Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dag drank!

bbierbabyHet is zomer, de hetzemotor tegen drankgebruik draait op volle toeren. Belangrijkste nieuws voor onze jongste lezertjes: boys opletten, steeds meer campings verbieden de traditionele biermuur. Dat komt mede door de ex-alcoholisten van Stichting Alcoholpreventie, die deze zomer de campings controleren. Daarnaast willen campinggemeentes als Renesse en Texel willen samen met campinghouders van hun alcoholmisbruikimago af. Dus wie meer dan drie kratten bier voor de tent heeft, heeft een probleem. Let trouwens een beetje op als een 'aardige meneer' aan je vraagt hoeveel je zuipt. Grote kans dat het die STAP-medewerkers zijn die als undercovercampinggast op zoek zijn naar zuiplappen. En alsof dat niet genoeg is, gaan die stomme linkse volwassenen straks 15-jarigen arresteren als ze met bier op straat lopen. De Pvda wil drankbezit onder de 16 jaar strafbaar stellen, zodat het probleem van bezopen 15-jarige ventjes die nu al jaren de straten onveilig maken, voorgoed opgelost is. Zal jullie leren...

Reaguursels

Inloggen

Godzijdank gaan dit soort idiote proefballonetjes toch nooit echt de lucht in ;)

.KicksAss | 24-07-07 | 11:09

piquant 23-07-07 @ 14:44

Piquant, ik ben het volledig en al met je eens, maar heb precies jouw verhaal al tig keer proberen uit te leggen aan Dhr. [email protected] hij wil 't niet lezen, zien, snappen of kan dat niet (gevalletje hersenen-kapotgezopen?). Maar goed, misschien dat na wéér een poging tot uitleg ergens toch wat begint te kraken?

Murder Death Kill | 24-07-07 | 08:51

tjongejonge. moraalridders. En blowen mag tot je een hersenverweking hebt. Nooit jong geweest zeker? Je grenzen leren kennen , da's ook jong zijn. Jezus, wat word ik depressief van die calvinisten. Daar ga je pas echt van drinken. /* trekt de tweede fles chianti van de avond open */

zeiksmurf | 23-07-07 | 22:23

Jeugd op de camping alcoholist? Die lui zitten er maar een week ofzo... Laat ze die lui maar aanpakken 365 dagen per jaar strontbezopen zijn.

Otman | 23-07-07 | 16:44

Murdockyoufool 23-07-07

Dank dat je meteen mijn gelijk wilt bewijzen.

Het CDA | 23-07-07 | 16:39

En maar klagen dat Polen zoveel zuipen maar hier het bewijs dat juist de Nederlanders zoveel zuipen. Leukste is nog dat een Pool geen kater heeft dag erna in vergelijking met jullie hersenloze Nederlanders.

stephanus | 23-07-07 | 16:38

Dus als Wouter Bos ooit onder de 16 heeft gedronken dan treed hij af?...

da wizard | 23-07-07 | 15:42

Ik zeg beneden de 16 gewoon aan de ranja!

knutberengeil | 23-07-07 | 15:11

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:29

Niet mee eens, het gaat nu om jonge kinderen en dat we het vroeger ook deden, gaat niet op.
"Kinderen en teeners hadden vroeger niet zoveel geld om deze hoeveelheden aan te schaffen.
Ik vind ook niet dat je alles moet verbieden, maar dit wel.
Drinken op leeftijd onder de 16 is zeer schadelijk. De hersens zijn nog niet volgroeit(vandaar dat onverantwoordelijke gedrag mischien) en kinderen moeten tegen zichzelf worden beschermd, dat heet opvoeden. Als de ouders dat niet doen is het niet zo raar dat de overheid haar verantwoordelijkheid neemt,maar het is triest dat het moet.

piquant | 23-07-07 | 14:44

En wat leren wij hieruit kijkbuiskindertjes: stem nooit op die ratten van de PvdA...

da wizard | 23-07-07 | 14:26

't wordt er echt leuker op hier.. ow niet !?

'TrauMa | 23-07-07 | 13:35

Misschien maar ook de minimum drinkleeftijd ophogen naar 21 jaar zoals in Amerika. Waar een 18 jarige oud genoeg is om zich door een IED in Irak op te laten blazen maar niet om een Bud te drinken. :P

Dikke Chinees | 23-07-07 | 12:38

Dan moeten ze lego ook gaan verbieden.. daar begint het gezeik met de biermuur al...

sil | 23-07-07 | 12:38

Ik ben het eens met een strengere controle en zo. Als ik mijn eigen drankverbruik vergelijk met wat ik lees in sommige reacties hier, geloof ik dat ik misschien een beetje braaf ben op dat gebied, maar toch. Ik drink sinds mijn 14e heel af en toe, op verjaardagen of zo, een rood wijntje. Ben op mijn 14e één keer dronken geweest, toen ik met m'n moeder met nieuwjaar een fles champagne achterover gooide. Daarna heel lang niet meer dronken geweest. Sinds mijn 16e; twee keer dronken geweest op feestjes. Verder ben ik nog steeds alleen een gelegenheidsdrinker. Ik ben trouwens 17. Er zijn genoeg jongeren die ik ken die wel veel drinken en ik zie ze zienderogen achteruit gaan. Dus ik kan niet anders dan vóór deze overheidsmaatregelen zijn.

RedRain | 23-07-07 | 12:22

Sikkeneur 23-07-07 @ 11:53
Ook werkzaam in verslavingszorg of GGZ? Lijkt er haast op; goed op de hoogte!

Murder Death Kill | 23-07-07 | 12:11

Prima plan, die pre-puistenkoppies moeten gewoon Yogho-Yogho drinken en verder hun tiefuskoppen houden.

Colossie | 23-07-07 | 12:03

Hee leuk, ik verbaasde me er al over dat ik al minstens een week geen "kabinet wil X voor groep Y verbieden" nieuws voorbij had zien komen.

Partij Verbiedt Dus Alles.

@ batavia 23-07-07 @ 11:37

Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken.

Tobus | 23-07-07 | 11:58

Bezopen regels in Nederland

hommeles | 23-07-07 | 11:58

Agh je kunt er wel een groot issue van maken, maar op de meeste campings is het sowieso al verboten om een biermuur te maken. Dus zoveel veranderd er niet, behalve dat het nu vanuit de regering komt IPV de ondernemer zelf.

Cliznitch | 23-07-07 | 11:54

T'is allemaal preventie.
Nederland kent > 250.000 alcoholisten die voor meer ellende zorgen dan junkies.
Gebroken gezinnen, mishandeling, verkeersdoden/gewonden, werkeloosheid, wao/bijstand, medische kosten etc.
Echter met het oog op de toekomst voor een vergrijzende massa, wegen de accijnsinkomsten niet op tegen de uitgaven.
Zeker als daar de potentieel kwetsbaar integrerende bevolkingsgroepen bij zouden komen.
Voorzienend oog derhalve van dit kabinet, snap dat dan.

Sikkeneur | 23-07-07 | 11:53

biermuur verbieden?! onzin.. Ik weet nog, dat ik vroeger in berlijn op vakantie ging.. biermuurtje gebouwt, haha.. Löwenbräu en Warsteiner kratten..! maargoed, heel de westerse wereld dacht dus dat dat een idee was van de sovjets.. en de sovjets dachten dat de westerse dat hadden gedaan, dus gingen bij elk leeg stukje wachtposten neerzetten, en noemden het 't ijzeren gordijn.. Echter begin jaren '90 was er een einde aan mijn jeugd tijd, dus heb ik besloten om mijn biermuur af te breken, en in te leverenen voor de pfand, sedert die dag ben ik multimiljardair.., en betreft mijn bierdopjes, die heeft de sovjet unie toen gerecycled (goed voor het milieu) bobbybran.blogs.com/photos/afghan_peop...

Acid Burns | 23-07-07 | 11:42

Ik werd vanmorgen om 6:15 al aangehouden voor een blaas test en ik kwam niet eens van de camping.
in totaal 8 pliesieagenten hielden iedereen aan wat een mooi land is dit toch ik denk dat ik maar in Deventer ga wonen daar mag alles.

batavia | 23-07-07 | 11:40

drank maakt meer kapot dan je lief is

batavia | 23-07-07 | 11:37

Murder Death Kill 23-07-07 @ 11:32: nee hoor, er kunnen veel meer factoren mee spelen als die onderzoeken niet zouden kloppen.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:36

In de [email protected]:40
Je sprak toch over je verleden?

Doodkapje | 23-07-07 | 11:32

Murder Death Kill 23-07-07 @ 11:31
'Heb ik gelijk, geef jij dan toe?'... of zijn al die onderzoeken dan corrupt, want niet uitgevoerd door de vereniging voor behoud van Paardenbloemen op 't Malieveld?

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:32

Behangdelul 23-07-07 @ 11:23: de media moet keihard concurreren omdat er een overkill aan media is, dus als ze willen overleven, dan moeten de onderwerpen veel sensationeler gebracht worden dan dat ze in werkelijkheid zijn. De entertainmentfactor is belangrijker dan of het bericht klopt of niet.
Ik heb hier ook verder geen persoonlijke problemen mee, het is alleen jammer dat al die zogenaamde gestudeerde politci het allemaal als zoete koek slikken. Die hebben nogsteeds de mentaliteit van: "het is in de media geweest, dus dan moet het wel waar zijn". Laten we hopen dat het met een generatiekloof te maken heeft en dat de nieuwe politici wat nuchterder tegen de media aan kijken, want tegenwoordig gaat het gewoon nergens meer over in de nederland, de politiek loopt van de ene hype naar de andere hype en vervolgens hoor je ook niks meer over die eerdere hype.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:31

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 11:22
Beroepsgedeformeerde mafketel die ik ben, heb ik even contact gelegd met het Trimbos Instituut. Die onderzoeken zijn vast en zeker gedaan, en als ik ze boven water kan krijgen laat ik het je weten. Ben benieuwd! Als je gelijk hebt, volgt allicht een Mea Culpa van mijn kant. Heb ik gelijk, geef jij dan toe?

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:31

@azijnseiker 23-07-07 @ 11:28

Beetje voeren :P

Behangdelul | 23-07-07 | 11:30

Behangdelul 23-07-07 @ 11:23

Laat je niet opnaaien joh. Sommige gasten hebben echt een bord veur de kop.

azijnseiker | 23-07-07 | 11:28

Alcoholisten van boven de 85 zijn over het algemeen minder aan kanker overleden dan jonge alcoholisten, zoals die texelaars.

Bob Paalhout | 23-07-07 | 11:25

@Het CDA 23-07-07 @ 11:07
Dag kristenfascistje... sterf eens godsgruwelijk hard.

Murdockyoufool | 23-07-07 | 11:24

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 11:22

Maar de media heeft die onderzoeken in de doofpot gestoken toch?

Behangdelul | 23-07-07 | 11:23

Murder Death Kill 23-07-07 @ 11:15: als ze die tests 20 jaar geleden hadden uitgevoerd dan was er hetzelfde uit gekomen.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:22

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 11:06

Joh het zit mij zo hoog ongeloofelijk! je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt, maar goed, dan komen we bij jouw persoonlijkheid aan en iets leren en laten we dat maar niet doen he...

Behangdelul | 23-07-07 | 11:22

ohja eerst zuipen en blowen ze heel hun hersens naar de klote dat ze echt te stom zijn om te werken , gaan ze wat chillen in de politiek tot ze ooknog in de regering komen en dan gaan ze alles verbieden waarmee ze hun zelf naar de klote geholpen hebben ...
dat is pas hypocriet klote tuig , wordt tijd dat ze hypocratie en achterbaksheid ook gaan verbieden

sparrow | 23-07-07 | 11:21

Renesse is al dertig jaar het zuipwalhalla voor jongeren uit Zuid-Holland zuid. Zelf lag ik op mijn vijftiende knockout van een fles Martini en drie bier in de beplanting. En dat moet nu opeens veranderen... Waarom eigenlijk? Controle! Laten we zoveel ongezonde leefgewoonten verbieden. Over een paar jaar mag je alleen je woning verlaten met de benodigde veiligheidsinstructies en ehbo-diploma's. Ta.

Murdockyoufool | 23-07-07 | 11:19

Megazand 23-07-07 @ 11:06
Ik ben meestal redelijk braaf ja, maar vermaak me aan de andere kant prima. Je zult mij ook niet horen zeggen dat je je helemaal 'koest' moet houden, maar zo roepen dat je de boel wel eens zo hard mogelijk gaat verstoren vind ik nou niet echt stoer overkomen. Maar goed, aan de andere kant, jij bent geen 12/13/14, dus drinken mag je van me zoveel je wil! :)

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:18

ohja eerst zuipen en blowen ze heel hun hersens naar de klote dat ze echt te stom zijn om te werken , gaan ze wat chillen in de politiek tot ze ooknog in de regering komen en dan gaan ze alles verbieden waarmee ze hun zelf naar de klote geholpen hebben ...
dat is pas hypocriet klote tuig , wordt tijd datz ehypocratie en achterbaksheid ook gaan verbieden

sparrow | 23-07-07 | 11:18

Heerlijk, de linkse kerk kan een ander weer iets verbieden en/of opleggen. Maarja, de remedie is simpel, een paar pionnen ophangen, en de linkse kerk is gone.

Stijlloos|Superieur | 23-07-07 | 11:16

ed.. 23-07-07 @ 11:04
Ik was twaalf in... ehm... lang gelden... ben nu 30, juist in 1989. Daar heb ik zo geen cijfers van voorhanden, maar die zijn er vast wel. (tip: zoek even bij het Trimbos Instituut of STAP).

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:16

Toen ik jong was mocht er overal gerookt en gezopen worden. Geweldige tijd,

Bertus Bolknak | 23-07-07 | 11:16

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 11:03

Ik hoef jou ook niet te overtuigen hoor, da's een kansloze missie, dat is me allang duidelijk geworden. 't Was gewoon even om in ieder geval mezelf aan te tonen en me 't gevoel te geven dat ik niet volledig uit mijn nek lul.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:15

wegmetdebijstand 23-07-07 @ 10:58
Klopt ja, dat is een keuze inderdaad. In landen als India enzo (waar ik vorig jaar 4 maanden gewerkt heb) kost de mens in de goot de maatschappij inderdaad niets. Zeker niet als je de lijken uiteindelijk gewoon op een stapel flikkert en in de hens zet. Probleem opgelost!? Ik ben blij dat wij daar hier toch anders tegenaan kijken. Soms gaan we wat ver, maar meestal mogen we denk ik toch wel blij zijn met ons vangnetsysteem.
Als het gaat om 'mensen van drugs afhelpen'; ik maak me geen illusies. De gemiddelde verslaafde heeft 3 pogingen nodig om definitief te stoppen met gebruik. De cliënten die ik zien zijn al zo lang en zwaar verslaafd dat die pogingen soms niet eens meer ondernomen worden; die worden begeleid bij veilig gebruik om ervoor te zorgen dat ze de staat minder geld kosten door ziekte en dergelijke, maar ook dat ze jou en mij (en zelfs Lol @ Seveke!) minder tot last zijn, omdat ze niet meer te hoeven gaan stelen en dealen.
Tsjah, 't is een lastig werkgebied, dat klopt, daarom ook denk ik dat niet veel mensen 't willen doen, of zelfs willen zien. (geeft niks hoor; ik zei de gek)

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:09

Het CDA 23-07-07 @ 11:07: een hek om internet hoort daar in principe dan ook bij.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:08

Groot gelijk. Jongeren kunnen beter geen alcohol drinken. Hun hersenen zijn nog niet volledig tot ontwikkeling gekomen. Vandaar hun neiging om ongenuanceerd commentaar te leveren.
Er wordt hier vaak geschreeuwd om een verharding van de maatschappij. Zwaardere straffen, een strengere opvoeding. Minder alcoholgebruik door jongeren hoort daar ook bij.

Het CDA | 23-07-07 | 11:07

Behangdelul 23-07-07 @ 11:04: Het zit je gewoon nogsteeds hoog, dat je door mij, iets over je eigen karakter hebt geleerd.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:06

@John McClane 23-07-07 @ 09:27
Daar heb je gelijk in, maar als ik die grond huur, mag ik daarop zuipen zoveel als ik wil. Zolang ik het maar weer netjes achterlaat bij vertrek. Dus tot die tijd lekker zuipuh en de aso uithangen.
@Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:40
Ik ben dan al wel 23, ik voel me en ik denk nog net zo als een puber. Eigenlijk bén ik dus nog een puber en zal me zeker verzetten als ik een boel geld betaal om lekker de beest uit te hangen en dat verstoord wordt. Dat is tog waarvoor je op vakansie gaat of ben jij altijd braaf?

Megazand | 23-07-07 | 11:06

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 11:03

hebben we het dan weer over je studenten of het breezah-effect?

Behangdelul | 23-07-07 | 11:04

@murderdeathkill
maar ehm, wanneer was jij 12? heb daar misschien ook nog data van?

ed.. | 23-07-07 | 11:04

Murder Death Kill 23-07-07 @ 11:02: je kan wel met mooie statistieken aan komen zetten, maar daar overtuig je me echt niet mee.
Vroeger was het gezuip onder de jeugd even erg als dat het nu is.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:03

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:55

Zucht... ... niet willen luisteren is niet willen luisteren. Lees hier nog maar even anders:
Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:40 / Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:51 / Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:57 / Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:24
Lees anders dit nog even: www.alcoholpreventie.nl/factsheet/?id=..., of dit: www.alcoholpreventie.nl/factsheet/inde...
(bronnen bevatten wetenschappelijk onderzoek; weinig media-gevoelige informatie, want onderzocht door 'nerds' die geen boodschap hebben aan wat hun onderzoek oplevert).

Murder Death Kill | 23-07-07 | 11:02

Behangdelul 23-07-07 @ 10:59: nee hoor ik vind de media niet klote, ik vind het juist vermakelijk allemaal, alleen moet je wel beseffen dat het niet de realiteit is.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 11:02

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:49: LOL, die verrekte paardebloem ook!

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:55
jaha... klotemedia ook he....

Behangdelul | 23-07-07 | 10:59

woefwoef haphap

woefhap | 23-07-07 | 10:58

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:32: Iemand die in de goot ligt, kost mij geen geld, hoor. Je moet ze alleen willen zien liggen, dat is alles. Een simpele politieke keuze. De Nederlandse overheid stopt ze vooralsnog liever weg in een of ander behandelcentrum. Kost een paar centen, maar dan heb je ook niks. Want hoeveel heb je er nu echt van hun verslaving af geholpen? Twee, drie? Afgerond naar boven?

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:58

Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:49: je wilt het gewoon niet begrijpen; vroeger hadden we dezelfde problemen als dat we nu hebben. Alleen tegenwoordig worden die problemen zwaar uit vergroot door de media en dan lijken de problemen groter, terwijl die problemen vroeger even groot waren.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:55

@[email protected]
gelijk heb je, tuurlijk werd er toen ook al gezopen maar met de komst van breezah's ed is het denk ik wat gangbaarder geworden, wij jatten vroeger flessen wijn of martini uit de drankkast van ouders... nu kopen ze het gewoon in de buurtsuperT..

ed.. | 23-07-07 | 10:54

@Doodkapje 23-07-07 @ 10:40
Bij mijn weten niet .
Mijn vrouw en kids waren thuis en hadden dat waarschijnlijk niet toegestaan ;-)

in de regenjas | 23-07-07 | 10:51

En wat te denken van al die hippie-politici die vroeger allemaal aan de lsd en wiet zaten en alles neukten wat los en vast zat.
Dat waren ook een stelletje breezers destijds.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:50

Behangdelul 23-07-07 @ 10:43
gast ga anders eens lekker moven met je slaaf van de media, je leest wel wat hij reaguurt of niet?

Volgens mij heb je gelijk zeg, ik heb niet bepaald het idee dat LoL @ S?v?ke énig idee heeft waar het over gaat; het had net zo goed een topic kunnen zijn over de paardebloemen op 't Malieveld in Den Haag, die zo verdrukt worden door al die honden die er lopen. Had ik daar wat van gezegd, dan was ik waarschijnlijk ook gebombardeerd geweest tot mediaslaaf. Stel nou dat ik dan óók nog bij de plantsoenendienst gewerkt zou hebben, zou mijn bekrompen levensvisie me zelfs hinderen in mijn vakgebied... ofzo.

Tsjah, ach, heb je een onderwerp waar je wat vanaf denkt te weten, geef je je mening, ben je ineens een bekrompen slaaf. Waar gaat dat naartoe. Ik denk dat ik maar eens aan de alcohol moet, want het kan niet veel meer worden met me denk ik zo.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:49

Behangdelul 23-07-07 @ 10:43: Ja dat lees ik zeker, ik bedoelde natuurlijk met het bericht van "23-07-07 @ 10:36" Dat vroeger kinderen van 12 ook al aan de zuip waren.
Maar dat snapte hij niet.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:46

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:42

gast ga anders eens lekker moven met je slaaf van de media, je leest wel wat hij reaguurt of niet?

Behangdelul | 23-07-07 | 10:43

Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:40: jij bent gewoon een slaaf van de media, die alles maar klakkeloos gelooft wat er op televisie komt. Een lekkere bekrompen levensvisie heb jij dus, dat zal je vast helpen in jouw vakgebied.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:42

in de regenjas @09:26 en toen ben je thuis zeker flink geneuqt.

Doodkapje | 23-07-07 | 10:40

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:37

Tsjah, als je gewoon niet wíl lezen ga ik het ook niet opnieuw uitleggen. Misschien dat je dan toch gelijk hebt, dat een enkeling zich in het verleden zo kapot heeft gezopen dat ie nu niet meer alles op een rijtje kan krijgen; gefeliciteerd, je bent uniek. :)
In je laatste 2 reacties sla je overigens de spijker op zijn kop;
1 - Ja, 12-jarigen doen aan zuipen, dat is namelijk net 't probleem.
2 - Inderdaad, als studenten zuipen is 't minder erg.

Dank u, de groeten, ik ga mensen helpen..:)

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:40

Behangdelul 23-07-07 @ 10:37: in mijn tijd heb ik zelfs mensen van 12 aan de speed zien gaan.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:38

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:29

Studenten en kinderen van 12.... gast zet je hoedje maar weer op met je "slave to the media"

Behangdelul | 23-07-07 | 10:37

Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:35: trouwens, en als studenten het doen, is het in eens minder erg???

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:37

Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:35: ook 12jarigen doen aan zuipen.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:36

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:29

Volgens mij ben ik niet vreemd in deze maatschappij nee. 5 jaar studentenhuis zorgen voor voldoende drankgelagen, en ook de term 'zuipfeest' komt me zeer bekend voor (voor 10 euro zoveel zuipen als je wil, of nog leuker; een pullenfeest! Kotsen gegarandeert).

Maar zoals je 't zelf ook al schrijft, zijn dat toch echt voornamelijk studenten... die zijn geen 12/13/14 jaar oud.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:35

wegmetdebijstand 23-07-07 @ 10:30

(over reaguren van belastingcenten). Klopt, dat doen we dan weer goed samen.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:33

wegmetdebijstand 23-07-07 @ 10:27

In fatsoenlijke landen geef je mensen ook geen uitkering als ze niet kunnen werken, maar laat ze lekker aan hun lot over.

azijnseiker | 23-07-07 | 10:32

wegmetdebijstand 23-07-07 @ 10:27

Tsjah, heb ik ook wat te doen; ik heb in mijn jeugd zoveel gezopen dat ik nu te stom ben om ander werk te doen. :)
Maar goed, ik vind eerlijk gezegd ook heus wel eens dat we hier wat ver gaan als het gaat om altijd maar voor iedereen zorgen. We doen onze titel een 'verzorgingsstaat' te zijn wel eer aan.

De andere kant van het verhaal is dat al die mensen die in de goot belanden jou en mij alleen maar méér geld gaan kosten dan wanneer we ze gewoon proberen wat de goede kant op te duwen. En ach, zeg nou zelf, als jij straks, zeg, de ziekte van Pfeiffer oploopt, wil je toch ook geholpen worden?

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:32

Ik ben overigens ook aan het reaguren van jullie belastingcenten, maar dit geheel terzijde.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:31

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:28: Je bent niet aan het werk. Je bent aan het reaguren van mijn belastingcenten.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:30

Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:24: heb jij wel een beetje geleefd dan buiten de deur?
.
Die studenten hielden vroeger al regelmatig zuipfeesten, dan zette zij bijvoorbeeld een glas bier op iedere tree van de trap en die moesten dan door een persoon allemaal opgedronken worden. Dat heette geen 'comasaufen' maar dat komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Het is nu echt niet erger dan vroeger, dat lijkt allemaal maar zo.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:29

sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 10:25

Nee, hoor, ben aan 't werk, dus (nog) niet dronken, dan krijg ik altijd neigingen serieus te doen. Sorry...:)

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:28

Prima plan, die pre-puistenkoppies moeten gewoon Yogho-Yogho drinken en verder hun tiefuskoppen houden.

Colossie | 23-07-07 | 10:28

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 10:24: In fatsoenlijke landen verdwijn je in de goot als je niet van de fles af kunt blijven. Hier word je de rest van je leven gepamperd door types als jij. Dat lijkt mij een groter probleem dan een muur van kratjes.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:27

sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 10:16

Hmm... niet goed opgelet bij de moslim-lessen vroeger op school neem ik aan?
Een goed moslim gebruikt geen alcohol, dat mag niet vanuit de Islam namelijk. (dat veel moslims dat tóch doen is hun eigen keuze, geen 'toestemming' vanuit welke partij ook).

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:26

Iedere keer als ik [email protected] zie staan scroll ik naar boven en dan zie ik een helemaal geen lollige maar een serieuze reactie staan. Mis ik iets?

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 10:25

Mmmm. Kan toch maar moeilijk wennen aan die nieuwe normen en waarden als ik kinderen 12/13/14 jaar, in het weekeind, s'nachts om 02.00 uur op straat zie rondhangen. Uitgaansverbod of is dat overdreven?

Contra | 23-07-07 | 10:25

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:14

Sorry LoL, ik denk toch dat je hoedje je over je oren gezakt is. Ik ben ook 30, en ken het zogenaamde comazuipen niet. Waar je het over hebt weet ik ook niet, want het is niet een hoax of feit van meer media-aandacht dat er gewoonweg méér gedronken wordt op jongere leeftijd.

Laat ik mijn beroep er dan toch maar bijhalen. Sinds 1998 werk ik in de verslavingszorg. Een tak van sport die zich toch wel echt bezig houdt met onderzoek en advies en dergelijke als het hier om gaat. Feit is gewoon dat huisartsen, scholen, jongerencentra, ziekenhuisen...(vul zelf maar in) vaker te kampen hebben met jonge jongeren die veel teveel zuipen, en die daardoor niet alleen op sociaal vlak, maar ook op lichamelijk vlak in de problemen komen.

Natuurlijk, vroeger werd er ook gezopen, en veel ook, maar de problemen die we nu kennen kenden we vroeger niet, tenminste niet op zo'n grote schaal dat we er - met zijn allen - last van hebben, de zichzelf-beschadigende-jongere niet in 't minst.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 10:24

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:14

Dan is er geen leeftijdskloof..... hmmm apart misschien de regio :P
Ik heb het vroeger echt nog nooit meegemaakt of in de regio gehoord en tegenwoordig wel.... maar goed,zal wel aan mij liggen....

Behangdelul | 23-07-07 | 10:24

hrimthurs 23-07-07 @ 10:20

Ziekte van Korsakoff krijg je niet door teveel alcohol maar door een vitamine B-12 deficientie, wat wel weer gerelateerd is aan alcoholisten.

azijnseiker | 23-07-07 | 10:23

Het zweedse model lijkt me nog het leukst in neederland... drank in staatswinkels

Peking Eend | 23-07-07 | 10:21

@U.S. Arseman 23-07-07 @ 10:05: Buitengewoon goed plan. Waarom zou het geweldsmonopolie bij de overheid moeten liggen? Ik wil een inbreker graag ongestraft dood kunnen schieten. Dat is pas vrijheid.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:21

Feit is dat de 'opvoeders' vaak niet thuis geven of hun kroost niet kunnen sturen in het gebruik van alcoholische dranken, dus een optreden van de overheid hierin is gewoon nodig, helaas! Het gezuip door aso tokkies (optreden tegen die gasten toch reaguurders, en geen draaikont spelen als je iets zelf niet uitkomt zoals bij sommige reaguurders) brengt veel overlast met mee tot en met dodelijke ongevalen waarbij niet drinkers ook slachtoffer zijn. (enkele honderden alcohol geralateerde ongevallen per jaar!) Er is op lange termijn ook veel gezondheidsschade zoals ziekte van Korsakov, leveraandoeningen. En dan heb ik nog niet eens over de sociaal-emotionele problematiek wat alcoholmisbruik met zich meebrengt. Triest trouwens dat de heren en dames politici zich meer druk maken over paddo's als over alcohol.

hrimthurs | 23-07-07 | 10:20

Al dat drinken is nergens goed voor.

azijnseiker | 23-07-07 | 10:17

Hé man en die kudtmoslims mogen zeker wel voor hun zestiende bierdrinken van de Partij vd Allahtonen. Discriminatie!

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 10:16

@meestertjuh 23-07-07 @ 09:20: Niet lullen, in Amerika mag je alles.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 10:14

Behangdelul 23-07-07 @ 10:10: Gozer ik ben 30, dus dan praat ik over minimaal 16 jaar geleden.
Dat coma-zuipen is gewoon een hoax, dat je vroeger ook al, alleen toen was er geen media die er een sensatiecircus om heen maakte.
Dingen die vroeger niet boeide, daar weet de media nu een panisch circus om heen te maken, gelijk hebben ze want, zo verdienen ze geld. Het is alleen niet de realiteit, alleen mensen zoals jij zien het wel als realiteit.
.
En om dit te concluderen heb je echt geen alu-hoedje nodig, dit zijn gewoon feiten, de oudjes hier zullen dat allemaal beamen.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:14

@USarseman
hardstikke leuk zelfs....
-
maar de leeftijd naar 21 opschroeven is ook gevaarlijk, ben menigmaal met mijn minderjarige (onder 21) collega's in de US of A op zogenaamde drinkcamp's geweest. ipv van de kroeg trekken de heren en dames de natuur in, auto's vol met alcohol opgehaald door de oudere broer of met de fake id, en je helemaal kapot zuipen, op zich niets mis mee, alleen het jammere daar is dat ze dan allemaal weer in de automobiel stappen en zich en masse kapotrijden.. maar iedereen was wel boven de 16! dat dan weer wel...

ed.. | 23-07-07 | 10:13

@U.S. het probleem is mi dat ze juist doordat ze de excessen niet aanpakken, groen licht geven aan mensen om situaties uit de hand te laten lopen. Als de politie wel gewoon hard optreed tegen excessen (lees Deventer ed), dan kijken mensen zelf wel uit dat ze niet ontsporen, snapje? En ik vind dat je als jeugd beter precies kunt weten hoe verslavende middelen werken uit jeugdige nieuwsgierigheid, dan wanneer je er naar gaat grijpen wanneer je al wat ouder bent zonder er eerder mee in aanraking te zijn geweest als vluchtmiddel bij problemen ipv nieuwsgierigheid. Dat ik vroeger als 12 tot 18 jarige zo'n beetje overal mee heb lopen experimenteren is in ieder geval precies de reden waarom ik er nu never te nooit nog naar zal grijpen.

..zapper | 23-07-07 | 10:11

Wanneer gaat de regering zich eens bezig houden met nuttige zaken?

Eagle_Eye | 23-07-07 | 10:10

Teen 23-07-07 @ 10:09
Dat zal toch zeker niet???!!!

LuftBalloon | 23-07-07 | 10:10

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 10:05

zo hard,niet normaal man!
Ik wist niet dat het comatues drinken vroeger ook al zijn hipe was, goh wat een onwetendheid zeg, blij dat we een connaiseur zoals jij in huis hebben!
Ik weet overigens alleen niet wat voor jou vroeger is....6 jaar geleden misschien?

Behangdelul | 23-07-07 | 10:10

Mensen moeten hun kroost goed opvoeden. Geen alcohol voor je 16e, drink thuis 1x per week eens 2 biertjes ofzo voor je 16e. Niks buitenshuis.
Bovendien, reageren die camping en STAP lui weer erg laat. Blijven we achter de feiten aan lopen?

BeunDeHaas | 23-07-07 | 10:09

sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 10:03
Proost.
Ik doe wel een beetje rustig aan vandaag, want de Aldi is nog steeds dicht.

Teen | 23-07-07 | 10:09

als je het mij vraagt is en blijft het een kwestie van opvoeden

meestertjuh | 23-07-07 | 10:07

Dorstig artikel, tot hier ben ik al aan m'n 2e halve liter bezig. dat belooft wat!

LuftBalloon | 23-07-07 | 10:06

David Hasselhoff kom er maar in........

PingPong-blokje | 23-07-07 | 10:05

Tja zapper, dan denk ik dat we zo'n beetje door de opties heen zijn.

Wat zou je ervan zeggen als we de overheid afschaften en iedere burger een lekkere blaffer lieten kopen en zouden zeggen: "nou mensen, maak er maar wat moois van?" Zie ik wel zitten. Ik heb nog nooit geschoten, maar volgens mij is het best leuk. Nou?

U.S. Arseman | 23-07-07 | 10:05

Behangdelul 23-07-07 @ 10:00: waar slaat dat nou weer op?
Je bent gewoon vet gepwned; Slave to the media.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 10:05

@Teen
Prrooost (nr 3 van vandaag al! w00t!)

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 10:03

ach was toch altijd lachen vroeger? zo'n biermuur op de camping (terschelling roeleert!), drie weken sparen (tuurlijk ook s'nacht op naburige campings de oogst van anderen weghalen) en dan naar de supermarkt op de laaste dag en met het statiegeld je helemaal naar de tering zuipen op de doeksendhow op de weg terug... heerlijk toch??

ed.. | 23-07-07 | 10:03

@redactie, denk niet dat het "linkse volwassenen "zijn hoor! eerder die christen unie type,s.

baggerboer | 23-07-07 | 10:03

@U.S. de echte probleemgasten oppakken, zoals hooligans en criminelen, maar daar durft men de handen niet aan te branden.

..zapper | 23-07-07 | 10:00

Hahaha, er staat bijhoorlijk, terwijl er behoorlijk moet staan.
*plop*

Teen | 23-07-07 | 10:00

@LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 09:56

Heb je je aluminiumhoedje al op?

Behangdelul | 23-07-07 | 10:00

LoL @ S?v?ke 23-07-07 @ 09:56
In mijn kringen was het op je twaalfde juist de sport zo verantwoordelijk mogelijk met drank om te gaan, bij voorbeeld alleen in de pauzes en niet tijdens de les. Daar waren we bijhoorlijk strikt in.

Teen | 23-07-07 | 09:58

Behangdelul 23-07-07 @ 09:54

Nee, dat beweer ik zeker niet nee. Maar die keren voor pakweg mijn 16e dat ik stomdronken ben geweest zijn wel op één, misschien twee handen te tellen. Zoals je zelf al aangeeft is het nu eerder sport dan uitzondering om zo wasted mogelijk te raken (comazuipen is een term die er vroeger toch écht nog niet was volgens mij?), en dát geeft wel problemen.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 09:57

Behangdelul 23-07-07 @ 09:54
"Echter tegenwoordig is het vanaf 12 jaar al een sport om zo laveloos mogelijk te raken en dat gaat mij ook iets te ver...."
.
Dit is niet erger dan het vroeger was hoor. Alleen vroeger hadden we niet zoveel paniekzaaiende-media, dus nu lijkt het veel erger, maar dat is helemaal niet zo.
Zo zie je maar weer, jij bent ook onebwust vatbaar voor media-indoctrinatie.
Heb je toch nog wat geleerd over jezelf vandaag.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 09:56

@ zapper,

Je hebt gelijk dat ouders en vrienden het zouden moeten doen.

Maar die doen het kennelijk niet. Wat nu?

U.S. Arseman | 23-07-07 | 09:55

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:51

Dus jij wilt beweren dat je voor je 16e geen alcohol hebt gedronken/ dronken bent geweest? Ik wel namelijk en meen toch aardig goed terecht gekomen te zijn.... Echter tegenwoordig is het vanaf 12 jaar al een sport om zo laveloos mogelijk te raken en dat gaat mij ook iets te ver....

Behangdelul | 23-07-07 | 09:54

Heikneutertje 23-07-07 @ 09:50: anders maak je er gewoon 31 van ipv 21 of weet je wat? laten we gewoon al die drank afschaffen.
Of laten we gewoon met scherp gaan schieten op drinkers, die doet het ook wel goed hier altijd.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 09:54

Ik dronk op mijn dertiende af en toe een pilsje, ben op mijn veertiende echt goed begonnen en ik ben er echt niet slechter van geworden. *burrrp*

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 09:54

Errug leuk allemaal, maar dat er wat aan die hersenloze die zoveel zuipen moet worden gedaan is wel duidelijk

derkcs | 23-07-07 | 09:52

@U,S. Arseman, nee, daar heb je ouders en VRIENDEN voor om je op gedrag aan te spreken, hoe meer de overheid dat gaat doen, hoe minder je omgeving dat doet, en dat is zo'n ontzettend verkeerde foute ontwikkeling he.

..zapper | 23-07-07 | 09:52

Behangdelul 23-07-07 @ 09:46

Helemaal mee eens, en ik kan er volledig over meepraten (ben geen geheelonthouder, zal ik maar zeggen). Maar waar ik het wél over heb (en STAP ook) is het leeftijdsaspect. Het is een feit dat de hersenen van iemand die nog géén 16 is véél meer schade oplopen dan die van iemand die al wat ouder is. Simpele oorzaak hiervan is dat die jongere hersenen nog niet genoeg volgroeid zijn. De schade die hieraan wordt aangericht is blijvend en geeft als risico precies wat Karnemelk al schreef:

Karnemelk 23-07-07 @ 09:41
Volkomen terecht! Ik heb echt geen trek om te werken voor potientele retards....

En nee, daar heb ik inderdaad óók geen zin in. Maar vanavond ga ik inderdaad lekker weer 'n pilsje pakken, en de kans dat ik komend weekend op een feestje allesbehalve nuchter naar huis ga is ook groot te noemen.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 09:51

16 jaar heeft geen enkele zin. Vriendjes zat die het dan halen. Maak er of 21 jaar van of niet. En dat heeft ook zijn nadelen, kijk daarvoor naar Amerika. Maar het lijkt erop alsof Vogelaar haar denkbeelden over een moslim samenleving als een "Vogelgriep" aan het rondstrooien is over Den Haag.

Heikneutertje | 23-07-07 | 09:50

@.. zapper 23-07-07 @ 09:40
Ik had hier wel zo'n reactie verwacht.
Ik kom daar regelmatig en ben altijd netjes behandeld en in het zakendoen is daar nog altijd een man een man en een woord een woord.
Ik persoonlijk vertik het om de jongere generatie verantwoordelijk te houden voor fouten die hun voorouders gemaakt hebben.
Het is natuurlijk wel verschrikkelijk wat er toen gebeurd is, en ben toen zelf een aantal familieleden verloren.
Wat ik daarvan geleerd heb is simpel, verdraagzaamheid is moediger dan knokken.

in de regenjas | 23-07-07 | 09:49

Hoezo komt de pvda eigenlijk nu met dit plan? Net of dit zuipen van de jongeren iets van de laatste tijd is. Dit gebeurt al zolang als er drank bestaat.
.
Gaan ze trouwens ook nog het drankgebruik bij burgemeesters en ministers aanpakken? Ter Horst promoveerde namelijk van burgemeester naar minister toen ze dronken achter het stuur vandaan gehaald werd.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 09:48

@Murder Death Kill 23-07-07 @ 09:40

Ik ontken het probleem niet, maar je kan het ook overdrijven! Zijn we niet allemaal groot geworden door af en toe (1 keer in de week,soms 2) volkomen dronken te worden?? zoiets heet jeugd.....

Behangdelul | 23-07-07 | 09:46

Tja zapper, misschien weet jij het beter. Maar dan is er ook nog het excessief drankgebruik onder pubers waar toch best wat aan gedaan mag worden? 15-jarigen erop aanspreken en bekeuren als ze drinken lijkt me beter dan weer een MTV-hip-flitsend-lik-m'n-reedt spotje op TV.

U.S. Arseman | 23-07-07 | 09:44

Volkomen terecht! Ik heb echt geen trek om te werken voor potientele retards....

Karnemelk | 23-07-07 | 09:41

@in de regenjas dan ga ik me langzamerhand abfragen waarom 5 mei bevrijdingsdag heet.

..zapper | 23-07-07 | 09:40

Megazand 23-07-07 @ 09:22

Wat ben jij stoer zeg! Poeh hee!
Eerlijk gezegd vind ik 't wat puberaal overkomen; lekker schoppen tegen de gevestigde orde.

Ben benieuwd. Stel, jij hebt een kind van 12/13/14, dat drinkt zich helemaal kapot ('moet ik toch zelf weten, of ik me helemaal de tering zuip'). Krijgt een HAVO/VWO-advies en kan 't helemaal gaan maken (voor jou ook leuk; oudedagvoorziening (want daar gaan we natuurlijk ook weer naartoe, dat je kinderen straks jouw pensioen moeten gaan verdienen)). Nu zuipt 't jong, en zuip 't jong. Hilariteit alom. Vervolgens naar die HAVO/VWO... jammer, te hoog gegrepen. MAVO dan maar... helaas... VMBO? Valt ook niet mee, want onhandelbaar; teveel hersencelletjes afgebroken. Jammer.

Zo'n stichting STAP doet goed werk door kinderen, voornamelijk onder de 16, bij wie toch écht bewezen is dat alcoholgebruik de hersenen drastisch aantast, van de drank af te proberen te krijgen. Jou en mij zullen ze echt niet lastigvallen, en dat hoeft ook niet, want wij zijn (tenminste..) slim genoeg om enigszins na te denken over ons zuipgedrag, en hebben onze hersenen óf al lang geleden kapot gezopen, of ze nog op orde maar ze wat weerbaarder gemaakt, door de simpele reden dat we al wat ouder zijn.

Murder Death Kill | 23-07-07 | 09:40

@.. zapper 23-07-07 @ 09:34
Daar is de belasting een stuk vriendelijker, en de tolerantie een stuk beter.

in de regenjas | 23-07-07 | 09:39

"De Pvda wil drankbezit onder de 16 jaar strafbaar stellen, zodat het probleem van bezopen 15-jarige ventjes die nu al jaren de straten onveilig maken, voorgoed opgelost is."

Eigen volk eerst aan de schandpaal? Liever een zuipende 15 jarige nederlander voor mijn deur als een 15 jarige rovende,sissende en plundere marrokaan voor mijn deur... Maar ja PVDA he? aan je eigen toekomstige stemmers kom je niet!

Behangdelul | 23-07-07 | 09:38

@U.S. Arseman, kom op man, iedereen in mijn omgeving, geen uitzondering nagelaten, heeft vroeger kratjesmuur gebouwd. En kudtboerenjochies zijn vrijwel niemand tot last, daarvoor wonen er te weinig mensen op het platteland. De echte problemen durven ze niet aan te pakken, dus gaan ze de mensen maar pesten die weinig terug zullen doen, dat is wel zo verantwoord en veilig, zijn ze in Deventer ook blij mee met die aanpak.

..zapper | 23-07-07 | 09:36

Ik begin me serieus af te vragen of we niet beter af zijn als we in Duitsland wonen. Binnenkort eens kijken hoe hun fiscale stelsel in elkaar zit.

..zapper | 23-07-07 | 09:34

@ .. zapper,

Volgens mij wel. De twee groepen zullen behoorlijk overlappen waar het het 15-16-jarig segment betreft. Denk nog even aan die kudtboerenjochies in gevecht me de politie, een tijdje terug in de dump, met koninginnedag geloof ik.

U.S. Arseman | 23-07-07 | 09:34

al dat ge-stap-o ook altijd. Burgemeesters mogen iedere illegaal beschermen die niet in aanmerking komt voor de pardon-regeling, maar ouders van kinderen die drinken. Ja, dat kan natuurlijk niet.

dekijker | 23-07-07 | 09:33

bier is voor paupers.

LoL @ S?v?ke | 23-07-07 | 09:29

beter dan al die kutpillen...

Octavianus | 23-07-07 | 09:28

@Megazand 23-07-07 @ 09:22. Je hebt je gewoon aan de regels van de campingbeheerdert te houden. Ies zijn terrein, je weet toch.

John McClane | 23-07-07 | 09:27

@U.S. Arseman, die pak je hier dus niet mee, wel de mensen die even een weekje in het jaar hun stress willen ontluchten en je de rest van het jaar niet tot last zijn.

..zapper | 23-07-07 | 09:26

Daar moeten ze een reclasseringsmuts op zetten.
Arme jongeren, ik drink zelden bier omdat ik dan vrij snel zo beroerd als de neten word.
In het verleden is het wel eens voorgekomen dat ik tussen 1600 uur en 20.30 uur wel eens 8 glazen bier heb gedronken.
Dat vind die reclasseringsmuts een drank probleem.
Dat is dan gebeurd tijdens het dobbellen in een café.
Pardon madam , in een café schenken ze wel eens bier, het is een café waar nooit ruzie is.
Wij zijn met een vast ploegje en toen ik die 8 glazen op had.
Ben ik beroerd thuis gebracht door de café eigenaar.
Het mooie was dat hij toen net wat eters in de zaak kreeg, en zijn vaste klanten maar aan het bakken zijn gegaan.

in de regenjas | 23-07-07 | 09:26

Een toren bouwen is toch een deel van je ontwikkeling.

azijnseiker | 23-07-07 | 09:26

@meestertjuh voortaan dus een papieren zak om je krattentoren binden.

..zapper | 23-07-07 | 09:25

Vreemde reacties hierboven. Ik zou juist denken dat de gemiddelde reaguurder dit een goed initiatief vind. Hoe vaak lees je hier niet dat kansloze, zuipende, gemeenschappelijk-goed-vernielende kudtpuberjochies eens "aangepakt" moeten worden. Dan doet iemand eens wat en dan is het plotseling een "verstikkende regeltjescultuur". Aan allen hierboven: u bent draaikonten, u bent windvanen, u bent wouter-bosachtig. Bah.

U.S. Arseman | 23-07-07 | 09:25

Ik zal goedverdoeme een toren bouwen van al die kratten bier. Nog altijd is het in bezit hebben van alcohol niet strafbaar en zuip ik zoveel als ik wil, op de plaats waar ik wil. Zolang ik niet in het openbaar dronken ben, is het mijn eigen zorg. En laat ik nou net naar texel gaan. Ze zullen nog wat beleven daar, ik ga 10 t/m 14 september. Wedden dat ze me niks kunnen maken?

Megazand | 23-07-07 | 09:22

lijken steeds meer op dat hypocriete Amerika, daar mag je ook nix

meestertjuh | 23-07-07 | 09:20

@ Honkbal: omdat IK de 12e ben! Pikken en dan liegen! Snieso nietjies.

Comrade | 23-07-07 | 09:20

Mag ik die voortvarendheid ook zien op andere terreinen? Ik weet er nog wel eentje waar de ouders van de dadertjes eens zouden moeten horen wat kroost allemaal uitvreet.

wingload | 23-07-07 | 09:19

-edit nee -

Honkbal Pet | 23-07-07 | 09:17

ja eerst de drinkers ... straks de mocro's

Kwatz | 23-07-07 | 09:16

@Criticast,
Je vergeet de growshops, vanmorgen op Radio 1, stelletje " verontrusten" die ze willen sluiten.
Volgende stap: Belasting op ademhalen.

fuckje | 23-07-07 | 09:16

Ben het volledig eens met "Engeltje"
Ze kunnen in Den Haag met al dat betuttelen binnenkort de grondwet gaan herzien.
0031 bezwijkt onder de regeltjes cultuur.

de gedragsdeskundige | 23-07-07 | 09:15

*giechelt om 'Bavaria-muur'* Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel uilenzeik weg te tikken....

OoO | 23-07-07 | 09:13

Die jongeren moeten ook met hun poten van mijn drank afblijven.

Teen | 23-07-07 | 09:12

Ben ik tenminste van die kotsplekken in mijn tapijt af. Gaat toch meuren op zeker moment.

mennixx | 23-07-07 | 09:11

Zo'n zelfde muur van lege pakjes sigaretten vind ik overigens veel stoerder.

..zapper | 23-07-07 | 09:11

De sharia invoeren zoals donner voorstelde......
Probleem opgelost......

Sturmbannführer | 23-07-07 | 09:11

-weggejorist-

Honkbal Pet | 23-07-07 | 09:10

... wat is dat cheape farmer biermuur, met van die halvuh kratjes boerenbrabanderbavariabier!!!! Gretverdemme...

Comrade | 23-07-07 | 09:10

@van dal : nee neuken wordt ook nooit verboden, want dat levert allemaal nieuwe belastingbetalers op!

Engeltje58 | 23-07-07 | 09:10

lekker zo'n geregelde samenleving waar je zelf niet meer hoef te denken...
what's next drooglegging, algeheel tabakverbod, fastfood-boycot, verplichte lichaamsbeweging...
past mooi in het rijtje van weeralarmen, het uitdelen van poncho's bij de nijmeegse vierdaagse...
word er een beetje ziek van

Criticast | 23-07-07 | 09:10

Als ze de alcoholisten aan willen pakken moeten ze juist buiten het seizoen op de campings gaan loeren wie er voor 12 uur smiddags met een krat bier voor de caravan zitten.

..zapper | 23-07-07 | 09:09

Hoort bij je algemene ontwikkeling om een bierkrat muur te bouwen!

Sturmbannführer | 23-07-07 | 09:09

De PvdA vindt dat we op dit punt nog heel wat van de moslims kunnen leren. Heb ik Cohen ooit horen zeggen. Geef mij maar een biermuur.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 09:09

Wat een kansloze heaumeaux met hun Biafra bier(zie foto biermuur)

Engeltje58 | 23-07-07 | 09:08

neuken is nog niet verboden?

van dal | 23-07-07 | 09:07

En nu nog de minimuleeftijd verhogen naar 21, en dan komt alles goed.

Zippy | 23-07-07 | 09:02

'Daarnaast willen campinggemeentes als Renesse en Texel willen samen met campinghouders van hun alcoholmisbruikimago af, dus wie meer dan drie kratten bier voor de tent heeft, heeft een probleem'.

Leest lekker weg zo'n zin...

PremiumQuality | 23-07-07 | 09:01

Hoera, de linkse regelnichten hebben weer wat gevonden.! Ook zo dapper als het straks jonge finnen blijken te zijn?? Dagut niet..

fokkenmast | 23-07-07 | 08:59

En de shandy moet de supermarkt uit!

G-unite | 23-07-07 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken