
Een paar uitgerangeerde vakbonden en milieuorganisaties hebben een 'revolutionair' plan bedacht dat u theoretisch slechts 600 euri per jaar extra gaat kosten (in de praktijk dus ongeveer 6000 euri). De sociaal bewogen types willen het bonnenboekje herinvoeren. Dat werkt zo: Iedere Nederlander krijgt een
rantsoen aan benzine, gas en elektriek. Dit rantsoen is uiteraard al keurig uitgerekend door Geytenwollensokken United. Het energieverbruik is namelijk gebaseerd op het verbruik van een alleenwonende baardaap met een bakfiets, milieudefensiekrant en een knijpkat. Dat is dus te weinig om van dood te gaan, te veel om van te leven zeiden ze vroeger. Maar vrees niet. Uit coulance mag u -voorlopig- energie bijkopen van Natuur & Milieu, Greenpeace, Wereld Natuurfonds, Milieudefensie, FNV en Abvakabo. Dit Stalinistische plan genaamd
green4sure wordt aan de milieuminister aangeboden. Vervolgens gaan deze groepjes met z'n allen 'pressie' uitoefenen om de plannen erdoor te krijgen. Dictatoriale
kloodtzakjes.
Reaguursels
Inloggencould work :D
Het is niet bewezen dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming voor de aarde, dus ga ook geen cent betalen aan dit soort onzin... Geef ook je mening op green4sureopmerkingen@ce.nl!
de geitenwollensokken baardapen zouden het milieu een dienst bewijzen door hun adem in te houden ... goed lang
Wat zeuren jullie nou: je kan CO2 uitstoot afkopen bij een bedrijf van Al Gore....
Als deze geitenwollensokkenbrigade nu eens besluit en masse zelfmoord te plegen... dat zou pas een zegen zijn voor het milieu (en de maatschappij)
Goed plan. Niet zozeer vanwege de CO2 maar vanwege onze afhankelijkheid van van olie en gas uit rabbirabbistan.
Ik ben heel blij met die extremisten, hoe meer mensen hier in trappen en hoe spartaanser zij afzien, hoe goedkoper mijn stroom wordt... DIKKE VETTE KUDO ERBIJ voor die vieze fundis met hun ongewassen porum!
*gaat aan opa vragen hoe je dergelijke bonnen ook al weer vervalst en koopt de benodigde apparatuur daarvoor*
@ kenny
Dus "wij" als mensheid zijn schuldig... en dan impliceer je dat "we" dus met teveel zijn.right ??? En je weet het een beter milieu begint bij jezelf ; dus maak er gewoon een einde aan.
Iedereen die in global warming gelooft (als in ik geloof in sinterklaas) is gebrainwashed door de politieke agenda van links.
@ extreme extremist
hahahahahaha
Ok, ga ik even kijken hoeveel ik uit mijn duim kan zuigen:
kan iemand mij vertellen wat de CO2 uitstoot per gereden kilometer is voor één treinreiziger? En hoe zich dit verhoudt tot de CO2 uitstoot per gereden kilometer voor één automobilist?
-- als ik me niet vergis is dat minder dan de helft. Als je met zijn drieen in een auto zit, ben je milieuvriendelijker dan de trein.
En of het onzalige plan de treinreiziger óók denkt te gaan rantsoeneren als-ie het waagt één kilometer te veel te reizen?
-- ik ga niet over onzalige plannen.
En hoe moet het met die geplande vliegvakantie naar Turkije?
-- maak er een voetreis van
En hoeveel barbeques mogen we per jaar?
-- Op hout gestookt is het CO2 neutraal. Steenkool niet doen.
Hoeveel poepluiers mogen we produceren?
-- In katoenen luiers, en zelf met de hand uitwassen graag. Na 2 jaar zindelijk.
Hoeveel scheten mogen we laten?
-- 15 per dag, volgens de side-kick van Edwin Evers.
Overigens, hoe veel méér belastend voor het milieu is een geitenwollen sok als we die vergelijken met een katoenen exemplaar?
-- Veel minder. Katoen is een vervuilend landbouwproduct.
En gaan we ook het verleden meetellen? Al die jaren dat die geitenwiollen-sokken-brigade met die stinkende rokende eendjes het milieu veel méér verpestte dan verantwoord was?
-- Eendjes verbruikten minder dan de gemiddelde hedendaagse auto.
En hoe zit het met de kinderwens? Hoe belastend voor het milieu is één extra mens in deze wereld? Mogen we nog wel een kind willen?
-- Als we het geitenwollensokken aan doen is het geen probleem. Anders beveel ik vasectomie aan.
En krijgen we extra rantsoen als we opa en/of oma een paar jaartjes eerder naar de andere wereld helpen? Zodat er niet zo veel bejaardenwoningen tot tropische hitte hoeven te worden opgestookt?
-- Dat moet nog worden onderhandeld met de Christenunie
Hoeveel extra energie gaat het kosten om de dijken te gaan verhogen en versterken vanwege het feit dat we te veel energie gebruiken?
-- Valt mee, denk ik, maar het is een goed punt
Kortom, hoe willekeurig is dit regime?
-- Zeer. Maar dat is beter dan een onwillekeurig regime.
CO2 melkkoe van de toekomst overheid is zich al aan het rijk rekenen
en zoals gebruikelijk wil nederland weer roomser zijn dan de paus klootzakken
Kan iemand mij vertellen wat de CO2 uitstoot per gereden kilometer is voor één treinreiziger? En hoe zich dit verhoudt tot de CO2 uitstoot per gereden kilometer voor één automobilist? En of het onzalige plan de treinreiziger óók denkt te gaan rantsoeneren als-ie het waagt één kilometer te veel te reizen?
En hoe moet het met die geplande vliegvakantie naar Turkije? En hoeveel barbeques mogen we per jaar? Hoeveel poepluiers mogen we produceren? Hoeveel scheten mogen we laten?
Overigens, hoe veel méér belastend voor het milieu is een geitenwollen sok als we die vergelijken met een katoenen exemplaar? En gaan we ook het verleden meetellen? Al die jaren dat die geitenwiollen-sokken-brigade met die stinkende rokende eendjes het milieu veel méér verpestte dan verantwoord was? En hoe zit het met de kinderwens? Hoe belastend voor het milieu is één extra mens in deze wereld? Mogen we nog wel een kind willen?
En krijgen we extra rantsoen als we opa en/of oma een paar jaartjes eerder naar de andere wereld helpen? Zodat er niet zo veel bejaardenwoningen tot tropische hitte hoeven te worden opgestookt?
Hoeveel extra energie gaat het kosten om de dijken te gaan verhogen en versterken vanwege het feit dat we te veel energie gebruiken?
Kortom, hoe willekeurig is dit regime?
Wat een onzin, techniek dient de mensch.
We hebben meer stroom nodig dus gewoon centrales bijbouwen en als het dan zonodig "groen" moet dan maar groen he zolang er maar genoeg stroom is voor mijn wasdroger airco en computers.
@ CoJoNes 16-05-07 @ 14:08
U is een held!
Dank u!
Uitstekend plan!
schaarste maakt creatief. geweldig plan!
@Jeblijftjeverbazen 16-05-07 @ 13:21
Artikeltje: www.peterbreedveld.com/archives/000009...
Het bedrijf van Al: www.lehman.com/
Ik heb minder overtuigend bewijs gezien om de geloofwaardigheid van iemand in twijfel te trekken.
@ CoJoNes 16-05-07 @ 13:17
Voor mij is het nieuw dat Al Gore een bedrijf heeft dat emissierechten verandelt. Maar als dat zo is dan kun je die film van hem wel over de linkerschouder gooien. Mechanisme: Maak iedereen bang--> strengere regelgeving-->compensatie mogelijk voor CO2 uitstoot via bijkopen emissierechten (gebeurt nu al op grote schaal in de EU)--> prijs emissierechten gaat omhoog--> hogere marge voor Al Gore..............
Linkje? over Gore's emissierechtenhandel? Lijkt me een mooi wapen in de overspannen discussie!! Bij voorbaat dank
Ik ken niemand die beweert dat CO2 giftig is. Het is een broeikasgas.
Zolang je CO2 uit de lucht haalt, in cola stopt en daarna weer uitwindt, is de kringloop rond en is er niks aan het handje. Datzelfde geldt voor het water in waterstof.
Het probleem zit in de fosiele brandstoffen. Daarin is koolstof opgeslagen dat miljoenen jaren geleden in de atmosfeer zat. Die koolstof in CO2 vorm weer terug in de atmosfeer doen is nu effe geen goed idee.
Waterstof zou leuk zijn, maar er is nergens een waterstofbron. Je moet het zelf maken en dat kost veel energie. Waar halen we die energie vandaan?
@Hickup
Dat vraag ik me ook af. Raar plan.
@makkie
Spot on. Degene die de rekening betaalt zegt niets over de betrouwbaarheid van de onderzoekers of zegt alles over de onderzoekers. Het is niet zo, dat het ene kamp integer is, terwijl er miljarden subsidie in hun onderzoek zit en het andere kamp niet omdat het privé gefinancierd is.
Absolute onzin. In deze context is Al Gore het meest onbetrouwbaar met z'n emissie bedrijfje.
@Jeblijftjeverbazen 16-05-07 @ 12:59
Zoals ik dus in een eerder post al schreef.
Waar zijn de "echte" wetenschappers gebleven, de nerds die sociaal gestoort zijn en wars van politiek en alleen coclusies trekken aan de hand van harde data en niet aan "data massage" (lees fraude) doen.
Er duft niemand meer te zeggen dat het een te complex probleem is om er eenvoudige conclusies aan te verbinden.
Waarom wordt er met geen woord gerept over de natuurlijke temperatuursstijging welke toch uit de grafieken is af te lezen?
Klimaat verandering, ben het met de term eens, broeikas effect, lijkt me te voorbarig.
dat die groen-mofo's ff lekker het groen van onder gaan bekijken, ik doe heel milieubewust, voor iedere auto die ik heb zet ik een plant in mijn kamer :D en die heb ik geen
Als de overheid energie duurder wil maken dan verhogen ze toch de accijnzen? Waarom moet er weer een extra ingewikkelde regeling voor bedacht worden? Werkverschaffing?
@Cojones
Kernenergie (splijting) is geen optie; er is niet genoeg uranium en het rendement is te laag als je nieuwbouw moet plegen.
Waterstof is geen energiebron maar een energiedrager.
Totdat de eindeloze zoektocht naar kernfusie is afgelopen zullen we het moeten doen met fossiele of duurzame energie.
Een KEMAkeur vertrouw ik omdat en zolang de KEMA te boek staat als onafhankelijk. Een onderzoeksrapport vertrouw ik precies zoveel als de auteurs.
@ CoJoNes 16-05-07 @ 13:07
OK, we gaan over op waterstof, komt dan uit dezelfde schoorstenen, de milieumafia gaat weer de propaganda machine opstarten, duurt een paar jaar. Maar ze zijn creatief en we hebben een dreiging nodig om de milieuwmafia aan de gang te houden. Ik acht ze tot veel in staat.
@Jeblijftjeverbazen 16-05-07 @ 13:00
Het is een gas, het komt uit schoorstenen en er is 10 jaar heftige propaganda tegenaan gegooid.
Bovendien weet 95% van de wereldbevolking echt niet dat er CO2 in cola zit en dat CO2 niet giftig is. Mede dankzij z'n broertje CO.
@ Robert Irving III 16-05-07 @ 13:02
reukloos, kleurloos niet giftig gas wat in iedere frisdrank en bier is verwerkt en waar bomen van leven.
2 atomen zuurstof en 1 atoom koolstof, ongeveer 0.04% van de lucht om ons heen.
Wijsneus
@Robert Irving III 16-05-07 @ 13:02
Ik wil best ERKENNEN dat Al Gore bestaat, ik neem hem alleen niet echt serieus.
@CoJoNes 16-05-07 @ 12:58
Maar wel voor CO2 wat 0,032 % van de atmosfeer uitmaakt
goed idee, het is helemaal niet nodig om veel energie te verbruiken, bovendien is het schadelijk voor het milieu.
CO2 enzo wel eens van gehoord Al Gore ontkenners ?
@eblijftjeverbazen 16-05-07 @ 12:48
Waterstof is ook de waterstof, stond ook al in mijn vorige comments
@ CoJoNes 16-05-07 @ 12:58
Sterk punt!
Maar voor een reukloos, kleurloos niet giftig gas wat in iedere frisdrank en bier is verwerkt en waar bomen van leven, dat dan weer wel.
@ Kenny013 16-05-07 @ 12:55
Dat de great global warming swindle niet klopt. OK!
*understatement modus aan*
El Goor en het IPCC en iedereen die zich daar achter vershuilt zijn ook niet in het laatste leugentje gestikt.
*understatement modus uit*
Burp!
@Jeblijftjeverbazen 16-05-07 @ 12:48
Dat komt omdat je mensen onmogelijk bang kunt maken voor 'waterdamp'. Lukt gewoon niet.
als je drie auto's hebt... krijg je dan ook drie bonnenboekjes?
Als ik nou tégen schijtende en schetende oerossen ben, krijg ik dan extra rantsoen?
@christoffel 16-05-07 @ 12:39
Dat dacht ik ook tot je wat verder gaat zoeken, kijk de docu maar hecht er niet te veel waarde aan.
In deze docu stellen ze dat eerst de opwarming kwam en toen de CO2 verhoging, wat niet waar is zie Kenny013 16-05-07 @ 12:05
Maar hij is wel goed voor wat nuancering van de discussie.
@ christoffel 16-05-07 @ 12:39
Wat jij zegt!!
Ook Salomon Kroonenberg's boek de menselijke maat kan een beetje balans in de doorgeslagen schaal leggen. Maar ik ben bang dat als het standpunt van green4sure niet onderschreven wordt, de bron als niet betrouwbaar wordt afgedaan
Juist lekker doorgaan op de Hollandse manier van gedragsbeinvloeding. Belasten, belasten, belasten, belasten en belasten. MAAR HET WERKT NIET.
Kudt criminelen in het pluche!
Zie ook het rekeningrijden(bron RTL Nieuws, uitgelekte VROM studie): het aantal auto's blijft toenemen, de files worden er niet minder om (je komt anders niet op je werk he en al die 65+ willen niet met OV (en terecht) naar het park, museum, Sociale Dienst). Dus iedereen lapt maar meer, voor wat eigenlijk? Kameel Uerlings heeft dus ook nu gezegd dat het "rekeningrijden" geen filebestrijdingmaatregel is, maar een eerlijkere belasting. Juist. NOT.
@ ranzige rob 16-05-07 @ 12:23
Waterstof als de oplossing. Goed, bij verbranding van waterstof komt water(damp) vrij. Althans, bij de brandstofcel is dit ongeveer 95% van de emissie
Wat is het grootste broeikasgas wat er bestaat........ Juist! Waterdamp! en niet CO2. Ik heb er nog niemand over gehoord bij het IPCC de laatste tijd!
Maak eerst maar eens een eind aan het ongelimiteerd van hot naar her vliegen. Een keertje naar Thailand vliegen verbruikt meer energie dan je met je HR keteltje kan besparen, al zet je de thermostaat op 15 de hele winter.
Vreemd genoeg wordt daar door de miljeumaffia geen aandacht aan gegeven, ze zijn zelf waarschijnlijk ook verslaafd aan het vliegen naar miljeurampgebieden.
beste green4sure.
in jullie inleiding staat dit:
Klimaatverandering wordt een van de belangrijkste maatschappelijke themas in de 21e eeuw. De concentratie broeikasgassen is hoger dan in de afgelopen miljoenen jaren is voorgekomen. De temperatuur op aarde laat een ongekend snelle stijging zien. Statistieken tonen aan dat droogtes, hittegolven en extreme regen en stormen steeds vaker voorkomen. Verbranding van fossiele brandstoffen door de mens is de belangrijkste oorzaak van deze snelle klimaatverandering.
nu vraag ik me af of jullie daar ook bronnen voor hebben.
wat ik jullie kan aanraden is de documentaire : "The Global Warming Swindle" van de BCC te kijken. gewoon om je blik een beetje te veruimen en open te staan voor andere standpunten
groetjes
En als je niet meedoet komt hun vriend Volkert en knalt je af.
@Karel
Al die groene kampeerders zetten hun stinkende tent met veganistische fruitmand op onder de rook van een kerncentrale. Bij Toulouse in de buurt staat echt een enorme joekel, op 5 kilometer afstand van zo'n huidvetcamping.
@Karel kwakbol 16-05-07 @ 12:27
Marijke Vos heeft er ook geen probleem mee om een schip vol gif in Ivoorkust te lozen.
.
Marijke Vos moordenaar!
CoJoNes 16-05-07 @ 12:25
Maar net welk gebied je in beeld hebt. West Europa en N. Amerika zou ik het eerder 10 jaar geven. De rest wat langer, en Afrika is weer een ander verhaal. Dus met een jaar of 10 in het achterhoofd zou ik het wel aandurven met Biobrandstof.
Voor electriciteit ben ik 100% voor een extra kerncentrale.
Na de Verenigde Staten is Frankrijk de grootste producent van elektriciteit uit kernenergie. In 2006 zijn er in Frankrijk 59 kernreactoren actief in twintig kerncentrales, die verspreid zijn over het hele land. Bijna 80 procent van de totale Franse elektriciteitsproductie wordt uit kernenergie gegenereerd.
Voor GroenLinkserT Marijke Vos geen enkel probleem in Frankrijks zelfs een eigen wijngaard te exploiteren. Dus met het gevaar zal het wel meevallen.
@ranzige rob
Dan moet je je dus afvragen, of voor zo'n korte termijn oplossing de kosten tegen de baten opwegen. Mark my words, biobrandstof is over 3 jaar volledig buiten beeld. En terecht.
*Schud geërgerd zijn hoofd*
@synchronicity
Oh ja? De vergelijking snijdt op alle punten hout. Leg maar eens uit wat het verschil is. Weer zo'n typische reactie van een milieu fanaticus, die drogredeneren en anti-argumenteren tot norm heeft verheven.
Bewijs mijn ongelijk nu, als je kunt. Maar je kunt het niet.
*Gokt op reactie in de trant van: Als je dat zelf niet ziet..., Heb ik helemaal geen zin in...*
Mensen, voor degenen die hun bankafschriften bewaren: kijk eens wat je in 2001 (voor komst euro) maandelijks betaalde aan gas & elektriciteit. pak dan het huidige maandbedrag.
Reken dan ff uit: ((huidig bedrag-bedrag 2001)/bedrag 2001)*100% en je pleurt van je stoel van schrik.
Die 600 euro extra kan d'r dan nog wel bij hoor, milieuterroristen.
@Cojones
Ik denk dat biobrandstoffen ook niet gezien moeten worden als een oplossing, dat zou ik eerder in de waterstof ontwikkeling zien. Biobrandstoffen zie ik als een middel om het gebruik van fossiele brandstoffen te kunnen rekken. Het grote nadeel van een vervanger van fossiele brandstoffen is volgens mij niet echt de technologie maar eerder de infrastructuur en het betaalbaar maken. BMW is bijv. al behoorlijk ver met waterstof.
Daarnaast is het helemaal niet de bedoeling om Afrika vol te planten, eerder om te kijken wat je per regio op een rendabele manier kunt doen op het gebied van biobrandstoffen. Het is immers een middel om tijd te rekken.
30% van m'n gas/electra rekening bestaat uit gas en stroom, de rest is belasting, vastrecht en dat soort shite. Ik gebruik spaarlampen op de gang en overloop, zodat ik het licht nooit meer uit hoef te doen, zelfde geldt voor de natte groepen.
@howthewestwaswon @ 12:16
We moeten meer energie gebruiken, want dat is goed voor de economie. En kernenergie en biofuels komen niet uit het MO, dus het probleem is allang opgelost.
Energie in Nederland bestaat al voor het grootste gedeelte uit belastingen.
howthewestwaswon 16-05-07 @ 12:16
Laat je door ons vooral niet tegenhouden, maar eh niet te hard gaan fietsen hoor, denk aan je CO2 uitstoot.
Vuile kut communisten.
@CoJoNes: Als ik die film onzin vind en even wat achtergrond informatie geef over de meewerkende "wetenschappers" ben ik dan ineens pro Gore? Ik heb volgens mij helemaal niks over Gore gezegd. Ik denk dat iedereen z'n eigen verhaal zo goed mogelijk probeert te VERKOPEN (lees: er geld mee wil verdienen). Het is jammer dat rethoriek en manipulatie beter scoren dan feiten. Dat je het maken van zo'n film vergelijkt met het laten keuren van iets bij Kema zegt meer over jou dan over mij denk ik...
@Rote Maru: Het is kul omdat?
Belasting op gas (BTW en EB) bedraagt nu 37% van de prijs
Belasting op elektriciteit (BTW en EB) bedraagt nu 44% van de prijs.
Nederlandse gas- en elektriciteitsprijzen behoren tot hoogste in Europa
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/industrie...
Goed plan. Op basis van vrijwilligheid lukt het ook niet (kijk maar eens naar de reacties alhier). En we moeten nu eenmaal minder energie gebruiker. Voor mijn kindjes bijvoorbeeld en om onafhankelijk te zijn van idioten uit het MO. Er moet natuurlijk wel gezocht worden tot er een schone en onuitputtelijke bron. Tot die tijd e broekriem aanhalen (of 90 km p/u rijden, huiskamer 19 graden, fietsen, geen plasmascherm etc), maar daar hebben jullie geen zin in toch?
Allemaal dankzij
de Postcodeloterij!
Beter een mondiale (desnoods zeer agressieve) ontvolkingspolitiek voeren. Terug naar de 3 miljard!
Goed, ik naar een kamp. Daar schijnt alles gratis te zijn. Gas, water, electra, mercedessen, belastingen etc. Twee keer per jaar de polizei op de koffie, maar voor de rest: diepe rust.
Ik heb geen boodschap aan die milieurakkers zolang ze de discussie over kernenergie niet aan willen op basis van emotie in plaats van deze te gaan voeren op basis van de feiten.
wat een gezeik, bouw een paar kerncentrales en over naar de orde van de dag
Daar komt de aap alweer uit de marxistische mouw gekropen! Dat hele klimaatgelul is de zoveelste poging van de roodhoofden om het volk te knechten, en uiteindelijk zelf weer de macht naar zich toe te trekken. Al Gore heeft niet voor niets een bedrijf opgericht dat gaat bemiddelen in de handel in emissierechten --- en daar gaat-ie steenrijk van worden. De neten, de tyfus en de blafhoest voor ze! Mensen en kinderen, dames en heren, stemt u toch alstublieft nóóit meer PvdA, SP of GroenLinks. Please!
@ranzige rob 16-05-07 @ 12:03
Zoiets staat me bij, het kan ook lager zijn.
Gelovers en niet gelovers van het broekas effect zijn één pot nat.
Beide zijn niet te geloven,
metingen uit een ijskern lees de grafiek van rechts naar links en.wikipedia.org/wiki/Image:Vostok_420... hier komt de verhoging van CO2 eerst dan de temperatuus verhoging.
Zelfde grafiek maar nu van links naar rechts te lezen en.wikipedia.org/wiki/Image:Co2-temper... komt de teperatuurs stijging voor de CO2 stijging.
De kern van het "millieu-probleem" is de veroorzaker, wij als mensheid.
Zolang wij dus in aantal toenemen neemt het "millieu-probleem" ook toe.
Want mochten we straks genoeg kernfusie energie hebben, dan heeft "de natuur" weer te weinig ruimte en is dat een probleem.
@bakoenin
Eens, dat maakt tenminste niet zoveel lawaai als zo'n reutelende dieselmotor. Dus toch maar snel die kerncentrales bouwen, in afwachting van het kernfusie project in Frankrijk.
Dingen die geytenwollensokken hard nodig hebben ook op de bon dan?
.
.
We kunnen best een paar drogredenen bedenken om hun macrobiotische rotzooi af te pakken.
@CoJoNes 16-05-07 @ 11:51
Het brengt problemen met zich mee, ben ik met je eens. Kan trouwens ook uit mais en graan gewonnen worden. De distilleer techniek is nog lang niet optimaal daar valt nog te winnen in efficientie en ook productiekosten. Daarnaast boeren krijgen toch wel subsidie, dat zie ik voorlopig nog niet veranderen daar zal volgens mij niet veel veranderen. Daarom is het zo jammer dat de NL regering er toch wel subsidie op gaat heffen.
25% van wat bedoel je eigenlijk?? Het wereldverbruik?
CoJoNes 16-05-07 @ 11:51
Geachte heer Ballen,
Waterstof, is een zeer goed alternatief.
De brandstof voor een rit naar de burelen van Green4sure blijft buiten de regeling. Dat komt mooi uit, kun je die gasten gratis doodrijden.
Bonnen? Dan ook weer de KPs in Nederland. Dat zijn Knokploegen die in WO2 de bonnendistributie kantoren overvielen om bonnen te bemachtigen voor onderduikers, dit voor de jonkies onder ons. Groene crypto communisten moesten ze begraven en steenkool van maken.
@synchronicity
Wil je ook zo'n lijstje van de Al Gore maffia?
Many of which revieved billions of dollars in funding?
Wat een kul argument. Als ik een produkt bij de KEMA laat keuren en de rekening betaal, maakt dat dan de KEMA onbetrouwbaar?
Heel goed Alcoholic 11:09 >>> TEVEEL om dood van te gaan, TE WEINIG om van te leven, of zou het sarcastisch bedoeld zijn. Dat ontgaat me dan ...
Doe eerst maar eens wat geld terug storten:
www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1881...
Binnenkort is het afgelopen met het klimaat geneuzel. Bush heeft NASA extra budget gegeven om de temperaturen in het heelal te meten, met name op de maan. Eerste resultaten geven aan dat de temperatuur in het heelal aan het stijgen is. De oorzaak hiervan is dat de zon haar laatste zonnevlekken aan het wegbranden is. Daarna zal zij gaan afkoelen.
Heb ik nog een mooie tot slot: wiens brood men eet, wiens woord met spreekt. En dat heeft die Bush toch maar mooi gezien! Yippie Ya Yee Bush!
@B. Colargol: Je trapt ook overal in! Lees dit maar eens... www.medialens.org/alerts/07/0313pure_p...
Eight of the scientists in the film - John Christy, Paul Reiter, Richard Lindzen, Paul Driessen, Roy Spencer, Patrick Michaels, Fred Singer and Tim Ball - are linked to American neo-conservative and right-wing think-tanks, many of which have received tens of millions of dollars from Exxon.
Voor een instant preview: zie Noord Korea en Cambodja onder de Khmer Rouge.
@CoJoNes 16-05-07 @ 11:51<br />
Probleem alleen is, hoe maak je dat die geytenwollensokkenbreiers duidelijk? Die snappen dat namelijk niet.
Huh..... Benzine op de bon ik eis dan wel meer boekjes ! zo'n hummer loopt goedverdoeme 1 op 3 ! EN het zou niet eerlijk zijn als ik dan net zoveel boekjes krijg als een werkeleauze !
-weggejorist-
Was het niet: Te weinig om van dood te gaan en te weinig om van te leven??
@ranzige rob 16-05-07 @ 11:39
Onzin, bio diesel en ethanol brengen hele andere problemen met zich mee. Om te voorzien in maar 25% van de brandstof behoefte, zul je bijna heel Afrika vol moeten planten met suikerriet en koolzaad. Dat betekent dus dat je een enorme hongersnood krijgt, want waar grondstoffen voor biodiesel worden verbouwd, kun je geen andere produkten verbouwen.
Bovendien is de produktie erg duur en kan alleen rendabel worden gemaakt met subsidies. Subsidie is een ander woord voor 'verlegde accijns'.
Ik ben voostander van net als vroeger, de gasmeter weer met muntgeld te bedienen. Afgelopen met spookeindafrekeningen van 1000-2000 euro. En als blijkt dat die ene avond per week dat je thuis bent 150euro erin moet douwen, dan kun je eindelijk ook aantonen dat je wordt genaaid. Afgelopen met het carte blanche van energiebedrijven.
als we alle finnen het land uit donderen bespaart dat al snel 10% das dus de meest simpele en snelle oplossing voor dit probleem
Zoals Jezus zei in Genesis 36:12 :
"Please God, make me never wake up and take me away from this planet full of godforsaken hippies."
Kan ik niets anders doen dan instemmen.
het is gewoon een poep plan
Da's misschien nog niet eens zo'n slecht idee, Bakoenin.
Iedereen verplicht Eaupel laten rijden. Persoonlijk ga ik dan inderdaad liever fietsen...
Dit soort groepen en initiatieven bestaan en ontstaan bij de gratie van de zogenaamde slechte staat van ons milieu....... zij hebben er dus baat bij het in stand te houden.
natuurlijk is het zo dat wij wat meer rekening kunnen houden met dit soort dingen, maar ik lees steeds vaker dat het toch allemaal wel mee valt.... wat moet je nou geloven?!?!?
In het Oostblok is duidelijk bewezen tussen 1945 en 1991 dat het communisme en het extreem-linkse een geflopt product is. Waarom zijn er dan nog altijd van die types die dat niet willen accpeteren. De Fransen hebben al een represaille uitgevoerd tegen dit linkse gajes(red. Rainbow Warrior)
wat een gezeik, lekker toch die paar graden extra. En van m'n moeder moest ik vroeger ook de pindakaaspot netjes leegmaken, dus dat doen we ook met de fossiele brandstoffen... Netjes opmaken.
globalwarming.worldwidewarning.net/
Lache woar, al die gefrustreerde GS hedonistjes na 2 maanden uitgereden met de Astra, en daarna proberen elkaar te snijden met een fiets.
Ik mis iets. O ja, de aanbouw van een paar gulags in de Flevopolder voor iedere verzetstrijder tegen het milieufascisme.
Ik zie de bui al hangen: "all animals are equal, but some are more equal than others"
En dit is pas een opwarmertje (!) voor de toekomst. Dit is het volk masseren voor de plannen die allang in achterkamertjes bekonkelt zijn. Het establishment van Europa wil in de slag met China en India en om beter te kunnen concurreren is het goed om het plebs zoveel mogelijk tot slavernij te dwingen. Dat kan onder de milieuvlag, de vlag van de halve maan, de hamer en de sikkel of desnoods, als het echt niet anders kan, onder de kruisbanier. Ideologieën als opium voor het volk.
De vervuiler betaald, wat doen we nu dan? Belastingen en heffingen zijn nu al 40%!
da wizard 16-05-07 @ 11:34
inderdaad.... Die reclame van zo'n faine stigting as Brein bijvoorbeeld. Zit je je netgekochte film te bekijken.... eerst 5 minuten ongevraagde, verplichte brainwash-promo van Brein doorslikken. Piraterij is een misdrijf..... Maar hij is legaal... (Trouwens op mijn kopien zeiken ze nier meer ;) )
@synchronicity
Gelul!
@synchronicity 16-05-07 @ 11:30
Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Hetgene wat mij zo ontzettend stoort is dat de Nederlandse regering de afhankelijkheid van olie zo erg stimuleert. We weten allemaal dat windenergie niet rendabel is en dat zonnepanelen op kleine schaal best kunnen werken maar eigenlijk geen verschil maken.
Biobrandstof wordt amper gesteund, terwijl dit, mits op grote schaal gebruikt en geproduceerd, het 'explosiepunt' van olie kan rekken. Biobrandstof moet wel vemengd worden met een beetje fossiele brandstof, maar je hoeft geen grote veranderingen aan motoren/installaties aan te brengen.
zomoetdat ook he
*vraagt zich af waarom er geen kerncentrales bijgebouwd worden*
1 Kind politiek van China is veel effectiever. Over 50 jaar nog maar met 50% van de bevolking. Besparing op co2 van 50%.
Levensgevaarlijk. Je zal maar bejaard, ziek, peuter zijn. Sorry, u heeft geen aardgas budget meer, ga maar in de kou zitten.
Daarnaast de vraag waarom dergelijke clubs c.q. de overheid zich moeten bemoeien met mijn energieverbruik. Er wordt netjes voor betaald, inclusief alle milieuheffingen en belasting.
da wizard 16-05-07 @ 11:34
Ik begreep je i.e.i. al hoor ; )
Dat is idd zo! Dat is nog nuttige verbruik van energie!
Reclame kan ook in boekies! (of iets dergelijks)
Helahola, we betalen al voor dit plan! De 'sponsoren' zijn de ministeries van EZ en VROM (tsjek de link). En wtf hebben de vakbonden hier mee te maken?
Jiggg, reaud = burocrazie.
@Arendsoog:
Stelling A; Juist
Stelling B; Juist
Stelling C; juist
Stelling D; Juist (maar waarheen?)
Mooi idee! Jullie zijn gewoon jaloers op dit mooie idee.
@flexxerex 16-05-07 @ 11:30
Daar moet dan ook een wet voor gemaakt worden, jammer genoeg.
Maar mijn punt is meer dat een huishouden moeilijk stroom kan verspillen.
De wasmachine, koelkast, vriezer enz moeten toch draaien.
Onnodige energie t.b.v. reclame vind ik een grotere verspilling...
@gLITZ 16-05-07 @ 11:21
@ranzige rob 16-05-07 @ 11:22
Inderdaad..... Bijstandstrekkers worden of gecompenseerd (
dank aan PvdA), of krijgen meer (dank aan FNV), maar vergeet ons allerliefste JanPetertje (iedereen op nul maar ik op 30% loonsverhoging) niet. Hij en zijn compaanen zijn tenslotte het gezicht van Nederland, en dan kan je niet aankomen met een buikgriep.... dus rij maar naar binnen die extra dure amerikaanse koelkast om de melk koud te houden.... Oh ja , 3 koltruien in de winter kun je ook niet mee aankoemn, dus extra bonnen voor de verwarming van hun k(r)otten. Weet je wel gelijk waar je 600 Pleurie blijven (onderaan en bovenaan, plakt het in ieder geval het beste toch.....)
Trouwens..... JanPetertje krijtgt dan zijn zin.... iedereen de VOC mentaliteit.... toen was er ook geen CV, Koelkasten en meer van die luxe dingen zoals licht, electriciteit en dergelijke
* Wenst de bedenkers een heele koude, bonnenverslindende, winter toe aan de bedenkers van dat onzalige plan *
Kudtplan. En nu opzouten met je ecofascistische bullshit, stelletje bosmongolen!!
de milieufacisten weten het dus weer eens beter en willen ons hun wil opleggen.... ok
dan mogen ze naar curacao roeien om met eigen ogen de opwarming van de aarde te zien, nemen wij onze nieuwe collumnist terug !
reactie posted
ophoeren! ik durf te wedden dat ik de benzine van het 6000 pleuro kostende bonnenboekje in een week heb opgebruikt! dr gaat waarschijnlijk alleen al meer in mijn zippo dan er uit dat boekje gehaald kan worden! Millieu-fascisten!
da wizard 16-05-07 @ 11:28
Ja en dan komen de bedrijven weer met een claim aanzetten voor het niet reclame kunnen maken voor hun bedrijf! ... X |
Ik heb al een bonnen boekje. Zit in mijn kontzak. Mijn portmonee. Daarin zitten bonnetjes: 5 euro bonnetjes, 10 euro bonnetjes, 100 euro bonnetjes. Als die op zijn, dan is mijn bonnen boekje ook leeg.
Wat een kut idee.
Ik houd niet van die overheids-invloed vergrotende policitici. Daarnaast slaan ze de plank ook nog eens volledig mis!
De olie is eindig. Daarbij doet het er niet toe wanneer het op is, maar wel wanneer de wereldolie productie de wereld olie vraag niet meer kan bijbenen. De groep mensen die verwacht dat dat binnen slechts een paar jaar het geval is wordt steeds groter. Wat gebeurt er in zo'n geval? De olieprijs explodeerd. Onze hele samenleving drijft op olie. Letterlijk vrijwel alles dat je in je handen hebt en om je heen ziet is tot stand gekomen dankzij het gebruik van olie. Vooral ook je eten. Kortom als olie duurder wordt, wordt alles duurder. Het schijnt zo te zijn dat bij een olieprijs van 100 dollar per vat de Nederlandse economie flink zal gaan krimpen. Sommigen zeggen zelfs al vanaf 80 dollar per vat. En dit is geen recessie die een paar jaar duurt, maar mogelijk enkele tientallen jaren en het wordt very uggly. By far het vertandigste dat George W Bush ooit zei was "this country is addicted to oil" en dat geldt ook voor Nederland. Ooit hadden we het in NL over zure regen of het ozon gat. Daar heeft iemand het meer over. Nu heeft iedereen de mond vol van global warming. Op zich heel ernstig allemaal, maar ook dat onderwerp zal verbleken bij het einde van goedkope olie zoals we dat nu kennen... Dat raakt namelijk de plek waar het u het meeste pijn doet: uw portemonee! Mark my words!
Waarom toch elke keer van die fascistische ideeën? Bestraffen, bestraffen, bestraffen. Ecotax, rekeningrijden, vettax, accijns. How about het belonen van degenen die minder energie en gas verbruiken? O wacht, dat levert de overheid natuurlijk geen aarsch op. Nu ja, vooral Europabreed (bullshit!) invoeren dat systeem, kunnen de Amerikanen hun verbruik en uitstoot historisch hoog houden.
Probeer het met je geytenwollensokken eerst eens in pakweg India, China of een willekeurig Kyoto negerend land. Ga wel met de boot, da's schoner.
www.youtube.com/watch?v=HNNz4jWNQac
Verbied al die belachelijk licht reclame van bedrijven maar eens.
Daar kun je een oerwoud van energie mee besparen...
Haha, en dan te bedenken dat global warming gewoon een hoax is
video.google.com/videoplay?docid=23325...
Nil desperandum 16-05-07 @ 11:19
Als baby gemaakt dan, want die bonnenboeken zijn toen dus niet gebruikt
@Eagle_Eye....... Als dat gebeurd is NL een soort paradijs.
@KaiserSoza 16-05-07 @ 11:25<br />
.<br />
Eens !!
Heb even geen energie om hierop in te gaan.
@Eagle_Eye 16-05-07 @ 11:23
Helemaal mee eens
Ik ben goedverdomme juist ontzettend blij met global warming.
Pssst, brandstofbonnetjes kopen?
(die 18 inwonende kinderen moeten toch voor donker naar bed -of de straat op- kan pappa mooi wat bijbeunen)
Lobo 16-05-07 @ 11:24.. OMG
Uw auto heeft de dagelijkse limiet van toegestane kilometers overschreden, de brandstoftoevoer wordt over 1 minuut afgesloten. Parkeer uw auto op een veilige plaats en vervolg uw reis te voet. Nog een prettige dag verder.
a. Het klimaat word NIET beinvloed door de mens.<br />
b. Het aantal mensen neemt toe, inherent hieraan dus ook de vraag naar energie.<br />
c. De milieumaffia heeft teveel macht en dient ingetoomd te worden.<br />
d. Geytenwollensokkenmongeaulen (mooi scrabble woord) moeten verbannen worden, tesamen met alle finnen!!
Valt mij erg tegen van de FNV........ op deze manier roven ze toch wel weer minimaal E600,- bij de 'arbeider' weg, wat volgens hun eerdere uitspraken/standpunten uit den boze is.
Dit soort dingen zijn voor gezinnen namelijk alleen mogelijk als je leeft zoals die milieudefensie gasten of in een perfect geisoleerd huis woont. Beide opties lijken mij voor een 'normaal arbeidersgezin' tamelijk onrealistisch.
Er zullen dus weer uitzonderingen/subsidies, etc moeten komen, dit zou dus alweer het bedachte effect opheffen. Als dat effect er ooit al zou komen in een ideaalsituatie.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit straks toch niet helemaal 'one fits all' gaat worden...
Zo is dat. Het klootjesvolk flink uitknijpen. Profiteren veels te veel van de welvaart. Zorg dat deze grote groep ten aller tijden sober leeft.
Kan iemand die green4sure server uitzetten? Verbruikt alleen maar onnodig energie. Dank u.
Hmz.. Bonnenboekje hè! Mogen we dan ook zoals jantjes matrozen aan t end van de straat staan om wat extra bij te verdienen voor extra stroom?!
Waar kan ik mijn Reaguurbon inleveren?
Op rantsoen is zo 1940...
Oke oke ik stem toe........ Ik wil gelijk het verbruik van Marcel van Dam op zijn landgoed
Ik vind het een prachtig initiatief dat zeer zeker navolging verdient!
Bij sommige kan het gewoon niet op. Dit zal ze hopelijk leren.
Ik heb de "oliecrises" mee mogen maken, toen kon het ook.
Dus mijn zegen hebben ze en zal zeker dit plan ondersteunen en promoten.
Weleens van fietsen, zelfverbouwde groenten, en van water uit de pomp gehoord?
Dus, morgen invoeren dat plan!
@G-unite 16-05-07 @ 11:09
en "Als.. denken... vermoeden.. uitgaande van" dan nog bewaarheid wordt... kunnen we niet eens meer van een welvaartsstijging spreken. Die wordt dan nl meteen weer teniet gedaan door deze belasting!
Zijn het dan heel misschien toch terroristen?
Laat even een kleffe natte scheet.
Zo, meer wil ik er niet over kwijt.
pressie zetten op zijn links; aanslagen plegen? dingen slopen? meer huizen kraken?
Kan me nog een periode herrineren (zo tussen 1938 en 1945) dat ook alles op de bon was, de sfeer ging er toen ook echt op vooruit.
Rondpompen van geld en zoveel mogelijk bureaukratie is goed voor 't milieu. Eerst maar es 'n grootscheepse kampagne aub.
Dit plan is directamente gejat van Den Duitschen Bezetter
Deaud aan het milieu. Dan zijn we van het gezeik af.
Stelletje natte winden.
*maakt zich vast op om bonnenboekjes te gaan hamsteren en verhandelen; "goedemorgen heren en meisjes van het bejaardenhuis, u kunt wel 'n extra zakcentje gebruiken zo te zien..."*
@ Hoxha: Geyenwollensokken?
Bla die Bla: die clubs moeten (in capslock) dit soort plannen bedenken, staat in de subsidievoorschriften. Dus zo verwonderlijk is dit achterlijke idee niet, nu nog wachten totdat Femke president wordt, pas dan moet je uitkijken. Maar draai die kraan eens eerder dicht, dan krijg je dit soort geneuzel ook niet.
Geytenwollensokkensukkels: Wanneer gaat ademen op de bon?
Spaarlampen? Kwiklampen! Dàt is pas goed voor het milieu! Bravo, Greenpeace en Milieudefensie, zitten jullie op het goede spoor, straks geen haring meer maar kwikthermometers uit de Noordzee, dank zij jullie intelligente aanpaf!
Maar de welvaartstijging tot 2030 zal hoger zijn dan de stijging van de energiekosten, denken de initiatiefnemers.
--
Als.. denken... vermoeden.. uitgaande van.
Goede basis!
Dat is dus te veel om van dood te gaan, te weinig om van te leven zeiden ze vroeger.
te weinig om van dood te gaan, te veel om van te leven = te veel om van dood te gaan, te weinig om van te leven,... toch?
Balen, kan k mn hummer gaan verkopen, maar wie wil m dan eigenlijk nog?
www.youtube.com/watch?v=_21b7mdJz2M&am...
Kijk eens aan. Gelijkheidsbeginsel natuurlijk toegepast. One size fits all. Iedereen moet op dezelfde manier leven. Ziekelijk.
mooi, dat wordt dus alles van de buren aftappen.
<begint met graven>
REAGEER OOK