Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesie weigert relschoppers te klappen

Kijk maar, een stoeltje om De aanloop naar het nieuwe voetbalseizoen is ook door hooligans aangegrepen om hun strategieën en technieken te perfectioneren. Werd gisteren al het vriendschappelijke oefenduel tussen Go Ahead Eagles en Ajax na 33 minuten gestaakt wegens supportersrellen op de tribune. Later was het in de binnenstad van Deventer helemaal raak. Sommige bronnen melden dat speciaal voor de gelegenheid zelfs hooligans van Ado, FC Twente en Feyenoord naar Deventer waren afgereisd om hun territoriale oergevoelens te botvieren. Rond een uur of vier brak de hel los midden tussen het winkelend publiek en terrasgangers. Vechtpartijen, plundering, chaos en vernieling. Een sprinkhanenplaag van adrenaline en agressie. En de politie? Die heeft geen enkele arrestatie verricht. Want waarom moeilijk doen als je achteraf een smsje kunt sturen en wat beelden op Opsporing Verzocht kan tonen. Dat is geen flauwe GeenStijl-grap, neen. Daar is bewust voor gekozen zegt districtschef Lute Nieuwerth van de Deventer politie...

Reaguursels

Inloggen

Dit bericht t.a.v. Falsema.
Geert stelt inderdaad vragen, ik citeer:

Ernstige voetbalrellen, maar geen arrestaties - Kamervragen Geert Wilders
maandag 23 juli 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de minister van Justitie.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “Ernstige voetbalrellen, maar geen arrestaties”?
2.)
Klopt de uitlating van de geciteerde districtschef Lute Nieuwerth dat er bewust voor is gekozen de relschoppers niet te arresteren: “om nog grotere problemen te voorkomen”? Zo ja bent u het met mij eens dat een dergelijke lafhartige opstelling van de politie bijna altijd tot extra escalatie leidt bij de betreffende groep relschoppers, omdat zij ook zien dat er tegen hen niet wordt opgetreden? Zo nee waarom niet? Zo ja, wat gaat u hiertegen ondernemen?
3.)
Bent u het met mij eens dat politie en justitie nu eindelijk eens moeten ophouden met halfzacht optreden tegen dergelijke relcriminelen en dat de politie tijdens dergelijke rellen als topprioriteit zou moeten hebben het zoveel mogelijk criminelen aanhouden en vervolgens via snelrecht straffen? Zo nee waarom niet? Zo ja, hoe gaat u dit initiëren?
4.)
Bent u het met mij eens dat na de rellen in het centrum van Deventer met Ajax-supporter en Go Ahead supporters, de wedstrijd nooit doorgang had mogen vinden? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wie is hiervoor verantwoordelijk en hoe gaat u deze blunder met de verantwoordelijke instantie (s) bespreken?
5.)
Hoeveel medewerkers van de politie Amsterdam hebben een groep Ajax fans begeleid en hoeveel aanhoudingen hebben zij verricht tijdens deze rellen?

(*) Internetsite Elsevier.nl gedateerd zondag 22 juli 2007.

Dus Falsema; volgende keer Geert stemmen; hij os de enige politicus die ons land nog kan redden van de ondergang.

Smokey Boris | 24-07-07 | 10:22

snap niet dat het allemaal zo moet,elkaar de hersens in slaan omdat de ander voor een andere club is....

Necramonium | 24-07-07 | 02:35

Wat een watje van een vent zeg, die districtschef. Als hij een échte chef was dan zou hij ervoor bijvoorbeeld voor kunnen pleiten dat zijn agenten de volgende keer met een mitrailleur, of een ander hardnekkig wapen, deze gasten te lijf zou mogen gaan. Als er een stelletje zouden worden neergeknald dan ruimt dit lekker op, en misschien helpt het voor een volgende keer.
Mocht het zo zijn dat zelfs dit niet helpt schaf dan het hele voetbal gewoon af, of zend het alleen nog op T.V.uit.
Maar ja... het lijkt wel of voetbal een soort afgod is voor velen.. dus deze ellende zal altijd wel blijven bestaan.

Smokey Boris | 24-07-07 | 01:18

Het zoveelste symbool van het falliet van dit land. Geen arrestaties om escalatie te voorkomen, tot iemand echt het geloof in het recht verliest, en een pistool koopt om zijn winkel, huis en kinderen te beschermen. DAN is 0031 weer te klein!! Maar goed, terug naar belangrijker zaken. De korpsleiding stelt nu de vraag of kleine hoeveelheden hasj ook strafbaar zijn. Leuk om te weten als je weer en acceptgiro krijgt voor 4 kilometer te hard.

Vix707 | 24-07-07 | 00:11

deventer... is niet zo erg, ontwikkelingsgebied!

Warum? | 23-07-07 | 23:13

-weggejorist-

shakespier | 23-07-07 | 19:29

-weggejorist-

shakespier | 23-07-07 | 19:19

@Grrrrrr 22-07-07 @ 19:44
Geweldig goed plan! Het stadion wordt voorzien van automatische sproei-installaties die na de geheel vrijwillige hooligan-slachtpartij caustic soda over de tribunes en het veld uitbraken zodat het dode geteisem oplost en via de riolen naar zee kan worden afgevoerd. Probleem opgelost!

Als we zo'n hooligan-oorlog iedere week op die manier organiseren stijgt het gemiddeld ieku in 0031 wekelijks met een punt en zijn we met een jaartje van dat uitschot af. Nederland wordt dan echt een veilig kennisland en voetbal wordt weer leuk. De politie kan gewoon blijven doen waar ze goed in is: parkeer-, snelheids-, en achterlichtbekeuringen aan brave burgers uitdelen en verder op hun dikke kont in 't hoofdbureau blijven zitten.

Iedereen blij, goed plan met alleen maar win-win situaties. Misschien dat de Partij voor de Dieren wat ethische probleempjes ziet maar daar komen we wel uit, toch?

Brouhaha | 23-07-07 | 18:23

... mietjes, watjes, wijven, nietsnutten, tuthomo's, lapzwansen, uitvreters, lutsers, schijtebroeken, schijtlaarzen, angsthazen, lamlullen, automobilistenpesters, lafbekken, snordrukkers, flitsnichten, excuustruuzen...

Kortom, ik zoek een woord om de Nederlandse politie doeltreffend en toch niet beledigend te beschrijven. Dat laatste is moeilijk, vooral als je een ongevaarlijk burgermannetje bent want dan durven ze je namelijk WEL op te pakken, voor belediging van een ambtenaar in functie!

Haha, belediging van een BELASTINGambtenaar in functie zullen ze bedoelen, want iets anders dan incasseren van variabele wegenbelasting heb ik de klabakken zelden zien doen. Ook in Deventer schitterden de dappere beschermers van de burgerij, die wel hun salaris betaalt maar daarvoor alleen maar bonnen terugkrijgt, dus weer door afwezigheid.

Maar ik heb het passende en niet-beledigende begrip nog steeds niet gevonden en het moet hier toch ergens te vinden zijn....

* bladert wanhopig verder in de Dikke Van Dale *

.. slapjanussen, impotente platpetten, luiwammesen, lulletjes-rozenwater, lulletjes-lampekatoen, hermandoetjes, ....

Brouhaha | 23-07-07 | 18:00

Ont-wijkagenten Rule OK!!!

YippykayeeMF | 23-07-07 | 18:00

-weggejorist-

shakespier | 23-07-07 | 16:51

-weggejorist-

shakespier | 23-07-07 | 16:25

wat zou dat leuk zijn:b.v ajax tegen feijenoord en de hoolies in een vak
met daartussen de hele linkse club met maomarijnissen en akela halsema
voorop.de pliesie doet toch geen arrestaties ha ha

subman | 23-07-07 | 12:30

Bij voetbalsupportersrellen dient de overheid over te gaan tot inzet van het leger.
Laat dat stelletje asos lekker de de confrontatie krijgen met mariniers en commandotroepen en gewoon grof lichamelijk geweld gebruiken.
Wanneer er een stuk of 30 met gebroken ribben op de grond liggen zal de groep gaan huilen, grof geweld is de sleutel tot succes om dit soort figuren te laten dimmen.
Ook zou een verklaring omtrend het gedrag verplicht gesteld moeten worden voor de aankoop van een toegangsbewijs.
Geen verklaring van goed gedrag is geen toegang tot het stadion
Als burgemeester zou je zelfs over kunnen gaan tot verbieden van spelen met publiek.
Gemeensten dienen ook verboden te worden om voetbalclubs te subsidieren en ook niet te participeren in de bouw van stadions dan verdwijnt door geldgebrek de helft van de aantal clubs, de helft is toch niks anders dan een totaal waardeloze subsidiespons

tokkie | 23-07-07 | 11:40

De ironie is, dat dit allemaal voor de deur van het politiebureau aan de Keizerstraat afspeelde :P

peekaboo | 23-07-07 | 10:28

de politie moet vervangen worden door hardcore ME .. gewoon terug naar de goeie ouwe tijd!! dit zijn de regels, dit is de wet, breek je die ... VANGEN DIE KLAPPEN!! voor met die jattende verstorende allochtonen! gewoon uithalen!! fuck deze waarschuwing cultuur man! je geeft ze een vinger ze nemen je fkn arm!! Wow man ik schaam me voor de nederlandse politiek, blij dat ik in Schotland woon, maar t doet me steeds zeer als ik deze onzin lees!! (algemeen) ..

DoC. | 23-07-07 | 09:11

Gewoon de plisie opheffen. Die hufters voeren werkelijk waar NIETS uit. Beetje stoepfietsers en automobilisten bekeuren is het enige dat ze nog kunnen. TRIEST!

Eagle_Eye | 23-07-07 | 08:53

En natuurlijk zag niemand van de politie dit aankomen. Zijn die risico analyses gemaakt in 1912 ofzo?

Mokum Kosher | 23-07-07 | 00:51

Als de Deventer politie (die het in het weekend natuurlijk ook wat rustiger aan mogen doen) gehoopt had dat na het lui achteroverhangend bekijken van deze videobeelden naderhand wat arrestaties in het Amsterdamse te kunnen verrichten dan geef ik ze weinig kans. Of ze moeten gewoon rücksichtlos alle jongens en mannen met petjes (wat zijn er veel hè) als verdachten aanmerken. Ik wens hen veel succes met hun zoektocht!

batvoca | 22-07-07 | 22:27

Brekend nieuws: de politie stopt onmiddelijk met flitsen en laseren om nog grotere problemen te voorkomen.

DutchWax | 22-07-07 | 21:45

Ik lees dat mensen het schieten op voetbalsupporters aanmoedigen, maar dat werkt alleen maar averechts, want die sups krijgen er alleen maar een kick van als er met scherp op hun geschoten wordt.
Kickuh ouwe!

LoL @ S?v?ke | 22-07-07 | 21:13

@Grrrrrr 22-07-07 @ 19:44
ja goed idee, en na afloops kunnen kansenjongeren c.q. Finnen voetballen met de rouwkransen voordat die ook "afgestraft" worden...

Onderbuik | 22-07-07 | 20:29

een volgend keer naar deventer gewoon weer een pistool mee.................

deFiscus | 22-07-07 | 20:14

PreventiefRuimen 22-07-07 @ 20:07

wedden dat dat een per ongelukke toeschouwer was?

neemjemoederindemali | 22-07-07 | 20:11

THIS JUST IN *** BREAKING NEWS ***

De Politie heeft toch 1 (één) persoon aangehouden! Even een high five allemaal!

PreventiefRuimen | 22-07-07 | 20:07

Lekker De Kuip, De Arena of het Ado stadion afhuren. Alle suporters die de confrontatie aan willen gaan kunnen zich inschrijven en krijgen na het betreden van het volledig afgegrendelde stadion een wapen naar keuze. Hierop betreden ze de grasmat of wat het ook mag voorstellen en mogen ze elkaar volledig afslachten. Geweldig stukje entertainment. Die randfiguren maken elkaar dood, dus dat probleem is opgelost en verder heeft niemand er meer last van. Ik zou zelfs nog een kaartje kopen om er naar te kijken.

Grrrrrr | 22-07-07 | 19:44

Oefenpartijtje Marokko - AJAX misschien een idee?

"Voetbalsupporters" zijn inderdaad bewust achterlijk en dienen keihard te worden aangepakt, ook in dit softe linkse land. Die ME wil wel maar mag niet. Laat ze maar een keer hun gang gaan met honden en paarden. is het zo afgelopen!!!

Dr. Knochenhausen | 22-07-07 | 19:10

@Kleine Cupmaat. Helemaal mee eens.

Elisabeth2 | 22-07-07 | 18:56

gewoon afschaffen dat voetbal!!!

cupmaat75B | 22-07-07 | 18:49

Misschien wat Iraanse politie inhuren, dan kunnen onze belastingambtenaren gewoon weer bonnen gaan uitschrijven.

Rabarberke | 22-07-07 | 18:47

belachelijk ,hoe kan het in hemelsnaam dat de politie erbij staat en claimt niemand aan te houden om grotere problemen te voorkomen .. als ik de beelden op dumpert bekijk ,de kinderen hoor krijsen en de ahum *supporters* die braderie zie bestormen dan gaat het afgrijzen me over me ruggegraat .. wat nou niet ingrijpen to serve and protect en ze staan erbij en kijken er naar ,200 supporters en de nederlandse politiemacht kiest ervoor de confrontatie NIET aan te gaan .. sorry hoor maar ik zou het voor 1 keer haast met wilders eens zijn .. wat nodig is in deze is een lesje mag dat of mag dat niet .. zoals Rembo & Rembo ons vroeger altijd voor deden maar dan met de gummielat charges en in uiterste nood yea wutever dan los je maar een paar schoten .. dat zouden ze hier in het voormalig oostblok eens moeten proberen ,lol zoals wij het zeggen only drunks and idiots disrespect the police ..

spierdalaj | 22-07-07 | 18:17

Tijdje afschaffen dat voetbal. Dom spel trekt dom volk.

Elisabeth2 | 22-07-07 | 17:54

@ de bruijn, heb je het dan over de reaguurders hier of over die kansloze mongolen daar?

Overigens als ik nog een keer hoor dat het om alleen ajaxsupporters zou gaan:

www.ajaxfanz.nl/?p=lees&id=3022

lijkt me sterk dat ze "rotterdam hooligans" zingen, maar goed...

Behangdelul | 22-07-07 | 17:29

-weggejorist-

de Bruijn | 22-07-07 | 17:25

Maar nee als geert wilders wil dat er op hooligans geschoten gaat worden is het land weer te klein.... iedereen wenst deze lui toch een neqschot toe?

Behangdelul | 22-07-07 | 17:14

Gooooh wat schokkend allemaal zeg!!

Ouweschool | 22-07-07 | 16:59

Ook wel leuk: Die van Ajax gaan met 200 man de binnenstad van Deventer onveilig maken. 's Avonds proberen ze met geweld dat stadion binnen t ekomen getuige de beelden in de Dumpert. En dan wordt de wedstrijd stil gelegd om dat de spelers van Ajax zich bedreigd voelen? Aparte verhalen allemaal.

Adriaantjeeeeeuh | 22-07-07 | 16:40

GODVERDOMME! Wanneer wordt er nou eindelijk eens met scherp geschoten op dat stelletje teringlijers? Wat is er nodig in dit land om de politie daadkrachtig op te laten treden? Ik heb er echt genoeg van. En het maakt mij echt niet uit hoor als er 22 zogenaamde Ajaxsupporters zouden sneuvelen in Deventer of ergens in een weiland bij Beverwijk. Wat een stelletje randdebielen. Maar de mensen die het elke week toelaten zijn erger.

Mokum Kosher | 22-07-07 | 16:37

Ik kan niet reageren op geenredactie vanwege registratie en geen cookie-sync of wat dan ook, maar dit moest ik even kwijt.
www.domeen.nl/index.php?topic=5002.0

Dit filmpje is in scene gezet.

LoL @ S?v?ke | 22-07-07 | 16:34

Schiete Schiete ik zeg schiete .....

Het is allemaal de schuldt van Wouter Bos en zijn vriendje Melkerdt

FapMaster | 22-07-07 | 16:22

Kortom de crimininelen mogen ook daar gewoon onder politiebegeleiding de spullen van burgers in puin rammen en stelen.
.
Net een soort Amsterdam waar de marokaantjes van Cohen ook af en toe onder politiebegeleiding de winkelstraten en de burgers terroriseren en plunderen en slopen.
En natuurlijk net als in Capelle aan de IJssel, waar de marokaantjes ook gewoon alles mogen slopen en stelen onder politiebegeleiding.
.
Wat is er mis met Nederland, dit wordt almaar erger.
En de politie doet geen moer, ze staan er gewoon bij te kijken als je winkel of jezelf in puin wordt geramd door een stel randdebielen.

De Beste | 22-07-07 | 16:14

Ontwijk-agent vond ik wel een mooie, ergens hierboven 'ge-coined'.

PreventiefRuimen | 22-07-07 | 16:10

Een voetbalwedstrijd stil leggen is wijken voor terreur. Balkenende, Bush en de hele reutemeteut is trots op die scheitsrechter. NOT!
.
FOX kom er maar in!

LoL @ S?v?ke | 22-07-07 | 16:00

Gay A Head Eagles GEPWNED!
.
De sups verzieken niet het voetbal, maar de bobo's doen dat!

LoL @ S?v?ke | 22-07-07 | 15:58

Helaas zelf ondervonden:
Winkelier: Hallo met de politie? Er staat een man met een pistool voor mijn winkel te dreigen. Politie: Ja, er staan twee agenten om de hoek mee te kijken maar ze wachten op versterking. Winkelier: Hij dreigt een medewerker dood te schieten. Politie; Ja we mogen nog niets doen.

Winkelier: Hallo met de politie? Mijn alarm gaat af en een overbuurman meld inbrekers in mijn winkel! Politie: Wij mogen niets doen, u moet eerst zelf gaan kijken.

Winkelier: Hallo met de Politie? Ik heb en medewerker betrapt op diefstal en heb alles op video. Politie: Gooi de video maar weg en laat de medewerker gaan als u geen beter bewijs heeft.

Winkelier: Dag politieagent; ik moest even lossen. Politie: mijnheer personenwagens mogen hier niet laden en lossen. Winkelier: maar agent ik heb geen vrachtwagen en dit hier is mijn winkel en ik moest een paar dozen naar binnen brengen. Politieagent: mag ik uw identiteitspapieren en kentekenbewijs!

Politieagent: Wilt u hier weg gaan er is hier een samenscholingsverbod van kracht. Winkelier: Mijnheer ik sta hier voor mijn eigen winkel met mijn vrouw en een bevriend stel even bij te kletsen. Politieagent: Da's met meer dan 3 personen. Ik vorder u nu weg te gaan. Winkelier: Het is midden op de dag en we zijn volwassen mensen. Dat samenscholingsverbod is eigenlijk bedoeld voor groepen jongeren die hier 's-avonds rondhangen, maar dan zie ik u niet.
Politieagent: mag ik uw identiteitsbewijs u krijgt van mij een procesverbaal.

Samen met de martelmoord onder de ogen van twee agenten en dit fraaie staaltje heldenmoed heb ik geen hoge pet meer op van de hermandad. Het is meer een papieren tijger geworden die bezig is om zoveel mogelijk risico en verantwoordelijkheid te ontlopen.

r@face | 22-07-07 | 15:52

Tyfuslijers, pliesie mot er vol in gaan!! Met de wapenstok en rubberen kogels, en ja, als er een deaud is het ie geweaun pech gehad........ Had ie maar thuis mottuh blijven

Hans Teeuwen | 22-07-07 | 15:13

Treurig, triest en sneu dit hele verhaal. ZELFS al zou het technisch het minst ernstige scenario opleveren om niks te doen (wat ik me niet kan voorstellen) dan NOG doe je dat niet omdat je jezelf daarmee als autoriteit volkomen belachelijk maakt tegenover niet alleen de hooligans maar de hele bevolking. Al zou het effect alleen maar symbolisch zijn, je kan als politie niet staan toekijken hoe de terassen door losers gesloopt worden, intussen de voorkeur geven de helft van je blauwpetten fietsers en automobilisten te lopen terroriseren, en je dan afvragen waarom we met z'n allen niet wat meer respect voor de m/v in blauw hebben. Nou blauwpetten: DAAROM dus.

panadol | 22-07-07 | 15:09

Buiten het feit of dit tegenwoordig nog enige nieuwswaarde heeft , alles went
uiteindelijk, ook dit fraaie "nieuws ".
Ik en vele goedwillende burgers met mij kijken hier niet meer van op,en zien dat
de politie ontzettend veel energie en tijd op een manier inzet die uitsluitend
de meest bescheiden mensen onderons bestraft en controleert.

Hoezo om erger te voorkomen , was dit al niet erg genoeg ? Waar ligt de grens ?
Hopelijk reden er nog wat hooliglans na afloop iets te hard met de auto naar
huis terug , dan is er toch nog een zeer grote kans op enige gerechtigheid !
Gisteravond in de kop van N.H met eigen ogen een flitser bezig gezien op een parkeerhaven langs de
weg.
Niets bijzonder zult u zeggen , maar dit was een auto met imperiaal en een Duits kenteken !
In de auto een lid van de Nederlandse hermandad in vol ornaat.
Hoe ver kun je gaan in misleiding en achterbaksheid ?
Alhoewel , als je in een vuilnisbak kunt zitten voor je werk met een camera kun je
dit ook wel verwachten.

ja,diedus! | 22-07-07 | 14:49

@Sikkeneur

wanneer was dat?? die respect voor de politie? Weet niet waar jij vandaan komt maar respect voor politie bij voetbalwedstrijden hebben we in Amsterdam al sinds 1900 niet meer hoor!

ams | 22-07-07 | 14:30

Allemaal hersenloze neanderthalers die voetbal suppogtes.... Diep triest dat mensen zo diep kunnen zinken in het leven.. Allemaal af laten zinken in een zeecontainer...

De Pilsvogel | 22-07-07 | 14:27

Als ze nou ado twente en feyenoord publiek gewoon verbieden heb je dit nooit meer! Stelletje pancakes!

ams | 22-07-07 | 14:26

Moraal: de politie laat je ALTIJD barsten. bewapen uzelf! Wordt wakker uit je coma en besef vooraf dat alleen jij, en niemand anders jou en je dierbaren wil beschermen.

"lever uw wapens in, laten we het veilig maken op straat voor overvallers, verkrachters en vandalen"

Donald Brump | 22-07-07 | 14:24

@brulkikker 22-07-07 @ 14:00
De sociaal-democratische principes zitten er nog steeds ingebakken. Voor de bevolking in elk geval, voor zichzelf zien ze een salarisstijging van dertig procent wel zitten. Om maar te zwijgen van de eeuwige krankzinnige koppeling van de lonen van ambtenaartjes aan die van het bedrijfsleven. Idd, kapitalisme wanneer het uitkomt.

Het is niet zo dat ik anderen niets gun. Ik wil best bijdragen aan de uitkeringen voor échte zwakken (gehandicapten, arbeidsongeschikten, buiten de schuld om werkloos) alsmede aan projecten die de samenleving verbeteren. 'k Pas echter voor gelukszoekers, kunstenaars, werkweigeraars en andere opvreters. Wie bewust voor een ambtloos bestaan kiest, behoort ook geen vangnet te hebben.
Het zal wel weer fascistisch worden gevonden, maar het wordt tijd dat de overheid eens aan de poorten gaat selecteren. Rotterdam doet het al een tijd op inkomensniveau, de SStaat kan gericht bekijken wie wel en wie niet een zinvolle en economische bijdrage aan dit land kan leveren.

Murdockyoufool | 22-07-07 | 14:23

Murdockyoufool 22-07-07 @ 13:33
Nederland wordt gewoon gerund door socialisten die dondersgoed doorhebben dat ze het zonder een bepaalde mate van kapitalisme niet redden. Dat zijn de lessen die ze uit het verleden hebben getrokken.
De zelfde armlastige ideologie aanhangen, maar het kapitalisme gebruiken om het verlies dat inherent aan het socialisme is, goed te maken.
Dus de winsten uit het kapitalisme worden ironisch genoeg gebruikt om de Marxistische slogan "from each according to ability, to each according to need" te kunnen bekostigen. Zonder het kapitalisme dondert die hele heilstaat van ze in recordtijd in elkaar.

brulkikker | 22-07-07 | 14:00

Gelukkig pakt het UWV die criminele ondernemers wel aan, compleet met NSB polsbandjes. Stel je voor dat er een illegaal of zwartwerker een beetje (bij
) verdiend op de kermis.

En die ondernemers in Deventer zullen wel verzekert zijn en anders pech voor hen. Die criminele ondernemers verdienen toch al asociaal goed. Dat zal ze leren.

Btw, met die relschoppers aanpakken heb je zo maar kans op een klap op je smoel en dat is natuurlijk niet de bedoeling van je gezellige 9-5 baantje bij de overheid. Alleen als we 300% zeker weten dat we zelf niet wat krijgen grijpen we in.

neemjemoederindemali | 22-07-07 | 13:58

Wanneer is die boekenmarkt in Deventer?

matazurka | 22-07-07 | 13:56

,,Er is besloten om geen mensen aan te houden’’, zei Nieuwerth. ,,Om nog grotere problemen te voorkomen.’’

Neqschot voor die lul. Hij moet gvd gewoon zijn werk doen. Of is meneer heaumeausensueel en durft hij alleen tegen kantoorlullen die 3 km/u te hard rijden of kleine kinderen die zonder licht rijden. Het wordt tijd dat de politie eens goed doorgelicht wordt en dat dit soort angsthazen er uitgetieft worden. Kan hij lekker bij de Appie als beveiliger gaan werken. Daar loopt de beveiliger ook altijd net ff weg op het moment dat het poortje afgaat, want stel je voor dat je moet werken.

Mr. Mouskovic | 22-07-07 | 13:51

-weggejorist-

de Bruijn | 22-07-07 | 13:45

als de politie niet ingrijpt dan komt dit veel vaker voor
en als ze allemaal verdeeld zitten over het hele stadion en een paar uur gelede gevochten hebben dan kan je verwachten tot het op tribune verdergaat

VVV-VENLO | 22-07-07 | 13:45

@LuftBalloon 22-07-07 @ 13:39
Dat ligt eraan. Een beetje prof maakt zich uit de voeten als hij is ontdekt, een junk raakt echter in paniek en steekt of schiet. Ik ga in elk geval niet vragen of meneer de inbreker dan wel prof, dan wel junk is. Nogmaals. Hout. In. Nekkie.

Murdockyoufool | 22-07-07 | 13:45

Murdockyoufool 22-07-07 @ 13:36
Tuurlijk en de inbrekert zal in het vervolg denken, eerst schieten dan stelen.
Pas maar goed op je zelf...

LuftBalloon | 22-07-07 | 13:39

@LuftBalloon 22-07-07 @ 13:21
Kan ik mezelf ook verzekeren tegen eventuele bedreiging, mishandeling, doodslag van de inbreker? Neuh. Zoals ik al zei: eerst slaan, dan pas vragen stellen.

Murdockyoufool | 22-07-07 | 13:36

@CoJoNes 22-07-07 @ 13:19
Het is de omgekeerde wereld, de overheid zou ervoor moeten zorgen dat sparen en beleggen in Nederland aantrekkelijk is. Wat doet de schurftige hoer die SStaat heet, ze belast spaargelden boven de 19000 p.p. Zelfs een belggingshypotheek is niet veilig, weet ik uit eigen ervaring. De overheid zegt doodleuk 'u verdient er kapitalen mee, hierrrrrr', de waarheid is dat je krom veur die hypotheek ligt en met de eigen inleg je huis later afbetaalt. Niet meer, niet minder.
Nederland, raar land. Officieel hebben we een vrije-markteconomie en maken we gebruik van een kapitalistisch systeem, maar de SStaat houdt er een eng gelijkheidsprincipe op na. Wij bepalen tot welk bedrag u mag bezitten en hoeveel u mag verdienen. Middelmaat is oké; alles erboven ist streng verboten!

Burgerlijke ongehoorzaamheid is geen keuze, het is een must.

Murdockyoufool | 22-07-07 | 13:33

1) Het slaat natuurlijk nergens op wat er gisteren werd aangericht door een stelletje opgefokte randdebielen (die overigens over een paar jaar hier op GS hun afschuw over dit soort toestanden gaan ventileren met uitroepen over neqschoten, nuken, recht in eigen hand nemen e.d.)
2) Een bloody shame dat de pliessie "bewust" niet ingrijpt, draagt zeker niet bij aan een gevoel van veiligheid en ontzag bij de burgerT. Wat mij betreft mag die districtschef zijn balkjes inleveren en plantsoenharker worden.
3) Er is altijd rivaliteit geweest tussen supporters en vielen er ook klappen, met dat verschil dat er nog ontzag was voor de pliessie, meneer pastoor en als je niet op je werk kon verschijnen wegens een nachtje zitten, de schaamte dat je je baan ook kwijt was.
4) Van de 100 relschoppers zijn er maar 10/20 echt een pain in the ass, de rest zijn zielige meelopers. Stadionverbod, name & shame en schade betalen zal voor die laatste groep waarschijnlijk wel werken.

Sikkeneur | 22-07-07 | 13:33

Dat kan alleen maar weer in hollandia.... maar o wee als de brave burger het voetje scheef zet, of een vredige demonstratie organiseerd, dan zijn de vuile lafhaards er als de kippen bij. Burgers beschermen ?? neej joh.. burgers pesten daar lijkt het meer op. Waar gaan we heen met z'n alle ?

Cor Rupt | 22-07-07 | 13:27

Veel te weinig politie daar, en waar zijn de waterkanonnen, het traangas ? Iedere agent moet standaard twee traangasbommen bij zich hebben !

mekmek | 22-07-07 | 13:24

pliesie kan niet ingrijpen half dood knuppelen dat tuig willen velen wel maar,ze
worden dan direct door de linksepolitiek terug gefloten.dus gewoon je eigen zelf verdedigen.

subman | 22-07-07 | 13:22

*tip: Partypoker is bijvoorbeeld een uitstekende manier om de schenkingsrechten te omzeilen. Poker in het Holland Casino is ideaal voor de wat grotere bedragen.

CoJoNes | 22-07-07 | 13:21

Murdockyoufool 22-07-07 @ 13:13
Verzekeren is beter...

LuftBalloon | 22-07-07 | 13:21

En dan heb je een leger en dat zit in Afghanistan.

bebop | 22-07-07 | 13:20

Stelletje Oermensuh! :')

Dead King | 22-07-07 | 13:19

@Murdock
Het is je plicht om ervoor te zorgen dat je zo onafhankelijk mogelijk van die overheid bent, imho. Dat betekent dus ook, dat als je kapitaal hebt je dat nooit en te nimmer in Nederland moet stallen, dat als je de mogelijkheid hebt je moet zoeken naar een land waar je iig 20%punt minder belasting betaalt dan hier. Doe je dat niet, dan staat dat in mijn boekje gelijk aan zelfdestructie grenzeloze domheid. Solidariteit regel je het beste zelf, zonder pistool in je nek.

De enige manier om de burocratische mastodont op de kniën te dwingen is kapitaalvlucht en burgerlijke ongehoorzaamheid, ze bestaat namelijk slechts bij gratie van dwang en diefstal.

CoJoNes | 22-07-07 | 13:19

Ik was twee weken geleden weer Frankrijk, en daar is de politie al niet mals, maar ik kom net uit Blanes/lloret. Daar staan iedere dag een paar busjes met daarop 'Mossos d'esqruada'. Ik stel voor dat die softyblauwe uit NL eens een avondje gaan kijken naar wat díe gasten met iemand doen die niet binnen de lijntjes kleurt...

Lolikbenbol | 22-07-07 | 13:18

@Bobu
Ok.

sjaakdeslinksesul | 22-07-07 | 13:17

Die politie in ons land is zo'n lachertje. Je moet je toch rotschamen als je moet vertellen dat je bij die lui werkt. Dat wil je toch niet? Wat lijkt me dat een afgang.

Reflector | 22-07-07 | 13:15

@CoJoNes
Als er iets is wat ik in de afgelopenjaren heb geleerd, is het dat je niet op de overheid kunt vertrouwen. Laat nooit belastingaanslagen ongecheckt en onderzoek de hoogte van gemeentelijke lasten. Maak nooit, maar dan ook nooit, slapende honden wakker. Dat geldt dus ook voor de inzet van de politie. Wie aangifte doet van een bijvoorbeeld een drugsdealende buurman, komt negen van de tien keer in de problemen. Het VMBO-korps lijkt het namelijk nodig te vinden gegevens van aangevers aan gevaarlijke daders bekend te maken. Het verklaart de populariteit van NSB-lijnen als Meld Misdaad Anoniem.
Een vechtpartij waarbij een slachtoffer zich met wat grote stoten verdedigt, gaat 'm niet in de koude kleren zitten. Doet er dan niet meer toe dat de dader je uitdaagde en als eerste klappen uitdeelde; als slachtoffer heb je de tikken maar te vangen. Zo niet, dan beiden voor de rechter.
In alle gevallen is eigen handelen echter te preferen boven het wachten op politie-ingrijpen. De inbreker in mijn woning kan dan ook een eind hout in zijn nek verwachten. Eerst slaan dan vragen stellen, is het devies.

Murdockyoufool | 22-07-07 | 13:13

Deventerror, ja toch

Deler | 22-07-07 | 13:09

sjaakdeslinksesul 22-07-07 @ 13:05
Gezellig. Dan doen we tegen die tijd een kaartje of drie voor mij bij jou in het vak. Hebben we t nog over!

Boze Buur | 22-07-07 | 13:08

Boze Buur 22-07-07 @ 13:00
Nee kindervak, daar durf ik nog corrigerend op te treden. Maar ja, ik kan wel een kaartje voor je regelen, ofwel op de hoofdtribune of mijn eigen vak. Tamelijk relaxt, zitten regelmatig supporters van de tegenstander m.u.v. ajax-supporters.

sjaakdeslinksesul | 22-07-07 | 13:05

-weggejorist-

Charon | 22-07-07 | 13:04

Ach ja! Ik snap het... kordaat opgetreden blauwe vrinden!

dr.Hitch | 22-07-07 | 13:00

Voetbal gewoon afschaffen en de politie geheel vervangen door echte kerels.
Corps Mariniers lijkt me een goed idee en van de politie maatschappelijke werkers maken. Zijn ze nu toch ook al.

John Lemon | 22-07-07 | 13:00

@sjaak
Jij kunt voor PSV- Utreg kaartjes regelen voor de hoofdtribune?

Boze Buur | 22-07-07 | 13:00

En de oorzaak is de wijze waarop eigen initiatief wordt afgestraft in onze overgereguleerde maatschappij. Als de politie handelt naar de geest ipv de letter van de wet, staat er al een batterij aan advocaten klaar om de burger te ondersteunen en de rechter geeft ze nog gelijk ook. Dat geldt trouwens voor heel veel zaken: een gezinsvoogd zal een kind niet weghalen bij de ouders als hij hiervoor geen rechtsgrond heeft, terwijl hij misschien wel weet dat het beter is voor het kind. Fouten volgens het boekje leiden niet tot berisping, juiste keuzes buiten het boekje om wel.

sjaakdeslinksesul | 22-07-07 | 12:59

Oeps sorry, maar m'n laatste hysterische postje was natuurlijk aan Peking Eend gericht die zo graag de boel nog veel meer lijkt te willen beknotten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-07 | 12:58

@JJJJ
Vervelend, zo lijkt het net of die quote van mij is, terwijl die zin bij mij alle nekharen recht overeind doet staan.

Nederland, en ieder ander land, heeft een minimale overheid nodig die duidelijke en rechtvaardige regels stelt met slechts één uitgangspunt: Bescherming van de vrijheid van het individu en het faciliteren van de rechtsspraak.

CoJoNes | 22-07-07 | 12:57

@ CoJoNes 22-07-07 @ 12:11
*Neederland heeft een streng regulerende overheid en beleid nodig*

Nederland was ooit toonbeeld van vrijheid en tolerantie maar ondertussen al lang dood gereguleerd. En binnenkort komt het genadeschot met nog meer regeltjes en wetten om al die mokkende blanke autochtonen, die niet blij zijn in de nieuwe multiculturele stadsprovincie van Groot Europa, te knechten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-07 | 12:54

gewoon wereldwijd afschaffen die takkesport.
incl, straatvoetbal, zaalvoetbal.
moet ze zich maar gedragen stelletje kleuters

ijsmannetje | 22-07-07 | 12:53

@Peking Eend
Nederland heeft een duidelijk kader aan regels nodig, simpel en compact. Vervolgens is het de verantwoordelijkheid van de burgers om zich binnen die regels maximaal te ontplooien. Er is niets, dat de overheid beter kan dan een particulier, in de kern is de overheid zou de overheid niets meer moeten zijn dan een groep particulieren. De kerntaak van de overheid moet m.i. terug naar rechtsspraak en ordehandhaving, verder heeft de overheid geen taak.
Burgers kunnen veel beter onderling dingen regelen, op basis van vrijwilligheid, in plaats van onder dwang met geweld door een overheid.
Bovendien is een vrij individu veel sneller geneigd en genoodzaakt sociaal gedrag te vertonen, omdat niemand alleen wil staan en een bepaalde afhankelijk van een groep is noodzaak om te overleven.
Een ultiem vangnet voor de zeer zwakken is dan wel prima en relatief goedkoop te bekostigen.
De overheid sloopt sociale samenhang, waar je ook kijkt.

CoJoNes | 22-07-07 | 12:49

Tijdje geleden was ik Deventer tijdens Deventer op stelten, stonden 2 dames koekjes uit te delen aan het publiek.Binnen 5 minuten was de bereden scooterbrigade er, om deze dames erop te wijzen dat dat VERBOTEN was!!
Ze moesten direct ophouden met dit vreselijke wangedrag en vertrekken (waarschijnlijk ook een boete).Helaas was ik m'n camera vergeten mee te nemen.

Amen | 22-07-07 | 12:49

Contra 22-07-07 @ 12:39
Ja, zo dekken de bestuurslagen elkaar prima in. Alles om te voorkomen dat er opgetreden wordt.

Het is triest voor de enkele dienders die WEL moed durven te tonen bij het dagelijkse dweilen met de kranen open.
De "leiding" van de politie is in handen van berekenende managers. Lieden die het niet in hun hoofd halen om ongewone toestanden met ongewone maatregelen te beantwoorden. Omdat moed, beleid en trouw niet in hun aard zit - omdat ze weten daarvoor afgestraft te worden.

Liever de hele stad in puin en aantoonbaar machteloos aan de kant - dan 1 raddraaier dood op straat en de orde gehandhaafd.

Orde is een verboden woord sinds de wormen in naarden regeringsmacht kregen.

Jan Passant | 22-07-07 | 12:47

"En aan de andre kant schuift de overheid veel regeltjes af, voornamelijk als er veel kosten cq risico aan verbonden zijn"

Vertel, wat zijn deze VELE regeltjes...

Hakbarrr | 22-07-07 | 12:45

Ik heb het eerder aangegeven een nieuwe nederlansch fenomeen.

Ontwijk-agenten are here to stay!!!

LauwerPoWeR | 22-07-07 | 12:41

Cojones: op dit moment heerst er een vreemde situatie in neederland.... aan de ene kant heb je de betuttelende overheid met hondereden nieuwe regeltjes ... sorry spelregeltjes (klinkt beter) voor onze ehm, samenleving. En aan de andre kant schuift de overheid veel regeltjes af, voornamelijk als er veel kosten cq risico aan verbonden zijn. Neederland heeft een streng regulerende overheid en beleid nodig, ik laat even in het midden of dit linksch of rechts moet zijn.

Peking Eend | 22-07-07 | 12:40

Jan Passant@12.25 Het was jou misschien nog niet bekend, maar de pliesie is onderschikt aan het bevoegd gezag in dit geval (openbare orde) de burgemeester. Als hij opdracht geeft niet optreden dan heeft districtschef Lute Nieuwerth zich daar maar aan te houden. Lees nog eens terug het stuk over Pijnacker waar de pliesies zelf initiatief namen en later door de burgemeester werden afgebrand.

Contra | 22-07-07 | 12:39

De (rellende jeugd) hooligans samen voegen in een grote kooi. Verplicht laten vechten met elkaar. De levenden die overblijven aanklagen voor geweld/moord en opsluiten. Einde probleem.
Of de politie de ruimte geven echt er op in te hakken/schieten. Dus sla/breek die poten doormidden. Kunnen ze 3 maand later weer lopen en gaan ze weer rellen, weer poten breken enz.enz. Kan ik de wedstrijd rustig volgen met vrouw en kinderen. Rellen mijn kinderen? Breek ze de poten, ze willen blijkbaar niet luisteren. Hadden ze maar op kickboxen moeten gaan om hun agressie te ontplooien.

wILL | 22-07-07 | 12:39

Ben dit soort optreden wel gewend van de politie te Deventer. Ze komen eigenlijk gewoon niet, of niet op tijd.
Dit zie ik regelmatig in het weekend als er weer eens een knokpartij is. Ze laten ze eerst rustig elkaars kop inslaan, want ja, 2 man durfen natuurlijk niet uit de auto te komen, vervolgens na een minuutje of 15 komen er dan nog een auto of 3 en dan, meestal als het al over is of er 1 bloedend opm de grond ligt, grijpen ze eindelijk in.
Bellen of graffitispuiters heeft ook al zoveel zin, "we komen eraan meneer" en vervolgens komt er niemand... en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Parkeerboetes, daar zijn ze dan wel weer erg goed in in Deventer, dat dan weer wel...

Doe niet zo moeilijk | 22-07-07 | 12:38

De clubs zelf hebben ook boter op hun hoofd. De helft van de meereizende supporters is hooligan en toch zijn de clubs blij met deze support. Als het misgaat roepen ze dat er een voetbalwet moet komen, maar als de schuld op de supporters van de tegenstander of dom politieoptreden geschoven kan worden laten ze het niet na. Neem die massa-arrestatie van Feyenoord supporters en het ontruimen van het Utrecht vak in de Arena. Maar als op de hoofstribune de jacht wordt geopend op vrienden en familie van Nac-spelers hoor je het Ajax-bestuur niet en het Feyenoordbestuur steunt alle supportersacties tegen de combiregeling. Zo legitimeren ze de acties van hun supporters. En bij mijn eigen club (PSV) is de situatie niet veel beter, maar het aantal gewelddadige supporters is naar verhouding gelukkig een stuk lager.

sjaakdeslinksesul | 22-07-07 | 12:37

@cojones
maar let wel, dit geldt dan ook voor de tokkies, finnen en weet ik al niet meer.. dus wel eigenrichting en geen gezond verstand.. regen in de drup ben ik bang...

ed.. | 22-07-07 | 12:34

Nou, we hebben pas in Pamplona gezien hoe het moet toch? gewoon een paar dolle stieren erop af

Pierke Smulders | 22-07-07 | 12:32

@JJJJ
Is er dan niemand die ziet dat individualisme een gevolg is van overregulering? Hoe meer de overheid 'regelt' hoe sneller iemand geneigd is verantwoordelijkheid op die overheid af te schuiven. Wat nu blijkt, is dat de overheid volkomen incompetent is om de gedwongen winkelnering van de burgers recht te doen. Haar enige bestaansrecht is de angst van het individu om gestraft te worden voor eigenrichting en gezond verstand.

CoJoNes | 22-07-07 | 12:30

Toch vraag ik mij af hoe districtschef Lute Nieuwerth van de Deventer politie de belastingbetalende individuen hun beschadigde rechtsgevoel wil teruggeven.
Immers, hoe minder belastingbetalers met dat gevoel rondlopen, hoe makkelijker de stalletjes door de Deventer lucht vliegen.

Maar goed. Geen enkele diender heeft nu een geblesseerde hand opgelopen, zodat maandag het voltallige korps dat krimpende bestand van gehoorzame burgers kan gaan controleren. Het ongehoorzame volksdeel heeft toch overal peop aan.

Jan Passant | 22-07-07 | 12:25

CoJoNes

We leven nou eenmaal in het land waar de politie het slachtoffer doodschiet als de daders reeds vertrokken zijn of waar ze buiten blijft wachten totdat binnen het gegil stopt omdat het slachtoffer zojuist is doodgebloed.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-07 | 12:24

Kom er maar in Geert... of houd je nu je mond dicht omdat er geen moslims bij betrokken zijn? En JP : hoe zit het met je wormen en maden?? Wat een land, wat een land.

Engeltje58 | 22-07-07 | 12:21

We moet hier toch ergens een zaak wegens plichtsverzuim inzitten? Maar ja, waar begin je?

bello | 22-07-07 | 12:20

Hoelang is voetbalgeweld al aan de orde? Dit probleem had allang opgelost kunnen zijn. Duidelijk is dat hele volksstammen erop uit zijn iets te slopen. Voetbalstadions ver van de bewoonde wereld, één treinstation erbij, hek erom heen en klaar is kees. Maar blijven denken dat je een intrinsiek agressieve volkssport in goede banen kan leiden is naief. Helaas voor de enkele goedwillende supporter die met zijn zoontje gezellig naar de wedstrijd wil gaan. Het is gewoon vrijwel onmogelijk. Overigens zouden de clubs alle shit moeten betalen, ik wil er niets mee te maken hebben, niet met de agressie en niet met de kosten.

knutsel | 22-07-07 | 12:20

@sjaak
Prima plan, laten we dan daaraan gekoppeld ook een name and shame campagne beginnen voor de verantwoordelijke politiefunctionarissen.

CoJoNes | 22-07-07 | 12:19

Wat zou de reden zijn dat geen enkele politieke partij, van SP tot Wilders en alles ertussen, hier een serieus punt van maakt en voor keihard aanpakken durft te staan?

Gay Niaal | 22-07-07 | 12:17

De suggestie van sjaak is niet slecht, redelijk snel in te voeren, voor een groot deel gevoed door burgers. Enige nadeel is misschien dat je dat soort tuig dan "ondergronds" dwingt...

TheDiplomat | 22-07-07 | 12:17

hey da's leuk, hard rijden is passe... ga me nu volledig richten op hooliganpraktijken. Gezelliger (in groepsverband) en je komt er nog mee weg ook.. ideaal

DeDerdeKamer | 22-07-07 | 12:15

Is dit nou dit Joods,christelijke islamistische traditie van vogelaars.
Ik zie eigenlijk alleen de ccchristelijken joodsche traditie hier in beeld.

Peking Eend | 22-07-07 | 12:14

@knutsel
Klopt, maar je zult verbaasd zijn over de factor domheid. Een groot gedeelte van die huilies is middelbaar tot hoger opgeleid. Niet ingrijpen werkt statusverhogend, net als bij kinderen.
Sowieso is het vrij onzinnig om bij voorbaat een strategie te hebben, als je niet weet wat de tegenstander van plan is. De politie dient corrigerend en handhavend op te treden, dan kun je niet vooraf een plan trekken, dan moet je reageren.

CoJoNes | 22-07-07 | 12:11

CoJoNes 22-07-07 @ 11:54

Je ziet over het algemeen dat in de verschillende beroepsgroepen dat het niveau achteruit gaat. Dat zag je wel aan het onderscheid tussen het gedrag van de scooterSlut en de motormuis in het filmpje van Rutger. Iets kan inderdaad daardoor heel snel escaleren.
Tot zover de beschrijving.

De oplossing daarvoor zie ik niet 123 (kom ik nog wel een andere keer bij je op terug) maar wapenbezit is het laatste waar ik voor pleit. Ik moet er niet aan denken als dat tuig ook nog over wapens mag beschikken.

Begrijp je bezorgheid wel, maar je ontkomt niet aan gekken. De veiligheid die je wilt creeren zal altijd een schijnveiligheid blijven.

azijnseiker | 22-07-07 | 12:10

Het is gewoon hoog tijd voor name and shame campagnes voor hooligans. Met de koppen op internet, levenslang stadionverbod, contact opnemen met school van de kinderen en hun bazen. Dit gedrag mag niet meer getolereerd worden.

sjaakdeslinksesul | 22-07-07 | 12:10

@botte bijl
maar ja, deelname waaraan? oefenpotjes in de voorbereiding?

ed.. | 22-07-07 | 12:09

@de Botte Bijl 22-07-07 @ 11:58
Had jij dezelfde droom vannacht

overVecht | 22-07-07 | 12:08

geen stijl jullie zijn oproerkraaiers.er waren geen twente feyenoord of ado supporters. het waren uitsluitend jullie neuzen vriendjes

wieowie | 22-07-07 | 12:07

Lol @ Cojones. Nou, zo moeilijk is die groepspsychologie ook weer niet: veel personen + agressie + domheid = problemen.

knutsel | 22-07-07 | 12:06

@kutchris 22-07-07 @ 11:54: Over wie heb je het?

Modderfokkert | 22-07-07 | 12:00

Ik stel voor om een peloton Guardia civil in te huren bij voetbal wedstrijden, die zijn ongetwijfeld beter geschikt voor dit werk dan die blozende stagelopende pukkelkoppen bij ons...

MichieldeMuiter | 22-07-07 | 12:00

@CoJoNes 22-07-07 @ 11:54: Bij mij hetzelfde (alleen dan voor een zoon)!

Modderfokkert | 22-07-07 | 11:59

Dus net als bij de Finnen is Ajax nu uitgesloten van deelname de komende 5 jaar, toch? Neem ik aan? Gelijke monnikken gelijke kappen enzo? Ja toch? Niet dan?...

de Botte Bijl | 22-07-07 | 11:58

Onze polizisten hebben het waarschijnlijk al lang opgegeven. Zij weten: als wij doeltreffend (en dus hard) optreden volgen er onderzoeken, kamervragen, procedures en aanklachten. Zie ook onze jongens en meisjes in de woestijn, die hun werk ongewapend en in klederdracht zouden moeten doen. Wee degene die zijn wapen gebruikt.

PreventiefRuimen | 22-07-07 | 11:58

Meteen op locatie beentjes afzagen bij zulke etterbakjes moet kunnen toch? Hoeft geen eens roestige zaag te zijn maar verdoven kost te veel dus dat doen we niet natuurlijk.

Gay Niaal | 22-07-07 | 11:58

@Freeporn3gp.com 22-07-07 @ 10:45: Mooie burgerjournalistiek (en nog wel door een Fin :-) )
Nu zijn het geen finnen, die hebben geamuseerd staan kijken, maar wat mij betreft kunnen deze "voetbalsupporters" zo op een verlaten eiland worden gedumpd, kunnen ze elkaar daar afmaken. Te triest voor woorden dat dit gebeurt en dan ook nog op een braderie waar gezinnen met kinderen rondlopen. Dan heb je dus echt helemaal geen normbesef meer...
Maar 1 oplossing: Weg uit deze maatschappij. Eiland? Afmaken? Verkopen aan een steenfabriek in China?

Modderfokkert | 22-07-07 | 11:57

@kutchris 22-07-07 @ 11:54
mensen met een taakstraf óf mensen die op een sociale werkplaats werken krijgen niet betaald hoor. ;)

overVecht | 22-07-07 | 11:57

Kom nou toch op zeg boomknuffelaars van wat voorheen bekend was als POLITIE. Shoot2kill, zero tolerance, knuppelen en traangasgranaten afschieten! M'n tante van in de 80 aanpakken wegens 2 meter op de stoep fietsen, kindje om 6 uur 's avonds bekeuren omdat het fietslicht voor knippert, DAN DURVEN JULLIE WEL. D*mn, zorg gewoon voor traineeklasje mariniers, en laat die zich uitleven.

superlutser | 22-07-07 | 11:55

@Bubba 22-07-07 @ 11:48
niet boehoe doen in de rechtszaal als je zelf wordt opgepakt he!

overVecht | 22-07-07 | 11:55

@azijnseiker 22-07-07 @ 11:46
Zie jij een betere oplossing? De politie hanteert aanrijtijden van 15 tot 20 minuten, weigert op te treden en als ze optreedt is dat zogenaamd de-escalerend. Absolute kul natuurlijk. Groepspsychologie is een behoorlijk ingewikkeld proces, alleen bij de politie kan een VMBO-er de juiste afwegingen maken wat dan wel de-escalerend is en voor wie.

Kijk nou eens naar de berichtgeving van de laatste weken, het is de ene inschattingsfout na de andere. Moet ik de veiligheid van mijn gezin toevertrouwen aan een laffe VMBO-er die er een kwartier over doet om überhaupt ter plaatse te komen, vervolgens een inschatting moet maken van de situatie en liever iemand laat doodmartelen dan van de protocollen af te wijken? In mijn huis komt een inbreker niet meer levend naar buiten, dat zeg ik niet omdat ik zo stoer ben, maar omdat ik als de dood ben dat ie m'n dochter wat aan doet en ik niet op de politie ga zitten wachten.

CoJoNes | 22-07-07 | 11:54

Ik blijf me verbazen hoe kansloos sommige mensen zijn, stelletje zielepoten.
Morgen weer lekker naar je kansloze baan voor 1100 eurotjes netto in de maand.

kutchris | 22-07-07 | 11:54

De uitwassen van NL?

Gay Niaal | 22-07-07 | 11:53

Stelt Geert nu ook Kamervragen? Was er wel als de kippetjes bij toen die Marrokaantjes de boel liepen te vertyfuh!

Falsema | 22-07-07 | 11:52

@bubba
en wat heb je aan die 'bekende' gedaan?

ed.. | 22-07-07 | 11:50

@CoJo volledig mee eens. Jammergenoeg komen we dan aardig dicht bij georganizeerde knokploegen, het middel erger dan de kwaal?

TheDiplomat | 22-07-07 | 11:50

Mmmm. Elk volk krijgt de pliesie die hen toekomt.

Contra | 22-07-07 | 11:49

Inteelt

De Schaapherder | 22-07-07 | 11:49

Als je maar associaal genoeg bent, grijpt de politie niet in. Die boodschap had ik al eerder gekregen nadat we voor 2000,- beroofd waren door een bekende en we er niets over mochten zeggen om niet aangeklaagd te worden wegens smaad.

Aangifte doen doe ik niet meer. Je hoort er toch nooit meer wat van en het is verloren tijd. 1 beroving, 2 inbraken en 3 diefstallen verder heb ik nu besloten om het voortaan zelf maar op te gaan lossen.

Bubba | 22-07-07 | 11:48

Wie zet deze politie waar ze horen? Achter de tralies in plaats van ervoor? Het doodschoppen niet waard, dit slag landverraders. Ik weet al lang dat het gros bij de politie niet deugt, maar de politie is het enige machtsmiddel dat kan worden ingezet tegen andere foute figuren. Als de politie echter hun taak weigert, dan horen ze m.i. te worden opgesloen bij het andere gajus.

Hammar | 22-07-07 | 11:46

@The Dilpomat
Het recht op zelfbescherming is delegeerbaar wat mij betreft.

CoJoNes | 22-07-07 | 11:46

CoJoNes 22-07-07 @ 11:41

Dat is inderdaad terug naar af.

azijnseiker | 22-07-07 | 11:46

@cojo
laten we maar es beginnen met meer verworvenheden voor de pliessie in dit kader.. rubberen kogels in de waltertjes en vrij schieten... en geen rare vragen achteraf... dan krijgen ze misschien weer wat ballen!

ed.. | 22-07-07 | 11:45

T is ook altijd het zelfde gesodomieter!
Geef die handhaverts nou eens een fatsoenlijk klop-, spray- en schietmandaat!
Maar helaas, de rechtsstaat heeft zich weer eens op alle mogelijk niveaus onkundig bewezen om haar getrouwe burgerij te beschermen. Schaamtevol en triest.

X4I | 22-07-07 | 11:45

een verhaal heeft altijd twee kanten. laten we wachten wat eruit het onderzoek komt.

overVecht | 22-07-07 | 11:44

De politie is niet meer ter preventie .... de politie is om achteraf het zaakje op te ruimen. En om hier en daar wat waar te nemen.

Ik schaam me dood ...

BoX | 22-07-07 | 11:44

Amsterdam, hooligans, Amsterdam hooligans. Jammer dat de Duitsers in de 2e wereldoorlog ook Amsterdam niet platgebombardeerd hebben. Jezus wat een dom volk woont er in die stinkstad. Bah!

-=PyP=- | 22-07-07 | 11:43

Leuk, zo'n vriendschappelijke pot. Beetje stoeien met elkaar en zo. Doen kleuters ook.

Adriaantjeeeeeuh | 22-07-07 | 11:42

Daar ligt dan ook het probleem CoJo, hoe nemen moeders met kinderen het recht in eigen hand op een braderie?

TheDiplomat | 22-07-07 | 11:41

voetballen is voor domme kutstedelingen in achterstandswijken.

-=PyP=- | 22-07-07 | 11:41

@Poitiers
Precies. Het is je plicht om je kinderen te beschermen tegen geweld, de overheid doet het niet dus blijft er maar één optie over. Terug naar af, ik pleit dan ook voor vrij wapenbezit voor iedereen en zware straffen bij misbruik.
Dit is toch te absurd voor woorden, bescherming van de bevolking is niet alleen de belangrijkste taak van de politie, ze heeft zelfs het monopolie en een hele dure plicht.

CoJoNes | 22-07-07 | 11:41

Voetbal is voor pauperts.

kwarko01 | 22-07-07 | 11:37

CoJoNes..... Of het recht in eigen hand neemt,de politie wordt steeds lachwekkender hier in NL

Poitiers | 22-07-07 | 11:35

Dat het duidelijk is dat de politie het geweldsmonopolie niet aan kan wist ik al, aar dit is echt de limit. Hier liepen moeders met kleine kinderen op die braderie, . Het wordt hoog tijd dat de burger het recht op zelfbescherming weer terug eist. Als de politie expliciet weigert de burger te beschermen, zul je het toch echt zelf moeten doen.

CoJoNes | 22-07-07 | 11:31

hoax. waren aliens.

daskapitalist | 22-07-07 | 11:29

waarom wist ik niks van die GS reaguurders meeting af?

overVecht | 22-07-07 | 11:28

Lange leve volkssport nummer 1. Opzouten, kappen met deze sport, stadions afbreken en hoelliegans onder het puin dumpen. Wat een bende.

huftur | 22-07-07 | 11:25

Bijster oninteressant nieuws. Wel frappant dat die groep die los gaat op dat terras volgens die Nieuwerth Ajax-supporters zouden zijn. Ik hoor die groep toch duidelijk schermen met leuzen die men doorgaans tegen Ajax-supporters gebruikt.

www.dumpert.nl/mediabase/21424/0d03647...

ZwakZinnig | 22-07-07 | 11:25

Het lijkt soms ook of de HR afdeling van de veldwachters specifiek selecteert op een hoog watjes gehalte. Softe geitenwollensokken types, die de dialoog aan willen gaan, in plaats van bikkels waar je de oorlog mee kan winnen.

PreventiefRuimen | 22-07-07 | 11:24

Gewoon heel simpele oplossing: Bezoekende supporters weigeren. Komen de gezinnen vanzelf terug op de tribunes en heb je maar 2 agenten nodig die parkeerbonnen uitschrijven.
Binnen 5 jaar gebeurt het volgens mij wel...

Captain Orange | 22-07-07 | 11:24

Er schijnt bij Opsporing Verzocht een nieuw item toegevoegd te worden, een soort van kwis zeg maar, met als titel Herken de Neus.

kneuterzak | 22-07-07 | 11:20

Gewoon alle voetbalvelden omploegen en aardappelen erin poten, die laten rooien door de over het paard getilde spelers.
Voetbal? bah,bah, en nogeens bah!

Geutenschoever | 22-07-07 | 11:18

publiekelijk aan de schandpaal nagelen dmv video beelden van deze nitwits op tv te tonen. als groep voelen ze zich sterk en anoniem maar herkent worden door collega's en familie en als tuig bestempeld worden is iets anders. het zijn tenslotte geen finnen.

captainsunshine | 22-07-07 | 11:17

voetbalhooligans zijn latente homo's: beetje achter elkaar aanlopen en een beetje "stoeien" met elkaar...

Onderbuik | 22-07-07 | 11:14

Flikker toch op zeg! 80 à 90 ajacieden. Stelletje lutsers. Ik woonde vroeger in Enschede, en no matter what, als Twente thuis speelde dan was Enschede net Berlijn 1945, zoveel man was er op de been aan politie en zulks.

Daikan | 22-07-07 | 11:14

@noorderling
iedereen die participeert in een zogenaamd 'vreedzaam sit down' protest moet sowieso opgeknoopt worden aan de hoogste boom...

ed.. | 22-07-07 | 11:10

Tegeltje: *Was oorlog maar voetballen...*

LuftBalloon | 22-07-07 | 11:08

Voetbal moet weg.

bloke | 22-07-07 | 11:07

Ze reden allemaal weg, te veel moeite om even de kentekens te noteren?

retep123 | 22-07-07 | 11:06

Ach, jaren geleden waren er eens relletjes hier in een stadswijk. Een heel huis werd in puin geslagen door een horde vandalen. De politie greep niet in.
Enkele weken later hielden wat studenten een vreedzame sit-down protest op een kruising. Prompt werd er flink met de wapenstok getimmerd.
En was er ook niet eens iets met bussen vol arrestanten in 020?
Onlangs werden in Utrecht mensen gearresteerd en vastgehouden omdat ze op een busbaan fietsten!
Keer op keer wordt bij vreedzame protesten en demonstraties ingegrepen alsof de hele rechtsorde wankelt, terwijl de vrijheid om te protesteren juist door die rechtsorde is gegarandeerd. En net zo vaak wordt er niets gedaan bij echte ongeregeldheden.
De politie in 031 heeft maar 1 functie: slachtoffers oppakken als ze zich bij gebrek aan overheidsbescherming zelf verdedigen. Een stel lutsers van het laagste allooi is het.

noorderling | 22-07-07 | 11:05

stel knorrige bazen. bij ons op de societeit vechten we met de blote hand en rennen we niet hard weg.

BjdeB | 22-07-07 | 11:04

waarom is er geen traangas gebruikt, dat doen ze in het buitenland ook.

ganzo | 22-07-07 | 11:03

persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben om ze allemaal tegen de muur te zetten. Ik heb het gehad met dit soort mensen.

andre1963 | 22-07-07 | 10:59

Mmmm. Slim van die pliesies. Voor dat schijt loontje kan je geen risico nemen. Zeker met die door de burgemeesters uitgedacht rugnummers ben je een gemakkelijke prooi voor justitie.

Contra | 22-07-07 | 10:59

bewust niet ingegrepen. hahahahaha kostelijk!

Wouter Boslim | 22-07-07 | 10:59

nooit meer ajax, sorry voor de echte fans,

mothertrucker | 22-07-07 | 10:58

@appeltjequt
dan zoeken ze hun heil wel bij volleybal of hockey ('iedereen is bang voor pi-no-keee').. deze mongolen roei je niet een twee drie uit..

ed.. | 22-07-07 | 10:58

Als je ze nodig hebt zijn ze er niet, maar dat is niets nieuws. De Pliesie is verworden tot een afdeling van de belastingdienst.

..zapper | 22-07-07 | 10:57

We houden het niet meer tegen. In toenemende mate zullen de burgers in Nederland zichzelf moeten leren beschermen. Het is niet anders. En er komt nog veel meer ellende op ons af. Men heeft in het buitenland inmiddels echt wel door, dat men in Nederland heel wat uit kan halen, voordat er ook maar enige straf volgt. Nedrland is als een juwelierswinkel, waarvan de deur openstaat en het personeel is gaan lunchen.

Het CDA | 22-07-07 | 10:56

Geef de proleet zijn verzetje. Moeten we hem dat nu ook al afnemen?

Mr.SunTzu | 22-07-07 | 10:55

Davids heeft er wel mooi een gebroken been aan over gehouden, dat zal hem leren!

Onderbuik | 22-07-07 | 10:52

Bij Bokito hebben ze de gracht wat verbreed. Misschien moeten ze dat bij deze soortgenoten ook nog even doen.

John McClane | 22-07-07 | 10:51

de voetbalclub ajax verbieden lijkt mij hier de enige oplossing die nog rest

broccolisoep | 22-07-07 | 10:51

Misschien een iets simpele gedachte, maar waarom schaffen we voetbal niet gewoon af? De exorbitante vergoedingen die de 'gladiatoren' opstrijken, wegen al decennia niet op tegen de maatschappelijke kosten. Dus afschaffen levert een 'win-win-situatie' op, zou je toch denken...

AppletjeQut | 22-07-07 | 10:51

Hooligan's op het veld gooien, voetballers eraf en laat ze dan elkaar maar lekker afmaken. Minimaal 24 uur op het veld houden. Dat is nog eens entertainment...

LuftBalloon | 22-07-07 | 10:49

Afgelopen seizoen deelde de club tientallen stadionverboden uit aan aanhangers, die zich niet wisten te gedragen. Van der Zalm: ,,Iedereen heeft een kaartje voor deze oefenwedstrijd kunnen kopen. Het is ook de verantwoordelijkheid van mensen zelf om weg te blijven als ze weten dat ze hier niet meer welkom zijn.’’
--

Zucht eens heel diep.

G-unite | 22-07-07 | 10:47

het schoonmaakmiddel is ook lekker bezig...
www.destentor.nl/deventer/article16719...
terwijl hun eigen aanhang het voetbalfeestje verziekt, snel onder de douche omdat een oefenpotje tegen mindere goden waarschijnlijk beneden hun stand is...

ed.. | 22-07-07 | 10:43

Vinden we dat de individualisering toeneemt in de maatschappij is groepsgedrag ook weer niet goed.
Wanneer is het dan wel goed??

azijnseiker | 22-07-07 | 10:43

Hadden ze die braderie niet kunnen afgelasten? Job Cohen verbiedt gewoon alle vreedzame festiviteiten teneinde hooligans vrij baan te geven. Probleem 'opgelost'.

colonnecinco | 22-07-07 | 10:42

Dit groepsgedrag is wederom een afspiegeling van wat er zich op het ogenblik in de maatschappij afspeelt.
En wat betreft de pliesie, voor het trekken van een vuurwapen en het gebruik van pepperspray moet weer een hoop uitleg worden gegeven waar daarna in het slechtste geval weer Kamervragen over komen.
Nee, zelfs voor "noodweer" moet je tegenwoordig in 0031 kunnen lullen als Brugman.
Waarschijnlijk blijft de pliesie dus dan alleen maar "zichtbaar" aanwezig, leve het justitieële apparaat...

de gedragsdeskundige | 22-07-07 | 10:39

knuppelen, beetje de Oost-Europese aanpak

kruikie | 22-07-07 | 10:34

Politie moet gewoon met scherp schieten is het hele probleem zo opgelost.

Utopiad | 22-07-07 | 10:33

Dus "om meer problemen te voorkomen" doen deze verweekte, laffe ambtenaren hun werk gewoon maar niet. Tekenend voor de staat van ons rechtssysteem waar we met zijn allen zoveel vertrouwen in hebben (volgens Een Enquete).

PreventiefRuimen | 22-07-07 | 10:32

Het ware alleen maar de supporters.... niet de voetballers zelf...

Henderson105 | 22-07-07 | 10:30

Edgar Davids is er ook niet heelhuids van af gekomen.

Karel kwakbol | 22-07-07 | 10:29

Stoppen dat stomme voetbal. Ga maar lekker wielrennen.

gulp en ruiker | 22-07-07 | 10:26

De komende vijf jaar dus niet meer tegen ajax voetballen.....

HurP | 22-07-07 | 10:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken