Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lennart Booij weigert uitleg te geven

Ah. Eindelijk. Meneer Booij laat van zich horen. Koenders- vriendje Lennart Booij van evenementenbureau BKB (voor al uw PvdA-klussen) kruipt uit zijn onderduik en staat de Azijnbode te woord. Niet dat Booij wat zegt, en niet dat de Volkskrant wat vraagt. De anders zo welbespraakte Lagerhuis-presentator is niet van zins ook maar iets te zeggen over de honderdduizenden euro taxpoet die hij zichzelf heeft toebedeeld voor onder andere het dagvoorzitterschap door wat in de lucht lullen op Schokland. Wel aan Marco Borsato en Van Dik Hout vragen om ze voor een zo laag mogelijk tarief mee willen werken. (Waarop de artiesten besloten om maar belangeloos mee te werken.) En dan jezelf een dagloon van >3600 euri toebedelen. "Er is al genoeg over geschreven. Ik wil niet dat er verkeerde informatie in de krant komt. Ik wens u een prettig weekeinde." Ach, duizend euri voor het goede doel hadden wij wel over voor een uitleg van de knakker. Maar helaas pindakaas, het sprekersbureau belt maar niet terug. Volgend Varaseizoen weer een Lagerhuis vol met netelige ethische kwesties Booij? Bij deze nomineren wij Lennart Booij voor Communicatiemanager van het Jaar.

Reaguursels

Inloggen

In China schieten ze je hiervoor kapodt. Als we dat hier ook invoeren is het zo gedaan met die linkse salonsocialisten!

tietenbekkie | 06-08-07 | 03:41

En z'n vriendin zat nog in de Commissie Vreeman ook (idd, die ene die eruit stapte). Vuistdiep dus, die Booij.
.
Doet me denken. Van Bruggen - partner van Booij bij BKB - hielp mee met de PvdA-campagne. Vraag me sterk af of daar ooit een rekening voor ingediend is, of dat de PvdA die kosten later in 'natura' terugbetaalt.
.
Via aanbestedinkjes, enzo.

Pharos | 05-08-07 | 02:10


Fout, Fouter , Foutest club ... die PvdA

Ervarings_deskundige | 04-08-07 | 15:08

@metalgrandpa> uiteraad werken die aanbestedingsregels voor geen meter. t is een ramp! een bureaucratisch moloch. Typisch Europese regelgeving. Maar de regel is er, waarschijnlijk ingevoerd toen de PVDA aan de macht was. Dan heb je je er zoals iedereen aan te houden.

superjan | 04-08-07 | 11:27

Alle PvdA ers zijn zeker al naar bed met hun (indirect gesubsidieerde) matraisse o.i.d ; want reaguren ho maar.....
Veelal zij die linkse zakkenvullers nogal snel met hun oordeel.....

Smokey Boris | 04-08-07 | 02:12

@smokey
Link nr.3, onderaan is goed!
verklaard ook waarom van koot en bie niet te evenaren zijn. keurige slimme jongens, die hun intelligentie en creativiteit via 'platte' middelen met ons delen. Dat zien we nooit meer terug, simpel omdat mensen als hen niet meer worden opgevoed.

waskuip-admiraal | 04-08-07 | 02:10

Als er nú nog mensen zijn die lid zijn van de PvdA en de daaraan gerelateerde Vara,dan begrijp ik het niet meer.... je mag toch veronderstellen dat ieder weldenkend mens bij deze zijn lidmaatschap van dergelijke solon-socialistische clubs opzegt. Zou overigens wel fijn zijn;geen Vara meer op TV en geen Salon-socialisten meer in het cabinet.
Maar schijnbaar zijn socialisten blind; ik geef jullie één kans;kijk eens hier:http://www.bkb.nl/html/frames_klanten.html of hier :
www.delta.tudelft.nl/archief/j39/n12/2... of deze :http://www.rijnlandmodel.nl/politiek/ned/linkse_denkfouten_bron_kraaijeveld.htm 'dit is ooki boeiend www.linkslullenrechtszakkenvullen.nl/

Smokey Boris | 04-08-07 | 01:48

Lennart Booij is een grote, doch zeer onaantrekkelijke lul.

rolluf | 04-08-07 | 01:37

Heerlijk dat gehak op de pvda! Goed werk geenstijl goed werk!
.
Hoi Melkert.

LoL @ S?v?ke | 04-08-07 | 01:24

Zou Lennart Booij de Joost Ravoo van 2007 kunnen worden? Op het eerste gezicht heeft hij alles mee.

Murdockyoufool | 04-08-07 | 00:41

Natuurlijk heeft Koenders zijn vriendjes volgepropt!
Maar daar zullen we niemand meer over horen. Hij heeft de regels overtreden; goed dat mag voortaan niet meer...
Als ik 2 km te hard rij, krijg ik daar echt een boete voor hoor! Kost letterlijk euro's! Politici hoeven in geval van een veel ernstiger overtreding alleen te zeggen dat het ze erg spijt en dat ze het nooit.... meer zullen doen.
Da's makkelijk zeg!! Wil het kabinet en de 2e Kamer deze nieuwe regels ook even snel doorgeven aan Koos Spee aub !!

vangodlos | 04-08-07 | 00:39

@Slomo 00.03.
IDD,en daar moet je ook een jood voor zijn om tot deze heldere conclusie te kunnen komen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-07 | 00:27


PvdA Sinterklaas Socialist Koenders zorgt goed voor z'n partij genoten.

Ons kent ons !!

Ervarings_deskundige | 04-08-07 | 00:18

Dat Koenders een europese regel heeft overtreden is voor mij niet relevant.
Wat we moeten weten is of het Nederlandse volk bestolen is met veel te hoge rekeningen. Als dat waar is, is er volgens mij sprake van corruptie. En dat kan natuurlijk niet.

Slomo | 04-08-07 | 00:03

Ik hoop dat Lennart nog zo sportief is om het nederlandse volk uit te leggen waarom hij nou zoveel centjes van ons moest hebben voor dit "goede doel". Wat een laffaard, maar hij is er nog niet van af!

Klompenboer | 03-08-07 | 23:54

@ Joris

Was mijn post van 16.30:
A - absoluut en geheel onacceptabel ?
B - ge-edit omdat ik @ iedereen schreef ?
C - omdat ik niet eerst aan Joris zijn muzieksmaak dacht ?

Ben benieuwd ......
-edit nope. Mijn deel van de doekoe -

Tyler-Durden | 03-08-07 | 23:31

Kan er niet eens een NRC, HP of AD 'journalist' uitzoeken hoe het precies zit met dat geld? Er staat bijvoorbeeld 100.000 euro op de begroting voor licht en geluid. Is dat een redelijke prijs voor hetgeen geleverd is? Details moeten we hebben. Prijzen kan je vergelijken met wat gangbaar is in de markt. Een onafhankelijke en deskundige pro-forma nacalculatie van het evenement zou hierbij kunnen helpen.

Slomo | 03-08-07 | 23:28

Koenders werpt opnieuw de schijn van vriendjespolitiek en balangenverstrengeling ver van zich www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/ko...
Nee, de SCHIJN heeft hij inderdaad wel van zich afgeworpen... duidelijker kan haast niet.

ZSU-23-4 | 03-08-07 | 22:37

@ Patrick Bateman "Heel apart, hij wil niet reageren omdat hij niet wil dat er onjuiste informatie in de krant komt..."

Nee, het betekent dat hij niet wil dat er voor hem onjuiste, lees nadelige informatie in de krant komt als hij verder verduidelijking geeft in zijn festivalscam. De waarheid is onjuist, want dat ziet iedereen dat Koenders en het BKB corrupt zijn, dus had ie moeten liegen om zijn hachie te redden en daar had ie geen zin in.
Hij gaat proberen een en ander dood te zwijgen en hoopt dat alles na de zomer over gewaaid is en zelf GS in slaap gesukkeld is.

ZSU-23-4 | 03-08-07 | 22:30

superjan 03-08-07 @ 19:53
Aanbestedingsregels werken niet. Als je weet wat het een voorbereidingstijd het kost om een aanbesteding waterdicht te krijgen zonder dat de "bieder" onder kleine regeltjes uit kan:
voor een project van 1 mln euro kost dit ca 1,5 jaar. reken de kosten daarvan maar uit. Heel veel departementen knippen hun projecten om eronder uit te komen. Zowel voor als na balkenende IV.

metalgrandpa | 03-08-07 | 21:26

@dr.spin 007> what goes around comes around. er komt een keer en einde aan deze misselijke baantjesverdelerij. De affaire koenders is een heel mooi begin.

superjan | 03-08-07 | 21:22

-weggejorist-

de Bruijn | 03-08-07 | 20:54

dr.spin007 03-08-07 @ 20:21

allemaal karma. Wees blij dat je afgewezen bent.

tjongejongejonge | 03-08-07 | 20:46

Vliegen klinkt wat zurig.
Maar goed, in die sector is het links- of rechtsom al jaren gebakken lucht voor veel te veel euri.
Next.

anarchez | 03-08-07 | 20:39

dr.spin007 03-08-07 @ 20:21
Na 7 vette, nu 7 magere jaren Sietze.

Sikkeneur | 03-08-07 | 20:31

Heb de hele draad niet gelezen: Maar wat betreft Koenders, een kudtsmoes zeg, dat het bedrijf het al bedacht had, dus mochten ze het ook doen. Jezus. Hoe verzin je het

LibertasSimplex | 03-08-07 | 20:23

superjan 03-08-07 @ 19:53

Ik zal het je sterker vertellen Jan. Ik ben eens afgewezen omdat ik een "min of meer bekende" liberaal ben in die sector.

dr.spin007 | 03-08-07 | 20:21

iedereen die werkt in de communicatie industrie weet. Dit is pure keiharde oplichting, fraude. Als je eens weet wat een moeite het is om aan een aanbesteding mee te doen!
Echt ik hoop dat dit Koenders zijn kop kost. Dan nog ff over dat Schokland verhaal.... Een totaal mislukt evenement. en dat voor 750.000,- dat is dus 1,650.000 gulden.diefstal van de belastingbetaler.

Nu we het toch hebben over geldverbrandende onzincampagnes. Alexander pechtold... Hoe is het uiteindelijk afgelopen met het Burgerforum? Kostte ook heel wat centjes niet Alex?

superjan | 03-08-07 | 19:53

kudtsocialisten

dr.spin007 | 03-08-07 | 19:50

Koenders en Booij kunnen zwijgen of lullen wat ze willen, dit is gewoon keiharde belangenverstrengeling. Uit eigen ervaring weet ik hoe de inkoop bij de overheid gaat en ik durf te wedden dat Koenders er persoonlijk voor heeft gezorgd dat zijn vrindje zijn zakken kon vullen.

knutsel | 03-08-07 | 19:46

koerbagh ® 03-08-07 @ 17:53

Nou, zo sla je een eerlijke fles pruimenjenever toch niet af?

*gaat, zoals het Hongaren betaamt, beledigd zitten wezen*

Maaier | 03-08-07 | 19:40

Volgens het AD regeert de commerciële tak van de PvdA ons land: www.ad.nl/binnenland/article1558783.ec...
"De minister schrijft verder dat het idee voor het evenement niet kon worden overgedragen op andere bureau's, omdat BKB het verzonnen had."
Dus BKB komt met een flauwekul idee, schrijft met een vork een waanzinnige begroting en Bertje treft geen blaam want een ambtenaartje van hem tekende de papieren...
Ook een linkse oplichter trouwens, die ambtenaar: nl.wikipedia.org/wiki/Bram_van_Ojik

Pippo van Eenennaam | 03-08-07 | 19:28

Ik voel fysieke woede bij dat berichtje op nieuwnieuws. De grootste bek van de hele BalkIII oppositie, liegt nu dat het een lieve lust is. Als er morgen een peiling gehouden word, is de pvda representatief voor de groep nederlanders die hun vrijheid niet verdienen en een hekel aan dit land hebben.

waskuip-admiraal | 03-08-07 | 19:22

@Koerbagh: Pikmeer-arrest. Een toepasselijke naam in dit geval. Die immuniteit zou bij bewust laakbaar handelen of bij zeer grove nalatigheid (brand in het Hemeltje) toch verdomme eens afgeschaft moeten worden. Maar ja, zie jij de wetgever de wet al aanpassen en zichzelf daarmee opeens strafrechtelijk aansprakelijk maken?

Muxje | 03-08-07 | 19:11

Om in wielrenners-jargon te spreken... je moet professioneel met je beroep omgaan als politicus.
Iedereen doet aan vriendjespolitiek, maar als je gepakt wordt ben je niet professioneel bezig.
Naieve Bertje, dacht dat hij er wel weg mee zou komen, maar in het kader van demonstratief zelfreinigend 'vermogen ' tonen moet er toch wat gebeuren: laat maar rrrrrrolllen die kop!

Zeurders | 03-08-07 | 19:10


Voor een aankomend Salon Socialist heeft hij nog zeer schappelijk uit de staatskas gegraaid.

Lennard ..... Dat kan veel beter en je komt nog mee weg ook !!

Ervarings_deskundige | 03-08-07 | 19:01

@Contra 03-08-07 @ 18:40:
nl.wikipedia.org/wiki/Pikmeerarrest
*kuch*
"Hij handelde als ambtenaar in het algemeen belang en kon daarom niet strafrechtelijk worden vervolgd. Deze strafrechtelijke immuniteit gold voorheen al voor de centrale overheid. Nu kregen gemeenten en provincies hetzelfde privilege."

koerbagh ® | 03-08-07 | 18:56

Al jaaaaaaaaren worden overheids-opdrachten zo verstrekt, laatste jaar voor 47 mln. Nu ineens als de "linkse" PvdA betrokken is gaan we miauwen? VVD, CDA, in het verleden LPF met hun zogenaamde transparante politiek (van onroerend goedbazen) hebben ALTIJD al zo gewerkt. Oprotten met je anti-linkse campagne's!

metalgrandpa | 03-08-07 | 18:53

Mmmm. Zijne Excellentie de Heer Koenders treft geen blaam. Het zijn de ambtenaren van zijn ministerie die het hebben geregeld. Deze ambtenaren hebben geen onschendbaarheid dus OM pakken die lui graag dit weekeind nog.

Contra | 03-08-07 | 18:40

't Is toch ook lekker socialistisch jezelf als kader schaamteloos te verrijken uit de ruif van het publieke geld. En ik probeer nu eens niet grappig te zijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-08-07 | 18:29

Lennart Booij gaat in mijn rijtje Van Dam, Kok en Rosenmöller. Verdere opmerkingen over hem laat ik dus maar zitten, anders wordt joris weer zo druk.

zum kotzen | 03-08-07 | 18:28

Lennart Booij, Vogelaar, Koenders (en Albayrak een beetje), allen lid van de Partij van de Afgrond, weigeren uitleg te geven, evenals de moralisten van de Ggristenunie. Ik krijg zelfs het gevoel, dat heel Grauw I ook weigert te regeren en/of zich aan het gewone gepeupel te laten zien, behalve als het gaat om decreten. Grauw I en/of de media hebben kennelijk sinds het aantreden van dit griezelkabinet besloten tot radiostilte en donkere kamertjes en krochten, zodat het draculagehalte niet te veel gezien wordt. De media en bepaalde politici gedragen zich plotsklaps niet meer als hyena's zoals bij Mw. Verdonk of de heer Zalm. Ggrrristen Unie kamerlid Ernst Cramer kwam gisteren bij Standpunt zelfs woorden tekort om deze onbeschaamde en andere corruptie te downplayen. Zelfs de term vriendjespolitiek vond hij toch wel wat te zwaar. Wormen en naarden, nietwaar meneer Cramer, Rouvoet, Balkenende? Bah, bah en nog eens bah!
Weg met Koenders! Weg met Grauw I !!

Vigil | 03-08-07 | 18:26

En net op 1-vandaag doet Koenders net alsof hij de vragen niet kan verstaan, handige truc!

fuckje | 03-08-07 | 18:26

Door géén uitleg te geven geeft die ons nog een trap na ook! Smerig knaagdier!

HP de Tijd lezer! | 03-08-07 | 18:20

weer een staaltje van zuiverste PVDA vriendjespolitiek. Zo deden ze het in de jaren 70, 80, 90 en nu ook anno 2007. Dat zal nimmer veranderen.
Maar dit klootjesvolk van Tokkies, dat maar achter deze partij van de allochtonen aanloopt, verdient niet beter.
Neem het de bestuurders niet kwalijk zij weten niet anders. Neem het de kiezers kwalijk die geen enkel historisch besef kennen.

knight03 | 03-08-07 | 18:13

Het woord zegt het al 'vriendjespolitiek'. En als ik die Rutte zie sputtere denk ik ook die heeft boter op zijn hoofd. Van links tot rechts.. meedoen met een op leugens gestarte oorlog voor de vriendjes van fam. Bush. JSF, bouwbedrijven.. breek me de bek niet open.

Jan Boel | 03-08-07 | 18:13

ik denk wanneer er iemand een partij voor de automobilist opstart een gagantisch succes zal hebben.
BPM is te hoog
Brandstofacczijnzen zijn te hoog
Het nooit invoeren van kilomerheffing
Waarom gigantsich betalen als automobilist voor de opwarming van de aarde wat nooit bewezen is dat co2 de aarde opwarmt?????
Ik denk dat er veel mensen zullen stemmen voor de partij van de auto, van rijk tot arm, van jong tot oud, blank en zwart,man en vrouw bijna iedereen houd van zn auto

tokkie | 03-08-07 | 18:05

Ja Pim had deze rel als relnicht goed kunnen uitbuiten

istawa | 03-08-07 | 18:05

-weggejorist-

Lizzard | 03-08-07 | 18:03

Koenders zodadelijk in 1Vandaag om het allemaal fijn te downplayen.
"Niks aan de hand mensen, het kwam door tijdgebrek en ach... Lennart en Erik hadden al veel voor het ministerie gedaan... en wat is nu helemaal 7,5 ton?"

koerbagh ® | 03-08-07 | 18:02

Sikkeneur 03-08-07 @ 17:55

de oppositie plempen we na goed VOC-gebruik in zee.

kwarko01 | 03-08-07 | 18:00

Tsja, ik zei het al eerder Pim had gelijk wat het nepotisme binnen de PvdA betreft. En ik mag zoals bekend niet als Pim adept gezien worden. Maar ere wie ere toekomt ... hij heeft het regelmatig in zijn boeken geschreven en hij had gelijk.

Bigi Bana Boy | 03-08-07 | 17:56

koerbagh ® 03-08-07 @ 17:19
Vriendelijk voor nieuwkomers, nee, daar heb je gelijk in.
Maar goed, elke boerenlul kan een partij oprichten.
Als het verhaal/product goed is trek je mensen, deze kunnen geld doneren voor PR etc. Lijst Pim Fortuyn was een voorbeeld dat het kan.
Nog maar eens het rijtje dat veel mensen zal aanspreken:
- grenzen sluiten
- buitenlanders zonder werk/verblijfsvergunning eruit
- schrappen in regelgeving
- ambtenarenbestand halveren
- uit de EU
- gulden terug
- schrappen subsidies/aftrekposten
- 1e belastingschijf halveren
- wie werken kan, aan het werk en geen uitkering
- schrappen bijzonder onderwijs
- religies strikt privaat
- herziening onderwijsbestel
- herziening zorgstelsel
- nog meer individuele/collectieve wensen? Vul in.

Moet toch niet al te moeilijk zijn om een absolute meerderheid te halen in de 2e kamer.
Blijft alleen de vraag wat te doen met de oppositie.

Sikkeneur | 03-08-07 | 17:55

@Maaier 03-08-07 @ 17:47:
Flikker op met je hongaarse nep-wodka. Man, daar wil je toch je ramen nog niet mee wassen, die smerige troep.

@Lizzard 03-08-07 @ 17:39:
Lizzy laiverd, zonder Sjoerd van der Wouw en zijn terroristenvriendjes, en verveelde rijkeluiszoontjes met een paar ton teveel in de achterzak had La Thieme een smoel als Jessica Simpson, een cup DD én een IQ van 280 kunnen hebben, dan was het haar niet gelukt.

koerbagh ® | 03-08-07 | 17:53

kwarko01 03-08-07 @ 17:45

lekker, zelf gestookte Palinka!

*neemt nog een slok en schuift de fles door naar Koerbagh*

Maaier | 03-08-07 | 17:47

Maaier 03-08-07 @ 17:44

*schuift de fles door naar maaier*

kwarko01 | 03-08-07 | 17:45

kwarko01 03-08-07 @ 17:42

Ik heb geen borrels nodig om onverstaanbaar te typen! Al is het wel een goed plan van je ;)

Maaier | 03-08-07 | 17:44

Lizzard 03-08-07 @ 17:42

Dan ben je slecht geinformeerd.

kwarko01 | 03-08-07 | 17:43

Maaier 03-08-07 @ 17:41

Had je die laatste borrel nou echt moeten innemen?

kwarko01 | 03-08-07 | 17:42

-weggejorist-

Lizzard | 03-08-07 | 17:42

Waarom komt bij het woord Bananenrepubliek altijd de associatie Rechts op.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-07 | 17:42

koerbagh ® 03-08-07 @ 17:19

Ik wete wel degelijk hoe werkt.
Dat bedrag daar kun je over twisten, maar dat is er natuurlijk om de grootste idioten weg te houden. En terecht. Een partij oprichten om stoplichten op grone te laten staan doe je maar mooi thuis. Helaas is het Thieme en consorten wel gelukt, inderdaad door een eigen omroep (wat dus blijkbaar ook een toegankelijk stelsel is) en een goede lobby. Dat hoort er toch bij als je een politieke club opricht, om sponsoren, leden, kiezers te winen, mag, nee moet je lobbyen. In politieke termen hete dat campagne voeren. Wat voor een belachelijke partij het ook is, de diertjespartij is juist ene voorbeel dhoe openb je het stelsel is. Als je met ideeén komt, die genoeg mensen aanspreken, kun je in de kamer komen. Op het punt van subsidiering van bestaand epartijen: dat is inderdaad niet helemaal juist.

Maaier | 03-08-07 | 17:41

Lizzard 03-08-07 @ 17:39

En die Volkert had er niets mee te maken zeker?

kwarko01 | 03-08-07 | 17:40

-weggejorist-

Lizzard | 03-08-07 | 17:39

@tokkie 17:25, hij heeft geen regels overtreden. Maar van een aanhanger van een partij die altijd de bek vol heeft over zelfverrijking in het bedrijfsleven, mag je toch wel verwachten dat hij enige aarzeling zou hebben om zichzelf 3500 euro voor een lullige dag "werk" toe te bedelen. Over de zogenaamde muziek van Borsato zal ik het niet hebben, feit is wel dat veel mensen er nog geld voor over zouden hebben om hem te zien spelen. En terwijl hij er voor nop staat, is meneer de dagvoorzatter zijn zakken aan het volproppen. Treurig, en van een bijzonder laag ethisch allooi.

Maar dat is schering en inslag in subsidieland. Als freelancertje ben je blij met elk uur dat je op zo'n flauwekulproject kan boeken, zelf al kan je slechts het "gangbare tarief" schrijven. Heel wat lui hebben een behoorlijk belegde boterham vanwege het feit dat er zo kritiekloos met subsidiepotten wordt omgegaan (als hij al niet direct aan vriendjes wordt gegunt, zoals in dit geval. Allemaal mannetjes en vrouwtjes die het in de echte wereld maar slecht zouden redden. Nee... ze overtreden de regels doorgaans niet, maar het zijn sociale parasieten die zich als bloedzuigers op de samenleving vastgezogen hebben. Geen fraai gezicht....

Muxje | 03-08-07 | 17:38

Thieme en LLINK komen helemaal uit de hoge hoed van Nico Koffeman --- een ijdele machiavellistische potentaat, met allerlei duistere links-ideologische drijfveren en einddoelen in het achterhoofd. Een eersteklas exemplaar van het soort ratten die in Nederland de dienst uitmaken. NICO KOFFEMAN dus --- onthoudt die naam, want hij doet altijd zijn uiterste best om zijn manipulaties buiten de schijnwerpers te houden.

Lagonda | 03-08-07 | 17:35

Het echte en enige huichelachtige gezicht van links Nederland

Poitiers | 03-08-07 | 17:31

Eigenlijk heeft lennart booij weinig verkeers gedaan.
Hij heeft gewoon een lucratieve opdracht aangenomen, geef hem eens ongelijk tis gewoon een commercieel bedrijf net als de fietsenmaker en de AH.
Dat minister koenders zo idioot is om zo veel cash te betalen voor die schoklandflauwekul, is toch niet het probleem van lennart booij.
Dat de minister zich niet aan de regels houd is toch niet de fout van lennart booij
Dat de minister onverantwoordelijk met belastinggeld omgaat is toch niet het probleem van lennart booij.
Het is alleen allemaal aan minister koenders aan te rekenen tis gewoon een eikel en moet verdwijnen als minister

tokkie | 03-08-07 | 17:25

dit wattenstaafje heeft nog nooit enige tegenwind ondervonden. is opgevoed aan het pvda-hof, afgeschermd van de buitenwereld, omringd door de vazallen van zijn bazen. nu er iets van tegenstand is weet hij daar totaal niet mee om te gaan. best triest eigenlijk.

colonnecinco | 03-08-07 | 17:22

@Maaier 03-08-07 @ 16:58:
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe het werkt. Vriendelijk voor nieuwkomers? Hahahaha! Je moet eerst 12.000 euri inleggen (tenzij je al in de kamer zit, dan hoeft dat niet, dus Geert had mazzel... de PVV is eigenlijk helemaal niet "nieuw") om überhaupt op het stembiljet te mogen staan. En dan hebben we het niet eens over de subsidie-potten die voor alle partijen die al vertegenwoordigd zijn in de kamer wijd openstaan, maar voor elke nieuwkomer hermetisch gesloten zijn. De drempel om je passieve kiesrecht buiten de bestaande partijen om te gebruiken is vreselijk hoog als je jezelf niet wilt compromitteren. La Thieme en club hadden een paar geldschieters die er een paar ton hebben ingestoken en een eigen publieke omroep (LLINK), alsmede een beste lobby bij BN-ers en de steun van zwaar gesubsieerde miljeu-terroristen, anders was dat clubje ook nooit wat geworden.
Vriendelijk voor nieuwkomers? Ha! Vergeet het maar.

koerbagh ® | 03-08-07 | 17:19

Ow Maaier, het is vreselijk makkelijk om in het parlement te komen. Zolang je het spelletje meespeelt, en de bloedhonden in jou dezelfde uitgekookte rattigheid herkennen die ze ook in elkaar herkennen, en als je bereid bent dit volstrekt gemanagede nep-socialisme te beleiden, en als je bovenal geen bedreiging vormt voor de status quo, dan wordt je met open armen binnengehaald.

Maar speel je het spelletje niet mee, dan wordt je eerst genegeerd en doodgezwegen; maar dreig je zo groot te worden dat men niet meer om je heen kan, dan wordt je gedemoniseerd, bedreigd of weggetreiterd. Of vermoord natuurlijk.

Die lage kiesdrempel is juist een voordeel als je een verdeel-en-heers principe wil toepassen. Al het eventuele (terechte) burgerongenoegen wordt dan heerlijk verdeeld over ontelbare kleine splinterpartijtjes. Zo is er een "Partij voor de transparantie", die ijvert voor volledige openheid van bestuur. Qua principes een bedreiging voor het establishment --- maar in de praktijk veel te klein om een echt gevaar te vormen. Maar zodra een dergelijke partij groot dreigt te worden, gaat de noodrem erop.

Neem nou de SP --- altijd een felle en principiele oppositiepartij geweest, maar Jan is na jaren van blootstelling aan het Haagse zonnetje een snorrend poesje geworden. Heeft zijn mao-verleden afgezworen, heeft gesteld dat-ie eigenlijk niet tegen de monarchie is, heeft, kortom, aan alle kanten water bij de socialistische wijn gedaan, en ineens mag-ie mee gaan doen, zonder dat pers of establishment hem een duimbreed of kritische vraag in de weg legt. Waarom? Omdat-ie ook deel is gaan uitmaken van het establishment, en gewoon ongestraft mee mag doen. Een *echte* kritische outsiderpartij komt in Nederland *nooit* zomaar onbeschadigd op 25 zetels terecht. Nooit.

Lagonda | 03-08-07 | 17:10

"Bij deze nomineren wij Lennart Booij voor Communicatiemanager van het Jaar."

En hoe zit het nou met Jeaust Raveau dan? En misschien nog wat meer...

Misschien een ideetje om op het eind van het 2007-jaar een verkiezing te houden, bokaaltje erbij, Rutger laten overhandigen.

Kosten voor dit idee; geheel belangeloos.

OoO | 03-08-07 | 17:03

Maaier 03-08-07 @ 16:58

Inderdaad en die nieuwkomers blijven in de marge hangen en nestelen zich in het bestaande systeem. Er moet gewoon eens met de botte bijl gehakt worden en dat hele zooitje eruit donderen.

kwarko01 | 03-08-07 | 17:00

Lagonda 03-08-07 @ 16:55

Ga toch weg met je samenzweringstheoriën. In geen enkel land is het zo makkelijk in het parlement te komen, met een kiesdrempel van 0.75%. Ken jij andere Europese landen waar in 5 jaar tijd 3 nieuwe partijen in de kamer zijn gekomen? Natuurlijk is het niet makkeljk om tot de elite door te dringen, dat is nergens zo, maar juist in nederland is het systeem heel vriendelijk voor nieuwomers.

Maaier | 03-08-07 | 16:58

Patrick Bateman 03-08-07 @ 16:55

Daar goan we wier.....:-)

kwarko01 | 03-08-07 | 16:57

@ kwarko01 03-08-07 @ 16:54
Op zijn minst dubbel tarief, er zijn tenslotte twee persoonlijkheden aan het werk...

Patrick Bateman | 03-08-07 | 16:55

@Sikkeneur: Nou, bijvoorbeeld het feit dat het establishment er alles aan zal doen om zichzelf in stand te houden --- geen enkele outsider-partij mag zomaar in Nederland een greep naar de macht doen; dat hebben we wel gezien aan hoe er met Fortuyn is omgesprongen. Het establishment maakt zichzelf waarschijnlijk wijs dat het om grotere belangen gaat dan mensenlevens of vrijheid or waarheid, en dat oneigenlijk handelen geoorloofd is.

Lagonda | 03-08-07 | 16:55

Patrick Bateman 03-08-07 @ 16:53

Dan riekt het naar chizofrenie. Gewoon twee rekeningen sturen dus...

kwarko01 | 03-08-07 | 16:54

@ BjdeB 03-08-07 @ 16:49
Heel apart, hij wil niet reageren omdat hij niet wil dat er onjuiste informatie in de krant komt...
Zou dat betekenen dat hij toegeeft dat hij een pathologische leugenaar is?

En als een pathologische leugenaar toegeeft dat hij dat is, moet je hem dan geloven???

Patrick Bateman | 03-08-07 | 16:53

Niet echt sociaal dus, moreel kwalijk en ethisch verwerpelijk.Oftewel, Lennardt kan tegenwoordig meer kopen en op feestje proberen meer vrouwen hem te verleiden en de volgende belachelijke faktuur is weer eens tukje aannemelijker. Hello worldt.

Shareholder | 03-08-07 | 16:53

oud hollandse salonsocialisten.
Links lullen en rechts vullen.

Al Coholic | 03-08-07 | 16:49

Tomatenketchup 03-08-07 @ 16:48

Oke, hebben we al een stroming van 2 mensen. Nu de rest nog.

kwarko01 | 03-08-07 | 16:49

koerbagh ® 03-08-07 @ 16:45

Het is wel hardtsikke stom, hij gooit inderdaad z'n eigen glazen in (de eerstkomende tijd kijken ze bij ministeries wel uit om nog met BKB in zee te gaan), het is ethisch verkeerd etc.
Heb je helemaal gelijk in, maar hij heeft niets strafbaars of wat dan ook gedaan.

Maaier | 03-08-07 | 16:48

uitbraak graaityphus op binnenhof... preventief ruimen is het devies.

Tubifiks | 03-08-07 | 16:48

Contra 03-08-07 @ 16:47

Die aanbestedingsregels van de EU zullen pas medio 2007 in werking treden, dus daar kun je die graaiers en oplichters alvast niet op pakken.

kwarko01 | 03-08-07 | 16:48

kwarko01 03-08-07 @ 16:45
Ik zou zeker wel mee willen doen, ik heb zo ook nog m'n ideetjes over wat beter kan, en daar hoor ik ook geen enkele politieke partij over.

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:48

Mmmm. Blijft toch wel een beetje vreemd dat deze man nog niet gearresteerd is als verdacht van uitlokking en/of medeplichtingheid aan ambtelijke corruptie. De minister is parlementair onschendbaar tot het eind van zijn ambtsperiode, maar hij dus niet. Normaal is het OM nogal snel als het gaat om piepeltjes.
.
Kan natuurlijk ook zijn dat hij niets wist van de aanbestedingsregel van de EU dat weer wel.

Contra | 03-08-07 | 16:47

Tomatenketchup 03-08-07 @ 16:44

Zou van mij wel kunnen, maar wie doet daar aan mee behalve een ezel en een halve paardenkop?

kwarko01 | 03-08-07 | 16:45

@Maaier 03-08-07 @ 16:39:
Nee, dat is geen slimme zakenman. Dat is dom graaien. Het deugt ethisch niet en deugt zakelijk ook niet. Dit kun je 1x flikken, maar Marco Borsato en anderen zullen never nooit meer iets voor Lennart doen. Er lopen hier gewoon 3 belangen door elkaar heen. Lennart had gewoon een *kuch* "externe" presentator moeten inhuren op dezelfde voorwaarden als andere artiesten, of zichzelf niet moeten betalen als presentator. Het is totaal onvergelijkbaar met een groenteboer. Die verhuurt zichzelf niet als reclameman voor zijn eigen bedrijf, verkoopt zijn sperziebonen vervolgens te duur om de rekening door te sturen naar het ministerie van landbouw.

koerbagh ® | 03-08-07 | 16:45

kwarko01 03-08-07 @ 16:43
Revolutie dan maar?

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:44

Sikkeneur 03-08-07 @ 16:39

Ik vrees dat er op democratische wijze weinig te veranderen valt.

kwarko01 | 03-08-07 | 16:43

Lagonda 03-08-07 @ 16:37
Helemaal waar, maar wat let je om een partij op te richten die het anders gaat doen. Als je verhaal goed is, verkoopt het zich zelf.

Sikkeneur | 03-08-07 | 16:39

Sikkeneur 03-08-07 @ 16:36
Daar hoef je geen manager voor te wezen, er zijn bedrijfstakken waarbij je dat als kraanmachinist al krijgt.

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:39

ha-ha! als je probeert om erik van bruggen om uitleg te vragen kan je pas lachen.

@erik (voor als je meeleest): dat was lachen he vroegah?! in de src en machiavelli?? als iemand tegen het compromis was even goed een keer grommen... toen had je een ander maatje om tegenaan te schurken. veel is er niet veranderd. en de groeten he.

Oesterzwam | 03-08-07 | 16:39

koerbagh ® 03-08-07 @ 16:35

Nee, dat heet een slimme zakenman. Dat het ethisch gezien zeer kwalijk is, is wat anders. Maar als je zo redeneert is iedere makelaar, zelfs iedere groenteboer die veel vraagt voor z'n sperziebonen een vuile oplichter...

Maaier | 03-08-07 | 16:39

Patrick Bateman 03-08-07 @ 16:37

Mwha, tja... nou ja,..... AMEN.

kwarko01 | 03-08-07 | 16:38

"Aangezien iedereen boter op z'n hoofd heeft, zal dat laatste niet zo snel gebeuren."

Ja, daarom heeft de overheid ook helemaal geen *fout* gemaakt --- het is gewoon business als usual. Met een betrokken gezicht galmen over "solidariteit", en vervolgens zo deftig mogelijk de beurs van de burger lichten om de dikkelulfeestjes van jezelf en je vrindjes van te betalen. Dat hele "schokland"-project is een farce, voor een politiek lul-issue waar de burger niet eens bij betrokken wordt.

En het enige wat wij, naast betalen, verder mogen doen, is de boel legitimeren door een keer in de vier jaar zogenaamd een "democratische" keus te maken voor weer een iets andere mix uit steeds hetzelfde aanbod van dit soort koortsige egootjes en klaplopende zelffeliciteerders.

Lagonda | 03-08-07 | 16:37

@ kwarko01 03-08-07 @ 16:34
Truly blind are those that have no Vision...

Patrick Bateman | 03-08-07 | 16:37

Ach een beetje interim manager verdient 500 euri's per uur en de echt grote jongens komen daar zelfs nog niet hun bed voor uit.
Zo meteen maar 4.50 euro neertellen voor mijn glaasje Drambuie, heb er wel graties en voor noppes muziek bij...

Sikkeneur | 03-08-07 | 16:36

Al die beschuldigingen aan zijn adres, dat is natuurlijk Niet Nix!

Patrick Bateman | 03-08-07 | 16:35

3600 euro per dag.. ach, hij heeft niet voor nix "nietnix" opge(l)(r)icht... (*)doorhalen en toevoegen naar keuze...

van dal | 03-08-07 | 16:35

@Maaier 03-08-07 @ 16:23:
Dat is de kwestie niet voor wat betreft Lennart. Lennart is een hypocriete zakkenvuller, daar gaat het om. Dat zijn burootje op een dubieuze manier aan een opdracht is gekomen is ernstig genoeg, maar het gaat er nu om dat hij onder het mom van een goed doel een feestje organiseert en ¾ miljoen euri in rekening brengt, en naast dat hij zichzelf voor duizenden euri als directeur van de organisatie bevoordeelt zichzelf daarnaast voor duizenden euri verhuurt aan diezelfde organisatie en dan ook nog eens het GORE lef heeft om artiesten te vragen belangeloos op te treden. Dan ben je een oplichter. Ik zou als ik Marco Borsato was Lennart voor de rechter slepen. Niet voor het geld, maar voor het principe.

koerbagh ® | 03-08-07 | 16:35

Tja met een heel profesioneel team (kuch...) achter je, staat er natuurlijk heel wat druk op je... begrijpelijk. En wat is nou 3600 Euro...

Peking Eend | 03-08-07 | 16:35

stevie wonder 03-08-07 @ 16:33
Nee, dat is een goed alternatief.

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:35

stevie wonder 03-08-07 @ 16:33

Jij bent dus echt blind...

kwarko01 | 03-08-07 | 16:34

Als pvda stemmers nog een greintje hersens en normbesef over hebben dan gaan hun stemmen naar de SP.

stevie wonder | 03-08-07 | 16:33

Ik vond hem bij Wat Heet!? helemaal niet zo welbespraakt

die hofstadtgruppe | 03-08-07 | 16:32

Lennardt B. mag graaien en tillen wat ie wil. Maar punt blijft, dat mensen hem zien als een socialist, een pvda-er, heaug binnen linkse kerk. Blijkens o.a. uit feit dat meneer ooit pvda-veurzitter zou worden. Afgezien nog van die enorm waarde(n)loze triviale beeldvulling. Poehee. De winst is dat -ook dit- de PvdA opnieuw schade toebrengt. Goedzeau Lennardt.

Shareholder | 03-08-07 | 16:32

*wenst een ieder een goed weekend toe*

Alert | 03-08-07 | 16:31

In China krijgen ze de strop. Corrupt bunch of bastards.

stevie wonder | 03-08-07 | 16:30

-edit je vergeet iemand -

Tyler-Durden | 03-08-07 | 16:30

@koerbagh ® 03-08-07 @ 16:25
De partijen bestaan uit poppetjes en die poppetjes zijn de connecties.
Maar ach, da's geneuzel in de marge.

Alert | 03-08-07 | 16:29

Maaier 03-08-07 @ 16:23
Bedankt voor de info
*word lid van PVDA en richt ook zo'n bureau op*

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:29

Een dagloon van >3600 euri, daar moet ik drie nachten voor op pad...

djiezuskrijst | 03-08-07 | 16:27

@da wizard 03-08-07 @ 16:00
die lijsten bestaan al, en zijn onder andere bekend onder de naam "kieslijst PVDA", "kieslijst CU" en "kieslijst CDA".

rara | 03-08-07 | 16:25

Zijn dikke vriendje en collega bij BKB houdt zich lekker stil onder de tafel.. "Laat Lennart de klappen maar opvangen" denkt hij ondertussen. De gluiperdtdt..

vangodlos | 03-08-07 | 16:25

@Alert 03-08-07 @ 16:20:
Da's niet het enige... het zit 'm in de hele machtsstructuur in dit land, georganiseerd langs partij-politieke kanalen. De werkelijk rotte appels zijn de partijen. Partijen die zichzelf rijkelijk belonen met geroofd geld uit de staatskas, en eigenlijk niks meer zijn baantjesmachines voor loyale partijleden. Het maakt geen reet uit over welke partij je hebt: ze doen er allemaal aan mee.

koerbagh ® | 03-08-07 | 16:25

Tomatenketchup 03-08-07 @ 16:19

Nee, nee en nog eens nee. Zo'n bureau mag natuurlijk vragen wat ze wil, dat heet vrije markt. Het is het ministerie van OS dat verantwoordleijk gehouden kan wordne voor de gang van zaken en daarmee dus de minister. Dat hij PvdA-lid is, doet helemaal niet terzake. Dat hele bureau niet. Simpel: wat de gek ervoor geeft. De gek is in dit geval de overheid, die hebben dus een fout gemaakt. Het is nu de vraag op de Tweede Kamer er iets mee doet of dat ze het als een storm in een glas water bezien of dat ze hier een halszaak van gaan maken. Aangezien iedereen boter op z'n hoofd heeft, zal dat laatste niet zo snel gebeuren.

Maaier | 03-08-07 | 16:23

@Pippo van Eenennaam 03-08-07 @ 16:18
grappig, is las 'links is NSFW' :-)

FlyingSpaghettiMnstr | 03-08-07 | 16:22

@Tomatenketchup 03-08-07 @ 16:19
Kwestie van de juiste connecties hebben.

Alert | 03-08-07 | 16:20

Pippo van Eenennaam 03-08-07 @ 16:18

Goh! Die goozert heb geschiedenis gestudeerd. Mooi zeg, kom je de wereld mee rond.

kwarko01 | 03-08-07 | 16:20

Duit in zakje: Lennart Booij is een oplichter³

Alert | 03-08-07 | 16:19

Waarom komen dat soort lui er altijd zo makkelijk mee weg? Ik moet zoiets eens proberen, dan word ik gelijk vanwege fraude zwaar gestraft.

Tomatenketchup | 03-08-07 | 16:19

We moeten die bolle bloedhond Erik van Bruggen niet vergeten. www.bkb.nl/Engine.php?T=Page&ID=71...
Hij is minstens zo schuldig als die VARA-kneus (link is NSFW).

Pippo van Eenennaam | 03-08-07 | 16:18

Die man doet toch niets verkeerd? Verdient gewoon z'n brood. Weliswaar dik belegd, maar wie wil dat niet?

kwarko01 | 03-08-07 | 16:18

* Schopt zwerver van de stoep voor Stamcafé *

dagloon van 3600 euri
52 weken -/- 5 weekjes vakansjie = 47 werkweken
5 x 47 = 235 loondagen
235 x 3600 euri = 846000 euri

Ik geloof dat ik NIET aan de beurt ben om een rondje te geven...

* Poetst jukebox nog even op *

Tyler-Durden | 03-08-07 | 16:18

Shareholder 03-08-07 @ 16:15
nee, thuis pijpt Lennard, wouter bos...

de bier | 03-08-07 | 16:16

Alles is relatief. 'Socialist' is in Amerika een scheldwoord. Net als communist trouwens...

FlyingSpaghettiMnstr | 03-08-07 | 16:16

Thuis draagt Lennart B. lekker paars.

Shareholder | 03-08-07 | 16:15

wanneer hij ter verantwoording wordt geroepen, door wie?, zal hij veroordeeld worden tot 10.000 maal

IK DEUG NIET ALS SOCIALIST.

succesvol | 03-08-07 | 16:14

Wat een lul, wat een lul, wat een lul, wat een lul. Toch wel erg eigenlijk, als je je realiseert hoe je als burger als het ware voortdurend wordt bestolen en voorgelogen door dit soort geteisem --- en dan is dit nog maar een klein mannetje. Waarom blijven we dat eigenlijk steeds maar pikken?

Lagonda | 03-08-07 | 16:13

-weggejorist-

FlyingSpaghettiMnstr | 03-08-07 | 16:13

het is alom bekend, deze man deugt niet, daar zal hij zeker achter komen.

succesvol | 03-08-07 | 16:12

Heikneuter zegt: Lennart is een slimme jongen! Dit kabinet graait en snaait bij de burger. Ook dus bij onze Lennart. Maar Lennart is zo slim dit kabinet een koekje van eigen deeg te geven. En dat nu Bertje in probleempjes zit... tjsa dat is zijn dingetje. Chapeau Lennart en verhoog je factuur de volgende keer rustig met 10%. Doe ik ook!
Heikneuters' motto: u graait? dat kunnen wij beter!

Heikneutertje | 03-08-07 | 16:11

@ da wizard 03-08-07 @ 16:00
Lijstje mag je zelf maken als je een week niks te doen hebt...
2miljoen.nl/search?naam=stichting&... Verander 1015 in 1016, 1017 en 1018. Ik schat dat ongeveer een kwart ervan (vrijwel) geheel draait op belastinggeld.

Pippo van Eenennaam | 03-08-07 | 16:11

ronflon 03-08-07 @ 16:07

Jorritsma? Ivm meineed?

kwarko01 | 03-08-07 | 16:11

@ de bier; ja inderdaad, maar dat was op aanraden van mijn psych, was ik net kwijt uit mijn gestel.
Dank, zit nu weer te koken achter m'n toetsenbord

ronflon | 03-08-07 | 16:10

ronflon 03-08-07 @ 16:07
Je vergeet vader des vaderland Cock..

de bier | 03-08-07 | 16:08

Right, lijstje?

Pronk
Melkert
het voltallige BKB personeel
Bosje
Koenders mag ook,
Cohen,
van Dam
Rosenkutter
en Bea-tering mag ook van mij
om maar mee te beginnen?

ronflon | 03-08-07 | 16:07

Hij kijkt wel slim uit zijn ogen, die Lennart!
Een slimkijkende "sociale" mega-zakkenvuller die o.a. mijn belastingcenten genoeglijk loopt op te vreten.
Wedden dat hij naast die dikke suv van hem ook nog ergens een heel luxe bootje heeft liggen voor in de weekenden!?

Dit soort uitvreters zijn we liever kwijt dan rijk!!

vangodlos | 03-08-07 | 16:06

wát een corrupte zooi zeg... wankers :/

beschuitfluiter | 03-08-07 | 16:06

haha een dagloon van 3600 euri

preston spears | 03-08-07 | 16:05

@da wizard 03-08-07 @ 16:00

Gelukkig onthoudt het interweb alles, dus stel dat een hele hoop mensen bijvoorbeeld zouden schrijven: Lennart Booij is een oplichter. Dan komt dat niet vergeten vanzelf wel goed.

Lennart Booij is een oplichter
Lennart Booij is een oplichter
Lennart Booij is een oplichter
Lennart Booij is een oplichter
Lennart Booij is een oplichter
Etc. etc.

Biff Eagleburger | 03-08-07 | 16:04

Hij "mag" zogenaamd niks zeggen want dan moet ie een tonnetje terugbetalen.
www.novatv.nl/uploaded/FILES/Akkoord%2...
Check ook ff die integriteitsverklaring eronder, hilarisch...

Pippo van Eenennaam | 03-08-07 | 16:04

Wat kan een mens toch een gigantische hekel krijgen aan dit soort lutsers.

HP de Tijd lezer! | 03-08-07 | 16:02

Kunnen we niet een keer een lijstje maken met al dit soort lutsers op een rijtje.
En dan voor de volgende verkiezingen iedereen dit onder de neus schuiven.
Mensen vergeten namenlijk alles zo snel...

da wizard | 03-08-07 | 16:00

Toch is de mooiste klus van hem die Betuwe Lijn, oh is niet van hem? Van wie dan?

Peking Eend | 03-08-07 | 15:57

Ik weet wel andere nominaties voor deze heer te bedenken ...

doskabouter | 03-08-07 | 15:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken