Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Er mag weer beledigd worden

U kunt weer vlaggen! De rechtbank heeft namelijk in al haar wijsheid besloten dat de pliesie geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten aan het adres van minister Verdonk. Het gaat daarbij onder meer om de gewraakte poster van 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind'. Dat biedt dus perspectieven. Ook voor GroenLinks. Ofwel, dames en heren krakers: het rouwen heeft lang genoeg geduurd, tijd voor actie! Laken van het bed, nieuw inktpatroontje in de printer en knutselen maar. Leve de vrijheids van meningsuiting… UPDATE: Bespugen mag overigens nog steeds niet...

Reaguursels

Inloggen

Geef eens een voorbeeld van geweld van georganiseerd rechts ? Links heeft hier het monopolie op geweld tegen andersdenkenden.

Hammiehetvarken | 28-11-05 | 18:16

@Hammie: Handig, kun je zelfs als het niet door de buurt of de overheid gewaardeerd wordt een politiek slaatje uit slaan: "Ja, nee, ziet u, het waren die Linksen weer! Die doen dit soort dingen! Wij niet hoor, wij zijn model-Nederlanders!"

Tyfus | 27-11-05 | 23:32

Ik dacht meer aan bivakmutsen en knuppels, met van die bordjes "internationale socialisten ". Burgers krijgen geen subsidie zie je het moet een beetje low-budget.

Hammiehetvarken | 27-11-05 | 23:19

@Hammie: Een bijbaantje lukt nog net... Ik heb niet zo'n behoefte aan rijkdom, ik ben al tevreden met een rijk leven. Je kunt inderdaad in een gehuurd rijtjeshuis prima werken aan de ontwikkeling van sociale vaardigheden, echter in een kraakpand is de noodzaak iets groter. Je hebt namelijk naast met de buren ook met je huisgenoten en de eigenaar en de politie en misschien nog wel een rechter en een advocaat te maken.
-
Burgerwacht? Met van die bordjes 'attentie buurtpreventie' erbij? Of meer op z'n Amerikaans, met van die koele jassen met een logo d'rop?

Tyfus | 27-11-05 | 17:50

@ een full-time klus, kan je dat met je werk combineren ? Of zit je ook nog bij de bond ter verandering van het arbeidsethos ? Wel fijn dat krakers sociale vaardigheden ontwikkelen, maar dat kan ook gewoon met een huur huis, dan moet je toch ook overweg kunnen met je buren, zeker als je samen met hen een burgerwacht wilt beginnen.

Hammiehetvarken | 27-11-05 | 08:33

@Hammie: Het is in ieder geval een full-time klus. (Vast niet voor iedere kraker, maar als je het een beetje goed wilt doen moet je er wel een beetje energie in steken.) Voor de poen hoef je het niet te doen, maar het is wel een uitdagende job die goed is voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden en persoonlijkheid.
En het houdt je van de straat... Mijn peniskoker is vorige week helaas overleden, ik moet maar gauw weer een nieuwe scoren.

Tyfus | 27-11-05 | 02:37

@ tyfus: collega-kraker , is het een beroep dan ? Of ben je een soort fysiotherapeut ? Sommige dingen zijn nu eenmaal geen dingen die je als beroep moet zien, peniskoker is daar een van, kraker een ander. Een peniskoker is een (waarschijnlijk elektrisch ) apparaat.

Hammiehetvarken | 27-11-05 | 00:55

@Hammie: Tja, die nick van mij... Ik gebruik 'm al jaren, en soms vergeet ik echt even dat ik zo heet. Ik kan d'r wel tegen hoor. Maak je geen zorgen. Mijn collega-kraker vertelt me trouwens net dat hij geregeld van buitenlanders (in kraakpanden) te horen krijgt dat Nederlands zo'n fijne taal is om in te schelden, juist dankzij die ziektes. En de harde keelklanken schijnen ook een handje te helpen.

Tyfus | 26-11-05 | 21:49

Tyfus, jammer dat je daar niet tegen kunt, alhoewel je nick doet vermoeden dat je grof taalgebruik niet afkeurt. Nederland is bij mijn weten het enige land waar de mensen ziektes bij het schelden gebruiken. (/satirische mode aan) "Mag ik me even voorstellen: Tyfus kraker" (/satirische mode uit).

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 21:24

Ik als kraker kan dat niet zo goed waarderen. Het is weer eens een van die generalisaties waar ze bij Nieuw-Rechts blijkbaar zo gek op zijn. Als je dan toch moet schelden, wees dan creatief, en blijf niet de al twintig jaar geherkauwde woorden gebruiken die toen al nergens op sloegen.

Tyfus | 26-11-05 | 21:07

Verdonk nog geen bloed aan je handen stond op een spandoek van krakers, ik weet dat krakergespuis een pleonasme is maar daar GeenStijl een satirisch weblog/shocklog is vind ik dat "krakergespuis" moet kunnen, geeft meteen aan hoe ik over ze denk. Dat Theo van Gogh bijv. een dikke klaagzak genoemd wordt kan ik ook niet erg vinden, wel creatief zelfs.

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 20:51

@Hammie: Prima, dan herkende ik daar de stijl van schrijven van. Zoals ik al eerder zei vond ik dit geen slecht plan.
-
Van Gool doet de laatste tijd inderdaad erg zijn best om gematigd over te komen.
-
Waar de aanduiding 'krakersgespuis" nou weer voor nodig is...

Tyfus | 26-11-05 | 20:11

Tyfus, ik heb een stukje van (dus niet mijn eigen tiksel) de weledele heer van Gool hier neergezet, omdat het volgens mij lijkt op wat er over Rita wordt beweerd: als verantwoordelijke persoonlijk op incidenten aangesproken worden als moordenaar. Het komt op hetzelfde neer. Zowel bij het vastzetten van illegalen als bij de handhaving van het recht in Amsterdam worden er fouten gemaakt. Je kan beide op dezelfde schreeuwerige manier aankaarten, alhoewel ik vind dat van Gool nog gematigder is dan het krakergespuis.

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 18:13

@Pannie: Nee, in de echte wereld zullen mensen dat niet zo snel zeggen. Op internet echter des te sneller, kijk maar naar een paar van de spandoekideetjes in dit onderwerp... Zo'n bot2, die laat zich wat mij betreft kennen als een barbaarse xenofobe zielepiet. Janmaat was, in vergelijking met de toetsenbordridders van tegenwoordig, bijna gematigd.
-
@Hammie: Grappig. Heb je ook ingezonden brieven leren sturen van dhr. Van Gool? Of schreef je uit jezelf al zo stereotypisch?

Tyfus | 26-11-05 | 13:49

Mevrouw Verdonk mogen wij a.u.b ook zo`n brandkeet in Amsterdam west .

bot2 | 26-11-05 | 13:29

Die laatste was @Hammie trouwens.

Pannie | 26-11-05 | 09:59

Grappig maar al die Amsterdamse Groen Slinkse binnenstadyuppen zitten dus heel de dag op die Engelse toeristen te kankeren die hun blanke grachtengordel ontheiligen, terwijl als men in Rotterdam iets over bepaalde overlast van bepaalde bevolkingsgroepen zegt men gelijk als racist wordt bestempeld.
Maarja, Engelsman is geen ras natuurlijk.

Pannie | 26-11-05 | 09:58

Tyfus 25-11-05 @ 23:47
Nou ik heb in al die tientallen jaren dat ik hier rondloop nog nooit iemand ontmoet die zoiets serieus beweert, jij wel???
Zelfs iemand als Janmaat riep dat volgens mij niet.

Pannie | 26-11-05 | 09:51

Tyfus, ja ik ben lid van de club.

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 09:06

Hama .23.02 Ik schrijf mosslim met twee ssén ja ,heb je daar een probleem mee ?Het kan ook met drie sssén .
En ik weet niet precies wat iemand anders denkt ,maar ik kom die mossslims heel vaak tegen ,en ze zien er allemaal hetzelfde uit .Heb jij weleens een mossslim gezien met een hanekam of een oorbel of een roze overhemd .
Voor dat de jaren zestig in nederland begonnen zag iedereen er ook hetzelfde uit ,en als je bijvoorbeeld afwijkende kleding droeg werd je uitgescholden op straat .Zo is het nu nog steeds in de mosslimgemeenschap.

Yammie | 26-11-05 | 02:32

@Hammie: Ach ja, Reneetje. Waar je als omhooggevallen skinhead wel niet terecht kan komen. Landelijk secretaris? Nou, toe maar! Maar op zich wel een grappig initiatief. Laat de burger de politiek het vuur maar aan de schenen leggen. Leuke plug van Michiels' boek ook, ben je een fan?
-
@Pannie: Nee, dan niet. Wel als je mensen veroordeelt wegens het hebben van een bepaalde overtuiging, religie of huidskleur, in plaats van te kijken naar feiten. Iemand die bijvoorbeeld roept: "Alle moslims het land uit," of "Slegs vir Blanke," maakt zich in mijn optiek schuldig aan een moreel verwerpelijke generalisatie.

Tyfus | 25-11-05 | 23:47

Cohen nog steeds geen bloed aan je handen ? Landelijk secretaris van Nieuw Rechts, Rene van Gool, zal volgende week aangifte doen jegens burgemeester Job Cohen van Amsterdam wegens dood door schuld dan wel grove nalatigheid. Dit omdat hij als politiek eindverantwoordelijke er niet in slaagt om zijn stad veilig te krijgen. Afgelopen vrijdag werd een Britse toerist vermoord omdat het Amsterdamse beleid jegens dealers en junks op straat niet deugt. Het buitenland lacht om ons hoofdstedelijk drama. Getuige de moord op Theo van Gogh en vele andere zinloze en onnodige slachtoffers is dit een structurele kwaal. Michiel Smit was vorig jaar nog in de Diamantbuurt om te demonstreren tegen het terroriseren van een gezin aldaar, en werd zelf belaagd door werkeloze krakers. Ook hier reageerde de politie niet adequaat op. Nieuw Rechts doet mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen in alle grote plaatsen in Nederland waaronder Amsterdam. In zijn boek "veiligheid ? doe het zelf!" benadrukt landelijk voorzitter Michiel Smit al dat de burger in Nederland een loslopende prooi is voor allerlei gespuis en zelf niks terug mag doen.

Hammiehetvarken | 25-11-05 | 22:21

Wat nou moreel verwerpelijk?
Als je zegt dat sommige asielzoekers gelukszoekers zijn zeker?
Domme mensen hebben we naar mijn idee nauwelijks in Nederland, ik ontmoet ze in ieder geval hoogst zelden.
Een imbeciel is heel wat anders.

Pannie | 25-11-05 | 18:26

@Pannie: Kan wel zijn, maar een imbeciel moet je ook gewoon een imbeciel kunnen blijven noemen. En een moreel verwerpelijke mening is nou eenmaal moreel verwerpelijk. Het is inderdaad stom van mensen om elke afwijkende mening als dom af te doen, maar er zijn nou eenmaal (vooral op internet) een heleboel domme mensen.

Tyfus | 25-11-05 | 16:34

@da wizard - 19:25
Dan heb je toch nog geen kaas gegeten van de grondwet. Je mag helemaal geen eigen rechter spelen, laat staan dat je de guillotine mag bedienen.

zweefvlieger | 25-11-05 | 15:09

Pannie, zoeken naar dat wat bindt ipv scheidt ?

duive030 | 25-11-05 | 13:03

Nederland gaat eerder kapot aan mensen die denken dat hun mening 'beter' is dan andermans mening, en mensen met een andere mening als 'minderwaardig, moreel verwerpelijk, dom, imbeciel enzovoorts wegzetten.

Pannie | 25-11-05 | 11:57

Femi Halsema denkt daar heel anders over. Mijn comment is verwijderd van haar web-log. En dat terwijl ik geen scheldwoorden heb gebruikt! Dat tyfus-wijf!

themanfrank | 25-11-05 | 11:46

LOL @pannie

Het principe van 'houd jezelf aan de normen die je predikt' heb ik Rabarberke ook al een keer proberen uit te leggen, maar er zijn muren die ik eerder bekeerd heb...

zum kotzen | 25-11-05 | 09:30

Rabarbeke jij vond in 'jouw tijd' Farce Majeure en Wim Kan zeker ook 'te ver gaan' af en toe?
Om over Neerlands Hoop, Monty Python e.d. nog maar te zwijgen zeker???
Ik denk trouwens dat er 'in de praktijk' (!!!) maar weinig plekken ter wereld zijn waar de mensen zo respectvol met elkaar omgaan als in het hedendaagse Nederland, ik denk dat iedereen die wel eens de deur uitgaat en z'n ogen open heeft dat zal moeten beamen.

Pannie | 25-11-05 | 08:48

Rabarbeke weer met zijn 'verhuftering van de samenleving'
Terwijl hij hier zo'n beetje iedereen die het niet met hem eens is continue uitscheld, met zoveel mogelijk steken onder water als het kan.
Opvallend weer die blinde vlek.

Pannie | 25-11-05 | 08:26

Met liefde doe ik die 60 uur schoffelen als ik de kans krijg

grmbl | 25-11-05 | 05:04

Now will never come again.

Drop | 25-11-05 | 02:24

later

rattekop | 25-11-05 | 02:23

43% of all statistics are worthless

rattekop | 25-11-05 | 02:22

rattekop, was leuk, maar ik ga slapen, welterusten.

Levereter | 25-11-05 | 02:19

A guilty conscience needs no accuser

rattekop | 25-11-05 | 02:19

A coward dies a thousand times before his death, a valiant never taste death but once.

rattekop | 25-11-05 | 02:18

Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted."

Levereter | 25-11-05 | 02:17

It's not that I'm afraid to die, I just don't want to be there when it happens

Levereter | 25-11-05 | 02:13

how do you make your girfriend scream while having sex?
call her and tell her

rattekop | 25-11-05 | 02:09

What does an old woman have between her tits, that a young girl hasn't?
A navel

rattekop | 25-11-05 | 02:06

Money is better than poverty, if only for financial reasons.

Levereter | 25-11-05 | 02:04

The only time my wife and I had a simultaneous orgasm was when the judge signed the divorce papers.

Levereter | 25-11-05 | 02:00

worrying is like sitting in a rocking chair, it gives you something to do, but doesn't get you anywhere

rattekop | 25-11-05 | 01:59

a poor workman blames his tools

rattekop | 25-11-05 | 01:57

I'm such a good lover because I practise a lot on my own

Levereter | 25-11-05 | 01:54

My love life is terrible. The last time I was inside a woman was when I visited the Statue of Liberty

Levereter | 25-11-05 | 01:53

"I would like the west better if it was in the east"

Levereter | 25-11-05 | 01:50

a woman needs a man, like a fish needs a bicycle

rattekop | 25-11-05 | 01:50

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.

Levereter | 25-11-05 | 01:45

When you hear hoof beats, think horses not zebra's

rattekop | 25-11-05 | 01:44

Better to be thought a fool, then to open your mouth and remove all doubt

rattekop | 25-11-05 | 01:42

give a man a fish and he will eat for a day, teach a man to fish and he will sit in a boat and drink beer all day

rattekop | 25-11-05 | 01:40

Science is organized knowledge. Wisdom is organized life.

Levereter | 25-11-05 | 01:33

If man makes himself a worm he must not complain when he is trodden on.

Levereter | 25-11-05 | 01:32

Do the thing you fear, the death of fear is certain

rattekop | 25-11-05 | 01:31

Pain is only weakness, leaving the body

rattekop | 25-11-05 | 01:29

Doubt is the beginning, not the end, of wisdom

rattekop | 25-11-05 | 01:27

Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live.

Levereter | 25-11-05 | 01:09

common sense ain't common

rattekop | 25-11-05 | 01:03

* ?zit dus midden in een grootscheepse verhuizing (van 12 jaar kasteel naar probleemdingenwijk), vecht tegen de nostalgie van al die spullen en betrapt zich vervolgens op het idee hoe het zou zijn om met Rababerke op vakantie te gaan?*

Naar mijn ?adresje? Rabar, authentieke boerderijwoning in Dieulefit en Drôme (dorpje door God gemaakt, en dat ís zo).

In dit topic ben ik het zonder tussentijdse weerstand met je eens, vooral om hoe je het eindelijk eens kort en duidelijk verwoordt.
Nederland is hét subsidieland van Europa, op alle fronten.
Dat van die aardappel gaf een mooie rekensom, maar vandaag (gisteren) ging het in de realiteit om de wereldwijde suikerbieten. Opengegooid die handel, niks geen (of althans een stuk minder kunsdtmatige prijsopdrijving mbv.) subsidie?s.

Prompt: hoe zit dat nou met ?jouw? olie? Is het voor culinaire consumptie, komt het uit Toscane (de beste, toch?), of zit je op een pionierszetel om meerdere toepassingen te initiëren?
Afijn, van die dingen die je niet per spandoek vraagt of zegt - wel bij maanlicht en op een half onbekend kussen als toch iedereen slaapt.

*? pakt verdere deel keukengerei in zodat bij voorjaar (!)(na eindelijk goedgekeurde en brandveilige verbouwing) alles weer op z?n plek staat?*

Ps. @ vander F, de kuikenartieste was ik niet, ik herhaal, "it was not I".

Kudtkip | 25-11-05 | 01:01

Ha, er is nog iemand!

Levereter | 25-11-05 | 00:57

En nu in het Nederlands graag.

vander F | 25-11-05 | 00:50

"If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed"

Levereter | 25-11-05 | 00:39

"Hate is more lasting than dislike"

Levereter | 25-11-05 | 00:37

"The days of individual happiness has passed"

Levereter | 25-11-05 | 00:35

En het kan nog steeds branden!
Laat onze regering maar schuiven, je aan de wet houden is alleen voor het domme stemvee bedoeld.
www.planet.nl/planet/show/id=62967/con...
Let wel:
Nog STEEDS gebreken.

vander F | 25-11-05 | 00:22

@rabarbeke
tja hufters, we zijn het allemaal. Echter door het niet goed regeren van een multiculturele samenleving, raken mensen hun identiteit kwijt. Het is echt te simpel om te denken dat "als we allemaal maar vriendelijk tegen elkaar zijn" het probleem zichzelf oplost. Ik kan in ieder geval niet vriendelijk zijn tegen een hangend figuur op een scooter die me kwaad aankijkt en naar mijn vriendin fluit. Van mij word tollerantie verwacht, en ik zal ook rustig doorlopen; met een nare glimlach. Maar wat wordt van hem verwacht? Nederland is gewoon een erg ontwikkeld land, als je er maar genoeg minder-ontwikkelde mensen bij ingooit, gaat het hier vanzelf een keer mis. Dat zijn de nadelen van democratie

rattekop | 25-11-05 | 00:20

"It is always more difficult to fight against faith than against knowledge"

Levereter | 25-11-05 | 00:04

@rattekop

Gewoon minder rijden en schonere brandstof. Een dieselmotor kan in principe alles verbranden, dus ook schone brandstoffen.

Het is de omgekeerde wereld. De overheid subsidieert boeren om kippen, runderen en varkens te mishandelen en te verwaardigen, terwijl ze hun evengoed zou kunnen subsidieren om massaal koolzaad te verbouwen.

Ik weet niet of er nog een boteroveschot is, maar daar zou je dus ook biodiesel van kunnen maken.

@spandoeken

Elk geloof heeft historisch gezien wel eens wat naars over andersdenkenden gezegd. Het christendom doet dat ook. Er zijn genoeg rechtschapen moslims die respect hebben voor anderen.

De morele verdoemenis geldt echter niet alleen voor die krakers, zij geldt ook voor sommige moslims, sommige christenen en sommige heidenen. Het is menselijke verhuftering en een mooie verpakking van geloof of politieke overtuiging ten spijt, het blijft verhuftering.

Rabarberke | 24-11-05 | 23:50

"Met me pik in me hand, hou ik van dit hele land!"

En nu op neuqen met dat spandoek, bovenbuurman. Dit is een fatsoenlijke buurt.

alpha alpha | 24-11-05 | 23:47

Sla vaker een kraker.

Levereter | 24-11-05 | 23:26

@rabarbeke
goed om de brandstof discussie ff een wending tegevn. Die brandstof flikker je in auto's. De auto industrie is een van de grootste, meest concurrerende, geld-in omgaande, vervuilde en ga maar door. Ik vraag me af hoe makkelijk het brandstof probleem op te lossen is. Er zitten meer factoren aan vast dan alleen de nederlandse overheid (olieindustrie, Shell etc). Wil het hier bij laten wat betreft brandstof; ik mis de kennis ook om hier verder op in te gaan.

@spandoeken.
morele verdoemenis? Het lijstje namen dat je noemt geeft je anti-moslim/buitenlander-haat weer. Deze mensen vecht(t)en juist wel tegen geloven die GEEN respect hebben voor bepaalde minderheden. Ze pakken het idd niet subtiel aan, maar misschien hebben ze het gevoel wel dat er gewoon niet echt geluisterd wordt naar de problemen die er misschien wel zijn.

rattekop | 24-11-05 | 23:18

@Rabarkerke
Ik denk dat ik maandelijks meer aan de fiscus moet afdragen dan 10 krantenjongens bij elkaar verdienen. Maar goed, daar moeten wel weer een paar van die luie honden van vreten, zo zit ons sociale stelsel nou eenmaal in elkaar...

[>ReuF | 24-11-05 | 23:18

@DT

Heb jij ooit iemand een pand zien jatten? Verduisteren kan ik me nog wat bij voorstellen, maar diefstal... nee inbraak oke, huisvredebreuk, onrechtmatige daad, vernieling etc.

Rabarberke | 24-11-05 | 23:17

@reuf

Ach het voordeel van zo'n krantenwijk is dat je daarna weer je nest in kunt duiken.

Rabarberke | 24-11-05 | 23:14

@Rabarbeke:
En dan nog is het van de zotte dat iemand eigendommen van een ander kan 'toe-eigenen'. Dat heet gewoon diefstal. Je had ook een bod kunnen doen op het pand.

Rest In Privacy | 24-11-05 | 23:13

goed nieuws allen

Hama kwam in 1 keer uit bij pasjanzen

hama | 24-11-05 | 23:13

@anti-links

Ik bedoel, wat kostte die website van Hoogerworst nog maar?

Rabarberke | 24-11-05 | 23:10

Ach, laat dat werkschuwe linkse tuig toch lekker hun gang gaan. Ik ben blij dat we eindelijk een minister hebben die een strak immigratiebeleid durft te voeren. Negen van de tien asielzoekers komt hier toch alleen maar heen om te profiteren van de belastingcenten waar ik 5 dagen per week om 6 uur 's ochtends voor naast m'n nest sta. Bij de volgende verkiezingen gaat mijn voorkeursstem naar Rita!

[>ReuF | 24-11-05 | 23:09

@anti-links

Neem me niet kwalijk hoor, maar volgens mij krijgen we nog zoiets als een kwartje van kok terug van deze rechtse regering. En die 3 miljard die zalm 'per ongeluk' heeft overgehouden komen ook ergens vandaan.

Ondertussen smijt rechts evengoed met gemeenschapsgeld.

Rabarberke | 24-11-05 | 23:07

Rita ist der Sieg

zakje pinda´s | 24-11-05 | 23:02

@DT
Een pand laten leegstaan alleen maar om je zakken te vullen met speculatie op prijsstijging, terwijl er mensen geen woning kunnen vinden is bespottelijk. Ik kan krakers dan ook prima begrijpen.

Rabarberke | 24-11-05 | 23:02

@ yammie

Goed om te zien dat jij weet hoe de gemiddelde moslim denkt.
ps moslim schrijf je met 1 s.

@ rabarberke,

maken we ons niet allemaal schuldig aan een protectionistisch agrarisch beleid?

hama | 24-11-05 | 23:02

Een kraker steelt kapitaal eigendom van een ander en wordt door de rechter in het gelijk gesteld. Ik zal eens een fiets gaan jatten van een kraker omdat ik vind dat ik een fiets nodig heb.

Rest In Privacy | 24-11-05 | 23:00

@rattekop

Ok, maar de overheid werkt bedrijven die schone brandstof willen produceren juist tegen, op enkele uitzonderingen na. Methanol is veel schoner dan benzine en biodiesel ook. En biodiesel is ook nog goedkoper als men dat idee van dat het van nieuw te verbouwen koolzaad gemaakt moet worden maar een keer loslaat. Je kunt het van elk vet maken, gebruikt of ongebruikt voor bijna niks. De overheid zit gewoon te slapen.

Qua spandoeken:

Elke spandoek mag, tot de rechter haar verbiedt of de politie van mening is dat er sprake is van een wetsovertreding. In morele zin vind ik echter dat de grens van het betamelijke al lang is overschreden. Door Van Gogh, door Hirshi Ali, door Verdonk, door links, door rechts, door boven en door onder.

We zijn totaal verhufterd, kennelijk geen enkel respect meer en stevenen rechtstreeks af op de morele verdoemenis.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:59

Linksom .Grappig (Ziek)dat dit een treffende omschrijving is van de gemiddelde mosslim in nederland (hun afkeer van alles wat anders is).

Yammie | 24-11-05 | 22:57

@ anti links,

Nou, ik zou met haar wel een aardappeltje willen eten hoor..

hama | 24-11-05 | 22:56

Aardappelen waren vandaag in de bonus bij Appie
0,99 per 5 kilo.

@ rabarberke

Ik ga gelijk 10 kilo kopen, hou ik nog 2 cent over ook

hama | 24-11-05 | 22:55

@hillbilly
Dat laatste als de subsidie wegvalt zonder importregulatie.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:54

@ hama,

ik kijk wel uit om me met haar in te laten. Ze lijkt me nogal besmettelijk namelijk.

Daarentegen vind ik wel dat de pvda en sp moet blijven bestaan. Er moeten wel mensen blijven bestaan over wie je tegen je kinderen later kunt zeggen: "Kijk zoon/dochter.... dat is zo iemand die vroeger alle burgers straatarm wilde hebben en aanhangers waren van adolf hitler. Alleen legden zij het ietsje anders uit".

Anti-links | 24-11-05 | 22:54

@hillbilly

Die subsidies zullen never en nooit wegvallen zonder de import te reguleren met hogere invoertarieven of quota. De boer kan dan door een prijsverhoging zijn marge blijven halen. De aardappel wordt dan dus duurder.

Als de subsidie wegvalt, kan de boer beter een uitkering aanvragen. Zijn bedrijf wordt ineens veel minder waard, zijn krediet bij de bank wordt gehalvererd, zijn inventaris is plotseling niets meer waard etc. Hij hoeft dan niet eens met zijn prijs te zakken, hij kan gewoon de toko sluiten.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:53

@rabarbeke
redelijk negatieve visie van je
het hebben van schone brandstof is nog steeds iets wat bedrijven op moeten oplossen; niet de overheid. Ze kunnen het hoogstens stimuleren en dat gebeurt idd weinig op dit moment. off topic dit allemaal; het ging om wat er wel en niet op spandoeken mag staan. Trouwens jij als deskundige van de letteren der wet; ga eens een poging doen om te kijken welke spandoeken wel en niet mogen. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in de rij. Laat de twijfelgevallen maar weg. Laat ff 2 lijstjes zien: 1 dit kan echt niet
en 2 dit kan echt wel. Ga er namelijk niet vanuit dat deze spandoeken discussie is afgelopen.

rattekop | 24-11-05 | 22:51

Maar een kunnstwerk voor THEO waarin RESPECT werd gevraagd mag in een ISLAMITISCHE WIJK niet!

MvvM | 24-11-05 | 22:51


@ rabarberke

Jaja, en dan twee euri's in mijn vuistje vinden zeker?

Ik geloof niet dat jij me dat aan zou doen, daarvoor hebben we teveel respect voor elkaar toch?

hama | 24-11-05 | 22:47

@hama

Ja moet je niet verbaasd worden als je op je buik wakker wordt en nog net een stel leernichten ziet wegwandelen.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:45

@anti-links

Zeg! laat je mijn Femkutje een beetjemet rust??

hama | 24-11-05 | 22:45

@rabarberkertje
Die subsidie zorgt een hogere opbrengst op zijn oogst, echter door deze subsidies laten wij geen goedkopere aardappels van buiten de eu binnen, deze boeren hoeven dus niet de concurentie aan te gaan met andere landen. Hun opbrengst staat vast per kilo.
Zonder subsidie zal hij dus moeten zakken in prijs om uberhaupt een knol te verkopen.

hillbilly | 24-11-05 | 22:43

Gelukkig ben ik dusdanig democratisch ingesteld dat alles en iedereen wat ook maar het kleinste beetje sympathie voor Groen Links kan opbrengen regelrecht tegen de muur gezet kan worden wat mij betreft. Let wel: ik zeg dit niet hardop, ik denk dit alleen maar.

Anti-links | 24-11-05 | 22:43

@rattekop

Zelfde economiestudie gedaan als hillbilly?

Ik heb het niet over milieu. De overheid interesseert het milieu geen ene flikker, anders hadden we al lang schonere brandstof zoals methanol, ethanol, biodiesel, slaolie, etc.

De overheid subsidieert aan de ene kant failliete sectoren en aan de andere kant plukt ze de burger om dat te kunnen betalen.

Dat heeft niets met milieu te maken maar alles met belangen, vriendjespolitiek etc.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:40

@ rabarberke

Al doende leert men toch?
Daarbij, Hama kan heel lang stil liggen op zijn rug, maak je me wakker als het klaar is?

hama | 24-11-05 | 22:40

Boeren zijn in Nederland de grootste steuntrekkers.

aivd | 24-11-05 | 22:37

@hama
geld is niet voldoende, je moet het ook nog kunnen.

@hillbilly

Jj hebt zeker economie gestudeerd. Kun je uitleggen hoe zo'n aardappel dan goedkoper wordt als de subsidie wordt ingetrokken? Nu kan de boer een lage prijs maken omdat zijn kosten door de subsidie worden gedrukt. Als die subsidies wegvallen worden zijn operationele kosten hoger en moet hij een hogere prijs vragen voor zijn aardappelen om dezelfde marge te halen.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:37

@Leon
zal ik een liedje voor je zingen?
.. seesamstraat seeesamstraat ...... .

targent | 24-11-05 | 22:34

@targent Mao
bla bla bla, geef nou maar gewoon je naam en adres, komen wij wel langs met de camera

Leon G | 24-11-05 | 22:33

@rababerke
je vergeet de kosten van het het mileu, die worden gemaakt door de auto en minder door het openbaar vervoer. Toegegeven erg moeilijk te kwantificeren dit soort kosten.
Als de landbouw niet gesubsidieerd werd, hadden we waarschijnlijk net zo goedkoop vreten, echter afkomstig uit een ander wereld deel. Dan kunnn de meeste boeren kappen in (west) Europa; maar dat is weer een geheel andere discussie

rattekop | 24-11-05 | 22:33

sorry sorry, was er weer uit voor ik er erg in had. :-)
Dag rabarberke, hoe gaat het met je?

hama | 24-11-05 | 22:33

Deze hele maatschappij drijft op uitkeringstrekkers enerzijds, grote graaiers anderzijds en corrupte ambtenaren in het midden. Een klein percentage idioten werkt zich vervolgens de tering voor weinig.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:32

@rabarberke
als de subsidie van die boeren wordt ingetrokken kost die aardappel stukken minder en niet meer, de prijs wordt hoog gehouden zodat die boeren wat verdienen.

hillbilly | 24-11-05 | 22:32

@ rabarberke

neuqen?, ik betaal!

hama | 24-11-05 | 22:31

Juistem, iedere nederlandse koe krijgt jaarlijks evenveel subsidie als iemand in de bijstand.

Levereter | 24-11-05 | 22:30

@leon

Wie zegt dat krakers op andermans kosten leven? Misschien werken ze wel?

Bovendien, de hele maatschappij leeft op andermans kosten. Waarvan denk jij dat de landbouw gesubsidieerd wordt zodat jij geen 10 euro voor een kilo aardappelen hoeft te betalen?

De gemiddelde niet-rendabele boer is goed voor het opslurpen van een subsidie die zo hoog is als de uitkering van 100 uitkeringsstrekkers.

Daarnaast profiteert iedereen van het openbaar vervoer, dat nooit ongesubsidieerd zou kunnen renderen en wat wordt betaald van het geld dat de overheid plukt van de autorijder.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:27

@targent jozef stalin
alleen je Naam, Woonadres, Telefoonnummer en email is voldoende.

Leon G | 24-11-05 | 22:22

@Rabarberke
kom maar op met je camera dan zal ik mijn comment herhalen!

targent | 24-11-05 | 22:17

Kudtkrakers die leven op andermans kosten. In Groningen hangt nu ook een spandoek naast de pathe bioscoop. Rita, IHR HABT ES GEWUSST. Echt te lomp voor woorden. Het is dat Seveke al dood is...

Leon G | 24-11-05 | 22:13

targent: Verdonk mist de Noordzeegrijze ogen van de ware SSer.

Levereter | 24-11-05 | 22:11

" Alle krakers tegen de muur, dan vang ik tenminste weer huur "

hillbilly | 24-11-05 | 22:11

@fuckface
Wie niet 3000 jaar geleden?
vraag je ove over over grootvader maar na!

targent | 24-11-05 | 22:10

Nu we weer mogen beledigen, zou ik Verdonk alvast een onzalige Kerst willen wensen en haar zeker geen goed Nieuwjaar toedichten. Oh ja, haar schoen mag ze niet zetten want de Sint en zijn zwarte pieten zitten door haar toedoen in een verwijderingscenrum opgesloten. Goh, wat is beledigen toch lekker!

Linksom | 24-11-05 | 22:08

@targent

En jij bent het klassieke voorbeeld van een hufter die zoiets alleen anoniem zegt.

Rabarberke | 24-11-05 | 22:08

*Reisburo Ummah*
.
*Terrorisme, steniging en besnijdenis*
.
*Adequaat tot het bittere eind!*

Rest In Privacy | 24-11-05 | 22:05

Eerst die domme ophef over die zgn. aanslag op Verdonk(misschien wel in scene gezet) en vervolgens zgn. aangedaan door de spandoeken(is zij nu liberaal of niet?). Nu er eindelijk mensen zijn die haar hardvochtige uitzetbeleid aan de kaak (durven) stellen, moeten die Verdonk-lovers niet lullen. Het wordt tijd dat er wat gebeurd voor de mensen die door de overheid
door een poel van ellende moeten gaan. Al die 'dappere' jongens die op deze site vette teksten menen te moeten achterlaten ten behoeve van Margaret II en hun afkeer van alles wat anders is moeten fulmineren(zoek dit maar op in VanDale), don't try to use your brains when you can't find them.....

Linksom | 24-11-05 | 22:03

Verdonk zou in de 40tiger jaren een ss er zijn geweest.
hirchie een clitorisloze geesteszieke aandacht trekker.
zo dat is eruit.

targent | 24-11-05 | 22:01

@Dr. Faustus
whahaha LOL
"die man met rood-blauwe sporttas had gelijk"

DjNoDip | 24-11-05 | 21:56

Vrijheid van meningsuiting!!!
weten jullie nog? daar is die dikke klaagzak om gestorven.
duss niets mis mee!!!

targent | 24-11-05 | 21:55

VERDONK ROCKS!!!

Quadrofoglio | 24-11-05 | 21:55

Zo, leve de vrijheid van meningsuiting! Een winst voor de democratie.

Rabarberke | 24-11-05 | 21:53

Natuurlijk is er veel aan te merken op Schiphol: haastig in elkaar geflanste brandgevaarlijke ruimten, bewaakt door een particulier bewakingsbedrijf. Typerend voor Nederland 2005 dat zelfs gevangenissen geprivatiseerd zijn. Duidelijk dat men de grote stroom op te sluiten mensen niet meer kan verwerken op een "nette" manier. Marijke Vos liet na de brand op radio 1 meteen al merken dat het sowieso niet goed was om illegalen op te sluiten, in Nederland zijn we onmenselijk bezig volgens haar. Helaas kan ik op de site van GroenLinks onder standpunten niets vinden over illegalen. Kritiek ok, maar hoe ze het zelf willen oplossen is mij niet duidelijk.

Hammiehetvarken | 24-11-05 | 21:50

ik ben een politiek correcte racist

rattekop | 24-11-05 | 21:50

*Reisburo Louis*
.
*Irritatie, provocatie, liquidatie,*
.
*Adequaat tot het bittere eind!*

pietje precies | 24-11-05 | 21:46

Het is al meer gezegd: Er wordt met twee maten gemeten. Sterker nog er zijn in NL maar twee maten: Je bent politiek correct of een racist!

Nooit meer slapen | 24-11-05 | 21:37

Ow, moet ineens denken aan: GIJ ZULT NIET DODEN, werd door onze burgervader (van de VVD veboden) in Rotterdam..... weet u nog?

'Gij zult niet doden' ligt anno 2004 te gevoelig...

CDA-wethouder Leonard Geluk van integratiezaken laat via een woordvoerder weten geen behoefte te hebben aan het geven van een reactie. De woordvoerder spreekt van 'een incidentje' dat al is 'opgelost' door deelgemeente Noord. 'Verder is het een zaak van de politie', zegt de woordvoerder. 'Bestuurlijk ligt de zaak bij Opstelten.'
Diens woordvoerder debiteert een volzin over afwegingen door individuele agenten die hun verantwoordelijkheid nemen waar het gaat om het beheerst en gecontroleerd omgaan met de verhoudingen in de samenleving, door zich af te vragen of een en ander verstandig is, juist op dit moment en op deze dag en in deze vorm.
'Heel simpel', zegt de woordvoerder. 'Niets meer en niets minder.' Hij voegt nog toe dat Opstelten van mening is dat met de gewraakte tekst zelf 'niks mis is, op zich.'
'Nee, dat moest er nog bijkomen', zegt Leefbaar-wethouder Marco Pastors, de enige die deze middag het onderwerp wél belangrijk genoeg vindt om er iets over te zetten. 'Die oproep is feitelijk juist, algemeen bekend, en in ons land volstrekt geïnternaliseerd. Het is te gek dat als opruiend te beschouwen. Het is een schitterend voorbeeld van de waanzin waarin we leven.'

WimDorsman | 24-11-05 | 21:33

"Verdonk: Uw haar zit slecht"
Tering, dat lucht op.

nuckin*futs | 24-11-05 | 21:33

"De Koran is een kutboek en de Bijbel slecht WC papier"

Zou dat ook mogen? Wel slecht voor je gezondheid!

Nooit meer slapen | 24-11-05 | 21:27

@FuckFace:
Je hebt gelijk.
-
Moslims; de reli-nazi's van de 21e eeuw...

Rest In Privacy | 24-11-05 | 21:18

@vander F
Je hebt zeker gelijk.
Maar hoe en wie was ook alweer begonnen met het openlijk schofferen van politici met wie misschien in de toekomst moest worden samengewerkt?
Ik kan het mis hebben, maar sinds hij probeerde zijn intrede in de NL politiek te maken is het hier alleen maar bergafwaarts gegaan met het wederzijdse respect en de cohesie in de samenleviing.

MAXIMO | 24-11-05 | 21:13

@Vraagstaart.
Gelukkig bezit jij wel over dat empathische (linkse?) vermogen om te beseffen dat het voor de mijnwerkers toen best wel vervelend was om te beseffen dat ze op straat stonden. Maar wees eerlijk. die mijndelf-bussiness was toen op zijn retour en die mensen hebben nog de mogelijkheid gehad om werk te zoeken of een uitkering aan te vragen.
Die Schiphol-slachtoffers hadden geen keuzes, zij moesten accepteren dat niemand de deuren opende omdat er 'adequaat' werd gehandeld.

MAXIMO | 24-11-05 | 21:07

oke dan, daar gaan we, MOHAMMED WAS EEN KINDERVERKRACHTER!!!!!!!

fuckface | 24-11-05 | 21:05

Wonderlijk inderdaad hoe 'bruin' de groene 'linkse' rakkers soms tekeer gaan.
links mag wel eens bij zichzelf te rade gaan wat ze aanricht in de hoofdjes van jonge mensen.
Haat cultiverende uitspraken leiden slechts naar de afgrond en des-integreren de maatschappij alleen maar verder.
En Cohen, de architect van verdonk's beleid, de boel maar proberen bijelkaar te houden.

vander F | 24-11-05 | 21:01

Wonderlijk inderdaad hoe 'bruin' de groene 'linkse' rakkers soms tekeer gaan.
links mag wel eens bij zichzelf te rade gaan wat ze aanricht in de hoofdjes van jonge mensen.
Haat cultiverende uitspraken leiden slechts naar de afgrond en des-integreren de maatschappij alleen maar verder.
En Cohen, de architect van verdonk's beleid, de boel maar proberen bijelkaar te houden.

vander F | 24-11-05 | 21:01

"Mag meneer Pastors dan ok weer wethouder worden in Rotterdam, of geldt deze vrijheid van mening alleen als het het beledigen van Rita Verdonk betreft?"

Eh nee. Meneer Pastors is weggebonjourd omdat hij zich niet aan zijn eigen afspraak hierld dat hij zijn bek zou houden. En met mensen met wie je geen afspraken kunt maken moet je geen politiek bedrijven. Hij mocht daarom weer tegen iedereeen zeggen wat hem belieft.. maar niet meer als wethouder. Waarvan akte.

Momus | 24-11-05 | 20:58

@Maximo sinister is in deze apart: is afgeleid van het Latijn "links", ik neem aan dat je dat niet bedoelt? ;P . Dat ze niet de meest empatische is: OK, maar qua onovertroffen kilte mis je er nog wel een paar - Joop den Uyl bijvoorbeeld in Heerlen bezig gezien toen hij op één avond de ondergang van de mijnstreek inluidde? En die "bevrediging" kun je niet serieus menen. Doe je ook niet, toch?

vraagstaart | 24-11-05 | 20:56

Gelukkig maar,
spandoekje mag weer, moet toch niet gekker worden.
Krijg je politiestaat toestanden wat met het huidige niveau van de gemiddelde pliesiemens een huiveringwekkende gedachte is.

vander F | 24-11-05 | 20:50

@TM idd. En waar ik op sommige dagen als het buiten kudtweer is zo'n spijt van heb, is dat ik actief heb megewerkt aan activiteiten rond het oprekken van de tolerantie in de naïeve verwachting dat we dat allemaal aankonden. "Omdat mensen met innerlijke waarden geen maatschappelijke normen nodig hebben". Dan komt het schuim boven, inderdaad. Bruin schuim, fakkeldragend en uit naam van hun idee over hun vrijheid en rechten ongebreideld inbreuk makend op de rechtstaat, door niet de essentie op te zoeken maar de grenzen en die tot hun maatstaf te verheffen. Ik heb je lange post gisteren overigens gemist, ik gan nog maar eens zoeken.

vraagstaart | 24-11-05 | 20:48

@Vraagstaart.
Het gaat niet om de functie en of de te vervullen uitvoering, nee, het gaat over de invulling.
Dat sinistere lachje bijv. toen ze het had over 'adequaat handelen' toonde een een bijna onovertroffen kilte nooit eerder gezien in de NL politiek. Het kon ook een lachje van bevrediging zijn maar zo laag acht ik haar nog net niet, helemaal niet aangezien zij onze minister van integratie zou moeten zijn. Misschien begrijpt ze het verschil niet tussen segregatie en integratie.
Dat zou ook heel goed kunnen.

MAXIMO | 24-11-05 | 20:45

@Pannie: of een allochtone persoon, of gewoon een gestoorde a la Hinkley(die van Reagan). Dat is inderdaad een risico en een probleem.

@vraagstaart : Zekers. En zoals ik gisteren in een lange posting hier ergens al probeerde te zeggen; negativisme kweekt negativisme. Het is een spiraal omlaag. Tot dat Nederland weer behoefte heeft aan positieve initiatieven zou ik zeggen punt 1; aanraken/schenden/mishandelen is rechtzaak. Punt 2; spugen is rechtzaak.

Het tuig dat dit soort dingen uitroept en eventuele akties uitvoert is niet maatgeven voor de tegenstanders van Verdonk, schuim komt boven drijven. Overal, altijd.

TM | 24-11-05 | 20:36

.... en dan gaan we nog maar even voorbij aan het feit dat zij alleen het beleid uitvoert dat door Paars (Job C., theedrinker c.s.) is neergezet. Wat mij betreft deporteren ze die man direct naar hypocritistan, maar dat terzijde.

vraagstaart | 24-11-05 | 20:30

@TM Yep, kan ik niet ontkennen maar als het demoniseringstraject wordt ingezet is het neqschot niet ver weg (..... okee, beetje té). Een minimaal beetje respect (niet in de bek spugen etc.) mag je toch verwachten - maar deze club ontzegt Verdonk dat omdat "ze zelf ook niet zo lekker is". Dan wordt het wel erg asymetrisch, want het zijn wel dezelfde Sévèkes die hun éigen rechten tot de grenzen van het toelaatbare weten op te rekken. Zolang het met woorden gaat: best hoor, maar blijf wel met je poten / spuug / stronttaarten van een ander af, al ben je het niet met hem / haar eens. Die teksten zijn het m.i. dan ook niet, maar wel de beweging van ontmenselijking die naar Verdonk wordt ingezet. Paul de Groot leeft nog steeds, daar in Nijmegen.

vraagstaart | 24-11-05 | 20:27

Ik denk omdat er straks weer zo'n linkse autist opstaat die denkt dat hij de wereld van een groot gevaar verlost wanneer hij Verdonk neerknalt.
Verdonk is geen moordenares.

Pannie | 24-11-05 | 20:25

Ach, als je niet tegen rotopmerkingen kunt dan moet je de politiek niet in gaan.
Verdonk is zelf ook niet al te subtiel bezig dus waarom zou de rest wel?

TM | 24-11-05 | 20:17

Donders die links willen niet volgens mij..
Zo dan maar:
--------------------------------------------------------------
Serbia deportee fights Australia

Mr Jovicic started his protests two days ago. Picture: ABC TV
A man deported by Australia to a country he had never before set foot in has vowed he will campaign until he is allowed to return "home".
Robert Jovicic, 38, who had lived in Australia since he was two, has been camping on the steps of the Australian embassy in Serbia's capital, Belgrade.

Mr Jovicic was born in France to Serbian parents.

He was deported to Serbia in 2004, when his permanent residency was revoked after a jail term for drug crimes.

Belgrade has not recognised Mr Jovicic - who had never been to Serbia before his deportation - as a citizen, leaving him stateless with no right to work or welfare.

His plight is the latest immigration row to hit the government in Canberra which has faced growing criticism from human rights groups for its tough immigration policies.

The Australian authorities have recently been under fire for mistakenly deporting one of its own citizens to the Philippines and locking up a German-born Australian national in an Outback detention centre.

But the government has shown some sign of modifying its approach.

Earlier this year, the government ended its policy of detaining children suspected of being illegal immigrants.

Mr Jovicic began the protests in Belgrade two days ago.

"I've explained to the embassy if I'm considered Australian trash, that I will rot on Australia soil," he told Australia's ABC television.

"If I don't... get back home, I'll die".

Mr Jovicic was sent to Serbia on "character grounds", following his conviction for a series of drug-related burglaries.

His brother and sister, who live in Australia, are demanding his immediate return to Melbourne.

"You can't just throw someone who's been here all their lives and calls this place his home, and just dump them somewhere else," Susanna Jovicic told ABC.

Australia's department of foreign affairs official said that Mr Jovicic had been given temporary accommodation and the embassy has arranged for a medical examination.

Immigration Minister Amanda Vanstone said in a statement that she had asked her department for a detailed report on Mr Jovicic's case.


Pannie | 24-11-05 | 20:15

Vrijheid van meningsuiting is een lachertje, Iblis! Waar menig mond tegenwoordig volgebekt is met zgn. meningen, bewijst het alleen maar dat we monddood zijn. Wat is nou vrijheid van meningsuiting door een rechter bepaald/ opgelegd? Een vrijheidsbeperking inderdaad.

Dan maar zo | 24-11-05 | 20:14

Kudt werkt die link zo??

Pannie | 24-11-05 | 20:10

Kijk zo doen ze dat in dat volgens sommige 'Holland bashers' zo mooie Australie :http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4465908.stm dus waar lullen we eigenlijk over??

Pannie | 24-11-05 | 20:09

De dubbele standaard is zo schijnheilig.
De tekst "Gij zult niet doden" mag je niet in raam hangen als je tegenover een moskee woont. "Stop het gezwel dat Islam heet", werd van het jaar ook al verboden.

Ik ben voor vrije meningsuiting, maar dan wel voor iedereen.

Iblis | 24-11-05 | 20:03

Shit zeg, die Ritalin Verdoink doet ons rechtsysteem wel dichtslibben met al die door haar aangespande zaken. Lijkt Wilders wel! Over een dikke of beter, een dunne huid gesproken....

MAXIMO | 24-11-05 | 19:59

AMSTERDAM - Moedeloos? ''Ach, het is de tijd,'' zegt An Hartman. Haar sigarenmagazijn aan de Molukkenstraat is vanmorgen voor de achttiende keer in dertig jaar overvallen.

Elke keer wordt ze geconfronteerd met de dood van haar man André, die in 1993 door een overvaller is doodgeschoten. ''De confrontatie is niet het ergste. Het is de nasleep. Ik kan je nu al vertellen dat ik uren op het politiebureau moet zitten.''

De drie overvallers van vanmorgen, die met een vuurwapen dreigden en bivakmutsen droegen, waren volgens de 61-jarige Hartman 'kinderen van zestien, zeventien jaar'. Noord-Afrikaanse types, kruimeldieven. ''Geen professionals. Wie komt nu om kwart over negen binnen? Dan kun je geen volle kassa verwachten.''

Het drietal was verbaasd dat Hartman niet alleen in de winkel was, maar ook 'een mevrouw die wel eens boodschappen voor me doet en een meneer'.

Binnen twintig seconden waren de overvallers verdwenen. Zonder buit. ''Ze zagen te veel personen. Ze renden weg. Lachend. Maar dat kan natuurlijk van de zenuwen komen.'' Ze verdwenen richting

Flevopark. ''Die gasten zijn zo snel.''

Hartman had toen al de 'overvalsknop' ingedrukt, waarop de politie arriveerde. ''Er was niets gestolen en normaal gesproken ga je gewoon verder. Nu is er een groot onderzoek. Ik heb alles op de videoband.''

Ondanks 'het gedoe' hoopt ze dat de daders worden opgespoord. ''Anders pakken ze een ander.'' Ze spreekt van een 'nieuwe generatie' overvallers. ''Op televisie wordt duidelijk gemaakt dat ze niet bang hoeven te zijn voor zware straffen als ze onder de achttien zijn.''

En nu moet Hartman weer aan het werk. ''Het klinkt raar, maar ik heb al zoveel meegemaakt, dat niets mij van slag brengt.''

Pannie | 24-11-05 | 19:41

Een Woontoren is in Tilburg omgevallen

De Westpoint in Tilburg lijkt door het noodweer en de zware windstoten de nodige schade te hebben opgelopen, of er gewonden of doden zijn gevallen is tot nu toe nog onbekend.
Later volgt meer.

SuperMeki | 24-11-05 | 19:39

Een loser/kraker/indymedia'er kan me niet beledigen, een heer zal me niet beledigen.

Udo Hess | 24-11-05 | 19:39

Overhit brein als die 4 uit mijn rijtje neonazi's waren volgens jou ben ik het inderdaad ook.
En Femke is een raciste want die doet haar kinderen op een witte school, let maar op.

Pannie | 24-11-05 | 19:37

Roggel net op tijd insluckt.

..zapper | 24-11-05 | 19:34

@Hottestbrain effe off topic: is dat Hottest Brain of Hot Testbrain? Toe, zeg es ff snel?

vraagstaart | 24-11-05 | 19:29

als ik zo in de trein door het platte land reis, zie ik nog een heleboel onbebouwde vlaktes.. ken er me betreft nog n heleboel bae..

thkinase | 24-11-05 | 19:29

ehh vergeten:
@dan maar zo
Iederen in 020 heeft een hekel aan Cohen, zowel links als rechts. Werkschuw tuig heeft per definitie een hekel aan burgemeesters.

Hottestbrain | 24-11-05 | 19:27

@Hottestbrain> Voelt goed he? Je superieur voelen, je lijkt wel een echt ubermensch.

Lange Neus | 24-11-05 | 19:27

@ Pannie
roflmao van je kortzichtigheid. Hoe kan je zo dom zijn? Ik geloof niet dat je "alleen maar linkserts napraat", ik denk dat jij hier de neo-nazi bent. *kan niet wachten op die ip-ban, want joris is eigenrechter* Losert!

Hottestbrain | 24-11-05 | 19:25

@zweefvlieger
Lees de huisregels nog eens, GS is rechter, jury en beul tegelijk...

da wizard | 24-11-05 | 19:25

Minister Verdonk had gelijk!

Klukkluk | 24-11-05 | 19:24

En toch vraag ik me af wat nou de consequenties voor GS zijn. Iemand wegjorissen mag dus niet meer. Ik zou maar oppassen, knullen!

zweefvlieger | 24-11-05 | 19:22

@toatec
Als je ook een bijdrage wilt leveren, probeer dan allereerst de naam eens goed te schrijven, lullo!

zweefvlieger | 24-11-05 | 19:20

Dat van die overvallen illustreert mooi wat er in dit land gaande is. Criminaliteit onder onze multiculturele vrienden, daar hoor je politici nauwelijks over, maar zodra het over de vrijheid van meningsuiting gaat, vallen ze over elkaar heen. Straks is dit hele land verrot van binnen, maar hebben we wel de vrijheid van meningsuiting. Nou dan heb je wat!

Nev | 24-11-05 | 19:16

Het probleem is uiteraard weer: stel, ik hang aan mijn met hypotheek bezwaard pand, het spandoek "burn 26.000 motherfuckers, burn" , ( vooruit, weinig genuanceerd ), en mijn hut hut brandt af, dan heb ik een risico geaccepteerd, en ben ik potje los, ergo: als je niets hebt, heb je niets te verliezen, en kan je een grote smoel opzetten.

gentle giant | 24-11-05 | 19:15

@Pannie, alweer?
Femke helpt Hartman aan wereldrecords!

..zapper | 24-11-05 | 19:12

Snap nog steeds die ophef niet van dat linkse werkschuwe tuig, Rietje voert een beleid uit wat bedacht is door Cohen n.a.v. de zgn ontevredenheid van o.a. de Nederlandse bevolking.
Maar goed, ik snap wel meer dingen niet.

Dan maar zo | 24-11-05 | 19:12

18 x overvallen, als er 2 x blanken bij zaten is het veel volgens mij..

Pannie | 24-11-05 | 19:10

Ik ga eens even een leuke slogan vinden die mijn hele straat tegelijk beledigd.

Rest In Privacy | 24-11-05 | 19:07

Deporteren die snol van een Verdonck!!

Da's lekker...

toatec | 24-11-05 | 19:07

@Pannie, lullig, bij 25 overvallen heb je pas een gouden sigaar, (als je nog leeft uiteraard ), 1 troost, ze is er bijna!

gentle giant | 24-11-05 | 19:05

"Louis Seveke, ik hoop dat de wormen hun neus voor je ophalen, rot in de hel waar je thuishoort!" Beetje lang voor een spandoek, maar kan iemand dit ophangen in Nijmegen? Kijken wat er dan gebeurt.

Lange Neus | 24-11-05 | 19:03

Mogen we nu ook weer gewoon zeggen wat we van buitenlanders dan wel moslims vinden?

username | 24-11-05 | 19:02

Hier acht ik Femke persoonlijk verantwoordelijk voor:
-------------------------------------------------------------

Weer overval op sigarenzaak Hartman
Sigarenwinkel Hartman op de hoek van de Molukkenstraat en de Valentijnkade in de Indische Buurt is donderdagochtend rond 09.15 uur overvallen.
Drie jongens met bivakmusten kwamen de zaak binnen en bedreigden eigenaresse An Hartman met een vuurwapen. Het trio ging er snel vandoor toen een klant zich er mee bemoeide. De politie: "Het warem Noordafrikaanse types", van wie één een vuurwapen had".
Het is de 18e overval op de zaak van Hartman. De sigarenboer zelf werd in 1993 in zijn winkel door een overvaller doodgeschoten. Zijn weduwe ging door met de zaak.
---------------------------------------------------------------------
Femke bedankt!

Pannie | 24-11-05 | 19:01

Ik haal mijn spandoek binnen, nu het mag is het niet meer leuk :(

Haranaka | 24-11-05 | 19:00

@ Brusselmans 18.00,
*buigt diep, en opent daarmee gelijk een fietsen stalling, naar het oosten, jawel*

gentle giant | 24-11-05 | 18:56

Wceend ach ik lul alleen jullie linkse rakkers na.
Alsof een Michiel Smit of een Janmaat of een Fortuyn of een Wilders wel een Neonazi zou zijn.
In ieder geval zijn/waren dat wel mensen die zich niet te goed voelden om tussen de buitenlanders te wonen, om maar eens een verschil met dat zogenaamde multiculti snobje van jou te noemen.

Pannie | 24-11-05 | 18:55

Femke kan tenminste beter reageren dan jij, Pannie! En hoe oud ben jij, te weten wat een NeoNazi is?

markdewceend | 24-11-05 | 18:50

Femke Halsema Neonazi!

Pannie | 24-11-05 | 18:44

Er komt noodweer aan. Dus het spandoek-probleem lost zichzelf op.

aivd | 24-11-05 | 18:37

Vrij nederland weetje! Echt wel! Ookal vind ik Verdonk een taaie en een goede! Protesteren mag! Verdonk Molenaar vind ik wel de beste... Maar Verdonk zelf krijgt van mij een gouden duim! Ze is goed en streng bezig!
Tnx Bro!

markdewceend | 24-11-05 | 18:35

G-unite, daar wou ik dus even niet aan herinnerd worden... En geen druppel drank in huis om hier overheen te komen. Je word bedankt hoor! Moet ik weer naar de winkel, geen mens houd Kouwes vol zonder drank!

Dan maar zo | 24-11-05 | 18:33

Dus CDA affiches mogen ook weer?

Bunt | 24-11-05 | 18:33

@Brussels, Helaas, ik zit morgenmiddag ergens in de file te 020. Maar af en toe eens wat opschuimen in "Cafe de groene kudt" lijkt mij een goed idee.

Lekker Belangrijk© | 24-11-05 | 18:32

@ dan maar zo.
moet je de aanhalingstekens bij die zoekopdracht maar eens weghalen.
zie je direct waar je zijn moet. de eigenaar van die site is de baas van dat cafe.

G-unite | 24-11-05 | 18:28

Terecht dat die spandoeken mogen! Maar dan heb ik wel een vraag: waarom werd de tekst "Gij zult niet doden" die door een kunstenaar op zijn gevel was getekend de dag van de moord op Theo van Gogh door de politie verwijderd?

jip81 | 24-11-05 | 18:26

@Vraagstaart: Ja, van mij wel. Ik ben zowiezo voor een volledige vrijheid van meningsuiting, ook voor mensen waar ik het totaal niet mee eens ben, en sommige van je verzinsels zijn nog grappig ook.

Tyfus | 24-11-05 | 18:26

Femke Führt Uns Ins Grüne

Bunt | 24-11-05 | 18:24

Je middelvinger opsteken naar een ambtelijke struikrover mag dus NIET en kost WEL 200 euro; in Amersfoort.

Hoogervorst een OPLICHTER en een LEUGENAAR noemen mag weer WEL omdat hij o.a. mij met ingang van 1 januari met de goedkeuring van 150 afgekeurde Jostibandleden gaat bestelen.

WAAROM HEBBEN BELASTINGBETALERS ALTIJD ALLEEN MAAR TEGEVALLERS EN ZALM ALTIJD de MEEVALLERS ????

´NEDERLAND KUTLAND´ mag ook weer WEL.

mecano | 24-11-05 | 18:22

@Tyfus Oooooh..... dan moet het inderdaad anders:
"Reichsverwouter BoSS, wir folgen!" is de juiste vorm?

vraagstaart | 24-11-05 | 18:19

Als mensen nou eens even de uitspraak zouden lezen voordat ze door elkaar heen zouden gaan schreeuwen...

zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspr...

"Niet valt in te zien dat naar aanleiding van deze gebeurtenis alleen kritiek zou mogen worden geuit op de overheid of het beleid en waarom de minister onder wier verantwoordelijkheid die gedetineerden daar zaten daarop niet ook zou kunnen worden aangesproken. Uiteraard zal het daarbij moeten gaan om kritiek op de minister als zodanig en niet als particulier persoon. Daaraan is in dit geval voldaan, ook al staat de voornaam van de minister op de poster. Het is in Nederland immers niet ongebruikelijk dat bewinds-personen in de verschillende media ook met hun voornaam worden aangeduid. Volgens de jurisprudentie van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) moet een politiek verantwoordelijk persoon als een minister zich daarbij meer laten welgevallen dan een gewone burger. De grenzen van de toelaatbare kritiek zijn hier ruimer. De woorden ?reisbureau? en - het door de minister zelf gebruikte - ?adequaat? op de poster zijn duidelijk sarcastisch bedoeld, terwijl met de (impliciete) verwijzing naar de concentratiekampen uit de Tweede Wereldoorlog kennelijk is overdreven om te choqueren. Ook uitlatingen die kwetsen of choqueren vallen echter onder de vrijheid van meningsuiting, zeker als die worden gedaan in een verhit publiek debat zoals dat na 27 oktober 2005 is ontstaan."

Tyfus | 24-11-05 | 18:14

Vanaf heden extra controle bij Zeeman en Wibra op de afdeling beddegoed sectie witte lakens door de beveiligingdienst.

Ongure types , veelal met luizeboskapsel worden met extra argwaan bekeken.

Wel zijn genoemde verheugt over de fiks hogere omzet op witte lakens al dan niet voldaan uit staatssubsidies aan links uitschot.

y@joh | 24-11-05 | 18:12

Zie ik je er morgen, LB©?

Brusselmans | 24-11-05 | 18:11

"Elke vrijdagmiddag happy hour in Cafe de groene kudt"

Lekker Belangrijk© | 24-11-05 | 18:10

@ de Keet en @ zinloosgeweld:
Vananvond weer lekker indrinken in die, in een bar omgetoverde, container op het platteland alvorens jullie Enschede onveilig gaan maken?

A. Nus, broer van P. | 24-11-05 | 18:09

JOHNSON MOORDENAAR !!!!

mecano | 24-11-05 | 18:06

@Brusselmans Ja, plak er "ongezien de tiefus, kankergriet" onder! Bijna 5 december, dus...
@DeKeet Nee hoor, kudthumeur en kudtweer- maar het lucht wel op!

vraagstaart | 24-11-05 | 18:04

Dank, Pritt Stift
Eindelijk waardering voor de beter gecoupeerde spandoeken.

Toine Rorije | 24-11-05 | 18:04

Volgens mij denken mensen weer dat vrijheid van meningsuiting betekend dat je een complete godsdienstige groep mag uitroeien. Dat mag dus niet, want dan is je mening onnodig kwetsend, die van Brusselmans komt overigens aan de muur te hangen...

da wizard | 24-11-05 | 18:04

Vraagstaart is vandaag wel in een erg goeie en creatieve bui!

DeKeet | 24-11-05 | 18:01

Geef Rita een enkele reis. Aj.

aivd | 24-11-05 | 17:59

"Marijnissen is een pedo met een slechte adem"
"Femke fucks dogs"
"have you hit your imam today?"
"Bij Wouter Bos zit een steekje meer dan los"
"Rifbewoners horen onder de waterspiegel"
"Kraak een kraker - na één keer wil je vaker"
"Als jouw geloof je verbiedt democratie te aanvaarden, pleur dan op naar je eigen zandbak"
..... heeeerlijke uitspraak.... dank u edelminachtbare.....

vraagstaart | 24-11-05 | 17:58

Dit is een fijne URL die de 'vrijheid van meningsuiting' van onze linkse politic fijn uitlegt: kingsnake.web-log.nl/log/4197027 Linkse rakkertjes onder elkaar komen er al niet uit. Ik stel voor dat ze dat even samen oplossen, dan regeren de mensen die 'links' niet als de oplossing zien het land wel even, en dat is niet per defenitie rechts, dat is alles wat zich niet links noemt.

CaptainGrunn | 24-11-05 | 17:53

Hou maar op, mensen. Toine Rorije krijgt de sapcentifuge.

Pritt Stift | 24-11-05 | 17:52

heerlijk, die vrijheid: "buscemi is incontinent!" ;P

vraagstaart | 24-11-05 | 17:51

Eigen spandoeken eerst!!!

prettything | 24-11-05 | 17:51

Gelukkig. Ik was al bang dat er een spandoekenverbranding zou komen.

aivd | 24-11-05 | 17:50

Allah Gehaktbar...
Nederland (bijna) VOL!
Rechts sucks, links ook!
Leve de Republiek!

Dat laatste spandoek wordt vast als eerst weggehaald.

prettything | 24-11-05 | 17:50

verdonk is mij geen beddelaken waard ,misschien wil ze mij zo,n grote witte zeeman sloggi van d,r opsturen, dan schijt ik die wel onder.

buscemi | 24-11-05 | 17:49

Rechter Vleesboom, ja dat bekt wel. ;] (17:14)

Dan maar zo | 24-11-05 | 17:49

@zinloosgekweld: ROTFLMAO Great!

DeKeet | 24-11-05 | 17:48

Mag ik dan nu ff lekker kotsen op bijvoorbeeld Bourzik? Of is het weer alleen het linkse tuig dat lekker mag schelden? Verdonk die het behoorlijk goed doet mag wel uitgescholden worden maar de tekst "Gij zult niet doden" moet wel weg. Hoezo we mogen geen verschil maken in NL! Nee, blijkbaar mag dat alleen als je tegen Verdonk bent maar hardop zeggen dat het moslim tuig hier onze subsidies wegzuigt mag niet. Subsisies voor imam opleidingen! Sinds wanneer worden godsdienstopleidingen ook al zo grof gesubsidieerd?
NL wordt met dag meer en meer een kutland veel te vol met moslims!

DeKeet | 24-11-05 | 17:46

Frans Molenaar!

Toine Rorije | 24-11-05 | 17:46

Het hangt: "Louis Sévèke kan niet meer kwèke - een voorbeeld voor alle krakersgekken". Vrijheid van meningsuiting is toch maar mooi hoor. "Lang leve Rita enkele Reys" wordt de volgende.

vraagstaart | 24-11-05 | 17:45

@kaleopa

<mag ik vanaf nu ook spandoeke aan me huis hange waarop ik mijn ongenoegen kenbaar maak over rondhangende werkschuwe medelanders????>

Ik zou alleen wel eerst even controleren hoe goed je voor ruitschade bent verzekerd....

Confucius | 24-11-05 | 17:44

RIEMREIZEN
VOOR KNALLENDE VAKANTIES!

..zapper | 24-11-05 | 17:44

Heeft iemand de linkerts al verteld dat ook zij nu gevaar lopen om bezocht te worden door de afdeling Gladio, Louis kan er over meepraten.
Dus ophangen die spandoeken en vergeet niet je video testament op te nemen.

capo | 24-11-05 | 17:44

ALLAH IS EEN MOORDENAAR !! hangt die al ergens?

tonydomtana | 24-11-05 | 17:42

-weggejorist-

zinloosgekweld | 24-11-05 | 17:42

Mag dat beledigen ook op GS?

Zo ja, dan komt nu mijn spandoek:

Alle GS-ers kunnen ongezien de typhus.........

Wacht even... De pers heeft mijn woorden verdraaid .... ik heb het niet zo gezegd..
Volgende spandoek graag....

prettything | 24-11-05 | 17:41

Moet je eens met een ongefundeerd tendensieus en kwetsend anti koningshuis spandoek lopen. Kijken hoelang die vrijheid het uithoudt tegenover schennis.

trespasser | 24-11-05 | 17:40

Uitzetten gaat door! (of zoiets)

EdHockery | 24-11-05 | 17:33

ik heb liever een bumpersticker:

"ik rem niet voor bakbrommerts"

MILF | 24-11-05 | 17:30

Mag je dit dan ook zeggen tegen de krakers:
"De man met de sporttas had gelijk!"

Dr. Faustus | 24-11-05 | 17:28

@ otto maan

Totdat bewezen is dat Reisbureau Rita al dan niet heeft gefaald mag via een spandoekactie kritiek worden geuit op haar beleid.

In die context, totdat bewezen is dat niet alle asielzoekerts crimineel zijn mag jij gewoon je bordje ophangen. succes

hama | 24-11-05 | 17:28

Ik zou wel eens willen weten of de rechtbank ook zo haar best doet als Michiel Smit weer eens met z'n kale maatjes door de stad wil lopen met een paar spandoeken. Of geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor het linkserige deel van deze ballentent die wij Nederland noemen? Ik denk van niet.

kibbesoeb | 24-11-05 | 17:28

Laken uit de kast getrokken, er heel groot op geschreven met zwarte stift: "buitenlanders pas u aan, net als ik heb gedaan, weinig moeite, groot plezier." Wil ik het uit het slaapkamerraam hangen, komt kip thuis.

*ontvangt al rennend rake klappen van de mattenklopper, bestuurd door kip*
(was kip's babylakentje)

pronto | 24-11-05 | 17:27

Ik maak gelijk een spandoek met: 'Dank je wel slinkse krakers, dankzij jullie 12 mensen dood in Schiphol! Als we gelijk konden uitzetten hoefden we ze niet op te sluiten! Moordenaars!'
Wel kans dat je 2 dagen later doodgeschoten word...

CaptainGrunn | 24-11-05 | 17:27

Ja harige bangmaker. Geile pijpbeqqie.

Wokkel | 24-11-05 | 17:27

Mag ik het bordje "maximaal 2 asielzoeker tegelijk"in mijn winkel?Want ik heb ook maar twee ogen?

otto maan | 24-11-05 | 17:25

Geen dank, Jan.
LOL@Pritt.

@Wokkel, "geile pijpbeggie"?

Harige Bangmaker | 24-11-05 | 17:24

@ fleischbaum

dan maar zo klinkt als onze zware drinker.
Enig idee waar ik hem kan bereiken voor een reactie? oh ja

f.depauw@quicknet.nl

Dag Frans,

Kus

hama | 24-11-05 | 17:23

Verdonkt zal altijd blijven ownen. Ook vanwege dr geile pijpbeqqie.

Wokkel | 24-11-05 | 17:22

Reisburo Hannah, voor mensen met een aandoening...

Aldi informeert | 24-11-05 | 17:20

Waarschijnlijk is deze uitspraak nog veel erger dan een verbod. Voor het kraaktuig is de lol er nu af.

ventus_aqualis | 24-11-05 | 17:20

Dat geschreeuw van die linkse rakkers. Die spandoeken, nee, ik heb 't er niet zo op.

Bazzup | 24-11-05 | 17:19

Dank je, harige.

Jan Passant | 24-11-05 | 17:18

Nuttige toevoeging, Jan Passant.

Harige Bangmaker | 24-11-05 | 17:17

Rita rulezz!!!

Smokesave | 24-11-05 | 17:17

hockey
dacht ut wel
alles mag tegenwoordig dit is weer eens een vrijbrief voor een ieder
maar hoe zat het ook weer ?? met de pliesie je kon toch niet zeggen jij ben een grote klootzak maa als je zegt ik denk dat jij een grote klootzak ben dan mag het weer wel
belediging van ambtenaar valt die verdonk daar niet onder dan ????
nou rita trek het je niet aan meid je doet goed werk hulde

speurneus | 24-11-05 | 17:15

-edit maar ik speel eigen rechter-

Dan maar zo | 24-11-05 | 17:14

Verstandige man, de wizard.

Jan Passant | 24-11-05 | 17:14

Even nog een leuk plekje zoeken voor het raam waar ik die poster eens op ga hangen...

da wizard | 24-11-05 | 17:13

Ik vind die ranzige beddelakens van die meestal ongewassen (G)L-figuren niet zo erg fris, zo in de open lucht.

Kunnen we niet iets brabbelen over "luchtkwaliteit" of zo iets....?.

pocoloco | 24-11-05 | 17:12

Bij dezen een oproep om mevrouw Verdonk een beetje met rust te laten.
Het schaap doet alleen maar haar werk, potdomme!

hama | 24-11-05 | 17:12

SpandoekFuckZaterdag!!

EgoDrama | 24-11-05 | 17:12

En zo hoort het, iedereen mag zeggen wat hij wil als je maar geen bedreigingen uit. En Verdonk is nou eenmaal een kutwijf. Zo, het mag gezegd worden...

da wizard | 24-11-05 | 17:11

Verstandige mensen beledigen alleen nette mensen.

Jan Passant | 24-11-05 | 17:10

Ik ruik een spandoeken contest...

JohnDoe | 24-11-05 | 17:10

Sorry, er ging iets mis. Excuses voor de dubbele post.

Hockey | 24-11-05 | 17:09

Mag meneer Pastors dan ok weer wethouder worden in Rotterdam, of geldt deze vrijheid van mening alleen als het het beledigen van Rita Verdonk betreft?

Hockey | 24-11-05 | 17:07

Mag meneer Pastors dan ok weer wethouder worden in Rotterdam, of geldt deze vrijheid van mening alleen als het het beledigen van Rita Verdonk betreft?

Hockey | 24-11-05 | 17:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl