Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie dreigt GeenStijl met juridische stappen

Een politiestaat meneer...Oh jee, gedonder met de pliesie. Deze keer is het menens en is de zaak doorgespeeld aan de afdeling juridische zaken van het korps Amsterdam Amstelland. Wat wil het geval. Onze Rutger en Twan wandelden vanochtend de bunker uit en stuitten voor de deur op een aanrijding. Leuk voor GeenStijl, want onze bezoekers zijn gek op ongelukken. Dus keurig hoor- en wederhoor toepassen, standup maken en monteren maar. Ho, wacht daar komt de pliesie, was al tijdje terug gevraagd om assistentie, maar koffie was nog niet op. Even schadegevalletje opnemen, met 8 man sterk. En of Rutger en Twan even willen opzouten. Wat volgde was een soort van straattheater met een dikke Tonnie in de hoofdrol. Uiterst vermakelijk allemaal, over tot de orde van de dag. Tenminste, zo dachten we. binnen 5 minuten bureau voorlichting aan de telefoon. Uitzending van de beelden zou automatisch vervolging betekenen. Vol verwachting klopt ons hart. FILMPJE...

Reaguursels

Inloggen

"Agenten moeten er maar tegen kunnen dat ze gefilmd worden. Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat de politie juridisch geen poot heeft om op te staan om het filmen te weigeren.
De brief van de minister volgt op kamervragen van het CDA. Deze week kwam de Amsterdamse politie er niet genadig van af op de website www. geenstijl. nl
Een agente wilde niet gefilmd worden waarna de politie dreigde met juridische stappen. Het gewraakte filmfragment zal volgens Het Parool gebruikt worden als lesmateriaal: zo moet het niet."

Barbapappa | 13-07-07 | 14:27

ok, nog 1 maal proberen:
Rutger eerdaags heb ik ook nog een mooi filmpje voor je van een onrechtmatige inval.Dat is... indien ik mijn(op miraculeuse wijze verdwenen) harde schijf weer terugkrijg.

klaretaalzeewolde | 12-07-07 | 15:40

mijn comment is ook gedelete... waarom?

klaretaalzeewolde | 12-07-07 | 15:13

@ holtor 11-07-07 @ 14:00
"Zo'n pindaboer hierboven, zou dat een volwassen vent zijn?"
.
/lange-tenen-modus on
Het antwoord is ja, al twijfel ik over uw eigen volwassenheid.
U moet niet direct twijfels hebben over de geestelijke gesteldheid van reaguurders, ook al komen ze wel eens raar uit de hoek.
De nickname die u heeft gekozen, kan mensen ook aan het denken zetten, maar ik zal u daar toch ook niet over aanspreken.
/lange-tenen-modus off.

Pindaboer | 12-07-07 | 11:36

*Aluhoedje aan Berjoska geeft*

holtor | 12-07-07 | 01:31

pliessies ga is deaud!!!

ala's hakkenbar | 12-07-07 | 01:01

Pindaboer 11-07-07 @ 10:48

Weggejorist? Ik? najah zeg, ik ben tog liev?

Pindaboer | 12-07-07 | 00:02

@HOLTOR 11/7/7/14:00: Ach je 'nickname' zegt alles al. Dat iemand een bruine arm wil halen okay, maar zij die dat bij die loosers van de politie doen... awggggrrr #*?!!. Je hebt gelijk, ik ben inderdaad nog lang niet volwassen, maar al wel genoeg reactionaire onrechtvaardigheid meegemaakt van hen die behoren te "dienen". Het soort mensen dat zich aangetrokken voelt tot indiensttreding bij de politie en aanverwante rijksinstellingen deugen a priori dus niet. Als je het nieuws alléén van dit jaar een beetje gevolgd hebt, dan weet je dat er uitzonderlijk veel politie-agenten terechtgestaan hebben die valse/meinedige getuigenissen tegen burgers hebben afgelegd, om toch vooral iemand achter de tralies te krijgen die dus gewoon 100% ONSCHULDIG was. Enkele keren zelfs ondersteund door een 'fijne' collega in het kwaad die de verzonnen verklaring bevestigde. Lees de psychologische studies die in groten getale over de politie gepubliceerd zijn er maar eens op na ! Trek je arm niet te snel terug, dat geeft zo een vreemd geluid.

Berjoska | 11-07-07 | 23:23

wat een ongelofelijk stelletje lutsers die klabakken

blikbier | 11-07-07 | 19:34

@HOLTOR,
das een goeie (jammer dat je mijn reacties niet kunt lezen)

Ik heb inmiddels mail naar GS redactie opgestuurd, ik ben benieuwd of ik ooit antwoord op zal krijgen.

Holtor, het gaat je goed jongen

predman | 11-07-07 | 16:37

@predman
Kut voor je zeg. Waarom ga je je beklag niet doen bij de politie?

holtor | 11-07-07 | 16:15

Jongens, langzaamerhand heb ik echt spijt dat ik me ooit bij deze bende (GS) heb aangemeld.

Ik reageer netjes (wel uit Japan, dat doet er niet toe toch?) maar GS denkt er anders over.

Wat een kutzooi zeg! Ik baal als een stekker

predman | 11-07-07 | 15:57

Hallo Geenstijl redactie,
Ik plaats twee berichten over het filmpje (rond het middag uur) maar tot mijn ongenoegen zijn deze verwijderdt.
Geen Stijl, dat kom toch niet door dat ik Rutger heb beledigt! Jullie doen toch niet mee an het "door GS niet gewenst en dan schrappen" metode?
GeenStijl, mijn mail hebben jullie al, dus mail dan als je wat te melden hebt,
Ik vind dit echt niet kunnen hoor!

predman | 11-07-07 | 15:46

@alleskudt @ 14:34
Zou ik ook willen als ik hoofd politie was, alleen maar ervaren agenten op straat. Lukt kennelijk niet... en gaat steeds minder goed lukken als de hele maatschappij over de politie heen gaat kotsen, geen animo meer voor he.

Politie vervult een nuttige taak, ik kan het niet anders zien. En ik vind het niet vreemd dat niet iedereen gelijk de ervaring van zo'n motoragent heeft.

holtor | 11-07-07 | 15:22

Critical distance: 11 taal- en stijlfouten in een paar zinnen. Gelukkig zijn niet alle studenten van zo'n niveau.

poedel | 11-07-07 | 14:50

en heeft GS nou nog terug gebld?
Wat gaan ze nou doen met die rechtsvervolging?

@holtor: tuurlijk heb je gelijk, maar als ze zulk onervaren spul de straat op sturen, vragen ze er om. Je ziet toch zelf ook wel dat die motoragent veeeeel meer ervaring heeft en het ook een stuk beter aanpakt?
En dan die dikke die de microfoon bij rutger beetpakt....... foei!, eerst even de cursus "omgaan met (burger-)journalistiek" volgen want dat is zowiezo al een ernstige fout. Onervaren jopie die tegn de cameraman oploopt is net zo fout.
Kortom: hier vragen ze zelf om. Smeken, eigenlijk.

alleskudt | 11-07-07 | 14:34

Lekker scoren met die filmpjes over de politie, 1 van de meest popu onderwerpen hier. Rabiaat commentaar van de Kleyne Luyden zegt meer over de geestelijke toestand van de gemiddelde guurder dan over de politie. Zo'n pindaboer hierboven, zou dat een volwassen vent zijn? Of Berjoska 10-07-07 @ 23:46 - geestelijke hulp dringend gewenst.

dekoningin 11-07-07 @ 10:12 heeft gelijk - als er iets aan de hand is gaat de burger naar de politie. Stel iemand valt u aan, of jat van van u, of doet anderszins iets dat verboden is. Wiens rol in de maatschappij is het dan om te interfacen met u? Juist. Krijgen we een betere maatschappij als de politie afgeschaft wordt? Dacht het niet. Is het dus nuttig om politie te hebben? Ja natuurlijk zomphoofd.

En dan de politie aanvallen op vermeend gebrek aan intellect - voortaan alleen maar raketgeleerden als agent! Terwijl de agent zijn voornaamste taak is om mensjes die zich uit zichzelf niet goed gedragen daarop aan te spreken. Als u volgende keer tegen een agent wilt schelden, bedenk dan eerst even waarom u met hem/haar in aanraking komt.

Moge het leuke juffie op de scooter een goede carriere hebben verder.

holtor | 11-07-07 | 14:00

@ koerbagh 10-07-07 @ 19:17
Oh ja, met Bobby...?

Bernhard Bang | 11-07-07 | 13:40

Hahaha, pak de smeris maar zo hard als je kan Geestijl!
Vuile honden, staan ze daar met 8 man! En als je doodgemarteld wordt doen ze geen kloot. Losers!

Ariel | 11-07-07 | 13:09

Mooi filmpje, Rutger. Zegt weer genoeg over de houding van de Nederlandse Politie. Aardige reactie's van die bloemkolen.
Als je ze echt nodig hebt zijn ze er niet.

John Lemon | 11-07-07 | 13:01

Kan me goed voorstellen dat de pliesie een gefrustreerd zooitje is, gezien wie hun bazen en aansturing vormen...

Tobus | 11-07-07 | 11:05

Kom maar plietsie: klaag me maar aan, buahahaha!

Pindaboer | 11-07-07 | 10:49

-weggejorist-

Pindaboer | 11-07-07 | 10:48

Als 't allemaal zo'n modelburgertjes zouden zijn geweest in dat filmpje zou de pliesie niet eens hebben hoeven komen. Maar nee, het gaat weer eens vreselijk mis met de onderlinge burgerlijke normen en waarden. En dan roepen ze niet om hun moeder als ze de schijt van elkaar krijgen, maar natuurlijk 'PLIESIE,HELLLLLUP'. Die verschijnen dan, en krijgen te maken ,niet alleen met degenen die het aangaat, maar ook nog eens met onverstaanbare omstanders. Oja, het woord politiestaat, dat kon hij wel goed uitbrengen. Ja en die Rutger, dat is natuurlijk de Held van het filmpje. Superman is er nix tegen. Binnenkort vliegt ie langs de Nederlandse Einder op zoek naar weer een onvergetelijk moment in de Lage Landen.

dekoningin | 11-07-07 | 10:12

Tjonge jonge, tiswa.

TisWa | 11-07-07 | 08:49

lilaleo.hyves.nl LEO heeft zijn hyves aangepast

zwijgplicht | 11-07-07 | 08:42

Ze worden steets aroganter die wouten. Vooral die kudt op die bromert.
Goed gedaan Rutger en Twan dat je jullie niet weg lieten stuuren.

monaco | 11-07-07 | 07:58

Geeft alleen maar weer aan hoe triest het is gesteld met de politie. Goed filmpje Rutger! Goed gedaan!

css.... | 11-07-07 | 07:11

lol.. en dat noemens zich wetdienders... mavo tuig moet weer terug naar de schoolbanken

newie27 | 11-07-07 | 03:45

Schijt politie in Amsterdam, zijn vooral bezig met laserguns en rondhangen en als er echt wat moet gebeuren zijn ze er niet...

Utopiad | 11-07-07 | 02:15

duidelijk een geval van onzedelijke betasting :S Ik zie ingang voor schadevergoeding voor geestelijke belasting op gronde van verlies van vertrouwen in de pliesie en daarmee de gehele maatschappij en verlies van belastingpoen. Is die Pool wel gefrixed op droeks?? Waarschijnlijk niet... GA BOEVEN VANGEN!!!

Abugreip | 11-07-07 | 01:29

De politie die zich op de openbare weg beroept op portretrecht en auteursrecht?? De Mavo-petten laten zich weer van hun slechte kant zien en laten blijken dat ze bij het uitvoeren van het belangrijkste deel van hun werk (handhaven van de wet) vaak de wet helemaal niet kennen. In dit geval maakten de agenten niet het hoofddeel uit van de reportage, Rutger filmt een aanrijding.

moonraker | 11-07-07 | 01:23

Volgende stap: Rutgert embedded bij het uitdelen van een bon aan iemand die fout staat geparkeerd.

Cookie v. eigen deeg | 11-07-07 | 00:41

@Berjoska 10-07-07 @ 23:46
Ik had je reaguursel nog niet gelezen, maar ik geloof dat we hetzelfde punt proberen te maken... :-)

Brouhaha | 11-07-07 | 00:11

@nebu99 10-07-07 @ 21:49

De politie wordt bevolkt door slappelingen! Natuurlijk bepaalt de gemiddelde koddebeier het slappe en tegen de brave belastingbetalers i.p.v. criminelen gerichte beleid niet, maar ze hoeven er ook niet fanatiek aan mee te werken en dat doen ze wel! Nogal een "Befehl ist Befehl"-mentaliteit dus, en waar dat toe kan leiden hebben we al genoeg gezien.

Kortom: afzeiken die hap tot ze op het bot toe geel zien!

Brouhaha | 11-07-07 | 00:04

In Belgie is het niet veel beter. Eerst lijkt het alsof deze flik even 1x voordoet hoe je zoiets aanpakt, maar op 3:20 escaleert het, trekt de agent wit weg en is het bijstand haha

www.youtube.com/watch?v=FR_iOLFDeYg

Jazzper | 10-07-07 | 23:52

Zeg, hoe zit het ook al weer: Zijn die Moffen in '45 nou wél of niet zurückgegangen in die Heimat ? Dom geboren en nóóit ook maar iets bijgeleerd. En als de vijand hier weer binnentrekt, dan conformeren deze
geüniformeerde blaaskaken met neiging naar psychopatie zich onvoorwaardelijk aan de 'nieuwe orde', net zoals deze beroepsgroep dat in '40-'45 ook deed zonder enig gewetensbezwaar. Okay, ik heb nou eenmaal iets tegen Bokito's in uniform, of is dat een belediging voor Bokito ?
En... waar komt dat hele roedel petten op (brom)snorfietsen zo snel vandaan, zeg mij niet dat die GS-microfoon zoveel aantrekkingskracht heeft!
Als ik gloeiende gloeiende een diender nodig heb moet ik naar Oezbekistan.

Berjoska | 10-07-07 | 23:46

Een pluim voor die gast die op Sylvester Stallone lijkt en het vuurtje aan het aanwakkeren is. Briljant én terrecht!

ic3y | 10-07-07 | 23:43

Portretrecht ????

Dan wil ik ook wel waar voor mijn geld...
Breng dan eens lekkere wijven in beeld... En niet zo'n kansloze één streper en een mogelijke pot die alles wat maar op een lul lijkt wegslaat, zoals in dit geval een microfoon.....

Sinds wanneer mogen een stel surrogaat bokito's portretrecht claimen..

Nieuwsgierig | 10-07-07 | 23:24

@ali
hoe zie jij het voor je dat GS een update doet als ze van hun bed gelicht zijn?

Natuurlijk moeten we ook niet vergeten dat vandaag dinsdag is: op maandag na de grootste kudtdag van de week. Ook onze polizei-freunden stonden vanochtend gewoon in de file en hadden op weg naar die arbeit nog grootse verwachtingen van hetgeen de dag zou gaan brengen. Tja... en als je dan door hoofdbromsnor naar een kudtaanrijdingetje moet ipv echt boeven te gaan vangen... tsja... dan is het al met al toch logisch dat het blauw zo reageert? Toch?? Een beetje? Okay, gewoon een trieste kudtactie. Hopen dat ze er zelf nog om kunnen lachen straks..

Autodrop1981 | 10-07-07 | 23:21

@ali

Nee natuurlijk niet. Het enige dat de politie kan doen is een civiele procedure beginnen tegen Geenstijl. Met ons belastinggeld.

Rabarberke | 10-07-07 | 23:04

Waar zijn de tijden van Bromsnor en juffrouw Saartje gebleven....?

Tjoep over the hills | 10-07-07 | 23:04

Doet eens een updeet! Ben benieuwd of jullie al van jullie bed gelicht zijn...

Ali Fal Salarm | 10-07-07 | 22:56

@Pharos, je bedoelt Chef? Juistem.

..zapper | 10-07-07 | 22:47

@nebu

Als de politie respect wil moeten ze geen kauwgomkauwende breezersletjes op scooters sturen.

Rabarberke | 10-07-07 | 22:30

Bwahaha, Nederlandser kan het niet.

caspert79 | 10-07-07 | 22:27

nebu99 10-07-07 @ 21:49

Ga eensch deaud, woutenlikkerT. De pliesie is de risee van Nederland. Incapabel om de échte probleemveroorzakers in toom te houden maar naar gewone burgers toe trekt de hermandad plots een kordate grote broek aan. De pliesie begint een probleem te worden voor Nederland.

bottehond | 10-07-07 | 22:06

@ CoJoNes 10-07-07 @ 21:44

Uiteraard, maar hoe ga je 'n land besturen zonder controlerende instanties?
van Dale Technisch terechte vraag, filosofisch debateerbaar....

Question remains; wat te doen met de hoge verwachtingen maar tegelijk de lage opbrengsten en risico's. Zoals loon, maatschappelijk aanzien, potentiële gevaren, sociale implicaties en persoonlijk psychologische veranderingen.

Is het nou echt verstandig om bij recrutering, de nadruk te leggen op budgettaire kwesties ipv de kwaliteit van rechtshandhavers te waarborgen??

Drs. Facts n Figures | 10-07-07 | 22:06

8 man sterk?.... zie alleen 7 puisterige holbewoners en een breezahsloerie!

dodgepowert | 10-07-07 | 21:50

Het is dit soort asociaal gedrag tegenover de politie waaraan het land naar de klote gaat. Rutger ga eens deaud en politie zet deze site eens op zwart om geenstijl dit onbeschofte finse gedrag voor eens en altijd af te leren.

nebu99 | 10-07-07 | 21:49

Ik begrijp het wel, nederland wil zijn goede relatie met Poolonieen niet in gevaar brengen.

Awasawas | 10-07-07 | 21:48

Correct me if I'm wrong, maar de politie ís toch juridische zaken?

CoJoNes | 10-07-07 | 21:44

Wat ik vooral mis is dat ze zich niet eens fatsoenlijk legitimeren, voor hetzelfde zijn het als pliesie verklede landgenoten van die wegrijdert. Alleen een apepakje betekend niet dat je echt bij de politie hoort

Krokoklaas | 10-07-07 | 21:41

Misschien 'n keer tijd om vraag en aanbod op mekaar af te stemmen?!?

Men verwacht agenten die intelligent (ja tis goed geschreven), doordacht en compleet neutraal hun onderzoek zonder scrupules en vooroordelen uitvoeren. Daarbij toch zeker geen misbruik van hun positie te maken door zich buitenwettelijk op te stellen, dit om de politieke, maatschappelijke en wettelijke complicaties te voorkomen door het in discrediet te brengen van een uitermate belangrijke bestuurlijke organisatie; de Pliesie!

En die recruteren ze op 't vmbo???????

Drs. Facts n Figures | 10-07-07 | 21:39

Pharos 10-07-07 @ 21:36

Je onderschat een aantal (f)actoren in het grotere geheel, denk ik.

bottehond | 10-07-07 | 21:38

Nu breekt dus wél de pleuris uit voor GS. Wedden?
Want nu heeft GS het pas echt aan de stok met 'het Establishment', en krijgt men dus "Het Netwerk" op de nek. Want het is nu een prestigekwestie geworden en dan is er maar één winnaar: MMDSIHRK, oftewel de Man Met De Stropdas In Het Raamloze Kantoor.

Pharos | 10-07-07 | 21:36

Je groeit tot grote hoogte Rutger Toppie hoor wat heb ik gelachen.
Vooral die chagrijnige blonde pot was erg fijn.

befke | 10-07-07 | 21:36

-weggejorist-

pens | 10-07-07 | 21:31

@ Ruktor

Gouwe pik heb je tog. Wat een schitterende teevee, hulde, zonder enig voorbehoud.

OT
* die dikke Tonnie is een held. Die begrijpt het
* die burgerarresteerderT is een held, Period.
* die smerissen zijn nog geen euro belastinggeld waard, wat een tuig
* die ene wout die tegen twan opliep: Welten: komt ie op rapport?

bottehond | 10-07-07 | 21:13

Je rekruteert wat schlemielen uit de jeugdsoos, geeft ze een opleiding van een half jaar en schopt ze dan de straat op als politieagent. Ziedaar het rechtse beleid van tig kabinetten Balkenende. Geef mij maar de politieagenten van 15 jaar geleden. Die hadden tenminste nog enig niveau.

Rabarberke | 10-07-07 | 21:05

iets met persvrijheid??

chaprey | 10-07-07 | 20:46

Hahaha, dit filmpje gaat lekkert nergens over. Wat een kenau trouwens, dat paard op die scooter. En dat terwijl ze tegenwoordig ook lekkere agentes hebben. We mogen aannemen dat GS dit filmpje NOOIT verwijdert? Anders zeg ik mijn abonnement op...

Rashit | 10-07-07 | 20:45

En dan die voorlichter! Toch iemand die het NEDURLANS enigszins zou moeten beheersen. Waarschijnlijk heeft hij zich bij zijn sollicitatie BEROEPT op het feit dat 'ie uit een achterstandsgezin afkomstig is waar geen boeken in huis waren en waar vader en moeder wegens ernstige dronkenschap altijd met dubbele tong spraken. Vanwege een stukje positieve discriminatie naar de lagere soosjale klassen toe is hij waarschijnlijk aangenomen; anders kan ik het niet verklaren...

Brouhaha | 10-07-07 | 20:42

@Torquemada 10-07-07 @ 19:15
Je zal maar niet meer dan VMBO hebben kunnen halen en dan toch een baan met zo'n machtspositie krijgen.... Wie kan daar nou weerstand aan bieden?

Brouhaha | 10-07-07 | 20:37

Tip voor de pliesie: gooi het op de privacy van die botsautochauffeur. Als die geen toestemming heeft gegeven om te filmen, heb je misschien een zaak. Sterkte verder.

uwesbeki | 10-07-07 | 20:34

Zo'n gelkuif past ons allemaal! Zouden politie-agenten een fout soort gel gebruiken waardoor de hersens uit het schedeldak worden ge-extraheerd? De in grote getale opgetrommelde klabakken snappen nog steeds niet dat er hier zoiets bestaat als vrije nieuwsgaring en vrijheid van meningsuiting...

Of zijn die inmiddels afgeschaft, om ons alvast te laten wennen aan de islamo-fascistische politiestaat die eraan zit te komen?

Wel veel agenten opeens, voor zo'n aanrijdinkje. Maar het leger hoefde er dit keer niet aan te pas te komen, dus blijkbaar had de verdachte aanrijder niets gevaarlijkers bij zich dan een nagelknipper.

Brouhaha | 10-07-07 | 20:33

De Politie lijdt ook al aan collectieve tongverlamming, d'r komt gewoon geen fatsoenlijk woord meer uit. Hoe is het mogelijk dat die geit op die scooter en die blonde redneck zijn aangenomen??

Sendis | 10-07-07 | 20:30

Zoek de boef! Pliessie met balkjes voor de ogen om herkenning te voorkomen.

* Pooltje opzet wanneer Rutger "wettelijk" lastiggevallen gaat worden *

Sikkeneur | 10-07-07 | 20:19

Kan er nog wel "zonder gevolgen" gereageerd worden??
Anders stel ik mijn mening/ commentaar eerst nog iets bij ;o)))))
.
(wacht nog wel ff.....)

nummer niet te telle | 10-07-07 | 20:15

Hoe kun je nog respect voor de politie opbrengen als ze op deze manier te werk gaan. Die man die de camera probeert weg te halen is helemaal te gek voor woorden. Hij zou de wettelijke regels eens wat beter uit zijn hoofd moeten kennen ipv dat haantjesgedrag te vertonen.

raples | 10-07-07 | 20:01

Over auteursrechten gesproken, zorgen jullie er wel voor dat de pliesie betaald voor het gebruik van dit filmpje tijdens de lessen van 'hoe het niet hoort'?

..zapper | 10-07-07 | 20:00

@ de Bruijn.
Een kwestie van goed geheugen,en heeft niets te maken met waar ik vandaan kom.
En of die bitch nu wel of niet geil is, haar pakkie an, alleen, ik denk, mede gelet op de ''stoere'' mannelijkheid die er af straalt dat haar geiligheid niet voor een man is bedoeld.

pfffpfff | 10-07-07 | 19:56

"... leve de politiestaat..."?
Nee, Leve Rutger !
Geweldig hoe hij tegengas geeft aan de dictatoriale trekjes van bromsnor en bromsnorrin... broehaa!!!!

fweddy | 10-07-07 | 19:40

joehoe pliesie, het is 2007!

Joe Speedboot | 10-07-07 | 19:34

brutus68 10-07-07 @ 16:02
Helemaal mee eens

Ian Curtis | 10-07-07 | 19:32

Agenten worden de straat opgestuurd om bonnen uit te schrijven, dus kunnen ze niets anders meer.
Agenten, de kapo's van de 21ste eeuw

Pajero | 10-07-07 | 19:30

Politie in Nederland doet graag moeilijk om NIKS,die gaste zijn nog bydehander dan probleemjongeren.
Het trieste is echter dat t meerendeel van de Politie agenten, die dit filmpje bekijkt,nog vindt dat zij gelijk hebben ook.
De Politie=gesubsidieerde VMBO Mafia

Torquemada | 10-07-07 | 19:15

Ja zal toch getrouwd zijn zo'n politievrouw... komt dat lekker ding thuis op haar scootertje! Prachtig filmpje Rutger, keep up the good work!

King Wasimoo | 10-07-07 | 18:58

het optreden van die politie (vooral die eerste 2 agenten) is gewoon zielig, meelijwekkend, daar win je geen oorlog mee.
Restept voor die kale meneer die die Pool tegenhoudt... zou vast een GOEDE agent zijn.

Onderbuik | 10-07-07 | 18:51

Boodschap aan het meelezende blauwe tuig: De hond van de buren zit
-tegen mijn wil in- te menstrueren bij mijn achterdeur. Of jullie die even met een man of 9 willen weghalen, dank U.

Den Heaupeleauze | 10-07-07 | 18:46

Neederland gaat achteruit... stel je voor Rudger was een irritante marokkaan ipv een irritante kloon van Hans Kraay Jr. die een beetje de polisie zat te dis.... ehm klieren op deze manier, dat wordt dit filmpje als uitermate iritant ervaren. Dus inderdaad Rudger als een keer die microfoon bij je ergens overdwars wordt ingebracht, ga dan niet huilen om polisie

En verder, ben je ook al boekbaar?
www.easybookings.nl/biografieen_htm/ha...

Peking Eend | 10-07-07 | 18:45

All Ceaups Are Bastards, joehoe...

Blauw gepette heaumeaux, neem eens personeel aan met haar op ballen en doos en niet van dat gepuistpuberde donsvolk. Waar zijn de besnorde sabelmans van weleer die zonder enige schroom een kroeg leegsloegen waar de pleuris was losgebroken!? Zonder versterking uiteraard...

Den Heaupeleauze | 10-07-07 | 18:44

En nu maar hopen dat Rutgert zelf nooit polisie nodig gaat hebben als hij een belaagd wordt tijdens een interview.

doskabouter | 10-07-07 | 18:34

Woehahha,
errug leuk filmpje
typisch Meaukum

Portretrecht?
Ambtenaren op de eaupenbare weg,
waar iedereen ze kan zien,
meaugen in Meaukum niet gefilmd worden
tijdens hun werk?

Micreaufeaun wegduwen?
Zeau jaren 80 veaurige eeuw.

Ssspasta | 10-07-07 | 18:26

Dat boze triomfantelijke telefoontje ook: "De pliesie was bezig met een aanrijding"

LibertasSimplex | 10-07-07 | 18:26

-weggejorist-

de Bruijn | 10-07-07 | 18:18

-weggejorist-

de Bruijn | 10-07-07 | 18:16

Iemand de namen van de lutsers van het Die vrouwen van tegenwoordig filmje uit de dump?

ledwatcher | 10-07-07 | 18:11

vreselijke lui die net niet meer stadswachten. man met wit t-shirt is zonder meer mijn held. hij schreef de topic al voordat Rutger door had dat het er een was. idd stuur die man een GS t-shirt.
en weet je wat het leuke is, ze lezen dit. zeker en vast. in de burelen van west gonst de naam GS. en dus kunnen ze de ijdele behoefte niet weerstaan even te piepen naar wat en hoe. het Warhol principe.
en wat zullen ze het benauwd krijgen door deze reaguur spiegels.
ja, jij ook eng wijf op de scooter. medelijden met je man/vriend of kinderen.
autoritair kreng. en ook jij, dikke pot. waar heb jij met je vieze vingers vannacht gezeten ?
hulde Rutger. blijf er boven staan. jij gaat nog ver.

captainsunshine | 10-07-07 | 18:08

Die kleine met die blonde stekeltjes was volgens mij een kerel, zal ze wel niet met me eens zijn, maar toch..
Wat een gebler om niets.
De politie is je beste vriend, ik zoek de mijne zelf wel uit.

pfffpfff | 10-07-07 | 18:00

Opgefokte dienstkloppertjes, ongevraagd duw - en trekwerk. Ben benieuwd naar het vervolg. Mooi dat Ruger er was en zijn hoofd koel hield. Eigenlijk gewoon goede journalistiek.

brug | 10-07-07 | 17:54

pliesie is voor potten en de kanslozen van de maatschappij. Duidelijk zichtbaar in filmpje!!

is dat mèt rijst? | 10-07-07 | 17:52

Grote zuig het is, voordat men zich maar enigzins met het hele kudtvoorval bezig houdt, wordt gekonkelefoest met HB, "help camera, assistentie".
Diep triest!

gentle giant | 10-07-07 | 17:49

bwahaha 10-07-07 @ 17:39

Als de politie afgaat op een melding dan geeft de meldkamer toestemming voor het voeren van 'toeters en bellen'. Er bestaat dus weldegelijk een code bij de politie die eruit bestaat dat de verkeersregels niet zomaar onnodig overtreden mogen worden. Dus ook in dit geval niet. Lijkt me duidelijk.

tejootje | 10-07-07 | 17:48

DOE ES EEN UPDATE!!!

(of zijn ze weer laf bij de pliesie, downplayen, niks meer laten horen?)

Geile_pikkebaas | 10-07-07 | 17:45

Wellicht kunnen ze voortaan beter eerst contact opnemen met juridisch zaken ipv daarna.

..zapper | 10-07-07 | 17:45

Politieagenten. Reeds bij een ander topic vermeld. De gemiddelde travestiet is meer man dan de gemiddelde agent, man of vrouw, dat maakt niet uit.
Ik heb het vermoeden dat de agentes in een identiteitscrisis zitten. Geen man en geen vrouw en de kast nog niet uit.
Wat een vreselijke vertoning van het blauw op straat. Die blonde met het stekeltjes haar helemaal. Wat nou vrije nieuwsvergaring, persvrijheid etc.
en dan..... 8 man m/v.

Pajero | 10-07-07 | 17:43

@tejootje: plisie is ontheven van verkeerswetten.

bwahaha | 10-07-07 | 17:39

Volgens mij is Leo een hervormdehomopro katolischbudalisme aanhangert.

Zomaar een wilde gok.

G-unite | 10-07-07 | 17:38

Verkeersregels Bromfiets en Snorfiets
Als bestuurder van een snorfiets volgt u de regels voor fietsers, tenzij anders bepaald. U mag bijvoorbeeld niet, zoals fietsers, met z'n tweeën naast elkaar rijden.
En wat doen die lutsers?

Bron:
www.postbus51.nl/index.cfm/t/Moet_ik_m...

tejootje | 10-07-07 | 17:32

@ spooky 10-07-07 @ 17:24
Geen probleem, doe mij eens een adres waar die kakelnieuwe hagelwitte NOS-plopbol naartoe moet?

Predateur | 10-07-07 | 17:31

@Bernhard Bang : n1! (kudo!)

bwahaha | 10-07-07 | 17:25

Doe eens een microfoon doppie jatten van de NOS collega's, dan krijgt Rutger een hele andere behandeling

spooky | 10-07-07 | 17:24

Leoooo, kun je nog 1x je nummer herhalen, kwam hier niet helemaal goed over.Over!

bones | 10-07-07 | 17:24

Kudtpolen.
Ze zouden die camping daar moeten verbieden.

bwahaha | 10-07-07 | 17:21

Yep, dat krijg je als je meer blauw op straat wil, maar niet meer intelligente mensen voorradig waren die pliesie willen worden...
En ook zo commicatief die 2 scooter..., activiteit straalt er vanaf...

Portretrecht??? Is u bekende Nederlander dan?? Schei toch uit met die onzin, UBERKNUPPELS!!

Assemargalismagalles | 10-07-07 | 17:18

en een agente zegt binnen twee zinnen al: "Ik vorder...." kansloze bitch... zeker niet opgelet bij de les gesprekstechnieken.... en die eikel die NIET in beeld wil, en toch met zijn bakkes vol op de camera inlopen... vanavond zit ie met zijn laptop in de kroeg, vol trots laat hij zien dat ie op internet staat.... krijgt ie vast nog wel een ranja van zijn (hol)maatjes.

van dal | 10-07-07 | 17:13

@ Rutger: Je heb mischien niet de looks van Kouwes, maar je doet het absoluut leuk !
.
Zou die Mussert die voor die camera ging staan nu echt gedacht hebben dat hij zo ff de opname ging stoppen ?
.
90 % van de Nederlander veegt zijn aars af met het papier dat hij diploma noemt, maar deze NSB-ert moet bij de sociale werkplaats geworfen zijn !

Burgerlijke ongehoor | 10-07-07 | 17:12

Ik denk dat het die roze microfoon is.
Als de NOS/RTL er had(den) gestaan met hun grijze exemplaren dan was er niets aan de hand geweest.
Waar gaan we naar toe op deze manier. Een verbod op felle kleuren wellicht?
Doet me erg denken aan het boek 1984. Overal camera's, overal controle.
Het boek is in de bibliotheek overigens nauwelijks te vinden.
Het wordt eng.

tejootje | 10-07-07 | 17:11

Tsja .... openbare weg inderdaard dus filmen mag gewoon.

P.s wanneer zien we M weer eens in Drachten ;)

bbas | 10-07-07 | 17:09

Waneer zien we nou eens een rechtbank van binnen???
Politielutsers, ga es boeven vangen...

da wizard | 10-07-07 | 17:06

@voorstoppert 10-07-07 @ 16:46

Ho ho, we hebben het hier wel even over onze Rutgert he? ja ja , niet dollen met onze favourite microfoonzwaaierd. Trouwens, jij ook net aangenomen bij korps Bommelerwaard en Omstreken? * knipoog*

bello | 10-07-07 | 17:04

Niet filmen?? Waarom niet? [Klaas Wilting Mode ON] Als U niets gedaan heeft dan heeft U toch niets te verbergen? [Klaas Wilting Mode OFF]
Whoohahahahahahaa!!!! koekje van eigen deeg! Lutsers!!

Lekker Belangrijk© | 10-07-07 | 17:01

o god wat een ellende... ik vebaas mij er iedere dag opnieuw over dat het hier nog zo relatief goed gaat.
Misschien dat ons amateurisme (politie) ons de charme geeft die erger doet voorkomen.

Jokkebrok | 10-07-07 | 16:59

@ lekker moeder 10-07-07 @ 16:55
Ja, zou ook kunnen... het dee mij aan Neurenberg denken.

Bernhard Bang | 10-07-07 | 16:56

@Bernhard Bang 10-07-07 @ 16:52

Waarschijnlijk op de Plietsieschool.

lekker moeder | 10-07-07 | 16:55

Hahaha, Admiraal Eenstreep In Actie. Wat een zooitje is 't toch.

Lepo | 10-07-07 | 16:54

@ voorstoppert 10-07-07 @ 16:46
"een bevel van een agent dien je wel op te volgen...", waar heb jij in godsnaam zulke woorden leren gebruiken?

Bernhard Bang | 10-07-07 | 16:52

probleem is duidelijk, zo'n een (1)streper weet niet met de situatie om te gaan. En de collega's moeten de door hem ingezette lijn doorzetten. Rutger had helemaal gelijk. Mooie ouwe trouwens, vast een vechtsporter.

superjan | 10-07-07 | 16:52

@ Armageddon 10-07-07 @ 15:29
Dus toch een staart!!!

quutje | 10-07-07 | 16:50

Je mag filmen op de openbare weg, maar een bevel van een agent dien je wel op te volgen. Komt Rutger op een boete van 45 euro te staan.

Stoer hoor, GS.

voorstoppert | 10-07-07 | 16:46

Critical Distance 10-07-07 @ 16:13
Volkomen mee eens.

@ Armageddon
Mag de auto van een "maatschappelijke status" ook een alfa gt zijn?

SpaceMonkeyz | 10-07-07 | 16:46

LOL @ Die gast in dat witte shirt, maffiamaatje XL voor hem!

SwiftCrack | 10-07-07 | 16:43

Wat een lutsers die agenten, de beheerder van de bewaakte fietsenstalling hier in de stad dwingt meer respect af.

Amen | 10-07-07 | 16:41

wel schattig die site over rutgert leert stappen!hahaha foto met kleine rutgert.

overVecht | 10-07-07 | 16:38

Machtsvertoon van de pliessie heeft volgens mij iets te maken met al dat speelgoed wat ze aan hun riem hebben hangen.En met al die procedures en het jonge woudlopershandboek vergeten ze nog wel eens zelf na te denken.
Puhh.. nl.youtube.com/watch?v=5ryaU8ZOLEM

de grote Anti | 10-07-07 | 16:37

-weggejorist-

zwijgplicht | 10-07-07 | 16:32

@lekker moeder: Ja mooi he! :-D

MDA | 10-07-07 | 16:32

16:31 en geenstijl nog steeds niet offline, valt me tegen van de sterke arm der wet.

Achiel | 10-07-07 | 16:32

*belt met Politie*

"uhm ja u spreekt met Panini, ja u weet wel van de plaatjes! Luisterd wij willen een spaarboek met politieplaatjes gaan uitbrengen.... wat zegt u, portrectrecht?"

Behangdelul | 10-07-07 | 16:31

@ Bernhard Bang
Lijkt wel: www.oudzuid.amsterdam.nl..
(pagina 3)
Grappig hè, zijn helden: "Martin Luther King, Pim Fortuyn... mooie man, prachtig mens..." Nou moe, ik wist niet dat MLK ook van die club was!
------------------------------------------------------------------
YEP, that's the bad guy :D

zwijgplicht | 10-07-07 | 16:30

Aan de andere kant, wanneer je dit soort paupers een semi politie staat geeft, dan ben je er ook klaar mee.

Niewe gozerts bij de plitsie, allemaal minimaal een sixshooter aan de gordel, liefst geen meisjes of jongens met make-up en sieraden, geen pukkeltjes maar stoppeltjes. Een ietsje niveau ook, ze vervolgens wat bagage bijbrengen en meegeven, dan komen we ergens. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Misschien eventueel nog een redelijk salaris storten.

Reverend Ray | 10-07-07 | 16:29

LOL Oh ja, Mark Weg..

Tegengif | 10-07-07 | 16:28

MDA 10-07-07 @ 16:26

Bwahaha, precies tegelijk!

lekker moeder | 10-07-07 | 16:28

Zou GeenStijl nu eindelijk zijn Day In Court krijgen? Ik kan het me wederom niet voorstellen. Die ene diender was toch Mark Weg?

lekker moeder | 10-07-07 | 16:26

Zeg... Was dat Mark Weg op een brommert?

MDA | 10-07-07 | 16:26

@ zwijgplicht 10-07-07 @ 16:15
Lijkt wel: www.oudzuid.amsterdam.nl/aspx/download...
(pagina 3)
Grappig hè, zijn helden: "Martin Luther King, Pim Fortuyn... mooie man, prachtig mens..." Nou moe, ik wist niet dat MLK ook van die club was!

Bernhard Bang | 10-07-07 | 16:25

@Armageddon 10-07-07 @ 16:18

Soms is het weleens nodig om een beetje te choqueren.. maargoed één ding is zeker: Adolfke valt er sowieso niet onder :) en wat mijzelf betreft gaat er een wereld voor me open als ik deze opleiding netjes afrond. dan komt die Opel GT vanzelf wel :P

Critical Distance | 10-07-07 | 16:23

@John McClane
Helaaaaaas tis een dronken pool, maar ik vind je nogsteeds wel lekker hoor ;)

nee_jij_bent_lekker | 10-07-07 | 16:21

Dat je alleen al een vinger zo op de bakkes van een juut kan zetten, dat is al een triest gegeven. Laat ik wel uit me kop hier, als ik de nekwervels in het gelid wil houden tenminste. Daar ben je het gezag al kwijt. Een beetje een leraar van een basisschool pikt dat nog niet, althans vroeger.

Reverend Ray | 10-07-07 | 16:21

Lomp En Onbenullig,
Ga alsjeblieft eens personeel zoeken die recht uit z'n ogen kan kijken ipv het uit te besteden aan de juridische dienst, wat uiteraard weer klouwen vol geld kost! Je moet die dienst inschakelen om te kijken hoe je deze driekwarters kan ontslaan! Wat een halve zolen om zo te reageren. Beetje de microfoon uit de hand trekken en met de armen over elkaar voor de camera staan... ohhh waar moet dit heen. Lijkt me een heerlijk klimaat voor beetje slimme crimineel (iq vanaf 65) want dit stelletje onbenullen kan nog geen vlieg vangen.

kaaskaas | 10-07-07 | 16:21

@ Critical Distance 10-07-07 @ 16:13: Je kan natuurlijk ook gewoon weer te ver gaan natuurlijk. Daarbij komt dat GS is gericht op ICT managers met een Astra. Je hebt je verkeerd laten informeren.

Armageddon | 10-07-07 | 16:18

-weggejorist-

zwijgplicht | 10-07-07 | 16:15

@hyper

Als de politie onherkenbaar op de foto wil, dan moeten ze maar bivakmutsen gaan dragen. Dan kunnen dit soort koeien ook patrouilleren zonder de gezonde eetlust van de burger te verpesten.

Rabarberke | 10-07-07 | 16:14

Politie biedt excuses aan
(3 juli 2006)
Het Amsterdamse korps heeft in een brief excuses aangeboden aan de freelance-fotograaf Van Kleef. Van Kleef werd gedwongen foto’s uit zijn digitale camera te wissen die hij in het metrostation Wibautstraat in Amsterdam, had gemaakt van een aantal GVB’ers. inspecteur van de politie Inpijn schrijft onder andere: "Zoals ik u heb beloofd, heb ik betrokken politiemensen gecorrigeerd en duidelijk gemaakt dat u binnen de aanvaardbare kaders, uw werk moet kunnen doen.

bron: villamedia.nl

cheese | 10-07-07 | 16:13

@AdolfJoling 10-07-07 @ 16:04

Jouw standaard verdediginsmechanisme is waarschijnlijk het iedereen uitmaken voor zoals je het zelf omschrijft "lagere sociaal-economische status)

Wel ik kan je vertellen dat ik nog géén deel uitmaak van jou "maatschappelijke status". Wel volg ik een Economische opleiding, dat dan weer wel.

Maargoed, laten we het even van een ander oogpunt bekijken: Ik een student, ( de doelgroep van Geenstijl) behoor tot de mensen waar Geenstijl hun marketingmix op toegepast heeft.

Jij bent waarschijnlijke een bejaarde opa met een WO2 trauma waar je in bent blijven hangen, en behoort hier absoluut niet thuis.

Oude man, in jou tijd was het allemaal veel anders als nu, we leven in 2007 en niet meer in 1955.

Ten hede dagen is de politie niet meer je beste vriend. leer dat nu eens begrijpen ipv triest achter de geraniums zitten te reaguuren op een site die helemaal niet voor jou is bedoeld.

Ouwe lul!

Critical Distance | 10-07-07 | 16:13

Geweldig filmpje!

Maar het verder triest, in plaats van die Pool een dikke schadevergoeding te laten betalen en verder op te laten zouten komen er acht agenten bij die een beetje niks aan het doen zijn.

henkiedenkiedenkie | 10-07-07 | 16:13

Ik ben op Rutger.... Kom eens lahangs...
X

ramon160 | 10-07-07 | 16:12

Nou nou, als je ergens staat te filmen is de versterking wel heel snel aanwezig hoor! Wanneer je echter wordt doodgemarteld op een stoel moet je toch wat langer wachten. Lutsers.

Slim-Brunetje | 10-07-07 | 16:12

Die lutsers zijn overigens wel een goeie afspiegeling van de amsterdamse bevolking: vooral veel gebakken lucht uit je kanaal braken

foppe | 10-07-07 | 16:12

Mjah, de politie anno 2007 is eigenlijk ook niet veel meer dan een groepje watjes. Struikrovend vanuit een struik, danwel Omaatjes aanhouden en het stuurslot in beslag nemen omdat het verboden wapenbezit is.
Maar zodra er iets gebeurd waar het politieorgaan enigzins gevaar voelt, gebeurd er gewoon niets. Respect afdwingen lukt hen nog el, maar respect krijgen gebeurd al jaren niet meer. Wie bij de politie werkt loopt het risico een lutser te worden.

DatDus | 10-07-07 | 16:11

Goed gedaan Rut en Twan, altijd blijven filmen. In principe wil de pliesie dat je alleen filmt wanneer de afdeling Voorlichting het spul voor uitzending onder ogen krijgt, dus dat schiet niet op.

Murdockyoufool | 10-07-07 | 16:11

Dortland! Zorg eerst eens dat die afdeling van je op orde is. De voorlichting is er niet beter op geworden. Zelfs niet na het wanbeleid van je mutsige voorgangster. En portretrecht? Ja, tuurlijk!

Wickie de Fustviking | 10-07-07 | 16:11

Die blonde gozert kwam wel van zijn scooter af, dat prijst hem dan weer. Toch een vrom van poging to gezag wegzetten. Die motorjuut en dat meisje, doen het hangend vanuit het zadel, even een semester gemist op de opleiding denk ik. Sterker, dat mieske hangt erbij of dat ze zeggen wil, “als die camera niet uitgaat, kom ik niet in actie, of keert ik de scooter weer om en bekijk je het maar” lol. Hij draait ook nog de scootert.

Reverend Ray | 10-07-07 | 16:08

Dat de politie schermt met het portretrecht is volgens Thomas Bruning van de NVJ nergens op gebaseerd. "Als er in de openbare ruimte foto's van je worden gemaakt zonder dat je daarbij aantoonbare schade oploopt, kun je geen beroep doen op het portretrecht. Dat een politieagent op voorhand eist om foto's te wissen, vind ik klinkklare onzin."

De NVJ heeft aan het ministerie van Binnenlandse Zaken gevraagd om de instructie aan agenten te verbeteren 'om nieuwe incidenten te voorkomen'.

Bron: NVJ

hyperactmaster2 | 10-07-07 | 16:08

Ik hoop overigens wel dat het OM de zaak voor laat komen, anders is het bedreiging toch?

..zapper | 10-07-07 | 16:07

Sinds wanneer worden woonwagentrollen aangenomen bij de pliesie? ( >>* doelt op skoetercop met staart* ) Mijn god wat een allooi. Die stond zekers te weten 6 maanden geleden nog gehakt te malen in een vleesfabriek te Waddinxveen, of acher een kassa bij de Euroknaller.

Uiteraard moet er gehakt gemaald worden, en wil ik ook graag mijn treetje euroknaller bier zonder gesodemieter afrekenen, en dat is goed, en alles is vredig en content.

Maar ga mensen die eigenlijk alleen voor dat soort functies geschikt zijn niet inlijven bij de pliesie, en uitrusten met een vuurwapen. Is niet handig...

De schoen wringt bij het feit dat de pliesie gewoon belabberd betaalt ) ongeveer 1400 schoon voor een streetcop, en dan mag je de hele dag kutklusjes opknappen, fijn he?) Dus mensen met een beetje hersens en inzicht gaan gewoon voor een ander baasje werken.

Logisch dus dat je totaal incapabele mensen aantrekt die geilen op een uniform. ( want ja... is nog altijd meer kudoos dan beveiligingsbeambte worden en de hele dag met je grote Maglite ( tm) rondjes te lopen over een industrieterrein...

bello | 10-07-07 | 16:07

Gelukkig gebeurt er in Amsterdam zou weinig wat criminaliteit betreft dat de pliese met een gerust hart acht man kan vrijmaken voor zo'n incident met die Peaul. Voortreffelijk werk doen ze daar toch he ?

Bigi Bana Boy | 10-07-07 | 16:06

Armageddon 10-07-07 @ 15:54

Uit zijn infantiele scheldpartijen en slechte gevoel voor interpunctie zou je dan weer af kunnen leiden dat hij er wel een is. Maar idd... of hij een echte tokkie is (of vriendelijker gezegd: mens van lagere sociaal-economische status) weet ik natuurlijk ook niet helemaal zeker, maar af en toe moet een mens een gokje wagen.

AdolfJoling | 10-07-07 | 16:04

Is die dikke trol natte Annie, het neuqertje van Kouwes?

Duikduivel | 10-07-07 | 16:04

Je schaamt je toch kapot voor die veldwachters. Die ene met die ene streep mag nog niet eens parkeerbonnen schrijven, die ander lijkt meer op keepster van een dameshockeyteam.
Sjonge jonge jonge jonge...

Krekwakwou | 10-07-07 | 16:04

Je moet als voorlichter trouwens een enorme schlemiel zijn om het portretrecht er bij te halen, terwijl de geportretteerden inbreuk maken op een grondwettelijk recht van iemand. Zulke hufters mogen best aan de schandpaal worden genageld.

Rabarberke | 10-07-07 | 16:03

ik mag toch nog wel poepen op de openbare weg?

Ali Bi | 10-07-07 | 16:03

Bij nader inzien, dit moet een hoax zijn. Rabarberke heeft gelijk. Dit soort lieden tref je aan bij de Tomingroep en vergelijkbare werkverschaffers, niet bij de pliessie. Toch? Toch? Naar ik mag hopen.... Maar goed, ff serieus, grote pliessiebazen zouden er goed aan doen hun voetvolk wat betere manieren bij te brengen, dat straalt meer gezag en autoriteit uit dan dit soort acties....

brutus68 | 10-07-07 | 16:02

Waar was Steve Brown nu???

Wel politie maar geen Steve Brown? Hij had die Pool ongetwijfeld nog een aantal pittige vragen kunnen stellen.

azijnseiker | 10-07-07 | 16:01

Lijkt me toch een gevalletje poging tot blackmail op zijn minst, als blijkt dat uitzenden geen probleem is. (wat me overigens idd ook geen probleem lijkt; vrije nieuwsgaring en zo) Dreigen met vervolging bij uitzending kun je toch opvatten als chantage en dan spreken we nog maar niet eens over de immateriele schade die alle betrokkenen (aan GS kant) hebben opgelopen.. :) Terug aangifte doen en schade verhalen.. Kun je toch weer een leuk GS- teamuitje van doen :) Voor de grote beloning, die natuurlijk makkelijk betaald kan worden van de schadeclaim, kunnen jullie me mailen. Gr A. Moszc. aka foppe

foppe | 10-07-07 | 16:01

beetje jammer dat een politieagent en welk ander beroep dan ook wat een openbare functie heeft zich niet op het portretrecht kan beroepen tenzij overduidelijk kan worden aangetoond dat het desbetreffende persoon hierbij ernstig gezichtsverlies danwel op andere manier schade door ondervind.

hyperactmaster2 | 10-07-07 | 16:01

Haha geweldig!

Ndrangeta | 10-07-07 | 16:00

R.E.P.S.E.T.C. voor Rutger. Heersend filmje! Beetje onbegrijpelijk dat de Politie zichzelf zo te kakken zet met het achterlijke "portretrecht" argument. Filmen op de openbare weg is toegestaan, evenals het filmen van ambtenaren op diezelfde openbare weg. Pliesie is volkomen kansloos als je het mij vraagt.

Tegengif | 10-07-07 | 16:00

Die aspirantjes ook op de scooters...
Dat wijf dat snapt er echt helemaal niks van. Vrouwen bij de politie vind ik sowieso geen succes. Die lange blonde slungel aspirant 1 streper die denkt ik ga maar doen alsof ik breed ben en een beetje voor de camera staan. Lutsers weten jullie pappie en mammie wel dat je alleen over straat loopt.

systemgo | 10-07-07 | 16:00

Trieste gasten, ze hebben geen poot om op te staan. Behalve, tja bij klassejustitie. De tijd zal het leren. Zijn we al een gristenhondendicatuur, of wordt het tijd om arrogantjes op hun plaats te wijzen?

..zapper | 10-07-07 | 15:58

8 Pliesies ter plaatse voor een kapot lampje en dan noch durven ze te zeiken voor meer geld voor noch meer pliesie op straat. Om zo te zien hebben ze mensen zat als het maar van enig gevaar ontbloot is dan durven ze wel vanachter hun peecee vandaan te komen.

OpaWizzkid | 10-07-07 | 15:58

Kijk die blonde dan met zijn armen over elkaar op Rutger inlopen. Hehe, dat lieve koppie en dat peentjeshaar. Ik had rutger direct gehoekt trouwens, althans wanneer me eventuele baas me zo een scooter onder de reet zou schoppen. Allebei hebben ze geen idee hoe aan te vangen overigens, dat meiske draait het hoofd ook nog eens af bij haar poging een statement neer te zetten. Wordt er even versterking opgeroepen komt er vervolgens een ouder gediende op motorfiets die het regelen moet. Tís wat. Waar zijn de tijden gebleven dat een agent 3 hand gebaren maakte en de hele meuk in het gelid stond? Niet raar dat criminaliteit hoogtij viert, een aanrijding met een cameraatje en er wordt al luchtsteun aangevraagd. Mijn god. Allemaal erg indrukwekkend *Gaap* Een Mexicaans politie gozertje van 1.60 en 20 jaar regelt dit in zijn eentje nog overtuigender. Wel die komt dan ook niet clownistisch op een scootert aanrijden om maar ergens mee te beginnen. De mannen hebben gewoon recht waar het de camera betreft, toegestaan of niet, je moet geen camera’s op me bakkes zetten wanneer druk, “überhaupt niet ongevraagd trouwens. Wel jammer dat de prioriteit bij die camera ligt op zo een knullige manier.

Reverend Ray | 10-07-07 | 15:58

Triest..............heel erg triest is dit.........van onze belastingcenten.

bloke | 10-07-07 | 15:57

't kan niet anders dan dat de de eisen tot toelating op de pliesie opleiding té laag zijn. het is werkelijk onthutsend hoe stupide de gemiddelde beginnende agent(e) op situaties zoals deze reageert. ik sluit me graag aan bij wijsvinger 15:15 qua minimum vereiste voor toelating tot die delen van het pliesievak, waar meer dan stomweg een bonnenboekje trekken aan te pas komt. de extra kosten voor het in dienst nemen van minimaal havo kunnen uit de flitsactiviteiten van de struikroverT gehaald worden.

baba4oog | 10-07-07 | 15:56

Haha, die Pool heeft die Audi ook gewoon aan de stoepkant geraakt! Hij zag een gaatje of zo. Strakke actie.

Ofcourse, I put this. Ofcourse, I uhh put this.

drama | 10-07-07 | 15:56

@ Rabarberke 10-07-07 @ 15:52: Zulke mongolen werken echt bij de politie.

Armageddon | 10-07-07 | 15:55

Ik zie een zwarte kip met twee vingers in de neus...... HEEL HARD LACHEN.

TooneyLunes | 10-07-07 | 15:54

@Joris

Waarom wordt: abcdefghey 10-07-07 @ 15:49 weggejorist??? Een normaal openbaar linkje op het Internet waar Leo een interview geeft. Wat is daar mis mee???

Hakbarrr | 10-07-07 | 15:54

Ik wil niet veel zeggen Adolf Joling, maar aan de zinsopbouw en grammatica te zien, is Critical Distance echt geen tokkie. ;-)

Armageddon | 10-07-07 | 15:54

geen moeilijke vragen stellen aan de politie aub want daar kunnen ze niet op antwoorden

Patrick Zweedsey | 10-07-07 | 15:54

Brrr. wat een zware sessie boeiend doen door een stel kakelverse nono's hee. Ga eens een avondje achterlichten en reflectors controleren op t Kanaleneiland Ut. "A humbling experience" zogezegd.

GormSuil | 10-07-07 | 15:54

Top Rutger, je bent in een praktijktraining verzeild!
Trainingsacteurs vangen tegenwoordig zo'n EURO 300 per dagdeel dus ik zou er gerust geld voor gaan vragen.

Bernhard Bang | 10-07-07 | 15:53

@abcdefghey 10-07-07 @ 15:49

Leo Dortland: "Wie op de stoep fietst,krijgt een boete van 25 euro.’

Wat een......

Hakbarrr | 10-07-07 | 15:53

Ruger is the best. "Zet maar af dan" Hahahaha!!!

Redactie: dit is in scene gezet of niet dan? Deze lui zijn ingehuurd! Zulke mongolen werken toch niet echt bij de politie?

Rabarberke | 10-07-07 | 15:52

Ik heb nu een heel handig apparaatje bij me voor als ik geen zin heb in politie. Met 1 druk op de knop hoor je het gekerm van iemand die ze aan het doodmartelen zijn. Succes verzekerd!

bidlip | 10-07-07 | 15:52

@AdolfJoling 10-07-07 @ 15:41

laat me niet lachen man, met je flauwe lkudt opmerking, ik kan dit politiegedrag gewoon niet uitstaan, en ja daar word ik pissig om!! En als er dan nog zo'n malloot ( Boris) het gaat lopen goedpraten dan knapt er iets bij mij.

"Adolf Joling" wat is dat trouwens voor een belachelijke naam? Ik hoop niet dat dat je echt naam is want daar ben je mooi klaar mee dan. Eikel

Critical Distance | 10-07-07 | 15:52

ManiacMansion 10-07-07 @ 15:46
Volgende keer gebruik ik 'iets minder slim'

;)

a.n.alvabeet | 10-07-07 | 15:51

-weggejorist-

abcdefghey | 10-07-07 | 15:49

Dan vraag je je toch af waarom het een half uur duurt voor er versterking is als er iemand dood wordt gemarteld...

Waar recruteren ze tegenwoordig trouwens politie-agenten?!! Wat een volk zeg.

Brandje | 10-07-07 | 15:48

Zijn ze de GS burelen al aan het doorzoeken ?

henkjpal | 10-07-07 | 15:47

Rutgert en die Pool spreken op hetzelfde niveau Engels en een een omstander spreekt nauwelijks Nederlands. Multiculti.

BP Richfield | 10-07-07 | 15:47

@a.n.alvabeet 10-07-07 @ 15:44
Der is niks doms aan om gal te spuwen tegen het onrecht in de maatschappij.
Tís dom om er geen gehoor aan te geven.. Het mag veelal overdreven zijn... maar dat maakt het niet minder waar.

ManiacMansion | 10-07-07 | 15:46

Nu zijn ze wel snel met de versterking maar als iemand gemarteld wordt dan nemen ze nog een extra bakkie leut.

TyfusLeijer | 10-07-07 | 15:45

Prachtig filmpje! Pliesie moet niet piepen. Hoort bij de functie dat je op geenstijl geworpen wordt.

Ali Fal Salarm | 10-07-07 | 15:44

Dit topic komt weer bol te staan met uberdomme posts van nog dommere dikkuh weautuh.

Waarvan acte
Boris kom der maar in.

a.n.alvabeet | 10-07-07 | 15:44

Als de pliessie dit leest, "Hey gaat eens even die hufter oppakken die mijn auto gejat heeft, jullie hebben zijn adres anders ga ik even bij die klootmongeaul langs en sla ik hem helemaal de typhus met een honkbalknuppel en boor ik z'n knieschijven aan gort.... dank u, graag gewassenen volgetankt en al voor mijn deur parkeren".

Fockel und Suckel | 10-07-07 | 15:43

@Boris 10-07-07 @ 15:38
Je moet advocaat zijn of zoiets... Hoe kun je anders zo je kalmte en rust bewaren tegen een instantie die (net als het systeem waarvoor ze werkt) onrecht doet en het met de duizenden regels uit het wetboek weer zo weet te draaien dat het wel recht is. Hanteren van fatsoen jegens plisie is niet wederzijds. Daarom doe ook maar niet meer liev tegen plisie

ManiacMansion | 10-07-07 | 15:43

rutger gaat anaal flink worden uitgerekt in de bak. reken maar op 2 jaar de knuppels van de cipiers oppoetsen en zeep delen met al je inmates.

gordon99 | 10-07-07 | 15:42

de dapperste is die amsterdammert die de Poool behoedt weg te waggelen.
Trouwens die Poool heeft een behoorlijk Fins commentaar na Rutger zijn vraagjes....

skaik | 10-07-07 | 15:42

@ AdolfJoling 10-07-07 @ 15:41
Ze bedienen zich van meer dan 1 pseudoniem geloof ik.

Boris | 10-07-07 | 15:42

Boris 10-07-07 @ 15:38

Dat je er nog op reageert zeg. De tokkies hebben Geenstijl ontdekt. En ze verschuilen zich achter de nick Critical Distance.

AdolfJoling | 10-07-07 | 15:41

@ DiagnosisTyphus 10-07-07 @ 15:33: Jazeker! Ik heb erg groene vingers. Heerlijk zo'n beetje knutselen in de tuin.

Armageddon | 10-07-07 | 15:41

Filmen op de openbare weg, nog steeds toegestaan zolang we nog geen politiestaat zijn. Grondwettelijk geregeld want volgend uit de wet op vrijheid van meningsuiting (die ook vrijheid van nieuwsgaring impliceert).

De enige die vervolg moet worden is de mongool met pet.

Rabarberke | 10-07-07 | 15:40

@Boris 10-07-07 @ 15:25
Stomme idioot.. die moeten ze juist gaan vangen.. En der is wel een heuuull groot verschil tussen een stomme pool die een ongelukje bouwt en een paar kansjongeren die ambulancepersoneel neerslaan en levensreddende handelingen belemmeren.. ga eens naar school maatschappijleer doen..

ManiacMansion | 10-07-07 | 15:39

@Boris 10-07-07 @ 15:25

Aan het hinderen met wat?

Die lutsers komen aan en beginnen direct alleen maar te zeiken over een camera.

Prutser!

a.n.alvabeet | 10-07-07 | 15:39

@ Critical Distance 10-07-07 @ 15:36
door gelijk te gaan schelden maak je je punt niet veel sterker.

Het enige dat ik doe is aangeven, dat als het om de politie gaat, de gemiddelde reageerder alle fatsoensnormen laat varen. Waarvan acte.

Boris | 10-07-07 | 15:38

Pardon, zonder slachtoffers te maken, opgelost.

The eimer | 10-07-07 | 15:38

@janjeauker 10-07-07 @ 15:33
psst... ik ben stiekem niet met vakantie. Dat schreef ik in het kader van een "cunning plan". Als er namelijk een greautschalig onderzoek naar dit mega-incident komt dan gebruik ik mijn voorgaande post als alibi. Als ik die pliesies zeau zie en hoor lijkt me dat geen enkel preaubleem. Verder heb ik eigenlijk een heel leuk leven, met zeau af en toe een post op GS.

Hannibeaul Lectuur | 10-07-07 | 15:38

Acht man sterk? Het was zeker lekker weer op dat moment.

Dr Mastermind | 10-07-07 | 15:38

@ White Tiger 15.31;
Toch wel een gevalletje van tactisch juist optreden.
Voor hetzelfde geld schieten ze paar mensen neer.
Nee, gezien de grote importantie van het delict en de beperkte mankracht ter plekke is het zonder te maken opgelost.

The eimer | 10-07-07 | 15:37

Hadden ze in Pernis nou ook maar een camera bij zich gehad.

Dayak | 10-07-07 | 15:36

LOL @politiejongen die steeds voor de camera wil gaan staan.

Teen | 10-07-07 | 15:36

@Boris 10-07-07 @ 15:25

Stomme lul, volgens mij is er is wel een verschil tussen Rutger die loopt te filmen en KANSENJONGEREN die ons land verzieken. Maar jij bent zeker zo'n linkse hond die iedereen gelijk stelt aan elkaar? heameau

Critical Distance | 10-07-07 | 15:36

-weggejorist-

Mister Crabs | 10-07-07 | 15:35

wat zijn die agenten poeperts tegenwoordig.
ik heb respect voor een ieder die zijn werk goed doet.. helemaal als die in een machts positie verkeert. maar dit is wat je krijgt als je elke poepert die vroeger gepest is op school gaat aannemen als politie agent. Vroeger waren het tenminste echte mannen met enig fatsoen en redelijkheid die de burger beschermde en DIENDEN. Politie is een duister merk geworden. maak je vast klaar voor je streepjescode/chip met gps in je nek.

SpookinSchelp | 10-07-07 | 15:35

De volgende keer dat de politie beelden verzoekt van GS, brengt de redactie de daders keurig onherkenbaar in beeld.
@ Adolf Joling
Volgens mij was het Abos, veel Polen hebben Joodse voorvaderen

King of controversy | 10-07-07 | 15:34

Pliesie: En meneer Rutger waarom heeft U het filmpje toch op het internet gezet?
Rutger: Of course I put dies! Of course, of course!

HoiIkBenBoy | 10-07-07 | 15:33

Kut pliesie, stel eikels werken daar, je moet wel heel diep gezonken zijn wil je bij de politie gaan werken. dieper kun je niet zinken. maatschappelijk uitgekotst.

Critical Distance | 10-07-07 | 15:33

Dit filmpje was zo grappig, het leek wel in scene gezet. En inderdaad die dikke lesbo moet gewoon van de mic afblijven. Dat mag niet in Nederland!

Pretoria | 10-07-07 | 15:33

Dramatisch engels, dramatisch Nederlands, dramatisch politieoptreden. Fantastisch filmpje.
ZI 10-07-07 @ 15:11

lol ik had het niet beter kunnen omschrijven. :)

Specht! | 10-07-07 | 15:33

Wederom bewijs dat de NL polite uit laffe schijtluizen bestaat. Bij een kleine aanrijding hebben ze al acht mensen nodig. Dan begrijp ik gelijk waarom ze bij een gijzeling/marteling niets durven te doen en voor de deur in d'r broek staan te schijten.
Wat een kutvolk is het ook. Afgekeurde postbodes..

digger | 10-07-07 | 15:33

@Hannibeaul Lectuur 10-07-07 @ 15:29
Op vakantie Geenstijl lezen? Zelfs daar heb je dus geen leven?

janjoker | 10-07-07 | 15:33

King of controversy 10-07-07 @ 15:27

Ik zit zelf te denken aan neef Rik.

AdolfJoling | 10-07-07 | 15:32

Hoezo hebben de agenten beroep gedaan op het portretrecht en de auteurswet?
In het filmpje stelt Rukter (aangaande het niet mogen filmen) de vraag: "Waarom niet?"
Antwoord Precilla-agent: "......"
Antwoord aspirant-agent: "Omdat wij het niet prettig vinden"
Kenau-agent, geeft Rukter (terecht) de vordering verderop te gaan staan filmen, opdat zij rustig het ongeval kunnen afhandelen.
Crossende bromsnor, geeft ook geen enkele blijk van een beroep op het portretrecht en/of de auterurswet.
Laat maar voorkomen die zaak, die verliezen ze.

Herman Flipsen | 10-07-07 | 15:32

@ DiagnosisTyphus 10-07-07 @ 15:27
"Hans Laroes wordt ook niet elke keer opgeknoopt als hij een agent tijdens zijn werkzaamheden herkenbaar in beeld brengt."
Eén keer is genoeg...

Patrick Bateman | 10-07-07 | 15:32

Ze hebben zich beroept. Nou als ze een woordvoerder hebben die geen Nederlands beheerst, mag je vast je vraagtekens zetten bij de capaciteiten van de juridische afdeling.

Granaatappel | 10-07-07 | 15:32

Lol dat wijf op die scooter met die lekkere strake staart zo recht omhoog. Is eruit zien als een complete anita ook niet belediging van het uniform :S?

White_Tiger | 10-07-07 | 15:31

Leuk, ik ben benieuwd!

Zo jammer! | 10-07-07 | 15:30

Welke van deze heren is agent Mark Weg?

Patrick Bateman | 10-07-07 | 15:30

En nee ik heb GEEN staart!

Armageddon | 10-07-07 | 15:30

Ik wil de betrokken medewerkers van de pliesieregieau Amsterdam-Amstelland vanaf mijn zonnige vakantieadres complimenteren met het cordate optreden in deze peautentiële crisis-situatie. Een volksopstand is in de kiem gesmoord. Die met dat witte t-shirt is echt da bomb. Vooral de toevoeging "want dat is ie van plan" eauver die motormuis is echt hilarisch.

Hannibeaul Lectuur | 10-07-07 | 15:29

Lekker tuig daar bij onze hoofdstedelijke pliesie
Enfin, niets nieuws onder de zon dus

Tobi | 10-07-07 | 15:29

Sinds wanneer kun je je beroepen op portretrecht als er sprake is van een overduidelijk gevalletje vrije nieuwsgaring?

die hofstadtgruppe | 10-07-07 | 15:29

Rutger 1 tip zorg dat je voortaan donuts bij je hebt, dan ben je gelijk hun beste vriend.

RDJ134 | 10-07-07 | 15:29

@ King of controversy 10-07-07 @ 15:27
Haha ja een soort matrix gast vhgd et uit et handje loopt? Of gewoon de pwner van die cabrio?

HoiIkBenBoy | 10-07-07 | 15:29

Ik heb het idee hè, tis maar een ideetje hoor, maar ik denk dat we nu ietwat TEVEEL blauw op straat hebben.

Armageddon | 10-07-07 | 15:28

De pliesie heeft gelijk als het gaat om hinder bij haar werkzaamheden. Ook moeten de agenten vast wel onherkenbaar worden gemaakt als zij dat verzoeken. Maarrr, waar is dat verzoek? Met onbeargumenteerd roepen dat het niet gefilmd / uitgezonden mag worden, is er geen poot om op te staan. Bovendien, Hans Laroes wordt ook niet elke keer opgeknoopt als hij een agent tijdens zijn werkzaamheden herkenbaar in beeld brengt.

DiagnosisTyphus | 10-07-07 | 15:27

Trouwens, wie is die man die op de achtergrond in pak roerloos in beeld staat het geheel te aanschouwen? AIVD?

King of controversy | 10-07-07 | 15:27

Stuur die man met dat witte T-shirt eens een GS-shirt!

kukel360 | 10-07-07 | 15:26

Waarom zouden asociale agenten zich mogen beroepen op portret recht.

Rutger gedroeg zich beleefd dus mag je dat van hun ZEKER ook verwachten.

paranoia | 10-07-07 | 15:26

Ik kan nu al verklappen dat er geen straffen worden uitgedeeld, en dat dit (mooie) filmpje gewoon op geenstijl blijft staan, net als musselkanaal E.D.
Iemand hier die daar anders over denkt?

.oplawaai | 10-07-07 | 15:26

Filmpje zegt genoeg over de buurten waar Rutger zich ophoudt.

coxxx | 10-07-07 | 15:26

Pliessiebazen moet wel volkomen wanhopig zijn als ze alleen dit soort VMBO-clowns weten te strikken voor het werk op de straat. Zielig & onnodig provocerend gedrag, maar amusant dat dan weer wel....

brutus68 | 10-07-07 | 15:26

wat een lutsers die agenten!!!

DonnieD | 10-07-07 | 15:26

hahaha, dikke lol 3 bier... En mevrouw de aspirant nog maar lullen dat ze vordert. Sinds wanneer bestaat vorderen uit dommig in de ronde kraaien dat je niet gefilmd wil worden en de mic een mep verkopen?
Getuige erbij, 3x vragen.... Neej, dat is er niet bij voor de aspirantjes... En dat terwijl zij toch nog maar net het hoe-leert-ik-pliesie-zijn-boek uit hebben...

Cirrus | 10-07-07 | 15:26

Heel simpel. Roep de poltie op en minimaal 2 man dagen op.
Die twee gaan direct versterking aanvragen. Als die geariveerd is gaan die ook direct versterking aanvragen. Na 6 keer versterking aangevraagd te hebben wordt automatisch de M.E. ingeschakeld. 2 pelotons M.E. plus een gros agenten staat gelijk aan fase rood en worden veiligheidstroepen ingezet en wordt de minister gewaarschuwd die op zijn beurt binnenlandse veiligheidstroepen inschakeld. Deze troepen gaan direct Schiphol, havens en bruggen bewaken.
Dus het is ook logisch dat de nationale veiligheid en landsbelang in het geding dat G.S. dat filmpje wel degelijk moet inleveren.

The eimer | 10-07-07 | 15:26

Je (Rutger) kunt het ook overdrijven. Dit is het hinderen van agenten die (al dan niet goed) hun werk doen. Als een paar opgeschoten jongeren politie of andere hulpdiensten lastig valt, roept iedereen dat er gelijk geschoten moet worden. Vanuit het standpunt van het gros vna de reageerders heeft Rutger dus mooi geluk gehad.

Boris | 10-07-07 | 15:25

Zo zie je maar weer: politiewerk is eigenlijk weggelegd voor ubermenschen, maar omdat die er nog niet zijn krijg we intussen dit soort machtswellustelingen voorgeschoteld. Die kauwgon kauwende dunne met z'n Duke Nukem-kapsel, dat is er trouwens zo een die z'n gummiknuppel laat spreken als de camera's uitstaan. Wat een boevenkop.

AdolfJoling | 10-07-07 | 15:24

Heerlijk die bezorgde omstander!

Funkfactor08 | 10-07-07 | 15:23

ahhahaha.... Fuq the police. Stumperds. Wanneer is een pool niet dronken.

Visboertje | 10-07-07 | 15:23

zo ons nederland is weer veiliger jippie de pippie goed werk pliesie

hij doet het alweer | 10-07-07 | 15:22

Een scooter is een vervoermiddel voor finnen en campingzender proleten, je maakt je als politieagent zijnde direct volkomen ongeloofwaardig als je daarmee aan komt rijden..

Harry Turtle | 10-07-07 | 15:22

Jezus wat nietszeggend filmpje. Stelletje kansloze werklozen erbij.

Lying Dutchman | 10-07-07 | 15:21

Even kijken.................
* klein ongelukje= 8 agenten + 1 scooter + 1 auto + 1 motor
dat wordt bij:
* groot ongelukje= 12 agenten + 2 scooter + 1 auto + 2 motoren
* groot ongeluk= 14 agenten + 2 scooters + 2 auto's + 2 motoren
* ongeval met letsel = 18 agenten + 3 scooters + 4 auto's + 3 motoren
* inbraak= 20 agenten + 4 scooters + 5 auto's + 4 motoren
* overval met geweld= 25 agenten + 5 scooters + 6 auto's + 5 motoren

Vooralsnog maak ik me geen zorgen meer in Nedrland

blackbird009 | 10-07-07 | 15:21

Beetje mediatraining zou inderdaad een hoop goed doen...

Hemothorax | 10-07-07 | 15:21

LOL. Hoe geweldig die lui zich niet weten te gedragen wanneer er een camera bij is. Tip: begin die opleiding eerst eens met een mediatraining. Lach lief tegen rudgert en vraag of hij misschien even plaats wilt maken zodat ze goed de situatie kunnen overzien, dan gaat tie echt wel ff aan de kant. Direct dat domme gedrag. Errug lachwekkend. Laat ze er maar een lesje uit trekken. @JM: jij gaat nog eens heel groot worden!

quutje | 10-07-07 | 15:20

John McClane 10-07-07 @ 15:13
heel sterk!

tjongejongejonge | 10-07-07 | 15:19

Hee. een paar van die apen hebben 1 streep. D.w.z alleen telefoon bedienen.
Niet lezen en schrijven.
Het blijven sukkels.......

santadomenica | 10-07-07 | 15:18

Zeg, die blonde he, was dat nou een kerel of een manwijf...

pwman | 10-07-07 | 15:18

wat krijgt de politie bij de koffie. dat ze meteen zo opgefokt zijn. op het VMBO geen cursus downplayen gehad zeker. vooral die paardenstaart op die scooter, die staat zeker nog strak van de avond vooraf.

DJmarco | 10-07-07 | 15:18

"Ik wil niet dat je me filmt!"

Ga dan uit het shot mens!OMG
Het kan zo simpel zijn

Kortjakje | 10-07-07 | 15:18

Leuk filmpje Rutger, maar hoe zit het met die konijnen?

Deport | 10-07-07 | 15:17

ehm de politie is onze beste vriend.... vandaar dat ik geen vrienden heb....

BeertBest | 10-07-07 | 15:17

@ Rutger
Vertel nou eens eerlijk.
Vind je, achteraf gezien, de overstap van RTV naar GS wel verstandig, ook gelet op het feit dat je nu voor de tweede keer in aanraking komt met de politie?
(Hulde daarvoor)

King of controversy | 10-07-07 | 15:17

Tja Rutger, je weet toch dat Koos Spee dat niet meer wil hebben, tenzij hij zelf in beeld staat. Of wacht.... was dat Koos in dat witte shirt??

kommabijmebinnen | 10-07-07 | 15:17

Goud dat filmje, vooral die dikke, wordt normaal door iedereen vies aangekeken en denkt nu dat ze in een uniformpje een echte stoere pot is

LvD | 10-07-07 | 15:17

8 man voor 1 zeurpiet !!! Ze hadden gelijk moeten schieten en op pad om konijntjes te beschermn.

henkjpal | 10-07-07 | 15:17

Die in dat witte T-shirt was undercover waarschijnlijk :)

a.n.alvabeet | 10-07-07 | 15:17

Goed gedaan Ruktor, respect laat ze de tyfus krijgen.

bethundered | 10-07-07 | 15:16

en dan vindt de politie het raar dat men nog zo weinig respect voor ze heeft? ze staan regelmatig met zo'n 8 man de hele nacht achterlichtjes te controleren bij mij voor de deur op het Raamplein (a'dam). let wel, goed verlicht plein, apart fietspad... maar oh zo belangrijk werk. als er iemand doodgemarteld wordt, moet er eerst versterking worden gevraagd. en dan die arrogante kutkop van die blonde agent die de camera wegduwt... hahaha, wat een loser...!

misty pain | 10-07-07 | 15:16

Waren ze er in Pernis maar wat sneller bij geweest!

gentle giant | 10-07-07 | 15:16

Ik stel voor om op de pliesiesgool een nieuw vak te introduceren: 'tact en fatsoen'!!! Oh ja, en minimaal HAVO als vooropleiding.

wijsvinger | 10-07-07 | 15:15

@preston spears 10-07-07 @ 15:10. Dat GS het filmpje plaatst maakt de reaguurders nog niet stoer hoor.

John McClane | 10-07-07 | 15:14

pliesie krijgt eindelijk een porum door Rutger!

skaik | 10-07-07 | 15:14

Plietsie, doe eens gauw wat konijnenknuppelaars doodschieten!

Pindaboer | 10-07-07 | 15:13

ik word goddomme de hele fuckinggodgansedag gefilmd door die kutsmeris, gaan ZIJ nu janken dat ze geen camera op straat willen??????????????????

Donald Brump | 10-07-07 | 15:13

Wat een fantastisch land leven we toch! Ze durven niet te komen als het een beetje te warm aan de schenen is, maar bij zoiets simpels... Maar liefst met 8 man. Toppertjes...

Jootje | 10-07-07 | 15:13

Als dat een Audi cabrio is, ben ik de knapste man ter wereld.

-edit:LOL-

John McClane | 10-07-07 | 15:13

Kortom; hoe er niks aan de hand is maar doordat Rutger er een beetje als een arrogante flikker bijstaat en de pliesie ouderwets onhandig bezig is er toch nog een beetje storm in een glaasje water komt. Toch wel luxe als je je met dit soort ledigheid kan bezighouden.

stigting korrelatie | 10-07-07 | 15:13

Rutger wordt steeds beter.

Jan Aaldrik | 10-07-07 | 15:12

Dramatisch engels, dramatisch Nederlands, dramatisch politieoptreden. Fantastisch filmpje.

ZI | 10-07-07 | 15:11

Als de plisie niet zo zielig had gedaan, was het filmpje zo saai geweest, om helemaal niet uit te zenden. Nu hebben ze het er zelf naar gemaakt.

En WTF: ze komen met ACHT!!! 8!!! man opdagen.......


Nu hebben ze geen tijd meer om te controleren of nummerborden niet 2 graden te schreef zitten...

Hakbarrr | 10-07-07 | 15:11

oohhh stout hoor zomaar filmen

Greyhawk | 10-07-07 | 15:11

Of ze komen niet, of ze komen met bosjes tegelijk.
Vorige keer een 'inval' voor horeca vergunningen meegemaakt. Drie rijen dik aan agenten voor het controleren van een openingstijden vergunninkje.

Meneer | 10-07-07 | 15:10

joehoe pliesie...

fuq you!

preston spears | 10-07-07 | 15:10

Haha! Hoi pliesie :(!

sExpi | 10-07-07 | 15:08

Bij voorbaat kansloos... Zoals de politie eigenlijk altijd is...

Hieronymus van Alphe | 10-07-07 | 15:06

aanrijding met een sloopkogel?

BYO | 10-07-07 | 15:05

Eindelijk nieuw filmpje van rutger!

Schapenmelker | 10-07-07 | 15:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken