Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

He vuile tiefush**rrr!

Wat is er mis met een eiland eigenlijk?Hé vuile tiefushoer! Sodemieter op vuile kankerhomo. Best gezellig toch, zo’n jeugdgevangenis. Schrijver Willem Oosterbeek liep gedurende drie maanden mee met het gajes. De jongeren zijn gepokt en gemazeld in hun omgang met jeugdzorg en justitie, des te minder met de downloadbijbel “Zoals ze binnenkomen is veelzeggend. Ik wil een tv op mijn kamer, ik wil die en die meteen bellen. Het komt erop neer dat ze alles willen en wel nu meteen en overal.” Over de misdaden die de jongeren hebben begaan, wordt niet gesproken. “Groepsleiders willen vaak niet weten wat de kids hebben uitgevreten. Dat vertroebelt hun beeld, zeggen ze. Ze zien ze als slachtoffer, niet als dader, zij vinden ze zielig. Wat de jongeren wel wordt bijgebracht? „Ze leren ’hallo’ zeggen als ze binnenkomen. En ’dag’ als ze weggaan. Dat is al een geweldige prestatie. Er hangt een geur van geitenwollen sokken. De aanpak is te soft.” Ja, zo’n werkkamp in Zweden is lang zo slecht idee nog niet…

Reaguursels

Inloggen

Het idee van links is om criminaliteit te voorkomen ipv hard straffen achteraf.
Als je voor zo'n preventieve aanpak kiest, doe het dan goed! Dus fokverbod voor kansarmen in de randstad. VOORKOM je een hoop ellende mee in de toekomst.

Nev | 18-10-05 | 13:52

De enige soft die hier voorbijkomt is Oosterbeek zelf .. ingaan op bedreiging maakt het altijd alleen maar erger .. of wilde jullie zeggen dat ons anti terrorisme instelling resultaat boekt ? hahaha wat een lol .. voor de rest ben ik ook bekend met meisjes die je bij de ereste kennismaking al aanraken .. niks raars mee ;)

Draaitafel Demagoog | 18-10-05 | 13:34

Miste Mr Cohen in het stukje :) ? Of was hij de beleidsmaker van de instelling ? En ging toen hogerop als burgervader ***kuch***

Sinner | 18-10-05 | 13:07

Het gemiddelde IQ van kiddo's op het VMBO schommelt tussen de 80 en de 90. 80 betekent dat je niet echt weet wat er om je heen gebeurt. In die instellingen komt dat IQ niet boven de 80 uit. Oftewel: ik kan mijn konijn nog makkelijker normen en waarden bijbrengen.

kniebelknuistje | 18-10-05 | 11:02

Mag ik bewaker worden in zo'n werkkamp?
Ik heb ervaring met het leger en een tyfushekel aan ontspoorde recalcitrante allochtoontjes.
Mag ik dan ook een stok? Zo eentje met prikkeldraad?

Jim Beam | 18-10-05 | 00:56

Die Van Schijndel zegt goeie dingen. Hij zou zich bij Geert Wilders moeten aansluiten. Niet lullen, zakken vullen!!

aardappel | 18-10-05 | 00:36

dus geen geld voor personeel hier, maar wel voor een projectje in Zweden??

Insertcoin | 17-10-05 | 22:44

Yep, verhaal klopt als een bus. Heb zelf vlak na mijn opleiding gewerkt op de jeugdpsychiatrie te eindhoven (Catamaran) als Sociotherapeut met kids waar "waarschijnlijk nog iets van te maken was". Ben met ruzie met enkele geitenwollesokkendragers weggegaan om nooit meer in de sector terug te willen keren. Ik was de enige die zijn schouders er onder probeerde te zetten. Helaas is er met bedrijfsdeformanten abosoluut niet samen te werken. De jeugdzorg stinkt, is slecht, achterhaalt. Met pappen en nathouden komen we der echt niet.

intimidantus | 17-10-05 | 21:26

@ Amsterdammer

f*k of kneus, het is hier geen dictee.

verbatim | 17-10-05 | 20:54

En tussen die criminelen zitten kinderen die nog nooit wat fout gedaan hebben maar nergens anders terecht kunnen.Belachelijk systeem hebben we hier, hoe dan ook ik vind niet dat je jonge criminelen maar als oud vuil moet behandelen er horen daar gewoon bewakers te zijn die stevig in hun schoenen staan en geen vrouwen die bomen van gasten zogenaamd leiding moeten geven.

NoClass24 | 17-10-05 | 20:36

Ik vroeg eens aan een gevangenisdirecteur of er een groep is die nooit de fout ingaat. Zijn antwoord daarop was dat zo'n groep bestaat: de blinden. In gevangenissen zul je geen blinden aantreffen. Ontneem deze criminelen daarom het zicht.

President Babboe Bab | 17-10-05 | 20:23

WTF = Willem Oosterbeek?

het lijkt me dat hij al een agenda had toen hij naar binnen ging.

Nare hollandse vent denk, echt zo'n "Wilders for Pope!" type denk ik.

wannabecool | 17-10-05 | 20:10

@. verbatim

check je spelling dildo.

Amsterdammer | 17-10-05 | 20:09

Ja, ik kan wel verbaast gaan doen, maar iedereen weet toch dat die hele linkse kliek het hele land verkloot heeft. Konden we het maar vanaf de jaren zestig terug draaien. Toen kregen die halve gare hippies het voor het zeggen en dat hebben ze nog. Het is het establisment van nu. Die halve gare geitenwollen idioten, het morele geweten van Nederland

verbatim | 17-10-05 | 19:49

Typisch weer zo'n bericht om buitenlanders te stigmatiseren...

Dr. Faustus | 17-10-05 | 19:29

Ik ben trouwens een redelijk rechtse hulpverlener.

vander F | 17-10-05 | 19:24

Onzin, het zijn doorgaands flink gestoorde kids.
Meiden van 12 die ' thuis' van pappie en ome Henk al geleerd hebben hoe mannen te behagen.
Borderliners , geen bodem syndroom www.orthopedagogiek.com/hechtingsstoor...
autisten, sociopaten.
Een psychopaat is ook ooit jong geweest nietwaar?
bij een aantal van die types helpt niets, zien we vanzelf terug in volwassenen detentie en TBS kliniek.
Helaas, that's life.

vander F | 17-10-05 | 19:23

@. Weeraanmelden
maar dat kan allemaal wel wezen, maar ik weet nog steeds niet waarom er geen rechtse hulpverleners zijn! Als zij deze problemen kunnen oplossen wil ik er best goed voor betalen hoor! Denk dat jij maar eens de eerste steen moet werpen en je aanmelden. "Het Vaderland heeft jou nodig!!!" Vraag niet wat het Vaderland voor jou kan doen, maar wat jij voor het Vaderland kan doen!! Nog meer motivatie's nodig of ben je al op weg om je aan te melden!

Black is beautiful | 17-10-05 | 19:22

@. Black is beautiful : Als er rechtse "hulpverleners" aan de slag zijn, heten dit "gevangenisbewaarders"/"Cipiers". Dan hadden we geen geknuffel/groepsgeknuffel/staatsgeknuffel maar werkkampen,kampbeulen of andere functies binnen een kamp. Dan werd er aan dit soort tuig/veelplegers enz geen hulp meer verleend,maar werden deze uit de maatschappij geplaatst. Wil je door het Nederlandse strafrecht hierin terecht komen (dit soort knuffel kampen) dan moet je het HEEL ERG BONT gemaakt hebben, anders kreeg je een boete, en berisping of een snoepje en cola tegen de schrik, maar zat je niet vast. Dit soort tuig blijft tuig, en verruild als ze meerderjarig zijn gewoon de "jeugddetentie" voor "detentie". Als de "Rechtse hulpverleners" "het voor het zeggen hadden" werkte de hulpverleners in verzorgingstehuizen voor bejaarde, hadden we betaalbare kinderopvang enz . Dan werd er hulp verleend waar er hulp nodig was, en werden straafschoffies niet doodgeknuffeld.
Zo, nu eerst een bavaria.

Weeraanmelden | 17-10-05 | 18:55

Werkkamp? wedden dat er paar geitenwollensokkenpartijtjes er zwaar op tegen zijn... die zien deze "schatjes" liever weer gewoon terugkeren in de maatschappij.

Karel Kruizenruiker | 17-10-05 | 18:46

Black is beautiful 17-10-05 @ 17:57
Rechtsen geven alleen om hun eigen portemonnee.
Wel volgens de hier gehanteerde clichees reaguren aub, anders valt er geen touw meer aan vast te knopen. ;)

Pannie | 17-10-05 | 18:26

Waarom zijn volgens de messte reaguurders de hulpverleners altijd links. Bestaan er geen rechtse hulpverleners? Zijn rechtse mensen niet sociaal genoeg om aan hulp verlening te doen? Ze hebben zo te lezen hele goeie ideen, maar volgens mij blijft het bij ideen! Als jullie het zo goed weten ga dan zelf eens aan het werk in deze sector en verander de boel. Wens jullie veel suc6!!!!!

Black is beautiful | 17-10-05 | 17:57

Ik hoorde op de radio dat die Russische zakenman die voor fraude is veroordeeld is, een aantal jaar naar Siberie gaat als straf.
Is dat niet iets voor die kutkoters met een grote bek?

Framoes | 17-10-05 | 17:57

Toch netjes als zo'n jeugdinbreker je spullet jat, maar hallo engedag zegt. Verzacht het leed.

Isser | 17-10-05 | 17:49

ze zijn niet zielig, vervelend dat de (linkse)hulpverleners dat gewoon niet willen zien. als er bijv weer eens een kanaal of zoiets moet worden aangelegd, laat dat maar door gevangenen doen, bewaakt door 't leger, en zijn dan te moe om van alles en nog wat te eisen, en zijn ze blij als ze een maaltijd en hun bed zien

malcolm | 17-10-05 | 17:48

@Mourits 17-10-05 @ 17:39 Da's niet erg maar beschamend.

Kenny013 | 17-10-05 | 17:46

Naar Zweden? Laat ze hier in Nederland maar wat gaan doen, troep op straat opruimen, bejaarde helpen(ipv overvallen) en dat alles onder STRENG toezicht. Staat niet zo best op de status schaal. Dus niet het socken gedoe met "goh, je had niet zoveel zin vandaag?" Nee in een inrichting en niet je best gedaan telt die dag niet mee voor je detentie tijd.
TV, ja de journaal's en maatschappelijke documentaires.

Kenny013 | 17-10-05 | 17:45

Zucht, waarom snapt nou niemand in Den Haag en in al die instanties dat de zachte aanpak gewoon een lachertje is en niet werkt.... Erg dat er in dit land meer geld wordt uitgegeven per gedetineerde dan per bejaarde.....

Mourits | 17-10-05 | 17:39

Herinvoering van de doodstraf zou niet gek zijn voor dit soort tuig.

Amerikaantje | 17-10-05 | 17:39

"De jongeren waren in het begin wantrouwend, maar later accepteerden de meesten hem. ?Ze konden heel aardig zijn. ?Hé Willem, hoe is het, man.? Of ze gingen speciaal voor mij koffie zetten. En humor hadden ze ook. Dan vroeg zo?n jongen: ?Hoe oud ben je, Willem?? ?53?. ?Dan ben je bijna dood, man?.?"
-
*Pats! tegen de oren, TV wordt in beslag genomen*
-
'Goedemorgen mijnheer Oosterbeek. Zou ik mogen informeren naar uw leeftijd?'
'Ik ben 53 jaar'
'Zo zo! Dan kan ik waarschijnlijk veel van u leren!'
-
*De TV wordt weer teruggeplaatst*

Chiant | 17-10-05 | 17:38

@ Pritt

Damn, de Krabbescheer en de Lisdodde staan bekend om hun venijnige mosgroei.

Brusselmans | 17-10-05 | 17:26

@Brusselmans. Ah. Oké. Dat betekent dat ik Nootdorp-Zuid ook nog moet doen.

Pritt Stift | 17-10-05 | 17:22

Pritt, neem Vleesboom zijn gevalletje, doe er wat dingen mee en mischien dat je dan weer vrij komt.

~Pyro~ | 17-10-05 | 17:22

@ pritt

Ik heb 'n briefje in m'n handen geduwd gekregen met daarop in rokerige hanenpoten geschreven: "In Stockholm rijdt men op de fiets".

Ik herhaal : "In Stockholm rijdt men op de fiets".

Brusselmans | 17-10-05 | 17:19

We moeten eens ophouden (jeugdige) misdadigers als slachtoffers te behandelen. We hebben godverdomme een miljoenenverslindend apparaat neergezet (tot en met gratis rechtsbijstand aan toe), maar voor de echte slachtoffers is er niets geregeld. Ja, slachtofferhulp ... tjonge jonge ... vetpot. Nederland moet eens ophouden met die omgekeerde wereld.

flippy drove | 17-10-05 | 17:18

@weeraanmelden die biefstuk en ganzelever moet natuurlijk wel halal zijn

err_ | 17-10-05 | 17:17

Eerste alinea was dus een kwoot van Grote Graaiert, solly.

Oude Heks | 17-10-05 | 17:13

Ga jij ze daar in Siberie de les lezen, held. Veel roepen/praten maar niet genoeg echte kerels voor het uitvoerend beleid. Gelukkig ben ik geemigreerd.
Graaierd, geëmigreerd , maar je Hollandsch sarcasme nog steeds op NAP zie ik? Kostelijk, die zelfspot met dat je zelf een gevluchte bent, en dus een slappeling.

Oude Heks | 17-10-05 | 17:12

Hey Fleischbaum. O Grote Leider. Hoe lang moet ik nog schoffelen?

Pritt Stift | 17-10-05 | 17:12

En terecht dat ze een tv willen met home cinema set, enz. Want ja zij kunnen er toch niets aan doen dat ze een slechte jeugd hebben gehad, toch? Het is dan toch ook volkomen rechtvaardig dat ze met zijn zessen een kind van 12 verkrachten of een oma in elkaar rossen voor 10 euro, ja...

echt wel | 17-10-05 | 17:12

Allemaal naar de Glenn Mills toe.
Gewoon verplicht voor iedere jongeren die met justitie in aanraking komt.
Een beetje als vervanging van de dienstplicht zeg maar...

da wizard | 17-10-05 | 17:07

"Ook tot Oosterbeek zochten meiden toenadering. ?Een van die meisjes, vijftien jaar oud, kwam aanlopen met een slipje. ?Vind je deze mooi??, vroeg ze. Een ander raakte mij bij de eerste kennismaking meteen aan, dat vond ik ook raar."
vraagme af wat die groepleiders daar uitvreten ??

Boez | 17-10-05 | 17:06

Ja ja .. dat zijn allemaal nog de laatste PVDA restanten in de maatschappij .. Nog een paar jaar en ook die instanties zijn veranderd ;)

BoX | 17-10-05 | 17:05

@. witchdoctor

Ga jij ze daar in Siberie de les lezen, held. Veel roepen/praten maar niet genoeg echte kerels voor het uitvoerend beleid. Gelukkig ben ik geemigreerd.

GrijpgrageGraaierd | 17-10-05 | 16:59

Zijn ze nu GVD helemaal. 9/10 keer hebben ze het daar beter dan thuis/op de straat, en ze worden nog als slachtoffer behandelt!
"ooh, zielige jeugd. Oowh, je wilde prada's, maar die kon pappa niet betalen, en ging je daarom stelen. och arm schaap. Kom maar hier. Wil je koppie thee?"
Als je veroordeeld bent, heb je recht op 3x per dag eten om de 48 douchen en misschien een oude aktueel (meegevist uit de oud papier bak) maar gvd niets meer.
We houden ook zeker rekening met de eet gewoontes, bestellen biefstuk en ganzefilet en zalm voor ze. Afgeblust met perrier water ipv kraanwater!
Opzouten met de geytenwollensokken. Ik dacht dat de tokkies al bewezen dat het niet werkte. Slachtoffers.. Dan moeten ook met voornaam en achternaam in de krant staan bij een veroordeling. (zoals we bij de echte slachtoffers wel doen, met foto , huisadres en kenteken van de auto er gelijk bij)
We gaan echt naar de tyfus. Moeders met een uitkering moeten verplicht andersman koters opvangen, en tuig wordt verwend en vertroeteld?! Tijd voor een extreem ultra rechts kabinet en voedsel volgens het '40/'45 principe!

Weeraanmelden | 17-10-05 | 16:51

even allemaal kritisch lezen.
Het beleid van een jeugdinrichting wordt praktisch bepaald door de directie en is een interpretatie van algemene regels.
Geen idee of deze instelling in Den Helder representatief is.

Don Quichote | 17-10-05 | 16:50

Al die puistekoppen naar oost Siberië. Niet normaal dat ze ze als slachtoffer zien ipv dader. Rot op Geyt!

witchdoctor | 17-10-05 | 16:48

Als het geschetste waar is zijn dit residivisten in de dop en kun je ze nu net zo goed naar buiten trappen ipv belastingcenten laten opfikken.

Beidehandje(s) | 17-10-05 | 16:39

Uitzetten en niet meer welkom!

Smokesave | 17-10-05 | 16:37

oh kijk... is dezelfde inrichting hahahaha

TRS | 17-10-05 | 16:37

hmmmmmmm pronto heeft vroeger op een internaat voor schipperskinderen gezeten. Zelfde verhaal als dit, alleen hadden wij geen bewakers maar begeleiders.

pronto | 17-10-05 | 16:37

dat word heulveul mëütenëüken om een beetje warm te blijven.

kolonel klootoog | 17-10-05 | 16:34

in HP de tijd stond vorige week ook een 'leuk' verhaal over zo'n jeugdgevangnis, oh ik bedoel jeugdinrichting...

en in Vrij Nederland trouwens een leuk verhaal over de wijze waarop sommige (niet allemaaaaaaal natuurlijk) Marokkaanse ouders aantonen grotere racisten te zijn dan die verdomde islamofobe autochtonen....

TRS | 17-10-05 | 16:34

Die 2 openingszinnen zijn nog redelijk ABN, medunkt.

Kakbouter | 17-10-05 | 16:32

@Boze Buur: "Job Pickwick"

Briljant :D

Oorlof | 17-10-05 | 16:30

Ik ben een paar jaar terug in een jeugd gevangenis geweest, daar loopt behoorlijk gestoord volk rond. Maar dat er een geytenwollensocken klimaat zou hangen vond ik niet. Het was er behoorlijk streng en alleen een keer een avond tv kijken als er door die persoon iets uitzonderlijks goeds was gedaan waarvoor hij beloond zou worden. Ik vond het veel vreemder dat er niet criminele kinderen zaten die uit huis waren geplaatst, die zaten tussen al die mongeaulen.

Ruler | 17-10-05 | 16:29

De Glenn Mills scholen zijn op z'n Donneriaans de nek omgedraaid. Het rendement van die scholen was hoog, maar paste niet in het Haagse beleid.

El Gouda | 17-10-05 | 16:28

Gewoon opbergen in zo'n bootcamp, een handje vol van die schreeuwerige Sarge's erbij, grote bek, en poetsen die wc's maar met je tandenborstel...

*Gelijk aan het oefenen:" Are you eyeballin' me?"*

KaiserSoza | 17-10-05 | 16:28

Noord-Zweden?
Vroeger heette dat Siberië.
Ze kunnen daarboven wel een trein gebruiken, stuur die verwende en criminele puistenkoppen daar maar heen jah.
En om niet te bevriezen(-30-40) , moeten ze wel doorwerken aan de hogesnelheidslijn naar de Noordkaap.
En daarna zullen ze maar wat blij zijn, als ze weer naar de woestijn terugmogen of een ander randgebied.
Verdonk lees je nog mee?
Nederland wordt steeds schoner!

Oude Heks | 17-10-05 | 16:27

Wat is er eigenlijk terecht gekomen van die Glenn Mills school? Ik hoor er helemaal niks meer over.

Maarja, geen nieuws is goednieuws hopen we dan maar.

Tsuru | 17-10-05 | 16:25

Des Vaderlands he zo`n aanpak?
Vooral blijven praten,dat helpt vaak.
Is er niet een baantje voor Job Pickwick vrij daar?

Boze Buur | 17-10-05 | 16:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken