
Sinds het debacle met EénNL is het verdacht stil rondom Marco Pastors. Net als Joost Eerdmans zit meneer sinds november 2006 gewoon thuis achter de geraniums zijn riante wachtgeld regeling er doorheen te jagen. Geen haan die er naar kraait. Nou ja, op het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte na dan. Meneer ruikt bloed, na jarenlang te zijn geschoffeerd door de oud-voorman van Leefbaar Rotterdam. In een
open brief doet hij Pastors een aantal suggesties aan de hand om de wachtgeld-uitkering die hij van de gemeente ontvangt zo snel mogelijk in te kunnen ruilen voor een echte baan. Volgens Bonte kan Pastors immers morgen al aan de slag als tomatenplukker, magazijnmedewerker, telefonisch medewerker, strandwacht of congiërge op een VMBO-school.
"Als het over uitkeringsgerechtigden gaat, is Marco Pastors er altijd als eerste bij om te zeggen dat er banen zát zijn en dat iedereen die kán werken zo snel mogelijk móét gaan werken. Hij ervaart nu zelf dat het vinden van een passende baan een stuk ingewikkelder is." En daarmee heeft Arno Bontekoe natuurlijk gewoon een punt. Er is wel werk, als je maar wil!
Reaguursels
InloggenGoede grap, alleen iedereen schijnt te vergeten dat ook Peter van Heemst wachtgeld ontvangt en hij was wel een TK lid. Niet zo slim van de PvdA om op deze brief te reageren.
Marco zoekt tenminste nog, Peter heeft het opgegeven.
zo'n leuke brief stel ik op in minder dan een uur. sinds wanneer is het een taak van een gemeenteraadslid om het profiel van een kandidaat te matchen met een vacature? heeft die Arno nix beters te doen?
Dat links fascistische tuig speelt liever op de man dan dat ze zich richten op de politieke boodschap.
Ik geloof niet dat deze brief humoristisch bedoeld is en als dat zo is, dan is hij van het niveau André van Duijn.
-weggejorist-
-weggejorist-
Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte?
Wie is dat eigenlijk?
Neem hier een kijkje
www.groenlinksrotterdam.nl/site/50
Veel blabla.
Ahja, hij is nog jong.
Pastors: "Zoek je werk, loop een pool acherna."
Muhahaha
Pastors heeft sowieso niet zo gek veel gezegd. En toen kon ie weer gaan.
Pastors heeft nog nimmer gezegd dat academici ongeschoold werk moeten gaan doen. Zeker niet omdat er niets zo goed integreert als het hebben van werk, en er dus een heleboel banen zijn waar slecht of ongeschoolde allochtonen dus een maatschappelijke stap naar voren mee kunnen zetten, en de afhankelijkheid van de overheid kunnen verminderen.
Het pijnlijke is dat linkse partijen er niet veel steviger op aandringen bij allochtonen om van deze kansen gebruik te maken, maar er voor kiezen om een aan de kant gezette bestuurder te narren.
Het is overigens zo dat Pastors het geld dat hij verdient met raadswerk, gekort ziet op zijn wachtgeld. De regeling van wachtgeld is overigens zodanig opgesteld omdat het hebben van een politieke functie zodanig riskant is, dat ee bijzondere regeling redelijk werd gevonden.
Wel weer heel typerend dat het gros van de rechtse rukkertjes hier die open brief van GL gewoonweg niet heeft begrepen. Het gaat er dus niet om dat GL vindt dat Pastors (of welke hoogopgeleide dan ook) een laagbetaald kutbaantje waar je je basisbehoeften niet eens van kan betalen zou moeten aannemen, het gaat erom dat Pastors dit dus wel vindt om het dan vervolgens zelf niet te doen. Zoals vaker bij xenofobisch rechts: tof stoer en hard doen als het om andere mensen gaat, maar erop terugkomen en huilen als ze zelf met dit soort problemen in aanraking komen. Gebrek aan emphatie heet dat, dé chronische ziekte van deze tijd. Pastors is gewoon geowned en keihard door de mand gevallen nu zijn hypocrisie is aangetoond. Neem maar aan dat, mocht Pastors ooit vanwege een oorlog op de vlucht moet slaan, hij de eerste is die er grote schande van spreekt als hij door rechtse-xenofoben van zijn eigen soort aan de grens van een veilig land wordt tegengehouden.
Dit op de juiste manier van repliek dienen. Verfijnd en philein. Klasse. Als jij een zo'n hekel heeft aan handjesophouders moet hij zelf lekker arbeiten.
julesdeboules 22-06-07 @ 20:20
wal allah land?
Excuses voor de grammatica missers maar de inhoud staat !!
Pastors ga werken !! zit niet te hangen voor de TellSell
En 50% van het GL electoraat moet zich maandag melden bij de WAO herkeurings arts.
Nee ... maakt u niet zich zorgen slecht een formaliteit om de komde 15 jaar af te tikken. Het zal niet teveel van u tijd kosten en u kunt gewoon s'middags die zwarte klus uitvoeren die al in uw PDA stond. Afspraak = Aspraak .... toch?
Misschien hebben ze een vacature bij GL voor Marco? Dan zal er eens een frisse wind kunnen waaien door deze Partei.
widtvoet 22-06-07 @ 17:50
Yummie!
Jij een schaaltje Weinbergslakken met een glaasje Spätlese?
Het hele verhaal van rechts in een komische notendop; ageren tegen alles en iedereen die het anders doet of anders denkt TOT men zelf aan de andere kant van het lijntje komt, dan "ies het heel andere situatie", "kun je niet vergelijken"enz...
Maarre, toch eens proberen, Marco, zo'n Pool achterna gaan.... Moehahaha
ps. Bel gelijk Eerdmans wakker dan, kan hij mee
Ja, en Groen Links vindt het ook heel normaal dat werkloze Marokkanen (de meerderheid) geen werk willen doen waar we al jaren lang Polen voor laten komen. Een waarom hoeven die Marokkanen dat van Groen Links niet te doen? Omdat ze zielig zijn! Lang leve de Polen, en laat de werkschuwe Marokkanen zo snel mogelijk vertrekken naar hun eigen islamitsiche Walhalla-land
Niet naar andere profiteurs lopen wijzen, gewoon een vet koekie van eigen deeg doorslikken en consequent zijn.
Doe is loempiaatjes vouwen Marco.....
Niemand die zich hardop afvraagt waarom Pastors nu níet een dikbetaald kudtbaantje bij een of andere bouwer aan zou kunnen nemen...
De man is recht door zee en maakt daarmee te weinig vriendjes. Tja, da's hardt voor de zaak.
Marco Pastors moet gewoon een baan nemen. Verder geen woorden, maar daden!
@snapikhetnog 19:22
Leefbaar Rotterdam heeft veel goeds gedaan hier de afgelopen jaren. Vergis je niet. Marco Pastors heeft daarin goed zijn deel genomen. De man verdient wat credits... Tis nog niet gebeurd.
@Joris
Bubbeltje?
Oestertje?
Basco, peperT en citronella bij?
*heeft aflaat betaald en beziet bevestiging HR*
Nou ff serieus. Is er ook maar iemand, die dom genoeg is om te denken dat deze man in tegenstelling tot ALLE andere politici GEEN asociale parasiterende uitvreter zou zijn?
Laat me niet lache zeg. Gewoon, net als de rest van links tot rechts, een luie uitvreter. Altijd geweest en het zal ook altijd zo blijven.
Macro Patsers, lul met vingers is het
Op de een of andere manier gun ik Marco dat wachtgeld wel. Waarom wordt hij geen lid van de PVV ?
@Arno Bonte
Prima Humor. Maar iemand die uitdeelt, moet ook kunnen incasseren!
nu nog zo'n brief voor de eigen achterban.
@michello 17:37
Weet ik tog. Even zoals dat Sorensen nu weer (eauk formeel) de scepter zwaait binnen de fractie {-;
Oestertje? *haalt Chablis uit koeler*
widtvoet 22-06-07 @ 16:23
Je hebt gelijk het wachtgeld is landelijk vastgesteld op 70% van het laatst verdiende loon.
Ik vind dit wel humor. Haha.. Jaha, Marco: kom er eens in? Overigens heeft Poppermotje ook een punt. En glasbekje ook, natuurlijk.
Pastors en Eerdmans hadden het altijd over het feit dat je maar een Pools kenteken achterna moest gaan om een baan te vinden, maar de hypocrieten doen het zelf niet...
Na ampele overwegingen en rijp beraad denk ik te kunnen constateren dat GL grappig uit de hoek komt, maar de vergelijking tussen wachtgeld en bijstand toch niet helemaal (helemaal niet) op gaat. Je kunt voor of tegen wachtgeld zijn, maar het is geen uitkering die in verband staat met werkloosheid maar met verlies van inkomsten.
Ik ben overigens geen voorstander van de wachtgeldregeling, maar dat doet in dit geval geheel niet terzake.
@ michello 22-06-07 @ 15:54
-
oneliner van Marco Pastors:
"Je hebt geen uitkering nodig, maar een wekker"
-
definitie wachtgeld:
nl.wikipedia.org/wiki/Wachtgeld
-
Bijlhout, Heijnsbroek, Smolders, Van Oudenallen, dat heet 'nieuwe politiek'......
..... Dou us spelluh
.. als je maar wiltTTTTT!!!
@michello 22-06-07 @ 16:15
Komop jongen... Dat hoort bij de politiek. Even lekker met elkaars woordjes om de oren slaan. Dat doen alle partijen. En in deze casus heb ik er in ieder geval wel om kunnen lachen. Het maakt mij in dergelijke gevallen niet zoveel uit om welke politicus het gaat. Ik vind het altijd amussant wanneer de wereldverbeteraars, of ze nu links of rechts zijn even op hun plaats gezet worden.
Niet zo zuur over doen, zou ik zeggen. Pak een borrel. Het is vrijdag :)
-weggejorist-
-edit 22-06-07 @ 16:08
Niks win-win. GL moet zich gewoon met relevante kwesties bezighouden in plaats van een goed presterende ex-wethouder te narren die nog een handjevol duizendjes van de staat tegoed heeft, verspreid over 2008. Stelletje zielige sukkels bij GL.
Ok. Zijn inkomsten als raadslid worden dus verrekend met zijn wachtgeld. Prima! Maar opzich pleit dat niet zozeer voor MP, maar voor de regeling.
.
Blijft over die 20 uur per week waar MP achter een Pool kan gaan rennen. Werk zat, volgens Pastors. Pastors geloofwaardigheid opgepoetst, GL heeft niets meer te zeuren en de belastingbetaler heeft een meevaller(tje). Win-win, noemen ze dat. Toch?
widtvoet 22-06-07 @ 15:48
Ja dat is zo.
glasbek 22-06-07 @ 15:48
Waar staan zijn verwijten over wachtgeld?
Tja, rijke linkserikken krijgen het ook te horen... links lullen, rechts zakkenvullen.
Dus niet janken als er ook eens een rechtserik op betrapt wordt niet volgens zijn eigen luid verkondigde principes te leven.
Profiteur, werkschuw tuig!
@ michello 22-06-07 @ 15:46
-
dat zijn drie bijstandsuitkeringen, en ik moet er 70 uur per week voor werken,
De RK kerk zoekt nog wat Pastors.... misschien wat voor hem?
michello 22-06-07 @ 15:05
-
als hij werk heeft, dan kan hij zijn wachtgeld inleveren en hoeft hij niet te profiteren, iets wat hij anderen altijd verweten heeft, hij is dus hypocriet... rechtse regels gelden blijkbaar niet voor rechts,
@michello 15:38
Worden zijn inkomsten als Raadslid daadwerkelijk afgetrokken van zijn wachtgelduitkering?
widtvoet 22-06-07 @ 15:33 & Zeurders 22-06-07 @ 15:27
Ja ik heb het nog even nagekeken, jullie zijn inderdaad in de war met het voorzitterschap van éénNL. Check je info :-)
Wachtgeld van Pastors over 4 maanden = 25% van 108.000 Euro is 27.000 Euro, vergoeding voor raadslid = 17.000 Euro. Wachtgelduitkering Pastors tot eind volgend jaar is totaal 10.000 Euro bruto dus waar hebben we het over.
Beste Arno,
Je briefje is wel grappig, maar de beste manier om Marco aan het werk te helpen is het afschaffen van de wachtgeldregeling. Marco zou daar ongetwijfeld voor zijn. Zolang de wachtgeldregeling nog bestaat is hij natuurlijk niet zo gek om er geen gebruik van te maken. Het is van tweeen één: 'of voor iedereen, of voor niemand'.
hebben jullie geen werk ofzo? stelletje rechtse klagers!
widtvoet 22-06-07 @ 15:33 & Zeurders 22-06-07 @ 15:27
Op leefbaarrotterdam.nl, op NieuwNieus.nl, nu.nl en nieuws.nl kan ik met de zoekfunctie geen zo'n dergelijke melding terugvinden. Ik kan mij ook die link niet herinneren Zeurders. Ben je overigens niet in de war met het voorzitterschap vn éénNL? Het is mij in ieder geval ontgaan, mocht het inderdaad kloppen.
Pastors moest overigens eind 2005 aftreden als wethouder na een motie van GroenLinks (mede met dank voor de steun van PvdA/CDA). Pastors zou zich volgens GL herhaaldelijk laatdunkend hebben uitgelaten over allochtonen. Sinds zijn aftreden ontvangt Pastors een wachtgelduitkering, met aftrek van zijn beloning als raadslid voor Leefbaar Rotterdam, waar twintig uur per week voor staat.
Zoveel wachtgelduitkering is het dus inmiddels niet meer.
En het is dus gewoon een primitieve hetze van GL.
Wouw.
GL die eens en keertje gelijk heeft.
En inderdaad Pastors, ga es werken lutser.
Pot ketel enz...
@michello 15:21
Het heeft zelfs in de krant gestaan.
Maar de zeventiende had je eea. eauk reeds kunnen horen (:
@michello 22-06-07 @ 15:21
Lees het nieuws van deze week, ik heb het je al eerder gelinkt:
www.ad.nl/binnenland/article1450820.ec...
widtvoet 22-06-07 @ 15:18
Waar staat dat Marco een stapje heeft terug gedaan?
@michello 15:05
Damn. Welk een warm hart ik Leefbaar en Marco ook toedraag; tsjek uw info! Pastors heeft net 'n stapje terug gedaan als eerste man van Leefbaar.
Juist om tijd te maken voor andere dingen.
En dan over drie jaar weer in vak C...
(Leefbaar is mi. het beste dat Rotterdam politiek is overkomen sinds het onvrijwillige vertrek van de moffen bij de weg.)
@michello 22-06-07 @ 15:05
Haha, heel veel geitenwollensokken met een uitkering doen ook vrijwilligerswerk. Heel nuttig werk zelfs in sommige gevallen, zoals helpen in de daklozenopvang, maar toch komen ook zij niet onder de sollicitatieplicht uit.
Dus... hup Marco, je eigen geld verdienen.
michello 22-06-07 @ 15:05
Ben het wel met je eens dat een man met zijn kwaliteiten zijn voorzitterschap niet hoeft te verruilen als aardbeienplukker. Punt is dat MP dat voor anderen wel vind.
.
Overigens is het geen 'Job', dat voorzitterschap. Anders zou hij geen wachtgeld krijgen, capice?
Pastors, dat is toch die omhoog gevallen boer uit de Betuwe?
Echt weer iets voor GroenLinks, om over het wachtgeld van Pastors te zeiken.. Ik zou er nog respect voor kunnen opbrengen ook, als GL alles zou hebben gedaan om het legioen werkschuw tuig dat in Rotterdam woont ook daadwerkelijk gedwongen te laten werken.. Maar dat heeft GL nooit gedaan natuurlijk, dus hebben ze ook geen recht van spreken in de zaak Pastors (die wel degelijk met een soort berufsverbot te maken heeft door zijn rechtse signatuur)
@michello 22-06-07 @ 15:05
Kromme redenatie: Pastors maant werklozen om te gaan werken en zelf het heft in handen te nemen, maar wanneer het hemzelf overkomt is het de schuld van de politiek?
.
Het is niet Pastors schuld dat de regeltjes er zijn. Wanneer je zijn eerdere uitspraken leest is het wel hypocriet dat hij er gebruik van maakt. Dat is namelijk wel aan hem zelf.
.
Tot slot was MP er een warm pleitbezorger van dat mensen desnoods onder hun niveau betaalde (en dus salarisgevende) arbeid zouden moeten verrichten. Als dat voor zijn verkiezingsprogram geldt, zou dat ook voor hem moeten gelden. Dus doe eens voorbeeld geven, Marco?
MAXIMO 22-06-07 @ 14:42
Nou moet je mij toch nog eens wat uitleggen.
- Jij vind Pastors hypocriet.
Om de volgende voor mij onbegrijpelijke reden:
Pastors heeft altijd de werklozen gemaand om aan het werk te gaan (wat is hier mis mee overigens??) Nu is Pastors na 4 jaar dus geen wethouder meer en krijgt daarom inderdaad een wachtgelduitkering. De minister van binnenlandse zaken is verantweoordelijk voor het beleid ten aanzien van de wachtgelden van politici, niet Pastors.
Nu kun je hem in het geval van werkloosheid aansporen om werk te gaan zoeken (bijvoorbeeld in de aardbeienvelden) maar hij ís dus niet werkloos want hij voert maatschappelijk relevant werk uit voor Leefbaar Rotterdam, een enorme oppositieclub in de Rotterdamse gemeenteraad. Hij is daar nota bene de voorzitter van.
Dus hoezo hypocriet? Hij werkt toch? Of vind je dat een man met zijn kwaliteiten zijn job als voorzitter moet verruilen voor een betaalde baan als aardbeienplukker? Does that make it right??
1 maal wachtgeld innemen = 4 mensen importeren die GroenLinks stemmer worden.
Dat is de truc van Links Nederland.
Héhé denk aan '40-'45 roepen ze dan tegen mij in een poging mij de mond te snoeren met een links dogma.
(S)Links Nederland.... kijk daar voor uit!
-weggejorist-
@michello 22-06-07 @ 14:42
Ja natuurlijk gaan ze dat roepen. Behalve wanneer Pastors zijn wachtgelduitkering evenredig zou laten korten.
.
Ik vind Pastors geen domme man. Ik vind wel dat hij zich hiermee niet geloofwaardiger maakt. Ik vermoed ook dat geloofwaardigheid hem de kop kostte bij de tweede kamer verkiezingen. In dat opzicht heeft de kiezer wel gelijk gehad.
@michello 14:30
Werk is werk ja. En een geldelijke retainer is een geldelijke retainer. Zie eauk @-edit 14:25 en @widtvoet 13:55. Maar het geld dat hij met zijn Raadswerk toucheert hoeft hij niet te verrekenen met zijn wachtgeld. Da's op z'n minst nogal krom en welzeker relevant in deze. Was het "gewoon" salaris geweest had hij dat nl. wel moeten doen. Maar goed, dat geldt niet specifiek voor Marco Pastors. Daar hebben vele politici "last" van...
Dat de vergelijking met onwillige randgroeppaupers die het principieel levenslang verdommen om eauk maar ene spat bij te dragen aan deze samenleving en louter willen vangen, vangen en vangen behoorlijk scheef gaat behoeft mi. geen verder betoog. Maar dat Pastors bepaalde zaken beter eauk volledig op hemzelf van toepassing kan achten... Ja. Beter doet hij dat wel.
Zal mij benieuwen wat die Kaya gaat doen dalijk, nee zeg das een GROEN licht!!!!
michello 22-06-07 @ 14:31
Idd, ik laat het maar over aan -edit, wellicht lukt het hem/haar jou enig verstand bij te brengen..
Je staat er volgens mij wel open voor, dat pleit voor jou..
-edit 22-06-07 @ 14:39
Als Pastors morgen in een aardbeienveld staat wordt dat onmiddelijk door links afgeschoten als een propagandastunt. En daar zouden ze gelijk in hebben, zie je eigen bericht.
Hoe gek verwacht je dat Pastors is?
@michello 22-06-07 @ 14:30
Put your money where your mouth is, zou hier een goede uitspraak zijn. En wanneer je dat sentiment wilt noemen: best hoor. Maar weet je: sentiment is voor politici zeer belangrijk. Misschien wel belangrijker dan juridisch gelijk of politiek gelijk.
.
Stel je eens voor: MP trekt zich wel iets aan van zijn eigen uitspraken en staat morgenvroeg om 5 uur aardbeien te plukken naast zijn Poolse collega's. Wanneer hij het slim speelt, gaat de man zoveel respect verdienen bij de bevolking dat hij bij de volgende verkiezingen stapels met zetels verdient. Want dit is de man die zegt wat ie meent en doet wat ie zegt!
.
Is niet ondenkbaar...
Met Pastors als strandwacht mag je hopen dat je geen neger bent die verzuipt.
Linkse mensen hebben argumenten waar de honden geen brood van lusten.
Onbegrijpelijk.
Pastors kan ook patent aanvragen op zijn ideeen waar de pvda R'dam nu succesvol mee doorwerkt. Dan teert hij nog 3,5 jaar op de pvda kas.
@ michello
Pastors is volgens zijn eigen definitie een profiteur. Voor hem geldt de zin: "Rechts lullen links vullen". Andersom vind ik hem overigens net zo erg.
-edit 22-06-07 @ 13:28
Typisch linkse humor, op de man spelen en zelf wegkruipen achter een dreiging met een rechtszaak. Politiek bedrijven moet zo wie zo uitsluitend overgelaten worden aan mensen met minstens 20 jaar ervaring in een niet politieke en niet direct of indirecte ambtelijke activiteit of uitkering.
Alle politici mogen ook geen enkele directe of indirecte schadeloosstelling krijgen tijdens hun politieke activiteiten, ze moeten dus kunnen aantonen dat zij minstens 6 jaar volledig zelf supporting kunnen zijn voor zij zich mogen kandideren.
Het zou er toe bijdragen om die opeenstapeling van wetten en reparatiewetten met uitzonderingen en de verzamelde jurisprudentie daarover tot het absolute minimum af te schaffen en buiten werking te stellen, zodat NL minstens 90% van de voor werkeloze politici zo interessante parasitaire industrie kan opdoeken.
MAXIMO 22-06-07 @ 14:24
Laten wij er maar over ophouden.
widtvoet 22-06-07 @ 14:20
Werk is werk, betaald of niet betaald is niet van belang. Vrijwilligerswerk wordt maatschappelijk ook gewaardeerd. Zijn situatie is dus in het geheel niet te vergelijken met die langdurige uitkeringspaupers waar MP fel tegen gekant was.
-edit 22-06-07 @ 14:22
Okee formeel heb ik gelijk, maar het gaat jou meer om het sentiment?
Verder vind ik de situatie van MP niet dusdanig dat hij achter een Pool moet aanlopen. Hij is immers niet ongeschoold en inactief in tegenstelling tot vele werkloze inwoners van Rotterdam.
@widtvoet 22-06-07 @ 14:20
Klopt. Het geld dat raadslieden krijgen voor hun verrichtte arbeid "noemen" we inderdaad geen salaris. Ik blijf dat raar vinden, want voor iedere andere baan waarvoor je geld ontvangt mag je belasting betalen en wordt je gekort op een uitkering. Behalve politici zelf. Krom.
.
Werk is werk. Geld is geld. Salaris of niet. Kennelijk werkt dat soms anders.
Bontekoe - Pastors (1-0)
michello 22-06-07 @ 14:12
Nee, zet je selectieve leesbril eens af en ruil hem in bij Sjaak.
Het gaat er niet om dat ik een teringhekel heb aan die vent, nee, deze man is gewoon (voor de honderste x) hypocriet als ie anderen verwijt geld te trekken terwijl ze kunnen arbeiden en het ondertussen even later zelf doet.
Daarom krijgt ie de volle laag.
Snap je het nou?
Of moeten we weer tien posts met dezelfde strekking posten?
Ik hou namelijk niet zo van herhalingen...
@michello 22-06-07 @ 14:15
Eigenlijk vind ik jouw antwoord een beetje te makkelijk. Formeel heb je natuurlijk wel gelijk. Pastors vind zelf wel dat hij geen baan heeft, trouwens: www.ad.nl/binnenland/article1450820.ec...
.
Hij klust er af en toe wat bij. Ik kan dat ook niet rijmen met zijn eerdere uitspraken. Waarom moet ik als normaal burger een pool achterna rennen mocht ik ooit werkloos worden en hij niet? Dat riekt toch naar gelijke monikken, ongelijke kappen?
@michello 14:09
Raadsleden krijgen geen "salaris" hoor. En al zijn sommige honderd uur per week in de weer met hun Raads"werk" (dat dan weer wel), van een betaalde baan is geen sprake. Of doelde je wellicht op een andere betrekking van Pastors?
Ik lees hier vooral vaak dat dit eindelijk goede humor is van linkserzijde. Noem mij eens een paar goede grappenmakers van rechtse signatuur??
Vuile hypocrieten bij groenlinks!
-edit 22-06-07 @ 14:12
Ik zou zeggen, stel je vraag eens aan onze minister-president of aan de minister van binnenlandse zaken Ter Horst van de PvdA. Die zijn voor deze regeling verantwoordelijk, niet Pastors.
MAXIMO 22-06-07 @ 14:04
Okee dan is mij jouw standpunt duidelijk. Het gaat jou dus niet om de wettelijke feiten, het is gewoon omdat jij een teringhekel hebt aan Pastors. Dan maakt idd geen enkel feit meer uit, zolang hij maar zwart wordt gemaakt dan is het goed.. Klopt dat?
@michello 22-06-07 @ 14:09
Als hij werk heeft, begrijp ik niet waarom hij daarnaast een uitkering geniet. Eigenlijk. Afgelopen week is er nog een prostitee veroordeeld die naast haar uitkering er bijverdiende. Terecht, lijkt me. Waarom niet bij een burger met voorbeeldfunctie zoals (ex)politici?
-edit 22-06-07 @ 13:58
Met je eerste alinea stem ik volmondig in.
Verder wil ik nogmaals verwijzen naar het feit dat Pastors werk hééft. In dat opzicht behoeft dus niemand de pen ter hand te nemen om Marco van enig arbeidsadvies te gaan voorzien. Zou Marco nu werkeloos thuis zitten dan is de GL aantijging nog enigszins terecht, afgezien van het feit dat Marco daar zelfs ook gewoon recht op zou hebben maar dat terzijde.
Ik vind dus dat je mensen zeker wel met hun eigen woorden mag confronteren, maar dan wel binnen het feitelijk juiste perspectief.
Dus geen appels met peren vergelijken om maar een punt te kunnen scoren.
sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 13:55
Sjeez, zo goedkoop, zo pauper die reactie van je, toch voel ik met je mee, je zal het wel klote vinden dat degene waar je op hebt gestemd nu als een profiteur te boek staat.
En dan heb ik het nog niet gehad over de algemene tendens van de reacties hier op GS, nog wel...
-weggejorist-
michello 22-06-07 @ 13:52
Zie ook -edit @ 13:58.
Zoals -edit al typt en ik ook eerder schreef, het gaat er niet om of je het doet, nee, het gaat erom wie het doet.
Ik zag in die brief een paar keer hoek van holland staan... paar vrienden van mij zijn ook strandwacht maar k denk echt dat, dat voor dhr. Pastoors te hoog gegrepen is
Deze Pimplist zal zo af en toe toch ook wel wat toegestopt krijgen van de vastgoed maffia...?
@michello 22-06-07 @ 13:52
Opzich is het bestaan van de wachtgeldregeling voor politici te rechtvaardigen. Die mensen steken hun nek uit voor de samenleving en lopen meer dan een normale werknemer risico hun baan te verliezen. Ook geen probleem dat Pastors daar gebruik van maakt.
.
Punt dat door de GL wethouder wordt gemaakt heeft niets met zijn recht op wachtgeld te maken, maar met de uitspraken van Pastors zelf. Zie mijn post @ 13:49.
.
Je mag iemand best met zijn eigen woorden confronteren. Ook wanneer het je goed uitkomt.
Humor heaur. Een alleraardigst kwinkgeslagen zakspiegeltje. Dit kan Arno onmogelijk zelf hebben bedacht. Als er nou één tot in zijn eksterogen verzuurde plebejer rondloopt die kwa PH-waarde met kop en schouders boven zijn mede-GLinksers uittoornt...
Maar een komma heeft Arnono best hier. Pastors steekt veel tijd in zijn Raadslidmaatschap en krijgt hiervoor een vergoeding (rond de 17K pj. geloofK). Daar dit geen inkomsten uit arbeid zijn hoeft hij 't niet met zijn wachtgeld te verrekenen. Die vergoeding kletst er dus bovenop. Dat hij, anders dan Fortuyn van plan was, eea. niet in een dagje per week "doet" mag duidelijk zijn, maar een voltijdsbaan kun je 't idd. niet noemen.
Tsja Marco, het is weinig anders. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat GLinks en hun wapenbroeders van de PvdA de vinger bij Leefbaar extra-strak op de pols houden is helder en bevreemdt niets. Dat zij elke splinter van anderen minitieus onder de loep nemen maar blind willen blijven voor de balk in de eigen ogen evenmin...
@MAXIMO 22-06-07 @ 13:43
Behangdelul begrijpt het niet en ik ridiculiseer mezelf met mijn reacties? Hoe es op met PCP slikken, je zelfbeeld staat op zijn kop
Als je werkeloos bent kun je je het beste aanmelden bij GroenLinks, dan heb je het minste gezeur terwijl je uitkering toch gegarandeerd lijkt te zijn!
Als je niet links genoeg bent spreekt men daar schande van.
MAXIMO 22-06-07 @ 13:43
Omdat iemand tietallen jaren geleden die wachtgeldregeling heeft ingevoerd.
Neem je het hem kwalijk dat hij daar gebruik van maakt, net als zoveel andere politici voor en naast hem? Besef ook dat er iedere 4 jaar mensen in en uit de bestuurlijke politiek stappen, en dat er dus aan alle uitstappers wachtgeld wordt betaald. Als je het hiermee niet eens bent dan moet je óf tegen de wachtgeldregeling in het algemeen protesteren, óf de democratie afschaffen zodat er geen verschuivingen meer zijn iedere 4 jaar. Het feit dat er een wachtregeling bestaat is niet de "schuld" of "verdienste" van Pastors!
Een sprookje.
Er was eens een man die orde op zaken stelde in zijn stad waar hij zo graag woonde.
Daarom had een groot deel van de inwoners van zijn stad gevraagd want er was nauwelijks nog in te leven.
Met succes kweet hij zich aan zijn taak.
Natuurlijk levert succes bij de een altijd jaloezie bij de ander op moeten jullie weten.
En ook in dit verhaal speelt dat een prominente rol.
Door jaloezie en haat verteerd zon de vijand op wraak.
En daar diende zich zomaar een prachtige gelegenheid aan om een dolk in de rug van onze held te steken.
Het slachtoffer wankelde draaide zich om naar de verrader en keek in de ratteogen van een man die Arno Bonte heette.
Deze grijnste hem toe terwijl hij zijn dolk schoonveegde aan zijn zakdoek.
Marco, want zo heette onze held, zakte in elkaar en bleef roerloos liggen.
Totdat hij werd gevonden en zijn wonde werd verzorgd.
Hij knapte weer op en probeerde nu zelfs iets voor zijn land te doen.
Maar het laffe verraad had teveel van zijn krachten gekost zodat hij gas terug moest nemen.
Dit tot groot genoegen van de verrader Arno Bonte en de zijnen.
Handenwrijvend liep hij heen en weer in de met pluche beklede raadskamers van het stadhuis.
'Heb je nou nog niet genoeg genoegdoening gehad?' vroeg een handlanger hem.
Arno wendde zich tot hem en keek hem vol ongeloof aan.
'Weet je dan niet dat ik en vele partijgenoten met mij, verrot zijn tot op het bot?
Wij leven van haat en verraad. Zonder dat kwijnen we weg!'
Terwijl hij dit uitriep omklemde zijn hand stevig de dolk aan zijn riem.
'Wij ratten hebben nooit genoeg. Ik ga door tot hij (Marco) smeekt om het genadeschot, wat ik hem natuurlijk niet ga geven om hem zo nog meer te laten lijden' ging Arno verder.
Hij sloeg zijn mantel om zijn schouders en beende de raadskamer uit naar zijn werkkamer.
'Tabee' riep hij de kamer uitlopend. 'Ik heb mijn volgende plan al weer bedacht'.
En de rest kennen jullie...
Zo en nu lekker slapen en niet dromen hoor van dit soort nare mannen en vrouwen. Die bestaan alleen maar in sprookjes...
e.thunder 22-06-07 @ 12:36
Je gaat toch niet tomatenplukken terwijl je voor niets riant wachtgeld kan krijgen! Logisch, maar je zal wel een baan moeten zoeken waar je minstens in de buurt komt van het wachtgeld met je salaris.
-
En dat is nou precies de reden die bij een documentaire door een zooitje werkschuwe Antillianen gegeven werd: Dat ze geen zin hadden in werk terwijl ze met niets doen evenveel of meer geld kregen.
Als ie echt zo'n goed leiderfiguur is kan ie misschien zelfs wel aanvoerder worden van een groepje Poolse aspergestekers.
Oneliners van Marco:
"Zoek je werk, loop een Pool achterna"
.
"Je hebt geen uitkering nodig, maar een wekker"
.
Bron: www.eennl.nl/oneliners.html
Muhahahaha
Ik kan me niet voorstellen dat je, met de bekendheid van een Marco Pastors, geen passend werk kunt vinden in no-time. Knap stom cq. lui dus dat hij nog niks heeft.
Maar een GroenLinks-rat moet daar zijn bek over houden. Of eerst eens kijken naar de problemen bij de eigen achterban.
Gisteren een woordvoerder van het CWI dat we de komende jaren met duizenden onopvulbare vacatures komen te zitten o.a. de ICT, zorg en advisering door een gebrek aan hoger opgeleiden. Werkgevers nu al water bij de wijn doen mbt gevraagde competenties.
Je zou dus denken dat voor Pastoors (en andere met wachtgeld thuiszittenden) het vinden van een baan dat bij zijn competenties aansluit niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Zeker in de advieswereld moeten er toch werkgevers zijn die dit soort gasten kunnen gebruiken.
sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 13:06
Ik zuur?
Dat laat ik aan jou en de andere verweesden zoals Behangdelul over.
Maar alsjeblieft, ga verder met jezelf te ridiculiseren...
Overigens is de maakbare samenleving altijd al een 'links' issue geweest, dus....
michello 22-06-07 @ 13:14
Als ie echt betaald werk heeft waarom maakt hij dan gebruik van die wachtgeldregeling?
@Behangdelul
Ga jezelf achter het behang plakken en daar spelletjes spelen, lul, het gaat hier niet om winnen of verliezen, loser.
Maar ach, dat begrijp jij toch niet..
Tuurlijk 22-06-07 @ 13:36
Op basis waarvan duid jij Pastors indirect aan als profiteur ? (Pejoratief dan)
Zwartbroek 22-06-07 @ 13:29
Een fatsoenlijke baan is in mijn definitie een baan waarmee je geld verdient, niemand schade toebrengt en waar je belasting betaald. Meer niet. En dan lijkt het mij dat er derhalve genoeg fatsoenlijke banen zijn.
@Zwartbroek 22-06-07 @ 13:29
Beetje onzin. In deze tijd weten veel werkgevers van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om aan personeel te komen. Met name hoog opgeleid personeel is zeer schaars. In dat licht bezien heb ik wel mijn vraagtekens waarom deze, toch niet domme jongen, nog geen werk heeft. De meeste werklozen die nu thuis zitten, zitten sinds kort, zijn kansloos op de arbeidsmarkt of willen niet werken.
.
Pastors hoort zeker niet in de eerste twee categorieen thuis, dunkt me.
.
Daarnaast: Pastors en Eerdmans zijn toch beide warm pleitbezorgers van de zelfredzaamheid van de burger? Terecht, naar mijn idee. Ik zou zeggen: verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Arno herinnert Marco even fijntjes aan zijn eigen woorden. Van Arno moet Marco helemaal niets, Arno zegt alleen dat Marco dit van Marco zou moeten doen. In plaats van het voor Marco op te nemen zouden een aantal hier zich eens moeten realiseren dat vrijwel alle politieke stromingen vol met profiteurs zitten. Marco Pastors is er kennelijk één van. Touché! Sommige politici zijn authentiek en goed, maar die hebben dan weer rare kleren aan. Dat laaste is uiteraard vele malen erger, dus waar hebben we het over?
Wat ook zo heel erg sneu is, is dat die website van Groen Links geen comments bij hun propaganda toestaat groenlinks.stekje.nl/site/1/00000550 zodat niemand de stukjes kan nuanceren behalve de eigen stasi-redactie.
Op de website van Leefbaar Rotterdam kun je daarentegen wel normaal je mening verkondigen.
www.leefbaarrotterdam.nl/index.php
Even kort samengevat: Arno heeft wel een punt, maar als GL Pastors geen fatsoenlijke baan kan bieden, heeft hij geen recht van spreken. Los daarvan moet Pastors terug de Rotterdamse politiek in en Eerdmans moet terug de tweede kamer in.
@MAXIMO 22-06-07 @ 13:08
Ja als je het niet kan winnen maak je je er maar zo vanaf he lamlul.... lees je uberhaupt reacties of plemp je gewoon een reactie neer? Ga maar terug naar je boom en geef hem nog maar eens een flinke knuffel!
LOL.
Een typisch voorbeeldje van wie kaatst mag de bal verwachten. MP kaatste eerst en ja: logisch dat de politieke opponent hem even met zijn eigen woorden confronteert..
.
Verder vooral een komsich briefje. Als ik MP was, zou ik er om kunnen lachen. Ies humor van GL.
@sikkeneur, Huh? (En nee, ik lees geen Ludlum. Hij lijkt me een soort dronken Dan Brown die heel snel kan schrijven).
Muxje 22-06-07 @ 13:11
U leest teveel boeken van Ludlum enzo. Tryptizol schijnt hier heel goed tegen te werken.
Patrick Bateman 22-06-07 @ 13:18
LOL
@WeertGilders 22-06-07 @ 13:13: en Tara Singh Varma ?
Een GroenLinkser hoeft zich geen zorgen te maken wanneer ze moeten opzouten, er is altijd wel een anti-diskriminaasieburo, stichting voor behoud van de modderkruiper of welzijnskoepel die hun diensten hard nodig heeft. Geld van anderen opmaken voor je eigen naieve wereldbeeld. Hoog tijd dat er eens een maatschappelijke kostenbatenanalyse wordt losgelaten op alle plannen van GroenLinks. Dan komt die partij direct op de zwarte lijst van Bureau Kredietregistratie.
@ WeertGilders: bij de NS gesolliciteerd?
De grap kwam van links...
Groenlinks is voor wachtgeld: www.leefbaar-delft.nl/wachtgeld1.htm
Sinds wanneer verdedigd links ineens het beleid van rechts. Als Groen Links-er zal hij er juist voor uit moeten komen dat het helemaal niet erg is om niet te werken. Die linkse knuffelaars doen al jaren niets anders.
Pastors is het ideale 2e kamer lid en had samen met Joost Eerdmans zeker wat goeds neer kunnen zetten. Als iemand recht heeft op wachtgeld is het in elk geval Pastors wel. Die heeft tenminste WEL gewerkt voor zijn geld.
Laat werkschuwe groen-linkers met hun groene en shagbruine vingertjes maar tomaten plukken.
@ WeertGilders 22-06-07 @ 13:10
Braam zit gewoon in de Provinciale Staten, ze is alleen uit de GL-fractie gegooid..
Koos Virtuoos 22-06-07 @ 11:46
Dat begrip passende arbeid moet eauk maar eens op de mesthoop wat mij betreft. Je kunt als hoogopgeleide prima in de supermarkt vakken gaan vullen, er van uit gaande dat het een tijdelijk oplossing is zolang je nog geen baan op jouw niveau hebt weten te vinden. Wat jij aanhaalt is links jaren 70 denken. Eigen broek ophouden en werken derhalve, ook voor Meneert Pastors.
MAXIMO 22-06-07 @ 13:08
Nogmaals, Pastors hééft werk ! *overweegt caps lock te gebruiken*
Je kunt nu hooguit verder discussieren over de vraag of hij zijn wachtgeld moet inleveren, maar wat is daar de argumentatie voor dan?
Wat doet Sam Pormes nu?
Alsof Arno Bonte een echte baan heeft, sterker nog, als je ooit iets voor Groen Links hebt gedaan is het EINDE CARRIÈRE. De enige werkgever die je dan nog wil hebben is de NPS.
@michello 12:57: Ik zie er nog iets anders in. Die brief van die GL'er is een prachtig voorbeeld van de reden dat er een wachtgeldregeling is in plaats van een gewone WW. Stel je eens voor dat Pastors een WW zou moeten aanvragen, bij het CWI langsgaan, aantonen dat hij solliciteert... Ieder naar kleingeestig-links ambtenaartje zou hem het leven zuur maken. "Nou, u heeft toch niet voldoende gesoliciteerd! Probeert u het nog wat harder. We hebben nog wel een baantje als asbestsoorteerder in Groningen, tuurlijk is dat passend! En we komen 4 keer per week langs om te kijken of u niet stiekem bent gaan samenwonen". Nee, uitgezwaaide politici, en zeker die van rechtsere signatuur, zouden geen leven meer hebben.
Wat doet Cheryl Braam nu?
Ja inderdaad! Stuur die pauper maar terug naar het land waar die... ooh nee wacht ff... laat maar :-P
Behangdelul 22-06-07 @ 12:52
Dacht ik al, ofwel je bent te dom om het te snappen of je wil het niet snappen.
Hier ga ik dan ook niet meer op in.
Next!
@michello
So what?
Hij en zijn partijtje zijn degene die hoog van de toren blazen dat iedereen zou moeten werken etc., vraag Eerdmans maar....
Hoge bomen vangen veel wind.
In dit geval wordt Pastoors nu gewezen op zijn voorbeeldfunctie, waar hij als wethouder zijn mond vol van had.
Door simpel zijn wachtgeld in te leveren en aan het werk te gaan, kan hij terugslaan naar GL en ze wijzen op hun verantwoordelijkheid andere uitkeringtrekkers ook aan een baan te helpen.
Als linkse figuren zoals Arno Bonte lopen te stigmatiseren en Pastors hierdoor geen passende baan kan vinden hebben ze toch indirect bewezen dat al die gestigmatiseerde allochtonen tegen hun zin werkeloos zijn? Dus zou je blij moeten zijn met Pastors' wedervaren.
Maar nee hoor, uberzure MAXIMO zit hier een beetje tegen de enige Leefbaar-sympathisant op GS te schoppen. Jaloers dat leefbaar en niet links het wiel heeft uitgevonden, waarop de linkse coalitie in 010 en vandaag de dag zelfs in 020 (gezinscoach, hufterwijk, inkomenseis, aanpak criminaliyeit, transparantie naar de burger) voortbanjert. Dat doet pijn, de aanpak van die racisten en xenofoben overschrijven in je eigen coalitieakkoord omdat deze aanpak wel werkt, dat kan ik me best voorstellen.
Uiteindelijk hebben wij dus toch de verkiezingen gewonnen.
MAXIMO 22-06-07 @ 12:47
Pastors heeft tenminste gewerkt voor zijn uitkering, de werkloze mensen over wie MP zijn beklag deed hebben nog nooit een vinger uitgestoken!!!!
Een bijstanduitkering is van een andere orde dan WW als je begrijpt wat ik bedoel.
blikjegrolsch 22-06-07 @ 12:41
Als je in het bedrijfsleven de laan wordt uitgestuurd dan krijg je toch ook WW, zijnde 70% van het laatst verdiende salaris??
Wachtgeld 1e jaar = 75% van de wedde, 2e jaar 50%. en 3e jaar 25%.
WW kun je 2 jaar lang ontvangen dus financieel komt dat op hetzelfde neer.
Waarom zou een wethouder geen "WW" mogen ontvangen als de democratische meerderheid hem ontslag verleent?
Verder heeft Pastors gewoon recht op deze uitkering, ingevolge een wet die hij niet zelf heeft gemaakt. Hij heeft daar ook voldoende lang voor gewerkt.
De term "Wachtgeld" heeft een nare bijsmaak gekregen dankzij importkutten Tara singh Varma en Philomenia Bijlhout, die laatste kreeg 2 jaar wachtgeld terwijl ze maar een paar uur in de kamer heeft gezeten. Vroeger zeurde er nooit iemand over.
Ik vind het een beetje makkelijk scoren van GL, immers krijgt elke politicus wachtgeld, net als iedere ex-werknemer WW krijgt - dat is nu eenmaal zo geregeld in Nederland.
nu ook dezelfde brief naar al die krakerspanden enz en dan is de humor echt compleet ... maar die hippie heeft wel een punt wat is pastoors meer dan jij of ik ?
@MAXIMO 22-06-07 @ 12:47
Beste lamlul, zie mijn statement over GL betreffende hangjongeren een uitkering geven en proffesionele handophouders de hand boven het hoofd houden en dan wel zo'n brief schrijven!
GL en ex-GL'ers vullen ook la jaren hun zakken, neem rosenmuller, Tara sing shoarma (dank michello) etc, en dan nu semi-hypocriet de grapjas uit gaan hangen? Nee dank je
@ blikjegrolsch 22-06-07 @ 12:41
Een terechte en goede grap van een GroenLinksers en het oud-linkse tuig kruipt weer uit zijn holen om zijn gelijk te halen t.o.v. al die domme mensen die in het hun hoofd halen om geen Partij van de Arabieren, GroenSlinks of Tedje van Espee te stemmen. Ttsk, zo 2001 > NEXT
Een riante wachtgeldregeling, gèèn sollicitatieplicht, en dan op deze manier in het AD gaan lopen kermen: www.ad.nl/binnenland/article1450820.ec...
Pastors had deze uitbrander mèèr dan verdiend, en het is hoog tijd dat dit ver over het paard getilde figuur zich eens diep gaat zitten schamen. Do as I say, not as I do... Wat een ongelofelijke eikel zeg!
Kudt rechtse (ex-)politici: rechts lullen, links zakken vullen
@ glasbek:
1e. ik ben uw vriend niet, ik moet er niet aan denken.
2e. tutoyeren is iets voor onopgevoede preauleten.
3e. moet u niet gaan studeren of werken in plaats van hier uw tijd verdoen.
4e. dat u de vermeende houding van M. Pastoors zuur vindt komt omdat
u het gebral van links voor zoete koek slikt en stinkend jaloers bent
op personen die wel wat hebben bereikt in de maatschappij.
Niet geschikt voor de functie van schaapherder. Heb ook enkele schaapjes uit andere landen in mijn kudde.
Behangdelul 22-06-07 @ 12:10
Je snapt het blijkbaar niet of je wil het niet snappen, loser, het gaat namelijk niet over het wachtgeld/uitkeringtrekken op zich, nee, het gaat erom wie dat doet.
In dit geval dus een politicus die zich mede profileerde door zijn kritiek op mensen die de hand ophouden maar nu zelf steun loopt te trekken.
En dat is hypocriet.
Behangdelul 22-06-07 @ 12:15
Dat noem ik geen baan maar bezigheidstherapie voor verweesden, mede mogelijk gemaakt door ons belastingbetalers.
@wijsvinger 22-06-07 @ 12:17
Ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik bij deze Marco P. aanbied om mijn erf te schoffelen..
Flikker die profiteur het land uit; Rechtse parasiet!
Zielig al die rechtse reaguurders die er niet tegen kunnen dat hun zielige gefrustreerde kruidenier met Pim-fetisjisme nu heel terecht met zijn gezicht in de peop wordt gedrukt. Jarenlang hebben jullie lopen roepen hoe uitkeringstrekkers MOETEN werken, maar nu Pastors de handel aan het oplichten is is het ineens dikke boehoe? Pastors moet gewoon doen waar hij al die tijd over gejankt heeft: AANPAKKEN!
Als 'ie nou portier wordt bij een disco kan hij van zijn hobby (Marokkanen pesten) zijn beroep maken...
geenstijl RSS gadget: gallery.live.com/LiveItemDetail.aspx?l...
is wel handig:)
Jaaaa, Groenlinks = helden! Aan de slag Marco. Lekker papier prikken bij GIMNET.
pastors heeft wel meer herseninhoud dan ons geert
Ik heb een enorme schurft aan groen-slinks en hun standpunten, maar dit is wel humor ja.
Tsja, als Pastors vorig jaar net zulke harde standpunten als Wilders had lopen verkondigen, had 1NL nu in de kamer gezeten.
Je gaat toch niet tomatenplukken terwijl je voor niets riant wachtgeld kan krijgen! Logisch, maar je zal wel een baan moeten zoeken waar je minstens in de buurt komt van het wachtgeld met je salaris.
@Zeurders 22-06-07 @ 12:25
Okee, hij is wethouder geweest van Rotterdam, toen Leefbaar Rotterdam aan de macht is geweest. Groen links heeft natuurlijk niet lopen zeuren over precies hetzelfde wachtgeld toen de wethouder van de PvdA na tientallen jaren van de Rotterdamse troon gestoten werd.
Daarnaast is de hoogte van het wachtgeld als ex-wethouder van Rotterdam een schijntje in vergelijking met een ex-2e kamerlid.
Ook heeft Pastors hier in Rotterdam tenminste goed werk gedaan, dat geeft de PvdA ook toe alhoewel zij zelf wel hun punten van kritiek aanhouden ten aanzien van LR's communicatie richting allochtoon Rotterdam.
We zijn zeker ook mevrouw Tara Singh Varma van GROEN LINKS nog niet vergeten.
Wel grappig om te zien hoeveel mensen zeggen
dat ze het een leuke aktie vinden van GL,
maar er wel even bij zeggen niet links of voor gl te zijn.
Das hetzelfde als in een zwart GeenStijlshirt lopen.
Pastors moet inderdaad af van de zak van de belastingbetaler, huichelachtige lutser. Wist niet eens dat ie erop teerde.
Tegelijkertijd moeten die GroenLinksers hun grote smoel houden, want die zouden het liefst aan iedereen wachtgeldregelingen geven.
GroenLinks doet aan links lullen, links vullen en ook rechts vullen. Kop dicht, dus, met jullie Singh Varma en jullie Rosenmuller.
...
Maar jij Pastors. Rechts lullen, links vullen. Gore huichelaar. Wegwezen met je parasitair gedrag met dat wachtgeld. Had je maar beter je best moeten doen en 1 zetel moeten halen voor de verkiezingen.
@ wijsvinger 22-06-07 @ 12:30
-
vriend, als je persoonlijk wordt, kan ik dat ook: ik volg een zelfbetaalde opleiding en verdien daarnaast mijn eigen centjes, dus op mij valt niets op of aan te merken, op Pastors met zijn grote mond wél... en dat is zuur, heel zuur!
interessant te zien, dat een aantal rechterzijders hier er een probleem mee hebben, dat dhr.pastors ff te kijk gezet wordt. eauk al zou bontekoe in diverse opzichten boter op z'n hoofd hebben, dan nog heeft-ie een punt. dus als pastors een vent met ballen is, kan-ie er de humor van inzien en doet er wat zinvols mee. even voordat er hier een paar reaguurders op hol slaan : ik heb nix met grachtengordelsocialisten als gl. waarvan akte.
Ik wist niet eens dat Marco op wachtgeld zat. Valt me tegen van hem. Maar het blijft een goed politicus, ik had hem wel een paar zeteltjes gegund. Ik heb zelfs op hem gestemd, maar ja, hun campagne was zo slecht dat bijna niemand ze kende.
@ glasbek: misschien kunt u, samen mer maximo, beter spijkers op op hun kop gaan slaan in een palletfabriek! Dat past beter bij uw niveau.
Touché
Neus op de feiten, Marco!
Sterke actie van GL..
"een stuk ingewikkelder" dat is Groen Links jargon voor "weigeren"
-
echt HUMOR hoe rechtserTs op dit topic zich 10 maal in de rondte kronkelen om het graai-en-grijp-gedrag van Pastors goed te praten... duidelijk!
Marco!! Koffie graag!!
@ MAXIMO 22-06-07 @ 11:59
-
je slaat zoals altijd de spijker op z'n kop, Margo Profteurs klaagt over anderen, maar voor hem zelf gelden blijkbaar niet zijn eigen wetten
-
@ wijsvinger 22-06-07 @ 12:17
-
asociaal regentenkliekretoriek!
@michello 22-06-07 @ 12:19
Als oud-wethouder vangt Pastors wachtgeld van de gemeente Rotterdam.
En partijleider is hij ook al niet meer lees ik hier net:
www.ad.nl/binnenland/article1450820.ec...
www.managementteam.nl/article.jsp?rubr...
Nuances, nuances!
wat zou Pin hiervan zeggen?
derkcs 22-06-07 @ 12:22
Links, rechts. Doe 'ns niet zo achterlijk. Dat is prietpraat van de vorige eeuw. Als je nu nog in dergelijke termen denkt...
Begrijp ik nu goed dat Groen Slinks eindelijk wil meewerken aan het verplicht accepteren van werk of zijn dit gewoon links populistische praatjes?
ARNO heeft een een gevoelig puntje... Ondanks dat ik die GLers geen warm hart toe draag, moet ik ze hier zeker gelijk in geven.
Goed veurbeeld doet goed volguguh weet meneer dat niet???
Marco heeft zo'n zware tijd gehad, laat hem even lekker relaxen.
Jazeker, punt gescoord. Soms heeft links humor. Deze is goed!
"Arno Bonte daarentegen zou ik graag eens op het zebrapad tegenkomen."
sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 11:47
En dat is dus precies waar de schoen wringt.
Met zulke retoriek kom je nergens. Begrijp me niet verkeerd, hoor. Heb niets met GL van doen. Hypocriete kudtpartij, als je het mij vraagt. Maar Pastors is minstens net zo erg. Net als die chauffeur van Pim. Eersteklas charlatans. Heb je geen reedt aan.
Trouwens, WAT voor wachtgeld?
"EénNL deed mee aan de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november 2006 en wist daarbij 62531 stemmen te behalen. Dit was ongeveer 3000 stemmen te weinig om voor een zetel in de Tweede Kamer in aanmerking te komen."
@ maximo: de door u genoemde banen zijn terecht voorbehouden aan het proletariaat, dat dergelijke werkzaamheden niet als geestdodend ervaart.
Het zou een grote schande zijn als mensen met talenten gedwongen zouden worden om tomaten te plukken. Laat het simpele werk over aan de simpelen van geest.
Denk dat Arno beter ook eens een brief kan schrijven naar paultje rosenmuller, onze beroepszakkenvuller.....
Goede grap van Bonte, die dan toevallig bij Groenlinks zit. Iedereen had hem kunnen maken, want het is gewoon de waarheid. Drie keer met je kop op tv en je moet zeker gelijk een belangrijke baan. Neem gewoon genoegen met wat je daar voor was: onbelangrijk!
Wat is er mis met tomatenplukken?
Leuk hoe groenlinks altijd andere aanvalt maar als groenlinks schuldig is blijft het stil:
Gifboot en
www.nrc.nl/binnenland/article724154.ec...
@michello 22-06-07 @ 12:13
Als hij een baan heeft, waarom heeft hij dan nog wachtgeld???
@MAXIMO en alle andere lutsers die pastoors al afschoten als werkeloze;
Oeps! Zie; michello 22-06-07 @ 12:13 & Behangdelul 22-06-07 @ 12:10
Da's inderdaad wel humor van die progressievelingen. Pastors heeft zich idd erg negatief over werklozen uitgelaten.
www.youtube.com/watch?v=LMzOpkSZJR0
Tsja, Pim vangt tenminste geen wachtgeld, dat heeft je vriendje goed geregeld Arno!
Pastors zit dan misschien niet meer in de kamer MAAR HIJ HEEFT GEWOON WEL EEN BAAN. Hij zit in de Rotterdamse gemeenteraad als voorzitter van Leefbaar Rotterdam, dikke oppositie te voeren tegen het PvdA regentenbestuur. www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/inf...
@MAXIMO
ik vind je vervelend.
het gaat erom dat die nepcommunist hier scoort over de rug van een ander. Dat is niet netjes en in dit geval onconstructief.
Wachtgeld is sowieso stom en moet per direct opgeheven worden.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. En dat geldt zeker voor Marco Pastors. Dat GroenLinksers eauk opvreters zijn, doet i.m.o. niet terzake. Komop Marco, je grote voorbeeld was ook niet in loondienst en verdiende een hele aardige boterham in het lezingencircuit. Handje ophouden is zo PvdA-achtig...
Agent327 22-06-07 @ 12:07
Exactly
GAAP! Komt er nog is iets anders dan politiek op GS? Wij willen luba!
@MAXIMO 22-06-07 @ 11:59
daar hoor je me toch ook niet over lamlul?
GL geeft het liefste aan al die hangjeugd een uitkering een opleiding etc etc.
Gaan ze hun ook een brief schrijven?
Het zal me aan mijn reet roesten wat pastoors doet, van mij moet hij ook gewoon als iedere Nl'er aan het werk (misschien doet ie dat ook wel? ik zie geen gegevens dat ie zoals half allochtoon NL aan zijn kruis ligt te krabben).
Ik vind het alleen hypocriet van GL dat ze iemand die de verkiezingen heeft verloren zo'n sarrende brief gaan zitten schrijven terwijl ze de rest van werkeloos NL de hand boven het hoofd houden...
sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 12:05
Alsof iemand behalve verweesde frusto's het wat kan schelen wat een Pastors-adept te zeggen heeft?
Neem je verlies en ga eten, ventje..
Ben ik nou de enige die 'congierge' opmerkt? Het is dus concierge (met een umlaut dan). Misschien een functie voor de stagiaire.
Wachtgeld afschaffen. Gewoon net als iedereen die ontslagen wordt naar het CWI, inschrijven en ongeveer 2 maanden wachten voor je een euro ontvangt en vervolgens tijd naar verleden en natuurlijk slechts 70 % en sollicitatie plicht inclusief invullen werkbriefje en straf als je niet genoeg solliciteerd.
Ja ja Pastors ... en op de koop toe word je ook nog ZWART gemaakt ook.
Duurt het nog langer ...
LOL @ sjaak.
Zinloze aktie.
Je pijlen richten op een uitgerangeerde politicus, zuiver voor eigen gewin.
Met Groen Links zal het niet veel beter worden in Rotterdam als men zich met dit soort natrapperij gaat bezig houden.
En MAXIMO's mening is sowieso abject dus waar hebben we het eigenlijk over.
@ gentle giant 22-06-07 @ 11:58
"Vreeman zegt de aangifte 'volstrekt belachelijk' te vinden: 'We hebben in alle integriteit geopereerd,' aldus de PvdA-burgemeester."
.
Heb ik toch nog gelachen vandaag.
De PvdA en integriteit is als water en vuur.
Adri Reijnhout in Schiedam, Jan Laurier en Mohammed Rabbae in Leiden, Grashof in Delft en zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden van groenlinksers met macrobiotische boter op hun hoofd, net als Bonte zelf. Zo dat was het dan wel weer, ik ga een gehaktstaaf scoren.
Wij (loonwerkersbedrijf) hebben meerdere vacatures voor tractorbestuurders (m/v). Het is seizoenswerk en eerlijk is eerlijk.... ze zijn niet gemakkelijk te vinden.
Maar die LUL van een Pastors komt er hier NIET in!!
Pharos 22-06-07 @ 11:58
LOL!
Je kan die rukkers er idd zo uitpikken..
Als Groen Links eenzelfde brief zou sturen naar al haar werkeleauze achterban, en die van de Partij van de Allochtonen, dan zullen er nog heel wat bossen gekapt moeten worden om al dat papier aan te leveren... en dan nog niets gezegd hebbende eauver de zwarte inkt.
An die Arbeit, Herr Pastors, Sofort!!
"tomatenplukker ( Maasland) "............ geniaal..!!!!
Behangdelul 22-06-07 @ 11:55
Hier wordt gewoon korte metten gemaakt met de hypocresie van Pastors dus anderen hoeven er niet op aangesproken te worden tenzij zij in een ver arbeidsverleden net zo denigrerend deden tegen uitkeringstrekkers als Pastors zelf..
www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...
@ duddus 11:52, nog een pvda mening over wachtgeld.
@gigi gorgonzola 22-06-07 @ 11:53
En hij weet het, daarom is de Coolsingel straks één groot voet- en fietspad. Hoeft Bonte geen ogen meer in zijn rug te hebben. Nee, hij is naast Kaya en de inmiddels weggepromoveerde Els Kuijper het grootste afval dat er in Rotterdam rondloopt.
.. als ik marco was zou ik die arno in een open schrijven aanbieden hem even te helpen met de brieven voor de rest van werkloos rotterdam..
hihi... Het leukste is nog wel lezen hoe bepaalde reaguurders het eenvoudig niet kunnen verkroppen dat één hunner heilanden snoeihard over z'n eigen woorden geflikkerd is.
.
GIVE IT UP WANKERS
GL heeft (ai dit doet pijn) een punt, maar waar blijft de brief naar hun eigen zakkenvullers of over over dooie negers. Wees dan net zo consequent als je wil dat Pastors is.
De meeste wachtgeld handophouders zitten juist in die verrekte stinkende linkse hoek.
Goede grap van die GroenLinkser, ere wie ere toekomt. Het blijft wel verdacht stil van GroenLinkse kant over het slachtoffer van die stemactie van Cherryl Braam: Herman de Kindervriend. Kom Arno, laat daar ook eens je licht over schijnen...
@Behangdelul 22-06-07 @ 11:55
Da's ook wel weer een sterk punt idd.
Leuk, maar gaat GL nu alle allochtonen en uitschot in R'dam ook een brief sturen? lutsers
Een nette brief, beschaafde humor en de spijker op de kop.
Dat het toevallig door een linksert is geschreven aan een rechts kopstuk doet niks aan de argumenten af.
Als het een Marokkaan was geweest aan wie deze brief was gericht dan zouden sommige van de rechtse windvanen hierboven het er ongetwijfeld van harte mee eens zijn gewwest.
Pastors moet gewoon aanpakken in plaats van zijn hand ophouden.
OT: Maar wel LOL
www.nu.nl/news/1124814/122/Neergestoke...
"Volgens Bonte kan Pastors immers morgen al aan de slag als tomatenplukker, magazijnmedewerker, telefonisch medewerker, strandwacht of congiërge op een VMBO-school."
Is dat niet een beetje te hoog gegrepen voor die aso?
@sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 11:47 Ja fun... met een ontzettend dikke SUV over hem heen banjeren. (op zijn steen, uiteraard aangeboden door GL: Hier ligt Arnold een collega-vegetant, veeeel te vroeg, tot een stinkbak hem van de straat joeg)
Ik krijg het lelijke blauwe scherm achter windows als ik op NN kijk ghehe, hoop dat ie 'helemaal gezond' weer terugkomt.
De PvdA roept er ook leuke dingen over, zie tweedekamer.blog.nl/algemeen/2007/06/2...
iemand die zo hoog van de toren blaast en zijn ware aard zo toont dient op zijn nummer gezet te worden, ongeacht de afkomst van de opzijnnummerzettert. En mensen die dat niet kunnen waarderen adviseer ik een humortransplantatie, of ga ergens anders verzuren...
Die hele wachttijdregeling moet sowieso op de schop.
Hahahah, fucking geniaal!
Lekker, nog meer mensen aan het werk. Het is soms al zo stil op GS.
Groen links ?
Vraag ook even aan Tara Singh Varma dat onterecht genoten "ziekengeldje" terug dat JARENLANG is gestolen van de overheid (van mij ook dus).
En ook dat wachtgeld van die andere allochtone flapdrol die jarenlang in het buitenland zat toen ie zogenaamd nog kamerlid was.
Pastors is zich aan het voorbereiden voor de volgende ronde.
Ik vind Marco Pastors een hele goeie vent, maar dit is toch wel een hele strakke aktie van GL :)
Geef hem vreemdelingenbeleid in het kabinet, In de Leefbaar Nederland tijd ging het ook plots stukken beter met Rotterdam, terwijl het nu weer achteruit holt.
Ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde Groen Links-stemmer niet zo'n vreselijk harde werker is maar goed.... nu deze woorden van iemand van GL komen mist het direkt al doel en lacht Pastors zich een krul in z'n lul.
Arro Arno verdient een keiharde schop in zn hol.
Misschien kan die gast gaan werken als sextherapeut bij gehandicapte en chronisch zieke dames.
Dit wordt binnenkort betaald uit het ziekenfonds volgens de Televaag.
Hij kan ook nog als gay beginnen..
nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Pormes
Uitzendburo Groen Links heeft aardig wat mensen in de kaartenbakken.
@Harige Bangmaker 22-06-07 @ 11:44
Sinds wanneer is de ex-voorzitter van DWARS een vriendje van de reaguurders? De lul Arno Bonte is ooit een paar plekken op de landelijke lijst naar beneden gedonderd (zelfs te stom voor GL), maar gelukkig kon hij wethouder worden in R'dam, samen met Kaya, nog zo'n mislukkeling. En nu hij de kans heeft om richting de leefbaren te trappen doet hij het, niet omdat het hem daadwerkelijk interesseert, maar omdat het om Leefbaar Rotterdam gaat.
Pastors zou het 100 maal beter doen op zijn plek en ik mag lijden dat hij doorgaat met Eén NL. Ik zou zo weer op hem stemmen. Arno Bonte daarentegen zou ik graag eens op het zebrapad tegenkomen.
snoei hard! hier zeker geen gl liefhebbert, maar deze knul heeft volkomen gelijk. typisch gevalletje van ga eens werken! lol
Groen Links praat weer eens peop. Het betreft hier passend werk, Pastors heeft bedrijfseconomie gestureerd, dus de genoemde facatures zijn niet passend. De genoemde facatures zijn wel passend voor de gemiddelde ruifvreter die in de meeste gevallen geen (beroeps)opleiding hebben genoten.
mhoehahahaha, nooit geweten dat Links zoveel humor heeft. Goede actie!
Geweldig. Ik adviseer congiërge. Is er ook ergens een lijst van 2e kamerleden? (Lol)
Zeer zeldzame geslaagde linkse humor
Hehehe.... hulde voor Arno Bonte. Hij had ook i.p.v. Pastors de brief aan Bijstandskoning kunnen richten.
WHAHAHAHA. Ook hier geen GL liefhebber maar meneer Pastors is heftig op zijn plek gezet. Pastors heeft gelijk als hij zegt mensen moeten werken als ze dat kunnen ook al is het onder hun niveau. Dus naar de tuinen en plukken die tomaten.
Typisch GL, dat op de m/v spelen, enkelt om te kunnen scoren... ... ipv zich bezig houden met concrete zaken
Weer een 100% smerige laffe linkse streek. Dat die meneer de linkse en allochtone steuntrekkers maar eens aan het werk zet.
sjaakdeslinksesul 22-06-07 @ 11:39
Lul niet zo slap. LPF, Wilders, en alle andere afgeleide Pim-partijen zijn niets meer dan goedkope baantjesjagers, zoals dat gewoon is in het Haagsche.
Of in de gemeenteraad. Pastors moet niet lullen. Heeft ie al te veel gedaan. Put your money where your mouth is. Dien het volk. Maar nee, dat kan niet. Monheer is namelijk verheven. Valt me mee, dat hij zijn haar nog niet geblondeerd heeft.
Ach hoe aandoenlijk. Ze zijn even vergeten hoe het is gegaan met Singh Varma en Cheryl Braam en sociaal voelend miljonair Rosemuller. GL heeft het zakkenvullen uitgevonden.
Hoog tijd dat ze die wachtgeld regeling helemaal afschaffen... pak gelijk even die gouden handdrukken aan... Iemand geld toe schuiven als zo een eikel je bedrijf naar de filistijnen helpt! waanzin!
touché!
Tractorbestuurder...
lijkt mij, eerlijk gezegd best leuk werk. Zeker met dit weer. korte broek aan, iPod op, flesje fris in de cupholder en dan een beetje rustig op het platteland rondhobbelen.
Whahaha, ben totaal geen GL liefhebber, maarre:
PWNED!!!!!!
En wie de neuk is Arno Bonte om dit te roepen? Omhooggevallen wethoudertje, je zit daar niet omdat je verstand van zeken hebt!
De lul liegt dat het een lieve lust is over de successen van het vorige college en het feit dat Groenlinks en de PvdA alle maatregelen gekopieerd hebben, behalve dan de inhouseloze meuk rond "actief burgerschap" en meer van die domme symboolpolitiek.
Ga toch dood man, irritant joch met je goedkope rethoriek, leugens en totale gebrek aan ruggegraat.
Kom er maar in Arno:
Al zou mijn partij voor willen stemmen, het coalitieakkoord verbiedt het ons. We hebben ons als coalitiepartij aan het coalitieakkoord te houden
waskuip-admiraal 22-06-07 @ 11:36:
Kom, niet zo flauw, die Pastors is gewoon een hypocriete klaploper. Dag geloofwaardigheid! Dag Marco!
"zoek je werk, rij dan achter een Pool aan". Het is de uitspraak van Pastors zelf, dus daar kan hij zich aan houden.
strakke actie van GL. :-)
Zelfs GroenSlinks heeft af en toe nog wel een punt. Hop, Marco, aan de bak!
gratuite fascistoide scheldpartij. Als het kwaad van rechts is is alles geoorloofd.. Of neemt deze hippie ook nog even de moeite om ook de rest van het r'dams steunbestand even een briefje te schrijven? (neemt natuurlijk niet weg dat Pastors zichzelf idd niet echt heel zichtbaar inzet...)
hahaha die brief is geweldig :P laat hem maar eens echt werken!
bij de Burger King zoeken ze nog mensen
Zo Pastors, nu stil zitten want je wordt geschoren. Hahahaha goeie linkse humor.
Eerdmans, kom erin!
woehaha, ik zoek nog een SCHOONMAKER, 7 euro per uur handje contantje... Marco, morgenvroeg 7.00u beginnen!
Inderdaad meneer Pastoors, van je luie reet af en gaan werken, anders oprotten
Ben niet perse fan van GroenLinks, maar dit is toch wel humor van de bovenste plank! Geniaal! :)
Correcte brief. Pastors, ga werken man! Pauper.
REAGEER OOK