
Marokkanen staan al jaren in het middelpunt van de belangstelling. Ze zijn zielig, ze krijgen geen rEsPeKt en wanneer ze onder eigen naam solliciteren gaat hun brief ongezien de prullenbak in. Ja, wanneer er één bevolkingsgroep het hier zwaar heeft, zijn het wel de Marokkanen. Of moeten we zeggen kansenjongeren, multiculturelen, Finnen dan wel Groentemannetjes? Neen, zo lezen we vanochtend in Wakker Nederland. Voortaan gaan de zogenaamde kutmarokkanen door het leven als
zwembroekmarokkanen. Deze geuzennaam hebben zij te danken aan de terreur die zij uitoefenen in de subtropische zwemparadijzen. Door voortaan echter de bermuda bij hen te verbieden, ben je in een keer van het probleem af. De vervelios zullen zich namelijk te naakt voelen in een strakke Speedo en daardoor automatisch het zwembad mijden. Scheelt een hoop
voorzorgsmaatregelen. Waarom dit clubje trouwens niet de godganse dag laten rondlopen in hun Speedo?
Naar het park om homos in elkaar te beuken, in wijken om joden te sarren en naar de bioscoop om door films heen te schreeuwen. Nou nou, Milco Aarts, ga je nu niet een beetje kort door de bocht? Welnee, Johan Derksen, die is
pas stigmatiserend bezig...
Reaguursels
Inloggen@ Maximus 05-06-07 @ 21:05
Marokkanen die jarenlang gewerkt hebben zijn een zeldzaamheid. Ruim 75% van de ouderen zijn niet werkend maar genieten van een uitkering.
De meesten hebben na een jaartje werken vage rugklachten en genieten (al dan niet in het rifgebergte) al ruim 30 jaar van een uitkering.
Probeer dat gedrag eens uit in Marokko.....
De Mocro's hebben wel heel erg weinig respekt, waarden en normen besef dus zijn ze net als wespen. Als iemand een middel verzind ze allemaal te elimineren wil ik er graag aan meebetalen. De wespen heh!! als een Mocro braaf is en zich meer een hommel voelt mag die best blijven leven. Uiteraard geld dit middel voor alle dieven + geweldplegers, verkrachters en moordenaars, want me mogen niet stigmatiserend bezig zijn.
Laat me dit maar zeggen:
Ik weet in ieders geval het verschil tussen Marokkanen en kutmarokkanen. Kutmarokkanen, daar moeten we vanaf, net zo goed dat we van kutnederlanders en ander kuttuig af moeten.
koerbagh 05-06-07 @ 18:10
Zoals ik al zei, het was nog slechts pas geleden dat hij Wilders, Fortuijn et al direct of indirect in verband bracht met racisme. Ook nu heeft hij het over innerlijk fatsoen. Die gebeurtenissen in zijn prive-leven, zijn die de laatste weken gebeurd? Natuurlijk niet, dus hij erkent het probleem, wil het opgelost zien, maar zijn zgn. "innerlijk fatsoen" zorgt ervoor dat hij een probleem heeft met iedereen die de problemen ook bij de naam noemt en er wat aan wil doen.
Het is gewoon slap en huichelachtig geleuter.
Avalon 05-06-07 @ 09:56
Wilders stelt absurde kamervragen volgens jouw.
zoals deze:
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artik...
of
www.hetvrijevolk.com/?pagina=3775&...
En weet je wat het schokkende is. Geen enkele andere partij kraait ernaar.
Tyler-Durden 05-06-07 @ 09:24
Conclusies trekken is niet je sterkste kant...
and the story goes on.....
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artik...
Ik zie de toekomst somber in.......
Die Derksen slaat de spijker loeihard op z'n kop.
Het is heel simpel die lui zijn hier en gaan nooit meer weg accepeteer het of zeik je hele leven achter de pc lekker anoniem.Trouwens het is ons eigen probleem wat betreft Antillianen (jaren lang hun land misbruikt en geplunderd) en Marokkanen (jaren lang hun ouders misbruikt voor de meeste gore baantjes waar onze ouders te lui voor waren). De lui hebben maar 1 motto : Get Rich or die Trying. Dus lekker de hele dag over die lui zeiken helpt ons geen ene moer. Ze zijn hier en blijven hier.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@brulkikker 05-06-07 @ 12:14:
Dat noem je voortschrijdend inzicht. Mag een mens niet van mening veranderen als de omstandigheden, feiten, argumenten veranderen?
Sterker nog, als je nooit van mening verandert heb je waarschijnlijk nooit ééntje van jezelf gehad. Je kunt pas van hypocrisie spreken als je gelijktijdig twee tegengestelde en elkaar uitsluitende meningen verkondigd in woord of daad.
Op basis van uitspraken uit het verleden kun je dat in ieder geval niet beweren. Dat wil zeggen: 't kan wel, maar 't is een drogreden.
Hulde @ Johan. Wat een topstuk!
Over spijkers met koppen gesproken....
@ GAAA 05-06-07 @ 16:44
"vertrekpremie" ik vind dat ook een hele mooie! dat is toch een menselijke oplossing, je vindt het niet leuk in Nederland? nou goed ga dan maar, hier heb je xxxxx euro om een bestaan op te bouwen in Casablanca! Ho ho ho ho waar ga je heen? Hierrrrrr dat paspoort! Dank je, en we wensen je veel succes in je verdere loopbaan in je heimat! baaai baaai zwaaai zwaaai!
Niets mis mee!
Die kudtmarokkanen lopen vanzelf een keertje tegen de verkeerden aan. Kwestie van tijd en het probleem lost zich vanzelf op :) Zo niet, dan stem ik over kleine 4 jaar op Wilders... veel slechter kan ut niet worden in dit Kaas land!
Ik ben het niet met Milceau eensch. Kutmarokkaan klinkt toch beter.
Als we nu eens een paar prachtige zwemparadijzen inclusief hoofdoek-maagden in het Rif gebergte zouden aanleggen ..... misschien dat we dan ook de rest zover krijgen. daar zijn bermuda's natuurlijk toegestaan. Hoeveel PvdA raamambtenaren kunnen we meesturen voor de begeleiding.
Gewoon een vertrekpremie , vond de SP in 1980 al het beste.
Volgens Milco Aarts klinkt "zwembroekmarokkaan" beter dan "kudtmarokkaan"; volgens mij klinkt geen enkel woord met "marokkaan" erin goed, behalve "terugkeermarokkaan", en bovendien geeft "kudtmarokkaan" de werkelijkheid beter weer....
Marokkaanse jongeren klagen over Amsterdamse politie - Kamervragen
maandag 04 juni 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
1.)
Bent u op de hoogte van het bericht (*) Amsterdamse jongeren klagen bij Cohen over politie?
2.)
Klopt het bericht en zo ja is het volgens het Amsterdamse klachtenbeleid normaal dat een dergelijke klacht niet eerst door de politie wordt behandeld, maar meteen door het College? Zo ja waarom is dit het geval?
3.)
Bent u op de hoogte van het feit dat politiemensen van het genoemde politiebureau Admiraal de Ruyterweg al sinds jaren ook persoonlijk en in privé tijd door voornamelijk Marokkaanse straatterroristen bedreigd en geïntimideerd worden? Zo ja bent u van mening dat het Amsterdamse beleid hierop adequaat heeft gereageerd? Zo ja waarom?
4.)
Bent u op de hoogte van het feit dat de personele sterkte op dit politiebureau al sinds tijden zwaar onderbezet is en dat daardoor dit bureau in de nachtelijke uren bijvoorbeeld tijden gesloten is geweest voor de burgers? Zo ja bent u nog steeds van mening dat het Amsterdamse beleid hierop adequaat heeft gereageerd?
5.)
Bent u met mij van mening dat het Amsterdamse korps dit bureau op sterkte moet brengen, teneinde de overlast en criminaliteit van voornamelijk Marokkaanse jongeren keihard te kunnen bestrijden? Zo nee waarom niet?
6.)
Kunt u mij vertellen hoeveel keer de deze Marokkaanse klagers in de afgelopen 5 jaar met de politie in aanraking zijn geweest?
Heer Brinkman, R.E.S.P.E.C.T., u heeft mijn stem!
@Brouhaha 05-06-07 @ 16:33
Zelfcorrectie: moet natuurlijk zijn "Linkse-Kerkganger"....
@brulkikker 05-06-07 @ 12:14
Precies, wel huilen die Derksen, maar niet op Wilders stemmen want die is natuurlijk sowieso fout voor de gemiddelde Linkse Kerkganger. En dus gebeurt er weer niets en kunnen we weer rustig aan de rooibos...
Zie mijn verhaal hierboven: Brouhaha 05-06-07 @ 16:25
@pimpstah
6 trieste lange jaren aan het August A pleintje gewoont en ja daar maken ze van de grootste SP-er nog een Wilders fan. Totale respectloosheid ten opzichte van alles wat met orde gezag, fatsoen, netheid te maken heeft. Maar aan de andere kant wat zou jij doen als je een gozer van 16 bent die nooit naar school is geweest thuis z'n kamertje moet delen met z'n 5 broertjes daar alleen maar is om te tukken want verder is het huis eigendom van de vrouwen. Dan ga je vanzelf met je vriendjes op straat hangen en dan begint het gezijk altijd met jongens onder mekaar zegt de een tegen de ander: dat durf jij niet... en zo is het balletje aan het rollen
Die Johan Derksen is en blijft een politiek-korrekte Jan Salie! Ook al roven de Marocs z'n huis leeg, verkrachten z'n vrouw en slopen z'n auto, dan nog zal hij niet op Wilders stemmen... Nee, want Wilders zal voor meneer de salonsocialist wel weer gelijk zijn aan Adolf H., omdat salonsocialisten nou eenmaal iedereen die zegt wat iedereen denkt onmiddellijk gelijkstellen met een Nazi!
Hoezeer moeten we ons laten koeioneren door die Rifratten, Johan, voordat ook jij inziet dat alles wat minder radicaal is dan Wilders, niet helpt? En als je de moeite zou nemen om Wilders' ideeen eens goed te lezen dan zou je zien dat het allemaal best meevalt. Geert wil het Rifgeteisem op z'n hoogst terugsturen, en dat is iets anders dan vergassen, toch?
Ik heb er ook altijd moeite mee gehad om alle Johan Derksens over één sigaar te scheren, maar hier heeft hij een aardig punt. Volgende stap: De Kutzwembroekmarrokaan
Zeiker 05-06-07 @ 14:41
Nee. Islamtische vrouwen mogen geen eens in het zwembad komen. Niet in het water in ieder geval. Stel je voor dat ze een naakte teen laten zien, zou jij dat pikken van je vrouw?
@Gestoorde Mocro 15:44
Als die sigaar-in-'t-murf Derksen er nog meer Marokkanen bij wil gaan halen koop ik nooit meer de VI. Genoeg is genoeg!
Johan Derksen wilde gewoon weer in de picture staan, laatste tijd krijgt ie geen aandacht meer en daarom gaat ie gewapend met sigaar en fles whisky op zoek naar aandacht, getuige zijn optreden bij Jensen, en wat is het succes om volledig in de picture te staan, precies, doen zoals iedereen doet, marokkanen erbij halen, =100% kans op media-aandacht
Maar die Derksen heeft goedverdoeme wel gelijk. Ga eens een jaartje aan het August Allebeeplein in West wonen en je begrijpt wat hij bedoelt. Ik stem ook niet op wilders, maar ik begrijp het wel! Kankermarokanen durf ik zelfs te beweren. Kutmarokanen is te licht!
wat een kudtvolluk komt er toch uit Marokko: kernbeaum op dat land gooien.
Zoals de VS deed tijdens WOII om de Jappen te knechten
Alleen 1 probleem!?! Nederland heeft geen kernbeaum!!! ergo, dus gewoon alle vervelio's marrocs in een GASkamer mikken
btw: boeiend stuk van Johan. Wat hebben mensen toch tegen Journalisten die zwart-op-wit de waarheid (uit eigen ervaring nota bene) vertellen???
Aanpakken dat probleem: uitroeien voordat het echt te laat is: zoals blijkt van 9/11 in de US: duizenden doden door een stel extremisten en wereldvreemde volkjes
Loden burka in zwembad is dat dan wel hummor?
Ach nog maar 'n halve generatie laten dooretteren en eea. wordt werkelijk ogenschijnlijk onbeheersbaar. Dan is daar altijd weer de wal die het schip zal keren. Wat schade aan de kade is zeau gerepareerd... Jammer van 't schip, dat wel maar aan een schip dat niet zeewaardig is gaat eigenlijk weinig verloren.
Het is een 'kleine groep' volgens de linkse kerk, dus dat moet gemakkelijk in 1 zeecontainer passen lijkt me zo toe...
Dit soort stukjes zorgt er altijd voor dat ik reuzeblij ben in Groningen te wonen, alwaar de Finse cultuur nog niet geheel is doorgedrongen en de mensen nog leuk met elkander omgaan, en waar het nog goed vertoeven is in de zwembaden, bioscopen en uitgaansgelegenheden. Blijven jullie maar allemaal lekker in 020 Gaza wonen, 'waar het allemaal gebeurt'.
Derksen's analyse is helder. Zijn sluitzin eigenlijk ook. Deel helaas zijn ervaring van stimulerende prikkels vanuit de Marrokaanse gemeenschap om te vertrekken uit een tweetal stadsdelen.
-
Meest verontrustend is natuurlijk dat iedereen goede punten voor de oplossing van dit probleem aandraagt, maar niemand iets wezenlijks doet. Zo ettert de anti-semitische, homofobe en xenofobe ontkenningscultuur uit het Rifgebergte vrolijk voort.
kolonel klootoog 05-06-07 @ 11:10
Kan ik er wat aan doen dat ik maar tot de 5e klas in Nederland woonde. Jeg kan da fint skrive det pa dansk uden fejl men det fatter du aligevel ikke en brik af.
Best wel een goed stuk van Johan Derksen eigenlijk.
pfffpfff 05-06-07 @ 09:56
"quote"
Het gedrag van Marokkanen is een gevolg waar je zelden iets over hoort, inteelt, en nog eens inteelt, al generaties lang fokt dat zootje ongeregeld met eigen famlilie, daar komen zwaar geschifte idioten van, waar wij de ''vruchten '' van plukken.
jammer dat je daar nooit iemand over hoort, het gaat immers nog steeds zo, en verandering zit er niet aan te komen.
het zijn losgeslagen randdebielen, inteelt.!!
"unquote"
zie ook :
Studie van Ann Cryer, Labour-parlementslid voor Keighley nabij Bradford, met haar oproep tot de Britse Pakistanis om op te houden met de praktijk van het neven/nichtenhuwelijk.
Uit onderzoek blijkt dat Britse Pakistanis, die nu 3,4% van de Britse borelingen op de wereld zetten, goed zijn voor 30% van recessieve aandoeningen bij kinderen.
Verminderde intelligentie, agressie.
Mooie stoottoepen voor Links.
Waarom worden neven/nichtenhuwelijken verboden in West-Europa ?
@Behangdelul 13:37
Die Duitsers zijn zich de afgelopen jaren opnieuw aan het terugtrekken. Jammer voor de toeristenbranche maar écht erg vink 't allemaal niet.
Over Zeeland (mn. Schouwen) kan @widtvoet trouwens wellicht wel es wat lyrisch overkomen, maar ik ben danook al jaren verliefd...
@ Behangdelul 05-06-07 @ 13:38
Heb net mijn vloeibare lunch gehad. Voel me een stuk beter..... ;-)
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 13:36
bijdehand, het is al 11- uur geweest hoor ;)
@widtvoet 05-06-07 @ 13:31
Uw eerste deel; hulde, ik lag dubbel en ik herken het nog ook :P
Uw tweede deel... is dat niet die film met rutger hauweeurt, soldaat van Oranje?
Behangdelul 05-06-07 @ 13:34
"Je hebt toch ook zo'n tv programma met astrid joosten ofzo?"
Ik niet, Astrid Joosten wel............
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 13:13
hehe tegenwoordig kun je ook al aardige feesten (met bier en pooltafels) in de gevangenis hebben ook....
Maar het hoeft ook niet gelijk op zijn amerikaans, ik denk dat hier een rechter ook op jurispredentie moet letten etc etc........
Maar wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat een overgroot deel van het volk in een hoop zaken wel een iets andere straf had gegeven, nou misschien is het wel eens tijd om de rechter dan van adviezen te voorzien, hoeft nog niet eens bindend te zijn, maar goed.......
Je hebt toch ook zo'n tv programma met astrid joosten ofzo?
Subtropische "zwemparadijzen"... Tsja. Maffe stadse fratsen en Center Parks-oases. Fatsoenlijk zwemmen kun je er niet, je vergapen aan breed ongerief des te meer. Ongevraagd word je geconfronteerd met lillend vlees in veel te kleine badpakken, met kansenkleuters die "bommetjes" doen in het bubbelbad waarin pa Tokkie net z'n blaas heeft geleegd. Met steenklevers die zich op je vriendin storten als je de "wildwaterbaan" trotseert. Randfiguren die dan nog verhaal komen halen ook wanneer je ze 'n tijdje onder de voeten houdt in diezelfde zeer avontuurlijke snelstroomsloot. Smerige frituurvoerresten tussen het kunstoffen tuinmeubilair. Lauwe biertjes voor veel geld ("we hebben ook Amstel hoor") uit plastic bekertjes. Gore douches, voetschimmels tussen je vingers, platic planten die niet ademen maar wel stinken, glijbanen waar je kinderen niet veilig zijn omdat vette veertigers met hun blote reet nou eenmaal sneller beneden zijn, niet aflatend subtropisch geschreeuw... Welk een triestheid!
En dat dan met zo'n heerlijke Noordzee voor de deur. Leve de Zeeuwsche stranden waar je zelfs in het hoogseizoen kunt honkballen op het uitgestrekte zand of de drukte in kunt als je wilt. Zon, wind, duinen, schoon water. Weinig groepen aanrandende baldadigen, steeds minder Duitsers. Zat buurmeisjes en zuurstof. Weinig agressie en opdringerigheid ("ga anders ff mee zwemmen"), beetje voetballen tegen échte buitenlanders, beetje volleyen, beetje lachen, beetje ontspannen...
Laat die palmbomen maar zitten.
@Johan Derksen: Verdraaid goed stuk! De spijker op z'n kop.
Mijn stem heb je. Had je je huis maar verkocht aan Balkellende, of een andere wereldvreemde politicus uit Den Haag.
Ja ik heb het ook absoluut niet op een jury. Als je rechtszaken in US ziet is dat een veel groter toneelspel alleen maar om de jury te beïnvloeden. Daarnaast worden dmv jury ook nog vaker fouten gemaakt.
@ Behangdelul 05-06-07 @ 12:08
Jury?
Oeff - niet doen.
Voorbeeldje:
Behangdelul wordt gesnapt op een feest in....... laat ik eens zeggen.... Busloo. In de nacht van zaterdag op zondag om 04.30 uur met 200 geinige pilletjes op zak.
Tyler wordt eveneens op hetzelfde feest op hetzelfde moment in zijn kraag gegrepen met hetzelfde vergrijp....
Tyler komt voor het gerecht en heeft een aantal ex-hippies in de jury zitten die het niet zo erg vinden en Tyler daarom geen drugsdealert vinden, enkel een wat fanatieke gebruiker.
Behangdelul daarentegen heeft een aantal gristenhonden in de jury die de pilletjes nog door de vingers zouden kunnen zien, ware het niet dat het godbeterhet ook nog op de zondag had plaatsgevonden.
Iets zegt mij dat ik dan wat eerder op het volgende feestje sta dan u......
het is maar een groot deel wat het voor die paar goede verpest.
Leuk hoor, Marrokanen. Daar heb je wat aan..
@Karel Kruizenruiker 05-06-07 @ 12:41
waarom stel je die vraag?
Wat is er stigmatiserend aan dat stukje van Johan Derksen?
hehe vind het ook een goed stuk van Derksen. Niet echt vernieuwend want het is gewoon hoe een gemiddelde niet groenteman er tegenaan kijkt, maar toch erg goed. En dat van die zwembroekjes, tja, dan kunnen ze in Overvecht het zwembad netzo goed gelijk sluiten.
Uitgangstekst, daar staat "Scheelt een hoop voorzorgsmaatregelen. "
Daar zou je moeten kunnen doorklikken onder voorzorgsmaatregelen
die tekst is kennelijk verwijderd
www.brabantsdagblad.nl/voorpagina/arti...
VERWIJDERD ?????
Ik kan me herinneren dat Derksen ooit eens zei dat hij niet op de VVD wilde stemmen zolang Hirsi Ali en een andere pipo daar zaten.
Dat zijn dus Wilders en Hirsi Ali die hij al niet ziet/zag zitten. Een paar weken terug nog legde hij indirect een verband tussen racisme en Pim Fortuijn. Me dunkt dat Derksen zichzelf niet zo goed begrijpt. Wil hij nu dat het probleem met dit soort gedrag en de oorsprong wordt aangepakt en zo ja, moet dat door mensen die het beestje NIET bij de naam noemen? Want vooralsnog schijnt hij niets te moeten hebben van uitgerekend die lui die niet zo dom politiek correct en multicultureel lopen te lullen. En ja, dan wordt het probleem dus nooit opgelost.
Dus alhoewel zijn column klopt, loopt hij tegelijkertijd ook weer dom te zwammen. Eigenlijk zoals hij meestal doet.
Knuffelen of theedrinken werkt niet, ook domweg toegang weigeren werkt niet, dat verplaatst alleen het probleem. Blijft er dus maar één zeer effectief én goedkoop middel over: de kogel. Aan dat soort tuig is niets verloren.
azijnseiker 05-06-07 @ 11:49
Trouwens, ik ben het godverdomme helemaal niet met je eens! Dude!
Er zijn een hoop mensen die er wel degelijk op zitten te wachten om zielig gevonden te worden. Is lekker makkelijk. Uitkering en zo, maar misschien is dat weer een heel andere discussie. Anderzijds ligt dat in het verlengde van van mijn eerste reactie.
Goed stuk van Johan Derksen.
@Tyler Durden,
Misschien wordt het in Nederland ook eens tijd voor een jury bij een rechtszaak.
A) de mensen voelen zich dan ook meer betrokken bij het rechtssysteem
B) je laat het 'volk' ook zijn inspraak geven
C) je legt direct de vinger op de zere plek als de rechter zich weer eens vergist....
azijnseiker 05-06-07 @ 12:01
K, dude!
Zo ik ga lunchen met mijn vrouw in het altijd zo sjieke Quick fastfood restaurant :-)
Toedels!
@Verdamper 05-06-07 @11:55
Dude,
ik lees ook nergens in mijn stukje dat ik het niet met je eens ben.
Dude!
azijnseiker 05-06-07 @ 11:49
Zucht. Begrijpend lezen, dude! Ook ik zeg dat ,,dit niet altijd het geval is.''
Case closed.
@De Koreaanse slet 05-05-07 11:49,
Ik las niets in je verhaal over heropvoeding vandaar. Dacht gewoon dat je celstraf bedoelde. Lees mijn stukjes, ik vind heropvoeden een uitstekend plan.
lol @ azijnseiker 05-06-07 @ 11:43
je hebt gelijk, maar ik pleit niet voor heropvoeding om lief te zijn tegen tuig, maar om te trachten dat mensen inderdaad met goede moed de samenleving weer ingaan, al zijn het er maar een paar... dat scheelt toch weer
@Verdamper @ 11:45
Niemand zit er op te wachten zielig gevonden te worden. Je hebt helemal gelijk dat de Linkse kerk deze reflex heeft.
Toch zitten er een aantal schrijnende gevallen tussen die als je je inleest nooit een kans hebben gehad. Betekent niet dat je deze mensen in de watten moet leggen. Not at all. Simpleweg omdat je hun daar niet verder mee helpt!
Een geweldige oplossing!
@azijnseiker 05-06-07 @ 11:43
... een tijdje achter slot en grendel maakt wel dat de statistieken van gesnaaide skoetahs over dezelfde periode een dalende lijn vertonen
azijnseiker 05-06-07 @ 11:38
Mijn punt in de eerste alinea is, dat er te snel, te makkelijk en zielig gedacht wordt over mensen die 'afwijken'. Ik zeg niet dat dit altijd het geval is - wel te vaak.
Niet luisteren is voelen.
www.nu.nl/news/1101790/13/Politieagent...
(o:
Tyler-Durden 05-06-07 @ 11:42
Daar zit dus een probleem, en problemen dienen opgelost te worden. Laat daar maar een denktank op los.
Het kan zo simpel zijn:
Bij de ingang van disco, zwembad, etc. moet iedereen die naar binnen wil minstens één hap nemen van naar keuze:
-leverworst
-boterhamworst
-paling
Zijn we meteen van die veganisten-sukkels af.
@Koreaanse slet 11:38,
Inderdaad, het is algemeen bekend dat iemand die een tijd in de cel heeft gezeten er als herboren uitkomt en zo met een schone lei de samenleving in kan gaan.
De StoorZenDer 05-06-07 @ 11:37
Hahaha om Sarko te kwoten: "Dit is Frankrijk, als je het niet leuk vindt mag je weggaan hoor"
Laten we wel heeeeeel duidelijk zijn dit is west-europa je past je aan of we pakken je aan! Vindt je het niet leuk vindt je het niet eerlijk, je mag weg hoor... Je hoeft hier niet te wonen, je mag hier wonen!
Ditzelfde geldt ook voor sommige reaguurders ;-)
@ De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:32
Ja, die "ontsnappingclausules" staan erin. En terecht ook want als er werkelijk verzachtende omstandigheden bestaan moeten die ook hun effect hebben. Denk maar eens aan noodweer. Maar verzachtende omstandigheden moeten geen regel worden, maar behoren een uitzondeirng te zijn.
Die "ontsnappingclausules" moeten overigens wel aannemelijk worden gemaakt en dat is vaak geen sinecure hoor.
Het voordeel dat een OM altijd heeft is dat zij in dergelijke zaken initiator zijn. Zij bepalen de ten laste legging en de verdachte reageert hierop in zijn verdediging.
Het OM vraagt hedentendage lagere straffen in vergelijking met bijvoorbeeld 40 jaar geleden.
Er zijn maar weinig gevallen dat de opgelegde strafmaat conform eis is of zelfs overstijgt, dus komt men in de regel er nog met een lagere straf af dan hetgeen geeist is.
Feit blijft dat de wet echt wel mogelijkheden beidt maar die m.i. niet benut worden.
Tyler-Durden 05-06-07 @ 11:24
Hear hear! Oom agent dient binnen de perken van de wet de wet te kunnen handhaven. Niet luisteren, boem de cel in. Niet huilen niet klagen je wou niet luisteren nu moet je maar voelen. Discriminatie? Nee hoor, je wou niet luisteren, ik lieg nee hoor ik heb het op video, ben je dat niet.... Tsk tsk tsk hoe dom denk je dat wij zijn. Nee we willen je wel helpen maar dan moet je geholpen willen worden, je liegt tegen ons, oh heb je je kansje toch maar mooi verspeelt. KEIHARD optreden! En targets, laat de fucking target maar eens zijn hoe veilig wij ons op straat voelen. Niets overcompliceren, gewoon hard en eerlijk straffen. OM zorgt ervoor dat levensgevaarlijke draaideurcriminelen ons niet meer lastig vallen, daar zijn ze toch immers voor, en als ze terugkomen als een nieuw mens zullen wij ze weer opnemen in de beschaving om terugval te voorkomen.
@verdamper 05-06-07 11:31,
Het zou kunnen dat we het met elkaar eens zijn. Maar je laatste zin in de eerste alinea suggereerde dat je een rascrimineel niet moet gaan helpen. Als dat zo is ben ik het niet met je eens. De strekking van mijn verhaal is dat je zo iemand best kan helpen. Alleen dat helpen mag best op een harde manier.
Verplicht afkikken, discipline bijbrengen.....
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:23
Jij wil "maatwerk" straffen opleggen, ok mee eens. Wat ik niet wil zien is dat een agent op een andere manier op straat jeugd aanspreekt vanwege hun afkomst en uiterlijk.
Dat we dat nog eens mee mogen maken, Johan Derksen die het een keer bij het rechte eind heeft. Chapeau.
Die Derksen ziet eruit als een ongewassen potloodventer en hij moet eens wat dichter tegen zijn scheerapparaat aan gaan staan, maar hij zegt dit keer wel een paar rake dingen
ALT130 05-06-07 @ 11:31
Dit probleem geldt niet alleen voor allochtonen. Ook gewoon voor spierwitte Nederlanders.
Een prima stuk van Johan Derksen. Al die Finnen zijn uitschot. goed er zijn er een paar okay, net als een paar politici, een paar journalisten, een paar agenten en een paar boeren.
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 11:11
Euh in diezelfde wet staan toch ook die ontsnappingclausules? Kortom misschien dat die ontsnappingsclausules gewijzigd moeten worden. Het kan toch niet zo zijn dat we "softies" de mogelijkheden geven om levensgevaarlijke mensen weer op straat te laten lopen om te recidiveren zonder dat we alles maar dan ook alles hebben gedaan om te voorkomen dat ze terugvallen in hun asociale criminele gedrag? Nogmaals de overheid, want die voeren de wet uit dienen de mogelijkheden te hebben om ons, de burger, veilig over straat te laten lopen. Daarbij uiteraard niet uit het oog verliezen dat iemand die wil slagen daarin geholpen moet worden, iemand die dit duidelijk niet wil is een lost cause en laat die maar lekker op onze kosten nummerplaten stansen.
azijnseiker 05-06-07 @ 11:28
Het probleem is dus dat men dat gedrag maar blijft proberen te verklaren, terwijl men inderdaad oplossingen moet aandragen. Je bent het dus gewoon met me eens, of je hebt me verkeerd begrepen. Een mogelijke oplossing is harde aanpak, wat mij betreft.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:23
Helemaal mee eens. Er moet heel gewoon en duidelijk uitgelegd worden wat wel en niet normaal is. En helaas gebeurt dat nog steeds niet. Hadden we dat wel gedaan vanaf het moment dat de eersten hier binnenkwamen, dan was het niet zo uit de hand gelopen.
@Verdamper,
Het probleem ligt hem niet in het verklaren van het gedrag. Het probleem is dat er geen goede oplossingen worden aangedragen om dat gedrag te veranderen.
Juist die oplossingen moeten hard zijn. (en dan heb ik het niet over straffen, lees daar de literatuur van de Y maar op na) Dus wat moet er gebeuren; De probleemjongeren moeten zo snel mogelijk van straat worden gehaald en in een gestructureerde omgeving worden geplaatst met veel discipline.
Tyler-Durden 05-06-07 @ 11:24
My point exactly. Er moet weer angst ingeboezemd worden. Het woord 'gezag' dient er wat mij betreft, waar nodig en relevant, met harde hand ingegoten worden. Met zo'n trechter en zo. En dan aanstampen totdat de boodschap overgekomen is.
De StoorZenDer 05-06-07 @ 11:17
OM - die hebben ook hun 'targets' en 'doelstellingen'.
Onder het mom, je hebt er niks aan als zo'n jongen 6 jaar de cel in gaat worden er hele programma's samengesteld om ontspoorde jongeren te begeleiden.
Op zich niets mis mee, maar al die rooibosdrinkers gaan voorbij aan het feit dat de hele afschrikwekkende werking van ons juridisch stelsel weg is. Wie is er bang van oom agent? Wie heeft er vrees voor de bajes als je er maar 3 weken hoeft te zitten?
@azijnseiker 05-06-07 @ 11:22
Dan waren ze op vlinderreis gestuurd.
De StoorZenDer 05-06-07 @ 11:00
Aha kijk en nou komen we ergens. Stel je voor dat jij dit gewoonweg niet beseft dat opruimen normaal is, waarom? Misschien omdat je een smeerpijp bent en je niet stoort aan een beetje troep. Misschien omdat jij vindt dat jij kan opruimen wanneer jij wil. Misschien omdat jij vindt dat vrouwen dienen op te ruimen, en mannen niet. Waar ik dus op doel, is dat als jij iets normaal vindt dat wil niet zeggen dat het normaal is. Ofwel om de context terug te gooien op tuig, tuig moet geleerd worden, desnoods met harde hand, dat misdragingen niet getolereerd worden. Echter om te voorkomen dat dit escaleert in een nog ergere polarisatie moet dit op een goeddoordachte en uiterst intelligente wijze benadert worden. Het moet zijn: jongen je zit hier net zo lang tot dat je aantoonbaar je leven hebt gebeterd, geen uitzonderingen, dit is je laatste kans. Ik heb daar wel wat belastingcenten voor over, maar ja ik betaal mijn belasting dan ook in Zwitserland ;-)
En als die Finnen nu Marokkanen waren geweest?
De StoorZenDer 05-06-07 @ 11:20
Sound plan. Zeker nodig, ook. Blijkbaar.
Johan Derksen doet eindelijk zijn mond eens open over voetbal rand-zaken. Het werd tijd.
@Verdamper 05-06-07 @ 11:20
Kom, gaan we samen bakkie doen!
Verdamper 05-06-07 @ 11:17
Doe eens nalezen, eikel! *Verdient
Verdamper 05-06-07 @ 11:17
*Luistert
d=t
Nederland is simpelweg een veel te soft land geworden. Dat heeft in feite niet eens zoveel met allochtonen te maken. Is iemand verdrietig? Aan de antidepressiva! Is iemand wat aan de drukke kant? Heeft vast ADHD, gooi er Ritalin tegenaan en het komt goed! Is iemand rascrimineel en belandt hij of zij steeds weer in de bak? Vast een jeugdtrauma, vrijlaten en helpen die arme, arme man of vrouw.
En met al die feelgoodregeltjes, die verregaande socialiteit en collectieve zelfbevlekking van onze o zo lieve regereing; is inmiddels een klimaat geschept waarbij je makkelijk de fout in kunt gaan. Sterker nog: het is niet eens meer duidelijk wat nou fout is - en wat niet. De gedachten daarover verschillen enorm, onder bevolking én regering. Dus als je niet al te bijster slim bent, waarom zou je dan niet gewoon lekker crimineel worden? Is leuk, is spannend, avontuurlijk; en over het algemeen verdiend het ook nog wat.
Wilders is dom, maar heeft in dat opzicht wel een aantal verfrissende plannen en ideeen. Hij pleit voor harde aanpak, en niet dat iemand naar hem luisters - hij is wel een eyeopener. Het is tijd voor verandering. Socialiteit is oké, maar wel binnen bepaalde perken. Nu zijn 'we' alle controle kwijt, en het is een snel dalende lijn. Dit is vooral te danken aan het feit dat de regering immer probeert in te spelen op de algemene tendens van de bevolking. Zoveel softies in ons land, die zeggen ,,ach hij kan er niets aan doen, heeft het zo moeilijk gehad.'' Niemand - en zeker politici niet - durft nog te zeggen wat men denkt: aanpakken die handel.
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 11:11
Wie bepaalt dan precies dat in die zaak (voorbeeld 3) de wet NIET wordt toegepast?
Toch niet een rechter?
Seponeerd het OM zoiets dan?
@ De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:03
ho ho ho...... nu ga je te ver, want je komt aan 1 van Tylers stokpaardjes:
De Nederlandse Wet.
Daar loopt iedereen altijd maar zo op te piepen zonder werkelijk de wet te kennen en zonder enig idee te hebben waarom bepaalde straffen worden opgelegd en waarom juist sommige niet.
Probleem ligt niet bij de wet - JUIST NIET - het probleem ligt juist dat de wet niet wordt uitgevoerd.
Voorbeeldje: 3 finnen schoppen een breezer van haar brommer terwijl zij nog rijdende is. Finnen jatten brommer. Breezer valt hard, breekt schouder en perforeert long.
Finnen blijken geen 18 en gaan dus het zgn PVDA traject in - á la bureau HALT.
De wet staat het toe om hen te vervolgen voor poging tot doodslag (zijn ook veroordelingen voor geweest in het verleden) maar er wordt hooguit geweldpleging ten laste gelegd.
Dáár zit het probleem dus... echt niet in de wet.......
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:03
We zijn het geheel eens met elkaar. Verschil is echter dat ik vind dat de overheid niet de taak van opvoeder heeft. Ik ben zowiezo tegen betutteling dan wel bemoeienis van de overheid in zijn algemeen.
@ Anarki 05-06-07 @ 10:54
En nu maar hopen dat de volgende keer dat er een familie voor je deur staat er een leraar nederlands bij is.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 11:03
dat zijn we het toch eens... alleen denk ik dat het onderzoeken naar de oorzaken alleen maar verzand in juist ja daar komen ze weer, theedrinken, snoepreisjes en heropvoedingscurssusen. de oorzaak is duidelijk, een groep verpest het voor de andere groep mocro's en de enige oplossing moet niet van de nederlandse staat komen van vanuit de groep zelf. zelfcorrectie! laat die imans daar es over prediken!
Anarki 05-06-07 @ 10:54
Bedankt voor je bijdrage.
@hammar.
Woon jij soms in het spaanse Breda?
Ik woon ook in Breda maar dan wel in Nederland.
En wij hebben hier toch echt wel een Finnenoverlast hoor!!
Ik moet er wel bijzeggen dat sinds het trapveldje geopend is in Noord,de stadsbussen weer wat veiliger kunnen rijden in de Tielrodestraat
Hammar 05-06-07 @ 10:55 Zol lang ze dat bij die marokkanen doen is het ok
@Avalon 05-06-07 @ 10:59
als ik het mag zeggen dan zou ik pleiten voor een woord als: "naiviteit".
@Onderbuik, De Nederlandse Regering is destijds verantwoordelijk geweest voor het "en-masse" binnenhalen van niet of zeer laag opgeleide arbeidskrachten uit Turkije en Marocco (VVD/CDA), vervolgens heeft ze verzuimd de status van hun verblijf/vertrek adequaat te regelen.(CDA/PvdA)
Daarna werden criticasters stelselmatig de mond gesmoord,(VVD/CDA/PvdA/GL, waarbij idd het accent lag op links) ondanks dat er destijds al door DS70 gewaarschuwd werd voor de (integratie) problemen.
Uiteraard hebben autochtonen zelf ook een verantwoordelijkheid, maar we hadden die gasten nooit binnen moeten halen.
ed.. 05-06-07 @ 10:49
Nogmaals waar zeg ik dat je mocros ander moet behandelen dan ander tuig? Ik vind het probleem meer bij ons wetboek van strafrecht liggen dan waar dan ook. We moeten gewoon af van dat gelul van och ze hebben het zo moeilijk en ze zitten in een achterstandspositie. Gewoon wetboek aanpassen keihard straffen maar tegelijkertijd een weg bieden uit die cyclus.
Behangdelul 05-06-07 @ 10:49
Schandalig, walgelijk, positieve discriminatie is ook discriminatie en iemand aannemen om zijn haar kleurtje voorkeur of sekse is net zo walgelijk als iemand daarvoor weigeren. IMHO je moet iemand aannemen om dat hij/zij bij het bedrijf past en het werk kan uitvoeren. Ik haat vakbonden sowieso communistisch tuig is het! Mensen moeten eigenbeschikking hebben en in de wereld staan met het gevoel dat ze op eigen kracht er iets van kunnen maken. IEDEREEN
@Avalon 05-06-07 @ 10:59
en het mooie is; ze hebben allemaal 2 paspoorten, maakt het toch weer een stukje makkelijker....
*is fan van de koreaanse slet*
"Als jouw vrouw tegen jou zegt ruim toch eens een keer die troep op een geeft jou vervolgens een enorme kaakslag dan denk jij toch ook stik maar kuthoer? Toch?"
Briljant in zijn eenvoud.
@Hammar: laat nou juist een deel van het door jou genoemde tuig verantwoordelijk zijn voor het linkse klimaat, waarin nog meer ellende is geïmporteerd in dit land.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:57
Mjah van dat softe willen we juist af, want dat werkt nu juist niet.
Infeite moet je niet hoeven te zeggen dat je moet opruimen, dat behoor je zelf in te zien. De tijd van handjes vasthouden is wat mij betreft passé.
Strakke slip i.p.v. bermuda ik vind dit weer zeau'een slappe maatregel.
Geweaun een loodgordel verplichten en eerst in het diepe springen......... dit in het kader van de hygiene zeg maar.
@Onderbuik 10:51: hoe anders moet je het noemen? Een overheid die zeer ruime mogelijkheden schept tot immigratie, kan niet van de ene op de andere dag zeggen: raus! Dat kan je zeggen tegen een illegaal, maar verder niet. Als deze beperking er is, is er in IMHO sprake van "schuld".
@Hammar 05-06-07 @ 10:55
wil je echt die kant op gaan?
De StoorZenDer 05-06-07 @ 10:50
Lekker kort door de bocht, leuk lief schattig maar zo werkt het gewoon niet. Als jouw vrouw tegen jou zegt ruim toch eens een keer die troep op een geeft jou vervolgens een enorme kaakslag dan denk jij toch ook stik maar kuthoer? Toch? Daar in tegen als ze tegen jou zegt jezus Stoorzender, elke dag als ik thuiskom zit jij achter de PC te reaguren en je ruimt niets op help nou eens een keertje mee, ik kan toch godverdomme niet alles alleen doen. Het is gewoon normaal diegene die waarmee je samenwoont normaal te behandelen en af en toe te helpen.
Voor de minder begaafde reaguurders, dit betekend uiteraard niet dat je misdragingen moet vergoeilijken. Of lief aan kutjochies moet vragen of zij aub geen meisjes meer de prostitutie in willen dwingen. Dit betekend gewoonweg dat als je met knuppels hele wijken gaat schoonrammen dat je niets oplost en enkel dingen verergert.
Ik ben te simpel, ik snap het probleem niet. Als jongeren zoch misdragen moeten ze worden gestraft. In dit geval zwembadverbod, als je een overtreding begaat krijg je een boete, ga je gewoon door krijg je nog meer boetes, ben jer erg hardleers eindig je in de koepel.. probleem lost zich vanzelf op.
@Anarki 05-06-07 @ 10:54
Fok.nl zit een deur verder.
Hier in Breda heb je ongelooflijk veel meer last van blank crimineel uitschot dan van kudtmarokkanen. Van blanke beroepsdieven, blanke krakers, blanke vandalen, brandstichters, ruiteningooiers, remkabeldoorknippers, simpelweg gajus met de manieren van tuig van de richel, allemaal blank en 100 % Nederlands onverdraaglijk schorriemorrie. Had iemand het over kudtmarokkanen? Even de dingen in hun juiste perspectief zetten dan.
Dit is al 20 jaar zo, toen ik een jaar of 6 was kregen mijn broers rusie met een paar marokanen en dan heb je hun hele fucking familie voor je huis staan.
@Avalon 05-06-07 @ 10:42
het woord "schuld" vind ik belangrijk. Nederland is o.a. een calvinistisch land, het schuldgevoel zit "ons" als het ware ingebakken, en juist VOORAL bij de "afvalligen" dus zeg maar de leden van de Linkse Kerk, die geloven niet meer, maar hebben nog wel steeds dat schuldgevoel. Ik denk juist dat we ons in het verleden genoeg schuldig hebben gevoeld over diverse allochtonen. Het is (inderdaad) tijd voor concrete en m.i. HARDE aanpak.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:44
"Je kan alleen maar een GOEDE en PERMANENTE oplossing aandragen als je precies weet wat de oorzaken zijn."
- Onzin boeit niet. De veroorzaker moet zich gewoon aanpassen aan onze regels.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:42
Hoe bevalt het laatste voorstel van de FNV u dan? Dat allochtonen voorrang krijgen op banen ten opzichte van autochtonen? Wel handig he zo'n vakbond!
@koreaanse slet
waarom zonodig heropvoeden? we hebben een prachtig wetboek van strafrecht, waar alle regeltjes haarfijn uitgelegd worden. dus dit zijn de regels in 0031... als je deze overtreed wordt je bestraft. punt.. alle oorzaken zijn toch onderhand wel duidelijk (geen respect voor anderdenkenden, jarenlang pappen en nathouden etc, etc) daar kan je dus weining meer aan doen. een kamper gaat gewoon het gevang in als ie een auto steelt, een fraudeur krijgt een paar jaar aan zijn kont als ie de boel bedondert... maar bij een mocro moeten we kijken wat de achterliggende oorzaken zijn? waarom onderscheidt tussen de mocro's en wij?
@Onderbuik 05-06-07 @ 10:40
Als jij zegt constructief KEIhard dan zijn wij het iig helemaal eensch.
man en paard noemen is niets mis mee.
Fussball-holigans: levenslang stadionverbod geven, (ongeacht de afkomst) en even een rekening van de schade onder de neus houden, met het verzoek dit te betalen.
wbt de rif-primaten die zwembaden terroriseren: verboden toegang tot nader order.
holtor 05-06-07 @ 10:37
Het kan mij niet schelen wat jij denkt, als jij niet eens het begrip van oorzaak en gevolg kan bevatten en de relatie tussen dat begrip en een concrete oplossing diskwalificeer je jezelf IMHO. Simpele "oplossingen" verergeren het probleem dat heeft de geschiedenis wel geleerd. Jij pijn in been ik hak been af, jij nog steeds pijn in been, fantoompijnen.
@Aztec Convector 05-06-07 @ 10:33
Wat? duitse zuipende jongeren zijn inderdaad heeeeelveeeeel erger! Nee, je kan beter marokkanen hebben die gelijk de hele strandtent afbreken.....
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 10:28
Wij zullen dat niet tegen u houden hoor ;)
We reaguren allemaal wel eens minder voor 11-uur....... en nee sven31 dat is niet voor 11 uur s'avonds! Uw reaguursels zijn gewoon altijd KUDT!
vind het niet echt stigmatiserend. Heb zelf een keer 2 vrijkaartjes voor een zwembad gekregen met nog 2 meisjes,omdat er een stel Marokkanen hun poten niet thuis konden houden. Gelukkig werden ze er dus uitgeflikkerd en kregen wij vrijkaartjes
De StoorZenDer 05-06-07 @ 10:42
Nee met scherp schieten. Zie mijn reaguursels aldaar. Niets knuppelen niets rooibos gelul. Gewoon zeggen als je fout zit zal je de pijn voelen en ernstig ook, wil je dit niet, dan kunnen we je helpen je leven te veranderen. Wat is daar mis mee?
ed.. 05-06-07 @ 10:34
"belonen? krijgen jij en ik dan ook een beloning voor goed gedrag? komaan het zijn toch gewoon nederlanders? gelijke monniken, gelijke kappen..."
Ja wij krijgen beloningen voor goed gedrag, wij krijgen een baan, wij krijgen een plek in de maatschappij wij krijgen mogelijkheden etc etc etc etc
Niet om de "finnen" in een zielig hoekje te drukken hoor, maar ik weet zeker dat zij nou niet het gevoel hebben dat ze meedraaien. Daarom zeg ik ook over de schreef, KEIHARD straffen. Goed gedrag, belonen met dezelfde dingen als jij en ik, baan, plek in de maatschappij, aanzien etc.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:39
Rooibos gelul. Gewoon keihard neerknuppelen. Wie niet luistert moet maar voelen. Dat moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn.
@Onderbuik: er is sprake van een *collectieve* schuld. Uit de wereldgeschiedenis kunnen we weten dat het vermengen van volken en culturen vroeg of laat tot problemen leidt. Vrijwel elk land in de wereld heeft zich in de laatste decennia laten leiden door motieven zoals genoemd in mijn reaguursel van 10.26. Daar waar we zelf een aanleiding hebben gevormd (en dat bovendien ook nog gedetailleerd in wetten vastgelegd), kan ik niet anders dan constateren dat wij dit voor een groot deel over ons zelf hebben afgeroepen. Dat niet elk probleem kan worden voorzien: ala. Maar er moeten praktische oplossingen worden gevonden, die ook getuigen van inlevingsvermogen.
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:28
dingen zijn vaak genuanceerd, je moet niet verzanden in details, zo'n opvoedingskamp heeft m.i. alleen zin als het hard en vooral krachtig eraan toegaat.
@Lekker Belangrijk© 05-06-07 @ 10:36
het kernwoord is schuld, er is m.i. GEEN schuld bij de nederlandse regering. Ook marokkanen hebben een eigen verantwoordelijkheid.
ed.. 05-06-07 @ 10:31
Lees nou eens je eigen reaguursel nog eens door? ... Goed gelezen? Lees nu mijn reaguursel nog eens... Gelezen? Ok waar staan mijn suggesties voor snoepreisjes, theedrinken, opvoedlessen (hoewel deze wel enorm sterk is) etc.?
Nergens? Mooi... Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen.
Je kan alleen maar een GOEDE en PERMANENTE oplossing aandragen als je precies weet wat de oorzaken zijn. Is het gebrek aan opvoeding, dan kun je "her-opvoeden", is het genetisch bepaald, dan kun je steriliseren en opsluiten. Zit er een link me de Islam? Komt het inderdaad omdat het kanslozen zijn? Duidelijk?
Kan niet schelen waar ze vandaan komen. Het moet ophouden.
Offtopic: CoJones, is u daar ergens?
Jouw wens ten opzichte van orgaandonatie en -handel wordt steeds meer de werkelijkheid. Vandaag blijkt een arme Iranier zijn nier te koop aangeboden te hebben.
,,Ik weet niet hoe ik mijn huur moet betalen. Ik moet ergens geld vandaan halen, dus dan moet het maar zo.''
Gefeliciflapsteerd, man. Wat nou lichamelijke integriteit?
@ Aztec Convector 05-06-07 @ 10:33
Hmmm - you lost me...
Wat heeft het 40-45 akkefietje hiermee te maken? Stelt u een "all out war" voor met het land der finnen?
Houd het aub even dicht bij de kern, ondergetekende heeft het weekend nog echt niet verteerd.........
De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:20
Niet eens. Kan niet schelen waarom ze het doen: het moet ophouden.
@Onderbuik 05-06-07 @ 10:32, Geen schuld van de overheid?
Dus die Rif Marokkanen zijn hier destijds plotseling uit de lucht komen vallen?
Ik ken werkelijk geen enkel ander ras dat zo gebukt gaat onder een collectief minderwaardigheidscomplex dan marokkaantjes.
Het zijn inderdaad slachtoffers, maar dan wel van zichzelf.
@Aztec Convector 10:27
Eens.
Hoorde gisteren juist dat de Berberapen met uitsterven werden bedreigd.
-
@sj
Natuurlijk zou het moeten gaan om de scheiding tussen tuig en welwillenden, i.p.v. Marokkaan / Nederlander. Er zijn echter twee problemen.
Het eerste probleem is de kans op problemen wanneer je een Marokkaan voor je neus hebt. In het voorbeeld van het zwembad is de kans op heibel (relatief) veel groter bij een groep Marokkanen dan bij een andere willekeurige groep. Je gaat mij niet vertellen dat je beide groepen met hetzelfde oog bekijkt. Je laat een pedeau ook niet het zwembad in omdat de kans dat hij iets flikt groter is dan bij iemand die niet als dusdanig bekend staat.
Het tweede probleem is de linkse vergoeilijking als de vooroordelen weer eens bevestigd worden. Tuig is namelijk geen tuig meer als het een kansenjongere betreft, en dat is voor een hoop mensen een goede reden om ook selectief te zijn als het om Marokkanen gaat. En ja, de welwillende Marokkanen worden zo bestraft voor iets wat ze van hun leven niet zouden doen, waar de kwaadwillenden worden beloond voor slecht gedrag i.c.m. met het hebben van een Marokkaans paspoort. Een zeer kwalijke zaak indeed, maar wiens schuld is dat?
@koreaanse slet
belonen? krijgen jij en ik dan ook een beloning voor goed gedrag? komaan het zijn toch gewoon nederlanders? gelijke monniken, gelijke kappen...
superjan 05-06-07 @ 09:56
Gelukkig, toch nog één iemand hier die iets verstandigs te melden heeft.
@Tyler> "Doe es nadenken. Je zegt het zelf al - zomer - vakantie - zeeland - duitsers.........
Die zijn slechts tijdelijk in 0031 en niet permanent. We hebben het over immigranten in deze discussie niet over vakantiegangers."
Het was dan ook een beetje diverterend bedoeld, de strandkuilenterreur van Duitsers, de zoepende Duitse jongeren etc. Peanuts natuurlijk vergeleken met het Duitse wangedrag van zo'n 7 decennia gelêe, maar ja dat laatste heeft zich ook "vanzelf" opgelost.
@Avalon 05-06-07 @ 10:26
ik geloof niet dat er sprake is van schuld bij de nederlandse overheid, je kunt immers niet alles voorzien, verder wordt Geert Wilders alleen door de policor/multicul kerk als racist bestempelt, niet op letten zou ik zeggen.
@koreaanse slet
en wat stel je voor? theedrinken met de plaatselijke iman, snoepreisjes naar het midden-oosten? opvoedlessen voor mocro mams en paps? zit zelf in het M-O en ik kan je verklappen dat ze hier wel fatsoenlijk zijn en niet schijt hebben aan de heersende regels. eerst straffen en dan maar es kijken hoe of wat. en wat voor de mocro's geld moet ook voor de voetbalhoolie's en tokkies gelden. gewoon es wat harder optreden en niet naar hun uitgangpositie kijken... regels zijn er om gehandhaafd te worden, niet om te kijken waarom deze regels worden overtreden...
@superjan 10:16: Derksen staat symbool voor talloze Nederlanders. Ze herkennen de problematiek die Wilders aankaart, maar hebben niets met zijn stijl en zijn "oplossingen". Het is niet laf van Derksen om dat te roepen, juist ijzersterk: het is de kern van het probleem-Wilders.
Mooi, er zijn nog meer media die man en paard noemen. Derksen heeft een goed stukje, Milco Aarts nog beter. Derksen legt ook zijn vinger op een zere plek: met 500 man eromheen staan en niets doen als iemand wordt neergestoken.
Hoe moeten we dat nou veranderen? Postbus-51-filmpje over hoe je moedig moet zijn?
@ reaguurders
Voor diegenen die denken dat in mijn vorige post een aantal woorden verkeerd staan geplaatst:
Dat ligt aan u, niet aan mij - het is onmogelijk dat ik hiervoor verantwoordelijk wordt gehouden - het is immers nog voor 11-en.
Om de zaak over de gehele linie op te lossen, simpel.
Pliesie moet gewoon gezag kunnen afdwingen en harder optreden.
Dus kamp bewoners, tokkies, voetbal "fans", etc. kunnen afrossen en in een cel pleuren.
Onderbuik 05-06-07 @ 10:24
Waar staat dat ik een "softe" aanpak promoot? En als je een beetje research zou doen zou je snel tot de conclusie komen dat enkel keihard aanpakken ook niet helpt. Dan kweek je nog ergere kutmarokkanen. Zoals boven beschreven, belonen waar beloont dient te worden, straffen, keihard straffen waar bestraft dient te worden. Maar het is moeilijk, ik heb de wijsheid niet in pacht. Maar mijn observaties zijn wel, ook hier in Frankrijk, dat een opvoedingskamp niet zou misstaan.
@Trasbin> al decennia lang was het not done groeperingen aan te wijzen, maar wat is er mis met zaken aan de kaak te stellen:
1) De handel in verdovendende middelen heeft kernen in Deventer en Arnhem - Koerden zijn daar de leiders en de Turken zijn de loopjongens; de pliesie kan deze sitauatie al jaren niet voldoende aanpakken
2) 90 procent van de zakkenrollers zijn volgens de pliesie aldaar kudtmarrokanen
3) Hoofdmoot van criminaliteit in Dordt wordt veroorzaakt door Hangantillianen
4) Dat Feyenoord na Nancy niet meer verder kwam geschiedde door pillenslikkende kaalkoppige mongeaulen.
5) Somaliërs zorgen er in crimineel georganiseerd verband ervoor dat er nog steeds meisjes besneden worden
6) De meest asosjale weggebruikers zijn blanke berijders met baseballpetjes in Hondaatjes, leasebakrijders en bestuurders van rijdende gereedschapskisten.
Wat is er mis met het leggen van de vinger op bepaalde bevolkingsgroepen die kuddematig crimineel gedrag vertonen? dat heeft niets te maken met je opvatting dat GS enkelt voor kaalkopjes zou zijn.
Het marokkanenprobleem openbaarde zich inderdaad rond de 15 jaar geleden rond pretparken en zwembaden. Politiek correct probeerde men dit op te lossen door bv jongens en meisjes op andere tijden te laten zwemmen.
Inmiddels weten we dat het marokkanenprobleem hiermee niet is opgelost. Was het vroeger zo dat de omgeving zelfregulerend optrad ( een paar hengsten voor hun kop ) is dit de laatste jaren achterwege gebleven. Mogelijk is dit het gevolg van de grote evolutionaire kloof welke er lijkt te zijn tussen het ontwikkelde westen en bewoners afkomstig uit het Rifgebergte. Dit samen met het feit dat de marokkaanse regering jarenlang hun onderlaag hebben gepusht naar economisch gezonde landen te emigreren in de hoop dat hierdoor Europees belastinggeld naar marokko stroomde om zo het marokkanse hoofd boven water te houden. 1 constatering moet echter vermeld worden : Daar waar de marokkaanse jongens absoluut de capaciteiten missen om in de westerse maatschappij mee te draaien, presteren de Marokkaanse meisjes bovengemiddeld.
@superjan 10:12: mee eens. GW versterkt het schisma en dat schept duidelijkheid. Duidelijkheid aan die kiezers die niets liever zien dan dat vandaag nog de grote volksverhuizing begint. Lekker gemakkelijk en overzichtelijk. En ja, ik moet bekennen: het grootste deel van allochtonen zie ik graag vertrekken.
Echter, het kan niet. De huidige problemen hebben we voor een groot deel over ons zelf afgeroepen (door slappe wetgeving, onder het mom van economische vooruitgang en ons misplaatste schuldgevoel als reden om duizenden asielzoekers toe te laten)en zullen dus ook moeten worden opgelost. Ja, opgelost.
Dat begint bij signaleren en dat doet GW prima. Van realistische oplossingen heeft de man echter nog nooit gehoord. Hij toont geen enkele vorm van inlevingsvermogen en dat zorgt er mede voor dat hij wordt weggezet als een racist. Naar ik geloof niet terecht, maar wederom: ik kan het me verdomd goed voorstellen.
@Patrick Zweedsey 05-06-07 @ 10:25
Ga es deaud.
@ Aztec Convector 05-06-07 @ 10:14
Doe es nadenken. Je zegt het zelf al - zomer - vakantie - zeeland - duitsers.........
Die zijn slechts tijdelijk in 0031 en niet permanent. We hebben het over immigranten in deze discussie niet over vakantiegangers.
Of wilt u de britten die zich even laten vollopen in 020 er soms ook bij betrekken?
Daar komt nog bij dat die Polizei er preventief is en niet reactief. Als je dan ook nog realiseert dat het totaal van polizisten slechts 1/3 bedraagt van het 1 gemiddelde eredivisie wedstrijd aan politiepersoneel vergt, dan is het toch wel duidelijk dat je een verkeerd punt probeert te maken.
Leuk dat je meedoet, maar probeer zelf ook wat mee te denken.
Kusjes,
Tyler
-weggejorist-
Oh en het is natuurlijk niet alleen keihard aanpakken, je moet enerzijds belonen en anderzijds straffen. Een beetje zoals je een hond opvoedt. Ergens poepen waar het niet mag, neus door de stront wrijven, schelden en schoppen. Ergens poepen waar het wel mag, aai geven snoepje en lieve woordjes. Goed gedrag wordt beloont, slecht gedrag wordt bestraft... Opvoeden zeg maar...
@De Koreaanse Slet 05-06-07 @ 10:20
de softe aanpak blijkt niet te werken. Ik denk dat marokkanen alleen veranderen door HARDE aanpak.
Verwacht geen afkeuringde reactie's vanuit de keurig gedragende en goede marokkanen want dat mag nl. niet van de imam.
Volgens de islam mag een moslim nooit een andere moslim bekritiseren als die geweld of crimineel gedrag toont t.o.v. niet-gelovigen.
Enige pogingen tot kritiek resulteren altijd in het zielig zijn van de groep criminelen en komt de schuldvraag terecht bij de keurige bewoners van 0031 en als die laatsten het lef hebben om kritisch te kijken dan zijn ze per direct racist.
Toch ben ik er van overtuigd dat het woestijnfacistische afgoderij van de islam ooit vanzelf zal verdwijnen. Het gaat sneller als mensen zich niet laten dhimminiseren (bange niet moslim die extra belasting betaald voor de imam) en als alle leugens (taqqiya) zijn blootgelegd.
Vorig jaar in Afrika hebben 6 miljoen moslims (religie van oorlog, het zwaard) zich bekeerd tot het christendom (religie van verlichting en naastenliefde).
@Aztec Convector 05-06-07 @ 10:14
zou dat misschien zijn om de duitsers meer service te verlenen?
Ik kan me namelijk niets herrineren over rellende duitse strandtoeristen...
Helaas wel weer iets met marokanen die strandtenten terroriseren.... maar dat zal dan ook wel weer toeval zijn....
ed.. 05-06-07 @ 10:11
Gelul, om het probleem op te lossen moet je altijd de oorzaak onderzoeken. Je moet exact weten waarom juist de marokkanen zo de fout in gaan. Dan kan je het ook gedegen aanpakken.
@Derksen> Hij raakt een teer punt in het Goudse, dat m.i. landelijk op het zelfde neer komt. Zelf ook woonachtig in die enclave maar dan in een 'beschermde zone', dus ik hoef niet te vluchten.
Zoals altijd lijdt de groep onder het gedrag van de individu, zo ook met onze grote knuffel vrienden uit Afrika. Het probleem is m.i. dan ook dat er in NL teveel aan pappen en nat houden en de boel bijelkaar houden wordt gedaan. Gewoon de individuen snoeihard aanpakken en te werkstellen aan onze infrastructuur en natuur, daar heb ik nog wel wat Groene Hart voor over om wat kooitjes en kampeerterreinen op te zettten en als dat niet werkt dan maar eens kijken of dat 2e paspoort nog ergens nuttig voor is...
@trashbin 10:16
Gast, waar heb je 't over?
@trashbin 05-06-07 @ 10:16
Yihaa zwart/wit denkert.
@azijnsieker> goed punt. Eens.
Dus het is waar?
Marokkanen hebben een kleine?
Topcolumn van Derksen!
Woon zelf ook in regio Gouda en ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Gouda als je kijkt wat daar allemaal gebeurt!
Avalon 05-06-07 @ 10:06
Nou ja het is geen dom stuk, maar superjan heeft wel gelijk. Het heeft totaal geen zin om te stigmatiseren en een bevolkingsgroep als asociaal te betitelen. Ik ben het ook met hem eens dat tuig gewoon aangepakt moet worden. Daar zit het probleem hem in, als je een hele groep aan de schandpaal zet sleep je ook de goeie mee. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Het wordt tijd voor een concreet plan om op grote schaal het probleem aan te pakken. Mompelt iets met werkkampen en discipline leger ofzo.
@Avalon> Derksen is een opinieleider, die wel de taal van Wilders bezigt, (dat is ieders goed recht), maar wel fijntjes opmerkt dat hijzelf te chique is om op hem te stemmen, een lutser is het.
@Tyler-Durden 05-06-07 @ 10:11
inderdaad mooie vergelijking voetbal: hooligans, en marokkanen: overlast.
@ reaguurders: we moeten oppassen dat GS niet de extreem-rechtste kant op gaat! lijkt me niet de bedoeking dat dit een site voor kaalkopjes wordt ok?
@ superjan Okee, al die "goede" marokkaanse jongeren zullen we niet meer bij de rest betrekken, allebei niet.
Hoewel Derksen met regelmaat een infantiele zelfbevlekker is heeft hij dit keer gewoon gelijk. Chapeau voor het feit dat hij durft te verwoorden wat anderen al jaren denken maar hun mening angstvallig verborgen houden. Je heb namelijk binnen no-time de dicriminaZi sandalen op de stoep staan. Da's weer eens wat anders dan neukende, piesende of spuitende mocro's maar niet minder erg.
@Tyler-Durden: je schreef: "Het is puur het beestje bij de naam noemen. Wij hebben ook een grote groep duitsers in ons land wonen, maar daar hoor je nooit wat over. Reden: die misdragen zich niet buitensporig."
In Zeeland lopen tijdens de zomer dan zeker niet voor niets pliesie uit Nordrhein-Westfalen me te patroeljeren met onze wouten?
Twee dagen geleden werd ik op mijn vingers getikt door reaguurder Flodder omdat mijn Marokkanengrap out-of-date was. Ben er mee gestopt. Het lijkt me een mooi moment om er weer mee te beginnen. Waarom?
Nou Derksen zegt het zelf al. Ze maken het ons wel heel erg makkelijk.
De sleutel zit natuurlijk bij de Marokkanen zelf. Wanneer komt er eens een geluid vanuit eigen hoek (bijv Allach) dat ze het helemaal gehad hebben met dit soort gastjes. Of vanuit Marokkaanse invloedrijke organisaties (Imam).
Dus Superjan, die jongens uit de sportschool kunnen zich wel kut voelen maar wanneer doen zijn er iets aan?
En dat snoeihard aanpakken tsja. Een echte oplossing is wmb het in dienst schoppen van dit soort gasten.Verplicht dezelfde discipline bijbrengen als die
kickbox gasten. En maar werken en maar werken, iets met basaltblokken. Heb het laatst nog in eendocumantaire gezien over de afsluitdijk.
@superjan 05-06-07 @ 09:56
derksen had geen ajax-supporters op zijn stoep staan maar marokkanen...
Als je je zo ergert waarom hoor je dan niets van de "andere" marokkanen die het gedrag afkeuren e.d.?
.
Derksen slaat de spijker op zijn kop wat betreft die eeuwige slachttofferol, en tuurlijk is Wilders wel fatsoenlijk.
@Aztec Convector> Wilders is zeker geen kleurloos figuur. En hij heeft sterke ideeen over Europa, het gevaar van de salafistische Islam, het herstel van veiligheid, de ontmaskering van de PVDOverheid, betere zorg voor ouderen en zieken enz...
Plus dat hij al 4 jaar de facto vastzit, waardoor hij wellicht wat tunnelvisie ontwikkelt. Maar toch ben ik het op een essentieel punt groeiend oneens met hem.
Hij gaat maar door alle pijlen te richten op een bepaalde groep mensen, die op deze manier alleen fanatieker worden, rebelser worden, gemener worden en nog woedender worden dan ze al zijn. Wat is er tegen om je pijlen te richten op alle klootzakken van Nederland in plaats van specifiek op de Marokkanen. Zolang er 1 goede marokkaanse Nederlander is, verhij hij of zij het dat ie een kans krijgt.
Door uitspraken als dat er met scherp op MAROKKAANSE reljongeren geschoten zou moeten worden, begeeft hij zich op een vlak waar ik hem niet kan en wil volgen.
GW moet snel toenadering zoeken een hand uitsteken, van het aanwakkeren van conflicten tussen bevolkingsgroepen is nog nooit een land beter geworden.
superjan 05-06-07 @ 09:56 'T is een beetje tegen de massa hier in schreeuwen, maar ik ben het geheel met je eens. Waarbij ook vermeld dient te worden dat er onderscheid gemaakt dient te worden tussen de publieke en private ruimte; het is moeilijk om iets aan overlast in een bioskoop/bungalowpark te doen als er geen levens bedreigd worden en de (private) exploitant het allemaal best vindt. Ik kan mij (klasse-)uitstapjes herinneren waarbij mensen zich ook niet helemaal opperbest gedragen hebben (tot en met arrestaties aan toe). Zwembaden hebben het probleem dat er een soort gemeenschapsfunctie van uit gaat - ze waren vroeger meestal ook publieke (of gesubsidieerde) ruimte. Dat vraagt iets extra's van het patronage. Dat dient duidelijk te wezen.
@ mezelf
........ en voor de familie van Sven31 natuurlijk..........
@avolon
neee, aub niet gaan focussen op de oorzaak, gewoon straffen! dus de schoonmaakmiddelhooligan en de mocro keihard aanpakken, schade betalen, stadion en uitgaansverbod, allemaal een enkelband of zo... iemand die een ander doodschiet omdat zijn zusje is verkracht moet ook dezelfde straf krijgen als iemand die het gewoon voor de lol doet... altijd maar die meewegende factoren...
LOL@Derksen:
In eigen land op de vlucht voor allochtonen: Moet je in eigen land asiel aanvragen omdat je structureel bang moet zijn voor lijf en bezit door een specifieke bevolkingsgroep? Bos: NL kon toch zoveel beter? De vraag is of een linkse gladjanus als jij de cojones heeft om woord bij daad te voegen.
@ superjan
Het is puur het beestje bij de naam noemen. Wij hebben ook een grote groep duitsers in ons land wonen, maar daar hoor je nooit wat over. Reden: die misdragen zich niet buitensporig.
Is hetzelfde met hooligans. Dit wordt ook altijd in verband gebracht met voetbal en niet met badminton, volleybal of hockey.
Is niets mis mee. Iedereen weet dat niet alle voetbalfans hooligans zijn en dus ook niet alle finnen kutfinnen zijn. Wel is duidelijk dat het percentage onruststokers onder voetbalfans en finnen hoger ligt.
Geldt ook zo voor woonwagenbewoners.........
politiek moet binnen nu en 10 jaar ingrijpen anders gaat het goed fout! je ziet hetzelfde in Frankrijk, Duitsland en België; het is overal hetzelfde geouwehoer met de berberprinsjes...
Typisch. Overal waar ze in groepen samenscholen ontstaan er spontaan problemen. Misschien lijkt het maar zo. Misschien moeten ze de concentratie chemtrails eens verhogen, want ik begin onderhand opstandig te worden.
@superjan: het is geen dom stuk, integendeel. Daar waar je constateert dat recent toegevoegde bevolkingsgroepen stelselmatig voor grote problemen zorgen, moet je dat benoemen. Om die reden is er een belangrijk verschil tussen een marokkaanse- en ajaxhooligan. De oorzaken van hun gedragingen liggen ver uit elkaar en moeten dan ook anders worden aangepakt.
@Agent327 05-06-07 @ 10:03
Da's zeker een goeie zaak die meldlijn, maar zodra je ergens een zaak van wilt maken zul je aangifte moeten doen, en dan liggen je NAW op straat.
Kunnen we die mono-culturele prachtige kansvolle zwembroekgroentemannen niet een enkeltje Rifgebergte doen?
@Avalon: Wilders isgelukkig geen kleurloos figuur, politiek behoort ook leuk te kunnen zijn - de fantastische debatten tussen Den Uyl en Wiegel, de fratsen van Boer Koekkoek, het taalgebruik van een Van Agt, de humor van Cees van Dijk. Het vervelende is dat Wilders een Nederlander is, en Nederlanders hebben nu eenmaal de neiging boven het maaiveld uitstekende hoofden af te kappen.
Indien de PvV over een tijdje een marginale partij zou worden, is dat niet dank zij Wilders, maar dank zij het feit dat andere partijen delen van Wilders gedachtengoed hebben overgenomen.
@kees maf
Meldt misdaad anoniem kan ook
Wat Avalon (05-06-07 @ 09:56) zegt.
@Kees Maf 09:57
Dat is ook precies de reden dat veel mensen in probleemwijken..*herstel*: aandachtswijken geen aangifte durven te doen.
Als de overheid te laf is stappen te ondernemen is het aan "het volk" dit op zijn/haar eigenzinnige wijze op te lossen. Dat is niet alleen je recht het is je plicht wanneer je te maken hebt met een enorm falende overheid. Helaas is "het volk" doorgaans niet bepakt met een onderscheidend vermogen en zal dit leiden tot extreme uitspattingen...
N.a.v. Derksen's column: misschien moeten we ook maar eens af van het feit dat je naam en adres op straat liggen zodra je aangifte doet. Dat je niet anoniem kunt aangeven snap ik, maar volstaat het niet als NAW-gegevens bekend zijn bij de politie?! Je maakt het daders zo wel erg makkelijk op repressailles uit te voeren.
Kijk bijvoorbeeld eens op kickbox.nl en zie hoe andere, wel gedicipineerde, marokkaanse jongeren reageren op de rellen in Tilburg. Met verdriet en schaamte en afkeuring.
Volgens mij moeten we heel snel af van het stigma.
En dat betekent niet dat ik soft of links ben geworden.
Ik pleit ervoor om raddraaiers, tuig, hufters, criminelen, van welke kleur, afkomst of geloof dan ook, snoeihard aan te pakken. Door een hele bevolkingsgroep te criminaliseren op uiterlijke kenmerken verlies je de goede bedoelende hardwerkende personen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
En wat is er tegen? Is een ajaxsupporter die een steen tegen een agent gooit minder crimineel dan een marokkaan die hetzelfde doet? Neen.
Gewoon al het tuig over een kam scheren, heropvoeden, slopen, afmaken, maakt me niet uit. Maar nu eens stoppen met alle marokkaanse jongeren in 1 pak naaien.
Een zeer dom stuk van Derksen, hoewel ik zijn frustratie begrijp.
Het gedrag van Marokkanen is een gevolg waar je zelden iets over hoort, inteelt, en nog eens inteelt, al generaties lang fokt dat zootje ongeregeld met eigen famlilie, daar komen zwaar geschifte idioten van, waar wij de ''vruchten '' van plukken.
jammer dat je daar nooit iemand over hoort, het gaat immers nog steeds zo, en verandering zit er niet aan te komen.
het zijn losgeslagen randdebielen, inteelt.!!
Derksen for President!
nou vooruit, omdat ik in een goeie bui ben:
LOL @ sjaak
LOL @ kolonel
* Zit te wachten op Sven31 met zijn picalink *
Derksen: "Mijn innerlijk fatsoen weerhoudt me ervan op Geert Wilders te stemmen.". Derksen raakt hier de kern van de reden waarom de PvV uiteindelijk een marginale partij zal blijven. GW heeft met zijn roeptoeterpolitiek menig potienteel kiezer weggejaagd van de (enige) partij die het het failliet van de multiculturele samenleving aan de orde stelt. GW is geen realist, maar een fantast en een volksmenner. Hij roept dingen die niet kunnen, of die hij nooit voor elkaar kan krijgen. Stelt absurde kamervragen die hem nog verder isoleren in zijn zelf verkozen gevangenis. Zelfs politieke partijen die -uitgaande van het programma- dicht bij hem staan, willen niet met hem worden geassocieerd. En ik kan me dat verdomd goed voorstellen.
Nederland heeft behoefte aan een echte vernieuwer, iemand die met realistische oplossingen komt voor de levensgrote problemen waar we voor staan. Een Sarkozy Hollandaise. Het hedendaagse politieke spectrum beziend is er echter weinig hoop: in dit land is een groot potientieel aan rechtse kiezers, maar uit de veelheid aan partijen die strijdt om de gunst van dit deel van de kiezers blijkt dat het vooral eigenbelang is wat hen drijft. Landsbelang is verworden tot een ver van ons afstaand fenomeen, dat omgeven door de waas van facisme en racisme voorlopig niet op agenda zal komen te staan. Jammerlijk, maar waar.
Voor het eerst ben ik het voor de volle 100% eens met Johan Derksen.
Toch vind ik dat dei Johan Derksen het weer treffend weet samen te vatten. Al dat laffe er-omheen-gelul altijd, dat moet es eenkeer afgelopen zijn.
quote
Op een zomerse middag had een groepje zich op de trap naar mijn voordeur genesteld. Toen mijn vrouw vroeg of ze even mocht passeren, werd dat gedecideerd afgewezen. Ze moest noodgedwongen de stad weer in, totdat de kust veilig was.
Ik zou er bijna een grachtenpandje gaan kopen, wil wel is zien welke mocro zich na 1 dag nog langer voor mijn voordeur durft te begeven, als ik ze persoonlijk helemaal naar de tyfus getrapt heb.
tijd voor een burgeroorlog.
Kan me op zich wel voorstellen dat deze jongetjes zich thuisvoelen in een tropisch zwemparadijs hoor. Misschien een idee om een speciaal pretpark voor Groentemannetjes uit de grond te stampen: Rifland ofzo.
Gisteren in Reportage:
Verslaggever: "Is er dan wat mis met Moslims?"
Voorbijganger: "JA, natuurlijk!!".
LOL
Goed stuk van de snor! Gewoon wel op Geert stemmen Johan. Het fatsoen komt later wel.
Derksen heeft zeker gelijk. De conclusie is ook duidelijk. Niemand weet eigenlijk wat ie er echt aan moet doen, ook GW niet. Zal harder straffen werken.. mwah, misschien een beetje, uitzetten kan niet zomaar. Ik denk dat we gewoon deze generatie maar moeten afschrijven en heel rap zorgen dat de komende generatie wel goed wordt opgevoed. Dus als er kleine zwembroekgroentemannetjes erg vervelend zijn, hup uit huis plaatsen en bij een goede opvoeder onderbrengen.
Dat gelul dat het allemaal slachtoffers zijn begint gelukkig zijn waarde te verliezen.
sjaakdeslinksesul 05-06-07 @ 09:36
LOL, Leuk om de kolonel en Sven31 nu eens in het echt te zien.
Die kleine heaumeaux is volgens mij trouwens Sven.
Op dat stukje dat ie niet op Geertje wil stemmen door "innerlijk fatsoen" na is het een goede collum. Alleen nou is er een politicus die het beestje bij de naam noemt en speelt "innerlijk fatsoen" weer op. Dat is echt gelul. Johan je kunt je huizen blijven verkopen want die gasten vinden je echt wel. En op een gegeven moment kun je niet meer vluchten. Dus zet dat zogenaamde fatsoen maar opzij want strijden voor je rechten om ergens normaal te kunnen wonen en handelen als er iemand wordt neergestoken DAT is fatsoen. En stemmen voor politici die het probleem aan DURVEN pakken dat is fatsoen. Geert zet zijn leven bij wijze van op het spel omdat Johan te laf is.
Hoezo is Johan Derksen stigmatiserend bezig? Hij vertelt gewoon wat hem is overkomen. Neemt het ook nog op voor de zich wel goed gedragenden. En wat hem overkomen is is heel triest en zeker niet uniek!
@mees77 05-06-07 @ 09:43
je vond het jammer dat het geen zwembroekmarokkanen waren?
Ballenknijpertfinnen
Tsja hoe zou het toch komen dat Nederlanders zoveel aan privacy moeten inboeten, houdt het dan toch ietsje pietsje verband met de invasie van bi-culturelen de afgelopen decennia?
Ik ken Gouda al heel lang en dat is inderdaad de eerste stad die ten onder zal gaan aan de Achies, zoals de lokalen ze daar noemen. Het was daar twintig jaar geleden al fout aan het gaan maar in die tijd werd je nog zo'n beetje publiekelijk gestenigd als je het beestje bij de naam noemde. Ik vind trouwens dat Derksen prachtig onder woorden brengt met welke dilemma's je te maken hebt als welwillende burger. Aan de ene kant wil je geen Wilders stemmen en alle Mocro's over één kam scheren, maar aan de andere kant wordt het je wél erg moeilijk gemaakt door die gasten.
@ Sjaak
Wat heb jij trouwens een verschrikkelijk groot kruis: images.wikia.com/uncyclopedia/images/t...
vette lol @ed.. 05-06-07 @ 09:34;
Derksen; "Want waar gaat dit nou nog over.."
Kromme; " Nou! over die marokkaanse kudtgozerts..."
Jammer, dit werkt waarschijnlijk niet voor alle k*tventjes in zwembaden... Gasten waar ik altijd door aangerand werd waren nl. bijna ALTIJD blank....
Al die hoeraatjes voor De Sigaar als columnist? Hij schrijft: "Mijn innerlijk fatsoen weerhoudt me ervan op Geert Wilders te stemmen." Innerlijk fatsoen? Ga effe deaud! Wilders is een fatsoenlijk man, een debatter, een nekuitsteker, die dingen verkondigt waar niet iedereen het mee eens... ... maar om nu een cordon sanitaire tot in het voetbalse door te trekken...
ROFLOL @ SJAAK!
Johan Derksen for the win!
Herkenbaar stuk over 'Gouda'.
Wat een leuke foto van Sven31 bij deze posting trouwens.
Mooie zwemroek Sven, is weer wat anders dan barebacken he ?
@ tsar
"hadden ze maar wat meer moeten luisteren toen d,r moeder probeerde ze fatsoen aan te leren"
En daar ligt in veel gevallen de kern van het probleem, die kinderen wordt niets bijgebracht over sociale omgang en hoe je je moet gedragen.
Klootoog en Sven31 (in beter tijden) geven het goede voorbeeld:
worldwidepablo.blogs.com/worldwide_pab...
hier kom je inderdaad het zwembad niet in zonder zo'n plastic tiet over je hoofd .. maar hulde voor die Derksen ,lekker recht voor z'n raap artikel .. en ik zeg maar zo wat is er mis met probleemgevallen de toegang weigeren ,das geen discriminatie maar je eigen domme schuld .. hadden ze maar wat meer moeten luisteren toen d,r moeder probeerde ze fatsoen aan te leren
Hulde Derksen!
aha! derksen heeft zijn niet aflatende eerlijkheid over deze of gene persoon in de voetballerij prachtig mooi verlegd naar de maatschappij... nu nog de kromme met een paar prachtige oneliners ('die balkenenderT moet gewoon optieven johan!') ernaast en de nieuwe pauw en wittman zijn opgestaan... en dan doen we barbera barend er ook nog bij (niet voor de kijkcijfers johan, maar om jou te stangen en nog mooiere uitspraken te ontlokken!) en voila;
-
Nederland Insite, elke avond rond de klok van half tien...
Goed stukje van derksen...
Prachtig stukje van JD.
Maar hij moest dus wel zijn huiis verkopen om van dat tuig verlost te zijn.
Ik geloof niet dat met een speedo het probleemwordt opgelost.
Een zwembad met zoutzuur is effectiever tegen dat tuig.
Zowel Aarts als Derksen hebben volledig gelijk. Welke politicus (muv WIlders) prikt nou eindelijk eens door die zgn. slachtofferrol heen en pakt het geteisem eens aan?
nou ik moet zeggen prima column van Derksen. Echt de spijker op zijn kop!
Wel een goed idee van die zwembroeken. Daar passen die kleine marokkaanse piemeltjes best in.
Derksen heb gewoon gelijk!
Recentelijk gaf Ahmed Marouch (PvdA) aan dat hij een strafkamp in eigen land voor deze jongeren wilde oprichten, waar ik groot voorstander van ben.
Als hij hier ook de londsdale- uitkeringtrekkend- in diesel gestookte speed- snuivers aan toe wil voegen zijn dat twee vlinders in één klap.
In Frankrijk en Franssprekend België ben ik het short-verbod wel vaker tegengekomen. Je moet daar ook een badmutsje op, allemaal goed voor de hygiëne. Ik ben nog van de zwemslip-generatie, dus mij heb je er niet mee, maar wie gaat zo'n verbod in Nederland handhaven?
@ derkcs
"Ale die andere politieke partijen hebben er of niets aan gedaan"
"Dus Johan stemmen wordt zo toch al een stuk makkelijker."
U denkt dat de VI eenpolitieke partij is ?
Die Johan steekt het ook niet onder stoelen of banken. Het valt me op dat Steeds meer mensen de waarheid durven zeggen. Het zijn geen incidenten meer.. het is idd een probleem wat diep geworteld is in onze samenleving
En diegene die dat wil gaan oplossen door die assholes wat respect bij te brengen heeft mijn stem ook!
Dat echt waar dat je met naam en voornaam in proces verbaal komt??
Dit soort van berichtgeving, op waarheid gebaseerd, a la Derksen moet geweaun dagelijks in de grote landelijke dagbladen.
Misschien dat er dan belletjes gaan rinkelen.....
Met open mond Johan Derksen gelezen... heldhaftige openhartigeheid. Ale die andere politieke partijen hebben er of niets aan gedaan (regeringsdeelnemers de afgelopen 20 jaar) of zullen er niets aan doen (de overige linkse partijen). Dus Johan stemmen wordt zo toch al een stuk makkelijker.
Eigenlijk vind ik die Derksen maar een ontzettende lutser. Maar in dit stukje vind ik 'm wel weer goed!
in apeldoorn heeft men al een groot "zwembad" waar allemaal van zulk soort aapjes rond lopen, de laatste keer dat ik daar was liep ze allemaal in hun blootje terwijl het publiek ze voederde. zou dit idee dan ook wel helpen.
haha die foto...
Ondanks dat dit een groot probleem is kun je tijdens de diverse vakanties kun je de autochtone jeugd al rotzooi schoppend en brandschattend in de diverse bungalowparken aantreffen...
"oom Bas, wat doen die jongen en meisje daar?" "Die zijn elkaar aan het aanduwen jongen. Dat komt door het warme water van het bubbelbad."
troetelmarokkanen kutmarokkanen zwembroekmarokkanen wie vult het rijtje aan?
Kewl, moeten ze hier ook doen! Want in een speedo zie je het onderscheid tussen de boys en de echte mannen direct.
i18.photobucket.com/albums/b124/nectar...
Marokkaanse jongeren hebben bij mij, als ervaringsdeskundige, weinig krediet meer. Wel leuk, bij het nationale voetbal platform Mocro's af zeiken
Johan jij snapt het.
Wel oppassen, voor je het weet doen ze aangifte tegen je:
http://www.nu.nl/news/1100835/12/Amsterdamse_jongeren_klagen_bij_Cohen_over_politie.html
GS, misschien een speciale Marrokanen dumpert... Zo krijgen we een mooi overzichtje en merken we op den duur, dat Marrokanen iedere dag slecht in het nieuws zijn. Uiteraard moeten we dan ook het postieve nieuws vermelden, alleen weten we allemaal dat dat niet opweegt tegen al het negatieve nieuws.
Berbers en ander Noordafrikaans gepeupel hebben echt minuscule penissen zo is onlangs uit onderzoek gebleken.
Dit in tegenstelling tot Batavieren-nazaat. Veelgehoorde termen als olifantenslurf en kinderarm zijn volgens de onderzoekers geheel op zijn plaats.
10 jaar verder, bovenstaand verhaal kan zo weer worden geplubiceerd.
Het zal niet veranderen, ongeacht wie je ook stemt. Oplossing? Geen!
Het maakt niet uit hoe je het beestje noemt, het veroorzaakt toch een hoop gelazer. Er bestaat gelukkig nog een zwembad in de buurt wat niet niet overheerst wordt door asociale finnen.
Weet iemand waar ze die zwembroekjes van die foto verkopen?
Helder! johan for columnist.
Ik ben benieuwd hoe de linkserts nog altijd kunnen volhouden dat het "een klein groepje is dat het voor de rest verpest".
Toch opvallend dat dit kleine groepje toch altijd weer het nieuws weet te halen door anderen te terroriseren en spullen te vernielen/stelen. Het zal wel een extreem actief klein groepje zijn zullen we maar denken.
Jammer trouwens dat ik, nette jongen natuurlijk, ook niet meer naar het zwembad kan. Ik heb namelijk geen ballenknijper....
... castreren lijkt me eauk een goede optie! "mes" snijd aan 2 kanten:
01) Hermeaunenhuishouding is gelijk ingeperkt
02) Probleem lost zich in 1 generatie op.
Ik snap niet wat er zo positief aan is de ene negatieve ervaring te vervangen voor de andere.
In het zwembad in Ouderkerk a/d Amstel komen Marokaanse jongens er gewoon helemaal niet meer in. Jij komt er er niet in zeggen ze bij de kassa. Discriminatie ! roepen de kansenjongeren dan. Nee hoor, je mag er niet in omdat je je misdragen hebt. Wij hebben het recht bezoekers te weigeren die overlast geven of gegeveb hebben. En nou wegwezen !
Groentemannetjes in speedo?
Top idee, als ze hun handel op die manier moeten showen ( of beter gezegd het gebrek aan ..) zorgen ze in ieder geval voor een hele gulle lach.
dit is toch wat die kansenjongeren willen?
Steeds meer mensen gaan beseffen dat we niet hoeven te spreken over een marokkanendrama maar over een marokkanenplaag. En een plaag vereist nu eenmaal andere bestrijdingsmethoden
johan derksen is een held :)
zwembroekmarokkanen ....
geniaal zeg, grappig eauk . dat daar nog nooit iemand eerder op is gekomen !
laten ze gewoon hun baard langer groeien, die simmerikken.
REAGEER OOK