Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijkshoorn doet Poëzie

anniemgschmidt.jpg Als je zegt leesbril van een kilo of zes en bijna blind dan denk je automatisch aan Annie M.G. Schmidt, dat heerlijke, lekker gekke wijf die ons een heel leven lang heeft verblijd met werkjes als Dikkertje Dap, Beertje Pippeloentje, De Spin Sebastiaan en nog 1634 van die andere schijtrijmpjes voor infantielen. Is een beetje een probleem in Nederland, die rare eerbied voor het eindrijm. Ga ergens op een willekeurige verjaardag een levensloop-alfabet voor staan lezen en ze vinden je meteen de nieuwe Vondel. "K is van Karel, die bezweek aan de kanker, L is van lul, ja, daaraan had je sjanker." Annie M.G. Schmidt werd tot nu toe ingedeeld bij de groep Gematigde Eindrijmdichters. Spin Sebastiaan laten rijmen op 'het is niet goed met hem gegaan.' Iedereen kan het. Gaan we. Ottertje Kees kocht een Hollandse Nieuwe pakte hem beet met zijn poot bij de kieuwen kop achterover maar wat kregen we nou Ottertje Kees lust zijn haring niet rauw Foei stoute Keesje wat krijgen we nou lust jij je haring niet tranig en rauw nee meneer dijkshoorn noem mij maar raar ik eet mijn visje het liefst vol met haar. Nou ja, dat soort ellende. Ik wist niet beter of Annie had tot haar dood over fluitketeltjes en zuster Clivia zitten schrijven, maar gisteren kocht ik op een rommelmarkt een kartonnen doos vol oude troep, ik stort die hele handel bij mij op tafel en er dwarrelt een vel papier naar me toe met daarop een gedicht. Ging als volgt. Geef haar klitje maar een zoentje stoute geile Pippeloentje. Het blijkt hier om erotisch werk van Annie M.G. Schmidt te gaan. Een unieke vondst . Ruwe versies van Dikkerje Dap, vol met doorhalingen. Dikkertje Dap klom op zijn vrouw 's ochtends vroeg om kwart voor zeven om haar dot een veeg te geven Was Annie blijkbaar niet tevreden over. Een volgende versie luidt: Dickje Dap klom op de trap 's ochtends vroeg om kwart voor zeven om met zijn pik haar klaar te beven Nou ja,het is allemaal van een enorme ontroering. Je ziet hoe Annie, vastzittend in dat harnas van keurige kinderversjes, zich probeert te ontworstelen aan de wurgende greep van de kinderboekenmaffia. Ze speelt in haar erotische poëzie met oeroude thema's als anaal verkeer, copulatie en eikeldrift. Zij probeert een nieuw, bevrijdend universum te creëren. Het kan natuurlijk ook gewoon dat Annie zo geil als boter was. Vooral Beertje Pippeloentje is geen schim van het brave beertje zoals wij die hebben leren kennen. Zit hij in het latere werk van Annie nog gewoon een boterhammetje te smeren of ligt hij in zijn berenbedje, in het vroege erotische werk van Schmidt houdt hij er heel andere liefhebberijen op na, zoals in het gedichtje Pippeloentje naar de hoeren. Kijk die kleine Pippeloentje geef haar kutje maar een zoentje even wassen bij fontein Pippeloentje wordt weer klein En zo zit het vol met pareltjes. Ik zoek die hele handel deze week uit en dan volgt er een bloemlezing.

Reaguursels

Inloggen

@Reverend Ray 09-07-07 @ 22:25:
Luister, ik heb verder geen bief met je, en ik vind het prima dat je je geroepen voelde om hem te verdedigen. Maar wel even eerlijk blijven: hij sleept de discussie van het El Goor draadje naar hier, niet ik. En inderdaad, ik heb grote moeite met het feit dat heer Sikkeneur nooit iets helder kan verwoorden. Geen mening, geen stelling, geen argumentatie maar een beetje dit, een beetje dat; aan de ene kant zus en aan de andere kant zo, en misschien zit het wel zo, maar het zou ook best anders kunnen... blablabla... en dan komt er vervolgens niks. Geen conclusie, geen mening, geen stellingname. Helemaal niks. Het kan me meestentijds niet zoveel schelen, maar het valt gewoon op.

koerbagh | 10-07-07 | 00:38

In het goor draadje kon ik ook niet echt iets vinden wat de moeite was om de vedette hierheen te slepen overigens. En als je dan de nicks opschrijft om ze te castreren wanneer ze weer reaguren, wacht dan tot de persoon komt met iets wat je onderbouwd af kan breken, voel je je eigen ook lekker en zegt het ook nog iets. Niet komen met dat hij niet te lezen en ander kul.

Reverend Ray | 09-07-07 | 22:25

Exact zoals sikkeneur het brengt in het comment hierboven Koerbagh. De discussie stond in het Goor draadje, echter iets heeft je geraakt inzake sikkeneur daar je zoekt om hem af te branden. Al dan niet met argumenten. In dit draadje kom je op hem terug daar hij niet te lezen zou zijn, de gast is prima te lezen ook voor jou. Uiteraard hangt het verbruik van vele andere zaken af, rijstijl bijvoorbeeld, forse remmen bij de lampen in plaats van af laten zakken op de motor e.d. Daar gaat het ook even niet om. Je bent kinderachtig bezig richting sikkeneur en daar ergerde ik me aan, der halve pak ik je opmerking “wagen rijd zuiniger bij hoge snelheid” en scheur die compleet uit zijn verband. Zelfs ik kan begrijpen dat jij wel weet wat zoal invloed heeft op verbruik.

Dit is prima te lezen.

bottehond 09-07-07 @ 02:38
De toon werd gezet met de instemming van Balkende cs met dit verdrag.
Een 2e NEE van 0031 kan de haagse politiek en EU niet verwerken en accepteren. De blamage zou te groot zijn.
NL blijkt volgens polls al in een (kleine) meerderheid JA te willen zeggen, murw en moe van het gekonkel. NRC-lezers zijn ook een onderdeel van die 0031 JA-stemmers. Je verontrusting is terecht, maar ook een realiteit hoe vandaag de dag mensen bezig zijn met politiek. Voor de meesten is het een vervanmijnbedshow.
Sikkeneur 09-07-07 @ 02:55

Así es;

@koer
volgens mij is hij het wel eens met botte, maar geeft hij enkel aan dat het (verdrag) de bevolking niet meer zoveel doet, omdat die bevolking het gezever en gebeuk van het kabinet bEU (sic) is.

@Sikkeneur
Correct me, if i'm wrong
Herman Flipsen 09-07-07 @ 03:14

Geweaun lekker op de man kankeren, valt me wel vaker op dat je het topic kwijt bent overigens.
Even goede vrienden hoor, daar niet van. Enkel niet te verbouwereed doen.
Het feit dat ik de moeite neem om het voorgaande draadje op te zoeken en het gebeuren uit te pluizen zegt afdoende. Één dat ik niets omhanden heb, twee dat je het komende had hence dat het begint op te vallen.

Reverend Ray | 09-07-07 | 22:18

koerbagh 09-07-07 @ 16:42
Ik begrijp ondertussen, dat inhoudelijke argumenten er niet meer toedoen.
Het gaat om wat jij denkt of vindt en, om toch je gelijk te halen, zinnen uit zijn verband haalt en daar een karikatuur van maakt om iemand belachelijk te maken. So be it. Hulde en chapeau.
Wees trots op je zelf.
END.

Sikkeneur | 09-07-07 | 19:31

@Reverend Ray 09-07-07 @ 07:38:
Je mist het punt compleet en komt met vergelijkingen die er niet er niet toe doen, met feiten die geen relevantie hebben op de argumentatie van Sikkeneur aldaar. Geeft niet, de discussie is gevoerd in het El Goor draadje, niet hier.
Het enige dat Sikkeneur beweerde en ik ter discussie stelde is dat de PvdA het voorstel heeft (wat de PvdA nog helemaal niet heeft, het is nog in onderzoek) om de maximumsnelheid voor auto's met sleurhutten te verhogen van 80 naar 100. Niet naar 160. Met als argument dat het de PvdA te doen zou zijn om meer kwartjes van Kok binnen te slepen. Dat staat ter discussie.
Dar zijn twee tegenargumenten voor en beiden eenvoudig, het is niet aangetoond dat auto's met sleurhut efficienter of zuiniger zijn bij 80 km/h dan bij 100 km/h. Maar zelfs als zou dat zo zijn, indien de doorstroming daardoor verbeterd en er minder files komen, gaat het netto-verbruik van alle auto's op de NL weg omlaag. Het kwartje van Kok heeft er niks mee te maken.
Ook je vergelijking van auto's met en zonder een sleurhut is niet ter zake. Naturlijk gaat het verbuik omhoog met een hogere luchtweerstand. Dat is niet de discussie. Het gaat puur om auto's mét patatkraam, niet om zonder, en of die significant meer verbruiken bij 100 km/u dan bij 80 km/u.
Ik denk dat je dat niet zonder meer kan stellen, dat het helemaal afhangt van het type auto, van de cilinderinhoud, koppel, en het type caravan dat 'ie sleept. Maar zelfs dan nog is het kwartjesargument va dhr. S. poep.

koerbagh | 09-07-07 | 16:42

Dijkshoorn4President!

Opzekers | 09-07-07 | 14:37

Reverend Ray 09-07-07 @ 07:38
De "discussie" begon in het draadje van Al Gore en ik vrees dat er idd niet door zijn schedel heen te komen is.

Sikkeneur | 09-07-07 | 12:02

Eindelijk weer eens gelachen om een colum. Dank Dijkshoorn.

bad to the bone | 09-07-07 | 10:58

Van zoveel opgeskropte frustratie word ik niet vrolijk, maar als een deel van de patiënten zich daardoor voorlopig minder aan muren en deuren van WC's vergrijpt, heeft de plaatsing van deze smeerlappenrij misschien ook nog een klein beetje nut.

Koos Kerver | 09-07-07 | 10:57

Er was eens een meisje in Londen
Die had een kapotje gevonden
Ze zei tegen haar knul
Kom hier met je lul
Want weggooien dat vind ik zonde!

Dr. Oplul | 09-07-07 | 10:24

In hoger sferen

Als ik een vrouw ontmoet met een intelligent gezicht,
een edel gevoelig profiel en beschaafde manieren,
met poëziebundels van Reiner Maria Rilke en Hölderlin
en een altviool onder de arm,
dan denk ik meteen aan neuken.

Hans Dorrestijn

monfer | 09-07-07 | 10:09

Dijkshoorn is ruk. En het is al helemaal ruk dat hij wat vriendjes heeft opgetrommeld om blije reacties te plaatsen. Schandalig obvious doorgestoken kaart. *middelvinger*

Shalome | 09-07-07 | 10:02

Nou nou, meneer Dijkshoorn, u durft!

Jean | 09-07-07 | 09:48

De mens vreest dat wat hij niet bevatten kan,
Dingen die te geniaal zijn voor in een kleine hersenpan.

Op teksten van Niceau,
Reaguurt dan ook prompt het hele VMBeau.

Kleines Arschloch | 09-07-07 | 09:48

Dijkshoorn moet een belspel gaan presenteren op de campingzender. Of echt werk zoeken. Maar ajb: stop hier mee.

fart majeur | 09-07-07 | 09:22

Om het Bokito-verhaal kon ik nog hardop lachen, van dit verhaal wordt een mens alleen maar heel ongelukkig. Volslagen overbodig dan ook om bovenstaande discussie te volgen, al word ik wel nieuwsgierig hoe een slappe column(?) over M.G. kan resulteren in .... een reactie als die van Reverend Ray 09-07-07 @ 07:38

AdolfJoling | 09-07-07 | 08:44

Flauw... Moeten we Patty Brard niet maar es op Nico afsturen?? Toen hield ie ook z'n bek.. Laf zwijn...

Chow | 09-07-07 | 08:23

het afzeiken maakt deze entry nog enigzins vermakelijk. Verder blijft de entry zelf van een niveau 'beneden elk acceptabel peil'. Ontslaan dus de schrijver AUB!

Patrick Zweedsey | 09-07-07 | 08:20

0105h, *duikt erin* we praten.

Reverend Ray | 09-07-07 | 08:07

Met zo een kudt verhaal is het natuurlijk niet eenvoudig sikkeneur af zeiken, beter zeg je even dat op hoge snelheid in de 5 het zuiniger rijden is zelfs met hut, dan ben je eraf. Het gaat immers toch om de man af te zeiken niet?

Reverend Ray | 09-07-07 | 08:05

Durf ik ook nog wel te stellen dat je het verbruik aanzienlijk, verhoogd op hoge snelheid, door het frequenter anticiperen op weerstand. Zijnde windvlagen, hellingen e.d. waarbij je op hoge snelheid in de 5 ook nog eens de gasklep verder open moet schoppen om het te overwinnen. Of je moet al een Jezus bak rijden gelijke de mijne met een tyfus koppel welke er geen ruk om geeft, maar dan interesseert benzine verbruik je toch al geen ruk. Trouwens dan nog verbruik je meer. Enig idee wat alleen al de neus van een US pick-up aan brandstof vreet op hogere snelheid Koerbagh? Of de klep achter? Zal ik je eens uitleggen waarom je de bak achter beter afsluit met een kap op de snelweg (of de klep opengooit). En dat er niet veel verbeelding voor nodig is wat een sleurhut dan doet? Moderne motor of geen moderne motor. Kort gaand, wanneer je boven je ideale koppelkromme zit, of eronder, zuipt hij meer, zeker als je ook nog eens gaat inhalen zonder terug te schakelen (wanneer je er boven zit) of andere weerstanden moet overwinnen waarbij je met de gasklep speelt. Alles wat er achter hangt in zit of de luchtweerstand niet ten goede komt maakt het erger. Wat jij zegt over hogere snelheden is dus kul. Zorgen dat je op je maximale koppel zit in willekeurig welke gang, en dat zou inderdaad op een iets hogere snelheid kunnen zitten, hangt van de wagen af en de liters.

Reverend Ray | 09-07-07 | 08:00

Ouwe shit, vette.

holtor | 09-07-07 | 07:51

wat een slecht begin van de week deze shit..

Strampoelie | 09-07-07 | 07:45

Koerbagh trekt hem in elke gang vanuit 500 omwentelingen, ohh hij gaat steeds zuiniger rijden… ja raar hè, mongeaul.

Is getekend .. whatever onder andere nick, zoveel mag duidelijk zijn. Schijtziek van de oude nick.

Reverend Ray | 09-07-07 | 07:42

@Sikkeneur 08-07-07 @ 16:32:
Heeft u wel een brein? Ik begin het me toch ernstig af te vragen. Ooit bedacht dat langzaamrijdend verkeer een grote oorzaak is van files en dat files meer aan brandstof kosten dan doorrijden? Of dat moderne automobielen (ook met patatkraam) bij een hogere snelheid in de 5e versnelling een optimalere verbranding hebben en dus per kilometer zuiniger zijn?
En waar haalt u vandaan dan de PvdA dat voorstelt? Op hun website staat er niks over. De KLPD heeft zich eergisteren wel erover uitgelaten.
koerbagh 08-07-07 @ 16:51

Hahaha, heb hem even opgezocht Sikkeneur, Koer is een zak overigens, zoveel is duidelijk uit zijn relaas. Zoekende, op de man, slap ook. Koerbagh, een wagen in de 5 met een patatkraam, of sleurhut zo jij wilt, rijd zuiniger bij hogere snelheid? Dream on boy. Komt nog bij dat je niets zegt daar, zou je met die sleurhut 10 km rijden in de 5 (onmogelijk overigens) dan zuipt hij inderdaad meer dan bij 20 km. Rijd je 80 daar in tegen en schop je hem naar 160 (beide in de 5) dan zuipt hij toch een aardig stukje meer. (gewicht, luchtweerstand (in het bijzonder die weerstand). Of ga je me nu ook even vertellen dat het goedkoper in de 5 bergopwaarts knallen is met 160 dan vlak op een 100 in de 5? Ga toch een eind fietsen man kleuter. Je loopt te zoeken om te branden, en je praat ook nog bergen poep. Sikkeneur, geef het maar op vent, Koer zit met zijn vinger in de reet te soppen wanneer Kouwes begint te dichten, dergelijk volk breek je niet door de schedel.
Een verdomd mooi verbranding heb je wanneer je met een sleurhut zuiniger rijd op een 160 dan bij een 100.
Wanneer je zorgt dat je altijd mooi in je koppelkromme zit, dus niet te vroeg schakelt, dan zal de wagen altijd meer zuipen wanneer je luchtweerstand omhoog gooit. Alleen wanneer je te laag in je bak zit te pissen zuipt hij meer, maar dan ben je ook een oetlul, wat dat aangaat zie ik koer wel zuiniger rijden ja op een hogere snelheid.

Reverend Ray | 09-07-07 | 07:38

toch wel grappig dat in het eenvoudige rijm niemand mvr. Schmidt schijnt te kunnen overtreffen.

Niet eens de door;ezen en doorgaans intellectuele groep die zich GS-reaguurders noemt.

Onderboekenlol schijnt de grootste algemene deler.

Dusss...

Boodelijre | 09-07-07 | 07:34

Schraapt keel, kucht en declameert met uitgestreken smoel:

LIEDJE VOOR EEN OUDE HOER

Amanda, je jaren,
Je grijzende haren,
Je vingers als scharen,
Deren mij geen zier,
Want slechts in jouw armen
Kan men zich zó warmen,
Een hoorn in je darmen
En geil als een stier.

De paarsrode randen
Om je ogen, je tanden
Zo zwart als je schande
Van hoer lang-verrot,
't is niets, want je prammen.
Je tepels als krammen,
Je dijen als hammen
Zijn 't hoogste genot.

Zolang je kunt graaien
Naar ballen, doen laaien
De lullen, en draaien
Ze glad in je hel,
Zolang zal je blijven
Het Wijf van de wijven
Die wrijven de stijven
Tot lappen rauw vel.

De gretige lippen
Die niets laten glippen,
De sliertende slippen
Van je kale trut,
Hebbe' op alle wijzen
De wortels, radijzen,
Komkommers, saucijzen,
Geslikt en beschut.

Maar wat mij doet branden
En valle' in je handen,
Ten spijt van Yolande
Zo blank en zo blond,
Het zijn je twee billen
Die persen en drillen
Als mijn pijl mag trillen
In 't gat van je kont!

E. DU PERRON
1899-1940

Kom d'r maar in Annie ?
O nee, da kan nie.

wachtmeester de bruy | 09-07-07 | 07:10

koerbagh 09-07-07 @ 04:14
Je bent en blijft een eigenwijze, betweterige knurft, is het niet?
Als ik schrijf dat de PvdA een voorstel heeft ingediend om de max snelheid te verhogen voor auto's met een sleurhut en er ook nog een linkje bij plaats, dan doet dat, na eerst een ontkenning, vervolgens voor jou ook niet meer terzake als onderbouwing.
Evenmin zegt een linkje (dat verwijst naar meer benzineverbruik bij hogere snelheden cq belading) jou iets, omdat er geen "harde data" bij staan, terwijl elke automobilist (op jou na) weet dat dit wel zo is.

Kom zelf eens met harde bewijzen dat je met een volle tank dezelfde afstand in km's aflegt met 100 km/u als met 160 km/u.
Idem met een sleurhut erachter, eerst 80 km/u en vervolgens 100 km/u.

Geen onzin schrijven dat je me niet begrijpt, omdat je zelf peop praat, eikel.

Sikkeneur | 09-07-07 | 05:52

Flauw hoor...

J. Bravo | 09-07-07 | 05:32

@Sikkeneur 09-07-07 @ 03:49:
Dat linkje doet en deed niet terzake als onderbouwing, het illustreerde alleen dat je eerdere aanname niet klopte. Inhoudelijk voegde het niets toe.
En nogmaals: dat linkje van glasbek in dat draadje zegt niets. Geen harde data, geen enkele onderbouwing van je eerdere veronderstelling.
En ja ik begrijp CoJo uitstekend. Dat is een namelijk een pastiche of een satire zo je wilt, op jouw schrijfstijl.

koerbagh | 09-07-07 | 04:14

@sikkeneur
Ben niet dé huistolk, ik heb de specialisatie mhajou....
Maar goed, ik zal het samenvatten; je moet wat duidelijker zijn in je commentaren.
Te veel nuance, maakt je standpunten niet duidelijk.
Nuance werkt in een één-op-één gesprek, maar niet als je enkel het geschreven woord tot je beschikking hebt, dan leidt het tot een onnavolgbare woordenbrij, die enkel de schrijver zelf, nog begrijpt.
Duidelijk genoeg?

Herman Flipsen | 09-07-07 | 04:01

koerbagh 09-07-07 @ 03:27
In dat andere draadje zat toch echt geen woord spaans. Je probeerde je van alle kanten er onder uit te draaien, terwijl je er deze keer gewoon naast zat.
Dat is klaarblijkelijk zo moeilijk voor je te verkroppen, dat je linkjes (onderbouwing, weetjewel, weetjeniet) in ene als niet ter zake afdoet of over begint te miereneuken dat cijfers niet kloppen.

En dan met droge ogen durven te ROFLOLlen dat je wel begrijpt wat Cojones schrijft. Schiet mij dan maar in een kapotje, want daar begrijp ik geen sikkepit van.

@Herman. DE GS-huistolk zijnde, wil jij svp CJN 03.13 laatste 2 regels voor mij vertalen? Gracias (en dat is weer wel spaans)

Sikkeneur | 09-07-07 | 03:49

@koerbagh 03:27
Sikkeneur kan inderdaad niet goed onder woorden brengen dat hij of zij niets te melden heeft. Rabarberke bijvoorbeeld kan dat haarscherp wel.

holtor | 09-07-07 | 03:39

-edit toedels -

Yossarian | 09-07-07 | 03:35

@Sikkeneur 09-07-07 @ 03:19:
Ik ben niet gefrusteerd, ik begrijp gewoon nooit wat je allemaal opschrijft. Da's iets anders. Elke keer weer zie ik een verzameling woorden staan die er op het eerste oog uitzien als een weloverwogen reactie, en zodra ik het lees (en nog eens, en nog eens, en nog eens) kom ik erachter dat er eigenlijk helemaal niets staat. En dan vraag ik het aan je, en krijg ik nog geen helder antwoord. Dat is wel eens wat vermoeiend.

koerbagh | 09-07-07 | 03:27

@Sikkeneur 09-07-07 @ 03:19
"U kunt lezen"

Klopt, ik was dan ook de (in)officiële GS mhajou vertaler, het schijnt een gave te zijn.
Als het (gelijk halen van koer) over dat filmpje ging.... leuk gemaakt, maar volledig uit de lucht gegrepen verbanden leggen is niet moeilijk, het aantonen van causale verbanden in een dergelijk filmpje zou het al wat grappiger maken. (dus had Koerbagh gelijk over de feitelijke inhoud van het filmpje, wat er verder speelt boeit mij niet zoveel)

Herman Flipsen | 09-07-07 | 03:26

"Maar ik heb geen hekel aan 'm, dat dan weer niet. Net zoals velen, dus ja. Het heeft 2 kanten en voor sommigen zelfs meer, denkt men.

CoJoNes 09-07-07 @ 03:13:

ROFLOL. Dat is inderdaad wel een goede samenvatting, denk ik. Hoewel aan de andere kant ook een beetje kort door de bocht, misschien. Maar het is wel zo dat een boel lezers het zouden herkennen. Of niet, maar dat is dan ook niet erg.

@Herman Flipsen 09-07-07 @ 03:14:
Right... Crystal clear, albeit in an incomprehensible way.

koerbagh | 09-07-07 | 03:23

Herman Flipsen 09-07-07 @ 03:14
U kunt lezen.

Overigens is Koer vanavond een beetje gefrustreerd, omdat hij zijn gelijk niet kon halen. Dat steekt en is ie nu een aan het miepen.

Sikkeneur | 09-07-07 | 03:19

CJN=out
goedenacht @ allen

CoJoNes | 09-07-07 | 03:15

@koer
volgens mij is hij het wel eens met botte, maar geeft hij enkel aan dat het (verdrag) de bevolking niet meer zoveel doet, omdat die bevolking het gezever en gebeuk van het kabinet bEU (sic) is.

@Sikkeneur
Correct me, if i'm wrong

Herman Flipsen | 09-07-07 | 03:14

@koer
Ik pas even. Heb zelf ook al een paar keer die discussie met Sikkeneur gevoerd, vruchteloos helaas.
Sikkeneur heeft een soort auto-nuance drift die z'n betogen ontkrachten en onbegijpelijk maken.
Maar ik heb geen hekel aan 'm, dat dan weer niet. Net zoals velen, dus ja. Het heeft 2 kanten en voor sommigen zelfs meer, denkt men.

CoJoNes | 09-07-07 | 03:13

@ koerbagh

ik niet, ik ga dutten.

CU 2morrow.

pietprezies | 09-07-07 | 03:10

@Co
dank, die van jou mochten er ook wezen.
Tja, je moet wat over hebben voor de EER....(en botte, c.q. het vrijewoord, natuurlijk).
Kijken hoe lang de comments blijven staan.

Herman Flipsen | 09-07-07 | 03:10

Kan iemand zich opwerpen als Sikkeneur-vertaler voor me? Ik geef het op om het hem rechtstreeks te vragen, maar elke keer als ik iets lees waar zijn naam onder staat dan lees ik het 5x keer en begrijp ik nog niet wat er staat, wat hij bedoelt, wat de mening is en waarop die is gebaseerd, of zoals in dit geval wat nu het precieze antwoord op de vraag is en welke stellingname erin wordt verwoord.

koerbagh | 09-07-07 | 03:04

@Herman
En het was een goed zegje.

CoJoNes | 09-07-07 | 03:03

@ sikkeneur

knok, knok.... look who is under your bed.....

it's the EURO-man

* ontwaakt badend in het zweet *

pietprezies | 09-07-07 | 03:00

@bottehond 09-07-07 @ 02:44
Klaar, ook even mijn zegje gedaan.

Herman Flipsen | 09-07-07 | 02:58

@ botte

Teruste en droom van een vette kluif.... ;-)

pietprezies | 09-07-07 | 02:57

bottehond 09-07-07 @ 02:38
De toon werd gezet met de instemming van Balkende cs met dit verdrag.
Een 2e NEE van 0031 kan de haagse politiek en EU niet verwerken en accepteren. De blamage zou te groot zijn.
NL blijkt volgens polls al in een (kleine) meerderheid JA te willen zeggen, murw en moe van het gekonkel. NRC-lezers zijn ook een onderdeel van die 0031 JA-stemmers. Je verontrusting is terecht, maar ook een realiteit hoe vandaag de dag mensen bezig zijn met politiek. Voor de meesten is het een vervanmijnbedshow.

Sikkeneur | 09-07-07 | 02:55

pietprezies 09-07-07 @ 02:51

Je bedoelt: toon wat JIJ wilt dat de lezer wil. Heel iets anders. Ik ga mijn mand in. Ciao en keep up te really good work.

bottehond | 09-07-07 | 02:54

@botte 02:44

Denk het niet. Cijfers zijn belangrijker. Toon wat de lezer wil, de rest ausradieren.

pietprezies | 09-07-07 | 02:51

Opscheppers,ik lees gewoon de televaag.

de grote Anti | 09-07-07 | 02:47

@botte 0244
Absoluut eens.

CoJoNes | 09-07-07 | 02:45

@ pietprezies
@ flipsen
@ CoJoNes
@ Sikkeneur

Ik meen dat de NRC iets uit te leggen heeft aan haar Vrijdenkende lezerTs (de meesten). Of niet. So be it.

bottehond | 09-07-07 | 02:44

CoJoNes 09-07-07 @ 02:38

Jij luister as usual naar je intellectueel geweten. Dank.

bottehond | 09-07-07 | 02:42

@ Botte

Dank.

Kan hierin geen enkel onvertogen woord ontdekken, slechts een bijtend betoog van een bezorgd Nederburger. Ik kan alleen uw zorg delen, zoals vele.

Wie zei ook al weer dat volks-dienaren gelijk zijn aan mis-dienaren?

pietprezies | 09-07-07 | 02:41

@botte
Je weet toch hoe het bij de "mainstream" media werkt, je mag bezwaar en/of bedenkingen hebben, maar dan wel met veel mitsen en maren.
"een mening is goed, als het maar die van de redactie is...."

Herman Flipsen | 09-07-07 | 02:40

Sikkeneur 09-07-07 @ 02:35

Jij lijkt me een NRC- lezerT. Prima Menschen, eigenlijk mijn natuurlijke habitat, maar wel nét te goedgelovig imho. Wat vind jij hiervan? Je kent mij, je kent de NRC-lezerT. Ik zou verontrust raken als ik NRC- lezerT was. Wat denk je?

bottehond | 09-07-07 | 02:38

Herman Flipsen 09-07-07 @ 02:32

En dat propageert zich als slijpsteen voor de geest? Klinkt meer als "lobotomie voor de geest".

bottehond | 09-07-07 | 02:36

bottehond 09-07-07 @ 02:29
Keurige tekst.

Sikkeneur | 09-07-07 | 02:35

Mwahh, heb ze wel eens harder gezien...
Maar dat was dan hier.

Herman Flipsen | 09-07-07 | 02:32

nai is nazi

bottehond | 09-07-07 | 02:29

pietprezies 09-07-07 @ 02:20

Dit was de laatste. Ik had er nog een aantal. Heel beschaafd, zonder nai- verwijzingen. Wel naar de EUSSR, die satire was wellicht te veel voor de recatie van de NRC. Ze hebben er een dag lang gestaan en zijn af te leiden uit de comments van anderen, die kennelijk wél welgevallige mening verkondigen. Bij deze staat voor mij vast: de NRC is deel van het probleem en ondanks haar zorgvuldig gecultiveerde imago van onafhankjelijk én voor de weldenkende Mensch in feite een ordinair propagandanblaadje voor het establishment.

kwoot op verzoek van piet

Salukes

Indien U deelnemers aan de discussie blijft beschuldigen van neo- fascistische tendenzen, om de eenvoudige reden dat zij opkomen voor de rechten van het volk waartoe zij behoren vraag ik me af waar het aanknopingspunt is om in dialoog te treden met U over de toekomst van mijn geliefde Vrijstaat Nederland. Persoonlijk vind ik het lastig met hysterisch aandoende reacties om te gaan, U zult me die tekortkoming vergeven.
Wat de meerderheid der "Europeanen" (is Rusland in Uw perceptie niet horend tot Europa? Turkije wel? ) meent interesseert mij geen zier. Het is nog nét niet zover dat Roemenië over de toekomst van Nederland als uniek landje mag beslissen zodat het zelf meer geld kan ontvangen om onder elkaar te verdelen, corruptie is daar net zo normaal als ademen. Nog nét niet. Daarom móet deze degradatie van natiestaat tot onderhorige provincie aan het Nederlands Volk voorgelegd te worden. Indien men in meerderheid beslist Nederland op te heffen zal ik daar vrede mee hebben. Maar dan wél op basis van eerlijke voorlichting. Spinelli vergiste zich. Dictatuur leidt nimmer tot democratie, tenzij door al dan niet gewelddadige omverwerping. Ik meen werkelijk dat U meer NEE stemmers genereert dan JA stemmers.
Mag ik U tenslotte nog een uiterst relevante link geven?

gatesofvienna.blogspot.com/2007/07/rev...

De EU(SSR) is verre van onomstreden. Zeker in Nederland. Zelfs Giscard d'Estaing zegt dat de regeringen hun volk misleiden. Ik nodig U uit mij van de absolute noodzaak van de EU(SSR) te overtuigen.

ontkwoot

Vel je eigen oordeel.

bottehond | 09-07-07 | 02:28

Kwestie van eer dus... resTecp.

de grote Anti | 09-07-07 | 02:28

de grote Anti 09-07-07 @ 02:16

Ammenooit niet. Door de voordeur er in of de typhus voor ze. Zeg maar. Damn: ik had me net voorgenomen iets beschaafder te gaan doen.

bottehond | 09-07-07 | 02:23

@botte

Wat is dat nu voor beleid. Wel je comment bannen maar niet de reacties daarop. Hoe moet een 'weldenkend' NRC commenter (reaguurder) daar nog een touw aan vastknopen.

SVP reaguursel herhalen bij deze?

pietprezies | 09-07-07 | 02:20

bottehond 09-07-07 @ 02:10
Bij het NRC houden ze niet van honden die bijten.Het is toch een kwaliteits krant.

miko | 09-07-07 | 02:18

He @botte dan neem je toch gewoon een proxy.. Tja het schijnt heel makkelijk te zijn.

de grote Anti | 09-07-07 | 02:16

OT

Ik ben nu al geband bij de NRC omdat ik wat kritisch ben op het discussieforum van dit weekend inzake een referendum over de EUSSR. How bloody typical. Wat is dat met dat hoernalje, zeg.

* kruipt in allu-mand en denkt: krijg de typhus allemaal *

bottehond | 09-07-07 | 02:10

Annie + 21 mei 1995, een dag na haar verjaardag (geb 1911) R.I.P. wat gaat de tijd snel = alweer 12 jaar geleden. gestorven voor de grote doorbraak van het internet en Dijkshoorn. RIP Annie.

sgandaalich | 09-07-07 | 02:05

OT
wat te denken van dat rare ministermens uit dat tour land??9/11 dat was toch echt bush!!!Wat een ongelooflijke muts.

miko | 09-07-07 | 02:03

@koerbagh @01:51
.
Precies,als intelligent persoon probeer je een samenhang/coherentie in het verhaal te vinden (in mooi gemaakte flash)... maar die is er dus niet.. Net als bij mensen die veel in coffeeshops rondhangen,valt er vaak geen touw aan vast te knopen.Ik denk dat de maker van het filmpje een sarcast is.lol.

de grote Anti | 09-07-07 | 02:00

@ moi haha +e jaja

HoiIkBenBoy | 09-07-07 | 01:57

@de grote Anti 09-07-07 @ 01:48
Hoezo, is Karl Noten op vakantie in Nigeria?

Herman Flipsen | 09-07-07 | 01:57

koerbagh... waarom zo'n denigrerend toon over deze soort humor?

HoiIkBenBoy | 09-07-07 | 01:55

de grote Anti 09-07-07 @ 01:48
haha. schitterend

LibertasSimplex | 09-07-07 | 01:51

@de grote Anti 09-07-07 @ 01:37:
Ik kende 'm al. Het is aardig gedaan hoor, maar het is toch een soort gewauwel dat je tegenkomt bij mensen die veel in coffeeshops rondhangen.

koerbagh | 09-07-07 | 01:51

Jah desnoods.. beter dan in Nigeria vrijlaten toch? haha..

de grote Anti | 09-07-07 | 01:48

@de grote Anti 09-07-07 @ 01:44

"een Britse peuter in Nigeria vrijgelaten ... kan daar niet iets aan gedaan worden?"
Wil je dat kind weer laten gijzelen dan?

Herman Flipsen | 09-07-07 | 01:47

OT..
.
Ik vind het nieuwsbericht bovenaan dat een Britse peuter in Nigeria vrijgelaten is eigenlijk best wel schokkend,kan daar niet iets aan gedaan worden?

de grote Anti | 09-07-07 | 01:44

Nico is weer eens leker bezig,
het blijkt ook Annie is weleens pezig.

Ja, Sinterklaas Dijkshoorn is weer in het land,
en rijmt blijkbaar met z'n Pippeloentje in z'n hand.

spoednik | 09-07-07 | 01:41

Effe wat anders, The Police samen met Kanye West. Gatverdamme

LibertasSimplex | 09-07-07 | 01:40

@koerbagh
.
Dus je vond het filmpje niet goed? hehe..

de grote Anti | 09-07-07 | 01:37

koerbagh 09-07-07 @ 01:22
Grappig toch, dat niet alles gerelateerd hoeft te zijn aan wiki. T'is wat.

Sikkeneur | 09-07-07 | 01:31

@Sikkeneur 09-07-07 @ 00:37:
Verbaast me helemaal niks. 't Is helemaal op je lijf gesneden, dat filmpje. Van de hak op de tak springen met quasi-intelligent gebabbel, zonder punt, zonder redenering, een hoop veronderstellingen uitzetten in grafiekjes en onzinnige verbanden leggen tussen zaken die niks met elkaar te maken hebben en dan op het eind verzuchten: tja... 't is wat.

koerbagh | 09-07-07 | 01:22

Nog even @ kuttekrap: Mijn computerklok lijkt al naar bed te zijn, ik bedoelde natuurlijk je post van 00:55, niet 00.39 dat was mijn eigen.

Tim | 09-07-07 | 01:08

@ Kuttekrap 00:39
ghehehe we zaten gewoon te geinen. Enjambement heb ik ooit op de middelbare school geleerd bij Nederlands, vond het zo'n apart woord dat ik het niet meer ben vergeten.
Charles Bukowski ken ik niet, net even gewiki-googled en het lijkt me interessant.
Hoop ook dat niceau iets doet met schilderkunst, maar dat moet wel van een hoger niveau zijn dan dat van vandaag.
Anyway, ga nu echt slapen. Truste!

Tim | 09-07-07 | 01:07

Ik ga ook eens traplopen, bonsoir.

drama | 09-07-07 | 00:56

@Tim 09-07-07 @ 00:39
Hehehe, ik heb 'enjambement' maar even opgezocht, maar ik kan er geen brood mee bestellen bij de bakker zie ik al.
Poesie is en blijft aanstellerij, enjambement of niet. (nog gefeliciflapstaart dat je dit woord kent,)
Zelfs als ik poesie van mijn favoriete schrijver, Charles Bukowski, lees moet ik kokhalzen.
Ik ben meer van de schilderkunst, ik neem aan dat Nico daar ook nog wel een topic aan zal wijden.

kuttekrap | 09-07-07 | 00:55

@ drama 00:51
hahaha ja, zich afvragend of hij niet beter een virgin uit categorie C kan worden, in plaats van categorie B.
Ik hou het voor gezien voor vanavond. Prettige nacht.

Tim | 09-07-07 | 00:53

@ Tim 00:39
Een soort poesie mauw, zonder mauw. Die 'mauw' hoor je niet, maar klinkt wel door. Dat moet haast wel Amsterdams zijn. (Ik denk dat kuttekrap al met een Dikke Komrij tussen de lakens is gekropen)

drama | 09-07-07 | 00:51

de grote Anti 09-07-07 @ 00:29 how does one stumble upon a video like such?
Very Nijs

HoiIkBenBoy | 09-07-07 | 00:50

Hij is nogal briljant vreemd dat filmpje idd..

de grote Anti | 09-07-07 | 00:47

@ de grote anti 00:29

Thanks, cool filmpje.

drama | 09-07-07 | 00:41

@ drama 00:31
is een poesie dan niet een vrouwelijke kater met een amsterdams accent, mits enigzins nasaal uitgesproken?
(Lees nog geen betekenis van enjambement;
wat is kuttekrab aan het uitspoken?)

Tim | 09-07-07 | 00:39

de grote Anti 09-07-07 @ 00:29

Prachtig!

Werd er een beetje droef van, vooral die C-virgins. T'is wat.

Sikkeneur | 09-07-07 | 00:37

@ Tim 00:27

Je hebt gelijk.

Een poesie is een vrouwelijke kater:
koppijn van een glaasje water.

drama | 09-07-07 | 00:31

Flikkertje Fap
die was zo krap...

maar het is wel "dat gekke wijf DAT..." Niceau.

dr.spin007 | 09-07-07 | 00:30

@ drama 00:21
Ook aangenaam! Ehm, tja, ik denk dat het woord "poesie" uit de post van kuttekrab genoeg zegt, toch?
Laat staan dat hij/zij uit kan leggen wat een enjambement is zonder het op te zoeken!

Tim | 09-07-07 | 00:27

leo de pejo 08-07-07 @ 22:52: dank, driewerf dank. Hoogtepunt uit mijn persoonlijk tv/genot.

Reykjavik | 09-07-07 | 00:24

@ Tim 00:10

Ah! Ik bespeur een liefhebber, aangenaam. Maar wat moeten we nu met de post van kuttekrap @ 00:16 aanvangen? Of weten wij wel beter?

drama | 09-07-07 | 00:21

@ Thalassa 09-07-07 @ 00:13
Wil je een teiltje knul?

Gravin v Kippenbouth | 09-07-07 | 00:19

Nico, je zou het over kunst gaan hebben.
Poesie is geen kunst, maar zweverig gebrabbel voor geytenwollensokken.

kuttekrap | 09-07-07 | 00:16

Ik ben een beetje misselijk

Thalassa | 09-07-07 | 00:13

@ drama 00:07
Moooooooi! Actueel en klassiek. schitterend! Vooral de allitererende variant op Dikkertje Dap het enjambement in regel 4. Briljant! Meer van dit graag!!!

Tim | 09-07-07 | 00:10

Hoi, dichtertje Dijkshoorn,
ik ben dus één van die zeiksnorr'n
die zegt: het niveau is weer drama
het is net alsof ik een lama

hoor rijmen. En niet om te slijmen,
maar die madam, ja
Juf Annie voor de kleinen,
kon in d'r eentje
een giraffe zó ver bewegen,
dat-ie zijn nek uitstak
voor kinderen die veel te veel wegen.

(Voor een klontje suiker, dat wel,
maar daarvoor doet tegenwoordig iedereen het
in de landen beneden de Sahel)

drama | 09-07-07 | 00:07

En verder zeg ik Niceau is vermakelijk en grappig. Op internet in ieder geval

LibertasSimplex | 09-07-07 | 00:06

Libertas zeggen:

Mevrouw Schmidt
Had inkt aan haar lidt

LibertasSimplex | 09-07-07 | 00:05

@CoJoNes 09-07-07 @ 00:02

Herinnert U zich onderstaande nog?

@draak
commenten in de 3e persoon enkelvoud is voor homo's

Ik hoop gefeliciteerd met je ban. Irritante sukkel.

CoJoNes 08-07-07 @ 23:44

draak | 09-07-07 | 00:04

Dit is wel de saaiste kroeg die ik in weken heb bezocht.
Zelfs het ruziemaken wil vandaag niet vlotten.

Cookie v. eigen deeg | 09-07-07 | 00:04

CoJoNes 08-07-07 @ 23:56 : Ken je het verhaal van Joris en de draak? .... LOL

Triador | 09-07-07 | 00:02

Draak zegt:

Ik stop graag bowlingballen in m'n hol.
het rijmt niet maar het dicht wel.

CoJoNes | 09-07-07 | 00:02

*verbijsterd enigszins aanschouwt deze kreupele dialoog*

Shalome | 09-07-07 | 00:02

@draak 08-07-07 @ 23:58
Als je nu de schriftelijke vaardigheden van mhajou zou bezitten, zou het leuk zijn om te lezen..
Nu zijn die irritante opmerkingen van je, niet veel meer dan een bewijs, dat de schoolvakanties weer begonnen zijn.

Herman Flipsen | 09-07-07 | 00:01

@draak 08-07-07 @ 23:55
En wie zegt dit?
Wees eens duidelijker draak.

kuttekrap | 08-07-07 | 23:58

@CoJoNes 08-07-07 @ 23:56

Schelden doet geen zeer.
Hoe meer U roept, hoe beter ik me amuseer.

draak | 08-07-07 | 23:58

@draak 08-07-07 @ 23:47

Kuttekrap zegt:

Ga eens heel gauw deaud, Draak.

kuttekrap | 08-07-07 | 23:57

CoJoNes zegt:

Je stinkt uit je bek, draak!
Ken je het verhaal van Joris en de draak?

CoJoNes | 08-07-07 | 23:56

@Gravin v Kippenbouth 08-07-07 @ 23:49

Mijn dank is groot,
voor uw mooie woorden.
Ik wens u een prachtig leven zonder gekloot,
en ik hoop dat u mijn gedicht nog zal aanhoorde

draak | 08-07-07 | 23:55

draak 08-07-07 @ 23:36
Mooi gesproken Draak. Ik ben diep onder de indruk.

Gravin v Kippenbouth | 08-07-07 | 23:49

Helemaal goed. Die ouwe jampot een beetje in de vaderlandsche canon lopen deftig doen. Maar een willekeurige Dijkshoorn kan daar gewoon overheen. Posthuum zelfs.

Technix | 08-07-07 | 23:49

-weggejorist-

draak | 08-07-07 | 23:47

@draak
commenten in de 3e persoon enkelvoud is voor homo's

Ik hoop gefeliciteerd met je ban. Irritante sukkel.

CoJoNes | 08-07-07 | 23:44

ooooh hemeltje lief toch... twee? of drie weken iedere dag Dijkshoorn! Dat trek ik écht niet!

Triador | 08-07-07 | 23:44

Oh! My! God!
Dit worden 3 heerlijke weken.

Gravin v Kippenbouth | 08-07-07 | 23:44

koerbagh 08-07-07 @ 23:20

Er is niets verstandigs aan slikken. Echt niets. Ik kan geen enkele reden bedenken die met verstand te maken heeft. Of jij bent een watje en je denkt aan je wasgoed.

Shalome | 08-07-07 | 23:37

-weggejorist-

draak | 08-07-07 | 23:36

Er staat in Bill Clinton's memoires
'dat elke stagiaire een gevaar is
Want als hij zo'n vrouw
weer aanraken zou
Dan weet ie dat hij de sigaar is...

Tim | 08-07-07 | 23:36

Nou nog één zo'n staaltje onvervalste Nederlandsche cultuur voor het slaapjes doen.
Er was eens een meisje in Lisse.
Die had toch zo'n sappige frisse.
En als ze het deed,
dan werdt ze zo heet.
Je kon het in Tiel horen sisse(n).

d´omgebouwde | 08-07-07 | 23:31

Leuk! Dit soort rijmpjes maakten wij ook altijd. In groep 4 van de basisschool.

drama | 08-07-07 | 23:28

Dichten is voor nichten.
Je weet tog.

kuttekrap | 08-07-07 | 23:26

FlyingSpaghettiMnstr 08-07-07 @ 23:17

boring...... eenzaam zeker? tip: ga anders geile rijmjes schrijven..

is dat mèt rijst? | 08-07-07 | 23:23

@Shalome 08-07-07 @ 23:13:
Daarom is het ook verstandig om te slikken.

koerbagh | 08-07-07 | 23:20

FlyingSpaghettiMnstr 08-07-07 @ 23:17

*zucht*
*gaap*

leo de pejo | 08-07-07 | 23:20

@FlyingSpaghettiMnstr 08-07-07 @ 23:17
Schokkende complottheorie!

Cookie v. eigen deeg | 08-07-07 | 23:19

Shalome 08-07-07 @ 23:07
Ja inderdaad.
Ik zag net dat youtube filmpje ( Patty had toen nog kleine borstjes viel mij op ) waar die lutser toch best wel verbaal over zijn klote kreeg van die bitch in dat ordinaire geile pakje.

befke | 08-07-07 | 23:19

im 08-07-07 @ 23:05
Fatsoen ben ik in het leven helemaal voor. Maar op deez' site laat ik dat wel eens weg. Geeft mij een hoop plezier.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 23:19

Ik mag deze sfeer op GS wel. Begin ik een patroon te zien?

Mijn theorie: GS heeft in de afgelopen 2 jaar de boel lekker opgeschud. Het blijft toch een beetje het post-fortuynistische tijdperk, nietwaar? Waarmee ik niet GS met PF vereenzelvig zoals veel linksmensen trachten te doen. Een beetje in de trant van Godwins law lamaarzeggen. Anyways, je ziet dat het planten van wat zaadjes z'n vruchten beginnen af te werpen en dat het linksmediale gedeelte des internets ook wat mondiger, vuiliger en zegmaar ongenuanceerder begint te worden. Hiermee denken ze verdwaalde linksmensen die hier ook een beetje rondhangen, weer te kunnen behagen.

Onderwijl maakt GS een 180 degree turn, en gaat de cultoer kant op. Het zooitje linksmensen verdwaasd achterlatend en wind uit de zeilen wegnemend.

Kan ook zijn dat ik dingen zie die d'r niet zijn hoor. Gebeurt wel vaker.

Dus

FlyingSpaghettiMnstr | 08-07-07 | 23:17

Beertje Pippeloentje
Ging eens reaguren
En ook stiekem eventjes
In de Dumpert gluren

Zag daar Jip zonder een broekje
Zag daar Janneke zonder rok
En dacht toen: Annie M.G. Schmidt
Tyf eens lekker op naar Fok

Cookie v. eigen deeg | 08-07-07 | 23:17

Tim 08-07-07 @ 23:01

Geloof me, met een lading kwak tot aan je huig kun je gepijpt of gepepen niet spellen zonder dam.

Shalome | 08-07-07 | 23:13

Ik krijg hele natte dromen,
Dat de redactie snel terug zal komen,
Als ik nu ook al domme rijm moet lezen,
Ga ik liever een uurtje kezen.

Lees Jip en Janneke, bijzonder educatief,
Niceau Dijkshoorn, rare pief,
Ook Freud zou je eens kunnen bekijken,
Kun je daar ook eens over zeiken.

Je zit vol met sneue frustraties,
Wat meer inhoud en minder copulaties,
Een tikje humor lijkt me wel fijn,
Dan mag je van mijn part hier wel zijn.

Grasgriezel | 08-07-07 | 23:13

Annie MG (Machine Gun) Messerschmidt

Roy Orbitol | 08-07-07 | 23:12

VanFrikschoten 08-07-07 @ 23:07

Dat is toevallig want dat paard stond net in de gang... bij buurvrouw Jansen!

leo de pejo | 08-07-07 | 23:08

d´omgebouwde @ 23.01
Deze kreeg ik van een vriend uit de VS toegestuurd...
A kinky young girl from Coleshill,
Tried a dynamite stick for a thrill,
They found her vagina,
in North Carolina,
and bits of her tits in Brazil.

Tim | 08-07-07 | 23:08

befke 08-07-07 @ 22:59

Is het jou ook niet opgevallen dat Nico - bloedeloze, saaie Nico - wel 'n paar érg Hallelujah berichtjes kreeg? Niet het soort GS hallelujah, maar meer het type dat leek bekonkeld tijdens de barbacue van ome Jo. "Hey, ik hep un kollumpie op Geenstijl. Doe ik jou een extra kwak knoflooksjaus van de nieuwste Remia, dump mij dan effe een lekker beriggie."
.
Alles wat Nico leuk vindt, lijkt geciteerd van een Hallmark ansichtkaart.

Shalome | 08-07-07 | 23:07

Zie ik me daar net bij de overburen een vent met een paard over het dak rijden...!

VanFrikschoten | 08-07-07 | 23:07

@ d´omgebouwde 08-07-07 @ 23:01
Adolescent heb je gelijk in, geen religieuze achtergrond; ben atheïst. Heb ook niets tegen grappen over seks en ben absoluut geen moraalridder, maar ik vind dat je van cultuur-historisch erfgoed waar ik Schmidt onder schaar, af moet blijven.
Vind het een kwestie van fatsoen. Kan toch?

Tim | 08-07-07 | 23:05

Tim 08-07-07 @ 23:01
Kijk zo herken ik een GS-er weer.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 23:05

Tering zeg, ik begon al helemaal melig te worden van het klimaatgeleuter in vrijwel elke topic de afgelopen paar dagen, krijgen we dit als alternatief.

Cookie v. eigen deeg | 08-07-07 | 23:03

Nou, ik ook nog even:

Er was eens een meisje uit Epe,
die had het voltooid deelwoord niet begrepen.
Dus ze vroeg na haar daad,
met haar mond vol met zaad,
heb ik nu gepijpt of gepepen.

en nu allemaal rustig slapen gaan.

Tim | 08-07-07 | 23:01

Tim 08-07-07 @ 22:51
Gôh, ik wist niet dat er zulke moralistische droogkloten zo als jij op GS kwamen. Mag ik raden? Gristen, adolescent , iets in de youth voor christ sferen?
Maar over die ei/ij heb je gelijk.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 23:01

Kinderrijmpjes zijn vaak erg klote
vraag dat maar aan Kareltje Noten!

Herr Manus | 08-07-07 | 23:00

:)
.
Dijkshoorn heeft het niet. Nog een paar dagen en met dit soort bloedeloze columns is GS dood.

Shalome | 08-07-07 | 22:59

Er was eens een man uit Stavoren
Hij had heel erg grote oren
Mensen lachten hem uit
Maar het deed hem geen fluit
Want als dove kon hij toch niets horen
.
leuk,kinderrijmpjes verzinnen! *kots,gaat nog wat bier tanken bij de Turk op de hoek*

de grote Anti | 08-07-07 | 22:59

Nico,
Ik heb het nogmaals gelezen en het ontlokte wel een glimlach maar doe het milieu een plezier en knoop je op.

befke | 08-07-07 | 22:59

ANNie M.G. had die jampotbrilleglazen (scrabble-alert) wel nodig om al die kabouterverhaaltjes te schrijven.
Hier volgt nog een verloren gewaand aanzetje uit haar voor-fallische periode:
Dikkertje Dap
zat op de trap
en hij stond wat gebogen
daar kwam opeens
een leermuis aangevlogen
en die heeft hem toen genomen
het zaad deed fapfapfap
van onze kleine
dikkertje Dap

Het is duidelijk dat Annie hier nog niet haar kenmerkende ironische post-coïtische toon had gevonden.

BTW: Kouwes rules ok?

Bisschop Gijsen | 08-07-07 | 22:56

excuus, bedoelde de post van d´omgebouwde van 22.46

Tim | 08-07-07 | 22:53

Hééé, Nicootje ik dacht dat Patty B. je kop al van je romp had afgetrokken. Dat lijkt haar voor de wereld een aantrekkelijke gedachte...
"Jij schijtbak, lul, je bent gewoon niet goed snik, jij spoort niet, idioot, je spoort niet, omdat jij lelijk bent spoor je niet, stuk drol. "
Dat was een heerlijk stukkie tv in 2003:

www.youtube.com/watch?v=UYWkdQIKjRE

leo de pejo | 08-07-07 | 22:52

Puur genieten dit stukje proza.

Hansje Brinker | 08-07-07 | 22:52

d´omgebouwde 08-07-07 @ 22:34
Ja dat meen ik echt. En ik meen ook dat zijk met een korte ei wordt geschreven.
Verder heb ik geen verstand van knopen leggen en vlottenbouwen, maar dat kan jij ook niet weten.

Tim | 08-07-07 | 22:51

Tim 08-07-07 @ 22:34
Meen je dat nou écht. Zo ja wat een zijkpadvindertje ben jij dan. Overigens was ze zo geil als boter.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 22:46

Ik ben nog niet dronken genoeg om Dijksmans van repliek te dienen.

Dirrek | 08-07-07 | 22:46

Wat een desolate rotzooi Nico.
Doe eens lekker aan mijn pik komen zuigen Dijkshoorn.

befke | 08-07-07 | 22:45

De teksten van frusto Nico?
Die kunnen wat mij betreft meteen in de kliko.
Het enige wat ie kan, die Dijkshoorn
is alles afzeiken en de grond in boren.
En misschien zie ik het verkeerd
maar veel heeft ie zelf niet gepresteerd...

Gay Niaal | 08-07-07 | 22:38

Ik zit elke donderdag nu.nl te f5'en voor je collumn. Je bent een held.

Framoes | 08-07-07 | 22:36

RedRain 08-07-07 @ 22:26
Jij bent écht goed man, nóg beter dan Niceau.

ganglionzero | 08-07-07 | 22:35

Hee Dijkshoorn, wat voor opvoeding heb jij gehad? Iemand als Annie M.G. Schmidt maak je gewoon niet belachelijk, punt! En dan nog proberen te scoren met iets als seks.
Schrijf dan niets als je geen inspiratie hebt! Wat een rommel zeg!

Tim | 08-07-07 | 22:34

Wat een puberale onzin.

ganglionzero | 08-07-07 | 22:33

Chill stijlloos rijmen

HoiIkBenBoy | 08-07-07 | 22:31

Nico Dijkshoorn

een beetje gefrustreerd?

@stekker | 08-07-07 | 22:29

Gut oh gut oh gut
Die gedichtjes zijn echt kut
Maar ja, wat wil je dan
Alsof die Dijkshoorn zo goed dichten kan.

Zie je, ik kan het ook, rijmen. Op eindrijm. AABB nog wel. ABAB kan ook hoor. Kijk maar:

Ach wat een pret
De gedichten zijn prut met peer
Annie een slet
En dat was het voor nu dan alweer.

RedRain | 08-07-07 | 22:26

Beetje jammer dit artikel...

Hellsmurfje | 08-07-07 | 22:24

Was de vakantie maar weer voorbij.

poursuivant | 08-07-07 | 22:22

Zsub 08-07-07 @ 22:15
U bedoeld iets in de trant van, de magisch-realistische symboliek in het werk van Koos Klutje, gezien in het licht van van zijn vroegste -als abstract kubistische neergezette- pennevruchten in olieverf. Maar dan in zijn paarse periode?

d´omgebouwde | 08-07-07 | 22:21

Gooi eens een liedje in de dumpert Niceau!

Schijnheilig boontje | 08-07-07 | 22:18

Nee, ik heb het nog eens doorgelezen en ik vind het goed. Op de middelbare school heb ik ook gedichten moeten analyseren en dat was duidelijk niet voor mijn simpele ziel weggelegd. Groot R.E.T.S.P.E.C. voor Nico dat hij recht in de ziel van Annie kan kijken.

U.S. Arseman | 08-07-07 | 22:17

*Gaap*

Fleisch, kom gauw terug!

Jean | 08-07-07 | 22:16

Dijkshoorn, zoek een fatsoendelijk leven...

Lolz | 08-07-07 | 22:15

Dijkshoorn, toe nou... Educátie had je het over, kúnst. Niet dat dit geen kunst is, ik bedoel: slechte porno is ook kunst, maar ik had toch iets hoogstaanders verwacht eigenlijk.

Zsub | 08-07-07 | 22:15

Flikker die handel van Nico
maar in de groene Kliko.

Karel kwakbol | 08-07-07 | 22:12

Dijkshoorn, wat ben je toch een ongelooflijke kommazak...

Reykjavik | 08-07-07 | 22:10

Albert Noniem 08-07-07 @ 22:02
U weet het zinloze leven van bijstandspauper uitstekend onder woorden te brengen.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 22:09

Toch wel goed dat het schijtlollig ABC weer eens langskomt. Dat kan voor mij niet vaak genoeg de grond ingestampt worden.

Verder was Annie wel OK toch? Of was het, zoals men hier zegt, een "linkse hoer"?

U.S. Arseman | 08-07-07 | 22:09

Dijkshoorn, ongezien de tyfus maar weer dan.

Schijnheilig boontje | 08-07-07 | 22:08

symparieke....., moet zijn symphatieke....

brutus68 | 08-07-07 | 22:07

Er was eens een man uit Toledo,
die had er een als een torpedo,
lalalalala lalalalala,
God wat mis ik Willy Alfredo !

(Voor de wat ouderen onder ons best grappig)

Plonk | 08-07-07 | 22:07

= J. MG Deelder natuurlijk

vraagstaart | 08-07-07 | 22:05

Annie heerscht...., met al haar rijmelarij en al die kudt-verhaaltjes die je als kind opgelepelt kreeg, heeft ze vet weten te cashen..., Jip en Janneke, die homo van de Petteflet, die viezepoes Minoes, of hoe heet die slet, en ga maar door.., neen, geen kwaad woord over Annie..., sympharieke ouwe chick trouwens, bij leven...

brutus68 | 08-07-07 | 22:05

Als ik mijn ogen toe doe
Ben ik zeau in Honolulu\
(. MG Deekder

truste

vraagstaart | 08-07-07 | 22:04

Niet om het een of ander... wat doet Dijkshoorn eigenlijk voor de kost? Werkt hij? Of heeft hij een uitkering?

Ariederechtsebal | 08-07-07 | 22:03

Ik sta op
Met een stijve rakker
Ik wank dus maar weer flink
Als een stakker
.
(Vrij naar VOF De Kunst)

Albert Noniem | 08-07-07 | 22:02

Ook een soldatenrijmsel:

Zeg grote geile buffel waar kom jij zo laat vandaan
ere zij uw naam
ere zij uw naam
Zeg grote geile buffel waar kom jij zo laat vandaan
ere zij uw naam
.
Van de hoeren
Van de hoeren
is er nog eentje van mij
jajajaja.
.
Met zonder eindrijm

-edit | 08-07-07 | 21:57

lol @pipo pijpshoorn.

superjan | 08-07-07 | 21:56

Als een woeste wind kondigde haar orgasme zich aan.
Zelf had ik er niet zo'n zin an.
Rijmt niet, dicht ook niet. Mot kennûh tog?

d´omgebouwde | 08-07-07 | 21:55

Nou nou, wat een pret :-/

bannibal | 08-07-07 | 21:53

@CoJoNes 08-07-07 @ 21:40:
Oh. Ik dacht dat ze op de achterbank van een MG was verwekt door haar pa en moe. Maar dat kan ik mis hebben hoor.

koerbagh | 08-07-07 | 21:52

Beetje jammer dit. Dan liever vakantie.

Bob Slee | 08-07-07 | 21:52

Ik vind het heel fraai. Maar 't zal wel nauwelijks reacties uitlokken, want hij doet geen gedichten maken met 'kutmarokaan' erin (ofzo). Daar komt de gemiddelde GS reageerder zijn bed niet voor uit. Zeker niet op de dag des heren.

Niet voor Jan | 08-07-07 | 21:51

Die Dijkie he. Hij verveelt zich natuurlijk op zijn zolderkamertje.

Ariederechtsebal | 08-07-07 | 21:51

Ga eens heel erg heel gauw deaud Dijkshoorn.
Wanneer wordt Dijkshoorn weer afgevoerd? Ik geloof dat ik GS de komende weken ga mijden.

Braeckensieck | 08-07-07 | 21:51

Zijn collums zijn leuker, dit is rijmelarij van het nico likmevessi
Daarnaat stijlloos tendieus en nodeloos kwetsend
Ok ik heb een keer moeten lachen en 1 keer bijna

firecow | 08-07-07 | 21:49

Ja ja, die Annie toch....
Ottertje Kees en Pippeloentje, stammen zeer duidelijk uit een eerdere periode dan Dikkertje Dap.
Vooral Ottertje Kees, is een typische uiting van Annies oraal gefixeerde fase. Pippeloentje geeft al meer blijk van de transitie naar de -in Dikkertje Dap- duidelijk bemerkbare fallische fixatie.

Herman Flipsen | 08-07-07 | 21:48

Kan iemand die dijkshoorn wegjoritsen??? plz????

dizzux | 08-07-07 | 21:48

@ Albert Noniem
hmja... dat kwam best wel dom over, graag gedaan

Groenepuntmuts. | 08-07-07 | 21:47

@ d'omgebouwde

Zo ken ik er nog wel eentje op dat (lees Dijkshoorn) niveau...
Zo ken ik een meisje uit Lemmer
die had een kut als een emmer
en iedere haar
stond zo strak als een snaar
want haar vader was pianostemmer

Karel Kruizenruiker | 08-07-07 | 21:46

@2de post, soort van eerste postmelding van Groenpuntmutsje
Moet iemand echt "eerste post" roepen om gebanned te worden?
Niceau, graag had ik deze rhymes met candlelightmuziek en jouw stem gehoord op een audiodump... *fapfapfap*

Tommygunner | 08-07-07 | 21:45

Allemachtig zeg, wat puberaal. Tis hier geen Fok! ofzeau.

Dr00gkl00t | 08-07-07 | 21:44

@d´omgebouwde 08-07-07 @ 21:34 let op het rijmschema aabba. Zoals:
Er was eens een meisje uit Lemmer
Die had dus een kut als een emmer
En iedere haar
stond strak als een snaar
Haar vriend was pianostemmer

Na de huzaar geen komma maar een regeleinde does the trick.

btw Koerbagh 21:34: kan het specifieker? pica's, uitgebreide detailbeschrijvingen etc?

vraagstaart | 08-07-07 | 21:43

Weinig mensen weten dat die M.G. staan voor 'Mijn God'. Een door Annie dikwijls gebezigde uitroep wanneer het hoogtepunt naderde.
Doe er mee wat je wilt, Nico.

CoJoNes | 08-07-07 | 21:40

@fuckje 08-07-07 @ 21:35:
Avant la lettre... (en er overheen, soms).

koerbagh | 08-07-07 | 21:38

Groenepuntmuts. 08-07-07 @ 21:25 - Om jouw "maar die gedichten zijn dus echt niet van schmidt.." moest ik nog meer lachen dan om Nico. Thanks!

Albert Noniem | 08-07-07 | 21:37

@koerbagh,
met een soort pritt stift?

fuckje | 08-07-07 | 21:35

Kan die Dijkshoorn Annie geen hand gaan geven (of een beurt)?

pleurop | 08-07-07 | 21:35

*Petje af doet voor Niceau*
Mooi. Annie was inderdaad een geil loeder. Op de Koninklijke Bibliotheek gaan nog steeds de wildste verhalen rond over de uitspattingen van Annie met de jongens van het magazijn na sluitingstijd.
Nog immer zijn er boeken in onze nationale bibliotheek besmeurd met eh... Nou ja... gebruik je fantasie.

koerbagh | 08-07-07 | 21:34

Koud kunsie voor wie nog in dienst heeft gezeten.
Er was eens een meisje in Naarden
Die had een ruige behaarde.
Alleen een huzaar, die kwam er op klaar.
Die had het geleerd op de paarden.

d´omgebouwde | 08-07-07 | 21:34

Als ik de hele dag met zo'n ragebol opmijn hoofd zou rondlopen zou ik ook geil worden...

60wattphilipslampje | 08-07-07 | 21:34

Lekker makkelijk scoren zo, Dijkshoorn. Ik moest er evngoed wel om lachen.

De R. | 08-07-07 | 21:31

Nivo van lik me kutje.

deaardeisplat | 08-07-07 | 21:27

Hallo, dit is een weblog, wij reaguurders verwachten hier toch minstens drie aanklikbare linkjes per bijdrage. Wij zijn immers erg voor bronvermelding!

die hofstadtgruppe | 08-07-07 | 21:26

@Groenepuntmuts. 08-07-07 @ 21:25

Nee, je meent het?!

Mr. Dijkshoorn moest toch wat flauws verzinnen, heel goed hoor, Nico.

tobuiten | 08-07-07 | 21:26

Kouwes, kom er maar in...

OzitdatzO | 08-07-07 | 21:25

de hele dag F5'en levert toch een van de eerste reacties op!
maar die gedichten zijn dus echt niet van schmidt..

Groenepuntmuts. | 08-07-07 | 21:25

Nico is weer lekker op dreef, zo op de Dag des Heren..

Andreas B. | 08-07-07 | 21:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken