Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwanenburg nieuwe Orania

en nu weer liev doen tegen elkaar Vruchtbaar weekendje voor racistisch Haarlem en omstreken. De Selimiyemoskee in Haarlem was voor de tweede keer in korte tijd doelwit van polderkaalkopjes. Blijkbaar is het doodbloeden van de NA de Stormfrontjugend niet in de koude kleren gaan zitten. Speciaal voor de heren en dames vreemdelingenhaters hebben we dan ook de navolgende mededeling: Achterlijke arbeidersnazaten, mislukte Amsterdammers, zwakbegaafde durpsprovincialen, debiele inteeltnazi's! Zijn de hersentjes soms aangetast door kerosinedampen van laagovervliegende Boeings? Jaloers vanwege de maandelijke invasie kontdswingende bouncehalfbloedjes in Spaarnwoude? Sterf toch eens lekker heel snel een langzame pijnlijke dood in dat bespottelijke blanke hoerengehucht van jullie. Gezellig hé, het hele dorp bangmaken. Kom op GeenStijl en proef een extraverse BAN van onze Joris.

Reaguursels

Inloggen

"trend is om jongeren, en dan vooral van die stomme nazipopjes, aan het woord te laten."

Trend is om Nederlanders die niet met het linkse gedachtengoed besmet zijn en die tot ramp van overmaat ook niet toehoren bij de allochtonen bende uit te maken voor nazi´s,jullie doen daar hard aan mee.

willie1971 | 25-07-07 | 16:33

en we hebben een potentiele dader: fox-bezitter uit zwanenburg

www.fox-tuning.nl..

www.scooter-freaks.nl..

Alt | F4 23-07-07 @ 11:49
--------------

En weer heb je het fout, makkert. Zwanenburg valt heus wel mee qua racisme, jammer dat het tegenwoordig een trend is om jongeren, en dan vooral van die stomme nazipopjes, aan het woord te laten.

DeZwaen | 24-07-07 | 18:04

Die mensen die Zwanenburg zo graag blank willen houden maken hun eigen land maar ergens waar ze dan maar lekker blank met zun alle blijven. Er zijn genoeg normale mensen inzwanenburg. Tuurlijk zijn er ook "gekleurde" mensen die het verzieken voor de andere. Die kunnen net zo goed ook bijdie nazi's gaan wonen. Ruimen ze elkaar misschien op.

Mayoow | 24-07-07 | 14:07

Dit stukje is in verschillende Duitse moskeeen gepredikt en het zal ongetwijfeld ook in Holland zo zijn::
„Juden und Christen sind dem Schweißgestank von Kamelen und Dreckfressern gleichzusetzen und gehören zum Unreinsten der Welt… Alle nichtmuslimischen Regierungen sind Schöpfungen Satans, die vernichtet werden müssen.“

O zo gehate kaalkoppies,jullie zijn schijnbaar de enige die ontwaakt zijn de multi kulti droom,plat branden die handel.
Voor de rest,lees het boek de vijfde clonne van W.G. van Dorian eens (isbn 978-90-8539-785-4) of het boek "terwijl europa sliep" van Bruce Bawer.Wellicht kan je nog op tijd ontwaken.

willie1971 | 24-07-07 | 13:11

-weggejorist-

dwarsligger | 24-07-07 | 03:24

Oriana Fallaci, is helaas niet meer:

Vrede zij met haar :

men moet de mening van de "meerderheid" niet verwarren met de waarheid, dus waarom ontkennen dat de islamitische kolonisten de huidige vijand van de Europeanen vormen?

Of mag ik me dat niet (HARDOP) afvragen van minister Donner / Remkes en zijn kneuzenbrigade in Leidschendam (de AIVD)....??

dwarsligger | 24-07-07 | 03:11

-weggejorist-

dwarsligger | 24-07-07 | 03:07

@ Knutsel
Ik ben mij ter dege bewust van mijn 'role model' hier op GS. Jullie mogen blij zijn dat ik besta. ;)

King of controversy | 23-07-07 | 19:22

@KoC. Gelukkig steek jij er qua ego met kop en schouders boven uit. Kunnen we onszelf aan jou optrekken. *proest*

knutsel | 23-07-07 | 18:52

Ik ben niet anti buitenlander maar anti religie. Gristenen, Joden, Islam en aanverwanten hebben samen meer slachtoffers gemaakt dan laten we zeggen aids en de pest gecombineerd. Had god gewild dat ik van zijn bestaan afweet dan had god vast wel een duidelijke boodschap gestuurd. Religie heeft als doel iedereen te laten geloven omdat dat nu eenmaal de waarheid is. Als niet vrijwillig dan met geweld, moord, onderdrukking, marteling en hersenspoelen. Religie dient met wortel en tak te worden uitgeroeid. De mensheid dient gezond verstand te worden bijgebracht. Zelf denken en eigen verantwoordelijkheid.

blikbier | 23-07-07 | 18:46

Kom op het gaat niet om de kleur van de huid. Mijn grootvader kreeg al op zijn klote toen hij in een dorp 20 kilometer van zijn eigen dorp een mooi meisje aan de haak wist te slaan. Wanneer houden we eens op om alles zo snel in het extreme te trekken. Discriminatie van kleurlingen, joden en homo's. Dat is toch al zo oud als de weg naar Rome en uiteindelijk komt alles op zijn pote terecht net als toen met mijn goortvader die dat meisje toch inpikte en er mooir kinders mee maakte.

mzee | 23-07-07 | 18:42

@sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 14:33

Ik denk ook dat we met de post Koot en Bie etc generatie te maken hebben,maar niet alleeen andere humor(alhoewel ik hier vaak de slappe lach krijg)maar ook te weing relativerings vermogen en weinig tolerantie t.a.v. anders denkenden.

Maar een mix van alles maakt de discussies interessant, maar alleen klagers weer niet.

piquant | 23-07-07 | 15:19

@ Sjaakdeslinksesul 14:33
De post-wie generatie?
Ben het verder wel met je eens dat het overgrote deel van de reaguurders suffe saaie kantoorpikkies zijn, die in alles een bedreiging voor hun uberbelangrijke persoontje zien. De Amerikaan mag dan massaal leiden aan een opgeblazen buik, de GS reaguurder heeft in steeds meer mate last van een opgeblazen ego. Het begint bijna een stijlvorm te worden, om overal pissig om te worden.
Aan de andere kant, ( en ja, dit is heel arrogant) het zijn toch ongeveer 30 reaguurders die de comments draaiende houden, en nog wel gevoel voor humor hebben, en de rest is slechts 13 in dozijn.

King of controversy | 23-07-07 | 14:57

King of controversy 23-07-07 @ 14:29
Ik mis de laatste tijd nogal wat humor bij veel reaguurders, althans er wordt nogal vaak serieus gereaguurd op niet-serieuze reacties en topics. Zou dat ook een teken des tijds zijn? De post Koot en Bie/Theo en Thea/Wim T Schippers-generatie?

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 14:33

Volgens mij zijn al die rechtse sukkels wijven.
Je hebt er een hele maand geen last van, en dan opeens is het 3 dagen achter elkaar raak. En daarna is het weer stil.
Ik zou dit incident dan ook willen toechrijven aan de werking van hormonen. Deze meisjes konden er niks aan doen, het moest gewoon gebeuren. Alles is de schuld van hormonen
www.youtube.com/watch?v=fTitPfv1W-A&am...
vanaf 3:22

King of controversy | 23-07-07 | 14:29

@paaltje 23-07-07 @ 13:43
Dankuwel.

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 14:24

@ triest


ies ieroniesch bedoelert. natuurlijk zit niemand echt te wachten op oorlog, zeker niet in jullie gezelligelandje. wat ik eigenlijk bedoel is dat ik als er een burgeroorlog(je) in 0031 zou uitbreken, ik met veel spanning uitkijk naar de reacties van links en rechts politiek nederland.

Alt | F4 | 23-07-07 | 14:21

Alt | F4 23-07-07 @ 13:50
Oorlog is echt niet zo leuk en spannend als je denkt. Ik heb liever dat een ieder die grote moeite heeft met aanpassen cq. integreren bijtijds zijn knopen zal tellen en definitief terug zal keren naar het land van herkomst. Kunnen we met zijn allen weer normaal gaan doen hier.

DJTriest | 23-07-07 | 14:01

Islamieten zijn geen ras, dus kan het geen rascisme zijn.... maar ja je moet wat op die site gooien. Ik gooi dan wel geen bommen naar een moskee, maar een ty***s hekel aan die achterlijkheid heb ik ook.

derkcs | 23-07-07 | 13:56

@ redscorpion

idd. kan niet wachten op de er-onvermijdelijk-aankomende burgeroorlog in 0031

Alt | F4 | 23-07-07 | 13:50

sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 13:39
Ik mis de benaming "hoeren" in je opsomming. Zou regelrechte discrimatie van de vrouw zijn om die zomaar te vergeten.

DJTriest | 23-07-07 | 13:43

@sjaakdeslinksesul 23-07-07 @ 13:39

Stakker...

paaltje | 23-07-07 | 13:43

Kkblanken, kutkaasjes, tyfusariers, germaanse honden!
@iedereen
Zo beter?

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 13:39

Alt | F4 23-07-07 @ 11:49
In de oorlog was je 100% fout geweest zeker!

RedScorpion | 23-07-07 | 13:34

www.rtvnh.nl/asxgen.asp?nmid=9266&... moeder van de slachtoffers doet haar verhaal.
.
.
eventjes kopieren in de adresbalk, het verhaal van de moeder er nog eventjes bij, gewoon uitgebreidere reportage.

.Rick | 23-07-07 | 13:28

de grap is gewoon:

als er een marokkaanse kinderverkrachter is, komen hele cultuurverschillen, onverenigbaarheden, islam, moslims tc. erbij. Als het Adje van de Berg is, is het "gewoon" een smeerlap die deaud moet. Het is dus niet zoals een
bloke 23-07-07 @ 13:15 zegt, dat excuses worden gezocht bij allochtone daders, er worden juist onterechte redenen gezet bij allochtone daders.

Maaier | 23-07-07 | 13:26

Ik weet het niet hoor.. maar ergens heb ik het geval dat er steeds minder tolerantie is tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Sterker nog; ze beginnen elkaar de hersens in te slaan. Vraag blijft hoe dat zo is gekomen. Zelfs gezellig vanuit de politiek een kopje thee drinken met de in Nederland woonachtige talibanstrijders of met de jonge Marokkaanse struikrovertjes van Ali Baba lijkt niet meer te helpen. Jammer hoor! Het had zo mooi kunnen zijn.. al die vreedzame vreemde culturen broederlijk bijeen in ons mooie Nederland om eens fijn, kleurrijk en al volksdansend de boel op te leuken.

DJTriest | 23-07-07 | 13:20

Meer Tugend voor de Jugend - opsluiten allemaal, zeg ik!

six van chandelier | 23-07-07 | 13:19

Doet iemand met noord afrikaans uiterlijk eens iets wat niet kan dan is het de schuld van blanke slechte mensen.......nu overkomt hun eens iets......moord en brand.......its a sign of the times?

bloke | 23-07-07 | 13:15

Ik heb liever ook geen kindermoordenaars homohaters en vrouwen onderdrukkers in mijn dorp...

me,myself and IK | 23-07-07 | 13:13

Zwijnenburg zou een passender naam zijn.

Rabarberke | 23-07-07 | 13:04

Ik ga toch ook geen kerk bouwen in Iran.

Schapenmelker | 23-07-07 | 12:53

@dadoedieandersnooit 23-07-07 @ 12:44
of je kan wegblijven. t'is maar net wat je wil

overVecht | 23-07-07 | 12:48

Ik moet eens wat vaker komen op geenstijl, want ik snap totaal niet waar dit over gaat...

dadoedieandersnooit | 23-07-07 | 12:44

-weggejorist-

de Bruijn | 23-07-07 | 12:21

Wat heb je nou weer voor een waardeloos stukje geschreven Brusselmans? Ik kan niet zeggen dat ik het jammer vind dat die kazerne wat roetschade heeft, ze maken het er zelf naar.

paaltje | 23-07-07 | 12:07

-weggejorist-

de Bruijn | 23-07-07 | 11:55

@Brusselmans
Nu hebben links én rechts een hekel aan geenstijl. Je bent nu zeker trots op jezelf?

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 11:54

@De Koekoek 23-07-07 @ 10:54 : Helemaal mee eens.
Brusselmans, ga eens deaud.

Mazzeltov | 23-07-07 | 11:46

Tja... Nederland is een steeds gezelliger land aan het worden. De schuttingen rond de tuintjes in de VINEX wijken zullen we uiteindelijk toch moeten verhogen om het steeds harder jeukende gevoel van onveiligheid te bezweren.

DJTriest | 23-07-07 | 11:44

@stoorzender

mijn welgemeende excuses, verwarde op dit vroege ochtend-uur de peugeot fox met deze : images.google.com/images?q=volkswagen+...

*nederig buigt voor zender's opmerkingsvermogen op maandagochtend*

Alt | F4 | 23-07-07 | 11:41

maar, met dat roze shirt..... *vraagt zich af waar Rutger is*

van dal | 23-07-07 | 11:38

jeetje een beetje verf op een raam en er is paniek. mischien is het wel kunst in een abstractere vorm

ergo i don't care

Bill Bixby | 23-07-07 | 11:38

-weggejorist-

de Bruijn | 23-07-07 | 11:37

blond haar, zwart haar... géén kaalkopjes dus...

van dal | 23-07-07 | 11:36

Twee jongens uit Boesingeliede in de leeftijd van 16 en 17 jaar zijn zaterdag op de Dennenlaan voor de Lidl in Zwanenburg rond 13.00 uur mishandeld door twee onbekend gebleven jongens op een bromfiets. Een van de jongens liep hierbij een gebroken knieschijf op en moest in het ziekenhuis een spoedoperatie ondergaan.
De andere jongen is ook naar het ziekenhuis vervoerd met letsel aan zijn oogkas.

Onduidelijk is wat de aanleiding van de mishandeling is geweest. De politie is op zoek naar getuigen die zich nog niet hebben gemelden naar de daders met het volgende signalement:

- bestuurder van een zwarte Peugeot Fox: blanke jongen, 1.80 mtr lang, mager postuur, kort blond haar met stekels, jeugdpuisten in het gezicht, puntige neus, 17-18 jaar oud en blauwe ogen.
- Passagier: blanke jongen, kort donker haar, 1.70 mtr lang, droeg een roze Lacoste poloshirt, normaal postuur en leeftijd ongeveer 17 jaar.

een roze Lacoste poloshirt ? een Peugeot Fox ?

moet je als bestuurder van een auto trouwens geen 18 zijn ? of mis ik iets ?

Alt | F4 | 23-07-07 | 11:34

ik weet nu niet wat erger is, een brandbommetje MIS gooien naar een moskee, of vanuit een religieus oogpunt week in week uit oproepen to haat en geweld tegen andersdenkenden, vanuit diezelfde moskee... actie reactie of appels met peren?

ed.. | 23-07-07 | 11:34

Ja... domme actie, maar ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik er niet mee kan zitten. De islam dient hoe dan ook uit het openbare leven te verdwijnen.

Murdockyoufool | 23-07-07 | 11:34

-weggejorist-

de Bruijn | 23-07-07 | 11:34

Rutger en Twan vervangen? Hoera!!

Teen | 23-07-07 | 11:31

@Gay Niaal.. hoor jij niet op vakantie te zijn nu?

Claude Jacque | 23-07-07 | 11:31

blikjegrolsch 23-07-07 @ 11:28

Waarom een kerk in de fik steken?? De gemiddelde Tokkie komt niet eens in de buurt van een kerkgebouw.
Sukkel. Denk eens na.

DJTriest | 23-07-07 | 11:30

Kan dat filmpje niet in de dumpert? Kan ik hem ook even bekijken.

De StoorZenDer | 23-07-07 | 11:30

als we allemaal zo door gaan met accepteren en we allemaal de shaira aan bidden is er niks aan de hand dan wordt geenstijl straks www.hakbar.nl,
Rutger en Twan worden vervangen door Bilo en Abos.
Oke mensen gewoon door gaan zo oogkleppen op alles gaat goed.

batavia | 23-07-07 | 11:30

de meeste discriminatie die nederlanders treft komt meestal van "kansen"jongeren van achter het rifgebergte.

van dal | 23-07-07 | 11:30

Is alles wat nog een béétje normaal functioneert en weldenkend relativeert op vakantie en zitten nu alleen de paupers van NL nog te reaguren. Wat een onderbuikpraat weer zeg! Ik weet soms niet wie erger zijn; die zogenaamde "finnen" en zo of de autochtonen. De reacties hierop zullen warschijnlijk wel genoeg zeggen.

Gay Niaal | 23-07-07 | 11:29

Goh, moest GeenStijl even bewijzen dat ze toch niet zo rechts zijn, als altijd afgeschilderd. Die Brusselmans toch: altijd op de bres voor het Grote Onrecht in de wereld. Nou, nu weer even terug naar je bijbaan bij het Anti Discriminatie Meldpunt.

MagereHein | 23-07-07 | 11:28

@ kwarko01

Joh serieus? Denk je dat ik al 20 jaar onder een steen leef? "kan ik niets anders dan concluderen dat de jeugd en de ouderen in Nl behoorlijk aan het verrechtsen zijn". Poeh poeh wat een vondst! Waarom de NOS nog niet bij je heeft aangeklopt als de nieuwe maurice de hond is mij een raadsel.

De enige reden waarom rechts georienteerde mensen als ketter worden beschouwd is omdat sukkeltjes als jij de andere kant opkijken wanneer kaalkopjes met molotovcoktails staan te zwaaien.

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:28

Verzekeringsfraude? Een gevalletje van "In de brand uit de brand"?? Ik vertrouw niemand meer. Zeker niet na het gluiperig financieel gekonkel rond de Westermoskee...

DJTriest | 23-07-07 | 11:28

" Zou ook zo maar kunnen dat de oma van een der brandtstichterts was beroofd door een roedel kansenjongeren. Dan pak je ze terug. Of de brandtstichterts zouden ook een koppeltje getraumatiseerde doch wraakzuchtige relnichten geweest kunnen zijn. Een nachtje zwemmen in het ijskoude water van een parkvijver vergeet men niet zo snel. "

Nee, inderdaad, dan steek je het beste een moskee in de fik. Zo steek je immers ook kerken in de fik als je door balnke Tokkies wordt beroofd, is het niet?
Sukkel.

blikjegrolsch | 23-07-07 | 11:28

Weet je, racisme op zich is.... dom. Neemt niet weg dat het enige tegengas tegen de multiculturele dictatuur discriminatie is. De voorstanders van de multiculturele samenleving DWINGEN racisme af door de echte nederlanders hun land af te pikken.

Ik kan er echt niet meer kwaad om worden. Vroeger wel, maar toen was alles anders. Toen waren er een paar buitenlandse mensen die overwegend hun best deden om hier een een bestaan op te bouwen. Tegenwoordig hebben we te maken met arabische investeerders die hier megamoskees bouwen en een pvda in amsterdam die meer dan 2 miljoen euro in de westermoskee stopt.

Ik ben in mijn leven 4 keer belaagd door criminelen en in ALLE gevallen waren het buitenlanders. Dus je kan het dak op met je idealen, liever 20 kaalkopjes in m'n tuin dan 1 moslim in m'n keuken.

Donald Brump | 23-07-07 | 11:28

@Teen, Marokanen, Marrokanen, Marokkanen.. ik bedoelde eigenlijk Finnen.

Claude Jacque | 23-07-07 | 11:26

Haarlem roeleert! Laten jullie boeren maar je dorp volbouwen met moskeeen zonder enig verzet. Het is een verschrikkelijk hoerig grote moskee die een half park in beslag neemt, terwijl er al zoveel zijn in Haarlem. Terecht dat hier een omgebouwd bierflesje naartoe wordt geworpen!

Willy Vanilly | 23-07-07 | 11:26

Gut o gut, is dit de manier om Geenstijl uit zijn rechtse hoekje te trekken? Vooral dingen gaan posten die je niet eens meent jongens... wees maar politiek correct. Als je nou eenmaal stigmatiseert, krijg je zulk soort reacties IRL. Elke kerk/moskee whatever welke verdwijnt juich ik alleen maar toe! Weg met de middeleeuwse Godsdients!

ConfuZor | 23-07-07 | 11:26

@Nyg 23-07-07 @ 11:16
Ow, predikt Wilders het in de hens zetten van moskeeën? Dat is nieuw voor me. Ondanks 's mans afkeer van islam, heb ik hem nooit kunnen betrappen op het oproepen of vergoelijken van geweld tegen moslims. Als hij verstandig is, keurt hij deze daad dan ook stellig af.

Kees Maf | 23-07-07 | 11:26

Kan me nog een 'aanslag' herinneren op een moskee in breda.. bleken de daders kampertjes te zijn.. heb daar in de buurt gewoond; moskee stond/staat zo'n 20 mtr. van het kampje af. Tokkies ergerden zich vnl vanwege de dagelijkse oproepen tot gebed. Valt natuurlijk niet goed te praten, maar hun plantjes leden er wel degelijk onder..

RickH | 23-07-07 | 11:25

Dankzij GS weet ik dat Marokkanen nog best een lastig woord is.

Teen | 23-07-07 | 11:25

-weggejorist-

de Bruijn | 23-07-07 | 11:25

inderdaad,

ik zelf heb helemaal geen problemen met de bevolking marrokkanen.
maar sommige mag ik niet vanwege hun doen en laten maar dat geld ook voor een hele hoop nederlanders...

DONderjager | 23-07-07 | 11:24

@DONderjager, je hebt gelijk, als we zo over Marokanen praten dan is altijd het eerste wat we horen dat we niet alle Marokanen over 1 kam mogen scheren. Beetje raar dat GS dat nu wel doet..

Claude Jacque | 23-07-07 | 11:23

Kunnen we de schuld niet aan de Polen geven?

Teen | 23-07-07 | 11:22

@ ZwakZinnig

Nu ja, ik meen dat de klamme deken van politiek correctheid zoals we die zagen eind jaren negentig behoorlijk voorbij is. Het beestje wordt tegenwoordig toch aardig vaak bij de naam genoemd. Maar je hebt gelijk, niet zelden wordt achterlijk gedrag van minderheden nog goedgepraat onder het mom van sociaal protest of culturele diversiteit.

Maar dat hoeft toch geen reden te zijn om je mondje te houden wanneer kaalkopjes een moskee in de fik proberen - het lukt de stumperts niet eens - te steken?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:21

Zou ook zo maar kunnen dat de oma van een der brandtstichterts was beroofd door een roedel kansenjongeren. Dan pak je ze terug. Of de brandtstichterts zouden ook een koppeltje getraumatiseerde doch wraakzuchtige relnichten geweest kunnen zijn. Een nachtje zwemmen in het ijskoude water van een parkvijver vergeet men niet zo snel.

DJTriest | 23-07-07 | 11:21

maakniesaaknie 23-07-07 @ 11:14

Buiten het feit dat ik deze acties ook niet goedkeur, kan ik je wel zeggen dat een steeds groter deel van de NL-jeugd behoorlijk baalt van de multiculti samenleving. Als ik zo om mij heen luistert, kan ik niets anders dan concluderen dat de jeugd en de ouderen in Nl behoorlijk aan het verrechtsen zijn. En om ontopic te blijven: ik vind het vreemd dat dit soort excessen niet al veel eerder en op grotere schaal gebeurd. Om 'Teen' maar even aan te halen "Wie de bal kaatst..."

kwarko01 | 23-07-07 | 11:21

pyromaantje GS hier is de olie , de lucifer , wij?
wij heb het toch niet aangestoken heer Agent.

G.Wilders /Privé braak kots , at your fucking service in the darkroom mentaliteit.

hemaworstje | 23-07-07 | 11:20

pfoe.. ik dacht dat ik al een ban had voordat ik kon reageren.. mijn typeveldje en mijn inlogmogelijkheid waren ineens verdwenen..

Maar valt me tegen, niet echt een grote zuivering binnen de gs reaguurders.

Claude Jacque | 23-07-07 | 11:20

Wie wind zaait,zal storm oogsten. Ik heb dus weinig medelijden.

Nifelheim | 23-07-07 | 11:20

Wie haat zaait, zal haat oogsten. Die haatkazernes maken het er toch zelf naar ?

de lachende derde | 23-07-07 | 11:19

Ik ben een normale blanke jongen uit het dorp Zwanenburg,

en ik vind dat jullie gelijk hebben wat betreft de uitlatingen van deze twee mensen die aan het woord zijn gekomen, lid van een groepje van een stuk of 20 andere mensen, maar moeten hier meteen 10.000 andere mensen voor worden afgestraft door te zeggen dat het een hoeren gehucht is..

deze mensen zijn gewoon niet helemaal lekker, en ze maken het beeld dat toch al niet zo goed was van het dorp alleen maar erger,... met z'n 20en.

SREEK VOOR UZELF

N.B. de vechtpartij had trouwens geen racistice achtergrond, gewoon een ruzie tussen die mensen

DONderjager | 23-07-07 | 11:19

maakniesaaknie 23-07-07 @ 11:15

En toch gebeurt dat niet. Terwijl er toch niets raars aan is, toch?

ZwakZinnig | 23-07-07 | 11:19

Ik vind zo'n moskee lelijk. Een half afgefikte moskee vind ik nog lelijker. Het is al helemaal geen pan in een kaalkopjesdorp
Fik dan dat Orania maar af

LibertasSimplex | 23-07-07 | 11:18

Nou moet ik zeker doen alsof ik het erg vind.

H_C_Q | 23-07-07 | 11:17

Teen 23-07-07 @ 11:14
Op Sjaak`s camping lopen er ook hele kudde`s kippen rond. Alleen vrees ik dat ik daar geen graag geziene gast meer ben. Kudt kinderplayback-avond ook.

Boze Buur | 23-07-07 | 11:16

Moeilijk voor Wilders... Moet hij nou juist zeggen dat geweldadige extremisten slecht zijn, of moet hij blij zijn dat zijn stemmers met deze poging tot het slopen van een moskee ook ten uitvoer proberen te brengen wat Wilders predikt...

Nyg | 23-07-07 | 11:16

@ ZwakZinnig

Nee hoor. Gewoon benoemen wat het is. In beide gevallen. Niets raars aan toch?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:15

@Teen

Iedereen eet kip?
ik heb marianne thieme even gebeld en die gaat kamervragen stellen over die opmerking van jou

LvD | 23-07-07 | 11:15

@ kwarko01

Hahaha jij bent grappig hahahaha

@ baggerboer

Ja, ik run de Groenlinks dependance in Bloemfontein..

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:14

Boze Buur 23-07-07 @ 11:11
Dus morgen gaan we naar de moskee om daar de kippen te neuqen?

Teen | 23-07-07 | 11:14

Dat deed de volkskrant ook regelmatig, zich afzetten tegen alles wat buiten de randstad lag. Een beetje passé, vindt u niet? Het is wellicht zinvol om de gehele redactie oude kranten te laten lezen, zodat we tenminste geen herhaling van zetten krijgen. Wij willen nu eenmaal graag iets nieuws lezen.

Het CDA | 23-07-07 | 11:12

maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:58

Het is andersom al even hypocriet. Wanneer allochtonen de fout ingaan wordt ik vanuit de verscheidene media bestookt met het ene na het andere excuus. De standaardargumenten worden, overgoten met een sausje van cultuurdeterminisme en cultuurrelativisme, op dat moment naar voren gebracht. "Het is eigenlijk een sociaal protest" of "Het werkelijke probleem is natuurlijk de onverdraagzaamheid van de Nederlandse maatschappij".

Nu moeten wij, op basis van hetgeen een paar pubers, die alleen maar indruk op elkaar proberen te maken, zeggen en doen, dus maar tot de conclusie komen dat zulk redeneren inderdaad gerechtvaardigd is?

ZwakZinnig | 23-07-07 | 11:12

Zolang zo'n minaret niet voor je eigen deur staat vind iedereen het prima. Ik vind het een mooi gebouw, zolang het maar in zijn eigen natuurlijke omgeving staat.

Razor3012 | 23-07-07 | 11:11

@ Koekoek

Ok, dan zitten we op de dezelfde lijn. In beide gevallen hebben we het over debielen die het verdienen flink door de mangel gehaald te worden.

@ BoBu

Stja... daar vraag je me wat. Ik heb ook geen 123 pasklare oplossing voorhanden. Hard ingrijpen bij excessen en uitleggen wat de bedoeling is. 'Hoe het hoort' zeg maar. Maar ik kan je op een briefje geven dat wanneer een maatschapppij het accepteert dat er moskee's oid in de fik worden gezet die maatschappij alleen maar minder prettig wordt. Daar hoef je geen Vogelaar voor te heten.

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:11

Teen 23-07-07 @ 11:07
Goed punt Teen!
Ik denk dan op mijn beurt , iedereen sekst ook. Als we die twee dingen dan kunnen samenvoegen.

Boze Buur | 23-07-07 | 11:11

Even voor de nuance. Aan "blank" heb je tegenwoordig ook niks meer. Ik zie hier in Utrecht de laatste tijd steeds meer vrouwelijke kaaSkopjes met een hoofddoek lopen. Vooral hormonaal gestresseerde types die vroeger hun heil zochten bij reiki of voetreflexmassage voelen zich aangetrokken tot de moskee. It's a disease.

wegmetdebijstand | 23-07-07 | 11:10

maakniesaaknie 23-07-07 @ 11:03

Hey Paul! Hoe gaat die jongen?

kwarko01 | 23-07-07 | 11:09

@doomwalker

Geenstijl brengt w.b. islam/marokkanen alleen maar gevoelens naar de oppervlakte die onderhuids al jaren bij veel mensen leven, en is dus meer een maatschappelijke thermometer dan een ophitser. En de thermometer geeft momenteel hoge koorts aan.

zum kotzen | 23-07-07 | 11:09

@maakniesaaknie 23-07-07 @ 11:03,
als ik naar je nick kijk , bedoel jij met "broer" eigenlijk "bru" of niet?

baggerboer | 23-07-07 | 11:08

Kip, volgens mij moet daar de oplossing gezocht worden. Iedereen op de wereld eet kip, dus daar moeten we wat mee doen!

Teen | 23-07-07 | 11:07

Het heeft geen fluit met aan de kaak stellen te maken.
Het gaat erom dat je je lezers geeft wat ze willen zien, geenstijl is de talpa van de blogs aan het worden, de campingsite onder de website's die "nieuws" brengen.
Zolang er mensen over een kam geschoren kunnen worden, er zo grof mogelijk en quasi leuk "nieuws" gepost word zijn de pubers blij. Waarom ik geenstijl nog F5? Omdat ik mijn dagelijkse dosis irritatie mis anders.

doomwalker | 23-07-07 | 11:07

@ maakniesaaknie met "een paar mongolen die je op elke hoek van de straat tegen kan komen" bedoel ik: Mensen die haat zaaien naar aanleiding van huidskleur/religie/geaardheid, of het nu gaat om een kaalkopje die een moskee in de vik steekt, of een moslim die een homo in de sloot gooit. Ik zie daar geen verschil in.

De Koekoek | 23-07-07 | 11:07

leg je bij negeren de klemtoon op de eerste of de tweede e ?

Alt | F4 | 23-07-07 | 11:06

LOL @ sjaak

Dat vat het hele probleem samen. Natuurlijk moet je agressieve minderheden aanpakken. Maar wees dan niet zo laf een oogje toe te knijpen wanneer het uit je eigen gemeenschap afkomstig is.

@ doomwalker

Wat een onzin. hoevaak worden hier niet kaalkopjes in de zeik genomen?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:05

maakniesaaknie 23-07-07 @ 11:03
Wat is volgens jou dan de juischte oplossing? Hopen? Praten? Toekijken? Nog meer praten?
Of toch maar 'de harde hand'? Misschien als de grote steden dit in den beginne ook hadden gedaan, had er niet zo`n heel groot probleem geweest. Zeg `t maar..

Boze Buur | 23-07-07 | 11:05

Hehe het kan mij niet ontgaan dat geen stijl met nadruk afstand neemt van haat tussen etnische groepen , maar zelf wel een haatdragende boodschap heeft naar onze kaalkoppies ...
Aansluiting zoeken in een groep komt ( helaas ) vaak voor in de pubertijd , in eertse instantie is dat volgens zonder haatdragend motief maar een gevoel van veiligheid zoeken , ( wellicht ook omdat de andere groep jongeren bestaat uit blauwe witte groen bruine of paarsen mensen, die ook nog eens geloven in de donald duck , mickey mouse , of wat voor religie dan ook.. hehe in grote steden heeft het vaak weer met korpsen en studiekeuze s temaken enleven hun agressie of tonen de macht van hun groep door nieuwkomers te kleineren . ( hehe zodat zij ook wel in dat veilige groepje willen ) .. En tja fikkie stoken hoort nu eenmaal bij een bepaalde leeftijd ..

Ik ben echt tegen haat tussen mensen , maar denk ook als kinderen ruzie hebben met elkaar moet je als volwassen ( of verstandige ) niet mee bemoeien .

sparrow | 23-07-07 | 11:04

Kan wel zijn, maar nu worden alle Zwanenburgers in een slecht daglicht gesteld waardoor ze vanzelf gaan radicaliseren en dan zijn de rapen pas echt gaar. Gewoon negeren dat is het beste.

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 11:03

@doomwalker 23-07-07 @ 10:59
Geenstijl stelt met name stompzinnig gedrag aan de kaak, of het nu kaalkopjes zijn of rellende finnen. Dit heeft dus geen zak met indekken te maken.

Hellsmurfje | 23-07-07 | 11:03

@ kwarko01

Broer, ik woon in de randstad dus bespaar me je pathetische larmoyantie. Ik deel je zorgen over oprukkend islamtische onverdraagzaamheid, maar in dit topic gaat het om sukkels die hun dorp tot blanke nederzetting uitroepen. Mag ik daar aub tegen ageren zonder door een huilerig muurbloempje als jij weggezet te worden als de nieuwe Paul rosenmuller?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 11:03

doomwalker 23-07-07 @ 10:59
Heeft een goed punt.

Boze Buur | 23-07-07 | 11:01

ik haat mensen die haten...

Alt | F4 | 23-07-07 | 11:01

-weggejorist-

Thalassa | 23-07-07 | 11:00

ik denk dat veel mensen iets denken in de trant van 'ach, toe maar'.

waskuip-admiraal | 23-07-07 | 10:59

Het is wetenschappelijk bewezen dat langdurige blootstelling aan kerosinedampen een fikse aantasting van de hersencellen te weeg kan brengen, voor zo ver aanwezig nutuurlijk.

Tjoep over the hills | 23-07-07 | 10:59

Geenstijl draagt ook zijn steentje bij aan het hekelen van moslims, en finnen in het algemeen (want dat verwacht de lezer nu eenmaal he), nu slaat letterlijk de vlam in de pan en dan gaan huilen, en je eigen reet indekken? Misselijk hoor.

doomwalker | 23-07-07 | 10:59

@ Koekoek

Maar natuurlijk, als een marokkaan iets flikt zijn het 'slecht sprekende, agressieve inteeltgroepen' wanneer autochtone randdebielen een moskee in de fik willen steken en hakenkruizen spuiten spreken we over 'paar mongolen die je op elke hoek elke straat tegen kan komen'

Nou sorry hoor, hoezeer ik ook het falen van de multiculturele samenleving omarm, dat noem ik gewoon hypocriet.

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:58

Niet goed te praten, eigenlijk ook wel af te keuren maar kon niet nalaten me te verkneukelen toen ik het las.

retep123 | 23-07-07 | 10:58

maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:51

Had ik het over een kleurtje dan? Verder zou ik je willen verzoeken om eens 4 jaar in de Blijmer te gaan wonen of in een van de vele andere wijkenen in grote steden. Een buurt of gemeenschap kan maar een beperkt aantal allochtonen verstouwen. Bij 20% begint het al uit de klauwen te lopen. En al die mensen die uit hun oude, vertrouwde buurten zijn weggepest door 'onze cultuurverrijkers'? Heb je daar al eens mee gepraat? Heb je al eens meegemaakt dat een buurt in 10 jaar tijd van een vertrouwde volkswijk tot een no-go aria verworden is? Zal ook wel aan die autochtone jeugd liggen, niet dan?

kwarko01 | 23-07-07 | 10:57

Probeer je de provocerende riooljournalistiek te ontwijken door geenstijl.nl te lezen krijg je dit gezeik weer.
--

Ja, helemaal mee eensch!

G-unite | 23-07-07 | 10:56

@maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:42
Was meer een opvolging van boze buur en teen dan dat het, op het artikel sloeg.

Hellsmurfje | 23-07-07 | 10:56

@ azijnseiker

Blank lijkt me toch echt te slaan op de huidkleur, niet de tint van de garagedeur, denk je wel?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:55

Brusselmans wat ben je ook een ei: Zon heel artikel schrijven op basis van een paar mongolen die je op elke hoek elke straat tegen kan komen.

Probeer je de provocerende riooljournalistiek te ontwijken door geenstijl.nl te lezen krijg je dit gezeik weer.

De haatvoedende media zijn de dolk in de rug van onze maatschappij.

De Koekoek | 23-07-07 | 10:54

@ zum kotzen

Mee eens. Vogelaar is een dolgedraaid oud rood vakbondswijf die naief babbelt over iets dat vroeger gewoon stadsvernieuwing genoemd werd.

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:53

maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:51

Wat heeft een kleurtje met moslims te maken? Geen dingen door elkaar heen gebruiken he. Houd de discussie wel schoon.

azijnseiker | 23-07-07 | 10:53

Sjaak, ik wist niet eens dat het een moskee was. Ik dacht dat het een cultureel centrum was. Gadverdamme, wat heb ik een hekel aan die centra met hun hobbycursussen.

Teen | 23-07-07 | 10:53

@ kwarko01

Wilde je beweren dan dat autochtone jeugd slechts bestaat uit vriendelijke humane slimme gematigde vrienden van de wereld?

Hou toch op. Ik heb ook een broertje dood aan agressieve moslims, criminele antillianen maar wie nog steeds behept is met de handicap dat het kleurtje van je huid uit moet maken hoe gelukt je bent als mens is zooooo achterlijk. Daar kan geen salafist tegen op.

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:51

Iedereen met een klein beetje verstand kon dit jaren geleden zien aankomen. Islam en het westen gaan niet samen, zonder waarde-oordeel over één van beiden uit te spreken.

Nee, ik sta niet te juichen bij deze idiote actie, ondanks mijn diepe islam-haat. Maar als je op Nieuwnieuws de moslim bilo ziet oproepen tot het afbranden van kerken, dan besef je dat Vogelaar stekeblind is met haar utopie van een joods-christelijk-islamitische cultuur. Op islamitische fora heb ik al gelezen dat moslims woedend zijn over haar uitspraken, omdat ze niet in één adem genoemd willen worden met joden en christenen.

zum kotzen | 23-07-07 | 10:51

Waarom mag ik niet een hekel aan de Islam hebben?

azijnseiker | 23-07-07 | 10:50

Still confused.. extreem rechts en islamo-fascisme kunnen het toch zo goed met elkaar vinden? Zelfde doelstelling e.d.
Houd zelf nog steeds rekening met types als de Unibomber nutcase(s), terwijl ik een inside job ook niet kan uitsluiten.

RickH | 23-07-07 | 10:50

Ha ha daar ben ik net een paar weken weg!
10 jaar daar gewoond ik heb heel wat van die etterjes groot zien worden.
En alle hoop voor die mafkezen verloren

schaerer | 23-07-07 | 10:50

Kijk, er is een klein verschil in dicrimineren en onderscheid maken. Onderscheid maken doen we allemaal. Als iemand 10 keer bedonderd is door een Engelsman, zal die de elfde keer waarschijnlijk toch onderscheid maken. Discrimineren doe je al bij de eerste keer.

kwarko01 | 23-07-07 | 10:49

@ maakniesaaknie
We zullen het nooit meer doen.
@Teen en Bobu
Ik zei toch dat we die marokkaanse moskee hadden moeten pakken?

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 10:47

@ maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:38
Je hebt gelijk sorry. Ik neem hierbij afstand bij het in de fik steken van een moskee en het blank verklaren van een dorp.

Teen | 23-07-07 | 10:45

maakniesaaknie 23-07-07 @ 10:44

Ja hoor, jij je zin.

kwarko01 | 23-07-07 | 10:45

mijn buurt heb ik liever ook overwegend blank,
is dit zo raar gelet op de overlast die hele bevolkingsgroepen op grote schaal produceren?

@ kwarko01

'slecht sprekende, agressieve inteeltgroepen'

Ik neem aan dat je het hier over de Zwanenburgse autochtone jeugd hebt?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:44

@ Hellsmurfje

ORLY? Dus jij laat de bal graag terugbrengen door mensen die moskeeen in de fik steken en hakenkruizen op muren spuiten?

Damn, waarom kan je niet gewoon een tiefus hekel hebben aan islamofascisme zonder tot het korps kaalskopjes gerekend te worden?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:42

We kunnen nog veel verwachten van 'onze' jeugd in de toekomst. Hun hangplekken en buurtcafe's worden overgenomen door slecht sprekende, agressieve inteeltgroepen. Laten we eerlijk wezen. Wie wil er in een buurt wonen met 70% allochtonen?

kwarko01 | 23-07-07 | 10:41

@Teen
... is goud waard

mennixx | 23-07-07 | 10:41

Wie de bal kaatst...

Hellsmurfje | 23-07-07 | 10:40

ik denk dat die arme mensen gewoon bang zijn voor de waardedaling van hun woningen in het pitoreske oerhollandse zwanenburg

LvD | 23-07-07 | 10:39

Wiite zwanen, zwarte zwanen. Who gives a shit. Ennuh een kerkklok maakt ook herrie.

BralV | 23-07-07 | 10:38

@ BoBu Teen & Sjaak

Is het nu zo lastig gewoon afstand te nemen van het in de fik steken van een moskee en het tot blank uitroepen van een dorp?

Zo heel veel meer geks wordt er van moslims toch ook niet verwacht?

maakniesaaknie | 23-07-07 | 10:38

Bah, snel een moskee bouwen als een paar hollandse jongens aan het schilderen zijn en dan meteen naar het antidiscriminatiebureau hollen.

sjaakdeslinksesul | 23-07-07 | 10:37

Wie een kuil graaft voor een ander.

Teen | 23-07-07 | 10:36

What comes around, goes around.

Boze Buur | 23-07-07 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken