Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bouyeri even uit isolement

ies hier niet gezellie!Theo van Goghs moordenaar is weer even terug in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-West. Mohammed Bouyeri moet in de Osdorpse bunker als getuige opdraven in het hoger beroep tegen de Hofstadgroep. En dat allemaal in het bijzijn van een horde persmuskieten, magistraten en advocaten. Zoiets valt niet mee voor die tot levenslang veroordeelde jongen. De mislukte moslimslager is niet echt een mensenmens. Meer het type: ruwe bolster ruwe pit. Liever zit meneer op zichzelf zoals hij dat al 2,5 jaar doet in de EBI in Vught. Dat isolement moet ook van justitie omdat hij anders zijn medegevangenen gaat ronselen voor de hogere Hakbar-zaak. De catch: volgens gedragsdeskundigen worden gevangenen hypergevoelig van een bestaan in totale afzondering. Stampende voeten of zelfs druppelend water kan al tot blinde paniek leiden. Dus bewakers, doe even grappig en speel dit liedje af. Ies lachen! Lekker vals zingen mag ook.

Reaguursels

Inloggen

Waarom komt deze anale figuur vandaan, g neuqert, nog steeds in het nieuws. De moordenaar om al die geiten te verdedigen die in die abnormale godsdienst geloven en allah als duivel liefhebben.

spruitjesvreter | 10-05-07 | 15:07

Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet fantastische tekst........... was trouwens wel te merken dat die Moes Bouyeri even uit de separatie gehaald was. binnen de korts mogelijk tijd had ie een trainingspak en sneakers ???? gestolen ????

Awasawas | 10-05-07 | 11:43

Hoi Bouyeri,
Ik heb van een van uw gleufsgeneuten begrepen dat mannen in slechts één geval staand mogen plassen en dat is als je een graf / overleden persoon wenst te beledigen en onteren.
.
Mocht u, het liefst zeer spoedig, komen te overlijden en u wenst hier in 0031 het lichaam ter aarde bestellen dan wens ik graag te weten waar u begraven wordt. Ik zal met mijn Tyfus besmette zeikstraal richting Mekka uw graf gaan onteren. Op dit moment ontwikkeld zich een specifieke Tyfus variant die keihard toeslaat op inteelt mensen en geheel onschuldig zal zijn voor mensen die manieren hebben geleerd.

TyfusLeijer | 10-05-07 | 10:06

Nou, dat gaat de goede kant op. De tweehonderd reacties gaan we beslist niet halen, en veel reacties gaan al helemaal niet over Bouyeri zelf. Die zakt dus als zelfverklaard martelaar langzaam (over de leuning) in het moeras der vergetelheid. Mooi zo.

Schoorsteenveger | 10-05-07 | 10:05


skuus voor de lange tekst, maar ik heb zelden zo'n prachtige analyse gelezen als deze.

hoelahoep | 10-05-07 | 09:28

Een toepasselijke columns van Lagonda:

Sinds op 9-11 de verhoudingen tussen het avondland en het morgenland op scherp zijn gezet, hebben moslims en islamapologeten het nogal eens over "De Ware Islam". Want "De Ware Islam", dames en heren, dat schijnt echt iets geweldigs te zijn. Met natte ogen van ontroering wordt erover gesproken. En wij, domme bange westerlingen, snappen het maar niet. Nee, die terroristische aanslagen hebben niks met De Ware Islam te maken. De Ware Islam is namelijk juist de sleutel tot het aards paradijs! De Ware Islam is een bron van vrede en liefde, tolerantie en respect! De Ware Islam is de oplossing voor het wereldvoedselvraagstuk. De Ware Islam is een probaat middel tegen kanker, AIDS, Weltschmerz en neusverkoudheid, ja, De Ware Islam gaat ervoor zorgen dat de mensen huilend van geluk elkaar in de armen storten. Uren kunnen we er over praten! Die Ware Islam toch! Ach, hoe graag zouden we u toch duidelijk maken welke hemelse zaligheden u aan uw eigenwijze westerse neuzen voorbij laat gaan, alleen maar omdat u zich zo aanstelt over die paar aanslagen. Waarom ziet u toch niet dat De Ware Islam daar niks mee van doen heeft? Vol onbegrip schudden zij hun hoofden.

Maar hoewel ik echt mijn best doe, kom ik er maar niet achter wat De Ware Islam precies inhoudt. En dat is raar, want ik heb toch een goed stel hersens in mijn kop. Dus dan ga ik vragen stellen over De Ware Islam. Dan vraag ik bijvoorbeeld: kijk, daar storten twee torens in, en daar blaast een moslimterrorist zichzelf op! Beangstigend hoor! Is dat nou De Ware Islam? Nee, gekkie! zeggen de islamapologeten dan. Dat is niet De Ware Islam; je bent enkel bang omdat je De Ware Islam niet kent. Verdiep je eens in de Koran, en dan zul je zien hoe prachtig onze gedachten zijn!

Ja, dat lijkt me inderdaad redelijk. Ik moet ook niet oordelen over wat ik niet ken. Kijk! Hier staat dat alle ongelovigen doodgeslagen moeten worden. En hier staat dat moslims hun uiterste best moeten doen om de islam te verspreiden, desnoods met behulp van strijd. En hier staat dat vrouwen niks waard zijn, en geslagen mogen worden. En hier staat dat je moet liegen tegen ongelovigen, en mag stelen van de Joden, en dat je slaven mag houden. Het is allemaal niet erg hoogstaand, hè? Is dat dan wellicht De Ware Islam? Nee, dompietje! zeggen ze dan. Jij moet helemaal niet proberen De Ware Islam te begrijpen aan de hand van de Koran, want dat kunnen alleen maar de imams en de schriftgeleerden. Niet-moslims die de Koran bestuderen, trekken alleen maar de verkeerde conclusies. En ja, met verkeerde conclusies leer je De Ware Islam natuurlijk nooit kennen.

Nou ja, dat moet ik dan maar voor waar aannemen. Misschien dat ik dan meer over De Ware Islam te weten kom door eens te kijken naar hoe de islam de gelijkwaardigheid tussen de seksen heeft geregeld. Kijk! Een wandelende vuilniszak met een kijkgaatje! En daar zie ik blauwgeslagen vrouwen, en daar zie ik gestenigde vrouwen, en daar zie ik vrouwen die besneden zijn. Oh, en daar zie ik helemaal geen vrouwen, omdat ze al vijfentwintig jaar in de keuken achter de verwarming zitten. En daar zie ik islamitische jongetjes, die ondanks hun lage leeftijd al hebben geleerd dat ooit wellicht de dag aanbreekt waarop ze hun moeder, vrouw, zus, nicht, tante of dochter de strot door moeten snijden. Is dit dan De Ware Islam? Een kokende pot vol vrouwenhaat, kuttenweerzin, hoerenlust en castratieangst? Welnee, mallerd! zeggen ze dan. Je moet eens luisteren naar de halfverwesterde universiteitsvrouwtjes die Anja Meulenbelt voor het voetlicht haalt. Deze hybride hittepetitjes weten je te vertellen dat binnen De Ware Islam de vrouw wordt gezien als een parel van glorie, en dat het juist geweldig goed gaat met de emancipatie van de islamitische vrouw; het schijnt dat in Teheran een vrouw laatst helemaal zelf drie lamsbouten bij de slager heeft gehaald, en dat ze daar van de geloofsraad alleen maar een berisping voor heeft gekregen. Dus het gaat de goede kant op!

Ha, nou ja, dan wachten we dat maar af. Laat ik dan maar eens kijken naar wat de islamitische inzichten omtrent landsbestuur in de praktijk zoal hebben opgeleverd. Kijk, daar is Afghanistan, een bouwput vol puin waar de hele bevolking moet leven van de melkopbrengst van drie geiten. En kijk, daar heb je Iran, waar ze het belangrijker vinden om hun intellectuele bronnen in te zetten voor de ontwikkeling van een atoombom dan voor het ontwerpen van aardbevingsbestendige hoogbouw. En, Oh! daar is dat prachtige Saoedi-Arabië, waar mensen worden gestenigd en onthoofd, en waar een vijftal families zich wentelen in schathemelhoge oliegelden terwijl de rest van de bevolking crepeert. Is dit dan het resultaat van De Ware Islam? Sadistische dictaturen vol armoede en ellende? Nee, gekkie! zeggen de islamapologeten dan weer. Die landen hebben overduidelijk niks met De Ware Islam te maken. Die landen hebben de sharia onjuist geïmplementeerd, want De Ware Islam biedt juist liefde, rijkdom en genade voor ieder mens! Hoezee! En misschien dat bij het volgende land dat wordt geannexeerd De Ware Islam er wel in slaagt het islamitisch paradijs te vestigen.

Ach, zit dat zo! Maar, als De Ware Islam zo'n zegen voor de mensheid is, wellicht dat De Ware Islam zijn uiting dan wel vindt in allerlei prachtige kunst en wetenschap. Kijk, daar zijn bijvoorbeeld alle zes islamitische Nobelprijswinnaars, waarvan er eentje voor zijn terroristische bewind de vredesprijs heeft gekregen. Oh, en kijk daar eens! Islamitische kunst! Vijfendertig strekkende kilometer volgekalligrafeerde boekrol, twee lemen potten en een juten vaatdoek. En hoort allen! Is dat nou islamitische muziek? Eindeloos herhaalde jengelmantra's zonder harmonie of contrapunt? Het is bijna Bach, maar net niet helemaal. En waar zijn de islamitische technologische innovaties? Waar is de islamitische lucht- en ruimtevaart? Waar zijn de islamitische auto's, wapens en computers die niet uit het buitenland gehaald hoeven te worden? Nee, sufferd! wordt er dan weer gezegd. Weet je dan niet dat De Ware Islam ver verheven is boven aardse zaken als muziek of technologie? Je moet De Ware Islam daar niet op beoordelen; je moet juist kijken naar de hoogstaande moraliteit van De Ware Islam. Dat is iets waar jullie in het westen nog wat van kunnen leren!

Welke hoge moraliteit bedoelt u dan precies? Ik stel mij hogere moraliteit voor als een vorm van inzicht dat uitstijgt boven aardse beslommeringen en de ijdelheden van het ego. Ik stel mij voor dat hogere moraliteit de mens lijdzamer en toleranter maakt. Ik stel mij voor dat hogere moraliteit de mens in staat stelt wijs en doordacht te handelen, zelfs, of juist met name, in crisissituaties; dat de mens zodra hij onder druk komt te staan niet eerst aan zichzelf denkt, maar leunend op zijn diepere inzichten in staat blijft een relativerend oog te handhaven.

Maar hoe handelen moslims die onder druk staan? Ten tijden van de rellen in Parijs toonde de tv mij beelden van een viertal sociaal achtergestelden. Temidden van brandende wrakken zaten ze gevieren in een auto. Lachend schreeuwen ze naar de camera: He, Sarkozy! We gaan je moeder neuken! En verleden week toonde NOVA ons beelden uit Afghanistan, waar een getergde dorpsoudste zich uitliet over een landgenoot die naar zijn zin teveel met de Amerikanen heulde: Ik zal de vrouw van die klootzak eens neuken! Hogere moraliteit, zegt u? Het lijkt me meer een vorm van regressie naar de laagste instincten van de mens. Zien we dit ook niet terug in fenomenen als eerwraak en de hoofddoek? Zien we dit niet ook terug in de islamitische voorliefde voor lijfstraffen en steniging? Is dit niet ook de drijfveer achter al die aanslagen, en de moord op Van Gogh? Is dit niet de reden dat moslims waar ook ter wereld zich over het algemeen extreem snel tot strijd en geweldadigheden laten aanzetten? Ik zie helemaal geen hoge moraliteit. Ik zie juist alleen maar een lagere moraliteit; reflexhandelingen van een instinct dat zich bedreigd voelt.

Lieve moslims, ik doe toch zo mijn best! Vertel mij, waar is toch die prachtige cultuur van jullie? Welke exclusief aan de islam toe te schrijven diepere waarheden gaan deze wereld een stukje mooier maken? Waar zijn die glorierijke islamitische heilstaten, gebaseerd op de hogere inzichten van Mohammed? Waar zijn de resultaten van de superieure moraliteit waar u zich zo op beroept? Waar is Allah eigenlijk? U galmt over uw geloof, maar wenst geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor haar daden of haar bronnen. Weet u wat ik denk? Ik denk dat uw Ware Islam helemaal niet bestaat. Ik denk dat De Ware Islam precies *die* islam is waarover wij dagelijks in de kranten lezen; de islam waarvoor wij terecht te vrezen hebben. De Ware Islam heeft helemaal geen hogere moraliteit in huis. De Ware Islam is vastgelopen in een preoccupatie met de primitiefste instincten van de mens; angst, zelfbehoud, controle, seksualiteit en strijd. Uw Ware Islam leunt op exact dezelfde drijfveren als het kuddegedrag van een roedel wolven. Wanneer gaat u daar toch eens achter komen?

Lees ook: lagonda.blogspot.com/2005/08/het-syste...

religie.blog.nl/nederland/2007/05/09/m...

hoelahoep | 10-05-07 | 09:26

@kosten -baten- analyse - Als je als wolf wordt opgevoed word je ook een wolf.

februari | 10-05-07 | 00:29

piquant 09-05-07 @ 23:25

Nope.

bottehond | 09-05-07 | 23:40

@Onzekant @ 23.14

Helemaal mee eens. heb ik al eens eerder gepost. Zelfs in landen als Turkije en ook Frankrijk is meer scheiding tussen kerk en staat dan hier. (In de US is de kerk de staat,maar dat terzijde).

Sinds de laatste verkiezingen is het meer voelbaar dan ooit.

piquant | 09-05-07 | 23:28

@Botte @ 23.09

Lijkt me ook niet meer nodig.

piquant | 09-05-07 | 23:25

@ onzekant 09-05-07 @ 23:14

Nou, in de rechtbank te Osdorp beleefden ze vandaag anders wel even een paar benauwde momenten, juist op dit punt.
En over het gesloten houden van de winkels op zondag, dat speelde al in de tachtigjarige oorlog. In Bergen op Zoom weigerde een zekere Simon de Kramer zijn handel stil te leggen als de processie uit de kerk langs de markt geschuifeld kwam. Er zijn roerende plaatjes van (zie onder andere www.goshen.edu/mhl/Martmirr/deKramer.h... de hele goegemeente op de knieën voor de bisschop en deze anabaptist fier rechtop met zijn armen over elkaar en maar vuile blikken werpen op de clerus. Kostte 'm z'n kop. Hebben ze aan jullie kant nog van zulke?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 23:24

nee kerken hebben geen cellen . maar de munteenheid en het wetboek zijn zeker wel van de staat , evenals de beslissing om de winkels bijvoorbeeld op zondag gesloten te houden over het algemeen en dan zie je het christendom gewoon weer opduiken bij al deze dingen . als ik me niet vergis wordt een eed meerendeel ook nog altijd afgelegd met de hand op de bijbel , maar dat weet ik niet zekers .

onzekant | 09-05-07 | 23:14

piquant 09-05-07 @ 23:07

You can't fool me, dear.

bottehond | 09-05-07 | 23:09

@Botte @ 22.29

Begrijp wat je bedoelt,maar ook hier hebben wij succesvolle (ex) allochtonen;daarvoor hoeven we niet over de grens.

Uit je comment begreep ik niet dat je bedoelde wat je in je post van @ 22.06 zegt.
Ik ies niet zo slim,dus je bracht mij op dwaalspoor.

piquant | 09-05-07 | 23:07

bottehond

ik heb het gelezen , best interessant . zo zie je maar weer .

onzekant | 09-05-07 | 23:05

@ onzekant 09-05-07 @ 22:45

Nou, u heeft wel een gouden maniertje gevonden om reacties uit te lokken, niet? Dat de gristelijke normen en waarden nog steeds in onze samenleving merkbaar zijn, dat punt kan ik u nageven. Maar de samenleving is nog niet de staat, hè? En dat was dacht ik het punt. De kerk heeft geen gevangenissen (hoewel je dat op zondag in de bajes niet zou zeggen). Mensenkindertjes, wat zijn die klanten dan ineens vroom. Maar ja, de pepermuntjes gaan daar van hand tot hand. Pepermuntjes heeft je zus namelijk ook in het leven geroepen. Net als het slijk der aarde inderdaad. En de koningin niet te vergeten. Maar het is dus al wel een tijdje geleden dat het staatshoofd gezag ontleende aan die Catweazle die in de hemelen zeikt.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 23:01

Bernhard Bang 09-05-07 @ 22:38

Ik plaats de cesuur bij islamisten, criminelen en notoire steuntrekkerTs. Ook gezinnen die volkomen de boor missen repatriëren. For the sake van de Afshin Ellians en Hikamt Khans van dit landje. Tsjek dit dan: Vooral het laatste stukje van de dwalende bruine dhimmister, anja meulenbelt. Ies lol.

anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2007/05/07...

bottehond | 09-05-07 | 22:59

bernhard bang

slecht nieuws vergeet ik liever snel . maar de complete westerse levenswijze is opgebouwd uit christelijke normen en waarden , dat is op tal van gronden nog steeds dagelijks merkbaar in onze samenleving . voorbeeldje is het huwelijk , wie getrouwd is , is christelijk , want dat heeft jezus in het leven geroepen en niemand anders . ander leuk voorbeeldje is onze eigen munt de gulden of de euro , wat staat daar aan de zijkant geschreven : god zij met ons . zo zijn er tal van voorbeelden te noemen dat dit zeker wel een christelijk land is ondanks dat ze zeggen dat kerk en staat gescheiden is , want in werkelijkheid is dat niet zo .

onzekant | 09-05-07 | 22:45

Het waanidee dat alle allochtonen "zielig zijn en te weinig kansen krijgen en als gevolg van achterstelling of kritische politici en burgers veroordeeld zijn tot een marginaal bestaan" (zeer goed getroffen, bottehond 09-05-07 @ 22:29) vervult een geruststellende functie voor de doorsnee BN'er (bange Nederlander). Als we onszelf zouden toestaan om het niveau van beschaving te zien dat de doorsnee hoger opgeleide medelander uit zijn of haar thuisland hier naartoe heeft meegenomen, dan worden de meesten van ons nog gekker dan ze nu al zijn.
Maar nee hoor, wij zijn allemaal erg blij met de behandeling die ons van de eigen elite ten deel valt... echt om trots op te zijn. Poehé, wat heb ik het enorm getroffen dat ik in 0031 geboren ben, pak van m'n hart.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 22:38

@piquant 22,13.
Ligt er aan welke functie je ambieert ,"Old + nu New Boys "netwerk is nog steeds van toepassing, tenzij je echt goed bent.

Uw Verzekeringsadvis | 09-05-07 | 22:37

piquant 09-05-07 @ 22:13

Het gaat mij er om dat de in 0031 heerschende waanidee dat allahtonen zielig zijn en te weinig kansen krijgen en als gevolg van achterstelling of kritische politici en burgers veroordeeld zijn tot een marginaal bestaan. On top of that vind ik de keuze voor Sarkozy van deze dame eigenlijk niet opmerkelijk, maar logisch, veur een vrouw die zichzelf serieus neemt. Een klap in het gezicht van alle wijsneuzen die met hun ongetwijfeld goedbedoelde volkomen verkeerd omgaan met de nieuwkomers.

bottehond | 09-05-07 | 22:29

Op een dag wordt hij wakker en is het te laat. Wat een volsterkte onzin krant hij uit. Weet niet wat de rechter daar nou zo boeiend aan vindt.Elk woord is gewoon kolder en elk antwoord lariekoek. Doodzwijgen en vaak een foto sturen van de begraafplaats waar hij zal eindigen.

nadenkeniseenkunst | 09-05-07 | 22:25

@ onzekant 09-05-07 @ 20:54

Mag ik deze er even inkoppen:

[het is de keus die zij zelf maken door naar ons land te komen , wetende dat zij op christelijke bodem zullen wonen en hun voetjes branden . hier woont god en geen allah , hier hebben wij kerken en geen moskeen]

Binnenkort 260 jaar lang grondwettelijke scheiding van kerk en staat, met een stukkie geschiedenis daaraan voorafgaand waar we ook al niet stonden te juichen over de invloed van Rome en Dordrecht... en dat is allemaal aan u voorbij gegaan?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 22:20

@ Bottehond @ 22.06

Ik heb je link beluisterd en mevr praat correct frans;praat geen onzin en is niet dom.
Sinds wanneer wordt iemand voor een functie/baan ook beoordeeld op de opleiding van de ouders??

Ik dacht dat we deze bedenkelijke manier van zgn "erfopvolgong die heel lang in Nederland en Engeland met name opgang deed,min of meer achter de rug hadden en het individu zelf beoordelen.

piquant | 09-05-07 | 22:13

OT

Poll:

Wie kiest U: fluisbaard bouyeri of deze toekomstig minster van integratie onder Sarkozy. Zij is de dochter van een marokkaan en een analfabete algerijnsche moeder.

www.linternaute.com/video/femmes/qui-e...

bottehond | 09-05-07 | 22:06

van de kraats

dat is zeker waar , ik had er eventjes zin an

onzekant | 09-05-07 | 21:39

zo dat klonk me wel aardig !!

onzekant | 09-05-07 | 21:36

onzekant @20:46 he he he ach zie het positief je hoeft niet zover te lopen als ten tijde van de kruistochten om de vijand te bestrijden

van de kraats | 09-05-07 | 21:35

wij aanbidden geen valse profeten hier in holland en welkom zijn ze ook niet !! het is de keus die zij zelf maken door naar ons land te komen , wetende dat zij op christelijke bodem zullen wonen en hun voetjes branden . hier woont god en geen allah , hier hebben wij kerken en geen moskeen , alleen een dwaas die zijn god verloochent waagt zich op andermans grondgebied om te leven . wij geloven niet in de valse profeet hier , dat is duivels .

onzekant | 09-05-07 | 20:54

Het meest opmerkelijke nieuws aan deze zwakzinnige drommel vond ik nog wel dit: hij schijnt vandaag een trainingspak gedragen te hebben in plaats van zo'n eigenaardige soepjurk. Hij had zich zeker bevuild, de vieslel.

ingmar | 09-05-07 | 20:17

mee eens.

andre wouterlood | 09-05-07 | 20:09

Geachte reactanten

De idee ,dat mohammed B levenslang verdient is een voorbeeld van cultuur relativisme.
-Ten eerste : In de ogen van de Islam heeft hij alleen maar gedaan wat Allah verlangde.
Het is dus geen psychopathische moordenaar maar een overtuigd Moslim.
Hij oefende zijn Godsdienst uit in alle vrijheid en dit is toch iets waar ons beschaafd Nederland heilig over waakt. De goede mohammed begrijpt ook niet waarom hij vastzit.
Misschien kan de Imam uit Tilburg hem dit bij Pauw en Witteman komen uitleggen.
-Ten tweede: Een moslim wordt niet gestraft als hij sterft ,tijdens het verdedigen van zijn heilig wetenschappelijk geopenbaard geloof.
Integendeel er wacht hem een zeer aangenaam leven in het hiernamaals.
Dus over de leuning van het gangpad schuiven tijdens het luchten is ook volgens Mohammed te verkiezen boven nog 40 jaar wachten voordat hij de bruinogige maagden in zijn armen kan sluiten.
Bovendien hoe jonger je met de maagden aan de slag kunt hoe aangenamer het is.
-Ten derde: Neem aan ,dat er geen hiernamaals bestaat.
Het is de vraag of nog 40 jaar gevangen te zitten met de hoop op een beloning, die je nooit krijgt wel menselijk en beschaafd genoemd mag worden.

technosoof | 09-05-07 | 20:08

@Bernard Bang

Dit is de eerste reactie waarin u zich niet enkel bediend van stigmatiserende uitlatingen over de reacties van andere. Ik trof tot mijn verbazing een volledige alinea aan waarin u inhoudelijk op het topic ingaat en uw kijk erop uit de doeken doet, iets wat ik buitengewoon waardeer.

Opvallend is dat u zegt dat u bang bent dat “de macht in handen komt van mensen die slechts uit de voeten kunnen met mensen die van nature goed zijn”.

Dat ben ik volkomen met u eens, keer op keer staat het Nederlandse rechtsysteem voor schut omdat het misdadigers in bescherming lijkt te nemen en in de slachtofferrol plaatst. Het is zodoende een speelbal van de criminelen en een platform om ideologieën te verspreiden.

Een rechtssysteem dient de gemeenschap te dienen, niet diegene die de gemeenschap schade berokkenen. We hoeven dus niet al die om aandacht schreeuwende gevangenen serieus te nemen aangezien de verantwoordelijkheid voor hun situatie geheel bij henzelf ligt.

Nog even aan uw aanmatigende toon werken en dan kan de inhoudelijke discussie wat mij betreft beginnen.

kosten-baten-analyse | 09-05-07 | 19:31

Eenzaam opsluiten een af en toe een schaap erbij ....... kijk eens hoe Meneer Bouyeri LOS GAAT

Ervarings_deskundige | 09-05-07 | 19:20

Slightly off topic:
qua reaguren lijkt 't hier wel een stenen tijdperk server.

wopper | 09-05-07 | 18:41

@ kosten-baten-analyse 09-05-07 @ 17:54

In uw stukje herken ik mijzelf niet (en ik denk u ook niet, als u zou proberen uw beweringen te staven met citaten, maar doe geen moeite, voor mij hoeft het niet maar dat had u al begrepen).
Ik ben inderdaad van mening dat tolerantie moet worden doorgedreven, ook wanneer het op intolerantie, gebrek aan respect en geweld stuit. Echter, niet omdat de mens goed is (of slecht, of iets anders, of zo), maar juist omdat anders de macht in handen komt van mensen die slechts uit de voeten kunnen met mensen die van nature goed zijn. En daarvan hebben we er nou net eentje bij z'n kuif gegrepen en netjes opgeborgen. Dat 'netjes' wil ik graag zo houden.
Ik wil u helemaal niet opvoeden, ik wil u alleen maar van repliek dienen. Volgens u zou dat moeten kunnen, maar tegelijk kunt u dat niet hebben. Dit raadsel moet u zelf maar zien op te lossen. 't Is niet dat ik zo intelligent ben, 't is juist dat mij de wijsheid ontbreekt om u hierbij te helpen.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 18:40

Hadjewat? 09-05-07 @ 18:13
Belachelijk idd, iedereen weet toch dat IK het ware geloof heb?
Wat een hogmoedswaanzin heeft die gast, je zou hem eigenlijk moeten berechten door een Islamitische rechtbank, just for fun.

Zo jammer! | 09-05-07 | 18:37

Hij heeft maar twee mogelijkheden: of naar een land met het ware geloof, of hier de ongelovigen bestrijden. Maar geen enkel land heeft het ware geloof, dus blijft hij maar hier om iedereen af te knallen.

Deze man moet onmiddellijk worden vrijgelaten en meteen voorgoed opgeborgen in een inrichting, want die is gewoon gek. Een andere kwalificatie is niet mogelijk.

Wat een lutser zeg: de hele wereld uitroeien omdat hij de enige is met het ware geloof. Von Munchhausen had het hem niet kunnen verbeteren.

Hadjewat? | 09-05-07 | 18:13

Ongelofeloze verschruwelijk goeie site !! Zo kennen we de nederlanders als vanouds : snedig en opstandig als zij in een keurslijf gedwongen worden.In Belgistan zitten wij krek met dezelfde problematiek van politiek correcte betutteling en GEDAPO ( gedachtenpolitie ).Kijken naar een baardaap in soepjurk op straat is al genoeg om als racist vervolgd te worden .De zelfbetaalde euthanasie van het avondland is blijkbaar nog niet voor morgen.Greetz from Belgistan and keep up the good work !!

artegui | 09-05-07 | 18:11

Zoals je van een tweedejaars student psychologie kunt verwachten denkt Bernard Bang overal boven te staan, hij weet tenslotte welke sentimenten er aan de opmerkingen ten grondslag liggen, daarover heeft hij namelijk in zijn boeken gelezen.

In diezelfde boeken (1e druk 1963) staat dat tolerantie tot in het absurde moet worden doorgedreven, ook wanneer het op intolerantie, gebrek aan respect en geweld stuit. De mens is tenslotte van nature goed en enkel het slachtoffer van zijn / haar omgeving, wat betekent dat de omgeving moet boeten voor de misstappen van het individu.

De reaguurders volgen deze PC regels niet en moeten daarom worden opgevoed zo concludeert Bernard Bang. Zoals het een ambitieuze aspirant psycholoog betaamd gaat hij meteen aan het werk en typt in sneltreinvaart de nietszeggende reeks van dooddoeners waar iedereen altijd zo van onder de indruk is.

Zijn verbazing is dan ook groot als hij van repliek wordt gediend en in een hoek wordt gedreven. Hier had hij niet op gerekend….. snel slaat hij zijn boeken erop na maar vindt geen antwoord.

Misschien had hij een inhoudelijke discussie nog meer uit de weg moeten gaan?…. Of kan het zijn dat zijn waarheden uit de tijd zijn?

Wordt vervolgd op Geenstijl……

kosten-baten-analyse | 09-05-07 | 17:54

Hij zei dat ie wel naar wapens moest grijpen aangezien er nog geen land was waar hij naar toe kon die een sharia heeft. Wat een abos argument.
Voor de rest mag ie zo gek als een deur worden totdat ie zich ophangt, en een beetje snel bitte,er zijn vast nog meer maloten die van die cel gebruik willen maken.

Zo jammer! | 09-05-07 | 17:51

@MohammedB:
Ad me'ah ve eshrim shannah!
moge u 120 jaar oud worden!,
(oud Joods gezegde)

Ahasveros | 09-05-07 | 17:35

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 15:59

[En denk je nou echt dat het tonen van liefde en mededogen Mo B aan het denken zet?]

Nee. Maar je hebt wel een punt. Ik had mij niet over die psychopaat moeten uitlaten, want dat leidt de aandacht af van de meningen over zijn detentie die hier worden geloosd.

[Je lijkt dus wel een beetje op hem, alleen is hij niet zo naief.]

Oei, stel dat je gelijk hebt, is dat dan erg of juist niet? Nou ja, je zou mijn fotootje eens moeten zien, dan piepte je wel anders.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 16:33

//Bernard Bang-modus aan//
Hoe kun jij nou beweren dat jij mij begrijpt...? Ik wens hier alleen mijn genuanceerde mening over de inhumane behandeling van gedetineerden kenbaar te maken en mensen te overtuigen van mijn gelijk... dat heet discussieren, maar dat begrijp jij toch niet...
Vervolgens val jij me aan op de toon in plaats van de inhoud van mijn reacties en daar gaat het toch om...? Mij ontbreekt het aan zelfreflectie dus uiteraard kaats ik de bal terug naar jou...
Of zijn je verstandelijke vermogens te zeer afgestompt door het verblijf op GS tussen al die andere schreeuwlelijkerds...? Ik wil hier maar mee zeggen dat ik niet van generaliseren hou...
Misschien besef je niet dat wat je zegt op GS grote gevolgen heeft.Straks leest een Marokkaan jouw reactie over de islam, waardoor hij radicaliseert en besluit een bom te plaatsen... Dat is dan jouw schuld, ik was mijn handen bij voorbaat al in onschuld. Kun jij daar mee leven, ik niet. Ik neem namelijk wel de volle verantwoordelijkheid voor mijn mening, daarom uit ik hem niet...
Zoiets?

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 16:22

-weggejorist-

tuktuls | 09-05-07 | 16:11

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 15:59
He sjaakie, ga 's van m'n rug af, of reageer vast op mijn volgende posting, als ik dan zo voorspelbaar voor je word, ja?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 16:07

@ wopper 09-05-07 @ 15:51
Ik heb net heeeeel erg hard gelachen, vooral om de oudhollandsche spelling (kwistnie dattut al zo lang bestond) en nou mag jij voortaan altijd Bennie zeggen...

Bernhard Bang | 09-05-07 | 16:00

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 15:40
Waar moet ik beginnen om de onnozelheid van je reactie aan te tonen.
Hier dan maar: inburgeren hoeft helemaal niet te betekenen dat je politiek incorrect doet, er zijn zat brave reaguurders. Maar de combi politieke correctheid en selectieve verontwaardiging die jij als geen ander verstaat, levert terecht enkel hoon op.
Uniciteit is niet iets om prat op te gaan evenmin als kuddegedrag, maar jij hebt het schijnbaar nodig op jezelf heel apart (én beter natuurlijk) te vinden. Maar dat ben je dus helemaal niet, de voorspelbaarheid druipt van je reacties af.
En woede van de massa? Als jij vindt dat je hier gekrruisigd voelt worden leidt je aan een messiascomplex, t was nog niks.
En zorgen over je maken? Nee hoor, maar het is juist een teken van fatsoen om iemand van repliek te dienen indien hij/zij er impliciet/expliciet om vraagt.
En denk je nou echt dat het tonen van liefde en mededogen Mo B aan het denken zet? Hij zal daarin zwakte en lafheid zien, net zo goed als hij uit botte reacties zich gesterkt voelt in zijn mening dat wij slecht zijn. Slechts één ding stelt hem tevreden, dat wij het roerend met hem eens zijn. Je lijkt dus wel een beetje op hem, alleen is hij niet zo naief.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 15:59

-weggejorist-

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 15:57

testbidi

G-unite | 09-05-07 | 15:51

@ Bernhard Bang 09-05-07 @ 15:40

Bennie tog (kmag toch wel Bennie zeggen) MO B. doet niet aan plasschseks, mag niet van z'n maangotboekje.

wopper | 09-05-07 | 15:51

‘Ik roep elke moslim op tot de jihad: pak het zwaard’, zegt Mohammed B. Ja, ook de Nederlandse jeugd valt daaronder, bevestigt hij tegenover de president van het gerechtshof. En ja, ‘ik ben nog altijd even strijdbaar’.
De Volkskrant, dus voor wat het waard is.
www.volkskrant.nl/binnenland/article42...

Karel kwakbol | 09-05-07 | 15:45

Het aantrekkelijke van GeenStijl is natuurlijk dat 'inburgeren' betekent dat je bewijs levert van politieke incorrectie, maar het is dan weer niet OK als je daar niet aan meedoet...
Doet mij denken aan The Life of Brian, waar het volk als uit één mond de leider naäapt door te roepen: "WIJ-ZIJN-AL-LE-MAAL-U-NIEK!" en dan staat op de achterste rij een klein mannetje die zegt "... maar ik niet."
Nou kun je nergens zonder gevaar voor eigen leven de woede van de massa over je afroepen, maar hier heb je die mogelijkheid volgens mij wel, voor zover ik het begrijp is dat zelfs de bedoeling van GeenStijl, dus waarom iedereen zich nou zoveel zorgen over mij maakt...?
Ergo @ tuktuls 09-05-07 @ 15:02, zolang als jij nou gewoon lekker lauw over mij heen zeikt, hoef ik niet te gaan douchen toch? En om het allemaal weer een beetje on-topic te brengen: zo ongeveer moet die Mohammed Bouyeri te Vught ook over ons denken... dus ga vooral lekker door met 'm op z'n wenken te bedienen.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 15:40

@Bernhard Bang @ 15.16

Als u bereid bent de vernederingen te ondervinden van degenen die hier als niet ingeburgerde "allochtonen "worden besproken,dan zou ik hier zeker niet inburgeren. Gezien uw reacties op de reaguursels denk ik dat u dat wel aankunt en ach,inburgeren kan altijd nog. Doe maar wel vast de subsidie potten leeg roven, "voor het geval dat..."

piquant | 09-05-07 | 15:31

Is de Stijlloze servert aan het sterven?
Ik ruik een projectje;))

Duikduivel | 09-05-07 | 15:18

@ piquant 09-05-07 @ 15:11 [zeg maar nee, dan krijg je d'r twee]

Ah, inburgeren... kan je daar ook voor bedanken?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 15:16

@Bernhard Bang @ 12.39 ev

Ik begrijp dat u nieuw bent hier? Ik zou de gratis adviezen van @Wopper @ 12.57 en de reactie van @ sjaakdeslinksesul @14.43 misscien wel een beetje serieus nemen ;zij zijn inmiddels goed ingeburgerde reaguurdes.

Niet te bang zijn om hier een niet altijd politiek correkte mening te verkondigen, dat leidt regelmatig tot leuke en ook geestige posts,want al te serieus moet het hier nu ook weer niet worden.(gratis tip van mij)

piquant | 09-05-07 | 15:11

@Bernhard Bang @ 12.39 ev

Ik begrijp dat u nieuw bent hier? Ik zou de gratis adviezen van @Wopper @ 12.57 en de reactie van @ sjaakdeslinksesul @14.43 misscien wel een beetje serieus nemen ;zij zijn inmiddels goed ingeburgerde reaguurdes.

Niet te bang zijn om hier een niet altijd politiek correkte mening te verkondigen, dat leidt regelmatig tot leuke en ook geestige posts,want al te serieus moet het hier nu ook weer niet worden.(gratis tip van mij)

piquant | 09-05-07 | 15:09

Bernhard Bang 09-05-07 @ 14:50

Ga is lekker douchen LUL.

tuktuls | 09-05-07 | 15:02

Dag Job

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 14:55

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 14:43 [Trubert]
Oh, sorry, je bent verdwaald! Geen wonder dat we langs elkaar heen praten...

Bernhard Bang | 09-05-07 | 14:50

Ga eens lekker naar MSN;))

Duikduivel | 09-05-07 | 14:48

Bernhard Bang 09-05-07 @ 14:30
Gek, ik heb nog vrijwel niets gezegd over Mohammed Boucheri en toch verwar je me met iemand die belang steelt in de al dan niet humane behandeling van criminelen of sociale mechanismen rond geweld.
A) Boucheri is niet zomaar een gewelddadig persoon
B) Mijn broer en mijn moeder hebben voor zover ik weet nog nooit iemand in zijn buik gestoken
C) Er wordt hier flink losgegaan op andere moordenaars, al dan niet afkomstig uit het rifgebergte of de veluwe, zegt de naam Trubert je iets?
Vinnik dan weer boeiend dat je reacties in zo een selectief daglicht wenst te plaatsen.
En die laatste zin is weer een poging tot sarcasme, ironie valt er helaas niet in te ontdekken en het woord zelfreflectie moet je eens googlen, gaat een wereld voor je open.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 14:43

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 14:14 [slot]
Wat ik zie is dat de meeste plegers van geweld ongestraft en vrijuit kunnen rondlopen. Ik bedoel redelijk normale mensen zoals je broer en je moeder. Dat de frustraties door de straten kolken is begrijpelijk.
Dan wordt er op een dag een psychopaat opgepakt vlak nadat-ie een BN'er heeft vermoord (of die psychopaat nou op de Veluwe of in het Rifgebergte is geboren maakt even niet uit), en dan gaan we ineens allemaal loos? Vinnik boeiend, neem gerust nog een biertje en ga verder met je psychoanalyse van de kouwe grond, als 't je helpt ....

Bernhard Bang | 09-05-07 | 14:30

-weggejorist-

Kielzog | 09-05-07 | 14:28

st_joris 09-05-07 @ 11:55
Je snapt het niet, he? Doordat ons technisch onderwijs is vervormd tot VMBO, hebben we in nederland een tekort aan loodgieters. Aangezien we een wachtlijst hebben voor loodgieterklussen, de staat bekend staat als een erg late betaler, staan staatsinrichtingen nu bepaald niet hoog op het prio lijstje van loodgieters... Dus ene paar maandjes druppelende kraan is noooit opzet... maar een gevolg van de hoge werkdruk onder de loodgieters. Niks geen foltering, gewoon 'overmacht'.. En als meneer het niet leuk meer vind, houdt hij toch gewoon een minuutje of vijf zelf zijn adem in... Izze eigen ijzeren wil en een klein beetje hulp van allah... Hakkebar.

fokkenmast | 09-05-07 | 14:22

-weggejorist-

fokkenmast | 09-05-07 | 14:21

-weggejorist-

fokkenmast | 09-05-07 | 14:20

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 14:00
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
@12:01 "Dank voor uw blijk van beschaving, de eerste in deze lijst..... op straat zijn uw verwensingen en zinloos gedrag heel wat pijnlijker dan hier."
@12:52"Maar ja, moeilijk hè? Heb je nog tips?"
Tel één en één bij elkaar op en je hebt mijn antwoord @13:13, dus echt snugger ben je ook niet als je dat niet doorhebt of je bent kort van memorie. Bovendien ben je tamelijk paranoide en bevooroordeeld als je denkt dat ik jou alleen maar monddood wens te maken.
Leuk ook die laatste zin:"Kunnen we lekker doorgaan met gedetineerden de schuld van onze onlustgevoelens in de schoenen te schuiven...", alweer misplaatst superioriteitsgevoel, dus hardleers ben je ook nog eens.
Maar goed, volgens jou ben ik degene die aan zelfreflectie moet doen. Hehehe...

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 14:14

sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 13:13
Sorry voor de vertaging... er was een ietsje.
Ik heb grote moeite met je vergelijking serieus te nemen. Een clubje goede vrienden dat na een paar biertjes alles zegt wat hen dwarszit, weet van zichzelf helemaal niet dat ze dat op een overdreven en botte wijze doen. Dus als dit echt "niets meer en niets minder" dan een uitlaatklep zou zijn, waarom val jij mij dan onuitgenodigd lastig met dit type zelfreflectie? Check your motives, ik denk dat je mij gewoon de mond wilt snoeren. Kunnen we lekker doorgaan met gedetineerden de schuld van onze onlustgevoelens in de schoenen te schuiven...

Bernhard Bang | 09-05-07 | 14:00

sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 13:40
als hij z`n bek maar houd.

tuktuls | 09-05-07 | 13:49

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 13:40
Wat ben je toch een softie.

Teen | 09-05-07 | 13:43

@tuktuls 09-05-07 @ 13:20
Nee hoor, hij mag van mij best blijven.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 13:40

Goh, dat men nog mee voelt met iemand als Mohammed B. Die iemand slachten als een varken omdat hij vond dat dit wel kon. Waarom willen mensen dit bedekken met de mantel der liefde? In indonesia werden 3 meisjes onthoofd omdat ze christelijk waren. Ook bedekken met de mantel der liefde? Waarom heeft u medelijden met Mohammed B.? Waarom in godsnaam? Waarom mag hij niet gemarteld worden? Is hij nog wel een mens dan? Als mensen als Bernhard Bang zo amused zijn van de GS reaguurders omdat men gewoon schrijft wat ze denken, dan vraag ik mij af... Wat doet u hier? Mensen als Mohammed B., Martelaars, Onthoofders en andere hebben niet recht het leven te nemen van iemand die niet in hetzelfde gelooft als hun. Dit geweld is alleen maar te bestrijden met geweld. Liever mijn hoofd eraf dan met mijn reet gedwongen richting Mekka. Vraag u eens af reaguurders, waarom u uberhaupt reageert als u in godsnaam mee leeft met Mohammed B. WAAROM!!!!!!!?!?!?!?!?!?!?

Indoneesje | 09-05-07 | 13:25

@ Bernhard Bang 09-05-07 @ 13:15

Velkommen.
Kuch, welkom in het Deensch dus, op Dietschen bodem..

wopper | 09-05-07 | 13:21

-weggejorist-

tuktuls | 09-05-07 | 13:20

@ st_joris 09-05-07 @ 12:58
"Om te voorkomen dat ze jou of mij straks als schreeuwerige dieren bestempelen en onze mensenrechten dan ook kunnen schenden."
.
Dan zijn die mensenrechten er niet echt in geslaagd om het gewenste doel te bereiken.
.
Vanuit het MO worden wij allemaal elke dag als dieren bestempeld (ongelovige honden, varkens en apen) en men is al enkele jaren bezig om de Westerse Mensch te dhimmiseren en ons onze vrijheden te ontnemen.

TyfusLeijer | 09-05-07 | 13:19

@ wopper 09-05-07 @ 12:57
Ikke så vidt jeg ved. Dak for deres råd.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 13:15

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 12:52
Je husselt gewoon vijf van mijn zinnen door elkaar en dat noemt zich dan een reactie?
Maar hier volgt een belangrijke les die vrijwel alle VMBO'ers die GS bekijken wel begrijpen, maar jij ondanks al je intelligentie en eruditie niet. Vergelijk de reaguurderspanelen maar met een clubje goede vrienden na een paar biertjes, dan zeg je alles wat je dwarszit, vaak op een overdreven en botte wijze, doorspekt met grove en zwarte humor, omdat je dat normaliter niet kunt doen. Een uitlaatklep dus, niets meer en niets minder.
Voor het overige kan ik wel lachen om een pacifist die zich Bernard BANG noemt.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 13:13

@ st_joris 09-05-07 @ 12:58
Het ethisch principe dat jij hier beschrijft staat bekend als consequentialisme. Bij de meeste mensen bekend als: wat gij niet wilt... etc.
Als dit inderdaad het enige principe zou zijn waarop de rechtstaat rust, dan was het treurig met ons gesteld.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 13:11

Sommige reaguurders horen zichzelf wel erg graag.

Teen | 09-05-07 | 13:09

st_joris 09-05-07 @ 12:58
er blijft wat hangen.(het is niet Meneer Bouyeri )

tuktuls | 09-05-07 | 13:03

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 12:45
Ik kan altijd proberen iets bij te leren. Misplaatst superioriteitsgevoel, dubbele moraal, sarcasme als een kunstje, dat zou ik allemaal graag vermijden. En superioriteitsgevoel eveneens als het niet misplaatst is, moraal ook in enkelvoud, en sarcasme liefst helemaal vervangen door ironie.
Maar ja, moeilijk.

@ Zoloft 09-05-07 @ 12:47 [Bernhard Bang = Sharon Kroes??]
Nee, maar jij mag voortaan Bennie zeggen.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 13:03

@st_joris 09-05-07 @ 12:57
Eens!
@st_joris 09-05-07 @ 12:58
Flikker nou toch gauw op kudtdhimmi!

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 13:02

@ TyfusLeijer
"Waarom zijn de rechten van de mens van toepassing op dit schreeuwerig ieslamities varrektje als hij die rechten niet gunt aan de niet-moslims?"

Omdat we in een rechtstaat leven en omdat we er nu eenmaal voor kiezen om geen onderscheid te maken tussen schreeuwerige varkentjes en Tyfusleijers in het algemeen. Om te voorkomen dat ze jou of mij straks als schreeuwerige dieren bestempelen en onze mensenrechten dan ook kunnen schenden.

Kortweg: uit eigenbelang.

st_joris | 09-05-07 | 12:58

@ TyfusLeijer
"Waarom zijn de rechten van de mens van toepassing op dit schreeuwerig ieslamities varrektje als hij die rechten niet gunt aan de niet-moslims?"

Omdat we in een rechtstaat leven en omdat we er nu eenmaal voor kiezen om geen onderscheid te maken tussen schreeuwerige varkentjes en Tyfusleijers in het algemeen. Om te voorkomen dat ze jou of mij straks als schreeuwerige dieren bestempelen en onze mensenrechten dan ook kunnen schenden.

Kortweg: uit eigenbelang.

st_joris | 09-05-07 | 12:57

Bernhard Bang, bent u famielje?:
www.frederiksbergonline.dk/bbang.html

Tip: nooit meteen als nwe commenter, die mensenliefde, goede manieren, welluidendheid en genuanceerde mening in een hoog vaandel heeft staan, u zeau tegen de meute keren.. de gevolgen zijn dan niet te overzien..

wopper | 09-05-07 | 12:57

-weggejorist-

st_joris | 09-05-07 | 12:56

Bizar, op mijn andere tabblad sta ik nog in de wacht en hier sta ik er al tweemaal op! Vuurvos roeleert!

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 12:54

Klap eens in je handen van Peter Koelewijn....

Nepkarel | 09-05-07 | 12:53

@ sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 12:45
Ik kan altijd bijleren. Misplaatst superioriteitsgevoel, dubbele moraal, sarcasme als een kunstje, dat zou ik allemaal graag vermijden. Superioriteitsgevoel trouwens ook als het niet misplaatst is. Moraal ook in enkelvoud. En sarcasme liefst überhaupiter vervangen door ironie.
Maar ja, moeilijk hè? Heb je nog tips?

@ Zoloft 09-05-07 @ 12:47
Bijna goed, blijf raden.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:52

Bernhard Bang = Sharon Kroes??

Zoloft | 09-05-07 | 12:47

Bernhard Bang
Ik ben oprecht verheugd dat de reaguurderspanelen aangevuld worden met commenters, die mensenliefde, goede manieren, welluidendheid en genuanceerde mening in een hoog vaandel hebben staan. Alleen jammer dat het weer gepaard moet gaan aan een misplaatst superioriteitsgevoel en het hanteren van een dubbele moraal. En sarcasme is geen kunstje maar een kunst die jij dus niet verstaat.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 12:46

-weggejorist-

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 12:45

Waarom zijn de rechten van de mens van toepassing op dit schreeuwerig ieslamities varrektje als hij die rechten niet gunt aan de niet-moslims?

TyfusLeijer | 09-05-07 | 12:41

EBI in Vught is net als guatanmo bay, Nederland moet zich schamen iedereen heeft recht op vrijheid, dus ook in de bajes.
noord-afrikaan 09-05-07 @ 12:18

dat moet is in een moslimland zeggen.
daar heb je zoveel rechten dat de vrouw een achetr gesteld varken is.

ja daar moet je wonen.

tuktuls | 09-05-07 | 12:40

@ KaiserSoza 09-05-07 @ 12:17
Inderdaad, ik voel mij hier geheel nieuw & naïef. Ongeveer net als toen ik voor het eerst voet zette in een therapeutische gemeenschap. Ik had geen idee hoe het er daar aantoe ging, moest ik tot mijn schande erkennen. Vooral dat de patiënten zo innig blij en gelukkig leken met hun bestaan... het duurde wel even voordat ik echt goed begreep hoe dat deel uitmaakte van hun aandoening.
Ik vermoed dat het stukje wat wij hier met elkaar aan het opvoeren zijn ook een afspiegeling is van wat beschaafde mensen uit Noord-Afrika en het Midden Oosten ervaren als zij voor het eerst in Nederland arriveren...
Wie denkt dat ik hiermee religieus fanatisme of onmenselijke misdragingen van gedesoriënteerde immigranten goedpraat? Daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd. Het zijn de mensen die zichzelf volkomen gezond achten en van alle smetten vrij, wiens bizarre gedragingen het tegendeel bewijzen, die mijn aandacht hebben. En voorlopig constateer ik dat syndroom vaker bij autochtone Nederlanders dan bij Finnen of welk ander volk dan ook.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:39

-weggejorist-

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:36

EBI in Vught is net als guatanmo bay,
noord-afrikaan 09-05-07

dat zij moslim landen ook

tuktuls | 09-05-07 | 12:35

Stop hem anders samen met Bubba of zo, dan kan Bubba hem eens lekker ronselen

ExtremeExtremist | 09-05-07 | 12:34

ah, antwoord van Fred T. inzake de Naaimeegse Fuik

dr.spin007 | 09-05-07 | 12:31

Duikduivel 09-05-07 @ 12:23

Jazeker, het laatste ochtendmaal, met spek en varkensworstjes.

a propos:
Universele Verklaring van de Rechten van de Mens van 1948. Artikel 5: “Niemand zal worden blootgesteld aan foltering, wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.”
Had Mo B. dat artikel in gedachten tijdens de rituele slachting van Theo?

dr.spin007 | 09-05-07 | 12:30

Bernhard Bang 09-05-07 @ 12:12

Ben jij familie van Cillit Bang?

dr.spin007 | 09-05-07 | 12:27

@dr.spin007 09-05-07 @ 12:21

Ik neem aan dat dit het laatste ontbijtje voor moet stellen?

Duikduivel | 09-05-07 | 12:23

Euthanasie kan toch ook als de persoon zelf niet bij machte is zijn wens uit te drukken?

Doordruppelen met die kraan!!!! En voor een dagje tergend heen en weer lopen in de EBI geef ik me bij deze ook op.

Dat baardje is wel zielig. Zonder baard ben je geen echte man, in het Midden-Idioosten. Maar met zo'n baard als deze jammerlijke Pluk van de Petteflet lukt het ook niet echt.

coolmos2 | 09-05-07 | 12:23

@noord-afrikaan 09-05-07 @ 12:18

Wat een gelul, de EBI is een keurige gevangenis waar alles volgens de normen gebeurd en de gedetineerden netjes behandeld worden. Kost ons ruim 600 euro per dag maar dan heb je ook wat. Noord-Afrikaanse gevangenissen, daar is het pas feest.

lekker moeder | 09-05-07 | 12:21

Ik bespeur een lichte mate van irritatie,

Duikduivel | 09-05-07 | 12:19

EBI in Vught is net als guatanmo bay, Nederland moet zich schamen iedereen heeft recht op vrijheid, dus ook in de bajes.

noord-afrikaan | 09-05-07 | 12:18

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 12:12

Ach jezus, we hebben er weer een. Sodemieter op met je politiek correcte gelul, lutser.

KaiserSoza | 09-05-07 | 12:17

zeg ken jij de Musselman, de Musselman, de Musselman
die zat in Scheveniiiiiingen

samen...

dr.spin007 | 09-05-07 | 12:16

-weggejorist-

tuktuls | 09-05-07 | 12:15

Is zijn darmwand nog niet aan stukken gescheurd?
Thieme doe er is wat aan.

Het is toch een keanker riffinaap.
ik hoop dat je het naar je zin heb in de EBI.
dat dan weer wel.

tuktuls | 09-05-07 | 12:14

boefje... niet teveel rukken in die afzondering!

dr.spin007 | 09-05-07 | 12:14

@KaiserSoza 09-05-07 @ 12:06
Ik heb me gelijk aangemeld bij het COC, maak me gek!!

DutchXTC | 09-05-07 | 12:13

@ KaiserSoza 09-05-07 @ 12:06
Interessant, uw houding tegenover de homofiele medemens verraadt een zekere sympathie voor de denkbeelden van de vrienden van Mohammed B. Kunt u daar nog iets meer over zeggen misschien?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:12

@ CoJoNes 09-05-07 @ 12:06
Geeft niks hoor, ik beschouw de aanblik van uw geworstel met de beschaving niet als een marteling... het is ook weer niet zo dat ik er plezier aan beleef, ik herken het als iets waar ik zelf ook wel eens last van heb.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:09

Hehehe Teen

DutchXTC | 09-05-07 | 12:08

Ik ben het niet eens met st_joris.

Teen | 09-05-07 | 12:07

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 12:01 en st_joris 09-05-07 @ 11:55

Ik kan niet anders, dan als dit weblog u teveel is, u aanraden extragratis in te schrijven bij het weblog van het COC, zodat u volkomen onbeschaamd, zonder normale mensen overstuur te maken, vuistdiep in elkaars reet kan zitten.

KaiserSoza | 09-05-07 | 12:06

Mo B gaat maar lekker deaud!!

tjap | 09-05-07 | 12:06

@Bernhard Bang
Echt niet. Daar gaat mijn politiek asielaanvraag in Nieuw Zeeland. Heb ik weer.

CoJoNes | 09-05-07 | 12:06

@ CoJoNes 09-05-07 @ 12:02

Nee, dat valt daar niet onder. Wist je dat echt niet?

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:04

@sjaakdeslinksesul 09-05-07 @ 11:58
Inderdaad, een mes in iemands buik steken is daarentegen een expressie van diepe genegenheid... maar 13 keer is een beetje teveel van het goede.
.
Mobo vindt die afzondering eigenlijk best wel prettig denk ik zo, anders had zijn advocaat al lang geleden een proces aangespannen.
.
Waarom wil Mo dan helemaal alleen zijn vraag je je af.

fweddy | 09-05-07 | 12:03

Geef hem een stukje touw..

Attila23 | 09-05-07 | 12:03

@st_joris

"Artikel 5 van dit verdrag stelt: “Niemand zal worden blootgesteld aan foltering, wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.”

Wat te doen met de uitspraken van de PvdA, de PvdD, Femke Halalsema, Joustra?
Valt dat niet onder 'onmenselijke foltering', het etaleren van zoveel domheid?

CoJoNes | 09-05-07 | 12:02

Ik zit nu al drie uur met 6 mensen in een ruimte. Dat is pas marteling!

Teen | 09-05-07 | 12:02

@st_joris.
We zijn nog netjes, vroeger zouden ze je gevierdeelt hebben in een ton met spijkers van een berg afgerolt hebben etc etc...
Beetje wegrotten in de EBI in Vught vind ik dan no een zeer menselijke oplossing en als er dan nog een kraantje lekt... ach dat zal die dan ook wel verdiend hebben anders had Allah dat kraantje wel dichtgedraait denk ik dan altijd maar.

blendedperfection | 09-05-07 | 12:01

@ st_joris

Dank voor uw blijk van beschaving, de eerste in deze lijst.

En de dames en heren die mij van alles toewensen onder verwijzing naar de bescherming van hun anonimiteit, kan ik zeggen dat het ook voor mij tamelijk plezierig is om hier te zijn... op straat zijn uw verwensingen en zinloos gedrag heel wat pijnlijker dan hier.

Bernhard Bang | 09-05-07 | 12:01

@st_joris 09-05-07 @ 11:55
een mes in iemands buik steken is daarentegen een expressie van diepe genegenheid.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 11:58

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 11:49

Ga eens deaud!!

Zoloft | 09-05-07 | 11:58

Een leuk muziekje opzetten voor een gevangene is toch geen martelen?

McF*ck™ | 09-05-07 | 11:57

@Bernhard Bang 09-05-07 @ 11:49
Opkroppen is niet goed, en je laten gaan op een weplok is vrij onschuldig..... stomme mongeaul!!

DutchXTC | 09-05-07 | 11:57

Een van de belangrijkste en eerste internationale documenten die het verbod op marteling expliciet vastlegde was de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens van 1948. Artikel 5 van dit verdrag stelt: “Niemand zal worden blootgesteld aan foltering, wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.”

Ja, laten we ons met z'n allen verlagen tot het schenden van mensenrechten. Wat een goeie ideeen hebben ze hier.

st_joris | 09-05-07 | 11:55

Tsja schijnbaar moet je als hakbar zijnde meer boeten voor het omleggen van een ongelovige hond dan als volkert voor zijn moord... raar maar waar....

Bitter(teel)bal | 09-05-07 | 11:52

Mijn god, wat een vuilnisvat voor onderdrukte agressie is dit zeg!

Bernhard Bang | 09-05-07 | 11:49

bolddt 1139
Volkert heeft gelogen over zijn motief, Mohammed niet.
Dat loont.

bejaarde op brommer | 09-05-07 | 11:43

@Teen 09-05-07 @ 11:29
Dank, en ik ben vandaag sowieso apetrots op mezelf. Ik heb mezelf al uit twee bijeenkomsten weten te wurmen en na de pauze ga ik voor nummer drie. Driemaal op dezelfde dag, da's een record! Later vanmiddag nog een receptie en daar moet ik mijn gezicht maar even laten zien, ik zag twee kratjes staan: heineken én PALM! Hopelijk zijn er ook nog bitterballen.

sjaakdeslinksesul | 09-05-07 | 11:43

geef em een handzaag en wat batterijen

kneuterzak | 09-05-07 | 11:41

Gun Bubba ook eens een dag vacantie

Tobi | 09-05-07 | 11:41

Hij wel levenslang, en Volkert van der Graaf niet???

bolddt | 09-05-07 | 11:39

Elk kwartier op sterkte 18 door de cel laten galmen.. Doet meer als een jaar lang druppelend water laten horen..! Oh ja, kan de dakdekker of de loodgieter niet ergens een kraantje laten druppelen of een leidinkje lek maken. Niet erg veel, een beetje irritant druppelen is voldoende..

fokkenmast | 09-05-07 | 11:38

btw waar blijft het tietentopic?
Alles beter dan een foto van die bovenstaande Mohammed- nageboorte.
*plotseling helse trek in gebakken ei heeft*

bejaarde op brommer | 09-05-07 | 11:37

Is het strafbaar als je Mohammed Bouyeri een neqschot wenst?

Mosko | 09-05-07 | 11:36

Die Teeuwen blijft lachen, vooral met hoempa.

bejaarde op brommer | 09-05-07 | 11:32

Als ontbijd eieren met spek opdienen.
.
En geefT die jongen een seen spaarvarreken zodat hij kan sparen voor al stie ooit toch nog vrij komT.

TyfusLeijer | 09-05-07 | 11:30

Ik wil sjaakdeslinksesul ook nog bedanken voor het aandragen van het ENIGE goede antwoord op de poll.

Teen | 09-05-07 | 11:29

Gewoon het 'Hans Teeuwen lied' 24 uur per dag met 130 decibel door zijn cel laten schallen. En zelfs dat is nog te genadig. Moet je opletten hoe snel hij dan tot een kwijlend wrak vervalt.

bello | 09-05-07 | 11:29

Mohammed wie?

Kamelenteen | 09-05-07 | 11:27

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Mohammed vroeger ook nooit van zijn fiets af stapte als hij op het voetpad was!

Teen | 09-05-07 | 11:24

NOOOOOOOOOOOIT MEEEEEEEEEEER DOEN

Multikuli | 09-05-07 | 11:23

Tipje: Laat het transport heen en terug rijden door het genie dat ook op die vuilniswagen in Nijmegen zat. Gegarandeerd pret onderweg.

kolonel klootoog | 09-05-07 | 11:23

"Stampende voeten of zelfs druppelend water" - *gooit koffie om en wacht resultaat af*

Snijbonenmolen | 09-05-07 | 11:19

vrouwelijke bewakerts doen wonderen

preston spears | 09-05-07 | 11:19

"Chaos neemt de controle en de mentale staat van de gevangene verwordt uiteindelijk tot een permanente psychische stoornis"

Had ie die niet al..? Weliswaar onder de noemer religie. Maar toch...

DanMaar'NLinkseLul | 09-05-07 | 11:18

Ik vind Mo een keaukeausneaut!

@Nickname | 09-05-07 | 11:18

trouwens wat heeft hij voor een zielig vlassig-lammetjes-vacht baardje aan zijn muil hangen?

youreckon | 09-05-07 | 11:18

Gewoon ff één keer per dag flink op zijn deurtje bonsen, schrikt ie daar ook van?

McF*ck™ | 09-05-07 | 11:17


We hoeven m echt niet meer gek te maken met druppelende kranen of liedjes. De Mohammedman is al stapelgek.

Monsieur Bovary | 09-05-07 | 11:12

Vals zingen doet Hans Teeuwen al.

Britney | 09-05-07 | 11:11

Kunnen ze hem niet inenten met Ebola??

kruisridder | 09-05-07 | 11:11

hoi Mo B !

DenLangel*l | 09-05-07 | 11:11

is euthenasie niet menselijker voor die arme jongen ?
bij voorkeur op een zaterdagmiddag in het vondelpark , kost niets .
contributies in de vorm van botte bijltjes en licht gesplinterde honkbalknuppels worden graag aangenomen....

gatti | 09-05-07 | 11:10

vasthouden en nooit meer loslaten!

Spiked | 09-05-07 | 11:09

Meneer Bouyeri ies stout!

youreckon | 09-05-07 | 11:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland