
Rotmomentje voor de Palestijnse kijkbuiskindertjes. De mateloos populaire terroristische
cartoonmuis Farfour is definitief van het scherm. Het kinderprogramma van HamasTV - voor alles wat uw kleine dient te weten omtrent de destructie van Israel, de vernietiging van Amerika en natuurlijk de Islamitische wereldheerschappij - beleefde vrijdag haar laatste episode. Volgens de Palestijnse Roek Lips is het onbekend wie het kijkcijferkanon gaat opvolgen. Geen gemakkelijke klus want vooral de laatste aflevering was een ouderwetse knaller. Niks geen laf moraliserend plot a la Teddy Ruxpin. De haatmuis sterft snoeihard een
gruwelijke marteldood. Kapodtgeslagen door een Israelische raamambtenaar die zijn land probeerde te jatten. Eind goed al goed dus. 72 maagden voor Mickey en weer een stapje dichterbij vrede. Wij wachten op verbinding met Hamastan voor de laatste beelden. Even geduld AUB..
Reaguursels
Inloggenik weet het probleem in de mid-oosten goed optelossen verplaats israel tussen duitsland en oostenrijk en het grootste probleem in het midden oosten is opgelost
hij is echt een mujahidin hij haat de kinderen van israel zo erg en uit het ook.
net als of het zo erg is in palestina is er toch elke dag minimaaal een dooie palestein te vinden hij probeert zijn land genoten allen te helpen
Muizen zijn ongedierte en in elk land en huis worden ze gedood om wat ze zijn, vieze beesten met zielige oogjes. Alleen de Palestijnen vereren een muis en dus ongedierte. Soort zoekt inderdaad blijkbaar soort.
De muis is niet dood!!!! Hij zit in de gevangenis. laten we hem bevrijden en zelf dood maken!
Muftie. Hoe ruft-ie. Wat suft-ie. Imam. Is lam. Krijg spam. Stik in ham. Mollah. Klap voor je bollah. Khalief. Krijg de tief. Dief.
Die muis is niet wijs. Die muis verorbert zelfs katten, vernam ik in de wandelgangen...
die kudt muis heeft de kaas van zijn brood laten eten...*klap* zei de val van Boes en alle muizen dansen op tafel als Geert niet thuis is...
Hoe zit dat ook alweer met die muftie die eigenlijk geen Nederlander wil zijn, maar wel Nederlander is als hij als Nederlander hier kan blijven, zodat hij h-spam kan blijven verkondigen??? Tis tijd dat hij een gordel krijgt om zijn 74 maagden te ontvangen...
ik haat mickey mouse, en al helemaal een palestijnse!!!!!
Fluffertje 30-06-07 @ 20:31
Yo! Calimero: niemand loopt achter een ander aan op NN/GS. Staat je wereldbeeld nu op zijn kop? De Neanderthalers blijken te kunnen denken? Jij bent niets beter dan wie dan ook die hier reag(l)uurt. Niets minder ook, maar dat zal lastiger zijn voor je, hmm? Calimero?
@Fluffertje 30-06-07 @ 20:31
Slaap zacht Fluffertje...
@Fluffertje
Mijn Israelische buren ondervinden wel degelijk Jodenhaat. Joden met een keppel worden bespuuwd en uitgescholden. Dus er bestaat wel degelijk Jodenhaat in NL. Als je dat niet ziet, dan ben je nog naiever dan een kind of wil je het niet zien of kom je nooit vanachter je computer vandaan.
Och bottehond, je doet je best met het vinden van artikelen die jou het best uitkomen. (komt steeds met "wetenschappelijke" artikelen uit opinie)
Informatie zoeken naar je mening. Beter kan de bias niet worden genoemd. Niemand luistert er derhalve echt naar.
De jeaudenhaat waar jij het over hebt bestaat alleen in jouw beleving. En bij de mensen die je meekrijgt, omdat het sowieso meelopers en geen zelfstandige denkers zijn.
Prettige vakantie, KOC, je gaat zeker niet naar Israel.
Het is een schandaal dat kleine kinderen al opgejut worden tot zoveel haat. Wat mij betreft draaien we de kraan dicht voor de Palestijnen.
Lang leve Israel en de Joden!
nu bij aflevering 2;
goofy bij hamas
King of controversy 30-06-07 @ 18:41
Als je die aftandse ouwe joden niet wil zien vanavond, kun je beter hier blijven.
Ahasveros 30-06-07 @ 18:49
Ik denk eerder dat het een soort laksheid is. Om de wereld weer te herijken, heb je energie, moed en veerkracht van geest nodig. Het ging toch zo lekker in de jaren 60? Als ze nu gewoon doen alsof het nog 1960 is en die regels blijven toepassen, komt die tijd vanzelf wel weer terug, denken ze. Hopen ze. En anders pech, dan hebben ze in elk geval wél idealen gehad, potjandorie, en kunnen ze tevreden over zichzelf van hun welverdiende gouden handdruk/pensioen genieten in hun huis in het buitenland met een flink stuk grond. Zij zijn binnen en hun geweten slaapt, nee, snurkt.
@ Sjaak
Ik bedoelde Thomas Dalrymple. En jouw comment van 15:35
King of controversy 30-06-07 @ 18:41
Een tu quoque als afscheid. Geheel in jouw stijl. Mot je niet op ferkansie?
@ lion@night
www.globalpolicy.org/security/natres/w...
Bigi Bana Boy:
Met Links conservatisme bedoel ik:
Degenen die ideen uit de Jaren 60 van de vorige eeuw als 'Perfect Blauwdruk' op deze tijd wil plakken, is imho een Conservatief en reactionair type...
@Shalome 30-06-07 @ 18:35
Mag je niets van zeggen... Iedereeeen heeft toch de pest aan Jeauden?
Antisemitisme=Jaloezie-gebaseerd...
(Zij hebben alles, wij hebben niets, boehoehoe...")
King of controversy 30-06-07 @ 18:25
Djamblate? Op welke comment/link doel je?
*excuseer, moet even braken bij de idee; menschheid. Gaat erna out om te eten,dat dan weer wel*
@ bottehond
Heerlijk zo'n dubbel opmerking. Want ook jij kiest ervoor om 'ignorant' te zijn. Weliswaar totaal anders, maar goed.
@ Shalome 18:33
Inderdaad, het gaat Turkijke en Marokko vooral om geld.
en de 'Arabische wereld' bestaat niet, en hangt dus ook niet als los zand aan elkaar.
@ Allemaal
Het is de eerste dag van de vakantie voor mij (uiteraard mede mogelijk gemaakt door uw kostbare belastingcenten) en ik wil nog wel wat anders doen dan met een zooitje ouwe aftandse joden lullen over Israel/integratie of wat dan ook. ;)
@lion@night 30-06-07 @ 18:36:
Het mag niet van het verdrag tussen Israel en Jordanië. Israel zelf mag het ook niet. Maar ja, dat vertelt onze koning van de contramine er niet bij.
King of controversy 30-06-07 @ 18:21
Er staat niet bij dat verbod tot boren door de Israeliers is opgelegd.
.
Wat er wel staat, dat heb je ook gelezen, dat veel van het Palestijnse watermanagement faalt door een falende administratie en politieke onenigheid, kortom; de Palestijen zijn er zelf hoofdzakelijk schuldig aan.
.
Hier ga je niet op in en begrijpelijk. Het weerlegd namelijk volledig jouw eerste comments in dit topic en geeft aan dat je domweg peop aan het praten bent.
King of controversy 30-06-07 @ 18:29
Nee, topic gaat over hoe Arabieren de breintjes van hun eigen kinderen vergiftigen met jodenhaat.
bottehond 30-06-07 @ 18:30
Dat is zoet, en second best vind ik allang niet gek. *borstroffel*
King of controversy 30-06-07 @ 18:25
Niet leuk vinden? In Marokko en Turkije hebben ze compleet schijt aan die mensen, anders hadden ze wel iets voor hun gedaan toen ze er nog waren.
Ze hebben nog altijd schijt aan ze, want het interesseert ze geen fluit als ze de levens van hun ex-onderdanen op losse schroeven houden door aan ze te blijven trekken.
Het enige wat hen interesseert qua 'binding' is dat ze geld blijven sturen.
En zoals al eerder te uit en te na besproken: in de Arabische wereld hebben mensen compleet schijt aan elkaar. Een en al los zand.
King of controversy 30-06-07 @ 18:21
You chose to be ignorant, so stay ignorant. Wie ben ik om iemands zelfverkozen onnozelheid te betwisten?
Shalome 30-06-07 @ 18:22
Hehehe... Neen: fuckje is mijn oogappeltje.
@ Shalome
We kwamen op Israel via Hamas. Zoals je leest in het topic gaat het vooral over Hamas, en de strijd van Hamas tegen Israel. Ik gaf een voorbeeldje over hoe Israel die strijd voert, met ambtelijke maatregelen, zoals het sluiten van grenzen, en het afsluiten van water.
sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 18:21
Schön erklärt.
Linksen hebben die ideologie nodig, dat drogbeeld van 'hoop tegen beter weten in' om zich aan vast te klampen. Zou de realiteit te hard voor ze zijn?
In het dagelijks leven kom je voortdurend mensen tegen die in meer of mindere mate waanbeelden, illusietjes of droompjes voor waar willen verkopen, omdat het hun leven makkelijker maakt.
Shalome denkt: dat maakt je leven juist moeilijker, omdat leven in de leugen doodvermoeiend is. Het is veel simpeler om pragmatisch aan je realiteit te gaan morrelen als die je niet tevreden stemt. Het geheel opkrikken met waanbeelden is een surrogaat-oplossing: het verstoort het evenwicht tussen je hoofd en je hart.
Back to your post: dat loslaten van eigen denkkaders is de grootste makke van onze politici.
@King of controversy 30-06-07 @ 18:21:
Zegt het sprookje "Peter en de Wolf" je iets?
youtube.com/watch?v=4keuf58Yb8k
@ sjaakdeslinksesul 18:21
Sjezus gozer, blijf eens on topic ;)
Overigens, die djamblati of hoe die ook mag heten, beschrijft wat ik al een tijdje voorspel. Rijkeren allochtonen trekken weg, omdat hun rijkdom dat toelaat, en snijden zich daarmee losser van hun moederland. Murdockyoufool merkte terecht op dat landen als Turkije dat niet leuk vinden, juist omdat die band met het moederland minder wordt.
Typisch Hamas gedrag, je vijand betichten van datgene dat Hamas doet. En natuurlijk indoctrineren van je koters, zodat ze ook denken dat een Israeli daadwerkelijk daartoe in staat is. Wat een onzin.
KudtHamas.
bottehond 30-06-07 @ 18:16
Tweede oogappel? Jippie wat hoog. Jij bent je eigen eerste natuurlijk, Oscar Wilde indachtig?
@ koerbagh
Omer was een paar maanden geleden alweer in Nederland, nog voor de machtsovername van Hamas, en dus ook nog voordat Israel de grenzen dicht gooiden
@ lion@night 18:10
Oke, dan heb je dus ook gelezen dat: "Palestinians are not allowed to drill new boreholes (or extend existing ones) in the West Bank."
Nou, wie zou dat verbod eens opgelegd hebben? Israel misschien?
@ bottehond
Heb even die veels te lange post van je ingekeken, en al een aantal hiaten gezien (bronnen ontbreken) evenals onwaarheden, dus ga er verder niet op in, oke?
@ Jeremia 18:08
Om eerlijk te zijn. Ja soms is het een aangenaam tijdsverdrijf, soms schikt het me om complete onzin te verdedigen (zoals pedofilie goedlullen, of de acties van Geert Wilders). Ik kan je verzekeren dat dat nu niet het geval is.
@KoC
Toen jij net begon met commenten, wou ik nog de opmerking maken dat jij on-topic moest blijven. Toen las ik het topic.... hehehe
@Bigi Bana Boy 30-06-07 @ 17:06
Las net de VK en vond het een beetje een academisch verhaal van Dalrymple. De reactie van Halsema was in het begin verrassend maar dan zegt ze opeens dat politieke correctheid neerkomt op het verketteren van moslims. En vervolgens stelt ze de bedreiging van Ehsan Jami op hetzelfde vlak als de reactie van de VVD op Sheik Zakkenwasser richting Ellian. Bizarre redenering... alles uit de kast halen om toch maar de orthodoxe moslim als slachtoffer te presenteren.
Maar goed, ook wij hebben onze Tokkies maar dat proces is onder autochtonen al lang uitgekristalliseerd. Onder allochtonen zit nog steeds veel verborgen talent, maar dat moet er wel uitkomen. Daar moet je je beleid dus op instellen. Thatcher werd destijds verketterd door de Caribische gemeenschap, maar loop vandaag de dag eens door Moss-side of Brixton. Overal winkels en bedrijven met zwarte eigenaren, die destijds de WW uitgedonderd zijn met starterssubsidies en opleidingen tot zelfstandig ondernemer. Bij Paki's schijnt het dan weer niet te lukken, die gaan dezelfde kant op als de "working class". Gewend om geen initiatief te nemen, maar te luisteren naar een politici/belangenvertegenwoordig/imam net als de blanken naar hun vakbondsvoorzitter.
Ik denk dat wat in Engeland gebeurd is met de arbeidersklasse, hetzelfde fenomeen is als wat in de VS met de zwarten is gebeurd. En dat staat in NL te gebeuren met de moslims en Noord-Afrikanen in het bijzonder. Maak je borst maar nat.
Shalome 30-06-07 @ 16:36
Ja wat is dom. Eerder een naief en rooskleurig mensbeeld, oogkleppen op waar betreft de denkwijze en motieven van de "slachtoffers", gebrek aan kennis ook van de denkwijze van deze "slachtoffers" en voor een groot deel ook paternalisme en verheuld racisme.
Neem Sheik Zakkenwasser. Ik vind hem een lul, hij vindt mij waarschijnlijk een lul, dan kun je vanuit die basis verder. Een GL'er/PvdA'er is niet in staat om te denken dat Sheik Fawaz zijn denkbeelden gelijkwaardig zijn aan de zijne of hare, en dat door de onverenigbaarheid van deze standpunten een compromis dus niet moeglijk is. Nee, men denkt dat door te praten en niet op zijn tenen te staan, Sheik Fawaz wel wat milder wordt en linkse, progressieve ideeen gaat omarmen. Hij doet dat natuurlijk niet, alleen voor de sier.
Ook een neger is eigenlijk maar een klein kind, dat door stigmatisering en sociale uitsluiting nooit de kans heeft gekregen om te excelleren. Dat die neger helemaal geen zin heeft om zijn school af te maken omdat hij met hosselen sneller geld kan verdienen, komt niet bij een GL'er/PvdA'er op. Zefde geldt voor die Tokkie, dat moet wel een slachtoffer van de welvaartsstaat, hij kan niet net zo snugger zijn als de GL'er/PvdA'er en snappen dat je met niets doen toch lekker wat geld kan opstrijken.
King of controversy 30-06-07 @ 18:11
Ah! Wel, dit is een topic waarin wordt geïllustreerd hoe gruwelijk Palestijnen hun kinderen opvoeden. Wat helemaal in de lijn is van hoe het Arabische volk op deze planeet wenst te staan en wat zij hun kinderen bijbrengen. Het is slechts een van de vele kenmerken die het morele failliet van de Arabische wereld onderschrijven.
En hoe kwamen we toen ook alweer op Israel?
King of controversy 30-06-07 @ 18:11
In dat artikel waarmee ik zo schandelijk veel ruimte in nam staat uitgelegd waarom ik het gewoon jeaudenhaat noem. Doe anders zoeken op "Stalin". Overigens zijn de jeaudenhatende tendensen binnen de linkse kerk al lang en breed toegegeven door de sosjaaldemokraten van het Euston Manifesto. Ontkennen heeft geen enkele zin, en mijn tweede oogappel Shalome en ik maken het jou niet moeilijk. Je maakt het jezelf moeilijk.
Jeremia 30-06-07 @ 18:08
Hij wekt bij mij daardoor de indruk dat hij een brakke manier van logisch redeneren hanteert, wellicht bij gebrek aan abstraherend vermogen. Het gaat altijd om sentimenten die gerationaliseerd en gesublimeerd worden. Ik vrees dat hij niet meer te bieden heeft. Tis geen kwaad ventje, maar wel een beetje te egomaan naar mijn smaak.
@ Shalome
Mag jij wel tijpen vandaag? Hmm?
@ bottehond
Nee, geen jodenhaat. Ik zeg zeer uitdrukkelijk, en dat meen ik ook echt, vanuit het diepst van m'n hart, dat ik de staat Israel, met een verkrachtende president, en corrupte rechters fout vind. Joden zijn eigenlijk net als alle andere mensen.
Ik haat joden niet, ik hou niet van ze. Ik veroordeel joden als bevolkingsgroep niet vanwege dit conflict.
Het is dus ook belachelijk en volkomen onterecht om mij van jodenhaat te betichten.
@ Shalome
Israeli's zijn joden, maar niet alle joden zijn Israeli's, en lang niet alle joden of alle Israeli's steunen het verschrikkelijke beleid wat de staat Israel voert.
En wat schreef ik nou net? "Ik beloof je dat als er een topic komt over de martelpraktijken in Arabische gevangenissen, ik meteen mn; afschuw erover zal uitspreken, oke?" en dat lees jij als: "Maar jij zegt net letterlijk dat je niks te maken wilt hebben met de monsterlijke gruweldaden van Arabieren..."
Echt ongelofelijk dit.
Zegt meneer Finkelstein jou wat? Heeft een boek geschreven over hoe voorstanders van Israel altijd hun tegenstanders willen wegzetten als anti-semitisch, en de holocaust gebruiken voor hun eigen politieke gewin (Finkelstein is trouwens ontslagen als gevolg vaan een lobby onder leiding van een pro Israelier). Ik wil dat niet geloven, maar Shalome en Bottehond, jullie maken het me moeilijk hoor.
King of controversy 30-06-07 @ 18:02
hierbij de bron:
www.idrc.ca/en/ev-65880-201-1-DO_TOPIC...
Lees het rustig door, het is geen lang artikel.
Ga ik ff een kipfile'tje bakken.
@King of controversy 30-06-07 @ 18:02:
Ah, dus Mohammed Omer komt wel moeiteloos Gaza in en uit? Dat kon toch niet? Vorige week beweerde je nog bij hoog en laag dat NIEMAND er van Israel in of uit mocht. Of zou het wellicht zo kunnen dat niemand er van Hamas uit mag behalve propagandisten en jihad-fondsenwervers?
Immers: geen volk, geen vrijheidsstrijd; geen vrijheidsstrijd, geen geld... En Verelendung van de bevolking is altijd handig. Dat is zielig voor de buitenwereld, dat levert geld op, en het levert natuurlijk ook nog eens de meest strijdlustige zelfmoordterroristen op.
bottehond 30-06-07 @ 17:57
Hoewel ik het natuurlijk niet met zekerheid kan vaststellen is het reaguren op GS door KOC een woordenspel. Hij kiest als je het mij vraagt een standpunt dat afwijkt van de mainstream en verdedigt dit met deels waarheden en deels leugens. Hij 'zondigt met zijn intellect' en derhalve sla ik al een tijdje bijna altijd zijn comments over.
Ik waag het er maar weer op. Joris en Jaffe: niet boos worden: dit is essentiele tekst om de zaak beter te begrijpen. Is uit Opinio, maar daar mot je tegenwoordig een appel en een ei voor betalen en gezien veel reag(l)uurderTs zichzelf dat schitterend blad onthouden: bij deze. (zet helm op)
Scusi aan de niet geïnteresseerden:
Wie niet met het zwaard wil leven, zal door het zwaard sterven
Print dit artikel Download editie Door: Machteld Allan
Machteld Allan is historicus en publicist.
Fatah steunen is contraproductief voor Israël, zegt Glick op een druk caféterras in Jeruzalem, terwijl haar enorme hond Olivia zich gemoedelijk onder de tafel nestelt. Het is voor Israël altijd contraproductief gebleken om slechts één terreurorganisatie te steunen. Tijdens de laatste Libanon-oorlog was er geen interne strijd tussen terreurorganisaties, omdat Israël de PLO, Hezbollahs natuurlijke vijand, uit Libanon had verdreven. Laten ze elkaar maar vermoorden. Dan kunnen ze ons daar tenminste de schuld niet van geven.
Bovendien lijken de Verenigde Staten en Israël, in hun enthousiasme over de stichting van een alternatief Palestina op de Westoever onder leiding van Fatah, de bredere context uit het oog te verliezen. Israël heeft zich volgens Glick strategisch gezien nog nooit in een gevaarlijker situatie bevonden dan nu. De belangrijke gebeurtenissen in het Midden-Oosten van de afgelopen weken de machtsovername van Hamas in Gaza, de heropening door Hezbollah van het Libanese front door de lancering van twee raketten op de Israëlische stad Kiryat Shmona, de vuile strijd tegen Sinioras regering in Libanon en de intensivering van de terreur in Afghanistan zijn allemaal signalen dat Iran en Syrië bezig zijn met een actievere strategie, die moet leiden tot de overname van Libanon, de vernietiging van Israël en de overwinning op de VS in Irak. Maar terwijl Israël op twee fronten door Iraanse bondgenoten bedreigd wordt, zijn president Bush en premier Olmert aan het dwepen met hun steun aan de Palestijnse staat.
Om met het eerste front te beginnen: wat zou er moeten worden gedaan aan de aanhoudende raketaanvallen vanuit Gaza op Sderot en de dorpen in de omgeving van de Gazastrook? U noemt de acties van het Israëlische leger in Gaza in een van uw laatste columns een sound and light show van de regering, bedoeld om het Israëlische publiek tevreden te stellen. Maar wat moet er dan gebeuren om de aanvallen te stoppen?
Sinds Israël zich in 2005 heeft teruggetrokken, is Gaza omgevormd tot de meest actieve basis van de wereldwijde jihad. Tonnen en tonnen TNT, antitank- en antivliegtuigraketten, katoesjas en terroristen uit het buitenland, of die nu uit Iran of Libanon afkomstig zijn, worden via Egypte verzameld in Gaza. Egypte is sinds een jaar of zeven een snelweg van terroristisch verkeer. Ze zeggen wel dat Egypte niet in staat is om de grens tussen Gaza en Egypte te beschermen, maar dat is belachelijk: de Egyptische autoriteiten kiezen ervoor om dat níet te doen. Mensen en wapens komen openlijk binnen via Alexandrië, en arriveren via het Suez-kanaal over land in Gaza.
Al hun raketten zijn terreurwapens, geen tactische wapens. Ze zijn niet gericht op specifieke doelen. De enige reden om ze te gebruiken is om Israëlische burgers angst aan te jagen. Het bereik van hun nieuwe raketten is veel groter dan van de raketten die ze nu gebruiken: we weten dat ze al raketten hebben met een bereik van 25 kilometer. Alle ontruimde joodse nederzettingen langs de Egyptische grens zijn omgevormd tot trainingskampen. Hamas, Al Qaida, Hezbollah, de Iraanse Revolutionaire Garde allemaal gebruiken ze het voormalige terrein van de nederzettingen. Het huidige Gaza lijkt op Afghanistan onder de Taliban, alleen op een kleinere oppervlakte. Sinds Hamas er aan de macht is, rent hun zedenpolitie in het rond en slaat stelletjes in elkaar, of vrouwen die niet volledig bedekt zijn. Ook steken ze internetcafés en bars in brand, onlangs nog een bar voor VN-personeel.
De gerichte acties van het Israëlische leger tegen een specifieke lanceerinstallatie of tegen een specifieke terrorist hebben geen enkele zin, omdat het er zo veel zijn. Ik geloof niet dat we Gaza op dit moment grootscheeps moeten binnenvallen. We moeten wel alle terroristenleiders uitschakelen, alle trainingskampen bombarderen, hun wapens afnemen en hun lanceerinstallaties vernietigen. Dat wil zeggen: een campagne uit de lucht met een beperkte actie op de grond. We moeten de grens met Egypte terugveroveren, want we hebben gezien dat als we die internationale grens verlaten, Gaza in een terroristennest verandert. Er moet een veiligheidscordon rond Gaza komen, zodat we een groter deel van Israël buiten het bereik van de raketten kunnen houden.
Zijn er andere stemmen in Israël die hierom vragen?
Ja. Het Zuidelijk Commando van het Israëlische leger dringt hier al maanden bij de regering op aan. Gaza was altijd een beperkt gevaar, maar nu, omdat het met Egypte verbonden is, is het een strategisch gevaar geworden. Heel Zuid-Israël wordt bedreigd.
Gaza is ook een wereldwijde bedreiging omdat de terroristen overal vandaan komen, en die gaan na hun training weer buiten spelen, onder meer in Tsjetsjenië, Irak en Europa. Precies zoals de oude PLO-kampen in Libanon. De Israëlische veiligheidsdienst heeft bijvoorbeeld een Canadese man gearresteerd die door Hamas in Gaza was getraind om aanslagen in Canada te plegen. Vanwege deze wereldwijde bedreiging zouden de VS, Canada en Europa het terugwinnen van de controle over Gaza door Israël moeten steunen. Als we ons niet realiseren dat iets wat in Nederland gebeurt gerelateerd is aan Israël, Afghanistan of de VS, dan zullen we geen van allen in staat zijn ons te verdedigen. Gaza is geen Israëlisch probleem, het is een probleem van ons allemaal.
U bekleedde een sleutelpositie na de Oslo-akkoorden van 1993 tussen Israël en de PLO. Wat deed u?
Ik maakte tijdens mijn diensttijd, van 1994 tot 1996, deel uit van het onderhandelingsteam. Mijn commandant was verantwoordelijk voor de uitvoering van civiele maatregelen die afgesproken waren in het kader van de Oslo-akkoorden. Ik stelde de overeenkomsten op en onderhandelde ze uit met de Palestijnse autoriteiten, inclusief de Israëlische terugtrekking uit steden en dorpen op de Westoever.
Had u in die tijd al bedenkingen bij het vredesproces?
Ja. Ik wist toen al dat het een ramp was. Ik had het op me genomen om elke schending van de afspraken door de Palestijnen te documenteren. Ik zag dat ze zich nooit aan de overeenkomsten hielden. Ze namen alleen maar, ze gaven niets terug. Mijn superieuren waren niet zo blij met mijn rapporten.
Noemt u eens een voorbeeld.
Het betrof vaak ogenschijnlijk onbelangrijke zaken als bouwvergunningen. Een van de problemen op de Westoever was dat de Palestijnen op Israëlische autos schoten. Dat doen ze nog steeds. Het wegennet was vervlochten, zodat je, als je naar Gush Etzion wilde, door Bethlehem moest en dus het risico liep om gedood te worden. Wat het Israëlische militaire establishment had bedacht, was het aanleggen van bypass-wegen, die klaar moesten zijn op het moment dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid zou worden overgedragen aan de Palestijnse autoriteiten. Zo was dat afgesproken, omdat de Palestijnse autoriteiten hadden laten doorschemeren dat ze de veiligheid van het Israëlische verkeer niet konden garanderen. Op zichzelf was dat natuurlijk al een schending van Oslo. Maar het werd nog erger: toen de wegen er eenmaal waren, beschuldigden ze ons ervan apartheidswegen te hebben aangelegd en dat was belachelijk, omdat deze wegen alleen bedoeld waren om levens te sparen. Bovendien begonnen ze zonder bouwvergunning gebouwen langs die nieuwe wegen neer te zetten, van waaruit ze tientallen Israëlische automobilisten hebben gedood. Dat is een algemene regel: elke keer als wij ons afscheiden, komen ze juist naar ons toe om ons te vermoorden.
Nog zon ogenschijnlijk triviaal voorbeeld: ze betaalden de rekeningen aan Israëlische ziekenhuizen niet. Wij staan Palestijnen toe zich te laten behandelen in Israëlische ziekenhuizen, maar de Palestijnse Autoriteit wordt wel geacht de rekening te betalen, wat stelselmatig niet gebeurde. Ze brachten op deze manier de ziekenhuizen in Jeruzalem die dichtbij Ramallah liggen, op het randje van bankroet.
Wat nog meer? Ze stalen Israëlische autos voor hun milities en ze namen schoolboeken in gebruik die joden als ongedierte afschilderen. Criminaliteit, chantage en ophitsing gingen hand in hand. Maar de Israëliërs verkeerden in een roezige ontkenningsfase en dachten dat ze vrede zouden krijgen met de Palestijnen. Men werd boos op mijn rapporten omdat die het feestje bedierven. Toen de Palestijnen voor onze neus begonnen te exploderen, bleven de Israëliërs nog steeds de schuld geven aan de vijanden van de vrede.
De land voor vrede-formule vormde de basis van het hele Oslo-proces en ook van alle andere vredesplannen die daarna kwamen. Is het wel een deugdelijk concept?
Het mooie van land voor vrede is dat je cynisch genoeg altijd jezelf de schuld kunt geven voor het ontbreken van vrede. Het is een troostrijke gedachte dat er geen vrede is omdat je je historische vaderland nog niet hebt afgegeven. Dat ze ons daarom vermoorden, dat ze moorden met een reden. Dat je er iets aan kunt doen.
Hoe zou u dan willen dat de Israëliërs denken?
Israël is het epicentrum van de wereldwijde jihad. Iedereen, van Osama bin Laden tot Nasrallah en Khamenei, van Filippijnse tot Indonesische jihadis, iedereen roept om de verovering van Jeruzalem. Het doel van de moslims is de wereldwijde dominantie van de islam. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten ze de bakermat van de westerse beschaving vernietigen. Waarom hebben ze de Al-Aqsa-moskee bovenop de Tempelberg gebouwd? Om de heiligste plek voor het jodendom te verwoesten. Ze willen helemaal geen geografische verdeling van Jeruzalem, dus de Arabieren in het oosten en de joden in het westen, al zeggen ze dat. Jeruzalem is een idee, een spirituele macht. Als je nu door Jeruzalem loopt, zie je de joodse spirituele macht. Iedereen heeft vrijheid van godsdienst onder de Israëlische wet. De islamitische spirituele boodschap die uit Jeruzalem opstijgt, is dat de islam al het andere domineert.
Dit café, waar we nu zitten, was twee keer het doelwit van een zelfmoordaanslag. Omdat ze dominantie zoeken, zijn we direct in gevaar en daarom moeten we sterk zijn. We hebben de plicht, en in zekere zin ook het privilege, om met het zwaard te leven omdat onze levens in gevaar zijn. Ik zou willen dat Israëliërs dat zagen.
Dat betekent slecht nieuws en goed nieuws. Het slechte nieuws komt uit onze lange geschiedenis van haat en vervolging. Wij joden moeten begrijpen dat het er niet om gaat wat we doen, maar om wat we zijn, en omdát we zijn. De dag nadat we de staat in 1948 hadden opgericht, werden we al aangevallen. In 1967 dreigden ze ons opnieuw met een holocaust, maar we sloegen ze terug, veroverden ons historische vaderland en herenigden Jeruzalem. Het was een grootse overwinning, vergelijkbaar met de Blitzkrieg, alleen hebben dit keer de good guys gewonnen.
Vervolgens, en dit is wat je altijd ziet in onze geschiedenis, gaan de mensen zeggen: waarom moeten we nou altijd vechten? Moeten we altijd met het zwaard leven? Het antwoord is: ja. Want wie niet bereid is met het zwaard te leven in deze wereld, zal sterven door het zwaard. Wie shortcuts zoekt tot overleving, krijgt bommen op zich af, en moet overal bewakers opstellen voor de ingang van de cafés, parkeerplaatsen, synagogen en winkelcentra.
Het goede nieuws is: kijk naar dit land! Het is een mirakel. Onze economie groeit jaarlijks met zes procent. Welk Europees land doet ons dat na? Er leven nu meer joden in het Land van Israël dan ooit. We hebben een van de meest fascinerende, rijkgeschakeerde samenlevingen. Reis van de ene kant van het land naar de andere kant en je ziet honderden unieke gemeenschappen met mensen uit de hele wereld. Israël is nu hoe Europa eruit zou moeten zien. Dat gebeurt allemaal in dit land. Het idee dat iemand dat weg zou willen gooien. Alsof er iets mis mee is.
De Israëliër Robert Aumann, die vorig jaar de Nobelprijs voor Economie ontving, zei in een interview dat Israëliërs te gevoelig zijn geworden voor verliezen. Oorlogsmoeheid leidt tot de dood, zei hij. Een vermoeide bergbeklimmer die een dutje doet op de helling, zal sterven. Ook voor de doden van de tegenpartij betoont Israël zich volgens Aumann veel te gevoelig.
Ik denk dat hij gelijk heeft. De vraag is: als er dingen zijn die het waard zijn om voor te leven, zijn er dan ook dingen die het waard zijn om voor te sterven? Wanneer je het aantal soldaten dat in een oorlog is gesneuveld, vergelijkt met andere landen, de VS bijvoorbeeld, dan valt op dat er relatief weinig Israëlische soldaten worden gedood. Wanneer je naar het aantal doden kijkt en naar die van de vijand, dan leer je ook iets over de aard van deze oorlog. Zeventig procent van onze doden zijn burgers. Het is een oorlog tegen de Israëlische maatschappij, niet tegen het Israëlische leger.
Het probleem is dat we hier een Europees soort cultuur hebben ontwikkeld, die allergisch is voor opoffering, een cultuur die verwacht dat de staat je alles op een zilveren dienblad aanreikt. Soldaten zitten in het leger om hun land te verdedigen. Een land verdedigt zijn soldaten door zijn verantwoordelijkheid te nemen in het diplomatieke veld, door oorlog te voorkomen. Maar als er oorlog komt, dan is het de soldaat die geacht wordt ons te beschermen, niet wij hem. Het infantiele perspectief van de media maakt van soldaten kinderen. Het zijn geen kinderen, het zijn volwassen mannen en vrouwen.
Het volk van Israël is niet het probleem, het is de culturele elite van Israël. In 2002, na de slachtpartij met Pesach in Netanya, toen Operatie Defensive Shield werd gelanceerd, en ook vorig jaar, tijdens de Tweede Libanonoorlog, was er een opkomst voor het leger van meer dan honderd procent. Dertig procent van de opgekomen troepen had zich vrijwillig gemeld. Het volk ziet de noodzaak wel om te vechten. Maar de manier waarop de media en onze culturele en politieke elite de realiteit terugspelen naar de maatschappij, brengt de mensen in de war. Vergelijk het met Nederland, toen het volk de EU-grondwet verwierp. Wijselijk, denk ik. De elites zeiden toen: het volk heeft ongelijk. We laten ze net zo lang stemmen tot ze het wél goed hebben.
Waarom wordt zionisme in Europa geassocieerd met racisme?
Europeanen hebben de verkeerde lessen uit de holocaust getrokken. Joschka Fischer, de voormalige Duitse minister van Buitenlandse Zaken, zei dat de lering uit de Tweede Wereldoorlog was dat we voortaan pacifisten moesten zijn. Maar het nazisme is niet het resultaat van militarisme of nationalisme. Iedereen was een militarist en een nationalist voor de Tweede Wereldoorlog de Polen, de Fransen. De reden dat de holocaust heeft plaatsgevonden was niet het militarisme, het was het kwaad. De Duitsers voerden niet alleen oorlog tegen de joden, maar tegen de notie van menselijke vrijheid. Het antigif tegen de holocaust is niet een pacifist worden, maar goed worden.
Na de oorlog hebben de Europeanen het kwaad niet uit hun midden verdreven. Pacifisme tegenover het kwaad is zelf kwaad, omdat pacifisme collaboreert met het kwaad. Het zionisme is de nationale bevrijdingsbeweging van de joden. Het is ook de basis van de joodse identiteit, omdat joden altijd zionisten zijn geweest. Gedurende de 2000 jaar ballingschap zijn er altijd joden geweest die terugkeerden naar het land, als ze de kans kregen. Jeruzalem was al in de vroege negentiende eeuw een in meerderheid joodse stad.
Antisemitisme is de enige logische verklaring voor antizionisme. Van alle naties van de wereld wordt het juist de joden op de een of andere manier niet toegestaan een eigen land te hebben. Het idee dat juist dit volk het eerste volk dat zichzelf door wet en afstamming als volk identificeerde geen recht heeft op zijn identiteit, is niet alleen hatelijk ten aanzien van de joden, het is hatelijk tegenover alle volken die zichzelf in vrijheid als volk identificeren. Wanneer mensen beweren dat het zionisme van alle nationale bevrijdingsbewegingen de enige is die racistisch is, zeggen ze eigenlijk dat ze zelf ook geen recht hebben om vrij te zijn als volk. En dat klopt in feite ook, want als wij hier niet winnen, dan zal er op den duur ook geen Nederland meer zijn, geen Denemarken, geen Engeland en geen Frankrijk.
Dus hier ligt een taak voor de de rest van de wereld.
De Internationale gemeenschap zou Israël moeten verdedigen. Vergeet niet dat de gelijkstelling van zionisme en racisme een uitvinding van Stalin was. Hij begon daarmee in de jaren vijftig, vlak voordat hij stierf, toen hij het plan had opgevat om de joden in de Sovjet-Unie uit te roeien. Hij gebruikte de term zionisten in plaats van joden om de joden te ontjoodsen, alsof het geen antisemitisme betrof, om net te doen alsof antizionisme onderdeel uitmaakte van de algemene strijd tegen het imperialisme.
Ook de vredesideologie is een uitvinding van Stalin, met de bedoeling het Westen in verlegenheid te brengen. De pogingen van de Verenigde Staten om de communistische agressie te beteugelen, schilderde hij af als anti-vrede. Het was dus Stalin die de symbiotische relatie tussen antizionisme en anti-Amerikanisme tot stand heeft gebracht.
De vrije wereld moet op zijn rechten gaan staan. Toen in Nederland Theo van Gogh werd vermoord, leek het even alsof er een soort ontwaken plaatshad, maar dat werd onmiddellijk weer onderdrukt. Als je dat soort voorzichtigheid ziet in Europa, dan vraag ik me af of er nog hoop is voor dat continent, dan ben ik bang dat het van de multiculturele leugen naar fascisme leidt. Jullie zijn zelfmoord aan het plegen, en als jullie eindelijk zullen ontwaken, is het te laat. Ik zou het heerlijk vinden om te geloven dat jullie zullen ontwaken, maar het meest overtuigende bewijs dat jullie diep in slaap zijn, is jullie antizionisme. Wie de joodse staat verwerpt, verwerpt zichzelf.
bottehond 30-06-07 @ 17:57
King zag het liefst dat Israel zich in die MO-hel opstelde als Femke Halsema. De joden zouden het nog geen dag overleven, maar dat is natuurlijk niet belangrijk. Het gaat om het naleven van 'het principe'.
.
Speaking of which: we gaan het experiment hier uitvoeren met King. We zetten de deuren open in een paviljoen vol ernstig gestoorden, en dan moet hij zich op z'n Halsema's overeind houden. Ik bel vast John de Mol voor een reality tv-show die zijn weerga niet kent.
Sow, de kaasfondeu is klaar, laat die Arabieren maar lopen, die redden het wel, zolang ze daar blijven lopen en mijn kaas niet aanbrand.
@ lion@night
Heb je dat zelf in het engels geschreven, of heb je een bron erbij? Bedenk daarbij, dat Israel nog maar een paar weken geleden het water heeft afgesloten. Is je bron ook uit diezelfde tijd, of weer een paar jaar oud?
@ koerbagh
Dus Riad Hamad betaald voor die site? Prima. De content wordt geleverd door Mohammed Omer, die laatst nog in Nederland was, en daar met zijn presentatie op een bijeenkomst van de JOVD, van Baalen heeft omgeluld. Uiteraard nog niet officieel, maar onthou het even, en wees niet verbaasd als het binnenkort bekend wordt.
Het valt en staat gewoonweg bij het feit dat vrijwel geen enkel islamitisch buurland van de zogenaamde staat 'Palestina' wil helpen. Die willen die lui ook niet, net als de rifapen in Marokko. Uitschot, dat is het.
King of controversy 30-06-07 @ 17:49
Jawel, je wilt wél alleen maar gillen over joden. Israeliers zijn joden. En Israeliers willen alleen maar met rust gelaten worden. Denk je dat wanneer er 260 miljoen joden rondom een paar miljoen Arabieren woonden, dat zij dan hun hele leven zouden vergooien aan een krijsende gewelds- en doodscultus om die paar miljoen Arabieren van de planeet te vegen?
Welnee. Het ergste wat in zo'n geval zou gebeuren is dat de joden je het graf in zouden ouwehoeren.
Maar jij zegt net letterlijk dat je niks te maken wilt hebben met de monsterlijke gruweldaden van Arabieren, hun massamoorden per honderdduizend noch evenzovele gevallen van martelingen en executies die Arabieren op elkaar botvieren. Wil jij niks van weten. Jij zegt letterlijk dat jij je uniek en specifiek op Israel wilt richten. Moet je doen, maar houd niet de schijn van de medemenselijkheid op, wil je? Die blijft sowieso niet overeind staan. Kom er nou maar gewoon eerlijk voor uit wat je bent.
Even een klein vraagje aan the master KING. Wat heeft Israel eigenlijk te doen met die Palestijnen? Niets toch, zijn hun onderdanen niet. Dus?
King of controversy 30-06-07 @ 17:54
Jeaudenhaat, hoe voelt dat nou? Is dat puberaal afzetten tegen het shoa-ontkenningsverbod of gewoon omdat je denkt dat Nederlands mainstream nog veaur de jeauden is en je je inbeeldt dat jeaudenhaat getuigt van anti- establishment? Of omdat je meent dat je links bent en links jeaudenhatend is, grosso modo? Laat me je vanaf de zijlijn zeggen: het is genant.
@King of controversy 30-06-07 @ 17:23
Ivriet, toch?
@ Shalome
Nogmaals, joden hebben hier niets mee te maken.
En nogmaals, ik heb al meerdere malen in deze draad gezegd dat wat er in andere landen gebeurd ook erg is. MAAR DAT IS NU OFF TOPIC. Ik beloof je dat als er een topic komt over de martelpraktijken in Arabische gevangenissen, ik meteen mn; afschuw erover zal uitspreken, oke?
Dan ga ik nu m'n afschuw uitspreken over jouw debatingtrukjes, want je probeert me keihard in de anti-semitische hoek te drukken, en je probeert de discussie continue af te leiden van het onderwerp. Ik vind dat echt te min. Sta voor je zaak, en lul het martelen van de Israeli's goed, of schaam je ervoor, en hou je kop. Maar met dit soort gewauwel zoals je nu al 3 posts bezigt, ben je een discussie niet waard. (en nee, dat heeft dus niks te maken met het feit dat je een joods aandoende nickname hebt)
@King of controversy 30-06-07 @ 17:14:
Toch fijn dat je zo geindoctrineerd bent door die fijne "palestijnse" agit-prop. Doen ze dat tenminste niet voor niks. Wat kost dat nou, zo'n website? Daar kun je toch een boel water voor kopen.
Onthullende whois ook...
Domain Name:RAFAHTODAY.ORG
Created On:11-Apr-2004 20:20:15 UTC
Last Updated On:26-Mar-2007 17:55:33 UTC
Expiration Date:11-Apr-2012 20:20:15 UTC
Sponsoring Registrar:Dotregistrar, LLC (R114-LROR)
Status:OK
Registrant ID:743817-R
Registrant Name:Riad Hamad
Registrant Street1:4807 White Elm Drive
Registrant City:Austin
Registrant State/Province:Texas
Registrant Postal Code:78749
Registrant Country:US
Registrant Phone:+51.27796115
Riad Hamad? Ja... die kennen ze bij FBI en CIA wel...
www.frontpagemag.com/Articles/ReadArti...
En het is natuurlijk altijd een prima cover, zo'n Palestine Children's Welfare Fund (PCWF), om fondsen voor de jihad te werven.
www.ngo-monitor.org/article/palestine_...
www.militantislammonitor.org/article/i...
King, je wordt belazerd waar je bij staat.
@King of controversy
Info over je 'water' theorie:"
Palestine has already conducted wastewater reuse pilot projects (grey water reuse and irrigation applications). They have also conducted rainwater harvesting pilot projects (one in Gaza with IDRC assistance). Many of these projects were not followed through to completion due to a combination of administrative and political problems. To assist in teaching water conservation awareness to the public, Water Conservation Centres have been set up, one being in Gaza. "
.
Verdere toelichting overbodig.
@ Shalome
Nee, ik wil niet gillen over joden. Joden hebben niks met het conflict te maken, en zijn een religieuze groep, net als de christenen en de moslims.
Israeli's, dat zijn schurken, en dan vooral de Israelische staat, waarbij vergeleken de maffia een heilig is.
En waarom heb jij het trouwens niet over al die Afrikanen? Je wilt ook alleen maar gillen over Arabieren. En waarom?
King of controversy 30-06-07 @ 17:43
Als jij het erg vindt wat Israel doet, zul je op de rand van zelfmoord staan als je weet wat de Arabsiche regimes met hun onderdanen uitspoken.
Maar, zoals je net al zei, die interesseren jou niet, want jij wilt blijven gillen over de joden.
lion@night 30-06-07 @ 17:39
Kings logica is simpel. Krijsen over joden en de rest kan de kolere krijgen. Ziehier de medemenselijke rechtvaardigheidsvisie van een koene moraalridder.
@ Shalome
citeer me even, want kennelijk leef jij in de overtuiging dat ik vind dat alle Palestijnen engeltjes zijn. Dat vind ik dus niet.
En standrechterlijk mensen executeren is niet goed (doet Israel zelf trouwens ook). Maar anderhalf miljoen mensen weken lang van water, elektriciteit en benzine afsluiten is nog veel erger.
En niks, mijn Palestijnen. Ik neem het niet op voor de Palestijnen, ik neem het op tegen Israel, en nog preciezer, de staat Israel. Die is verkeerd bezig, die onthoudt mensen van hun eerste levensbehoefte, die schiet mensen willekeurig dood, die martelt mensen, die dicrimineert mensen, die straft groepen in plaats van individuen. Kortom, die Staat Israel is zo fout als het maar kan.
King of controversy 30-06-07 @ 17:36
Ah, hoe menselijk. Al die honderdduizenden Arabieren die vermoord worden, wegrotten in de gevangenis, vergroeide voeten hebben van het jarenlange staan, die verhongeren, doodgeknuppeld worden, geëxecuteerd of veroordeeld zonder proces, die kunnen allemaal de tering krijgen want jij wilt gillen over de joden.
Toffe peer ben je.
Shalome 30-06-07 @ 17:37
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar laten we eens zien waar King mee aan gaat komen.
Ik heb ook wel eens van weddenschappen 'gehoord'. Tjezus wat een onderbouwing weer.
lion@night 30-06-07 @ 17:31
Zulke leiders hebben Palestijnen niet, en ze zullen ze ook nooit krijgen. Mochten in het beste geval enige verlichte lieden opstaan, dan zal het ook hen niet lukken om die bende te organiseren. Arabieren denken anders dan westerlingen, en hebben heel andere leiders nodig.
King of controversy 30-06-07 @ 17:30
Ach, het artikel valt niet door de door jou gestelde termijn. Niet zo miereneuken King
.
Toets eens in in Google: "weapons hamss"
1.290.000 hits!!!
@ Shalome 17:31
Ik geloof dat ik op stormfront een ban heb. Heb daar eens betoogd dat het Arishe ras niet bestond en dat dat wetenschappelijk is aangetoond. Arische kenmerken, zoals blond haar, zijn eigenlijk genetische afwijkingen.
Dit natuurlijk geheel off topic.
En nee, ik haal die eenzijdige pet niet van m'n harses totdat ik elke Israelfan ervan heb overtuigd dat Israel zeer verkeerd bezig is, een apartheidsregiem voert, onschuldige mensen martelt. Ik heb verhalen gehoord van Israelische sluipschutters die weddenschappen met elkaar afsluiten of ze een kind precies tussen de ogen kunnen raken. En zolang dat soort zaken gebeuren in een land wat zichzelf omschrijft als Westers en democratisch, hou ik me in eerste instantie bezig met Israel, en daarna komt de rest van de wereld wel.
King of controversy 30-06-07 @ 17:30
Als je ook maar een flintertje van je onderwerp afwist, had je geweten wat de Fatah-leden hierover zeiden. 'Vergeleken met Hamas, geven die Israeliers massages'.
En jouw Palestijnen staan vierde op de wereldranglijst waar het gaat om standrechtelijke executies zonder enige vorm van proces.
Maar... jij wilt blijven hameren op wat joden doen. Ik zei al: ga naar stormfront en leef je uit.
King of controversy 30-06-07 @ 17:23
Al zouden er maar een aantal vooraanstaande *kuch* Palenstijnen zijn die zich gaan bekommeren om de eigen Palestijnse bevolking i.p.v. de Jihad, dan zounden Palestijnen al enorm zijn geholpen en kan het gebied opgebouwd worden waarbij prioriteiten gesteld ten aanzien van infrastructuur, zorg en hulp aan de bevolking.
.
Maar zolang de lieden elkaar onderling afslachten, de import en productie van wapens op volle toeren draait en het enige doel van het leven daar de vernietiging van Israel blijft - dit ten koste van alle inkomsten - blijft het daar een puinhoop, hetgeen weer effect heeft op een ontwrichte Palestijnse samenleving voor zover daar überhaupt sprake van is..
King of controversy 30-06-07 @ 17:23
Haal dan die eenzijdige pet van je harses, en begin een vlammend betoog tegen al die zeeën van gruwelijk geweld in die hele Arabische wereld dat je zo tegen de barmhartige borst stuit.
Als jij te dom bent om het geheel in te zien en liever alleen over joden wilt gillen, ga dan op stormfront tetteren.
@ Shalome 17:19
Iets ontkennen wat waar is heeft geen zin, denk je wel?
Spreken van mede Arabieren is even mesjokke als spreken van 'Westerlingen'. Alsof Duitsers hetzelfde zijn als Fransen...
Overigens, over martelingen gesproken. Heeft Israel niet 100.000den onschuldige Palestijnen in haar gevangenissen zitten, die gewoon gemarteld worden?
@ Lion@night 17:17
weaponlabs (lees: badkamer waar iemand met explosieven loopt te knutselen). Je geeft daar overigens een berichtje van 16 juli 2005...
Tis toch nog gezellig, even wat stokbrood in de oven pleuren voor bij de kaasfondue.
Brusselmans, wijzig die post van the king op 17.23 uur even.
Kunnen we even kijken hoe onze keyboard-warrior zijn wanhoopskreten waarmaakt. :-)
Shalome 30-06-07 @ 17:22
Dank je, nu zit m'n beeldscherm vol koffie.....
Shalome 30-06-07 @ 17:22
F*ck, I'm doomed.... LOL!
@ kwarko01 17:11
Jawel hoor. Israelische troepen hebben dat grondgebied bezet in de 6daagse oorlog, en dus is het van Israel. Het is zeker niet van Egypte, en zoals je zelf al zei, Palestina bestaat niet, dus ook dan blijft Israel als enige mogendheid over. En dat Israel voert zeer duidelijk een apartheidsregiem. Ik snap dat je het niet leukt vindt, maar 'those are the facts on the ground'.
Jammer joh.
@ Shalome 17:11
Nee, dat onderwerp probeer jij ervan te maken. Je probeert de discussie een andere wending te geven. Lees de post van Brusselmans nog eens rustig door, waar gaat het dan over? Lees jij daarin het woord Syrie? of Arabieren? Nee, dat staat er niet. (Brusselmans, ik maak je dood als je je post nu wijzigt)
Het gaat over hamas, mickey mouse, en de Palestijnse bevolking. Een bevolking die drinkwater wordt onhouden. Wellicht is het leuk om even de vergelijking te maken met het Armeense akkefietje, waar vluchtelingen ook drinkwater onthouden werd...
En ik negeer het geweld niet, ik zeg dat Israel 1 partij in dat geweld, gewoon keihard financiert en wapens levert. Ze zijn een partij geworden in dat geweld. En een belangrijke partij, dus ze zijn absoluut medeschuldig.
En niks joden, Israeli's.
kwarko01 30-06-07 @ 17:19
Als je 't mij vraagt, is zijn hoofd er al afgereden.
lion@night 30-06-07 @ 17:20
de grote profeet Moham.... vergeeft niet. Jammer, het is zo.
excuses voor de taalfouten...
Ik ga even iets nuttigs doen. Iemand die op de rails blijft staan terwijl de trein aankomt, is niet meer te redden.
KOC komt in de buurt: hij begint nu al toe te geven dat Arabieren elkaar martelen. Nu nog even alle martelkamers bespreken in alle Arabische landen waar al sinds jaar en dag luid geschreeuw van de tienduizenden stervende Arabieren uit klinkt die door mede-Arabieren worden gemarteld.
En KOC begint misschien een beetje door te krijgen wat de Arabieren met de joden gaan uithalen als ze hen in handen krijgen.
King of controversy 30-06-07 @ 16:53
Geen probleem, even googlen en je hebt gelijk tienduizenden hits.
.
Nog frapantes is dit nieuws:
www.cnn.com/2005/WORLD/meast/07/15/mid...
Afgezien die van de wapens die het land binnenkomen is er ook een heuse wapenproductie beheerd door de Hamas zelf.
.
En wederom blijkt hieruit, het interesseert de Hamas geen ene reet hoeveel Palestijen liggen te creperen.
Maar de enige conclussie die jij kan trekken: alles is de schuld van Bassie (lees: Israel)
King of controversy 30-06-07 @ 17:06
Nice try. De Israelische Arabieren zijn het er het beste aan toe van allemaal. De Arabieren die door Arabieren worden 'geregeerd' rotten weg in gevangenissen zonder processen, worden geëxecuteerd, gemarteld, onderdrukt. In Cairo alleen al zijn al 2 miljoen zwerfkinderen die door iedereen worden weggetrapt, misbruikt, gemarteld, vermoord, verminkt.
Waar Arabieren zitten, is harteloosheid troef en niemand geeft ook maar ene flikker om mekaar. En de onderlingen slachtpartijen per 10.000 en 100.000 had ik net al aangegeven.
.
Maar goed, jij wilde doorroddelen over Israel.
@ koerbagh 17:08
Idioot, je hebt nog steeds geen idee van wat er daar allemaal werkelijk gebeurd. Hier, ik zal het je vertellen:
Abbas (Fatah) is president van de Palestijnse gebieden. Hijzelf vertoeft op de Westelijke Jordaanoever. En deze Abbas (F) wilde een gouveneur benoemen in Gaza. Uiteraard was deze gouveneur ook iemand van Fatah. Maar deze meneer (naam is me even ontschoten) maakte in de jaren 80 en 90 nog fanatiek jacht op Hamas leden, en martelde ze. Je hebt misschien wel de beelden gezien van de martelkamers van Fatah? Ach nee, jij kijkt natuurlijk alleen objectieve TV via Foxnews.
Maar goed, tegen die benoeming kwam Hamas in opstand. (zeer begrijpelijk als je het mij vraagt) Ze hebben die... ach waarom nog de moeite nemen om het jouw uit te leggen
hier lees zelf maar: www.rafahtoday.org/ (+16jr)
En een goede nachtrust gewend
Shalome 30-06-07 @ 17:11
The king is met water bezig, terwijl de bommen hem om de oren vliegen. Misschien dat Israel eens met waterbommen moet terugschieten?
King of controversy 30-06-07 @ 17:02
Het onderwerp is in welke onmogelijke positie Arabieren zich telkens manoeuvreren, en hoe nietsontziend ze hierbij te werk gaan. Dat hierdoor al eeuwenlang het bloed in het rond spat, kun jij gezwets vinden. Het maakt jou alleen tot een volstrekt incompetente, nogal imbeciele gesprekspartner in dezen, omdat jij die geschiedenis van al dat geweld, onderlinge haat en verdeeldheid negeert en het nu allemaal op conto van de joden probeert te schuiven. De joden zitten in een regio waar mensen elkaar van oudsher met de tanden de strot afscheuren, maar jij maakt je vooral druk om watertoevoer. Sufferdje.
King of controversy 30-06-07 @ 17:06
Gaza hoort helemaaaaaaaal niet bij Israel.
*Goegelend op postzegel van Palestina*
www.netwijs.nl/images/screendumps/2784...
@King of controversy 30-06-07 @ 17:02:
"Nee, ook hamas is veranderd, en is een stuk volwassener geworden."
Hahahahaha... Als dat volwassen worden is... In plaats van Israeli's opblazen je eigen bevolking kapotschieten. Poeh! Volwassen hoor.
Heb je wel opgelet de afgelopen weken? Het was toch echt Hamas die de "eenheidsregering" letterlijk en figuurlijk heeft opgeblazen. Dat klopt dus precies met wat in hun handvest staat. Niet samenwerken met fatah.
@ Kwarko01 16:56
Weet je wat. ik geef je eens gelijk. Palestijnen bestaan niet. Inwoners van gaza zijn ook gewoon inwoners van Israel. Zeker staatsrechtelijk gezien. Toch behandeld Israel haar eigen bewoners anders dan andere bewoners. Kortom, apartheid. Jij steunt een apartheidsregiem, ben je nu niet trots op jezelf?
@ koerbagh 16:56
Nu ga ik me zorgen maken over jouw dieet. SonjaBakker je soms iets te fanatiek mee met je vriendin?
sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 15:39
Om nog even op Dalrymple terug te komen, vergeet vooral niet dat hij voornamelijk de eigen blanke Engelse oinderklasse op de korrel neemt. Zeg maar de autochtone Tokkies. Dat is in de UK een groter probleem dan hier.
En eigenlijk nog meer de hele hulpverlenerscultuur die om ze heen ontstaan is. Over allochtonen heeft hij ook een paar stevige dingen gezegd maar het gaat mij erom dat hij niet als een soort Engelse Geert Wilders neergezet wordt, want dat is hij niet.
@kwarko01 30-06-07 @ 16:57:
Sorry hoor... Ik dacht dat de koning van contramine dat als student geschiedenis allemaal wel wist, maar dat is blijkbaar niet zo. Ze leren ook niks meer op zo'n universiteit tegenwoordig.
@ Shalome 16:45
Wat is hier het onderwerp? gaza, Israel, Palestijnen, Mickey mouse.
Wat er in Libanon gebeurd is ook vreselijk, maar daar gaat dit topic niet over. Met andere woorden, je hoort mij niet over Libanon, omdat dat off toiv gezwets is.
@ kwarko01 16:49
Helen is strafbaar. Je bent dus wel schuldig.
@ Shalome 16:50
O ja. Tuurlijk. En een wapenstilstand afkondigen, en de intentie uitspreken om met Israel te praten over vrede, pas ook helemaal in het plan om alle joden te vermoorden. Zeer logisch.
Niet dus. Hamas is veranderd. Het is dwaas om ze nog steeds in hetzelfde hoekje te drukken. Heb je trouwens gehoord dat Al-quaida een voorstel heeft gedaan om samen te werken met Hamas, en dat hamas dat heeft afgewezen?
En ja, Israel heeft een dikke vinger in de pap, Israel is er absoluut mede schuldig aan dat Palestijnen elkaar verjagen.
@ koerbagh
Nee, ook hamas is veranderd, en is een stuk volwassener geworden. In hun handvest staat bijvoorbeeld dat je niet willen samenwerken met Fatah, daarom deden ze ook mee aan de eenheidsregering, en daarom proberen ze die regering weer te herstellen.
koerbagh 30-06-07 @ 16:56
Nou wordt ik toch langzaam kwaad op je. Laat ze het zelf uitzoeken en kauw ze niet alles voor ja!
@King of controversy 30-06-07 @ 16:53:
Je hoeft helemaal niet door Israelisch luchtruim. Zo groot is dat Israel ook niet, je kunt er makkelijk omheen. En je hoeft ook niet eens te landen. nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Manna
Ga dat maar even uitleggen in Caïro en Amman. Stuur ze maar een mailtje.
koerbagh 30-06-07 @ 16:50
Sterker nog beste Koerbagh, Palestina staat nergens in de boeken beschreven. Geen verhandelingen, passages of wat dan ook. Dat land bestaat alleen in de zieke geesten van een zooitje uitgekotste islamofascisten die te dom zijn om voor mohammed te dansen.
maar wel de reet kunnen afvegen met de linkerhand, dat dan weer wel!
@ lion@night
Geef eens een bron waaruit blijkt dat de afgelopen maand/jaar containers vol met wapens gaza zijn binnengekomen?
Boten zeg je? Ja, en de Israeli's hebben geen oorlogsbodems die continue voor de kust van gaza patrouilleren. Inclusief radar enzo.
En die hoeveelheid wapens heb ik dus al verklaard. Komen vers uit de VS.
@ Shalome 16:42
En jij denkt dat het feit dat hamas zelf een eenzijdige wapenstilstand heeft afgekondigd daar verder weinig mee te maken heeft? Ik ben jaloers op je goedgelovigheid.
@ koerbagh 16:42
Ongelofelijk dat je met dat voorbeeld komt.
a) het vliegveld van gaza is volledig kapotgebombardeerd door de Israeli's
b) Jij denkt werkelijk dat een vliegtuig dat opstijgt vanuit Egypte/Jordanie boven Israelisch grondgebied mag komen? Nee, dat wordt neergeschoten.
Shalome 30-06-07 @ 16:50
Kom kom, niet zo negatief. 'Iesch koltoer.'
@mezelf @ 16:50
Het Rusland van *Putin*
@King of controversy 30-06-07 @ 16:44:
Wat jij een mooie vergelijking noemt is een dwaze analogie. Het Rusland van een nieuwe en geheel andere grondwet dan de Sovjet Unie van weleer. Hamas heeft z'n manifest nimmer aangepast en geldt dus nog steeds.
King of controversy 30-06-07 @ 16:44
Hamas zegt dat nog steeds hoor. En als jij beweeert van niet, ken je je onderwerp slecht.
Palestijnen slachten mekaar af, en het is de schuld van Israel vind jij, yes? Is het ook de schuld van Israel als Syrië Libanezen afslacht? Wanneer Libanezen Palestijnen afslachten? Wanneer Syriers Palestijnen afslachten? Wanneer Syriers andere Syriers per 10.000-den tegelijk afslachten? Wanneer Algerijnen elkaar per honderdduizend afslachten? Allemaal de schuld van Israel zeker, al die Arabieren die mekaar afslachten?
King of controversy 30-06-07 @ 16:44
Haat brengt nooit iets goeds tot stand en toevallig is de Islam daar erg in gespecialiseerd, om het maar eens netjes uit te leggen. Maar ja, dat 99% van alle conflicten op de wereld met die maangod te maken heeft, zal jou een worst wezen.
En trouwens het hele probleem met de Joden in het Midden-Oosten zijn terug te brengen naar het volgende verhaaltje:
Indien ik van mijn linkerbuurman een fiets cadeau krijg die hij van mijn rechterbuurman heeft gestolen, heb ik een ernstig probleem, terwijl ik niet de schuldige ben.
Mag jij raden wie die linkerbuurman is.......
lion@night 30-06-07 @ 16:37
Je zult King of Controversy ook niet horen over Palestijnen die als honden worden afgeschoten door het Libanese leger (gisteren alweer drie).
Arabieren hebben een teringhekel aan de Palestijnen, maar ze hebben een nog grotere hekel aan de joden. Vicieuze cirkel.
@ lion@night 16:26
En zoals ik die meerderen probeer duidelijk te maken, heeft het niks te maken met prefereren. De meeste wapens in de Palestijnse gebieden zijn nu geschenken van Amerika en Israel zelf. Zo komen die wapens daar dus. Ze zijn gegeven aan Fatah, en Hamas heeft die dingen nu veroverd.
En ja. De Palestijnen zijn momenteel verdeeld. De ene helft steunt Abbas en krijgt geld en wapens van Israel, de andere helft steunt Hamas. Israel betaald complete clans om de boel daar verdeeld te houden.
Bijvoorbeeld de clan die Allard Johnsten gevangen houdt, staat gewoon op het loonlijstje van Israel.
@ Koerbagh 16:27
Oh ja, er wordt ook wel illegaal water binnengebracht. Maar ja, een paar flesjes water maken weinig verschil op een bevolking van anderhalf miljoen.
@ Shalome 16:31
Las laatst een mooie vergelijking in de krant. Het hamas van nu veroordelen op basis van een verklaring uit 1978 (?) is hetzelfde als het Rusland van Poetin veroordelen op basis van documenten uit de Koude oorlog.
En nogmaals, niet alle mensen uit gaza hebben op Hamas gestemd. Waarom worden dan toch alle mensen gestraft? Dat kun je, en mag je nooit goedpraten.
Maar zo'n redenatie zoals jij daar tentoon spreid, is natuurlijk wel sussend voor je eigen geweten.
koerbagh 30-06-07 @ 16:42
hahahahaaa, dat je nu juist met dit voorbeeld moet komen. Snap the King geen reet van.
@King of controversy 30-06-07 @ 16:33:
en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Blockade#...
Waar een wil is, is een weg.
King of controversy 30-06-07 @ 16:33
"(en mag ik je erop attent maken dat Hamas al een hele tijd geen aanslagen meer heeft gepleegd)"
.
HAHAHAHAHAHAHA! Jij hypocriete schijnheil. Dat is alleen omdat talloze bomaanslagen worden verijdeld. Die Israeliers worden godzijdank steeds behendiger in het voorkomen, en schroeven de maatregelen steeds verder op. Volkomen terecht. Elke kier die je open laat staan, wordt subiet misbruikt door Palestijnen om te proberen er een gehersenspoelde, met bommen behangen moron doorheen te sturen.
@Shalome 30-06-07 @ 16:31
Volgens mij stemde ze op hamas omdat die (nog niet) zo corrupt waren als Fatah.
lion@night 30-06-07 @ 16:37
Je gaat me toch niet vertellen dat THE KING hier staat te liegen?!!!
King of controversy 30-06-07 @ 16:33
"Jordanie heeft ook 1400 vrachtwagens op weg gestuurd om de Palestijnen in gaza te helpen, en die worden ook bij de grens tegengehouden"
..
Wat dacht je van boten??
Je rept met geen woord - zoals Koerbagh terecht zegt - dat containers vol met wapens en munitie WEL het land zonder problemen binnen kunnen komen. Dat moet overigens een continu proces zijn gezien het aantal wapens waar de Palestijen over beschikt.
Verklaar dat eens beste King?
Daar horen we jou niet over, je betogen blijven derhalve eenzijdig, kortzichting en deels berustend op onwaarheden.
Ziende blind en horende doof zijn die (s)linkse rakkers. Help mij, ik weet het niet meer.........
sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 15:39
Schrijnend! Maar wat voor adjectivum moeten we die Karakus dan geven? Ik noem hem dom, jij zegt dat hij niet dom is. Ik zie evenwel domheid, wreedheid zelfs. Die vreselijke bemoeizucht van links, dat mensen willen controleren, zelfs mensen ge(mis)bruiken voor hun idiote plannetjes: m'n nekhaar gaat ervan overeind staan.
Ondertussen hoop ik dat die middenklasse allochtonen gewoon hun eigen zin doordrijven, lekker naar hun buitenwijk vertrekken en opgelucht ademhalen dat ze uit die jaloerse, roddelende, verstikkende omgeving blijven vertrekken.
@ koerbagh 16:19
Zo'n ontziltingsinstallatie is gebouwd, werd de volgende dag kapotgebombardeerd door...? Net als de haven van Gaza trouwens.
En zelfs al zou die ontziltingsinstallatie niet kapotgebombardeerd zijn, had je er nog niks aan gehad, want zonder stroom werkt zo'n ding niet.
@ kwarko01 16:19
Wat ik zeg is dat het onmogelijk is voor Palestijnen om aan drinkwater te komen, als de Israeli's dat niet willen. Ze hebben geen keuze tussen water of bommen, die is er niet. (en mag ik je erop attent maken dat Hamas al een hele tijd geen aanslagen meer heeft gepleegd)
@lion@night 16:19
Ja, geloof het zelf maar.
Nogmaals, de Palestijnen hebben niets, zijn volledig afhankelijk van de VN en haar voorraden.
Egypte is een mogelijkheid, moeten ze alleen wel even een oorlog met Israel voeren.
Jordanie heeft ook 1400 vrachtwagens op weg gestuurd om de Palestijnen in gaza te helpen, en die worden ook bij de grens tegengehouden.
Je moet weten dat Israel verschillende soorten grensovergangen heeft. Voor personen, en voor goederen. Vrachtwagens vanuit Egypte mogen niet eens bij de grensovergang voor personen komen. Dus ook dat heeft geen zin.
@ koerbagh 16:22
Niks radicalisatie. Als ik echt geradicaliseerd was, had ik er nu al een godwinnetje of 6 uitgegooid. Leuke maar vergeefse poging tot demonisering, mijn waarde.
Zeg Brusselmans m'n geduld raakt nu wel op. Doe eens de laatste beelden geven aub.
King of controversy 30-06-07 @ 16:22
Sneu voor al die mensen die hebben gestemd op een 'partij' die genocide van de joden nastreeft.
Maar da's typisch Arabisch. Ze zetten hoog in, verkwanselen hun inzet, en beginnen vervolgens te janken dat ze zielig zijn. Ik heb geen medelijden met ze. Zij willen mensen dood, zij zetten zich ervoor in, en het resultaat is dat ze zelf kreperen. Krepeer dan maar.
@sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 15:39
Juist. Alleen zit er nog een addertje onder het gras: eens een Turk, altijd een Turk, vinden ze in Ankara. Het is derhalve helemaal niet de bedoeling dat Turken zich transformeren tot kaasetende Oranjefans. Men ziet dan liever het samenklitten in kansenzones, waar de taal en cultuur van het moederland hoog in het vaandel wordt gedragen.
@King of controversy 30-06-07 @ 16:14:
Toch wel vreemd dat er wel bommen, granaten, wapens en munitie bij de vleet binnenkomt maar wat containers Spa, Chaudfontaine of AH-bron kan d'r niet in?
King of controversy 30-06-07 @ 16:22
Zoals meerderen al jou proberen duidelijk te maken preferen de Palastijen, de Hamas en alle Al-Jahad cluppies het geld te spenderen aan wapens in plaats van alle subsidies te besteden zoals inderdaad aan sanitaire voorzieningen.
Bovendien zijn het die Palestijnen nu zelf die onderling de boel bij elkaar plat gooien. Hoe kortzichting ben je dan om dan nog een andere natie de schuld daarvan te geven.
Wees reeël man!
koerbagh 30-06-07 @ 16:19
Koerbagh, die lui weten niet eens het verschil tussen een M16 moer en Withworthdraad. Hoe willen die een fabriek zonder hulp van de westerse wereld?
Oh ja! We geven al zoveel aan die vredelievende hamastroep.
kwarko01 30-06-07 @ 16:21
Breng 'm ff een glaasje water.....
@ kwarko01 16:15
zie comment van 16:16
@ koerbagh
Ook in de Palestijnse gebieden hebben kinderen geen stemrecht. Moeten die dan maar verdrogen van de dorst?
En van wie zou hamas dat water moeten kopen? Europa handelt niet met Hamas, de VS niet. Israel zorgt ervoor dat er niks ingevoerd kan worden.
Water kopen is geen optie, en dat weet Israel. Israel laat willens en wetens anderhalf miljoen mensen omkomen van de dorst.
Want beste koerbagh, ik had het eerder alleen nog maar over de lijken, maar wat dacht je van de sanitaire omstandigheden? Inderdaad, die zijn niet aanwezig. Dus behalve rottende lijken, geen drinkwater, zijn er nu ook kleine epidimieen uitgebroken, wat nog meer lijken oplevert, meer bacterieen, meer ziektes, meer doden, enzovoort.
En Israel doet dat, gewoon omdat het KAN.
@lion@night 30-06-07 @ 16:15
Een storm in een glas water zogezeid..
*Vermoed dat KoC een beetje aan het radicaliseren is*
Eet je wel goed jongen? Een beetje minder macaroni met kaasdraden en wat meer verse groenten en fruit is gezonder. En een lekker stukje vlees voor vitamine B12. Dan komt het wel goed.
koerbagh 30-06-07 @ 16:19
Well said!
King of controversy 30-06-07 @ 16:16
Zozo, meneer de schijtlijster gaat schelden.
King of controversy 30-06-07 @ 16:14
"Dit maal bij de grensovergang met Egypte, waar de Palestijnse lijken liggen te rotten in de gloeiende zon, en de Palestijnen geen water kunnen"
.
Bij grensovergangen van Egypte... Dus zowel de Egyptenaren als de Palestijen zelf laten deze lieden aan hun lot over.
Maar in jouw ogen hebben de Israeliers het gedaan.
.
Dus als een Palestijn dood ligt bij het drielandenpunt hebben de Amerikanen het gedaan. Komt een beetje op hetzelfde neer.
Maar buiten dat. Onze zogenaamde King denkt dat die lui voor het eerst een zomer meemaken van 45 gr.
Wat willen we? Water of bommen?
Doe maar wat bommen voor die Joden, eigen kinderen verdorsten of hangen we wat bomgordels omheen. En bij de scholen zetten we de raketinstallaties.
Islam brengt vrede....
@King of controversy 30-06-07 @ 16:14:
Tsja, wat minder bommetjes kopen van al die westerse subsidies en hulp van 100.000 moskeeen in de wereld en een ontziltingsfabriekje bouwen misschien? Gaza ligt aan zee, immers. Als ze het in Dubai kunnen dan kunnen ze het daar ook.
@ kwarko01 16:13
Inderdaad vreemd
Ontzettende niksnut. De Israeli's hebben de Palestijnen verboden om waterputten te slaan. Elke illegale waterput wordt kapotgeschoten door de Israeli's. Want de Israeli's willen inderdaad zelf dat water.
Israel steelt het water, en de 'islamofascisten' vechten daartegen. Gek he? Wat een onmensen zijn dat toch, beetje je eigen waterbronnen beschermen. Hoe durven ze?
@King of controversy 30-06-07 @ 16:07:
Tsja... dan moeten ze in de winter in de rij gaan staan. Of aan hun lieve Hamas-leiding vragen (waar ze zelf voor gestemd hebben) of ze wat minder bommetjes willen kopen en wat meer water.
Attila23 30-06-07 @ 16:06
Nee, er was degelijk een anonieme melding gedaan naar de redactie van een Baskische krant die op haar beurt de autoriteiten inlichtten. Luchthaven is direct afgezet en er werd een verdacht pakketje gevonden. Dat is tot ontploffing gebracht door de politie. Nader onderzoek na de ontploffing leerde dat het pakketje geen explosieven bevatte.
King of controversy 30-06-07 @ 16:14
Wat dacht je van pompen slaan ipv raketten afvuren?
@ lio@night 16:10
En waar zou Hamas dat water vandaan moeten halen?
Hamas kan niet toveren hoor? De complete gazastrook is afgesloten van drinkwater (en elektriciteit, en benzine). Vond Israel humor...
King of controversy 30-06-07 @ 16:07
Vreemd dat de Israeliers overal water hebben en die islamofascisten van de dorst sterven. Ligt er maar net aan waar men prioriteiten aan stelt: Knokken voor de maangod of een samenleving opbouwen.
Maar ja, de islam brengt vrede. Toch?
King of controversy 30-06-07 @ 16:07
Toch frapant dat de Hamas leden dan zelf geen water naar hun 'broeders' brengen, vind je niet King?
@ koerbagh 16:00
Wauw, ik wilde dat ik zo kortzichtig kon zijn.
Je weet dat elk mens per dag 2 liter vocht nodig heeft om in leven te blijven?
Wat denk je dat er gebeurd koerbagh, als je mensen 4 weken in de rij laat staan bij een grensovergang, in de gloeiende zon (het is er momenteel 45 graden), zonder drinkwater?
@lion@night 30-06-07 @ 15:59
Hebben de spanjolen het zelf geplaatst en tot ontploffing gebracht om de ETA in discrediet te brengen?
@rosalie 30-06-07 @ 15:57:
Traag is nu in de herkansing. Het is nog steeds een zouteloos stukje, maar er staat nu een grote fap-feauteau bij.
@King of controversy 30-06-07 @ 15:49:
Ik denk dat ze die lijken beter eerst onder de grond kunnen stoppen voordat ze zich druk maken of ze wel water hebben voor de beplanting van de graven.
Om een een graf te delven heb je geen water nodig maar een schop. Eerst eentje onder de kont en dan een spade om een gat te graven.
rosalie 30-06-07 @ 15:57
Op NN staat het artikel nu wel, het was geen bomaanslag. Spaanse politie bracht zelf pakketje tot ontploffing aldus de Spaanse pers
@koerbagh,
Lol, ik zag het, ja.
Never mind,
het topic staat er niet meer.
@rosalie 30-06-07 @ 15:53:
Omdat het topic niet (meer) bestaat. Het was te flauw voor woorden.
OT/redactie-test
Waarom krijg ik de melding:No such entry '936901' als ik op het ibiza-bom topic reageer?
*statement maakt*
het is nooit goed om andere mensen te doden.
Maar als mensen jou als beesten behandelen, mag je van mij je als een beest gedragen.
*gruwt nog even na, na het lezen van het zoveelste ooggetuigenverslag uit Gaza. Dit maal bij de grensovergang met Egypte, waar de Palestijnse lijken liggen te rotten in de gloeiende zon, en de Palestijnen geen water kunnen krijgen, omdat de Israeli's dat afgesloten hebben.*
@Shalome 30-06-07 @ 15:00
Om bij Dalrymple te blijven. Er stond een stuk in de AD over de zwarte vlucht vanuit R'dam naar randgemeenten. Een middenklasse van allochtonen maakt bv inmiddels 50% van een nieuwbouwwijk in Capelle uit. Pica erbij van twee uberkekke Turkse mama's en een Surinaamse, geen hoofddoek of legging te bekennen natuurlijk. Wethouder Karikus (PvdA uiteraard) maakt zich grote zorgen over de zwarte vlucht, hij wil eensgezinswoningen bouwen in de binnenstad, want dan kunnen die mensen bij hun familie blijven wonen.
Snap je de link naar Dalrymple? Goed geintegreerde jonge allochtone families slagen erin de hoofddoekjes- en hangjongerenbuurten (beter bekend als prachtwijken) te ontsnappen, en kansenturk Karikus is teleurgesteld. Dat was niet de bedoeling, ze hebben een rolmodel te vervullen voor hun achtergebleven landgenoten! Liever zit hij dat deze families geterroriseerd worden door hun eigen landgenoten, en dat hun dochters met een hoofddoekje gaan lopen om maar niet in negatieve zin op te vallen. Want daar komt het natuurlijk op neer, de naam zwarte vlucht zegt het al, ze zijn gevlucht uit hun oude buurten.
Zelf woont Karakus op de Kop Van Zuid, net als vrijwel alle PvdA-kopstukken op Zuid. Maar dom is hij zeker niet. Het is idd de wens die de vader van de gedachte is, hij wil vanuit zijn collectivistische denken sociale experimenten uitvoeren met mensen.
Vanuit de benadering van Dalrymple is de zwarte vlucht juist een succesverhaal van de integratie. Prachtwijken zijn er om uit te vluchten en het beleid moet er vooral op gerricht om de inwoners die kans te geven, niet om de buurt van zwaar kut naar een beetje kut te maken, zodat iedereen in een klein beetje kutbuurt kan wonen.
mrt50 30-06-07 @ 15:13
Niets aan de hand, autoriteiten zijn van te voren ingelicht. Het was de politie zelf die een verdacht pakketje tot explosie heeft gebracht aldus de Spaanse pers.
En de Israelische ambtenaar droeg zeker een Zwarte Magica-kostuum?
Bommetje in Ibiza?
@sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 13:41
@Ahasveros
@Big Bana Boy
Ik mis niet alleen politici die af en toe eens buiten rondlopen of meer praktijkervaring hebben. Ik mis visionaire politici, de echte generalisten met kennis en helder verstand die zelf ook publiceren, zoals Bolkestein. Hoognodig in deze tijd! Die hele linkse garde wordt bezet door frele pionnetjes die hun eigen projectjes willen uitvoeren, en die simpelweg gewoon te oliedom zijn voor het vak politicus. De betere stuurlui staan inmiddels letterlijk aan wal, omdat - ik trek het cliché maar weer 's uit de kast - deze linkse politici besluiten nemen op basis van wat ze graag zouden willen zien, niet op basis van de realiteit. Dan proberen ze wat uit en hopen dat hun ideologie wordt ingevuld door de praktijk. Niet gelukt? Volgende plannetje.
.
Als je nagaat hoe ons kabinet bijvoorbeeld verzaakt heeft om zich in Afghanistan te verdiepen, stijgt het schaamrood je naar de kaken. Er is documentatie voorhanden waarmee ze inzicht hadden kunnen krijgen in wat er daar gebeurt, en dáár had beleid op gemaakt moeten worden. Zulke informatie wordt echter compleet genegeerd. (Schrikbarende inside info). Politici die weigeren zich te verdiepen in het onderwerp, hebben wel beslissingsbevoegdheid over militaire troepen naar Afghanistan. Hoe is het mogelijk. Da's nog maar 1 voorbeeld. Ik ken genoeg mensen bij de overheid en de gemeente (A'dam) om te weten hoe het er daar aan toegaat.
.
Ik praat namelijk liever niet over dat kreupele kabinet van ons in algemene termen (deugt voor geen flikker), maar ze zijn echt aanwijsbaar incompetent.
zeau, die tickets naar ibiza toch maar even cancellen.
Mischien kunnen we Pino sturen?
BTW..
Rossi = held
Nu pas martelaar? pff.. die muis (thx disney) is al zo lang bezig.. mocht eens tijd worden. net als loekie... er is een tijd van komen, en een tijd van gaan. asjemenou?
beste Sjaakdelinkselul,
Mooi verhaal. Ik zie dit soort processen vaker gebeuren. Zit me alleen af te vragen wat er precies voor zorgt dat het daarna "koek en ei" is.
Is de lucht geklaard? Zijn de verhoudingen duidelijk? Is het uitgesproken?
Nu ja, ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien dat ik je er nog een keer over aanspreek want ik ben er wel mee bezig,
hoax! Die muis is kapodt geprocedeerd door de advocaten van Disney.
en dan zeuren over een stel tieten ?????????????
Jeetje.
En nu?
lol @ koerbagh 30-06-07 @ 14:14
De mondiale beweging van anti-globalisten...
Arabieren zijn net vliegen: ze leven in de shit en niemand maalt erom wanneer ze de pijp uitgaan.
-Anti Globalisme
@Ahasveros 30-06-07 @ 13:55:
Anti-globalisme... Maar dan wel wereldwijd hè...!
Ahasveros 30-06-07 @ 13:55
Met dat links conservatief ben ik het niet helemaal eens, al is het maar wat
je er onder verstaat natuurlijk.
Ik kom daar zelf steeds op uit via Stemwijzer e.d. en ik geloof niet dat ik als een naieve polikor figuur kan worden bestempeld.
Ik zou eerder links-progressief willen noemen als schuldigen.
* Vind dat Dalrymple als beschermheer van GS zou moeten worden gevraagd *
@Bigi Bana Boy,
Dalrymple is een aanrader, ik heb 2 boeken van 'm gelezen,
de man heeft een scherpe blik, helder verstand.
Dus lieve readuurdertjes, ren naar de betere boekhandel en koop een boek van die man, of anders met je sociale dienst pas naar de bieb.
Alhoewel je uitkering stukken minder smaakt na Dalrymple gelezen te hebben.
sjaakdeslinksesul 30-06-07 @ 13:41
Precies, je haalt mij de woorden uit mond. Het verschil tussen de gemiddelde PvdA en de mensen die ze zouden moeten verdedigen is zo groot ... ze hbben echt geen idee wat er in die kringen leeft. Althans dat hadden ze niet tot op voor kort. En nog hoor, je kunt het nooit echt aanvoelen als je niet zelf uit een bepaald sociaal milieu komt. Echt helemaal snappen hoe er gedacht wordt en hoe onrecht ervaren wordt kun je niet aanleren als je niet uit zo'n buurt komt.
En je kunt zeggen van Jan Marijnesen wat je wilt maar daar heeft hij toch wel degelijk een streepje voor op de rest. Ondanks alles waardeer ik het toch dat een eenvoudige fabrieksarbeider het tot een gevreesd debater heeft geschopt. Hij weet in ieder geval wat het inhoudt om in een fabriek te werken en in een kansenwijk te wonen.
Shalome 30-06-07 @ 13:23
We zouden Dalrymple moeten vragen het beginsel partijprogramma voor onze nieuwe partij (uit de discussie gisteren met toprak) te schrijven. Een beschaafd alternatief voor Wilders. We zouden daar een hoop mensen voor warm kunnen krijgen. Van Maerlandt als Minister voor de Zuidelijkk Nederlanden (want Vlaanderen en Holland horen bij elkaar), Bigi voor de Overzeese rijksdelen (De Antillen gaan namelijk naar Chavez, Suriname wordt geherkolonialiseerd), Botte Hond op Defensie, Shalome voor sociale zaken, Sven31 voor heaumeau emancipatie ... noem maar op.
Maar ven serieus, ik denk dat de ergste policor sociaal democraten over een paar jaar met pensioen zijn. Ik vind Hedy D'Ancona altijd hét schoolvoorbeeld van dat tuig. Maar die jaren 60 hippies verdwijnen vanzelf (hoop ik) omdat ze allemaal tegen de 65 aan lopen. Wat de PvdA betreft zie ik wel degelijk veranderingen de laatste jaren, al lopen er nog genoeg rond.
@Shalome 30-06-07 @ 13:09
@Bigi Bana Boy 30-06-07 @ 13:17
Goede standpunten. Mag mezelf een 'Dalrympliaan' noemen.
Het waren de policor facisten die 'Allochtonen' (nog immer na 35 jaar!) als 'zielig en kansarm' bestempelen en NIET serieus te benaderen/behandelen.
Je zou dit verschijnsel kunnen zien als een van de vele uitingen van racisme en superioriteit...
Zij zijn dan ook degenen die, om hun eigen baantje veilig te stellen, het Systeem dat de onderklasse in stand houdt, met fanatisme toe te passen.
En dit allemaal onder de noemer: Politiek Correct.
Ook hebben we hier zeker te maken met een links-conservatief establishment dat nog immer gelooft in achterlijke, achtergaalde denkbeelden uit de Jaren Zestig.
In een van mijn vorige posts gaf ik aan dat hierdoor de satire van enigzins 'rechtse' signatuur is (Teeuwen, van Goch)
Wat hebbeb die linkse trutten hier problemen mee! Ik zou hen willen zeggen: Tell me, how does it feel to be the enemy this time?
Overigens: Is het opvallend dat Socialist en Islamist (beiden aanhangers van Totalitaire staatsvormen) steeds dichter tegen elkaar aanschuiven...
Beide systemen staan immers 100% voor:
-Anti Globalisme
-Totalitairisme
-Anti kapitalisme
-Nivellering ("Gleichschaltung")
-Anti liberaal denken
-'Maakbare' Samenleving
-Jij-bent-niets!-De Leer/Het Ware geloof-is-ALLES gedachtegang
-Wie vult mij aan?
Ik ben in de SSB vanavond...
Shabat Shalom
De haatmuis sterft snoeihard een gruwelijke marteldood. Kapodtgeslagen door een Israelische raamambtenaar die zijn land probeerde te jatten.
.
Raamabtenaren zijn helemaal niet gevaarlijk zolang je ze maar niet hindert tijdens het uit het raam staren en freecell spelen in de tijd van de baas. En dat geldt ook voor de Israëlische variant. Dus deze haatmuis heeft vast iets geroepen in de richting van 'Er mag weer gewerkt worden' in plaats van deze verderfelijke propaganda over het pikken van land. Eigen schuld vlindermuis. Moet je maar geen slapende ambtenaren wakker maken.
@Shalome 30-06-07 @ 13:23
Ik moest daar laatst aan denken. Ik ben opgevoed met het idee dat mensen de redelijkheid zelve zijn en dat je alle conflicten met een dialoog moet en kunt oplossen.
Veel later belandde ik in een fabriek en daar was H mijn collega, een vijftigjarige volksjongen uit de Pijp met alleen lagere school, die maar één kameraad in de hele fabriek had. In iedere zin die hij uitsprak zaten minimaal twee vloeken, bij het geringste voorval schoot hij uit zijn vel en hij had er lol in om zijn collega's en zelfs de voormannen en chef uit te kafferen. Dat overkwam mij dus ook een keer of twee, drie.
Op een nachtdienst vroeg hij of ik iets wilde doen dat instrookte tegen de arbeidswetgeving. De directie was zeer streng op naleving ervan, men had wat rotdingen meegemaakt in een nabij verleden. Ik wist het, hij wist het ook, en ik zei dat ik geen zin had om op een tijdelijk contract ontslagen te worden. Dat leverde een nieuwe scheldkannonade op en de opmerking dat ik gewoon te beroerd was om mijn poten uit mijn mouwen te steken.
In plaats van mijn normale redelijke zelf, ontplofte ik en schold ik hem op zijn beurt uit, zei dat hij zijn grote bek moest houden omdat hij mijn huur niet zou betalen als ik ontslagen werd, en zie tenslotte dat de volgende keer dat hij mij weer uitschold ze hem van de betonvloer konden afschrapen.
H zei niks, liep weg en 10 minuten later kwam hij me halen op een bakkie leut te doen. Nadien bleef hij dezelfde asociale hond tegen iedereen, maar tussen ons was het juist koek en ei. Vooral veel geouwehoerd over zijn jeugd in A'dam en ik over de mijne in Brabant.
Dat soort ervaringen zijn eye-openers, en polikorsalonsocialisten hebben deze nooit, omdat ze hiervan volledig afgeschermd zijn.
Hoe reageerde Gretta Duitenberg?
Bigi Bana Boy 30-06-07 @ 13:17
Yes, vooral die laatste zin, BBB. En die zitten vuistdiep in de gemeente en de regering. Uit die echelons kan ik alleen Felix Rottenberg aanwijzen, die de lef heeft gehad om zichzelf danig de mantel uit te vegen om zijn eigen studeerkamertjesbeleid. Hij komt er tenminste eerlijk voor uit dat ze fout op fout hebben gestapeld.
Maar om zulke metamorfoses aan te durven, moet je toch écht heel stevig in je schoenen staan, of daadwerkelijk je hart op de goede plek hebben zitten. Ik ben die hele polikorsalonsocialistische kliek moe. Ze leggen eenzelfde verbetenheid aan de dag qua hun positie als Saddam Hussein. Het klinkt nogal dik aangezet om ze immoreel te noemen, maar hun blinde egocentrisme haalt me echt het bloed onder de nagels vandaan.
Shalome 30-06-07 @ 13:09
Wat mij opviel is dat toen ik Dalrymple zag, het juist één van de journalisten van de Azijnbode was die hem juist de hemel inprees. Het was trouwens een bijeenkomst in het kader van de Volkskrant op Zondag.
Natuurlijk werd hij ook wel aangevallen maar dat hoort bij een debat over het soort onderwerpen dat hij aansnijdt. Bovendien zet hij nogal ferme dingen neer een dat roept altijd controverses op. Ik vond dat hij zich wonderwel staande hield en dat hij vriendelijk doch vastberaden alle aanvallen pareerde.
Wat vanavond betreft is het zeker zeau dat de oude politiek korrekte mafia er ongetwijfeld eauk weer zal zijn, net als de min of meer bekeerden (want zelfs Femke geeft in de VK van vandaag toe dat het cordon sanitaire rond Janmaat misschien wel helemaal fout was ... jaja).
Echt, als je de kans ziet zou ik gaan kijken. Los van Dalrymple zal het eauk wel fascinerend zijn om te zien hoe bepaalde personen toch verbeten vast blijven houden aan hun naieve jaren 60 policor idealen.
@Dr.Faustus
Ja maar dat mag he!
Moslims die moslims dood maken, niks mis mee!
Roflol@Flodder 30-06-07 @ 12:42
Ik kan me idd voorstellen dat Aisha een ander beeld bij het paradijs had dan deze aanblik: www.thebusinessofamericaisbusiness.biz...
Bigi Bana Boy 30-06-07 @ 12:48
Interessant event, BBB, dank voor de link. Ik ken niet alle gasten op de lijst, maar zijn de kampen wel gelijkelijk verdeeld? Ik word namelijk een beetje moe van immer dezelfde kwakzalvers die óf hun kop in het zand steken, óf hun eiegn hachje aan het redden zijn. Die zijn in Amsterdam altijd in de meerderheid om denkers als Dalrymple weg te boohoo-en.
kokane187 30-06-07 @ 12:52
Mannelijk maagden zijn nou niet echt geweldige minnaars. Daar doelde ik op. Vrouwen ook niet maar die kun je dan sturen vanuit een natuurlijk aanvoelende rolverdeling. Andersom is het geen porem.
Hamas heeft inmiddels meer moslims gedood dan Israël en de VS van A bij elkaar.
Hey mooie wie-dan-ook lutser, waarom worden mijn Donald D. pics weggejorist? Iemand ongesteld daar?
@Flodder: inderdaad ook dat stuk in de Revu gelezen. Schijnt dat de vrouwen wordt belooft dat ze de 1ste van die 72 maagden worden. Je mot er maar blij mee wezen.
Het is een schande hoe de jihad-moeders en vaders hun kinderen indoctrineren!
Flodder 30-06-07 @ 12:42
Precies! Foute vertalingen! Had ie daar geen rekening mee kunnen houden met die niet-zo-snuggere mensen? Dus nu weten we eigenlijk nog niet wat meneer de Almachtige nou eigenlijk wil. Hij wordt eens hoog tijd dat ie met z'n luie reet van die wolk afkomt en tot actie overgaat. Hij heeft sinds het einde van zijn boekies niets uitgevoerd. Of heeft ie zelf ook een gigantische ... waarmee hij eeuwenlang kan genieten van z'n 'schone' onaangeraakte meissies. Het wordt hoog tijd dat Meneer de Almachtige zelf iets constructiefs gaat betekenen voor deze wereld.
@flodder
72 mannelijke maagden misschien -.-
Maar ik vraag mij af, doen die moslims nooit aan zelfreflectie?
Dan zouden ze toch al snel achter komen dat ze vrij vaak domme dingen doen waar anderen last van hebben. Zoveel onzin over koran enz waar de wereld nog een keer door ten onder zal gaan.
Ik weet dat de azijnbode niet bepaald het favoriete medium is van de GS redactie en eauk niet van een groot aantal reaguurders, maar er staat een aardig artikel (met weerwoord van Hairy Spice Femke Halsema) van mijn held Theodor Dalrymple in. De strekking van her verhaal is min of meer dat we ons moeten verzetten tegen door politieke korrekt angst opgelegde zelfcensuur, en dan met name met betrekking tot de gevoeligheden van de moslims. Ik meen dat hij vanavond te gast is bij de "nacht van de vrijheid"
in Amsterdam.
www.stadsschouwburgamsterdam.nl/page.o...
Ik ben ooit eens bij een meeting met hem geweest en was verbaasd dat het zo'n vriendelijke soms zelfs grappige man was. Ik weet dat zijn ideeën een hoop van jullie zullen aanspreken en zou willen aanraden een wat anders te doen op je vrije zaterdagavond. In zijn boeken schrijft hij eauk menig essay over de problemen met de moslimgemeenschappen in het Westen.
Ik vind het een heldere denker en hij heeft mij in ieder geval aan het denken gezet over een hoop dingen. En dat terwijl ik, zoals al vaker gezegd, nou niet echt een prototype Wilders stemmert ben en al helemaal geen liberaal.
Die hasbara namens die pirate state begint wel te vervelen...
Wil iedere blanke elitaire gratenkut die het nu nog durft op te nemen voor Hamas even razendsnel doodsterven.
@FF BLUFF,
En Dries van Agt als de Grote Boze Wolf?
De man heet Carl Barks.
PausTokkie 30-06-07 @ 12:07
En dan schijnt het ook nog verkeerd vertaald te zijn. Het ging om druiven ipv maagden. Overigens een erg controversieel onderwerp in het Midden-oosten. Het zou immers de onuitputtend lijkende stroom van zelfmoordenaars wel eens kunnen doen afnemen, of iig hun motivatie ietwat temperen. Hoewel, het zijn steeds vaker vrouwen die voor het martelaarschap kiezen. Die hebben ook vaak andere motieven voor hun daad. Laatst nog een treurig stuk over gelezen in de Revu. Een overspelige vrouw die de keuze krijgt: haar zonde weg te nemen door zichzelf op te blazen of een steniging. Krijgen vrouwen trouwens ook 72 maagden? Dat zou lullig zijn.
@ Horror Skopie 30-06-07 @ 12:30
Van de NOS?
Die is net zo pro palestijns als farfour.
Hoezo van de andere kant?
Je kan overduidelijk niet voor jezelf denken.
Tja, wij worden niet minder geïndoctrineerd dan die Palestijse lui hoorrrr... Alleen krijgen wij het van de andere kant.
@Kokane
Lekker anoniem achter de pc iedereen na lullen .Doe nou eens je ogen dicht en bedenk wat jou wereld in houd???
HET nieuwe sprookje gaat over een nieuw deaudelijk virus die alleen moslims treft.
dit virus kan alleen worden bestreden door het eten van varkensvlees, tja en dit brengt natuurlijk een geweldig dilemma teweeg waar ze toch een leuke soap van zouden kunnen maken.
(*deze krijg je gratis fons ,volgende keer betalen)
@piratenforum 30-06-07 @ 11:25: Ga je eerst maar eens verdiepen in het kofschip voordat je hier komt zeuren over je piratenbootje.
lol Rik, kom er maar in.
Tokkie piratenforum, flikker nu alsjeblieft een eind op. Smerige spamhoer.
-edit en nu eens onderbouwen -
Een incompetente God heeft ook anderen via beloningen nodig om zijn karwei af te maken, omdat ie zelf arbeidongeschikt is geworden. De mens, aarde en het heelal maken was zeker iets teveel inspanning geweest? Boris Boef, kom er maar in vriend.
Wanneer wordt deze serie op onze staatstelevisie uitgezonden? Nu er weer meer miljoenen naar Hilversum gaan, kunnen ze zo toch wat legaal aan Hamas-financiering doen? Greta Duisenberg kan haar stem lenen aan Minny Mouse bijvoorbeeld.
Inderdaad, Harry van Bommel. Trek je NAZI-pak eens aan en steek je hand de lucht in.
@Harige Bangmaker 30-06-07 @ 12:12,
Bij de baard van de profeet (zgan)!
Motortuig, dat is het, geen greintje respect voor onze fiere driekleur.
Tijd voor een auto vol gasflessen, benzine en spijkers.
Harry van Bommel kom er eens in met een niewe NSB collumn
@ Class X
Hahahahahaha :D. Ik ben bang van niet.
Mickey Mouse - Killed In Action
-weggejorist-
... een variant op het jeugdjournaal, de boodschap is minder subtiel verpakt, de bedoeling is toch een gezellige brainwash..
Falsema 30-06-07 @ 12:07
Jij snapt het.
Boze Buur 30-06-07 @ 12:06
Wat moet ik nu weer met dit comment? Waarschijnlijk niets.
*haalt schouders op*
Zie je wel... Mickey is een lutser! Donald ruleert!
Dus deze Suicide Mouse krijgt straks in Mouse Heaven 72 Minnie Mouses? Waarom zo'n lekker stukkie kaas voor die opblaasmuizen? Waarom zoekt die (ik blijf m vragen) Mouse God dan zelf niet een 'target' op met z'n thunderbolts. Effe radartje in je wolk installeren en fire! PT snapt niet waarom de Almachtige zo gruwelijk omslachtelijk is met van die domme beloningen en een paar simpele zielen inhuurt via een boekie. PT kan zich niet aan de indruk ontrekken dat Mohammed zijn 'harry' ook van invloed in geweest op het schrijven van dat boekje. Een plekje bij God was ook al voldoende geweest, maar nee meneer de Grote Almachtige moest wel aankomen zetten met een leul harem anders dan wilde meneer baard niet luisteren. Als Paus Tokkie Almachtig was geweest, dan had ie niet zo vreselijk geouwehoerd, geknuffeld en theegedronken als bepaalde mensen hem niet aanstonden. Nee, aanpakken dat zootje..................
Teddy Ruxpin was een fokking held!
Jeremia 30-06-07 @ 12:05
Dat bepaal jij niet.
Boze Buur 30-06-07 @ 12:01
Jou linkjes komen uit een Amerikaanse propagandatekenfilm uit WO II waarin Donald Duck een nachtmerrie heeft en droomt dat hij in het derde rijk leeft. Als hij wakker wordt omarmt hij het vrijheidsbeeld en roept uit dat hij zo dankbaar is dat hij als Amerikaan geboren is.
-weggejorist-
Mickey Mouse is vrede.
Zou wat zijn al P R De vries in zijn laatste uitzending door Holleeder word gegund vannaf een scooter:P CRIMINEEL!! roepende.
(farfour betekent vlinder, maar dat mag je ze niet aanrekenen)
Harry van Bommel kom er eens in. Hoe zat het ook al weer kameraad randdebiel? Het werd tijd om banden met Hamas aan te gaan.
Lijkt me een goed plan en islam is vrede, hahaha welterusten Dhimmy's.
hahahhaah
ben ik dan de enige die dit totaal hilarisch vind
Nu de rest nog,Israel heeft de wapens er voor,NUKE THE BASTARDS.
vernieuwdeVerbatim 30-06-07 @ 11:29
Gewoon even wachten, ze zijn gelukkig bezig zichzelf op te ruimen. Ze zijn zo destructief, dat ze zelfs dat niet interesseerd.
ja hier liggen we wakker van.
Vertel mij wat, gisterenavond zelf nog drie van die kudtmuizen deaudgemept in de keuken
The jeruzalem post, als link geven......
Verder zal Hamas deze programma's wel kunnen betalen dankzij Israelische fondsen.
Immers ze zijn toch groot gemaakt met Israelische steun en geld ?
Dan nu niet dikke boehoe doen
Kan Van Bommel niet in zo'n pak?
@piratenforum
Doe iedereen hier eens een lol en ga deaud! Spamkudt.
Maar het is wel weer 1 Palestijn minder....., nu de rest nog.
Waarom ruimen we die kudt palestijnen niet op, wat voegt dat genetisch afval toe aan de wereld?
Ach gunst, Anja Meulenbelts favoriete programma van de buis.
Gelukkig heeft Gretta alle afleveringen opgenomen en kunnen ze samen nog heerlijk avondjes nagenieten van dit leerzame en humoristische kinderprogramma.
Kan Rik van Sesamstraat hem wel opvolgen, heeft die ook weer een baantje
-edit ga eens onzettend deaud spamhoerrrrrrr. ban -
Breaking news.....
REAGEER OOK