Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam heeft oplossing tegen ozongat

zonuisiegroen.gifAlarmfase 1 voor Amsterdam. Het gaat namelijk buitengewoon slecht met het milieu in de hoofdstad. Sterker nog, wanneer niet snel iets wordt gedaan, gaat alles en iedereen dood. Leuk natuurlijk voor de fanatieke aanhang uit 010, maar minder voor de inwoners en provincialen die 020 regelmatig aandoen voor een vrijgezellenfeest en koninginnedag. Gelukkig beschikken we in 020 over een daadkrachtig college van B&W. En die hebben de oplossing gevonden om het ozongat boven de stad in een keer te dichten. Wij horen u al denken: w00ter de w00t w00t! Vertel het ons GeenStijl. We hangen aan jullie lippen. Welnu dames en heren, jongens en meisjes: die oplossing heet afpersing. Oké, de gemeente noemt het betaald parkeren, maar wanneer voor iedere parkeerplek binnen de ring 4,60 per uur durft te vragen, kun je rustig spreken over afpersing. Een troost, het nieuwe tarief geldt slechts tussen zeven uur 's ochtends tot middernacht...

Reaguursels

Inloggen

Ach gut, koekjebij. Zijn we een beetje gefrustreerd? Beetje kansloos? Zonder toekomstperspectief? Ten eerste: waar baseer jij op 'dat ik zelf niks kan, behalve een beetje typen'? Seriously: waar háál je het vandaan? Loze aantijgingen, zonder argumenten. Stoer hoor, knul.

Je grammatica, je woordkeuze, je spelfouten en je onjuist gebruik van leestekens; alles wijst erop dat je een opgefokt kutpubertje bent, die waarschijnlijk geen eens een baan heeft en sowieso gedoemd is om te mislukken. Het feit dat je het hier, onder dit topic, over loodgieters gaat hebben zegt wel genoeg.

Daarover: die mannetjes zijn duur omdat ze steeds zeldzamer zijn - komt door het slechte imago van dat vakgebied, niemand wil nog 'in de poep roeren'. Dit omdat kut vmbo'ers zoals jij niet verder kijken dan hun doorgaans lelijke neus lang is. Heeft met arbeidsmarkt en zo te maken, weet je wel? Schaarste? Zegt het je allemaal iets, of klinkt het een beetje eng? Geeft niks hoor. We zijn niet allemaal bevoorrecht met een functionerend stel hersens. Sommige mensen moeten inderdaad gewoon in de poep roeren; accepteer je lot dan ook! Is dus ergens inderdaad mijn schuld, ik had ook loodgieter kunnen worden. Dat bedoel je dus? Ik bedank toch maar, thanks anyway. En dat heeft niets met het slechte imago te maken, want loodgieters verdienen tegelijkertijd erg goed (om dezelfde redenen als dat ze zo duur zijn. Logisch, maar ik schrijf het er toch maar even bij. Je kunt met types zoals jij nota bene niet helder genoeg zijn).

Je bent toch niet stiekem michel van de mmm hé? Einde oeverloze discussie. Vooruit, ééntje toe; krijg eens een leven, dom kutventje.

Verdamper | 26-05-07 | 10:04

En jammer dat je niks zelf kan ,behalve een beetje typen.

koekje erbij? | 25-05-07 | 20:27

Verdamper 24-05-07 @ 21:39

Die prijzen , zijn je eigen klotenschuld,eikel. (btw, ben geen loodgieter)

koekje erbij? | 25-05-07 | 20:20

@Makkie, nee, je ademt elke hap 19% zuurstof in, 15% uit en dus 4% CO2 extragratis erbij. De berekening klopt. Ze eten onze lekkere patatjes, haringen en bloemkool op, schijten de hele bende er onder, verzuren onze lucht met hun adem.

De enige logische uitkomst is een totaalverbod op toeristen in de Amsterdamse binnenstad. Ze vervuilen veel meer dan al die auto's bij elkaar. Ter compensatie mogen ze van mij naar de woestijn in Saoudi Arabie, heft elkaar mooi op, kunnen wij weer normaal rondrijden ;)

ZDEV | 25-05-07 | 13:43

"Het stadsbestuur denkt zo de luchtkwaliteit te verbeteren..." ... maar weet zeker dat er ongelooflijk veel geld in de la komt.

donek | 25-05-07 | 10:49

@css
Mensen die niet parkeren komen ook niet naar Amsterdam rijden en vervuilen dus niet. Bovendien helpt dat de doorstroom verbeteren.

makkie | 25-05-07 | 09:51

@ZDEV
Leuke som. Je vergeet dat toeristen ook ca 3% CO2 inademen. De productie is dus hooguit een kwart van die 400 liter, dus ongeveer 100 liter. Die is afkomstig van plantjes die ze eerder hebt opgegeten en bij het groeien weer 100 liter CO2 uit de lucht hebben gehaald. Dat mag je klimaat-neutraal noemen.
.
En 2.5 kg zal ongeveer 1600 liter zijn. Maar als jij met 1 liter diesel het centrum van A'dam in en uit rijdt, dan was het 's nachts om 2 uur. Overdag kost het je zeker het dubbele.
die 3200 liter CO2 komt uit Diesel, vers uit de woestijn van Saoudi Arabie, waar het geen invloed had op ons klimaat.

makkie | 25-05-07 | 09:49

Daag, linkse hufers, met jullie hufterig gedrag ten op zichte van jullie medemensen. Top weer hoor.

Dat is dan ook de laatste keer dat ik er kom, lang leven 043 ... zo lang 't nog is genieten we er maar van. En anders kunnen we nog altijd naar Belgie verhuizen.

Want in Belgie is alles beter.

nickxster | 25-05-07 | 08:30

Parkeren wordt zo duur dat rijden goedkoper wordt. Da's pas ''goed'' voor de luchtvervuiling

3 Wise Men | 25-05-07 | 08:29

Hey F5-ers, toch een reden om 'n baan te zoeken - kun je die pauperbak tenminste parkeren in 020!

Nigel | 25-05-07 | 08:26

No een reden om 020 te mijden als de pest met schurft.

Tobus | 25-05-07 | 08:12

Een auto die stilstaat vervuilt niet, dus wat heeft parkeren nu te maken met luchtvervuiling. Je kunt de luchtvervuiling beter aanpakken door de doorstroom weer te herstellen.

css.... | 25-05-07 | 07:18

Kudt steden ook altijd met hun hoge prijzen.
Willen die mensen geen geld verdienen met toerisme...

da wizard | 25-05-07 | 00:24

En als jullie het maar laten om over de IJssel te komen .
Desnoods blazen we de brug bij Deventer op ,men kan hier heerlijk voor de deur parkeren .

Staat een auto verkeerd dan zet je die toch ff aan de kant met je trekker?
Net als met een fietsenrek, er kan er altijd nog 1 tussen, we moeten wat minder zuinig zijn op de bumbers van de japanse blikjes,

hemaworstje | 24-05-07 | 22:56

@ vander F
Inderdaad, absurd dat Amsterdam geen luchthapbelasting introduceert ;)

ZDEV | 24-05-07 | 22:14

Moeten ze die maatregel wel in 600 talen doen uitgaa, want NL trappen niet meer in deze socialistische heilstad. Havanna aan de Amstel. Lodwijk Ascher is dan wel niet zou oud als Castro, wel net zo dom

derkcs | 24-05-07 | 21:56

Laat die guldens toch eens in 2001, waar ze thuishoren, The eimer. Na vijf jaar nog steeds niet gewend? Sowieso is het appels met peren vergelijken, de inflatie geeft inmiddels nogal een vertekend beeld van de waarde van de gulden. Niet vergeten, hoor.

Verdamper | 24-05-07 | 21:45

@Michello 21.07.
Rendement van 10 % op je centjes is netjes ,volgens uw rekenvoorbeelsd kunnnen alle panden onder de 2.500.000 worden afgebroken.
Uitdagend idee.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-07 | 21:45

@ michello:
Er is daar toch een regeling in de maak dat je zelfs in je carport parkeerbelasting moet betalen?
Je zal toch maar in zo,n idiotenstad als A,dam moeten leven of werken en
E 4,60 p/uur ( bijna Fl.11,- ). parkeren moeten ophoesten.
Want, o,o, het wordt allemaal zo verschrikkelijk vuil.
En dan te bedenken dat je afgeperste geld a la minute in de bodemloze allochtonenput wordt gelazerd.
Alsof het allemaal niet genoeg is wordt er straks op de ringwegen rekeningrijden ingevoerd.
Ik snap werkeljk niet dat Amsterdammers dat allemaal pikken.

The eimer | 24-05-07 | 21:39

Voor mij is dat geen punt hoor, 'koekjebij'. Zelfs in het geval dat ik in Amsterdam zou wonen (waarom zou ik, overigens?), zijn dat incidentele kosten. Als je een loodgieter bent (kenmerkend, overigens), dan ben je sowieso al duur. Die euro's kunnen er dan ook nog wel bij. En leer eens fatsoenlijk Nederlands. Oetlul.

Verdamper | 24-05-07 | 21:39

8m2
€ 4,60 / uur x 17uur = € 78,20 x 26 dagen = € 2033,20 = € 253,00 per m2/mnd.

U heeft een grachtenpandje in de stad met een vloeroppervlak van slechts 100m2 ?
100m2 x € 253,00 = € 25.300,- revenue per maand als je je grachtenpandje afbreekt en er een paar onderhoudsvrije parkeerplaatsen (een plak asfalt met witte strepen) van maakt.

michello | 24-05-07 | 21:07

@gerritj123 24-05-07 @ 21:00
vanzelfsprekend.
Grotere multinationals gaan toch ook naar India.
Ze zijn welkom hoor in 0570,
aan de Ijssel, A1, laatst reed ik eens zonder file van Deventer naar Zandvoort.
1 uur en 35 minuten exact.
Zonder de maximum snelheid te hebben overschreden.

vander F | 24-05-07 | 21:05

hoogh 24-05-07 @ 20:56

Jij leest ook niet verder , dan je neus lang is.

btw,winkel lekker in Zoetermeer , eerste drie uur gratis parkeren , Amsterdam,PHHH,wil je nog niet dood gevonden worden.

koekje erbij? | 24-05-07 | 21:02

Met zijn allen niet meer naar Amsterdam gaan.
Binnen een week of 3 is het verhaal over.
Bedrijven moeten verkassen naar het oosten van Nederland
hebben ze gelijk ook beter personeel en kunnen we ons aansluiten bij Duitsland

gerritj123 | 24-05-07 | 21:00

Parkeertarief kan niet hoog genoeg zijn. Pak anders de trein of de fiets, slapjanussen!

hoogh | 24-05-07 | 20:56

@ZDEV 24-05-07 @ 18:58,
zeg ik, ademen moet nodig belast worden.
Is toch te gek voor woorden, beetje voor nop O2 aan de lucht onttrekken en vervolgens me daar een partij CO2 uitstoten.
Schande.

vander F | 24-05-07 | 20:52

Hodja 24-05-07 @ 17:06

Haha,als ik bij jou moet werken,komen er gelijk parkeerkosten boven op de prijs ! Haha,wie is er een nou een sukkel. Jij betaalt voor mij de parkeerkosten !! Grachtengordelhomo.

koekje erbij? | 24-05-07 | 20:52

Ik vind het pur schuim tot nu toe het beste idee geloof ik. En dan is het dus niet 4,60 per uur, maar voor iedereen 4,70 éénmalig.

HandigeHarrie | 24-05-07 | 20:52

Wie gaat er dan ook in Amsterdam wonen?

Rest In Privacy | 24-05-07 | 20:49

ZDEV 24-05-07 @ 20:20

Dus toch wel. Dacht al dat ik dat had gelezen. Nah, krotom, belachelijk dus...

Derechtselutser | 24-05-07 | 20:46

En anders kom je wasmachine maar brengen !
0p je milieuvriendelijke fiets! Al wordt het 10 euro per/uur ,betalen zal je ,hahaha. Kudtstad.

koekje erbij? | 24-05-07 | 20:39

Verdamper 24-05-07 @ 20:07

Ja,lachen man,tot jij mijn voorrijdkosten voor een reparatie aan je wasmachine,tv of cv-keteltje moet betalen,wat dat nemen we wel ff mee in het parkeertarief. Ik ga echt niet met mijn gereedschap op de fiets of in de tram,sukkel.

koekje erbij? | 24-05-07 | 20:33

Heerhugowaard...

dr.spin007 | 24-05-07 | 20:31

In Westerpark (zo'n kwaadaardige nieuwvorming om de partijleden aan een baantje te helpen) kost het 2 euro per uur en sinds de invoering daarvan zijn de ouderen totaal vereenzaamd. De kinderen (die allemaal wijselijk verhuisd zijn naar Zaandam of Heerhugowaard) verdommen het om een hoop geld neer te tellen om hun eigen moeder te bezoeken.

spuitje11 | 24-05-07 | 20:27

"Een derde van de opbrengsten gaat naar de stadsdelen, die daarvan buurtgarages en fietsenstallingen moeten bouwen"

en gij geleuft dat ? de drie buurtgarages hier in de straat, met belastingcenten gebouwd (onder sociale woonblokken) zijn niet zo heel lang geleden "geprivatiseerd" en kosten nu € 2160 op jaarbasis (was € 660) en staan sindsdien voor driekwart leeg.

Vanaf 7 uur 's morgens is ook een klotestreek. Iemand die een dagkaart gekocht geeft en in A'dam blijft slapen is dan verplicht om 7 uur naar buiten te gaan om een nieuw kaartje te kopen. Maar ja, PVDA hé...

Andreas B. | 24-05-07 | 20:25

@Derechtselutser en gr(kl)ote_smurf: "In het hele gebied binnen de ringweg A 10 gaat over een jaar voor parkeren aan de meter het hoogste tarief gelden. Dat wordt nu alleen berekend in de binnenstad en een deel van Oud-Zuid"

www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/24/p1.ht...

Laatste keer dat ik in Hamsterdam was lag Noord binnen de A 10.

ZDEV | 24-05-07 | 20:20

@zappster: 't is al 4.60 (ook sinds jan.) maar alleen in de binnenstad. Lousy Utreg met z'n 3,85 ;p

Lepo | 24-05-07 | 20:13

De enige manier om er wat aan te doen, lijkt me. De stelselmatige prijsverhoging van tabak heeft ook zijn vruchten afgeworpen. Ga toch fietsen.

Verdamper | 24-05-07 | 20:07

gr(kl)ote_smurf 24-05-07 @ 19:58

Klopt, begreep het een beetje verkeerd. Met de ring word ik altijd geaccosieerd met de A10. Gaat dus om de centrumring.

Derechtselutser | 24-05-07 | 20:02

Onacceptabel zo'n hoog tarief, nergens voor nodig en op de gehele begroting van een stad zet het toch geen zoden aan de dijk. Terwijl arme mensen en autochtone toeristen zwaar genaaid worden als ze alleen al voor een halve middag parkeren 10 eu moeten betalen.

kloneo | 24-05-07 | 20:02

Derechtselutser

amsterdam noord heeft geen reet te maken met de centrumring va adam en heeft dus ook die prijzen niet ,
snap je opmerking ook niet zo goed ,parkeren kan je namelijk ook in turkendam
en nog gratizzz ook :)

gr(kl)ote_smurf | 24-05-07 | 19:58

Gewoon iedereen verhuizen uit die kutstad en nooit meer terugkomen, ozon probleem opgelost en het ranzige gepeupel wat zich B&W noemt lost dan zich dan ook op.

Karel Kruizenruiker | 24-05-07 | 19:49

@dirtyoldviespeuk je vergeet de wegenbelasting, op basis waarvan je recht hebt van de openbare weg gebruik te maken. Doorn in het oog inzake parkeergelden.

..zapper | 24-05-07 | 19:36

vroegâh, as je zâh gek was om je trèitâh te vètâhne in amstedam krèg je geld toe, zèkâh as hagenès in een groen gèl adâh shig.
Tègèwoâhdag mot je vieâh ùirâh zestag per uâh betale, de gelènstraat in hagtje de haag (vlakbè ut rèswèkseplèn) is stukke goekâhpâh per uâh, dag tullepe, dag rondvaagtbaut, zie je wel in ut musuim

Captain Orange | 24-05-07 | 19:33

heerlijk.. eerst betaal je gemeente belasting en dan daar boven op worden de openbare plekken nogmaals belast... en niemand die er wat van zegt.

what's next?
stoep belasting?

ben blij dat ik geen rijbewijs heb.

dirtyoldviespeuk | 24-05-07 | 19:30

@Reinaert 19:14

Een wijs man zei ooit eens: "Altijd weer datzelfde over T paard getilde lauwtoffe godgloeiende pestpokken volautomatische gaskamerbrede teringtauwtiefus blafkankerkoleertige kudtamsterdam..."

Aan zijn woorden wordt niet overal getwijfeld {-;

widtvoet | 24-05-07 | 19:27

@Sydough 24-05-07 @ 17:26 kijk maar uit, ik word nooit agressief, ik zie gewoon slecht.

..zapper | 24-05-07 | 19:21

Goh, het is wel duidelijk dat jullie in 020 zitten, dat Utrecht in januari al naar 3.85 verhoogde kon jullie geen drol interesseren. En in plaats van blij te zijn dat 020 er iets aan doet om toch weer daarboven uit te preiken, gaan jullie het de grond in boren. Stelletje armoedzaaiers ghehe.

..zapper | 24-05-07 | 19:19

Burgerlijke ongehoor @ 17:27
Met PUR-schuim krijg je echt het ozongat niet dicht hoor.
...............
Maar die parkeerautomaat wel !

EvertsNL | 24-05-07 | 19:16

@widtvoet 24-05-07 @ 19:11:
Dan blijf ik wel lekker hier. Amsterdammers zijn toch niet te verstaan.
De meeste schrijven zelfs van rechts naar links zegt men. Moet je toch niet aan denken!

Reinaert | 24-05-07 | 19:14

vlegels, dat zijn het

plork | 24-05-07 | 19:14

@Reinaert 19:06

Kvermoed dat je dan alsnog op 4,60 (exklusief tip) per week komt. Op één van de zandbanken. Dat dan weer wel.

widtvoet | 24-05-07 | 19:11

Ik ben enkele jaren geleden hierom al verkast met mijn bedrijf. Exit 18 arbeidsplaatsen in Amsterdam. Het pand staat nu nog steeds te huur.
Wat jaren daarvoor was ik zelf al vertrokken. Verdiende teveel om in aanmerking te komen voor een betaalbare woning en te weinig voor de vrije markt. Exit 6x modale koopkracht (nu). Dat schiet lekker op daar.

OhJee | 24-05-07 | 19:11

Ah, een gemiddelde auto stoot per liter (diesel, goed voor 15 kilometer, meer dan genoeg om Amsterdam centrum in en uit te rijden) 2,5 kilo CO2 uit. Hoeveel liter CO2 is dat?

ZDEV | 24-05-07 | 19:07

@widtvoet 24-05-07 @ 18:57:
Ies Dieskriminasie!
.
Dat dubbelnummer van de Gaykrant is dan wel weer handig voor in de kattenbak natuurlijk maar dat verzacht de pijn toch echt niet :-(
.
Maar (daarkomtdievanmij) mijn motor is gemaakt door ene Jacobus Goedkoop te Amsterdam, een 100% milieuonvriendelijke 'Kromhout' dus.
Da's vast wel reden voor korting denk ik? Of krijg ik dan alleen maar méér Gaykranten?

Reinaert | 24-05-07 | 19:06

Klukkluk 24-05-07 @ 19:02

Die heft zichzelf wel op ;-)

dr.spin007 | 24-05-07 | 19:05

@Kluk, da's zwaar hoor.

Don Quichote | 24-05-07 | 19:05

Opheffen die kudtstad

Klukkluk | 24-05-07 | 19:02

Waarom in hemelsnaam nou eauk geen 5,00 (vijf) euro per uur?
Da's toch veel makkelijker, veel duidelijker...

widtvoet | 24-05-07 | 19:02

De thee moet toch betaald worden.
En die kost per kopje in een Amsterdams cafe al snel 1,75 euro(mind you: da's 3,85 gulden voor heet water met een smaakje), dus die 4,60 euro per uur heeft Job hard nodig.

Zijkweif | 24-05-07 | 18:59

Eej, weet iemand hoeveel CO2 die auto's in het centrum per dag uitstoten?

Dat wil ik wel eens vergelijken met de CO2 uitstoot van alle toeristen in het centrum. Die is namelijk wel uit te rekenen:

Gemiddeld adem je 12-15 keer per minuut 500 ml lucht. Per uitademing zit je op 4% CO2. 20ml * 15 * 60 * 24 = 432 liter CO2 uitstoot per toerist per dag. Los van wat ie op de pot allemaal achterlaat...

ZDEV | 24-05-07 | 18:58

@Reinaert 18:52

Vechtaken, Waalaken en Poaken, Nijlaken en (daarkomtie) Ysselaken betalen 200% toeslag.
Maar dan kom je dus altijd nog maar op de nog geen twee euro per dag. Bovendien ontvangt men dan een dubbelnummer van de Gaykrant.

020 is overigens één en al Ligplaats...

widtvoet | 24-05-07 | 18:57

@Whatever, eerder tgv het ontbreken daarvan en de tropische temp, excuus.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:57

dus een 'probleemwijk vol kansjongeren' of een 'aandachtswijk vol kansleauze jongeren'.
Politiek is poëzie.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:55

Wel jullie moeten het zelf weten, ik gaat koffie zetten, g-unit is hoogstwaarschijnlijk al weer met zijn regendansje begonnen.

..Whatever | 24-05-07 | 18:54

Don Quichote 24-05-07 @ 18:49, Dat ozon gat is geen issue met zo een kap op het hoofd toch Don?

..Whatever | 24-05-07 | 18:52

Dus 'kansjongeren' ipv 'geenkansjongeren' maar wel 'probleemwijk' en niet 'aandachtswijk'. Iets ontgaat me.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:52

@widtvoet 24-05-07 @ 18:49:
Als ik je goed begrijp heeft A'dam dus ligplaatsen in overvloed in de aanbieding?
Interessant!
Geldt dat ook voor een Ysselaak of uitsluitend voor een Rijnaak?

Reinaert | 24-05-07 | 18:52

@Whatever 24-05-07 @ 18:46:
Nee, dat wordt niks, voor je het weet zitten ze met hun peperdure Nike Airdinges verstrikt in de tramrails, en in no-time regent het schadeclaims van gekneusde kansenjongeren.
Met als gevolg enorme extra kosten, enorme WAO-instroom, enzeauvoorts.
Géén goed idee dus als je 't mij vraagt!
Wel een sympathiek idee overigens, dat dan weer wel ;-)

Reinaert | 24-05-07 | 18:50

@Whatever, zoals geweaunlijk een prachtig idee, maar het gaat over de ozonlaag.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:49

Vier euro zestig. Al met al toch best 'n hoop geld heaur.
Voor dat bedrag kun je naar verluidt met je Rijnaak een week aan de kade liggen in 020...
Maarja ze hebben evenzeauveel schepen in hun haven dan hetero's in 't centrum.

widtvoet | 24-05-07 | 18:49

@Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:39:
Dat heb ik uiteraard niet, ik ben nou eenmaal na '45 geboren.
Maar wellicht mijn ouders of grootouders of andere agraroïde familieleden wel.
En zo hoort het ook hoor, begrijp me niet verkeerd.
En al zou je mijn parkeerkosten moeten / willen betalen, het zou een koopje zijn want ik behoor tot de categorie verstandige mensen die hun automobiel thuis laten bij een bezoek aan de hoofdstad.

Reinaert | 24-05-07 | 18:45

KenniQ? 24-05-07 @ 18:34

Ik had nog zo gezegd: "geen verfbommetje!".

dr.spin007 | 24-05-07 | 18:44

weer te laat,
@Reinaert, met zulks gemak relativeert een boer niet, tuindert!

Don Quichote | 24-05-07 | 18:44

Mensen zitten echt niet in de auto voor hun plezier. Amsterdam is al kudt genoeg, maar het OV is nog veel erger. En dat wordt heus niet beter als die kuthippies de automobilist verder uitknijpen. Zorg gewoon voor een degelijk alternatief (goedkoop parkeren buiten de ring inclusief OV naar het centrum ofzo), dat beter is dan de auto zelf en probeer dáármee mensen over te halen de auto te laten staan. Niet door mensen te dwingen dat inferieure gebeuren dat 'openbaar vervoer' heet, met al zijn paupergebruikers, te gebruiken..

Eén voordeeltje heeft het wel: geen lage inkomensauto's meer binnen de ring :)

Enneuh.. een parkeerboete is.. 50 euro? Zeg elf uurtjes parkeren. Wat is het risico op een boete in die tijd als je gewoon niet betaalt? Zou me niks verbazen als je nog goedkoper uit was ook met zo nu en dan een bon..

Greuningen | 24-05-07 | 18:43

@Reinaert 24-05-07 @ 18:37
U denkt in uw agrarische verkramping der wanhoop toch niet werkelijk dat we de moeite nemen?

Don Quichote | 24-05-07 | 18:42

@Don Quichote 24-05-07 @ 18:33:
Mijn oprechte excuses.
Ik zal me in den vervolge beperken tot opmerkingen betreffende de parkeertarieven.
Ik heb me wat laten meeslepen ;-)

Reinaert | 24-05-07 | 18:40

De gemeente Amsterdam is er in geslaagd om het toerisme te reduceren tot stag parties van Easyjet hooligans en Italiaanse hash-hongeraars. Duitsers en Fransen met auto die hotels namen en voor het rijksmuseum kwamen zijn met harde hand verwijderd. Opbrengsten van de bezopen parkeertarieven verdwijnen nog steeds in de zakken van de misdienaars van de linkse kerk die aan de macht zijn. Elk economisch leven wordt onmogelijk gemaakt door veel te veel te veel graaibestuur. De laatste wethouder van economische zaken heette Den Uyl!

spuitje11 | 24-05-07 | 18:39

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:37
Als jij mijn ouders te eten hebt gegeven, betaal ik jouw parkeerkosten.

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:39

@Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:26:
Speciaal voor jou en je lotgenoten. Goed lezen, desnoods een woordenboek er bij pakken:

------

De boer is troef, de boer is troef
De ene keer geet 't gladjes, de ander keer geet 't stroef

Zo deur de eeuwen hen, was 't boertje niet in tel
Moar toen kwam de hongerwinter, toen wisten zie 't wel
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooien um spek
De EEG trapt ons weer terug, moar de boer die is niet gek

De boer is troef, de boer is troef
De ene dag bu-j koning en de andere dag een boef

Hier en doar dan zie-j nog weles een olderwetsen boer
Hie kan zich nauwlijks redden moar toch hult hi-j zich stoer
Dat olderwetse keihard werken, trik 'm der wel bi-j
Moar als 's maans de wekker geet, begint 't weer op ni-j

De boer is troef, de boer is troef
De ene keer geet 't gladjes en de ander keer geet 't stroef

'k Mag graag een potjen kaarten en dan kan 't raar vergoan
Zo bu-j an 't winnen, zo he-j de knaken veur ow stoan
In 't leaven geet 't krek alens, 'k heb heupe kansen ehad
De meeste heb ik grif verknooid, moar eigenwies denk ik dat

De boer is troef, de boer is troef
De ene dag bu-j koning en de andere dag een boef

De trendvolgers en happy few holt graag een goed gesprek
Ik snap der vaak de ballen van, misschien 's dat mien gebrek
Moar als zie zegt: "wat bu-j een boer" wet ze niet woar 't ze over proat
Dan zeg 'k da'k doar trots op bun, ik wet wa'k wetten mot

De boer is troef, de boer is troef
De enen dag bu-j koning en de andere dag een boef

----

Enne, denk maar even na over die schooiers op hun fietsen zonder banden hè?

Reinaert | 24-05-07 | 18:37

Kan de redactie niet even een speciaal onderwerpje plaatsen voor onze geachte voedselproducenten, dan kunnen de Amsterdammers hier tenminste ongestoord over hun eigen zaken van gedachten wisselen.

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:36

*vinkt weer een reden aan om NIET naar Amsterdam te gaan*

koyt | 24-05-07 | 18:36

een boer en een A'dammer in de ring.
Direkt die grachten verbreden en een glaswand optrekken.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:33

Bedenk eens iets slimmers in plaats van belastingen! B&W van Amsterdam zijn er niet voor de Amsterdammers, maar zitten er voor zichzelf. De overheid is vijandig jegens haar burgers. Onder het mom van het milieu (goedverdoemme, welk milieu?! Je woont in de stad man, de enige natuur in Nederland is een vierkante kilometer Veluwe!) lekker extra belastingen heffen. Zakkenvullers. Zakkenwassers. Blij dat ik nooit in Zwamsterdam hoef te zijn. Afsteken en afmeren dat kudtdorp. Tijd voor paalrot.

ZDEV | 24-05-07 | 18:32

@Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:26:
Allang gebeurd lieverd. Kijk op de klok.
En verder veel plezier in Islamsterdam vanavond!

Reinaert | 24-05-07 | 18:29

Wanneer 020 ervoor zou kunnen zorgdragen dat haar inwoners niet tamelik geruisloos uitzwermen nu en dan, laat het zich stellen dat zware tolheffingen op de uitvalswegen van 020 nog even op zich kunnen laten wachten...

widtvoet | 24-05-07 | 18:29

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:24
Ga je koe melken man

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:26

Krijgt 020 dan ook een parkeertoeslag voor de steuntrekkers e.d.?
Geld moet rollen...

Begrijp nou ook waarom zij van GS niet naar de RvdJ wilden gaan (us bin zûnig)

Sikkeneur | 24-05-07 | 18:26

@Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:19:
Ik weet niet wat ik je misdaan heb, maar ik neem maar even aan dat het niet persoonlijk bedoeld is en dat je trots een klein beetje gekrenkt is.
.
Maar voor mij - provinciaal inderdaad, wat heet boer, want ten oosten van Utrecht - is Amsterdam echt niet het centrum van het universum hoor!
.
In een grijs verleden was Amsterdam nog wel grappig - want anders. Maar tegenwoordig is het eenheidsworst, zoals ieder stadscentrum. Low-level.
Geen enkele uitdaging, hooguit belemmeringen zoals overdoses kansenjongeren en ander uitschot. En duur parkeren natuurlijk ;-)

Reinaert | 24-05-07 | 18:24

@LaZy-Ass 24-05-07 @ 18:22
Juist! Met de vouwfiets.

Don Quichote | 24-05-07 | 18:24

10 dagen parkeren in 020 kost je 800 euro. Voor dat geld vlieg je ook op en neer naar Corfu inclusief 4 sterrenhotel. De keuze is snel gemaakt dus.

dr.spin007 | 24-05-07 | 18:23

Goeie zaak, ga maar fijn met de trein.

LaZy-Ass | 24-05-07 | 18:22

Ik zeg maak het meteen 10,00 per uur! Oprotten met die boeren & buitenlui die Zondags al om 09:30 langs de nog gesloten winkels lopen en met 7 km/u rond tuffen!

mokum | 24-05-07 | 18:22

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:20
Ga dat dan eens tegen die klootviolen zeggen die met hun gezinnetjes in de rij op het Damrak komen staan!

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:21

@Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:16:
Ik moet je teleurstellen, maar even voor de goede orde: zelfs de Bijenkorf (overigens een oer-Amsterdams bedrijf, NOT!) heeft tegenwoordig filialen.

Zelfs filialen op het platteland. Breda, Venlo, Arnhem, Groningen, Maastricht te véél om op te noemen!

Geen enkele boer die naar Amsterdam gaat als dat niet nodig is hoor!

Reinaert | 24-05-07 | 18:20

@preston spears 24-05-07 @ 17:58

Dat heeft nog lang geduurd na de Zembla uitzending over probleemwijken in Arnhem, de geitendonk (ofzoiets) -bewoners: huh, probleemwijk, neu hoor, je ken hier overal jatten en scoren, geen probleem. Lokale ijswinkel staat te koop, vindt de wethouder heel jammer. Bang voor de 32e coffeeshop. Ik ben het met Vogelaar eens, de bewoners hebben er geen probleem, dat hebben wij...

Don Quichote | 24-05-07 | 18:20

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:13
"wat heeft Amsterdam dat iedere andere willekeurige stad in Nederland niet ook al heeft?"
De warme belangstelling van types zoals jij, die zonder vergelijking met Amsterdam niks hebben om zich op de borst te kunnen kloppen?

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:19

Stelletje pieperds allemaal weer. Dan ga je toch NIET in Amsterdam parkeren.

Zippy | 24-05-07 | 18:18

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:13
"wat heeft Amsterdam dat iedere andere willekeurige stad in Nederland niet ook al heeft?"
Provincialen die drie keer per jaar hun frietbakjes en bierblikjes in het gazon komen trappen?

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:18

@ Reinaert 24-05-07 @ 18:13
"wat heeft Amsterdam dat iedere andere willekeurige stad in Nederland niet ook al heeft?"
Provincialen die met de auto naar de Bijenkorf komen?

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:16

@Reinaert 24-05-07 @ 18:13
Geef mij maar Amsterdam! Met je openbaar vervoer, gebouwen, verkeerspleinen, auto's, winkels, mensen, straten, regen, zonneschijn, wind en zuurstof!

Murdockyoufool | 24-05-07 | 18:16

klaas puul laat zijn garnalen pellen in marokko, dus ik zou zeggen half amsterdam trekt in in stadje purmerend en volendam

heisenberg | 24-05-07 | 18:15

Ach ik vondt Amsterdam toch al verpauperen veel te veel Marrokanen en ander gajes.
En nooit parkeer ruimte omdat de gemeente vindt dat parkeerplek niet nodig is.
Nou ik vindt heel Amsterdam niet meer nodig en ga veel liever naar Haarlem.
Gezellige stad en geen parkeer maffia.

Brederodekater | 24-05-07 | 18:14

Hahaha, dat wordt bussen en trammen voor neuzen en neuzenlovers.

Murdockyoufool | 24-05-07 | 18:13

Eigenlijk nog aan de lage kant moet ik zeggen.
Pas vanaf zeg eens € 7,50 per uur begint het echt te tellen, toch?
Want laten we eerlijk zijn: wat heeft Amsterdam dat iedere andere willekeurige stad in Nederland niet ook al heeft?
Dezelfde winkelstraten met dezelfde winkelketens, uniforme winkelpui incluis.
Okay, een paar museumpjes enzeau, met geschilderde dooie mannen op doeken, maar da's oude koek, daar zijn we op schoolreisje al langs geweest.
Dus wat blijft er over?
Arrogante Amsterdammers met hun grote bek? Oosteuropese hoeren? Überhebliche moffen? Japanners-met-camera? Volgevreten Yanks?
Zie je tegenwoordig ook overal, dus da's ook al geen nieuws.
Stad zonder meerwaarde. Jammer maar helaas.
En als je dan al zo'n pauper bent die per automobiel reist i.p.v. via Schiphol moet je maar boeten. Á raison de € 4,60 per uur. Eigen schuld!

Reinaert | 24-05-07 | 18:13

Knip 24-05-07 @ 18:10

hihi

dr.spin007 | 24-05-07 | 18:12

@ Bernhard Bang 24-05-07 @ 18:07
Maar ja, kansenjongeren hebben ook rècht op een baan als parkeerbeheergeval (m/v)!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-05-07 | 18:11

Terecht! Je komt in de mooiste stad ter wereld, dan betaal je er oom maar voor.

Knip | 24-05-07 | 18:10

Wat kost de ligplaats van een woonboot met parkeerdek er bovenop?
7 auto's brengen al snel 14k Euro/maand = 150k Euro/jaar. hm...

tipo | 24-05-07 | 18:10

@ Jan-Joris-Jaap-Joop 24-05-07 @ 17:59
Als die consensus er nu niet meer zou zijn, dan ligt dat niet aan mij. De valuta van politici heet OPM (Other People's Money) en dat is nooit schaars.
Eerst betaalden we alleen binnen de Stadhouderskade, toen gingen de auto's daarbuiten staan. Daarom ontstond er 'perkeerbeleid'. Nu overal betaald moet worden, is er geen basis meer voor 'beleid', dus ook niet meer voor betalen. Schaf het betalen af en er is geen verschil. Behalve de opbrengst, die is er dan ook niet meer. Daarvan verdwijnt overigens een substantieel deel in de organisatie en uitvoering (automaten, personeel), dus netto kunnen we dat makkelijk compenseren met een extra gemeentelijke last.

Bernhard Bang | 24-05-07 | 18:07

doe dan wat aan het ov!!! achtelijke linkse hoeren

JackTheR | 24-05-07 | 18:03

-weggejorist-

DenniesZ | 24-05-07 | 18:02

Tegen 4,60 per uur wordt het lonend om er een ex-psychiatrisch patiënt in te zetten en de motor te laten lopen. Win win.

Bernhard Bang | 24-05-07 | 17:59

Op Rotterdam-Zuid maakt men 't niet zelden mee dat na 't winkelen of dineren er 'n aardig breedgrijnzend maar potentieel agressief schaduwfiguur naast je bolide staat die je vertelt dat hij er twee uurtjes op gepast heeft. En of je even wilt schokken... (Geen parkeerkaartje geen probleem want oom stadswacht en de geprivatiseerde parkeerplekpooiers hebben 'm niet durven aanspreken.)

widtvoet | 24-05-07 | 17:59

Waarschijnlijk alweer zo'n twee jaar geleden was er op Geenstijl redelijke consensus met betrekking tot de veronderstelling dat onze slinkse regenten de milieuproblematiek zouden gaan aangrijpen als excuus voor menig lastenverzwaring ten koste van de burger doch ten bate van overheden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-05-07 | 17:59

de afpersing heeft zich voor een gedeelte verplaatst want half CRIMINEEL amsterdam en volendam woont nu in purmerend

heisenberg | 24-05-07 | 17:58

Je kunt ook bij bijvoorbeeld Sloterdijk parkeren en dan de trein of tram naar het centrum nemen. Of je de volgende dag nog een intacte auto hebt is dan maar zeer de vraag natuurlijk, met dank aan sociale protest-acties van kansenjeugd in 020-Gaza, maar het kán wel.

koerbagh | 24-05-07 | 17:58

JudgeJuly 24-05-07 @ 17:55

Je auto toevertrouwen aan een kansenjongere? Dat wegbrengen geloof ik graag...

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:57

(..) weer terugzetten op afgesproken tijdstip.

op tijd....
terugzetten...

Mhhh.

G-unite | 24-05-07 | 17:57

preston spears 24-05-07 @ 17:50

Neen welzeker niet. Meer zuidwaarts en meer oostwaarts in Utrecht, als we tenminste niet op onze kapitale boerderij in Noordoost Friesland verblijven of in ons leuke buitenhuisje in het lommerrijke Brabant.

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:56

Gaan we uit van van Frikschoten's € 2.346,-, maal minimaal 7 maanden, ben je minimaal 36.000,- gulden kwijt ( jawel ), voordat je je vergunninkje hebt.

gentle giant | 24-05-07 | 17:56

Waarom blijven rondrijden als je ook kansenjongeren kan inzetten die je bakkie Wegbrengen buiten de Ring en weer terugzetten op afgesproken tijdstip? Heb ik tenminste ook weer wat te doen

JudgeJuly | 24-05-07 | 17:55

W00ter de w00t w00t, Fleisch? Echt?

fluh | 24-05-07 | 17:54

Rabarberke 24-05-07 @ 17:48

Harlingers zijn linkse fascisten maar dat terzijde. Kennelijk zijn er voldoende Amsterdammers stupide genoeg om zodanig te stemmen dat deze pauper in het college kan komen. Strategen zijn het nooit geweest, de melaatsen uit 020. Kleine opportunisten met dikke worstvingertjes zijn het, dat dan weer wel.

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:53

28 februari 2006

"Nieuwe instrumenten verzachten wachttijd parkeervergunning.
Het aantal wachtenden op een parkeervergunning in de Amsterdamse binnenstad is in de afgelopen vier jaar met 36% afgenomen. De wachttijd varieert nu tussen de zeven maanden en vier en een half jaar."

En altijd maar zeurende kloodtzakjes op GeenStijl!

gentle giant | 24-05-07 | 17:51

@Claude Jacque @ 17:15
Bij jullie komt het staan in op een dakje je duur te staan

Tobi | 24-05-07 | 17:51

dr.spin007 24-05-07 @ 17:47
ondiep woonde u toch ? ;)

preston spears | 24-05-07 | 17:50

Het is goedkoper om iemand in te huren die in je auto door de stad blijft rondrijden. Ik zie hier een gat in de markt!

Niels-je | 24-05-07 | 17:50

Waar stromen de inkomsten van die parkeerheffingen in 020 eigenlijk heen?

Naar de algemene middelenpot toch niet...

widtvoet | 24-05-07 | 17:48

Is het nu een oplossing vóór of een oplossing tégen het ozongat?

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:48

Amsterdam kent een gemeenteraad vol pooiers, hoerenlopers en cocainesnuivers. Mensen die geld genoeg hebben om zelf zo'n bedrag op te hoesten en meestal auto's zo groot dat de vervuiling wel verdubbelen zal na zo'n maatregel.

Maar goed, toen ik las dat het idee was ontsproten uit het zieke brein van een Tjeerd Hoerema, een Fries, een geboren Harlinger nota bene, toen wist ik genoeg. Het is niet genoeg dat de Friezen het enige volk zijn dat niet hoeft te integreren en Nederlands hoeft te leren, zoals b.v. Marokkanen dat wel moeten, nee, het is kennelijk ook nodig om deze separatisten deel te laten hebben aan de gemeentepolitiek van Amsterdam. Driewerf bah!

Rabarberke | 24-05-07 | 17:48

preston spears 24-05-07 @ 17:22

Pauper

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:47

Mooi! Dan is het binnenkort wel over en uit voor Mokum. Zit het helemaal vol met van die Volkert van der G.-types en alternatieve zweefteven in macrame-jurken op aftandse oma-fietsen die alleen maar uitkering trekken en verder niets aan belasting opleveren. En allochtonen natuurlijk, veel allochtonen. Kortom, een paradijs voor linkse mensen. De rest trekt weg! Dag yuppies, dag winkels, en even later dag toeristen. Dan is Amsterdam ook gevallen voor de verloedering. Wel keurig op nummer: 010 is al enige tijd een ghetto, nu binnenkort 020. In 030 werkt men al hard aan de opvolging: overal junks, marocs en volstrekt auto-onvriendelijk.
"Het gaat goed met Nederland", hoor ik Balkenende al balken. "Samen maken we het weer gezellig!"

Brouhaha | 24-05-07 | 17:46

Dat krijg je ervan als je op PvdA, Groen-Links, SP of ander samenlevingnaardeklotenhelpend gespus stemt.

Djep Stem | 24-05-07 | 17:46

Applaus voor symboolpolitiek via de afgunstbelasting. Maar NL is van ons, niet van het bestuur. Ook die parkeerplaatsen zijn van ons, niet van een stelletje linkse tofu-vreters. Mogen dat stelletje belastingvreters ongegeneerd de tarieven omhooggooien tot bijvoorbeel EUR 100? Nee, want die plekken zijn van ons. Als wij het niet willen, dan gebeurd het niet. Je kan je verzetten via de rechter, via petities, via de publieke opinie en via je stemrecht. En als dat allemaal niet helpt, en een links bestuurtje dan nog steeds tegen de wil van de baas (wij dus) haar zin doordrukt, dan kan je gewoon (edit: het stadhuis in de fik steken) daden van burgerverzet plegen.

Zeddegeizot | 24-05-07 | 17:46

Fijn voor de middenstand eauk, die nu nog wél klanten hebben die even hun vierwieler parkeren om een boodschap te doen...

widtvoet | 24-05-07 | 17:42

je kunt je auto ook in diemen parkeren

preston spears | 24-05-07 | 17:40

Lekker bezoek ontvangen, of het nu 's avonds door de weeks is of overdag in het weekend: die lui mogen dan al rap een paar tientjes lappen...

Nr. 18 met bami | 24-05-07 | 17:39

waaaattttt? Holy fuck, zijn ze helemaal gek geworden daar?

Ik moet vaak voor me werk in Amsterdam Noord zijn, maar goed, ik ga daar echt niet voor 2 a 3 uurtjes fucking 13,80 betalen.

Derechtselutser | 24-05-07 | 17:38

//Off topic// Als je na het vullen van een parkeer automaat nog bouwschuim over heb, is mijn advies Mairianne Weber der smoel dicht spuiten !
.
Heb je 2 keer lol voor slechts € 5.20

Burgerlijke ongehoor | 24-05-07 | 17:37

Stadsregisseur? Stadsdelen? Als ze die idioten eens opheffen zou flink schelen. Had in 2001 Cohen als potentiële koper voor mijn modale stekkie. Zocht iets zonder drempels voor mevrouw. Vraagprijs 2,3 MIO gulden! Vlak bij 020... buitengebied Deventer dus. Flikker die softe lul toch eens in een gracht. Keus zat. Zonde dat 020 zo naar de kloten gaat door zo'n eikel.

bekijkhetff | 24-05-07 | 17:35

*Offtopic* Jongesn, Marianne Weber is oma geworden. Leuk he? www.nu.nl/news/1088692/61/Marianne_Web...

*Ontopic* Traag en Teen lijken gewoon te veel op elkaar om elkaar niet te kennen.

Remi Poppe | 24-05-07 | 17:34

Vuile rooie ratten.

whatisup? | 24-05-07 | 17:34

@Loud And Proud. Ehh, ja doe mij ook eens zo'n vergunning. Jaar of 8 wachten?

Remi Poppe | 24-05-07 | 17:32

@ tipo 24-05-07 @ 17:31: Maar het parkeergat in mijn begroting wel !

Burgerlijke ongehoor | 24-05-07 | 17:32

Veel te laag, dat parkeertarief.
Hier in de zon is niet uit te houden door dat gat.

Don Quichote | 24-05-07 | 17:31

@Burgerlijke ongehoor @ 17:27
Met PUR-schuim krijg je echt het ozongat niet dicht hoor.

tipo | 24-05-07 | 17:31

parkeren? Gewoon cruisen dan maar!
Een stilstaande auto produceert toch geen vervuiling?

ikky | 24-05-07 | 17:31

Als je het autogebruik wilt ontmoedigen, kun je beter het parkeren gratis maken. Niet vanwege dat het stilstaan dan gratis wordt, maar omdat je dan eerst met de tram naar je auto moet.

KenniQ? | 24-05-07 | 17:30

@ Flodder: Thnx doe je mee ?

Burgerlijke ongehoor | 24-05-07 | 17:30

Burgerlijke ongehoor 24-05-07 @ 17:27
Je doet je nick eer aan.

Flodder | 24-05-07 | 17:29

Nepkarel 24-05-07 @ 17:26
Amsterdam is vergeleken met die steden die jij opnoemt een dorp.
dus die vergelijking slaat als een kudt op een varken.

preston spears | 24-05-07 | 17:29

@loudAndProud
jup en dat ook nog inderdaad. Zelfde als in Utrecht. wilde alleen even laten inzien dat de berekening niet klopte

overVecht | 24-05-07 | 17:28

Kunnen ze dat gat dan met geld dichtten?

KaiserSoza | 24-05-07 | 17:28

In Rotterdam betaal je in de gehele stad eauk fikse parkeertarieven. Behalve in... Hillegersberg. Beetje 't niveau-riche wijkje van onze Maasstad.
Een goede lobby kan helega geen kwaad. Paupers wordt het vel over de neus getrokken, die moeten een vergunning kopen maar kunnen zeker niet rekenen met 'n parkeerplek in de buurt. Moeten dan niet zelden naast hun reeds betaalde vergunning alsnog een kaartje kopen wanneer zij thuiskomen na 'n dag noeste arbeid. In het aanpalende parkeergebied is hun vergunning nl. niet geldig. Maar de nieuwe financieel omhooggevallenen blijven voorlopig gevrijwaard van dergelijke gemeentelijke cententrekkerij...
Leve de beleidsmakers!

widtvoet | 24-05-07 | 17:28

@ Remi Poppe 24-05-07 @ 17:24
Huh?

KenniQ? | 24-05-07 | 17:27

is toch prima? ik krijg het wel vergoed van mijn werkgever... lekker veel vrije plaatsen om je auto eindelijk eens kwijt te kunnen!

Behangdelul | 24-05-07 | 17:27

OK !!!!
.
Ik weet niet of iemand het nog kan herinderen maar een aantal jaar geleden is de gemeente Hoogeveen gestopt met parkeergeld omdat de automaten gesaboteerd werden !!!!
.
Ik wil bij deze elke Amsterdammer en elke provinciaal, Yup, Student of elke ander pannekoek die denkt een Amsterdammer te zijn maar hier niet is geboren oproepen slechts 1 busje bouwschuim te kopen.
.
Als elke Amsterdammer en elke provinciaal, Yup, Student of elke ander pannekoek die denkt een Amsterdammer te zijn maar hier niet is geboren slechts 1 automaat vol spuit zullen we snel van die kenkerdingen af zijn !

Burgerlijke ongehoor | 24-05-07 | 17:27

Dit tarief geldt dus niet voor de aandachtswijken begrijp ik?

Aussie | 24-05-07 | 17:27

@VanFrikschoten 24-05-07 @ 17:22

2463 Euro ongeveer. zondag ook meerekenen ;)

overVecht | 24-05-07 | 17:26

Tja.... *bedenkt of fiets wel op slot staat, Blijburg is dichtbij tenslotte, stelletje rechtse kroegmaffiahippies*

3*links=rechts | 24-05-07 | 17:26

Daarmee is parkeren in Amsterdam officieel duurder dan in wereldsteden als New York, LA en Washington. Daar kun je je auto meestal voor $25 per dag kwijt.

Nepkarel | 24-05-07 | 17:26

Geweldige oplossing.
Wie naar Amsterdam wil komen is van harte welkom-met de trein.
En @VanFrikschoten 24-05-07 @ 17:22 en alle anderen die dat niet weten:AMsterdammers betalen dat tarief niet, wij hebben namelijk parkeervergunningen tegen hele redelijke tarieven.
Het is dus puur een maatregel om het verkeer dat de stad inkomt te beperken.
Ik ben er helemaal voor.

LoudAndProud | 24-05-07 | 17:26

Mag de bedenker van dit briljante plan deaud?

Lepo | 24-05-07 | 17:26

Ik vin ut niet gek hoor, hoe minder auto's in de binnensteden hoe meer ruimte voor fietsers, trams en voetgangers. Hier in Utrecht lach ik die automobilisten ook altijd hard uit als ze over de Oude Gracht proberen te rijden, hahahahaha, stelletje lutsers.... En dan nog agresief worden ook, omdat ze met hun kleine piemeltje geen parkeerplek voor hun gepimpte Golf kunnen vinden en ik lachend mn fietsie parkeer... gratis en voor niks !!!!!!

Sydough | 24-05-07 | 17:26

Remi Poppe 24-05-07 @ 17:24
ja dat zat ik me ook al eensch te bedenken

preston spears | 24-05-07 | 17:25

Amsterdam????? Waarom zou in godsnaam een weldenkend mens daar willen komen? Laat staan z'n auto daar parkeren?
Als ik m'n auto gesloopt terug wil hebben, dan breng ik hem wel naar de sloop.

PJP de II | 24-05-07 | 17:25

Ik overweeg nog steeds de gedachte dat Traag en Teen dezelfde persoon zijn.

Remi Poppe | 24-05-07 | 17:24

*vraagt sloopvergunning voor grachtenpand en belt alvast een asfalteerder en een strepentrekkert*

Breinstein | 24-05-07 | 17:24

Kan ik nog aan iemand een Saab kwijt? 't Is een hele mooie auto voor in Den Haag.

Bernhard Bang | 24-05-07 | 17:22

sluit zich aan bij :
Hodja 24-05-07 @ 17:06

preston spears | 24-05-07 | 17:22

Stel, ik zou een auto hebben en 'm een maand voor de deur hebben stilstaan (goed voor millieu!). Dat kost mij dan 2346 Euro...

VanFrikschoten | 24-05-07 | 17:22

heeft de RvdJ al gesproken?

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:21

Stel: een jonge Pool in een stationair draaiende auto. Wat kost dat per uur? Met een beetje geluk is dat goedkoper en er is altijd plek op de weg.

tipo | 24-05-07 | 17:21

Dit kon niet uitblijven idd. Ik ga altijd naar Zuid met de auto, waar de plaatselijke VVD totnogtoe de allerergste parkeertarieven heeft weten weg te houden en je na 19 uur gewoon kunt parkeren. Die kudthippies van GroenLinks verneuqen nu voor mij zowel de woensdag als de donderdagavond, en ik verzoek ze bij deze vriendelijk om in plaats van automobilistje pesten eens gewoon keurig moslimpje kunnen gaan pesten.

Remi Poppe | 24-05-07 | 17:20

Lol@teen!

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:20

@Hodja 24-05-07 @ 17:06
Vergunningen worden ook duurder

Crapule | 24-05-07 | 17:19

Geldt dit ook voor de parkeerplaatsen bij de voedselbanken?

Generaal Pardon | 24-05-07 | 17:17

@hekkesluiter 24-05-07 @ 17:08

En dat niet alleen... het ozon gat heeft geen reet te maken met CO2 uitstoot, maar alles met CFK's. Way to go GS!

Monsieur Bovary | 24-05-07 | 17:17

@Claude Jacque 24-05-07 @ 17:15
yeah bij jullie het je lekker de tram ;)

overVecht | 24-05-07 | 17:16

Laten we een kansenjongeren tarief invoeren, 4,60 p/u dat zij zich op straat bevinden.

Urby McFluffin | 24-05-07 | 17:16

Mijn auto heeft een milieu label met de G van Groen dus ik denk dat ik wel een vrijstelling krijg voor m'n wagentje :D

Utopiad | 24-05-07 | 17:16

Nu moet iedereen dus gewoon blijven rondrijden de hele dag: Beter voor het milieu en de verkeersdoorstroming...

Plofkonijn | 24-05-07 | 17:15

ach.. doet me helemaal niets, maar ik woon dan ook in 070..

Claude Jacque | 24-05-07 | 17:15

Er komen ook buurtgarages en over een poosje buurtgarage-vaders.

Karel kwakbol | 24-05-07 | 17:13

Amsterdam staat met dit college B&W nu in alle opzichten duurbetaald stil...

JCK | 24-05-07 | 17:13

@widtvoet
Ja weet ook niet hoe dat kon!! maar rond blijven rijden is ook wel een idee! Ander idee is om me 'vrienden' gewoon duidelijk te maken dat we ook met de trein kunnen omdat er ook een nachttrein terug gaat (utrecht)! Alleen hun beredenatie is, omstebeurt bob-en dus dan zijn de gehele kosten voor jou. En met de trein moeten ze kaartje betalen.

@alcoholic
idd!! wat voor micra is het trouwens?

overVecht | 24-05-07 | 17:13

Prima tarief

djurk | 24-05-07 | 17:10

dan moet ik dus maximaal 7 uur én alleen 's nachts naar mijn minnares...

@Hodja: pauper

dr.spin007 | 24-05-07 | 17:10

Geldt niet voor zogenaamde schone auto's (Toyota Prius van Femke).

Karel kwakbol | 24-05-07 | 17:09

En tussen middernacht en zeven uur zijn zeker alle kroegen dicht... Wie komt daar dan nog?

tipo | 24-05-07 | 17:09

Leuk zo'n A-tarief...

littleboy | 24-05-07 | 17:09

@overVecht

Is het dan niet goedkoper als je gewoon rond blijft rijden?

widtvoet | 24-05-07 | 17:09

We zitten midden in de CO2 hoax, gat in ozonlaag-hoax was iedereen al lang weer vergeten. GS: bedankt !

hekkesluiter | 24-05-07 | 17:08

ad. 17:05 Da's toch al gauw 60 eurocent in 020'se parkeertarieven...

widtvoet | 24-05-07 | 17:07

achja, en zoals altijd zullen we met z'n alle gewoon 4,60 gaan dokken per uurtje!

Maar wie weet, krijgen we wel korting als we allemaal een prius kopen, das namelijk miliiieugoeruust ofzo...

sjorster | 24-05-07 | 17:06

als je wat wilt doen aan de luchtkwaliteit, moet je volgens mij auto's met een draaiende motor zwaarder belasten, niet stilstaande auto's in een wijk waar geen parkeerprobleem is.

ared | 24-05-07 | 17:06

Het moet niet gekker worden ook met die parkeertarieven. Wanneer komen we eens in opstand?

Armageddon | 24-05-07 | 17:06

gaat je flink geld kosten dus overVecht...
ik heb morgen een bezichtiging van een kamer,.. voortaan met de bus en mijn auto verkopen gaat dat betekenen denk ik.. (ach het is een Micra,.. iemand?)

Alcoholic | 24-05-07 | 17:06

En terecht!
Bewoners van de stad hebben een vergunning, boeren moeten maar betalen of met de trein komen.

Hodja | 24-05-07 | 17:06

Londense taferelen

Desoeverein | 24-05-07 | 17:05

Da's wel heel knap @overVecht. Zeven minuten voor de plaatsing van 't topik reaguren...

widtvoet | 24-05-07 | 17:05

kut!!en dan te bedenken dat ik vanavond daar zou gaan stappen en ik de bob zou zijn :(

overVecht | 24-05-07 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken