Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijkshoorn over Leon de Winter

dijkslul.jpg Pas enkele dagen geleden zag ik een opname van het NCRV-programma 'Het Hoogste Woord', met daarin de pathetische beroeps-narcist Leon de Winter. En ja hoor. Binnen een seconde haatte je hem. Dat getormenteerde hoofd in de camera. `En toen, toen mijn vader zijn auto verkocht, die auto waar hij zo zielsveel van hield, die mooie, luxe auto, onze auto, die schitterende auto die zo veel voor hem en ons betekende, toen, en dat voelde ik eigenlijk op dat moment al, jongetje als ik was, toen al nam hij afscheid van het leven. Met het verkopen van zijn auto ging hij eigenlijk een beetje, ja, zo zou je het kunnen zeggen, een klein beetje dood.` Typisch Leon de Winter gedoe. Het echte drama missen in je leven en dan in een voortkabbelend bestaan heel geforceerd op zoek gaan naar Grote Thema´s en daar dan, als je dat allemaal uit staat te leggen, een gekwelde kop bij trekken. Want je bent een denker, een schrijver. Het is een beetje de makke van Leon de Winter, dat hij een hoofd als een lege hangar heeft waar af en toe een klein wervelwindje vol met fijn stof doorheen waait, maar dat het verder allemaal van een tergende gewoonheid is. Het Holocaust verleden in zijn familie, het treft vooral hem. Voor die mensen was het erg, maar hij moet daar allemaal weer woorden voor vinden, lopend in een lange jas door een bos. Dat is pas zwaar! Leon de Winter zijn, dat is een leven lang een schrijver acteren en in de lulligste gebeurtenissen grote thema´s zien. Je vader die een auto verkoopt, bij De Winter zijn dat meteen zes sleutelromans. Het is vooral de grenzeloze, platvloerse domheid en onoprechtheid die zo stoort. Zomergasten, hand in hand met Hirsi Ali na haar persconferentie, een dag na de dood van Theo van Gogh aan tafel bij Barend en Van Dorp, daar zat hij en je zag meteen aan die zelfvoldane kop dat hij het allemaal weer voor ons ging duiden en vooral, wat dit allemaal voor hem persoonlijk betekende. Wat deed dit met het universum van Leon? Hij ging ons uitleggen waarom dit vooral in zijn leven zulke essentiële gebeurtenissen waren, terwijl Theo nog lauw naast zijn zoon in een kamer lag. Schaamteloos was zijn aanwezigheid in alle genoemde gevallen. Tijdens Zomergasten bleek dat hij intellectueel nog steeds op het niveau van een getraumatiseerd kind zit. Hij acteert een denkende volwassen schrijver. Genante televisie werd het. De Winter die ons vertelde dat hij in Amerika, het Vrije Amerika, had staan huilen bij een luchtshow van gevechtvliegtuigen. Een met de Amerikanen had hij zich gevoeld. Thema´s voor eventuele boeken hadden zich aangediend. Kwaad tegen goed. Hij had gevoeld dat Amerika goed was. Hij was vóór Israël en vóór Amerika, hij kon niet anders. Dat voelde hij gewoon zo. Wat Leon niet voelt is de kogel in het hoofd van een jongetje, met ook net zo´n vader als hij, met net zo´n mooie auto als zijn vader, afgevuurd door een in Amerika geproduceerd wapen. Nu de oorlog in Irak volkomen zinloos blijkt te zijn, komt hij in columns met de wat vage verdediging dat `een meerderheid van de bewoners in Irak voor de komst van de Amerikanen was`. Joris Luyendijk vroeg terecht hoe hij aan deze wijsheid kwam. Zelf naar Irak geweest? Ja, nee dat was flauw. Had hij gewoon geen tijd voor. Dat was gewoon zo. Wist hij gewoon. Voelde hij gewoon. Dat is een beetje het probleem met Leon. Hij lult als hij zijn bek moet houden. Als er iemand vier jaar zijn smoel had moeten houden over Theo van Gogh dan is het De Winter wel. Van Gogh haatte hem en hij haatte van Gogh. En dan toch zo mediageil zijn om nog voor de begrafenis van Van Gogh bij de andere notoire Van Gogh hater, Frits Barend, te gaan zitten mijmeren over Theo. Frits Barend die zijn hele carrière lang heeft weten te voorkomen dat Van Gogh televisie kon maken bij omroepen waar hij werkte. Dan zie ik nog liever Theo´s tweede kind, Theodor Holman, in het Parool twee jaar huilend om een denkbeeldig lijk heen hangen. De Winters contacten met Hirsi Ali, zelfde laken een pak. Weer een zwaard in Theo´s buik. Juist de vrouw die de wat naïeve Theo (´ach joh ik ben een dorpsgek, mij maken ze niet dood`), met de slechtste pamflet film ooit, willens en wetens heeft blootgesteld aan een razende fundamentalistische woede en nu lekker met haar reedt in Amerika zit, en miljoenen verdient, juist die vrouw ging regelmatig gezellig een hapje eten met haar goede vriend De Winter en zijn vrouw Jessica Durlacher. Derde zwaard in de buik van Theo. Het is met name die schaamteloosheid, de enorme domme geldingsdrang die De Winter zo´n belachelijk figuur maakt. Hij weet van alles een beetje, lult maar wat voor zich uit, kijkt heel slim om zich heen waar hij, als het echte gevaar is geweken, een spannend meninkje over kan hebben en valt ons lastig met optredens zoals in het NCRV programma. Door bossen lopen, pauzes laten vallen om diepgang te suggereren, naar de hemel kijken als je zelf niet meer gelooft wat je zegt. Over je vader beginnen als je geloofwaardig verdriet neer wilt zetten. De Winter doet niet anders. Zij vader verkocht een auto en zou het liefst zijn zoon er bij hebben verkocht, dat angstige lulletje dat steeds achter hem aan liep te janken. Meer was het niet. Leon de Winter bouwt daar een universum omheen met zichzelf als stralend middelpunt. Je ziet het zo voor je. Bij Leon thuis drinken ze op de volgende manier thee. `En ik pakte het kopje, en op dat moment wist ik, dat ik thee dronk voor al die gestorven mensen in Afrika, in de concentratiekampen, in het Oosten. Die thee, die warmte, die zei mij: `Leef Leon, Leef. En spreek. En schrijf. Het moet Leon.´ Volgende keer, Jessica, pot kokend water in zijn schoot gieten en in zijn gezicht spugen. Kijken wat daar weer voor werkje uit voortkomt.

Reaguursels

Inloggen

Nico is de bom.

PimpmasterB | 24-07-07 | 01:09

Eindelijk eens een leuk stukje,met zeer veel humeur.Prima

Tommaso | 23-07-07 | 22:05

Dijkshoorn ik ben zo moe

Doodziek Aapje | 23-07-07 | 20:53

*Gaapt*

Sonordrummert | 23-07-07 | 19:27

-weggejorist-

Moozart | 23-07-07 | 14:56

Net van de chemo af en dan krijg ik dit voorgeschoteld. Het enige dat op Leon valt aan te merken is dat hij moddervet is. En dat het een brabo is.

Der Icebear | 23-07-07 | 11:43

Volgens mij moet ik geenstijl ook afvoeren in mijn favorietenlijst als het zo goedkoop beledigend en ongefundeerd doorgaat. Er is genoeg interessants om over teschrijven. Goedkope pogingen tot karaktermoord daar kijken we toch doorheen. Ik had nog nooit gehoord van Dijkshoorn en hoop hem ook nooit meer tegen te komen. Niks aan verloren. Graag wat meer inhoud op geenstijl.

wilagentworden | 23-07-07 | 11:28

Het lijkt me dat Dijkshoorn hier definitief schaamteloos heeft neergezet. Het hele artikel styelt niets voor. Welke schrijver/collumnist je leest is een kwestie van smaak. Maar Dijkshoorn(shit) daar trap ik nooit meer in.

wilagentworden | 23-07-07 | 11:23

Die dikke jood probeert werkelijk elke keer de endlosung erbij te betrekken. De joodse lobby in Amerika heeft erg veel bloed aan de handen. Leon "Cocksucker" de Winter, die zich afrukt op zijn zelfbeeld, verdedigd deze boevenclub. Donder op naar de states en ga daar lekker mijmeren voor Fox News.

Deze quasi-intelligente dichter heeft bij mij zijn kruit volledig verspeeld na zijn optreden bij Zomergasten. Vol walging heb ik kennisgenomen dat een mens zo slecht kan zijn. Gedraag je normaal vent. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pauperheaumeau | 23-07-07 | 11:10

Er heeft maar een iemand een zwaard in van gogh's buik gestoken..
De Winter schrijft hele goede stukken op zijn weblog met Ellian.

Hij is de enige die terecht de totale afhankelijk van onze cultuur aan Amerika constant erkent en hen daarvoor bedankt.

Het is wel een volgevreten patser.....

jaap_stam | 23-07-07 | 11:05

"Door bossen lopen, pauzes laten vallen om diepgang te suggereren, naar de hemel kijken als je zelf niet meer gelooft wat je zegt. Over je vader beginnen als je geloofwaardig verdriet neer wilt zetten. De Winter doet niet anders. "

Dit is GEWELDIG. Heerlijk om je eigen ergenissen in de exacte bewoordingen terug te lezen. Leon de Winter is een irritant schepsel die maar eens gewoon postbode moet worden. Over het paard getilde kleautzack. Constant de aandacht zoeken en zich voordoen als het intellectuele wonder van ons kikkerlandje. Pleur toch op aandachttrekkertje!

Pauperheaumeau | 23-07-07 | 10:59

Dijkshoorn = GeenStijl !!!

Plonk | 23-07-07 | 00:28

wat zijn we het met elkaar eens hè !

mr mojo | 22-07-07 | 23:44

De winter met zijn plofkop denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, maar is gewoon een omhooggevallen voddenjood.
En het paspoort en de daaruit voortvloeiende peperdure beveiliging van Hirsi-Ali mag wat mij betreft ook teruggetrokken worden.
Want met leugens verkregen, dus onterecht asiel gekregen.
Haar enige bijdrage aan de nederlandse samenleving is overigens een hoop gekrakeel en de moord op Theo van Gogh.
De klitjes worden nog rustig afgesneden in de Somalische gemeenschap, maak je daar maar geen illusies over, tijdens de vakantie in hun zogenaamde onveilige thuisland.

Bisschop Gijsen | 22-07-07 | 21:51

@Lepo 19:36
Beroeps Jood.

lono | 22-07-07 | 21:43

Een prima stuk. Bij deze voor altijd ontmaskerd. Die hypocriete pseudo-intellectuele hollefrasenlul.

Ondanks al het fantastische wat de VS te bieden heeft wordt deze zelfverklaarde filosoof-socioloog- schrijver juist uitsluitend aangetrokken tot het verrotte, het destructieve, het criminele van dit land. De oorlogsmachine, de armoede, privaat wapenbezit, doodstraf de schending van het Internationaal recht.

dadoorunrun | 22-07-07 | 21:42

Ik ben het zo EENS met Dijkshoorn! Alles, maar dan ook alles wat je schrijft klopt. Toen ik De Winter bij Zomergasten zag moest ik bijna braken van die vent.

Nervoso | 22-07-07 | 21:28

Ja, toch zit Dijkshoorn goed, lees eens een boek van de Winter, mij bekruipen dezelfde gevoelens.
Trouwens De winter is vorig jaar in zomergasten door ( een echte goede journalist zonder pretenties ) Joris Luyendijk zonder dat ie het zelf door had ( daar is hij inderdaad te narcistisch voor ) aan zijn analytisch vermogen getwijfeld. ( de zin klopt niet meer volgens mij !! ) maar goed. op een heel beschaafde manier werd er in dat intervieuw getwijfeld aan de persoon de winter en zijn zg intelectuele kijk op de grote wereld problematiek.
ZO. dussch...............

mr mojo | 22-07-07 | 20:59

Lepo 19:36

Yip.

bd | 22-07-07 | 20:38

Goed stuk van Dijkshoorn. Ik snap sommige van de reacties niet helemaal maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de kleine stortvloed aan dijkshoorn posts de laatste weken, maar om dan bij voorbaat al een zo onaardig mogelijke reactie te schrijven is dan wel wat jammer want dit stuk is best goed, bovengemiddeld voor GS.

panadol | 22-07-07 | 19:43

Is die De Winter van Joodsche komaf dan?

Lepo | 22-07-07 | 19:36

*neemt hoed af voor Nico*
Heeft de Winter trouwens al aangifte gedaan bij het CIDI ?

lono | 22-07-07 | 19:22

@Rabarberke 22-07-07 @ 08:43

Hoe kun je in godsnaam over iets oordelen wat je nooit hebt gelezen?
Leg me dat eens uit.

o.g. | 22-07-07 | 19:20

Goed stuk Nico! De Winter bij Weekend Millionaires was het meest tenenkrommende stukje tv dat ik ooit gezien heb. Bij elk antwoord dat hij niet wist gaf hij maar een opsomming van feiten die hij wel kende. Wat een domme lul.

De R. | 22-07-07 | 19:09

Ik Nico liever met een beenham over de grachten struinen. Juist daar op plekken waar Simon Carmiggelt zich ophield met vertellen.

Mijn petje af dit keer Nico, mooi verwoord !

Thalassa | 22-07-07 | 18:00

Dijkshoorn ziet scherp en valt aan waar dat moet.

Tekkeldief | 22-07-07 | 17:28

-weggejorist-

Critical Distance | 22-07-07 | 16:09

Bestaat die hele neoconservatieve kliek hier dan niet uit uitvreters en profiteurs die elkaar maar de bal blijven toespelen? Aan het debat hebben ze in elk geval niets zinnigs, en vooral niets nieuws, meer bij te dragen. Het merendeel (Ayaan Hirsi Hilton voorop) was sowieso al omhooggevallen over het lijk van Theo van Gogh.

luldebehanger | 22-07-07 | 16:05

Kunnen we niet eens een polletje doen of we de analyses van Dijkshoorn nog wel willen op geenstijl. Ik mis Joost Eerdmans!

DDL | 22-07-07 | 15:21

Met Nico gaat het net als met Rutger. Verguisd in 't begin, later louter gelauwerd.

Willianus Wortelus | 22-07-07 | 14:39

@MAXIMO 22-07-07 @ 12:11

Het is een gotspe om Ellian een profiteur te noemen. Het is met de nieuwe nederlanders niet goed of het deugt niet.
Deze Ellian - ik ben het niet altijd met hem eens,maar dat is het criterium niet- is een aanwinst voor nederland en hem een profiteur te noemen is bezijden de waarheid, tenzij jij informatie hebt die wij niet kennen. het zou je sieren je uitlating te verduidelijken.

piquant | 22-07-07 | 14:24

MAXIMO 22-07-07 @ 12:11
Waarom is Ellian een profiteur, omdat hij zich niet gedraagt zoals links Nederland het graag zou zien?
Het kan geen toeval zijn dat mensen als Ellian en Hirschi Ali gehaat worden door links Nederland.Zij zijn nu juist de vluchtelingen die hier op eigen kracht een leven hebben opgebouwd en weigeren hun hand op te houden.
Zij bewijzen dat dit MOGELIJK IS en dat is niet volgens de regels hè?

monfer | 22-07-07 | 14:09

Verfrissend stuk! Die eersteklas paardelul van een Leon de Winter moest hoognodig eens worden aangepakt. Hopelijk gaat dat nu ook wat vaker gebeuren, hij komt al veel te lang overal maar mee weg, niemand durft hem kennelijk aan te pakken.

luldebehanger | 22-07-07 | 13:55

beetje jaloers Nico ?
wat een lamlul zeg

nickoo | 22-07-07 | 12:45

Er zijn natuurlijk ook goede immigranten zoals Ellian, die hun eigen brood verdienen en ook nog eens de publieke opinie positief beïnvloeden.
Over die verwoesting van Raza, dat is geheel in overeenstemming met het Arabische begrip van vrede. Vernietig de broeinesten van islamisten en je hebt vrede, geen speld tussen te krijgen. Wel leuk dat de haatbaarden elkaar nu het leven zuur maken, laat de vernietiging van Raza dus nog maar even zitten, kan altijd nog.

bejaarde op brommer | 22-07-07 | 12:25

Wat een snoeiharde en juiste analyse Niceau.
Misschien stapt ie weer naar de rechter?
Hoe dan ook, die extremist van een Leon de Winter behoort gewoon zo afgezeken te worden.
Volgende keer graag eentje over die ex-asielzoekert, nu extreem-rechtse profiteur Ellian alstublieft..

MAXIMO | 22-07-07 | 12:11

Nico Dijkshoorn 21-07-07 @ 23:52
Gelukkig de aap is uit de mouw. Het links elitaire grachtengordel superioriteitsgevoel , waar hier iedereen op kotst, is eruit. Schrijf lekker voor de azijnbode of misschien zoekt hamas nog een collumnist. Harry van B. heeft de ingangen daar, dus die kan je helpen.

derkcs | 22-07-07 | 12:03

Nico begint ons eindelijk serieus te nemen.

Jean | 22-07-07 | 11:55

Pisser@ zelfs zijn moordenaar denkt daar anders over.

bejaarde op brommer | 22-07-07 | 11:44

Ik mag die Leon wel en gelukkig is Theo van Gogh dood. Theo van Gogh was met voorsprong de grootste hypocriet van Nederland.

Isser | 22-07-07 | 11:41

Deze becommentarieerde NCRV uitzending is een herhaling, de echte was enkele maanden geleden.
Leest als mosterd na de maaltijd.

Ik vind De Winter een toffe kerel, een goed schrijver en kollumnist en iedereen heeft zo zijn tekortkomingen.

Doe het zelf eens beter, Nico! Ik wil wedden dat jij geen duizenden en duizenden euri verdient met je Heuvel en je stukkies. Wat De Winter dus wel doet.

De tiefus hé!

Kletskop | 22-07-07 | 11:21

Rabarberke 22-07-07 @ 08:43 lol, Hallo Eileen, gevonden.
--
Ik heb niets van Leon de Winter gelezen en dat blijft zo maar zijn stukkies in Els zijn goed. Harry is een weerzinwekkende salonsocialist, ik kan hem geen minuut aanzien, die tuinkabouter.

bejaarde op brommer | 22-07-07 | 11:17

Dijkshoorn dat werd tijd. Eindelijk weer een stuk proza waar als Leon z'n kont er mee af zou veegen , de harde stukjes poep ( waar hij als kind ook al last van had) eens lekker los zouden komen.

dapiero | 22-07-07 | 11:09

ja toevallig ook dat programma gezien, en ben het voor de verandering helemaal mee eens met Dijkshoorn. Wie kan die vent serieus nemen in godsnaam die kwijlebalk de winter. Trouwens heb nog nooit een boek van die onechte flapdrol gelezen. Had ik ik al zo.n gevoel over dat het niet veel soeps zou zijn.

lara | 22-07-07 | 10:51

Dijkshoorn zou willen dat ie een fractie van het talent en het lezerspubliek van De Winter had .....

DannyV | 22-07-07 | 09:34

@o.g.

Het is pretentieuze shit en daarom heb ik het allemaal nooit gelezen.

Eileen werd bovendien in 1982, een jaar later, al gevonden door Kevin Rowland.

Rabarberke | 22-07-07 | 08:43

@koerbagh 21-07-07 @ 18:59

Wat een persoonlijk gelul, naar mijn mening zijn de boeken en zijn columns briljant.

o.g. | 22-07-07 | 07:23

Hé Dijkshoorn ga jij eens gauw deaud!

o.g. | 22-07-07 | 07:12

@sjonnie
Hoor jij Leon klagen dat ie aan de goeie kant staat?
Van mijn hep ie joossie!
Die verschwartzner narr Harry de Winter zit in 'n Comité met van Agt(voorvechter voor de Bevrijding van Levenslang gestrafte oorlogsmisdadigers, Lages, ik noem maar 'n Euterpe-dwarsstraatje).
(De tofelemonen stonden, kort na ww2 toch al te dringen om zo snel mogelijk nazi-beulen vergiffenis en een reisje Zuid-Amerika te schenken)
Volgens mijn is die Dijkshoorn ook afkomstig uit 'n zwaar van 't houtje-milieu.

janoesj | 22-07-07 | 01:47

Dijkshoorn, jij lelijke misantroop, mijn complimenten voor deze puike column.

monfer | 22-07-07 | 01:44

uitstekende en snoeiharde column

Pete | 22-07-07 | 01:29

Leon kan het gewoon niet hebben dat hij aan de foute kant staat...

sjonnie | 22-07-07 | 01:22

Ik hielp mijn buurman onderduiken
Ik liet hem aan de gaskraan ruiken
en met mijn vinger aan de trekker
gaf hij toe: "Het ruikt hier lekker"

(oud gedicht uit filmblad "Moviola" waarin Theo zaliger de "Messias-zonder-Kruis" de Winter een gezonde verbale klysma toediende. Dit alles onder het motto "Bestrijdt het leed, dat de Winter heet".)
Veel geluk met je bonus,, Nico.
Vergeet niet een Wiedergutmachungsschnitzeltje te doneren aan de Winterhulp!

www.iisg.nl/today/nl/15-11.php

Mayakovnik | 22-07-07 | 01:13

?Die van StopDeBezetting?

Ja die.

befke | 22-07-07 | 01:05

Neef Harry de Winter?Die van StopDeBezetting?
Goede smaak?
Absoluut!
Verwacht binnenkort maar 'n GreatestHits, of TheBestOf-boxje met Highlights van de Palestijnse Sesamstraat.
Laat neef Harry maar schuiven.
Ach,
je hebt je hele mieschpooge niet voor 't uitzoeken.

janoesj | 22-07-07 | 00:56

Wel heb je ooit, een samenhangend stuk!

Wolters | 22-07-07 | 00:55

Gekissebis is journalistenland. In VN uiten Hofland en Blokker felle kritiek op Ephimenco en Ellian. Vervolgens pakt de Winter ze (vooral Hofland) in Elsevier terug. Trek - en duwwerk.

brug | 22-07-07 | 00:53

Alles wat Nico schrijft en inspreekt veranderd in goud! Ik kijk uit naar het artikel over Francisco van Jole. Althans, ik ga er van uit dat je daartoe contractueel verplicht bent.

Spritzmeister | 22-07-07 | 00:46

Nou zal ik het dan maar zeggen.
Geef mij maar zijn neef Harry de Winter intelligent, gezonde kijk op het leven creatief en een goede smaak.
Leon en zijn holmaat Frits walgen dan ook van hem.

befke | 22-07-07 | 00:38

@Cojones
Ebruutje valt heus wel te pruimen hoor!
Ondanks d'r om de zoveelste liposuctie krijssende dijen.
En ik geloof d'r op d'r bolle ogen dat ze veel verdriet heeft om TvG.
Helaas heeft ze wat MMS-trutten-trekjes t.o.v. Ayaan.
Zou Nico bij d'r in de klas gezeten hebben?
Bij Barend&v.Dorp heb ik haar gezien, ooit, ging over burka-shops en die eeuwig, achteraf terecht, door blessures geplaagde Jan Mulder(ik draag toch ook 'n pak) 'n stram tennisballetje zag trachten te raken.
Of bij lölletje Rosenmöller over de niqaab.
In d'r uppie tegen de gansche bende zelf-islamiseerdertjes.

janoesj | 22-07-07 | 00:15

@piquant 21-07-07 @ 23:50
Kan je een nick noemen?
Ik zie bij jou altijd Hope Sandoval voor me, btw.

kuttekrap | 22-07-07 | 00:11

Het moet wel spannend blijven inderdaad

VanFrikschoten | 22-07-07 | 00:05

Wie niet. Passende plekken zijn ook niet alles.

CoJoNes | 22-07-07 | 00:00

Ik schrijf graag op plekken waar ik niet pas, Cojones.

Nico Dijkshoorn | 21-07-07 | 23:57

CoJoNes 21-07-07 @ 23:56

Voor mannen ZONDER sexleven is het prima.

piquant | 21-07-07 | 23:57

Hey, Nico,
Dat JFK.... wat een befblad is dat. Echt, zelfs Queer is spannender voor een heteroman met een seksleven.

CoJoNes | 21-07-07 | 23:56

derkcs 21-07-07 @ 23:49

duik en berg.... Woordgrapje. Leuk,als je van Leon de Winter houdt.

Nico Dijkshoorn | 21-07-07 | 23:52

CoJoNes 21-07-07 @ 23:40

Die Umar, het lijkt wel of ze op GS zit; ook altijd hetzelfde draadje":)

piquant | 21-07-07 | 23:50

CoJoNes 21-07-07 @ 23:47
Niet van de subsidie van gratenkut duik en berg

derkcs | 21-07-07 | 23:49

En 'n nat vuistje bij Ebru.@janoesj
Dat is wel weer grappig, toch vind ik niet dat AHA iets verweten kan worden,
Theo was een grote jongen en niet vies van provoceren. Wat mij ergerde is dat het "eigen schuld" gezwets breed gedragen werd in vooral CDA kring, weer een vuilbekker dood. De gore ouderling Donner meteen het anti-vloekartikel van zijn grootpapa oppoetsen. Deze is daarom speciaal voor Donner en het CDA:
God verdom jullie en jullie nepgod uit het oosten, stelletje teringlijders.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 23:48

@derkcs 21-07-07 @ 23:45

Yo, yo, yo, dercks, waar de neuq zit jij van te snoepen a ce moment?

CoJoNes | 21-07-07 | 23:47

Leon IS EEN HELD. In 99 % van zijn standpunten, die hij wel onderbouwd in tegen stelling tot een tot columnist verheven noby die te lelijk is om zijn pl**ris kop te laten zien, ben ik het volledig mee eens. Dus Dijklul gA EENs Deaud

derkcs | 21-07-07 | 23:45

@punter 21-07-07 @ 23:41
Over foutief woordgebruik is al een draadje uit de hand aan het lopen: 1 verdieping hoger.

VanFrikschoten | 21-07-07 | 23:43

@VanFrikschoten 21-07-07 @ 23:41
Coke niet. Meer. Op dit moment.

Murdockyoufool | 21-07-07 | 23:42

@Murdockyoufool 21-07-07 @ 23:38
Ik geloof dat we dezelfde golflengte hebben. Ik snap er geen reet van...

VanFrikschoten | 21-07-07 | 23:41

Ik lig steeds in een deuk. Is Dijkshoorn soms zelf ook een Jood?
Waarom kun je niet gewoon genieten van de show van Leon de Winter?
Ieder heeft zo zijn eigen (n)ardigheden.
Het is in ieder geval geen grijze muis. Een Bassie en Adriaan in 1 persoon.

punter | 21-07-07 | 23:41

@janoesj 21-07-07 @ 23:33

Als je het hebt over een triest broodschrijfstertje, dan is het Umar wel. Die laffe stukjes gaan óf over haar seksloze privéleven, of over de noord-zuidlijn óf over Job Cohen, óf over Hirshi Ali óf over Theo van Gogh. De turkse guppy krijgt het echter altijd op onnavolgbare wijze voor elkaar om al haar columns over ál die onderwerpen te laten gaan. Ebru Umar is één grote aha-Erlebnis.

CoJoNes | 21-07-07 | 23:40

... Dijkshoorn natuurlijk geen hol.

Murdockyoufool | 21-07-07 | 23:38

Na,
nog één keertje dan:
Nico is 'n fan van Luyendijk.
En Nico vindt dat Ayaan en Leon de Winter moordlustige Islamieten opgejut hebben om Theo van Gogh te vermoorden.
Nico wil gewoon 'n bruine onderarm halen bij zijn leermeester J.J.A. van Doorn.
En 'n nat vuistje bij Ebru.

janoesj | 21-07-07 | 23:33

@bob
dat idee had ik al (en da's een compliment). Maar goed, tis nu bouwvak dus rustig. Wil je ooit een staatsgreep plegen in Nederland, doe het dan tijdens de bouwvak. Appeltje eitje.

CoJoNes | 21-07-07 | 23:27

Graag de foto uit Propria Cures van Leon in een massagraf als banner. Wat een grap was dat. En zo verdient.

Murdockyoufool | 21-07-07 | 23:27

@Nico @23:21
Jane ziet wel meer scherp. Maar dat zullen ze pas na mijn dood erkennen.
(jaja, met zo'n nick ben je al dood... inkoppertje)

Jane Doe | 21-07-07 | 23:25

@Nico Dijkshoorn 21-07-07 @ 23:21
Heb je goed gedaan. Er zijn maar weinig topics van 200+ comments waar je zo snel doorheen Pg-Dned. Jouw mazzel dat je niet per woord wordt betaald. Vond je artikel in JFK een beetje makkelijk, trouwens. Had me er echt op verheugd, zit ik met een door McGregor volgeadverteerd blad van €7,50 in m'n maag waar iedereen me om uitlacht. En Breitling, ik bedoel maar.

CoJoNes | 21-07-07 | 23:24

@cjn Aha... gesnopen. Mocht het echt eens fout zitten moet je maar piepen.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 23:24

Ik wil met name Tjoep en Herr Manus bedanken voor de 200 + bonus. Hij is weer binnen. Dat heeft Jane goed gezien.

Nico Dijkshoorn | 21-07-07 | 23:21

@BoB
Ik heb wat gesodemieter gehad op m'n connectie en mobiel, is all. Klinkt allemaal vreselijk paranoia, ik weet, maar het was gewoon zo.

CoJoNes | 21-07-07 | 23:20

Nico wie?

Herr Manus | 21-07-07 | 23:19

netvervuiling..... op de transferlijst die gast.

Tjoep over the hills | 21-07-07 | 23:18

VanFrikschoten, waar de hel heb jij het over? Of ga je revrayen?

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 23:17

Mooie kolom Nico.
Alleen jammer dat je doet voorkomen dat Hirsi Ali Van Gogh "willens en wetens heeft blootgesteld aan een razende fundamentalistische woede".
Okee, Van Gogh was een naïeveling wat dat betreft, maar hij had de consequenties van het maken van een anti-islamfilm kunnen overzien.
Voor Van Gogh was het leven één grote speeltuin, jammergenoeg denkt niet iedereen er zo over.

kuttekrap | 21-07-07 | 23:16

Het internet is een complex geheel. Wij, van Das VFGI, doen daar onderzoek naar; dus weest gerust. Psychovoelspelletjes, afspiegelingen; het zijn bekende thema's. Niks digitaals aan en relatief bovendien.

VanFrikschoten | 21-07-07 | 23:15

Tijd voor de kroeg...

bloody honky | 21-07-07 | 23:14

Oh ja CJN nog iets, op dat voetbaldraadje (je weet wel, dat hotel bij Pere Lachaise waar bij nader inzien iedereen gelogeerd bleek te hebben) had je het over 'in een plastic zak teruggevonden worden'. Waar ging dat over? Ik kon het toen niet plaatsen, zo dronken als een tor ik was. Iedereen was dronken.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 23:14

pfff zo niet grappig

vicecity | 21-07-07 | 23:08

CoJoNes 21-07-07 @ 22:53
Heb ik gelijk of heb ik gelijk? (dat laatste zinnetje)
Ik heb een guurder ooit uren laten kruipen voordat hij/zij het woordje zio durfde te stamelen, nu is het hek van de dam.
(Met bonzo rammelen heeft geen zin, @botte is met vaakansje, hoewel...)

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 23:07

Jane Doe 21-07-07 @ 23:04
en overgewaardeerd ook die kauweens.

Roodvleugel | 21-07-07 | 23:06

@CoJoNes @22:51
Ik waardeer Nico ook. Hij heeft een scherpe pen en een goed gevoel voor humor. Zijn alterego Kouwes is een briljante vondst (maar het kunstje wordt overgedoseerd).
.
Nico is een broodschrijver van de "croissanterie"soort. Ben ik met je eens.
Hij krijgt hier van de redactie carte blanche en doet zijn ding. Je moet hem nageven dat ie weet hoe ie het commenterspubliek moet bespelen. En dat bedoel ik met broodschrijver. Hij schrijft gericht maatwerk.
.
Het gaat niet om de kunst van het schrijven. Geen Art for Art's sake (lekker 10cc nummer). Het is de kunst om te scoren.
Hij weet dat als ie trapt dat er wordt gereageerd. Zelfs trappen op de commenters maakt van sommige commenters de grootste slijmerTs. Ze hebben het niet door. En dan moet je je afvragen wie de slimmerik is.
Nico dus. Kassa.

Jane Doe | 21-07-07 | 23:04

Ok, ok, en ook nog een goed stuk, zucht. Nico, waarom breng je het altijd zo kinderachtig onbeschoft? Dat heb je denk ik niet (meer) nodig.

Roodvleugel | 21-07-07 | 23:04

Eén ding moet ik D.oorn nageven. Hij weet pleuro's te maken van zijn gebrek. Zucht.

Roodvleugel | 21-07-07 | 22:57

Help, een goed stukkie van Dijksheuvel. Afgezien van de laatste twee zinnen; die zijn gewoon flauw.
En heeft Hirsi Al niet gewoon een reet?

squire | 21-07-07 | 22:54

*stok zoekt en weg gooit*
*bal weggooit*
*met zak Bonzo rammelt*

CoJoNes | 21-07-07 | 22:54

Is Leon de Winter dood?
Heeft ie weer eens een optreden achterde rug?
Een nieuw boek?
Vanwaar deze ('spot-on') analyse?

.godgloeiendegodverd | 21-07-07 | 22:54

*blij is om BoB weer te zien.*
Hoe was het in Appelscha?

CoJoNes | 21-07-07 | 22:53

@JAne
Je ziet het verkeerd. Nico heef niks te tolereren, laat staan de meute. Nico heeft een podium bij gratie van, in dit geval, een redactie. Dat is het trieste lot van broodschrijvers. Heb z'n stuk in JFK vandaag gelezen en ik moet je zeggen, dat het trappen naar beneden Nico makkelijker afgaat dan het schoppen naar boven. Als broodschrijver heb je je te voegen naar het grachtengordel intellectualisme en scoort een volks Zaans accent extra punten in de kroeg.

Verandert niks aan het feit dat Nico geen echte broodschrijver is, Nico is een banketschrijver. Hij verdomd het om z'n vingers te branden aan thema's die maatschappelijk stof kunnen doen opwaaien of waarmee je hem in een links of rechts kamp kunt plaatsen. Nico is als los zand in je handen. Een etterbak voor de machtelozen en ongevaarlijk voor het establishment. Dat is Nico. Hij verdient petit-fourtjes geen halfjes volkoren.
En toch..... lees ik de man erg graag.

CoJoNes | 21-07-07 | 22:51

CoJoNes 21-07-07 @ 22:37
Hè nauw hè nauw nauw hè.
Is wel waar, alleen jammer dat je mij en anderen nu een middel uit handen slaat om linkserts lekker op hun eigen manier de mond te snoeren.
Of daag je iemand uit? Ik heb al zo'n idee.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 22:50

@Jane Doe 21-07-07 @ 22:41
Wauw, dat wilde ik net zeggen.

Roodvleugel | 21-07-07 | 22:49

"Dat is een beetje het probleem met Leon. Hij lult als hij zijn bek moet houden." Nico, dat is nu precies ook jouw probleem. Jij kunt nog niet eens in de schaduw van Leon de Winter staan. Je bent zo ongelooflijk met jezelf ingenomen... het is gewoon plaatsvervangend beschamend. Wel prettig is dat je met elke braggelbrei die je hier schrijft een stukje culturele zelfmoord pleegt. Ik kan niet wachten tot je in dezen de laatste adem uitblaast. Doe eens een beetje opschieten daarmee!

Reykjavik | 21-07-07 | 22:44

"Gekken en dwazen schrijven hun namen op ramen en glazen"
.
Schrijvers zijn beroepsnarcisten. Ze doen de wereld kond van hun mijmeringen, hun opinies, hun fantasie en belevingswereld en hopen op aandacht en erkenning. Intellectuele zelfbevlekkers.
Dat geldt dus ook voor Nico Dijkshoorn.
.
Het is van een godvergeten arrogantie om De Winter hier als leeghoofd met een hang naar verzonnen drama neer te zetten. De Winter mag een mediageile aandachtshoer zijn maar hij kan schrijven en hij is een interessante persoonlijkheid. Je mag het oneens zijn met zijn opvattingen en hem verwijten dat ie een opportunist is en af en toe met zijn Joodzijn koketteert. Maar is ie daar uniek in?
.
In het tv programma wordt hem gevraagd om over zichzelf te praten en dus doet ie dat. Met graagte:) Waar zit het probleem?
.
Nico, het is heel makkelijk om anderen af te branden. Om met een paar leuke oneliners en beeldspraak de meute lachers op je hand te krijgen.
Jij zou er behoorlijk wat voor over hebben om dezelfde exposure te krijgen die de Winter heeft.
Ook jij timmert aan de weg over de rug van anderen. Een elleboog hier en daar in het gezicht van een BN-er en maar scoren bij de meute. Een meute waar je geen respect voor op kunt brengen maar die je tolereert omdat het je geldelijk gewin brengt.
Broodschrijvers....

Jane Doe | 21-07-07 | 22:41

ZO ! die is raak ! eindelijk weer eens een niet sukkende Dijkshoorn die echt de moeite waard is.
(Kouwes rulet wel trouwens)

MacDude | 21-07-07 | 22:40

LOL @G-unite 21-07-07 @ 22:23:
Et tu, Brutus?

koerbagh | 21-07-07 | 22:39

In principe natuurlijk wel guitig om een aantal zwaarden in van Gogh zijn buik te steken, dood dan wel levend, dat dan weer wel

Herr Donnerwetter | 21-07-07 | 22:39

Fijne analyse Nico, haarscherp. De enige reden dat je geen schurfthekel aan de Winter durft te hebben, nou ja, het niet hardop durft uit te spreken bedoel ik dan, is omdat je bang bent voor antisemiet te worden uitgemaakt.

Ik heb een schurfthekel aan de Winter, ook al ben ik het vaak met hem eens. Z'n vorm en egomanie trek ik niet. De Winter is het vleesgeworden geweten van de semitisch correcte Nederlander, heb je een hekel aan Leon, dan heb je bij wijze van spreken je hand aan de Zyklon B kraan gehad, vindt Leon.

CoJoNes | 21-07-07 | 22:37

Ik vind deze bijdrage van Dijkshoorn bepaald geen aanwinst. Geef mij Leon de Winter maar, geweldige columnist en schgrijver.

gebenschte | 21-07-07 | 22:33

is dijkshoorn ook jan rietman?

soph | 21-07-07 | 22:32

Ik vind dat de kerstgedachte toch best wel een beetje zoek is hier. Zo'n meneer de Winter die rücksichlos maar achter een ster aan moet richting het oosten volgens sommigen en dan wel zelf Jaffa mandarijntjes pellen onder de kerstboom. Denk er eens over na.

VanFrikschoten | 21-07-07 | 22:32

Kijk, DAT is nou een jij bak..

G-unite | 21-07-07 | 22:23

@Opa-Buiswater 21-07-07 @ 20:24

Nee iedereen mag hier van alles roepen , maar als je wel eens een boek hebt gelezen en er ook nog een mening over hebt, dan mag dat niet??? Zie ook @natte Bever en @ Koerbagh en die mogen wel.
Hou je kop Opa,tenzij je iets hebt te melden.

piquant | 21-07-07 | 22:12

@poedel 21-07-07 @ 21:55:
Je bedoelt jouw post van 20:48? En je post van 19:42?
Klopt helemaal. Nu even diep in de spiegel kijken voor je weer reageert.

koerbagh | 21-07-07 | 22:04

@bloody honky : waarom wil jij vrouwen, in jouw taal "wijven", hun poedel afnemen?

poedel | 21-07-07 | 22:01

Kan iemand poedel ff laten inslapen?
Dijkhoorn kan beter iets voor wijven doen, krijgt-ie meer respons

bloody honky | 21-07-07 | 21:56

Koerbagh : een totaal mislukte jij-bak.

poedel | 21-07-07 | 21:55

Dijkshoorn .... je hebt gelijk. Goeie collumn :)

Bodde | 21-07-07 | 21:52

@snapikhetnog : nadat Nico erop gewezen is dat hij leestekens moet gaan gebruiken, heeft hij zijn stijl aangepast. Hij schrijft nu korte zinnen en waar dat niet kan, gebruikt hij leestekens. Helaas soms een , waar het een : moet zijn. Mijn vraag in mijn vorige bijdrage om een ORIGINELE column hoop ik ooit beantwoord te krijgen. Ik zou graag willen weten of dit persoon ook eigen ideeen heeft. (Sorry de trema werkt niet).

poedel | 21-07-07 | 21:52

"en nu lekker met haar reedt in Amerika zit, en miljoenen verdiend"
Ondanks dat ik het eens ben met het onderwerp, de uitwerking zoals gewoonlijk slecht vind, moet ik je wederom op een d-t'je wijzen. Doe je Kouwes en Niceau door elkaar?

Wickie de Fustviking | 21-07-07 | 21:52

Eerst Mart Smeets en daarna ff Leon de Winter aangepakt, het gaat helemaal goed komen hier.

Nico, kent u Caroline Tensen? Deed ooit iets geweldig grappigs met Ron Brandsteder en André van Duin. Voer genoeg lijkt me.

G. Temmes | 21-07-07 | 21:44

Jan-Joris-Jaap-Joop 21-07-07 @ 21:40
Yep, maar dan met potentie.
Ik bedoel.. als ik geen kniekousen zou dragen, zouden mijn ballen tot in mijn wandelschoenen hangen.

Fr@nky | 21-07-07 | 21:43

o..
ik dus.

Fr@nky | 21-07-07 | 21:40

'Pas enkele dagen geleden zag ik een opname van het NCRV-programma 'Het Hoogste Woord', met daarin de pathetische beroeps-narcist Leon de Winter. En ja hoor. Binnen een seconde haatte je hem.'
-
Dijkshoorn,
Bovenstaande is ondeveer wat ik in een seconde kan lezen. Wel genoeg om je te haten. Is er ook een back-up vakantieman hiero?
Gewoon een clown die wel potentie heeft?

Fr@nky | 21-07-07 | 21:31

Joris was eigenlijk veuls te lief voor Leon in Zomergasten.
Intro-filmpje nog in gedachten waar de "Grote" producer een strontverhaal ophing over een partijtje schijten.....? Precies! Need i to say more about Leon de Winter. Brrrrr...

Sikkeneur | 21-07-07 | 21:31

@poedel 21-07-07 @ 20:48:
En dat roept iemand die nog te dom is om het te begrijpen.

koerbagh | 21-07-07 | 21:27

Wat was nou de reden om dit te schrijven of lag het al een tijdje op de plank?

Appie Snappie | 21-07-07 | 21:26

Dijkshoorn, je bent een lul maar een top lul, beste stuk tot nu toe.

draak | 21-07-07 | 21:22

@Nico
Wanneer is je vakantie voorbij?

Zo jammer! | 21-07-07 | 21:22

Gevraagd : een originele column van Nico Dijkshoorn of P.Kouwes.

poedel | 21-07-07 | 21:19

@ Nico

Treffend: 'hij lult waar hij zijn bek moet houden.' Dat is 1-op-1 mijn tekst, maar toen had ik het over jou.

jekalemoeder.nl | 21-07-07 | 21:10

@ mezelf: je eigen comments ook herlezen !

Alt | F4 | 21-07-07 | 20:57

na herlezien column:

nou, die frisco slijptol kan me een stukje schrijven ! toch gauw een half uur googelen, knippen, plakken en spell-checken. hulde !

Alt | F4 | 21-07-07 | 20:56

@Koerbagh: een uiterst domme reactie! Ben toch blij dat je mijn mening deelt.

poedel | 21-07-07 | 20:48

@bejaarde op brommer 21-07-07 @ 20:23
een actie op touw zetten om gemeentebelastingen niet meer te belaten?

daskapitalist | 21-07-07 | 20:45

quasi modo 21-07-07 @ 20:35
Verbaast me niks, na wat je gisteravond schreef...

LuftBalloon | 21-07-07 | 20:41

Driehoeksrelatie?
Leon de Winter, Jood, vertrouwt geen enkele moslim in Nederland
Ikzelf, geen Jood, vertrouw geen enkele moslim in Nederland
Ik kan Leon wel waarderen hoor !

quasi modo | 21-07-07 | 20:35

Opa-Buiswater 21-07-07 @ 20:24

Piquant is juist een beetje gepimpt door Nico Dijkshoorn samen met strakke anus.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-07 | 20:35

Ik vind zijn stukkies in de Elsevier meestal goed te consumeren. De spijker snoeihard op de kop gemokerd, zo nu en dan. Niks mis mee.

PreventiefRuimen | 21-07-07 | 20:33

heer-lijk! stukje mooie scherpte! Dijkshoorn, je gaat met de week beter schrijven. Nog paar jaar en je loopt in het bos met een lange regenjas te mijmeren ;)

Jazzper | 21-07-07 | 20:31

Uit het hart gegrepen. Beetje makkelijk, maar jezus, uit het hart gegrepen. Go, Nico, go!

3 Wise Men | 21-07-07 | 20:31

@piquant: jezus, wat een dedain..... bij Kuifje blijven hangen? Of veel afgewezen bij uitgevers?

Opa-Buiswater | 21-07-07 | 20:24

@allen
Ook Belgische burgemeesters willen geen illegale asielzoekers laten uitzetten.
Geef deze gestoorde wetsdienaren daarom een koekje van hun eigen burgerlijke ongehoorzaamheid, weiger mee te werken aan de opvang van nep- vluchtelingen. Poets je reet af met wetten en regels die zijn ontworpen door links tuig.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 20:23

@de lachende derde 21-07-07 @ 19:21
de na weigert zichzelf extreem rechts te noemen en afficheert zichzelf als 'niet links, niet rechts, maar rechtdoorzee'.
uberlol. waar heb ik dat eerder gehoord.

daskapitalist | 21-07-07 | 20:22

Leon de Winter is inderdaad een kansloze, haatopwekkende beroepsjood. Daar heeft Nico gelijk in. Jammer alleen van dat vervelende, ongeinspireerde, quasi-wannabe intellectuele schrijfstijltje. Ik zou zegen, geef het op. Je kunt geen columns schrijven.

Dinalfos | 21-07-07 | 20:19

PingPong-blokje 21-07-07 @ 20:14
Boogje sluiten vergeten.

LuftBalloon | 21-07-07 | 20:19

Stelletjes K-A-N-S-L-O-Z-E-N, 95+ % van de meepraters heeft nog nooit een boek van de man gelezen.
Doe eens Hoffman's honger kopen, lezen EN trachten te begrijpen.
(spreek ik jullie over 12 jaar weer, he
stakker(t)s

PingPong-blokje | 21-07-07 | 20:14

Heel goede typering! .
Dijkshoorn chapeau.

Uw Verzekeringsadvis | 21-07-07 | 20:07

Ondanks Dijkshoorn's feiloze maar gemakzuchtige analyse, is het in dit geval niet meer dan het prakken van krenten in de pap. Natuurlijk... in een laffe brij richt je je al gauw op een smaakmaker. Nu ontbreekt het Dijkshoorn natuurlijk aan enig gezag en inzicht om uberhaupt een 'visie' en gehoor te hebben die er toe doet. En dan richt je je op personen en wel op een leuke wijze. Dan ben je even dat kind met voor het eerst een vork in de hand... die lukraak prikt... mispeert... uitschiet... Gillen natuurlijk.
Maar ik wil toch liever - met het oog op enige visie - een analyse horen van de walgelijke laffe smaak van smurrie die dagelijks richtingsloos om ons heen draait en dijnt en klotst.
Dan doet Dijkshoorn er missschien een beetje toe.

Een Soort Iets | 21-07-07 | 19:58

koerbagh 21-07-07 @ 18:59

Niet eens met je oordeel over de ruimte van Sokolov,maar dat het de laatste jaten minder is ben ik met je eens. Overigens Muisch is helemaal niet te pruimen en Hermans die staat wat mij betreft, op eenzame hoogte, gevolgd door Reve (ook niet meer zijn laatste weken) ,maar dan volgt toch echt De Winter.

nattebever 21-07-07 @ 19:09

A.F.Th van der Heijden schrijft wel eens iets goeds, maar van zijn voorlaatste boek (ben titel kwijt;geblokt denk ik), kun jij een vlot van maken wat mij betreft. Ze zijn ook altijd te dik (ik bedoel onnodig)_die boeken van A.F. Th.

piquant | 21-07-07 | 19:58

wat een fantastisch stuk van Dijkshoorn. Prachtig. De zin

"Dan zie ik nog liever Theo´s tweede kind, Theodor Holman, in het Parool twee jaar huilend om een denkbeeldig lijk heen hangen. " verdient een prijs. een klein prijsje, maar toch.

Maaier | 21-07-07 | 19:57

koerbagh 21-07-07 @ 19:28
NB=out
In je comment kun je zonder verlies van betekenis rustig 'en geen groot denker' weglaten.
Zou De Winter ook meer moeten doen. Dingen weglagen, blanco boeken publiceren die ook nog een funktie op het toilet hebben.

@All: Have fun. En laat de joden erbuiten. Dat heeft met de kwaliteiten van De Winter niets te maken.
Laat de Arabieren er ook maar buiten.
*Maakt zich op voor de kerkgang, morgen*

nattebever | 21-07-07 | 19:56

koerbagh 21-07-07 @ 19:51
Dus poedel heeft geen plagiaat gepleegd?!

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:52

@LuftBalloon 21-07-07 @ 19:49
19:42
(Luie zak!)

koerbagh | 21-07-07 | 19:51

@Broeikas Hoax ontkenner.
Laatst stelde Shalome dat het wenselijk is om de Arabische opvatting van 'vrede' eens onder de loep te nemen, ik denk inderdaad dat we erg langs elkaar heen praten, wij en zij. Moeten ze ook niet gaan miepen als we eens lekker ongenuanceerd roepen dat die zogenaamde "Palestijnen" best de zee mogen worden ingedreven, dat is toch geheel in de traditie van de Arabische opvatting over vrede zullen we maar zeggen.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 19:50

koerbagh 21-07-07 @ 19:48
Tijdstip?

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:49

solidstate 21-07-07 @ 19:45
Ik wens je iets...

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:47

poedel 21-07-07 @ 19:42
koerbagh 21-07-07 @ 19:44
Als jullie er nou een linkje van het origineel erbij zouden zetten....

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:46

Antwoord genoeg...

LuftBalloon 21-07-07 @ 19:00

Ga ergens anders de gekwelde geest uit hangen.

solidstate | 21-07-07 | 19:45

Nico, ongelooflijk goed. Een van je beste items van deze zegenrijke weken in proletenland GeenStijl.

ArteeBastard | 21-07-07 | 19:45

Poedel levert zuiver plagiaat: zijn beweringen zijn al door meerdere (meer intellectuele) personen naar voren gebracht. Ik hou niet van dit soort, dat op internet opzoekt wat in zijn kraam te pas komt en dat dan als eigen mening publiceert.
Poedel: originaliteit is bij jou ver te zoeken!

koerbagh | 21-07-07 | 19:44

Dijkshoorn levert zuiver plagiaat: zijn beweringen zijn al door meerdere (meer intellectuele) personen naar voren gebracht. Ik hou niet van dit soort, dat op internet opzoekt wat in zijn kraam te pas komt en dat dan als eigen mening publiceert.
Dijkshoorn: originaliteit is bij jou ver te zoeken!

poedel | 21-07-07 | 19:42

Nico, met het zelfde gemak haal je hem zo weer uit de kliko.

terrormannetje | 21-07-07 | 19:40

Alt | F4 21-07-07 @ 19:32
space or dot

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:40

"Pas enkele dagen geleden zag ik een bericht van Nico Dijkshoorn op Geenstijl, met daarin de pathetische beroeps-schrijver Nico Dijkshoorn. En ja hoor. Binnen een seconde haatte je hem."

MauritsVink.net | 21-07-07 | 19:37

how does one get a blank line in between two lines of text here ?

Alt | F4 | 21-07-07 | 19:32

Hilarisch en zo doeltreffend!

Nico heerst, Leo zeker niet!

Sm@D | 21-07-07 | 19:31

@strompel
dus nat was gewoons een dure breezah ?

Alt | F4 | 21-07-07 | 19:31

he dijkskut, heb je zelf al eens iets gepresteerd? of dacht je dat we onder de indruk waren van dat puberale vrouwenmagizine van je, met al die Eh eh eh eh eh eh. Leer eerst een eens gewoon praten, zakkenwasser. Beter nog, flikker gewoon een eind op gefrustreerde rukker. Alseblieft zeg, ga bij de panorama werken of zo. Lutser

snapikhetnog | 21-07-07 | 19:30

@nattebever 21-07-07 @ 19:20:
Zoeken naar Eileen, Place de la Bastille en Hoffman's Honger zijn verfilmd. De laatste (met Elliot Gould) was als mini-serie ooit op TV.
Het is ook een marktkoopman en geen groot denker, dat ben ik onmiddellijk met je eens. Een marktkoopman van verhalen.

koerbagh | 21-07-07 | 19:28

Eindelijk eens een artikel op niveau van Dijkshoorn. Dat werd tijd na al die bagger.

Braeckensieck | 21-07-07 | 19:28

koerbagh 21-07-07 @ 19:14
Je eerste zin is het belangrijkst.
Is er al een fillum gemaakt van zijn boeken? Ga ik niet opzoeken, maar ik zou graag het scenario schrijven.
Ach, 't is net of zijn opinie er toe doet, terwijl wat hij uitkraamt verzonnen kan worden door de eerste de beste marktkoopman. Daar lijkt hij ook het meest op.

Maar, as ever, laten we iemand naar z'n hoogtepunten beoordelen. Uhh, sorry, die zie ik niet bij De Winter. Begon-ie ooit niet een procedure tegen Propria Cures, of was dat die malloot van een Giphart? Of beide - 't is allebei bagger.

nattebever | 21-07-07 | 19:20

LuftBalloon 21-07-07 @ 17:50
In zijn column over de vernietiging van Gaza heeft ie nog gelijk ook. Hamas wil geen vrede, wil de vernietiging van de staat Israel en zal niet rusten voordat de laatste jood in zee is gedreven. Drijf dat nomadenvolkje samen met de in de loop der jaren verzamelde schare plofkippen maar de zee in.
Verder heeft die maffe Dijkshoorn na zo'n twintig pogingen eens een puntje: De Winter is wel een joodt.

ClimateChangeDenier | 21-07-07 | 19:19

spot on dijkshoorn...........

ed.. | 21-07-07 | 19:15

LOL @nattebever 21-07-07 @ 19:09:
Nee, ik heb niets van De Winter in huis. Ik had ooit wel wat recensie-exemplaren, maar die heb ik weggegeven. Genoemde boeken zijn best de tijd en moeite waard en staan niet bol van de "holle retoriek en kreupele zinnen". Dat is in de latere werken wel degelijk het geval, inderdaad. Gemakzucht, denk ik.

koerbagh | 21-07-07 | 19:14

Leuk stukje wel.

TM | 21-07-07 | 19:14

Nee NIco, jij hebt het gemaakt. Wat lul je nou man. Kijk eens in de spiegel. Het hele verhaal is toch één grote teleurstelling. Probeer die man te vergeten en neem het leven zoals die is. Ga voor je eigen mogelijkheden. Werken bij GS kan altijd nog.

tiswat | 21-07-07 | 19:12

koerbagh 21-07-07 @ 18:59
Mag toch hopen dat je dat boek niet gekocht hebt, maar hebt ingezien in de openbare bibliotheek.
Je kunt je geld beter aan mij geven, of aan de Dierenbescherming...

Teveel Mulisch... geestig. Vandaag in de NRC een interview met A.F.Th. van der Heijden, leuk om te lezen (figureert Mulisch ook nog in). Vooral als je een pesthekel hebt aan zijn schrijverij. Geloof dat het Mulisch was die ooit zei dat hij de beste schrijver van NL was, waarop Hermans reageerde met: ik ben de enige schrijver in NL.
Zo doe je dat.

Wil je zo goed zijn alles wat je van De Winter hebt uit het raam te donderen, het liefst de sloot in? Misschien dat het ooit nog bruikbaar is voor eenzame bevers met houttekort.

nattebever | 21-07-07 | 19:09

Dijkshoorn slaat de spijker op z'n kop, dit keer

aa | 21-07-07 | 19:07

-weggejorist-

janoesj | 21-07-07 | 19:00

solidstate 21-07-07 @ 18:59
Antwoord genoeg...

LuftBalloon | 21-07-07 | 19:00

Dijkshoorn heeft volkomen gelijk met z'n analyse van De Winter. 't Is een publiciteitsgeile charlatan eersteklas, die ook nog eens niet kan schrijven.
Is er iemand hier die ooit een boek van De Winter las, en niet moest lachen om de holle retoriek en kreupele zinnen, allemaal vermomd in een policor-jasje?

In '95 schreef hij het boekenweekgeschenk, Serenade. Op welke bladzijde je dat vod ook openslaat, je komt altijd wel weer een cliché tegen. 't Is nog geschreven ter nagedachtenis aan zijn moeder ook, to top it off. Met als onvergetelijke slotzinnen: "Als ik beelden van de Bosnische oorlog zie, hoor ik haar klacht dat de bandieten zegevieren terwijl de beschaving toekijkt. Gewapend met pen en piano, gekleed in een bordeauxrood vestje met zwart werkje, zal ik ze in haar naam bestrijden."

Verder commentaar overbodig, lijkt mij. Kraist, how low can u go!

Stop die Heuvel maar in je reedt, Dijkshoorn, maar hier heb je wel een punt.

nattebever | 21-07-07 | 19:00

@piquant 21-07-07 @ 18:37:
Kaplan, Zoeken naar Eileen W. en Hoffman's honger waren deugdelijke werken. De ruimte van Sokolov was overdone en pretentieus. Te veel Mulisch, te weinig Reve & Hermans, zogezegd. Daarna is het niet meer goedgekomen.

koerbagh | 21-07-07 | 18:59

@ LuftBalloon 21-07-07 @ 18:44

Weinig behoefte om in te gaan op jouw gebakken lucht die uit je ballon ontsnapt.

solidstate | 21-07-07 | 18:59

Nico, eerlijk is eerlijk, een briljant stukje proza... en de spijker op z'n kop.

klauwkikker | 21-07-07 | 18:58

De Winter en Elian beginnen steeds meer op Jansen en Jansen te lijken.

mark twain | 21-07-07 | 18:45

solidstate 21-07-07 @ 18:40
Lees de 1e link eens die ik heb geplaatst om 17:50 en zeg dan nog eens dat Leon de W. alleen maar een boodschapper is. En al is hij een boodschapper, zeker niet van de waarheid.

LuftBalloon | 21-07-07 | 18:44

Ik kan me dat boek (ruimte van socrates ofzo) gelukkig niet meer herinneren, zal dus wel ruk zijn geweest, maar what's new met hollandsche schrijvers?
Alleen Toonder is leuk, met die plaatjes....

bloody honky | 21-07-07 | 18:40

Wat een zuur stukje van een pruttelend ouwe rukker op zijn retour die nog wanhopig met zijn heuvel vrouwenrubriek een politiek correcte muts als piquant hoopt te scoren.

Dit is drie keer niks dijkshorn niet dat de winter nou iets heel bijzonders is maar dit lijkt meer op een poging de boodschapper aan te vallen dan in te gaan op wat die te vertellen heeft.
Dat is meestal een teken dat je inhoudelijk niet zoveel voorsteld maar daar hebben we met zijn alle al van mogen genieten.

Soms vermakkelijk maar lang niet altijd.

solidstate | 21-07-07 | 18:40

@Ik kan het qua typering van De Winter als publiek figuur met Nico grotendeels eens zijn,maar als schrijver (en dat ben ik met @Billos eens )is hij imho een van de beste (zo niet de beste) nog levende nederlandse schrijvers.

Kaplan; Hoffmans honger maar zeker De ruimte van Sokolov moeten worden gelezen en daarna hebben we het over De Winter als persoon, maar in de 1e plaats is hij een schrijver en daar moet hij op worden beoordeeld.

piquant | 21-07-07 | 18:37

Wel geynig, zomaar al die linkse mensjes die opeens voor Nico zijn omdat hij van Dijkshoorn blijk geeft niet zo gecharmeerd te zijn van een schrijver die door zulke linkse mensjes verachtelijk wordt gevonden omdat hij niet tegen, ja zelfs vóór, Israël is.

*zo en gaat nu weer een lekkere hosti en een paar slokken wijn halen in de rechtse kerk*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-07 | 18:36

He, ik heb ook al eens een boek van die de winter gelezen!

bloody honky | 21-07-07 | 18:36

Ik kan een eind met je meegaan Nico. Voor grenzeloze, platvloerse domheid moet natuurlijk staan grenzeloze, platvloerse ijdelheid.
De Winter blijft kwa vakmanschap een van de beste Nederlandse schrijvers.

Billos | 21-07-07 | 18:30

Leon, in Israel zitten ze echt om je te springen! Ga dan!

Tuig Is Back | 21-07-07 | 18:28

Ik zeg het niet vaak; Nico, briljant stuk!

Spuyt12 | 21-07-07 | 18:28

Zijn we al weer aan de honderd?
= toch 't enige dat Nico interesseert :-)

bloody honky | 21-07-07 | 18:27

Dijkshoorn, ga eens langzaam deaud.

H?lzenbein | 21-07-07 | 18:26

*Kreidler met Ben Hur wielen klaarzet*
@18.02
Koerbagh, kan ik inkomen, al ken ik hem niet persoonlijk, de linkse verdedigers van de mooie islam hebben echter een andere agenda. Ik ben trouwens zelf tamelijk onsympathiek, dat mag natuurlijk geen reden zijn om mij te haten.
@LuftBalloon .05
Zo'n gevoel heb ik ook, connected als het ware.
Een hive-mind, we geven er onze privacy voor op maar dan heb je ook wat.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 18:22

Briljant stuk!

blikjegrolsch | 21-07-07 | 18:20

-weggejorist-

de Bruijn | 21-07-07 | 18:18

DiagnosisTyphus 21-07-07 @ 17:45

a?

rosalie | 21-07-07 | 18:15

gaap

=== Brekend Nieuws ====

Joran kan SUEEN ! Natalee Holloway had gewoon te diep in het adertje gespoten, zegt een bron van de Amerikaanse Bill O'Reilly (FoxNews alarm).
www.foxnews.com/story/0,2933,290093,00...
Ma Holloway, ga nou eens deaud, in plaats van de staat op kosten te jagen.

strompel | 21-07-07 | 18:14

Theo van Gogh was leuker over Leon de Winter.

Gay Niaal | 21-07-07 | 18:13

@ koerbagh 18:02
U is een anti Wintmiet, foei.
Dat de 7 plagen van Egypte over uw hoofd moge neerdalen.

King of controversy | 21-07-07 | 18:11

@ Nico Dijkshoorn,

Het klopt allemaal wel wat je zegt, maar toch heb je exact dezelfde trekjes als onze mijnheer Leon de Winter, om te zeggen dat hij een lul is ben jij ook 9 alinea's verder, oftewel net zo langdradig!

en btw doe eens koffie rondbrengen bij de GS redactie ofzeau, maak je je nog eens nuttig...

ik kom van rechts | 21-07-07 | 18:09

LuftBalloon 21-07-07 @ 17:50 *update*

Let op! Promoot Ali Chemicali praktijken.

LuftBalloon | 21-07-07 | 18:07

bejaarde op brommer 21-07-07 @ 17:59
Zal ongetwijfeld in de buurt van Internet zitten.

LuftBalloon | 21-07-07 | 18:05

Op zich begint het als een leuk stukje. Het is gewoon een zeikende mediageile hond, maar Meneer Dijkshoorn, dat had je ook met wat minder woorden kunnen zeggen, je lijkt Leon de Winter wel.

ilium | 21-07-07 | 18:05

Een naam als Monique Somers komt toch meteen al heel anders over... en die zegt ook maar wat.

VanFrikschoten | 21-07-07 | 18:05

VanFrikschoten 21-07-07 @ 18:02

Zal niet zo snel gebeuren. Wilders-retoriek = holle retoriek.

Harige Bangmaker | 21-07-07 | 18:04

@bejaarde op brommer 21-07-07 @ 17:59:
Leon de Winter haat je niet omdat het een jood is, maar omdat het Leon de Winter is.

koerbagh | 21-07-07 | 18:02

Go 4 it bejaarde!
Reaguur ze de browser uit!

VanFrikschoten | 21-07-07 | 18:02

homohater = jodenhater (toch hetzelfde) ;-)

azijnseiker | 21-07-07 | 18:01

Dijkshoorn,

Hier geen homohater noch moslimvriend.
Je columns hebben duidelijk een stijgende lijn te pakken!!

Ik heb genoten, hoewel je de naam "Leon de Winter" met gemak door een heel stel andere schrijvers (en andere publieke idioten) kunt vervangen

azijnseiker | 21-07-07 | 17:59

Ik hoor dat bottehond op vaakansje is, moet ik de boel maar een beetje in de gaten houden. Ik zie het linkse jodenhaterschorem al samenscholen.

bejaarde op brommer | 21-07-07 | 17:59

Volgens mij .... vind je Leon niet zo liev ..... ?

Aboriginal | 21-07-07 | 17:57

@Mr.SunTzu 21-07-07 @ 17:01

als je dit briljant vind zal je IQ ook wel niet briljant hoog zijn, dus sterf zelf lutser

Criminal Minds | 21-07-07 | 17:54

Voor wie 3 hoog achter tussen de schotels zit: Ga in lompen en oude metalen handelen! Ken je kekke villa van la-ten bouwen! Een wilde hoerensloep-cabrio met staartvinnen kan d'r ook nog wel vanaf. ies echt waar!

VanFrikschoten | 21-07-07 | 17:52

OVerigens heb ik nooit een boek van De Winter gelezen, en dat ben ik ook niet van plan.
Maar ik moet zeggen dat ik zijn stukjes op de Elsevier, doch vaak inhoudelijk juist, heel erg vind getuigen van een zeer kinderachtige schrijfstijl. Het is bijna een puber die op puberale manier (qua stijl dan) schrijft over grote mensen onderwerpen.

brulkikker | 21-07-07 | 17:50

@rosalie
Hint: laatste letter.

DiagnosisTyphus | 21-07-07 | 17:45

Prima stuk.
De Winter is een gefrustreerd individu, met hele slechte boeken op zijn conto.
Ze kunnen hem maar beter per direct vervangen door Ellian bij Elsevier.

Harige Bangmaker | 21-07-07 | 17:44

Zie je wel dat je 't kunt, Nico?

bloody honky | 21-07-07 | 17:40

DiagnosisTyphus 21-07-07 @ 17:28

Hmm niks? En welke miljoenen? Dollars of euries? En derde zwaard in de buik van Theo? Was toch in zijn borst? Ik stel hier ook mijn vragen dus bij, Dia.

rosalie | 21-07-07 | 17:38

( ) geschikt
(X) compleet totaal ongeschikt
( ) een beetje geschikt

Alt | F4 | 21-07-07 | 17:38

Sorry GS maar die Dijkshoorn komt me echt m'n neus uit. Tot na de vakantie!

doskabouter | 21-07-07 | 17:36

En toch heeft Nico wel weer een punt.

Patjakker | 21-07-07 | 17:29

goed stuk

LibertasSimplex | 21-07-07 | 17:29

@rosalie
Als we toch bezig zijn, wat is er precies mis met 'De vrouw die ... miljoenen verdiend'?

DiagnosisTyphus | 21-07-07 | 17:28

zie je boris, zo kan het ook.

daskapitalist | 21-07-07 | 17:28

Tja, dat krijg je d'r van als je met je postzegel op tv van alles gaat staan roepen.
Key words: emmer, stront, mannelijk lid, rozenwater.

VanFrikschoten | 21-07-07 | 17:27

@ maakniesaaknie 17:24
O ja?
Ik weet van niks?

King of controversy | 21-07-07 | 17:27

Één van de weinige keren dat het wel interessant was om naar hem te kijken, was toch wel die aflevering van Zomergasten. Daar moet Leon toch wel even in de knoop hebben gezeten. Zomergasten was tot nu toe (dit seizoen wil je nl niet zien) toch wel de meest elitaire vorm van zelfbevlekking die je je maar kon voorstellen. Eerst drie uur lang alleen maar over jezelf lullen en vervolgens de kijkers een un-cut cultureel verantwoorde film noir door de strot douwen. Stond hem als op het lijf gedrukt dus, maar aan de andere kant wist Luyendijk nèt iets teveel van zijn eigen specialiteit af. Het resultaat kennen we.

DiagnosisTyphus | 21-07-07 | 17:24

@ King of controversy

Die theorie is al bedacht door Ebru Umar. Zie comment brulkikker

maakniesaaknie | 21-07-07 | 17:24

Ahhhh das snel, Nico!

rosalie | 21-07-07 | 17:23

Dit dus:

"Leo de Winter bouwt daar een universum omheen met zichzelf als stralend middelpunt. Je ziet het zo voor je. Bij Leo thuis drinken ze op de volgende manier thee".

rosalie | 21-07-07 | 17:22

@ brulkikker
Afshin Ellian is de oude wijze nestor die De Winter natuurlijk met raad en daad ter zijde heeft gestaan. De Winter zelf zou nooit op het idee zijn gekomen om van gogh te laten vermoorden door een radicale moslim. Daar moet een andere kracht achter zitten.
*aluhoedje voorlopig nog niet afzet*

King of controversy | 21-07-07 | 17:22

-weggejorist-

shentef | 21-07-07 | 17:22

Scherp gefileerd Niceau. Ik hoop alleen dat Zwarte Kip nog niet op vakantie is.

preacher | 21-07-07 | 17:22

Is het nou Leo of Leon?

rosalie | 21-07-07 | 17:21

Ik begin Nico's stukjes steeds beter te vinden, alleen deze was te mild. Leon de Winter is een narcistische paardenleaul en dat komt nog niet helemaal uit de verf. Laten we zeggen een 7-, ok?

Lying Dutchman | 21-07-07 | 17:20

Opnieuw een heerlijk stukje proza van Dijkshoorn, die vent zou nog eens heel groot kunnen worden!

Jammer alleen dat verder niemand de humor en het sarcasme eruit weten te halen en iedereen denkt dat dit verhaal over De Winter gaat.

Mark 9712 | 21-07-07 | 17:18

Hahahaha! Helemaal afgekraakt.

Niceaux | 21-07-07 | 17:14

Wat ook leuk is: In uitgelezen bibliotheek-boeken ongeveer halverwege een briefje doen met daarop heel kort hoe het afloopt voor je ze terug brengt.
Je hebt er zelf geen klap aan. Maar het is wel leuk. Net als in schoenenwinkels dezelfde schoenen omwisselen zodat elke doos 2 linker- en 2 rechter bevat. Of van dezelfde type schoen verschillende maten omwisselen. Heb je zelf ook niks aan, maar je bezorgt de meiskes van de winkel een boel werk.
Ik bedoel maar zo... dan hoef je ook niet quasi-diepzinnig in het bos te lopen met een TV-camera erbij. Je kan ook gewoon andere zinloze dingen doen.

koerbagh | 21-07-07 | 17:13

King of controversy 21-07-07 @ 17:07
En hoe past Afshin Ellian in dit verhaal?
Voor de DPs?

brulkikker | 21-07-07 | 17:10

Pathetisch? Narcistisch? De pot verwijt de ketel.

wegmetdebijstand | 21-07-07 | 17:09

Goed stuk Dijkshorny,De Winter is n vazal met n eigen agenda,

Torquemada | 21-07-07 | 17:09

*zet aluhoedje op*
Een bekend thema in de literatuur/film is de driekhoeksrelatie.
We hebben:
Leon de Winter (een jaloerse, naar eigen zeggen, getraumatiseerde man)
Theo v Gogh (een oude, gefrustreerde filmmaker)
Hirsi Ali. (een mooie vrouw)

Van Gogh haatte de Winter, maar was zeer vriendelijk tegen Ali.
De Winter haatte van Gogh, maar was ook zeer vriendelijk tegen Ali.
Oftwel, de klassieke driehoeksrelatie.
Vaak wordt zoiets doorbroken door een moord. In dit geval ging Theo van Gogh eraan. En bijna daags na de moord op van Gogh, vluchtte Ali naar Amerika, waar de Winter woonde.

Ik wil niet suggereren dat de Winter van gogh heeft vermoord, maar, hij en Ali hebben wel dat pamflet van haar besproken, en hij heeft haar aangeraden dat door van gogh te laten verflimen, terwijl ook hij op de hoogte kon zijn, wat die film voor gevolgen kon hebben. Gelet op bovenstaande, zou dat juist wel eens de reden geweest kunnen zijn dat de Winter de naam van Van Gogh noemde.
Objectief gezien is Leon de Winter de grote winnaar van de moord op van Gogh. Zijn gehate concurrent dood, meer steun voor zijn zieke ideologie, en last bur not least, een heel jaar alleen met Ali in een berghut, bewaakt en wel.

De moord op van gogh is het beste wat de Winter ooit is overkomen.

King of controversy | 21-07-07 | 17:07

Zeau ! Next !!!

Briljant stukkie Nico. Briljant. Chapeau. En voor het grootste gedeelte nog waar ook man. Het moet niet gekker worden.

galbak | 21-07-07 | 17:03

Als je niet leuk probeert te doen vind ik je goed, Nico. Als je echt boos bent, vind ik je heel goed!!!

brug | 21-07-07 | 17:01

Criminal Minds 21-07-07 @ 16:31
ganglionzero 21-07-07 @ 16:32
VoosMatroos 21-07-07 @ 16:35
vernieuwdeVerbatim 21-07-07 @ 16:36

Fuck jullie allemaal! Dit keer is het gewoon een briljant stuk.
Dat Dijkshoorn afkraken is nu ook wel leuk geweest, reageer dan maar is inhoudelijk.
Maar daar missen jullie de verbale skills voor. Dus sterf.
Goed stuk, Nico.

Mr.SunTzu | 21-07-07 | 17:01

Hebben jullie al een termijn afgesproken waarbinnen jullie weer beter gaan worden?

count von ziegenpuss | 21-07-07 | 17:01

Dijkshoorn vergeet nog de infame en abjecte aanwezigheid van
De Winter bij de grote persconferentie van zijn vriend Bram Moszkowicz...

degryzedoffer | 21-07-07 | 16:55

Subliem Nicoooo!

MagereHein | 21-07-07 | 16:53

Een letter van de Winter is al beter dan jouw hele verhaal Dijkshoorn.

marlinn | 21-07-07 | 16:53

Je denkt fijn, dat wordt een column bij de NCRV over auto's, maar het gaat weer over Leon zelf
Kan me best voorstellen dat Nico daar maagzuur van krijgt

Tobi | 21-07-07 | 16:52

Godeverdomme Nico, hoe strak zat die mond van Ebru Umar nou om je lul?

brulkikker | 21-07-07 | 16:52

@shalome: u had de Winter kunnen heten...... ook zo heerlijk genuanceerd altijd.

Opa-Buiswater | 21-07-07 | 16:51

Kijk dat zijn woorden. Mateloos lopen ergeren aan de van Gogh haters direct na zijn door in de media en zijn boeken zijn ook bagger. 3 Pagina's vol van een sfeerimpressie van een vallend blad van een boom: zonde van de tijd!

Nooit meer slapen | 21-07-07 | 16:51

Erg te pruimen dit stuk!

de lachende derde | 21-07-07 | 16:50


Salam aleikum zuster Shalome

anarchez | 21-07-07 | 16:49

Shalome 21-07-07 @ 16:44

Nee hòòr!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-07 | 16:47

Wat is dit een prachtige analyse, perfect.... chapeau

woefdram | 21-07-07 | 16:46

Tjôh! Leon won ooit de talentenjacht van Waalwijk! Maar toen was hij nog langharig naar verluid.
tinyurl.com/2n5sez

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-07 | 16:46

Zijn boeken zijn wel te lezen, maar het stoort wel dat ze echt alleen maar over zichzelf gaan.

brmz | 21-07-07 | 16:45

Alleen jodenhaters en moslims vinden dit prulstuk van Dijkshoorn te pruimen.

Shalome | 21-07-07 | 16:44

Schitterend, de Winter definitief gefileerd door Dijkshoorn.
Geen ironie of sarcasme deze keer, maar reguliere woede.
Mooi.

anarchez | 21-07-07 | 16:44

Briljante analyse: chapeau!!

Opa-Buiswater | 21-07-07 | 16:41

Heb het gelezen.

Samenvatting.

Leon je bent een lul en ik ben jaloers!

YouBastard | 21-07-07 | 16:40

Weer zo'n wanhoopspoging. Accepteer het nou eens Niceau! Dit is niet voor jou weggelegd! Als je nou gewoon stopt krijg je misschien nog wel een 'refund' van je cursus Schrijven Voor Beginners. Juf Jannie is de beroerdste niet, en heeft zelf allang ingezien dat, hoe goed je je best ook doet, zelfs het niveau van de VMBO-schoolkrant Harderwijk College Nieuws nog wat te hoog gegrepen is.
Wees nou verstandig vent! Hier komen alleen maar tranen van!

Ioan | 21-07-07 | 16:40

Nico Dijkshoorn - Leon de Winter 1-0

King of controversy | 21-07-07 | 16:38

( ) geschikt
(X) ongeschikt

Service | 21-07-07 | 16:38

Leon de Winter is een verstandig gevoelsmens, en figuurtjes als Dijkshoorn moeten met hum klamme jatten van hem afblijven!
Next!

fuckje | 21-07-07 | 16:37

Een lul van een vent, maar toch zijn veel van zijn Elseviervcolumns wel 'spot on'. Vind ik tenminste. Maar ik ben natuurlijk geen Dijkshoorn.

fluh | 21-07-07 | 16:37

Denk dat Nico problemen gaat krijgen met Leon, en dan vooral om dat derde mes. Daar houdt Leon niet van, heb ik gehoord.

tjongejongejonge | 21-07-07 | 16:37

Briljante analyse.

G-unite | 21-07-07 | 16:36

Tja, Dijkshoorn komt mij ook als een kompleet in het leven mislukte augurk over, dus waar hebben we het eigenlijk over

vernieuwdeVerbatim | 21-07-07 | 16:36

Tering wat vervelend is die gast!

VoosMatroos | 21-07-07 | 16:35

De eerste regels zijn alweer zo ontmoedigend, dat ik de rest maar aan mij voorbij laat gaan. Niceau, dit is niet je ding jongen.

ganglionzero | 21-07-07 | 16:32

niet weer die dijkshoorn. doe eens vote redactie, ik wil nee kunnen stemmen

Criminal Minds | 21-07-07 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken