Joost? Al werk gevonden en zo?
Wheeler 15-04-07 @ 21:15
My main man! Ik kan je bijna niet zeggen hoe blij ikben met je post. Let's kick some ass, dude!
Check!
@ Wheeler:
Weet je wie straks de meerderheid zijn van de Wilders stemmers?
Allochtonen die volledig Nederlander zijn en het zat zijn te worden vergeleken met het niet integreerbare zooitje dat al hangmattend Nederland naar de bliksem probeert te krijgen met hun achterlijk woestijngeloof.
Joost z'n artikel deemstert wat weg en Michael wordt er met de haren bijgesleurd. Ik vermoed dat Joost naar een aantal aanslagen werkt en zo aan het breien is geslagen. Je zou nog vergeten dat er zinnige dingen in het artikel staan, en met name in de eerste helft. Zonder de drie laatste paragrafen leest het beter.
Wheeler 15-04-07 @ 21:15: Cool, zo er zijn nog veel meer mensen die niet blank zijn, die op Wilders of op Rita stemmen....
.
Ik ben Hindoestaan en een grote Wilders fan en bewonderaar. Dus het is niet zo dat alleen blanke racisten achter Wilders staan zoals door links beweerd wordt. Nederlands gaat teveel de islam richting en daar ben ik absoluut tegen!
Het is natuurlijk een open deur intrappen, maar de man heeft gelijk.
-
Het is Godgeklaag en een bewijs van laffe politieke correctheid dat onze politieke "elite" het normaal vindt dat iemand, die in NL democratisch gekozen is, permanente bewaking nodig heeft.
Dit omdat hij niet de in de jaren 90 verplicht gestelde politieke correctheid van de rest wenst na te wauwelen.
-
Persoonlijk ben ik ook overtuigt dat het voor NL goed zal zijn om 75% van de huidige politieke kliek rücksichtslos te vervangen. Deze mensen zijn in de 90-er jaren dermate "gebrainwashed" dat ze zich daar niet meer onder kunnen worstelen.
dlseth 15-04-07 @ 21:08
Hey, relax even, was gewoon benieuwd of die discussie nog gaande was... Sorry dat ik me ook even op GS begeef...
Eerdmans brengt het wat knullig maar dat ligt waarschijnlijk aan de warmte, en belangrijker: hij heeft natuurlijk wél gelijk. Jammer dat de leden van de policor multikulti sekte zo mondig en vooral brutaal zijn. Maar gelukkig begint het tij te keren.
@dlseth.
Klopt.
En als je die halve gare weggooi ontwikkelingshulp afschaft, dan kan je daar nog eens 4 miljard bijplakken.
Of moeten we nog eens 2300 miljard naar Afrika sjouwen?
dlseth 15-04-07 @ 21:07: de komende verkiezingen worden 1 groot feest :D
.
Ik hoop dat God met Wilders is en dat hem dus niks overkomt.
@Rothuizen 15-04-07 @ 21:03
Hey, jij begon over z'n hongaarse importsnol te mekkeren. Zegt meer over je eigen geloofwaardigheid dan die van Geertjuh.
LS...
Los van de Anti-Wilders-Holbewoners commentaren. Je hebt salonsocialisten en je hebt het voetbalclubgesubsidieerdegoedkoopbierdrinkendesocialistengebral.
GA LEKKER DOOR ZO !
@eric@fuall 15-04-07 @ 20:59
Er moet ook wel wat gebeuren, maar de oplossingen die Wilders aandraagt zijn niet haalbaar, dat heeft Joost blijkbaar nog niet zo door (en met hem veel Wildersstemmers).
@Kaan78 15-04-07 @ 21:01
Joehoe, Kaantje, lees eens even LoL @ Sévèke 15-04-07 @ 21:02 ... Als we die 31.000 illegalen het land uit flikkeren (of tegen de muur zetten, ook best op zich..), al die kudtsubsidies voor belachelijke belangenorganisaties (incluus de publieke omroepen), eventjes wat professionele werklozen aan het werk trappen en de eeuwige ontwikkelingshulp stop zetten, dan kunnen we belastingen verlagen zonder het 'sociale vangnet' te slopen.
@Kaan:
Als het even tegenzit kan je gewoon een job zoeken.
Nooit bij stilgestaan zeker?
Nee, geen van bovenstaanden. Doet dat er toe? Het zet wel vraagstekens achter de stelligheid en geloofwaardigheid van Geert...
ik zeg het nog maar even een keer mensen, dit kan je immers niet vaak genoeg zeggen: wij gaan meer dan 500.000.000 meebetalen aan die gelukszoekers. Wilders kom er maar in :D
@ Eric":
Zie het PVV programma.
@Rothuizen 15-04-07 @ 21:00
Is zijn vrouw een bewindspersoon in de Nederlandse regering of in dienst van de Nederlandse overheid?
@The eimer 15-04-07 @ 20:55
Sinds wanneer ben jij hier autoriteit.
Graag leg ik de vraag andersom
Heb jij de 70 punten plan van oud SS ers Vlaamse Blok gelezen en de overeenkomsten met de plan van Wilders gezien?
Of ben jij nog steeds als pauper van mening dat Wilders als neo-liberaal op komt voor de gewone man van + 60.000 euro inkomen.
Of heb je baad bij hogere medicijnprijzen, meer betalen voor de belasting zodat veelverdieners minder hoeven te betalen en afschaffen van het sociale vangnet zodat je deaud mag creperen als het even tegen zit?
Ik ben geen racist, ik ben een realist.
Had zijn vrouw nu al die dubbele nationaliteit verenkelvoudigd, of is die discussie allang voltooid verleden tijd?
@Harige Bangmaker 15-04-07 @ 20:54
D-hoeveel? ... Wasda? Nieuw merk tampons? Met Pechtold als marketing pikkie?
.
@Niet voor Jan 15-04-07 @ 20:51
Wilders is geen goede keuze. Maar Wilders is wel de minst slechte keuze voor een rechts iemand onder 3x modaal.
Lang Leve de NieuweMedia!
1.feit blijft dat in de grote steden veel overlast is van de allochtone bevolking.
2. feit blijft dat zelfs in de kleinere steden veel overlast wordt veroorzaakt door de allochtone bevolking
3. feit blijft dat ongeveer 85% van de populatie ingevangenissen een kleurtje heeft.
4. feit blijft etc, etc, etc
niks racisme, dit is gewoon realiteit en ontkenning van de realiteit is dom.
vraag is hoe lossen we het op,
Radikaalscheren is zo jaren '40
@ Kaan;
He , nee, he, geen kaakklempropaganda op GS.
Ga dan lekker op Maroc.nl de islamitische heilstaat propaganderen.
Of nog beter, doe het in je eigen zandbakkenland.
Criminal Minds 15-04-07 @ 20:54
www.partyflock.nl
wat een stel linkse honden hier op Geenstijl. ies niet normaal
dlseth 15-04-07 @ 20:52
Goh, dat is wat D'66 ook al jaren wil.
Maar ja, middenpartij he...
Daar stem je niet op.
jeaust heeft gelijk, maar de vergelijking met jackson was niet zo treffend, das namelijk een vieze pedo
Alsof Michael Jackson met Geert Wilders op een lijn gesteld kan worden. Wilders heeft alleen iets met zijn haar gedaan. Aan Michael Jackson is niets meer origineel. Maar de grote lijn van het betoog van Joost klopt wel. En daar gaat het natuurlijk om.
@Harige Bangmaker 15-04-07 @ 20:48
Das nou precies wat Wilders wilt... Alleen is hij nog even net iets specifieker...
Harige Bangmaker 15-04-07 @ 20:48
Addendum
Dat houdt dus in dat driekwart van de Tweede Kamer deaud mag vallen.
Daar ben ik het wel mee eens.
Rouvoet voorop. Balk en Bos erachter aan.
... Pas wanneer je vraagt wát er dan niet deugt... ->
Mag ik daar antwoord op geven?
Hij heeft het gemunt op Moslims ( Komt aan als een verrassing niet waar?)
Hij is cultuur facist.
Hij kopieert het 70 punten programma van het Vlaamse Blok dat volgens het Belgisch recht als racistisch wordt bestempeld. Wat maakt het hem? Lees voor de grap eens de 70 punten van oud SS ers -> Vlaamse Blok en kijk wat overeenkomt met het partij programma/ Standpunten van Wilders
Hij marginaliseert buitenlanders terwijl soortgelijke kwesties met Autochtonen hem ongemoeid laten.
Als klapper een filmpje van Halsema:
www.youtube.com/watch?v=tC4bjMA4ldY
het simpele feit dat je helemaal gelijk hebt met je stelling dat de tegenstanders van Wilders zich tegenwoordig bedienen van pure leugens en haatzaaien en dus radicaliseren, laat onverlet dat deze column van je geen enkele toevoeging is behalve dan de primaire constatering... beste Joost, jammah! Je krijgt zo'n groot podium en dan kom je met dit, cut the crap en overtuig eens, Geert alle steun gebruiken.
Ik heb twee heel gewone redenen om niet op GW te stemmen:
1) Ik wil niet wonen in de heilstaat die hij voorstaat, en
2) Ik denk dat veel van, zo niet al zijn 'oplossingen' het niet eens tot de hoge raad zouden halen, laat staan welk niveau dan ook daarvoor.
Zie, joost ? Niets met demoniseren te maken; GW is gewoon niet aantrekkelijk en niet praktisch. Probleem (voor mij) opgelost.
zoals wilders joost,geert denkt gewoon de dood of de gladiolen,anders was hij al gestopt met politiek bedrijven,voor de rest,ga gewoon emigreren,netzoals iedere nederlander straks gaat doen,tenminste,de nederlanders die nog onderwijs hebben gehad,hier blijft over;petjesvolk,moslims,geitewollesokke,wijkagenten en vmbo'ers,ik ga in ieder geval zosnel mogelijk,als ik hier over straat loop word ik kotsmisselijk van dat gedreutel,amen
dlseth 15-04-07 @ 20:47
Gelovigen mogen sowieso deaud vallen. Ongeacht waar ze vandaan komen kruipen...
Zelfs de meeste reaguurders hebben zich aan de tegenstanders van GW overgegeven. Beetje rare vergelijking Joost, maar voor de rest heb je volledig gelijk.
@Harige Bangmaker 15-04-07 @ 20:39
Dat zou Janneman Marijnissen wel verklaren, gezien het feit dat 'ie uit Noord Brabant komt.... Maar het verklaart niet het geval "Thieme", welke boven de Rijn uit de kudt van der moeder is gekotst.
op vakantie geweest jeaus...
micheal jackson?????
Dat was inderdaad ook zo'n onbegrepen politicus ja..
van de kraats 15-04-07 @ 20:44: goed gezegd!
-weggejorist-
MMm joost wat je roept is bij de gewone man al wel bekend ,nu de elite nog aansporen om hun linker en rechter hersenhelft te gaan gebruiken.
Laten we wel wezen of je nu links of rechts dragend bent je zal moeten toegeven dat discriminatie in dit land nou niet echt een groot probleem is.
Eerder de angst dat mensen discrimineren en overal het discriminatie spook zien.Echt ik heb weleens verbaasd gestaan waar men nog discriminatie van maakt nou ja ook een manier om je subsidie weer veilig te stellen voor je belangengroepje.
Ben je alweer lid van het CDA Jeaust? Of willen ze je niet meer terug?
*proest*
Ook niet eenvoudig hoor, maar Harige B. en Vander F zeggen het in eenvoud.
Column Verkeerd.
Ik heb nou al zin aan de komende verkiezingen! Die 500.000.000 voor die gelukszoekers gaat een hele mooie en scherpe verkiezingsstunt worden.
.
I WANT MY MONEY BACK!
Jackson heeft gewoon toegegeven een kleuterneuqert te zijn... En je zit hem te vergelijken met onze peroxide rel-politicus? En het nog te bagetaliseren eauk? Wass ist loss Jeaust? Ga je voor het erelidmaatschap van Stichting Martijn?
Joost loopt een beetje achter.
Wilders valt niet te demoniseren. Dat zien we uit de paniek die hij veroorzaakt. Voor zijn tegenstanders geld nu het vege lijf te redden.
En natuurljk hoor je links niet reppen dat hij bewaakt moet worden.
En mocht Wilders a la Fortuyn toch geliquideerd worden dan is het linkse adagio weer: eigen schuld, dikke bult.
Joost is een Held!
Der Schmarotzer 15-04-07 @ 20:34
Haatcampagne. Demoniseren. Bla bla bla.
Wilders is een nepbelg met geblondeerd haar. Hoe idioot moet je zijn om op zo'n man te stemmen?
Alles met een zuidelijke tongval mag verkocht worden aan België. Samen met de mensen, die erop stemmen.
Heeft niets met demoniseren of haatzaaien te maken. Eerder met het achterlijke voorkomen van alles wat beneden de Grote Rivieren ligt.
Wat een waardeloos betoog. Veel argumenten zijn ronduit kromme vergelijkingen, je noemt grote namen maar vervolgens zijn die mensen niet te vergelijken met Wilders. Pim Fortuyn: grote partij in wording, doodgeschoten, nu met nul (NUL) zetels in de kamer. Weet niet of dat door het doodzwijgen komt, maar wat alle 'radicaliserende' mensen wilden, is wel gelukt.
En over de mensen die op hun knietjes meelopen: telkens wanneer ik in de krant uitspraken van Wilders lees, krommen mijn tenen zich weer bij zoveel onlogische oplossingen op maatschappelijke problemen. Het is goed dat iemand het aankaart, maar zo generaliserend en met zo'n ondertoon van haat erin als Wilders dingen aankaart, kan ik niet anders doen dan achter je 'karavaan van slappe knieen' aanlopen.
Goh, gaat er nou niemand op de inhoud van het betoog reageren? Tabeh dan!
Belachelijke link met Jackson, foei Jeaust.
Verder zit de grootste angst en vilein ge-discrimineer vnml in linkse hoofdjes,
maar zij weten het niet.
Heb erbarmen O Heer..
De haatcampagnes van al die nette mensen tegen Wilders beginnen inderdaad hun vruchten af te werpen.
Jackson word ook beveiligd, anders blijft hij niet van de kindertjes af
De inleiding van GS is beter dan de collumn.
Joost, je praat maar je zegt niets.
Zonde.
aan 't soliciteren geslagen voor de PVV Joost?
een samenleving waarin Wilders niet beveiligd wordt zou een samenleving zijn waarin geeneens plaats is voor een persoon als Wilders.. Wie haat predikt moet niet gaan zaniken als ie wat dreigmail krijgt, dat hoort er gewoon bij. Laten we niet vergeten dat de grootste helden van het verleden er hun 'living' van maakte om haatdragende NSBérs neer te blaffen.
Applaus voor Joost! Prima column vanwege prima vergelijking met Michael Jackson! Werkelijk racistische slechteriken en kinderneukende smeerlappen fietsen door mazen en zij die hun kop hebben uitgestoken worden sociaal c.q. politiek onthoofd. En linkse en rechtse mensjes grineken hysterisch.
Sinds wanneer word jij op feestjes uitgenodigd Joost ?
Zoveel schnabbels, Eerdmans. Maar zit je nou eindelijk eens van dat wachtgeld af?
En Jackson is in de loop der jaren mooi blank geworden. Het kan dus wel.
omissie @me @ 20:23:
*vergelijken*
Jeaust toch... je gaat Wilders met een blanke neger die van kleine jongetjes houdt en niet kan zingen? Ehm... ok... veel succes bij BNR. You'll need it.
Kijk, kijk, de eerste sollicitatiebrief van Joost Eerdmans!
Al een baan, Jeaust?
REAGEER OOK