
En weer een staaltje
Hollands welvaren naar de kloten. Na DAF, KLM en ABN/Amro dient de volgende sell out zich aan. Winkelketen HEMA wordt doorverkocht aan een
stelletje Britten. Inderdaad, dat kudtvolk dat elk weekeinde gehuld in voetbalshirts de Amsterdamse trottoirs onderkotst, en wiens vrouwen tot de lelijkste (dik! bleek! lawaaierig!) van Europa behoren. Die schoothondjes van Bush nemen eventjes een stukje
Hollandsch Cultureel Erfgoed van jewelste over. Klinkt ook voor geen meter trouwens. De
Britse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Nee, uiteraard 'verandert er helemaal niets' en zal de winkelketen 'as we know it' blijven bestaan. Maar daar spugen we op. Het is genoeg zo. Eigen worst eerst. Laat duizend kamervragen bloeien. STOP DE UITVERKOOP VAN NEDERLAND.
Reaguursels
Inloggenwrom de boel verkopen als het goed loopt... of loopt het niet goed meer?
Hema staat op het zelfde niveaux als Blokker, Zeeman en Wibra. Buitenlanders mogen van mij blijven, maar dit soort proletenkelders: doe er wat aan WILDERS!!!
-weggejorist-
@fromwalking @ 21:17
helaasch, wel vlakbij nochtans
.
@pixeldame 21:56
tsja, als je Play rondloopt of een andere goeie club in londen is het ineens vrij relatief... pritt is zeker alleen in tenerife geweest :D
* kijkt naar oude HEMA advertentie *
Zie je nou wel dat door de euro alles duurder is geworden!!!
Ik zie een typo: "Vliegenvangers Araba", moet dat niet Aruba zijn? Zou veel verklaren.
@Pritt 'telegraaf' Stift: you're destroying the system from within, I presume?
De tompouce en vatte worst worden niet vervangen door laffe fish & chips.
En bij de ABN verdienen de poet in Amerika. Kortom: goed verhaal Pritt.
Toch, maar hier ik kan niet altijd the verschil tussen een man en en vrouw zien... daar is veel duidelijker.
Stop de uitverkoop van Nederland? Oh nee, het een enige kans om betere winkels te krijgen! Bring back M&S ( de ECHTE Britse M&S!)
@ Argyronauta 02-06-07 @ 23:52
Tsja, je zit op een eiland en wat mot je dan?
@ DaZe 02-06-07 @ 21:51
Nee, Fokker is helaas volledig om zeep geholpen.
Engelse vrouwen hebben ook altijd van die schriele samengeknepen mondjes alsof ze allemaal 90 jaar oud zijn. Brrr! Je snapt niet dat die lui er nog in slagen om zich voort te planten.
niet zeuren jongens, cash is cash
Die Page Three girls in Kreet Brittan zijn anders chotdomme heerlijk!
Zouwwe wij ook hebbe moete in de Telegrap.
Pritt, Britse vrouwen de lelijkste van Europa? Welke land woon je???
Jullie zijn Fokker nog vergeten ;)
Dit zijn de gevolgen van de rechtse kapitalistische heilstaat Pritt. Niet janken nu.
Hey! Quadrifoglio=brabander! gezellig!
@vanderF 19:55
Wat leuk, heddegij eauck een webstek hierveur?
Wat een gekneuter om in grenzen te denken!
*
Welke grenzen?
Dorpsgrenzen?
Stadsgrenzen?
Gemeentegrenzen?
Provinciegrenzen?
Landsgrenzen?
Werelddeelgrenzen?
*
Pritt Stift is gewoon een hokjesdenker!
jammer, want ik had hem altijd hoog zitten!
@Quadrifoglio 02-06-07 @ 19:37,
heej, wat leuk, het partijprogramma van Partij Liquidatie Nederland!
2000 jaar inteelt en elke dag een vies vet ontbijt doen je uiterlijk geen goed..
Kijk, dat jullie wat tegen de uitverkoop van Nederland hebben daar kan ik inkomen. Maar die HEMA die mag van mij gisteren al weg.
@snapikhetnog
de totale waarde van ons onroerend goed bedraagt volgens mij zo'n 8.000 miljard. vermenigvuldigen met twee voor culturele- en goodwillwaarde, verkoop de hele flikkerse boel en je hebt het over ongeveer een miljoen per nederlander!
.
wil niet veel zeggen heur, maar volgens mij leef je daarvan als god in eh.... thailand bijvoorbeeld. laat die peaulen hier maar dijken gaan bouwen als ze dat zo graag willen :)
Het zal me allemaal worst zijn!
CNV is ook tegen: www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/cn...
fromwalking 02-06-07 @ 17:40
vergeet de tompouce niet!!
*haalt 'Partij liquidatie Nederland' weer uit de mottenballen*
Hoezo stop de uitverkoop van Nederland? Verkoop de hele kutzooi toch man. Tis niks, tis nooit wat geweest en ut zal ook nooit iets worden. Pfff, Nederland, de natgezeken kouwe klets modder aan de Noordzee. Pathetisch gezeik
Lekker belangrijk. Eén miljard betaalde Lion Capital aan de Nederlandse Maxeda groep, gisteren. Leuke afsluiter van de week, toch? Kun je mee thuis komen.
En trouwens, prima 100% katoenen ondergoed en sokken hebben ze bij de HEMA hoor, en nog goedkoper dan bij de Wibra ook! Om toch maar verder te gaan met de 100% zijden stropdassen voor vijftien euro! Fotos ontwikkelen tegen voordelige prijzen en vanzelfsprekend de heerlijke worst! De koffie is er trouwens ook lekker. Er zal niks veranderen na een Britse overname. Het is bijzonder onduidelijk wat Pritt nou eigenlijk tégen deze overname brengt. De proletarische cao-onderhandelingen? FNV die zich zorgen baart of Lion de nieuwe aanwinst niet weer meteen in de uitverkoop zet? Leg dat eens uit, Pritt? Verklaar u nader!
HEMA is inderdaad al lang in handen van een Amerikaans concern.
lol@hemaworstje
Tot groot verdriet van ome Reet.
Of je worst lust? Het zal mij worst wezen. Een worst voorhouden.
Allemaal uitdrukkingen en zegswijzen die we jammergenoeg zullen missen...
80 % van de commenters heeft een ondrbroek vd Hema aan.
Hemaworstje is niet te koop. ik heb zo mijn principes.
alsof er geen mooie Britse vrouwen zouden bestaan. Kijk eens wat verder de wereld in dan het Damrak zou ik zeggen.
@BozeMan 02-06-07 @ 15:59
Ik heb bij 2 buitenlandse bedrijven gewerkt en als het in niet goed gaat dan flikkeren ze de - voor hun - buitenlanders het eerst op straat. Eigen volk gaat echt wel eerst bij die bedrijven. Als je bij een niet nederlands bedrijf meer kan verdienen maar je baan staat elk jaar ter discussie dan werk ik liever bij een nederlands bedrijf (zeker als je de 45 al voorbij bent).
@underdog20 02-06-07 @ 15:40
De HEMA is een ikoon, die wissel je niet zomaar 1:1 met toko uit het buitenland. 250:180 is niet in balans, die 180 bedrijven zijn van een andere kwaliteit dan die 250 die we er voor terugkrijgen.
We hebben nog aardgas en de antillen.
Die Engelse wijven zijn inderdaad de snoei-lelijkste wijven van Europa, maar wel de allergeylste!
@ Pritt Stift
Helemaal gelijk over het lelijkste volk van Europa, op Franse vrouwen na.
Als je bij een niet-nederlands bedrijf meer kan verdienen dan bij een nederlands bedrijf waar ga je dan werken?
Bulshit dat de nederlandse bedrijven niet verkocht mogen worden. Het gaat ALLEEN maar om geld. BIJ IEDEREEN.
@Quadrifoglio 02-06-07 @ 15:46: Dat is toch overduidelijk?
blawablawa 02-06-07 @ 15:37
Bespeur ik hier enige jaloezie?
LOL @ Schoorsteenveger 02-06-07 @ 14:49, Halal Eenheidsworsten MAatschappij, huhaahaha. Dat zou de echte ondergang zijn van de HEMA: 't Is die farrakon-haramsmaak die de worst zeau verukkulluk maakt. En worst in de UK verkopen onder de naam 'rookworst' lijkt me ook geen bestseller te worden.
En Pritt, ik vind 't een huilebalkstuk. Zeau werkt de natuur in al zijn kapitalistische schoonheid. Over de vrouwen heb je imo wel gelijk:
How do you call a beautyfull woman in England?
A tourist.
@underdog20
volgens mij zit pritt gewoon te trollen
@underdog20 02-06-07 @ 15:40
Oh ja? 250 bedrijven staat gelijk aan 1 BEMA.
Stropdasje 02-06-07 @ 15:33
LOL
Ze willen toch goedkope producten voor de minima, dus moeten ze niet zeiken over de omstandigheden om de prijzen goedkoop te houden.
Jongens jongens, doe je huiswerk is wat beter. In 2006 werden meer dan 250 buitenlandse bedrijven gekocht door nederlandse, terwijl dat andersom maar 180 waren! GS moet niet meedoen aan angstzaaien
@Jehova's tuig 02-06-07 @ 15:34
Dat is waar ook, zat jouw soort vroeger gewoon op de camping nu maken jullie ook al verre reizen!
@nuts
Dan moet ik maar eens naar Engeland om de het normale volk te ontmoeten en niet dat volk wat ooit ben tegenkomen tijdens mijn vakantie in azie/europa/america waarop mijn "vooroordeel" is ingesteld.
Eerst flikkert GeenStijl de Nederlandse journalistiek in de uitverkoop en nu gaan onze Jip en Janneke er ook gvd ook al aan. We kunnen die worsten beter geel verven en exporteren naar Panama.
@Jehova's tuig 02-06-07 @ 15:20
"Schonekleren" blijkt 'Vuilewas", quote van de pers pagina: "Hiermee sluit PvdA-er Koenders zich aan bij GroenLinks, de Partij van de Dieren en de SP die zich al eerder voor de campagne uitspraken.". Weer een ultra linkse k*t actie dus van Super Jan en de zevendedag adventisten.
@ Jehova's tuig
Heb ik totaal geen problemen mee. Heb er zelf 3 jaar gewoond en het zijn over het algemeen top mensen. Net als Nederlanders, behalve die Nederlanders met vooroordelen zoals jij
@ mezelf
Engeland moet het zijn gloeiende gvd.
Nuts 02-06-07 @ 15:21
Nee niet met Enegeland, maar het zijn die eiland bewoners die zo vervelend zijn.
En even voor de volledigheid, het merendeel van de Britten was TEGEN de irak oorlog, het was Blair en zijn mannen die achter Bush aanliepen.............
Jesus geen stijl, er is niets mis met Engeland. Beetje verder kijken dan je eigen neus lang is hoor!!
Sorry vandaag geen donor organen beschikbaar.
Touchpadje is erg gevoelig waarvan akte.
Wat ik wilde zeggen:
Als sommige reaguurders nog een stukje hema willen kopen kan dat hier:
www.schonekleren.nl/hema/index.php?opt...
Kijk eens hoeveel geld ze al hebben binnengehaald! Verkopen is een goede zet geweest.
F5, F5, F5, F5, F5...
Je zin niet afmaken is zeau Toon Hermans...
@Joe Farnarkle 02-06-07 @ 15:13:
Of die Oer-Nederlandsche bouwer van (voor vele Engelssprekenden favoriete) vliegtuigen... Fuck-her
*zucht* trolls...
@ waskuip-admiraal 02-06-07 @ 14:24
Ouwehoer niet, kapitalisme lijkt op hoog niveau nou eenmaal op oorlogvoeren. We vinden het leuk als Shell, Unilever en Ahold het goed doen en in het buitenland gaan shoppen, maar o wee als hetzelfde met Nederlandse bedrijven gebeurt. Buitenlandse bedrijven hebben belang in Nederlandse bedrijven en vice versa. De HEMA was al eerder van een buitenlandse investeerder. Die verkoopt hem nu voor meer door aan een andere investeerder, met winst.
Maar dames en heren eauk! HEMA-worst! Froeguh kon je zelfs een kwart HEMA-worst keaupen! Holland gaat naar de verdoemenis! (Het Keauninkrijk der) Nederland(en) is al naar de verdoemenis... Nu gaat Holland eauk nog naar de verdoemenis! Seaudemieter maar op HEMA! Nog even en dan keaupen Saoedies onze dijken! Een volk mag toch nog wel trots wezen op z'n Worst! Wat nou? Goedverdoeme!
koerbagh 02-06-07 @ 15:12
Volgens mij wou JT zeggen:
"Als sommige reaguurders nog een stukje echte Hema-worst willen nuttigen dan moeten ze snel zijn".
kudtwinkel...
Akzo slecht voorbeeld. Akzo mag haar pharma-divisie dan wel afstoten maar de verf- en chemietak is al jaren op het overnamepad en wereldmarktleider in de verf. Niet slecht dus voor een Nederlands bedrijf. Neemt niet weg dat het wel uitverkoop is, neem een ABN Amro waar ik nog niemand hier over gehoord heb.
LOL @Stropdasje 02-06-07 @ 15:06:
Zat jij er ook op te wachten? Ik F5 me een ongeluk om van hem te vernemen wat ik zou moeten doen en of ik me überhaupt aangesproken zou moeten voelen...
Verdomme..... rookworst met piccalili ..... BAH!!
En dan ook nog maar tot 10:00 s'ochtends........
Geert dou er wat aan!!
Bel 112 Jehova's tuig heeft een hartaanval!
Stropdasje 02-06-07 @ 14:55
Ik zei het toch!
@Jehova's tuig 02-06-07 @ 15:01
Maak je zin eens af man!
Als sommige reaguurders nog een s
De Hema staat bij ons thuis voor "Hier Eet Men Afval"
Daar gaan we al, iemand heeft de worsten alvast maar van Wikipedia afgehaald.
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=HEM...
Eensch!
mijn weekend is verpest. De Hema word verkocht, vreselijk
Aangezien het nuttigen van varkensvlees in Nederland langzaamaan zal gaan verdwijnen en de Hema toch gedoemd is te verdwijnen dan wel omgedoopt te gaan worden in Halal Eenheidsworsten Maatschappij lijkt het me goed hollands koopmanschap om de Hema op tijd voor véél te veel geld van de hand te doen en te gaan emigreren.
Oude eigenaar is ook brits. Now you're still
LOL @Dokter Kafouk 02-06-07 @ 14:41:
Zo'n Hema zit ook in Haren, onder de reauk (pun intended) van Groningen...
GEEN worst... Wat heb je dan aan een Hema? Da's ongeveer het enige dat ik er wel eens koop. Waar zo'n winkel dan op drijft is me een raadsel.
hema is tog KUT
boehoe, janken! Wat kan mij het rotten wie de bonnetjes ophaalt?
Het greautste schandeal dat de HEMA onze cultuur aandoet is toch wel het navolgende: Weesp (u weet wel, het schitterende dorp onder de rook van 020) heeft sinds kort een HEMA (voorheen Nederlandsch en nu onbestemd...). En alsof dat nog niet genoeg is: Ze verkopen geeneens Warme Worst! Stel U veaur: Een HEMA zonder Warme Worst! Niet eens een Halve! Schande!
@superjan 02-06-07 @ 14:31:
Precies... Even inhakende op het vorige topic: Als de Hema pork sausages, cured bacon en meer van dat typische Britse spul (treacle en golden syrup is ook bijna nergens te krijgen...) gaat verkopen dan ben ik nog meer vóór!
@waskuip-admiraal 02-06-07 @ 14:28
afnemende concurrentie: itt wat veel vrijemarktdenkers denken betekent meer aanbod niet per definitie meer concurrentie en lagere prijzen, kijk naar de taximarkt in 020. Maar het tegenovergestelde is zeker niet waar: minder aanbod (ook van investeerders) leidt zelden tot nooit tot lagere prijzen. In dit geval geldt juist het tegendeel, de lagere financieringskosten waarover die Britse onderneming beschikt, was precies de reden waarom zij Hema konden overnemen.
toenemende werkloosheid, indien mensen ontslagen worden, was hun baan waarschijnlijk niet zo nuttig. Dan kan men dus op zoek gaan naar wel een nuttige baan. waarmee iedereen gediend is. Manchester bv is nu een bloeiende stad, omdat die oude vervuilde industrieen zijn weggesaneerd. Dat kweekt kansen om mensen elders in te zetten.
Lagere lonen: inflatie ontstaat door staatsschuld en het drukken van geld of door hogere lonen die worden doorberekend in de prijzen, zoals in de jaren '80, maar zeker niet door lagere lonen.
Wat had je voor je eindexamen economie?
@waskuip-admiraal 14:32
een paar procenten van ANDERMANS salaris bedoel je. ga zelf eens iets nuttigs doen ofzo.
Als de worst maar blijft is er niks aan de hand. Denk je dat een Amerikaan er mee zit dat het Nederlandse Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds ruwweg 30% van de vierkante meters kantoorruimte op Manhattan bezit? Welnee.
Next.
@waskuip-admiraal 14:28
minder belastinginkomsten ... lijdt (sic) tot inflatie??
.
zou juist tot DEflatie moeten leiden volgens mij. en bovendien: hoeveel productie denk je dat de HEMA momenteel in nederland zelf doet ipv bijvoorbeeld China?
.
Niet veel, gok ik. En filialen kun je niet offshoren. Beetje jammer stukje Pritt, al ruik ik een trol.
zeg peeh:
fijne druiloor. Voor schuldgevoel kopen we niks, en ik herhaal: ons lesje is geleerd, met A.H. en de eigenlijk onverdedigbare aankoop van Anton Veneta. En die paar procenten naar het buitenland is hoe dan ook verloren geld. Klaar. Je zou wel anders kraaien als het om een paar procenten van je eigen salaris zou gaan. Of niet?
@Zeepvrij 02-06-07 @ 14:25
Zolang ik met aandelenhandel m'n gezin te vreten kan geven, leest u maar een krant.
mvg ger
Melkert heeft Nederland in de uitverkoop gezet!!!
-weggejorist-
t zou erg fijn zijn als de HEMA dan nu het foodaanbod van marks en spencers zou overnemen. Dat is echt een gemis in 020.
@waskuip-admiraal 02-06-07 @ 14:24
wat lul je nou, de nederlandse staatsschuld is voor 50% in handen van het buitenland, maar daar kraait blijkbaar nooit iemand over.
Zeg, Admiraal Waskuip: Wat let Nederlanders om dit te doen bij bedrijven buiten Nederland? Niks. Wat let Nederlandse investeerders Nederlandse bedrijven over te nemen? Niks. Dus niet janken als buitenlandse bedrijven de kansen pakken die Nederlandse bedrijven laten liggen. En dan kan je wel zeuren over dat een gedeelte van de opbrengst van de worst naar Engelse pensioen gaat, maar het grootste gedeelte blijft gewoon hier hoor. Die worst wordt ingekocht bij een fabriek in Nederland die Nederlandse werknemers op de loonlijst heeft staan die over hun salaris in Nederland belasting afdragen. Idem geldt voor de HEMA-medewerker die je de worst verkoopt. Dus de Nederlandse economie profiteert er nog steeds van.
Wat dacht je van Corus/ Hoogovens? Organon (AKZO), enz.
.. door afnemende concurrentie, toenemende werkloosheid of lagere lonen, minder belastinginkomsten, allemaal om het even: het lijdt allemaal tot inflatie = hogere prijzen.
Gezeik allemaal. En DAF is helemaal een slecht voorbeeld. Het bedrijf lag op zijn gat. We eten allemaal van het kapitalisme. Nu zouden we het opeens moeten afremmen? Het nationaal-socialisme terug? Communisme?
als de worst nog steeds te koop blijft wat is dan het probleem?
@waskuip-admiraal 02-06-07 @ 14:24
"Maar uiteindelijk betekend het gewoon dat belastinginkomsten naar het buitenland verdwijnen en dat prijzen hier zullen stijgen ten bate van buitenlandse investeerders."
Leg uit, want het is het enige arrument dat je geeft en ze is fout.
betekend met een T. sorry.
@ in de regenjas
Waar heb jij dat kuchend achter een krant gehoord?
HULDE GEENSTIJL. Stop de uitverkoop inderdaad. Stop het zinloze haagse loserskapitalisme. We worden er kostmisselijk van. Laat de eigen verdiende poen in godesnaam in Nederland blijven.
.
Degenen die dit dom nationalisme vinden en deze slooptransacties wél stoer vinden zijn domme macho's. Jullie worden niks beter van die hedgefondsen en zonder hen wel. Het klinkt allemaal geweldig inderdaad, vrije markt en all that jazz. Maar uiteindelijk betekend het gewoon dat belastinginkomsten naar het buitenland verdwijnen en dat prijzen hier zullen stijgen ten bate van buitenlandse investeerders. De aanschaf van een rookworst betekend dan niet meer dan meebetalen aan het pensioen van rijke Britten en Amerikanen.
.
dit heeft niks met eerlijk kapitalisme te maken maar alles met economische oorlogsvoering. Dat Nederland hier zelf aan meegedaan heeft, heeft ons alvast geleerd dat wij er niks beter van worden, net zo min als die buitenlanders dat zullen worden. Het is dus geen excuus om het maar te laten gebeuren maar juist een reden om ons kapitaal met hand en tand te verdedigen!
HOHO 20% van deze investeringsmaatschappij is Nederlands hoor.
We zijn van plan om uit te breiden.
Dat kunnen we niet alleen in de EU.
De banen zijn gegarandeerd.
"STOP DE UITVERKOOP VAN NEDERLAND"...
... Verkoop het dan ook niet stelletje geldwolven !
het einde van onze beschaving is nabij!
groot gelijk; nog ff en we worden overgenomen door china; en dan gaan jullie baantjes ook lekker verloren.
Als zo'n worst nou als nieuwe nier werkt, a la. Verkopen die handel.
HEMA in amstelveen centrum is vet,
hot dogs hebben ze daar ook!
Wie komt vanmiddag een worstje eten? :')
hema was al bezit van kkr (de echte schoothondjes van bush, maar nog net geen carlyle group), dus eigenlijk is dit nieuws redelijk positief. liever londen dan new york.
Boeid me eigelijk vrij weinig ik kom toch nooit in die kudthema
-edit tijd van de maand hmmm? -
T enige waarvoor ik bij de Hema kom is de Hemaworst en goeie rooie nagellak. En dat zullen ze denk ik ook wel blijven verkopen, dus, het zal mij een worst wezen.
Dit is wel de slechtste bijdrage van Pritt Stift sinds de oprichting van GS!
*
Denk eens een beetje internationaal, vriend.
Dit is zeaueau 1970s! Of misschien nog erger; zeaueau WilderSS!!!
13 x de winst! Nog niet eens zo heel veel. Maar wie gaat die 1,3 miljard (inclusief schulden) betalen?
heerlijk dat angelsaksische model, loop nog maar wat meer achter Amerika aan!!!!!
Nationalisten!
Hema worst is geil
Werkelijk, wie kan het een moer schelen. Als een Nederlands bedrijf in het buitenland iets overneemt is het allemaal ole ole paella, maar als hier een of ander proletenwarenhuisje in de etalage staat is het dikke boehoe.
Overigens een van de betere exportproducten, nederlands voetbal, we staan 1-0 voor tegen het altijd gevaarlijke zuid korea
nl.wikipedia.org/wiki/Maxeda
who f***** cares? Ik haal mijn spullen toch niet bij de hema...
de GS-redactie toch ook niet? of stiekem??
Echt pritt, ga iets nuttigs doen in plaats van je druk maken over dingen waar je geen verstand van hebt.
wel lekker zon hema worst
Lekker geinformeerd ben je Pritt Stift....
de HEMA is namelijk al in buitenlandse handen -as we speak-.
REAGEER OOK