Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Rita hoaxt erop los

Komt dat schot...En weer een hoax! Zo is de ruit van minister Verdonk helemaal niet beschoten. Dat blijkt uit een eerste onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut. Dikke vette paniek om niks dus, onnodig gesteggel in de ministerraad en ook die verhuizing was niet nodig geweest. Komende week gaat het NFI onderzoeken wat de schade dan wel heeft veroorzaakt. Wij gokken op een blinde vink. Uit dat kogelvrije vest en aan het werk! Nu nog even die Samir hoax ontkrachten en we kunnen weer rustig slapen.

Reaguursels

Inloggen

Hutus and Tutsis share the same religion and language. [wikipedia]
.

IRA komt bij lange na niet aan de miljoen.
.

En Nationaal Socialisme?
Nazi's?

Ja.
Dat is wel een goed vergelijk met moslims, zoals ik al eerder opmerkte.

filter | 08-11-05 | 01:10

@Filter.
Om deze tijd heb ik geen zin om op een google-tocht te gaan, ga zo maffen, moet morgen weer vroeg op.
Misschien volgende keer beter.
Maar in de hoek van IRA, Nationale Socialisten, etc. kan je ze zoeken.
Hutus of Tutsi's(?) helpen ons al aan 1 miljoen doden ofzo te vinden.
En dan heb ik het nog niet gehad over de politieke dictaturen....
Voor nu gaan ik slapen, later!

MAXIMO | 08-11-05 | 00:27

MAXIMO,

Je denkt toch zeker niet dat IK zo'n lijst ga typen? Veel te veel werk.
Nee, ik heb hem netjes gepakt en geplakt.'

.

Dat kan zèlfs jij ook.

.

Dus wacht ik op een lijstje met atrociteiten gepleegd door een ander geloof als de Islam in de laatste - pak 'm beet - 50 jaar.

filter | 08-11-05 | 00:13

@filter
Ik ben niet zo van de lijstjes.
Maar je weet toch wel dat niet zozeer Nederlandse maar internationale politieke stromingen, met dictaturen van links naar rechts, de afgelopen 50 jaar een heleboel brutaliteiten op hun geweten hebben?

MAXIMO | 07-11-05 | 23:47

MAXIMO, Geef JIJ me maar eens een lijstje van andere geloven die de laatste 50 jaar zoveel shit uithalen.
.

Nee, ik bedoel nìèt een lijst uit de middeleeuwen.
En ja, je màg vergelijkingen trekken met Hitler.
Ik heb al eerder een overeenkomst tussen nazi-Duitsland en Islam opgemerkt.
[zelfde gedachtengoed, weetjewel, über en untermenschen.
Ariërs = moslims
Joden = Ongelovigen.]

filter | 07-11-05 | 23:24

*gaap*
@WillemIII
Had je toch ietje hoger ingeschat en beter van je verwacht, ventje.
Een beetje slapjes van je....

MAXIMO | 07-11-05 | 22:31

@filter
Goed idee, mail hem.
Vraag hem om hetzelfde te doen met die andere geloven en politieke stromingen.
Of komt ie dan niet meer toe aan zijn favoriete lijstje?

MAXIMO | 07-11-05 | 22:25

Stop uw hoofd diep onder het zand, om maar niet op te hoeven vallen als verkapte nazi

WillemIII | 07-11-05 | 22:21

Nou, zoals je ziet - en ik je net vertelde - bijzonder weinig.
'.
Misschien moet ik hem maar eens mailen en vertellen waar onze lieve, onschuldige, moslimkindertjes toe in staat zijn, huh.

filter | 07-11-05 | 22:17

@Filter.
Ahhh, een Canadees.
En wat heeft hij nog meer te vertellen over ons Europa?

MAXIMO | 07-11-05 | 22:03

@MAXIMO, Ja, daar heb je gelijk in.
Vèèl te eenzijdig.
Maar het is ook gemaakt door een Canadees.
Weet hìj veel wat er zich allemaal in Europa afspeelt door onze moslimvriendjes, huh.

filter | 07-11-05 | 21:55

@WillemIII
Alsof jij de condities bepaalt door mij te verplichten tot antwoorden op vragen nadat je mij vriendelijk hebt uitgescholden?!
LOL!
Geen wonder dat je een zwak hebt voor die schoffeerders....
@Filter.
'Fijn', die opsomming.
Een beetje eenzijdig, niet?

MAXIMO | 07-11-05 | 21:43

@MAXIMO:

Ik ben het met je eens dat 'bepaalde mensen' gebruik hebben gemaakt van 9/11.
[geheel ten onrechte, NB, want de Islam aanslagen begonnen al in 1968] *)
.

Kortgeleden KONDEN we elkaar nog beledigen.
Nu is 68% van de bevolking te schijterig om z'n mond open te doen.
.

Buitenlandse kranten zeggen dat Nederland 'eindelijk wakker' is.
.

Geert Mak kletst uit z'n dikke nek.
.

*)
In July 1968, Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) hijacked Israeli El Al Airplanes.

In 1970, Palestinian Liberation Organization (PLO) killers attacked bus in West Bank, killing Barbara Ertle of Michigan and wounding two others from the US.

In March 1970, PFLP lodged rockets at US Embassy, Beirut, as well as the American Insurance Company, Bank of America and John F. Kennedy library.

In September 1970, PFLP murderers took hold of four airliners, three of which were blown up.

In March 1972, PFLP engaged the Japanese Red Army to machine-gun and grenade attack Israel?s main airport. Twenty-six were slain, 78 wounded, many from the US.

In September 1972, Arab killers attacked Olympic Village, Munich, Germany, kidnapping nine Israelis and slaying two others. A grenade slaughtered athletes while others were trying to rescue them. A German policeman is slain. Jews killed totaled eleven.

In 1973, Back September Muslim killers slew US ambassador, Cleo A. Noel, and charge d?affaires and a Belgian diplomat.

In June 1976, Arab killers hijacked an Air France flight from Tel Aviv.

In August 1976, PFLP attacked Israel?s main airline, El Al. Four were slain, 20 injured.

In March 1977, Muslim murderers took 134 hostages near the White House. One is slain, 12 wounded, in the seizing of the Islamic Center, the international headquarters of B?nai Brith and Washington?s City Hall.

In February 1979, the US ambassador to Afghanistan is slain by Afghan militia.

In November 1979, Muslims take over US Embassy in Tehran, Iran; 66 diplomats are held hostage. Also, in that month the US Embassy in Islamabad, Pakistan, is taken by Muslim murderers. The building is set ablaze, killing four.

In June 1981, Muslim killers slay Coptics in their burnt out homes in Egypt. Eighty-one Coptics died with more than a hundred gravely wounded. Eighty houses were destroyed and looted.

In the same month, Anwar Sadat, Egyptian President, was slain by members of the Takfir Wal-Hajira sect. Eight others were murdered at Sadat?s reviewing stand.

In January 1982, Lebanese killers murder American military attache Lt. Col. Charles R. Ray as he leaves his apartment.

In August 1982, PLO killers slay two from the US who were eating out at a Jewish restaurant in Paris.

In the same month, Lebanese murderers slew an American embassy employee by releasing a bomb under his car.

In September 1982, Muslim killers slew Lebanese Prime Minister Bashir Gemayel via a car bomb in Beirut.

In March 1983, five Marines are slain by Islamic Jihad and Al-Amal militia.

In April 1983, an Islamic suicide car-bomber kills 63 at the US Embassy in Beirut. Inured: 120. Islamic Jihad claimed planners of the attack.

In October 1983, 241 US Marines were slain by Islamic Jihad. They were killed in their Beirut barracks. Also, 50 UN peacekeepers were slain at the French military barracks.

In December 1983, Five were killed, 86 wounded in Kuwait City when Islamic killers set off car bombs in front of the US and French embassies.

In January 1984, American University of Beirut Prescient Malcolm Kerr was slain by Islamic Jihad.

In April 1984, eighteen American service personnel were slain by Islamic killers in Torrejon, Spain.

In September 1984, Islamic Jihad damaged the US Embassy in Lebanon, killing two Americans, twenty Americans wounded.

In April 1985, American service personnel were slain by Muslims in Madrid, Spain.

In June 1985, Lebanese Shiite murderers threatened Captain John Testrake in his cockpit of hijacked TWA Flight 847. Muslims kill US Navy diver Robert Stethem, tossing his body around carelessly.

In August 1985, a US soldier is slain by Muslims in Frankfurt.

In October 1985, PLO killers hijack Italian cruise liner. A 69-year-old man is shot in his wheelchair, then thrown overboard in his wheelchair.

In November 1985, EgyptAir Flight 648 is hijacked by Muslim killers. Fifty-eight were slain or burnt alive.

In December 1985, Muslim slayers killed 20 at US and Israeli check-in desks in Rome and Vienna international airports.

In that same month, Abu Nidal?s group seized El Al offices in Rome. Thirteen were slain, five being from the US, 74 wounded.

In May 1986, TWA Flight 840 was shot through, leaving a hole in its side. A bomb explosion was set loose by Arab Revolutionary Cells. Also, four from the US were slain when a bomb exploded on a TWA jet going from Rome to Athens. The ARC claimed responsibility.

In April 1986 Americans were bombed in a West Berlin restaurant.

In September 1986, Muslim killers hijacked Pan Am 747, leaving 20 slain.

In October 1986, an American was murdered by a grenade leveled by Fatah at the Western Wall, Jerusalem.

In February 1989, bookstores in Berkeley, CA were bombed by Muslims in protest of Salman Rushdie?s "The Satanic Verses."

In March 1989, US Navy Captain Will C. Rogers? wife is attacked by a car bomb.

In October 1991, Ankara, Turkey, a US soldier is slain and his wife wounded by Turkish Islamic Jihad.

In the same month, a US Air Force sergeant is slain via car bombing with Turkish Islamic Jihad claiming responsibility.

In November 1991, American University, Beirut, administration building is bombed, killing one and wounding over 12 more.

In March 1992, Muslims attack and kill an Archpriest, a Monk, and three laypersons at the St. Mary?s Monastery, El-Mouharak, Asyut.

In that same month, Hizbullah said it blasted the Israeli Embassy in Buenos Aires, Argentina, killing 29, wounding 242.

In October 1992, Islamics attack, destroy and loot homes in El-Qousya, Asyut.

In January 1993, a Palestinian shoots two CIA employees, wounding three others near CIA headquarters, Langley, VA.

In that same month, Ramzi Yousef was judged as heading up the 1993 World Trade Center bombing as well as the 1994 explosion on Philippine Airlines Flight 434.

In February 1993, six were killed by Islamic murderers. They set loose explosives in the World trade Center.

In the same month, a Cairo café attack slew three via bomb.

In April 1993, former US President George Bush was under assassination attack while in Kuwait.

In June 1993, Islamics ambush UN peacekeeping personnel, killing 23.

In August 1993, Islamics kill 4 from US in Somalia.

In September 1993, Muslim murderers shot down US UH-60 blackhawk over Mogadishu. Servicemen?s bodies were strewn in the streets. In October, American service personnel?s bodies were dragged through the avenues of Mogadishu.

In July 1994, a bomb explosion set by Islamics in Buenos Aires, laid low Jewish organization headquarters, killing over 85, wounding over 200.

In December 1994, an Islamic bomb on Philippine Airlines Flight 434 killed Haruki Ikegami, Japanese businessman.

In that same month, Armed Islamic Group took hold of Air France Flight to Algeria.

In March 1995, Islamics opened fire on US Consulate van in Karachi, slaying two US diplomats and wounding a third.

In September 1995, a grenade was thrown through the US Embassy window, Moscow.

In November 1995, a car bomb at Riyadh, Saudi Arabia, US military location slew seven, wounding 60. Islamist Movement for Change and Fighting Advocates of God took responsibility.

In that same month, a suicide bomber killed 16 at the Egyptian Embassy, Islamabad, Pakistan.

In February 1996, Muslims in Egypt took a Coptic village, leveling homes, animal, crops and fields.

In June 1996, a fuel truck exploded near Dharan, Saudi Arabia with 19 Americans slain by Husbollah.

In August 1996, French Archbishop of Oran?s home was bombed, slaying him and his chauffeur. The Algerian Armed Islamic Group did it.

In December 1996, a Paris subway train was exploded, killing four, wounding 86.

In February 1997, a dozen Coptic Christians are killed while worship in their Abu Quorcas church.

In the same month, an Islamic teacher fired at tourists at the Empire State Building New York, NY. A Danish national was killed, visitors were wounded.

In November 1997, Islamics slew four American auditors for Union Texas Petroleum Company and their Pakistani driver in Karachi. The Islamic Inqilabi Council and the Aimal Secret Committee said they did it.

In the same month, 58 were slain by murderers at the Hatshepsut?s Temple, Egypt.

In August 1998, bombs bases the US embassies in Nairobi, Kenya, and Dar es Salaam, Tanzania. Blasts slew 247 in Nairobi and 10 in Dar es Salaam, more then 5000 wounded.

In November 1999, rockets fired at US Information Services cultural center and UN offices in Islamabad, Pakistan, wounded Pakistani guard.

In January 2000, Coptic Christians? funeral in El-Kosheh, Egypt, due to Muslim murderers? attack.

In October 2000, USS Cole?s port side view shows damage via Muslim attack via bomb explosion during refueling in Aden, Yemen. Seventeen sailors were slain, 30 wounded. Bin Laden: the ship sailed "to its doom. . .(along a course of ) false arrogance, self-conceit, and strength."

In December 2000, Muslim on his way to bomb Los Angeles Airport is arrested at US / Canadian border. He has over 100 pounds of explosives in his vehicle. Algerian Ahmed Ressam informs authorities that he was schooled in a camp in Afghanistan, the latter overseen by bin Laden.

On September 11, 2001, Islamic killers international highjack planes, then crash into the World Trade Center, New York, killing more than 5000. Soon thereafter another hijacked plane smashes into the Pentagon. Sixty-four passengers and crew as well as 125 military and civilian personnel were slain with 80 wounded. Another hijacked plane with 44 onboard crashed into Shanksville PA field. All were slain by Arab Islamic zealots.

In October 2001, Muslim murderers slay worshipers in Tomata Indonesian church.

In the same month, Muslim killers shoot into church, slaying 18, in Bahawalpur, Model Town, Pakistan.

In December 2001, Muslim murderers slay Christian community, killing five, in Vwang, Nigeria.

In January 2002, Daniel Pearl, Wall Street Journal reporter, was kidnapped by Muslim murderers in Karachi. He was later slain.

In February 2002, worshipers in a Coptic Church in Egypt were set afire.

In that same month, three Christians were murdered by Islamics in Ilorin, Nigeria.

In that same month in Amman, Jordan, a vehicle was blown apart via car bomb, slaying an Egyptian and Iraqi laborer. The car was owned by the wife of the head of the Jordanian Anti-Terrorism Unit.

In March 2002 in Islamabad Pakistan, five are slain via grenade in a church. Forty-seven are wounded.

In April 2002 in Tunisia, Islamic suicide bombers kills 26 in historic synagogue. Islamic Army for the Liberation of the Holy Sites says they did it.

In the same month, Muslim killers slay twelve worshipers in a Christian village, leaving six wounded.

In May 2002 in Pakistan, a bus exploded, murdering 12 and wounding 19. Al-Qaida was suspected.

In the same month in Kapiisk, Russia, Muslim murderers set loose a bomb in the bushes that slew 42, wounding 150 others. Islamic al-Qaida suspected.

In May 2002, car bombs explode near US Consulate and Marriott Hotel in Karachi, Pakistan with eleven dead and 51 wounded. Al-Qaida suspected.

In June 2002, Islamic killers fired into a Neelum Valley, Pakistani bus, forcing it over a cliff, killing 10 persons, injuring 12 others.

In July 2002, grenades thrown into tourists in Mansebra.

In August 2002, six missionaries taken, two beheaded, in the Philippines. In Jhika Gali, Murree, Pakistan, at a Christian missionary school six are slain and four wounded in Islamic murdering attack against believers.

In August 2002, Kabul Afghanistan witnesses bomb explosion outside UN guesthouse, two wounded. Muslim killers suspected.

In September 2002 in Ahmedabad India, Muslims attack and slay Hindu monks and dozens of worshipers in a temple. Lashkar-e-Toiba takes responsibility.

In October 2002 in Dhabbah, Yemen, explosives kill one and wound four on French oil tanker Limburg.

In October 2002 in Kuwait, Muslims kill one US Marine and wound another as the latter are conducting a non-live-fire exercise.

In the same month in Bali, 187 tourists are slain by Muslim murderers at San Club on Legian Street. Al-Qaida told press they did it.

In November 2002 in Mombaasa Kenya, 15 killed by suicide bomber, 40 wounded. Al-Ittihad suspected.

In the same month in Mombasa Kenya, two SA-7 Strela antiaircraft missiles were launched but missed downing a Arkia Boeing 757. Al-Qaida, the Government of Universal Palestine in Exile, and the Army of Palestine claimed they did it.

In December 2002 in Makassar Indonesia, McDonald?s restaurant is exploded via bomb, 3 killed, 11 wounded. Laskar Jundullah did it.

In December 2002, three worshipers are slain and fourteen wounded in church in Daska Pakistan. Muslims are suspected.

In February 2003, Muslims kill fourteen and wound 8 worshipers in Christian village in Philippines.

In March 2003 in Mindanao, Philippines, a bus is attacked by Moro Islamic Liberation Front, killing nine and injuring four.

In April 2003 in Davao Philippines, a bomb kills 15 and wounds 55. Jemaah Islamiyah is responsible.

In May 2003, suicide bombers storm a residential complex in Riyadh, Saudi Arabia, leaving 35 dead, wounding 200. Al-Qaeda suspected.

In May 2003, bomb attacks in Casablanca fly into restaurant, hotel, Jewish cemetery, Jewish Community Center and Belgian Consulate, leaving 33 dead and 101 wounded. Salfiya Jihadiya suspected.

In July 2003, a Catholic priest in Ranala Kot, Pakistan, was shot and slain in his home. Muslim "fundamentalists" are said to have done it.

In August 2003, Jakarta, Indonesia, Marriott hotel is bombed, killing 10, wounding 150. Jemaah Islamiyah suspected.

In the same month, a truck exploded in Baghdad, Iraq, killing 23, wounding 100.

In September 2003, a car bomb exploded near UN headquarters, killing a guard and wounding 18 in Baghdad, Iraq.

In October 2003, a car bomb exploded at Baghdad Hotel housing US and Iraqi officials, leaving 38 dead and 45 wounded.

In November 2003, a rocket was set loose in Kabul, Afghanistan. Taliban and al-Qaida suspected.

In December 2003, Kerbala government and foreign troops? buildings were attacked by Muslim suicide squads, killing 19, wounding 120.

In the same month, in Baghdad, Iraq, car bombs exploded outside Nabil Restaurant, eight killed, 35 wounded.

In January 2004 in Marathiwat, Thailand, Islamic killers stormed an armory, setting it on fire as well as burning 18 schools, leaving four dead and an unknown number wounded.

In the same month, suicide car bombs strike US-led coalition?s offices in Baghdad, Iraq, killing 31.

In February 2004, Islamic killers blow up an automobile packed with explosives in a crowd of Iraqis lined up outside an army recruiting building in Baghdad.

In the same month, Muslim murderers slay 49 farming community laborers in Nigeria. They had taken refuge in a church.

In the same month in Manveles, Philippines, Abu Sayyaf?s group bombed a ferry, killing 200.

In March 2004, Muslim attackers killed 185 Iraqis in Baghdad and Karbala, Iraq, as they attended shrines.

In the same month, Muslim bombs attacked a commuter train complex in Madrid, Spain, killing 191, wounding 1,800. It was the deadliest attack since Lockerbie bombing in 1988 in Europe.

In the same month, nine from US were slain by Islamics via bomb explosion near Fallujah.

In April 2004, five suicide bombs exploded near police headquarters and academy with 74 slain and l160 wounded.

In the same month, Islamic killers via suicide car bomb slew 5 and wounded 150 in Riyadh.

In the same month, 24 were slain via roadside bomb hitting bus in Baghdad, Iraq.

In May 2004 in Saudi Arabia, Muslims slew six in attack on Western oil company offices in Red Sea city of Yanbu. The slain were then dragged through the streets.

In the same month in Fallujah, Iraq, four were slain via grenade. Mobs dragged the corpses through the streets.

In the same month, Islamics show video of beheading a man who was identified as Nick Berg from Philadelphia.

In the same month, 11 Christians were burnt alive by Islamics in two churches in Nigeria.

In the same month, President of Iraqi Governing Council Izzadine Saleem is slain by Islamic murderers.

In the same month, two are slain by a bomb at a shrine. Fifty others were wounded.

In the same month, in Ambon, Indonesia, bombs kill one and injure 13 in a Christian neighborhood. Another bomb goes off near a church.

In the same month in Barentu Nrritrea, seven are slain and 80 wounded by bomb blast.

In the same month in Pattani Thailand, Islamics kidnap Buddhist civilian, then behead him.

In the same month in Turbat Pakistan, Islamics kill a 14-year-old boy and dozens are injured in a rocket attack against the Minister of Education.

In June 2004, bombs explode close to US base in Beiji, slaying 11 and wounding 22.

In the same month in Rihadh, Frank Gardner, BBC?s security correspondent, was critically injured and his cameraman Simon Cumbers was slain.

In the same month, car bombs exploded near American base in Taji, killing nine, wounding 30.

In the same month, car bomb explodes, killing US solider and five Iraqis with 15 others wounded.

In the same month, Muslims down Robert Jacob, American working for Vinnell Corp, Riyadh.

In the same month, suicide car bomb kills 12 in Baghdad, Iraq.

In the same month, car bombs explode in Baghdad, slaying 13. Crowd dances in the streets, showing "Down with the USA!"

In the same month, artillery shells slay 35, wound 138 in Baghdad, Iraq.

In the same month, US hostage Paul Marshal Johnson, American engineer for Lockheed Martin, is beheaded by Al-Qaeda.

In the same month in Zainapora India, Lashkar-e-Toiba murders kidnap two, later slitting their throats.

In July 2004 in Jakarta Indonesia, a priest was slain and four wounded when gunmen attacked their church. It was near the site where over 2000 Christians have been slain by Muslims.

------

Het gaat maar tot Juli 2004.
Dus nog niets over Theo van Gogh, de dood geschoten leraar, de doodgeslagen man in Parijs en de met benzine overgoten en daarna in de brand gestoken invalide vrouw.

.

Inderdaad was vroeger alles veel beter.
Hoe zou dat toch komen, denk je?

.
Vast allemaal de schuld van de native Nederlanders, huh.
Of misschien wel Rita Verdonk's schuld.

Jaaaaaaaaaa, Dàt zal het zijn!

filter | 07-11-05 | 21:14

Met andere woorden, je wenst niet te reageren op mij en je hebt geen visie maar wel veel vooroordelen. Dat lucht op. Ik had het dus goed gezien...:-)

WillemIII | 07-11-05 | 20:50

@WillemIII
Doet het je goed nu je je hart hebt opgelucht?
Okay....
Ik zie het heel simpel.
Na die aanslagen in NY hebben er gewoon teveel mensen misbruik gemaakt van de polarisatie die bewust of onbewust was ontstaan.
Daardoor is ons land in een negatieve spiraal geraakt waar m'n tot nog toe niet uit is gekomen.
Het heeft zelfs internationaal effect, aangezien wij toch de laatste decennia voor het nieuwe politieke tijdperk, een belangrijke voorbeeldfunctie hadden.
Nu kijkt het buitenland schimmig naar ons, en doen wij het hier niet beter met alle gevolgen van dien op economische en sociale schaal.
Wij zijn vergeten waar we goed in zijn en om het erger te maken wordt er bijna niet meer geinvesteerd.
Met mij is niks uitgevroten en ben geen moslim, maar zie het land achteruit hollen. Vandaar dat ik tegen ze ageer.
Misschien hang ik wel teveel naar een bepaald nostalgisch gevoel, maar Nederland gaat ook mij na aan het hart en ik weet dat wij nog relatief kort geleden allemaal met elkaar overweg konden en elkaar niet hoefden te beledigen om een standpunt te maken.
Het ging er veel beter aan toe dan nu.
Kortom; Geert Mak had gelijk.
En al die anderen die jij waarschijnlijk aanhaalt of aanhangt niet, vind ik althans.

MAXIMO | 07-11-05 | 19:19

In naam van Allah, de barmhartige: Maximo is een buitengewoon minderwaardig soort mens.
En dat mag ik zeggen 'want daar hoorde je de maximo's indertijd ook nooit over'. Overigens, ja eng he, wat een helder verhaal zo'n Hirshi Ali zo nu en dan met ons deelt? Ben je niet - al is het maar een klein beetje - jaloers op iemand die zo goed een duidelijk verhaal kan neerzetten? Dat ze minder poltiiek correct praat dan een Rosenmoller en af en toe een beetje eenzijdig gefocust is even buiten beschouwing latend? Ze is immers door jouw moslimvrienden op niet mis te verstane wijze gebruskeert, zoals wij allen weten. Dan ben je - wellicht- boos. Net als jij overigens. Wat is er zoal met jou uitgevroten?

WillemIII | 07-11-05 | 18:09

Rita, je bent een fantastische bewindsvrouwe. Ga zo door, je hebt de terechte steun van (volgens vele peilingen) negentig procent v/d Nederlandse bevolking. Wat betreft die overige tien procent, trap die overwegend links radicalen en ander tuig zo snel en hard mogelijk het land uit!

Louise A. | 07-11-05 | 12:06

Ah.
Dat zal het zijn.
Mijn dank, Pannie.
.

'T is toch wat hè.
Zomaar mensen zonder verblijfsvergunning het land uitzetten!
Stel je voor dat een gevluchte kinderverkrachter cq moedermoordenaar uit Zuid-Mombassa [bv] zomaar het lànd wordt uitgezet!
Maar dat gaat zomaar niet!
Wat dènkt mevr. Verdonk eigenlijk....

[denk je dat wannabe nog antwoord komt geven?]

filter | 07-11-05 | 11:30

Wannabe is erop tegen dat mensen zonder papieren of verblijfsvergunning opgepakt en uitgezet kunnen worden, net zoals in de rest van de wereld ook gebeurt lijkt mij.
(of weet er iemand een uitzondering?)
Als zo'n opgepakte zichzelf en z'n mede celgenoten in de fik zet is het klaarblijkelijk Verdonk's schuld.

Pannie | 07-11-05 | 10:57

Hoezo NewYorkTimes artikel, kan best interessant zijn.

Pannie | 07-11-05 | 10:53

. wannabecool:
.

Als je toch bezig bent voor Pannie: Wil je hier even een zwart op wit bewijs voor geven?

.

: "Deze dame is gewoon geen dame maar een gevaarlijke demagoge met doden op haar geweten".

[. wannabecool 06-11-05 @ 13:55]

filter | 07-11-05 | 10:15

laat die copy en plaste maar zitten: het is allemaal linkse propaganda.
USA is goed, en Verdonk is goed.

Onderbuik | 07-11-05 | 10:04

wannabe copy & paste graag voor de niet geregistreerden.

Pannie | 07-11-05 | 09:21

[geveinsde moedeloosheid] Zelfs de redactie (doorgaans beslist niet vies van een lekker potje kommaneuqen) bezigt nu al onterecht de term "kogelvrij". Ik heb een hele garderobe vol met kogelvrije broeken, overhemden en jassen en tot op heden zijn al mijn ramen gelukkig ook nog kogelvrij. En niet omdat ik bijzondere persoonsbeveiliging geniet, maar omdat ik de term niet verwar met 'kogelwerend'.

Zelf ben ik er overigens nog niet helemaal over uit hoe het precies zit met met de japanse kogelvis, maar dodelijk is ie wel.

Misschien heeft iemand die wel tegen 't raam van Rita gegooid?

martix | 06-11-05 | 22:38

@onderbuik Dat zou mij verbazen, zij zweren nog steeds bij de goatee-express.

Gavrilo | 06-11-05 | 19:00

betreffende geitenneukers.
hiervoor moet men niet de schuld geven aan theo van gogh, hij heeft het namelijk overgenomen van de in sommige kringen zeer gewaardeerde wijlen ayatollah khomeiny.
deze gaf namelijk een gelovige uit zijn eigen religieuze toko de raad om het in het uiterste geval, indien de nood zo hoog was, het maar met een geit te doen, als de vrouw van de man onrein was.
van masturberen hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord, of gaat dit niet als je genitaal verminkt bent?
overigens gaat een echte schipper ook door de rode zee!

wachtmeester de bruy | 06-11-05 | 18:41

Ah, dit keer was het geen kogel?
Gelukkig maar, het is dus toch veilig en iedereen gunt elkaar een vrije mening, niemand hoeft zich nog bedreigd te voelen. Het was allemaal een groot misverstand.

Zodiac | 06-11-05 | 18:19

@Gavrilo
Nou je het zegt: het zou me niet verbasen als extreme moslims ook de postduif in gaan schakelen als wapen. En dan heb ik het over moderne extreme moslims: de postduif bestaat nog geen 1000 jaar.

Onderbuik | 06-11-05 | 18:03

Wie verstuurt er anno 2005 een kogelbrief per postduif?
Verdonk zal wel balen. Ze had zich nog zo voor bereid op haar martelaarschap. Zo had ze al afscheid genomen van 26.000 Nederlanders en de schepen achter haar verbrand.

Gavrilo | 06-11-05 | 16:23

Verdonk is goed.

Onderbuik | 06-11-05 | 16:02

Coolbest, niet zo zuur kerel, buiten schijnt de zon.

Je begint zelf en ik kop 'm slechts in.

Brusselmans | 06-11-05 | 15:51

Brusselmanneke: prachtige inhoudloze oneliner weer.

wannabecool | 06-11-05 | 15:46

Syrie zit achter Parijs!

Frankrijk en de USA wilden Syrie bombarderen vanwege Libanon. Maar dankzij een flinke donatie van Syrie, staat Parijs nu in brand, aldus mijn grote duim.

Drop | 06-11-05 | 15:24

Over vreemde verhalen en bange enz: hoe loopt het hoofdstedelijke onderzoek naar dat affakkelen van een alleenstaande man door "jongeren"?
Het gerucht gaat dat Cohen zélf de familie waarschuwde voor oncorrecte belangstelling.

Jan Passant | 06-11-05 | 15:20

Het wordt een goede tijd voor vreemde verhalen, bange politici en zwart-wit standpunten.
Denk ik.

Jan Passant | 06-11-05 | 15:17

Maar je doet nooit wat je zegt en dat is het verschil, ouwe geitenneuker!

Brusselmans | 06-11-05 | 15:15

Iedereen die een bevolkingsgroep geitenneukers noemt is een racist en een gevaarlijke fascist.

Ik zeg wat ik denk

wannabecool | 06-11-05 | 14:58

Je beroept je steeds op de kennis die je zou hebben over Theo van Gogh terwijl keer op keer blijkt dat je weinig kaas hebt gegeten van waarvoor de beste man voor stond.

Van Gogh was heel wat vrouwvriendelijker dan manvriendelijk. Niet dat het relevant is overigens. Multatuli schreef destijds mooie dingen over opvoeding op maar hielp zijn eigen kinderen vakkundig naar de verdoemmenis.

Als je je wilt profileren hier op GS als iemand die tegen rabiaat racisme strijdt - waarvan er overigens al velen zijn - heb je mijn nederige zegen.

Hulde!

Het strekt slechts tot aanbeveling een ietwat genuanceerdere toon aan te slaan en niet om de 5 minuten Adolf, Reinhard of Heinrich aan te halen.

Brusselmans | 06-11-05 | 14:28

Ik ben benieuwd of we er nog wat van horen ieg.

wannabecool | 06-11-05 | 14:24

"Voorts merk ik op dat door die zuivere leer - en de steeds wijdere verspreiding in Nederland er van - verworvenheden als het recht er geen geloof op na te houden, vrouw of homo zijn etc bedreigd worden.

Ik voel me vrij hiervan iets te zeggen."

Dit zijn mooie woorden. Ik zeg nadrukkelijk dat dit niet over jouw gaat trouwens, maar heb ik het idee dat deze dingen vaak erbij gesleept worden als een stok om de vooral moslim hond mee te slaan.

Zo was Theo bv. niet bepaald een vrouw-vriendelijk persoon, een beetje vreemd dat hij dan zich in gaat zetten voor de rechten van moslimvrouwen.


wannabecool | 06-11-05 | 14:21

@ Wannabecool

Op zich wel, en in zekere zin smul ik ook wel van die complot theorieen van je, maar ik denk niet dat Verdonk de kwade genius hierachter is.

Zoals Pannie al zei kwam het bericht niet van Verdonk maar van een journalist die meende het van een mederwerker van de AIVD gehoord te hebben.

Het ministerie heeft direct een persbericht eruit gedaan waarin met geen woord over een kogel wordt gerept, maar waarin slechts een onderzoek wordt aangekondigd.

www.justitie.nl/nieuws/51103Onderzoek_...

Brusselmans | 06-11-05 | 14:18

Brusselman: sorry hoor, maar dit lag er wel heel erg dik bovenop. maar anyway, zand erover. Wat voor conclusies trek je nu uit dit specifieke geval van mediamanipulatie door mevrouw verdonk? Deel je mijn mening dat "incident" wel op een, politiek gesproken, heel goed tijdstip komt?

wannabecool | 06-11-05 | 14:09

Waarde Coolmans, ik heb geen enkele moeite met welke term dan ook want ik beschouw mezelf als voorstander van de vrije meningsuiting in haar extreemste vorm.

Ik meende je geblaat meer dan eens tegen ge-edit- verdedigd te hebben.

Verder heb ik niets tegen de islam in haar algemeenheid maar stuit de zuivere leer ervan me tegen de borst. Net zoals dat bij het christen- en het jodendom het geval is.

Voorts merk ik op dat door die zuivere leer - en de steeds wijdere verspreiding in Nederland er van - verworvenheden als het recht er geen geloof op na te houden, vrouw of homo zijn etc bedreigd worden.

Ik voel me vrij hiervan iets te zeggen. Als jij dat racistisch vindt mag je dat van mij in alle openheid verkondigen. Wees in dat geval echter wel behoedt voor een verbaal koekje van eigen deeg.

Ik ben het met je eens dat politici - ook al is er een reeele dreiging - niet te pas en onpas met die dreiging te koop moeten lopen. Het is slechts dat ik iets te vaak uit progressieve monden hoor dat zulks 'gejank' is, terwijl het lijk bij wijze van spreken nog vers is.

Brusselmans | 06-11-05 | 14:05

Dat 'kogelgat' was een uitvinding van luie journalisten niet van Verdonk.
Anders had ze er wel een echt gat in laten maken.

Pannie | 06-11-05 | 14:01

@Brusselmans
Misschien niet door hun bedacht, maar in de vorige eeuw wel meerdere malen door hun toegepast.
En aangezien onze neus alleen maar die kant opwijst....

MAXIMO | 06-11-05 | 13:57

Aandachttrekster...

da wizard | 06-11-05 | 13:56

Brusselman: waarom wordt jij boos als iemand een fascist wordt genoemd, maar heb je geen moeite met woorden als geitenneuker en rat etc?

Waarom mag ik niet zeggen dat Mevrouw Verdonk, Hitleriaanse trekken vertoont maar mag er van jouw wel gezegt worden dat de Islam en dus alle moslims fascistisch zijn?

Typische Fortuynistisch gejank noem ik dat. Alles demoniseren wat het ook maar waagt kritisch tegenover hun pathetische, populistische haazaaigebral uit te laten, en maar janken dat ze zelf gedemoniseerd, bedreigt etc worden. De "bedreigingen van de LPF" werden geleegt door de eigen voorzitter. "De Kogel in het raam van Verdonk" kwamen op een moment dat het haar politiek heel goed uit komt.
Deze dame is gewoon geen dame maar een gevaarlijke demagoge met doden op haar geweten.
een fasciste zou ik zeggen inderdaad. Die stelling is heel wat makkelijker te onderbouwen dan de door jouw zo geliefde geitenneuker-demagogie.

wannabecool | 06-11-05 | 13:55

De politieke moord, wederom een uitvinding van Amerikaanse bodem..

Die Yanks toch altijd..

Brusselmans | 06-11-05 | 13:53

MAXIMO @ 13:50
Uiteraard sarcastisch....
Eer ik hier weer ter verantwoording wordt geroepen door een slecht begrijpend lezer.....

MAXIMO | 06-11-05 | 13:53

Volgens het Parool zat er gisteren nog een 'kogelgat' in het raam van Verdonk, wat een luie sufferds zijn die journo's toch!
Dat zoontje van van Gogh wat in mekaar zou zijn geslagen was ook zo'n rare kwestie.

Pannie | 06-11-05 | 13:52

Ik ontleen we eens een citaatje maar slechts wanneer er ze er zeer dik bovenop liggen of anders met bronvermelding.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:51

@Brusselmans
De veramerikanisering van Nederland is al een tijdje aan de gang dus moeten we ook politieke moorden voor lief nemen :S

MAXIMO | 06-11-05 | 13:50

Het is ook erg onwaarschijnlijk dat een politicus - of enig ander publiek persoon - in Nederland wordt doodgeschoten.

In Nederland toch zeker niet..

Brusselmans | 06-11-05 | 13:48

Dat de helft van je posts overschrijfsels zijn van de goddelijke vetzak had hij dan wel weer goed door Brusselmans.

Pannie | 06-11-05 | 13:48

@Pannie
Ik zei al; ben niet boos.
@Brusselmans.
Precies, zo zie je maar weer....

MAXIMO | 06-11-05 | 13:48

@ Pannie

Nee weet ik, was ook ironisch bedoeld.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:46

Het NFI is met het onderzoek begonnen en dit heeft tot de voorlopige conclusie geleid dat het 'onwaarschijnlijk is dat de beschadiging is veroorzaakt door een vuurwapen'. Het OM noemde eerder speculaties over een schietincident 'voorbarig'.

"voorbarig" nieuw woord voor "propagandaleugen"?

en verder:

Een geschrokken Verdonk liet vrijdag na de ministerraad weten dat ze inmiddels een andere werkkamer heeft gekregen. "De bedreiging komt zo wel erg dichtbij", zei ze.

jaja, Polen had Duistland wel degelijk als eerste aangevallen destijds en de holocaust heeft niet bestaan.

wannabecool | 06-11-05 | 13:46

Wannabecool woont niet in de Diamantbuurt.

Pannie | 06-11-05 | 13:45

'Weer een Nederlander vermoord Femke dit is ongehoord' mag wel gewoon?

Pannie | 06-11-05 | 13:44

@ MAXIMO

Ja, belachelijk inderdaad dat die spandoeken zijn verwijderd.

Smakeloos als ze waren, tijdens ADO - Ajax wordt er massaler aan uitingen van wansmaak gedaan.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:42

Maximo sjeesus jij bent ook gauw op je pikkie getrapt.
Loser is trouwens makkelijk want anders zat ik niet op GS.

Pannie | 06-11-05 | 13:42

Wannabe wordt toch ook niet door z'n aanhang aangesproken?
Z'n letterlijke woorden waren trouwens iets anders, maar de algehele teneur was wel dat hij hiermee duidelijk te ver was gegaan.
Was trouwens een uitspraak bedacht door z'n tekstschrijver Theo van Gogh helaas.

Pannie | 06-11-05 | 13:40

@ MAXIMO

Ik ben een harmonieus mens, dus je poging tot genegenheid is geaccepteerd.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:40

Op AT5 zeggen ze dat op de spandoeken "levend verbrand, Rita bedankt" stond.
Watskebeurt met de vrijheid van meningsuiting?

MAXIMO | 06-11-05 | 13:38

Wannabecool, het treurige copypast bezinksel uit de Diamantbuurt.

Een groot democraat zoals dagelijks uit zijn woorden valt op te maken. Groot voorstander van diverse verboden en natuurlijk een icoon van de vrije meningsuiting.

Kan bovendien moeiteloos drie kopstukken uit het nazirijk opsommen. Een niet te onderschatten prestatie.

Tot hier heeft het feest van onze vrije samenleving ons gebracht.

Te moeten knielen voor fascistische knuppeltjes als wannabe, die negen van de tien maal nog de benen nemen wanneer hun aantoonbare nonsens weer eens ontmaskerd dreigt te worden, die niet verder komt dan Pim en Theo als iemand er een andere mening op na houdt dan de zijne en die joelend en juichend zal zwijgen wanneer - ik noem een zijweg- Verdonk of AHA bloedend op de grond liggen.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:38

@Brusselmans.
Precies.
*slaat zijn arm om Brusselmans*

MAXIMO | 06-11-05 | 13:30

Zonder mededogen ben je nergens mijn beste MAXIMO.

Brusselmans | 06-11-05 | 13:27

@Pannie
Ik ben niet boos....
Waar heb je het over?
Loser.

MAXIMO | 06-11-05 | 13:25

Brusselmans, het pathetische leeghoofdje met intelectuele pretenties.
Te triest voor woorden als je al je waarheden uit de pulp van Theo en Pim moet halen.

wannabecool | 06-11-05 | 13:22

Haha maxima wordt boos...
De waarheid kan soms hard zijn!

Pannie | 06-11-05 | 13:22

@Pannie
Welke last?
Zijn aanhang heeft hem daar nooit op aangesproken....

MAXIMO | 06-11-05 | 13:18

@Brusselmans
Ga je ook al OT bazelen?
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Of ben je steeds dichter bij een waarheid die laat zien dat al jouw helden en heldinnen toch niet zo heldhaftig zijn zoals in je necrofiele natte dromen?
Ik heb medelijden met je....

MAXIMO | 06-11-05 | 13:14

MAXIMO 06-11-05 @ 12:12
daar heeft hij anders behoorlijk last mee gehad die uitspraak dus waar lullen we over?
Wel opletten he!

Pannie | 06-11-05 | 13:12

Dat gat in het raam onstond door een glazen oog van Rita die te hard uit haar oogkas plopte tijdens het schoonmaken.

NahUnd? | 06-11-05 | 13:00

Als onze ziener nu ook eens de moeite zou nemen een discussie aan te gaan hier op GS i.p.v. het wereldrecord nazi's noemen om vervolgens 9 van de 10 keer de benen te nemen zou zijn likkende deurmat MAXIMO ook niet steeds in z'n eentje komen te staan.

Brusselmans | 06-11-05 | 12:59

@FNV-lidaf.
Je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat doet wannabe.
Verder nog wat te melden over Verdonk?
Hoax of geen hoax?
@opperwezenlijk
Wannabecool citeert uit die door hem gelinkte tekst, het zijn dus niet zijn woorden.

MAXIMO | 06-11-05 | 12:53

@wannabeecool
Het te pas en te onpas mensen vergelijken met Eichman, Sadam, etc is natuurlijk niet kies maar bovendien niet slim. Aangezien je daarmee daden van genoemde personen bagatalisseert. In het geval van Eichman zouden dan 'slechts'11 joden zijn vergast.

Ben ook niet echt een Verdonk addict, maar na zo'n opmerking verwacht ik niet veel steekhoudende argumenten meer. Beetje kort door de bocht vind je niet?

opperwezenlijk | 06-11-05 | 12:48

FNV-lidaf, hartelijk dank voor je lieve zorgbetuigingen. Maak je geen zorgen hoor, ik red het wel.

wannabecool | 06-11-05 | 12:42

@wannabe

Ik kende een man die iedereen vertelde hoe hij steeds werd achtervolgd door , toen nog , de BVD.
Een zeer tragische man, een dichter en af en toe kocht ik wel eens een paar bundels van hem. Uiteindelijk hing hij zichzelf op, overtuigd van allerlei smerige conspiracy complotten waar de BVD, de CIA en alle andere smerige kapitalisten een centrale rol in speelden.

Het leven moet toch moeilijk voor je zijn jongen... ga er eens lekker op uit vandaag, het is mooi weer. Ga eens lekker met je vriendjes pogo-en of zo.
En als de tragische dichter dat ook eens had gedaan, meer van het leven genieten en minder gefixeerd op de roots of all evil, dan leefde hij nog...

FNV-lidaf | 06-11-05 | 12:37

Precies op het moment dat ze politiek zwaar onder vuur ligt, wordt er op het raam van minister Verdonk gevuurd.
Dat komt goed uit.
Wèg aandacht voor het feit

* dat deze minister zojuist het record liegen tegen de kamer heeft gebroken (gegevensverstrekking door haar dienst over uitgezette asielzoekers aan de autoriteiten van hun herkomstlanden vond niet plaats, verzekerde ze meerdere malen, om nog maar te zwijgen van alle voorgaande keren dat ze de kamer verkeerd inlichtte),
* dat ze binnen een paar uur na de brand op Schiphol stellig verklaarde dat het personeel "adequaat gehandeld" had (terwijl alles op het tegenovergestelde wijst en iedereen altijd te horen krijgt dat men eerst de uitslag van het onderzoek moet afwachten alvorens uitspraken te doen, wat dus kennelijk niet voor de minister geldt),
* dat ze volkomen ontrecht verklaarde dat de overlevenden van de brand "zorgvuldig" opgevangen waren (terwijl ze gehuld in een dunne dekens op een luchtplaats onder schot werden gehouden of op een vieze matras in een isoleercel liggen).

Plotseling is iedereen het er over eens dat een kras op de ruit van Verdonks werkkamer veel belangrijker is dan 11 verbrande gevangenen die door haar opgesloten zijn in een onveilige noodbarak.
Heel erg, dat schot op haar kogelvrije raam, want "hoe je ook over haar beleid denkt, ze moet natuurlijk wel haar werk kunnen doen" (D66).
Tsja, dat geldt dan ook voor Sadam Hoesein, natuurlijk. Of voor Eichman, Videla, Pinochet.
Je moet als ambtenaar, minister of staatshoofd wel "gewoon je werk kunnen doen". Ook al leidt dat werk tot de dood van onschuldige mensen.

etc etc

fantastische analyse op

wannabecool | 06-11-05 | 12:27

exarchos: je bent zelf een rat.

wannabecool | 06-11-05 | 12:23

verdonk is 1 van de weinige goede ministers.

Onderbuik | 06-11-05 | 12:13

Commentaarder @ 11:59 + @ 12:08
Precies!
En Els Borst Bin Laden noemen of zeggen dat allochtonen geen incasseringsvermogen hebben is zeer waarschijnlijk ook geen demonisering.
We hoorden daar per slot van rekening niemand over....

MAXIMO | 06-11-05 | 12:12

@willem....
lees de vorige posts eens. Ik probeer slechts een samenvatting te geven. En een voor mij lastig te begrijpen paradox uitgelegd te krijgen.

Enne, het demoniseren als zijnde "slecht en verwerpelijk" is vorige week nog door Hirsi Ali gebezigd in Buitenhof, vlak nadat zij haar mede-gast in die discussie naief en incompetent noemde.

Daar verwees ik naar. Fortuyn speelt al lang geen rol meer in die discussie. Fortuyn, overigens zelf ook niet vies van een stevige portie verbale strijd.

Commentaarder | 06-11-05 | 12:08

Even tussendoor:

Die rat van een abou jahjah(?) gaat in Buitenhof even lekker zo de schuld van de rellen in Frankrijk bagataliseren. Wordt weer lachen met onze zuiderbuur uit Libanon

exarchos | 06-11-05 | 12:06

@WillemIII
Dus ik mag geen kritiek hebben op Rita in een Rita topic?
En als ik kritiek uit dan ben ik een extreme linksert....
Wat maakt jou dat dan?
Je lijkt wel op Mare, die ziet ook al spoken, die vond dat ik een kogel rechtvaardigde terwijl ik dat nergens kan teruglezen.
En al dat gelul hier over die geloofsboeken komt mij inderdaad de strot uit.

MAXIMO | 06-11-05 | 12:05

Goed idee Commentaarder. Rosenmuller is immers de verpersoonlijking van de drang de buurtjes aan te geven zonder er zelf ook maar de minste gewetenswroeging over hoeft te hebben. Lijkt me dat je zo iemand van alles voor de voeten mag werpen. En dat je graag Verdonk wil demoniseren zegt meer over hoeveel jij nog bezig bent met Fortuyn dan dat het iets bijdraagt aan een eventuele discussie

WillemIII | 06-11-05 | 12:02

Heerlijk gewoon

Stelling:
kritiek op Verdonk noemen we voortaan demoniseren.
En Rosenmuller een dodelijke tumor toewensen een ode aan de vrijheid van meningsuiting.

Afgesproken?

Commentaarder | 06-11-05 | 11:59

@. MAXIMO
Ja jongen, we hebben het weer over koran en de bijbel, maar wat mij betreft over alle gevaarlijke sprookjesverhalen waar een religie omheen is gebouwd die gebaseerd is op macht, de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen en indoctrinatie van kinderen/jong volwassenen. Dat jij dit vrij grote wereldprobleem bagatilisseert en je wil richten op Rita Verdonk zegt meer over jouw bloedhonden mentaliteit - wat vaak doorgaat voor extreem links (je weet wel, zo sociaal dat het bijna asociaal wordt) dan dat het iets zegt over een eventuele afwijking in de discussie

WillemIII | 06-11-05 | 11:57

Ali Eddaoudi, islamitische geestelijk verzorger in de gevangenis van Breda, schrijft in zijn boek "Marokkaanse jongeren" dat bijna eenderde van de jongeren die in de gevangenis zitten, van Marokkaanse afkomst zijn.

Drop | 06-11-05 | 11:53

@ . Pas Op Je Tellen
Bedankt voor jouw zeer vrije, maar vooral volkomen onbegrijpelijke, interpretatie van het sinterklaasgedicht

WillemIII | 06-11-05 | 11:51

@Drop
Spreek voor jezelf, bange poeperd.

MAXIMO | 06-11-05 | 11:49

Misschien is het een idee om gewoon eens helder te gaan nadenken in Nederland. En minder snel moord en brand te schreeuwen. We wonen tenslotte (nog) niet in Parijs. Een begin van een oplossing trouwens, voor de meelezende haagse politici: durf een weldoordachte mening te hebben. Neem nu D'66 met zijn kritiek op de machtspolitiek van het CDA. HET gat in de haagse politieke markt. Aan de ambitieuze politici onder ons dit gat uit te buiten. Voordat we echt een op religie/of andere verzinsels waar je de vinger niet op kunt leggen gebaseerd land worden.

WillemIII | 06-11-05 | 11:48

Moslimse engerds en Nederlandse angsthazen. Gezellig.
Is de glaszetter al klaar bij mevrouw?

Jan Passant | 06-11-05 | 11:47

@drop

Dat komt omdat 80% van de christenen impotent is.
En 95% van de jeugd-gevangenen is gewoon Nederlander.

Hoeveel columnisten heeft dat moslimtuig vorige week wel niet vermoord?

Rabarberke | 06-11-05 | 11:42

> moslims zijn ZOOOOO eng! En t
> leuke is: Hoe enger wij ze vinden,
> hoe meer zij in t verdoemhoekje
> gedrukt worden, hoe enger ze
> daadwerkelijk worden.

Ze zijn ook eng en ze stoppen zichzelf in een verdomhoekje.

60% van de loverboys is moslim
33% van de jeugd-gevangenen is Marokkaan

Komt nog bij dat moslims Parijs in brand steken en collumnisten vermoorden.

Drop | 06-11-05 | 11:38

Eigen glazen (h)eerst!

zoek | 06-11-05 | 11:34

Hier een paar beginnerstips voor de Binnenlandse Veiligheids Dienst:

- Een kogel maakt zo'n gaatje in beveiligd glas: www.poughkeepsiejournal.com/etc/mallsh...

- Een aanslag op een persoon wordt normaliter niet uitgevoerd bij afwezigheid van die persoon

- Sprookjes vertellen doe je aan je kinderen voor het slapen gaan

Henk Hunk | 06-11-05 | 10:10

@Frank Es

Net alleen kogels zijn in staat om gaten te maken. Een goeie ouderwetse steen kan dat ook

FNV-lidaf | 06-11-05 | 10:09

Zou de kogel misschien als hoax neergezet worden om de boel bij elkaar te houden?

Pjeutr | 06-11-05 | 09:42

ah. Dus dit was stap X in t plan "Hoe krijg je de bevolking v/d westerse wereld zo ver om oorlog te voeren tegen t midden-oosten zonder te vertellen dat het eigenlijk om olie en economische belangen gaat'. Fijn om te weten. Laat je lekker bang maken mensen, moslims zijn ZOOOOO eng! En t leuke is: Hoe enger wij ze vinden, hoe meer zij in t verdoemhoekje gedrukt worden, hoe enger ze daadwerkelijk worden.

Amstel | 06-11-05 | 09:41

U hoeft zich niet te verontrusten mevrouw Verdonk, dat gat is gewoon aan komen waaien, of beter gezegd in komen waaien?!...... Natuurlijk is het geen kogel geweest, immers niemand in Nederland heeft een vuurwapen behalve het leger en de politie?!.....

Frank Es | 06-11-05 | 09:36

Vraag me af of Verdonk nog de schuld krijgt van het levend verbranden van de Schiphol Oost celbewoners nu blijkt dat de 25 jarige Libieer zelf de cel in de fik heeft gestoken.
Zouden al die spandoeken met "Levend verbrand Rita bedankt" gerectificeerd worden?
Of zouden ze worden omgezet in "Wat dan ook, het komt allemaal door Rita's gestook"?

FNV-lidaf | 06-11-05 | 09:28

@Kim

Helemaal gelijk.... het journaille lijkt mij in dit geval weer veel te snel aan de haal te zijn gegaan met zogenaamde scoops.. RTL, Netwerk die een cameraploeg stuurt naar die studentenkamer aan de overkant. Maar op 1 of ander manier krijgt Verdonk hoe dan ook altijd de schuld van alles.

FNV-lidaf | 06-11-05 | 09:23

Uit het ANP-bericht: "De werkkamer van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is beschoten. Wapenexperts van Defensie denken dat het schot is gelost vanuit een gebouw aan de overkant."
.
Nu wil ik wel eens weten met welke wapenexperts de journalist gesproken heeft. In de rest van de ANP-bericht zegt de politie overigens dat er een beschadiging in het raam gevonden is en dat ze a) niet weten of dit door een projectiel veroorzaakt is en b) als het door een projectiel veroorzaakt, ze niet weten om wat voor een projectiel het gaat.
.
Mij lijken er twee schuldigen: de zogenaamde wapenexperts (namen?), en de ANP-journalist die een onduidelijk stukje schrijft.

Kim Jong-il | 06-11-05 | 08:58

Verhip. Een telganger.

poppermotje | 06-11-05 | 08:20

@Pas Op Je Tellen
Als jij geen drugs gebruikt, wordt het misschien een keer tijd!

Mare | 06-11-05 | 04:21

@bwahaha 01:39
Ik heb niets en niemand genegeerd jochie, die uiting van 'respect' laat ik graag aan jou over.

Mare | 06-11-05 | 04:15

Misschien te links, te hand in hand, samen naar een doel gevoel.
Soms kom je eerder aan en neemt de rest een andere weg of blijven staan.
Blijf zelf wel gaan, pak ze aan, geef ze een weg en leg desnoods dat plavei.

Groeten aan de Rita de verglaasde vloertegel.

Pas Op Je Tellen | 06-11-05 | 03:24

Pas Op Je Tellen, zie je wel toch een dichter!

Levereter | 06-11-05 | 03:00

@Levereter 06-11-05 @ 02:51
Laten we het op het 1e houwen ipv rommel vouwen en alcohol verstouwen.

Pas Op Je Tellen | 06-11-05 | 02:54

Pas Op Je Tellen, is dit experimenteel dichten, of het gevolg van enkele narcotische versnaperingen ofzo.

Levereter | 06-11-05 | 02:51

Kogel is door de kerk, en niet tegen een raam. Wat is dit voor banaan en republiek repliek, slim boos heeft verdonk soms kogelvrije windows?

Wat leert deze XP, JP roep niet te snel.
IRQ's in voor een rel, strax zegt die bus nog beng. Als je voorin wilt zitten, moet je blijven zitten. Ongeacht roots kit, is het emancipatie wat je spit.
Zet je naam op dat straatnaambordje, en zorg dat je de bus niet mist!

Verdonk geen Sugerbabe, maar heeft wel suikerglas ruiten om bij het suikerfeest aan te sluiten. Integratie van 2
kanten, verbreding van ons cultureel erfgoed maakt ons verwanten!

Pas Op Je Tellen | 06-11-05 | 02:47

. K1100, Groetjes.

Levereter | 06-11-05 | 02:39

Kap ermee. Slaap lief voor iedereen die nog wakker is.

K1100 | 06-11-05 | 02:38

@. bwahaha 06-11-05 @ 02:33
Mocht ze willen, ondanks haar .snor

K1100 | 06-11-05 | 02:36

Ik dacht dat Verdonk het beleid van Jobcoman uitvoerde, ze is trouwens het enige wijf met ballen in dat kluppie van JPB.

Levereter | 06-11-05 | 02:36

@. Levereter 06-11-05 @ 02:30
En voor de Nederlanders onder ons: het is GRATIS.

K1100 | 06-11-05 | 02:34

Verdonk is de brave variant van Wilders, omdat het kabinet weet dat Wilders gelijk heeft, wat dat ook is.

Drop | 06-11-05 | 02:34

Verdonk is toch een man!?

bwahaha | 06-11-05 | 02:33

Ging dit topic over Verdonk?
Wie is dat eigenlijk?
Weer zo´n Ex gevangenisbewaarder
Kutwijf zonder gevoel?

K1100 | 06-11-05 | 02:32

. K1100, sorry maar wannecool zit altijd en eeuwig over die AIVD te zeiken, vandaar, maar bedankt voor de LINUX tip, ook leuk om de grijze kleine cellen bezig te houden met iets anders als GS.

Levereter | 06-11-05 | 02:30

@. Levereter 06-11-05 @ 02:20
Volgens mij heb ik je nooit in verband gebracht met wanabeecool.
Maar wat lui worden heb je wel gelijk.
Dar K*ker windows maakt het je wel makkelijk. MAAAAr LINUX is een leuk alternatief, probeer het eens

K1100 | 06-11-05 | 02:25

. targent, ik respecteer je mening, maar moet dat zo grof?

Levereter | 06-11-05 | 02:22

@. targent 06-11-05 @ 02:18
Mee eens!

K1100 | 06-11-05 | 02:20

. Levereter
ik ben normaal ik zeg wat ik denk.
vrijheid van meningsuiting noemen we het tegenwoordig.
:)
verdonk is een kut wijf!!!! en dat zeg ik luid op!!!!!!

targent | 06-11-05 | 02:18

@targent
Ik moet haar ook niet. Maar dat kun jebij de vekiezingen duidelijk maken.

K1100 | 06-11-05 | 02:16

Ja Rita wordt lekker gedemoniseerd ,het bekende spelletje van de vieze gluiperige linkse ratjes .

Yammie | 06-11-05 | 02:15

8 instructies is alles wat je nodig hebt :]

Drop | 06-11-05 | 02:15

@. Drop 06-11-05 @ 02:10
NO choise???

K1100 | 06-11-05 | 02:13

targent, doe normaal !!

Levereter | 06-11-05 | 02:11

@. Levereter 06-11-05 @ 02:04
In een Dos window kun je hele leuke dingen doen. Jekunt met UNIX een leuk scriptje draaien, of eigenlijk alles wat je wilt. meer zeg ik niet want je weet wel.......... AIVD.

K1100 | 06-11-05 | 02:11

Misschien dat dit werkt:

10 CLS
20 PRINT "==== MENU ===="
30 PRINT "1) SLAPEN"
40 PRINT "2) BED"
50 DO
60 keuze$ = inkey$
70 if keuze$ = "1" goto 100
80 if keuze$ = "2" goto 100
90 loop
100 end

Drop | 06-11-05 | 02:10

-edit drinken en posten gaat in jou geval niet samen-

targent | 06-11-05 | 02:10

. K1100, zag laatst een lieve docu over een opname studio in Congo, wat dacht je, allemaal Atari's, onverwoestbaar, en inderdaad heb toen meer geleerd over programmeren dan ooit op een PC.

Levereter | 06-11-05 | 02:04

@k1100 @01:51 ow my, jij 1337 haxor, jij. Ik ben onder de indruk!

bwahaha | 06-11-05 | 02:04

@. Drop 06-11-05 @ 02:01
Right.

K1100 | 06-11-05 | 02:03

Drop: XT 8086, GWBASIC

Drop | 06-11-05 | 02:01

@. Levereter 06-11-05 @ 01:47
Heb ik ondermeer op leren programmeren.
Leuk ding.

K1100 | 06-11-05 | 02:00

@bwahaha
10 Delete bwahaha
15 errorlevel 10
20 If error10 goto 10
30 delete Bwahaha anyway

K1100 | 06-11-05 | 01:51

Kent iemand nog de Atari ST, zooo mooi!

Levereter | 06-11-05 | 01:47

@. MAXIMO 06-11-05 @ 01:41
Alle missionarissen drinken aan het eind van de avond een glaasje. En drank maakt meer kapot dan je lief is.

K1100 | 06-11-05 | 01:46

@K1100
Dat zegt nog niks, want voor hetzelfde geld had je hem gister gekocht.

MAXIMO | 06-11-05 | 01:44

@k1100 "Nu weet je hoe oud ik ben en wat ik met PC´s kan doen."
Call me stupid.

bwahaha | 06-11-05 | 01:43

@K1100, vast heel oud want ik weet niet waar je het over hebt.de computer begon toch pas met windown 98 ?

NoClass24 | 06-11-05 | 01:43

@. Mare 06-11-05 @ 01:30
Mijn eerste computer was een siclair 81 met éé´n KB geheugen. Daarna kwam de eeerste PC: XT 8600
Moest je nog allerlei dip switsches en jumpers omgooien als je iets wolde veranderen. windows bestond niet, en DOS heerschte.
Nu weet je hoe oud ik ben en wat ik met PC´s kan doen. In tegenstelling tot de nitwits die alleen maar een helpdesk kunnen bellen.

K1100 | 06-11-05 | 01:42

@driest vannacht
Inderdaad. De zendingsdrang maakt het ze zelf onmogelijk inhoudelijk op het thema te reageren.

MAXIMO | 06-11-05 | 01:41

@mare: als je de homofilie gaat negeren op een museumavond? Waarom ga je dan uberhaupt? (Of moet je van je vriendin?)

bwahaha | 06-11-05 | 01:39

excuses, het is zedeNprekerij natuurlijk

driest vannacht | 06-11-05 | 01:38

@K1100 OK Ik kan niet tegen drank maar ga me niet vertellen dat het niveau van de laatste 2 uur geen millimeter alcohol bevat. Worden die beroepsmailers zelf niet doodmoe van al dat religieuze en sexueel geobsedeerde geraaskal en die naar alle richtingen uitwaaierende beschuldigingen en zedeprekerij? Wat een middeleeuwers allemaal, eigenlijk.

driest vannacht | 06-11-05 | 01:37

Nee, ik ga ze gewoon negeren vanavond. Althans, hun homofilie. Want dat is wat anders dan hunnie zelf, de homofielen. Snap je.

Mare | 06-11-05 | 01:34

Een zieke homo blijft een homo, maar wel een normaal medemens. Gelijk aan een ieder van ons! Wanneer houdt dat homofobe gedoe en keertje op. Voor alleduidekheid (kutwoord) Ik ben hetero.

K1100 | 06-11-05 | 01:33

@bwahaha
Is goed. Zal ik ze bijeen drijven en vol vuur schreeuwen: DUIVEL, ga UIT deze MENSEN!!

Mare | 06-11-05 | 01:32

@K1100
Je opmerking roept wel een vraag bij me op: internet nieuweling? Hoe krijg je dat voor elkaar? Of ben je enorm jong?

Mare | 06-11-05 | 01:30

@mare: spot de homo, he!

bwahaha | 06-11-05 | 01:30

@MAXIMO
Nee, ik ben maar 1 keer per maand stoned. Maar daar geniet ik dan ook intens van! Enniewee, ik ga de Utrechtse Museumnacht in, so long iedereen!

Mare | 06-11-05 | 01:27

@bwahaha
"Ik zie jullie wel op darkseed verschijnen met CounterStrike."
Als volkomen internet nieuweling, waar heb je het over?.

K1100 | 06-11-05 | 01:26

@Mare 06-11-05 @ 01:10 , een genoegen om je scherpe comments ook hier weer aan te treffen.Bij deze de mijne: Ik vind rita ok !

NoClass24 | 06-11-05 | 01:25

@bwahaha
Ik weet vooral dat een homofiel gebukt gaat onder het juk van de homofilie bwahaha. En dat jij bij de omgang met een homofiel zijn homofilie weet te negeren, vind ik een bijzondere prestatie, die best wel eens in het zonnetje mag worden gezet. Overigens ga ik op meerdere punten van je post in, maar ik hoor niks van je. Je was toch zo trots op je alles verhelderende uitleg? En zoals je zelf weet bwahaha, als ik je een homo noem, scheld ik je niet uit! Ziek ben je dan wel, maar dat stukje onvolmaaktheid van je laat ik gewoon even buiten beschouwing als ik je al die wijze woorden hoor spreken. Want daar krijg ik zelfs als hetero gewoon een keiharde lul van. Kortom, ga zo door, vertel me hoe te leven.

Mare | 06-11-05 | 01:25

@. bwahaha 06-11-05 @ 01:15
What the fuck is het verschil tussen " homofilie en homofielen ". De een wordt in zijn kont geneukt en de ander ook.
Nog iets aan toe te voegen???
Is daar trouwens iets mis mee?

K1100 | 06-11-05 | 01:20

@K1100
Nee, niet echt...
Maar er werd weer ver afgedwaald van het topic.
Wilde voorkomen dat hetzelfde gebeurde als gisteren dus heb ik een beetje een provocatieve stelling genomen mbt tot het lijdende voorwerp.
@Mare
Nog niet gerookt?

MAXIMO | 06-11-05 | 01:18

Is het lichaam van Christus eigenlijk wel halal? Of is de discussie nog niet toe aan bespiegelingen van dien aard?

Mare | 06-11-05 | 01:18

@. driest vannacht 06-11-05 @ 01:11

Spreek voor jezelf, als je niet tegen drank kunt, moet je hier niet komen. Wij Alco´s gaan gewoon door.

K1100 | 06-11-05 | 01:15

@mare: ik ga niet in het oneindige met je kissebissen. Dat jij het verschil niet kende tussen homofilie en homofielen is jouw probleem, zeg maar. Als je me graag homo noemt, ga je gang. Ook dat negeer ik wel. 't Is echt niet mijn tijd waard. Net zoals deze Koran-Bijbel discussie dat is. Ik zie jullie wel op darkseed verschijnen met CounterStrike.
/busy

bwahaha | 06-11-05 | 01:15

@MAXIMO
Heimwee naar je moeder??????

K1100 | 06-11-05 | 01:12

@maximo: ze heeft al een snor. En voor de rest is iedereen hier alweer dronken.

driest vannacht | 06-11-05 | 01:11

Ik sta nou niet bekend als de grootste vriend van Rita Verdonk, maar als er ooit een kogel door haar hoofd heen zoeft, is het wat mij betreft mede te wijten aan mongoloide opmerkingen als die van MAXIMO.

Mare | 06-11-05 | 01:10

@Linkert
Die homo beantwoordt mijn post in het andere topic niet, dus ik dacht, misschien zit ie hier. Gaylords zijn meesters in de kunst van het jezelf verstoppen, dat weet je toch. Zo, nu eens kijken waar het HIER over gaat ;-)

Mare | 06-11-05 | 01:08

Godverdomme, hebben we het weer over de Koran en de Bijbel.
Kunnen we het weer over verdonk hebben?
Ik vind dat een snor haar niet zou misstaan, een kleintje dan hé!?

MAXIMO | 06-11-05 | 01:05

@Mujahid
Ik zie je punt. Dit klinkt toch heel anders...
"No one of you is a believer until he desires for his brother (fellow Muslim) that which he desires for himself." - Hadith recorded by al-Bukhari, Islam."
(700)
@Mare
Heb je nou alweer zin om Bwahaha te bashen ? Hahaha.... Waar nou weer om ?

Linkert | 06-11-05 | 01:04

@. Mujahid 06-11-05 @ 00:56
Ik ben een gewone autochtone Nederlander.
Ik geloof nergens in. Heb me wel verdiept in de verschillende godsdiensten.
De Islam is volgens mij een van de meest onverdraaglijke.
En het feit is dat de Koran een letterlijke opschrijving is van het woord van God (Allah) en daar kan dus niet over gediscussieerd worden. (Sorry voor de wat verlate reactie, maar ik denk eerst een beetje na en ik typ niet zo snel)

K1100 | 06-11-05 | 01:03

Ik zoek dat mietje van een bwahaha, heeft iemand hem gezien?

Mare | 06-11-05 | 00:59

@K1100
06-11-05 @ 00:29,

jij bent dus geen mohammedaan maar gelooft wel dat de koran niet vertaald kan worden? Dat wordt een probleem want de meeste mohammedanen zijn geen arabier.

Overigens begrijpen zelfs de meeste arabieren ook het archaische arabisch van de koran niet....

Mujahid | 06-11-05 | 00:56

@. Mujahid 06-11-05 @ 00:50
Volgens mij is je standpunt duidelijk. Al die lappen tekst worden denk ik niet meer gelezen, bloot slaat dood, ben het trouwens wel met je eens.

K1100 | 06-11-05 | 00:54

Linkert schreef: "Maar nu is dat volgens jou een universeel principe, hummmmm....
En wat bedoelde je hier dan mee ?"

zelfs beesten kennen hem, sociale dieren weten ook heel goed wat een ander pijn doet en zullen doorgaans mijden een ander individu pijn te doen in de groep, of ze helpen elkaar zelfs in de hoop later ook geholpen te worden (apies die elkaar vlooien, vampiervleermuizen die onbekende soorgenoten voeren etc.)

En iedereen voelt wanneer hij een ander pijn doet en voelt hier aversie tegen, het zit gewoon diep in onze genen.

Voor de universaliteit zie verder en.wikipedia.org/wiki/Ethic_of_recipro... (zie ook de interessante noot over de mohammedaanse variant)

Linkert schreef: "het christendom liefde predikt voor alle mensen en de Islam alleen voor eigen gelovigen en zelfs die hard aanpakt..."

Nou het nieuwe testament kan zo wel met goede argumenten verdedigd worden (het omgekeerde ook wel maar minder sterk). Wat betreft het mohammedanisme heb je de spijker op z'n kop geslagen (zie ook weer het artikel over de gulden regel in wikipedia).

Mujahid | 06-11-05 | 00:50

Werkt Pritt ook al bij de VVD?

parttimeherder | 06-11-05 | 00:49

Jeuk is leuk
Pijn is fijn, en,
Bloed moet!!!!!!!!

Of zoiets.

K1100 | 06-11-05 | 00:49

Ik kom er wel ? Ik hoop dat jij er komt Drop....
Die onderdrukte sexualiteit in de Islamitische wereld waar ik al eerder naar linkte ivm. dat heaumeautopic is ook wel een interessant gegeven....
(quote)
"Nu Islam de schijn van koranische kuisheid hoog houdt vraagt men zich af of dit niet een ongelofelijke seksuele frustratie tot gevolg heeft gehad vooral in het westen. Immers islamitische jongeren doen hun best om zich seksueel te onthouden, zoals voorgeschreven. "
members.chello.nl/a.wichmann2/islam_nl...

Linkert | 06-11-05 | 00:48

God en Allah zijn op kano-vakantie in een andere dimensie. Ze komen over een miljoen jaar terug. De Grote Theepot neemt de zaken voorlopig waar.

Drop | 06-11-05 | 00:46

@Drop
Allah is god.
Doet dat pijn?

MAXIMO | 06-11-05 | 00:42

Je komt er wel. Nog een stapje: Allah is niet een liefdevolle God. Allah heeft kuren en is onvoorspelbaar. De enige manier om zeker te zijn dat hij je blij ontvangt is d.m.v. gewapende Jihad.

Drop | 06-11-05 | 00:41

@Mujahid
Maar nu is die gulden regel dus herleidt tot dat gezegde of spreekwoord, whatever, dat wel ontstaan is door onze christelijke bakermat, dus de bijbel zoals Drop al zei dat jij gezegd had, hahaha...
Maar nu is dat volgens jou een universeel principe, hummmmm....
En wat bedoelde je hier dan mee ?
-
Overigens kan er wel gezegd worden dat de bijbel wel de gulden regel kent naast een hoop intolerantie en barbariteit. Die gulden regel is de basis van eigenlijk de meeste religies behalve eentje: het mohammedanisme, daar ontbreekt hij volledig.
-
Je loopt fantastisch met woorden te googelen en ik begrijp je ook wel. Wil je alleen even helpen om je punt duidelijker op tafel te leggen.Maar als ik het goed begrijp, bedoel je dat het christendom liefde predikt voor alle mensen en de Islam alleen voor eigen gelovigen en zelfs die hard aanpakt...

Linkert | 06-11-05 | 00:36

@. Mujahid 06-11-05 @ 00:19
Ik zie geen mensn zich schamen omdat er iets verkeerd vertaald is. Feit is dat de Koran het Enige woord van god is en niet veranderd mag worden.

K1100 | 06-11-05 | 00:29

@vander F
LOL!
Maar zover ik weet liep het niet in de miljoenen of genocide van complete volkeren op basis van geloof.

MAXIMO | 06-11-05 | 00:28

@Drop
06-11-05 @ 00:18,

"Dat zegt Mujahid dus steeds: de NL cultuur is gebaseerd op de Bijbel.
"

Nee dat zeg ik niet, die gulden regel is een universeel principe, die hebben we niet aan de bijbel te danken. De afwezighied van de gulden regel in bij mohammedanen wel aan het mohammedanisme omdat de koran specifiek geboden geeft die in gaan tegen de gulden regel.

Mujahid | 06-11-05 | 00:24

Niet zo navelstaren.
De chinezen, hunnen, jappen en Inca's schaamden zich ook niet voor hun slachtwerk.
Beetje etnocentristisch gedoe hier.

vander F | 06-11-05 | 00:23

@Drop
Kan je vriendje niet meer voor zichzelf opkomen ?
Hij had het over de gulden regel van de bijbel... Dit is een SPREEKWOORD..

Linkert | 06-11-05 | 00:21

@. Harige Bangmaker 06-11-05 @ 00:14
Tolerant tegenover domme mensen is normaal. Wanneer deze mensen een grens overgaan moeten ze tot de orde geroepen worden. Dit heet opvoeden. Als je de dood van twee debielen die zich verstoppen in een hoogspanningsgebied aangrijpt om een stad af te fakkelen ben je verkeerd bezig. Dus DOM.

K1100 | 06-11-05 | 00:21

. Drop 06-11-05 @ 00:18
Niet geheel Drop.
Lezen kan zo af en toe geen kwaad.

Mujahid:
"Het westen heeft de barbariteit van de bijbel allang achter zich gelaten en heeft ondanks de bijbel de verlichting doorgemaakt, dus zlefs als er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en koran dan nog hebben die niets van doen met de normen en waarden van het westen, die zijn namelijk niet gebaseerd op de bijbel maar op de Verlichting en het Humanisme."

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:21

@K1100
06-11-05 @ 00:13,

het blijft een hoop onzin. Elke taal kan vertaald worden, woorden zijn slechts een middel, de boodschap een doel. Alle (iig vrijwel alle) talen zijn in staat om die doelen te beschrijven. Het arabisch is trouwens een semitische taal de erg lijkt op het aramees en hebreeuws, de talen waarin een deel van het oude testament geschreven is, die kunnen toch ook vertaald worden. Zie jij christenen of joden komen met excuses dat hun heilig werk verkeerd vertaald is. (Zie jij israelis klagen dat hun taal niet vertaalbaar is, of zie jij moderne arabieren klagen dat hun taal niet vertaalbaar is?). Mohammedanen die dit beweren schamen zich gewoon om wat in de koran staat.

Mujahid | 06-11-05 | 00:19

> Volgens mij is dat een Nederlands
> spreekwoord: "Wat u niet wilt dat
> u geschiedt doe dat ook een ander niet"

Dat zegt Mujahid dus steeds: de NL cultuur is gebaseerd op de Bijbel.

Drop | 06-11-05 | 00:18

@ vast goed
Roger. Scheppingsverhaal in boek Jozef.

Drop | 06-11-05 | 00:17

@Mujahid
Volgens mij is dat een Nederlands spreekwoord:
"Wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet"
In de bijbel staaT alleen iets over de andere wang toekeren en liefde enzeau...(NT)

Linkert | 06-11-05 | 00:15

. jaco

Vijf voor twaalf?
De klok geeft toch echt bijna kwart over twaalf aan.

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:15

> Het loopt in ieder geval in de miljoenen......

De moslims hebben ook miljoenen afgeslacht (Iran, Byzantium, Servie, Spanje, Oostenrijk, India).

Drop | 06-11-05 | 00:15

@Drop: tuurlijk jongen.
nl.wikipedia.org/wiki/Koran

"De koran is geschreven in naam van Allah: met uitzondering van één soera (9. At-Taubah) begint elk hoofdstuk met de regel In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle; wat volgt is een tekst die gesteld is in de eerste persoon meervoud, met vertellingen en instructies voor de gelovigen, zie de Lijst van Soera's.

Soms lopen de teksten parallel met verhalen uit de bijbel, zoals hoofdstuk 12, 'Jozef', dat de geschiedenis uit het boek Genesis hervertelt.

De koran is een oproep tot onderwerping, 'islam', aan de ene ware God. Deze God is dezelfde als de God van de bijbel, alhoewel de visie van de islam op God afwijkend is van die van de joden en vooral van die van de christenen. De koran maakt op een aantal plaatsen melding van Jezus 'de zoon van Maria', maar ontkent stellig diens goddelijke afkomst"

vast goed | 06-11-05 | 00:15

. K1100

Hear hear!
Maar domme mensen moeten nu eenmaal ook getolereerd worden.

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:14

In dit land is het vijf voor twaalf, en in rond parijs twee voor twaalf. Dus geniet er nog maar van, zolang het kan.

jaco | 06-11-05 | 00:14

@. Mujahid 06-11-05 @ 00:08
Dat is de interpretatie van onze moslimvrienden. Niet de mijne, ik geloof, maar alleen in mezelf oftewel in het individu. Godsdienst is voor domme mensen.

K1100 | 06-11-05 | 00:13

@MAXIMO
06-11-05 @ 00:10,

en tot die tijd mogen ze terug naar hun zandbak...

Mujahid | 06-11-05 | 00:13

drop! sorry, ik mix je up met fuckje

wannabecool | 06-11-05 | 00:12

@K1100
06-11-05 @ 00:06,

maakt het uit, je hebt er 2 maar ze komen op hetzelfde neer, de eerste (de "negatieve" is de meest voorkomende):

- doe een ander niet aan wat je niet wilt wat met jezelf gebeurt
- behandel een ander zoals jezelf behandelt wenst te worden

Mujahid | 06-11-05 | 00:11

Gulden regel:
behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden

De gulden regel geldt niet in de Islam: vrouwen zijn de helft waard van een man en niet-Moslims zijn onrein, net als varkens.

Drop | 06-11-05 | 00:11

@ Maximo
Vergeet die laatste opmerking maar...

King of controversy | 06-11-05 | 00:11

. Mujahid

Wij Ollanders staan anders ook redelijk bekend om onze keelklanken.

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:10

Drop: kassamedewerksters?

wannabecool | 06-11-05 | 00:10

@Mujahid
Ach, het lijkt wel een vastgelopen langspeelplaat.
Veranderingen komen van binnenuit.
Niet opgedwongen van buitenuit, zoals jij zou willen...

MAXIMO | 06-11-05 | 00:10

@K1100
06-11-05 @ 00:06,

wat een onzin, is god zo'n prutser dat zijn woord niet eens duidelijk gemaakt kan worden aan alle volkeren op aarde maar alleen aan keelklank uitstotende zandhappers?

Mujahid | 06-11-05 | 00:08

@ Maximo
De meeste religieuze doden hebben de Joden op hun geweten. Zij hebben immers bekend het water vergiftigd te hebben waardoor in Europa de pest uitbrak. Met andere woorden, het is een beetje onzin waar je mee bezig bent. (je vergeet bovendien de conquistors) ;)

King of controversy | 06-11-05 | 00:08

Drop: nog hoofdoekjes afgepakt van kleine meisjes?

wannabecool | 06-11-05 | 00:08

@Mujahid@23:59
En naar welke gulden regel refereer je dan ?

Linkert | 06-11-05 | 00:07

De Koran kan niet worden herverteld, het is het woord van God zelf, dus vertalingen of nieuwe edities komen niet ter sprake.

K1100 | 06-11-05 | 00:06

@MAXIMO
06-11-05 @ 00:03,

"Two wrongs don't make a right"! Had ik je niet al eens gevraagd om een passage uit de bijbel te komen die een algemeen en eeuwig geldende oproep tot het vermoorden van ongelovigen deed?

Mujahid | 06-11-05 | 00:06

Hoogste tijd voor een verse profeet, me dunkt...

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:06

@Drop
Precieze aantallen heb ik niet aangezien de priesters, naar hun luisterende machthebbers en conquistadores de slachtoffers niet echt goed bijhielden....
Het loopt in ieder geval in de miljoenen......

MAXIMO | 06-11-05 | 00:06

@ vast goed
Was het niet zo dat de Koran eigenlijk het vervolg was op de Bijbel? Als Derde boek zeg maar. Het oude testament was de geschiedenis, het nieuwe testment een voorspelling en de Koran was de concrete invulling van het dagelijkse leven tot de terugkeer van JC. Maar dit weet ik niet helemaal zeker, anyone?

King of controversy | 06-11-05 | 00:05

@ maximo

Hoeveel dan?

Drop | 06-11-05 | 00:03

@Mujahid
Ach, de bijbel en haar effect heeft tot nog toe meer doden op haar geweten dan de Quran.
Zij lopen dan ook 600 jaar ofzo voor...

MAXIMO | 06-11-05 | 00:03

Geef mij Katja maar

wannabecool | 06-11-05 | 00:03

@Drop,
wij voelen ons dan ook als Bonobo's.

fuckje | 06-11-05 | 00:02

> Overigens wordt Genisis in de Koran
> wel herverteld (zie wikipedia/koran),

Ik zie het niet zo snel staan. Volgens mij link je maar wat. Het is in ieder geval duidelijk dat je de Koran niet gelezen hebt.

Drop | 06-11-05 | 00:02

Dat blijkt Drop, dat blijkt...

Harige Bangmaker | 06-11-05 | 00:01

Mensen en apen hebben 99% hetzelfde DNA.

Drop | 06-11-05 | 00:00

@ MAXIMO
05-11-05 @ 23:52,

het kan me geen drol schelen of er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en de koran, die zijn er, Mohammed had ook een aantal verhaaltjes gehoord en er zijn eigen draai aangegeven. Het westen heeft de barbariteit van de bijbel allang achter zich gelaten en heeft ondanks de bijbel de verlichting doorgemaakt, dus zlefs als er overeenkomsten zijn tussen de bijbel en koran dan nog hebben die niets van doen met de normen en waarden van het westen, die zijn namelijk niet gebaseerd op de bijbel maar op de Verlichting en het Humanisme.

Overigens kan er wel gezegd worden dat de bijbel wel de gulden regel kent naast een hoop intolerantie en barbariteit. Die gulden regel is de basis van eigenlijk de meeste religies behalve eentje: het mohammedanisme, daar ontbreekt hij volledig.

Mujahid | 05-11-05 | 23:59

" Op de eerste dag schiep Allah de burka, lachte zich een breuk en trad terug in zijn grot, met zijn zoontje Bin, later Laden genaamd".

fuckje | 05-11-05 | 23:58

> citeren uit een boek om van daaruit
> een heel geloof in een hoek te
> plaatsen is stom en angstig.

Dat hangt ervan af wat je citeer.

Drop | 05-11-05 | 23:56

Er wordt in ieder geval goed gegoogled om beweringen te checken.

vast goed | 05-11-05 | 23:56

@Drop & Mujahid: mijn bewering klopte idd niet. Overigens wordt Genisis in de Koran wel herverteld (zie wikipedia/koran), komt Christus in de koran voor (maar als profeet en niet als zoon v. God) en zo nog wat vergelijkingen.

Maar goed, mijn punt was: citeren uit een boek om van daaruit een heel geloof in een hoek te plaatsen is stom en angstig.

vast goed | 05-11-05 | 23:55

Heeft de Koran echt geen scheppingsverhaal?

Drop | 05-11-05 | 23:54

Drop: Jouw Bijbel moet verboden worden imo

wannabecool | 05-11-05 | 23:53

@wannabe.
LOL!
Ik vroeg me al af waar je bleef.
@Drop.
Er zijn genoeg overeenkomsten.
Hier speciaal een leestip voor jouw:
www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?ite...
@KoC
Ik zei het het nog voor Geert Mak.
Waar is mijn krediet?
In ieder geval; Geert Mak heeft gelijk.

MAXIMO | 05-11-05 | 23:52

Geert Mak had gelijk.

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 23:51

BTW, Brusselman, het heeft niets te maken met voorspellingen. Nuchtere analyses. thats it

wannabecool | 05-11-05 | 23:49

Wie gaat het als eerste (als tweede mag ook) toegeven?
Geert Mak had gelijk, we worden geregeerd door de angst (haar) zelve

King of controversy | 05-11-05 | 23:49

Bizar die rechtse liefde voor een vrouw met ballen.

wannabecool | 05-11-05 | 23:48

> De eerste hoofdstukken van bijbel
> & koran zijn overigens hetzelfde

Dat is niet waar.

Mijn bijbel begint met Genesis, het scheppingsverhaal.

Zover ik weet, bevat de Koran niet eens een scheppingsverhaal.

Drop | 05-11-05 | 23:47

Vastgoed schreef: "De eerste hoofdstukken van bijbel & koran zijn overigens hetzelfde."

Complete onzin. Vergelijk hier: www.skepticsannotatedbible.com/

Mujahid | 05-11-05 | 23:46

@vast goed
05-11-05 @ 23:34,

verschil met de bijbel is dat de bijbel verhalen zijn die zgn geinspireerd zijn door god maar geschreven door feilbare mensen. Tevens zijn het verhalen, geen richtlijnen, waarin tegen bepaalde mythologische figuren opdracht werd gegeven een ander mythologisch volk aan te vallen. Het moge duidelijk zijn dat deze verhalen niet meer relevant zijn voor deze tijd maar dat ze waren bedoeld om de toenmalige situatie te verklaren.

De koran daarintegen claimt het directe en onveranderde ultieme woord van god, geldig tot het einde der tijden, te zijn en geeft geen vage verhalen en parabelen maar heldere instructies. Ik bedoel: "Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de ongelovigen waar je hen ook vindt", hoe duidelijk wil je het het hebben?

Mujahid | 05-11-05 | 23:43

@Drop: deze misdaden tegen de menselijkheid werden niet veroordeeld, niet door de auteur, niet door de beschreven God. Wat moet je er nu van vinden? Is de Bijbel daardoor slecht? Of valt het mee omdat in latere boeken hele andere leefregels worden beschreven?
Mijn conclusie: hang je moraal niet op aan zo'n boek. De meeste christenen doen gewoon hun best naar hedendaagse maatstaven en hebben nauwelijks benul van de bijbel. Net zoals moslims, zeg maar. En als gelovigen hun boek niet letterlijk moeten nemen, moeten buitenstaanders een geloof al helemaal niet veroordelen op wat er in een boek te vinden is.

De eerste hoofdstukken van bijbel & koran zijn overigens hetzelfde.

vast goed | 05-11-05 | 23:42

Het oude testament is volgens mij vooral een geschiedenisboek. Een beschrijving van wat is gebeurd. De koran bevat opdrachten, zelfs uitgewerkte oorlogsplannen.

Drop | 05-11-05 | 23:39

Valt er nix te breezah-en hier?
Geen Roxy meer?

Boze Buur | 05-11-05 | 23:38

@ vast goed
Werd het goedgekeurd of werd het beschreven. Daar is een verschil.

Drop | 05-11-05 | 23:36

Maar goed. Dat dit afbraakkabinet kut is, weten we nu wel.

Maar hoest nu met Natalee? Die van Aruba? Is die al ergens opgedoken?

En sinds wanneer zit de Amsterdamsche penose in Zoetermeer?
www.nu.nl/news/621024/13/Dode_na_schie...

Nah goed. Te veel vragen.
Bibendum esse.

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 23:35

@Mujahid: in de Bijbel wordt het uitmoorden van het volk van een van de twaalf zonen van Israel goedgekeurd. Gelukkig kwamen ze net op tijd tot inkeer, en lieten de resterende mannen de vrouwen & kinderen van een nabijgelegen durp ontvoeren, de mannen gingen er uiteraard aan. Zo groeide ook het volk van de twaalfde zoon weer aan.

Moraal? Interpreteer wat je wilt. Maar door hitsig generaliseren obv enkele regels schiet je in een angstkramp.

vast goed | 05-11-05 | 23:34

@Mujadid,
tt pag. 105 staatstv.

fuckje | 05-11-05 | 23:30

@ fuckje
05-11-05 @ 23:23,

maar Pastor's heeft wel gelijk. De koran staat diefstal van niet mohammedanen toe en dit was ook de bron van inkomsten van Mohammed. Mohammedanen noemen het "ghazwa". In de hadith staan vele van deze rooftochten of ghazwa's van Mohammed beschreven.

Mujahid | 05-11-05 | 23:28

I love allochtonen..

Smokesave | 05-11-05 | 23:27

Gevalletje van eigen glazen ingooien. Prachtig hoor die Balkie met z'n gevonden kogelresten... Zekers weer van de immer waakzame*kuch* AIVD vernomen.....
Hoeveel geld kost al die paranoia ons inmiddels niet ? En waar hebben we eigenlijk last van ? Een handjevol opgeschoten puberale Moslims met delusions of grandure...

Linkert | 05-11-05 | 23:27

Maar goed.

Laten we de huid niet verkopen, voordat de put gedempt is, want appels kunnen als een molensteen om de nek hangen, en voor je het weet heb je de poppen op de spreekwoordelijke plank gespijkerd.

Niemand weet wat er nu gebeurd is, daar in Den Hoax. Dus laten we de kalmte in Godesnaam gewoon bewaren en vooral rustig blijven. We moeten de boel bij elkaar houden en niet in paniek raken. We staan nog niet op Code Rood.

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 23:24

En in Rotterdam ligt Pastors onder vuur.

fuckje | 05-11-05 | 23:23

ze kunnen zelfs geen glazen breken daar in Den Haag...

horckas | 05-11-05 | 23:17

Als je twee weken geleden had gezegd dat Moslims Parijs in brand zouden steken, dan was je een gestoord kaalkopje. Nog steeds?

Drop | 05-11-05 | 23:16

Daar istie weer!
Pim!
Onze Goddelijke Kale!

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 23:14

@Drop: Eek! Dat gaat richting EuroDisney! Nee, God, laat het niet waar zijn!

bwahaha | 05-11-05 | 23:08

Links kan zeggen wat ze willen, maar Rita is nog altijd een vrouw met ballen. Net zo als Klaas de Vries nog altijd iemand is met bloed aan zijn handen, van Pim. Maar dat moeten we maar zo snel mogelijk vergeten, vindt links.

zweefvlieger | 05-11-05 | 23:08

@Brusselmans.
Ehh, sorry, dacht dat je het echt niet wist....
@J-J-J-J
De rol van de Fransen lees je niet terug in Ventus zijn betoogje maar is wel belangrijk in die context:
France has been detecting, or at least fearing, loyalty problems among the fifteen percent of its soldiers who are Moslem. The military insists that these second and third generation soldiers of, for the most part, Arab descent, are loyal. But many Christian soldiers, NCOs and officers are not so sure. Harassment of Moslem troops by Christian soldiers is common. There have been no major incidents of soldiers turned terrorists, but the abuse from paranoid soldiers, NCOs and officers might push Moslem soldiers to go bad. This is believed more likely because there are no Moslem chaplains. Thus Moslem soldiers seek spiritual advice from clerics with no military experience, and possible a radical agenda. More worrisome is that radicalized soldiers will leave the army equipped with skills they can use for terrorist attacks

MAXIMO | 05-11-05 | 23:04

@.MAXIMO|23:00
Over wat volgt sprak je twintig jaar geleden niet. Goed opletten knul.

ventus_aqualis | 05-11-05 | 23:04

Ah. JJJJ is ook niet naar de Museumnacht.

Pritt Stift | 05-11-05 | 23:03

Als je daar twintig jaar terug iets over zei dan werd je uitgemaakt voor fascist of rascist of nazi.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-11-05 | 23:01

@ MAXIMO

Joh!

Brusselmans | 05-11-05 | 23:00

@bwahaha 05-11-05 @ 22:20

Mijn post 04-11-05 @ 15:57:
@Wannabecool
Weer een Hoax?

nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/11/v...

Vraagtekentje zeker over het hoofd gezien in al je euforie.

Karel kwakbol | 05-11-05 | 23:00

ach, banlieue jongeren gooien een projectiel (waarschijnlijk een aansteker) naar polizioti, waarop zij het vuur openen.

ganzo | 05-11-05 | 23:00

Geen dum-dums..

MAXIMO | 05-11-05 | 22:59

Als je hier twintig jaar terug iets over zei heette dat koudwatervrees.
"France has been detecting, or at least fearing, loyalty problems among the fifteen percent of its soldiers who are Moslem."

ventus_aqualis | 05-11-05 | 22:58

@Brusselmans
Plastic kogels ofzoiets...

MAXIMO | 05-11-05 | 22:58

Heeft iemand al een mailtje gestuurd aan de redactie van RTL nieuws?
RTL nieuws meldde donderdag nl. als eerst dat uit onderzoek van 'wapenexperts van defensie' bleek dat de werkkamer van Verdonk was beschoten.
Het is wel amusant dat iedereen dit dan weer klakkeloos overneemt.

Flip | 05-11-05 | 22:57

. ganzo

Zo zo. Dat zijn geen halve maatregelen daar. Jammer dat mijn Italiaans ernstige gebreken vertoont.

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 22:55

gemist. shit

Zwaredrinker | 05-11-05 | 22:55

@ HB

je moet dat filmpje maar even bekijken! als het niet wordt geladen moet je even verder klikken.

ganzo | 05-11-05 | 22:52

@ ganzo

Niet geheel onterecht lijktme.

Wat zou "una pistola caricata con proiettili in plastica" betekenen ?

Brusselmans | 05-11-05 | 22:51

@Harige Bangmaker.
Geen hoax.
Dat is Frankrijk.
Altijd wel een staking, demonstratie of protest.
De Nieuwe Fransen laten zien dat zij er ook bij horen en goed zijn geintegreerd.....

MAXIMO | 05-11-05 | 22:50

Wat is de stand van zaken in Parijs? Gebeurt daar nog wat?

Of is dat ook een hoax?

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 22:46

Zij heeft toch een 'dikke huid'?
Dan is een kogelvrijvest toch overbodig om de impact van een mus te dempen?

MAXIMO | 05-11-05 | 22:45

Hopelijk heeft zijne onverdraagzaamheid geen moeite met een debat onder leiding van Peter van Ingen, Rob Trip of Paul Witteman.

Vats niet..;)

Brusselmans | 05-11-05 | 22:43

conclusie: ach, het waaide die dag hard. Straks gaat die kwebbel van d66 nog roepen dat we paranoïde zijn.

ganzo | 05-11-05 | 22:43

Laat maar

Conan de Rabarber | 05-11-05 | 22:43

Met Rita Corita kon je tenminste lachen...

Dr.D | 05-11-05 | 22:42

Hey, AbouJahJah komt morgen (*kuch hoax*) op Buitenhof over de rellen in Parijs (*kuch ook hoax*)...

bwahaha | 05-11-05 | 22:41

U zei Conan de Rabarber?

Brusselmans | 05-11-05 | 22:40

U zei Brusselmans?

Conan de Rabarber | 05-11-05 | 22:38

Ik mag het graag smalend aanzien wanneer mensen op hun eigen woorden worden gepakt. Vooral als achteraf blijkt dat het gebodenen nonsens bleek.

In het geval van wannabecool lijkt het vaak om de wet van de grote getallen. Wanneer je maar heel vaak iets roept zit je vanzelf wel een keer raak.

Brusselmans | 05-11-05 | 22:34

@brusselmans: ;) Is toch leuk? Geef die jongen ook eens zn 15 minutes. (En een T-shirt.) Heb je dat ook weer eens gehad :P

bwahaha | 05-11-05 | 22:30

Ik verwacht fuckje wel enig moment langskomen om te melden dat ik als moslim toch maar naar een ander land moet omdat ik een sadistische moslim ben die iedereen burka's aan wil laten trekken. (maw: ontopic komt niet in haar woordenboek voor.)
De rest? Kweeeainie

bwahaha | 05-11-05 | 22:29

LOL @ Bwahaha

His finest hour, is het niet?

Vermeldt je ook even tijd en topic bij alle aantoonbare nonsens die je grote vriend hier heeft gepost?

Brusselmans | 05-11-05 | 22:27

@bwahaha
Karel Kwakbol herstelde goed hier.
Zi was in ieder geval niet zo laf om zijn gezicht niet te laten zien zoals de rest van het rijtje..
Waar zijn die in de maling genomen lafbekken trouwens??

MAXIMO | 05-11-05 | 22:26

Uiteraard is het nu geenstijl om die vorige rita-topic door te spitten, en de meest pijnlijke momenten er uit te halen:
. linksisooknietalles 04-11-05 @ 16:22 (#1 pijnlijk)
. Karel kwakbol 04-11-05 @ 15:57
. fuckje 04-11-05 @ 15:12
. CaptainGrunn 04-11-05 @ 14:54
. ZI 04-11-05 @ 15:02
. VOC 04-11-05 @ 15:06

bwahaha | 05-11-05 | 22:20

Kortom, twee twaalfjarige blagen hebben met een katapult op een willekeurig stukkie glas geschoten, wat dan weer het werkkamertje van Ruige Rita bleek.
Die sakkerse doerakken verdienen derhalve een stevig pak voor de broek en ene draai om den ooren bovendien! Waar is den veldwachter als je hem nodig hebt?

Lucasdelinkselul | 05-11-05 | 22:19

weet je wat ik nou niet snap? Waar al dat gelul dat het een kogelinslag is vandaan komt. Dat moet toch iemand verzonnen hebben? Er wordt maar wat aangekletst in dat Den Haag. Onze 'leiders' zijn allemaal hysterische wijven die gelijk kogelgaten zien waar ze er blijkbaar helemaal niet zijn. Laat eerst onderzoeken en roep dan wat!!

DeRepubliekNL | 05-11-05 | 22:14

het hele leve is een hoax ,maar onze regering is de mega hoax.

teringtubbie | 05-11-05 | 22:10

Nou ja , links rulezzzzzz kennelijk op zat.av. ....

ik zoek de gezelligheid op i.p.v de azijnpisserij .

proost !

y@joh | 05-11-05 | 22:06

Ik wil het allemaal niet eens weten. Het hangt daar in elkaar van complotten.

Neak | 05-11-05 | 22:05

@ventus_aqualis
Dat hoor ik nou nooit van vrouwen....
Jij zegt het.
@bwahaha.
LOL!
De benamingen allochtoon en autochtoon komen ook uit de geografie, het zou zomaar kunnen.....

MAXIMO | 05-11-05 | 22:05

@ Bwahaha

De steen kwam van links?

Brusselmans | 05-11-05 | 22:04

@Commentaarder:
Alvorens ik u vraag met argumenten uw vorige stelling te onderbouwen, wil ik u allereerst vragen om de definitie van het woord "respect" op te zoeken in VanDale en daarna te besluiten bij welke van de twee mogelijke opties u zich aansluit. Dat zou namelijk veel verduidelijken ten aanzien van uw overige postings.

Chiant | 05-11-05 | 22:04

Ik hoop trouwens wel dat ze die steen Nederland uitzetten. Jan Peter viel Brinkhorst namelijk bij toen die zei dat er ?kennelijk helaas in onze samenleving elementen rondlopen die niet weten wat democratie is?.

bwahaha | 05-11-05 | 22:01

@.MAXIMO|21:57
Van enorm veel vrouwen heb ik gehoord dat mannen die er zo luidruchtig over doen zonder pincet de deur niet uit kunnen.

ventus_aqualis | 05-11-05 | 22:01

@ventus_aqualis
Bedankt voor de erkenning; hij reikt inderdaad ver maar ook weer niet zover....

MAXIMO | 05-11-05 | 21:57

@ Bwahaha

Wij delen eenzelfde scepsis omtrent de jongens en meisjes van onze voormalige Binnenlandse veiligheiddienst.

Brusselmans | 05-11-05 | 21:57

@.MAXIMO|21:53
Steentje uit een katapult, loodprop uit Flobertgeweer of de eikel van Maximo uit een papoea-peniskoker.

ventus_aqualis | 05-11-05 | 21:55

@Commentaarder
Hulde! En zo is het!

MAXIMO | 05-11-05 | 21:55

@brusselmans: Nee, de AIVD is nog even buiten schot gebleven. Maar mark my words...

bwahaha | 05-11-05 | 21:54

Klaas - wanneer u bedreigd wordt waarschuwt u mij even - de Vries zal in zijn nopjes zijn..

Dat onmenselijke beleid toch weer..

Brusselmans | 05-11-05 | 21:54

weergaloos duidelijk slechte voorlichters!

Een geestelijke achterlijk noemen omdat hij UIT RESPECT haar geen hand wil geven, en zich in de media beklagen.

Moord en brand roepen VOOR er degelijk onderzoek is gedaan.

GOED OPTREDEN roepen voor er degelijk onderzoek is gedaan.

RITA is een hysterische schreeuwlelijkende nederlandse met het opgeheven vingertje continu in haar neus. De dame die zich beklaagt omdat ze meent dat haar persoonlijke ruimte ingeperkt wordt, maar zelf nooit een stapje opzij doet voor een ander. Ik walg van dat soort mensen. In werkelijkheid heeft ze een geldingsdrang ter compensatie van haar minderwaardigheidscomplex.

Ik verwacht van een minister evenwichtig en doordacht optreden. En geen geroep zonder kennis. Rita is op haar weg terug.

Commentaarder | 05-11-05 | 21:54

@MAXIMO
Geen kogel maar een steen misschien.

LuieLinkseLaffaard | 05-11-05 | 21:54

Ah!

Jan Passant | 05-11-05 | 21:53

@ventus_aqualis
Geen kogel maar een vogel?

MAXIMO | 05-11-05 | 21:53

Voordat we - onder leiding van Fleischbaum - door blijven lullen over beschoten of niet-beschoten: er is slechts gemeld dat de beschadiging niet door een vuurwapen is ontstaan.

ventus_aqualis | 05-11-05 | 21:52

@ Bwahaha

Het grote complot is eindelijk ontmaskerd?

Brusselmans | 05-11-05 | 21:52

@wannabecool.
Spreek je uit! Please?
@Zi.
Zij zet kleine kinderen, die hier geboren en getogen zijn, uit.
Dat zij in zulke gevallen dan niet enige coulantie toepast maakt haar onmenselijk, vind ik.

MAXIMO | 05-11-05 | 21:52

@Lepo
vrijheid van meningsuiting he.

LuieLinkseLaffaard | 05-11-05 | 21:51

lol @ .de zigeunerbaron

y@joh | 05-11-05 | 21:50

Die Rita toch, Hitler en Stalin zijn er niets bij.

Genocide technisch dan..

Brusselmans | 05-11-05 | 21:50

Eerlijk is eerlijk, de voorspellende gave van een wannabecool dient men niet te onderschatten.

Brusselmans | 05-11-05 | 21:48

. y@joh
ksag ut aan je handschrift

de zigeunerbaron | 05-11-05 | 21:48

En dat we vooral héél bang moeten zijn.

Harige Bangmaker | 05-11-05 | 21:47

Alles om te laten zien hoe erg de politici wel niet bedreigt worden...

Neak | 05-11-05 | 21:46

Een kogel maakt een mooi rond gaatje in glas. Gisteren werd al bekend dat er een beschadiging 'aan de buitenkant van het glas' was geconstateerd. Iedereen, dus Ria incluis, had moeten weten dat dat niet door een kogel uit een vuurwapen veroorzaakt kon zijn. Ondanks die ijskoude blik schijnt ook Ria gewoon een hysterisch wijf te zijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-11-05 | 21:45

.de zigeunerbaron

ja hoezo ? en met de helm geboren en een zondagskind ...;-)

y@joh | 05-11-05 | 21:43

Nu we het toch over rita hebben...

www.schlijper.nl

LuieLinkseLaffaard | 05-11-05 | 21:43

Ik zeg niks

wannabecool | 05-11-05 | 21:42

Is toch gek he. Hoe het verhaal begon met dat een ruitje kapot was, waarschijnlijk door een steentje. Dat het verhaal dan ineens veranders in een kogelaanslag. En dat het dan ZO LANG vol houdt, dat nieuwe verhaal.

bwahaha | 05-11-05 | 21:42

Nu.nl "Met het verwijderen van de ruit moest worden gewacht tot een nieuwe ruit beschikbaar was."

Tsja ook een manier om goedkoop aan dubbel glas te komen.

Isser | 05-11-05 | 21:42

Whahaha! Ik dacht dat we België waren geworden. Maar Nederland is nu officieel Monty Python! Je blijft lachen alhier.

Talrijke Tips | 05-11-05 | 21:41

waarom is er geen nieuws? de laatste is van gistermiddag is de gehele geenstijl redactie van de laatste zonnestraaltjes aan het genieten of so?

Fryslan123454321 | 05-11-05 | 21:41

De gedachte dat iemand op Verdonk zou willen schieten is natuurlijk absurd.

Drop | 05-11-05 | 21:41

Nee, ok. Ik was het niet die het in twijfel trok :) ... Maar toch. ZIE JE WEL! >:)

bwahaha | 05-11-05 | 21:39

@y@joh
ben jij paranormaal begaafd?

de zigeunerbaron | 05-11-05 | 21:38

Zo zie je maar wat je met hard en ver spugen nog kan bereiken

realismo | 05-11-05 | 21:38

ZIE JE WEL! :)

bwahaha | 05-11-05 | 21:38

Spettertje ketchup zeker?

Lucasdelinkselul | 05-11-05 | 21:37

het was een roodborstje dat tegen het raam tikte

de zigeunerbaron | 05-11-05 | 21:37

Wat een fantastisch mensch,

Hier moeten we zuinig op zijn ,dat ze gevoel heeft toont ze en is weergaloos duidelijk in haar beleid.

Kunnen de overige ministers een enorme punt aan zuigen c.q. voorbeeld aan nemen.

En zullen we maar ff afwachten wat het is geweest ? T'was geen roodborstje wat er tegen t'raam tikte... lijkt me.

y@joh | 05-11-05 | 21:36

't Zal wel weer een glazenier geweest zijn.....

Onze moslim 'vrienden' gaan winnen, eenmaal een vetvarken afknallen en marken en je hebt paniek/angst voor jaren.

Gelukkig doet AHA ook regelmatig een duit in het zakje, anders zou je echt gaan denken dat het aan de gelovigen ligt...

LuftBalloon | 05-11-05 | 21:34

@ maximo

De voordeur zit op slot omdat we overspoeld zijn door criminele Marokkanen. Als de Marokkanen braaf worden, mag de voordeur misschien weer open.

Drop | 05-11-05 | 21:31

en dus is deze hoax-report ook een hoax...

dode pixel | 05-11-05 | 21:31

ik dacht dat donner over ons waakte...
Als zelfs een blinde vink een aanslag kan plegen, hoe moet het dan verder??

skaars | 05-11-05 | 21:30

@MAXIMO
Niemand toelaat? Wat is dat voor onzin dan? Die nieuwe wetgeving is strenger ja, maar ook duidelijker. Maar jij bent blijkbaar voorstander van het oude beleid? Gewoon aanmodderen en mensen geen duidelijkheid over hun toekomst geven? Als we het toch over onmenselijk hebben.

ZI | 05-11-05 | 21:30

peter r de vries was de schutter...

dode pixel | 05-11-05 | 21:30

@Fleischbaum

Zij hoaxt er op los, of zij hoaxet er op los (eventueel), maar niet zij hoaxed er op los, want dat is het voltooid deelwoord.
Hier gebruik je de tegenwoordige tijd en niet het voltooid deelwoord.

I love Nederlands!

Stijlloos persoon nr | 05-11-05 | 21:30

@ZI
Tsja, nogal logisch als je niemand toelaat.
Dan heb je natuurlijk een hele stapel aan schrijnende gevallen voor het uitkiezen.
Typisch gevalletje van de waarheid verdraaien, zijn ze erg goed in....

MAXIMO | 05-11-05 | 21:27

een jihad-termiet

Drop | 05-11-05 | 21:26

Een geradicaliseerde allochtone kamikaze strontvlieg?

zwabbah | 05-11-05 | 21:25

@MAXIMO
Maxime Verhagen gister gezien bij NOVA? Verdonk heeft meer schrijnende gevallen een status gegeven dan alle kabinetten in voorgaande jaren SAMEN!. 800 om precies te zijn, tegen de 20 en nauwelijks 10 van die jaren daarvoor. Zullen we die "emotieloze Verdonk"-hoax ook maar schrappen dan?

ZI | 05-11-05 | 21:24

@Karel kwakbol

Fraaie scherpe woordspeling, op deze jonge zaterdagavond. Chapeau!!

ackZsel | 05-11-05 | 21:23

Ze heeft gewoon haar eigen glazen ingegooid.

Karel kwakbol | 05-11-05 | 21:21

Inderdaad er wordt wat gehoaxed in dit land.
Ik denk dat Rita ook een hoax is.
Heb haar namelijk nooit op emotie kunnen betrappen.
Volgens mij is het gewoon een robot.

MAXIMO | 05-11-05 | 21:20

hoezo heeft Rita gehoaxed?

Het is haar verteld en zij heeft dat voor waar aangenomen.

Gijsie | 05-11-05 | 21:19

t was vast een bionische laserstraal.

superjan | 05-11-05 | 21:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl