Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kansarme woont niet in kansenwijk

eELLA BEeDANKTTD!Het kabinet gaat drie miljard euro investeren in veertig probleemwijken. Maar het blijkt dat kansarme bewoners zich niet zo makkelijk op postcode laten vangen: ruim 92 procent woont namelijk NIET in deze 40 probleemwijken. Dat betekent dat Ella Vogelaar er een paar miljard naast zit. Volgens een professor geografie woont dus maar acht procent van het Pvda-electoraat in de kansarme wijken, de rest heeft zich lafjes verspreid over geheel Nederland. Hoe het in godsnaam mogelijk is dat Ella een foudt maakt van bijna 3 miljard euri? Gewoon, DOEN! De geograaf, die zijn hele leven al arme- en rijke wijken bestudeert, zegt dat geldpomperij sowieso geen zin heeft:Een rijkere buurman en een nieuw huis maken mensen niet minder crimineel, of kansrijker op de arbeidsmarkt. Drie milard euri om 8 procent van alle kansarmen te bereiken, zonder enig onderzoek vooraf. Geef die 3.000.000.000 dan goedverdoemme direct aan al die tokkies. Kunnen ze stuk voor stuk in Bloemendaal en Blaricum terecht. Namens P. Kouwes: Ella Bedankt!

Reaguursels

Inloggen

Leeuwarden: Heechterp/Schieringen??? En de Schepenbuurt, Wielepolle, Vrijheidswijk dan???

KarelKopKaas | 25-07-07 | 12:39

Murdockyoufool 24-07-07 @ 12:56

Op zaterdag maken studenten de stad niet levendig, maar Belgen die komen winkelen. Het winkelaanbod is namelijk de laatste jaren sterk vergroot. Verder hoeven Tilburgers niet fijnbesnaard te zijn. Het zijn doorgaans eenvoudige mensen, maar er wordt minder narigheid uitgehaald dan elders, ook tijdens kermissen. Wel zijn er een paar buurten, waar men losse handjes heeft en dat zijn nou net de buurten waar men ijverig sociale woningbouw aan het slopen is. Overigens, die studenten, die zie je aan het begin van het schooljaar vernederende bezigheden verrichten, omdat ze anders geen lid mogen worden van een korpsballenvereniging. Die zieligerds zullen vast wel uit de Randstad komen.

Het CDA | 24-07-07 | 22:48

In Groningen kan k me nog voorstellen dat ze de Hoogte gaat aanpakken, maar dan de Korrewegwijk?! Daar wonen studenten, nog nooit gehoord dat daar iemand is neergestoken door een negert. Neem dan Selwerd of Vinkhuizen, daar is onlangs nog een meisje verdwenen met een loverboy. Jammer van die 30 miljard, k had m'n wijk graag opgeknapt zien.

jrjmulder | 24-07-07 | 18:41

Nou is toch mooi dat die mensen NIET in die wijken wonen? Dan gaat het naar mensen die het echt nodig hebben ;)

Nifelheim | 24-07-07 | 18:17

Belachelijk pricipe:
Huizen worden ouder, door gebruik uitgeleeft, maar de waarde stijgt door de tijd. Voor alle andere dure voorwerpen (kunst voorwerpen uitgezonderd) geldt het omgekeerde: de waarde vermindert sterk met het passeren van de tijd...
Wordt de hoOogste tijd dat die huizenmarkt flink crashed !!!

Edie Hitler | 24-07-07 | 17:45

Wijsheid door de eeuwen heen:
Je moet iemand die honger heeft geen vis geven, maar leren vissen !
... adt dat ongeloOofelijke domme mokkel van een Ella V. dat nou niet snapt is vrij logisch (voor een politica ;)

Edie Hitler | 24-07-07 | 17:26

@sgandaalich 24-07-07 @ 14:49
Op je vraag twee: het kan helemaal niet zonder medewerking van de corporaties, omdat dat zelfstandige instellingen zijn. Dat geld zal er dus niet komen, tenzij corporaties mogen beslissen waarvoor het wordt ingezet. Vogelaar is zichzelf in haar voet aan het schieten. Het is meer het idee dat corporaties bulken van het geld, zodat de PvdA een nieuw spaarvarken heeft gevonden, dat geplunderd kan worden voor de eigen ideologisch gemotiveerde plannen, maar ik denk niet dat veel corporaties daar veel zin in hebben.
Op punt een: 32.000 euro op jaarbasis is helemaal niks, net voldoende om ze een cursus te geven, winterjassen en walkietalkies aan te schaffen en koffie met broodjes uot te delen op het verzamelpunt. De buurtvaders zijn vrijwilligeres die niet worden betaald. En laten we wel wezen, dit zijn de vaders die hun eigen kroost ook in bedwang houden en huh best willen doen om ook sociale controle uit te oefenen op de kinderen van andere ouders.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 17:02

ONS geld......dat kan veel goedkoper hoor.

bloke | 24-07-07 | 15:58

@wegmetdebijstand.
Inderdaad, en dat zijn de lui met de allergrootste bekken.
Ze hebben ''mijn''geld nog niet gestort, waar blijft''mijn geld''.
Als je dan vraagt;''jouw geld''? werk je dan?
tuurlijk niet, nooit gedaan, ik heb tig van dat vullis om me heen wonen, wat dik over de veertig is, en nog never, nooit een dag gewerkt heeft, aan de drank, aan de stuf, spelen de hoer, maar werken, HO maar.
afschieten die handel.

pfffpfff | 24-07-07 | 15:45

@sgandaalich 24-07-07 @ 14:49

Helemaal met je eens. Niet dat die buurtvaders geen nut hebben, zal best wel, maar het is gewoon ridicuul dat er uberhaupt gesubsidieerde figuren rond moeten lopen om het zooitje ongeregeld een beetje in het gareel proberen te houden.

Niet dat dat echt lukt, overlast word alleen maar erger, maar goed.

bello | 24-07-07 | 15:22

@sjaakdeslinksesul 24-07-07 @ 13:02

Buurtvaders zijn vrijwillige doch vaak zwaar gesubsidieerde figuren

www.vvd-veenendaal.nl/2006/buurtvaders... (enz enz)

die eigenlijk gewoon hun plicht (moeten) doen te weten hun eigen kids onder controle houden zodat die geen criminele gewelddadige drugsdealende overlast bezorgende aso's worden. Maar toegegeven in het hele sociale circus dat er met miljoenen subsidie voor moet zorgen dat allochtonen die ontsporen weer in het gareel komen zijn zij nog de minst erge uitwas.
Wat betreft die drie miljard: deze moeten idd volgens plan bij de de woningcorporaties vandaan komen. Maar waar denk jij dat zij dit weer op gaan verhalen als hun kassen leeg zijn....

sgandaalich | 24-07-07 | 14:49

Ja maar zo doen ze dat met alles in Den Haag, ze weten daar niet hoe ze problemen moeten oplossen, dus verschuiven ze de problemen op een andere groep, of ze smijten er bakken met geld tegenaan. Ach wat wil je, alle mensen met kwaliteit zitten in het bedrijfsleven, kwakzalvers zoals lassers uit Oss zitten in de 2e kamer.

Stijlloos|Superieur | 24-07-07 | 14:19

Tilburg? en als nick het CDA? goh Maxime in the house??

doe eens niet | 24-07-07 | 14:03

Als ik op veertig klik dan zie ik mijn wijk helemaal niet staan, terwijl ik wel in aanmerking kom voor die 3.000.000.000(veel nullen hè)

Engeltje58 | 24-07-07 | 13:45

@Prof. Hoxha: Investeren is "geld aanwenden met een productieve bestemming"
www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?z...
Terecht dus dat je het woord gecursiveerd hebt.
Zou je dat voortaan ook willen doen met ander PvdA-jargon als "kansarm"
en "prachtwijken" ?

Willem Petersen | 24-07-07 | 13:25

@sgandaalich 24-07-07 @ 12:48
Buurtvaders zijn onbetaalde vrijwilligers en die drie miljard moet worden opgehoest door de corporaties en dus niet door de belastingbetaler.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 13:02

-weggejorist-

goldenkingy | 24-07-07 | 12:57

@Het CDA 24-07-07 @ 12:38
Te kort door de bocht, heur CDA. Carnaval in Breda wordt steevast verpest door lui van boven de rivieren, I'll give you that, maar je kunt niet zeggen dat de ras-Tilburger een fijn besnaard mensch is, noch dat het er in Tilburg gemoedelijk aan toegaat. De Tilburgse kermis is negen van de tien keer het toneel van vechtpartijen, zoals alle kermissen in Nederland. Toevallig lijkt het dit jaar goed te gaan, maar ik heb de afgelopen jaren heen genoeg rottigheid op de 013-kermis gezien. Mundial heeft een bepaald, multiculti-ingesteld publiek; is voor de gemiddelde Tilburger -en Nederlander- niet aantrekkelijk. Kun je dan ook niet vergelijken met een grootschalig festival in de Randstad.
Verder vaart 013 wel bij de komst van studenten. Vijftien jaar geleden kon je op zaterdag een kanon afschieten in Tilbabwe. De studenten, niet zelden afkomstig uit randtstedelijke gebieden, maken de stad levendig.

Murdockyoufool | 24-07-07 | 12:56

De domme pvda-tijden herleven weer. de werkende kan weer bloeden voor de werkloze, de criminele en de sociale sector. Het percentage betaalde buurtvaders en andere allochtone profiteurs en sociale werkers die de door hun eigen achterban veroorzaakte rotzooi aangrijpen om er zelf beter van te worden schiet weer als een raket de lucht in om deze door de pvda toegeworpen en over de rug van ons verdiende kluif van 3 miljard (3000000000) als aasgieren te verdelen. En ja jongens, die criminaliteit moet wel even omhoog, want anders gaan de subsidies omlaag. IN wat voor eek kutland leven we, waar ik moet toegeven dat Wilders gelijk krijgt.

sgandaalich | 24-07-07 | 12:48

Murdockyoufool 24-07-07 @ 12:13

In Tilburg nu de grootste kermis van de Benelux, al meer dan een half miljoen bezoekers, waaronder veel gays op roze maandag. Nauwelijks problemen, een en al gezelligheid. Tijdens carnaval grote mensenmassa's, nauwelijks problemen. Festival Mundial, prima gegaan. Voetballen (import uit de Randstad) altijd ellende. Tilburg heeft problemen gehad, voor men begon met de aanpak. Nu is men bezig de cofffeeshops terug te dringen. Op straat blowen wordt niet echt gedoogd (passerende agenten komen even met je praten). 't Is ouderwets, maar het werkt. Wijkagenten komen bij je langs en bij de ander, als er sprake is van overlast. Welicht is in Tilburg de nabijheid van de Belgische grens een factor van betekenis en is de mentaliteit daarom on-Nederlands, maar in Breda is de sfeer ook goed. Eindhoven moet nog beginnen, maar ook daar zijn plannen om ouderwets tekeer te gaan en de nieuwerwetse aanpak aan de Randstad te laten. Waarom verhuizen er zoveel mensen uit de Randstad? Waarom onstaan in een stad als Almere weer problemen, als er veel mensen uit Amsterdam gaan wonen? Is het probleem werkelijk allochtoon van oorsprong, of is het de eigenwijze en soms ronduit botte uitstraling van randstedelingen? Waarom heeft Paul de Leeuw succes? Zijn humor is beledigend, ronduit schofferend. Waarom zijn de mensen in het zuiden altijd weer opgelucht als de randstedelingen verdwijnen na de vakantie? Terwijl ze er toch geld aan verdienen. Nee, het is best mogelijk dat het zogenaamde allochtonenprobleem ontstaan is, doordat de omgeving al rottende was. Ze zijn ingebed geraakt in steden waar al het een en ander mis was. Maar dat is wel slikken, voor sommigen onders ons. Het besef dat het Nederlanders zijn, die ooit de aftrap gaven voor veel binnenlandse ellende.

En nu ben ik echt even weg.

Het CDA | 24-07-07 | 12:38

Kansenwijken van Vogelaar = symboolpolitiek.

dawg | 24-07-07 | 12:27

Murdock, sinds de sauna en de zwembad (ongemengd zwemmen) moesten wijken is het daar niets meer.

TheCFO | 24-07-07 | 12:22

wegmetdebijstand 24-07-07 @ 11:55

Dank je. Maar ik probeer simpelweg correct Nederlands te schrijven. Door de haast lukt me dat helaas niet altijd. Het is wel vreemd, vind ik, dat in een gezelligheidsgroep als Geenstijl men voortdurend afgeeft op allochtonen die het Nederlands niet beheersen, terwijl men zelf slecht Nederlands probeert te produceren. Ik begrijp de lol van woorden als deaudt en zo wel - Van Kooten en de Bie hebben prachtige woorden aan onze taal toegevoegd - maar met nieuwe woorden moet je spaarzaam omgaan, tenzij je een volger bent, iemand die vroeger in de klas al de snedige opmerkingen van een buurjongen, zacht uitgesproken, luidkeels om zich heen smeet. Dan was je een getapte jongen. Heel belangrijk voor pubers.

Maar ik heb geen tijd meer. Moet nog wat doen. Deze link leek me echter wel toepasselijk, als het om taal gaat. Het is de befaamde scene van Koot en Bie, waarin Van Kooten de correct sprekende allochtoon speel en De Bie de kromsprekende Nederlandse groenteman.

www.youtube.com/watch?v=uB0YGiubDFs

Het CDA | 24-07-07 | 12:21

@Het CDA 24-07-07 @ 12:06
Doe er zelf onderzoek naar en de oude blanke arbeiderswijken in de grote steden zijn de enige plekken waar armoe niet direct tot criminaliteit en onderlinge conflicten leiden. Dat achter de voordeur de problemen blijven bestaan, ligt voor de hand.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 12:15

@Het CDA 24-07-07 @ 12:06
Breda, Tilburg en Eindhoven kenmerken zich toch door Randstedelijke problemen, als ghettovorming, verpaupering en overlast. Op zich kun je die grote drie in een adem met de Randstad noemen. Van Amsterdam via Haarlem. Leiden, Dordrecht naar Eindhoven iesj immers een aaneenschakeling van steden.

Murdockyoufool | 24-07-07 | 12:13

sjaakdeslinksesul 24-07-07 @ 11:55

De tevredenheid in de tokkiewijken is wellicht geromantiseerd. Toevallig ben ik nogal goed bevriend geweest met een voormalige tokkie. Een vrouw die er erg trots op is, dat ze uit die wijk ontsnapt is. Wat zich daar achter de gordijnen afspeelt is allesbehalve genoeglijk. Incest komt erg vaak voor. Alcoholisme ook.

Het CDA | 24-07-07 | 12:11

Ella heeft dit truukje geleerd bij collega Melkert, die met zijn Melkertbaantjes ook flink aan het rad van fortuin heeft zitten draaien.

Upperkut van rechts | 24-07-07 | 12:10

@Het CDA 24-07-07 @ 11:50
Lijkt een prachtig initiatief. Maar het klinkt ook als een onderhoudsproject voor en door maatschappelijk betrokken bewoners, en niet zozeer als het daadwerkelijk aan de maatschappij deel laten nemen van kansarmen. Zoals eerder gemeld: de werkloosheid onder deze groep wordt er niet door verminderd.
Kun je aangeven over welke wijk in 013 je spreekt? Ken Tilburg vrij goed.

@TheCFO 24-07-07 @ 11:57
... hoe historischer het wordt (mislukte slogan van begin jaren negentig).

Murdockyoufool | 24-07-07 | 12:08

Ik heb helaas niet de tijd om hier nog langer over te discussiëren, maar ik wil het volgende nog kwijt. Het nieuws wordt overheerst door nieuws uit de Randstad. Daar zijn veel problemen, begrijp ik uit de pers. Maar de pers is niet altijd even correct in de berichtgeving. De landelijke politiek zou zich eens minder moeten laten beheersen door de Randstadelijke berichtgeving. In de provincie liggen inmiddels ook grote, moderne steden. Steden waar de mentaliteit minder "Hollands" is (al zorgt import soms wel voor bekende problemen, zoals bij een voetbalwedstrijd). Daar, uit de provincie, zou wel eens de aanpak kunnen komen om heel Nederland te herbeschaven. Neem nu het CDA. In tegenstelling tot mijn nickname heb ik nog nooit het CDA gestemd. Maar als ik in mijn provinciale stad om me heen kijk, dan moet ik erkennen dat het de CDA-stemmers zijn, die al van oudsher bezig zijn hun medemens te helpen. Corruptie komt bij hen ook voor. Waar niet, zou ik willen zeggen. Maar heeft iemand de medewerking van een bedrijf nodig voor een goed doel, is er hulp nodig van een mecenas, dan kom je vaak bij een CDA-er uit. Dat iemand in een voormalige woestijngod gelooft, wil nog niet zeggen dat die persoon in z'n geheel niet deugt. Ik ben niet gelovig, niet links en niet rechts. Het liefst zou ik mijzelf sociaal-liberaal willen noemen, maar zo'n partij hebben we niet - de VVD is een conservatieve partij. Tot nu toe, zuiver beoordeeld op inzet en gevolgen, is hier in de provincie de CDA altijd de sociale partij geweest. Niet de PVDA, die groter is, maar waarvan de leden eerst hun partijpolitieke bijbel moeten trekken, om te zien of het wel in het programma past. Da's het mooie van die CDA-ers. Die trekken de bijbel niet. Althans, niet de katholieken onder hen of de anderszins vrijgevochtenen. Met de lui die recht in de leer zijn heb ik geen ervaring, maar ik vermoed dat je die overal vindt, ook bij de PVDA.

Het CDA | 24-07-07 | 12:06

Eerst 20 jaar lang de populatie voor probleem wijken met zijn allen binnenhalen en dan nu alle ellende weer op mogen lossen.Laat die linkse mongeaulen die ze binnen hebben gehaald zelf de rekening even betalen.

Poitiers | 24-07-07 | 12:01

@karel1200
het invullen van het stembiljet?

TheCFO | 24-07-07 | 12:01

Ik woon in Overvecht zoals wel duidelijk is. Ik heb daar eerder iets kunnen krijgen vanuit het punt dat zowel ik en me vriendin een goedbetaalde baan hebben en beide midtwintigers zijn. (tegelijkertijd kwam een stel van dezelfde leeftijd enz. kregen in hetzelfde rijtje eenzelfde maissonette) Ons werd dit aangeboden vanuit het idee dat, dat goed is voor de vermenging enz. Naast hoi en goedendag gaat het niet verder met de marrokaanse buren. Zij vinden onze gewoonte maar gek (kratje bier enz.) en zoeken nauwelijks contact. Hun kinderen zijn poeslief zolang ze voor bij ons spelen of wanneer je ze tegenkomt in de gallerij. Dan is het goedendag blabla. Als je ze daarna in het winkelcentrum Overvecht tegenkomt is het óf negeren óf wat kijk je naar me. En denk maar niet als vriendjes van ze je uitschelden voor wat ziektes ze ook maar iets voor je opkomen. Het is allemaal bullshit. Dit is niet iets wat alleen ik zo ervaar maar iedereen die iets in Overvecht krijgt. Ik moet bekennen dat ik in het verleden nog al wel eens wat linkser was, maar mijn irritatie t.o.v. marrokanen is alleen maar gegroeid. Waardeloos dus die vermening vanuit het opzicht dat het goed zou zijn. Het enige wel relaxte is dat ik een huge huis heb voor weinig geld. en dat vin ik dan weer het belangrijkste.

overVecht | 24-07-07 | 12:00

Begrijp ik hieruit dat het eindelijk begonnen is.... het door de PVDA tot kunstverheven "geld over de balk flikkeren" De tijden van "ome Joop" zullen weer herleven, iedereen weer blij....... Kan iemand mij uitleggen wat we verkeerd hebben gedaan?

Karel Kruizenruiker | 24-07-07 | 12:00

Murdock, hoe dichter bij Dordt....
Maar daar is nu volgens mij ook een wat kleinschaliger projectje losgegaan waarbij ook de paar huisbezitters (geen dure villas, maar woonhuisjes tussen alle corporaties in) de mogelijkheid geboden wordt om hunnie ze huis op te laten knappen.

TheCFO | 24-07-07 | 11:57

Het CDA 24-07-07 @ 11:45
Bovenstaande prof heeft daar ook wel eens wat over gezegd. Namelijk dat in NL (bv niet in frankrijk met die banlieus) mensen die in arme wijken wonen ook de mogelijkheid hebben om buiten hun wijk hun kind op school te doen of hun vertier te zoeken en dat doen ze ook. Hij ageert dus tegen die gebeidsgerichte aanpak van Vogelaar en al zijn argumenten kloppen wat mij betreft.
En het gekste is nu juist dat in de echte tokkiewijken, waar men al generatie op generatie kansarm is, de sociale problemen erg klein en de mensen gelukkig zijn, vergelijk het maar met een woonwagenkamp. Dat ondergraaft je stelling juist. De grootste problemen zitten in de allochtonenwijken waar de bevolking erg snel wegtrekt naar andere buurten.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 11:55

@Het CDA 24-07-07 @ 11:47: Dat hautaine en bevoogdende toontje van het CDA heb je goed te pakken. Chapeau.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 11:55

Het CDA 24-07-07 @ 11:45
En die mensen in die wijk zijn nu aan het werk? Nee toch? Investeren in onroerend goed in die wijk is weer rendabel. Dat is het belangrijkste voordeel van zo een ingreep met gemeenschapsgeld. Dat die vervelio's er mee geholpen worden is enkel een politiek zieligheidsargument, om de huizenbezitters (achterban CDA?) weer winst te laten maken voor het pensioen. En niet andersom.

tipo | 24-07-07 | 11:53

Murdockyoufool 24-07-07 @ 11:42

In Tilburg hebben ze geen villapark aangelegd, maar de straatjes met koopwoningen verspreid door de wijk. Ook zijn nieuwe flats gebouwd met zowel koop- als huurflats met een gemeenschappelijke ingang. Je zou kunnen zeggen dat ze de bewoners de kans tot isoleren niet geven. Tevens zijn een paar scholen uitgebreid, vernieuwd en opgeknapt. Zelfs de graffiti is aangepakt. Het lijkt een verbeten strijd, maar het werkt. Nu geven vrijwilligers allochtonen fietslessen op het terrein van de kerk.

Het CDA | 24-07-07 | 11:50

overVecht 24-07-07 @ 11:43

Mijn excuses. Ik ben nieuwsgroepen gewend, waarbij je een reply kunt geven en geheel automatisch de juiste info in je scherm hebt staan. Ik moet nog even wennen aan de primitieve wijze van reageren in deze ouwerwetse blog.

Het CDA | 24-07-07 | 11:47

sjaakdeslinksesul 24-07-07 @ 11:31

Wat die grote steden betreft, ik zie toch echt een verschil tussen de grote steden in de randstad en daarbuiten. Volgens mij heeft dat alles te maken met concentratie van kansarmen. Een cultureel verschil is alleen maar interessant, tenzij je het gevoel hebt je eigen cultuur niet meer te kunnen uitdragen. Nogmaals, in de provinciesteden is de situatie niet zo erg en in Tilburg lijkt men op tijd te hebben ingegrepen. Daarbij moet ik zeggen, dat ik verscheidene malen in het voormalige ghetto ben geweest en daar alleen maar op fatsoenlijke wijze bejegend bent. De mensen zijn vriendelijk, maar ze vervelen zich, omdat ze niets te doen hebben. Ik weet het, ze kunnen ook gaan werken, maar de taal is (was) een probleem en als bijna niemand werkt, waarom zou je dan nog? Vandaar het moeten openbreken van zo'n wijk.

Het CDA | 24-07-07 | 11:45

goedverdoemme, is het CDA nu tegen zichzelf aan het lullen of word ik helemaal gek? Het is trouwens gewoon Kudt en Deaudt en de gemiddelde reaguurder is boven de 23 jaar.

overVecht | 24-07-07 | 11:43

Multikuli 24-07-07 @ 10:44
Ella in dromenland zal je bedoelen

derkcs | 24-07-07 | 11:43

Tot de Dordtse probleemwijk Wielwijk behoort ook een villapark. Laten we hopen dat Vogelaarsch een deel van het beschikbare bedrag aan dat buurtje besteedt, hehehe. Maar alle gekheid op een stokje, villapark Dordtse Hout toont aan dat de integratie van duurdere woningen in een kansengebied niet werkt. De rijkere bewoners zorgen er namelijk voor dat ze niets te maken hebben met de paupers. Zelfs boodschappen worden veelal in een andere wijk gedaan (toch twee auto's and counting voor de deur).

Murdockyoufool | 24-07-07 | 11:42

@sjaakdeslinksesul @ 11:26
Repressie van Aso's, okay. Maar dat doet politie en justitie allang (tenminste dat zou zo moeten zijn). Ongevraagde ondersteuning achter de voordeur voor kansarmen? Nee, dat zie ik niet zitten. Ze zullen het echt zelf moeten doen, of niet. Mochten ze echt handelsonbekwaam zijn, dan zijn er nog altijd kostscholen, gevangenissen en gekkenhuizen. Mochten ze daar net niet in thuishoren, dan is het te hopen dat ze veel vrienden en familie hebben, om ze op te vangen. Dat is echte solidariteit en die kost niks en brengt meer op dan die 3 miljard 'investering'.

tipo | 24-07-07 | 11:41

sjaakdeslinksesul 24-07-07 @ 11:35

Mee eens. IK denk echter dat én werkloosheid én wonen in een rotbuurt je sociale positie kan verzwakken. Je moet je ergens aan op kunnen trekken, maar als je hele omgeving de moed heeft opgegeven, dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan om nog een bestaan op te bouwen.

Het CDA | 24-07-07 | 11:39

baggerboer 24-07-07 @ 11:29

Tilburg. Iemand die ik daar ken, wilde drie jaar geleden het liefst meteen verhuizen. Nu wil hij niet meer weg. De hele wijk is opgeknapt. Nu vindt hetzelfde proces in een andere wijk plaats. Meer dan tien blokken zijn weggebroken. Ook daar komt nieuwbouw voor in de plaats. Het was oorspronkelijk (nog voor de komst van allochtonen) een wijk met een zeer slechte naam, maar binnenkort kun je er gerust in onroerend goed investeren. Wel maakt men zich zorgen over de zeer arme allochtonen en autochtonen. Het bestand aan sociale woningbouw neemt af, maar er zitten nog veel welgestelden in goedkope woningen. DIe willen niet vertrekken.

Het CDA | 24-07-07 | 11:37

Vlunk?

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 11:36

Het CDA 24-07-07 @ 11:29
Vogelaar definieert mensen als kansarm die helemaal niet kansarm zijn, maar onvoldoende gemotiveerd worden. En het voorbeeld dat je aanhaalt heeft met iets anders te maken. Als werkeloze in een gezellige woonwijk met leuke buren ben je gelukkiger dan als werkeloze in een achterstandsbuurt vol buren die je haatten, maar je bent nog steeds werkeloos. Als je alle wijken veilig, kindvriendelijk maakt is dat prachtig, maar daar los je de sociale problemen dus niet mee op.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 11:35

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24

Prozac is inmiddels een achterhaald middel, weet ik vanuit mijn vak. Als je dat nog inneemt is het tijd om een nieuw middel aan te vragen.

Het CDA | 24-07-07 | 11:33

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24

Het is kutbrabanders, ofschoon kut-brabanders ook wel goed is, vermoed ik. Ook is het dood en niet deaudt. Dat je een brave volger bent is wellicht begrijpelijk - mogelijk ben je pas een tiener - en de jaren van zelfstandig denken liggen misschien ver in het verschiet, maar om in een paar zinnen je al bloot te geven, dat is toch wel zorgelijk.

Het CDA | 24-07-07 | 11:31

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24
In de grote steden blijkt juist dat menging niet leidt tot integratie tussen rijk en arm, maar juist tot het langs elkaar heen leven. Komt door de grotere culturele verschillen en het feit dat de rijken voor hun voorzieningen (uitgaan, scholen enz) uitwijken naar andere delen van de stad.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 11:31

@Het CDA 24-07-07 @ 11:29
je vergeet nog wat. Reageren op wat mensen over jou posts zeggen. Nie als een CDA'er alleen maar spuien maar hier moet je ook reageren!

overVecht | 24-07-07 | 11:31

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24,
Je hebt het toch wel over Den Bosch he! en niet over Eindhoven?

baggerboer | 24-07-07 | 11:29

Ik vergat nog wat. Een kansarme is niet per definitie altijd een kansarme. Het gaat er om wat de kansen zijn van een kansarme om zijn mogelijkheden te verbeteren. Een kansarme in een normale wijk zal minder lang een kansarme blijven dan een lotgenoot in een probleemwijk. Je kunt het vergelijken met het aantal werklozen. Veel mensen zijn wel eens even werkloos. Maar daarom zijn ze niet hun hele leven werkloos. Kansarmen in probleemwijken lopen een grotere kans op langdurige sociale zwakte. Daarom is de ingreep die de minister voorstaat niet zo vreemd.

Het CDA | 24-07-07 | 11:29

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24: Lekker, hè, die Prozac. In waanzinnige idealen geloven is tot daaraantoe, maar ook nog denken dat het allemaal goed heeft uitgepakt, daar moeten medicamenten een rol hebben gespeeld.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 11:28

@Het CDA 24-07-07 @ 11:24
inhoudelijk over de aanpak maak je een punt, maar daarna dat gelul over dat kudtbrabo's minder zuur enz. zijn. Val es ff deaudt met dat gezwans.

overVecht | 24-07-07 | 11:27

@Het CDA @ 11:24
Dus Romeo & Julia was een Hoax?

tipo | 24-07-07 | 11:27

@tipo 24-07-07 @ 11:15
Ben het daar niet helemaal mee eens. Het hoort een combinatie te zijn van voorwaardenscheppend beleid voor het gros van de wijkbevolking zoals je zelf al zegt, maar ook repressie voor de aso's en ondersteuning van de echt kansarmen en dat zie ik wel als overheidstaken. Vogelaar en de PvdA tellen alleen teveel kansarmen en denken dat je er met ondersteuning en repressie ook wel komt.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 11:26

Soms werkt het wel. Ik heb het zelf zien gebeuren in een grote provinciestad. Een ghetto dreigde te ontstaan, maar de woningbouwvereniging sloopte een stel flats in het gebied, zette er koopwoningen neer, legde parkjes aan, knapte de oude flats op en momenteel is er van een ghetto nauwelijks nog sprake. Kinderen van de rijkere bewoners spelen met arme kinderen in de parkjes en speeltuinen en raken bevriend. Scholen raken vermengd, de winkeliers zien hun omzet stijgen en er is weer sprake van een positieve sfeer. Maar ja, wel in Brabant en daar is de mentaliteit niet zo gericht op elkaar het leven zuur maken. Het katholieke zuiden is wellicht een voorbeeld voor het verzuurde noorden. Niet zo zeuren over moslims en geen hatelijke Paul de Leeuw humor meer, maar mildheid, begrip en gezond verstand. En een politie die ouderwets in durft te grijpen. Dan komen we er wel.

Het CDA | 24-07-07 | 11:24

ik weet niet waar ze allemaal wonen maar ik weet wel waar ze te vinden zijn. www.geenstijl.nl hahaha............ tjezus wat flauw en niet grappig!........:( (ja ja ik heb het zelf ook door dus rustig maar)

overVecht | 24-07-07 | 11:17

@sjaakdeslinksesul @ 10:57
Achter de voordeur kijken doe je inderdaad niet op basis van Postcode alleen. Alleen de Postcodeloterij doet dat en daar lijkt deze hele 3 miljard-campagne nu ook op. De Postcodeloterij is waarschijnlijk zelfs succesvoller in armoedebestrijding, omdat tenminste 50% bij de doelgroep komt. Dat zie ik Vogelaar niet presteren.
.
Dat achter de voordeur kijken is helemaal geen overheidstaak. Ervoor zorgen dat hulp makkelijk bereikbaar is zonder formulieren, ervoor zorgen dat zelfstandig ondernemen geen NASA-denkwerk vereist en ervoor zorgen dat de huizenprijzen niet elk jaar stijgen met een half jaarinkomen, dat zijn overheidstaken.

tipo | 24-07-07 | 11:15

Ella, doe gewoon es € 462 weggegooid belastinggeld terugboeken aan elk lid van de 6.5 mljn huishoudens. NL kan zoveel beter...

Tobus | 24-07-07 | 11:14

@TheCFO 24-07-07 @ 10:58: Een echte liberaal is voor afschaffing van de hra. Gerrit Zalm -mist u hem ook zo?- heeft z'n mond in deze wel eens voorbijgepraat. Het probleem is electoraal. Het volk is te dom om te begrijpen dat je met afschaffing van huurtoeslag, hra, ozb en verlaging van de inkomens- en loonbelasting ongeveer op hetzelfde uitkomt. Alleen de Tokkies zijn dan de lul (zoals het hoort).

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 11:11

Ze hebben in Den Bosch een aantal jaren geleden de Hambaken opgeknapt en er andere namen aan gegeven vanwege de verpaupering. Je kan nog zoveel veranderen aan een wijk maar als de bewoners niet mee veranderen zal het altijd het zelfde blijven. Nu is het helemaal een ghetto geworden en in de avond wil je er niet eens komen met al die finnen die rond hobbelen daar bij dat winkelcentrum het Wielsum.

Steen Geil | 24-07-07 | 11:09

@ tipo, je begrijpt de link heel goed.

Eigenlijk is Meisje Vogelaar de kleine achternicht van Dickie Cheney met zijn wederopbouw bedrijfjes in Irak; je laat zien dat je het goed bedoelt, de vooronderzoeken zijn door je suikerooms verricht en ondertussen zijn de enige die er beter van worden je eigen zakenrelaties. Overigens geldt dat voor 85% van de doelen waar onze regering (en goede doelen acties uit Hilversum) zich hard voor maken.

JudgeJuly | 24-07-07 | 11:07

CoJoNes 24-07-07 @ 09:42
Liekt mi ook de juiste weg.
Hoewel ik de overegeulering als bedenkelijker beschouw dan de hra. Dat zelfs de vvd de hra niet durft aan te pakken is het ultieme bewijs dat die lui ook slechts collectivisten zijn. heb gehoord -nooit nagecheckt- dat in de uk de hra zo'n 20 jr geleden afgeschaft is zonder enorme hectiek op de huizenmarkt

TheCFO | 24-07-07 | 10:58

da wizard 24-07-07 @ 10:49

Nee, natuurlijk niet. Juist dan niet.
Een beetje je talenten verkwanselen.

azijnseiker | 24-07-07 | 10:58

@kwarko01 24-07-07 @ 10:03: Hij heeft het over Denemarken. Ja, logisch dat je daar makkelijk naartoe kunt. Hoort immers bij de EU.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 10:57

Volgens een professor geografie woont dus maar acht procent van het Pvda-electoraat in de kansarme wijken, de rest heeft zich lafjes verspreid over geheel Nederland.

*LOL*

Behangdelul | 24-07-07 | 10:57

@tipo 24-07-07 @ 10:51
Vogelaar wil juist achter de voordeur gaan (itt wat die prof zegt), dus niet slopen en renoveren maar hulp bieden aan individuele bewoners. De eerste vraag is of je daarvoor zomaar drie miljard van corporaties mag gebruiken (nee, van dat geld horen juist woningen gebouwd en gerenoveerd te worden), maar dan gaat het argument van die prof juist dubbel en dwars op. Voor een individuele sociale aanpak moet je de individuen bereiken en die vind je dus niet alleen in deze wijken.

sjaakdeslinksesul | 24-07-07 | 10:57

Als we uitgaan van 2 miljoen

Grovert | 24-07-07 | 10:57

@Prof Hoxha
Niet politiekcorrect he? Je mag het niet meer over kansarm en probleemwijk hebben. Het zijn kansenmensen in aandachtswijken. Sinds ze die titels hebben ingevoerd, gaat het dan ook enorrem beter in die wijken en met die mensen!
Je zegt het zelf: de meesten wonen niet in die wijken. Zie je nou dat het helpt? Gewoon effe een politiekcorrecte term verzinnen en de problemen lossen zich vanzelf op.

Hadjewat? | 24-07-07 | 10:53

@JudgeJuly @ 10:36
Die 3 miljard is toch een behoorlijke boost voor de schildersbranche? En dus ook voor Akzo Nobel. Ik heb er geen probleem mee hoor, maar het zijn de Polen en de Aandeelhouders Akzo Nobel die er hun vordeel mee zullen doen. De nuttelozen zullen vooral zichzelf blijven. Die zie ik niet opeens - uit het niets - aandeelhouder of harde werker worden. Tenzij je ze op water en brood zet, met de nodige vrijheid tot ondernemen. Dan wordt hun motivatie, creativiteit en werklust welllicht wel aangesproken. Of begrijp ik je link niet?

tipo | 24-07-07 | 10:51

Ik ben niet kansarm maar wel arm.
Mag ik dan een beetje van die 3.000.000.000...

da wizard | 24-07-07 | 10:49

Jan Gordelroos 24-07-07 @ 10:48

Probeer het eens in Casablanca.

kwarko01 | 24-07-07 | 10:49

Ik ben kansarm..... waar kan ik beuren?

Jan Gordelroos | 24-07-07 | 10:48

@pfffpfff 24-07-07 @ 10:36: En ze gaan gewoon terug, hoor. Wij betalen dan gewoon wat meer belasting om de huurtoeslag voor die lui op te hoesten. Dat noemen ze rechtvaardig op het politbureau van de PvdA.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 10:44

Ella in wonderland

Multikuli | 24-07-07 | 10:44

Waddap, heeft Nico zich verslapen?

..zapper | 24-07-07 | 10:41

@hrimthurs 24-07-07 @ 10:32
Ja, er komt in de toekomst 20% meer regen en 20% meer zonneschijn en 20% meer temperatuur stijging en 20% meer afkoeling en 20% minder warme Golfstroom door de mens. Er komt gewoon contrastrijker klimaat bij op deze manier. Tenzij het klimaat zijn eigen goddelijke gang gaat natuurlijk.

tipo | 24-07-07 | 10:41

Ik woon in een wijk die ze gaan verbouwen onder de noemer stadsvernieuwing, dan gaat iemand meer betalen voor een drie kamer flat dan nu voor een zeskamer flat.
En iedereen roept, ik wil terug in de buurt, probleem word dus niet opgelost, en weet Ella veel, als je dat koppie goed bekijkt,het spreekt boekdelen.

pfffpfff | 24-07-07 | 10:36

Ik bespuur veel stress bij de reaguurders en stress is slecht voor de hartspier medereaguurders, ontspan en wees blij dat jullie zelf niet tot de Tokkiegemeenschap behoren. De regen is ook al deels onze eigen schuld www.nature.com/index.html
Emigreren is een deel van de oplossing maar je neemt altijd jezelf en dus je eigen sores met je mee, bij de buren is het gras altijd groener www.pzc.nl/internationaal/binnenland/a...
Potjandoemme ik krijg acuut ook een stressaanval, 3 miljard euri's!

hrimthurs | 24-07-07 | 10:32

Heppa, het zwarte linkse gat is weer geopend... Plempuh maar die miljardjes... de werkenden betalen wel weer de schulden, hoor. Totdat Fokkie er schoon genoeg van krijgt en ze hier in NL allemaal de pleuris laat krijgen en in het buitenland gaat wonen. Geen stuiver, geen cent, geen seconde meer een gedachte aan het geestelijk failliete zooitje hier...

fokkenmast | 24-07-07 | 10:31

Het aandeel Akzo Nobel is sinds de kansloze investering anders wel met 33% gestegen. Er zijn dus wel mensen die er beter van worden.

tipo | 24-07-07 | 10:29

Hmmm ik woon in Bergpolder, één van de "achterstandswijken", ik ben alleen zeker niet kansarm, maar goed Ella weet ook niet dat ik er woon. Want ik ben wel illegaal......

Shopgirl | 24-07-07 | 10:29

JudgeJuly 24-07-07 @ 10:19

Misschien omdat ik in 1 van de zogenaamde probleemwijken woon?
In dat mooie lijstje staat Den Haag zuid-west.. tot mijn verbazing.
Ik kom uit een dorpje in de randstad, en idd is het hier tja.. anders. Maar bij een probleemwijk heb ik toch een heel ander idee hoor.
Alleen wil ik dan ook wel wat van die 3 miljard zien, maar nee, wij hebben (als 'kansarmen') allemaal zelf 8000 euro neer moeten leggen om het opgeknapt te krijgen hier...

BC84 | 24-07-07 | 10:24

BC84 24-07-07 @ 10:09
Ik vind het altijd zo raar dat Finnen uit een andere wijk een dergelijke kansenwijk waar niets te halen valt, proberen te beroven... En inderdaad, 1 tokkie maakt nog geen probleemwijk, of 1 probleemwijk maakt van jou nog geen tokkie. Maar dat is nou de kracht van het hypocriete Nederlandse volk; we hebben al zoveel dus veel en hard zeiken en denken in hokjes is wat ons eigenlijk rest. Waarom noem jij jouw wijk eigenlijk een Probleemwijk?!

JudgeJuly | 24-07-07 | 10:19

@De Beste 24-07-07 @ 10:00 - Mits u vooraf een baan scoort, is 0045 helemaal niet moeilijk in te komen. Duurde bij mij zegge en schrijven een maand.
.
Soit, het scheelt wellicht dat mijn vriendin Deense is en daardoor tussendoor heeft kunnen bellen met degene die mijn aanvraag voor woon- en werkvergunning regelde, en dat ik daardor zelf niet op zoek hoefde naar een woning, maar toch.
.
Met een ondertekend contract ligt je als EU burger niets in de weg hiero.

ViagraFalls | 24-07-07 | 10:19

Gijsie 24-07-07 @ 10:09
Precies, zo moet je met mensen omgaan, het zijn niet allemaal crimi's, sterker, het is maar een klein gedeelte. Maar procentueel wel meer dat autochtonen, dat weer wel...

LuftBalloon | 24-07-07 | 10:13

Laat die Vogelaar eens wat aan dat kudtweer doen in dit moerassige kloteland. Als het zo door blijft regenen worden we vanzelf allemaal Tokkies.

DJTriest | 24-07-07 | 10:11

@ed.. 24-07-07 @ 10:03

Nog beter integreren?
De buurjongetjes zijn bijna niet meer bij de voordeur weg te slaan, sinds ik hun brommertje en PC gerepareerd heb.
Ze komen trouwens ook netjes zeggen als ik het licht van mijn auto nog heb branden, enz.

Gratis weed hoef ik niet. Als je buiten gaat zitten krijg je al genoeg mee.

Gijsie | 24-07-07 | 10:09

Waarom wordt er bij een probleemwijk direct gedacht aan tokkies en buitenlanders die de boel verzieken?
Ik woon in 1 van die probleemwijken, ben een nette meid (NL) met normen en waarden. Zoals bijna iedereen hier.
Alleen hebben we niet veel geld, de man werkt als enige, de vrouwen zijn thuis met de kinderen.
De reden dat dit een probleemwijk zou zijn is de grote hoeveelheid branden en inbraken.. die gedaan worden door mensen uit andere wijken. Raar dat wij daar op aangekeken worden en dan direct tokkies zijn :S

BC84 | 24-07-07 | 10:09

@Gijsie 24-07-07 @ 09:59: Ik heb daar ook een paar jaar gewoond. Dat kun je echt niet vergelijken met de rampstad, hoor. Groningen is een rozentuin vergeleken met Holland en Utrecht.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 10:08

Kees Maf 24-07-07 @ 10:03

Toch heb ik het idee dat het uitzetten van 1 miljoen uitvreterts een hele slok op een borrel scheelt. Onze eigen tokkies hebben we altijd gehad, doch de nieuwe zijn een extra belasting (dubbelzinnige modus).

kwarko01 | 24-07-07 | 10:07

@fuckje 24-07-07 @ 09:51: Sharon, ja. Wat een muts. Maar vergeet ook Jetje Boloog niet. Als ik die zie heb ik al gegeten en gedronken. Allemaal nietskunners die toevallig aan de beurt waren voor een baantje. Wat heb ik een medelijden met die Plasterk.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 10:06

Stiekum vind het het Tros Zomeravond muziekfestival ook best wel een leuk programma. De veelheid aan polyester eethoeken is immers verbluffend.

Ben ik dan ook meteen een tokkie? Zo ja, waar kan ik vangen?

wilmeister | 24-07-07 | 10:05

Ben bang dat het allemaal niet zal lukken.
Ahmed Aboutaleb is gisteren nog vorstelijk in zijn kont genaaid door de koning zelf.

befke | 24-07-07 | 10:04

@kwarko01 24-07-07 @ 09:55
Uitzetten werkt alleen voor allochtone probleemfiguren, met de Tokkies/hooligans van NL orignie blijven we hoe dan ook zitten. Keihard in het gareel trappen bij elk vergrijp lijkt me de enige mogelijkheid voor dat soort tuig.
@LuftBalloon 24-07-07 @ 09:56
'Moeten' verhuizen komt ook door gebrek aan vrijheid op de huurmarkt.

@Allen: ik ga nu aan het werk. Geld verdienen, waarvan ik de helft aan de fiscus mag afdragen. En dat is hard nodig, ik hoor zojuist dat er nog €3.000.000.000,00 nodig is voor het opknappen van achterstandswijken...

Kees Maf | 24-07-07 | 10:03

Nou begrijp ik waarom ik over mijn salaris elke maand weer 42% belasting moet betalen.

de gedragsdeskundige | 24-07-07 | 10:03

@gijssie
beter intergreren gijs, dan wordt een stuk leuker... praat es wat met de buurtjes, graties weed en je leert je talen...

ed.. | 24-07-07 | 10:03

De Beste 24-07-07 @ 10:00

En welk superland mag dat dan wel zijn?

kwarko01 | 24-07-07 | 10:03

@baggerboer
Niets campagne. Gewoon een beloning in geld tegenover zetten die voordeliger zal lijken als de kinderbijslag en ze doen het vrijwillig.

harl | 24-07-07 | 10:02

Een rijke buurman creëert wel degelijk kansen voor een crimineel.
Dan valt er tenminste wat te halen...

Patrick Bateman | 24-07-07 | 10:01

9716 , Asingastraat ed... haha wereldbuurt, alleen maar kansenjongeren en verkwansel ouderen... heb er met liefde een aantal jaren doorgebracht... altijd wat te doen, leuke kansloze buurtkroeg, shoppie om de hoek, en vooral zomers altijd gezellig op straat... niks geen probleemwijk, su-perrrrrr wonen daaro!

ed.. | 24-07-07 | 10:00

Die 3 Miljard teruggeven aan de belastingbetaler. EN WEL DIREKT!
.
Beloon de belastingbetaler eens een keer goed voor al hun inzet, zodra kansarmen zien dat je met werken wel beloond wordt uiteindelijk dan gaan ze misschien ook een keer wat beter inzetteen en werk zoeken.
.
De belastingbetaler heeft het namelijk mogelijk gemaakt dat al die klotekabinetten en mvr. Vogelaer inclui de sinterklazen kunnen uithangen voor hun allochtonen en kansarmen en zelf tonnen opstrijken in the process.
.
Als dit kabinet dit jaar niet valt, ben ik ook weg uit NL, ik ken een land dat veel beter omgaat met het geld dat burgers uit arbeid hebben verdient. VELE MALEN BETER!

De Beste | 24-07-07 | 10:00

3 miljard is een peuleschil. De U-Naait-hem-steeds lenen dat bedrag elke dag van het buutenlandsch.

kwarko01 | 24-07-07 | 10:00

@CoJoNes 24-07-07 @ 09:55

Selwerd/De Hoogte.
Om precies te zijn de straten Van OldeBarneveld, Adriaan Pauw, Johan deWitt.

Vooral die laatste is een van de mindere. Ik kijk vanuit mijn kamertje uit op een balkon met dichtgeplakte ramen, afzuiginstallaties en een nogal typische geur.
Zeg maar zo'n 50 - 100 meter van de plek waar herfst vorig jaar een gast op straat dood was geslagen, bij de Asingastraat.

Gijsie | 24-07-07 | 09:59

3 miljard...
laat maar

pala pala | 24-07-07 | 09:58

wegmetdebijstand 24-07-07 @ 09:56

Ben ik helemaal met je eens, alleen geen muur. Schiphol brengt de uitkomst.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:57

Kees Maf 24-07-07 @ 09:52
Hij bepaalde het niet, hij gaf het vrij... Huurharmonisatie heettte dat, geloof ik.
Het is toch ook belachelijk dat je moet verhuizen omdat je werkgever je, in de loop der jaren, meer muntjes geeft. (geen prijscompensatie, maar promotie)

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:56

@Espro 24-07-07 @ 09:18: Ik heb geen last van getto's. Gettovorming is juist de oplossing voor veel problemen. Muur om de probleemwijk, sleutel weggooien, zorg voor een constante aanvoer van drugs en wapens en ze maken elkaar af. De politie treedt alleen op buiten de denkbeeldige muur. En dan keihard graag. Het Amerikaanse model, zeg maar. Integratie leidt slechts tot de verspreiding van problemen door het hele land.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 09:56

@CoJoNes 24-07-07 @ 09:52
Klopt helemaal. Helaas is er geen enkele partij die het goed durft uit te leggen. Je moet het niet alleen a.) afschaffen maar ook b.)voor de volle 100% teruggeven d.m.v. een belastingverlaging. Dán heb je kans op draagvlak. De paar (linkse) partijen die de HRA willen beperken, doen alleen a.). Hetgeen zuigt.

Kees Maf | 24-07-07 | 09:55

@Gijsie
9716 is Korrewegwijk of de Hoogte? van de kww weet ik dat het eerste stuk behoorlijk netjes is.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:55

Kees Maf 24-07-07 @ 09:48

En waar moeten die kansenwijkbewoners dan gaan wonen volgens u? Probleem verplaatsen noem ik dat. Uitzetten is de enige mogelijkheid.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:55

@LuftBalloon 24-07-07 @ 09:50
Het is sowieso belachelijk dat een staatssecretaris bepaalt hoeheel huren mogen stijgen, daar zouden we een vrije markt voor moeten hebben.

Kees Maf | 24-07-07 | 09:52

Het zijn alleen maar probleemwijken omdat andere wijken beter uit de verf komen. Als we die wijken nu afbreken en er flats neerzetten zijn er ook geen probleemwijken meer.

Teen | 24-07-07 | 09:52

@Kees Maf
Als de HRA wordt afgeschaft, is het hek van de dam. De afgod van de vinexbewoner houdt het volk in toom, waarom denk je dat geen enkele partij de afschaffing van de HRA in het programma heeft staan?

CoJoNes | 24-07-07 | 09:52

baggerboer 24-07-07 @ 09:48

Kinderbijslag slechts voor het eerste kind.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:51

@CoJoNes 24-07-07 @ 09:37

gigantisch probleem met sociale huur in 050, ik kan geen wijk in een straal van 1 km van de Grote Markt verzinnen waar nog sociale woningbouw is.

Ach kom eens langs in een van de 40 probleemwijken, postcode 9716.
Is net iets verder dan 1 km van de grote markt, maar veel meer dan 2 zal dat toch niet zijn, gok ik.

Ze zijn hier ook al langs geweest met vragen over hoe je de wijk opgeknapt zou zien.
Kwamen ze zelf ook al met allerlei suggesties zoals "meer blauw op straat" en andere dure niets-helpende dingen. Als oom agent langs komt zijn ze poeslief en als 'ie de bocht om is, gaat het alweer mis.
Maar goed, het was allemaal zoooo positief in het evaluatie-krantje, dat ik het idee heb dat het vrij snel op zal zijn, die 3 miljard, aan nutteloze dingen. Denk aan een hangplek voor 15-30-jarige naast het speeltuintje, of parkeerplekken voor de "snacktent" waar volgens mij nog nooit een vette hap klaar is gemaakt.

Gijsie | 24-07-07 | 09:51

@derkcs,
Daar zaten op zich capabele mensen in, Bomhoff, Heinsbroek. Maar JP was te benauwd om af en toe eens met zijn pantoffel op tafel te slaan, die slappe pierlala, daarom is de zaak voortijdig ontploft.
Maar idd, een kabinet met Vogelaar, Cramert, Terhorst, Bos, Rouvoet, van Middelkoop, Tineke Huizinga-Heringa-Heitinga, Sharon, en noem de andere sukkels maar op, leidt dit voormalig mooie land naar de afgrond.

fuckje | 24-07-07 | 09:51

Kees Maf 24-07-07 @ 09:48
Weet je wel hoeveel de huren omhoog zijn gegaan de laatste 15 jaar? Hebben we nog aan staats-secretaris Heerma te danken? Weet je nog?

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:50

@fuckje 24-07-07 @ 09:13: Zelfs als je "het beste" met ze voorhebt, kun je de tering krijgen. Typisch kansenvolk om in de hand met het voer te bijten. Waarschijnlijk stemt ze straks op Wilders (als ze het stemhokje zonder subsidie kan bereiken).

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 09:49

Laten we maar eens beginnen met een sterilisatiecampagne en zorgen dat die armoedzaaiers zicht niet meer voortplanten.

baggerboer | 24-07-07 | 09:48

@CoJoNes 24-07-07 @ 09:42
Ik las laatst in de krant dat slechts 24% van de huizen in Amsterdam koophuizen zijn. De rest is dus huur, waarvan het grootste deel geen vrije sector. Gesubsidieerd wonen dus. Wat mij betreft kan die liberalisering van de hele woningmarkt niet vroeg genoeg beginnen, daar wil ik mijn hypotheekrenteaftrek best aan opofferen! Mits de besparingen die vervallende hr-aftrek en huursubsidie wel in de vorm van belastingverlaging terugkomen bij de burger, natuurlijk.

Kees Maf | 24-07-07 | 09:48

Het begon met een onschuldig kuchje, daarna een beginnend griepje wat uitliep in een matige longontsteking die naderhand een beginnende longkanker bleek te zijn.

En Nederland gooit er een asperientje tegenaan.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:48

kwarko01 24-07-07 @ 09:36
En daar zit precies de kneep.
Het is trouwens nog iets meer maar whala.
Tel daar bij op de kosten voor het werken en er gaat geen enkele paupert aan de slag.

Goede morgen trouwens een ieder.

befke | 24-07-07 | 09:48

3 miljard?! Wij hebben allemaal zelf 8000 euro neer moeten leggen hier in de flat om het te laten opknappen...
* woont in Den Haag zuid west, en zo'n ontzettende probleemwijk is het nou ook weer niet :S *

BC84 | 24-07-07 | 09:47

Wel grappig die lijst. In Rotterdam zijn veel ergere en grotere probleemwijken, dan degene die genoemd worden. En dan zijn er ook nog de wijken die dreigen af te glijden tot...

de lachende derde | 24-07-07 | 09:46

Dit is by far het slechtste kabinet van de afgelopen eeuwen. Je zou zelfs heimwee krigen naar een kabinet met de LPF

derkcs | 24-07-07 | 09:45

kwarko01 24-07-07 @ 09:44
Nee, dan is het kunst. :-)

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:45

Wen er maar aan, we hebben een dom kabinet en Ella is het ezeltje. Wees slim en profiteer hiervan! Koop aandelen van paar grote bouwbedrijven. Die gaat namelijk eerst bij elkaar zitten om de buit te verdelen om vervolgens lekker hoge offertes af te geven. Die dan uiteraard weer overschreden worden. Ella en haar ezeltjes zijn te dom om dit door te hebben. Daarna kun je altijd nog emigreren, met centen dan uiteraard!

Heikneutertje | 24-07-07 | 09:44

Iemand nog zin in een blauwgeverfde hoop stront? Ik bedoel maar, het blijft stront.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:44

Zo gaat het toch altijd met de PvdA? Niks bijzonders. Over vier jaar mag de hardwerkende burger de rekening betalen.

wegmetdebijstand | 24-07-07 | 09:43

Hoe naief (of debiel) kun je zijn? Je flikkert een emmer verf tegen een flatgebouw en daardoor gaan tokkies en mocro tuig zich ineens netjes gedragen?
.
Maar het mooiste van alles is dat de Nederlanders de randdebielen die dit bedenken in staat stellen minister te worden en dus voor deze idioterie betalen. Dit terwijl zo iemand eigenlijk gewoon onder dwang in een inrichting op genomen zouden moeten worden.

Professor Plons | 24-07-07 | 09:42

fuckje 24-07-07 @ 09:41

20 hoog? Zijn dat zo'n hoge 'kansenflats' daar in Grun?

kwarko01 | 24-07-07 | 09:42

Oorzaak van dit probleem is m.i. gewoon de uit de klauwen gegierde subsidiecultuur in Nederland en de overgereguleerde huurmarkt. Liberalisering in combinatie met afschaffing van huursubsidie en hypotheekrente aftrek lost een boel problemen op. Er zit veel te veel lucht in de huizenprijzen in 0031.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:42

@CoJoNes,
Wat ik al zei, die mensen wonen nu in Beyum , Paddepoel of Vinkhuizen, ergens 20 hoog achter.

fuckje | 24-07-07 | 09:41

Het compleet ovmgooien, slopen, herbouwen en opknappen van de Bijlmer heeft vrijwel geen enkele verbetering teweeg gebracht in de toestand van deze 'kansenwijk'. Dus???

kwarko01 | 24-07-07 | 09:40

@fuckje
Tis een oplossing, het zou niet de mijne zijn. Sowieso is er volgens mij een gigantisch probleem met sociale huur in 050, ik kan geen wijk in een straal van 1 km van de Grote Markt verzinnen waar nog sociale woningbouw is. Ik vroeg me laatst ook al af waar al die mensen nu wonen.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:37

Ik zeg: die 3 miljard investeren in de bouw van een tijdmachine. Terug gaan naar de tijd dat de lucht nog te ademen was, en er geen hele 'zwarte'- en 'turken'-buurten waren. En er dan voor zorgen dat we de situatie zo houden.

Doornroosje | 24-07-07 | 09:37

Als je naar de binnenstad Helmond kijkt dan zie je dat wijkverbetering wel degelijk nut heeft...

bvdbos2004 | 24-07-07 | 09:36

QB (ja die.....) 24-07-07 @ 09:30

Het is ook een behoorlijk eind de verkeerde kant uitgewaaierd in NL. Stel, je bent bijstanderT. Je hebt een vrouw en 2 kinderen.

Uitkering: 1100,- huurtoeslag: 130,- zorgtoeslag: 88,- Vrijstelling gem. belasting: 50,- vrijstelling waterschap: 20,- Bij elkaar genomen samen dus: 1400,- per maand zo in het handje. Gaat meneer of mevrouw werken (ongeschoold) kan ik mij niet voorstellen dat daarmee tenminste 1400,- mee verdient word.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:36

CoJoNes 24-07-07 @ 09:30
Ja, en waar moeten die mensen met een laag inkomen dan naartoe? Naar een andere probleemwijk? Ik zie het meer in onderwijs voor de kinderen. Niks afbreken, dat is allleen maar goed voor de bouwmaffia. Likje verf doet al wonderen.

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:35

@CoJoNes,
de halve R.v.R-straat woont nu achter in Beyum, is dat DE oplossing?

fuckje | 24-07-07 | 09:35

3 miljard gewoon niet uitgeven aan tokkie's of NL-allahbieren, gewoon een generieke belasting verlaging doorvoeren voor werkende mensen.

heeeeel misschien kan dat kansarme knuppels bewegen om een baantje te gaan zoeken.

QB (ja die.....) | 24-07-07 | 09:30

Bij mij in de buurt pakken ze dat veel slimmer aan. Hier sloopt de woningbouwcorporatie gewoon alle sociale huurwoningen en bouwt er vrije sector huur- en koopappartementen. Tis jammer voor de mensen met een laag inkomen, maar de buurt knapt er wel van op.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:30

Klopt, iedereen die wel in die wijken woont ontvangt lekker veel van de soos.
En ze fokken als konijnen dus ook lekker veel kinderbijslag

RedScorpion | 24-07-07 | 09:30

Is gewoon economie... er zijn inmiddels wat peperdure en overbodige projecten klaar (HSL , ijzeren Rijn enzo), dus moet bouwend Nederland weer een nieuwe kluif toegeworpen worden. Is niks mis mee, zeker niet als het gaat om het opknappen van steden. Beter dan die flauwekul waar bouwend Nederland zich de afgelopen jaren mee bezig heeft moeten houden.

Telegraafhoerrr | 24-07-07 | 09:29

Het gaat ook niet om de kansarmen. Het gaat om oud cpn'er Vogelaar. 3 miljard voor een pr-stunt zodat het geestelijk minder bedeelde stemvee bij de volgende verkiezingen weer op de Partij voor de Achterlijkheid stemt.

Willem VanDer Decken | 24-07-07 | 09:29

Lekker bezig Ella!!!

Hobbykip | 24-07-07 | 09:29

Prop de steden maar vol kanseninteelt. Elk jaar ruim 130.000 prima alloch- en autochtonen die NL verlaten en elk jaar alleen al 40.000 geimporteerde bruid en gommen uit onze toevoerlanden Turkije en Marokko. De vraag is alleen:

Wie gaat dat betalen?

kwarko01 | 24-07-07 | 09:29

@CoJoNes 24-07-07 @ 09:19 en kwarko01 24-07-07 @ 09:19,
Ja, maar dat gaat niet, dus dat is geen oplossing. Daarbij is het mij ook ietsie te veel over één kam scheren.

John McClane | 24-07-07 | 09:27

Onze ministers en regeerders lijden aan schizofrenie (de vorm waarbij ze dus geen realiteitsbesef hebben). Die mensen denken dat geld oplossingen biedt, daar waar geld eigenlijk alleen maar voor problemen zorgt.

Eagle_Eye | 24-07-07 | 09:26

ZI 24-07-07 @ 09:24
Toch kan een likje verf wonderen doen...

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:26

Mmmm. Ach het oplossend vermogen van de politici is beperkt tot het feit van: "We gooien er wel een miljoentje of tig tegen aan". Een beetje PR en we hebben prachtwijken.
.
Het belasting geld moet toch op en nu er geen nutteloze spoorlijntjes meer zijn moet je wat. Al dat geld retour belasting betaler zou een schande zijn.

Contra | 24-07-07 | 09:25

@CoJoNes

Dan kunnen we ons volledig in de thematiek gaan verdiepen. Kansenwijkerts. :-)

kwarko01 | 24-07-07 | 09:24

@Espro
Het afgebrokkelde beton maakt een ghetto natuurlijk. Likje verf, plantenbakje, nieuwe stoepen en hup, geen criminaliteit, vandalisme en tokkies meer. Als het zo makkelijk toch eens was. Het gaat toch om de mensen die er wonen? We hebben toch de reportages van Prem gezien. Er wonen daar veel te veel types die 'tegen het systeem' zijn, want dat hebben ze op MTV gezien. Als je die nu eens aan gaat pakken. Maar dat doen we niet, want dat is een zielige groep en zielige mensen aanpakken staat in de politiek gelijk aan zelfmoord en eindeloze nachelijke debatten.

ZI | 24-07-07 | 09:24

En ook dit jaar passen 130.000 hoogopgeleide belastingbetalers hiervoor en verlaten dit zinkende schip. We hebben al 4 jaar een emigratie-overschot en het einde is nog lang niet in zicht. Wat achterblijft zijn moslims, Tokkies en andere kansleauzen. Maar ach, als de armoe over heel Nederland is verspreid, lopen die 40 probleemwijken tenminste niet meer achter.

Breinstein | 24-07-07 | 09:24

Ella Vogelaar is het resultaat van 'positieve' discriminatie.

colonnecinco | 24-07-07 | 09:24

@kwarko
Yep, vrijig.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:23

Ik wil 0031 best verlaten voor 1.5 ton. Sterker nog, ik ben al weg! Mag ik effe vangen?

ViagraFalls | 24-07-07 | 09:23

@ CoJoNes

Goejesmorges. Vrij vandaag?

kwarko01 | 24-07-07 | 09:22

Of geef een gedeelte uit aan defensie. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die de komende jaren ook een hoop geld extra nodig hebben.

bethundered | 24-07-07 | 09:21

John McClane 24-07-07 @ 09:17

De oplossing weet deze professor heus wel. Alleen is het niet zo gewenst om mede te delen dat er ruim 1 miljoen uitvreters het land uit moeten worden gezet.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:19

@John McClane 24-07-07 @ 09:17
Kom kom, de oplossing is niet zo moeilijk, ik denk dat je die best zelf kunt verzinnen. Waarom moet die professor daar mee komen?

CoJoNes | 24-07-07 | 09:19

Investeer het geld in scholing en niet in nieuwe huizen, die toch alleen maar zorgen voor hogere huurprijzen. Scholing voor de jeugd en effectieve controle dat de jeugd ook daadwerkelijk deelneemt en afstudeerd. Kunnen ze daarna de ouders opvoeden...

LuftBalloon | 24-07-07 | 09:19

P.S: Overigens logisch als je €3miljard budget geeft aan iemand die 15 jaar deed over een studie onderwijskunde.

Zeddegeizot | 24-07-07 | 09:19

Een echt Geenstijl bericht, hulde. Opknappen van achterstandswijken is een zeer goede zaak. Kijk maar naar die Ghetto-vorming in veel buitenlandse steden. En met 3 miljard 40 wijken opknappen is niet eens zo extreem veel geld. Kan alleen voor Amsterdam spreken aangezien ik daar woon, maar heb afgelopen 20 jaar wijken als Staadsliedenbuurt enorm op zien knappen en dat heeft zeker effect op de tokkies.

Espro | 24-07-07 | 09:18

Tsja, als excellentie Vogelaar net zo bijdehand is als
ze er uit ziet mag dit toch niet verbazen.

degryzedoffer | 24-07-07 | 09:17

Als de professor nou ook es de oplossing gaf.

John McClane | 24-07-07 | 09:17

DRIE *fucking* MILJARD :(

Los dat dan liever af van de staatsschuld ofzo.

Lorenz0 | 24-07-07 | 09:15

Als dit waar is dan kan Ella maar beter gelijk haar wachtgeld aanvragen.

bethundered | 24-07-07 | 09:15

@redactie,
doe eens die foto plaatsen uit "Trouw"van vanmorgen, waar een kansenvrouwtje haar middelvinger opsteekt tegen Vogelaar.
Heel typerend!!

fuckje | 24-07-07 | 09:13

Wel jammer van bijgeplaatste feauteau...
.
Niet bepaald TOKKIE-niveau.

Poesliefhebber | 24-07-07 | 09:13

Hallo ... het is een politica. Je verwacht toch niet dat die nadenken, of wel? Straks is die drie miljard op en dan is het DUS een succes. Zo werkt dat in de politiek. Je kijkt niet naar het resultaat maar alleen of je het geld hebt opgemaakt.
.
Overigens zal het tegen die tijd wel zo'n 9 miljard zijn. Het is immers ook de normaalste zaak van de wereld dat zoiets een paar keer duurder uitvalt dan gepland.
.
En wie hebben deze zeer competente ploeg mensen ook weer verkozen?
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

Professor Plons | 24-07-07 | 09:13

Ella Vogelaer, veel naïever komen ze niet.

CoJoNes | 24-07-07 | 09:12

Ach lekker uitgeven, ies goed voor de vastgoedbranche. En dan daarna de mensen nog een lekker de hogere huren pamperen. Keurig beleid.

*weet dat 130k hoger opgeleiden die dit moeten ophoesten het land gaan verlaten*

Koelie | 24-07-07 | 09:12

-weggejorist-

Anushapper | 24-07-07 | 09:11

Voor een normaal denkend mens is het toch overduidelijk dat het opknappen van een buurt totaal geen verbetering brengt in de sociale structuur. Kijk naar de Bijlmer. Miljoenen aan verbouwingen. Opnieuw schilderen, betegelen, mooie entree's maken. En de stront in de liften stinkt precies hetzelfde!

kwarko01 | 24-07-07 | 09:11

Als je die drie miljard direct aan die tokkies geeft gaat het meteen op aan Brouwmeester bier. En da's een hele plas van dat zure stinkende bocht.

fzwart | 24-07-07 | 09:10

geld geven is sowieso geen oplossing. ze zullen het uitgeven en weer de hand ophouden.

alleen als ze het zelf (kunnen) verdienen komen ze structureel vooruit.

Nidhogger | 24-07-07 | 09:10

Typisch links: NL naar de klote, iedereen even arm.

Zeddegeizot | 24-07-07 | 09:10

GoedemorgenDezeMorge 24-07-07 @ 09:07

Oke, geef mij maar 3 ton. Ga ik morgen verhuizen naar Deutschland en kom ik over 3 jaar weer terug. Doen die azielige zoekerts ook.

kwarko01 | 24-07-07 | 09:09

Dat roep ik dus al jaren: geef nu gewoon het geld dat gebruikt wordt om mensen te laten integreren enzo direct aan die mensen. Scheelt een hoop gezeik. Iedereen weet toch dat zodra je een eigen koophuis hebt, je je zult gaan gedragen? Bovendien kun je er ook nog een voorwaarde aan hangen, zo van, 'ik wil je best 3 ton geven (of meer) maar dan moet je wel NL uit.' Wedden dat een hoop menschen zullen gaan?

GoedemorgenDezeMorge | 24-07-07 | 09:07

linkje "veertig" doet ut niet

Sierra | 24-07-07 | 09:06

Ella is niet van deze planeet

Jan1800 | 24-07-07 | 09:06

Doe eens een linkje onder "veertig" plakken.

Need for Speed | 24-07-07 | 09:06

Geweldige vrouw he? die Ella

schaerer | 24-07-07 | 09:05

Doneer het geld aan Fok. Daar zitten alle kansarmen. Of waren dat nu juist hersenlozen?

Roberto Fransisco | 24-07-07 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken