Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Homo's zijn geen mietjes

borisvanderham.jpgNaar schatting vijfduizend mensen hebben dit weekeinde in de Poolse hoofdstad Warschau betoogd voor homorechten in het conservatieve EU-land. Een kleine groep kaalkopjes probeerde, overigens zonder succes, de manifestatie te verstoren. In Polen hebben ze het namelijk niet zo op handtasjes. De politie pakte vijf van deze tegendemonstranten op. Een peiling wees onlangs uit dat 53 procent van de Polen homoseksualiteit beschouwen als een zonde en 58 procent vindt dat homoseksuele mannen en vrouwen een demonstratieverbod zouden moeten krijgen. En dus reisde onze huishomo, columnist en Tweede Kamerlid Boris van der Ham af naar de Poolse hoofdstad voor meer Europa in Polen. Meer Europa in Polen Europa. Is dat niet van die vervelende regeltjes en die Euro? Ja die. Maar Europa staat ook voor 'Normen en Waarden'. Een van die waarden is dat er niet gediscrimineerd mag worden. Of je nou blank of zwart bent, gelovig of ongelovig, man of vrouw, hetero of homo- je wordt gelijk behandeld. Alle landen die lid zijn geworden van de EU moeten aan die norm voldoen. Dat gaat allen niet altijd van harte. Vooral het gelijk behandelen van homo's wekt weerzin op. In Polen, bijvoorbeeld, is de invloed van de streng-orthodoxe vleugel van de Katholieke Kerk nog erg groot.. Homo's en lesbo's wordt het nog steeds erg lastig gemaakt. Ook is bijna iedere Poolse homo wel eens met geweld geconfronteerd. Nou, is het voor de homo's in Nederland ook nog niet ideaal. Op het platteland is het vaak behoorlijk lastig om 'uit de kast' te komen. In de steden zijn er problemen met sommige Marokkaanse jongeren die ook ernstig intolerant gedrag vertonen. Maar de Nederlandse overheid keurt dit gedrag tenminste af, en geen land ter wereld gaat zo ver in het opheffen van het juridisch onderscheid tussen homo's en hetero's. In Polen is dat omgekeerd. De president en premier van Polen, de tweelingbroers Kaczynski, lijken de homohaat juist aan te moedigen. Ze zien in homo's zelfs een gevaar voor het voortbestaan van de aarde en zijn bang dat homo's massaal hetero's gaan 'ompraten' om óók homo te worden. "Straks is iedereen homo, en worden er geen kinderen meer geboren!" Helaas blijft het niet bij dit soort onzinnige bijdrages. De Poolse vice-premier en minister van Onderwijs Roman Giertych heeft deze week aangekondigd met een wetsvoorstel te komen dat 'homoseksuele propaganda' op scholen strafbaar stelt. Voor de goede orde: het enkele feit dat een docent homo is, en dat niet verzwijgt, kan dan in de toekomst mogelijk reden zijn voor ontslag. Kijk, homo's zijn geen mietjes, dus als een orthodox-katholieke politicus, of een reactionaire imam zegt dat homo's minder zijn dan varkens, dan moeten ze daar tegen kunnen. Op hun beurt moeten deze lieden er tegen kunnen dat hun rabiate opvattingen door anderen weer als achterlijk worden betiteld. Immers: Leve de vrijheid van meningsuiting! Maar als er wetgeving wordt gemaakt die zeer concreet de gelijke behandeling tussen homo's en hetero's aantast, dan wordt er een grens overschreden. Daarom ben ik dit weekend in Warschau, en heb als mede-Europeaan een bijdrage geleverd aan de jaarlijkse Gay-Pride. Waar de Amsterdamse Gay-Pride een lichtelijk excentriek feestje is, was het hier veel ernstiger. Je merkt dat er wat op het spel staat. Opvallend was de aanwezigheid van veel Europese vlaggetjes bij de demonstranten. Want hun hoop is gevestigd op Europa. Ze hopen dat de Poolse regering zal worden teruggefloten op grond van de Europese discriminatieregels. Ook hoopten de demonstranten dat de Europese leiders hun zorgen zullen betrekken in de onderhandelingen over een nieuw Europees verdrag. Zij zouden het liefst zien dat in een nieuw verdrag het zogenaamde Handvest van de Grondrechten wordt opgenomen. Daarin staan de gelijke rechten nog duidelijker vermeld, en opname in een nieuw verdrag zou het extra juridische kracht geven. Deze tekst stond ook in de verworpen Europese Grondwet. Helaas lijken Balkenende, Blair en Sarkozy dat Handvest juist niet meer te willen opnemen. Ze motiveren dat als een handreiking aan hen die bij de referenda in Frankrijk en Nederland 'Nee' stemden. Een vreemde zet, want uit onderzoek bleek nou juist dat vrijwel niemand van de 'Nee'-stemmers moeite had met dit onderdeel van de tekst! Tuurlijk, er is vast veel mis met de Europese samenwerking. Maar lopend door Warschau hoop ik dat de platte variant van de euroscepsis verdwijnt. Tuurlijk, soms moet Europa een tandje minder, maar rond gelijke rechten moeten we de 'Europese Regeltjes' vooral koesteren. Sterker nog: die regeltjes mogen nog wel wat strenger. Boris van der Ham

Reaguursels

Inloggen

@ Kasia

Ik was niet van plan te wachten tot die Polen zelf een keer door krijgen dat homo's gelijke rechten moeten krijgen met hetero's. Dan maar als overheid voorop lopen in de verbetering van hun rechten, in plaats van een beetje achter de bevolking aanhobbelen. Beetje moreel leiderschap kan geen kwaad.

Of voor Polen die geen Nederlands kunnen (doe es leren)

I don't want want to wait untill those Polish people become aware of the fact that gay people should have equal rights to heterosexuals. The government should be the first to improve their rights, and not just wait for the people to do something about it. Some moral leadership won't hurt.

Gaar | 21-05-07 | 20:57

-weggejorist-

Geertjew | 21-05-07 | 20:21

Die polen verdienen allemaal de doodstraf. En ze hebben als het goed is nog voldoende infra-structuur staan daar.

Tekkeldief | 21-05-07 | 19:03

Het lijkt wel of hier alleen Polen reaguuren?

Jan Boel | 21-05-07 | 16:22

@ TyfoDeTeringclown 21-05-07 @ 11:41 wat ik het kromme in deze beredenering vind is dit .. er is gemiddeld 2% homosexueel .. ik weet niet of je wel eens een gayparade in amsterdam hebt gezien .. maar hier in Polen heb je wetten .. wie hier op straat met zijn zwengel buitenboord staat rond te huppelen word gearresteerd voor onzedelijk gedrag .. is dat zo raar ? .. in nederland is dat soms wat erg ver doorgeschoten .. als ze hier in Polen beelden zien als de gayparade in amsterdam dan slaat ze de schrik om het hart .. ik ben dan wel in nederland geboren en getogen ,ik heb geen probleem met heaumeau's maar als 2% van de bevolking het nodig vind om strippend op boten door de grachten te gaan moet je dat dan maar goedkeuren .. als humanisme inhoud dat je elke minderheidsgroep maar gewoon d'r zin moet geven dan weet ik niet waar het ophoud .. lees maar hoe mijn vrouw het om 6:21 stelde dat is denk ik dicht bij de doorsnee pool dat ziet .. wat een extreemrechtse politicus (giertych) uitkraamt dat haalt de media maar staat geenzins voor de publieke opinie ..

spierdalaj | 21-05-07 | 15:32

@Preston

قف فعال schrijf je niet zo maar zo: من الصراع

Mulatin Rome | 21-05-07 | 15:01

@TyfoDeTeringclown @ 11.41
Om @ 18.49 heb ik gepost,maar hoe jij het zegt is geen woord meer tussen te krijgen.

Hulde!

piquant | 21-05-07 | 14:09

TyfoDeTeringclown 21-05-07 @ 11:41 - Amen.

Albert Noniem | 21-05-07 | 12:04

Waar ik zelf moeite mee heb is het magische linkse idee dat alle culturen gelijkwaardig zijn en "Wie zijn wij om anderen te vertellen wat goed voor ze is?". GELUL!

Als hetero-man heb ik 0% last van homoseksuele mannen, daarom heet het ook 'playing for the wrong team'. Homo ben je of ben je niet, dus ben ik ook niet bang dat ze me met hun toverstafje om kunnen toveren tot gay. Wat overblijft is een groep mensen dat anders is dan de meesten op dat gebied. Een groep die procentueel sinds het bestaan van de mensheid even groot is, alleen nu pas openbaar durft te worden. Ze nemen dus ook niet in aantal toe, en al bleken er meer homo's en lesbos aan te komen, dan was het genetsch, dus buiten ons invloed.

Het is vooral de duisternis en angst in de beperkte geesten die voor dit soort bullshit zorgen. Wie mij een rationeel argument tegen (openbare) homoseksualiteit kan aanvoeren hoor ik graag aan, maar heb er tot nu toe geen een gehoord. Het gaat altijd over onnatuurlijk, de bijbel, vies en mag niet...

Het bewijst simpelweg dat onze humanistische waarden met meer nadenken in elkaar zijn gezet dan de Poolse katholieke gay-bashende waarden. Dat maakt onze waarden op dit gebied, in mijn ogen, superieur.

TyfoDeTeringclown | 21-05-07 | 11:41

Blijf lekker daar Boris 'pijpsmoel' van der Ham.

papalamepimelos | 21-05-07 | 09:57

Gelovigen en ongelovigen worden niet in alle EU-landen gelijk behandeld. Eigenlijk in geen enkel EU-land.

Albert Noniem | 21-05-07 | 09:49

Die Polen zijn wel vroeg uit de veren op maandag. Dat moet je ze dan weer meegeven. :)

tipo | 21-05-07 | 08:52

@Kasia 21-05-07 @ 06:21

Zin in een column i.p.v. Van der Ham? In 2 alinea's meer zinnige dingen gezegd dan Boris in 4 columns.

zum kotzen | 21-05-07 | 07:14

I'm a Pole, living in my country for 26 years. What I see a problem is when EU (just like Soviets in a past) tries to impose the rules of other culture to us. Gay ppl in Poland don't have it as hard is in Lebanon or Iran - POLAND IS NOT A RELIGIOUS REGIME. Gays and lesbians have their own clubs, magazines (sold in average store in the street), websites, organizations, assotiations, gyms etc. Nobody dies of being a homosexual. That's true, being a man and walking in the streets you can't hold a hand of your male partner in public. Ppl will laugh at you or point a finger at you. Some pumped up on-amfetamine skinhead can even beat u up. But police will come on your call and you will be treated in hospital as everyone else. Equal.
My little request: if u want to make a change in society - start from the mini-community level - do your profession good, be a good neighbour etc. And then, later, when ppl see that gays aint scary, change the law. Not other way round.

Kasia | 21-05-07 | 06:21

ik weet niet waar die boris het weghaald ,maar hoewel ik in Polen woon en mijn vrouw een poolse is ,wij hebben nog nooit van een wet gehoord die homo's minder rechten dan hetero's geeft .. ergens vind ik dat tipo het heel goed zegt .. dit is een katholiek land waar abortus ,homohuwelijk en euthanasie niet overeenkomen met de religieuse belevingswereld .. als je een parade zoals in amsterdam hier zou houden dan eindigt het hele zootje in de bajes voor onzedelijk gedrag .. dat je in amsterdam met je blote tokus kan zwaaien op de grachten word hier gewoon gezien als pervers en onzedelijk .. dat is een kwestie van normen en waarden .. giertych en die extreem rechtse idioten daar schaamt de gemiddelde pool zich voor en dat is geenzins de algemene mening .. je hebt die zelfde anti demonstraties als het om abortus etc. gaat .. maar wie weet mischien in 20 jaar heeft het multiculti spook alle normen en waarden laten vervagen .. dan kunnen poolse homo's allerlei aanstootgevend gedrag vertonen op straat ,net als in amsterdam .. dus boris we zien je wel weer als we hier zijn afgezakt naar het hollandse model

spierdalaj | 21-05-07 | 06:08

Boores is huishomo, columnist en 2deK lid.
[ ] geschikt
[X] ongeschikt

Shareholder | 21-05-07 | 01:44

Dus de EU is er voor om Poolse homo's de rechten te geven die ze volgens de Nederlanders verdienen. Geldt omgekeerd dat de EU er voor is om in Nederland religie dezelfde plaats te geven als in Polen?
.
Ik ben bang van wel, daarom Boris: Ruim eerst je eigen (onze) kamer op, voordat je de overbuurman op zijn rommeltje aanspreekt. Dat is hoog nodig, wel zo verzichtelijk en de EU kunnen we missen als kiespijn. EFTA uitgezonderd.

tipo | 21-05-07 | 01:41

piquant 21-05-07 @ 01:11

Waarvan acte.

bottehond | 21-05-07 | 01:25

@Botte @ 00.50

Ik heb je a
link gelezen en je gelooft het niet,maar ben het er voor 100% mee eens,maar dat heeft niet veel te maken met mijn antwoorde op jouw post van @ 00.06

Oke,mijn eerste zin was gechargeerd;geef ik toe,maar ik dacht dat jij wel van een beetje chargeren houdt (flauw?)

Verder heb ik vrienden,maar geen dubieuze en de door jou genoemde zgn vriend is geen vriend van mij. Die zoek ik zelf wel uit en heb ik jouw hulp niet bij nodig.

piquant | 21-05-07 | 01:11

piquant 21-05-07 @ 00:33

Dat klopt natuurlijk niet. Er zijn er zat die ik voor mij persoonlijk kosjer verklaar. Dus je eerste punt is al nonsens. kan ik iemand een kans geven? Alsof dat aan mij is. abu heeft aangetoond hoe hij in elkaar steekt. Feiten. Tsjek die affaire met Ewoud maar eensch en die trotshartige en smadelijke aftocht uit islamsterdam. Elegante oplossing, voor hem en jou gelukkig, hij was tog al weg, maar het blijft een volkomen incompetente dwaas met zijn eigen agenda, die hij op grond van geen enkele verdienste uit mag voeren met de zegen van judas cohen en franzz timmermanSS. Ik scheld niet op de riffijnen maar op de islamisten en straarjihaddisten. En ik ben al lang niet meer één van de weinigen. De overheid in deze link is o.a. jouw dubieuze vriend jc.

www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp...

bottehond | 21-05-07 | 00:50

@bottehond @ 00.06
Kun jij nou nooit eens iets normaals zeggen en iemand een kans geven?
Deze man onerscheidt zich in veel opzichten van de mensen uit het RIF gebergte ,waar iedereen altijd zo op loopt te schelden. Ook tegen deze mensen treedt hij op;steekt zijn nek uit en nog is het een incompetente man en een usefull idiot.

Het is bij jou niet goed of het deugt niet.

piquant | 21-05-07 | 00:33

piquant 20-05-07 @ 21:55

Jaja. ahmed weet wie de vijand van zijn saeck is. Onderschat hem niet, deze tairramadanvrind. Hij zal echter struikelen over zijn riffijnsch karakter en incompetentie. abu is een gevaarlijke en onderschatte usefull idiot.

bottehond | 21-05-07 | 00:06

Jezus Boris, was dit politieke statement nou nodig om je postorderpootjes-shoppingfestijn als dienstreisje te kunnen declareren ofzo?

Dr00gkl00t | 21-05-07 | 00:03

Na de samenvattingsopdracht op het examen Nederlands wil ik nooit meer een tekst van Boris van der Ham lezen. Dus ook van mij: Ga weg. . . alsjeblieft?

Uncle G | 20-05-07 | 23:39

Hoeveel betaalt Boris om hier telkens deze collums te mogen schrijven (".... ik ben tegen stoute mensen, en slechte dingen, seejoowtwee bla, schone kerosine en daarom duurdere tickets blablabla" etc.) en waarom zie ik nog zoveel D66 in de media; deze partij bestaat toch niet meer? Ga nou eens een echte baan zoeken Boris en doe net als andere Boris: ga weg. . . alsjeblieft?

mogu@i | 20-05-07 | 23:15

@CoJoNes, ik prefereer de bezemkast in borris becker style, en als je geen harde krijgt kan je altijd nog een bezemsteel gebruiken ;)

Kees Kernraket | 20-05-07 | 23:12

Wat een geouwehoer. Ga je lekker met belangrijke dingen bezighouden, dan met 25 poolse mannen-zletties!

huismuis | 20-05-07 | 23:01

Boris! Leer eens normale betogen schrijven als ze gvd voor mijn examen Nederlands gebruikt worden.

perforator | 20-05-07 | 22:20

Joh, Boris does kalm met die gelijke behandeling. Straks willen ze ook nog gelijk betaald worden en Hekkesluiter moet van de zomer de buitenboel nog laten schilderen.

hekkesluiter | 20-05-07 | 21:58

@ Botte @ 21.19

Aboutaleb ZEGT niet dat ie voor hard optreden van fraude met uitkeringen is,hij IS ertegen. Dat heeft hij in Amsterdam al bewezen. Van hem was het idee om mensen thuis te laten controleren(wat door de rechter gedeeltelijk is veroordeeld) en onde zijn bewind is bv ook de actie Zoeklicht opgezet,om illegale onderhuur tegente gaan en daarmee ook uitkerings fraude.

piquant | 20-05-07 | 21:55

@Patrick Zweedsey @ 1.38

Conservatieve regeringsleiders worden gekozen door de conservatieve bevolking.
Dat is het probleem van de nieuwe EU landen ,maar dat wist iedereen tevoren.

piquant | 20-05-07 | 21:50

dus in Warschau is een nieuw Ruhrgebied ontdekt? :-) Overigens goeie aktie, Europa lijkt teruggeworpen te worden door die achtergebleven nieuwe landen en conservatieve regeringsleiders...

Patrick Zweedsey | 20-05-07 | 21:38

Boris van der Ham en GS Reaguurders: TegenPolen!

HP de Tijd lezer! | 20-05-07 | 21:20

Onderbuik 20-05-07 @ 20:48

Het is nog erger. Het voorspelde cliëntalisme onder zeker bewindslieden heeft reeds een aanvang genomen.

"De huidige staatssecretaris van Sociale Zaken, Ahmed Aboutaleb, voelt er niks voor om aan de hand van specifieke etnische kenmerken te controleren. Dat werkt volgens de PvdA-bewindsman stigmatiserend. Wel zegt Aboutaleb voor een harde aanpak van fraude met uitkeringen te zijn. Daarover is hij nu ook in overleg met gemeenten."

bottehond | 20-05-07 | 21:19

Wat mij betreft is het goed dat we de EU uitbreiden. Daardoor bieden we de nieuwe landen meer kansen om hun welvaart te vergroten en kunnen we makkelijker de mensenrechten en dus ook homo-rechten daar verbeteren.

Gaar | 20-05-07 | 21:15

de nederlandse overheid die gedrag van (ex)Marokkanen afkeurt? dat durven ze niet eens. Ik heb niets tegen homo's maar Boris Dietrisch, Alexander Pechtold en Boris van der Ham(what's in a name) maken op mij geen krachtdadige indruk, dus weg met D66

Onderbuik | 20-05-07 | 20:48

En zo heeft menigeen een reden om zich met huid en haar (euh) uit te leveren aan de eu. okay boris, je hebt iets gezegd over de heaumeauhaat in islamsterdam, maar je verhaaltje over die eu deugt voor geen meter. Eu voor al Uw zegeningen. Get real. Heb je wel eens van de EFTA gehoord?

bottehond | 20-05-07 | 20:19

Oja, dat D66 van Boris Ham vindt ook dat je niet moet zegge dat er een genocide plaatsvond op de Armeense bevolking in en rond Turkije.
Geile partij hoor, dat d66.

Tekkeldief | 20-05-07 | 20:19

Van der Ham is fan van de EU en die partij d66 druipt bij alles waar EP op staat. Het is gekunsteld van Boris Ham om de homo's te misbruiken om die EU-bureaucratenrots te pushen.
Laat ze stevig gaan lijden aan de cholera daar in Brussel en Staatsburg.
De EU moet vallen en gauw een beetje.

Tekkeldief | 20-05-07 | 20:17

Mij zal het echt een zorg zijn waar je je pik in steekt maar ik stoor mij steeds meer aan dat drammerige media geyle exhibitionisme van de homobeweging. Het gaat al lang niet meer over gelijke rechten maar exposure, met je kop op TV, de lobby voeren. Marketing. That's all. Daar zijn jullie goed in.
Maar nou toch even ophouden. Ik ga ook geen pride parade houden omdat ik hetero ben. Sterker nog, ik praat daar niet over. Hou dus gewoon je kop, stop met zeiken over je zogenaamde onderdrukking, die er niet is, ga werken en val anderen niet lastig.

Masturwasbeer | 20-05-07 | 20:08

@koerbagh 20-05-07 @ 19:36,
dat gehuppel op de grachten doet me nogal 70'er jaren aan.
Doet me denken aan rooie vrouwen die publiekelijk hun BH in de fik staken.
In die zin misschien politiek,
verder sterft het van de heaumeaux die niet de grote nicht uithangen.
Maar ja, die zie je niet, of moeten die ook al de straat op gaan om een tegengeluid te laten horen?

vander F | 20-05-07 | 19:58

-weggejorist-

Lizzard | 20-05-07 | 19:46

@CoJoNes 20-05-07 @ 19:22:
Tsja, ik snap wel wat je bedoelt maar wij verstaan toch verschillende dingen onder "te koop lopen". Het punt is dat je in de normale sociale omgang best over de vleselijke geneugten mag ouwehoeren, maar waar is die overdreven onzin van naakt op een bootje in de Amsterdamse grachten dansen als uiting van je geaardheid voor nodig? Dat soort gekkigheid dus.
Maar als een heaumeausensueel graag wil vertellen dat hij een gisteren een lekker jongetje heeft uitgewoond en dat dat lekker was, dan mag dat natuurlijk. Daar erger ik me niet aan. Dus voel je niet bezwaard, Cojo. Heb een een fijne nacht gehad? ;)

koerbagh | 20-05-07 | 19:36

goed gedaan Boris! welbedankt.

sprookjesprinssletje | 20-05-07 | 19:27

OK, niet om politiek te bedrijven. Was even bang dat ik quootjes moest gaan zoeken, maar politiek bedrijf je er idd niet mee.
Te koop lopen is geen politiek bedrijven. Dat dan weer niet.
Maar ontspan, koer, het was niet bedoeld als een aanval, vandaar dat er tegen al mijn principes in een lachertje achter stond.

CoJoNes | 20-05-07 | 19:22

@CoJoNes 20-05-07 @ 19:14:
Hoezo? Ik ben nog nooit op een hetero-parade geweest, ik ken geen hetero-pride beweging, ik heb geen hetero-krant en ik kijk niet naar temptation island. Nochtans gebruik ik mijn geaardheid niet om politiek te bedrijven.

koerbagh | 20-05-07 | 19:18

@koerbagh
*kuch* Nou wil ik niet vervelend doen of zo, maar jíj die de meeste homo's aanspreekt op het feit dat ze wat met veel hun sexualité te koop lopen, dat komt in de buurt van een gotspe ;)

CoJoNes | 20-05-07 | 19:14

@ILT 20-05-07 @ 19:08:
Ja. Van reedtneuqen wordt je kaal. Kijk maar naar Gerard Joling.

koerbagh | 20-05-07 | 19:13

Boris homo???????? WTF!?

ILT | 20-05-07 | 19:08

Boris, hoe is het met de kwaliteit van de Poolse handtasjes, zeker nog veel traditioneel handwerk.

Karel kwakbol | 20-05-07 | 19:04

Ik kan me voorstellen dat men in Polen inmiddels wel een beetje ziek/moe aan het worden is van al die machtswellustige progressieven die hun denkbeelden zo nodig aan de Polen moeten opdringen (eerst nationaal-socialisten, toen communisten en nu eurofielen). Laat die D66-kliek eerst maar eens naar multicultureel en homofoob Amsterdam kijken voordat ze met beschuldigende vinger wijzen naar Polen. Stelletje mietjes.

Godward | 20-05-07 | 19:02

Het enige waar ik me soms wel een beetje aan stoor is dat heaumeaux (sómmige heaumeaux, niet allemaal... maar wel veel) altijd zo ontzettend te koop lopen met hun sexualité. Alsof het mij boeit in welk gat ze een kwakje lozen, en bij wie en hoe.
Gay-parade, gaypride, homokrant, Geer en Goor etc. etc...
Interesseert me allemaal geen flikker. Wat kan mij het nou het schelen waar een ander zijn leuter in steekt (mits de ingestokene het er mee eens is) of wat een ander in reedt laat duwen?
Waarom moet er zo mee te koop gelopen worden? Het lijken wel wedergeboren gristenen af en toe. Ik denk dan altijd: als je ergens te koop mee loopt, dan wil je het verkopen dus dan wil je er vanaf....

Maar affijn Beauris: verder alles goed? Was het wel gezellig in Peaulen? Nog leuke uitgaanstips? Of ben je je hotelkamer niet uitgeweest met je vrindje?

koerbagh | 20-05-07 | 19:00

Iedereen die vindt dat de Polen zelf mogen uitmaken of homosexualiteit wel of niet wordt erkend,zijn sowieso mensen die uberhaupt homosexualiteit afwijzen; ;zeg dat er gewoon ff bij.

Enorme en terechte discussies over het al dan niet toelaten van Turkije binnen de EG en ook daarvoor wordt zeker op GS terecht vragen gesteld over de mores/beschaving van Turkije en of dat wel binnen de EG pas.

Als het om homosexualiteit gaat en dus discriminatie (iid veel anti semitischme;altijd geweest) ; dan is "beschaving"opeens niet meer zo belangrijk. Gotogot wat een dubbele moraal.

BTW Om Polen is het grote hek al een tijdje weg ne heel veel komen of zijn al in nederland. Nog meer homo haters,zoals de moslims erbij,vind ik uitermate zorgwekkend. Ik zeg het maar vast: ik ben geen homo.

piquant | 20-05-07 | 18:49

Waar is Borisje als 020-handtasjes gemolesteerd worden door kansenjongeren???
Dacht ik al... nowhere to be seen. Samen met z'n SP-holmaten bezig met Polen te stigmatiseren. Ies blank. Ies dusnie zielig!

Aktivist | 20-05-07 | 18:45

Hé, Van der Ham, wie heeft dat reisje van jou eigenlijk betaald? Jijzelf, vrijwillig? Laat me niet lachen, opgeblazen moraalridder. Oh, en, maak je ook eerst maar eens druk om de problemen in ons eigen land. Volgens mij zijn hier problemen zat. Ook genoeg problemen met Polen in Nederland, trouwens. Ook met die partij van je. Prioriteiten stellen, jongen.

Verdamper | 20-05-07 | 18:44

@koerbagh 20-05-07 @ 18:23.
En als die Polen ook nog eens van plaats gaan verwisselen schijnt de wereld helemaal naar de kl*ten te gaan.

vander F | 20-05-07 | 18:28

Ik vind mannelijke home's ook minder dan varkens! Maar ja, ik ben dan wel iemand die van varkens houdt.

LuftBalloon | 20-05-07 | 18:27

@vander F 20-05-07 @ 18:19:
Precies, en tot overmaat van ramp beginnen ze nu nog te smelten ook.

koerbagh | 20-05-07 | 18:23

@IgorTheHorrible 20-05-07 @ 17:54,
ok, verder met de Polen dan maar,
al even genoemd dat de Polen min of meer de schuld in de schoenen geschoven kregen van het debacle van operatie Market Garden?
Laffe Polen enzo.

vander F | 20-05-07 | 18:19

je bedoelt dus "age of consent" ik ben even de nederlandse term kwijt.
( de leeftijd waarop jezelf mag beslissen wat je doet )

Bij dieren gaat dit idd niet op , dieren zullen nooit het mentale niveau van een mens bereiken. Maar ik vind seks met dieren ,zelf als ze je bezit zijn ,ziek.

- er is een verschil tussen "ethisch" en legaal; als morgen sex met kinderen vanaf 6 jaar legaal is is het dan ook ethisch ? Ach, de romeinen of de grieken vonden het toch een hogere vorm van seksualiteit ???

bof jij even | 20-05-07 | 18:18

@Kaan78 20-05-07 @ 17:49,
hoef ik jou toch niet te vragen, schat.

vander F | 20-05-07 | 18:15

Misschien een reden om uit de EU te stappen? De EU zit vol met landen waar de mensen vinden dat het hun niet bestaande Godsgegeven recht is om anderen te dicteren... en nu zitten ze ook in Nederland. Stap uit de EU en schop de Christelijke partijen uit het Nederlandse bestuur!

theDax | 20-05-07 | 18:05

bof jij even 20-05-07 @ 17:43
Omdat het over gelijkwaardigheid gaat, mentaal dan. Daarom is sex tussen volwassenen prima, maar sex met een 10-jarige niet daar waar sex tussen twee 10-jarigen meestal weer geen enkele strafrechtelijk gevolg heeft. Homo`s zijn (indien gelijk van leeftijd) gelijkwaardig en mogen dus sex hebben. Mens en dier zijn niet gelijkwaardig ( alhoewel deze vlieger klaarblijkelijk niet voor iedereen opgaat ) en daarom ethisch niet verantwoord. Ik persoonlijk zie overigens geen probleem in sex met dieren, zolang het je eigen dieren zijn en de *kuch*proporties een beetje normaal zijn qua grootte. Vies vindt ik het allebei, maar volgens mij is het ook nog niet verboden om zuurkool te serveren dus als dat mag... Consequent zijn he?

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 18:02

van de bron van kaan:

The Ottoman Empire in the past and Turkey at present has always been an arena for which intrigues were incessantly designed. The colonialist superpowers wishing to eradicate the Ottoman Empire from the world by dividing it did not fail to use in their schemes also the Armenians who coexisted in peace with the Turks for so many centuries.

tuurlijk, het is allemaal een zionistisch complot. NEXT!

bof jij even | 20-05-07 | 18:01

@Kaan78 20-05-07

"Mensen die wapens opnemen tegen de Turken hebben veelal een pak slaag gekregen"

Jaja, die rare Turken hebben daar een lekker portie klappen uitgedeeld....

nl.wikipedia.org/wiki/Balkanoorlogen

Norman N. Warden | 20-05-07 | 18:01

Mensen die wapens opnemen tegen de Turken hebben veelal een pak slaag gekregen. Armeniers moeten hun militaire verlies accepteren en richten op ontwikkeling van hun land i.p.v. op christelijke hulpverlening te leunen die door Christofacisten in stand wordt gehouden.
Heren, het was me weer een waar genoegen. Moet wat tijd doorbrengen met mijn familie. See ya.

Kaan78 | 20-05-07 | 17:54

@ Kaan

doe niet zo flauw , je vindt iets, dat hoef je niet te verstoppen met "van mij mag je alles zeggen maar "

bof jij even | 20-05-07 | 17:54

Ik ben trots op Polen dat niet zwicht voor de Westerse druk, Boris. Jouw stelling dat iedere homo in Polen met geweld wordt geconfronteerd, slaat nergens op. Men houdt er gewoon niet van dat homo´s zo met hun homoseksualiteit lopen te pronken. Dat is heel iets anders dan homo´s van een flat afgooien. Verder is de Poolse politiek een binnenlandse aangelegenheid Boris, ik zou eerder iets gaan doen tegen de Nederlandse pedopartij (maar dat is in jouw optiek natuurlijk ook vrijheid van meningsuiting).
@Braeckensieck 20-05-07 @ 15:59
Polen meegeholpen aan de Holocaust? Vertel dat maar aan de 3 miljoen slachtoffers, toevallig zag Hitler weinig verschil tussen Polen en Joden.

IgorTheHorrible | 20-05-07 | 17:54

@Kaan78 20-05-07 @ 17:29:
Je klinkt als een goede bekende uit de wereldgeschiedenis:
"Één dode is en drama, een miljoen doden zijn een statistiek"
was getekend,
Josef Stalin
(moordenaar van minstens 10 miljoen mensen)

koerbagh | 20-05-07 | 17:53

@Kaan
Je had de Duitse bronnen moeten zien in 40-45 waarin stond dat het wel mee viel met de jodenmoord. Zagen er ook erg indrukwekkend uit.
Als je nou eens et onafhankelijke bronnen komt, wil ik ze gaan lezen.

Kom op zeg, don't waste my time.

CoJoNes | 20-05-07 | 17:53

CoJoNes 20-05-07 @ 17:42
je mag wat mij betreft ook gewoon van alles roepen ZONDER ONDERBOUWING. Vrijheid, blijheid.

Kaan78 | 20-05-07 | 17:51

Boris van der Ham laat meer en meer zien dat hij hét werkelijke probleem van 0031 niet durft te benoemen.

HP de Tijd lezer! | 20-05-07 | 17:49

@vander F 20-05-07 @ 17:43
U vraagt, wij draaien.
Groet,
Kaan

Kaan78 | 20-05-07 | 17:49

FYI,

www.ermenisorunu.gen.tr/english/massac...


Wel raar is dat er ontzettend veel aandacht is voor de Armeense doden maar geen enkel woord wordt gerept over de 518K+ Turkse doden door Armeniers? Is het leven van Armeniers meer waard in jullie ogen dan de Turkse mensen?
Waarom wordt er niet gesproken over genocide op de Turken door de Armeniers?

Hier hebben jullie een overzicht van de 518.00 Turkse doden van Armeense hand + de bronnen waar dit cijfer van is opgebouwd.

www.devletarsivleri.gov.tr/yayin/osman...

In de eerste kolom zie je nummers 1 t/m 89
De bronnen voor deze getallen vind je hier

www.devletarsivleri.gov.tr/yayin/osman...

Daarnaast een overzicht van het aantal doden tijden de reallocatiemaatregelen.
Ik vind de aantallen van deze geschiedkundige een stuk betrouwbaarder dan de 1,5 miljoen die de Armeniers van bakken.

www.ermenisorunu.gen.tr/english/reloca...

REFERENCE:
Halacoglu, Prof. Dr. Yusuf, Ermeni Tehcirine Ait Gercekler (1915), TTK Publication, Ankara, 2001.

Kaan78 | 20-05-07 | 17:48

Woeha!
Ata Kaan is weer op dreef hoor,
die Armeniërfrage dendert weer door een topic.

En dat in een handtas-topic.

vander F | 20-05-07 | 17:43

CoJoNes 20-05-07 @ 17:42
Mag ik ook Kaan ontkennen?

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 17:43

@ koekie

hoewel je een beetje aan de educatieve waarde voorbij gaat van mijn opmerking was mijn vraag :

waarom is homo zijn okay en dierensex = vies. Als je een beetje consequent bent....

bof jij even | 20-05-07 | 17:43

@Kaan
Natuurlijk zijn de verschillen tussen Joden en Armeniërs groot, ik probeer je onsmakelijke frasering onderuit te halen.

Je vergeet voor de grap ook even dat de Ottomaanse boefjes onderdeel waren van de axis in WOI. Evenals het feit dat de moordpartijen op de Armeniërs al in de 19e eeuw begonnen. Aantallen zijn niet eens zo relevant, eht systematisch karakter van de deporataties en moordpartijen zijn alles zeggend.
Over de Assyriers en de Koerden wil ik het dan verder niet hebben. Turken zijn slagers. Halalslagers, maar slagers zijn het.

Overigens mag je van mij die genocide best ontkennen. Vrijheid blijheid.

CoJoNes | 20-05-07 | 17:42

Kunnen we kort over zijn; homosexualiteit IS een zonde, of dat gegeven boeiend is staat daar natuurlijk buiten...

Tommygunner | 20-05-07 | 17:40

Homoseksualiteit in Polen? Van mij mogen de Polen dat zelf bepalen.

voorjekanis | 20-05-07 | 17:39

bof jij even 20-05-07 @ 17:26`
Hmpf, nou ja wat jij in je vrije tijd doet is jouw zaak. Je hebt gelijk ook!
*gaat namens bje protesteren vóór dierensex*

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 17:31

@CoJoNes 20-05-07 @ 17:08
Aantal stemmen Verdonk 700 K, Wilders 600 K, Andere partijen met zelfde gedachtengoed 2OOK te samen is ongeveer 1,5 miljoen. Er zitten natuurlijk ook wat strategische stemmers in CDA en VVD, ik denk dat de rek ongeveer tot 2 miljoen inzit.

Ik heb mijn bronnen WEL voorradig in tegenstelling tot....????

De berekening is simpel.
Aantal Armeniers voor 1915 rond 1,3 miljoen ( Kan ik bronnen van geven, maar dat heb ik al 100 keer gedaan)
Aantal Armeniers in Turkei 0,3 miljoen
Aantal Armeniers in Syrie 0,7 miljown
Simpele rekensom is 1,3- 0,3 -0,7 = 0,3 kwijt of gewoon deaud.
Nou schommelen de cijfers van Armeniers in Turkije van 1,1 tot 1,6 miljoen dus daarom denk ik dat er hoogtenst 0,6 miljoen Armeniers de dood hebben gevonden.
Jij wilt natuurlijk alleen roepen dat je eens bent met Christofacistische propaganda zonder onderbouwing. Dat mag ook CoJoNEs. Maar als je roept dat ik het verkeerd heb moet je toch op zijn minst aankunnen geven waar jou informatie dan op is gebaseerd?
Als je globaal kunt aangeven hoeveel Armeniers de dood hebben gevonden mag dat ook. Dan kunnen we wat dieper in de materie ingaan.

De verschillen tussen Armeniers en Joden zijn verschikkelijk groot. De kwestie met elkaar vergelijken is een devaluatie van het leed wat de Joden is aangedaan. Bovendien waren de Joden niet militair georganiseerd, en hebben niet 518+ Duitsers de dood ingejaagd. Bovendien namen Armeniers deel aan het Osmaanse leger. En waren er Armeense volksvertegenwoordigers en veel met hoge militaire functies totdat de Armeniers begonnen met Steden etnisch "te bevrijden" van de Turken.

Heb je trouwens foto's of ander bewijs ( anders dan gefrabriseerde New yorks times artikelen) van gevangenissen of ander soortige kampen waar ze werden uitgeroeid? Misschien komt het wel doordat dat soort kampen niet bestonden.

Kaan78 | 20-05-07 | 17:29

Waarom zeiken mensen zo over homo's. Laat ze toch lekker.

Kleaver | 20-05-07 | 17:26

Ik vind homoseksualiteit net zo respectabel als pedofilie en en dierensex.

bof jij even | 20-05-07 | 17:26

{kaan aan}
Hé cojones! Christofascist! Dus!
{kaan uit}

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-05-07 | 17:22

@Kaan78 20-05-07 @ 16:54
Waar je die 518K turken vandaan haalt is me echt een raadsel, volgens mij hebben de Ottomanen tussen 1893-1895 meer Armeniërs om zeep geholpen dan andersom in 400 jaar tijd. Wat betreft het "woestijnverhaal", je bent de eerste die dat tegenspreekt. Sterker nog; veel genocide*kuch*critici dragen "het woestijnverhaal" aan om die vervelende verhalen over concentratiekampen te ontkrachten. In die kampen is namelijk helemaal niemand deaud gegaan, is helaas allemaal gebeurd tijdens deport... eh, "herlocatie" in het huidige Syrië. En nou heb je verdomd veel mazzel dat koekie zn documenten niet op orde heeft want ik ken nog een fantastische quote van een hoge turkse functionaris die er op neer komt dat het eigenlijk niet helemaal de bedoeling was dat men de honderden kilometers door de woestijn zou overleven. Ik zal even zoeken voor je. Nee echt, ik doe het graag.

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 17:18

Dit is nou typisch D'66. Homosexualiteit, best belangrjk, maar dit land staat zo'n beetje in de brand met echte problemen. Problemen waar ook heaumueaux last van hebben. Demonstreert in 020- gaza, dan ben je stoer! Weer een demonstratie van hoe overbodig dit klupje is.

derkcs | 20-05-07 | 17:15

En volgende week Riga een nieuwe aflevering van Boris on tour ?
Zijn agenda ziet er als volgt uit.
Uitslapen tot 11.00 uur, ontbijten 11-12.00.
Demonstreren: 13.00-15.00 uur, interviews 15.00- 16.00 uur, Party time: 16.00-07.00 uur !!!!En laat nou niemand beweren dat kamerleden als Boris "Bad Boy" van der Ham over de grens niet doorwerken !!!!

Hij denkt wat de nieuwe regering kan dat kan ik veel beter:" Nederland , nee dat is veel te klein. Ik ga met heel Europa praten. Net zo lang tot we uitgepraat zijn en de paus met een roze vlaggetje op het St.Pier gaat zwaaien en ik en d66 zalig worden verklaard."

nadenkeniseenkunst | 20-05-07 | 17:15

Rugridder Boris zit weer eens vuistdiep in zijn Poolse soulmates. Wat het probleem met homosexuelen is: ze willen gelijke behandeling, maar andere kant doen ze om het hardst om zich te kunnen onderscheiden. Gay Pride, Gay Games, malle handtasjes, wortelbroeken enz...

DeBuurman | 20-05-07 | 17:10

@Kaantje

"Want alle potentiele stemmen zijn ongeveer 1,5 to 2 miljoen."
Hoe kom je daar bij?Onderbouw dat eens.

"Volgens de berekeningen op bronnen kan de werkelijke aantal niet meer zijn dan 300.000 tot 600.000 Armeense doden. Indien je dat wel kan onderbouwen graag je berekening!"
Je vraagt om een bron, maar geeft he zelf niet. Pffff.

'In plaats van wraak hebben we ze gedwongen laten verhuizen BINNEN TURKSE LANDGRENZEN VAN 1915!!! zodat er niet nog meer onnodig burgerslachtoffers werden gemaakt."
Deed Hitler ook, naar speciale vakantiekampen binnen de landsgrenzen van Duitsland in 1943.

CoJoNes | 20-05-07 | 17:08

@Dr. Faustus
Kraat bier voor Dr. Faustus, een van weinig mensen hier met verstand!

Vrije Europa, democratie, freedom of speech, jaaaa... totdat je met iets naar voren kom dat de links-liberale elite niet meevalt... Het feit is, dat Polen is niet meer links. En dat doet HEEEEL veel pijn bij Comrades van de links-liberale Europese 'eliten'. De smeer-campagne gericht tegen Polen neemt dus ridicule vormen, alle wapens toegestaan. Toch verbazend dat de vermoedelijk zo goed opgeleide en praktisch gestelde Nederlandse volk slikt alles wat er door Zembla en De Telegraaf wordt voorgelegd als een officiele geloof, zonder een minuut nadenken...

tomasz | 20-05-07 | 17:05

Koekje-dr-bij? 20-05-07 @ 16:36
Ik denk niet dat PVDA of CDA of VVD of SP aan het bijdraaien is. Ze zijn alleen bang nog meer zetels te verliezen aan de PVV. Iets wat ik gewoon absurd vind. Want alle potentiele stemmen zijn ongeveer 1,5 to 2 miljoen. Als je nu gewoon duidelijk stelt waar je voor staat heb je er op de langere termijn profijt van.

Wat betreft je aantijgingen lees je weer de officiele Christenpropaganda.
Er zijn meerdan 200 westerse historici die de Armeense claims niet delen.

Volgens de berekeningen op bronnen kan de werkelijke aantal niet meer zijn dan 300.000 tot 600.000 Armeense doden. Indien je dat wel kan onderbouwen graag je berekening!
Tja... Er hebben zoveel Westerse mensen onderzoek naar gedaan dus het zal voor jou wel ff een fluitje van een cent zijn om dat te onderbouwen niet waar?

Ook woestijn verhaal is vette HOAX van Armeniers heb je wel eens op een landkaart gekeken waar ze terecht zijn gekomen. Er zijn daar twee revieren.

Mensen die verantwoordelijk waren voor onetische toestanden zijn aangepakt.
Door Turkse militairen zelf. Hoe is het gegaan met bijvoorbeeld geweld door Armeense kant? Daar zijn 518K Turkije dood gemaakt. Ik heb bronmelding meerdere malen gepost op geenstijl. Hier heb je een beschrijving van de wandaden van de Armeniers op de Turken door een Russische officier.
www.tsk.mil.tr/ermeni_sorunu/arsiv_bel...
PDF ALERT!!
In plaats van wraak hebben we ze gedwongen laten verhuizen BINNEN TURKSE LANDGRENZEN VAN 1915!!! zodat er niet nog meer onnodig burgerslachtoffers werden gemaakt.

Kaan78 | 20-05-07 | 16:54

substance D 20-05-07 @ 16:41
Merci, rennie-dr-bij?

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 16:52

Ik ben principieel tegen scheiten op een plee. In het dagelijks leven wordt ik daar erg mee gediscimineerd. Vooral mijn buurvrouw doet aggressief als ik sta te kakken in de tuin of op de stoep. Ik wordt nagestaard en uitgescholden. Gelukkig heb ik gelijkgestemden gevonden en één keer per jaar gaan we demonstreren voor gelijke behandeling. In sommige landen wordt je namelijk nog gewoon vervolgd voor het scheiten in het openbaar. Terwijl dat toch echt voor de komst van de verdomde plee de norm was. Ik begrijp Boris perfect. Misschien kunnen zijn heaumeaux uit solidariteit meedemonstreren met mijn scheitertst, en mijn poeperts met zijn tasjesdragers.

Zeddegeizot | 20-05-07 | 16:48

wat kan koekje de dingen soms toch ongenuanceerd en recht voor de raap op een duidelijk manier ten berde brengen. een ware taalkunstenaar. en hij zit er nog eens recht midden bovenop ook met zijn stelling. hulde. welgemeend respect.

substance D | 20-05-07 | 16:41

Boris gaat jij maar met je homohatende achterban lekker samen gezillig genocide en holocaust ontkennen, a.u.b.

Doei!

solidstate | 20-05-07 | 16:41

* Dat Turkije betrokken zou zijn bij stemadvies zei Ben Bot dat :
De vermeende oproep van de Turkse regering aan Nederlandse Turken om bij de afgelopen verkiezingen op D66-Tweede Kamerlid Fatma Koser Kaya te stemmen, komt uit Utrecht.

De verzendgegevens van de mail doen vermoeden dat de e-mail via het Turkse ministerie en een Amerikaans internetforum is verspreid, schrijft Bot. Het taalgebruik uit de mail bevat volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken echter 'verschillende aanwijzingen' dat de tekst is geschreven door een 'in Nederland woonachtige Turk met goede kennis van de situatie in Nederland, en specifiek van de lokale situatie in Utrecht'.

* Er zou bijvoorbeeld ook een soort D66 vrouwen wc zijn in Den haag. MUHAHAhAH moet ik hier nog serieus op ingaan?

* Oud D66 is gelukkig Deaud... Tijd om deze gasten te steunen lijkt mij.

Kaan78 | 20-05-07 | 16:39

Kaan78 20-05-07 @ 16:23
Wat Dhimmi66 en Groenlinks tegen Wilders zeggen, zeggen linkse partijen al 40 jaar. Verschil met nu is dat een aantal partijen beginnen bij te draaien. Dat D66 dezelfde fouten blijft maken heeft niet zo veel met ruggegraat te maken, eerder iets met naïviteit en stupiditeit. Weg-met-ons mentaliteit zit nou eenmaal in de aard van het beestje.
Wat betreft je armeense genocide-verhaal praat je behoorlijk peop. De huidige consensus wordt ondersteund door armeense, westerse én turkse historici, en wordt alleen bestreden door de Turkse overheid en een vaste kern conservatieve ( en vaak overheids-gesponsorde ) wetenschappers. Zelfs de tegenstanders plaatsen trouwens vooral kanttekeningen bij het verhaal en downplayen de cijfers een beetje. Die leggen het aantal slachtoffer eerder rond de 200.000 en denken dat men toen écht dacht dat deportaties door honderden kilometers woestijn te voet helegaar niet slecht voor je waren.
En die staatsbetaalde koerden en criminelen alsmede burgerTs die langs de lijn af en toe een armeentje hier en daar uit de rij plukten, die wisten helegaar niet dat dat niet MAG.

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 16:36

@Dr. Faustus 20-05-07 @ 16:26

Een echte democraat had Polen waarschijnlijk niet in de EU gewild, maar goed, het zijn ook antisemieten en dat is wel weer een voordeel......

laardepul | 20-05-07 | 16:36

@ Dirrek 20-05-07 @ 16:24
.
dirrek, als jij na het anaalneuken aan je eigen stok kan ruiken, is die best wel lang. misschien ben je toen doorgestoten tot de maag of zo , dat het zo stonk ? volgende keer een doosje rennie erinpleuren voor je neuken gaat.

substance D | 20-05-07 | 16:36

Laat T'66 eerst de Armeense holocaustontkenners in eigen gelederen aanpakken en daarna mogen ze op de Polen mopperen.

Dr. Faustus | 20-05-07 | 16:34

Wat houd ik toch van Polen op dit soort momenten. Prachtig.
.
En Nederland maar betweterig met het vingertje wijzen en corrigeren, terwijl hun eigen land tot de bodem verrot is met al die linkse prutsers.

Polska | 20-05-07 | 16:33

@Dr.Faustus
Dan heef D'66 dus nooit bestaansrecht gehad en zit Thom de Graaf op z'n plek.

CoJoNes | 20-05-07 | 16:31

@Dirrek
Waar had je je stok dan ingehangen toen je anaalseks had? In de asbak ofzo?

CoJoNes | 20-05-07 | 16:30

Katholieke priesters in Polen zijn meestal homo's of pedo's, net als in andere landen.

Vossie | 20-05-07 | 16:29

Nederland moet zich niet bemoeien met de Poolse politiek, een echte democraat respecteert de mening van de meerderheid en probeert niet zijn eigen minderheidsstandpunt op te dringen.

Dr. Faustus | 20-05-07 | 16:26

Tsja. Een anus is nou eenmaal geen vagina. Het heeft gewoon en ander doel. Ik heb ook wel eens anaalsex gehad, maar als je daarna aan je stok riekt, dan denk je: gatver !
Doe mij maar een lekker strak doosje.

Dirrek | 20-05-07 | 16:24

@Koekje-dr-bij? 20-05-07 @ 16:03
Het is alleen jammer dat de feitelijkheden die door Armeniers zijn aangedragen door andere wetenschappers onderuit zijn gehaald. Zodat ze een gebrek hebben aan uhmmm bewijs?
Dat ze stukken waarvan het al aantoonbaar is gekwalificeerd als vervalsing, nog steeds als bewijs voor hun claim gebruiken is al iets waar je als gezond persoon over zou moeten nadenken. het is ook zo dat de Armeniers hun handen in onschuld wassen. Dat stuk geschiedenis zou ook in West Europa wat meer in de aandacht kunnen komen. Zodat je je eigen opinie op basis van informatie i.p.v. propaganda kan vormen.

D66 durft tenminste samen met Groenlinks, Wilders te zeggen waar het op staat. Dat heb ik andere partijen nog niet zien doen. Behalve SP, maar die heeft een soortgelijk programma t.b.v. allochtonen als Wilders.

Kaan78 | 20-05-07 | 16:23

harige bangmaker@16:03 goh dat comment lijkt op wat men riep als men tegen de europese grondwet zou stemmen wat je nu roept!ofwel ik geloof er geen drol van!
Vertel mij dan eens van de vele zegeningen van het monster europa?
Die geweldige doorgeschoten gelijkheidswetten bijvoorbeeld?
De invoerin van die geweldige euro die over een paar jaar hier een gulden waard is .
Die "geweldige" eensgezindheid als men weer eens een standpunt wil innemen
Allerlei wetten die worden ingevoerd om mensen te cotroleren
Die gedachte politie die wil bepalen hoe jij en ik leven?
Kom aan zeg iemand heeft recht op de mening om te zeggen dat hij homos maar niets vind ,Dat ik zo iemand een middeleeuwer vindt dat is weer een andere discussie!
De EU moet nodig weer eens met elkaar om de tafel gaan zitten ik wens niet wakker te worden in een nieuwe USSR

van de kraats | 20-05-07 | 16:20

Gay Niaal 20-05-07 @ 16:17
Dan is het goed. Maakt niet uit of je homosensueel bent of niet; niemand zit te wachten op harige reedt oftie nou van een vent of een russische vrouw is.

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 16:18

Daar kom ik ook niet, koekje! Maar ik ageer wél tegen echte discriminatie als het nodig is.

Gay Niaal | 20-05-07 | 16:17

toch vind ik dat az wel het beste van het spel had..

the0roger | 20-05-07 | 16:16

Gay Niaal 20-05-07 @ 16:09
Jouw nick is denk ik zo`n beetje waar masturwasbeer over praat. Verder totale onzin hoor, maar doe eens uit de grachten blijven.

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 16:13

Beetje lief zijn voor die loodgieters hoor. Ik rijg graag af en toe zo'n Poolse knaap aan m'n lans! Straks gaan ze nog weg...

Gay Niaal | 20-05-07 | 16:09

De houding van Polen is heel goed te begrijpen wanneer je kijkt naar de gay parades en hoe de homobeweging zich keer op keer wil manifesteren.
Een walgelijlk soort exhibitionisme. Doe gewoon normaal en hou je seksualiteit prive. Dan is er niets aan de hand. Maar hee, het aanhoudende irritante, opdringerige gekokketeer hangt menigeen de strot uit.

Nee, jou seksualiteit interesseert mij niet, nee ik hoef je ontblote bovenlijf niet te zien op een boot in de gracht, nee ik hoef je niet verkleed te zien als vrouw, nee, ik wil niet geconfronteerd worden met je perverse ideeen.
Goed, het standaard argument is dat dit 'zo'n kleine groep is', nou fijn, zal wel. Het wordt anders wel op handen gedragen door de grootste homo club.

Maar goed, het is als met zoveel. De zogenaamde homo discriminatie komt menige homo maar wat goed uit. Is het niet heerlijk al die aandacht?

Masturwasbeer | 20-05-07 | 16:08

CoJoNes 20-05-07 @ 15:47
Als ik jou eigen mentaliteit als voorbeeld neem kom je aardig in de buurt.

Kaan78 | 20-05-07 | 16:05

Oorzaak van homohaat ? Religie en de daaruit voortvloeiende achterlijkheid .
Een gemiddelde burger gaat op zijn achterste benen staan als een meerderjarig persoon zijn pik in een kleuter drukt om aan zijn sexuele gerief te komen , weet men ook waar de dader woont dan vliegen al snel de eerste bakstenen door de ruiten , want het volk is ( terecht ) kwaad , waar komt die woede vandaan ? Ook logisch , als je kinderen tot sexuele omgang dwingt , dan beroof je ze van iets moois : hun jeugd , en daar hebben kinderen nu juist recht op , een onbezorgde jeugd .
In deze context , acht ik het volstrekt onbegrijpelijk , dat wij het nog steeds gewoon vinden dat kinderen religieus onderricht genieten , ook hier worden kinderen beroofd van iets : hun kritisch denkvermogen , met alle schade voor de rest van hun leven .
Homoseksuelen zullen pas normaal en in alle vrijheid kunnen functioneren
-als religieus onderwijs (religieus conditioneren ) voor minderjarigen wordt verboden , de volgende generatie kan dan ongehinderd bouwen aan een betere wereld .
- als de vrijheid van godsdienst drastisch aan banden gaat :
mensen veroordelen of afwijzen enkel en alleen omdat ze homoseksueel zijn , met God , Allah of Jaweh als excuustruus zou onherroepelijk moeten leiden tot strafrechtelijke vervolging .

klaasjeanco | 20-05-07 | 16:04

Braeckensieck 20-05-07 @ 15:59

En Nederland doet niet moeilijk, met het "NEE" tegen de Grondwet/E.U.?
Misschien moet Nederland maar eens uit de E.U. Kijken wat er dan gebeurt met ons kleine kikkerlandje. Wilders' ideologie, zeg maar. Vrees het ergste.

Harige Bangmaker | 20-05-07 | 16:03

Kaan78 20-05-07 @ 15:27
Pleiten voor een *kuch*vernieuwd D66 en dan succesjes uit het verleden aanhalen is een beetje tegenstrijdig. Het vernieuwde D66 draagt inderdaad het gezicht van Pechtold. Mijn vriendin is, voor de wet dan, allochtoon en zij haat die man. Omdat hij geen onderscheid maakt tussen welwillende en onwillige allochtonen, juist iets waarvan Pechtold onder meer Wilders beschuldigd. Dat hij niet buigt voor gristenen ( ook niet mijn favoriete doelgroep ) is prima, maar niet ten faveure van de islam.
Je verhaal over de armeense kwestie is absurt, zelfs de discussie is al achterhaald. De hele gang van zaken is al feitelijk vastgelegd, het al dan niet sprake zijn van genocide is slechts een kwestie van terminologie. Het is niet erg volwassen om je misdaden achter terminologie te verstoppen, dat Pechtold hiermee instemt is nog vreemder als ik zijn spreken waarin Nederlanders als slavenhandelaren en fascisten afgeschilderd worden hoor.
Als een politicus partijdig moet zijn, laat hem dan ten minste zijn eigen volk voortrekken. Is geen discriminatie, is geen fascisme, is gewoon logisch.

Koekje-dr-bij? | 20-05-07 | 16:03

Laat de Peaulen alsjeblieft zelf democratisch beslissen hoe ze willen leven.

Dr. Faustus | 20-05-07 | 16:02

Het wordt tijd dat we Polen uit de EU gooien. Ze doen binnen de EU over alles moeilijk, het blijkt maar weer dat ze middeleeuwse opvattingen hebben. Ze hebben ooit een aardig handje meegeholpen aan de holocaust en zijn nog steeds antisemitisch. Onaangenaam volk. Hek eromheen en maar eerst beschaafd worden. Zijn we ook van die loodgieters af.

Braeckensieck | 20-05-07 | 15:59

mmmm polen word trouwens de laatste tijd erg in de spotlight gezet .
Afleidings politiek?(meestal als men een hertze tegen een land begint dan steekt er iets anders achter ),Ik krijg een beetje de indruk dat men polen in een bepaald daglicht probeerd te zettenIk vermoed dat het met de homo haat daar wel meevalt kijk demostratie van 5000 mensen en er worden maar liefst 5 kaalkopjes opgepakt !Echt 5 arrestaties brengen nederland in beroering goeie genade hoe onnozel denkt de elite hier dat de gewone man is ?5 hele arrestaties ,nederland is geen gekkehuis die hele eu is een instelling welke bevolkt word door onsnapte volkertjes van de G
GOdsamme en ik me maar afvragen waar al die gekken die ontsnappen
onderdak hebben gevonden?

van de kraats | 20-05-07 | 15:54

@Kees Kernraket 20-05-07 @ 15:35
Zo is dat! Fleischbaum en Hoxha flaggen alsof het een lieve lust is.

sjaakdeslinksesul | 20-05-07 | 15:50

@Kaan
Oh, maar nu snap ik het: De turken zijn erudiete cosmopolieten en wij zijn een stel achterlijke kleiboeren. Nee, nu valt alles op z'n plek.

CoJoNes | 20-05-07 | 15:47

Niks mis met Peaulen.

Harige Bangmaker | 20-05-07 | 15:46

-weggejorist-

Lizzard | 20-05-07 | 15:45

@Kees
Ik vind dat GS helemaal niet minderwaardiger over homo's doet dan over andere reaguurders. Astrarijdende f5-ers in een vinexwijk. Toch wat lange teentjes of ben je net uit het keukenkastje?

CoJoNes | 20-05-07 | 15:45

homo's zijn geen mietjes maar mietjes zijn wel homo. en eigenlijk raar dat een docent niet kenbaar maakt dat ie hetero is. ben je dan toch raar als homo zijnde?

-Andy Pipkin- | 20-05-07 | 15:44

D66 is een modderschuit, maar of Pechtold de vlag is? (ergens gelezen)

fuckje | 20-05-07 | 15:41

Kaan, je bent in Nederland, trut!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-05-07 | 15:39

@Jan-Joris-Jaap-Joop 20-05-07 @ 15:35
Juist ja JJJJ
Dat is hoe Christofacistische media te werk gaat.
Eerst een kolder bewering de wereld in helpen. ( Zodat mensen daarop hun opinie vormen zoals jij nu doet.
Vervolgens komt de waarheid naar buiten. VETTE HOAX!
Dat wordt niet weergegeven in de Christofacistische media.
Zo blijven Nederlandse burgers zonder hun medeweten achterlijk en achterlopend op de wereldburgers en volgen hun Christofacistische media/leiders op naar de clash tussen de verschillende beschavingen.

Kaan78 | 20-05-07 | 15:38

maar toch blijf ik tegen de europese grond wet, er zijn al genoeg wetten op de poolse homo's te beschermen.
Dat land moet gewoon veel harder worden aangepakt ,want je hebt niks aan zo'n land

Redneck | 20-05-07 | 15:36

Kees is ook homo, en geen mietje, finnen for breakfast 8)
Wel grappig dat GS altijd minderwaardig over homo's doet, terwijl als ik die GS eigenaren op TV zie ik gelijk denk aan al die flikkerige marketing managers.

Kees Kernraket | 20-05-07 | 15:35

CoJoNes 20-05-07 @ 15:32

Behoor jij ook tot de Christofacisten?
Gelijk dreigen met de deaud. Geef anders geen reactie als je niks te melden hebt.

Kaan78 | 20-05-07 | 15:35

Homo's hebben in Istanbul een eigen soort "wallen". Ik weet niet of dat ook geldt voor andere vooruitstrevende Europese landen met hun waarden en normen.
Het is wel echter zo dat op de platteland van Turkije geen probleem bestaat op het gebied van homoseksualiteit. Het bestaat gewoon weg niet omdat niemand daar over praat. Lijkt wel een beetje op Nederland. Doordat in Nederland ook wat Turkse "SGP" volk is geimporteerd krijg je een vertekend beeld van Turkije.
Ik heb geen heldere blik op de mate van acceptatie van homoseksualiteit onder de Turken. Zal wel niet veel verschillen van Polen. Al zal je van de President van Turkije niet zulke achterlijke en achterlopende uitspraken horen.

Kaan78 | 20-05-07 | 15:33

God, Kaan, wat zou ik jou een keer graag uit de grille van m'n auto peuteren. Ik wilde eigenlijk een gefundeerde reactie geven, maar de meningen in je stukje zijn dusdanig puberaal, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen.

CoJoNes | 20-05-07 | 15:32

Ach., Boris heeft weer een doel in zijn miserabele kudtleventje. Daar gaat het dit soort beroepspolitici toch om? Voor een leuk belegde boterham hun idealen uitventen, het liefst in zo exotisch mogelijke oorden.
.
Volgens mij is Boris toch echt een nederlands VOLKSvertegenwoordiger dus was deze fag in Polen doet is mij niet geheel duidelijk. Ben trouwens benieuwd wanneer Boris door de nieuwe D66 realiteit wordt teruggefloten (de Turksche invasie).
.
Verder blijft homofilie een afwijking van het "normale". Alle homo's mogen van mij vrolijk hun pik in de reet van hun vriendjes steken. Maarr zoals we hier zijn doorgeslagen, met die Gay-Parade en valse nichten die de hele avond over alle zenders heen en weer vliegen is mij teveel van het goede.
.
Polen beware!

Auke | 20-05-07 | 15:28

heaumeaux zijn zeau gay

Urby McFluffin | 20-05-07 | 15:27

@Evita Peron 20-05-07 @ 15:10

Ik denk dat ze in een positie kwamen waarin ze alleen maar pleisters plakten bij elke stoot die ze incasseerden. Pechtold is van 0 zetels begonnen en gewoon een eigen koers ingeslagen. Voorheen wist ik niet waar ze mee bezig waren, nu krijgen ze opeens eigen ideeen en proberen ze stap voor stap naar concrete oplossingen te gaan. Ook het allochtonen verhaal slaat nergens op. D66 was diegene die kwam met de inburgeringscursus en wetgeving wat strenger is dan andere Europese landen. Dat Pechtold niet onder de druk van de Christen Taliban bezwijkt toont juist wel ruggegraad. Trouw en Volkskrant en dat soort Christofacistische groepjes hebben daar uiteraard wel bezwaar tegen. De weldenkende mensen moeten naar mijn mening de strijd van Turken ( eigenlijk de strijd van het goede tegen het kwaad van de Christofacistische groepjes) in het belang van de gehele mensheid steunen en op zoek gaan naar waarheidsvinding en niet alles wat aangeleverd wordt door Christofacisten en Armeniers in byzonder voor zoete koek aannemen.

Kaan78 | 20-05-07 | 15:27

tja, als moderne islamietische homo, kom je in polen vandaag de dag dan ook moeilijk aan een baan als stukadoor...

substance D | 20-05-07 | 15:21

@ JJJJ 15:16
Ze hebben weet ik veel hoe lang die Paus gehad..

King of controversy | 20-05-07 | 15:19

Het verbod op geloofsafval binnen de islam is strijdig met dat Europese handvest en de vrijheid van meningsuiting wordt veel ruimer geinterpreteerd dan nu in de meeste EU-landen het geval is. Omdat de Europese grondwet boven de nationale uitgaat, zou het betekenen dat holocaustontkenning niet langer strafbaar is, maar dat het verlenen van fatwa's aan afvalligen weer als een gewone bedreiging mag worden beschouwd.

sjaakdeslinksesul | 20-05-07 | 15:18

@ Jan-Joris-Jaap-Joop 20-05-07 @ 15:16

En een Pools equivalent van Geer en Goor - dat zal ze leren!

six van chandelier | 20-05-07 | 15:18

Waar Poolse homo's wat aan hebben is een modern Pools equivalent van Gerard Reve en Albert Mol. Buitenlandse betweters als Boris kunnen ze missen als pijn aan de poepert.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-05-07 | 15:16

Afkeurende opmerkingen - niet over homo's als homo's en nadrukkelijk niet 'ad personam', maar over ideeen die door politieke activisten in het publieke debat worden verkondigd - vallen ook onder de vrijheid van meiningsuiting. Hier kan geen twijfel over bestaan.

six van chandelier | 20-05-07 | 15:14

Als D66 zo voor homorechten is, waarom zijn ze dan voor de toetreding van turkije?

controle | 20-05-07 | 15:13

Zo kut als het vorige stukje van 'm was, zo goed ben ik het nu met 'm eens.
Maar Polen bij de Unie was een slechte zet. Ze lopen 80 jaar achter, corrupt, en ze vreten alle subsidies op. Maar ze zitten er nu eenmaal bij, dus mag Europa wel consequent druk uitoefenen op dit achterlijke kerkvolk.

inquisitra | 20-05-07 | 15:12

Was D66 niet zo enorm blij met de toetreding van de (voormalige) "Oostbloklanden"?

Tja, in die landen leven lopen ze nog wat achter t.o.v. de "westerse wereld", vooral daar, waar het de invloed van het geloof (en kerk) op het dagelijks- en opbenbare leven betreft. Leuk hè, die EU... EFTA!
Onzinnig is het, om het verbod op discriminatie nog eens op papier vast te leggen, Art. 14 van het EVRM is duidelijk genoeg.

Herman Flipsen | 20-05-07 | 15:11

het zijn vooral de onder de wenkbrauwen doorgekeken schalkse blikken, waar de Polen zo'n hekel aan hebben.

CoJoNes | 20-05-07 | 15:11

@Kaan 78
D66 is de slechtste partij van nederland. Omdat ze nationalisme als een probleem zien. Omdat ze alloctonen zwak noemen, en de nederlanders beschuldigen van onwelwillendheid. Allochtonen die met goede wil hier komen krijgen een aai over de bol en horen: "Ach, wat zijn jullie zielig, wij zorgen wel voor jullie". Allochtonen die integreren en succesvol zijn in studie en werk kijken vol afgrijzen hoe radicale, luie en criminele medelanders buurthuizen en stages in de schoot geworpen zouden moeten krijgen.
Omdat D66 om gelijkheid voor vrouwen en homofielen schreeuwt, maar wel hen die haat en onderscheid voor deze groepen prediken een hand boven het hoofd houdt. Omdat D66 op deze manier een wig drijft tussen verschillende bevolkingsgroepen.

Evita Peron | 20-05-07 | 15:10

Waarom zouden we ons druk maken om een conflict tussen de beginselloze weekdieren van D'66 en de meerderheid van de poolse bevolking?

Jeremia | 20-05-07 | 15:07

Ik denk dat het uiteidenlijk wel goed komt met de homo emancipatie. Ik vind t alleen zo zielig dat we er duizende jaren over moeten doen terwijl het al sinds mensenheugenis (en daar voor) bestaat. Zie hoe bekrompen religie ons heeft gemaakt.

En dat mensen daar andere opvattingen hebben, tzal, maar vrijheid gaat voor.

M299 | 20-05-07 | 15:04

Was daar nou gebleven heaumeau.

Shareholder | 20-05-07 | 15:03

Boris van der Ham? is die niet van D66???
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Grapjas...

blikjegrolsch | 20-05-07 | 15:03

finnen die homo's discrimineren.... Dat geeft mij een ontiegelijke zin om die fin een respirator in te rammen

Anarki | 20-05-07 | 15:02

Denk niet dat de gaygames ooit in Polen gehouden zullen worden

BroodjeKroketMayo | 20-05-07 | 15:01

Gaat het over peaulen of moeslims? Want Boris, als ik alleen al je eerste alinea lees horen moeslims N-I-E-T in europa thuis. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, want dan ben je een rascist. Bovendien zéggen moeslims helegaar geen lelijke dingen over handtasjes. En dat staat al zéker niet in de koran. En al zóuden ze zulke dingen zeggen ( theoretisch natuurlijk ) dan moet dat gewoon kunnen omwillen van hun R-E-L-I-G-I-E. Moeslims mogen namelijk dingen roepen die katholieken niet mogen, omdat ze prediken vanuit de religie van vrede. Salaam en Proost.

Evita Peron | 20-05-07 | 15:01

-weggejorist-

Lizzard | 20-05-07 | 14:59

www.vandale.nl

miet·je (het ~, ~s)
1 [inf.] nicht, homofiel
2 [inf.] bangerd

terrormannetje | 20-05-07 | 14:58

Ja ja...
De geldkraan dichtdraaien...
Dat zal ze leren.
Ik dacht dat Polen aan een heleboel eisen had moeten voldoen, voordat ze de centjes kregen...
En ? Hebben ze aan die regeltjes voldaan?
De centjes zijn immers wel binnen.
Leuk, dat europa....

Weeraanmelden | 20-05-07 | 14:58

Kunnen we Polen nog ruilen voor Turkije in de EU...

da wizard | 20-05-07 | 14:58

@Kaan78 20-05-07 @ 14:48

Eén woord: ruggengraat.

zum kotzen | 20-05-07 | 14:55

Een homo die wil trouwen, snapt er werkelijk helemaal niets van. Een libertariër die wil trouwen ook niet trouwens. Om over een homofiele libertariër maar te zwijgen.

CoJoNes | 20-05-07 | 14:55

@boris,
Wat doe je in godsnaam in Polen,als het gaat over rechten van vrouwen en homo's is in Nederland nog genoeg te doen.
De tolerantie in Nederland tav. vrouwenemancipatie en homorechten neemt namelijk evenredig met de groei van de islam af.
U ziet wel de splinter in een anders oog,maar die balk in uw eigen ogen die wilt u niet zien,die omschrijft u als:problemen met sommige marokkaanse jongeren.
Wat is toch met al die Nederlandse parlementariers die zich over de hele wereld in allerlei landen bemoeien met dingen die hen niet aangaan,terwijl het land waar u verantwoordelijkheden liggen steeds meer afglijdt naar een staat van chaos?

de honden blaffen... | 20-05-07 | 14:54

Ik snap die homos niet. Ze hebben gelijke rechten. Hetero's mogen ook niet trouwen met iemand van het eigen geslacht.

Rabarberke | 20-05-07 | 14:53

Nu ja, de Poolse president en premier hebben een punt. Sinds ik Barry Stevens en Pol de Lul op tv heb gezien, heb ik een verschrikkelijke zin om ze met een bezemsteel te penetreren.

Murdockyoufool | 20-05-07 | 14:53

@DT71
Het waren vooral de roeptoeters van D66 en GL, samen goed voor een indrukwekkende 10 zetels in de Tweede Kamer. Dat zal indruk gemaakt hebben in Polen.
(UIteraard ben ik voor gelijke rechten voor ho's. Geen discussie over mogelijk, wordt allen schijtziek van de bemoeizucht en de balk in het oog van lieden als van der Ham en terroristje van Poelgeest)

CoJoNes | 20-05-07 | 14:51

Gayparade = relnichten en die moeten niet zeuren want die vertegenwordigen de doorsnee darm toerist niet. En wie zijn wij om de Polen onze 'normen en waarden' door hun strot te rammen??

RDJ134 | 20-05-07 | 14:50

Ik dacht dat D66 niet zoveel had met 'Normen en waarden'. Maar blijkbaar wel als het in hun straatje past.

speedfreaxs | 20-05-07 | 14:50

. فيمساجلته قال ممثل الحزب هاري فان بومل: "لقد لاحظت يا سيادة الرئيس ان الوزير يفضل البقاء الى جانب الولايات المتحدة في شان الشرق الاوسط بدلا من اتخاذ موقف فعال من الصراع الدائر هناك. لقد فشلت رحلة باول. حتى ان وقف لاطلاق النار ليس على جدول اعمال شارون, كما "

hier staat anders iets heul anders jan

preston spears | 20-05-07 | 14:48

-weggejorist-

Lizzard | 20-05-07 | 14:48

Ik ben blij met een partij als D66 in Nederland. Ik zat zelf altijd tussen CDA-PVDA en D66 (Al wint Groenlinks wel heel veel ruimte op dit moment) in.
Nu ze maar 3 zetels hebben komen ze steeds meer en meer met goede ideeen? Waarom ging het afgelopen 8 jaar fout?

Kaan78 | 20-05-07 | 14:48

Die polen leven nog in de 70's, dat zie je aan alles: KLeding, kapsels, muziek. Het zijn een soort moderne moslims, geef ze nog 30 jaar, Boris, coulance met repressieve antieke standpunten is toch het stok(p.i.)paardje van Dhimmi66?

CoJoNes | 20-05-07 | 14:46

Daar is NL weer met het vingertje. Als een mondiale Van Jeaule de rest van de wereld vertellen hoe het hoort....

Rest In Privacy | 20-05-07 | 14:45

Ik haat regeltjes.

bruinspruit | 20-05-07 | 14:45

Opvallend was de aanwezigheid van veel Europese vlaggetjes bij de demonstranten.

Dat word wel anders

Yard | 20-05-07 | 14:44

Boris heeft gelijk. Waar kan ik mijn kudos geven?

Korreltje Zout | 20-05-07 | 14:43

Homo's zijn geen mietjes, dus als ze van 6 hoog head-first van een balkon worden geflikkers (p.i) dan moeten ze daar maar tegen kunnen.

's Buurmans gras is altijd geler.

CoJoNes | 20-05-07 | 14:42

Nou, als homo's zich net zo zouden gedragen als hetero's, dan zouden ze ook niet anders behandeld worden.

Rabarberke | 20-05-07 | 14:42

maaar dan ook echt gelijke rechten en niet zoals nu het recht van de minderheid om van mijn centen de subsidievreter uit te hangen

van de kraats | 20-05-07 | 14:41

Ach gossie. Boris komt erachter dat we in Europa helemaal niet de neuzen allemaal dezelfde kant op hebben staan en wil nu dat de Nederlandse opvattingen over homoseksualiteit bij de aartsconservatieve Polen door de strot gedrukt worden.

Heel democratisch, Boris.

zum kotzen | 20-05-07 | 14:41

Ik vraag me af of dat wel waar is. Ik las een aantal weken terug dat er geen Pool meer in Polen te vinden is. Bedrijven moesten gevangenen al laten werken. Of zijn het misschien die gevangenen die demonstreren omdat ze teveel zeepjes moeten rapen?

Grasgriezel | 20-05-07 | 14:40

Boris! kom er maar in!

spoorsel | 20-05-07 | 14:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken